12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
Je aanvraag is op 27-5-2011 goedgekeurd.
Nu hopen dat T-Mobile dat ook al aan Vodafone doorgegeven geeft, zodat ik morgen mijn Sensation kan ophalen.
Verwijderd
Gisterochtend besteld in Vodafone Shop Nijmegen Dukenburg. De laatste die ze op voorraad hadden. Daarna mijn online pre-order gecancelled. Deze staat overigens nog steeds op "In behandeling".vinom schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 18:42:
Wanneer heb je hem besteld?
Verwijderd
Verwijderd
Lang leve het electronisch betalen, je geld is nu nog maar 4 dagen onderweg van Brabant naar Groningen.....

Verwijderd
Balen voor je dat je nu moet wachten totdat ING het geld overboekt. Ik heb ook bij Belsimpel besteld en betaald via iDeal (ING). Dat was direct overgemaakt, want vrijwel direct daarna kreeg ik een email van Belsimpel waarin stond dat ze de betaling hadden ontvangen. Volgende keer dus betalen met iDeal, lijkt me.Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:06:
Heb gisterenavond mijn Sensation bij Belsimpel besteld en werd vanochtend terug gebeld omdat ze mijn geld nog steeds niet hadden ontvangen. Het is gisteren wel meteen na de bestelling afgeschreven maar nog niet bij hun aangekomen. Heb ING gebeld en die vertelde me dat de banken het geld nog steeds een paar dagen vasthouden en omdat er in het weekend niet overgeboekt wordt (uiteraard wel afgeschreven) zal Belsimpel mijn geld pas op maandag gaan ontvangen
Lang leve het electronisch betalen, je geld is nu nog maar 4 dagen onderweg van Brabant naar Groningen.....
Verwijderd
Maar hoe kan iDeal sneller zijn? Je moet immers nog steeds inloggen op je account van je bank dus dat moet toch geen verschil maken dan?
Ik kan ondertussen Belsimpel ook niet bereiken trouwens, al een groot deel van de dag onbereikbaar.
Gisteren stond de telefoon trouwens op 24 uur levertijd en dat is nu 2-4 dagen geworden, dank je wel geldwolven! (ook wel banken genoemd).
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2011 19:33 ]
Mooi !! en voor 22:00 besteld morgen al in huisJudgeTreve schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:14:
Op voorraad bij de PDASHOP...CoolBlue
Hoe werkt dit als ik wil bestellen met abbonement? Ik heb vandaag te horen gekregen dat ze bij mij in de buurt pas op z'n vroegst dinsdag in de winkel liggen, dus als ik hem via deze site morgen al kan hebben is dat een stuk beter. Maar als ik nu Vodafone 275 zou kiezen als abbo, wordt dan nog steeds alles geregeld icm nummer behoud enzo (zit nu bij Hi) ? Ik zag toevallig staan dat het aan de deur afgehandeld wordt als je met abbo bestelt, maar dat gaat toch niet, je moet toch wachten op nummerbehoud goedkeuring... Ik vertrouw het in ieder geval niet zoJudgeTreve schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:14:

Verwijderd
iDeal is sneller omdat de webshop de garantie heeft dat het geld dat onderweg is ook bij hen aankomt. Ze moeten dus misschien nog een dag wachten op het geld, maar dat het komt is zeker.Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:30:
ING zei dat ze het geld overgemaakt hebben, als beide rekeningen van dezelfde bank zijn dan is er niets aan de hand. Zijn het verschillende banken dan houdt een van de banken het geld achter vertelde de klantenservice mij.
Maar hoe kan iDeal sneller zijn? Je moet immers nog steeds inloggen op je account van je bank dus dat moet toch geen verschil maken dan?
Ik kan ondertussen Belsimpel ook niet bereiken trouwens, al een groot deel van de dag onbereikbaar.
Gisteren stond de telefoon trouwens op 24 uur levertijd en dat is nu 2-4 dagen geworden, dank je wel geldwolven! (ook wel banken genoemd).
Bij overmaken is die garantie er niet, iedereen kan wel zeggen dat het is overgemaakt, maar wie zegt de webshop dat dat ook daadwerkelijk zo is...
Vandaar. Tip: je hebt internetbankieren van ING, gebruik de volgende keer iDeal...
Wat ik nog steeds niet helemaal begrijp, is dat de komende periode nu alleen met abo of ook los?JudgeTreve schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:14:
</stoopid>
Verwijderd
Ook los, waarom niet? Ik heb de mijne gisteren los besteld bij belsimpel...litemotiv schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:54:
[...]
Wat ik nog steeds niet helemaal begrijp, is dat de komende periode nu alleen met abo of ook los?
</stoopid>
Je kunt verschillende abo's kiezen, maar (zoals ik al vroeg net) snap ik niet hoe ze dat willen afhandelen aan de deur...litemotiv schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:54:
[...]
Wat ik nog steeds niet helemaal begrijp, is dat de komende periode nu alleen met abo of ook los?
</stoopid>
Maar bij BelSimpel staat de levertijd op de site nog op 4 weken, of is dat gewoon niet bijgewerkt?Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:55:
[...]
Ook los, waarom niet? Ik heb de mijne gisteren los besteld bij belsimpel...
Verwijderd
Belsimpel heeft er twee op de site staan:litemotiv schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:57:
[...]
Maar bij BelSimpel staat de levertijd op de site nog op 4 weken, of is dat gewoon niet bijgewerkt?
- HTC Sensation
- HTC Sensation Vodafone
De tweede was gisteren op voorraad (de mijne is onderweg namelijk). De toevoeging Vodafone slaat er waarschijnlijk op dat ze via Vodafone geleverd zijn. Ze zijn echter niet branded.
Ok cool, thanks.Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:01:
[...]
Belsimpel heeft er twee op de site staan:
- HTC Sensation
- HTC Sensation Vodafone
De tweede was gisteren op voorraad (de mijne is onderweg namelijk). De toevoeging Vodafone slaat er waarschijnlijk op dat ze via Vodafone geleverd zijn. Ze zijn echter niet branded.
Je moet de Vodafone versie kiezen. En die is binnen 4 dagen te leveren.litemotiv schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:57:
[...]
Maar bij BelSimpel staat de levertijd op de site nog op 4 weken, of is dat gewoon niet bijgewerkt?
Toch goed van HTC, ze hebben niet de voorraad problemen wat Samsung heeft met de S2
Is BTW met Tmobile Iplan. Wel apart dat ze die nu al uitleveren, ik dacht dat ze dat pas vanaf 8 Juni ofzo gingen doen? Niet dat het mij verder wat uitmaakt, LOL:)
Verwijderd
Moeten ze wel bereikbaar zijn natuurlijk om je bestelling te kunnen verwerken.....alwaysleft schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:04:
[...]
Je moet de Vodafone versie kiezen. En die is binnen 4 dagen te leveren.
Toch goed van HTC, ze hebben niet de voorraad problemen wat Samsung heeft met de S2
JudgeTreve schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:14:
Let op: deze versie van de HTC Sensation betreft de Vodafone-versie. Dit houdt in dat bij het opstarten een Vodafone-logo getoond wordt. Het toestel is echter geheel simlockvrij, en dus ook met simkaarten van andere providers te gebruiken.
Jep, ik kreeg gisteren een mailtje binnen van GSMweb, met de melding dat ze inderdaad de Sensation Dark Grey binnen hadden gekregen! Pyramid Vanilla zei hun overigens helemaal niets. Ik zat ook te twijfelen over een i-Plan, uiteindelijk toch maar Relax 330 voor 1 jaar genomen = € 148,- bijbetalen. Bij Relax heb je namelijk max data van 2 Gb, bij i-Plan 1 Gb, maar 2 x zo snel..? (7,2 Mb/s)
Gisteren besteld, krijg waarschijnlijk (schriftelijk) morgen me contract binnen. Hoop hem eind volgende week binnen te krijgen.
Hee, dat vind ik jammer (voor mij, zeker niet voor jou). Ik heb hem daar gisteren besteld met een T-Mobile I200, gisteren alles gefaxt. Vanmorgen een bevestiging dat het contract ontvangen is, maar helaas nog geen mail dat ie onderweg isKangaroeHenkie schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:16:
Gister bij GSMweb.nl een Sensation besteld, vanochtend contract opgestuurd, net een mailtje gekregen dat mijn bestelling onderweg is! :-)
Is BTW met Tmobile Iplan. Wel apart dat ze die nu al uitleveren, ik dacht dat ze dat pas vanaf 8 Juni ofzo gingen doen? Niet dat het mij verder wat uitmaakt, LOL:)
Verwijderd
Die melding staat er al een maand bij. Ik betwijfel of die branded zijn, aangezien er nog geen branded toestel is opgedoken.vinom schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:28:
Dus ze beginnen nu de branded versie ook uit te leveren, great....
Daarbij: ik heb gisteren de "HTC Sensation Vodafone" besteld bij Belsimpel.nl en die is ook niet branded...
Verwijderd
Ik weet eigenlijk 99% zeker dat er nog geen enkele Sensation branded is. Het is alleen voor de zekerheid erbij gezet, mocht het wel zo zijn, dan heb jij geen poot om op staan om te retouren....vinom schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:28:
Dus ze beginnen nu de branded versie ook uit te leveren, great....
Verwijderd
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2011 21:45 ]
Maar nee...nog op voorraad...met Voda logo bij opstart...
Verwijderd
het logo te zien bij het opstarten? weet je dat zeker? niet bij het uitzetten?JudgeTreve schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 21:45:
Had verwacht dat hij al weer uitverkocht zou zijn bij de PdaShop...
Maar nee...nog op voorraad...met Voda logo bij opstart...
Dit staat er:Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:12:
[...]
het logo te zien bij het opstarten? weet je dat zeker? niet bij het uitzetten?
deze versie van de HTC Sensation betreft de Vodafone-versie. Dit houdt in dat bij het opstarten een Vodafone-logo getoond wordt. Het toestel is echter geheel simlockvrij, en dus ook met simkaarten van andere providers te gebruiken.
dus ja........
Geweldig dat Vodafone
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ik had de sensation eergisteren besteld, verlengd met een T-Mobile abonnement voor een jaar!!
Ik heb mn toestel verlengd op www.ritel.nl!!
Verwijderd
Mijn pakket was gisteren dus verzonden met TNT maar als ik nu naar de status kijk staat er bij tnt: Uitgesteld tot volgende werkdag. Waarom dat nou weer? Zit ik nog een weekend zonder smartphone.
Ik heb hem al 17de besteld bij Ritel.nl en heb gisteren gebeld en toen hadden ze hem nog niet op voorraad. Hoe kan jij hem dan al hebben? Bij mij staat de order ook nog steeds op "geen voorraad.Meciddd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 00:50:
Vanochtend heb ik mijn HTC sensation ontvangen!!
Ik had de sensation eergisteren besteld, verlengd met een T-Mobile abonnement voor een jaar!!
Ik heb mn toestel verlengd op www.ritel.nl!!
Ik krijg m'n toestel helaas ook pas maandag, omdat TNT/PostNL op zaterdag geen rembours levert!klaboem schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 21:05:
[...]
Hee, dat vind ik jammer (voor mij, zeker niet voor jou). Ik heb hem daar gisteren besteld met een T-Mobile I200, gisteren alles gefaxt. Vanmorgen een bevestiging dat het contract ontvangen is, maar helaas nog geen mail dat ie onderweg is

Naja, even wachten dan maar.
Nu is er 1 probleem. Ga maandag om 11.00u op vakantie en de Vodafone winkel is pas om 13.00u open.
Wordt dus pas volgende week, voordat ik mijn Sensation heb.

[ Voor 3% gewijzigd door BB72 op 28-05-2011 10:20 ]
Verwijderd
Wat vreemd en balen voor je. Bij mij staat bij de TNT tracking pagina:halilg85 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 08:38:
Voor de bestellers bij BELMSIMPEL.NL:
Mijn pakket was gisteren dus verzonden met TNT maar als ik nu naar de status kijk staat er bij tnt: Uitgesteld tot volgende werkdag. Waarom dat nou weer? Zit ik nog een weekend zonder smartphone.
27.05.2011: De zending is bij TNT aangemeld en wordt volgbaar
27.05.2011: Zending gesorteerd in sorteercentrum
28.05.2011: Zending gesorteerd in sorteercentrum
Dus ik neem aan dat die vandaag afgeleverd zal worden.
Sowieso niet als je bij moet betalen, TNT levert niet onder rembours op zaterdag, heb ik net ontdekt. Zit zelf ook op m'n Sensation te wachtenVerwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 10:08:
[...]
Wat vreemd en balen voor je. Bij mij staat bij de TNT tracking pagina:
27.05.2011: De zending is bij TNT aangemeld en wordt volgbaar
27.05.2011: Zending gesorteerd in sorteercentrum
28.05.2011: Zending gesorteerd in sorteercentrum
Dus ik neem aan dat die vandaag afgeleverd zal worden.
Verwijderd
Wat een top telefoon!
Verwijderd
Alles is in mijn geval al volledig betaald via iDeal, dus dat zou het probleem niet moeten worden. Heel jammer voor je dat TNT op zaterdag niet onder rembours afleverd. Misschien omdat er in het weekend mensen bij TNT werken die geen toestemming hebben om geld aan de deur te ontvangen.KangaroeHenkie schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 10:21:
[...]
Sowieso niet als je bij moet betalen, TNT levert niet onder rembours op zaterdag, heb ik net ontdekt. Zit zelf ook op m'n Sensation te wachten
Edit: de TNT pagina is bijgewerkt.
28.05.2011: Chauffeur is onderweg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2011 11:00 ]
Bovenstaande is voor mij ook het geval:Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 18:43:
gsmwijzer.nl heeft mijn sensation net verstuurd. Onder rembours, dus pas maandag hier. Op dit moment op voorraad, volgens hun site. Ze hebben intussen wel de prijs verhoogd - van 505 naar 522.
(heb midden mei besteld bij gsmwijzer, weliswaar met nummerbehoud, en het toestel is gisteren verstuurd onder rembours)
Ben benieuwd...
[ Voor 7% gewijzigd door PaulX op 28-05-2011 10:59 ]
ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)
Verwijderd
Afleverafspraak wordt gemaakt
als hij dalijk zou bellen kun je dan vragen of ze hem vandaag nog brengen of is dat niet mogelijk ?
Verwijderd
Ik had de HTC online bij VF besteld, wistte ze nog steeds niks te melden afgelopen donderdag-morgen, misschien volgende week zeiden ze toen.
Na een tip naar een VF-winkel gegaan (omdat ze ze daar binnen hadden). Dit was donderdag rond 12:00.
Ik vroeg of ze er hadden, hij vroeg of het om een reservering ging. Ik zei nee, een nieuw abbo met nieuw nummer. Hij ging kijken, en kwam met een Sensation terug.
Ik zeg en de reserveringen dan ? Hij zei nieuwe abbo met nieuw nummer gaat bij hem dan voor .....
Oke, ik blij dat ik er eentje heb natuurlijk, maar beetje rare opvatting van hem ...
Bij mij gisteren precies hetzelfde verhaal. was in de VF shop en vroeg of ze de Sensation nog op voorraad hadden. Zegt die meneer: Had u gereserveerd? Ik zeg nee hoor. Volgende vraag: Is het een verlenging? Ik zeg nee hoor nieuw abbo, wel nummerbehoud... Even kijken of ik er dan nog eentje heb achter, en weg wassie. Even later: Kijk eens meneer, de Sensation! Raar verhaal... Ben er blij mee, maar ze gaan er raar mee om. Als ik gekomen was voor een verlenging dat had ik waarschijnlijk op een volgende levering moeten wachten!Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:40:
Ik vind wel iets raar.
Ik had de HTC online bij VF besteld, wistte ze nog steeds niks te melden afgelopen donderdag-morgen, misschien volgende week zeiden ze toen.
Na een tip naar een VF-winkel gegaan (omdat ze ze daar binnen hadden). Dit was donderdag rond 12:00.
Ik vroeg of ze er hadden, hij vroeg of het om een reservering ging. Ik zei nee, een nieuw abbo met nieuw nummer. Hij ging kijken, en kwam met een Sensation terug.
Ik zeg en de reserveringen dan ? Hij zei nieuwe abbo met nieuw nummer gaat bij hem dan voor .....
Oke, ik blij dat ik er eentje heb natuurlijk, maar beetje rare opvatting van hem ...
12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
Om hier nog even op terug te komen...ik stelde mijn vraag dit keer goed, maar er kwam weer 3 juni als antwoord uitrollenwaaimasjien schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:19:
[...]
Als je dat letterlijk zo hebt gevraagd kan ik me voorstellen dat hij dat zei. En dan wordt je nummer dus op 3 juni overgezet. De goedkeuring van een portering kan echter wel binnen 10 minuten geregeld zijn.
Verwijderd
Dan lijkt het dus echt afhankelijk te zijn van de VF store en haar medewerkers hoe ze hier mee omgaan. Want ik was afgelopen donderdag in de VF store in Venlo, met exact hetzelfde verhaal als jullie (Reutel en Huib1968) en kreeg de sensation dus niet mee. Allen waren gereserveerd, maar volgens de verkoper had ik het ook niet mee gekregen al hadden ze er voldoende op voorraad die niet gereserveerd zouden zijn, omdat volgens de policy van Vf men pas de phone mee krijgt als nummerbehoud goedkeurd is. Toch wel vervelend dat de verschillende VF stores er zo inconsequent mee omgaan.Reutel schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 12:07:
[...]
Bij mij gisteren precies hetzelfde verhaal. was in de VF shop en vroeg of ze de Sensation nog op voorraad hadden. Zegt die meneer: Had u gereserveerd? Ik zeg nee hoor. Volgende vraag: Is het een verlenging? Ik zeg nee hoor nieuw abbo, wel nummerbehoud... Even kijken of ik er dan nog eentje heb achter, en weg wassie. Even later: Kijk eens meneer, de Sensation! Raar verhaal... Ben er blij mee, maar ze gaan er raar mee om. Als ik gekomen was voor een verlenging dat had ik waarschijnlijk op een volgende levering moeten wachten!
Nou mijn bestelling staat ook nog steeds op "niet op voorraad" bij Ritel.nl!Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:10:
Elke webshop heeft hem binnen behalve belnu, en ja daar heb ik hem nou net besteld
Join the club van balende belnu klanten... Mij was verzekerd dat ze ze in de loop van afgelopen week zouden binnenkrijgen, nou mooi niet dus! Weet niet in hoeverre ze er zelf iets aan kunnen doen, ook zij zijn natuurlijk afhankelijk van de leverancier. Maar toch raar dat hij verder overal op voorraad is! Mooi balen!Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:10:
Elke webshop heeft hem binnen behalve belnu, en ja daar heb ik hem nou net besteld
Verwijderd
Dat vraag ik mij dus ook af, want als T-mobile mijn nr afkeuring eindelijk (na 2 dagen) heeft doorgestuurd kan er in de winkel de nieuwe datum aangevraagd worden.Yoghi schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:07:
Zouden er vandaag ook nummerbehoud verzoeken behandeld worden die via een VF winkel gedaan worden?
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Je moet wel goed lezen. Het gaat er om dat je als je een nieuw abonnement afsluit je een toestel uit de winkelvoorraad mee krijgt ( na goedkeuring nummerbehoud). Als je komt verlengen moet je waarschijnlijk op de volgende levering wachten. Terwijl ze dus wel toestellen op voorraad hebben in de winkel. Ze geven nieuwe klanten voorrang, waarschijnlijk omdat daar meer op te verdienen is.Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 12:59:
[...]
Dan lijkt het dus echt afhankelijk te zijn van de VF store en haar medewerkers hoe ze hier mee omgaan. Want ik was afgelopen donderdag in de VF store in Venlo, met exact hetzelfde verhaal als jullie (Reutel en Huib1968) en kreeg de sensation dus niet mee. Allen waren gereserveerd, maar volgens de verkoper had ik het ook niet mee gekregen al hadden ze er voldoende op voorraad die niet gereserveerd zouden zijn, omdat volgens de policy van Vf men pas de phone mee krijgt als nummerbehoud goedkeurd is. Toch wel vervelend dat de verschillende VF stores er zo inconsequent mee omgaan.
Bij jou in Venlo hadden ze waarschijnlijk niets meer op voorraad. Tja, en dan kun je als nieuwe klant natuurlijk ook niets mee krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door Reutel op 28-05-2011 14:21 ]
Nee, bij mij was hetzelfde probleem in Roermond. Ze hadden er wel nog liggen maar die waren gereserveerd. Ik stap over van Hi dus aan mij hadden ze een nieuwe klant gehad als ze me een gereserveerde hadden meegegeven. Nu niet meer, de nieuwe lading komt pas donderdag, terwijl een andere winkel ze dinsdag al zou krijgen. Klant verloren dus voor Vodafone, hoewel het wel netjes is dat ze niet zomaar gereserveerde toestellen weg geven aan nieuwe klanten.Reutel schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 14:17:
[...]
Je moet wel goed lezen. Het gaat er om dat je als je een nieuw abonnement afsluit je een toestel uit de winkelvoorraad mee krijgt ( na goedkeuring nummerbehoud). Als je komt verlengen moet je waarschijnlijk op de volgende levering wachten. Terwijl ze dus wel toestellen op voorraad hebben in de winkel. Ze geven nieuwe klanten voorrang, waarschijnlijk omdat daar meer op te verdienen is.
Bij jou in Venlo hadden ze waarschijnlijk niets meer op voorraad. Tja, en dan kun je als nieuwe klant natuurlijk ook niets mee krijgen.
Ik zeg ook niet dat ze hier gereserveerde toestellen weggeven aan nieuwe klanten. Waarschijnlijk houden ze een aantal toestellen achter voor nieuwe klanten...NickThissen schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 14:29:
[...]
Nee, bij mij was hetzelfde probleem in Roermond. Ze hadden er wel nog liggen maar die waren gereserveerd. Ik stap over van Hi dus aan mij hadden ze een nieuwe klant gehad als ze me een gereserveerde hadden meegegeven. Nu niet meer, de nieuwe lading komt pas donderdag, terwijl een andere winkel ze dinsdag al zou krijgen. Klant verloren dus voor Vodafone, hoewel het wel netjes is dat ze niet zomaar gereserveerde toestellen weg geven aan nieuwe klanten.
Neen, nummerbehoud verzoeken worden afgehandeld door de VF backoffice. Deze werken alleen van maandag t/m vrijdag. Daarom wordt mijn goedkeuring nummerbehoud (welke gistermiddag door T-Mobile is goedgekeurd) ook pas maandag verwerkt. Dit was de uitleg van de VF klantenservice vanmorgen (telefonisch).Yoghi schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:07:
Zouden er vandaag ook nummerbehoud verzoeken behandeld worden die via een VF winkel gedaan worden?
Baal er zelf ook flink van. Had gehoopt mijn Sensation vandaag op te kunnen halen, omdat ik maandag op vakantie ga (1 week).
[ Voor 11% gewijzigd door BB72 op 28-05-2011 14:35 ]
Verwijderd
Reutel schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 14:17:
[...]
Je moet wel goed lezen. Het gaat er om dat je als je een nieuw abonnement afsluit je een toestel uit de winkelvoorraad mee krijgt ( na goedkeuring nummerbehoud). Als je komt verlengen moet je waarschijnlijk op de volgende levering wachten. Terwijl ze dus wel toestellen op voorraad hebben in de winkel. Ze geven nieuwe klanten voorrang, waarschijnlijk omdat daar meer op te verdienen is.
Als ik het "goed" gelezen heb, pakt die verkoper dus een gereserveerde phone die hij meegeeft aan iemand die een nieuw contract aan gaat met VF. Net als ik dus. In Venlo was wel voorraad, echter was deze volledig gereserveerd, zelfde situatie dus als bij Huib. Wellicht is de situatie in jou geval anders omdat er nog voorraad lag die niet gereserveerd was. (Ik geef toe dat het hier onduidelijk is of het ook daadwerkelijk om een gereserveerde telefoon gaat, maar die indruk krijg ik wel).Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:40:
Ik vind wel iets raar.
Daarbij doel ik bij jou situatie op het feit dat jij de phone mee kreeg, terwijl je een nieuw contract aangaat met nummerbehoud. Naar mijn weten, gaat daar sowieso een werkdag over heen (de aanvraag). I know, moet wettelijk binnen 24 uur gedaan worden, maar in de tijd waarin jij in de winkel bent en de aanvraag gedaan moet worden lijkt het me sterk dat het zo snel gaat, zeker op een dergelijk drukke dag voor VF. Ergo, VF is niet consequent als het aankomt op het al dan niet uitegeven van (gereserveerd of niet) nieuwe toestellen. (in het uiterste geval dat jou nummerbehoud binnen 10min geregeld is, gaat bovenstaande niet op, hoewel me dat toch erg sterk lijkt).
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is?
Ik stoor me niet zo zeer aan het feit dat ik het toestel nu niet heb, als wel aan het feit dat de verschillende stores blijkbaar verschillende regels hanteren...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2011 14:48 ]
Ben niet helemaal duidelijk geweest, sorry. Ben de stad in geweest en op de terugweg op goed geluk nog even langs de shop gegaan. Dus het nummerbehoud is wel snel geregeld. Hoe snel precies weet ik niet, maar wel binnen een uur ongeveer.Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 14:43:
[...]
[...]
Als ik het "goed" gelezen heb, pakt die verkoper dus een gereserveerde phone die hij meegeeft aan iemand die een nieuw contract aan gaat met VF. Net als ik dus. In Venlo was wel voorraad, echter was deze volledig gereserveerd, zelfde situatie dus als bij Huib. Wellicht is de situatie in jou geval anders omdat er nog voorraad lag die niet gereserveerd was. (Ik geef toe dat het hier onduidelijk is of het ook daadwerkelijk om een gereserveerde telefoon gaat, maar die indruk krijg ik wel).
Daarbij doel ik bij jou situatie op het feit dat jij de phone mee kreeg, terwijl je een nieuw contract aangaat met nummerbehoud. Naar mijn weten, gaat daar sowieso een werkdag over heen (de aanvraag). I know, moet wettelijk binnen 24 uur gedaan worden, maar in de tijd waarin jij in de winkel bent en de aanvraag gedaan moet worden lijkt het me sterk dat het zo snel gaat, zeker op een dergelijk drukke dag voor VF. Ergo, VF is niet consequent als het aankomt op het al dan niet uitegeven van (gereserveerd of niet) nieuwe toestellen. (in het uiterste geval dat jou nummerbehoud binnen 10min geregeld is, gaat bovenstaande niet op, hoewel me dat toch erg sterk lijkt).
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is?
Ik stoor me niet zo zeer aan het feit dat ik het toestel nu niet heb, als wel aan het feit dat de verschillende stores blijkbaar verschillende regels hanteren...
Het gaat mij niet om dit nummerbhoud, maar meer om de manier hoe ze met de reserveerde telefoons om gaan. Blijkbaar gaan nieuwe klanten gewoon voor bestaande klanten. Vaag en onduidelijk beleid wat inderdaad per winkel verschillend is...
Verwijderd
En ja, dat beleid blijft een vreemde zaak. Ik heb hetzelfd meegemaakt met een verlenging bij t-mobile. Waarbij een nieuwe klant de telefoon "gratis" kreeg en een familielid van mij bij moest betalen omdat die verlengde. Met als reden, dat de eenmalige kosten voor een nieuwe klant bij het aangaan van het contract een stuk hoger zijn dan voor de bestaande klant. Dat is juist, maar toch merkwaardig dat je als bestaande klant een dergelijk voordeel op het toestel kunt vergeten. Nu begrijp ik wel dat ze liever nieuwe klanten zien komen, maar een beetje klantenbinding lijkt me toch ook niet verkeerd?
Ik heb ook gewoon kunnen verlengen gisteren met tmobile relax + een sensationKangaroeHenkie schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:16:
Gister bij GSMweb.nl een Sensation besteld, vanochtend contract opgestuurd, net een mailtje gekregen dat mijn bestelling onderweg is! :-)
Heb tot nu toe geen ervaringen met Ritel.nl verder..
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749
Zeggen nu dat het toestel weer niet voorradig is...... Wanneer krijg ik dan verd*mme dat toestel...
Zit er nu al een week op te wachten en nummerbehoud was donderdag al goedgekeurd en terugontvangen bij VF.....
i7 920, 6 GB RAM, 2TB WD 64MB,HD4600, Windows 7 Ultimate, HTC Touch Diamond II, Panasonic SD800, Canon S5is
Ook raar dat ze het toestel niet voor je hebben gereserveerd terwijl de aanvraag voor nummerbehoud werd gedaankennyroberts schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:29:
Net VF-KS weer aan de lijn gehad.....
Zeggen nu dat het toestel weer niet voorradig is...... Wanneer krijg ik dan verd*mme dat toestel...![]()
Zit er nu al een week op te wachten en nummerbehoud was donderdag al goedgekeurd en terugontvangen bij VF.....
Ik snap er helemaal niets meer van...Vorige week werd nog gezegd dat het toestel was gereserveerd en dat er waarschijnlijk maandag een bezorg-afspraak zou worden gemaakt....Upbeat schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:32:
Ook raar dat ze het toestel niet voor je hebben gereserveerd terwijl de aanvraag voor nummerbehoud werd gedaan
Ik belde trouwens niet met de vraag wanneer ik het toestel kreeg, maar had een brief gekregen van Vodafone met een verkeerde tenaamstelling.... Dhr van Rooijen... Nou zo heet ik niet hoor...
Dus wilde ff checken of alles goed was...
We wachten nu dus maar ff af wanneer de koerier komt....
[ Voor 6% gewijzigd door kennyroberts op 30-05-2011 09:57 ]
i7 920, 6 GB RAM, 2TB WD 64MB,HD4600, Windows 7 Ultimate, HTC Touch Diamond II, Panasonic SD800, Canon S5is
Verwijderd
Volgens mij heeft iedereen dit probleem...Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:51:
Ik word ook helemaal kriegel van Vodafone.. Ze hebben donderdag gezegd mijn nummerbehoud aan te vragen.. Ik heb dit gechecked bij Hi, wat denk je? Geen aanvraag! Wanneer gaan die lutsers van Vodafone eens het goede doen? 23 mei besteld in de online shop, 4/5 x gebeld in de tussentijd en 4/5 verschillende verhalen gehoord.. Ongelofelijk zeg!
En de mensen die een PRE-order hebben gedaan (zoals ik had) zijn helemaal benadeeld.
We krijgen het toestel nog later dan mensen die hem na de launch hebben besteld...!
Ik ben erg benieuwd, want ik wil ook i.c.m. T-Mobile bij GSMWeb bestellen, maar dan wel pas als ik zeker weet dat het toestel al leverbaar is en niet pas op 3, 8 of 16 juni aangezien die data allemaal al eerder m.b.t. GSMWeb genoemd zijn in dit topic
Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X
Waarom bestel je hem dan niet bij een andere webshop? Zijn diverse die al geleverd hebben...Xurk schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:57:
Is er ook al iemand die via GSMWeb.nl de Sensation heeft besteld i.c.m. een abonnement bij een andere provider dan Vodafone, en deze al binnen heeft? Ik heb even teruggelezen en zie wel dat er in ieder geval twee postende gebruikers zijn die bij GSMWeb de Sensation i.c.m. een iPlan abonnement van T-Mobile besteld hebben. Bij één iemand stond zelfs dat het pakketje onderweg was op vrijdag. Maar klopte dat ook echt?
Ik ben erg benieuwd, want ik wil ook i.c.m. T-Mobile bij GSMWeb bestellen, maar dan wel pas als ik zeker weet dat het toestel al leverbaar is en niet pas op 3, 8 of 16 juni aangezien die data allemaal al eerder m.b.t. GSMWeb genoemd zijn in dit topic
Je hebt maand opzegtermijn voor je abo bij Hi en in die tijd zal nummerbehoud worden geregeld. Ze hebben dus een ongeveer 2 weken waarin ze je nummerbehoud kunnen aanvragen voordat het echt kritiek wordt. Gewoon afwachten en niet gaan zeuren als het niet binnen een minuut gebeurt. Ook zullen ze dit soort dingen niet in het weekend kunnen doen.Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:51:
Ik word ook helemaal kriegel van Vodafone.. Ze hebben donderdag gezegd mijn nummerbehoud aan te vragen.. Ik heb dit gechecked bij Hi, wat denk je? Geen aanvraag! Wanneer gaan die lutsers van Vodafone eens het goede doen? 23 mei besteld in de online shop, 4/5 x gebeld in de tussentijd en 4/5 verschillende verhalen gehoord.. Ongelofelijk zeg!
Alleen als het uiteindelijk fout gaat kun je dit gebruiken om een klacht in te dienen, maar zelfs prepaid heeft 5 werkdagen nodig om overgezet te worden, dus het is niet zo gek dat het er niet meteen een melding bij Hi ligt.
Ik werk in een telefoonwinkel, dus ik heb er ervaring mee. Het feit dat je verschillende verhalen hoort is natuurlijk wel slecht.
Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749
Omdat het toestel bij GSMWeb i.c.m. een 1-jarig abonnement bij T-Mobile het goedkoopst is (qua het geld wat je bij moet leggen) van alle webshops die ik tot nu toe bekeken heb. Daarnaast heb ik ook al twee maal eerder bij GSMWeb een toestel met abonnement besteld in het verleden en ben ik daar altijd tevreden mee geweest. Dus een paar dagen langer wachten vind ik dan niet erg, maar tot 16 juni wachten vind ik toch wel weer iets te lang.kennyroberts schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:59:
[...]
Waarom bestel je hem dan niet bij een andere webshop? Zijn diverse die al geleverd hebben...
Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X
Met ingang van de nieuwe wet op 25 mei mag nummerbehoud nog maximaal 1werkdag in beslag nemen...Metalslave666 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:04:
[...]
Je hebt maand opzegtermijn voor je abo bij Hi en in die tijd zal nummerbehoud worden geregeld. Ze hebben dus een ongeveer 2 weken waarin ze je nummerbehoud kunnen aanvragen voordat het echt kritiek wordt. Gewoon afwachten en niet gaan zeuren als het niet binnen een minuut gebeurt. Ook zullen ze dit soort dingen niet in het weekend kunnen doen.
[...]
Ik zou ook bellen, want ze hebben zich er aan te houden.
1 ding weet ik wel ik koop daar nooit meer
Begrijpelijk! dat je dan inderdaad zou willen wachten tot hij bij GSMWEB beschikbaar is.Xurk schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:06:
[...]
Omdat het toestel bij GSMWeb i.c.m. een 1-jarig abonnement bij T-Mobile het goedkoopst is (qua het geld wat je bij moet leggen) van alle webshops die ik tot nu toe bekeken heb. Daarnaast heb ik ook al twee maal eerder bij GSMWeb een toestel met abonnement besteld in het verleden en ben ik daar altijd tevreden mee geweest. Dus een paar dagen langer wachten vind ik dan niet erg, maar tot 16 juni wachten vind ik toch wel weer iets te lang.
Heb je al contact gehad met de klantenservice van GSMweb?
Misschien dat zij wat meer kunnen zeggen.
Verwijderd
Metalslave666 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:04:
[...]
Je hebt maand opzegtermijn voor je abo bij Hi en in die tijd zal nummerbehoud worden geregeld. Ze hebben dus een ongeveer 2 weken waarin ze je nummerbehoud kunnen aanvragen voordat het echt kritiek wordt. Gewoon afwachten en niet gaan zeuren als het niet binnen een minuut gebeurt. Ook zullen ze dit soort dingen niet in het weekend kunnen doen.
Alleen als het uiteindelijk fout gaat kun je dit gebruiken om een klacht in te dienen, maar zelfs prepaid heeft 5 werkdagen nodig om overgezet te worden, dus het is niet zo gek dat het er niet meteen een melding bij Hi ligt.
Ik werk in een telefoonwinkel, dus ik heb er ervaring mee. Het feit dat je verschillende verhalen hoort is natuurlijk wel slecht.
Tot nu toe niet - misschien een beetje lui maar aangezien ik dus in dit topic al drie verschillende data met betrekking tot levering via GSMWeb gelezen heb, vertrouw ik het niet helemaal als zij een bepaalde datum zouden noemen. Al helemaal gezien het Vodafone-debacle van vorige week met alle tegenstrijdige berichtenkennyroberts schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:09:
[...]
Begrijpelijk! dat je dan inderdaad zou willen wachten tot hij bij GSMWEB beschikbaar is.
Heb je al contact gehad met de klantenservice van GSMweb?
Misschien dat zij wat meer kunnen zeggen.
Vandaar dat ik liever mijn conclusies trek uit de ervaringen van mensen die al besteld hebben via GSMWeb. Maar een mailtje sturen richting hun klantenservice zou inderdaad geen kwaad kunnen op zich, dat zal ik zo ook maar eens doen.
Klopt, maar hier wordt meer op pre-paid naar post-paid (abo) bedoelt. Bij overstappen zitten ze niet met dit probleem omdat de aanvraag minder lang duurt dan het opzegtermijn.kennyroberts schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:07:
[...]
Met ingang van de nieuwe wet op 25 mei mag nummerbehoud nog maximaal 1werkdag in beslag nemen...
Ik zou ook bellen, want ze hebben zich er aan te houden.
Vodafone is wel de slechtste wat betreft het afhandelen van nummerbehoud, want wij blijven dit in de winkel altijd controleren. De andere providers hebben dit probleem niet. Maar dit is wel weer een klacht die niet van belang is omdat je abo nog niet ingegaan is. Als je na een week belt (5 werkdagen) zou de aanvraag weg moeten zijn. Als dit niet het geval is, zou ik aanraden om een bewijs van nummerbehoud te vragen. mocht het aan het einde dan niet goed komen, kun je hier naar refereren. Als ze je nummer niet meer kunnen geven, heb je recht op een schadevergoeding. Deze is voor consumenten niet echt heel hoog, maar voor zakelijk kan dit toch in de duizenden euro's lopen ivm zakencontacten.Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:09:
Nummerbehoud kun je aanvragen 3 maanden voor einde contract, dit is bij mij dan ook het geval, over iets minder dan 3 maanden verloopt mijn contract bij Hi. Het regelen van nummerbehoud kan dus direct gebeuren. Ook de site vermeld dat dit 4-5 werkdagen duurt nadat het is aangevraagd. Hier kan ik ook absoluut mee leven en die dag meer of minder wachten vind ik ook niet erg. Maar als mij verteld wordt dat het aangevraagd wordt en dit gebeurt niet, dan word ik daar niet vrolijk van. Ze scheppen verwachtingen die niet waargemaakt kunnen worden.
[...]
Ik moest overstappen van Telfort (abo) naar Vodafone en het heeft welgeteld 5 uur geduurd voordat alles geregeld was!Metalslave666 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:20:
[...]
Klopt, maar hier wordt meer op pre-paid naar post-paid (abo) bedoelt. Bij overstappen zitten ze niet met dit probleem omdat de aanvraag minder lang duurt dan het opzegtermijn.
[...]
Dus ze kúnnen het wel bij vodafone...
Het probleem is denk ik dat er nog té veel met de hand gedaan moet worden en daardoor de kans op fouten erg groot is.
Zat tijden het typen aan de lijn met T-mobile klantenservice en aanvraag is gewoon binnengekomen voor 22 september, het is dus zo dat in het my T-Mobile overzicht er eerst altijd afgekeurd staat totdat hij daadwerkelijk is goedgekeurd.
[ Voor 25% gewijzigd door Rubman op 30-05-2011 10:29 ]
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Dit is ook de reden dat ik iedereen aanraad om in een winkel te bestellen omdat dit om contracten gaat waar je twee jaar aan vast zit en niet zomaar worden veranderd.
In een winkel kun je met de medewerker meekijken en op elk moment het nog aanpassen ipv bij een website.
Dit topic is GEEN vergaarbak voor van alles en nog wat, Ook hier verwachten we een zeker inhoud van de replies.
Berichten zoals:
-Oneliners zonder enige vorm van inzet.
-Slowchat.
-Replies als "ik heb hem ook" of "ik heb hem besteld".
Worden zonder melding verwijderd.