[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 83.766 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 09:55:
[...]

Oké, bedankt!

DVD gewoon erin doen en gáán? Er staan zeker ook allerlei verborgen partities op met "nuttige backups" en "handige diagnostische software". Kan ik die gewoon wegmikken zonder dat het gevolgen heeft voor de garantie?
Is ruimteverspilling, kan je er gewoon afgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 11:51:
[...]

Is ruimteverspilling, kan je er gewoon afgooien.
Tanx voor de support. ;)

Afijn, nu moet ik wel en kan ik niet meer terug. Want ik deed net ff een (oude) Hirens bootcd erin en startte Partition Magic om te kijken wat er nou eigenlijk precies voor meukpartities op staan. Die begon vervolgens over errors in de partitietabel te klagen en die heb ik toen maar laten "fixen". 8)7 Gevolg: laptop start nu helemaal niet meer op en dat is volgens systeemherstel ook niet meer op te lossen! :w _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké dit gaat hem worden! Targus Sleeve erbij zodat ik hem in m'n Eastpak tas kan stoppen en mee kan nemen naar de studie. B/G/N kaart erbij zodat ik op de universiteit/bij een vriend niet tegen verrassingen aan kan lopen en niet kan internetten. Ik ga hem vanavond bestellen! Lijkt me echt een topdeal voor <800 euro hè? _/-\o_ :9~

XPS 15 Aantal 1
2e generatie Intel® Core™ i5-2410M Processor 2,3 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz, Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands Prijs per eenheid € 1.208,00

Catalogusnummer: 2121 N00X5M03
Module Beschrijving Details bekijken
Base 2e generatie Intel® Core™ i5-2410M Processor 2,3 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands
Geheugen 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Grafische kaart 1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Graphics Card
Harde schijf 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optische stations 8x optisch dvd+/-rw-station
Draadloze connectiviteit Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Cables European 250V Power Cord
Verzendingsdocumenten Dutch Documentation
Bundle N05X5M03
Standaardondersteuning 1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Services en Support 1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
Integrated Mobile Broadband Mobile Broadband Module - no SIM card included
Order Information XPS L502x Order - Netherlands
Primary Battery 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Draagtassen No Carrying Case
Dell System Media Kit XPS L502x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Kleuren, dessins en beschilderingen Metalloid Aluminum Cover
Accidental Damage Support Geen Accidental Damage-support
Online Backup DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
TV Tuner and Remote Control TvTuner niet inbegrepen
LCD 15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
DataSafe Datasafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
Beveiligingssoftware McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Power Supply 130W AC Adaptor
Operating System Recovery Options Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen

ACCESSOIRES
Targus Zamba Sleeve Blue 15.6" Aantal 1
Dell Part# A4040658 Prijs per eenheid € 20,99

Vervalt donderdag 5 mei 2011
Details bekijken

Totaal excl. BTW btw-tarief Totaal incl. BTW
€ 660,16 19,00 % € 785,59
Totale leveringskosten € 24,37 19,00 % € 29,00
Korting leveringskosten -€ 24,37 19,00 % -€ 29,00

Totaalprijs € 660,16 € 785,59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 21:54
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 12:23:
[...]

Tanx voor de support. ;)

Afijn, nu moet ik wel en kan ik niet meer terug. Want ik deed net ff een (oude) Hirens bootcd erin en startte Partition Magic om te kijken wat er nou eigenlijk precies voor meukpartities op staan. Die begon vervolgens over errors in de partitietabel te klagen en die heb ik toen maar laten "fixen". 8)7 Gevolg: laptop start nu helemaal niet meer op en dat is volgens systeemherstel ook niet meer op te lossen! :w _O-
Partition Magic icm Windows 7 is niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PatrickH89 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 15:50:
[...]

Partition Magic icm Windows 7 is niet aan te raden.
LOL nee, dat heb ik gemerkt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het standaard kaartje dat erin zit is ook b/g/n. Het enige verschil tussen de 1000 en de 1030 zit hem volgens mij in de Bluetooth. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 15:56:
[...]

Het standaard kaartje dat erin zit is ook b/g/n. Het enige verschil tussen de 1000 en de 1030 zit hem volgens mij in de Bluetooth. :)
Er staat dit:

Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR) [minderprijs € 15,00]
Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)

Kan iemand bevestigen dat de 1e keuze ook werkt op andere netwerken dan N? En wat voor nut heeft het 2e kaartje dan, want het is al wireless... Kan je me die aanraden voor €15?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 09:24
Ik heb zelf de 1000 en een apart Bluetooth kaartje denk ik, en daarmee kan ik allesinds op g netwerken verbinden.
De 1030 is blijkbaar de 1000 inclusief Bluetooth, dus als je Bluetooth wilt interessant om bij te nemen.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08-2020
Heb ik de mogelijkheid hier een Sim kaart in te gebruiken voor de 3G connectie?

Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/4780/unledii.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adion schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 16:29:
Ik heb zelf de 1000 en een apart Bluetooth kaartje denk ik, en daarmee kan ik allesinds op g netwerken verbinden.
De 1030 is blijkbaar de 1000 inclusief Bluetooth, dus als je Bluetooth wilt interessant om bij te nemen.
Oké, dan heb ik die denk ik niet nodig. Bespaart weer 15 euro. McAfee virusscanner heb ik ook niet nodig, maar aangezien het nogal lastig schijnt om die 40 euro terug te krijgen zonder je kortingsbonnen te verspelen houd ik hem maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan je hem niet weigeren nadat je hem binnen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Laatst online: 16-03 01:03
poen17 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 16:56:

[afbeelding]
Persoonlijk vind ik het vreemd dat je die nog niet hebt. Volgens mij worden alle NL XPS15 (L502x) standaard geleverd met zo'n 3G module.

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
Heb mijn xps 502 nu zo'n 2 weken, dus het zou in principe zo moeten zijn I suppose.

Wat kan ik eventueel doen om na te gaan of ik zo'n module heb, en mocht ik hem hebben, hoe activeer ik hem:)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 17:09:
Kan je hem niet weigeren nadat je hem binnen hebt?
Geen idee... Zou niet weten hoe ik dat moet aanpakken. Ideeën? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In [Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund staan er een aantal. Zie de laatste pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft weinig kans van slagen als ik die berichten lees. Met Windows vind ik het nog wat anders dan met een gratis erbij gekregen virusscanner... Ik kan het natuurlijk altijd even proberen met een mailtje, maar als ze dan moeilijk gaan doen houdt het op...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2011 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een waarheid als een koe :) Ik ga hem nu bestellen mét een Targus Sleeve, zonder BT B/G/N kaartje. En dan hopen dat hij portable genoeg is, want dat is het enige punt waar ik een beetje bang voor ben bij deze laptop. Voor de rest is hij perfect (vind het ronde design bij ieder volgend plaatje mooier worden 8) ).

Mooi om te zien trouwens dat dit zo'n actief topic is. De XPS serie verkoopt op dit moment érg goed denk ik...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat dacht je dan van de enige laptop met een goed scherm en zachte prijs, op een forum waar ik rondloop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell mag jou wel een computer cadeau doen imo. Denk dat je al heel wat mensen over de streep hebt getrokken (ondergetekende inbegrepen)! Aanvankelijk wilde ik gaan voor een gaminglaptop, maar nu wacht ik gewoon totdat Battlefield 3/Diablo 3/Guild Wars 2 uitkomt en dan koop ik een game-pc. Hoop dat dit nog wel minstens een jaar duurt, want de komende tijd wil ik vooruit met m'n XPS15 :) Ga kijken of m'n GT525 een lichte overklok aankan al moet ik zeggen dat ik daar erg weinig ervaring mee heb, dus lichtjes huiverig ervoor ben.

Edit: Misschien koop ik ooit nog wel een klein 11-13 inch notebookje, voor in de collegezaal en de trein. Al zal de XPS15 nog nét gaan hoop ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou 'vroeger' ook een gamelaptop. Ik wou een bak met laag gewicht, veel RAM, een GPU die vlot genoeg was om TF2, SC2, en diablo 3 te spelen en bovendien een lange accuduur, mijn streefbudget was rond de 5 a 600 :F

Uiteindelijk heb ik toen een studio 15 gekocht, er werd mij aangeraden een hoge resolutie te nemen. Ik overwoog nog een xps 16 met RGBled, maar dat werd mij te duur/zwaar/lage accuduur.
De oplettende lezer zal nu opmerken dat ik ongeveer het tegenovergestelde heb gekocht van mijn oorspronkelijke eisen :P Maar dat bleek een goede keus. Ik game tegenwoordig niet meer (en dat is niet omdat de grafische kaart het niet aankan), en de overigens componementen zijn ook ruim voldoende, met name het scherm wil ik niet meer kwijt. Dit was de eerste betaalbare laptop met 1080p op de markt.

Oke, de opvolger van de bekende inspiron met 1200p scherm, maar gut, je kan niet alles hebben.

Tegenwoordig raad ik vooral aan wat aan mijn eisen voldoet: Een laptop boven de €800 zonder een leuk scherm is in mijn optiek bijna een miskoop.
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 17:53:
Dell mag jou wel een computer cadeau doen imo.
Was het maar waar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al verwacht ik, Blizzard kennende, dat de XPS Diablo 3 nog best kan draaien op low-medium specs. Die willen graag dat een enorm publiek de game fatsoenlijk kan draaien dus de eisen kunnen nooit astronomisch hoog zijn. Maar dat zullen we (hopelijk binnen een jaar :p) zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn XPS 15 is verstuurd en wordt verwacht op 2 mei, leverdatum stond op 15 mei dus die leverdata zijn nogal natte vingerwerk...

Specs:
XPS L502x
-i7 2630QM
-Nvidia GT525M
-FHD scherm
-6 Gb RAM
-500Gb HDD

892€ inc. verzendkosten. (met 10% + 40€ korting)

Kan niet wachten :)

(getypt vanaf mn huidige "laptop" Acer Aspire One :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:48
Ik heb sinds kort een XPS15met 130W adapter.
M'n vrouw heeft een Inspiron 1720 met 90W adapter.
Kunnen deze adapters onderling worden uitgewisseld?

De aansluiting is hetzelfde namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wezep schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 20:27:
Ik heb sinds kort een XPS15met 130W adapter.
M'n vrouw heeft een Inspiron 1720 met 90W adapter.
Kunnen deze adapters onderling worden uitgewisseld?

De aansluiting is hetzelfde namelijk.
Ik zou zeggen: probeer het en we weten het!

Ik denk niet dat het kan (de XPS15 gaat dan wellicht zeuren), maar er is maar één manier om daar achter te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat kan, je moet alleen niet proberen te gamen met de 90w adapter, dat kan hij niet aan. De performance zakt dan als pudding in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 18:56:
Mijn XPS 15 is verstuurd en wordt verwacht op 2 mei, leverdatum stond op 15 mei dus die leverdata zijn nogal natte vingerwerk...

Specs:
XPS L502x
-i7 2630QM
-Nvidia GT525M
-FHD scherm
-6 Gb RAM
-500Gb HDD

892€ inc. verzendkosten. (met 10% + 40€ korting)

Kan niet wachten :)

(getypt vanaf mn huidige "laptop" Acer Aspire One :/ )
Wow, dan is de prijs toch wel gezakt. Ik betaalde voor een soortgelijke config (alleen met 4GB, 540M en 9cell) ongeveer 150 euro meer!

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nefiorim schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 17:15:
[...]

Persoonlijk vind ik het vreemd dat je die nog niet hebt. Volgens mij worden alle NL XPS15 (L502x) standaard geleverd met zo'n 3G module.
Klopt, de L502x wordt inderdaad in de standaard config geleverd met de 5540 WWAN-kaart (3G) en bijbehorende deksel met antennes. De 5540 heeft ook de GPS-module.

Maar ik heb gemerkt dat de 5540-kaart wordt vervangen door de TV-Tuner als je daar voor kiest. Dit komt omdat de L502x beschikt over 1 full Mini-Card slot en 1 half Mini-Card slot. Het full Mini-Card slot ondersteunt óf de 5540 WWAN-kaart óf de TV-Tuner-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 22:56:
[...]

Klopt, de L502x wordt inderdaad in de standaard config geleverd met de 5540 WWAN-kaart (3G) en bijbehorende deksel met antennes. De 5540 heeft ook de GPS-module.

Maar ik heb gemerkt dat de 5540-kaart wordt vervangen door de TV-Tuner als je daar voor kiest. Dit komt omdat de L502x beschikt over 1 full Mini-Card slot en 1 half Mini-Card slot. Het full Mini-Card slot ondersteunt óf de 5540 WWAN-kaart óf de TV-Tuner-kaart.
Wist niet eens dat je die keuze had... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bozozo schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 20:47:
[...]

Wow, dan is de prijs toch wel gezakt. Ik betaalde voor een soortgelijke config (alleen met 4GB, 540M en 9cell) ongeveer 150 euro meer!
Nou, de 540M is €80 en de 9 cell is €70 = €150 dus dat klopt aardig toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De 9 cel kost dell nauwelijks €20 en de upgrade naar GT540m is ook 70-80% marge.

Net zoals je je lam betaalt aan geheugenupgrades, maar als het standaard in een config zit, is het opeens bijna gratis. Zoals nu het geval is.

Dat vind ik overigens een vrij slecht beleid, dat ondermijnt het hele "ik wil een laptop met component X en de rest maakt me niet uit, zo goedkoop mogelijk" gebeuren.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeKiller schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:47:
Weet iemand nog een goede laptoptas? Ik kan er namelijk geen enkele vinden die past waarbij de 9-cell accu er ook nog in zit. De meeste tassen zijn 3 á 4 cm dik, deze laptop met 9-cell accu is 6 cm dik. :/ De grootste die ik kon vinden was 5 cm dik.

Iemand ideeën?
Ben momenteel zelf aan het zoeken voor mijn L502x met 9-cell en heb nu deze in het vizier (16"):

Belkin Artikelnummer: F8N336cw
Afbeeldingslocatie: http://www.belkin.com/images/product/F8N336-PACE_2458/FUL1_F8N336-PACE_2458.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.belkin.com/images/product/F8N336/FUL1_F8N336.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De meeste tassen zijn vrij flexibel. Je kan zonder al te veel moeite 2 macbooks in een gemiddelde laptoptas steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond :)

Ik denk dat je gelijk hebt, op Notebookreview.com denken ze er ook zo over:

http://forum.notebookrevi...sleeve-xps-15-9-cell.html
http://forum.notebookrevi...d-xps-15-sleeve-case.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41

Umbrah

The Incredible MapMan

poen17 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 16:56:

[afbeelding]
Vreemd, zie hem er niet tussen staan! Check je pakbon. Bij mij ziet het er zo uit. Heb wel m'n eigen driver config gemaakt:

Indien je twijfelt ná de pakbon, kijk onder de accu of er een sim slot is en probeer die 3G driver gewoon eens:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sYfX1cET5u9VWKmBmkvKDCqR/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het met de clean re-install van poen17 te maken heeft en de nog ontbrekende drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Nikeo

Jawelles

Wat zijn de temperaturen van jullie systeem? Ik heb een i5-2410 met gt525
Na een middag intensief gamen:

CPU 85C
GPU 56C
Moederbord 85C

Ligt dat een beetje rond het gemiddelde van andere XPS15's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:57
Nikeo schreef op zondag 01 mei 2011 @ 02:01:
Wat zijn de temperaturen van jullie systeem? Ik heb een i5-2410 met gt525
Na een middag intensief gamen:

CPU 85C
GPU 56C
Moederbord 85C

Ligt dat een beetje rond het gemiddelde van andere XPS15's?
Geen idee of dat goed is voor een XPS15, maar voor een normale laptop is dat absurd hoog... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Absurd hoog?

Zelfs de macbooks halen >90° met alleen CPU load. Dit is prima. Intel heeft de chips zo gemaakt dat de turbo pas omlaag schakelt bij 95°.

Als hij onder de 95° zit betekent dus dat hij nog steeds met turbo draait.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:57
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 10:04:
Absurd hoog?

Zelfs de macbooks halen >90° met alleen CPU load. Dit is prima. Intel heeft de chips zo gemaakt dat de turbo pas omlaag schakelt bij 95°.

Als hij onder de 95° zit betekent dus dat hij nog steeds met turbo draait.
Ah, oke. Maken ze dan gebruik van een nieuw soort materiaal? Want 90° met een Core 2 Duo wordt gezien als echt veel te hoog. Kunnen de I-generaties meer hitte aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De C2D generatie valt pas uit bij 100°, en de latere (P series) bij 105°. De mobiele lijnen hebben altijd hogere limieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 02:00:
Ik denk dat het met de clean re-install van poen17 te maken heeft en de nog ontbrekende drivers
Er waren idd nog een aantal drivers die er niet waren, maar die heb ik nu allemaal kunnen vinden. De laatste was een één of andere motion sensor...

Ja, er is een SIM kaart slot, maar waarschijnlijk heeft elke XPS dat. Ik zou dus standaard een 5540 kaart moeten hebben.... Als ik de drivers probeer te installeren vanaf de dell website krijg ik een error dat hij het niet kan installeren en dat ik contact op moet nemen met de leverancier.

Ik ga die pakbon nog even zoeken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
poen17 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:31:
[...]

Er waren idd nog een aantal drivers die er niet waren, maar die heb ik nu allemaal kunnen vinden. De laatste was een één of andere motion sensor...

Ja, er is een SIM kaart slot, maar waarschijnlijk heeft elke XPS dat. Ik zou dus standaard een 5540 kaart moeten hebben.... Als ik de drivers probeer te installeren vanaf de dell website krijg ik een error dat hij het niet kan installeren en dat ik contact op moet nemen met de leverancier.

Ik ga die pakbon nog even zoeken:)
Die van de Dell website werkte hier ook niet. Die van de DVD wel.
Je kan het ook heel simpel controleren door de user access panel aan de onderkant los te schroeven en te kijken of er een kaartje insteekt (in de full size minipcie slot) genaamd WWAN. Zoja dan heb je de module :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
Nefiorim schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:33:
[...]

Die van de Dell website werkte hier ook niet. Die van de DVD wel.
Je kan het ook heel simpel controleren door de user access panel aan de onderkant los te schroeven en te kijken of er een kaartje insteekt (in de full size minipcie slot) genaamd WWAN. Zoja dan heb je de module :)
Bedankt voor je hulp, ik heb alleen geen DVD erbij:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
poen17 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:34:
[...]

Bedankt voor je hulp, ik heb alleen geen DVD erbij:)
Iedereen krijgt er standaard een DVD bij. Ook als je niet die extra recovery DVDs hebt gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
Nefiorim schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:35:
[...]

Iedereen krijgt er standaard een DVD bij. Ook als je niet die extra recovery DVDs hebt gekozen.
Je hebt helemaal gelijk, sorry. Eens even kijken of dit werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
Afbeeldingslocatie: http://img809.imageshack.us/img809/8757/photogf.jpg

Ik vrees dat er niks inzit

Overigens, de drivers van de CD doen het wel, alleen Dell Mobile Broadband Manager zegt nu dat er geen device gevonden is.

[ Voor 38% gewijzigd door poen17 op 01-05-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
poen17 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:53:

Ik vrees dat er niks inzit

Overigens, de drivers van de CD doen het wel, alleen Dell Mobile Broadband Manager zegt nu dat er geen device gevonden is.
Aiii.... Ik geloof dat ze los ook iets van 60 a 70 euro zijn. Maar hoe krijg je die van jou zonder module geleverd? Die zitten er zo goed als altijd in!

(Overigens, mocht je er toch 1 in willen plaatsen dan zie ik dat je ook de benodigde antennes door je scherm zal moeten lussen... Is volgens mij geen superfijn karweitje...)

[ Voor 17% gewijzigd door Nefiorim op 01-05-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
Ja geen idee, ik heb er zelfs nog naar gevraagd om er 'iets in te zetten waardoor ik 3G ook kan gebruiken'

Wellicht dat Dell dat zelf nog zou kunnen doen voor me, ik bel ze maandag wel ff:)

[ Voor 28% gewijzigd door poen17 op 01-05-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
poen17 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:56:
Ja geen idee, ik heb er zelfs nog naar gevraagd om er 'iets in te zetten waardoor ik 3G ook kan gebruiken'

Wellicht dat Dell dat zelf nog zou kunnen doen voor me, ik bel ze maandag wel ff:)
Kan je je orderbevestiging hier plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
210-35498 XPS L502x : 2nd generation Intel Core i7-2630QM processor 2.00 GHz with Turbo Boost
2.0 up to 2.90 GHz
1 890,39 890,39 SR
200-83228 N02X5M06 1 SR
230-11716 Display : 15.6" FHD B+RGLED True-Life (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera 1 SR
320-11684 LCD Back Cover : Metalloid Aluminum (WLAN) L501X 1 SR
340-25044 Ship Accessory : Dutch Docs 1 SR
340-25070 Resource DVD : XPS L502x Diagnostics and Drivers 1 SR
370-18915 Memory : 4096MB (1x4096) 1333MHz DDR3 Dual Channel 1 SR
400-21830 Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM) 1 SR
429-15805 Optical Drive : 8x DVD+/-RW Optical Drive 1 SR
450-16093 Power Supply : XPS 130W AC Adapter 1 SR
450-15034 Power Cord : European 250V 1 SR
451-11543 Battery : Primary 9-cell 90W/HR LI-ION 1 SR
460-11379 Carry Case : Not Included 1 SR
490-12743 Graphics : 2GB NVIDIA GeForce GT 540M Graphics card 1 SR
506-10190 TV Tuner : Not Included 1 SR
555-13700 Wireless : Europe Intel Centrino Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) 1 SR
583-14879 Keyboard : Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard 1 SR
619-25954 Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT

Kan eventueel ook nog een foto maken van de pakbon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Daar staat ie niet tussen... Niet alleen ontbreekt de module maar de LCD cover zou dan ook WWAN aan moeten geven in plaats van WLAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
Nefiorim schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:02:
Daar staat ie niet tussen... Niet alleen ontbreekt de module maar de LCD cover zou dan ook WWAN aan moeten geven in plaats van WLAN.
Ok, nou ja dat is spijtig dan. Bedankt voor jullie hulp:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aha.

Maar je kan tegenwoordig niet meer kiezen voor de 'metaloid wwan cover (€0)' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
210-35496 XPS L502x : 2nd generation Intel Core i5-2540M processor 2.60 GHz with Turbo Boost 2.0
up to 3.30 GHz
1 764,79 764,79 SR
200-83225 N02X5M03 1 SR
230-11716 Display : 15.6" FHD B+RGLED True-Life (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera 1 SR
320-11685 LCD Back Cover : Metalloid Aluminum (WWAN) L501X 1 SR
340-25045 Ship Accessory : English Docs 1 SR
340-25070 Resource DVD : XPS L502x Diagnostics and Drivers 1 SR
370-18916 Memory : 6144MB (1x2048 + 1x4096) 1333MHz DDR3 Dual Channel 1 SR
400-21478 Hard Drive : 640GB Serial ATA (7200RPM) 1 SR
429-15805 Optical Drive : 8x DVD+/-RW Optical Drive 1 SR
450-15034 Power Cord : European 250V 1 SR
450-16093 Power Supply : XPS 130W AC Adapter 1 SR
451-11542 Battery : Primary 6-cell 56W/HR LI-ION 1 SR
460-11379 Carry Case : Not Included 1 SR
490-12743 Graphics : 2GB NVIDIA GeForce GT 540M Graphics card 1 SR
506-10190 TV Tuner : Not Included 1 SR
555-13703 Wireless : European Intel Centrino Wireless-N 1000 1 SR
556-11094 Mobile Broadband : Internal Dell Wireless 5540 built-in 3G/HSDPA SIM not included

Etc...

Zo zou het er ongeveer uit moeten zien :)

Denk dat ze er zelf WWAN of WLAN van maken naargelang de optie tv-tuner/mobile broadband/niks geselecteerd is. Kostenbesparing enzo :)

[ Voor 5% gewijzigd door Nefiorim op 01-05-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
Tja wat vreemd dat ik dat nou net niet heb, maar neem aan dat ik ook niet echt een kans maak om het alsnog te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
poen17 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:10:
Tja wat vreemd dat ik dat nou net niet heb, maar neem aan dat ik ook niet echt een kans maak om het alsnog te krijgen
Zolang je geld neer wil tellen is er veel mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
Nefiorim schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:10:
[...]

Zolang je geld neer wil tellen is er veel mogelijk :)
Ja, sure maar ik bedoel dan via Dell zelf:)
Want ik ben eigenlijk akkoord gegaan met een systeem waarbij het er dus niet inzit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
poen17 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:12:
[...]

Ja, sure maar ik bedoel dan via Dell zelf:)
Want ik ben eigenlijk akkoord gegaan met een systeem waarbij het er dus niet inzit
Persoonlijk denk ik dat het een combinatie naaistreek van degene die het backlit tobo voor je heeft geregeld samen met het (misschien?) niet goed genoeg bekijken van de uitgereikte offerte is.
Ligt er maar net aan bij wie je het besteld, maar er zitten er tussen die je echt op allerlei soorten manieren geld afhandig willen maken. Vraag me af of die mensen op commissiebasis werken.
Als je nog binnen de 7 dagen zit kan je zeggen dat je de laptop wil retourneren. Vervolgens een nieuwe bestellen op basis van nu gunstigere prijzen :). Als je dat aangeeft zijn ze misschien uit zichzelf al wel geneigd om dat ding voor je te installeren. Hoewel dat met dat scherm wat je hebt niet zo simpel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
Nefiorim schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:15:
[...]

Persoonlijk denk ik dat het een combinatie naaistreek van degene die het backlit tobo voor je heeft geregeld samen met het (misschien?) niet goed genoeg bekijken van de uitgereikte offerte is.
Ligt er maar net aan bij wie je het besteld, maar er zitten er tussen die je echt op allerlei soorten manieren geld afhandig willen maken. Vraag me af of die mensen op commissiebasis werken.
Als je nog binnen de 7 dagen zit kan je zeggen dat je de laptop wil retourneren. Vervolgens een nieuwe bestellen op basis van nu gunstigere prijzen :). Als je dat aangeeft zijn ze misschien uit zichzelf al wel geneigd om dat ding voor je te installeren. Hoewel dat met dat scherm wat je hebt niet zo simpel is.
Zit er helaas een paar dagen overheen, ben er net iets te laat achter gekomen I guess:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
poen17 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:18:
[...]

Zit er helaas een paar dagen overheen, ben er net iets te laat achter gekomen I guess:(
Laat je even informeren door iemand met meer juridische kennis dan ik. Kan goed zijn dat het 7 werkdagen betreft of misschien zelfs 2 weken. Consuwijzer.nl heeft geloof ik ook wel decent info.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
7 werkdagen beginnend vanaf de dag na ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
Ja, idd 7 werkdagen. Ik heb hem vorige week vrijdag gekregen, zou dus betekenen dat maandag mijn 7e WERKDAG zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
poen17 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:25:
Ja, idd 7 werkdagen. Ik heb hem vorige week vrijdag gekregen, zou dus betekenen dat maandag mijn 7e WERKDAG zal zijn?
Woensdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
Ah, na ontvangst, I see:) nja ik ga het maandag wel proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
zoals ik had verwacht de 10% coupon is weg :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat nog steeds in het waardebonnen topic in de topicwarning. Dat heb ik donderdag nog getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
test die nu maar even uit ;) het is verlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Was inderdaad tot vandaag geldig. Helaas... ;)
Je hebt nog altijd de standaard €90/€60/€40 korting, en er zijn vast ook nog een aantal bonnen voor 5% korting.

[ Voor 57% gewijzigd door Uniciteit op 01-05-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
denk niet dat sommige mensen blij van word als ze wist dat er 10% korting aanwezig was en nu niet meer
maar goed moet dell zelf weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Yibsel schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:25:
denk niet dat sommige mensen blij van word als ze wist dat er 10% korting aanwezig was en nu niet meer
maar goed moet dell zelf weten
Tja, die waardebonnen zijn officieel ook maar steeds tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou jij ermee akkoord gaan als een "tijdelijke" aanbieding die al een jaar geldig is opeens vervalt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
ik verwacht soortgelijk aanbieding of dergelijks aan komt als deze verloopt maar dat komt misschien later nog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Yibsel schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:37:
ik verwacht soortgelijk aanbieding of dergelijks aan komt als deze verloopt maar dat komt misschien later nog :p
Je kan eigenlijk het beste wachten op een nieuwe waardebon, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graaf404
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 20:29:
[...]

Ik zou zeggen: probeer het en we weten het!

Ik denk niet dat het kan (de XPS15 gaat dan wellicht zeuren), maar er is maar één manier om daar achter te komen.
Als je de 90W adapter in je nieuwe xps doet, dan krijg je een pop up met de melding dat er een "tragere" adapter is ingeplugt, daarom duurt het opladen langer, en werkt de laptop trager.

Het kan dus wel gewoon.
Ik heb zelf nl ook een oude Dell laptop met een oud model adapter, en een nieuwe XPS.

Ray...

[ Voor 2% gewijzigd door graaf404 op 01-05-2011 17:36 . Reden: edit: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk toegekomen aan die clean install. Zo ruk als dat die laptop eergisteren functioneerde, met al die bloatware en andere vage meuk, zo lekker doet hij het nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 13:08

Dawn

..Sworn to the Dark..

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 22:00:
Eindelijk toegekomen aan die clean install. Zo ruk als dat die laptop eergisteren functioneerde, met al die bloatware en andere vage meuk, zo lekker doet hij het nu.
Ik heb alle bloatware er zelf af geknikked, laptop draait hier verder als een zonnetje =)
Geen idee of op de driver DVD alle muk staat die ik nodig heb, nog niet eens gekeken -_- Ik heb iig naast de recovery DVD's ook een Windows DVD meegeleverd gekregen (ofja, gekocht a €5). Ik heb iig nog niets te klagen over de laptop verder.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dawn schreef op zondag 01 mei 2011 @ 22:30:
[...]

Ik heb alle bloatware er zelf af geknikked, laptop draait hier verder als een zonnetje =)
Geen idee of op de driver DVD alle muk staat die ik nodig heb, nog niet eens gekeken -_- Ik heb iig naast de recovery DVD's ook een Windows DVD meegeleverd gekregen (ofja, gekocht a €5). Ik heb iig nog niets te klagen over de laptop verder.
Ach, hij deed het bij mij ook wel, maar ik kan er gewoon niet zo goed tegen als er allerlei zooi opstaat en er vanalles aangepast is, zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven.

Afijn, hij doet het hier nu ook geweldig. Zometeen ff een potje TF2, kan ik meteen het verschil tussen die onboard Intel en de Nvidia GT 525 uittesten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de één of andere manier werkt TF2 niet helemaal lekker. Weet iemand een goede manier om e.e.a. te testen m.b.t. het schakelen tussen de videokaarten? Is er geen testprogrammaatje ofzo, waarmee je kunt nagaan of Optimus goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:16:
Op de één of andere manier werkt TF2 niet helemaal lekker. Weet iemand een goede manier om e.e.a. te testen m.b.t. het schakelen tussen de videokaarten? Is er geen testprogrammaatje ofzo, waarmee je kunt nagaan of Optimus goed werkt?
Je kan in de nVidia control center aangeven op welke videokaart welke app moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

TF2 is waarschijnlijk een Steam game. Heb zelf met GTA:San Andreas gehad dat het blijkbaar op de IGP draaide.

Zelfs met een install van de nieuwe nVidia drivers (hoera, toen ik m'n laptop kreeg werkte het niet, maar de laatste nVidia drivers werken gewoon vanaf de site!!!: http://www.nvidia.co.uk/o...70.61-whql-driver-uk.html) werkte het niet. Ik heb dus de volgende stappen uitgevoerd:

1. Rechts klikken op desktop.
2. Rechts klikken op nVidia Control Panel
3. Geklikt op Manage 3D settings
4. Gecontroleerd dat Global Settings op "Auto Select" staat
5. In Program settings een koppeling aangemaakt naar de directory van mijn steam app. Meestal in C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\
6. Koppel je net toegevoegde app aan de nVidia GPU.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F3HVtaP0n7J3cWeq82ZuGJbG/full.png

Heel geinig hoe het toevoegen van een browser effect heeft hierin: IE9 of FireFox toevoegen heeft tot gevolg dat de FishIE benchmark wel/niet soepel draait. Of wat dacht je van het toevoegen van de plugin container voor Firefox?

Ook leuk: je kunt nu zien wát gebruik maakt van de 3D kaart in de systray:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Nyxmy8SQcCivd8dmRREBZdq1/full.png

[ Voor 22% gewijzigd door Umbrah op 02-05-2011 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Umbrah schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:32:
TF2 is waarschijnlijk een Steam game. Heb zelf met GTA:San Andreas gehad dat het blijkbaar op de IGP draaide.

Zelfs met een install van de nieuwe nVidia drivers (hoera, toen ik m'n laptop kreeg werkte het niet, maar de laatste nVidia drivers werken gewoon vanaf de site!!!: http://www.nvidia.co.uk/o...70.61-whql-driver-uk.html) werkte het niet. Ik heb dus de volgende stappen uitgevoerd:

1. Rechts klikken op desktop.
2. Rechts klikken op nVidia Control Panel
3. Geklikt op Manage 3D settings
4. Gecontroleerd dat Global Settings op "Auto Select" staat
5. In Program settings een koppeling aangemaakt naar de directory van mijn steam app. Meestal in C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\
6. Koppel je net toegevoegde app aan de nVidia GPU.

[afbeelding]

Heel geinig hoe het toevoegen van een browser effect heeft hierin: IE9 of FireFox toevoegen heeft tot gevolg dat de FishIE benchmark wel/niet soepel draait. Of wat dacht je van het toevoegen van de plugin container voor Firefox?

Ook leuk: je kunt nu zien wát gebruik maakt van de 3D kaart in de systray:

[afbeelding]
Ik ben hier al een beetje mee bezig geweest.

Het rare is dus: als je "Toon alleen op deze computer geïnstalleerde programma's" uitvinkt in het Nvidia configuratiescherm, dan staat Team Fortress 2 gewoon in dat lijstje. Maar hij herkent blijkbaar niet dat het op m'n laptop geïnstalleerd staat.

Overigens staat het in dit geval niet geïnstalleerd onder "C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\", maar onder "C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps[account naam]\".

Toen heb ik handmatig de exectuable hl2.exe onder "C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps[account naam]\team fortress 2" toegevoegd. Ik kan het nu wel opstarten, maar op de één of andere manier loopt het voor geen meter. Het geluid stottert en ik heb al een paar crashes gehad.

Afijn, het zou handig zijn als ik erachter zou komen waar die gameprofielen in dat lijstje staan opgeslagen. Dan kan ik in elk geval zien waar "Team Fortress 2" precies naar verwijst en waarom het control panel niet herkent dat ik TF2 geïnstalleerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even iets anders: als ik de Nvidia driver van Dell installeer en ik kies voor "Aangepaste installatie", dan kan ik kiezen of ik het "HD Audio-stuurprogramma" en "3D Vision-stuurprogramma" moet installeren.

Heb ik die nodig??? Ik heb de GT525 met een 'normaal scherm'. Lijkt me niet dat "HD Audio" of "3D Vision" iets met mijn setup te maken hebben, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

HD Audio heb je wel degelijk nodig als je over HDMI geluid wilt hebben, voor als je een TV, Versterker of een combinatie van beide aansluit (TV en versterker voor films!).

Verder is het niet meer nodig om de driver van de Dell website te gebruiken voor je GPU; die van de nVidia website werkt goed zat (heb eerder een link gegeven). Moet bekennen dat ik met Portal hier geen problemen heb, ook een Source/Steam game op nVidia, mits ik de executable handmatig heb toegevoegd.

Alt-tab tijdens het spel eens naar je desktop en controleer via het nVidia menu eens of hij echt wel op de GPU werkt!

Dat icoontje kun je aanzetten door in het nVidia Control Panel in het menu Desktop (bovenaan, menubalk) voor "Display GPU Activity"

[ Voor 7% gewijzigd door Umbrah op 02-05-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oostburg
  • Laatst online: 11-09 12:21
Is er iemand hier die ervaring heeft met de mini display port op de Dell XPS 15? Ik heb de keuze om een kabeltje van €30,- te kopen of een nieuw scherm van €200,-
Natuurlijk neem ik hier het kabeltje want een scherm heb ik thuis al staan. Maar mijn vraag is, als ik een mini displayport -> VGA koop, zal dit dan ook goed werken? Op google kan ik alleen info vinden over die van Apple.
Iemand ervaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Oostburg schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:15:
Is er iemand hier die ervaring heeft met de mini display port op de Dell XPS 15? Ik heb de keuze om een kabeltje van €30,- te kopen of een nieuw scherm van €200,-
Natuurlijk neem ik hier het kabeltje want een scherm heb ik thuis al staan. Maar mijn vraag is, als ik een mini displayport -> VGA koop, zal dit dan ook goed werken? Op google kan ik alleen info vinden over die van Apple.
Iemand ervaring ermee?
Die werken gewoon, tenminste: met de beamers hier op de RUG die een resolutie van meestal niet meer dan 1024*768 aankunnen (wat wel claustrofobisch wordt). Overigens: heeft je scherm DVI? Ik raad je dan aan om voor een domme HDMI > DVI kabel te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oostburg
  • Laatst online: 11-09 12:21
Umbrah schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:16:
[...]

Die werken gewoon, tenminste: met de beamers hier op de RUG die een resolutie van meestal niet meer dan 1024*768 aankunnen (wat wel claustrofobisch wordt). Overigens: heeft je scherm DVI? Ik raad je dan aan om voor een domme HDMI > DVI kabel te gaan.
Nee, geen DVI. Het scherm wat ik ervoor wil gebruiken is 1440*990 volgens mij. Dit zal enige problemen kunnen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Umbrah schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:14:
HD Audio heb je wel degelijk nodig als je over HDMI geluid wilt hebben, voor als je een TV, Versterker of een combinatie van beide aansluit (TV en versterker voor films!).

Verder is het niet meer nodig om de driver van de Dell website te gebruiken voor je GPU; die van de nVidia website werkt goed zat (heb eerder een link gegeven). Moet bekennen dat ik met Portal hier geen problemen heb, ook een Source/Steam game op nVidia, mits ik de executable handmatig heb toegevoegd.

Alt-tab tijdens het spel eens naar je desktop en controleer via het nVidia menu eens of hij echt wel op de GPU werkt!

Dat icoontje kun je aanzetten door in het nVidia Control Panel in het menu Desktop (bovenaan, menubalk) voor "Display GPU Activity"
Oké, bedankt. Ik ga ermee aan de slag. Eerst maar eens een nieuwe driver, want die van Dell is al zowat een half jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Umbrah schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:14:
Notebooks supporting Hybrid Power technology with Intel chipsets are not supported by this release.

Dat lees ik als noot bij de driverlink van nVidia die je hierboven postte. Wat is jouw ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Nefiorim schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:31:
[...]

Notebooks supporting Hybrid Power technology with Intel chipsets are not supported by this release.

Dat lees ik als noot bij de driverlink van nVidia die je hierboven postte. Wat is jouw ervaring hiermee?
De VERDE RELEASE 270.61 FOR NOTEBOOKS, om het even duidelijk te hebben, werkt pefect hier: alle functies (inclusief right-click menu voor welke GPU) werken en de driver is wel degelijk écht 270.61 inclusief verbeteringen (die zijn merkbaar). De laptop op accu zetten en het power profile op power-saver zorgt er ook voor dat, indien alles op auto staat, de nVidia GPU ook niet aanvliegt tenzij je hem forceert.

Kortom: qua power net zoals voorheen. Gewoon: volle optimus. GPU aan, GPU uit. En in het Intel GPU config panel zit de powersetting er nog steeds in zoals vanouds voor die GPU.

[ Voor 8% gewijzigd door Umbrah op 02-05-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, even de benodigde drivers voor de huidige serie XPS 15 op een rijtje. :)

Om ervoor te zorgen dat alle apparaten goed werken en van alle onbekende apparaten af te raken, dien je na een clean install volgens mij te installeren (in willekeurige volgorde):
  • Network:Realtek RTL8111DL Ethernet Controller, RTL8111E Gigabit Ethernet Controller, RTL8111EL Driver
  • Video:Intel HD Graphics, HD Graphics 3000 Driver
  • Video: nVidia GeForce GT 435M,GeForce GT 420M,GeForce GT 445M,Stereoscopic 3D,GeForce GT 525M,N12E-GE-B(LP)-GT 550M, N12E-GE-B ( GT555M),N12P-GS GeForce GT540M Driver
  • Chip Set: Intel Huron River (HM67) Driver
  • Audio:Realtek ALC665 Audio Driver
  • Chip Set:Renesas USB3.0 Host Controller Driver
  • Network: Intel Centrino Ultimate-N 6300,Centrino Advanced-N 6200,Centrino Wireless-N 1000,Centrino Advanced-N 6230,Centrino Wireless-N 1030 Driver
  • Input: Synaptics Synaptics TouchPad Driver
  • Communications: Dell Wireless 5540 HSPA Mini Card Driver
  • System Utilities: ST Microelectronics DE351DL Motion Sensor Driver
  • Chip Set: Intel Management Engine Interface Driver
Verder is in elk geval erg handig om te installeren:
  • Application:Dell QuickSet Application
De drivers zijn te vinden op de bijgeleverde driver-DVD. Maar op de site van Dell zijn ze ook allemaal te downloaden, vaak in een nieuwere versie.

Overigens, volgens de DVD zou de ST Microelectronics DE351DL Motion Sensor Driver niet voor mijn systeem bedoeld zijn. Maar volgens mij zit deze sensor er weldegelijk in en de driver installeerde ook gewoon zonder problemen.

Verder gaf de DVD aan dat ik de volgende zaken óók zeker zou moeten installeren:
  • Quanta H.264 Integrate webcam Rev: A00
  • Intel Rapid Storage Technology Rev: A00
  • Intel Wireless Display Connection Manager Rev: A00
Dit heb ik echter niet gedaan, want volgens mij werkt alles nu naar behoren en mis ik niks meer. De webcam gebruikt een driver van Windows 7, die ook nog een update kreeg, en deze lijkt ook goed te werken.

Dan nog een laatste punt: ik heb de laatste drivers van de Dell-website gebruikt. Maar de allerlaatste versies van een aantal drivers zijn op de websites van de betreffende fabrikant te downloaden. Dit geldt in elk geval voor de drivers van Realtek, Intel en Nvidia. Dit zal in vrijwel alle gevallen prima werken.

Afijn, ik hoop dat iemand er iets aan heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer alles via de sites van de fabrikanten te verkrijgen, vervolgens handmatig de driver bestanden uit het .zip/.exe archief pakken en die via apparaatbeheer installeren. Zit je wel met de nieuwste versies maar zonder allerhande applicaties en andere meuk erbij :). Goed voorbeeld hiervan zijn de WLAN drivers.

Ik doe de nieuwste Intel chipset drivers overigens altijd als eerste (zit de Management Interface ook bij) met de -OVERALL switch.

Western Digital raadt mensen aan de Rapid Storage drivers te installeren, dit voor de mensen die een configuratie hebben met de 750 GB schijf (geen idee of de kleinere van dezelfde serie zijn overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met een SSD raad ik je wel aan de rapid storage driver te installeren, de standaard driver heeft namelijk vrij zuigende DIPM ondersteuning wat er bij mij toe leid dat de SSD 1,47w meer verbruikt als ik niet de juiste driver installeer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 17:22:
Ik probeer alles via de sites van de fabrikanten te verkrijgen, vervolgens handmatig de driver bestanden uit het .zip/.exe archief pakken en die via apparaatbeheer installeren. Zit je wel met de nieuwste versies maar zonder allerhande applicaties en andere meuk erbij :). Goed voorbeeld hiervan zijn de WLAN drivers.
Vaak kun je die "handige utilities" en andere meuk ook tijdens de "geavanceerde install" ofzo uitvinken.
Ik doe de nieuwste Intel chipset drivers overigens altijd als eerste (zit de Management Interface ook bij) met de -OVERALL switch.
Ja, dat zou ik normaal gesproken ook doen. Maar het kwam nu even zo uit en het gaf geen problemen.
Western Digital raadt mensen aan de Rapid Storage drivers te installeren, dit voor de mensen die een configuratie hebben met de 750 GB schijf (geen idee of de kleinere van dezelfde serie zijn overigens).
Wat doet die Rapid Storage driver dan? Is die niet voor die eSATA-poort? Ik kon er op internet maar heel weinig info over vinden.

Overigens heb ik ook een 750GB drive, maar dat is een Seagate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De rapid storage driver is een driver voor de SATA poorten op het bord. Maar met een setje HDD's heb je daar niets aan. De driver is met name bedoeld voor SSD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 18:05:
De rapid storage driver is een driver voor de SATA poorten op het bord. Maar met een setje HDD's heb je daar niets aan. De driver is met name bedoeld voor SSD's.
O.a. hier staat een wat algemener verhaal. Namelijk dat het bedoeld is voor AHCI controllers, en die zit ook in deze laptop. Maar wat nu echt de bedoeling ervan is...

Ik heb even wat onderzoek gedaan, en de storage driver die ik via Windows update heb binnengekregen is naar ik vermoed ook gewoon de Intel Rapid Storage Technology driver, een wat oudere versie 9.2.0.1011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Neen. Via windows update krijg je msahci binnen. Niet rapid storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow. Doet me allemaal een beetje denken aan de problemen die er zo'n 15 jaar geleden waren, bij de introductie van Bus Master DMA drivers voor Windows 95. Toen gingen gingen ook alle tweakers-avant-la-lettre aparte Intel-drivers installeren, omdat die beter zouden zijn. Same shit all over again. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 02:21
Ik denken dat ik met deze laptop Flight Simulator X vele malen beter zou moeten kunnen draaien vergeleken met mijn vorige laptop... herkent Optimus FSX niet... In de opties enkel de keuze uit de Intel HD Graphics Family 0.0...

Helaas is er geen handmatige switch mogelijkheid ingebouwd, wat eigenlijk best raar is (Je koopt iets, maar je mag niet kiezen wanneer je het gebruikt...), wat nou als ik de hele tijd op mijn GT540M wil draaien? Ik heb hem toch aan de muur hangen...

Nu maar andere spellen proberen...
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.