[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 83.775 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
Ja, de QM serie is quadcore

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtaDomii
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 09:48

GtaDomii

---

Hier zie je een overzichtje van de Sandybridge cpu's

Wikipedia: Sandy Bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-04 14:51
welke cpu zouden jullie aanbevelen. ik heb me laptop nodig voor mijn studie electrotechniek hbo. En ben echt toe aan een groot snelheidsverschil tenopzichte van me huidige eee pc netbookje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
beste prijs-kwaliteit verhouding is de 2630 qm, maar het ligt natuurlijk aan je gebruik. Zoek ff door het topic, er is al eerder over gesproken.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:30:
Deze week mijn XPS 15 geleverd gekregen met Full HD-scherm. Zaten echter 3 kleine schaduwvlekken aan de rand. Het leek ontstaan door aandrukken van 3 vingers. Bijna niet te zien, alleen bij bepaalde kleuren, helderheid en lichtinval (bijv. 's avonds in het zwart van de opstartschermen). Toch net storend genoeg voor een verder PERECT systeem!

Gelukkig kon er snel een monteur langskomen (kosteloos) voor vervanging van het scherm. Hij is zojuist weggegaan, echter...... nu kom ik erachter dat dit nieuwe scherm een dode pixel heeft!!! :F

Bij samen met de monteur controleren dacht ik nog dat het ging om een aangetrokken vuiltje aan de oppervlakte, omdat het scherm bedolven was met deze vuiltjes. Maar bij het later goed bestuderen blijkt het gewoon een dode pixel (of een zwart vuiltje ACHTER het scherm?). In ieder geval heb ik nog 2 andere vuiltjes achter het scherm (witte vlekjes in scherm).

Jammer van deze pech, maar wederom goede service van Dell, omdat ze aanstaande maandag meteen weer langskomen.
Lekker dan, ik zit nu thuis in het donker en kan zo het nieuwe scherm eens goed bekijken.

Behalve zwarte stofjes/pixels op licht scherm zie ik nu ook witte stofjes/pixels op een zwart scherm. Gebruiken monteurs geen compressor, want nieuw plastic trekt toch altijd stof aan ?!?

Verder een nieuwe vervelende constatering. Het hele scherm lijkt nu niet meer vlak ?!??! Als ik het standaard Windows 7 bureaublad achtergrond heb geselecteerd is de blauwe kleur geen egale kleur meer, maar is de linkerbovenhoek helemaal paars. Hetzelfde onscherpe paars wanneer je de kijkvlak langzaam veranderd door bijv het scherm langzaam achterover te duwen. Dit had ik gister met het vorige scherm nog niet..

Pff lekker dan, heb nu sterk het gevoel al met een "schadelaptop" te zitten, omdat monteurs nou eenmaal niet de expertise bezitten om iets als nieuw te herstellen. Een laptop lijkt eenmaal een weggooiproduct dat als nieuw uit de fabriek komt en daarna nooit meer aan gesleuteld mag worden, want dit zul je altijd blijven zien. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je je eraan stoort moet je het gewoon melden. Achter mijn (studio 15) scherm zitten ook een paat stofdeeltjes, maar daar stoor ik me absoluut niet aan, mede door de plaatsing ervan. Je ziet ze ook alleen bij een wit scherm.

Dell maakt overigens geen schermen. AUO maakt het paneel in deze, en mijn, laptop. Andere fabrikanten zijn samsung en LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij jouw scherm af-fabriek? Want mijn scherm van gisteren was, behalve dus die 3 schaduwvlekjes, verder helemaal strak egaal zonder stofjes of kleurverschillen. Nu zit ik zonder schaduwvlekjes, maar met stofjes en kleurverschillen.

Goed, maandag komt er weer een monteur met een nieuw scherm. Ik ga er maar eens bijzitten om te kijken hoe hij te werk gaat. Vandaag heb ik niet gekeken, want ik wilde zo'n "operatie" aan mijn nieuwe laptop liever niet aanzien. Als het volgende scherm de genoemde punten niet opgelost zijn, wil ik wil liever 1 nieuwe XPS 15 uit de fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fabrieks-af ja.

En brakke kijkhoek is overigens inherent aan de TN techniek. Kijk bijvoorbeeld eens http://www.lagom.nl/lcd-test/viewing_angle.php. Met een IPS scherm zul je op een redelijke kijkafstand geen verkleuring zien. Maar dat is dan ook 3x zo duur, en op dit moment alleen te krijgen in de workstation class laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als je recht voor het scherm zit moet je bureaublad toch 1 egale kleur zijn? Hoe ervaren andere XPS 15-gebruikers dit?

Misschien ben ik ook gewoon te kieskeurig en moet ik niet zeuren zolang mijn XPS Word en Excel kan opstarten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 21:51
TheMrOcean schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 20:11:
ik vraag me af, wat is het verschil tussen de
2e generatie Intel® Core™ i7-2620M Processor 2,7 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,4 GHz [meerprijs € 250,00 of € 12/maand1]

2e generatie Intel® Core™ i7-2720QM Processor 2,2 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,3 GHz [meerprijs € 340,00 of € 16/maand1]

want de kloksnelheid is hoger bij de goedkopere 2620M
of is het omdat de Q voor quad(core) staat?
Als je er achter komt wil ik het ook graag weten, zie ook mijn post hierover in het sandy-bridge topic

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Weet iemand hoe je data uit versleutelde Dell Datasafe back-ups kan halen zonder te upgraden naar de premium versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 00:01:
Fabrieks-af ja.

En brakke kijkhoek is overigens inherent aan de TN techniek. Kijk bijvoorbeeld eens http://www.lagom.nl/lcd-test/viewing_angle.php. Met een IPS scherm zul je op een redelijke kijkafstand geen verkleuring zien. Maar dat is dan ook 3x zo duur, en op dit moment alleen te krijgen in de workstation class laptops.
Darkstone, thanks, ik besef me nu pas het nut van deze test :)

http://www.lagom.nl/lcd-test/viewing_angle.php

Hiermee kan ik dus goed zien/aantonen dat het echt niet goed zit met mijn scherm. Bij mij: alle "lagom"-woordjes zijn bij mij rood (echter onder wel wat meer rood-rood en boven wat meer groen-rood), maar naar de rechter bovenhoek toe verkleuren de woordjes helemaal naar groen.

Hoe is dit bij andere met de XPS 15 met 1080p scherm ? Thanks alvast,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zijn ze pas groen als ik van onder naar boven kijk, recht tegen het scherm aan is alles rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan zit je niet recht tegenover je scherm ;)

De onderste helft moet rood zijn en e bovenste helft groen. Hoe groter het overgangsgedeelte, hoe beter de kijkhoeken van je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bedoeling is hoeveel rijen? Dan zouden de kijkhoeken van mijn scherm maar matig zijn want meer dan de bovenste twee (en iets meer rechtsboven zoals eerder opgemerkt) is het eigenlijk veel meer rood dan groen. Het rood wordt overigens wel steeds minder sterk van onder naar boven gezien (figuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff foto's gemaakt. Bij mij is nu dus zo:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/_FH0p8Y9HN8U/TcUDFsn2XXI/AAAAAAAAABI/dWQnwQmIgiU/s1280/DSC_0006.jpgAfbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/_FH0p8Y9HN8U/TcUG-mzMfZI/AAAAAAAAAB0/aHcE_h6QRPM/s1152/DSC_0007.jpg
Ik schrik er wel van dat een professionele monteur blijkbaar zijn werkzaamheden zomaar afvinkt zonder enige vorm van dit soort tests.

Het scherm is bij mij scheef teruggeplaatst ofzo? Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt er meer op dat je backlit stuk is, Hoe ziet het eruit met een volledig wit/zwart scherm?

Niet dat ik eraan twijfel dat dit een reparatie waard is..

Bij mij zit de 'overgangszone' altijd horizontaal tov het toetsenbord, ook al kantel ik mijn laptop wild.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 10:47:
De bedoeling is hoeveel rijen? Dan zouden de kijkhoeken van mijn scherm maar matig zijn want meer dan de bovenste twee (en iets meer rechtsboven zoals eerder opgemerkt) is het eigenlijk veel meer rood dan groen. Het rood wordt overigens wel steeds minder sterk van onder naar boven gezien (figuurlijk).
Ik zie ongeveer dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qATrgfQo9gncf8ZTo21ArsWP/full.png

De kijkhoeken van een TN scherm zij *altijd* matig. Voor betere kijkhoeken moet je een IPS of VA scherm kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 10:54:
Het lijkt er meer op dat je backlit stuk is, Hoe ziet het eruit met een volledig wit/zwart scherm?
Bij wit en bij zwart valt het t minst op (op foto's zou ik niets kunnen aantonen), waarvan je op het zwarte scherm toch een lichte wit-achtige kleurverandering ziet door de felle backlit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 01:46:
[...]

Ben momenteel zelf aan het zoeken voor mijn L502x met 9-cell en heb nu deze in het vizier (16"):

Belkin Artikelnummer: F8N336cw
[afbeelding]
[afbeelding]
Gelukkig ook nog positief nieuws te melden vandaag!

Heb vandaag de Belkin laptoptas bij het TNT-kantoor opgehaald en ben bijzonder tevreden! Ik kan bevestigen dat de 9-cell zonder problemen past, zelfs zo goed dat door de productievorm een 6-cell of 9-cell niet uit zou maken. Sterker: door de 9-cell ontstaat er een soort 'handvat' waardoor je de laptop nu makkelijk uit de tas kan trekken. Een foto verklaart alles:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_FH0p8Y9HN8U/TcUupNxlMBI/AAAAAAAAACM/ETgfGIe6UmI/s1280/DSC_0008.jpg
Voor mij zijn nu alle nadelen van de 9-cell weggenomen. Alleen voor op de bank zou een 6-cell iets fijner zijn, omdat een platte onderkant prettiger op de benen rust. Maar ook met de 9-cell nergens last van. In bed zelfs helemaal geen verschil, omdat je dekens er dan tussen zitten..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeKiller
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 14:51
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:48:
[...]
In bed zelfs helemaal geen verschil, omdat je dekens er dan tussen zitten..
:+

Iniedergeval, hoe diep is deze tas eigenlijk? Ik ben namelijk zelf nog steeds aan het zoeken naar een fatsoenlijke tas, waarbij m'n laptop ook daadwerkelijk in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Diep zat, als ik het plaatje zo zie kunnen er bijna 3 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:22
@stakhanov waar heb je die tas besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:48:
[...]
In bed zelfs helemaal geen verschil, omdat je dekens er dan tussen zitten..
Toch even mee uitkijken omdat ie aan de onderkant zn lucht voor de koeling aanzuigt normaliter :)

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, ik zet mn studio altijd op een boek, anders word hij na een uur zo heet dat de touchpad driver crasht ( 8)7 ). Op een deken sluit ik namelijk de wifi module af, en dat blijkt niet echt een zuinig ding...

En trouwens, ik vind de stroomaansluiting aan de achterkant op het oog een vrij groot nadeel, hoe kijken jullie daartegenaan?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:22
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 17:49:
Inderdaad, ik zet mn studio altijd op een boek, anders word hij na een uur zo heet dat de touchpad driver crasht ( 8)7 ). Op een deken sluit ik namelijk de wifi module af, en dat blijkt niet echt een zuinig ding...

En trouwens, ik vind de stroomaansluiting aan de achterkant op het oog een vrij groot nadeel, hoe kijken jullie daartegenaan?
heb de stroomaansluiting liever aan de zijkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024

vind ik nog wel mee vallen. de stekker komt wel vaak tegen wat dingen beknelt zitten maar dat is ook een kwestie hoe en waar je hem neer zet. verder heb ik er geen problemen mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff de turbo van die i5 2410 getest. En i.t.t. wat op allerlei websites beweerd wordt, gaat die bij mij bij volle belasting van 2 cores met in totaal 4 threads (prime95) tot 2,7 Ghz i.p.v. 2,6 Ghz. Dat zou dus een turbo van 4/6 betekenen i.p.v. 3/6. Als ik het turboverhaal goed begrepen heb tenminste. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 22:30

Ben op mijn onderhand bijna 4 jaar oude Dell D830 niet anders gewend en vind het wel meevallen al zou bij mij ook de aansluiting aan de zijkant de voorkeur genieten.

Op zich kan mijn D830 nog aardig meekomen, maar gaat steeds meer gebreken vertonen, dus van de zomer wordt de overstap gemaakt naar een XPS15. Nu alleen weer de klassieke vraag, wat en wanneer brengt de 15z, zou deze ook met hetzelfde mooie 1080P scherm komen ivm. oa foto-bewerking.. dilemma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 22:30
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:15:
Nee. Het is onbekend of de dvd driver SATA3 (=6Gb/s) is, het is ook mogelijk dat die voorbehouden is aan de eSATA poort.

Er zitten namelijk maar 2 SATA3 poorten op
dus bij plaatsen van een SSD is het dan het verstandigst om deze op de plek van de HDD te plaatsen en de HDD dan te verplaatsen naar een cady ipv. de optical drive lijkt mij?
Vervolgens voor de gevallen dat het nog nodig is de optical drive via de esata aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:28
Gigabyte heeft een tijdje terug een tooltje uitgebracht waarop je kon zien of je de SATA3 poorten gebruikte (ivm met de problemen met de SATA2 poorten) http://gigabytedaily.blog...-6-series-sata-check.html (Directe link naar tool) Het tooltje is van Gigabyte maar het werkte ook gewoon bij andere merken.

Geen idee of dit tooltje ook werkt op laptops, maar je zou het kunnen proberen om te achterhalen of de Optical drive op de SATA2 of 3 zit aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Prolution schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:19:
Gigabyte heeft een tijdje terug een tooltje uitgebracht waarop je kon zien of je de SATA3 poorten gebruikte (ivm met de problemen met de SATA2 poorten) http://gigabytedaily.blog...-6-series-sata-check.html (Directe link naar tool) Het tooltje is van Gigabyte maar het werkte ook gewoon bij andere merken.

Geen idee of dit tooltje ook werkt op laptops, maar je zou het kunnen proberen om te achterhalen of de Optical drive op de SATA2 of 3 zit aangesloten.
Met dat tooltje krijg ik op mijn XPS 15 Sata3 Port0 en Port1 connected. Rest Sata2 Port2 t/m Port5 No Device.
Uiteraard zonder iets aangesloten op de esata poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan zit de ODD op port 1.

port 0 en 1 zijn 6Gb/s, port 2,3,4 en 5 zijn 3Gb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killraven
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

Yes, UPS heeft net mijn XPS15 afgeleverd en dat ruim 11 dagen eerder dan voorspeld! :P

De pre-install van Windows 7 word ik echter droevig van ;( dus ik wil een clean install doen. Ik heb gelezen dat de product-key onder de laptop gebruikt kan worden, maar ik heb geen OEM of OA versie van Windows 7. Ik heb echter wel tweemaal Windows 7 Home Premium Family Pack Upgrade versies hier. Iemand enig idee of ik die kan gebruiken voor een clean install? Vraag me even af of het feit dat die Upgrade varianten in het Engels zijn, geen roet in het eten gaat gooien.

Dank alvast! _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Killraven op 09-05-2011 12:40 . Reden: Werkwoordvervoegingen gecorrigeerd ]

Pointless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:52

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik heb ook met een Home Premium Family Pack 64-bit disc (weliswaar op USB stick) geïnstalleerd, dat ging perfect. Ook de activatie. Alle partities had ik weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey101
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-09 23:52
Umbrah schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:38:
Ik heb ook met een Home Premium Family Pack 64-bit disc (weliswaar op USB stick) geïnstalleerd, dat ging perfect. Ook de activatie. Alle partities had ik weggegooid.
Hoeveel partities is de hardeschijf in verdeelt ? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hitte vind ik tot nu toe toch echt heel erg meevallen, en in de meeste gevallen is het dan ook gewoon zeg maar koel of aangenaam warm.

Oh, en voor de mensen die er in de toekomst meer dan 8 GB geheugen in willen stoppen, dan toch wel voor de 2720QM gaan en niet voor de 2630QM. De 2630QM ondersteunt (officieel) maar tot 8 GB, terwijl de 2720QM tot 16 GB ondersteunt (daarom kan je, als je de 2720QM kiest, 16 en 12 GB RAM ook kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killraven
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

Umbrah schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:38:
Ik kan bevestigen dat het werkt met een Engelstalige Home Premium Family Pack (x64), ook als je de HDD, zoals ik, vervangt door een SSD (Vertex 3). Tijdens de install werd de product key onder de laptop geaccepteerd maar automatische activatie mislukte. Toen ik opnieuw de key invoerde en nogmaals online wilde activeren ging dit goed; dat was even spannend :D.

Clean install is wel even werk want je moet alle drivers downloaden (voor de laatste versies dan, je kan ook de drivers op de meegeleverde dvd-rom gebruiken) en die download manager van Dell werkte niet met Firefox 4 op mijn desktop pc |:( . Gelukkig met IE geen probleem en kon ik alles downloaden.

HDD vervangen (link) is trouwens ook redelijk zenuwslopend omdat je best wel even aan het pielen bent om de "Palm-Rest Assembly" te verwijderen. Veel plastic klipjes die je met (bijvoorbeeld) een credit card los moet krijgen. Misschien voor de ervaren doe-het-zelf-tweakert geen probleem, maar ik was blij dat het gelukt was zonder krasjes of andere schade achter te laten :). Resultaat is wel een XPS15 Core-i7 met SSD, retesnel. :9~ Nu nog wachten tot de HDD bracket binnenkomt en dan ga ik de DVD-rom vervangen door die bracket met de 500GB Seagate die ik nu over heb.

[ Voor 0% gewijzigd door Killraven op 09-05-2011 17:17 . Reden: Smileys aangepast ]

Pointless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Killraven schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:15:
[...]

Ik kan bevestigen dat het werkt met een Engelstalige Home Premium Family Pack (x64), ook als je de HDD, zoals ik, vervangt door een SSD (Vertex 3). Tijdens de install werd de product key onder de laptop geaccepteerd maar automatische activatie mislukte. Toen ik opnieuw de key invoerde en nogmaals online wilde activeren ging dit goed; dat was even spannend :D.

Clean install is wel even werk want je moet alle drivers downloaden (voor de laatste versies dan, je kan ook de drivers op de meegeleverde dvd-rom gebruiken) en die download manager van Dell werkte niet met Firefox 4 op mijn desktop pc |:( . Gelukkig met IE geen probleem en kon ik alles downloaden.

HDD vervangen (link) is trouwens ook redelijk zenuwslopend omdat je best wel even aan het pielen bent om de "Palm-Rest Assembly" te verwijderen. Veel plastic klipjes die je met (bijvoorbeeld) een credit card los moet krijgen. Misschien voor de ervaren doe-het-zelf-tweakert geen probleem, maar ik was blij dat het gelukt was zonder krasjes of andere schade achter te laten :). Resultaat is wel een XPS15 Core-i7 met SSD, retesnel. :9~ Nu nog wachten tot de HDD bracket binnenkomt en dan ga ik de DVD-rom vervangen door die bracket met de 500GB Seagate die ik nu over heb.
Over 6 jaar zal je lachen dat je laptop zo'n 'slome i7 processor' had en dat je niet eens minimaal 16 GB geheugen had. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srvdp
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-08-2023
4 mei j.l mijn XPS 15 besteld, verwachte leverdatum was 26 mei. Nu kreeg ik vanmiddag mail dat de laptop op 11 mei wordt geleverd. Mooi natuurlijk :) maar ik had eigenlijk een paar vraagjes...

1. Hoe lost UPS het op als ik niet thuis ben op de desbetreffende dag?

2. Hoe warm wordt een XPS met 6 cel gemiddeld tijdens gamen / load? (ervaringen?)

3. Wat is een degelijke laptopkoeler? ik zat te denken aan CM NotePal LapAir

Alvast bedankt ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Srvdploeg schreef op maandag 09 mei 2011 @ 18:35:
4 mei j.l mijn XPS 15 besteld, verwachte leverdatum was 26 mei. Nu kreeg ik vanmiddag mail dat de laptop op 11 mei wordt geleverd. Mooi natuurlijk :) maar ik had eigenlijk een paar vraagjes...

2. Hoe warm wordt een XPS met 6 cel gemiddeld tijdens gamen / load? (ervaringen?)

Alvast bedankt ;)
1. De volgende bezorg poging zal dan donderdag, vrijdag of die maandag zijn. Daarna moet je 'm zelf ophalen.

2. Ik heb een 9-cel XPS 17 dus kan ik niet over spreken.

3. Ik zou eerst afwachten totdat je 'm binnen hebt. Met de XPS 17 vind ik de warmte 100% meevallen, maar ik moet bekennen dat ik nog geen games heb afgespeeld (wel blu-ray).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graaf404
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05-2023
Srvdploeg schreef op maandag 09 mei 2011 @ 18:35:

Alvast bedankt ;)
1. Bij mij werdt hij gewoon bij de buren afgeleverd.
2. ik heb een 9-cels.
3. geen idee, wordt hij dan zo warm? (garantie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:18
Hallo,

Er staat nu 2 XPS15 op de site van dell:

de XPS van 549 euro en die van 599 euro

die van 549: Intel® Core™ i3-380M (2.53Ghz, 4Threads, 3M cache)
die van 599: 2e generatie Intel® Core™ i3-2310M Processor, 2,1 GHz [Inbegrepen in prijs]

is het die 50 euro extra waard?

is het ook handig om: "de Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits) [meerprijs € 5,00]" mee te bestellen? hoorde dat er erg veel bloatware op staat? deze draaien en ik heb een cleane versie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De i3-380m is sneller, maar iets minder zuing.

Ik zou echter gewoon voor de goedkopere van de 2 gaan. Ervan uitgaande dat de hoeveelheid RAM hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik zie de i3-380M nergens staan. De i3-2310M is wel iets langzamer geclockt, maar heeft wel weer wat meer ondersteuning voor bepaalde functies (MyWi, beter met RAM omgaan [sneller], grafisch gezien ook sneller).
Hier staat alles op een rijtje:

http://ark.intel.com/Product.aspx?id=50178 [i3-380M]
http://ark.intel.com/Product.aspx?id=52220 [i3-2310M]

Even functies vergelijken. ;) En voor zover ik weet is de DVD helemaal clean, ja.
graaf404 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:35:
[...]

1. Bij mij werdt hij gewoon bij de buren afgeleverd.
2. ik heb een 9-cels.
3. geen idee, wordt hij dan zo warm? (garantie?)
Let er wel op dat ze dit bij veel mensen normaal niet doen. Zoiezo ook als er iets op staat van "Dell", omdat dit dan een aardig duur pakket wordt als het 'kwijtraakt'. Maar soms doen ze het dus wel, ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:56:
De i3-380m is sneller, maar iets minder zuing.

Ik zou echter gewoon voor de goedkopere van de 2 gaan. Ervan uitgaande dat de hoeveelheid RAM hetzelfde is.
nee, De ram ligt 1gb lager
250 gb mindere hardeschijf,

bij de 599 zit: 1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart
bij de 549 zit: 1GB NVIDIA® GeForce® 420M GT grafische kaart

dus dan kan ik toch maar beter die 50 euro meer besteden?

al zou ik ook voor 599 voor de I5 kunnen gaan?
Intel Core i5-480M 2,66GHz 15,6" WXGA LED TFT (1366x768) met TrueLife 4GB 500GB 1GB nVidia GeForce 420M GT DVD+/-RW €599

[ Voor 14% gewijzigd door kanem0chi op 09-05-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny8020
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-11-2024
Dit model staat niet zelf op de website van Dell, maar is om een of andere reden toch beschikbaar:

http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l502x

Want wat ik zelf heb kunnen vinden de afgelopen paar dagen, is dit het goedkoopste model :P. Dan heb je tenminste gelijk een i5 2410M en een GT 525M voor minder geld. Al is de harde schijf wel wat kleiner.

[ Voor 5% gewijzigd door Johnny8020 op 09-05-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2019
Volgens verscheidene meldingen (http://en.community.dell..../p/19371706/19868454.aspx en YouTube: dell xps l501x backlit (with keyboard from dell studio 1450) is het Studio 1450 keyboard compatibel en nagenoeg identiek (het touchpad-knopje naast F12 is een DVD-tray eject knopje, maar gedraagt zich uiteraard nog altijd als touchpad-knop) aan dat van XPS L501X, en normaalgezien dus ook met de L502X. Fantastisch nieuws, aangezien deze keyboards wél gemakkelijk (en goedkoop) te vinden backlit varianten hebben.

Op gemwon (http://gemwon.com/QSearch.aspx?word=studio%201450) zijn er momenteel geen op voorraad, en deze zijn ook allemaal zwart en wat matter. De persoon in het dell forum waarnaar ik eerder verwees was zo vriendelijk mij een vergelijkende foto te sturen: Afbeeldingslocatie: http://img34.imageshack.us/img34/5481/img0014yz.jpg
Zijn mening erover:
The finish I was talking about is mat, like if you look at the plastic around the screen - it's mat, the original keyboard was more shiny.

In overall, I'm not complaining at all, and I'm very happy I finally have a backlit keyboard I was looking for. The black nicely matches the upper touch panel and the power button, so there is no problem with the color. I even think it looks better.

The only thing I don't like is that it flexes, but original keyboard did flex too. I think that's more a design issue. I'm thinking now about putting something underneath the keyboard to stop the flexing... We will see :).
Omdat ik precies toch meer fan ben van een meer egale kleur heb ik wat doorgezocht, en ook 'Dark Grey' toetsenborden gevonden, zoals hier: http://www.aliexpress.com...tracelog=back_to_detail_a

Of dat echt hetzelfde dark grey is als op de XPS weet ik niet, maar het ziet er me toch heel gelijkaardig uit.
Alibaba staat er nogal bekend om dat ze hun suppliers niet/amper screenen of verwijderen bij misbruik, en er zitten dus heel wat scammers bij. Diegene van de link heeft echter vrij goede reviews, en hoewel dat natuurlijk geen zekerheid biedt ben ik er toch voor gegaan. Voor de geïnteresseerden: van zodra m'n keyboard hier toekomt schrijf ik hier wel een korte 'review'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het studio 1555/57/58 toetsenbord identiek, met uitzondering va de eject knop.
Ik zal eens een keer meten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
Stphnvlstk schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:28:
Volgens verscheidene meldingen (http://en.community.dell..../p/19371706/19868454.aspx en YouTube: dell xps l501x backlit (with keyboard from dell studio 1450) is het Studio 1450 keyboard compatibel en nagenoeg identiek (het touchpad-knopje naast F12 is een DVD-tray eject knopje, maar gedraagt zich uiteraard nog altijd als touchpad-knop) aan dat van XPS L501X, en normaalgezien dus ook met de L502X. Fantastisch nieuws, aangezien deze keyboards wél gemakkelijk (en goedkoop) te vinden backlit varianten hebben.

Op gemwon (http://gemwon.com/QSearch.aspx?word=studio%201450) zijn er momenteel geen op voorraad, en deze zijn ook allemaal zwart en wat matter. De persoon in het dell forum waarnaar ik eerder verwees was zo vriendelijk mij een vergelijkende foto te sturen: [afbeelding]
Zijn mening erover:

[...]

Omdat ik precies toch meer fan ben van een meer egale kleur heb ik wat doorgezocht, en ook 'Dark Grey' toetsenborden gevonden, zoals hier: http://www.aliexpress.com...tracelog=back_to_detail_a

Of dat echt hetzelfde dark grey is als op de XPS weet ik niet, maar het ziet er me toch heel gelijkaardig uit.
Alibaba staat er nogal bekend om dat ze hun suppliers niet/amper screenen of verwijderen bij misbruik, en er zitten dus heel wat scammers bij. Diegene van de link heeft echter vrij goede reviews, en hoewel dat natuurlijk geen zekerheid biedt ben ik er toch voor gegaan. Voor de geïnteresseerden: van zodra m'n keyboard hier toekomt schrijf ik hier wel een korte 'review'.
Het toetsenbord van de L502X is toch wel hier en daar anders. Zo zijn de media, en beheersfuncties van de F1, F2, F4, F5 en de F6 hetzelfde. De rest is verschoven of anders.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2019
Het identieke sloeg enkel op de L501X, dat had ik niet zo duidelijk aangegeven. Ik wist wel niet dat de F-buttons anders waren, maar goed, dat is in het begin even van buiten leren welke knopjes je moet gebruiken en dan lukt dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens dit zal niemand geloven, maar vandaag is het scherm van mijn XPS15 voor de tweede keer vervangen en na de schaduwvlekken (oorspronkelijke scherm), dode pixel, stofjes en vervormde kleuren (nieuwe scherm) heb ik op dit tweede nieuwe scherm last van een RODE "stuck pixel" 8)7

Het programma JScreenFix zou het voor 80% van de gevallen moeten oplossen, maar ik behoor blijkbaar tot de 20% ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Though luck.

Ik meende dat de xps serie een zero dead pixel policy hanteerde, helaas is het document wat dat moet bewijzen offline...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:04:
Jongens dit zal niemand geloven, maar vandaag is het scherm van mijn XPS15 voor de tweede keer vervangen en na de schaduwvlekken (oorspronkelijke scherm), dode pixel, stofjes en vervormde kleuren (nieuwe scherm) heb ik op dit tweede nieuwe scherm last van een RODE "stuck pixel" 8)7

Het programma JScreenFix zou het voor 80% van de gevallen moeten oplossen, maar ik behoor blijkbaar tot de 20% ;w
Wow, jij hebt echt wel heel veel pech! Ik zou er moedeloos van worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik kan de site niet terugvinden waar je kunt controleren hoe je videokaart5 het doet met veel voorkomende games... Kan iemand me aan die site helpen?

Ik twijfel nu erg tussen de Vostro 17 inch en Vostro 14 inch.
17 inch: 1600x900 / 1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M
14 inch 1366x768 / AMD Radeon HD 6630M

Ik neig naar de 17 inch, alhoewel ik dat eigenlijk iets te groot vind, maar door de resolutie en de videokaart. Maar wil nog even op die site controleren wat wel en niet te spelen is.

Ik kan me herinneren dat deze site hier meermalen langs is gekomen...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 11:09
dfrenner schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:49:
Ik kan de site niet terugvinden waar je kunt controleren hoe je videokaart5 het doet met veel voorkomende games... Kan iemand me aan die site helpen?

Ik neig naar de 17 inch, alhoewel ik dat eigenlijk iets te groot vind, maar door de resolutie en de videokaart. Maar wil nog even op die site controleren wat wel en niet te spelen is.

a. Als het hier meermalen langs is gekomen, dan kan je het opzoeken toch?
b. Wat heeft dit met de XPS15 te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
dfrenner schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:49:

http://www.notebookcheck.net/ :P en dan bij reviews kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

De videokaart zal het bij elke game doen, de vraag is echter met welke performance. Persoonlijk ben ik nog wel blij met mijn 525M. Hoewel de Radeon HD 6950 van een heel andere categorie is, kan ik GTA4 e.v.a. zeer goed spelen op mijn laptop, hoewel er af en toe wat getweak nodig is met de settings. Resolutie is een grote impact altijd, vandaar dat ik nogmaals roep wat ik al vaker roep:

Het HD scherm is haast een must als je wilt werken omdat 768 pixels in de hoogte gewoon WEINIG is. Echter is het HD scherm niet op native resolutie met hoge settings te gebruiken in veel games omdat het je framerate kost. Ik speel GTA4 op 1366*768 op een FHD scherm en dat ziet er gewoon uit alsof het uitgerekt is. Nog altijd mooier dan een PS3 of Xbox, maar gewoon wat uitgerekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
job_h schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:59:
a. Als het hier meermalen langs is gekomen, dan kan je het opzoeken toch?
b. Wat heeft dit met de XPS15 te maken?
Dat zeg ik net, MAAR ik kan het niet vinden.
Omdat ik eigenlijk een XPS zou aanschaffen, wat helaas zakelijk niet meer mag. Nu ben ik genoodzaakt de Vostro te bestellen helaas. Maar daar zit dus wel dezelfde videokaart in, dus ik vraag me af wat die site en specs waren.
Tanks, maar het was een site met bijna alle videokaarten en daarnaast de games, met hoeveel fps o.a.
Umbrah schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:10:
De videokaart zal het bij elke game doen, de vraag is echter met welke performance. Persoonlijk ben ik nog wel blij met mijn 525M. Hoewel de Radeon HD 6950 van een heel andere categorie is, kan ik GTA4 e.v.a. zeer goed spelen op mijn laptop, hoewel er af en toe wat getweak nodig is met de settings. Resolutie is een grote impact altijd, vandaar dat ik nogmaals roep wat ik al vaker roep:

Het HD scherm is haast een must als je wilt werken omdat 768 pixels in de hoogte gewoon WEINIG is. Echter is het HD scherm niet op native resolutie met hoge settings te gebruiken in veel games omdat het je framerate kost. Ik speel GTA4 op 1366*768 op een FHD scherm en dat ziet er gewoon uit alsof het uitgerekt is. Nog altijd mooier dan een PS3 of Xbox, maar gewoon wat uitgerekt.
Daarom wilde ik heel graag de XPS: door het full hd scherm... Denk dat dat op een ander moment prive bestellen wordt.
Niet de 6950, maar de 6630 :)

Maar de 525 voldoet dus prima? Denk dat dat hem dan maar gaat worden ;)

Kun je ook autoladers bij dell bestellen?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Umbrah schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 07:40:
[...]

Wow, jij hebt echt wel heel veel pech! Ik zou er moedeloos van worden!
MOEDELOOS is idd het goede woord! Wat me ook niet hoopvol stemt is dat voor Dell bij de eerdere vervangingen mijn woord voldoende was, maar nu moest ik opeens met "bewijsstukken" komen en dat het antwoord daarop nu luidt dat het "binnen de ISO-norm valt".

Eerder was een DODE pixel nog reden voor vervanging van het scherm, maar de RODE pixel dus niet ?!?! Terwijl erger: ROOD prikt ook zo lekker door alle kleuren heen:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/_FH0p8Y9HN8U/TckIW1bVqSI/AAAAAAAAACk/_1dzra_PlXs/s800/DSC_0009.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/_FH0p8Y9HN8U/TckIkMePOEI/AAAAAAAAACo/xoh6pWgJ1h0/s800/DSC_0020.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:45:
[...]

MOEDELOOS is idd het goede woord! Wat me ook niet hoopvol stemt is dat voor Dell bij de eerdere vervangingen mijn woord voldoende was, maar nu moest ik opeens met "bewijsstukken" komen en dat het antwoord daarop nu luidt dat het "binnen de ISO-norm valt".

Eerder was een DODE pixel nog reden voor vervanging van het scherm, maar de RODE pixel dus niet ?!?! Terwijl erger: ROOD prikt ook zo lekker door alle kleuren heen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Sterkte man. I feel your pain. Is altijd kut als je zoiets overkomt. Zit je weken uit te kijken naar je nieuwe speeltje, krijg je dit. De wereld vergaat niet, maar zo voelt het even wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killraven
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

Iemand anders last van BSOD op hun L502x? Is me nu al twee keer overkomen in evenveel dagen en iedere keer vlak voor en vlak na dat Windows 7 HE in sleep mode ging. De laatste keer zag ik nog net de vensters van Aero naar gewone kwaliteit springen en toen die BSOD. Denk dus dat het te maken heeft met Optimus dan wel de drivers voor de Intel/Nvidia graphics. Heb gisteren een clean install gedaan op een Vertex 3 en heb de laatste drivers van de Dell site gehaald, maar misschien zijn er meer mensen die al met dit bijltje hebben gehakt?

Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img5/1347/59xps15bsod.jpg

Pointless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Ik had gister 1 keer dat mijn intel video driver ophield met werken, maar dit werd binnen windows 7 (ultimate) gewoon netjes opgelost en gerestart. Verder nog geen problemen gehad met BSODs of crashende drivers of wat dan ook *klopt af op hout*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Ik wil zojuist de XPS-15 bestellen. Echter kan ik me order niet bevestigen. Dus ik op de chat.

Krijg ik te horen dat de 2GB NVIDIA GT540M niet werkt samen met een Full-HD scherm. Deze werkt toch wel gewoon met een FHD scherm of ligt dit nou aan mij ?.

Heb overigens ook niet de optie om een andere videokaart te kiezen :\

Hmm, na opnieuw duidelijk te zijn geweest. Word er nu een offerte op te maakt. Dus even afwachten. Overigens zijn er nog dingen waarop ik móet letten bij de offerte ?. (Voor de mensen die dit ook hebben gehad)

[ Voor 25% gewijzigd door Metian op 10-05-2011 16:19 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Laatst online: 14-09 11:09
-edit-
blijkbaar heeft metian t al opgelost.
Ik zal op je aflever adres letten! Ik had aangegeven dat het adres niet klopte. Dat zou veranderd worden. Maar ik heb toch 4 dagen extra moeten wachten omdat Dell toch het verkeerde adres doorgegeven had aan UPS.

[ Voor 164% gewijzigd door job_h op 10-05-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliewop
  • Laatst online: 02:32
Hmmm.. Zit met een probleem maar weet niet hoe het komt.

M'n games draaien niet meer lekker, echt tergend traag. Voor vandaag draaide ze allemaal perfect (COD: Black Ops, Crysis 2....). Maar nu haperen ze zelfs op de laagste kwaliteit. Zou dit door de optimus komen? en hoe kan ik dit verhelpen? Heb niks bijzonders gedaan..

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

walliewop schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:46:
Hmmm.. Zit met een probleem maar weet niet hoe het komt.

M'n games draaien niet meer lekker, echt tergend traag. Voor vandaag draaide ze allemaal perfect (COD: Black Ops, Crysis 2....). Maar nu haperen ze zelfs op de laagste kwaliteit. Zou dit door de optimus komen? en hoe kan ik dit verhelpen? Heb niks bijzonders gedaan..

gr
Ik heb dit ook gehad. Bij mij lag het aan de energie-instellingen. Deze op "hoge prestaties" zetten i.p.v. "energiebesparing" loste het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killraven schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 14:37:
Iemand anders last van BSOD op hun L502x? Is me nu al twee keer overkomen in evenveel dagen en iedere keer vlak voor en vlak na dat Windows 7 HE in sleep mode ging. De laatste keer zag ik nog net de vensters van Aero naar gewone kwaliteit springen en toen die BSOD. Denk dus dat het te maken heeft met Optimus dan wel de drivers voor de Intel/Nvidia graphics. Heb gisteren een clean install gedaan op een Vertex 3 en heb de laatste drivers van de Dell site gehaald, maar misschien zijn er meer mensen die al met dit bijltje hebben gehakt?

[afbeelding]
Ik had in het begin ook allerlei vage problemen met die Dell-meukware installatie. Een clean install loste het allemaal op.

Het enige rare dat ik nu nog heb is dat IE9 64-bit niet meer werkt als ik de nvidia driver installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Even een kleine vraag. Heeft er iemand enig idee hoe lang het duurt voor ik een offerte kan ontvangen. Vraag dit namelijk om ik anders bang ben dat die acties straks niet meer gelden.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:49
Metian schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:55:
Even een kleine vraag. Heeft er iemand enig idee hoe lang het duurt voor ik een offerte kan ontvangen. Vraag dit namelijk om ik anders bang ben dat die acties straks niet meer gelden.
Je kan een configuratie samenstellen en kiezen voor bankoverschrijving, hiermee zet je de configuratie tegen die prijs vast voor een aantal dagen. Als deze week de nieuwe acties je beter liggen, gewoon cancelen en een nieuwe samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Remzz schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:00:
[...]

Je kan een configuratie samenstellen en kiezen voor bankoverschrijving, hiermee zet je de configuratie tegen die prijs vast voor een aantal dagen. Als deze week de nieuwe acties je beter liggen, gewoon cancelen en een nieuwe samenstellen.
Dat merkte ik net inderdaad. Aangezien ik het toch nog even wou proberen of ik dit maal geen foutmelding kreeg (helaas kreeg ik wel). Toen merkte ik dat alles nog onder me account stond inclusief alle korting. Dus ik wacht wel even af en probeer het af en toe nog wel om te bestellen.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koosssie schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:13:
Het is ook zeker niet zo heel moeilijk om je harde schijf te vervangen, gewoon even voor zitten en voorzichtig doen. Op dell.nl kun je lezen hoe dat moet, ik heb mijn creditcard gebruikt om de palmrest mee los te peuteren.
Ik ben zelf ook maar eens wat gaan prutsen en dat systeem is waardeloos. Achteraf gebleken dat je toch redelijk wat kracht kan en moet zetten, maar ik ben altijd huiverig bij dit soort plastic kliksystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliewop
  • Laatst online: 02:32
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:48:
[...]

Ik heb dit ook gehad. Bij mij lag het aan de energie-instellingen. Deze op "hoge prestaties" zetten i.p.v. "energiebesparing" loste het op.
Had die al op hoge prestaties staan. Heb nu net m'n drivers geupdate en nu doen ze het weer. Jeej.

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleja
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 22:46
Ik ben nu een kleine 2 weken in het bezit van mijn nieuwe XPS 15 met de 2630QM en de GT525M.
Tot nu heb ik er eigenlijk nog nooit echt problemen mee gehad hoewel ik wel met een kleine vraag zit i.v.m. de temperaturen van de CPU.
Ik speel de laatste tijd geregeld AOE3 en ik merk telkens op na een relatief korte sessie van 1u dat de linkeronderhoek van mijn XPS relatief warm aanvoelt. Gisteren heb ik dan maar een CoreTemp gedownload en zag ik dat na de sessie de temps rond de 91 lagen. Na wat opzoekingswerk heb ik gevonden dat de max temps van de 2630QM rond de 100° zouden liggen, een temperatuur die volgens mij toch niet meer ver is van de 91° die ik behaalde na amper 1 uur spelen.
Mijn idle temps nu met alleen google chrome open zijn gemiddeld 54° met een omgevingstemperatuur van 24-25°. Dit lijkt mij aan de hoge kant maar ik ben niet zeker, wat denken julllie er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is prima, de turbo schakelt zich pas terug bij 95°, dus ik zou me pas zorgen maken als de CPU zich significant terugklokt. Al is een repaste voor optimale temperaturen eigenlijk altijd wel aan te raden, bij elk merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
hoe kan je de xps bestellen zonder mcafee? het is namelijk niet mijn favoriete scanner..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kanem0chi schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:14:
hoe kan je de xps bestellen zonder mcafee? het is namelijk niet mijn favoriete scanner..
Niet, volgens mij.

Voorheen kon je dan achteraf geld terugvragen als je beloofde mcafee niet te zullen gebruiken. Maar dat schijnt ook aan banden te zijn gelegd.

het enige dat je kunt doen is wachten totdat mcafee weer eraf gaat. In de prijs zal het waarschijnlijk weinig uitmaken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2011 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
jammer! nja, na de clean install is deze toch weg?

standaard xps15 besteld met tobo licht :) kost 40 euro

bedankt voor de tips en uitleg aan de mede tweakers :) ( had een tijdje geleden ook al vragen gesteld )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Kreeg net telefoontje van Dell. Met de vraag of ik ook nog een verlichte-tobo wou hebben. Wat goed uit kwam want dat wou ik sowieso al, maar kon die optie niet vinden toen ik de laptop samenstelde. Morgen als goed is offerte binnen en dan maar bestellen. Kan in ieder geval niet wachten :D.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny8020
kanem0chi schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:14:
Deze is zonder McAfee van voor af geïnstalleerd:

http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l502x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar die is weer relatief duur. Dan kun je beter mcafee op de koop toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat je mcafee wel achteraf kan weigeren.. Of was dat alleen via de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
Kan iemand mij precies het verschil uitleggen tussen de verschillende netwerk kaarten? waar zit het verschil vooral? snelheid? of bereik? of waarvoor is de een kaart €25 meer waard?
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR) [Inbegrepen in prijs]
Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs € 15,00]
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs € 25,00]
en dan gaat het me vooral om de onderste 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
TheMrOcean schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:17:
Kan iemand mij precies het verschil uitleggen tussen de verschillende netwerk kaarten? waar zit het verschil vooral? snelheid? of bereik? of waarvoor is de een kaart €25 meer waard?
Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs € 15,00]
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs € 25,00]
en dan gaat het me vooral om de onderste 2.
http://www.intel.com/products/wireless/index.htm#wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny8020
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:55:
[...]

Ja, maar die is weer relatief duur. Dan kun je beter mcafee op de koop toenemen.
Volgens mij is het juist de goedkoopste basis configuratie die er is, althans.. de goedkoopste die ik kon vinden. In ieder geval, ik kom goedkoper uit (met dezelfde specs) dan de vier basis configuraties op de pagina van de XPS 15 L502x. Is er dan een configuratie die nog goedkoper is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnny8020 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:40:
[...]

Volgens mij is het juist de goedkoopste basis configuratie die er is, althans.. de goedkoopste die ik kon vinden. In ieder geval, ik kom goedkoper uit (met dezelfde specs) dan de vier basis configuraties op de pagina van de XPS 15 L502x. Is er dan een configuratie die nog goedkoper is? :P
Ik wilde het toch even nakijken, omdat ik die virusscanner ook overbodig vind en mijn laptop vanmiddag heb besteld. Scheelt me welgeteld € 4,- als ik voor de XPS zonder virusscanner zou gaan. Die moeite (annuleren / opnieuw bestellen / geld terug ontvangen) ga ik me besparen, dan maar een clean install... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnny8020 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:40:
[...]

Nouja, hoe het precies uitpakt weet ik niet. Maar ik heb een config met 6GB en 750GB harddisk. En als ik die opbouw vanuit jouw config dan ben ik meer dan 100 euro duurder uit. Het is maar net wat je wilt natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
de verschillen zijn dus:

basis

bluetooth + iets minder stroomverbruik

bluetooth + iets minder stroomverbruik + 2x2 antennes wat inhoud dat je beter bereik hebt, een snellere verbinding en je ook met oudere wifi netwerken kan verbinden.

klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Hebben meer mensen problemen met de laatste Windows Updates? Die blijft bij mij hangen op Configuring... (0%) en wordt dan ongedaan gemaakt.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
TheMrOcean schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:00:
[...]

de verschillen zijn dus:

basis

bluetooth + iets minder stroomverbruik

bluetooth + iets minder stroomverbruik + 2x2 antennes wat inhoud dat je beter bereik hebt, een snellere verbinding en je ook met oudere wifi netwerken kan verbinden.

klopt dit?
De Advanced-N heeft ook wat meer enterprise opties voor beheer op afstand etc. Of de 1030 en 6230 daadwerkelijk minder stroom verbruiken, geen idee. Met alle 3 zou je prima met "oude" netwerken verbinding moeten kunnen maken. 2x2 tov 1x2 kan inderdaad zorgen voor beter bereik, maar ook betere/stabielere doorvoer. Mbt bluetooth tegenover geen bluetooth klopt de informatie inderdaad gegarandeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
Nefiorim schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:15:
[...]

De Advanced-N heeft ook wat meer enterprise opties voor beheer op afstand etc. Of de 1030 en 6230 daadwerkelijk minder stroom verbruiken, geen idee. Met alle 3 zou je prima met "oude" netwerken verbinding moeten kunnen maken. 2x2 tov 1x2 kan inderdaad zorgen voor beter bereik, maar ook betere/stabielere doorvoer. Mbt bluetooth tegenover geen bluetooth klopt de informatie inderdaad gegarandeerd :)
bedankt :)

"De Advanced-N heeft ook wat meer enterprise opties voor beheer op afstand etc" kan iemand dit wat meer uitleggen of is dit voor de meeste mensen totaal overbodig en alleen voor zakelijke laptops bedoelt? want op de intel site word het mij niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey101
Eindelijk m'n XPS 15 binen O+
Ik heb gelijk een clean install gedaan maar in apparaat beheer blijven 2 apparten staan:

Ethernet-controller - PCI-bus 6, apparaat 0, functie 0
Onbekend apparaat - op PCI-bus
Heb alle drivers geinstaleerd maar ze blijven er staan :/ .
Verder het FHD scherm en speakers zijn super O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 14:12
Nadat mijn m1530 het begaf(erg zonde, deze is namelijk mooier dan de huidige XPS) heb ik toch een nieuwe besteld.
Als het goed is komt deze de 23e binnen.
Ik heb op mijn USB stick een universele W7 installatie, kan ik ook gewoon de key op de onderkant gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
TheMrOcean schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:28:
[...]

bedankt :)

"De Advanced-N heeft ook wat meer enterprise opties voor beheer op afstand etc" kan iemand dit wat meer uitleggen of is dit voor de meeste mensen totaal overbodig en alleen voor zakelijke laptops bedoelt? want op de intel site word het mij niet duidelijk.
Ik kan alleen maar wat educated guesswork of google zoekacties erop loslaten, maar ik denk dat je gewoon uit mag gaan van een gevalletje als je er naar moet vragen is het waarschijnlijk niets voor jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joey101 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:34:
Eindelijk m'n XPS 15 binen O+
Ik heb gelijk een clean install gedaan maar in apparaat beheer blijven 2 apparten staan:

Ethernet-controller - PCI-bus 6, apparaat 0, functie 0
Onbekend apparaat - op PCI-bus
Heb alle drivers geinstaleerd maar ze blijven er staan :/ .
Verder het FHD scherm en speakers zijn super O+
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 17:00:
Oké, even de benodigde drivers voor de huidige serie XPS 15 op een rijtje. :)

Om ervoor te zorgen dat alle apparaten goed werken en van alle onbekende apparaten af te raken, dien je na een clean install volgens mij te installeren (in willekeurige volgorde):
  • Network:Realtek RTL8111DL Ethernet Controller, RTL8111E Gigabit Ethernet Controller, RTL8111EL Driver
  • Video:Intel HD Graphics, HD Graphics 3000 Driver
  • Video: nVidia GeForce GT 435M,GeForce GT 420M,GeForce GT 445M,Stereoscopic 3D,GeForce GT 525M,N12E-GE-B(LP)-GT 550M, N12E-GE-B ( GT555M),N12P-GS GeForce GT540M Driver
  • Chip Set: Intel Huron River (HM67) Driver
  • Audio:Realtek ALC665 Audio Driver
  • Chip Set:Renesas USB3.0 Host Controller Driver
  • Network: Intel Centrino Ultimate-N 6300,Centrino Advanced-N 6200,Centrino Wireless-N 1000,Centrino Advanced-N 6230,Centrino Wireless-N 1030 Driver
  • Input: Synaptics Synaptics TouchPad Driver
  • Communications: Dell Wireless 5540 HSPA Mini Card Driver
  • System Utilities: ST Microelectronics DE351DL Motion Sensor Driver
  • Chip Set: Intel Management Engine Interface Driver
Verder is in elk geval erg handig om te installeren:
  • Application:Dell QuickSet Application
De drivers zijn te vinden op de bijgeleverde driver-DVD. Maar op de site van Dell zijn ze ook allemaal te downloaden, vaak in een nieuwere versie.

Overigens, volgens de DVD zou de ST Microelectronics DE351DL Motion Sensor Driver niet voor mijn systeem bedoeld zijn. Maar volgens mij zit deze sensor er weldegelijk in en de driver installeerde ook gewoon zonder problemen.

Verder gaf de DVD aan dat ik de volgende zaken óók zeker zou moeten installeren:
  • Quanta H.264 Integrate webcam Rev: A00
  • Intel Rapid Storage Technology Rev: A00
  • Intel Wireless Display Connection Manager Rev: A00
Dit heb ik echter niet gedaan, want volgens mij werkt alles nu naar behoren en mis ik niks meer. De webcam gebruikt een driver van Windows 7, die ook nog een update kreeg, en deze lijkt ook goed te werken.

Dan nog een laatste punt: ik heb de laatste drivers van de Dell-website gebruikt. Maar de allerlaatste versies van een aantal drivers zijn op de websites van de betreffende fabrikant te downloaden. Dit geldt in elk geval voor de drivers van Realtek, Intel en Nvidia. Dit zal in vrijwel alle gevallen prima werken.

Afijn, ik hoop dat iemand er iets aan heeft. :)
Is waarschijnlijk gewoon de Realtek RTL8111DL Ethernet Controller, RTL8111E Gigabit Ethernet Controller, RTL8111EL Driver en de Intel Management Engine Interface Driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killraven
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

Hmmm, heb zelf net een Ultimate-N 6300 via eBay besteld voor 35 GBP inclusief verzending. Ik kon alleen kiezen voor die N1000 toen ik mijn XPS15 bestelde en ben er zelf niet zo kapot van dus ik ga voor 450 Mbps via 5 GHz - gelijk een excuus om een Linksys E4200 te kopen :).

Pointless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Killraven schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 23:25:
[...]

Hmmm, heb zelf net een Ultimate-N 6300 via eBay besteld voor 35 GBP inclusief verzending. Ik kon alleen kiezen voor die N1000 toen ik mijn XPS15 bestelde en ben er zelf niet zo kapot van dus ik ga voor 450 Mbps via 5 GHz - gelijk een excuus om een Linksys E4200 te kopen :).
Je zult voor die 450 mbps wel een extra antenne moeten inbouwen. Heb je er al 1 uitgekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey101
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:24:
[...]

[...]

Is waarschijnlijk gewoon de Realtek RTL8111DL Ethernet Controller, RTL8111E Gigabit Ethernet Controller, RTL8111EL Driver en de Intel Management Engine Interface Driver.
Dankje :) de ethernet is opgelost en heb ze allemaal geinstaleerd.
Maar er blijft 1 onbekend apparaat staan.
Afbeeldingslocatie: http://oi55.tinypic.com/16hkbvc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan het beste kijken bij tabblad bronnen. En dan googlen op een van de vendor ID's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
Joey101 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 00:16:
[...]

Dankje :) de ethernet is opgelost en heb ze allemaal geinstaleerd.
Maar er blijft 1 onbekend apparaat staan.
[afbeelding]
Ik had hetzelfde probleem. Waarschijnlijk is dat de beweginssensor van de laptop. Zoek maar eens tussen de drivers op de site van dell. Daar staat een driver voor een bewegingssensor.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killraven
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

Nefiorim schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 23:45:
[...]

Je zult voor die 450 mbps wel een extra antenne moeten inbouwen. Heb je er al 1 uitgekozen?
Hmmm, niet aan gedacht :o. Er zijn wel losse antenne's te koop (van Tyco bijvoorbeeld) maar je moet die door de bezel van je scherm halen en dat zie ik mezelf niet doen. Het schijnt ook dat Dell de schermen af-fabriek met of zonder antenne's aangeleverd krijgt :'(. Of weet jij meer/anders?

Pointless

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.