[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 83.609 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter

Dell XPS 15 topic
X
Deel 4

Dit is het XPS 15 ervaringentopic. Heb je een vraag, mededeling, ervaring, kritiek of probleem met deze laptop: Dit is het topic waar je moet zijn.

Header Reviews klein
XPS 15 gen 1 (L501x)
Anandtech: Dell XPS L501x: An Excellent Mainstream Notebook (aanrader!)
http://www.notebookcheck....FHD-Notebook.41509.0.html (i7 840m, 1080p, Duitse versie)
Majesty in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1" (mooie real life pics!)
XPS 15 gen 2 (L502x)
http://www.notebookcheck....410M-GT-540M.51186.0.html i5-2520m, 1080p, Duitse versie)
productreview: Dell XPS 15 review door Umbrah
Ananadtech: Dell XPS 15 L502x: Now with Sandy Bridge

Header Vraag & Antwoord

:? Wat is het verschil tussen het standaardscherm en het Full-HD scherm?
[Ervaringen]Laptops met hoge resolutie schermen
Ik raad je echt aan het Full-HD scherm te nemen, (ook al is het nu €200 duurder) het scherm is zoveel beter dan het standaard scherm. Als je hem niet neemt krijg je er later gegarandeerd spijt van.

:? Wat is precies het verschil tussen de GT525M en de GT540M?
De GT525 presteert on par met de GT335 / HD4670 / HD5650, de HT540 presteert een procent of 20 beter.
De kaart zelf is echter hetzelfde, dus als je van plan bent hem te overclocken maakt het niet uit welke je neemt.

:? Wat is nVidea Optimus
Optimus is een technologie om de (nVidia) grafische kaart uit te schakelen om stroom te besparen, deze feature is enkel aanwezig op platformen met een intergrated grafische kaart (lees: alles behalve de Clarksdale lijn (i7 7xxQm en hoger))

:? Hoe kom ik aan het backlit keyboard?
Ga naar de configuratiepagina en zet je internet uit. Verander vervolgens iets.
Na 30 seconden komt er een popup dat er iets mis gegaan is. Zet je internet weer aan en wacht even. Druk daarna op OK.
Als het goed is is de site nu tijdelijk gelockt in een versie met meer keuzemogelijkheden. Het backlit toetsenbord staat ergens onderaan.

:? Ik wil mijn toetsenbord/CPU/HDD upgraden, hoe?
Dell handleidingen: http://support.euro.dell....xpsL501X/en//sm/index.htm
Hoe keyboard verwijderen: http://forum.notebookreview.com/7328250-post12.html

:? De XPS 14, komt-ie nog?
nee

:? 9 Cel batterij, hoe ziet dat eruit?
TimeClypse in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1" (real life pics)
Majesty in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1" (dell soep)
YouTube: Dell XPS 15 Brief Hardware HD Overview (slecht belichte review)
Runtime met de extended batterij is +60%, gewicht is ongeveer 150 tot 200 gram extra.

:? Waar vind ik de webcam software?
https://smartsource.dell.com/web/main.aspx
IE only ( :X )

:? Ik wil hem hebbuhhh, nu, wanneer komt-ie???
Dell levertijden topic

Header Inspiron 15R klein
De XPS 15 vertoont enkele overeenkomsten met de Inpiron 15R. In het kort:
Anoniem: 303530 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:19:
Voorts, de xps is wel een stuk degelijker dan de inspiron, de xps heeft ook wat meer features als:
displayport
beter geluid
aluminium in plaats van plastic.
usb 3

maar je mist wel:
numpad
vga.
Zoek je een zo goedkoop mogelijk model, neem dan de Inspiron 15R, heb je iets meer te besteden, dan is de xps 15 een waardig alternatief, al ontloopt de performance elkaar niet veel.

Header problemen klein
|:( Mijn XPS maakt een tikgeluid, hoe los ik dit op?
tdsotm in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1"

|:( Mijn flash video's flikkeren
Anoniem: 382431 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1"
Dit is -een van de- kinderziekten van Optimus Technology, in een toekomstige update word dit mogelijk opgelost.

|:( Optimus doet niet wat ik wil, hoe krijg ik de nVidea kaart permanent ingeschakeld?
Remzz in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 2"

Header bestellen klein
Op dell.nl
Het is een goed idee om, alvorens te bestellen, alle configs eens door te kijken, vaak zit er een config tussen met korting op bepaalde handige dingen (zoals: 4 jaar garantie voor < €100).
Dan heb je ook nog de kortingsbonnen, deze zijn te verkrijgen via de nieuwsbrief van Dell, of Dell Waardebonnen Topic, deze zijn bijna altijd 5%

Op de site http://nieuwepc.com/dellxps15.html kun je in 1 oogopslag de actuele aanbiedingen vinden, de epp-aanbiedingen moet je zelf uitvinden.

Header binnen klein
Hier worden de stappen beschreven die handig zijn om uit te voeren als je hem binnen hebt, denk aan driver updates en andere tweaks.

Met het 1080p scherm: zet in Windows de DPI instelling op 100%
Verwijderen als je het niet nodig hebt: Dell Dock, Dell Storage, Roxio Burn, en McaFee

Header slot klein
discussie over de studio XPS 16 kan hier:
[Ervaringen] Dell Studio XPS 16 - Deel 2
en [Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 1

Zie ook http://gathering.tweakers.../tag/dell;ervaring;laptop voor de rest van de Dell ervaringentopics.

Header Pics klein
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8734.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8736.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8747k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8754k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8760k.jpg
LET OP: de nieuwe serie (l502x met sandy bridge) bevat een chicket toetsenbord, verder is deze identiek.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 17-05-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Laatste berichten uit het vorige deel:
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:05:
Als ik mijn laptop op mijn full-hd tv aansluit is het beeld te groot en moet ik dus via Nvidia config het bureaublad formaat aanpassen. Ik kom dan uit op iets van 1200 x 900 ofzo. Dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling?? Ik heb niet voor niets een 1080p tv gekocht..
En dat lijkt me ook al niet bevorderend voor de scherpte van mijn films. Stel ik heb 1080p film, die moet hij dan eerst verkleinen en vervolgens wordt hij weer uitgerekt

Iets anders, hoe werkt e-sata eigenlijk. Ik zie alleen kabeltjes van esata naar sata. Krijgt de hardeschijf zijn voeding via de sata kabel dan? Hij heeft toch gewoon een extra voedings kabel nodig? (Of is dat alleen bij 3.5"? Als ik zo naar foto's kijk lijkt me dat ook het geval bij 2,5"?) Of moet je alsnog een extra voedings kabel trekken? Want ik zie dat er ook eSATAp is, in deze laptop zit gewoon eSATA toch?
(zoals je kunt zien, nieuw mbt sata schijven :) mijn oude laptop dateert uit het IDE tijdperk |:( )
Nefiorim schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:33:
[...]

Welke aansluiting gebruik je hiervoor? Mini-display naar HDMI of gewoon HDMI rechtstreeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben je niet toevallig vergeten under/overscan goed in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Die stond op automatisch. Die heb ik eerlijk gezegd niet veranderd want daar stond als het goed is toch bij dat dit was om het flikkeren van je scherm tegen te gaan? Daar had ik geen last van.

Naast mijn eSATA vraag nog een andere vraag :) ik wil een sleeve kopen. Via internet zijn deze het goedkoopste alleen staan er vaak geen afmetingen bij. Is een 15.6" sleeve groot genoeg? Mijn 15(,4?) sleeve is net te smal. Ik zie ook genoeg MBP 17" sleeves te koop, is deze weer veels te groot?
Of weten jullie er toevallig een paar die van het goeie formaat zijn? Ik heb ze nu allemaal in de prijs categorie 6 t/m 10 GBP
edit: ook een hoop voor 15" MBP, maar die zijn ook te klein denk ik?

[ Voor 5% gewijzigd door Markos op 12-04-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De MBP is kleiner, die is namelijk 16:10 formaat, de XPS is 16:9. Ofwel breder en minder hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-05 21:36
Heeft dit een specifieke reden ?

Met het 1080p scherm: zet in Windows de DPI instelling op 100%
Uit de begin post ?

Behalve dan dat het lettertype kleiner word ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die instelling is een soort van zoom. met 125% word de test bij benadering even groot gerenderd als op een 900p scherm.
De grootste reden om het 1080p scherm te kiezen is juist de grotere werkruimte, die instellen helpt dat een beetje om zeep.. vandaar dat ik iedereen aanraad hem op 100% te zetten. Anders heb je "maar" 900px werkruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb hem hier ook gewoon op 100% staan en browsers in sommige gevallen op 115%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• city17
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-03 21:26
In het vorige topic, of in het hoge resolutieschermen topic, zag ik iets over een nieuwe versie die dunner en mobieler gaat zijn? Heb je ook enig idee wanneer die zal gaan komen? En of de prijs ook significant zal verschillen van de normale XPS 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De XPS 15z:
http://dell-lab.posterous.com/dell-xps-l511z

In deze blog staat alles wat ik weet.
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:29:
Ik heb hem hier ook gewoon op 100% staan en browsers in sommige gevallen op 115%
DPI? of browser zoom, dat zijn 2 verschillende dingen. Tik dpi in het het startmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

DPI op 100% ja, die kan niet op 115 ;) Browser heb ik meestal ook op 100% tenzij ik veel aan het lezen ben, dan is 115% wat fijner lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik echt ruimte nodig heb zet ik browser zoom vaak op 80% :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

Ik snap niet echt hoe je die EPP korting zou kunnen krijgen..
als dit het einde van je url is > &model_id=xps-l509
moet je daar dan dit van maken > &model_id=xps-l509epp ?
of doe ik daar nou iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat, of via dell.nl/epp.
Maar tegenwoordig ben je via epp vrijwel altijd duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05 19:50
Dark, ik mis links naar de vorige delen in de start post. En ik ben te lui om ze te gaan zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klik op het bolletje naast de titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05 19:50
Zo zeg! Dat is handig.

Ik ga me nu even verder schamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Een paar foto's van de backlit! (XPS15 L502X)
Voor de duidelijkheid, dit is niet blauw maar wit licht, maar me camera snapt dat niet en ik snap de camera niet ;)
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2zicxw2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/wcclxj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/11twoav.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2daf59d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2019
Ik probeer zo wanhopig mijn backlit-liefde te negeren, die foto's helpen daar echt niet bij! :-D
Heeft er eigenlijk iemand hier ervaring met de twee toetsenborden van de XPS15 (standard en chiclet)? Ben best benieuwd naar de voor- & nadelen van beide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
super mooie foto's. zit nu ervaringen deel 3 nog door te lezen en ben helemaal verkocht aan de 15" de 17" is gewoonweg te groot voor mij. ik moet gewoon een goede sterke en duurzame laptop hebben en een 15" lijkt me een prima notebook voor mij. ik vraag me af Darkstone ga jij er van uit de xps15z nog te zien dit jaar? of iemand anders ? die zou waarschijnlijk wel wat kinderziektes hebben dusja denk dat ik toch bij deze blijf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik heb op 8 april een besteld met de volgende configuratie:

Sandy Bridge i5 2410m
4GB in één DIMM (met het doel later zelf een toe te voegen)
De aanbieding om van 320 naar 500GB te gaan (hoewel het mijn bedoeling is later een SSD in een DVD caddy te bouwen)
GeForce 525m (mijn eerste nVidia sinds de 8800 en het BBQ schandaal daar van, hopen dat de drivers wat beter zijn nu).
1080P scherm.

Ik kocht hem voornamelijk omdat mijn inspiron 1525 na bijna 3,5 jaar trouwe dienst technisch achterhaald is, en helaas wat stabiliteitsproblemen heeft gekregen door hitte. Ik draai veel CPU-intensieve taken en merk dat de GPU vaak voor mij ook een optie kan zijn. Daarnaast ontwikkel ik veel, dus was een hoog resolutie scherm voor mij haast een must; de 1680*1050 op mijn huidige inspiron was de basis, en ik wou niet minder dan dat.

Combineer dat met een goede bouwkwaliteit en een aantrekkelijke prijs, leek deze Dell wel wat voor mij.

Aanvankelijk stond de geschatte levertijd op 15 mei (!!!), maar ineens heb ik zowaar een trace-code van UPC die mij verteld: morgen heb ik hem! (kudo's Dell, hoewel ik zo het gevoel heb dat ze misschien bewust de schijn van weinig voorraad wekken). Voor mijn bestelling heb ik met onze vrolijke vriend Samir Hamsi gesproken, die mij in vrij foutief Nederlands te woord stond. Ik ben zelf niet perfect in het Nederlands, en normaal erger ik me er niet aan, maar goed, het was wel begrijpelijk gelukkig.

Ik vroeg Samir twee dingen: de levertijd (ja, sorry, tweede generatie Intel Core technologie is moeilijk leverbaar was zijn antwoord), en het toetsenbord:
04/07/2011 12:42:43PM Guus Klaas: "Nog een laatste vraag: is het toetsenbord een echt US-International toetsenbord"
04/07/2011 12:42:53PM Guus Klaas: "of zit er zo'n "\" naast de linker shift?"
04/07/2011 12:43:17PM Guus Klaas: "De specs roepen namelijk alleen maar dat het een US-International toetsenbord is."
04/07/2011 12:43:50PM Agent (Samir_Hamsi): "even kijken"
04/07/2011 12:44:33PM Agent (Samir_Hamsi): "Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)"
04/07/2011 12:44:40PM Agent (Samir_Hamsi): "dat is standaard"
04/07/2011 12:45:05PM Guus Klaas: "Ja, maar het is mij eerder gebeurt dat er bij thuiskomst toch nog zo'n "\" knop tussen de Z en de linker shift toets zat."
04/07/2011 12:45:17PM Guus Klaas: "Ik wil dit soort verrassingen voorkomen."
04/07/2011 12:45:50PM Agent (Samir_Hamsi): "en welke toetsenbord wenst u ?"
04/07/2011 12:45:57PM Agent (Samir_Hamsi): "Dutch qwerty ?"
04/07/2011 12:46:05PM Guus Klaas: "US International zonder \ tussen shift en Z."
04/07/2011 12:46:30PM Agent (Samir_Hamsi): "ik ga even naar de systeem kijken of dat mogelijk is"
04/07/2011 12:46:35PM Agent (Samir_Hamsi): "een ogenblikje graag"
04/07/2011 12:47:50PM Guus Klaas: "http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Pc104_wide_delete_short_enter_xfree86_us_keyboard_full_size.png precies die layout, uiteraard aangepast aan laptop eisen qua numeriek gedeelte (dus zonder dat numerieke gedeelte), maar ook zonder afwijkingen van de sta"
ndaard wat betreft de linker shift en de Z knop, het komt voor dat daar een "\" knop zit.
04/07/2011 12:48:38PM Agent (Samir_Hamsi): "bdnakt voor het wachte, uw gewenste optie is wel mogelijk en backlit ook"
04/07/2011 12:48:53PM Agent (Samir_Hamsi): "enkel op een interne aanvraag, +/- 45 euro"
04/07/2011 12:49:05PM Agent (Samir_Hamsi): "moete en offerte voor u maken hiervoor okay ?"
04/07/2011 12:49:15PM Agent (Samir_Hamsi): "bent u al een klant bij ons ?"
In andere woorden, ik kom met een oprechte vraag om te voorkomen dat ik met mijn typ-routine van 180 aanslagen per minuut (zullen kadaffi en bin laden nog jaloers op worden) verknoeit wordt door random \'s tussen mijn tekst, en hij gaat me proberen een backlit toetsenbord te verkopen. Ik had dit topic nog niet gezien (eigen research, voorbarige veronderstelling: zoveelste Dell-model, vast geen eigen topic over!) en alle reviews lieten opvallend weinig zien van het toetsenbord op wat zoomins rond het FGHJ-gedeelte na dan (of ze hadden een duitse layout). Gelukkig valt het wel mee met de "\", maar even zo goed, niet netjes van Samir!

Gelukkig is mijn verdere ervaring met Dell goed genoeg (één keer service gehad met m'n Inspiron) om dit door de vingers te zien, en ik verheug me dan ook op mijn nieuwe laptopbeest waar ik de komende tijd mee rond zal gaan zeulen. Morgen komt hij binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 12:49
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:23:
...
De grootste reden om het 1080p scherm te kiezen is juist de grotere werkruimte, die instellen helpt dat een beetje om zeep.. vandaar dat ik iedereen aanraad hem op 100% te zetten. Anders heb je "maar" 900px werkruimte.
Voor mij zou grootste reden om het 1080p scherm te kiezen juist zijn dat alles scherper kan worden weergegeven, niet de grotere werkruimte. Ik ben meer geïnteresseerd in een hoge DPI dan in een hoge resolutie. Bij een gelijke beeldscherm diagonaal betekent een hogere resolutie natuurlijk een hogere DPI.

Zo heeft Apple voor hun iPhone 4 ook de scherm resolutie verviervoudigd ten opzichte van de iPhone 3G (zie [url="http://http://tweakers.net/reviews/1711/9/apple-iphone-4-op-het-scherp-van-de-snede-schermen-met-het-scherm.html"]vergelijking[/url]) en in de markt gezet als een zogenaamd "Retina display". Alles op de iPhone 4 wordt net zo groot weergegeven als op de iPhone 3G. De werkruimte is dus net zo groot, alles ziet er alleen veel scherper uit.

Dat is precies waarom ik graag een scherm met een hoge resolutie op m'n laptop wil hebben. Wel had ik graag schermen gezien met een andere verhouding dan 16:9 (of 16:10). In de breedte heb ik altijd ruimte over, in hoogte heb ik altijd ruimte te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

@slow whoop:

Natuurlijk kun je de DPI veranderen, maar, zeker op een laptop waar je wat verder van zit dan een telefoon, is dat niet altijd de beste oplossing. Ik geloof dat 96dpi lang geleden 'ooit' als ideaal bestempeld werd, en ik geef je gelijk als je zegt dat we resolutie beter in centimeter dan in pixels kunnen gaan berekenen met variërende DPI. Tot op zekere hoogte:

Je komt me over als iemand die voor de marketing is gevallen van een Cuppertineins bedrijf. Zeer spijtig, persoonlijk vind ik hun 300+DPI scherm mooi om te zien, maar érg onpraktisch, de hoeveelheid pixels bij een Desire ligt misschien lager, maar je ziet meer op het scherm (naast dat ik de UI van Android ook beter vind qua screen-estate, minder balkjes enzo op het scherm). En dat is bij sommige dingen gewoon geweldig. Hoewel de Desire en de iPhone maar 0,2" van elkaar verschillen, wat ongeveer vertaald in een halve centimeter, kan er gewoon meer info op het scherm.

En zo wil ik het HD scherm in deze laptop ook aanpassen. Het is iets van 146dpi, maar ik ga de software instellen als 'standaard', 100%, 96dpi. En dat doe ik vooral omdat dat lekkerder surft, meer vensters naast elkaar en nog wel het meest belangrijk: meer regels code op het scherm. De iPhone 4 had meer werkruimte moeten hebben, in plaats daarvan gebruikten ze het voor meer detail. Apple zou sowieso goed doen om wat aan mobile usability research te doen, eyetracker tests in de UI van iOS zijn altijd grappig, en de browser wordt door proefpersonen als hectisch en claustrofobisch omschreven. Persoonlijk vind ik "retina" een verspilling van pixels die aan meer inhoud had kunnen opgaan, ze hadden zelfs het scherm iets groter kunnen maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
slow whoop schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:16:
[...]
Dat is precies waarom ik graag een scherm met een hoge resolutie op m'n laptop wil hebben. Wel had ik graag schermen gezien met een andere verhouding dan 16:9 (of 16:10). In de breedte heb ik altijd ruimte over, in hoogte heb ik altijd ruimte te kort.
Daarom plaats ik mijn taakbalk ook altijd rechts op het scherm :)
Ben zeer benieuwd naar het FHD scherm van de XPS 15. Ik kom van een 13.3" macbook pro en die vond ik bij tijd en wijle toch iets te wazig.

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Nog even een repost voor de mensen die willen gamen:

Van het weekend een LAN gehad en even de XPS 15 goed getest.
i7-2630QM, 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Graphics Card, 4 Gig mem, 640 GB 7200 rpm hd

Ik had een extern 17 inch aangesloten zodat ik altijd op de max resolutie van dit scherm werkte 1280*1024.

Hiermee heb ik alle volgende spellen op max. detail soepel gespeelt:
- Warcraft3 Frozen Throne
- Warcraft3 DOTA
- UT 2004
- UT
- Quake 3
- Leauge of Legends
- Left for Dead 2
- Command & Conquer 3 Kane's Wrath
- Call of Duty 4
- Split Second (op insane detail haperde hij, maar dat ligt volgens mij aan de engine van het spel).

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Umbrah schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:16:
@slow whoop:

Natuurlijk kun je de DPI veranderen, maar, zeker op een laptop waar je wat verder van zit dan een telefoon, is dat niet altijd de beste oplossing. Ik geloof dat 96dpi lang geleden 'ooit' als ideaal bestempeld werd, en [...]
96DPI is ooit als standaard bestempelt als de minimale hoeveelheid pixels waarbij alle letters scherp konden worden weergeven én de letters even groot waren als de gemiddelde krant (waarbij werd aangenomen dat de kijkafstand van een scherm 1/3e groter is dan dat van een krant)

En inderdaad.. meer code!
720p
1080p

Zoek de verschillen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Of ook lekker: naslagwerken. Even snel gemaakt op de ouwe laptop die "slechts" 1680*1050 doet, maar een leuke 720p er naast.

Nah, doet u mij maar heerlijk hoge resoluties zodat ik evt. zelfs code snippets lekker naast de IDE kan laten staan of lekker een naslag-PDF naast mijn scriptie kan zetten. Of zelfs:
1050p tekst over tikken720p tekst over tikken

Ik kan niet wachten tot morgen, thuis werk ik al een tijdje 1080p en deze 1050 voelt nu zelfs al krap, zeker in het horizontale (240 pixels breder). En bij hoge CPU load knalt deze laptop er uit! Laat ik nou nét vergeten zijn mijn RDP bak aan te zetten thuis (wat nog een heel gedoe was om dat in W7Home te hacken), zodat ik vandaag wel op deze ouwe CPU moet werken.

De laptop is volgens UPS nu bij Borat op bezoek.

offtopic:
Darkstone, tenzij je je laptop gemod hebt, is het een backlit toetsenbord, niet blacklit

[ Voor 4% gewijzigd door Umbrah op 13-04-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Twee documenten naast elkaar is wat mij betreft helaas net te klein om fijn te lezen. Zonder nekkramp te krijgen iig.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zoom nog regelmatig uit in mijn browser om nog meer vensers naast elkaar te proppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Laatst online: 28-05 12:49
Umbrah schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:16:
Je komt me over als iemand die voor de marketing is gevallen van een Cuppertineins bedrijf. Zeer spijtig, persoonlijk vind ik hun 300+DPI scherm mooi om te zien, maar érg onpraktisch (...)
...
De iPhone 4 had meer werkruimte moeten hebben, in plaats daarvan gebruikten ze het voor meer detail. Apple zou sowieso goed doen om wat aan mobile usability research te doen, eyetracker tests in de UI van iOS zijn altijd grappig, en de browser wordt door proefpersonen als hectisch en claustrofobisch omschreven. Persoonlijk vind ik "retina" een verspilling van pixels die aan meer inhoud had kunnen opgaan, ze hadden zelfs het scherm iets groter kunnen maken!
Ik haalde het voorbeeld van de iPhone alleen aan om aan te geven dat er weldegelijk een markt is voor beeldschermen waarbij de werkruimte hetzelfde blijft en de DPI omhoog gaat. Jij kunt dat onpraktisch vinden, ik wil er alleen mee zeggen dat ik het scherm van de iPhone 4 beter vind van dat van de iPhone 3G, omdat het een hogere DPI heeft (en ik denk met mij vele anderen). Het scherm groter maken zou het mijns inziens juist onpraktisch groot maken voor een smart phone.

Overigens gebruik ik geen enkel product van Apple en bel ik met een oude Nokia. Maar ben blij dat je helemaal gelukkig bent met je Desire. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databit
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-05 07:55
Umbrah schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:51:
Aanvankelijk stond de geschatte levertijd op 15 mei (!!!), maar ineens heb ik zowaar een trace-code van UPC die mij verteld: morgen heb ik hem! (kudo's Dell, hoewel ik zo het gevoel heb dat ze misschien bewust de schijn van weinig voorraad wekken). Voor mijn bestelling heb ik met onze vrolijke vriend Samir Hamsi gesproken, die mij in vrij foutief Nederlands te woord stond. Ik ben zelf niet perfect in het Nederlands, en normaal erger ik me er niet aan, maar goed, het was wel begrijpelijk gelukkig.
Bewust de schijn wekken van een tekort aan onderdelen? Daar mogen ze dan toch wel eens mee stoppen, mijn bestelling staat sinds 28 maart al op 'werk in uitvoering' vanwege een tekort aan onderdelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Nouja, het is niet ongewoon dat bedrijven proberen "hype" te genereren door lage stock te suggereren of werkelijk te hebben, Dell support claimde ook een sandy-bridge tekort. Om vervolgens de verzending haast een maand eerder dan verwacht te zien plaatsvinden is vreemd, maar mij hoor je niet klagen.

Het kán natuurlijk dat je écht een tekort hebt, ik weet zeker bijvoorbeeld dat de bluetooth/WLAN mixjes behoorlijk schaars zijn. Ik heb zelf dan ook geen bluetooth gekozen maar slechts standaard WLAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
databit schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:40:
[...]

Bewust de schijn wekken van een tekort aan onderdelen? Daar mogen ze dan toch wel eens mee stoppen, mijn bestelling staat sinds 28 maart al op 'werk in uitvoering' vanwege een tekort aan onderdelen..
Ik zou even bellen om te kijken of je niet een en ander kan regelen met ze. Als je zelf geen actie onderneemt blijf je wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

RommelD schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:38:
Nog even een repost voor de mensen die willen gamen:

Van het weekend een LAN gehad en even de XPS 15 goed getest.
i7-2630QM, 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Graphics Card, 4 Gig mem, 640 GB 7200 rpm hd

Ik had een extern 17 inch aangesloten zodat ik altijd op de max resolutie van dit scherm werkte 1280*1024.

Hiermee heb ik alle volgende spellen op max. detail soepel gespeelt:
- Warcraft3 Frozen Throne
- Warcraft3 DOTA
- UT 2004
- UT
- Quake 3
- Leauge of Legends
- Left for Dead 2
- Command & Conquer 3 Kane's Wrath
- Call of Duty 4
- Split Second (op insane detail haperde hij, maar dat ligt volgens mij aan de engine van het spel).
Ik heb bijna dezelfde setup, alleen dan de 525M, maar wel 2630QM. Speel jij League of Legends met alles op max? 1920x1080 resolutie? Hoeveel fps heb je dan?

edit: sorry te snel gelezen, lagere resolutie dus :)
En op je laptop monitor met 1920x1080 wat kun je dan?

[ Voor 5% gewijzigd door Markos op 13-04-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

De Lan is nu over, dus spellen worden weer effe niet gespeeld.

Maar als ik tijd heb zal ik LoL nog even opstarten op mijn laptop scherm met 1080p resolutie.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Voor de liefhebbers, er is nog een alternatieve config die iets goedkoper is (volgens mij)
http://configure.euro.del...e/config.aspx?oc=n00x5m20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Levert een mooie 404 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179906

werkt bij mij wel. Maar deze is zonder gratis 6gb geheugen maar met een broadband sim modem ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05-2024
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:32:
Voor de liefhebbers, er is nog een alternatieve config die iets goedkoper is (volgens mij)
http://configure.euro.del...e/config.aspx?oc=n00x5m20
Vreemd :S probeer is te refreshen hier doet hij het wel
"Prijs € 851,00
Totale Besparing* € 252,00
Totaal € 599,00"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-02 08:12
Ik weet iig dat ik bij dell nooit meer ga bestellen via de telefoon, die verkopers daar zijn zo dom als stront. En blijkbaar is via internet bestellen veel sneller, maat van mij heeft 2 weken later precies dezelfde laptop gekocht via inet bij dell en die heeft em al binnen terwijl die van mij nog niet eens verzonden is. Daarbij beloofde de manager van de verkoper (verkoper had zoveel problemen gemaakt dat ik maar met zn manager moest gaan praten) dat de laptop binnen 7 dagen afgeleverd zou zijn, niet het geval dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
bij deze is hij 999 euro hoef je alleen nog te zorgen dat je een clicklet tobo er bij krijgt als je dat wil.
daar voor moet je dan bellen.

zit nog te twijfelen of ik wel een i7 nodig heb.

http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l502x

i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera bewerken
6144MB 1333MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1x4096 + 1x2048] bewerken
8x optisch dvd+/-rw-station bewerken
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Graphics Card bewerken
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)

N02X5M05

[ Voor 49% gewijzigd door Martijn Meijer op 14-04-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik heb m'n i5 2610/FHD/GeForce 525 binnen, en ik moet zeggen: wauw. Mooie doos, mooie laptop, en wát een scherm.

Toen ik hem echter eenmaal aan had, werd ik toch wát triest... WÁT een bloatware, en de "OEM" preload duurt langer dan een 'kale' Windows install! Wat een dompert. De bijgeleverde software is irritant, er zijn wel 5 pakketten die voordat je kunt beginnen vragen of ze je privacy gegevens mogen doorsturen of dat je er een account wil aanmaken, en het systeem voelt wat trager. Daar valt met wat uninstallen om heen te werken, hardnekkiger is de OEM manipulatie zoals login logo's e.d.

Ik heb dus maar m'n key opgeschreven, en mijn Windows 7 Home Premium dvd-tje van boven gehaald. Alle partities weg, en nu is hij lekker aan het installeren.

Het chicklet toetsenbord tikt overigens heerlijk, en heeft exact dezelfde layout als mijn oude Inspiron 1525.

Het balkje aan de bovenkant onder het scherm (met de power button) is, net zoals bij de Inspiron 1525 ook een touch screen, met 3 snelknoppen. Helaas hebben ze de volume/media knoppen niet daar neer gelegd.

En over media gesproken: toen ik eenmaal de MAXXAUDIO Waves "enhancements" had uitgezet (ik bibber altijd van dat soort enhancements) klonk de muziek heerlijk, de bas is goed, en voelbaar. Ik moet zeggen dat de laptop mij verbaast in geluidskwaliteit. Met die MaxxAudio zut er op (GENEUZEL!) klinkt de bas veel te "stampend".

Ik denk dat ik later een review ga schrijven.

Overigens: dat bescherm plastic tussen het toetsenbord was nog lastig te verwijderen!

Edit: Zelden ZO'N knullige plaatsing van een HDD-LED gezien!

[ Voor 5% gewijzigd door Umbrah op 14-04-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Laatst online: 22:21

Nikeo

Jawelles

Ik heb hem vandaag ook binnengekregen :D Ik zit midden in de tentamens dus ik zal de laptop nog niet aanzetten tot woensdagmiddag (uit zelfbescherming). Maar ik heb meteen wel Dell een mail gestuurd waarin ik aangeef de windowslicentie binnen 7 dagen te weigeren. Ik zal jullie hier over op de hoogte houden.

Wat me opviel bij het toch even stiekem naar de laptop kijken is dat hij wat sterker en robuuster aanvoelt dan de studio 15 waar ik nu op typ. Die is helemaal van plastic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:04
Rtzrs schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:47:
Een paar foto's van de backlit! (XPS15 L502X)
Ik heb ook een config klaar staan in de shop, maar begreep dat backlit via de telefoon besteld moet worden (geen aanrader volgens dit topic), of hoe kom jij hier aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Umbrah schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:47:
Edit: Zelden ZO'N knullige plaatsing van een HDD-LED gezien!
Heb je dat ding nodig dan?
Er zijn imo maar 1 juiste locatie voor een hdd led: nergens.
dimi_v schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:04:
[...]

Ik heb ook een config klaar staan in de shop, maar begreep dat backlit via de telefoon besteld moet worden (geen aanrader volgens dit topic), of hoe kom jij hier aan?
Via de telefoon, waar anders? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 14-04-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skwzR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-03 16:10
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 17:26:
[...]

Ik heb bijna dezelfde setup, alleen dan de 525M, maar wel 2630QM. Speel jij League of Legends met alles op max? 1920x1080 resolutie? Hoeveel fps heb je dan?

edit: sorry te snel gelezen, lagere resolutie dus :)
En op je laptop monitor met 1920x1080 wat kun je dan?
ik speel LoL met 720p en 525gtm

high / steady 60 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:04
Via de telefoon, waar anders? :)
Aftermarket misschien. Morgen eens bellen, kijken of ze het snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je dit topic goed had geleden had je gezien dat er nog geen aftermarket tobo's beschrijfbaar zijn, het duurt veel langer dan ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator

WasMachinator

I'll be back! =)

is het trouwens mogelijk om het scherm zelf te vervangen van de xps 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, maar daar kleven nogal wat haken en ogen aan...

Ga er maar niet van uit dat je goedkoper uit bent van die €200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razortek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-05 22:06
Sinds vandaag ben ik trotse eigenaar van een XPS 15 (i7 2630qm, 540, 9cell, FHD scherm).
Werkt allemaal perfect, snel wat Dell bloatware er afgehaald, die Webcam software maar wel laten staan. Dat werkt wel leuk.
Wat zijn nou de dingen die jullie mij aanraden om te doen?
Een iets wat ik dus niet helemaal weet is waar ik de videokaart drivers vandaan moet halen. Op de nVidia site staat versie 270.51 als nieuwste. Er zit nu 265.94 in volgens het controlpanel. Op de Dell site staat wel drivers maar niet met zo'n versienummer. Toch maar die 270 installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Razortek schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:13:
Wat zijn nou de dingen die jullie mij aanraden om te doen?
DPI op 100% instellen.
Een iets wat ik dus niet helemaal weet is waar ik de videokaart drivers vandaan moet halen. Op de nVidia site staat versie 270.51 als nieuwste. Er zit nu 265.94 in volgens het controlpanel. Op de Dell site staat wel drivers maar niet met zo'n versienummer. Toch maar die 270 installeren?
Ik geloof het wel, je moet wel oppassen met de drivers. Optimus kan nog wel eens tegensputteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_139
  • Laatst online: 14-05 09:40
Beste tweakers (en alle andere topic bezoekers)

Werkt de spatiebalk bij jullie xps15 (gewone chicklet qwerty) naar behoren? Bij mijne moet ik de spatiebalk redelijk hard indrukken aan de zijkanten anders wil hij de spatie nog wel eens niet aanslaan. Hard indrukken is misschien wat overdreven maar rustig aan de zijkanten indrukken werkt vaak niet. Graag hoor ik jullie ervaringen....(ik twijfel of het normaal is of dat mijn tobo niet goed in elkaar zit)

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

mark_139 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 00:00:
Beste tweakers (en alle andere topic bezoekers)

Werkt de spatiebalk bij jullie xps15 (gewone chicklet qwerty) naar behoren? Bij mijne moet ik de spatiebalk redelijk hard indrukken aan de zijkanten anders wil hij de spatie nog wel eens niet aanslaan. Hard indrukken is misschien wat overdreven maar rustig aan de zijkanten indrukken werkt vaak niet. Graag hoor ik jullie ervaringen....(ik twijfel of het normaal is of dat mijn tobo niet goed in elkaar zit)

Thanx!
Ik zou twijfels hebben over mijn toetsenbord. Laat ik het zo stellen: het is me nog niet gelukt om de spatiebalk NIET in te drukken, elke keer werd bij mij als aanslag geregistreerd, hoe licht of aan de uiteinden dan ook. Ik vind het toetsenbord erg fijn, de "klik" is zacht en precies goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator

WasMachinator

I'll be back! =)

Ik lees net dat dell ook backlit keyboards heeft voor de xps15, zijn er hier mensen die het gelukt is om deze ingebouwd te krijgen via dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:14
ja, telefonisch regelen.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Heeft iemand al foto's of een how-to gevonden hoe je een extra antenne in de L502X kan inbouwen? Zodra die van mij binnenkomt zou ik namelijk graag mijn wireless-1000 kaart vervangen voor de 5300 die ik hier nog heb liggen, met een extra 3e antenne. Van wat ik heb gehoord moet de antenne extra aangeschaft worden en daarna op de een of andere manier door de bezel van het scherm gelust worden. Dat laatste deel had ik graag ergens een beschrijving/voorbeeld van gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Laatst online: 28-05 20:21
Ik krijg als als ik mijn ext harde schijf aansluit maar ook soms spontaan de melding dat mijn net adapter niet wordt herkend en dat ik een originele 130 watt net adapter van dell moet genruiken die gebruik ik.

heb ook regelmatig dat mijn bluetooth adapter een melding heeft bij apparaat beheer dat het apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gemeld (code 43)

heb al een keer de driver opnieuw geintalleerd via de dell site, opnieuw opstarten helpt wel maar dit is irritant

weet iemand een oplossing of wordt het dell bellen

heb een xps 15 L502x
I2520
6 gig ram
gt 525 nvidea
640 gig HD
standaard scherm, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkEdge
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06-2024
Ik heb gisteren via de website een bestelling geplaatst, en heb vandaag contact opgenomen met Dell, omdat ik graag dat backlit toetsenbord wilde hebben.

Ik ben zo'n 3 á 4 keer doorgewezen, maar het zijn vriendelijke lui daar. Windows schrappen ging niet, vertelde de verkoper mij. Misschien dat ik dat later alsnog kan regelen. Ik krijg zometeen een offerte met de aangepaste bestelling, hopelijk zitten de kortingscoupons er nog bij inbegrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
DarkEdge schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:16:
Ik heb gisteren via de website een bestelling geplaatst, en heb vandaag contact opgenomen met Dell, omdat ik graag dat backlit toetsenbord wilde hebben.

Ik ben zo'n 3 á 4 keer doorgewezen, maar het zijn vriendelijke lui daar. Windows schrappen ging niet, vertelde de verkoper mij. Misschien dat ik dat later alsnog kan regelen. Ik krijg zometeen een offerte met de aangepaste bestelling, hopelijk zitten de kortingscoupons er nog bij inbegrepen :)
Mijn ervaring daarmee was dat het zo'n 2 dagen duurde voor de offerte doorgestuurd werd. Ik ben daarbij ook opgebeld met dat het wel kon (inclusief codes), maar dat daarvoor authorisatie zou moeten worden aangevraagd. Dat zou dan ook weer alleen kunnen als ik mijn originele order zou cancellen. Aangezien de coupons zouden verlopen vond ik dat te fishy klinken dus ik heb uiteindelijk mijn bestelling gewoon zonder backlit tobo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik moet zeggen, ik heb geen backlit toetsenbord, en ik mis het eigenlijk helemaal niet. Misschien omdat ik blind kan typen, of misschien omdat ik de tekst op de toetsen toch wel kan lezen in het donker, zolang het scherm maar aan staat (en dan is zelfs 'zwart' goed genoeg). De laptop is een schoonheid (ondanks wat andere mensen zeggen, vind hem in vorm en bouw een stuk mooier dan bijvoorbeeld een macbook) en het toetsenbord is perfect afgewerkt zelfs zonder backlight (hoewel witte LED's wel érg mooi staan).

Puur voor esthetisch: de laptop is mooi zat
Voor de functie: je ziet toch wel in het donker welke knop welke is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkEdge
Nefiorim schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:24:
[...]

Mijn ervaring daarmee was dat het zo'n 2 dagen duurde voor de offerte doorgestuurd werd. Ik ben daarbij ook opgebeld met dat het wel kon (inclusief codes), maar dat daarvoor authorisatie zou moeten worden aangevraagd. Dat zou dan ook weer alleen kunnen als ik mijn originele order zou cancellen. Aangezien de coupons zouden verlopen vond ik dat te fishy klinken dus ik heb uiteindelijk mijn bestelling gewoon zonder backlit tobo gedaan.
Dat vind ik dan wel weer jammer, de verkoper vertelde mij dat hij de offerte binnen 5 minuutjes zou versturen (die tijd is nu ook allang voorbij). Hij heeft overigens wel gewoon een nieuwe order gemaakt en gewoon mijn configuratie gebruikt. Ook zei hij dat er gewoon +- 35 euro bij het totaal werd opgeteld. Even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
DarkEdge schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:29:
[...]

Dat vind ik dan wel weer jammer, de verkoper vertelde mij dat hij de offerte binnen 5 minuutjes zou versturen (die tijd is nu ook allang voorbij). Hij heeft overigens wel gewoon een nieuwe order gemaakt en gewoon mijn configuratie gebruikt. Ook zei hij dat er gewoon +- 35 euro bij het totaal werd opgeteld. Even afwachten dus.
Er zijn meer dan genoeg mensen bij wie het wel is gelukt hoor :). Laat mijn negatieve ervaring en wantrouwen je nou niet neerhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkEdge
Ah, de verkoper was bezig om een configuratie samen te stellen met dezelfde prijs. Hij kreeg dit niet voor elkaar omdat die 10% kortingcoupon blijkbaar niet werkt bij telefonische bestellingen. Hij kon me maximaal 5% korting geven, en daar ben ik maar mee akkoord gegaan (hou zelf niet zo van moeilijk doen over de telefoon).

Hij heeft me even teruggebeld en de nieuwe offerte was tijdens het gesprek al verstuurd. Meteen betaald, nu is het wachten geblazen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapb13
  • Laatst online: 18-05-2023
Gister mijn laptop binnen gekregen, net wou ik even mijn quicklaunch knopje uitproberen maar hij doet het niet. De knop voor de audio settings doet het ook niet maar de knop voor de algemene settings doet het wel. Kan het zijn dat ik nog een belangrijke driver heb gemist? probleem al opgelost, heb even de dvd nog een keer af gespeurd

[ Voor 11% gewijzigd door jaapb13 op 15-04-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-05 23:49
hmmm, N00X5M06 is véél duurder geworden: er zit niet standaard een 9-cel batterij meer bij!

de N00X5M05 is iets goedkoper geworden en daarmee dus de interessantste deal met weliswaar de Nvidia 525M (maar die doet niet onder voor de 540M) maar wél met 6 gb intern geheugen.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Inderdaad heeft het weinig zin om de 540M te halen als je precies dezelfde chip, de 525M, gewoon kan overclocken. Daar bespaar je jezelf een whopping 80 euro mee... tenzij je een verdomd goede reden hebt om een gigabyte aan geheugen meer te willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:13
jaapb13 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:22:
Gister mijn laptop binnen gekregen, net wou ik even mijn quicklaunch knopje uitproberen maar hij doet het niet. De knop voor de audio settings doet het ook niet maar de knop voor de algemene settings doet het wel. Kan het zijn dat ik nog een belangrijke driver heb gemist? probleem al opgelost, heb even de dvd nog een keer af gespeurd
Welke driver was het uiteindelijk? Ik heb precies hetzelfde maar heb de dvd nog niet afgezocht naar de juiste. Het is een beetje lui van me dat moet ik toegeven maar als je me zou kunnen vertellen welke driver het is dank ik je hartelijk!

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Anoniem: 179986 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:23:
Inderdaad heeft het weinig zin om de 540M te halen als je precies dezelfde chip, de 525M, gewoon kan overclocken. Daar bespaar je jezelf een whopping 80 euro mee... tenzij je een verdomd goede reden hebt om een gigabyte aan geheugen meer te willen hebben.
Het staat eenieder vrij om voor zichzelf te beslissen maar mij was het het risico niet waard. Deze laptop gaat ook mijn desktop vervangen en om nou de garantie te breken door de chip over te clocken... Komt bij dat je nog steeds de kans hebt dat je een wat minder exemplaar te pakken krijgt die ook daadwerkelijk als een 525 door het leven hoort te gaan. Toegegeven die ene gb extra ram hadden ze van mij wel achterwege mogen laten als dat in de prijs gunstiger was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapb13
sjorremans schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:50:
[...]

Welke driver was het uiteindelijk? Ik heb precies hetzelfde maar heb de dvd nog niet afgezocht naar de juiste. Het is een beetje lui van me dat moet ik toegeven maar als je me zou kunnen vertellen welke driver het is dank ik je hartelijk!
De dell quickset driver, als ik het mij goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08-2020
Vandaag besteld:

-i7 2620qm
-4 gb ram (1x4gb) < je kan dit via de telefoon regelen, kost iets meer dan 2x2.
-500gb HDD
-HD scherm
9 cell
-Nvidia 540M, het mag dan wellicht dezelfde chip zijn, het is een feit dat bij het testen van de chips de minder stabiele een lager type nr krijgen, en daarvoor een lagere clockspeed.
-Backlit keyboard
-De upgrade naar dat iets betere netwerk kaartje (15 euro)

Totale prijs 1090 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
baco101 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:22:
Ik krijg als als ik mijn ext harde schijf aansluit maar ook soms spontaan de melding dat mijn net adapter niet wordt herkend en dat ik een originele 130 watt net adapter van dell moet genruiken die gebruik ik.
Ik had dit dus net ook toen ik mijn laptop aan deed. Dit echter wel zonder ext.hdd.
Wat blijkt, de voedingsstekker zat niet helemaal in de laptop, hij maakt wel contact maar kon hem nog net even wat verder erin drukken.

Misschien dat dit helpt voor jouw probleem, want nadat ik de stekker er fatsoenlijk in deed, gaf de laptop die melding niet meer bij het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Laatst online: 18:35
Mijn laptop is vanmiddag binnengekomen. Wat een pracht ding. Stukken beter dan mijn oude Toshiba (was een jaar oud, maar gewoon zo brak ontworpen).

Anyway, weet iemand hoe de touchpad uit gaat wanneer je een USB muis in plugt?
Normaal stond het altijd hier:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6166898/touchpad.png

Ik kan het nu nergens meer vinden. Drivers zijn helemaal up2date. Die van de Toshiba (versie .13 ipv .15) kan dit (nog) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Druk gewoon op de knop naast F12 :?

Edit: als er mensen nog een caddy zoeken: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=120697741483 werkt volgens Quad prima. inclusief frontje.

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 15-04-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graaf404
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05-2023
Idd, of via de chat.
Zo heb ik het gedaan.
via de chat, verlicht toetsenbord en 10% korting :)

Ray...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Laatst online: 28-05 20:21
Rtzrs schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 20:52:
[...]

Ik had dit dus net ook toen ik mijn laptop aan deed. Dit echter wel zonder ext.hdd.
Wat blijkt, de voedingsstekker zat niet helemaal in de laptop, hij maakt wel contact maar kon hem nog net even wat verder erin drukken.

Misschien dat dit helpt voor jouw probleem, want nadat ik de stekker er fatsoenlijk in deed, gaf de laptop die melding niet meer bij het opstarten.
zal het eens in de gaten houden

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
gerwim schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 21:16:
Anyway, weet iemand hoe de touchpad uit gaat wanneer je een USB muis in plugt?
FN knop + F3 gaat je touchpad uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
Rtzrs schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 22:19:
[...]

FN knop + F3 gaat je touchpad uit!
Thanks, daar kwam ik al achter. Maar was benieuwd of de Synaptics mogelijkheid er nog was, aangezien dit toch nog wel een stuk makkelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Synaptics is echt een van de slechtste bedrijven van de afgelopen jaren, het enige wat ze moeten doen is apple nadoen, maar daar schijnen ze niet in te slagen.

En inderdaad, bepaalde handige features die bij de volgende versie opeens afwezig zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
gerwim schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 22:29:
[...]

Thanks, daar kwam ik al achter. Maar was benieuwd of de Synaptics mogelijkheid er nog was, aangezien dit toch nog wel een stuk makkelijker is.
Dan zou die automatisch uit gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:05:
Iets anders, hoe werkt e-sata eigenlijk. Ik zie alleen kabeltjes van esata naar sata. Krijgt de hardeschijf zijn voeding via de sata kabel dan? Hij heeft toch gewoon een extra voedings kabel nodig? (Of is dat alleen bij 3.5"? Als ik zo naar foto's kijk lijkt me dat ook het geval bij 2,5"?) Of moet je alsnog een extra voedings kabel trekken? Want ik zie dat er ook eSATAp is, in deze laptop zit gewoon eSATA toch?
(zoals je kunt zien, nieuw mbt sata schijven :) mijn oude laptop dateert uit het IDE tijdperk |:( )

En iets anders, ik wil een sleeve kopen. Via internet zijn deze het goedkoopste alleen staan er vaak geen afmetingen bij. Is een 15.6" sleeve groot genoeg? Mijn 15(,4?) sleeve is net te smal. Ik zie ook genoeg MBP 17" sleeves te koop, is deze weer veels te groot?
Of weten jullie er toevallig een paar die van het goeie formaat zijn? Ik heb ze nu allemaal in de prijs categorie 6 t/m 10 GBP
edit: ook een hoop voor 15" MBP, maar die zijn ook te klein denk ik?
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Wikipedia: ESATAP

Verder maakt het voor je sleeve uit of je een 6 of 9cell accu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapb13
Ik was even benieuwd naar de loads op de grafische kaarten, maar toen ik gpu-z een log liet maken bleef de load constant op 0% staan. Is hier een andere tooltje voor wat wel werkt, of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
Rtzrs schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 23:08:
[...]

Dan zou die automatisch uit gaan?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:20
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=120697741483

Weet iemand hoe het zit met deze caddy's?
Volgens mij loopt namelijk het frontje van de dvd speler rond af en deze niet? of heb ik dit fout?
lijkt me erg lelijk als het ineens recht is en zwart. Ben ook bang dat er dan snel iets achter blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 21:45
Ruudvanelk schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 12:32:
Weet iemand hoe het zit met deze caddy's?
Ik weet t niet zeker hoor, maar moet je 't frontje van je dvd speler niet gewoon hierop plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:20
job_h schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 12:40:
[...]

Ik weet t niet zeker hoor, maar moet je 't frontje van je dvd speler niet gewoon hierop plaatsen?
Daar twijfelde ik ook over. Maar heb net eens zitten kijken en dat frontje maar volgens mij kun je dat er nooit netjes afhalen en weer terugplaatsen. Kan ook geen schroefjes oid ontdekken.
Als het wel zou kunnen is ideaal natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Ruudvanelk schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 12:45:
[...]

Daar twijfelde ik ook over. Maar heb net eens zitten kijken en dat frontje maar volgens mij kun je dat er nooit netjes afhalen en weer terugplaatsen. Kan ook geen schroefjes oid ontdekken.
http://forum.notebookrevi...5-l502-2nd-hdd-caddy.html

Uit dat topic, 2e pagina:
04-04-2011, 01:43 PM #12 (permalink)
Ambilight_Chris
Notebook Enthusiast

Re: XPS 15 L502 2nd HDD (caddy)
I used this one and it worked fine. NEW! IBM 12.7mm SATA 2nd HDD Caddy Bay R400 R500 DV16 - eBay (item 300537962559 end time Apr-17-11 01:17:54 PDT)

You can replace the faceplate so it looks the the drive is still in.

The only thing with this bracket is it will only accept one screw out of the two that attaches the bracket onto the caddy where it screws into the case. This is obviously no big deal. You also need a longer screw than what's on the existing drive. Luckily this bracket has an extra piece that needs to be removed and it's held on with a longer screw that works great.

I ended up moving the mechanical drive to the caddy and put the ssd under the plamrest. Took less than 15 minutes.

[ Voor 50% gewijzigd door Nefiorim op 16-04-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ruudvanelk schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 12:45:
[...]

Dat kan wel, het frontje zit vast met een 2tal clipjes.

Als je de dvd speler open zet en je zet de laptop op z'n kant kan je hem loshalen, in theorie. Probeer maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Nefiorim schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 07:17:
[...]

Wikipedia: ESATAP

Verder maakt het voor je sleeve uit of je een 6 of 9cell accu hebt.
Ja die pagina had ik zelf ook al gezien. Alleen na nog een keer goed kijken is het toch idd eSATAp ;) maar... dan weet ik nog steeds niet wat voor kabel ik moet gebruiken. Een gewone eSATA <-> sata kabel is toch niet genoeg? Een eSATAp kabel kan ik nergens vinden

Ik heb een 6cel accu voor een sleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 21:45
Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 13:22:
[...]
Ja die pagina had ik zelf ook al gezien. Alleen na nog een keer goed kijken is het toch idd eSATAp ;) maar... dan weet ik nog steeds niet wat voor kabel ik moet gebruiken. Een gewone eSATA <-> sata kabel is toch niet genoeg? Een eSATAp kabel kan ik nergens vinden
Je kan via SATA geen electriciteit doorgeven... Dus je moet sowieso 2 kabels in je harde schijf drukken, tenzij het USB oid is.
En in een eSATA aansluiting druk je een gewone SATA kabel.

Edit
@Darkstone, jup, maar ik bedoele meer dat je of zo'n kabel moet hebben (esta -> sata + voeding):
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1242401793.jpeg
Of nog steeds 2 kabels moet hebben.. sata en electriciteit.

[ Voor 20% gewijzigd door job_h op 16-04-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
eSATA = sata + 5v ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ja maar dan zit ik nog steeds met welke kabel :9 ik zie alleen esata naar sata kabel. Niet eSATA naar SATA + voeding..
Of ben ik nou zo scheel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patbott
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-05 17:18
Ik kan mijn webcam niet meer vinden, als ik Dell webcam central heb gestart staat er dat er geen ondersteunende webcam is gevonden en skype kan de webcam ook niet vinden. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
Patbott schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 15:01:
Ik kan mijn webcam niet meer vinden
Die zit in bovenin je beeldscherm! 8)7

Maar even serieus, heb je de drivers al opnieuw geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patbott
Rtzrs schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 15:07:
[...]

Die zit in bovenin je beeldscherm! 8)7

Maar even serieus, heb je de drivers al opnieuw geinstalleerd?
Ik kon geen webcam drivers vinden dus heb ik net dell webcam central opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
Patbott schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 15:42:
[...]

Ik kon geen webcam drivers vinden dus heb ik net dell webcam central opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft niet geholpen.
Webcam central heeft daar ook vrij weinig mee te maken, ik heb zelf clean install zonder die software!

Na ff zoeken:
http://support.euro.dell....1&source=-1&fileid=409321

Dan moet je die installeren, ervan uitgaande dat je de L502X hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patbott
Rtzrs schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 15:54:
[...]

Webcam central heeft daar ook vrij weinig mee te maken, ik heb zelf clean install zonder die software!

Na ff zoeken:
http://support.euro.dell....1&source=-1&fileid=409321

Dan moet je die installeren, ervan uitgaande dat je de L502X hebt
Hmm ik heb hem geïnstalleerd en de laptop opnieuw opgestart maar hij werkt nog steeds niet.
Ik heb trouwens wel een L502X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik had dat laatst ook. Na een reboot was de mijne weer terug, maar ik heb ook gelezen dat er een draadje kan losgaan waardoor dit gebeurt.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2019
Darkstone: je hebt hier enkele weken een link gepost van een caddy die jij gekocht hebt, ben je zeker dat dat een 3Gbps caddy is? Ik heb al verscheidene berichten gelezen van mensen die berichten 'opgelicht' te zijn (voor zover dat al kan voor zo'n dumpingprijzen) en in feite maar 1.5Gbps caddies hebben.
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.