Jawel, dat is mij vandaag nog bevestigd in de Vodafone winkel voor een tweede keer. Of die mensen moeten het fout hebben haha. Achja... gewoon bestellen en je merkt het dan vanzelf wel. Het is niet alsof je er wat aan kunt veranderen.dangerousp schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:13:
[...]
He? Dus niet 3 dagen wachten op nummerbehoud?
Verwijderd
Simlock is niet het grootste probleem maar wat zit er aan VF zooi op en wat voor invloed heeft dat op updates. Dat zijn vragen waar ik nog geen antwoord op heb gevonden.
Nu snap ik niks meer van, want er zijn 2 verschillende verhalen. Bovenstaand verhaal is ook aan mij vertelt.dangerousp schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:13:
[...]
He? Dus niet 3 dagen wachten op nummerbehoud?
Ik denk dat het wel los loopt wat betreft updates, zeker nu dat Vodafone en HTC samen in die Google alliantie zitten.Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:15:
Simlock is niet het grootste probleem maar wat zit er aan VF zooi op en wat voor invloed heeft dat op updates. Dat zijn vragen waar ik nog geen antwoord op heb gevonden.
Verwijderd
Sjorge poste als antwoord op de volgende vraag:
Can you tell something about the colours of the backcover? Is it black, grey or...?
It's dark grey and black, just like the images on the HTC website.
The phone takes about 4-5 seconds to boot after powering off. I guess it isn't really powering off, but sleeping?
I need to confess to jumping the gun somewhat about there being any Vodafone branding. Now that I've calmed down after the initial excitement, stopped sweating/trembling, and acting like a normal human being again, there is actually a vodafone boot anim, and three vodafone apps called "360 Shop", "360 updates", and "Music Shop".
Flipping between portrait/landscape is near-instant, fractions of a second.
The browser is very smooth indeed, but I haven't got flash installed yet.
Can you tell something about the colours of the backcover? Is it black, grey or...?
It's dark grey and black, just like the images on the HTC website.
The phone takes about 4-5 seconds to boot after powering off. I guess it isn't really powering off, but sleeping?
I need to confess to jumping the gun somewhat about there being any Vodafone branding. Now that I've calmed down after the initial excitement, stopped sweating/trembling, and acting like a normal human being again, there is actually a vodafone boot anim, and three vodafone apps called "360 Shop", "360 updates", and "Music Shop".
Flipping between portrait/landscape is near-instant, fractions of a second.
The browser is very smooth indeed, but I haven't got flash installed yet.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2011 16:21 ]
Bij de desire zat er tussen de reguliere en de vodafone modellen geloof ik 2 dagen qua updates.Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:15:
Toch meer Vodafone meuk er op dus
[ Voor 16% gewijzigd door Southern Sun op 19-05-2011 16:20 ]
Die apps kan je toch gewoon verwijderen of ergens in een donker hoekje wegstoppen? Dat is niet zo'n probleem. Bestaan er geen dingen als custom ROM's die enkel de boot anim weghaalt? Of is dan meteen je hele garantie weg?Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:22:
Klopt... ik zit nu na te denken hoe erg ik dat ga vinden... hoe erg is het?
Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player
Ik weet niet of het mogelijk is door die locked bootloader om een kale officiële HTC, niet-Vodafone Sensation-rom erop te zetten.Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:22:
Klopt... ik zit nu na te denken hoe erg ik dat ga vinden... hoe erg is het?
Dat wordt dus Hi voor mij. Wel iets duurder, maar dan heb ik geen logo's of apps van Vodafone.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Verwijderd
In mijn geval wordt het gewoon accepteren en inderdaad in een donker hoekje wegstoppen tot het vanzelf verdwijnd...
. 100 euro of iets in die richting voor 3 apps en een logo vind ik toch vrij veel. Voor dat geld heb je een hoesje + microSD kaart + administratiekosten + een avondje op het terras om je vrienden jaloers te maken.
EDIT: het is VEEL MEER geld dan 100 euro, namelijk 333,75 euro.
Vodafone: bel+sms+web 275 --> (19,75+39,50)*12=711 euro
Hi: Hi online 35 + internet extreem + 99,95 toestelprijs --> ((26,45+43,95)*12) + 99,95 = 1044,75 euro
Ik vind dit verschil echt gruwelijk groot, zeg me alsjeblieft dat ik het verkeerd heb... twijfel nu echt aan mijn rekenvaardigheid!
Hi: Hi online 35 + internet extreem + 99,95 toestelprijs --> ((26,45+43,95)*12) + 99,95 = 1044,75 euro
Ik vind dit verschil echt gruwelijk groot, zeg me alsjeblieft dat ik het verkeerd heb... twijfel nu echt aan mijn rekenvaardigheid!
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2011 16:33 ]
Same here! Ik ben overgestapt van Hi naar Vodafone voor de 50% korting deal van het 275 abonnement met de Sensation gratis en omdat m'n telefoon rekening bij Hi altijd zo achterlijk duur is. Bij Vodafone kan je geloof ik ook 2 maanden doen met je bundel.Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:28:
In mijn geval wordt het gewoon accepteren en inderdaad in een donker hoekje wegstoppen tot het vanzelf verdwijnd.... 100 euro of iets in die richting voor 3 apps en een logo vind ik toch vrij veel. Voor dat geld heb je een hoesje + microSD kaart + administratiekosten + een avondje op het terras om je vrienden jaloers te maken.
Zeker weten dat mijn vrienden jaloers gaan worden haha!
Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player
Voor mij is het een no-go dankzij de branding. Was redelijk blij dat ik 4 maand van te voren kon overstappen maar nu er branding op zit en de bootloader nog niet is gedeblokkeerd doe ik het niet. Ik vind het toch een mankement van mijn telefoon...
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Verwijderd
Ik hoorde vandaag dat wanneer je bij Hi in de winkel besteld je ook 2 maand met je beltegoed kunt doen, maar dat bijna niemand dat wist. Hi ging er qua promoten ook nog wat aan doen aldus de verkoper.Impulzer schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:32:
[...]
Bij Vodafone kan je geloof ik ook 2 maanden doen met je bundel.
Nou je berekening klopt zeker wel. Die 3 apps en dat logotje in de telefoon zijn mij geen 333 euro waardVerwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:28:
Verwijderd
Wanneer Hi het toestel ontvangt worden ze denk ik wel opeens 250 euro goedkoper of zo maar tot die tijd is het grote afzetterij.
Wat een *piep* zijn het ook! Zo kwam ik er ook vorige maand achter dat Hi ook een soort 'Blox' heeft om je smsjes gratis te verdubbelen, net als bij Vodafone. Maarja, te laat, ik heb de laatste tijd al teveel gezeur gehad met Hi (zit er 6 jaar nu). Dingen als hoge rekeningen die amper te verklaren zijn of met hele rare rekensommetjes en beloftes die ze niet nakomen als services uit of aan zetten en korting geven bij het verlengen.Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:34:
[...]
Ik hoorde vandaag dat wanneer je bij Hi in de winkel besteld je ook 2 maand met je beltegoed kunt doen, maar dat bijna niemand dat wist. Hi ging er qua promoten ook nog wat aan doen aldus de verkoper.
De klanten van VF in Engeland die een pre-order hadden geplaatst worden helemaal genaa*t
Ze hebben allemaal gepreoderd, maar hun bestelling komt pas morgen of na het weekend, terwijl de telefoon vandaag op voorraad ligt in de VF shops

Ze hebben allemaal gepreoderd, maar hun bestelling komt pas morgen of na het weekend, terwijl de telefoon vandaag op voorraad ligt in de VF shops

[ Voor 3% gewijzigd door Upbeat op 19-05-2011 16:47 ]
Misschien worden wij dat ook welUpbeat schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:47:
De klanten van VF in Engeland die een pre-order hadden geplaatst worden helemaal genaa*t![]()

Vreemd, ik werd er zelfs op geattendeerd dat je SMS verdubbelaar zelf aan moest zetten. Ook de rekeningen vind ik zeer helder, duidelijker kan het haast niet. Alle gesprekken/SMS-jes staan er op met de bedragen erbij.Impulzer schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:38:
[...]
Wat een *piep* zijn het ook! Zo kwam ik er ook vorige maand achter dat Hi ook een soort 'Blox' heeft om je smsjes gratis te verdubbelen, net als bij Vodafone. Maarja, te laat, ik heb de laatste tijd al teveel gezeur gehad met Hi (zit er 6 jaar nu). Dingen als hoge rekeningen die amper te verklaren zijn of met hele rare rekensommetjes en beloftes die ze niet nakomen als services uit of aan zetten en korting geven bij het verlengen.
Heb een klein beetje terug gelezen, maar zag het volgende nog niet echt staan..
Vandaag langs een paar winkels geweest.. (hi, vodafone, phonehouse, belcompany etc) iedereen (incl ook vodafone dus) verwacht de telefoon sowieso pas volgende maand, maar het komt er op neer dat niemand weet wanneer de telefoon komt. Er beweerde zelfs iemand dat het onzin is als er over een datum word gesproken aangezien het gewoon totaal niet bekend is...
Word dus voorlopig nog even wachten...
Vandaag langs een paar winkels geweest.. (hi, vodafone, phonehouse, belcompany etc) iedereen (incl ook vodafone dus) verwacht de telefoon sowieso pas volgende maand, maar het komt er op neer dat niemand weet wanneer de telefoon komt. Er beweerde zelfs iemand dat het onzin is als er over een datum word gesproken aangezien het gewoon totaal niet bekend is...
De Vodafone winkels moeten niet zo slap kletsen, ben nu wel echt blij dat em online heb besteld!Kid_Stevie schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:16:
Van de overige winkels klopt, maar je hoort en leest veel over week 25.
Verwijderd
Niet als het gaat zoals in de UK, dat je een Vodafone winkel binnenloopt en hem gewoon meeneemt haha.Upbeat schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:18:
[...]
De Vodafone winkels moeten niet zo slap kletsen, ben nu wel echt blij dat em online heb besteld!
Nee, dat zou echt balen zijn. Maar echt vrolijk word ik niet van die verhalen over die winkels.Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:19:
[...]
Niet als het gaat zoals in de UK, dat je een Vodafone winkel binnenloopt en hem gewoon meeneemt haha.
Zoals ik al eerder vermelde, vandaag een medewerker aan de lijn gehad van de klantenservice. Die kon mij verzekeren dat je het toestel uiterlijk volgende week in huis hebt. Ook de VF winkels krijgen voorraadKid_Stevie schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:16:
En jammer dat ie branded is, maarja binnen een maand zal ie wel gekraakt zijn en kunnen er custom roms op
oke, naja, dat zou nog wel meevallen dandunn0w schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:23:
[...]
Zoals ik al eerder vermelde, vandaag een medewerker aan de lijn gehad van de klantenservice. Die kon mij verzekeren dat je het toestel uiterlijk volgende week in huis hebt. Ook de VF winkels krijgen voorraad
En jammer dat ie branded is, maarja binnen een maand zal ie wel gekraakt zijn en kunnen er custom roms op
zit nu bij Hi, maar ga waarschijnlijk toch naar Vodafone. Iemand ervaring met internet van Vodafone (of is daar een ander/apart topic voor??) Twijfel zelf alleen nog wel over het Branded toestel, heb ik liever niet, ben ook niet zo van de costum roms.
Verwijderd
Raar, bij de kleuren van de HTC Sensation op sites studentmobiel en GSMwijzer staat Vanilla... De sites hebben wel dezelfde beheerder.
http://www.studentmobiel....plan_id=129&provider_id=5
Vodafone datalimieten (250MB/1GB) en bestaande klanten ?Kid_Stevie schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:27:
[...]
(of is daar een ander/apart topic voor??)
Ja, inderdaad.Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 18:21:
Raar, bij de kleuren van de HTC Sensation op sites studentmobiel en GSMwijzer staat Vanilla... De sites hebben wel dezelfde beheerder.
Studentmobiel en GSMwijzer zijn 2 dezelfde bedrijven, onder een andere naam (joost mag weten waarom?).
Zelfde adres enz.
Toen ik laatst mijn Desire HD bij GSMwijzer heb besteld, heb ik een aantal keer naar GSMwijzer moeten bellen, omdat het te lang duurde, toen werd ik een keer teruggebeld via het nummer van studentmobiel

[ Voor 56% gewijzigd door yannickie111 op 19-05-2011 18:26 ]
Verwijderd
software branding kan ik wel meeleven...(custom roms binnen enkele maanden denk ik zo)
maar zit er ook wat fysieks op in de zin van een logo of tekst?
maar zit er ook wat fysieks op in de zin van een logo of tekst?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2011 19:27 ]
Verwijderd
Daar is niks over gezegd door diegene die hem had ontvangen. Hij had gekeken en enige wat hem eerst opviel na een tijdje was het logo bij het uitschakelen van de phone. En later pas de 3 applicaties van de 360 software van VF. Dus als er fysiek wat was geweest had ie dat echt wel gezegd... dus ik denk je gerust kunt zijn over dat punt.Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:25:
software branding kan ik wel meeleven...(custom roms binnen enkele maanden denk ik zo)
maar zit er ook wat fysieks op ?
Volgende week is week 21.. het duurde lang maar de leveringsweek is dan eindelijk aangebroken!! Iemand enig idee of dit begin of eind van de week wordt? Hoe heeft Vodafone dit in eerdere gevallen geregeld?
AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450
Verwijderd
Er is al eerder gepost dat het distributiecentrum van VF maandag de Sensation krijgt. Of dit klopt... geen idee. Maar het klinkt ontzettend positief en dat is toch wat we willen horen. Dus hopelijk dat woensdags de eerste phones arriveren bij de mensen thuis en in de VF winkels.
Goed nieuws vanaf het XDA forum:
Originally Posted by nintendolinky
Can you check to see if its locked to vodafone pls.
- - - - -
Mine is unlocked. Just tried my T-Mobile SIM, and it works fine.
Ik heb eergisteren een mail gestuurd naar Gsmwijzer, ik wilde graag weten als ik het toestel bij hun bestel dat deze dan wel unbranded is, aangezien hun zeggen dat het om een vodafone versie gaat op hun site.
Ook geven ze aan dat hij beschikbaar is in week 21, maar ik vermoed dat dit voor personen is die hem bestelen met een vodafone abonnement en niet voor mij en anderen die hem graag zo snel en goedkoop mogelijk los willen bestellen.
zie hie voor de mail:
Hallo,
Ik wil graag dit toestel bestellen: http://www.gsmwijzer.nl/gsmshop/product/8616/htc-sensation
Maar begrijp ik het goed als ik dit toesel bestel dat ik dan een vodafone versie krijg, met hun logo's erop? Of is deze gewoon orgineel zonder logo's van Vodafone?
Vanochtend heb ik een reactie terug gekregen:
Hartelijk dank voor uw e-mail. Waarschijnlijk zal de HTC Sensation Vodafone Black een simlock bevatten en branded zijn. Wij kunnen u dit echter pas met zekerheid meedelen zodra wij de telefoon op voorraad hebben ontvangen. Wij zullen tevens ook nog een simlock vrije en unbranded variant van de HTC Sensation gaan leveren. Momenteel hebben wij hier nog geen exacte informatie over. Wij adviseren u dan ook onze website in de gate te houden voor het laatste nieuws wat betreft de HTC Sensation. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en mocht u nog vragen hebben horen wij die graag van u.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice GSMwijzer.nl
Ook geven ze aan dat hij beschikbaar is in week 21, maar ik vermoed dat dit voor personen is die hem bestelen met een vodafone abonnement en niet voor mij en anderen die hem graag zo snel en goedkoop mogelijk los willen bestellen.
zie hie voor de mail:
Hallo,
Ik wil graag dit toestel bestellen: http://www.gsmwijzer.nl/gsmshop/product/8616/htc-sensation
Maar begrijp ik het goed als ik dit toesel bestel dat ik dan een vodafone versie krijg, met hun logo's erop? Of is deze gewoon orgineel zonder logo's van Vodafone?
Hartelijk dank voor uw e-mail. Waarschijnlijk zal de HTC Sensation Vodafone Black een simlock bevatten en branded zijn. Wij kunnen u dit echter pas met zekerheid meedelen zodra wij de telefoon op voorraad hebben ontvangen. Wij zullen tevens ook nog een simlock vrije en unbranded variant van de HTC Sensation gaan leveren. Momenteel hebben wij hier nog geen exacte informatie over. Wij adviseren u dan ook onze website in de gate te houden voor het laatste nieuws wat betreft de HTC Sensation. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en mocht u nog vragen hebben horen wij die graag van u.
Met vriendelijke groet,
[ Voor 5% gewijzigd door Sebaszz op 20-05-2011 10:42 ]
Hij zal branded zijn, maar niet simlocked!Sebaszz schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:33:
Ik heb eergisteren een mail gestuurd naar Gsmwijzer, ik wilde graag weten als ik het toestel bij hun bestel dat deze dan wel unbranded is, aangezien hun zeggen dat het om een vodafone versie gaat op hun site.
zie hie voor de mailr:
Hallo,
Ik wil graag dit toestel bestellen: http://www.gsmwijzer.nl/g...lan_id=129&provider_id=5> <http://www.gsmwijzer.nl/gsmshop/product/8616/htc-sensation?TRANSID=637724095&m4n_aid=7277&plan_id=129&provider_id=5
Met vriendelijke groet,
Ben bang dat hun het zelf niet eens weten...
Verwijderd
Inderdaad... uit de UK ervaringen en volgens Vodafone medewerkers zal de phone geen simlock bevatten!
Wanneer je bij Vodafone besteld zal hij sowieso wel branded zijn! Dat was bij de UK en dus zeer waarschijnlijk ook bij onze versie dat er bij het uitzetten van de phone een korte Vodafone animatie/logo komt en er zijn 3 Vodafone 360 applicaties geïnstalleerd die je niet kunt verwijderen.
Wanneer je bij Vodafone besteld zal hij sowieso wel branded zijn! Dat was bij de UK en dus zeer waarschijnlijk ook bij onze versie dat er bij het uitzetten van de phone een korte Vodafone animatie/logo komt en er zijn 3 Vodafone 360 applicaties geïnstalleerd die je niet kunt verwijderen.
Vodafone heeft dit mij gezegd, alle keren dat ik het vroeg. Aangezien ik komende maand nog een ander abonnement heb lopen was dit voor mij een vereiste. Daarbij hebben ze afgelopen jaar nog nooit op hun branded toestellen een simlock gehad.
Daarbij denk ik niet dat de engelse versie anders zal zijn dan de nederlandse, en die is dus ook niet sim locked.
Verwijderd
Klopt, wat heb je anders aan voortijdig overstappen naar VF als je het toestel niet meteen kunt gebruiken en in mijn geval nog 3 maand zou moet wachten!!! No way dat ik dan naar VF zou gaan. 
Gelukkig is dat niet zo en kan ik met een gerust hart overstappen... nu nog even de reviews e.d. afwachten van de Sensation.
Gelukkig is dat niet zo en kan ik met een gerust hart overstappen... nu nog even de reviews e.d. afwachten van de Sensation.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2011 10:46 ]
Ik geloof dat ook van harte, simlock word al een tijd niet meer gebruikt, althans zo heb ik het ervaren, echter de branding die er op zit wil ik niet, dus ik wacht dan liever 2 wekendangerousp schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:44:
[...]
Vodafone heeft dit mij gezegd, alle keren dat ik het vroeg. Aangezien ik komende maand nog een ander abonnement heb lopen was dit voor mij een vereiste. Daarbij hebben ze afgelopen jaar nog nooit op hun branded toestellen een simlock gehad.
Daarbij denk ik niet dat de engelse versie anders zal zijn dan de nederlandse, en die is dus ook niet sim locked.
Verwijderd
Vodafone heeft 4 weken exlusiviteit dacht ik... dus wellicht pas in week 25 beschikbaar voor andere providers? Of zie ik het nu verkeerd.
Nee, klopt. De gewone versies worden half/2e helft juni verwacht.Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:52:
Vodafone heeft 4 weken exlusiviteit dacht ik... dus wellicht pas in week 25 beschikbaar voor andere providers? Of zie ik het nu verkeerd.
De eerste Desire HD's van Vodafone waren toch ook niet branded, waarom zou de Sensation dat wel meteen zijn?
Omdat Vodafone nu de HTC Sensation exclusief heeft en het anders wilt aanpakken?DimitryK schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:23:
De eerste Desire HD's van Vodafone waren toch ook niet branded, waarom zou de Sensation dat wel meteen zijn?
Dat zeiden ze eerst, maar een paar dagen geleden verscheen het bericht dat KPN, Vodafone en T-Mobile de HTC Sensation vanaf volgende week zullen leveren.We.are.cake schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:30:
[...]
Omdat Vodafone nu de HTC Sensation exclusief heeft en het anders wilt aanpakken?
Nou, ik geloof daar niks van. Ten eerste heb ik het nergens anders gelezen. En ten tweede, dan zou bv KPN het toestel al op het website hebben staan. Alleen Hi/MTV heeft het staan en daar staat 14 juni bij.AdnanKananda schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:34:
[...]
Dat zeiden ze eerst, maar een paar dagen geleden verscheen het bericht dat KPN, Vodafone en T-Mobile de HTC Sensation vanaf volgende week zullen leveren.
Verwijderd
Ik geloof het ook niet hoor, waar is anders de exclusiviteit gebleven... of Vodafone moet een grote zak geld hebben ontvangen of ze mogen straks een paar flinke rechtzaken op gaan zetten.
Dat is enkel klantenbinding van KPN en T-Mobile (poging om te voorkomen dat ze weglopen oor het toestel en vervolgens 4 weken aan het lijntje houden...)AdnanKananda schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:34:
[...]
Dat zeiden ze eerst, maar een paar dagen geleden verscheen het bericht dat KPN, Vodafone en T-Mobile de HTC Sensation vanaf volgende week zullen leveren.
Iemand al iets van Vodafone NL gehoord? Of mee contact opgenomen over de status? 
Edit: misschien beantwoord dit mijn vraag een beetje
http://www.htcsensation.n...eikt-nederland-op-21-mei/
Edit: misschien beantwoord dit mijn vraag een beetje
http://www.htcsensation.n...eikt-nederland-op-21-mei/
[ Voor 43% gewijzigd door Upbeat op 20-05-2011 13:59 ]
Verwijderd
Heb vanmiddag nog even gebeld; lijkt nog steeds hetzelfde. Waarschijn maandag de eerste uitlevering. Verder kon Vodafone ook niet vertellen waarom je nog steeds niet via My Vodafone kan verlengen. (SGS 2 is wel mogelijk via tel, alleen ook niet op de site), wanneer dit wel kan is ook nog niet bekend. Deze keer heb ik het verhaal over artikelnummers niet gekregen, maar een wat realistischer antwoord: geen idee, het is erg vreemd en niet logisch.
Voor de liefhebbers, unboxing bij SlashGear: http://www.slashgear.com/...pressions-video-20153278/
Verwijderd
Dit ziet er vrij goed uit zeg!Stokpaard schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:19:
Voor de liefhebbers, unboxing bij SlashGear: http://www.slashgear.com/...pressions-video-20153278/
Inderdaad! Helaas laten ze het aanzetten / uitzetten niet zien, maar de 360-apps zijn wel aanwezig. Ik zat er dus blijkbaar naast dat 360 apps er niet op zouden staan... helaas
Gelukkig geen logo's op het toestel zelf, wat mijn huidige HTC Magic wel heeft...
Gelukkig geen logo's op het toestel zelf, wat mijn huidige HTC Magic wel heeft...
[ Voor 3% gewijzigd door Stokpaard op 20-05-2011 15:32 ]
Verwijderd
Achja... je toestel gaat toch eigenlijk nooit uit (in mijn geval) en die apps merk je op een gegeven moment ook niet echt meer dat ze er zijn. Je kunt ook nog altijd ADWLauncherEX gebruiken, wat Sjgore uit de UK doet. Weet niet precies hoe en wat... maar blijkbaar vervangt het een soort van de Sense en je kunt er apps mee verbergen etc.
Het toestel is nu ook bij VF in Duitsland aangekomen! Ik kreeg een mail van ze, dat ie nu te bestellen is.
Niet echt interessant maar dat is wel goed nieuws voor ons Nederlanders
Niet echt interessant maar dat is wel goed nieuws voor ons Nederlanders
HTC Sensation bereikt Nederland op 21 mei
Aan het lange wachten komt dan toch eindelijk een einde, want vanaf morgen – 21 mei – bereiken de eerste HTC Sensation exemplaren de distributiecentra in Nederland. Snel na de officiële aankondiging werd duidelijk dat in Nederland Vodafone de eerste is die de Sensation kon gaan uitleveren. De provider heeft aangegeven een eerste batch morgen al te ontvangen. Of ze die dan dezelfde dag nog gaan uitleveren is niet duidelijk, maar de eerste exemplaren zullen vanaf maandag op de deurmat liggen.
Bron: htcsensation.nl
Aan het lange wachten komt dan toch eindelijk een einde, want vanaf morgen – 21 mei – bereiken de eerste HTC Sensation exemplaren de distributiecentra in Nederland. Snel na de officiële aankondiging werd duidelijk dat in Nederland Vodafone de eerste is die de Sensation kon gaan uitleveren. De provider heeft aangegeven een eerste batch morgen al te ontvangen. Of ze die dan dezelfde dag nog gaan uitleveren is niet duidelijk, maar de eerste exemplaren zullen vanaf maandag op de deurmat liggen.
Bron: htcsensation.nl
Tegenstrijdig bericht van Vodafone Webcare; iemand vraagt op Facebook tot wanneer de actie van 50% korting loopt... het antwoord: "nog voor onbepaalde tijd". Eerder werd 31 mei als einddatum gegeven! Wellicht zijn ze voornemens de actie te verlengen?
http://www.facebook.com/rubenkuijsters/posts/212045528825737
http://www.facebook.com/rubenkuijsters/posts/212045528825737
Zat te tobben op Twitter tussen Vodafone met de 50%-actie en een unbranded Hi-telefoon. Kreeg ik dit van Hi:
Hoeft niks te zeggen, kan simpele goede marketing zijn, maar toch.Ik zeg denk aan het oud Nederlands gezegde: geduld is een schone Hi zaak ;-).
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Actie van Vodafone met 50% korting is tot 3 juli.
En wat zou het moeten zeggen dan volgens jou?The_Worst schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 17:11:
Zat te tobben op Twitter tussen Vodafone met de 50%-actie en een unbranded Hi-telefoon. Kreeg ik dit van Hi:
[...]
Hoeft niks te zeggen, kan simpele goede marketing zijn, maar toch.
Je bedoelt toch Juni? Juli is wel een erg lange actie.alwaysleft schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 17:13:
Actie van Vodafone met 50% korting is tot 3 juli.
Nee 3 juli. Was vorig jaar ook zo, ook bevestigd gekregen van diverse Vodafone mensen.We.are.cake schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 17:18:
[...]
Je bedoelt toch Juni? Juli is wel een erg lange actie.
Ik hoop op een erg goede actie van Hi.
Beter dan bij Vodafone zal het niet worden... of je wil het eerste jaar een gratis abonnement?
WOOT IK HEB HEM BINNEN!!!! Verschrikkelijk tof ding!.
Liep de winkel in en kreeg hem mee in dordrecht! had hem via internet besteld!
Heerlijk apparaat!
Heerlijk apparaat!
Oy! Je maakt een grapje he... Welke winkelFalencia schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 20:08:
Heerlijk apparaat!
Wat???Falencia schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 20:08:
Heerlijk apparaat!

Welke winkel, het is koopavond tot 21:00, dus het kan nog net
Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.
Precies, dan ren ik ook meteen!kemphaas schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 20:18:
[...]
Welke winkel, het is koopavond tot 21:00, dus het kan nog net.
Verwijderd
Hmm ik acht de kans zéér groot dat hij ons gewoon allemaal zit te fucken.
Hij heeft ook nog een bericht in Sensation VS SGS 2 gepost om 3 over 8 en nu dit opeens. In 17 minuten een nieuwe telefoon zo meekrijgen in een winkel met reistijd en vreugdedansjes, lijkt mij sterk...
Hij heeft ook nog een bericht in Sensation VS SGS 2 gepost om 3 over 8 en nu dit opeens. In 17 minuten een nieuwe telefoon zo meekrijgen in een winkel met reistijd en vreugdedansjes, lijkt mij sterk...
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2011 20:22 ]
ben vamiddag naar VF leeuwarden geweest en heb het toestel kunnen reserveren voor maandag icm verlenging. ben blij dat dit kon, hoef ik me niet druk te maken dat het toestel uitverkocht is 
ze wisten aleen niet hoelaat het toestel zou aankomen.
En toen werd ik wakker....Falencia schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 20:08:
Heerlijk apparaat!
Sorry voor de late reactie:P Zat een filmpje van de sensation te bekijken:P
GgrrrrrFalencia schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 20:23:
[...]
En toen werd ik wakker....
Wakker wordenFalencia schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 20:23:
[...]
En toen werd ik wakker....
Fake posts
HTC Sensation niet hebben
Iemand deze al gezien en/of gepost?
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Oh dus daar worden ze ook geleverd maandag! Goed om te wetenKonani schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 20:22:
ben vamiddag naar VF leeuwarden geweest en heb het toestel kunnen reserveren voor maandag icm verlenging. ben blij dat dit kon, hoef ik me niet druk te maken dat het toestel uitverkocht is
Zal helemaal perfect zijn maar ik heb wel wat over voor een unbranded telefoon en de kwaliteit van Hi/KPN. Het zijn allemaal afzetters maar dan word ik liever afgezet door KPN dan Vodafone. Naast het feit dat meerdere mensen hier uit de regio mindere ervaringen hebben met de ontvangst.Upbeat schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 18:37:
[...]
Beter dan bij Vodafone zal het niet worden... of je wil het eerste jaar een gratis abonnement?
Verwijderd
even over het vodafone branded, wat kan er nog meer anders zijn aan de branded versie ( gezien vorige toestellen ? ) een vaste homepage van vodafone bv bij het opstarten van je webbrowser of zijn het alleen twee apps en het opstartlogo ??
ik heb nu zoveel onnodige apps dat die twee van VF er ook wel bij kunnen ;-)
ik heb nu zoveel onnodige apps dat die twee van VF er ook wel bij kunnen ;-)
Wat een drukte om een paar Vodafone apps, veel is het niet.
HTC zet er ook dingen op waar ik niet op zit te wachten: friendstream, stocks, peep en vast nog wel wat waar ik niet even op kom. De startpagina van de browser is makkelijk te omzeilen door gewoon een bookmark als shortcut te gebruiken.
En als je een niet-Sense launcher gaat gebruikens, met Launcher Pro kan je apps uit je app drawer verbergen.
HTC zet er ook dingen op waar ik niet op zit te wachten: friendstream, stocks, peep en vast nog wel wat waar ik niet even op kom. De startpagina van de browser is makkelijk te omzeilen door gewoon een bookmark als shortcut te gebruiken.
En als je een niet-Sense launcher gaat gebruikens, met Launcher Pro kan je apps uit je app drawer verbergen.
Verwijderd
maar zijn er nog andere functies niet beschikbaar zoals tether functies ? die op de VF branded dan niet werken ?
Lijkt me sterk, Vodafone verkoopt daar namelijk BloX voor... en BloX kunnen functies op je telefoon niet in of uitschakelenVerwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 22:08:
maar zijn er nog andere functies niet beschikbaar zoals tether functies ? die op de VF branded dan niet werken ?
http://www.vodafone.nl/mo...lox/blox_voor_multimedia/
[ Voor 11% gewijzigd door Stokpaard op 20-05-2011 22:11 ]
Twjifel nog wel.. iemand ervaring (oid) of de telefoon na een tijdje ook niet branded bij vodafone te verkrijgen is?
Las eerder ook al iets, dat als je de telefoon (met VF abo) bij bijvb een phonehouse haalt die niet branded is?
Las eerder ook al iets, dat als je de telefoon (met VF abo) bij bijvb een phonehouse haalt die niet branded is?
Nog een bericht richting Falencia: Ik heb hem gereserveerd in filiaal dordrecht en sta momenteel 1ste op de lijst. Ze zouden hem week 21 binnen krijgen
Ik las halverwege april op AllAboutPhones dat de exclusiviteit van de HTC Sensation bij Vodafone slechts om een tweetal weken zou gaan. Dat klopt enigzins wel. Kan Vodafone de toestellen vanaf maandag leveren dan heeft het ongeveer twee weken deze exclusiviteit in handen voordat het toestel in de tweede week van juni echt uit komt.Kid_Stevie schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 00:41:
Twjifel nog wel.. iemand ervaring (oid) of de telefoon na een tijdje ook niet branded bij vodafone te verkrijgen is?
[ Voor 15% gewijzigd door laserboy op 21-05-2011 10:22 ]
Ik hoorde gister van een HTC vertegenwoordiger dat HTC geen toestellen brand. Hooguit alleen een simlock. Dus Vodafone krijgt ook geen branding erop...
Had eigenlijk verwacht dat de Sensation er onderhand al zou zijn, nou kan wat mij betreft niet snel genoeg komen want de Galaxy S II die ik heb is echt de grootste crap telefoon die ik ooit heb gehad. Ik heb met al mijn telefoons minimaal 9 maanden gedaan, maar deze heb ik na 10 dagen al schoon genoeg van...
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Daar had ik dus eerst ook naar gekeken, de S2.
Toen daarna het bericht van de HTC kwam, was ik verkocht.
Maar het mag nu dus wel snel gebeuren, vandaag zal wel niet gebeuren.
Hopelijk begin volgende week
Toen daarna het bericht van de HTC kwam, was ik verkocht.
Maar het mag nu dus wel snel gebeuren, vandaag zal wel niet gebeuren.
Hopelijk begin volgende week
Ga is kijken of je hem kan halen dan en reply zo spoedig mogelijk! die VF winkel is 12 minuten lopen:Phalilg85 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 08:30:
Nog een bericht richting Falencia: Ik heb hem gereserveerd in filiaal dordrecht en sta momenteel 1ste op de lijst. Ze zouden hem week 21 binnen krijgen
Wat is je bron? Het is namelijk wel tegenstrijdig met de toestellen die inmiddels in Engeland zijn 'unboxed' volgens mij.Skann schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 10:55:
Ik hoorde gister van een HTC vertegenwoordiger dat HTC geen toestellen brand. Hooguit alleen een simlock. Dus Vodafone krijgt ook geen branding erop...
Phusebox schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 10:57:
Had eigenlijk verwacht dat de Sensation er onderhand al zou zijn, nou kan wat mij betreft niet snel genoeg komen want de Galaxy S II die ik heb is echt de grootste crap telefoon die ik ooit heb gehad. Ik heb met al mijn telefoons minimaal 9 maanden gedaan, maar deze heb ik na 10 dagen al schoon genoeg van...

Verwijderd
Wat is eigenlijk de definitie van branden? Want zover ik het gezien heb zie je alleen het VF logo en twee apps van VF. Als het toestel verder simlockvrij is vraag ik me af of je dan wel kunt spreken van een branded toestel. Is het toestel dan niet hetzelfde als een Sensation die je over een paar weken zonder VF logo kunt kopen?
Vraag ik me ook af. Als het betekent dat updates ook via de provider komen, dan is het denk ik wel een nadeel. Mocht dat niet zo zijn, dan kan het me ook niet heel veel schelen.Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:56:
Wat is eigenlijk de definitie van branden? Want zover ik het gezien heb zie je alleen het VF logo en twee apps van VF. Als het toestel verder simlockvrij is vraag ik me af of je dan wel kunt spreken van een branded toestel. Is het toestel dan niet hetzelfde als een Sensation die je over een paar weken zonder VF logo kunt kopen?
Ik heb de HTC Sensation besteld bij Ritel.nl, en zij hebben me verzekerd dat hij simlock vrij zou zijn en dat ze komende week gaan leveren, maar ik weet dus nog niet of hij branded is of niet

[ Voor 13% gewijzigd door AdnanKananda op 21-05-2011 12:01 ]
De Sensation van VF heeft branding (opstartlogo, apps, etc). Nu lijkt dit misschien niet zo erg, maar in mijn ogen is dat het wel. De firmware versie die op de sensation staat is: xxx.xxx.161.xxx. Die 161 geeft aan dat het specifiek een VF firmware is (was ook zo met de branded Desire's). Het nadeel is niet de branding, maar de FW versie.
Als er nu een update komt van HTC of van Google, dan duurt het veel langer voordat de VF sensations ook de update doorvoeren. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar heb genoeg geklaag gehoord/gelezen op i-net van mensen die (on-)geduldig wachten op VF voor een nieuwe update.
Het is al erg dat HTC er maanden over doet om een update van Android door te voeren. Laat staan als er ook nog eens VF tussen zit! Voor mij valt de VF echt af. Niet om de branding, maar om de FW versie.
Als er nu een update komt van HTC of van Google, dan duurt het veel langer voordat de VF sensations ook de update doorvoeren. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar heb genoeg geklaag gehoord/gelezen op i-net van mensen die (on-)geduldig wachten op VF voor een nieuwe update.
Het is al erg dat HTC er maanden over doet om een update van Android door te voeren. Laat staan als er ook nog eens VF tussen zit! Voor mij valt de VF echt af. Niet om de branding, maar om de FW versie.
Goed nieuws mensen!
Net , bij wijze van proef, 5 telefoontjes gewaagd naar 0800-0200056.
5x een andere medewerker gesproken, en alle vijf gaven ze het volgende aan:
Alle Vodafone toestellen in Nederland zijn niet branded.
Toen ik ze vroeg wat 'niet branded' dan precies volgens hun inhield;
• Géén simlock
• Geen logo op de telefoon (hardwarematig)
• Geen logo's in de software van de telefoon, alsmede géén apps van vodafone.
• Standaard HTC software, Updates lopen gegarandeerd via HTC
• In engeland is dit anders; Daar zijn de telefoons wél branded.
Ik heb alle 5 de gesprekken zo gestuurd dat de medewerkers alle bovenstaande punten behandeld & bevestigd hebben. Ze zijn dus gelukkig uniform en geven alle 5 aan dat de toestellen níet branded zijn.
I'm convinced; Ik ga een vodafone toestel bestellen!
Net , bij wijze van proef, 5 telefoontjes gewaagd naar 0800-0200056.
5x een andere medewerker gesproken, en alle vijf gaven ze het volgende aan:
Alle Vodafone toestellen in Nederland zijn niet branded.
Toen ik ze vroeg wat 'niet branded' dan precies volgens hun inhield;
• Géén simlock
• Geen logo op de telefoon (hardwarematig)
• Geen logo's in de software van de telefoon, alsmede géén apps van vodafone.
• Standaard HTC software, Updates lopen gegarandeerd via HTC
• In engeland is dit anders; Daar zijn de telefoons wél branded.
Ik heb alle 5 de gesprekken zo gestuurd dat de medewerkers alle bovenstaande punten behandeld & bevestigd hebben. Ze zijn dus gelukkig uniform en geven alle 5 aan dat de toestellen níet branded zijn.
I'm convinced; Ik ga een vodafone toestel bestellen!
@Torrentus: Dan ben ik benieuwd naar de firmware versie. Als er .161. tussen staat, dan is het wel een specifieke VF firmware (en die laat ik dus links liggen; zie mijn vorige post).
Ben dus erg benieuwd naar de mensen die de VF sensation kopen. Zodra iemand zo'n sensation heeft, dan hoor ik graag wat de FW versie is.
Ben dus erg benieuwd naar de mensen die de VF sensation kopen. Zodra iemand zo'n sensation heeft, dan hoor ik graag wat de FW versie is.
Nouja, ik neem aan dat je verhaal waar is voor de toestellen in Engeland, want van toestellen in NL heb ik nog geen unboxings/ervaringen gezien. Ik ga er maar van uit dat ze het niet zomaar verzinnen, en zeker niet als alle (5) medewerkers hetzelfde aangeven.Anteros schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:12:
@Torrentus: Dan ben ik benieuwd naar de firmware versie. Als er .161. tussen staat, dan is het wel een specifieke VF firmware (en die laat ik dus links liggen; zie mijn vorige post).
Ik heb er wel vertrouwen in. Zodra hij er hier is, zal ik m'n firmwareversie posten
Let op:
Dit topic is GEEN vergaarbak voor van alles en nog wat, Ook hier verwachten we een zeker inhoud van de replies.
Berichten zoals:
-Oneliners zonder enige vorm van inzet.
-Slowchat.
-Replies als "ik heb hem ook" of "ik heb hem besteld".
Worden zonder melding verwijderd.
Dit topic is GEEN vergaarbak voor van alles en nog wat, Ook hier verwachten we een zeker inhoud van de replies.
Berichten zoals:
-Oneliners zonder enige vorm van inzet.
-Slowchat.
-Replies als "ik heb hem ook" of "ik heb hem besteld".
Worden zonder melding verwijderd.