Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Asfyxia
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 10-01-2013
Pinmod? Hmmm, klinkt interessant. :P

Ik heb tot nu tot in al mijn systemen dingen aangepast in het BIOS. Al is het bijvoorbeeld maar het op een iets lager niveau uitschakelen van de webcam of GPS.

Mijn D800 had een berg aan opties in het BIOS, maar de XPS heeft bijna niks. Weet jij een (eenvoudige) manier om meer opties te unlocken?

• spangpang
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15-05-2011
Ik less dat je de XPS 15 met backlit toetsenbord kan krijgen maar ik heb deze optie helemaal niet gezien? Of zit deze er al standaard op?

• Yibsel
  • Registratie: april 2011
  • Niet online
quote:
Glandur schreef op zondag 15 mei 2011 @ 16:00:
Maar jij geeft dus een herinstallatie van windows 7 als enige oplossing? Of weet je zo nog een andere oplossing?
het kan zijn dat je virus hebt, welke security software gebruik je?(legal of cracked)
heb je dat probleem al vanaf eerste keer dat je xps aanzet ?
zo niet hoelang heb je die probleem al? en heb je onlangs iets geinstalleerd? gedownload?

• TheMrOcean
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 07-02 14:56
quote:
spangpang schreef op zondag 15 mei 2011 @ 18:10:
Ik less dat je de XPS 15 met backlit toetsenbord kan krijgen maar ik heb deze optie helemaal niet gezien? Of zit deze er al standaard op?
die kun je via telefoon/chat bestellen voor ¤40. hou wel rekening dat het dan meer gedoe is met kortings codes.

• Ferra
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10-04 14:18
Hoe groot is het verschil tussen de Geforce GT 540m en de GT 525m? Is het daadwerkelijk een grote verbetering of zeggen jullie van "niet doen" als je maar af en toe een spelletje speelt en dat sowieso meer football manager is dan al het grafische geweld?

en wat is het verschil tussen de 3 netwerkkaarten, behalve dat ik zie er dat er bluetooth bij komt?

• Ferra
  • Laatst online: 10-04 14:18
En hoe groot is het verschil tussen de i7 processoren en de i5 processoren?

• TimmyUt
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13-12-2013
quote:
Backsmash92 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:37:
[...]

Er staat er op het moment een op marktplaats, 50 euro exclusief verzenden. Dit word dan 56 en een beetje. Ik heb net bij dell een nieuwe besteld voor 59 inclusief btw en verzending, dus dat maakt dan ook niet veel meer uit.

Het bestellen gaat ook heel erg simpel. Je belt 020 674 59 66, je word een aantal keer doorverwezen maar uiteindelijk kom je bij iemand uit die over de xps lijn gaat. Je vraagt daar of je een backlit keyboard kan bestellen. Vervolgens moet je even je email en telefoon nummer geven, je krijgt een email + ideal linkje, je betaalt alles en t is geregeld.
Zojuist ook geprobeerd te bestellen, wil de dell medewerker alleen het toetsenbord inclusief monteur sturen (a 35 Eur extra)...

Enig idee wie je precies gesproken hebt backsmash?

Edit; maar even opnieuw gebeld, sturen ze nu een monteur langs inclusief l502 toetsenbord voor 34,- 8)7 8)7

TimmyUt wijzigde deze reactie 16-05-2011 12:20 (6%)

Asus P5b, 6600, 2048 Kingston, 1950xt, 2 x Raptor 150 Raid0, Samsung 1800, Tagan 480W

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10:04

Umbrah

Business and ICT

quote:
Ferra schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:09:
Hoe groot is het verschil tussen de Geforce GT 540m en de GT 525m? Is het daadwerkelijk een grote verbetering of zeggen jullie van "niet doen" als je maar af en toe een spelletje speelt en dat sowieso meer football manager is dan al het grafische geweld?

en wat is het verschil tussen de 3 netwerkkaarten, behalve dat ik zie er dat er bluetooth bij komt?
Uit een eerdere post in dit topic die goed te vinden was:
quote:
TheMrOcean schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:00:
[...]
de verschillen zijn dus:

Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR) [Inbegrepen in prijs]
basis

Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs ¤ 15,00]
bluetooth + iets minder stroomverbruik

Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs ¤ 25,00]
bluetooth + iets minder stroomverbruik + 2x2 antennes wat inhoud dat je beter bereik hebt, een snellere verbinding en je ook met oudere wifi netwerken kan verbinden. Tevens iets meer enterprise beheer functies
De videokaart is niet zo verschillend, meer geheugen (handig als je extreme resolutie schermen aan wilt sturen, 1024 is echter genoeg voor Full HD) en meer klok (80MHz whoop-tee-doo) rechtvaardigen de ¤80 extra niet; sterker nog: de 525 laat zich eigenlijk altijd klokken naar een 540, indien je toch de performance nodig hebt, wat ik betwijfel gezien je verhaal. Footy Manager zou met de 525 perfect moeten werken op het FHD scherm, mits het beetje goed in elkaar steekt. Ik ontwijk sportspellen eigenlijk altijd maar heb wat screenshots gezocht.

Wat CPU betreft: ik zou zeggen, zoek op benchmarks. Vergelijk ook de cores, en vraag je af: heb ik die cores nodig?

Hier hebben ze een paar tests gedaan. Zoek de test uit die het dichtste bij je algemene werkzaamheden zit (hint: dat is niet PCMark), en trek je conclusie. Een 4-core is niet 4 keer sneller zelfs in die tests.

Een vergelijking: ik werk op dit moment aan een klus voor een bedrijf. Ze zitten met een numerieke library uit 1997 en het is aan mij om die te vervangen voor een modernere library. Ze hebben mij een C++ project gegeven en een anoniem testbestand met 27.000.000 berekeningen. Hun eigen rekenclass, deed hierover ongeveer 25 seconden. Ik heb de rekenclass vervangen door MPIR om de precisie te garanderen en wat tests gedaan. Het leuke hiervan is dat deze berekeningen ontworpen zijn om schaalbaar te zijn op een supercomputer: op den duur gaan er 800 CPU's draaien, en elke CPU moet één thread doen.

De resultaten per thread zijn:

Mijn laptop (Core i5 2410m):
1 thread: 4.2s
2 thread: 4.8s (turbo is uitgegaan vanwege twee threads)
3 thread: 5.8s (jaja, hyperthreading neemt zijn tol)
4 thread: 6.2s (Yup, hyperthreading neem zeker zijn tol op de schaalbaarheid)
5 thread: 15.1s (Yup, toen hield ik op)

Mijn PC: (Core i7 2600k)
1 thread: 3.1s
2 thread: 3.1s
3 thread: 3.7s (turbo grijpt in)
4 thread: 3.8s (wederom turbo)
5 thread: 4.7s (hyperthreading)
6 thread: 4.9s
7 thread: 4.9s
8 thread: 5.2s
9 thread: 15s

Interresant om te zien hoe dit simpele testje schaalt; het enige wat het doet is vermenigvuldigen, delen, optellen en aftrekken. En dat 27 miljoen keer puur op één CPU per proces: het is namelijk een lineaire berekening die niet te paralelliseren valt.

Nu weet je wat een CPU ongeveer doet, en wat meerdere cores betekenen. De i5 en i7 verschillen niet zó veel in feite, hoewel de caches wat verschillen.

Een verduildelijking in de vorm van de screenshots van CPU-Z van zowel mijn laptop als PC thuis naast elkaar:
http://tweakers.net/ext/f/2upR4ZZbfGiEEIkGOJiFiEa5/full.png

Umbrah wijzigde deze reactie 16-05-2011 12:00 (4%)

D3/B.Net: Umbrah#2929

• SjoerdR
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 30-06-2011
quote:
TimmyUt schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:49:
[...]
Ik heb mijn XPS besteld via Haiate Haidoune
Haiate_Haidoune@DELL.com
Telefoonnummer:0206744222

Backlit US keyboard bijbestellen ging zeer eenvoudig.
Ik vroeg er naar en het was binnen 10 seconden geregeld en zou tijdens productie geinstalleerd worden.

• TimmyUt
quote:
SjoerdR schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:00:
[...]

Ik heb mijn XPS besteld via Haiate Haidoune
Haiate_Haidoune@DELL.com
Telefoonnummer:0206744222

Backlit US keyboard bijbestellen ging zeer eenvoudig.
Ik vroeg er naar en het was binnen 10 seconden geregeld en zou tijdens productie geinstalleerd worden.
Ja dat is bij een bestelling, niet als je hem achteraf los besteld...

Asus P5b, 6600, 2048 Kingston, 1950xt, 2 x Raptor 150 Raid0, Samsung 1800, Tagan 480W

• SjoerdR
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 30-06-2011
quote:
Ja dat is bij een bestelling, niet als je hem achteraf los besteld...
Ooh, excuses dan heb ik de conversatie verkeerd begrepen.

SjoerdR wijzigde deze reactie 16-05-2011 12:08 (4%)
Reden: Qoute tags toegevoegd

• Metian
  • Laatst online: 15-04 22:54

Metian

Interactive Designer

Oew. Hij is binnen, ziet er beter uit dan ik dacht. Even rondje gekeken en nu clean install er op knallen, en drivers installeren en vanaf schone laptop werken. Backlit ziet er goed uit, lekker zachte licht en niet fel. Perfect.

Nexus 5 - HTC One - Nexus 7 2012 - BT: Metian#2962 - Battlefield 4

• Backsmash92
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 05-04 14:02
quote:
TimmyUt schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:49:
[...]

Zojuist ook geprobeerd te bestellen, wil de dell medewerker alleen het toetsenbord inclusief monteur sturen (a 35 Eur extra)...

Edit; maar even opnieuw gebeld, sturen ze nu een monteur langs inclusief l502 toetsenbord voor 34,- 8)7 8)7
Ik heb met M. Willemse gesproken. M_Willemse@dellteam.com
Telefoon weet ik niet. Ik werd door gestuurd en kwam bij hem uit. Daarnet te horen gekregen dat het pakket er al is. Dat is toch wel snel vind ik. Vrijdag om 14.00 besteld, vandaag binnen gekomen.

• Niocera
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 09-04 12:16
Hier is ie ook binnen :) ziet er idd erg goed uit..zo even een clean install en dan lekker spelen..

hoe kan ik het beste omgaan met de accu? zo min mogelijk aan de adapter en helemaal leeg trekken of maakt het niet uit?

• Metian

Metian

Interactive Designer

Zo, clean install gedaan, drivers er op gezet. En alles werkt zoals het hoort. Nu maar eens rustig me standaard programma's er op knallen. Mis ze toch wel beetje nu :p

Klein vraagje, is gewoon mogelijk om de partitie RECOVERY gewoon leeg te halen en weg te schrijven naar de gewone partities ?. Of is deze partitie nog ergens nodig voor ?. ( aangezien ik clean install heb )

Metian wijzigde deze reactie 16-05-2011 15:22 (38%)

• Umbrah

Umbrah

Business and ICT

quote:
Metian schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:53:
Zo, clean install gedaan, drivers er op gezet. En alles werkt zoals het hoort. Nu maar eens rustig me standaard programma's er op knallen. Mis ze toch wel beetje nu :p

Klein vraagje, is gewoon mogelijk om de partitie RECOVERY gewoon leeg te halen en weg te schrijven naar de gewone partities ?. Of is deze partitie nog ergens nodig voor ?. ( aangezien ik clean install heb )
Ik heb tijdens de clean install alle partities weggegooid, en Windows zelf partities laten aanmaken: 100mb boot/memtest/OS tools + rest.

• Asfyxia
quote:
Metian schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:53:

Ja, gewoon wegmikken heel die handel, weet ik inmiddels uit eigen ervaring. ;)

Overigens komt er weer die nutteloze 100MB installatiepartitie voor in de plaats bij het installeren van Windows 7. Als iemand nog een handigheidje weet om die gemakkelijk achteraf aan de C:-partitie toe te voegen, dan houd ik me aanbevolen. :)

• TheMrOcean
ik zit nog erg te twijfelen welke processor ik ga kiezen. de twee opties waartussen ik twijfel zijn:

i7-2620M Processor 2,7 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,4 GHz [meerprijs ¤ 90,00]
i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz [Inbegrepen in prijs]

ik ga me laptop gebruiken voor gewoon office en internet. daarnaast wil ik af en toe een spelletje spelen. en ga ik me laptop volgend jaar gebruiken voor me opleiding (elektrotechniek HBO) gebruiken en moet daarbij waarschijnlijk een paar wat zwaardere programma's gaan gebruiken (onder andere labview als iemand dat wat zegt). dus welke cpu heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding voor mij?

• Metian

Metian

Interactive Designer

Oke, bedankt voor de reacties. Ik heb een kleine partitie waar 102mb is, volledig gevuld. Dus neem aan dat dat de partitie die jullie bedoelen.

Tijd om dan maar even wat grootte terug te winnen :P.

Edit \\ Hij staat op actief, heeft dit nog een betekenis ?..

Metian wijzigde deze reactie 16-05-2011 17:41 (22%)

• Asfyxia
Het antwoord op je vraag: de 2630QM. En als je quadcore niet nodig hebt kun je beter voor de i5 gaan.

Zie voor onderbouwing eerder in dit topic of in het topic over de XPS 17. :)

• Asfyxia
quote:
Metian schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:40:
Oke, bedankt voor de reacties. Ik heb een kleine partitie waar 102mb is, volledig gevuld. Dus neem aan dat dat de partitie die jullie bedoelen.

Tijd om dan maar even wat grootte terug te winnen :P.

Edit \\ Wat houd in dat die actief staat ? Heeft dit nog een betekenis ?..
De partitie die ik bedoelde heeft volgens mij geen naam. Die wordt door Windows 7 aangemaakt tijdens de installatie op een ongepartitioneerde schijf en is exact 100MB groot.

De RECOVERY-partitie is iets anders afkomstig van Dell, denk ik. Die kun je gewoon wegmikken.

• Asfyxia
quote:
Metian schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:40:
Edit \\ Hij staat op actief, heeft dit nog een betekenis ?..
Ja. Dat je zeer waarschijnlijk problemen krijgt als je hem zomaar wegmikt. ;)

• Metian

Metian

Interactive Designer

quote:
Asfyxia schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:42:
[...]

De partitie die ik bedoelde heeft volgens mij geen naam. Die wordt door Windows 7 aangemaakt tijdens de installatie op een ongepartitioneerde schijf en is exact 100MB groot.

De RECOVERY-partitie is iets anders afkomstig van Dell, denk ik. Die kun je gewoon wegmikken.
Klopt, die heeft inderdaad geen naam hier. Dus die laat ik dan ook met rust. ^^
quote:
Asfyxia schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:43:
[...]

Ja. Dat je zeer waarschijnlijk problemen krijgt als je hem zomaar wegmikt. ;)
Vandaar dus ook de reden dat ik hem niet kan weg mikken :P. Het is gelukkig niet zoveel maar 15GB, dus kan het op zich wel missen, verlopig.. xD

Metian wijzigde deze reactie 16-05-2011 17:44 (26%)

• Asfyxia
quote:
Metian schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:43:
[...]

Ja, da's ook het beste. Er schijnt ook een herstelsysteem op te staan, maar dan van Windows zelf.

Maar ik wil er eigenlijk liever vanaf. ;)

• Asfyxia
quote:
Metian schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:43:
[...]

[...]

Vandaar dus ook de reden dat ik hem niet kan weg mikken :P. Het is gelukkig niet zoveel maar 15GB, dus kan het op zich wel missen, verlopig.. xD
Jij hebt zeker een clean install gedaan op een voorgepartitioneerde schijf? Dus alle partities gewoon laten staan en daarop Windows laten installeren?

• Metian

Metian

Interactive Designer

quote:
Asfyxia schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:46:
[...]

Jij hebt zeker een clean install gedaan op een voorgepartitioneerde schijf? Dus alle partities gewoon laten staan en daarop Windows laten installeren?
Ja. Was het eigenlijk in eerste instantie vergeten om te toen. Tot ik net er in eens aandacht, en nieuwe partitie wou maken voor me data.

• Asfyxia
quote:
Metian schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:48:
[...]

Ja. Was het eigenlijk in eerste instantie vergeten om te toen. Tot ik net er in eens aandacht, en nieuwe partitie wou maken voor me data.
Oké. Dan blijven al die Dell-partities, waaronder eentje van 15 GB ofzo, inderdaad staan.

Als je echt helemaal opnieuw wilt beginnen, moet je eerst alle partities weggooien met een boot-cd ofzo. Maar gebruik geen Partition Magic, want die kan niet overweg met Windows 7 partities en vernaggelt heel je partitietabel. Weet ik inmiddels uit ervaring. :')

Als je vervolgens Windows de boel automatisch laat partitioneren krijg je er alsnog weer een 100 MB installatiepartitie bij. Dat schijn je overigens weer te kunnen voorkomen door zelf vantevoren hele nieuwe partities aan te maken.

• Metian

Metian

Interactive Designer

Ik zal het onthouden voor in de toekomst. Op dit moment kan ik in principe de 15GB nog missen. Dus komt goed. Bedankt in ieder geval ^^.

Moet overigens wel zeggen dat ik toetsenbord vreselijk lekker vind typen. =D

Metian wijzigde deze reactie 16-05-2011 17:55 (22%)

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 06-04 02:34

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Die 15GB partitie kan je achteraf ook nog verwijderen met diskmgmt.msc.

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• Metian

Metian

Interactive Designer

quote:
Darkstone schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:55:
Die 15GB partitie kan je achteraf ook nog verwijderen met diskmgmt.msc.
Kan dit dan ook wanneer die actief staat ?. Want dat is eigenlijk de enige obstakel op dit moment. ( en dan bedoel ik, hem non-actief maken, en verwijderen )

Metian wijzigde deze reactie 16-05-2011 17:56 (9%)

• Asfyxia
quote:
Metian schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:56:
[...]

Kan dit dan ook wanneer die actief staat ?. Want dat is eigenlijk de enige obstakel op dit moment. ( en dan bedoel ik, hem non-actief maken, en verwijderen )
Ja, dan moet je waarschijnlijk eerst een andere partitie actief maken.

Maar pas op! Ik weet niet precies wat er op die 15 GB partitie staat. Maar als deze de opstartbestanden bevat, start je computer na het veranderen van de actieve partitie waarschijnlijk niet meer op.

Dat is allemaal wel weer te fixen (bijv. met een Windows DVD), maar toch verdomd lastig als je niet weet waar je het zoeken moet.

• Dorest0rm
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 14-04 16:54
Ik heb vanmiddag mijn XPS 15 ontvangen en wil nu eigenlijk Windows 7 opnieuw installeren, echter zegt deze voor de installatie al "Kan geen apparaatstuurpogramma's vinden. Zorg ervoor dat het installatiemedium de juiste stuurprogramma's bevat en klik vervolgens op OK."

Weet iemand toevallig welke drivers dit zijn?

• Asfyxia
quote:
Dorest0rm schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:08:
Ik heb vanmiddag mijn XPS 15 ontvangen en wil nu eigenlijk Windows 7 opnieuw installeren, echter zegt deze voor de installatie al "Kan geen apparaatstuurpogramma's vinden. Zorg ervoor dat het installatiemedium de juiste stuurprogramma's bevat en klik vervolgens op OK."

Weet iemand toevallig welke drivers dit zijn?
Toevallig enig idee wat voor harde schijf erin zit (merk, type, grootte)?

En wat zijn je verdere specs?

• Glandur
  • Laatst online: 15-04 21:36
quote:
Yibsel schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:15:
[...]

het kan zijn dat je virus hebt, welke security software gebruik je?(legal of cracked)
heb je dat probleem al vanaf eerste keer dat je xps aanzet ?
zo niet hoelang heb je die probleem al? en heb je onlangs iets geinstalleerd? gedownload?
Ik gebruik Symantec Endpoint Protection, 100% legaal :)
Maar ik denk dat ik het al wel help vanaf de eerste keer, maar ik weet dat niet zeker, omdat hij de eerste paar keren druk bezig was met installeren en configureren van updates etc
Verder niks geks gedownload/ geinstalleerd op wat standaard programma's na (CCleaner/ Office/ Symantec dus)

Nou heb ik dus een vraag over Microsoft Office. Stel ik doe een herinstallatie, en ik installeer Office opnieuw, dat betekent dus dat ik de installatie code opnieuw gebuik. Aangezien ik hem maar 3 keer mag installeren, vind ik dat een beetje zonde (dat word dan namelijk de 3e en laatste keer). Is er een manier om hier omheen te komen? (op gecracked downloaden na)

• Dorest0rm
quote:
Asfyxia schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:13:
[...]

Toevallig enig idee wat voor harde schijf erin zit (merk, type, grootte)?

En wat zijn je verdere specs?
Het enige wat ik weet is dat het een 500GB harde schijf is.
Verdere specs:

CPU: INTEL I5-480M(2.66GHZ) MOBIL
GPU: NVIDIA GEFORCE GT 420M 1GB GR
MEM: 4GB
HDD: 500GB

• thedude0
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Installeer je Windows vanaf een USB stick? Dat moet namelijk vanaf de USB 2 poort.

• TimmyUt
quote:
Backsmash92 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:19:
[...]

Ik heb met M. Willemse gesproken. M_Willemse@dellteam.com
Telefoon weet ik niet. Ik werd door gestuurd en kwam bij hem uit. Daarnet te horen gekregen dat het pakket er al is. Dat is toch wel snel vind ik. Vrijdag om 14.00 besteld, vandaag binnen gekomen.
Thx, ik laat wel weten hoe het gaat, weet iedereen meteen of het mogelijk is om een l502x tobo in een l501x te proppen. Door een dell monteur dan.... :*) :*)

• Dorest0rm
quote:
thedude0 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:30:
Installeer je Windows vanaf een USB stick? Dat moet namelijk vanaf de USB 2 poort.
Ah, daar gaat het dus mis. Thx!

• jaapb13
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14-04 21:52
Het is een Seagate momentus 7200.4
quote:
Dorest0rm schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:27:
[...]

Het enige wat ik weet is dat het een 500GB harde schijf is.
Verdere specs:

CPU: INTEL I5-480M(2.66GHZ) MOBIL
GPU: NVIDIA GEFORCE GT 420M 1GB GR
MEM: 4GB
HDD: 500GB

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Nee. Dell gebruikt een willekeurige schijf.

Ik heb 3 verschillende harde scijven van dell gehad. 2 samsumgs en een hitachi (die overigens een stuk sneller is)

http://tweakers.net/ext/f/6961s21uyb8rklBgx3SmRJs9/full.png
Best snel voor een 320GB schijf. De samsung kwam niet hoger dan 92 MB/s

• Hakulaku
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 13-04 15:37
Goeiedag tweakers,

Ik ben er over aan het denken om voor mijn komende opleiding, Bedrijfskundige informatica, een dell XPS 15 te kopen. Door de aankondiging van dell met hun nieuwe versie XPS ben ik aan het twijfelen gebracht om deze versie te kopen of toch dat nieuwe design.

Voordat ik dat besluit kan nemen moet ik ook nog een aantal keuzes maken kwa hardware :P.
Mijn 2 voornaamste keuzes die ik moet maken zijn:
een I7 2630qm of een I7 2720. Is die 180 euro extra te rechtvaardigen voor de 10% rekenkracht die je daarvoor krijgt?
Er wordt hier meerdere malen aangeraden om de 525 te nemen, maar de 540 heeft 1gig meer videogeheugen, is dat niet een groot verschil?

Als ik het theoretisch zie vind ik het wel waard maar wat zeggen mensen die het in de praktijk hebben kunnen testen?

Aangezien de laptop mijn huidige desktop moet vervangen (want de CPU daarvan vind zijn werk niet zo leuk meer) wil ik er toch wel zeker van zijn dat ik zo goed als bijna alles ermee kan doen als op mijn desktop.

Hakulaku wijzigde deze reactie 16-05-2011 21:33 (6%)

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

De XPS 15z zoals hij nu heet word een lichtere versie van de huidige xps 15:

geen quadcore mogelijk, alleen de dualcores.
Vermoedelijk slechtere GPU

voordeel: lichter, langere accuduur. Perfect voor mij dus :9 Voor de gemiddelde gamende student echter: niet op wachten.
quote:
Hakulaku schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:31:
een I7 2630qm of een I7 2720. Is die 180 euro extra te rechtvaardigen voor de 10% rekenkracht die je daarvoor krijgt?
Nee!
quote:
Er wordt hier meerdere malen aangeraden om de 525 te nemen, maar de 540 heeft 1gig meer videogeheugen, is dat niet een groot verschil?
Nee. Sterker nog, ik denk niet eens dat je het verschil kan merken.
quote:
Aangezien de laptop mijn huidige desktop moet vervangen (want de CPU daarvan vind zijn werk niet zo leuk meer) wil ik er toch wel zeker van zijn dat ik zo goed als bijna alles ermee kan doen als op mijn desktop.
De CPU? Een CPU is vrijwel nooit de bottleneck, bijna altijd de harde schijf of hoeveelheid RAM.

• TheMrOcean
quote:
Hakulaku schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:31:
Goeiedag tweakers,

Ik ben er over aan het denken om voor mijn komende opleiding, Bedrijfskundige informatica, een dell XPS 15 te kopen. Door de aankondiging van dell met hun nieuwe versie XPS ben ik aan het twijfelen gebracht om deze versie te kopen of toch dat nieuwe design.

Voordat ik dat besluit kan nemen moet ik ook nog een aantal keuzes maken kwa hardware :P.
Mijn 2 voornaamste keuzes die ik moet maken zijn:

Als ik het theoretisch zie vind ik het wel waard maar wat zeggen mensen die het in de praktijk hebben kunnen testen?

die ene gig meer geheugen bij de 540 zul je bij (bijna) geen (huidig) programma merken.
en voor de rest van je keus qua GPU is het in de startpost mooi uitgelegt
[quote]
Wat is precies het verschil tussen de GT525M en de GT540M?
De GT525 presteert on par met de GT335 / HD4670 / HD5650, de HT540 presteert een procent of 20 beter.
De kaart zelf is echter hetzelfde, dus als je van plan bent hem te overclocken maakt het niet uit welke je neemt.
[\quote]

• thedude0
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
quote:
Darkstone schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:35:
Nee. Dell gebruikt een willekeurige schijf.

Ik heb 3 verschillende harde scijven van dell gehad. 2 samsumgs en een hitachi (die overigens een stuk sneller is)

[afbeelding]
Best snel voor een 320GB schijf. De samsung kwam niet hoger dan 92 MB/s
Wat betreft willekeurige schijven: ik heb een 750 GB HDD gekregen tijdens een periode waarin je een gratis upgrade naar 640 GB kreeg in plaats van 500 GB :P :
http://i.imgur.com/IvPdd.png
En over het CPU verhaal, tenzij je full-time zit te encoden of renderen maakt het bijzonder weinig uit (sowieso, op een laptop...). Gewoon kiezen wat het best uitkomt qua prijs/performance in de configuraties.

• Hakulaku
  • Laatst online: 13-04 15:37
quote:
TheMrOcean schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:39:
[...]

die ene gig meer geheugen bij de 540 zul je bij (bijna) geen (huidig) programma merken.
en voor de rest van je keus qua GPU is het in de startpost mooi uitgelegt
[quote]
Wat is precies het verschil tussen de GT525M en de GT540M?
De GT525 presteert on par met de GT335 / HD4670 / HD5650, de HT540 presteert een procent of 20 beter.
De kaart zelf is echter hetzelfde, dus als je van plan bent hem te overclocken maakt het niet uit welke je neemt.
[\quote]
Dat had ik gelezen maar dan lijkt mij 20% toch wel een groot verschil te geven?
quote:
Darkstone schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:38:
De CPU? Een CPU is vrijwel nooit de bottleneck, bijna altijd de harde schijf of hoeveelheid RAM.
4 gig ram, 2 harde schrijven. Als de CPU 2-5 minuten op 75% heeft gedraaid begint hij te stotteren.

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Dan is je koeling gewoon niet in orde... Een CPU hoort niet te stotteren. Zelfs na 10 jaar continu gebruik.

• TheMrOcean
quote:
Hakulaku schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:09:
[...]

Dat had ik gelezen maar dan lijkt mij 20% toch wel een groot verschil te geven?

[...]

4 gig ram, 2 harde schrijven. Als de CPU 2-5 minuten op 75% heeft gedraaid begint hij te stotteren.
die 20% komen niet extra geheugen maar door de hogere clock die daarom ook kan worden verwaarloosd door de 525 omdat ze de zelfde chip hebben. (maar dan moet je hem wel kunnen/willen overclocken)

• Asfyxia
quote:
thedude0 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:05:
[...]

Wat betreft willekeurige schijven: ik heb een 750 GB HDD gekregen tijdens een periode waarin je een gratis upgrade naar 640 GB kreeg in plaats van 500 GB :P :
Ja, ik ook. Maar ik had wat minder mazzel: ik kreeg zo;n Seagate prutschijf in plaats van een Western Digital. :')
quote:
En over het CPU verhaal, tenzij je full-time zit te encoden of renderen maakt het bijzonder weinig uit (sowieso, op een laptop...). Gewoon kiezen wat het best uitkomt qua prijs/performance in de configuraties.
Ja, in principe is zo'n i3 snel genoeg voor vrijwel elk gebruik.

• baco101
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 19-01 10:46
HELP!!

Ik had eerst het probleem,wat ik nu nog steeds heb, dat ik mijn computer niet in de sluimerstand kon zetten hij start dan gelijk weer op.

nu heb ik het probleem bij het afsluiten, hij sluit helemaal af maar start dan vervolgens gelijk weer op.

weet niet hoe dit op te lossen buiten alles opnieuw te installeren, wat ik liever niet doe.

heb een XPS15 L502
I5 2520
N6230 netwerk kaart
6 gig ram

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Gebruik suppend to RAM, volgens mij heet dat stand-by in de nederlandse versie. Een oplossing weet ik zo snel ook niet.

• Grindtegel
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 10:13
Hmm net een offerte ontvangen nav chatcontact, wil graag ook een verlicht toetsenbord vandaar. Nou wordt er door de contactpersoon Samir Hamsi aangegeven dat ze geen 90 euro korting kunnen geven (die je normaal krijgt bij bestelling boven 1099,=), dit kan alleen als je online besteld. Ben ik nou gek of wat is dit nou weer voor een idiote regeling?

• baco101
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 19-01 10:46
quote:
Darkstone schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:01:
Gebruik suppend to RAM, volgens mij heet dat stand-by in de nederlandse versie. Een oplossing weet ik zo snel ook niet.
bedankt vandaag gaat een kennis van me ff kijken.

• Yibsel
  • Registratie: april 2011
  • Niet online
quote:
Grindtegel schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:56:
Hmm net een offerte ontvangen nav chatcontact, wil graag ook een verlicht toetsenbord vandaar. Nou wordt er door de contactpersoon Samir Hamsi aangegeven dat ze geen 90 euro korting kunnen geven (die je normaal krijgt bij bestelling boven 1099,=), dit kan alleen als je online besteld. Ben ik nou gek of wat is dit nou weer voor een idiote regeling?
dat is hun manier van welcome to dell ;)

probeer gewoon paar keer om een goede iemand aan de telefoon te krijgen, sommigen geven wel korting sommige niet. het lijkt net een casino, je gooit muntje in en hopen dat je iets wint of verlies.

• TheMrOcean
quote:
TheMrOcean schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:59:
[...]
en over meerdere kortingscodes

15:38:35 Mohammed_Haddad helaas ik heb maar een veld waar ik de code kan invoeren
....
15:52:53 Mohammed_Haddad Hiervoor dient u dat telefonische te regelen
15:53:07 Rik oke, mssr dan kan die korting dus worden geregeld?
15:53:11 Rik maar*
15:54:23 Mohammed_Haddad ja wel dat is uw recht

• Metian

Metian

Interactive Designer

Mo Haddad doet inderdaad gelukkig niet al te moeilijk over korting. Ik had uit waardebonnen topic ook 10% code geplukt en die werd ook zonder moeite ingevoerd. En zelfde gelde voor alle acties die op dat moment actief waren.

• Martijn Meijer
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 09-04 15:35
ja dit had ik ook toen ik een offerte wou laten maken door een dell medewerker. ik had dus uiteindelijk besloten om op de website te kopen want ik had geen zin in gezeik. waarom ze die niet accepteren geen idee.
quote:
Grindtegel schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:56:

Dell XPS 15 L502x | i7 2630QM | 6GB DDR3 | 500GB Seagate| 1080p | Nvidia Geforce 525m |

• dokteronline
  • Laatst online: 15-04 23:26
Ik heb net mijn bestelling geplaatst, ik had een budget van 600 euro en eigenlijk viel de XPS buiten mijn budget en wou ik voor de Asus K53SV-SX146V omdat die wel de I5 en GT540 bood voor een zeer goede prijs.
Maar toen zag ik de aanbieding van dell xps i5 +GT525 voor 579. Dus meteen besteld en gratis verzendkosten.

Maar ik had nog een paar vraagjes:

Ik zag dat die GT525 eigenlijk het zelfde is als de GT540 en dat je door middel van overclocken de zelfde snelheid kan halen. Maar wat voor programma word daar voor gebruikt? MSI Afterburner ?

En ik wil eigenlijk een clean install doen van Windows, alleen zag ik dat er wel wat problemen kunnen optreden na de install met betrekking op de drivers.. Is dit makkelijk op te lossen? (optimus raakt wat in de war)

• Martijn Meijer
met dit ;)

http://www.nvidia.com/object/nvidia_system_tools_6.06.html
quote:
Asfyxia schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:12:
[...]

Dat overclocken kan in elk geval met de NVIDIA System Tools die je op de site van Nvidia kunt downloaden.

Die 2GB heb je in de praktijk weinig aan bij dit soort low budget kaarten. Een spel dat die 2 GB nodig zou hebben (en ik ken er geen), kun je waarschijnlijk toch niet spelen met deze kaart.

Martijn Meijer wijzigde deze reactie 17-05-2011 13:22 (6%)

Dell XPS 15 L502x | i7 2630QM | 6GB DDR3 | 500GB Seagate| 1080p | Nvidia Geforce 525m |

• dokteronline
Aah thanks, hier had ik over heen gelezen... :$ (gisternacht dit topic nog wat snel doorgenomen)

• Martijn Meijer
ja ik las die gister nog had een paar dagen deze topic niet meer gelezen vandaar :P

btw: werkt die tool goed dan ik heb hem zelf nog niet gebruikt namelijk. ik had eerst ntune geprobeert (toen ik nog niets van deze tool af wist) maar die geeft bsods |:(
quote:
dokteronline schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:43:
Aah thanks, hier had ik over heen gelezen... :$ (gisternacht dit topic nog wat snel doorgenomen)

• MarcSchuring
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 29-05-2011
quote:
dokteronline schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:03:
Ik heb net mijn bestelling geplaatst, ik had een budget van 600 euro en eigenlijk viel de XPS buiten mijn budget en wou ik voor de Asus K53SV-SX146V omdat die wel de I5 en GT540 bood voor een zeer goede prijs.
Maar toen zag ik de aanbieding van dell xps i5 +GT525 voor 579. Dus meteen besteld en gratis verzendkosten.
Ik zie deze computer niet. Als ik naar een xps zoek, is de goedkoopste (met nieuwe i3) 599. De oude modellen zijn met een andere videokaart, dus ik ga er van uit dat jouw aanbieding ook met nieuw type processor (sandy bridge) is.

• dokteronline
@marcSchuring, ik dacht eerst dat het een fout was, want ik kwam er heel perongeluk achter.. Maar als je naar deze site gaat: http://nieuwepc.com/dellxps15.html staat ie er ook tussen ( 3e van boven ) en dus meteen besteld.

• Johnny8020
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13-03 07:09
Op deze pagina staan alle modellen van de Dell XPS 15 L502x, http://www.dell.com/nl/p/...ts=41103~0~199307&p=1. Het ligt nogal verborgen als je het mij vraagt, maar deze pagina is bereikbaar als je in het menu XPS selecteert, en daarna alle XPS modellen op de schermgrootte filtert.

• majoh
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15-04 13:41

majoh

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

PSN id: majoh_nl

Ok dan. Net ging het automatisch updaten van de prijs op de site fout, waardoor ik een andere versie van de site voor mn neus krijg. Eentje waar ik het updaten van de prijs doormiddel van een knop moet doen. En wat verbaast me. Daar zijn veel meer opties mogelijk onder een kopje 'Andere opties' die normaal gesproken dus verborgen zijn op de site. En het mooiste is het volgende:

XPS 15 Bestelling glitch

Met andere woorden de optie om een Backlit keyboard te bestellen zit er wel in maar is verborgen in het standaard bestel formulier. Nu nog een manier verzinnen om dit voor iedereen te forceren ;)

Hattrick: VI.755: The Drunk Dribblers (811211)

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Javascript uitzetten, wellicht?

Edit: los van het feit dat de site aardig over de zeik gaat zonder js maakt het niet uit.

:)

Edit: ik heb hem al.
Je zet je internet uit en verandert volgens iets op de site. na 30? seconden komt er een popup.
zet je internet weer aan, wacht, en druk op OK.

Darkstone wijzigde deze reactie 17-05-2011 17:56 (102%)

• majoh
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15-04 13:41

majoh

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

PSN id: majoh_nl

quote:
Darkstone schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:18:
Javascript uitzetten, wellicht?

Edit: los van het feit dat de site aardig over de zeik gaat zonder js maakt het niet uit.

Edit: ik heb hem al.
Je zet je internet uit en verandert volgens iets op de site. na 30? seconden komt er een popup.
zet je internet weer aan, wacht, en druk op OK.
Goed gevonden, had even geen tijd omdat ik eigenlijk moet werken ;)

Maar goed nieuws voor iedereen dus. Backlit online te bestellen _/-\o_

Hattrick: VI.755: The Drunk Dribblers (811211)

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Inderdaad, ik zal het meteen even toevoegen aan de startpost.

• conara
  • Laatst online: 15-04 23:00
En werkt het ook? Kan iemand dit bevestigen? En waarom zouden ze dit automatisch verbergen?

• birdibird
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online
het werkt, geweldig!

• Teun28
  • Laatst online: 27-12-2012
Bij de XPS 15 werkt het inderdaad wel, maar bij de XPS 17 zie ik helaas niet backlit toetsenbord verschijnen.

Teun28 wijzigde deze reactie 17-05-2011 19:54 (51%)

• Killraven
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 30-03 17:11

Killraven

B1-66ER

quote:
Nefiorim schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 23:45:
[...]

Je zult voor die 450 mbps wel een extra antenne moeten inbouwen. Heb je er al 1 uitgekozen?
Heb net de Ultimate-N 6300 ingebouwd en tot mijn stomme verbazing zitten er al drie antennes in, dus ik had die extra antennekabel bij OxfordTEC helemaal niet hoeven te bestellen. Heb ze net ff een mailtje gestuurd met de vraag of de order nog geannuleerd kan orden, we shall see.

Plaatje vóór de installatie (dus nog met de 1000 adapter):

http://www.imagedump.nl/img18/3252/11img2343.jpg
Plaatje na de installatie:

http://www.imagedump.nl/img853/2416/56img2344.jpg
Let op de kleuren van de kabels, wit, grijs en zwart.

Na de installatie werd ie direct herkend maar de installatie van de driver mislukte. Heb toen via een bedraadde verbinding de laatste drivers bij Intel gehaald. Toen eerst de oude drivers gewist en Intel drivers geïnstalleerd. Nu werkt het als een speer, maar moet nog wel even een 450 Mbps router kopen *kuch*.

Heb tevens de losse caddy via eBay binnen gekregen en heb nu ook de dvd-write (Sony Optiarc zat erin) vervangen door de 500GB Seagate HDD die origineel werd geleverd bij mijn XPS15. Als bootdisk (en sommige programma's) gebruik ik een Vertex 3 Pro 120GB SSD.

Als iemand vragen hierover heeft, laat maar weten. 8)

Killraven wijzigde deze reactie 17-05-2011 21:58 (25%)
Reden: Opmaak + extra uitleg installatie

Pointless

• Dorest0rm
Wat een heerlijke laptop.
Typt lekker, het scherm is ongelovelijk vel, de kijkhoek is fantastisch en de hoge resolutie werkt ontzettend goed.

Nu heb ik gisteren Windows 7 er schoon op gezet om al die bloatware van Dell weg te krijgen, hierdoor is dus ook de Maxxaudio software weg, nu is dit geen probleem, maar vroeg ik mij af of ik die "softtouch knop" ergens anders op kon mappen bijvoorbeeld het locken van het systeem?

• Grindtegel
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 10:13
Dank aan de heren hierboven, ik heb zojuist de xps15 besteld met verlicht toetsenbord.
Dell online support... who needs em?

• TheMrOcean
bij mij heeft javascript uitschakelen geen zin? ik krijg zowel bij chrome als bij IE de zelfde opties?

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Als je even leest wat er onder die grijze balk staat :P

• conara
  • Laatst online: 15-04 23:00
quote:
Ga naar de configuratiepagina en zet je internet uit. Verander vervolgens iets.
Na 30 seconden komt er een popup dat er iets mis gegaan is. Zet je internet weer aan en wacht even. Druk daarna op OK.
Als het goed is is de site nu tijdelijk gelockt in een versie met meer keuzemogelijkheden. Het backlit toetsenbord staat ergens onderaan.
geen dank ;)

EDIT: Iemand was me weer voor :|

conara wijzigde deze reactie 17-05-2011 20:09 (6%)

• TheMrOcean
mijn fout, dankje!!

• Louise525
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 01:12
quote:
Grindtegel schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:02:
Dank aan de heren hierboven, ik heb zojuist de xps15 besteld met verlicht toetsenbord.
Dell online support... who needs em?
Heb nu ook een config met backlit toetsenbord, via de link die ergens op pagina 1 (!) van dit topic staat. Maar nog even een vraagje hierover want het is dan wel een US en geen Dutch keyboard: zit er een ¤ teken op????

En wat is de beste keuze voor het draadloze kaartje? Heb nu maar de middelste genomen (b/g/n en bluetooth).

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 / Dell Soundbar AY511 / iPhone 3GS 32 GB / iPad1 32GB / PCH A-110 / HDX1000

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Het ¤ teken zegt niets over het wel of niet aanwezig zijn van de euro-sneltoets. Dat is namelijk altijd rechter alt + 5. Indien het toetsenbord is ingesteld op english international.

• Ruut88
  • Laatst online: 11:23
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn xps,

de 2 rechter( instant launch en waves audio) softouchknoppen doen het niet meer, lampjes branden wel als ik erop druk maar verder gebeurd er niks. De linker (opties) doet het nog prima.

iemand een idee wat dit kan zijn?

Ruut88 wijzigde deze reactie 17-05-2011 20:36 (6%)

• rjvisje
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
quote:
Darkstone schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:38:
De XPS 15z zoals hij nu heet word een lichtere versie van de huidige xps 15:

geen quadcore mogelijk, alleen de dualcores.
Vermoedelijk slechtere GPU

voordeel: lichter, langere accuduur. Perfect voor mij dus :9 Voor de gemiddelde gamende student echter: niet op wachten.
Geen quad-cores?
oa. ivm mijn studie (werktuigbouwkunde, dus oa. solidworks) ben ik op zoek naar een nieuwe laptop waar ik ook wel leuk een spelletje op wil kunnen spelen en een goed scherm ivm m'n fotografie, tevens wss een SSD in wil bouwen op de plek van de dvd speler.
De 15z moeten we dus echt gaan zien als een macbook air, dus licht gewicht ed. maar mindere specs en de huidige 15 als een macbook pro?

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Soort van, met een quadcore moet er teveel concessies gedaan worden voor de koeling gok ik. Niet voor niets is de xps 15 moddervet.

• Asfyxia
De warmteontwikkeling bij hoge belasting was een belangrijke reden dat ik geen quadcore genomen heb. Liever een laptop die ruimschoots onder de normen blijft qua warmteontwikkeling, dan eentje die er net niet overheen gaat. Met name op (mechanische) harde schijven kan hitte snel een negatieve uitwerking hebben. Als ik een SSD zou hebben, zou ik er misschien weer iets anders over denken.

• Martijn Meijer
was het al bekent dat er ook een Multi touch hd screen ingebouwd kon worden ?

http://www.webpagescreenshot.info/img/371269-5172011113230pm.png

• Stphnvlstk
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 26-03 02:38
Da's nog niet in deze thread voorgekomen als ik het me goed herinner. Vraag me wel sterk af dat ook écht beschikbaar is. In tegenstelling tot het backlit keyboard, is dit volgens mij ook niet via telefoon te bestellen dus lijkt de kans me reëel dat je dan na een tijdje gewoon een mail krijgt dat de bestelling fout is ofzo..

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Bij mij wel, maar ¤200 is echt belachelijk voor zo'n slecht scherm :X
quote:
Asfyxia schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:17:
De warmteontwikkeling bij hoge belasting was een belangrijke reden dat ik geen quadcore genomen heb. Liever een laptop die ruimschoots onder de normen blijft qua warmteontwikkeling, dan eentje die er net niet overheen gaat. Met name op (mechanische) harde schijven kan hitte snel een negatieve uitwerking hebben. Als ik een SSD zou hebben, zou ik er misschien weer iets anders over denken.
Dat is tegenwoordig niet meer zo. Op het moment dat je merkt dat de quadcore heter word dan de dual zijn er meer dan 4 threads actief, dat betekent dat je aardig wat profijt hebt van die extra cores.

• Martijn Meijer
ja ik volg deze topic al een tijdje en ben het ook nog nooit tegen gekomen zelfs op de dell site niet wel grappig. zelf zou ik zo'n scherm niet gebruiken mja er zijn mensen die het handig vinden. ;)

• Asfyxia
quote:
Darkstone schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:39:
Bij mij wel, maar ¤200 is echt belachelijk voor zo'n slecht scherm :X

[...]

Dat is tegenwoordig niet meer zo. Op het moment dat je merkt dat de quadcore heter word dan de dual zijn er meer dan 4 threads actief, dat betekent dat je aardig wat profijt hebt van die extra cores.
Als de quadcore beduidend heter wordt dan de dualcore impliceert dat inderdaad dat je er juist profijt van hebt. Maar dat levert dan ook aardig wat extra warmte op. En ik heb gemerkt door de jaren heen dat "gewone" harde schijven op de lange duur harder slijten in een hetere omgeving. Maar wellicht is die wijsheid verouderd en geldt die tegenwoordig niet meer.

• hfl75
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 09-07-2012
quote:
Vreemd. Bij mij werkt het ook (de popup, en daarna meer opties).
Ik zie het backlit toetsenbord echter niet verschijnen, wel heb ik nu opeens de keuze tussen een VS en een Nederlands keyboard. Maar geen backlit.

• Asfyxia
Belachelijk dat ze dat backlit tobo niet gewoon standaard op de site aanbieden. Imho gewoon een manier om mensen naar de telefoon of chat te lokken, waardoor ze vaak weer andere kortingen mislopen. Het is één grote marketingtruuk daar bij Dell, overal is over nagedacht.

• PP25
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:32
Ik lees op dit forum dat het Full HD (1920x1080)1080p B+RGLED heel erg goed is. Maar kan iemand mij vertellen hoe het (1366x768)720p WLED scherm bevalt?

Is dit een normaal 'middenklasser' scherm, gewoon goed en niet opvallend?

Ik wacht nu op een goede sandyb i5 aanbieding met 1080 scherm maar 200 euro blijft veel..

• fx500
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20-11-2013
Eindelijk na een hele tijd op mijn oude, gare, slome Studio 15 te hebben gewerkt...
Heb ik een XPS 15 gekocht :D

Ja ik vind het dus zonde om elk jaar een nieuwe te kopen alleen omdat er dan een nieuwe design is en een nieuwere processor in zit.

http://x.fx500.nl?x=15
Maar hij is al best snel in productie gegaan...
Hoelang duurde dat bij jullie?!

En hoe zit dat nu met het backlite toetsenbord??? :?
Oh en hoe is het geluid nu echt?

Kan niet wachten :9~ :9~ :9~

• Umbrah

Umbrah

Business and ICT

quote:
fx500 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:44:
Oh en hoe is het geluid nu echt?
Mijn PC schaamt zich. Niet alleen goed voor een laptop, maar gewoon: goed. Vermits MaxxAudio3 uit staat uiteraard ;)

• dokteronline
hoelang duurde het bij jullie voordat jullie een orderbevestiging kregen? heb gister om 1 uur besteld en betaald via ideal, maar heb alleen een bestellings bevestiging gekregen gister..

• birdibird
  • Nu online
goeie vraag, vroeg ik me ook af

• grecco
  • Laatst online: 09-06-2011
quote:
fx500 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:44:

http://x.fx500.nl?x=15
Maar hij is al best snel in productie gegaan...
Hoelang duurde dat bij jullie?!
quote:
dokteronline schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:15:
hoelang duurde het bij jullie voordat jullie een orderbevestiging kregen? heb gister om 1 uur besteld en betaald via ideal, maar heb alleen een bestellings bevestiging gekregen gister..
quote:
birdibird schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:16:
goeie vraag, vroeg ik me ook af
Dit is allemaal in het Dell Levertijden Topic terug te vinden. :)

Maar om antwoord te geven op de vraag van fx500, mijn bestelling ging afgelopen maandag in productie en dat staat hij nog steeds... afwachten dus ;)

• dokteronline
ik zie het nu sorry, heb mijn vraag daar neergezet.

• jaapb13
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14-04 21:52
De drivers gecheckt had ik aan het begin ook na mijn clean instal. als ik het goed heb was het deze
quote:
Ruudvanelk schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:34:
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn xps,

de 2 rechter( instant launch en waves audio) softouchknoppen doen het niet meer, lampjes branden wel als ik erop druk maar verder gebeurd er niks. De linker (opties) doet het nog prima.

iemand een idee wat dit kan zijn?

• Asfyxia
quote:
dokteronline schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:15:
Dat heb ik me destijds ook afgevraagd (die vraag staat volgens mij ook in dit topic). En dat duurde bij mij wel een dag of 3.

Ik heb toen Dell zelfs nog gebeld, met de vraag waarom ik geen orderbevestiging kreeg, terwijl ik al wel betaald had via iDeal! Degene die ik toen aan de lijn kreeg vertelde me dat het iets te maken had met het "matchen" van de bedragen en de opdrachten. Nouja het zal wel. Toen ik de opdrachtbevestiging eenmaal binnen had volgde de laptop binnen een week.

• rjvisje
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Gisteravond ook maar de knoop doorgehakt en mijn XPS15 besteld, uiteraard met backlit tobo.
Om 23:49 in de mail een ontvangstbevestiging van de bestelling en vanochtend om 6.55 uur een mailtje van mijn orderbevestiging!
Heb mijne met de creditcard betaald, zodat hij ook meteen het eerste half jaar verzekerd is tegen vallen, diefstal etc.
Levertijd staat bij mij nu op 31-05 :o

Specs:

i7-2630QM
4 GB geheugen, wat ik zelf ga vervangen door 8 GB.
Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M
640 GB (7.200 rpm) schijf
8x optisch dvd+/-rw-station
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
1080P scherm
9-cel accu
Bundle N05X5M06

en dat bij elkaar voor ¤1016,11, lijkt mij een mooi deal (al komt daar dan natuurlijk nog die 2*4GB reepjes en een tas bij op)

*edit*
Voor het vervangen van het geheugen heb ik de volgende reepjes in gedachten, dit moet prima kunnen toch? http://tweakers.net/price...x3m2a1333c9.html#tab:info

rjvisje wijzigde deze reactie 18-05-2011 13:50 (12%)

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dell Waardebonnen Topic.