[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 83.774 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34
boaty schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:04:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Waarschijnlijk is dat de beweginssensor van de laptop. Zoek maar eens tussen de drivers op de site van dell. Daar staat een driver voor een bewegingssensor.
Had gisteren het zelfde probleem: 1 onbekend apparaat.
Bleek inderdaad de bewgingssensor te zijn.
Wat doet dat ding eigenlijk?

Gisteren de harde schijf vervangen door een hybride van Seagate.
Was inderdaad een lastig klusje, maar met beleid is dit te doen.
Snap niet dat Dell dit zo heeft kunnen bouwen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41

Umbrah

The Incredible MapMan

Die bewegingssensor zorgt er voor dat er een standby/park signaaltje naar de HDD gestuurd wordt bij een bepaalde waarde, dit zou té erge crashes moeten voorkomen. In theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Veel HDD's hebben dat ook al ingebouwd.

Het nadeel van deze technologie is dat het af en toe conflicten geeft met SSD's, en zo vaak laat je je laptop ook niet vallen mag ik hopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
weten jullie waarom mijn GPS kaartje op COM3 staat en die bij Umbrah op COM5 staat. maakt dit uit want ik krijg namelijk nog steeds geen gps data binnen. met of zonder 3g sim kaart :S

productreview: Dell XPS 15 L502X review door Umbrah

Mijn GPS kaartje
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2mdgnlg.png

Umbrah's GPS kaartje
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SIVN6iKtqVgg0oXJ4L1HrPQA/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boaty schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:04:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Waarschijnlijk is dat de beweginssensor van de laptop. Zoek maar eens tussen de drivers op de site van dell. Daar staat een driver voor een bewegingssensor.
Deze staat inderdaad ook in mijn lijstje hierboven. Dat is de "System Utilities: ST Microelectronics DE351DL Motion Sensor Driver". Grote kans dat dit hem is. :)
wezep schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:56:
Had gisteren het zelfde probleem: 1 onbekend apparaat.
Bleek inderdaad de bewgingssensor te zijn.
Wat doet dat ding eigenlijk?
Dit is de "Free Fall Data Protection". Zie je Configuratiescherm.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Killraven schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:13:
[...]

Hmmm, niet aan gedacht :o. Er zijn wel losse antenne's te koop (van Tyco bijvoorbeeld) maar je moet die door de bezel van je scherm halen en dat zie ik mezelf niet doen. Het schijnt ook dat Dell de schermen af-fabriek met of zonder antenne's aangeleverd krijgt :'(. Of weet jij meer/anders?
Oxfordtec schijnt een antenne te hebben die je in je user access panel rond kan leiden. Daarvoor hoef je niks met het scherm te doen of zo. Hoe effectief die zijn weet ik ook niet, dus mocht je voor die route gaan dan hoor ik graag je bevindingen :)

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Klein vraagje, of eerder een bevestiging, met "clean install" bedoelen jullie hier toch mee dat je windows opnieuw installeert met andere disc / usb stick ?. Maar dan de code gebruiken die op de laptop staat ?.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
Metian schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:09:
Klein vraagje, of eerder een bevestiging, met "clean install" bedoelen jullie hier toch mee dat je windows opnieuw installeert met andere disc / usb stick ?. Maar dan de code gebruiken die op de laptop staat ?.
ja sommige hebben een andere windows installatie die ze los gekocht hebben of van hun bedrijf hebben gekregen.

met een schone installatie bedoelen we dat je niks anders dan alleen windows hebt geen dell meuk of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Martijn Meijer schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:30:
[...]

ja sommige hebben een andere windows installatie die ze los gekocht hebben of van hun bedrijf hebben gekregen.

met een schone installatie bedoelen we dat je niks anders dan alleen windows hebt geen dell meuk of iets dergelijks
Oké, bedankt. Dan is dat voor mij ook duidelijk. Toch maar even kijken of ik dan ergens nog een windows installatie kan regelen.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metian schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:09:
Ik heb die DVD van 5 euro gebruikt die ik met de laptop mee heb besteld. Dat is een volledig schone Windows 7 in alle talen, zonder de Dell-meuk.

Als je die DVD gebruikt hoef je geen code in te vullen. Da's dus wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:10:
[...]

Ik heb die DVD van 5 euro gebruikt die ik met de laptop mee heb besteld. Dat is een volledig schone Windows 7 in alle talen, zonder de Dell-meuk.

Als je die DVD gebruikt hoef je geen code in te vullen. Da's dus wel makkelijk.
Verrek. Als ik dat eerder had geweten xD. Even kijken of mogelijk is om die apart te bestellen, maar dat zal wel niet :x.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
Zijn er ook mensen die de xps zonder het duurdere hd-sherm hebben aangeschaft?

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metian schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:13:
[...]

Verrek. Als ik dat eerder had geweten xD. Even kijken of mogelijk is om die apart te bestellen, maar dat zal wel niet :x.
Ja, maar die DVD werkt niet zonder code op een PC van een ander merk hoor! Denk ik tenminste. Volgens mij vindt de activering nu automagisch via het BIOS plaats ofzo.

Ik had ook zelf even een Windows 7 installatie DVD kunnen branden. Dat had ook gewerkt, maar dan had ik waarschijnlijk wel handmatig de code in moeten vullen. Maar ik was lui en het was maar 5 euro. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mouse_NL schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:17:
Zijn er ook mensen die de xps zonder het duurdere hd-sherm hebben aangeschaft?
Ja. Wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:20:
[...]

Ja, maar die DVD werkt niet zonder code op een PC van een ander merk hoor! Denk ik tenminste. Volgens mij vindt de activering nu automagisch via het BIOS plaats ofzo.

Ik had ook zelf even een Windows 7 installatie DVD kunnen branden. Dat had ook gewerkt, maar dan had ik waarschijnlijk wel handmatig de code in moeten vullen. Maar ik was lui en het was maar 5 euro. :P
Het gaat ook om de laptop, en is dus hetzelfde. Ik bel morgen me contact persoon wel op die me heeft geholpen met de offerte enz. Zal wel even vriendelijk vragen of mogelijkheid bestaat om de DVD als nabestellen te kunnen laten leveren voor mijn huidige bestelling. Neem aan dat hun dan nog gewoon kunnen zien welke laptop / code het betreft.

Want ging er eigenlijk klein beetje van uit dat ook op die DVD al die meuk zou staan. Vandaar dat ik maar die 5 euro bespaart heb xD.

[ Voor 7% gewijzigd door Metian op 12-05-2011 13:24 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Hoe groot het gemis is want ik zit sterk te twijfelen of ik het wel of niet ga nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metian schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:23:
[...]

Het gaat ook om de laptop, en is dus hetzelfde. Ik bel morgen me contact persoon wel op die me heeft geholpen met de offerte enz. Zal wel even vriendelijk vragen of mogelijkheid bestaat om de DVD als nabestellen te kunnen laten leveren voor mijn huidige bestelling. Neem aan dat hun dan nog gewoon kunnen zien welke laptop / code het betreft.
Ja dat kun je doen. En misschien krijg je de DVD wel gratis als goede klant.

Maar heb je zelf thuis geen Windows 7 DVD(-image) liggen? Zonee, dan schijn je deze ook gewoon (legaal) te kunnen downloaden en branden. De link daarnaar staat volgens mij eerder ergens in dit topic.

Dat ik die DVD erbij genomen heb was echt pure gemakzucht en niks anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:26:
[...]

Ja dat kun je doen. En misschien krijg je de DVD wel gratis als goede klant.

Maar heb je zelf thuis geen Windows 7 DVD(-image) liggen? Zonee, dan schijn je deze ook gewoon (legaal) te kunnen downloaden en branden. De link daarnaar staat volgens mij eerder ergens in dit topic.

Dat ik die DVD erbij genomen heb was echt pure gemakzucht en niks anders. :)
Nee, heb hier geen W7 DVD liggen, helaas. Ik zal topic wel even doorspitten naar de link. Bedankt!. (:

Deel4 - Pagina 5. Gevonden!. :D

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mouse_NL schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:23:
[...]

Hoe groot het gemis is want ik zit sterk te twijfelen of ik het wel of niet ga nemen!
Hoe groot het gemis is weet ik niet, want ik heb nog nooit met het FHD-scherm gewerkt. ;)

Ik was een mat 15" FHD 1920x1200 scherm gewend op m'n oude Dell D800. Maar ik gebruikte dat scherm in de praktijk altijd op een resolutie van 1280x800.

Nu heb ik dus ongeveer vergelijkbare resolutie van 1366x768. Ik moest even wennen aan dat glossy uiterlijk met een veel hogere helderheid. Daardoor deden de kleuren wat flets aan. Maar inmiddels ben ik gewend en vind ik het eigenlijk wel best.

Als je de laptop echt heel intensief gebruikt voor werk (bijvoorbeeld software ontwikkeling of website maken) dan zou ik het FHD scherm nemen. Maarja, dan zou ik eerlijk gezegd ook een hele andere laptop nemen die ongeveer het dubbele kost (en m'n baas laten betalen). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:34:
[...]

Hoe groot het gemis is weet ik niet, want ik heb nog nooit met het FHD-scherm gewerkt. ;)

Ik was een mat 15" FHD 1920x1200 scherm gewend op m'n oude Dell D800. Maar ik gebruikte dat scherm in de praktijk altijd op een resolutie van 1280x800.

Nu heb ik dus ongeveer vergelijkbare resolutie van 1366x768. Ik moest even wennen aan dat glossy uiterlijk met een veel hogere helderheid. Daardoor deden de kleuren wat flets aan. Maar inmiddels ben ik gewend en vind ik het eigenlijk wel best.

Als je de laptop echt heel intensief gebruikt voor werk (bijvoorbeeld software ontwikkeling of website maken) dan zou ik het FHD scherm nemen. Maarja, dan zou ik eerlijk gezegd ook een hele andere laptop nemen die ongeveer het dubbele kost (en m'n baas laten betalen). :)
Thanx neen, het is voor privé-gebruik, internet, films kijken, mijn muziek bewerken, Af en toe een game spelen (meeste games doe ik op mijn xbox 360).

Heeft iemand toevallig afbeeldingen van met zonder hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41

Umbrah

The Incredible MapMan

Martijn Meijer schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:35:
weten jullie waarom mijn GPS kaartje op COM3 staat en die bij Umbrah op COM5 staat. maakt dit uit want ik krijg namelijk nog steeds geen gps data binnen. met of zonder 3g sim kaart :S

productreview: Dell XPS 15 L502X review door Umbrah

Mijn GPS kaartje
[afbeelding]

Umbrah's GPS kaartje
[afbeelding]
Hey, die GPS kaart is een apart stukje techniek, maar vooropgesteld:

De COM poort waar hij op zit maakt niet uit. Hoewel de GPS modus standaard wel op autosense staat, dat wil zeggen: hij gaat zoeken zodra er een app naar vraagt (en dat kan het config menu zijn, of de Windows weer widget hoewel die na een timeout stopt met zoeken), heb ik het idee dat hij soms gewoon crashed. En dan ziet de NMEA log in de Dell GPS utility er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ecsECJylOAGx5KHZnRjAoyrb/full.png

Even aan/uit zetten in device manager en je krijgt dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/L3zImE0bZ8b28zcdBsVc0UQL/full.png

Misschien overbodig maar toch leuk: ik heb een simpel progje gemaakt wat de sensor op de kaart weer kan geven:

http://dl.dropbox.com/u/5709410/GPSTool.zip

Deze fixed een google-maps control en marker op je huidige GPS positie, OF op "0,0", wat midden in de zee is op de evenaar. Uitzoomen via het statusbalk icoontje en/of de muiswiel geeft je custom control (slepen met rechtermuis = scrollen), maar zodra er een GPS fix is (en hij polled constant) centreert hij daar op. Iets wat overigens een leuk effect geeft in de auto, ik denk dat ik maar eens aan m'n eigen TomTom op basis van .Net ga werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliewop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:32
Mouse_NL schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:23:
[...]

Ik heb ook het standaard scherm en nog nooit met het 1080p scherm gewerkt. Maar ik mis in ieder geval niks, ben nog steeds blij met mn 720p :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mouse_NL schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:40:
[...]

Thanx neen, het is voor privé-gebruik, internet, films kijken, mijn muziek bewerken, Af en toe een game spelen (meeste games doe ik op mijn xbox 360).

Heeft iemand toevallig afbeeldingen van met zonder hd?
Dat zijn zo'n beetje dezelfde toepassingen als waar ik de laptop voor gebruik. En voor die toepassingen zul je natuurlijk geen FHD nodig hebben.

Maar het FHD-scherm schijnt wel wat beter te zijn, ook qua kleuren enzo. Dus dat is wel leuk om erbij te hebben. Net zoals een quadcore processor ook wel leuk is om erbij te hebben. En 8GB geheugen. En natuurlijk een SSD. ;)

Op een gegeven moment had ik een systeem in m'n mandje staan met alles erop en eraan en heel veel kortingsbonnen etc etc. Maar was ik uiteindelijk wel 950 euro kwijt, in plaats van de 600 die ik er eigenlijk aan wilde besteden. Toen heb ik al die fancy dingen weer geschrapt en kwam ik uit op 660. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet trouwens ook niet vergeten dat gamen op een FHD-scherm een véél krachtigere videokaart vereist. Als je tenminste op de native resolutie wilt gamen. En zo'n krachtigere videokaart is natuurlijk ook weer niet gratis. ;)

Dat was voor mij de voornaamste reden om het bij het "normale" scherm te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:55:
[...]

Dat zijn zo'n beetje dezelfde toepassingen als waar ik de laptop voor gebruik. En voor die toepassingen zul je natuurlijk geen FHD nodig hebben.

Maar het FHD-scherm schijnt wel wat beter te zijn, ook qua kleuren enzo. Dus dat is wel leuk om erbij te hebben. Net zoals een quadcore processor ook wel leuk is om erbij te hebben. En 8GB geheugen. En natuurlijk een SSD. ;)

Op een gegeven moment had ik een systeem in m'n mandje staan met alles erop en eraan en heel veel kortingsbonnen etc etc. Maar was ik uiteindelijk wel 950 euro kwijt, in plaats van de 600 die ik er eigenlijk aan wilde besteden. Toen heb ik al die fancy dingen weer geschrapt en kwam ik uit op 660. ;)
Welke processor heb je erin zitten? Ik denk dat ik genoeg heb aan het normale scherm. Met een i5 processor kan ik weer een tijdje vooruit. Wat wel leuk lijkt is de blue ray speler, aangezien ik er nog niet 1 in huis heb staan.

Toruwens hoe zit dat nu precies met die GPS en 3g (want waar zou je die simkaart moeten stoppen of moet je je telefoon aankoppelen ..... ik probeerde het hier te volgen maar werd er niet echt duidelijk uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Mouse_NL op 12-05-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
[b]

Welke processor heb je erin zitten? Ik denk dat ik genoeg heb aan het normale scherm. Met een i5 processor kan ik weer een tijdje vooruit. Wat wel leuk lijkt is de blue ray speler, aangezien ik er nog niet 1 in huis heb staan.
Waarom zou je blu-rayspeler nemen als je geen FH-scherm koopt? Dat is nogal tegenstrijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mouse_NL schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:12:
[...]

Welke processor heb je erin zitten? Ik denk dat ik genoeg heb aan het normale scherm. Met een i5 processor kan ik weer een tijdje vooruit.
Ik heb de budget-i5 (de 2410m).

Die turbo boost leek me dan wel weer aardig om erbij te hebben, in vergelijking met de i3. En ik moet je zeggen: het werkt als een trein! :D
Wat wel leuk lijkt is de blue ray speler, aangezien ik er nog niet 1 in huis heb staan.
Heb ik ook nog over gedacht. Uiteindelijk toch niet gedaan, want ik verwacht hem te weinig nodig te hebben. Maar lijkt me zeker een nuttige optie als je echt van plan bent blue ray dvds aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RTB93 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:22:
[...]

Waarom zou je blu-rayspeler nemen als je geen FH-scherm koopt? Dat is nogal tegenstrijdig.
Deels wel. Maar als je een film koopt in de winkel dan kies je natuurlijk voor de Bluray en niet meer voor de normale DVD. Aan de andere kant is een 1080p resolutie imho echt een beetje overdreven bij het kijken van een film op een 15" schermpje. Dan is 720p meer dan zat, dat verschil ga je amper zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:32:
[...]

Deels wel. Maar als je een film koopt in de winkel dan kies je natuurlijk voor de Bluray en niet meer voor de normale DVD. Aan de andere kant is een 1080p resolutie imho echt een beetje overdreven bij het kijken van een film op een 15" schermpje. Dan is 720p meer dan zat, dat verschil ga je amper zien.
Zeer handige info. Ik zit nu te kijken naar de i5 instapmodel van €679. Lijkt me qua futures de beste keuze, bedankt voor zover ik ben weer heel wat wijzer geworden.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mouse_NL schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:36:
[...]

Zeer handige info. Ik zit nu te kijken naar de i5 instapmodel van €679. Lijkt me qua futures de beste keuze, bedankt voor zover ik ben weer heel wat wijzer geworden.

:)
Dat model heb ik dus ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:43:
[...]

Dat model heb ik dus ook. ;)
ow okay, hoeveel moest jij toen betalen?

Ik heb even gechat met back-lite komt er €40 er bij dus dat zou 719 worden ... en ik moest even mailen voor korting!

[ Voor 23% gewijzigd door Mouse_NL op 12-05-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mouse_NL schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:45:
[...]

ow okay, hoeveel moest jij toen betalen?
€662,59. Da's inclusief de Windows 7 DVD. En ik had een mazzeltje: destijds stond er als standaard nog een 640GB harddisk. Maar die was blijkbaar op, want ik heb een 750GB gekregen. Die nu voor 95% leeg is. :')

De reden dat ik minder heb betaald dan jij, is omdat ik gebruik heb kunnen maken van een 10%-kortingsbon die inmiddels niet meer geldig is. Maar daar zijn weer andere bonnen voor in de plaats gekomen, zie Dell Waardebonnen Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
het rare is dat ik geen eens een dell GPS utility heb ik heb alleen de mobile manager

hoe kreeg jij die GPS utiltity dan gewoon gelijk met de installatie van die mobile manager ?

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/20p3u6o.png

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2z9h10z.png
Umbrah schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:41:
[...]

Hey, die GPS kaart is een apart stukje techniek, maar vooropgesteld:

De COM poort waar hij op zit maakt niet uit. Hoewel de GPS modus standaard wel op autosense staat, dat wil zeggen: hij gaat zoeken zodra er een app naar vraagt (en dat kan het config menu zijn, of de Windows weer widget hoewel die na een timeout stopt met zoeken), heb ik het idee dat hij soms gewoon crashed. En dan ziet de NMEA log in de Dell GPS utility er zo uit:

[afbeelding]

Even aan/uit zetten in device manager en je krijgt dit:

[afbeelding]

Misschien overbodig maar toch leuk: ik heb een simpel progje gemaakt wat de sensor op de kaart weer kan geven:

http://dl.dropbox.com/u/5709410/GPSTool.zip

Deze fixed een google-maps control en marker op je huidige GPS positie, OF op "0,0", wat midden in de zee is op de evenaar. Uitzoomen via het statusbalk icoontje en/of de muiswiel geeft je custom control (slepen met rechtermuis = scrollen), maar zodra er een GPS fix is (en hij polled constant) centreert hij daar op. Iets wat overigens een leuk effect geeft in de auto, ik denk dat ik maar eens aan m'n eigen TomTom op basis van .Net ga werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:54:
[...]

€662,59. Da's inclusief de Windows 7 DVD. En ik had een mazzeltje: destijds stond er als standaard nog een 640GB harddisk. Maar die was blijkbaar op, want ik heb een 750GB gekregen. Die nu voor 95% leeg is. :')

De reden dat ik minder heb betaald dan jij, is omdat ik gebruik heb kunnen maken van een 10%-kortingsbon die inmiddels niet meer geldig is. Maar daar zijn weer andere bonnen voor in de plaats gekomen, zie Dell Waardebonnen Topic
Ja ik zie het; Met DVD erbij is de prijs € 684 verzendkosten heb je dan gratis neem ik allen backlite erbij nog dan zit ik op 724 .... ik ga effe kijke op youtube of die 40 euro het wel waard is! En anders toch maar een i3 ... kijken of die wel een beetje vlot is met mijn hd series!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mouse_NL schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:09:
[...]

Ja ik zie het; Met DVD erbij is de prijs € 684 verzendkosten heb je dan gratis neem ik allen backlite erbij nog dan zit ik op 724 .... ik ga effe kijke op youtube of die 40 euro het wel waard is! En anders toch maar een i3 ... kijken of die wel een beetje vlot is met mijn hd series!.
Backlit tobo erbij is zeker erg mooi! De ellende is alleen dat je dat telefonisch erbij moest bestellen en dan zou die kortingsbon die ik had waarschijnlijk weer komen te vervallen.

Een i3 is ruimschoots meer dan zat om films en series in HD mee te kunnen bekijken. Dat kun je namelijk ook op een computer van 9 jaar oud, weet ik uit ervaring. Mits je maar het juiste programma daarvoor gebruikt (vlcplayer).

Verwacht qua gamen geen grootse prestaties bij de allernieuwste games. Maar dat ligt veel meer aan de videokaart dan aan de processor. Zie http://www.notebookcheck....-Performance.49600.0.html Overigens is die 525m in veel gevallen over te clocken naar 540m snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:17:
[...]

Backlit tobo erbij is zeker erg mooi! De ellende is alleen dat je dat telefonisch erbij moest bestellen en dan zou die kortingsbon die ik had waarschijnlijk weer komen te vervallen.

Een i3 is ruimschoots meer dan zat om films en series in HD mee te kunnen bekijken. Dat kun je namelijk ook op een computer van 9 jaar oud, weet ik uit ervaring. Mits je maar het juiste programma daarvoor gebruikt (vlcplayer).

Verwacht qua gamen geen grootse prestaties bij de allernieuwste games. Maar dat ligt veel meer aan de videokaart dan aan de processor. Zie http://www.notebookcheck....-Performance.49600.0.html Overigens is die 525m in veel gevallen over te clocken naar 540m snelheden.
Ik ga het één en ander nog de revue laten passeren zodra ik de offerte heb. ik zal niet heel veen games spelen denk ik aangezien ik aan mijn 360 verknocht ben, maar waarschijnlijk veel demo's en wat aanbiedingen van steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mouse_NL schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:20:
[...]

Ik ga het één en ander nog de revue laten passeren zodra ik de offerte heb. ik zal niet heel veen games spelen denk ik aangezien ik aan mijn 360 verknocht ben, maar waarschijnlijk veel demo's en wat aanbiedingen van steam.
Als je budget beperkt is kun je natuurlijk ook gewoon een wat ouder modelletje kopen. Heb je geen sandy bridge, maar is bijna even snel en kun je ook alles wat je wilt.

Er staat momenteel een HP G260-470sd in de aanbieding bij de mediamarkt voor €422 met een i3-350m processor, 4GB mem, 500GB HD en een ati videokaart. Daarmee kun je in principe ook alles wat jij (en ik) ermee wilt doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:28:
[...]

Als je budget beperkt is kun je natuurlijk ook gewoon een wat ouder modelletje kopen. Heb je geen sandy bridge, maar is bijna even snel en kun je ook alles wat je wilt.

Er staat momenteel een HP G260-470sd in de aanbieding bij de mediamarkt voor €422 met een i3-350m processor, 4GB mem, 500GB HD en een ati videokaart. Daarmee kun je in principe ook alles wat jij (en ik) ermee wilt doen. :)
En vandaag is er een prima laptop te koop op iBood.
Die zal ik zeker eens bekijken als ik jouw eisen zie. Bespaart je namelijk een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:28:
[...]

Ja die ken ik. Neen het budget kan ik laten uitlopen of niet dat is juist mijn probleem! Maar ik wil niet te high end gaan doen want daar heb ik niets aan. HP heeft nu niet mijn voorkeur aangezien hun batterij meestal kaduuk gaat net na hun 6 maanden garantie.

Die XPS heeft qua lay-out geluid en ik denk prestaties een diepe indruk op mij achter gelaten. Ik heb ook naar andere gekeken maar die zijn net niet compleet, de XPS heeft in basis al dingen waarvan ik zeg dat is al okay.

Nu ga ik relax kijken nog welke alternatieven er zijn. PS: Dat via IBOOD kan duurkoop worden als er iets defect is dus ik denk dat ik die beker effe laat passeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Mouse_NL op 12-05-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mouse_NL schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:37:
[...]

Ja die ken ik. Neen het budget kan ik laten uitlopen of niet dat is juist mijn probleem! Maar ik wil niet te high end gaan doen want daar heb ik niets aan. HP heeft nu niet mijn voorkeur aangezien hun batterij meestal kaduuk gaat net na hun 6 maanden garantie.

Die XPS heeft qua lay-out geluid en ik denk prestaties een diepe indruk op mij achter gelaten. Ik heb ook naar andere gekeken maar die zijn net niet compleet, de XPS heeft in basis al dingen waarvan ik zeg dat is al okay.
Precies de reden waarom ik ook voor de XPS heb gekozen. Zo vaak koop ik geen hardware, dus het moest wel iets nieuws en flitsends zijn en geen ouwe zooi. Het mocht best wat kosten. Maar ook weer niet te overdreven fancy, want dat heb ik helemaal niet nodig.

Als over 2 jaar blijkt dat ik de nieuwere games niet meer kan spelen, koop ik gewoon weer een nieuwe laptop. Tenminste, als ik dan überhaupt nog game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:45:
[...]

Precies de reden waarom ik ook voor de XPS heb gekozen. Zo vaak koop ik geen hardware, dus het moest wel iets nieuws en flitsends zijn en geen ouwe zooi. Het mocht best wat kosten. Maar ook weer niet te overdreven fancy, want dat heb ik helemaal niet nodig.

Als over 2 jaar blijkt dat ik de nieuwere games niet meer kan spelen, koop ik gewoon weer een nieuwe laptop. Tenminste, als ik dan überhaupt nog game.
idd ... ik wil deze keer gewoon een goede degelijke laptop hebben ik denk zelf dat i3 genoeg voor mij is. Waar ik fan van ben zijn de JBL boxen ... in mijn auto heb ik ook JBL boxen.

Want ik heb in het verleden ruim 1350 euro betaald voor een Laptop van Fujitsu Siemens die inmiddels kapot van alle kanten is(lees valt uit elkaar - goedkoop plastic). Daar zit een 3,2 GHZ processor in .... dat ding werd zo heet dat de scharnieren gewoon kapot zijn gegaan.

HP (mini laptop) daarna waarvan de ervaring van de batterij ... zit ik nu trouwens op te typen. Precies 6 maanden na data deed mijn batterij raar. nu doet die hele pc het niet als ik hem op de accu wilt gebruiken (deze accu ontlaad zich 1% per dag echt wierd)

Acer hebben we ook zit een AMD X-2 is (athlon) is goed voor famville voor mijn vriendin. Dat is echt haar ding, ik koos toen voor een ACER desktop met HDMI ...... !!!

Ik wil nu iets portable met een beetje body pit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Mouse_NL schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:37:
[...]

PS: Dat via IBOOD kan duurkoop worden als er iets defect is dus ik denk dat ik die beker effe laat passeren.
Dat kan niet duur worden. Zit 2 jaar pick-up & return garantie bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mouse_NL schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:58:
[...]

idd ... ik wil deze keer gewoon een goede degelijke laptop hebben ik denk zelf dat i3 genoeg voor mij is. Waar ik fan van ben zijn de JBL boxen ... in mijn auto heb ik ook JBL boxen.

Want ik heb in het verleden ruim 1350 euro betaald voor een Laptop van Fujitsu Siemens die inmiddels kapot van alle kanten is(lees valt uit elkaar - goedkoop plastic). Daar zit een 3,2 GHZ processor in .... dat ding werd zo heet dat de scharnieren gewoon kapot zijn gegaan.

HP (mini laptop) daarna waarvan de ervaring van de batterij ... zit ik nu trouwens op te typen. Precies 6 maanden na data deed mijn batterij raar. nu doet die hele pc het niet als ik hem op de accu wilt gebruiken (deze accu ontlaad zich 1% per dag echt wierd)

Acer hebben we ook zit een AMD X-2 is (athlon) is goed voor famville voor mijn vriendin. Dat is echt haar ding, ik koos toen voor een ACER desktop met HDMI ...... !!!

Ik wil nu iets portable met een beetje body pit.
Oké. Realiseer je wel dat je voor die 679 euro ook niet al teveel kunt verwachten qua bouwkwaliteit. De bovenkant is dan misschien aluminium, de rest is toch echt gewoon van plastic. Wellicht is de XPS qua stevigheid iets beter dan vergelijkbare laptops in dezelfde prijsklasse. Maar het blijft toch een consumentenlaptop gericht op thuisgebruik. Ik heb daar een paar pagina's terug ook iets over gezegd.

Als je echt een hele sterke, degelijke, 100% betrouwbare en ook nog eens snelle laptop wilt hebben, zul je daar diep voor in de buidel moeten tasten. Dan kom je al gauw uit bij de duurdere zakelijke laptops. Dat is nu eenmaal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
RTB93 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:59:
[...]

Dat kan niet duur worden. Zit 2 jaar pick-up & return garantie bij :)
Tauma van HP.

Maar back on topic ..... wie heeft een uitleg van de GPS en /3G want ik werd alleen daar nog niet wijs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Mouse_NL schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:08:
[...]

Tauma van HP.

Maar back on topic ..... wie heeft een uitleg van de GPS en /3G want ik werd alleen daar nog niet wijs uit.
Wat wil je weten?

Gps zit erop, geen idee waar je dat voor wil gebruiken.
3G zit er ook op, achter de accu kan je een simkaart in doen en als je een inet abbo hebt kan je internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit inderdaad een GPS dinges op. Maar die heb ik uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Rtzrs schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:11:
[...]

Wat wil je weten?

Gps zit erop, geen idee waar je dat voor wil gebruiken.
3G zit er ook op, achter de accu kan je een simkaart in doen en als je een inet abbo hebt kan je internetten.
Nou gps is handig met google maps en ik heb idd een tel sim met internet .... kan ik 1 telefoon thuisklaten en die andere erin stoppen.

deze 2 features samen in een laptop nog niet gezien. dat maakt deze laptop ook uniek.

[ Voor 9% gewijzigd door Mouse_NL op 12-05-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ff het BIOS geflasht met de nieuwe versie A05. Hij doet het nog. ;)

Pas wel op: zodra je de gedownloade executable opstart, begint hij meteen met flashen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:57

Jodi

No Matches Found

Ik begin aan mezelf te twijfelen. Is Dell nou gek geworden? Ik zit te twijfelen tussen 15 en 17 inch, en ben eens een vergelijking gaan maken.

Als ik uitga van de duurste XPS15 basisconfig, en deze wijzigingen maak: display naar Full HD, graka naar Nvidia 540M, en 9-cell accu, dan komt de prijs op 1149 euro.

Als ik de duurste XPS17 basisconfig neem heeft deze standaard al een groter (duh ;)) Full HD scherm mét 3D, betere graka, en 9-cell accu; verder zijn beide configs gelijk. De prijs: 1099 euro.

De XPS15 is duurder dan de XPS17 :? Ik heb dit al aangegeven bij de Dell Sales afdeling, maar die doen alsof hun neus bloedt. Dit klopt toch niet, zou je zeggen... Hebben mensen recentelijk een soortgelijke XPS15 besteld? Was de prijs toen (een stuk) lager?

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Jodi schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:53:
Ik begin aan mezelf te twijfelen. Is Dell nou gek geworden? Ik zit te twijfelen tussen 15 en 17 inch, en ben eens een vergelijking gaan maken.

Als ik uitga van de duurste XPS15 basisconfig, en deze wijzigingen maak: display naar Full HD, graka naar Nvidia 540M, en 9-cell accu, dan komt de prijs op 1149 euro.

Als ik de duurste XPS17 basisconfig neem heeft deze standaard al een groter (duh ;)) Full HD scherm mét 3D, betere graka, en 9-cell accu; verder zijn beide configs gelijk. De prijs: 1099 euro.

De XPS15 is duurder dan de XPS17 :? Ik heb dit al aangegeven bij de Dell Sales afdeling, maar die doen alsof hun neus bloedt. Dit klopt toch niet, zou je zeggen... Hebben mensen recentelijk een soortgelijke XPS15 besteld? Was de prijs toen (een stuk) lager?
Ik denk dat ze 17 inch populair willen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-04 14:51
heeft iemand ervaring met het (op bv ebay) bestellen van een backlit tobo en het monteren ervan? Want het bestellen via telefoon zie ik niet zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door TheMrOcean op 12-05-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Groter hoeft niet altijd duurder te zijn... miniaturisatie van onderdelen kost ook geld. Ik vind de situatie ook een beetje krom, maar dat is al sinds de introductie van de XPS 15/17 het geval.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan neem je toch lekker die XPS 17? ;)

Ik vind 17" veel te groot om op tafel te zetten, maar ieder z'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De xps 17 is goedkoper omdat je daar *standaard* het 3D scherm en 9-cel batterij hebt.

Dell verdient met de upgrades.Als het prijsverschil tussen een bestaande config met i3 en een andere config met i5 €50 is, betaal je €120 als je de i3 config pakt en hem upgrade naar dezelfde specs. Dat is heel nep, vooral als je dingen wilt die standaard in geen enkele config zit, zoals 8GB RAM, 1080p scherm, en de GT540m.

Edit: er is overigens wel een config met GT540m. Helaas met 6 cel...........
http://www.dell.com/nl/p/xps-l502x/fs?3x_page=2

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheMrOcean schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:02:
heeft iemand ervaring met het (op bv ebay) bestellen van een backlit tobo en het monteren ervan? Want het bestellen via telefoon zie ik niet zitten.
Monteren van het toetsenbord is een kwestie van het plastic geval er correct inschuiven en wat dichtklikken. Heb alleen geen ervaring met iets bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodi

Jodi

No Matches Found

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:18:
[snip]
Edit: er is overigens wel een config met GT540m. Helaas met 6 cel...........
http://www.dell.com/nl/p/xps-l502x/fs?3x_page=2
Ah, die had ik niet gezien, dat drukt de prijs inderdaad tot 1.119 euro. Nog steeds duurder, maar het scheelt weer iets :)
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:17:
[...]

Dan neem je toch lekker die XPS 17? ;)

Ik vind 17" veel te groot om op tafel te zetten, maar ieder z'n ding.
Nou ja, dat is dus precies mijn 'angst', dat die XPS17 nogal een bakbeest lijkt. Daarom kijk ik ook naar de XPS15 ;) Maar, om het even te chargeren: ik weet niet of ik extra zou willen betalen om een kleiner model te krijgen. Ik ben er gewoon nog niet helemaal uit, ik ben op zoek naar doorslaggevende argumenten voor/tegen 15/17 inch :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jodi op 12-05-2011 17:37 . Reden: Kleine toevoeging ]

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jodi schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:30:
Nou ja, dat is dus precies mijn 'angst', dat die XPS17 nogal een bakbeest lijkt. Daarom kijk ik ook naar de XPS15 ;) Maar, om het even te chargeren: ik weet niet of ik extra zou willen betalen om een kleiner model te krijgen.
Dus kleiner is eigenlijk beter, maar je bent niet bereid ervoor te betalen? :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodi

Jodi

No Matches Found

Zie m'n edit :P
Jodi schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:30:
[...] Ik ben er gewoon nog niet helemaal uit, ik ben op zoek naar doorslaggevende argumenten voor/tegen 15/17 inch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde zelf ook eerst de 17" kopen. Toen heb ik even de 17" laptop van de buurman geleend (geen dell overigens) en toen was ik er al snel uit: dit formaatje gaat hem voor mij niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:54:
[...]

Ik wilde zelf ook eerst de 17" kopen. Toen heb ik even de 17" laptop van de buurman geleend (geen dell overigens) en toen was ik er al snel uit: dit formaatje gaat hem voor mij niet worden.
ja dat is net te groot voor een schoot pc. Wou het ook eerst maar is veels te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Persoonlijk vind ik dat een groter scherm geen voordeel bied.

Er is immers maar een reden voor een groter scherm: er past meer op. Maar omdat de resolutie precies hetzelfde is raak dat argument kant noch wal.

Kortom: neem de xps 15. Ik zou wel de GT525m nemen omdat het verschil toch nihil is, je klokt hem gewoon over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarBi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-11-2024
En hoe klok je die dan over? En hoe verhoudt die 1GB van de 525 zich tegenover de 2 GB van 540? Welk voordeel heeft dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarBi schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:07:
En hoe klok je die dan over? En hoe verhoudt die 1GB van de 525 zich tegenover de 2 GB van 540? Welk voordeel heeft dat?
Dat overclocken kan in elk geval met de NVIDIA System Tools die je op de site van Nvidia kunt downloaden.

Die 2GB heb je in de praktijk weinig aan bij dit soort low budget kaarten. Een spel dat die 2 GB nodig zou hebben (en ik ken er geen), kun je waarschijnlijk toch niet spelen met deze kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarBi
Concluderend; je wordt genept als je voor de 540 gaat? Lekker van NVIDIA....en Dell
Dank je wel. Scheelt me weer een paar tientjes... en ik kan toch nog gewoon een spelleke op zijn tijd spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och... genept.... Er is natuurlijk geen enkele garantie dat het overclocken van de 525 ook echt lukt.

En die 2GB zal vast érgens goed voor zijn, al zou ik op dit moment niet weten waarvoor. Misschien in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:19:
Och... genept.... Er is natuurlijk geen enkele garantie dat het overclocken van de 525 ook echt lukt.

En die 2GB zal vast érgens goed voor zijn, al zou ik op dit moment niet weten waarvoor. Misschien in de toekomst.
Daarbij is er nog een kans dat, omdat de 525 er niet voor is gemaakt, deze wellicht meer stroom slurpt dan een 540 op dezelfde snelheid. Ligt maar net aan de fysieke kwaliteit van de chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarBi
Ah kijk,... daar komen steeds meer redenen om misschien toch maar wel voor de 540 te kiezen, omdat overklokken ook niet alle zekerheid bied. hmm in dubio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog geen enkele GT525m gezien die zich niet minstens naar GT540m clocks liet overklokken.. Vaak gaan-ie er zelfs flink overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:36:
ik heb nog geen enkele GT525m gezien die zich niet minstens naar GT540m clocks liet overklokken.. Vaak gaan-ie er zelfs flink overheen.
Betekent dit dan ook dat je de 540M ook kan overklokken, waardoor er weer een gat onstaat tussen de 540M en de 525M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee. De GT540m is precies dezelfde chip. Theoretisch hebben beide chips precies dezelfde maximum kloksnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RTB93 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:38:
[...]

Betekent dit dan ook dat je de 540M ook kan overklokken, waardoor er weer een gat onstaat tussen de 540M en de 525M?
Dat weet je niet. Niemand weet hoe ze bij nvidia met het selecteren van die chips omgaan. Er kan in theorie enig kwaliteitsverschil zitten tussen de ene en de andere chip. Maar dat is de theorie.

Feit is wel dat het intern gewoon precies dezelfde chips zijn met dezelfde specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 18:44
Heeft iemand al ergens losse chiclet toetsenborden met backlight kunnen vinden?

Ik zoek me al een tijdje helemaal blauw, er komen af en toe op ebay chiclets voorbij maar die zijn dan niet backlit...

Of blijft dell als enige optie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Ik heb net een medewerker van Dell overtuigd dat ik het gerechtvaardigd vind, dat een duurdere Alienware laptop net als de XPS-lijn moet profiteren van 10% én de 90 euro coupon. Dus als iemand nu opeens wel geïnteresseerd is om dit te doen. Om maar een voorbeeld te noemen; stel dat je de Alienware M14X nu zonder configuratie laat wordt het totaalbedrag = 1199 x 0,9 - 90 = 989,1 euro. Dat lijkt me toch goed geregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Als je 'm niet overal mee naartoe wilt nemen, en het meer een desktop replacement is dan zou je toch beter voor de XPS 17 kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal binnenkort ook een xps 15 I5 bestellen, alleen nog even wachten op een 10% discount coupon. Nu is ook nog mijn vraag, hoe is het met het annuleren van de Windows 7 licentie? Is dit nog mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beleid lijkt te zijn dat dit enkel in de VS nog mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killraven
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

Nefiorim schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:43:
[...]

Oxfordtec schijnt een antenne te hebben die je in je user access panel rond kan leiden. Daarvoor hoef je niks met het scherm te doen of zo. Hoe effectief die zijn weet ik ook niet, dus mocht je voor die route gaan dan hoor ik graag je bevindingen :)
Op advies van Oxfordtec daar de WAEISO3 besteld en krijg hem binnen 5 dagen als het goed is. Totale kosten bedroegen net geen 15 euro inclusief aangetekende verzending vanuit UK. Heb mijn Ultimate-N 6300 inmiddels ook binnen -- dus wordt nu echt tijd om die E4200 te bestellen :9~.

[ Voor 28% gewijzigd door Killraven op 17-05-2011 15:41 . Reden: Update voortgang ]

Pointless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:39:
Zojuist ff het BIOS geflasht met de nieuwe versie A05. Hij doet het nog. ;)

Pas wel op: zodra je de gedownloade executable opstart, begint hij meteen met flashen!
Enig idee wat de verbeteringen zijn?

Gevonden:
Fixes/Enhancements:
1. Updated Intel microcode.
2. Fixed issue of battery information(capacity in Watts) does not report correctly in Dell Support Center.

[ Voor 21% gewijzigd door wezep op 13-05-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backsmash92
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 13:10
TimmyUt schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:59:
Heeft iemand al ergens losse chiclet toetsenborden met backlight kunnen vinden?

Ik zoek me al een tijdje helemaal blauw, er komen af en toe op ebay chiclets voorbij maar die zijn dan niet backlit...

Of blijft dell als enige optie over?
Er staat er op het moment een op marktplaats, 50 euro exclusief verzenden. Dit word dan 56 en een beetje. Ik heb net bij dell een nieuwe besteld voor 59 inclusief btw en verzending, dus dat maakt dan ook niet veel meer uit.

Wat betreft monteren, dit is echt simpel.
Je gaat naar deze website:

L501X:
http://support.euro.dell..../xpsl501x/en/sm/index.htm

L502X:
http://support.euro.dell..../xpsl502x/en/sm/index.htm

En je klikt daar aan wat je wilt doen. Vervolgens krijg je netjes stap voor stap uitgelegd hoe je alles moet doen.
Het is wel zo dat als je je laptop uit elkaar haalt de garantie gewoon geldig blijft, tenzij je iets kapot maakt.

Het bestellen gaat ook heel erg simpel. Je belt 020 674 59 66, je word een aantal keer doorverwezen maar uiteindelijk kom je bij iemand uit die over de xps lijn gaat. Je vraagt daar of je een backlit keyboard kan bestellen. Vervolgens moet je even je email en telefoon nummer geven, je krijgt een email + ideal linkje, je betaalt alles en t is geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:22:
[...]

Monteren van het toetsenbord is een kwestie van het plastic geval er correct inschuiven en wat dichtklikken. Heb alleen geen ervaring met iets bestellen.
na een chat met dell zijn mij de volgende dingen verteld, wie weet handig voor als je zelf ook zit te denken aan een backlite toetsenbord.
15:38:59 Rik daarom vroeg ik me af of ik een backlitetoetsenbord los kan bestellen en die dan zelf kan inbouwen
15:39:35 Mohammed_Haddad ok
15:39:44 Mohammed_Haddad helaas die is niet los te bestellen
....
15:39:54 Mohammed_Haddad die wordt vooraf geinstalleerd
15:41:18 Rik waarom is dit niet mogelijk? want ik neem aan dat als het toetsenbord niet goed in elkaar zit je via garantie wel een nieuwe kan krijgen. hoezo zou ik dan niet een losse kunnen kopen?
15:42:26 Mohammed_Haddad maar dan heeft het moederbord dezelfde controllers
en over meerdere kortingscodes
15:38:35 Mohammed_Haddad helaas ik heb maar een veld waar ik de code kan invoeren
....
15:52:53 Mohammed_Haddad Hiervoor dient u dat telefonische te regelen
15:53:07 Rik oke, mssr dan kan die korting dus worden geregeld?
15:53:11 Rik maar*
15:54:23 Mohammed_Haddad ja wel dat is uw recht
edit:
Backsmash92 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:37:
[...]

Er staat er op het moment een op marktplaats, 50 euro exclusief verzenden. Dit word dan 56 en een beetje. Ik heb net bij dell een nieuwe besteld voor 59 inclusief btw en verzending, dus dat maakt dan ook niet veel meer uit.

Wat betreft monteren, dit is echt simpel.
Je gaat naar deze website:

L501X:

L502X:

En je klikt daar aan wat je wilt doen. Vervolgens krijg je netjes stap voor stap uitgelegd hoe je alles moet doen.
Het is wel zo dat als je je laptop uit elkaar haalt de garantie gewoon geldig blijft, tenzij je iets kapot maakt.

Het bestellen gaat ook heel erg simpel. Je belt 020 674 59 66, je word een aantal keer doorverwezen maar uiteindelijk kom je bij iemand uit die over de xps lijn gaat. Je vraagt daar of je een backlit keyboard kan bestellen. Vervolgens moet je even je email en telefoon nummer geven, je krijgt een email + ideal linkje, je betaalt alles en t is geregeld.
dus het los bestellen en monteren van een backlitetoetsenbord is wel mogelijk?
verder twijfel ik er een beetje of het moederbord daadwerkelijk verschilt. weet iemand dit (uit ervaring)?

[ Voor 68% gewijzigd door TheMrOcean op 13-05-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De connector voor stroomaanvoer zit ook gewoon op mijn moederbord alhoewel ik geen backlit toetsenbord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:57:
De connector voor stroomaanvoer zit ook gewoon op mijn moederbord alhoewel ik geen backlit toetsenbord heb.
Afbeeldingslocatie: http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/xpsl502x/en/sm/xps_l5b5.jpg
dus jij hebt de aansluiting met nummer 2 erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, alleen wordt die in mijn geval niet gebruikt. Echter is dit geen bewijs dat er niet borden bestaan zonder connector, alhoewel me dat zou verbazen om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Squatjj schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 19:36:
[...]
Als je 'm niet overal mee naartoe wilt nemen, en het meer een desktop replacement is dan zou je toch beter voor de XPS 17 kunnen gaan.
Ik snap werkelijk geen bal van al die verschillende prijzen. Ik heb het dus ook geprobeerd om die XPS 17 met Full HD scherm goedkoper te laten uitkomen maar lukt me niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 14:12
Dorest0rm schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:44:
Nadat mijn m1530 het begaf(erg zonde, deze is namelijk mooier dan de huidige XPS) heb ik toch een nieuwe besteld.
Als het goed is komt deze de 23e binnen.
Ik heb op mijn USB stick een universele W7 installatie, kan ik ook gewoon de key op de onderkant gebruiken?
Schaamteloze zelfbump. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killraven
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

Ja, dat kan. Heb zelf een Windows 7 Home Premium Family Pack upgrade versie gebruikt. Als je de Dell recovery cd erbij besteld hebt (waar je dus voor moet bijbetalen, niet die je er altijd al bij krijgt) dan kan je die ook gebruiken want daar zit de Dell bloatware niet bij. Dan hoef je de key ook niet in te vullen en gaat dat automagisch.

Pointless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 18:44
L501X:

L502X:

Thx voor de info!

Vraag blijft echter of je, als je een L501X hebt, er een tobo met backlight van L502X in kan zetten... aan de aansluiting te zien wel maar de connectoren op het moederbord zitten wel op een andere plaats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:18
kan je een SSD achteraf erin zetten? welke aansluiting heb je dan nodig voor de dell XPS15? sata 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
kanem0chi schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:10:
kan je een SSD achteraf erin zetten? welke aansluiting heb je dan nodig voor de dell XPS15? sata 2.0?
Ja dat kan in plaats van de HDD of (icm een caddy) in plaats van de optische drive. Staat genoeg info over in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glandur
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-08 11:19
Dag allemaal,

Ik ben net nieuw op dit forum, maar volg t al een tijdje omdat ik ook de XPS 15 bezit. Hij bevalt me zeer goed!

Ik heb alleen een soort probleem. Niet dat het mij heel erg hindert, maar ik zou het fijn vinden als het kan worden opgelost (verbeterd eigenlijk). Het is namelijk dat de opstartsnelheid (naar mijn mening) nogal traag is. Vaak ongeveer 2 min en 30 sec. Ik vroeg me af of het mogelijk is om dit te verbeteren. Ik heb al wat dingen geprobeerd (via msconfig een hoop programma's nutteloze programma's uitgezet bij het opstarten, de schijf gedefragmenteerd (las ergens dat het eventueel zou kunnen helpen))

Helaas heeft dit allemaal weinig invloed gehad op de opstartsnelheid (eigenlijk niks). Ik hoop dat iemand hier een oplossing op weet en de opstart snelheid een stuk kan versnellen.

Alvast bedankt ;)

edit: ik had ergens gelezen dat een clean install iets zou uitmaken, maar dit is om praktische redenen geen oplossing voor mij :P

[ Voor 7% gewijzigd door Glandur op 15-05-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Helpt het als je USB apparaten loskoppelt? Ik merk dat met name een externe harde schijf de opstarttijd enorm verlengt.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glandur
De 2min30 is zonder dat er USB apparaten gekoppeld zijn aan de laptop. Dus dat kan m niet zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2:30 gemeten vanaf het punt waar je 4 gekleurde bolletjes ziet?

In dat geval zou ik een herinstallatie doen. Dan doet hij er 50s over of iets dergelijks. Met een SSD is dat nog eens te halveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glandur
Ja, kan je wel zeggen ja. Eigenlijk 2.30 vanaf het moment dat ik m aandruk, maar de tijd om vanaf het aandrukken naar de bolletjes (van windows 7 neem ik aan) is maar een paar seconden. Hij hangt aardig lang stil op het windows starten gedeelte. En daarna nog zo'n 30s op het Welkom gedeelte

Een herinstallatie is (eigenlijk) geen optie voor mij. Heb daar nog wel ff een vraagje over; je hebt daar een windows 7 cd bij nodig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Of een downloadversie: http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/

Te installeren via een gebrand schijfje of usb device. Ik heb een oude harde schijf voor dit soort doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glandur
Maar jij geeft dus een herinstallatie van windows 7 als enige oplossing? Of weet je zo nog een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan ook handmatig alles verwijderen, maar ik doe meestal gewoon een herinstallatie. Dat is vaak nog sneller ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt mij op dat de in te stellen opties in het BIOS van de XPS15 vrij beperkt zijn. Wellicht logisch, omdat het een laptop betreft. Maar ik vind het altijd wel leuk om er een beetje mee te spelen, beetje overclocken, geheugentimings aanpassen etc.

Weet iemand in hoeverre het mogelijk is om (bijv. via een toetsencombinatie, zoals bij een Award-BIOS)), "advanced options" ofzo zichtbaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan sowieso niet overclocken buiten de GPU zonder pinmod, dus ik zie niet in wat je daarmee wint?
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.