Toon posts:

[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 83.827 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die handmatige switch zie je in het contextmenu van een snelkoppeling of .exe. In het nvidia configuratiescherm kun je een vaste instelling kiezen voor een bepaalde applicatie, of de algemene voorkeur zetten op je GT540M zodat alles die kaart gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 02:21
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:24:
Die handmatige switch zie je in het contextmenu van een snelkoppeling of .exe. In het nvidia configuratiescherm kun je een vaste instelling kiezen voor een bepaalde applicatie, of de algemene voorkeur zetten op je GT540M zodat alles die kaart gebruikt.
Dat is niet echt een handmatige switch. Probleem is dat FSX niet compatibel met Optimus is en ook al zeg ik de driver op elke manier mogelijk de "High-Powered NVIDIA Processor" te gebruiken, FSX zal hem niet herkennen...

Met handmatige switch bedoel ik eigenlijk Optimus uitschakelen en gewoon de GT540M als "normale" graka te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik het begrijp zouden spellen het Optimus-mechanisme helemaal niet moeten kunnen "zien". Zij zien óf de Intel HD 3000 óf de Nvidia, en welke ze zien wordt door de drivers opgelegd en niet door het spel zelf.

Andere spellen van 5 jaar of nog ouder doen het wel gewoon met Optimus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databit
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-10 11:25
Heb mijn xps15 inmiddels een aantal weken in gebruik.

De netwerkproblemen zijn slechts deels opgelost: ik heb nu wel gewoon telkens internet, maar haal met mijn 6230 kaart maximaal 30 MBit/s down, dit terwijl een vriend van mij met zijn 3 jaar oude TU/e laptop ruim 80 MBit/s down haalt over ons netwerk. Is het gewoon wachten op nieuwe drivers of is er iets anders aan de hand waar ik overheen kijk?

Verder viel het mij gisteren op dat de brightness geregeld vanzelf leek te veranderen. Dit gebeurde toen ik via een ssh client op een linux server zat te werken. Hierbij switchen ik constant tussen een volledig zwarte achtergrond naar een nagenoeg witte achtergrond in mijn browser. Kan iemand mijn waarneming bevestigen of bedriegen mijn ogen me?

Ook begint de adapter/powerbrick nu wel héél erg veel geluid te maken, ik heb gelezen dat meerdere van jullie daar last van hebben. Hebben jullie hier al een oplossing voor gevonden?

Daarnaast valt de accuduur mij sterk tegen voor de 9cel variant. Op een volle lading haal ik slechts 5 uur als ik alleen aan het surfen ben. Is dit in lijn met wat jullie halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een ding van dynamisch contrast ja, daarbij veranderd de sterke van de backlights als er geswitched wordt tussen donker en licht beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:13

Umbrah

The Incredible MapMan

databit schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:34:
Heb mijn xps15 inmiddels een aantal weken in gebruik.

De netwerkproblemen zijn slechts deels opgelost: ik heb nu wel gewoon telkens internet, maar haal met mijn 6230 kaart maximaal 30 MBit/s down, dit terwijl een vriend van mij met zijn 3 jaar oude TU/e laptop ruim 80 MBit/s down haalt over ons netwerk. Is het gewoon wachten op nieuwe drivers of is er iets anders aan de hand waar ik overheen kijk?

Verder viel het mij gisteren op dat de brightness geregeld vanzelf leek te veranderen. Dit gebeurde toen ik via een ssh client op een linux server zat te werken. Hierbij switchen ik constant tussen een volledig zwarte achtergrond naar een nagenoeg witte achtergrond in mijn browser. Kan iemand mijn waarneming bevestigen of bedriegen mijn ogen me?

Ook begint de adapter/powerbrick nu wel héél erg veel geluid te maken, ik heb gelezen dat meerdere van jullie daar last van hebben. Hebben jullie hier al een oplossing voor gevonden?

Daarnaast valt de accuduur mij sterk tegen voor de 9cel variant. Op een volle lading haal ik slechts 5 uur als ik alleen aan het surfen ben. Is dit in lijn met wat jullie halen?
Die 5 uur is zeker niet normaal, dat haal ik (in Windows/Word/basis web) zonder nVidia GPU in Windows.

Onder Linux is mijn accuduur ook dramatisch ondanks dat ik alleen op de Intel IGP werk, immers, de nVidia GPU/Optimus werkt nog niet op Linux. Ik heb het idee dat de NV GPU ondanks dat toch "iets" blijft doen, hij staat volgens mij in ieder geval niet in power-save of uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Nvidia GPU blijft inderdaad aan bij linux, daar heb je een work around voor nodig. Ik weet alleen niet uit mijn hoofd welke dat is. (probeer google).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
Door de zeer gunstige dollar-koers sinds tijden ben ik van plan om een Dell XPS aan te schaffen via de Amerikaanse Dell-site i.p.v. de Nederlandse. Configuratie is goedkoper en de producten zijn zelf ook goedkoper en nu al helemaal vanwege de lage dollarkoers. Om kosten te besparen wil ik vragen of er hier nog meer mensen geïnteresseerd zijn om dit te doen. Omdat je zelf niet kunt importeren, vanwege het feit dat Dell alleen binnen de US verstuurd schakel ik FromUS2Eu in, iets wat jullie ongetwijfeld kennen. Een bedrijf dat al meerdere keren in RTL is geweest. Dus bij interesse om dit alles nóg goedkoper te maken ben ik opzoek naar meerdere personen die dit geen slecht plan vinden. Het hoeft niet op korte termijn, dus maak alsjeblieft geen enorme haast. Bij interesse graag contact via DM of mail: rtenbohmer@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:12
RTB93 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:45:
Door de zeer gunstige dollar-koers sinds tijden ben ik van plan om een Dell XPS aan te schaffen via de Amerikaanse Dell-site i.p.v. de Nederlandse. Configuratie is goedkoper en de producten zijn zelf ook goedkoper en nu al helemaal vanwege de lage dollarkoers. Om kosten te besparen wil ik vragen of er hier nog meer mensen geïnteresseerd zijn om dit te doen. Omdat je zelf niet kunt importeren, vanwege het feit dat Dell alleen binnen de US verstuurd schakel ik FromUS2Eu in, iets wat jullie ongetwijfeld kennen. Een bedrijf dat al meerdere keren in RTL is geweest. Dus bij interesse om dit alles nóg goedkoper te maken ben ik opzoek naar meerdere personen die dit geen slecht plan vinden. Het hoeft niet op korte termijn, dus maak alsjeblieft geen enorme haast. Bij interesse graag contact via DM of mail: rtenbohmer@gmail.com
Het ziet er wel intressant uit als je naar de prijs kijkt in vergelijking met NL. Weet je al hoe het zit met het service-contract c.q. garantie enzo?
(Ben denk ik niet van plan hem aan te schaffen want mijn m1530 doet het nog prima maar ben benieuwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Naar mijn weten is het internationale garantie, oftewel als er problemen zijn, valt dit te regelen met Dell Nederland, aangezien je gewoon een factuur van Dell meegestuurd krijgt. Nog een voordeel is trouwens dat je soms de BTW niet hoeft te betalen als het wordt verstuurd naar de EU, aangezien niet alles gecontroleerd wordt. Dus sommigen hebben geluk, anderen niet. Ik vraag sowieso of ze mijn XPS doos in een normale kartonnen doos doen, zodat dit minder opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 11:08

Xuj

RTB93 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:21:
Naar mijn weten is het internationale garantie, oftewel als er problemen zijn, valt dit te regelen met Dell Nederland, aangezien je gewoon een factuur van Dell meegestuurd krijgt. Nog een voordeel is trouwens dat je soms de BTW niet hoeft te betalen als het wordt verstuurd naar de EU, aangezien niet alles gecontroleerd wordt. Dus sommigen hebben geluk, anderen niet. Ik vraag sowieso of ze mijn XPS doos in een normale kartonnen doos doen, zodat dit minder opvalt.
Het lijkt me niet dat Dell jouw bestelling zomaar in een kartonnen doos gaat stoppen, al vraag je het. Maar goed, ik ben Dell niet...

Wat me wel opvalt zijn de afwisselende prijzen. In Nederland kost het upgraden van je scherm naar het betere 1920x1080 scherm 200 euro, terwijl dezelfde upgrade in de Verenigde Staten 150 dollar is. Volgens de huidige wisselkoers is dat ~100 euro! De helft! Dat is toch zeker een besparing.

Veel succes gewenst dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ooit $130... In nederland zit op de een of andere manier dubbel zoveel marge op zooi, kijk bijvoorbeeld de geheugenprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Jullie vergeten sales tax (btw). In Nederland zit er al standaard 19% op, terwijl je dat n de VS er nog moet bij doen (% afhankelijk van staat). Als je de btw hier in NL er vanaf haalt klopt het wel ongeveer. Nog wel wat duurder, maar dat kan je verder wijten aan EU wetgeving en belasting.

Daarnaast heb je ook nog de wisseling in koers. Euro staat nu nogal hoog, dus het is in vergelijking al een stuk duurder maar de euro heeft wel is lager gestaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Uniciteit op 03-05-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xuj

Xuj

Hmm, enkele opties die je in Nederland alleen maar via de telefoon/e-mail aan kunt vragen zoals de grotere accu (9-cel), kun je bij Dell.com wel via de site nemen.
Je hoeft ook niet te bellen/mailen voor je backlit toetsenbord, aangezien die standaard is.

Het zijn me toch verschillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Xuj schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:29:
[...]

Het lijkt me niet dat Dell jouw bestelling zomaar in een kartonnen doos gaat stoppen, al vraag je het. Maar goed, ik ben Dell niet...

Wat me wel opvalt zijn de afwisselende prijzen. In Nederland kost het upgraden van je scherm naar het betere 1920x1080 scherm 200 euro, terwijl dezelfde upgrade in de Verenigde Staten 150 dollar is. Volgens de huidige wisselkoers is dat ~100 euro! De helft! Dat is toch zeker een besparing.

Veel succes gewenst dan.
Ik bedoel niet de Dell zelf, maar dat ze bij FromUS2US de XPS doos in een andere kartonnen doos stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Squatjj schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:38:
Jullie vergeten sales tax (btw). In Nederland zit er al standaard 19% op, terwijl je dat n de VS er nog moet bij doen (% afhankelijk van staat). Als je de btw hier in NL er vanaf haalt klopt het wel ongeveer. Nog wel wat duurder, maar dat kan je verder wijten aan EU wetgeving en belasting.

Daarnaast heb je ook nog de wisseling in koers. Euro staat nu nogal hoog, dus het is in vergelijking al een stuk duurder maar de euro heeft wel is lager gestaan.
Dat valt dus mee, Ik heb FromUS2EU al gecontacteerd. Penssylvania tax = 6% en zoals en soms hoef je geen BTW te betalen als de doane je pakje niet controleert. Als ze geen reden hebben dit te doen, doen ze het ook niet en dan geven ze dit niet aan. Zo hebben sommige consumenten die spullen importeren dus geluk. Daarom had ik het erover om te vragen of ze de doos van de XPS in een normale effen kartonnen doos stoppen, zodat het minder opvalt. Bovendien is de de wisselkoers juist op z'n best in 1,5 jaar in tegenstelling wat jij beweert, dus zeer gunstig! Nog een optie is bestellen via het bedrijf van vrienden/familie? Dan hoef je de Amerikaanse belasting noch de Nederlandse te betalen, maar aan de andere kant dat heb je dan in Nederland ook. Echter, dan profiteer je op z'n best. Het meeste profiteer je ten opzichte van Nederlandse modellen als je veel aanpast. Ik heb gevraagd hoeveel FromUS2EU in rekening brengt voor hun diensten en dat is 45 euro, dus bij meerdere bestellingen is dat dus erg weinig!

[ Voor 21% gewijzigd door RTB93 op 03-05-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

RTB93 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:46:
[...]

Dat valt dus mee, Ik heb FromUS2EU al gecontacteerd. Penssylvania tax = 6% en zoals en soms hoef je geen BTW te betalen als de doane je pakje niet controleert. Als ze geen reden hebben dit te doen, doen ze het ook niet en dan geven ze dit niet aan. Zo hebben sommige consumenten die spullen importeren dus geluk. Daarom had ik het erover om te vragen of ze de doos van de XPS in een normale effen kartonnen doos stoppen, zodat het minder opvalt.
Ja, als je het direct vergelijkt is het ook goedkoper maar in verhouding is het best wel logisch hoe Dell de prijzen hanteert. Maar als je het direct uit de VS haalt is het idd een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Ik heb even dit uitgerekend:

Dell XPS 17 USA met deze specificaties:

Software & Services
Genuine Windows® Home Premium, 64-Bit, English
2nd generation Intel® Core™ i7-2630QM processor 2.00 GHz with Turbo Boost 2.0 up to 2.90 GHz
2 Year Basic Service Plan
17.3" FHD (1080p) with 2.0MP HD Webcam
NVIDIA® GeForce® GT 555M 3GB graphics with Optimus and TV Tuner
1.0TB 500GB 7.2k HDD x 2
Microsoft® Office Starter: reduced-functionality Word & Excel w/ ads. No PowerPoint or Outlook
McAfee Security Center with VirusScan, Firewall, Spyware Removal, 15-Months
Tray Load Blu-ray Disc BD-Combo (Reads BD and Writes to DVD/CD)
Intel® Centrino® Wireless-N 1030 and Bluetooth 3.0
JBL 2.1 Speakers with Waves Maxx Audio 3
My Software & Accessories
Elemental Silver Aluminum
Backlit Keyboard - English
No Mobile Broad Band Selected
Recovery DVD for Windows® 7 Home Premium OS, 64bit, English
My Accessories
DataSafe 2.0 Online Backup 2GB for 1 year
Also Includes
8GB Shared Dual Channel DDR3 Memory
90 WHr 9-cell Lithium Ion Primary Battery
XPS 17
Integrated 10/100/1000 Network Card
Adobe® Acrobat® Reader 9

WORDT UITEINDELIJK TOTAAL NA COUPONS / VERZENDKOSTEN / FEE =

1119.11 zonder NL BTW.

Dell XPS 17 NL met dezelfde specificaties:

Inbegrepen bij uw systeem:
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
2 jaar In-Home Hardware Support
Geen Accidental Damage-support
DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
17.3 FHD 3D WLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable
8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
1 TB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 500 GB - 7.200 rpm)
8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive (Blu-ray Disc™ lezen en cd/dvd lezen/schrijven)
Backlit US/Internationaal Qwerty toetsenbord
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Interne DVB-T TvTuner
Silver Anodized Aluminum Cover
Accessoires
Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Bevat ook
N05X7M06
XPS L702x Order - Netherlands
Dutch Documentation
Datasafe Local 2.3 Basic
XPS L702x Resource DVD
150W AC Adaptor
1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Geen draagtas
European 250V Power Cord
Mobile Broadband Not Included

NA COUPON

1452.94 zonder BTW

Scheelt dus erg veel geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Dus nogmaals als iemand interesse heeft, je hebt voor hetzelfde geld een veel uitgebreidere laptop als je in Amerika bestelt. Ik ga ongeveer over 2,5 a 3 maanden bestellen, maar het zou fijn zijn als andere geïnteresseerden mij zo snel mogelijk mailen, zodat ik een lijstje bij kan houden wat het allemaal wat overzichtelijker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En hoeveel van dat geld zit in RAM?
En dat is inclusief ~5% VAT, verzendkosten, en daar weer invoerrechten bovenop?

Ik kom trouwens op ~€800 zonder VAT voor het nederlande model als ik de blu ray brander en 8GB ram er niet bijtel. Dat beetje RAM en blu-ray maakt geen beter systeem, blu-ray is geldverspilling en RAM zet je er zelf wel bij.

Je maakt het veel mooier dan het is.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:37
@RTB93, kun je niet beter een apart topic openen ivm het aanschaffen van een latop in de VS?
Nu plaats je exact dezelfde tekst in 2 verschillende topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:07:
En hoeveel van dat geld zit in RAM?

[...]

En dat is inclusief ~5% VAT, verzendkosten, en daar weer invoerrechten bovenop?

Ik kom trouwens op ~€800 zonder VAT voor het nederlande model als ik de blu ray brander en 8GB ram er niet bijtel. Dat beetje RAM en blu-ray maakt geen beter systeem, blu-ray is geldverspilling en RAM zet je er zelf wel bij.

Je maakt het veel mooier dan het is.
Nee, dat is inclusief 6% Penssylvania tax, invoerrechten en de fee voor FromUS2EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
wezep schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:14:
@RTB93, kun je niet beter een apart topic openen ivm het aanschaffen van een latop in de VS?
Nu plaats je exact dezelfde tekst in 2 verschillende topics.
Aan de ene kant ben ik het met je eens, maar dit gaat specifiek om een Dell laptop en niet slechts het importeren van een laptop uit de VS. Bovendien doe ik dit niet om te spammen, maar ik probeer mensen te 'helpen' waaronder mezelf om zo goedkoop mogelijk een mooi systeempje binnen te halen, vooral nu de wisselkoers goed is.

[ Voor 18% gewijzigd door RTB93 op 03-05-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
RTB93 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:15:
[...]

Nee, dat is inclusief 6% Penssylvania tax, invoerrechten en de fee voor FromUS2EU
Het zou mij de mogelijke problemen met garantie etc niet waard zijn, om nog maar niet te spreken over het feit dat ALS je gepakt wordt door de douane je adres wel even op een lijstje komt te staan.
Ram als upgrade meepakken maakt het verschil relatief wel groter, maar je kan sowieso beter voor zelf-upgrade setjes gaan, dan ben je alsnog goedkoper uit.

Verder heb je het over een XPS 17, dus ik snap niet wat je in het XPS 15 topic doet :)

(Overigens, maar dit weet je vast al, de dollar is weer aan een opmars bezig. Betwijfel of het over 2 a 3 maanden nog steeds zo "gunstig" is. Wil je echt gunstig? Zoek dan iemand die op Ramstein airbase in Duitsland kan shoppen... Dat is fiscaal gezien Amerika maar een stuk dichterbij ;))

[ Voor 18% gewijzigd door Nefiorim op 03-05-2011 22:17 ]

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Nefiorim schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:16:
[...]

Het zou mij de mogelijke problemen met garantie etc niet waard zijn, om nog maar niet te spreken over het feit dat ALS je gepakt wordt door de douane je adres wel even op een lijstje komt te staan.
Ram als upgrade meepakken maakt het verschil relatief wel groter, maar je kan sowieso beter voor zelf-upgrade setjes gaan, dan ben je alsnog goedkoper uit.

Verder heb je het over een XPS 17, dus ik snap niet wat je in het XPS 15 topic doet :)
Garantie is gewoon internationaal geregeld, maar desondanks snap ik je zorgen :) . Bij de douane kom je niet op een lijstje. Als zij je pakketje controleren dan zetten ze dit alleen in het systeem waardoor je wel BTW moet betalen, verder niets. Het is niet illegaal of iets dergelijks. En inderdaad, je kan in Nederland een relatief kale Dell kopen en zelf upgraden, maar dan ben je nog steeds duurder uit.

Sorry van de XPS 17. Dacht namelijk dat ik die in het Dell XPS 17 topic plaatste, anders had ik wel een XPS 15 genomen. Dit kan ik ook even doen als daar vraag naar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nefiorim schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:16:
[...]

Het zou mij de mogelijke problemen met garantie etc niet waard zijn.
Dat is het punt niet, een maltje naar dell (http://support.dell.com/s...dhs&~ck=anavml&redirect=1) en de garantie word verplaatst naar een ander land/adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:19:
[...]

Dat is het punt niet, een maltje naar dell (http://support.dell.com/s...dhs&~ck=anavml&redirect=1) en de garantie word verplaatst naar een ander land/adres.
Inderdaad.

De enige zorg die er is, is of de wisselkoers straks nog zo goed is. Dit is natuurlijk erg onvoorspelbaar en als ie inzakt naar bijvoorbeeld 1,35 doe ik het zelf ook niet meer, maar bestel ik gewoon via Dell Nederland, omdat de verschillen te klein of zelfs duurder zijn als je dan via de VS koopt. Dus het enige waar ik mij zorgen over maak is de wisselkoers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xuj

Xuj

Ik zag het bij de VS versie niet staan, maar dan zul je wel nog een andere adapter of een verloopstekker erbij moeten pakken. Maar goed, dat zal de kosten niet zo zeer drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uit het studio 15 topic, maar ik vermoed dat de mensen hier dit ook wel bijzonder handig vinden:
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 00:55:
Nifty: http://www.howtogeek.com/...-key-on-windows-xp-vista/

Nu kan ik eindelijk F5-en en mijn mediaspeler bedienen zonder rare capriolen uit te halen met de fn key _/-\o_
Een handig programmatje waarmee je bijvoorbeeld kan zorgen dat F1...F6 zich gedraagt als een normale F knop en F7..F12 als mediaknoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-10 08:16
Gisteren mn XPS15 ontvangen, vorige week dinsdag besteld dus al met al vrij snel gegaan.
eerste indruk: wat een prachtsysteem, het FHD scherm is een verademing. Wat een verschil met de standaard 1366 schermpjes..absoluut geen spijt dat ik deze besteld heb..

Heb alleen nog niet voor elkaar dat mn Wifi (BGN1000) op N snelheid verbinding maakt met mn router, hij blijft op
54Mbps steken terwijl alles ingesteld zou moeten staan dat hij via N moet verbinden.
Als iemand iets soortgelijks heeft gehad, dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
forzafan schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 07:44:
Gisteren mn XPS15 ontvangen, vorige week dinsdag besteld dus al met al vrij snel gegaan.
eerste indruk: wat een prachtsysteem, het FHD scherm is een verademing. Wat een verschil met de standaard 1366 schermpjes..absoluut geen spijt dat ik deze besteld heb..

Heb alleen nog niet voor elkaar dat mn Wifi (BGN1000) op N snelheid verbinding maakt met mn router, hij blijft op
54Mbps steken terwijl alles ingesteld zou moeten staan dat hij via N moet verbinden.
Dat had ik met mijn netgear wndr3700. Schijnt dat je ondersteuning voor multimedia of zoiets aan moet zetten bij de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyva
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-10 15:43
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 00:58:
Uit het studio 15 topic, maar ik vermoed dat de mensen hier dit ook wel bijzonder handig vinden:

[...]

Een handig programmatje waarmee je bijvoorbeeld kan zorgen dat F1...F6 zich gedraagt als een normale F knop en F7..F12 als mediaknoppen.
Als mensen hier iets meer over de laptop zouden praten in plaats van over het bestellen hadden ze gezien dat ik vorige week precies voor dat doel een heel klein programmaatje heb gepost in dit topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35924267

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik al gezien, maar daaroor niet je altijd autohotkey hebben draaien. Dat vind ik niet zo'n goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

forzafan schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 07:44:

Dat ging bij mij standaard goed, N snelheid is OOK 54mbit, indien je ontvangst niet soepel is. Klik eens op het antenne-icoontje (windows Netwerkbeheer/WiFi beheer) en wijs je AP aan:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/I1TQr0VEGm4iO1tU4YW6OufE/full.png

Zie je dit, dan kun je in ieder geval 802.11n praten.

Of je dan ook vervolgens er verbinding mee maakt: dat hangt van de kwaliteit van je signaal en je AP af, sommige AP's zijn erg koppig.

Ik krijg hier op de RUG in ieder geval dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EWV0TMTLzXsduGqvwwUcIVOR/full.png

Ik zit slechts 2 muren van het AP af met een globale afstand van 10 meter. Overigens fluctueerd de verbinding heel erg veel tussen 52, 58 en deze snelheid. Alleen er vlak naast haal ik 72mbit. Ik geloof het maximum van één kanaal (wat deze router, een Apple Airport dus uitstuurt) op 2.4GHz, 20MHz kanaal breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
Umbrah schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:01:
[...]

Dat ging bij mij standaard goed, N snelheid is OOK 54mbit, indien je ontvangst niet soepel is. Klik eens op het antenne-icoontje (windows Netwerkbeheer/WiFi beheer) en wijs je AP aan:

[afbeelding]

Zie je dit, dan kun je in ieder geval 802.11n praten.

Of je dan ook vervolgens er verbinding mee maakt: dat hangt van de kwaliteit van je signaal en je AP af, sommige AP's zijn erg koppig.

Ik krijg hier op de RUG in ieder geval dit:

[afbeelding]

Ik zit slechts 2 muren van het AP af met een globale afstand van 10 meter. Overigens fluctueerd de verbinding heel erg veel tussen 52, 58 en deze snelheid. Alleen er vlak naast haal ik 72mbit. Ik geloof het maximum van één kanaal (wat deze router, een Apple Airport dus uitstuurt) op 2.4GHz, 20MHz kanaal breedte.
thnx voor de info, ga vanavond eens kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
forzafan schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:32:
[...]

thnx voor de info, ga vanavond eens kijken..
http://www.smallnetbuilde.../30938-dont-mess-with-wmm

Denk toch echt dat het eerder daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
ook dit gaan we controleren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ga een XPS 15 aanschaffen met
FHD scherm
6GB
i5-2540M of i7-2630QM (ben er nog niet uit of het prijsverschil loont)
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M.

Het enige wat ik me afvraag is hoe recente(re) games erop draaien. Ik ben een tijdje uit de games geweest, maar als ik zo snel ff om me heen kijk zou ik de volgende titels wel willen spelen:

Call of Duty: Black Ops
mafia ii
dead space 2
Assassin's Creed Brotherhood
portal 2
civilization V
mass effect 2
starcraft 2
Need for speed: Hot Pursuit

Ik zie in dit topic wel games voorbij komen, maar dat zijn veelal games van een paar jaar oud. Iemand een idee of bovenstaanden op een dergelijke laptop draaien? Het hoeft voor mij niet op de hoogste resoluties, als het vloeiend loopt met medium settings ben ik tevree :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik heb een GeForce GT525 overgeklokt naar 540 in m'n XPS15, veel mensen hebben twijfels of de 540 de extra €80 waard is want het verschil is miniem.
Call of Duty: Black Ops
mafia ii
dead space 2
Assassin's Creed Brotherhood
Geen idee over deze spellen. Misschien een pointer: GTA4 draait op 720p soepel met medium settings. Alsnog mooier dan de xbox360.
portal 2
Portal 1 = soepeler dan soepel, en voor wat ik hoor valt Portal 2 wel mee qua load. Zie geen reden waarom niet.
civilization V
Geen idee maar de eisen zijn nogal heavy. Misschien moet deze lager dan native resolutie met medium graphics.
mass effect 2
Die heb ik! Zal het eens proberen hoewel het spel wat moeilijk testen is omdat de intro lang is. Ben nu @ work, later meer...
starcraft 2
Absoluut speelbaar en goed ook.
Need for speed: Hot Pursuit
Euh... ouwe dos games werken ook wel aardig zei het dat ze soms (eens per 5min) een knipper geven vanwege optimus.

Sowieso: het HD scherm is een handicap als het op games aankomt: de native resolutie zul je niet vaak kunnen draaien. Optimus is sowieso een handicap in mijn visie, je moet er meer handmatig mee prutsen dan nodig zou moeten zijn (zoals steam games handmatig toevoegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databit
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-10 11:25
Umbrah schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:19:
[...]

Portal 1 = soepeler dan soepel, en voor wat ik hoor valt Portal 2 wel mee qua load. Zie geen reden waarom niet.
Ik kan bevestigen dat portal 2 héél soepel draait, op zijn native resolutie ;)

FHD scherm
i7-2720
gt540m
4GB ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties! Weinig reden tot zorgen dus. Tis niet dat ik die hele lijst wil kunnen spelen, als een aantal het maar doen.
[...]

Euh... ouwe dos games werken ook wel aardig zei het dat ze soms (eens per 5min) een knipper geven vanwege optimus.
Ik bedoel niet de oude DOS variant, maar de laatste title in de NFS reeks:
http://www.gamespot.com/p...ml?tag=result%3Btitle%3B2
Sowieso: het HD scherm is een handicap als het op games aankomt: de native resolutie zul je niet vaak kunnen draaien. Optimus is sowieso een handicap in mijn visie, je moet er meer handmatig mee prutsen dan nodig zou moeten zijn (zoals steam games handmatig toevoegen).
Hmm, maar beide keuzes zijn HD (of FHD), tegenvaller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Het is hier al vaak herhaald, maar als je kan zeker voor het Full HD scherm gaan! Het is al zoveel malen gezegd dat het Full HD scherm tig keer beter is, en (als ik mag aannemen dat je de laptop nog een paar jaar houdt) je wilt zeker een Full HD scherm - ook voor films in de toekomst bijvoorbeeld.

En tussen je keuze: i5 of i7. Op het moment hangt het er gewoon van af welke apps je gebruikt, maar de i7 is een quad core (4 cores), en de i5 een dual core (2 cores). Die quad core kan in de toekomst dus wel handig zijn. Ik weet niet hoe vaak jij je laptop wilt vervangen, maar als dit een laptop is die je nog wel vijf jaar wilt houden dan is de i7 een aanrader (vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik bedoelde het FHD (1080P) scherm, de enige vorm van HD die ik als HD beschouw. 720p (of 768 waar dat ook op slaat, HD ready is 1280*720, niet 1366*768!) beschouw ik als Fisher-Price HD.

1.049.088 pixels voor het fisher-price HD scherm VS 2.073.600 pixels voor het grote-mensen HD scherm is nogal een verschil als het op games aankomt. Maar ook als het op werk aankomt:

Full HD is lastig om in native resolutie op te gamen, maar als je meer doet dan gamen, al is het e-mailen dan is om het Full HD scherm heengaan de grootste blunder die je kunt begaan!

[ Voor 28% gewijzigd door Umbrah op 04-05-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ squatjj

Ik weet dat het al vele malen gezegd is dat je beter voor een FHD kan gaan als je het kan betalen. Ik begreep alleen uit de berichten van Umbrah dat de FHD een handicap is (of kan zijn) als je er games mee wilt spelen :)

Wat betreft de proc: ik vervang mijn notebook iedere 4 á 5 jaar, dus ik neig idd eerder naar de i7, alleen als ik de totaalprijs zo zie met al die opties is het wel een bedrag dat ik niet eerder aan een laptop heb uitgegeven (meestal 700 a 800 euro). Vandaar dat ik enigszins 'kritisch' kijk naar de kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Dat snap ik. In ieder geval, hier standaard kortingsbonnen van Dell (worden wekelijks ververst, dus geen zorgen):
http://www.dell.com/Kortingsbon

Verder het Dell Waardebonnen Topic in de gaten houden. Komen regelmatig bonnen langs voor 5% korting (soms ook 10%). Bespaart een hoop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Civ V speel ik hier prima (hoewel ik wel vaak naar de strategic view ga, al die andere fancy graphics boeien me niet zo). AC:Brotherhood loopt ook prima op native res!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Optimus on Linux Problem Solved
Omzeilt de Intel GPU waardoor alleen de nvidia GPU herkent wordt. We komen er wel :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://configure.euro.del...itdhs1&model_id=xps-l502x
15.6” Multi-Touch HD WLED TL (1366x768) 720p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera [aggiungi 200,00 € o 33 €/mese-1]
Dure multi touch trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn Meijer schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:24:
Ik heb heel wat videotjes gemaakt nu is mijn vraag wat voor video's zoeken jullie nog of lijken jullie leuk ;) ?

[...]
Eentje van je zus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 23:09
en toen konden we plotseling 9 cels selecteren en 640 gb en 750 gb én de 6230 is er weer!

De goedkoopste optie is te maken met de m20 configuratie die er weer is:
http://www.dell.com/nl/p/...x5m20&model_id=xps-l502x&

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucket
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-10 21:45
birdibird schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 22:00:
en toen konden we plotseling 9 cels selecteren en 640 gb en 750 gb én de 6230 is er weer!

De goedkoopste optie is te maken met de m20 configuratie die er weer is:
http://www.dell.com/nl/p/...x5m20&model_id=xps-l502x&
Irritant gedoe bij Dell... ik vraag vorige week en afgelopen maandag nog "goh, die 6230... komt die nog of hoef ik daar niet meer op te rekenen?". Het antwoord kan je al raden... dus ik maar bestellen. En wat gebeurd er vandaag (terwijl mijn XPS 15 al in productie staat)... juist! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze beginnen met het verkopen van de 6230 kaartjes dan zullen ze ook wel te krijgen zijn via ebay binnenkort... zo duur zijn ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfebre
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Thuis zet ik mijn laptop op een standaard met los toetsenbord/muis.
Maar veel nieuwe schermen kunnen niet meer zo ver worden opengeklapt.

Kan iemand laten weten hoe dit bij de XPS 15 is, kan dit scherm wel ver open?
Wat is ongeveer de maximale hoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de maximale openingshoek:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/8d42a2c8e3.jpg

Zat, als je het mij vraagt. Ik vind het zelfs prettig als het scherm niet helemaal 180° kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik ben aan het balen... :(
Ik wilde de XPS zakelijk aanschaffen, blijkt dat de bedrijfspolicy aangepast is...

We mogen alleen nog maar Vostro, latitude of precision laptops kiezen.

Kan iemand mij hier advies geven? Ik wil iets dat in de buurt komt van een XPS en vooral het Full HD beeldscherm van de XPS, maar wel voor een redelijke prijs...

En vooral de videokaart is minder natuurlijk...

Voorbeeld van de vostro:
AMD Radeon™ HD 6630M 1GB Graphic [Inbegrepen in prijs]

Staat zeker niet in verhouding met de XPS?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
dfrenner schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:01:
Ik ben aan het balen... :(
Ik wilde de XPS zakelijk aanschaffen, blijkt dat de bedrijfspolicy aangepast is...

We mogen alleen nog maar Vostro, latitude of precision laptops kiezen.

Kan iemand mij hier advies geven? Ik wil iets dat in de buurt komt van een XPS en vooral het Full HD beeldscherm van de XPS, maar wel voor een redelijke prijs...

En vooral de videokaart is minder natuurlijk...

Voorbeeld van de vostro:
AMD Radeon™ HD 6630M 1GB Graphic [Inbegrepen in prijs]

Staat zeker niet in verhouding met de XPS?
De zakelijke XPS moet je toch kunnen bestellen?
http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/xps-l502x/fs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
Helaas niet...
Mijn bedrijf heeft ervoor gekozen dat medewerkers kunnen kiezen tussen een Vostro, Latitude of Precision...

[ Voor 19% gewijzigd door BlakHawk op 05-05-2011 08:12 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet wel héél eerlijk zeggen: ik vind het een hele mooie laptop, hij doet het prima en ik ben er ook erg blij mee. Hij doet precies wat ik voor ogen had: beetje surfen op de bank, beetje gamen af en toe, soms een filmpje en als het zo uitkomt ook wat werk.

Maar om mee te sjouwen voor werk is het echt drie keer niks. De bouwkwaliteit blijft toch maar matig, onder al die fancy looks.

Ik heb hier ook een 4,5 jaar oude 14" Dell Latitude van m'n werk, maar het verschil in bouwkwaliteit is echt enorm. Met die Latitude kun je een potje voetballen en dan doet hij het nog. Als je de XPS één keer laat vallen, is hij gewoon stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey101
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-10 19:55
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:44:
Ik moet wel héél eerlijk zeggen: ik vind het een hele mooie laptop, hij doet het prima en ik ben er ook erg blij mee. Hij doet precies wat ik voor ogen had: beetje surfen op de bank, beetje gamen af en toe, soms een filmpje en als het zo uitkomt ook wat werk.

Maar om mee te sjouwen voor werk is het echt drie keer niks. De bouwkwaliteit blijft toch maar matig, onder al die fancy looks.

Ik heb hier ook een 4,5 jaar oude 14" Dell Latitude van m'n werk, maar het verschil in bouwkwaliteit is echt enorm. Met die Latitude kun je een potje voetballen en dan doet hij het nog. Als je de XPS één keer laat vallen, is hij gewoon stuk.
Maar laptops zijn er ook niet om mee te voetballen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken overigens niet veel consumentennotebooks die eruit zien alsof ze het nog doen nadat je ze hebt laten vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:44:

weet je heel zeker dat die dell latitude het nog doet dan... O-)
Maar hoe bedoel je dat bouwkwaliteit slecht is ? voelt hij breekbaar aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, maar een latitude van €500 duurder is toch andere koek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds een paar weken nu mijn dell xps 15. echt een goede laptop en lekker snel. de 200 euro extra voor 1080p scherm is echt de moeite waard!. maar ik heb dus sinds gister een 'klein' probleempje: als ik de laptop afsluit. dan gaat hij uit maar dan start hij gelijk weer op. ik zou niet weten hoe het kan want ik sluit hem toch gewoon echt normaal af. heeft iemand enig idee hoe dit kan? of heb ik prongelijk iets gedaan dat hij steeds vanzelf weer opstart?

alvast bedankt robin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teutates schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:16:
[...]

weet je heel zeker dat die dell latitude het nog doet dan... O-)
Maar hoe bedoel je dat bouwkwaliteit slecht is ? voelt hij breekbaar aan ?
Breekbaar... eerder "plastic" zegmaar. Niet al te stevig. Dat als je hem per ongeluk laat vallen van lage hoogte, het hele ding in de afzonderlijke stukken plastic uit elkaar valt.

Dat over dat voetballen was natuurlijk figuurlijk bedoeld. Maar die Latitude voelt heel stevig en compact aan (14" is natuurlijk ook gewoon kleiner). Ik ben zeker niet de eerste gebruiker en er zitten allerlei deuken en beschadigingen in de (metalen?) behuizing. Maar hij doet het nog prima.
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:19:
Nee, maar een latitude van €500 duurder is toch andere koek ;)
Precies. Daarom klaag ik ook niet. Het is gewoon een vaststelling, zodat de verwachtingen niet té hooggespannen zijn. ;) En inderdaad: in die zin verschilt de XPS 15 niet van alle andere consumentenlaptops en is deze waarschijnlijk nog één van de betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:25:
ik heb sinds een paar weken nu mijn dell xps 15. echt een goede laptop en lekker snel. de 200 euro extra voor 1080p scherm is echt de moeite waard!. maar ik heb dus sinds gister een 'klein' probleempje: als ik de laptop afsluit. dan gaat hij uit maar dan start hij gelijk weer op. ik zou niet weten hoe het kan want ik sluit hem toch gewoon echt normaal af. heeft iemand enig idee hoe dit kan? of heb ik prongelijk iets gedaan dat hij steeds vanzelf weer opstart?

alvast bedankt robin.
Hoe sluit je hem af? Toevallig met de aan/uit knop? Er is namelijk een optie in Windows 7 dat je de aan/uit knop kunt instellen als 'opnieuw opstarten'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:56
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:25:

alvast bedankt robin.
Ik heb een soort gelijk probleem alleen gebeurt het gelijk opnieuw opstarten als ik hem in de sluimerstand wil zetten.

heb al van alles geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@asfyxia
Dat is juist het rare ik sluit hem gewoon normaal af dus gewoon start/afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:01:
@asfyxia
Dat is juist het rare ik sluit hem gewoon normaal af dus gewoon start/afsluiten.
Hmmm, erg vreemd. Misschien iets met de drivers, maar eerlijk gezegd zou ik het verder ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtaDomii
  • Laatst online: 05-10 10:38

GtaDomii

---

Ik ben vanplan om deze laptop aan te schaffen in de volgende configuratie:

Base 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands
Geheugen 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
Grafische kaart 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
Harde schijf 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optische stations 8x optisch dvd+/-rw-station
Draadloze connectiviteit Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Services en Support 3 jaar In-Home Hardware Support
Primary Battery 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
LCD 15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p

Ik heb via de dell-chat de vraag gesteld of ik er ook een backlit-keyboard in kon hebben, dit kon, dat moest 40 euro gaan kosten, na wat filmpjes daarvan op youtube gezien te hebben wil ik dat ook zeker gaan doen.
Daarnaast wil ik zelf de ram gaan upgraden naar 8GB 1600MHZ simpelweg omdat dit goedkoper is dan bij dell.
Ook wil ik zelf er een SSD in zetten, namelijk de Intel 310 160 of 300GB.

Ik had ook nog wat vragen:
- Is de onderkant van de laptop ook van aluminium, zonee komen er snel krassen op ?
- Kunnen er 2 HD's in ?
- Zijn de SATA poorten SATA 600 ?
- Is het verstandig om zelf de RAM te upgraden ?
- Hoe zit het met de garantie als ik zelf de RAM en een SSD in de laptop doe ?

Danku alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Laatst online: 24-10 10:35

Dawn

..Sworn to the Dark..

GtaDomii schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:29:
Ik ben vanplan om deze laptop aan te schaffen in de volgende configuratie:

Base 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands
Geheugen 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 \[2 x 2.048]
Grafische kaart 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
Harde schijf 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optische stations 8x optisch dvd+/-rw-station
Draadloze connectiviteit Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Services en Support 3 jaar In-Home Hardware Support
Primary Battery 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
LCD 15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p

Ik heb via de dell-chat de vraag gesteld of ik er ook een backlit-keyboard in kon hebben, dit kon, dat moest 40 euro gaan kosten, na wat filmpjes daarvan op youtube gezien te hebben wil ik dat ook zeker gaan doen.
Daarnaast wil ik zelf de ram gaan upgraden naar 8GB 1600MHZ simpelweg omdat dit goedkoper is dan bij dell.
Ook wil ik zelf er een SSD in zetten, namelijk de Intel 310 160 of 300GB.

Ik had ook nog wat vragen:
- Is de onderkant van de laptop ook van aluminium, zonee komen er snel krassen op ?
- Kunnen er 2 HD's in ?
- Zijn de SATA poorten SATA 600 ?
- Is het verstandig om zelf de RAM te upgraden ?
- Hoe zit het met de garantie als ik zelf de RAM en een SSD in de laptop doe ?

Danku alvast :)
afaik kan het geheugen maar max een snelheid van 1333Mhz aan, upgraden naar 1600 is dus zinloos.
als je voor het wisselen van een hdd of geheugen geen 'void' seals moet breken maakt het voor de garantie niet uit. verde is de onderkand van de XPS15 van plasic, en bij gewoon gebruik zal deze niet snel bekrassen (voetjes aan de onderkant)

daarnaast kan er een 2e hdd in (afaik) maar moet dat wel via de toetsenbordkant ipv de onderzijde; of het moeilijk is heb ik geen idee van.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Er kan ook 1600mhz RAM in, dat vereist echter wel een nog niet bestaande bios update. Waarom? 1600 reepjes zijn op dit moment onbetaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Er kan 2 hdd in ? ik dacht toch dat er maar 1 in kan en je moet het helemaal open schroeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtaDomii

GtaDomii

---

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:06:
Nee. Er kan ook 1600mhz RAM in, dat vereist echter wel een nog niet bestaande bios update. Waarom? 1600 reepjes zijn op dit moment onbetaalbaar.
Mwa, ze zijn niet zo duur hoor, de upgrade van 4GB naar 8GB kost bij dell 140 euro, als je hier kijkt kost het 'maar' 91 euro voor een setje 8GB 1600MHZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ahh, er is er inderdaad eentje. De 1600Mhz categorie bestaat pas sinds deze week in de pricewatch, vandaar dat ik hem over het hoofd heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yibsel schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:22:
Er kan 2 hdd in ? ik dacht toch dat er maar 1 in kan en je moet het helemaal open schroeven
Volgens mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtaDomii

GtaDomii

---

Wat is het nou 1 of 2 ? :p maar als je dat wil doen, moet dan de hele bovenkant er af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standaard 1, onder de palmrest, maar je zou een tweede in plaats van de optische drive kunnen plaatsen, maar dan moet je een caddy van ebay halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 17:22:
Ik probeer alles via de sites van de fabrikanten te verkrijgen, vervolgens handmatig de driver bestanden uit het .zip/.exe archief pakken en die via apparaatbeheer installeren. Zit je wel met de nieuwste versies maar zonder allerhande applicaties en andere meuk erbij :). Goed voorbeeld hiervan zijn de WLAN drivers.

Ik doe de nieuwste Intel chipset drivers overigens altijd als eerste (zit de Management Interface ook bij) met de -OVERALL switch.

Western Digital raadt mensen aan de Rapid Storage drivers te installeren, dit voor de mensen die een configuratie hebben met de 750 GB schijf (geen idee of de kleinere van dezelfde serie zijn overigens).
Is het jou gelukt om de allernieuwste versie van de driver voor de Intel HD 3000 te installeren? Ik heb het geprobeerd, maar kreeg toen de melding dat de drivers niet "gevalideerd" waren voor dit systeem en werd vervolgens zonder installatie doorverwezen naar de site van laptopfabrikant. "{

De installatie van de nieuwste nvidia-drivers ging overigens wel zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier 8.15.10.2361 geïnstalleerd staan, niets bijzonders tegengekomen tijdens de setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:57:
Ik heb hier 8.15.10.2361 geïnstalleerd staan, niets bijzonders tegengekomen tijdens de setup.
Het is me uiteindelijk wel gelukt met wat kunst en vliegwerk. Op de één of andere manier hield de oude, door Dell "gevalideerde" driver de installatie van de nieuwe tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Er zijn een paar plaatjes van de XPS15z opgedoken op de frontpage. Naar mijn mening hoeven de speakers niet beter: ze zijn al geweldig zoals ze zijn. Zonde dat daarvoor een van de geweldige dingen van deze laptop als dev-laptop wordt opgeofferd: het toetsenbord. Micro-pijltjestoetsen werken op een of andere manier nooit voor me en hoewel ik het niet goed kan zien is de rechter kolom (del-home-pgup-pgdn-end) verdwenen.

Ik hoop niet dat ze á la Apple ervoor gekozen hebben om óf de Delete, óf de backspace knop te implementeren, maar om te zeggen dat ik zonder printscreen/insert kan leven zeg ik ook niet. Sowieso: home/pgup/pgdn/end... nah!

Dan maar wat dikker en mijn lieve kleine XPS15 vast blijven houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week mijn XPS 15 geleverd gekregen met Full HD-scherm. Zaten echter 3 kleine schaduwvlekken aan de rand. Het leek ontstaan door aandrukken van 3 vingers. Bijna niet te zien, alleen bij bepaalde kleuren, helderheid en lichtinval (bijv. 's avonds in het zwart van de opstartschermen). Toch net storend genoeg voor een verder PERECT systeem!

Gelukkig kon er snel een monteur langskomen (kosteloos) voor vervanging van het scherm. Hij is zojuist weggegaan, echter...... nu kom ik erachter dat dit nieuwe scherm een dode pixel heeft!!! :F

Bij samen met de monteur controleren dacht ik nog dat het ging om een aangetrokken vuiltje aan de oppervlakte, omdat het scherm bedolven was met deze vuiltjes. Maar bij het later goed bestuderen blijkt het gewoon een dode pixel (of een zwart vuiltje ACHTER het scherm?). In ieder geval heb ik nog 2 andere vuiltjes achter het scherm (witte vlekjes in scherm).

Jammer van deze pech, maar wederom goede service van Dell, omdat ze aanstaande maandag meteen weer langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dawn schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:03:[...] daarnaast kan er een 2e hdd in (afaik) maar moet dat wel via de toetsenbordkant ipv de onderzijde; of het moeilijk is heb ik geen idee van.
Kan dacht ik geen 2e HDD in (zoals in de XPS17),
zie http://support.euro.dell....X/en/SM/hdd.htm#wp1192085, HDD vervangen schijnt wel tricky te zijn omdat je het via de voorkant doet.
Een tweede HDD is wel mogelijk door de optical drive te vervangen, maar dan schijn je een "caddy" nodig te hebben. iemand idee of je die ook bij Dell kunt bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtaDomii

GtaDomii

---

Ik denk dat het een 3rd party 'caddy' is, het is namelijk geen zakelijke laptop.. dan had dell het Misschien wel geleverd.

Heeft daarnaast iemand een idee of de SATA poorten van de Dell SATA 600 zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:30:
Deze week mijn XPS 15 geleverd gekregen met Full HD-scherm. Zaten echter 3 kleine schaduwvlekken aan de rand. Het leek ontstaan door aandrukken van 3 vingers. Bijna niet te zien, alleen bij bepaalde kleuren, helderheid en lichtinval (bijv. 's avonds in het zwart van de opstartschermen). Toch net storend genoeg voor een verder PERECT systeem!

Gelukkig kon er snel een monteur langskomen (kosteloos) voor vervanging van het scherm. Hij is zojuist weggegaan, echter...... nu kom ik erachter dat dit nieuwe scherm een dode pixel heeft!!! :F

Bij samen met de monteur controleren dacht ik nog dat het ging om een aangetrokken vuiltje aan de oppervlakte, omdat het scherm bedolven was met deze vuiltjes. Maar bij het later goed bestuderen blijkt het gewoon een dode pixel (of een zwart vuiltje ACHTER het scherm?). In ieder geval heb ik nog 2 andere vuiltjes achter het scherm (witte vlekjes in scherm).

Jammer van deze pech, maar wederom goede service van Dell, omdat ze aanstaande maandag meteen weer langskomen.
Is dit de standaardgarantie, of heb je extra garantie bijgekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

GtaDomii schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:38:
Ik denk dat het een 3rd party 'caddy' is, het is namelijk geen zakelijke laptop.. dan had dell het Misschien wel geleverd.

Heeft daarnaast iemand een idee of de SATA poorten van de Dell SATA 600 zijn ?
De interne harddrive zit op 3gb/s aangesloten, en de DVD Drive op 1,5gb/s.

Ik heb helaas niet na kunnen gaan wat voor snelheden de poorten hebben, je hebt er in feite 3 beschikbaar van de 6 die in de chipset zitten; 1 extern en twee intern (in gebruik voor DVD en HDD). De 6 in de chipzet zijn 4x3gbps, 2x6gbps. Ik kan helaas alleen de current speed checken, waarbij de DVD-drive op 150 draait en de HDD op 300. Niet veel hardware is al 600 helaas. Ik garandeer je overigens: mijn huidige XPS heeft een B3 chipset zonder de SATA problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Umbrah op 06-05-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:37
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:34:
[...]
Kan dacht ik geen 2e HDD in (zoals in de XPS17),
zie http://support.euro.dell....X/en/SM/hdd.htm#wp1192085, HDD vervangen schijnt wel tricky te zijn omdat je het via de voorkant doet.
Een tweede HDD is wel mogelijk door de optical drive te vervangen, maar dan schijn je een "caddy" nodig te hebben. iemand idee of je die ook bij Dell kunt bestellen?
Is dit inderdaad tricky? Wil binnenkort de standaard schijf vervangen door een Momentus XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Umbrah schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:52:
[...]

De interne harddrive zit op 3gb/s aangesloten, en de DVD Drive op 1,5gb/s.

Ik heb helaas niet na kunnen gaan wat voor snelheden de poorten hebben, je hebt er in feite 3 beschikbaar van de 6 die in de chipset zitten; 1 extern en twee intern (in gebruik voor DVD en HDD). De 6 in de chipzet zijn 4x3gbps, 2x6gbps. Ik kan helaas alleen de current speed checken, waarbij de DVD-drive op 150 draait en de HDD op 300. Niet veel hardware is al 600 helaas. Ik garandeer je overigens: mijn huidige XPS heeft een B3 chipset zonder de SATA problemen.
Waarmee check jij die "current speed"?

Ik heb HD Tach gebruikt om de burst speed van m'n harde schijf te meten en die was ongeveer 200 MB/s. Viel me iets tegen. Weet jij misschien een beter tooltje?

Verder geeft CPU-Z bij mij ook aan dat ik de B3 stepping van de Southbridge heb. Ik was ook nog even bang dat ik zo'n gare zou krijgen, maar die angst bleek ongegrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:17:
[...]

Waarmee check jij die "current speed"?

Ik heb HD Tach gebruikt om de burst speed van m'n harde schijf te meten en die was ongeveer 200 MB/s. Viel me iets tegen. Weet jij misschien een beter tooltje?

Verder geeft CPU-Z bij mij ook aan dat ik de B3 stepping van de Southbridge heb. Ik was ook nog even bang dat ik zo'n gare zou krijgen, maar die angst bleek ongegrond.
Alles nu is B3, hoor!

Ik check de current speed met de Intel Rapid Storage UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:41:
[...]

Is dit de standaardgarantie, of heb je extra garantie bijgekocht?
Dit heeft niet met de garantie te maken, maar met een laptop die geleverd is met een "non-conformiteit" (algemene voorwaarden). Overigens geen extra garantie bijgekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koosssie
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09-2023
De poort is zeker SATA-600 kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://www.fotopocket.nl/fpimages/2011/05/06/0a061ef34595e1dae0c3a287fea2d66c/Foto%25IRS.jpg

Het is ook zeker niet zo heel moeilijk om je harde schijf te vervangen, gewoon even voor zitten en voorzichtig doen. Op dell.nl kun je lezen hoe dat moet, ik heb mijn creditcard gebruikt om de palmrest mee los te peuteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Koosssie schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:13:
De poort is zeker SATA-600 kijk maar:

[afbeelding]

Het is ook zeker niet zo heel moeilijk om je harde schijf te vervangen, gewoon even voor zitten en voorzichtig doen. Op dell.nl kun je lezen hoe dat moet, ik heb mijn creditcard gebruikt om de palmrest mee los te peuteren.
Goed om te weten! Het zal ook nuttig zijn om te weten of die bij de DVD-drive ook 6gb/s is; voor het geval mensen daar de SSD in willen bouwen. Als het geen 6gb poort is, dan is het misschien nuttig om de HDD daar te bouwen die toch niets aan 6gb/s heeft, en de SSD op de plek van de HDD in tegenstelling tot de suggestie van velen om de SSD maar bij de DVD drive in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtaDomii

GtaDomii

---

Dus als ik dit zo lees:

De poort waar de HD/SSD op aan is gesloten is SATA 6 Gb/s ?
En de poort waarop de DVD/Bluray op aan is gesloten is 3Gb/s ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Het is onbekend of de dvd driver SATA3 (=6Gb/s) is, het is ook mogelijk dat die voorbehouden is aan de eSATA poort.

Er zitten namelijk maar 2 SATA3 poorten op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtaDomii

GtaDomii

---

Oh, oke.. maar het is wel zeker dat waar zeg maar de HD/SSD zit dat dat een SATA600 poort is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja. Ik zie ook geen reden waarom dat niet het geval zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Umbrah schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:34:
[...]

Alles nu is B3, hoor!

Ik check de current speed met de Intel Rapid Storage UI.
Oké. Toch die IRST driver maar even installeren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-04 14:51
ik vraag me af, wat is het verschil tussen de
2e generatie Intel® Core™ i7-2620M Processor 2,7 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,4 GHz [meerprijs € 250,00 of € 12/maand1]

2e generatie Intel® Core™ i7-2720QM Processor 2,2 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,3 GHz [meerprijs € 340,00 of € 16/maand1]

want de kloksnelheid is hoger bij de goedkopere 2620M
of is het omdat de Q voor quad(core) staat?
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.