[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 83.615 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-05 23:49
Deze heb ik besteld:

2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart
640 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands
8x optisch dvd+/-rw-station
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
N05X5M20

1023,09 betaald inclusief een Belkin 15.6" protective sleeve twv 24,99
(dan kon ik een 90,- kortingsbon doen ipv 60,-)
een prima deal lijkt mij :D

Ik heb 'm met ideal betaald vannacht rond 0.00, maar nog niets van gehoord

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:30
Een vraag Ik heb 2 partities gemaakt C waar windows op staat, grote 105 GB waarvan 37 GB gebruikt en een F partitie.

nu is mijn vraag hoeveel extra ruimte heb je eigenlijk nodig op de partitie waar windows op staat?
mijn totale HDD is 640 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
ik heb een c partitie van 70 gb waar ik nog 15 gb vrij heb meer dan genoeg lijkt me ongeeer 10 tot 20 gb aan ruimte heb je wel nodig voor updates downloads programma's etc.

[ Voor 34% gewijzigd door Martijn Meijer op 18-05-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Voor wie hem nog niet heeft: BIOS versie A05 voor de L502x is sinds kort te downloaden.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289641

Nog even een vraag omtrent het statische gevoel van de xps 15. Als je hem niet in een geaard stopcontact stopt wordt de laptop lichtelijke statisch heb ik gelezen, alleen ben ik niet zo bedreven in de elektrotechniek. Zijn de stopcontacten in huis allemaal geaard? Zoniet, kan je dan een geaard verlengsnoer in een ongeaard stopcontact doen waardoor de laptop niet meer statisch is? En is dat statische gevoel vervelend of wen je er na een tijdje aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395864

Anoniem: 289641 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:21:
Nog even een vraag omtrent het statische gevoel van de xps 15. Als je hem niet in een geaard stopcontact stopt wordt de laptop lichtelijke statisch heb ik gelezen, alleen ben ik niet zo bedreven in de elektrotechniek. Zijn de stopcontacten in huis allemaal geaard? Zoniet, kan je dan een geaard verlengsnoer in een ongeaard stopcontact doen waardoor de laptop niet meer statisch is? En is dat statische gevoel vervelend of wen je er na een tijdje aan?
Nee. Zelfs als ze geaard lijken, hoeven ze dat nog niet eens te zijn.
Dat kan meestal wel, maar dat zal er niet voor zorgen dat de laptop niet meer statisch is.
Het is vervelend en ik denk dat het vervelend blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LOL sinds ik m'n XPS 15 heb, gebruik ik m'n desktop helemaal niet meer. Tot grote frustratie van m'n vrouw, voor wie ik hem eigenlijk gekocht heb. :')

Fijn laptopje, ik kan niet anders zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395864 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:24:
[...]

Nee. Zelfs als ze geaard lijken, hoeven ze dat nog niet eens te zijn.
Dat kan meestal wel, maar dat zal er niet voor zorgen dat de laptop niet meer statisch is.
Het is vervelend en ik denk dat het vervelend blijft.
Maar normaal zijn alle stopcontacten in een huis geaard? Want jij vind het een fijne laptop, heb jij dan al jouw stopcontacten wel geaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter
In een nieuwbouwhuis is aarding op alle stopcontacten verplicht. Ik heb echter alleen in de keuken geaarde stopcontacten.

Maar mijn huis is dan ook 95 jaar oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289641 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:18:
[...]

Maar normaal zijn alle stopcontacten in een huis geaard?
Dat hangt maar net van je woning af. In nieuwbouwwoningen zijn veel of alle stopcontacten meestal geaard. In oudere woningen is vaak maar een enkel of soms helemaal geen stopcontact geaard, tenzij de bewoner er zelf iets aan gedaan heeft.

En dan heb je ook nog de veelvoorkomende situatie dat een stopcontact geaard lijkt (door de twee pinnetjes die er dan aan de zijkant zitten), maar dat de aarde niet of niet goed is aangesloten, waardoor het stopcontact in feite toch niet geaard is.
Want jij vind het een fijne laptop,
Ja, ik vind het een fijne laptop. Maar of de laptop fijner is dan vergelijkbare consumentenlaptops van andere merken, kan ik eigenlijk niet beoordelen. Ik had onlangs ook een Acer in m'n handen en die voelde ook stevig aan en was ook mooi.
heb jij dan al jouw stopcontacten wel geaard?
Inderdaad. Dat heeft de bouwer van mijn woning gedaan. Maar ik had de laptop in het begin in een ongeaard verlengsnoer gestoken, en dat voelde zeker niet prettig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:22:
In een nieuwbouwhuis is aarding op alle stopcontacten verplicht. Ik heb echter alleen in de keuken geaarde stopcontacten.

Maar mijn huis is dan ook 95 jaar oud...
Maar hoe los jij dan het probleem met de statische XPS 15 op, of heb jij geen XPS 15? Want mijn huis is ook erg oud, en ik heb inderdaad het idee dat ook bij mij in de (nieuwbouw)keuken de stopcontacten zijn geaard. Als er geen oplossing is/komt moet ik helaas deze laptop keuze daan maar laten schieten terwijl ik juist zo blij was met de prijs/specs verhouding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-04 14:51
rjvisje schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:15:
Gisteravond ook maar de knoop doorgehakt en mijn XPS15 besteld, uiteraard met backlit tobo.
Om 23:49 in de mail een ontvangstbevestiging van de bestelling en vanochtend om 6.55 uur een mailtje van mijn orderbevestiging!
Heb mijne met de creditcard betaald, zodat hij ook meteen het eerste half jaar verzekerd is tegen vallen, diefstal etc.
Levertijd staat bij mij nu op 31-05 :o

Specs:

i7-2630QM
4 GB geheugen, wat ik zelf ga vervangen door 8 GB.
Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M
640 GB (7.200 rpm) schijf
8x optisch dvd+/-rw-station
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
1080P scherm
9-cel accu
Bundle N05X5M06

en dat bij elkaar voor €1016,11, lijkt mij een mooi deal (al komt daar dan natuurlijk nog die 2*4GB reepjes en een tas bij op)

*edit*
Voor het vervangen van het geheugen heb ik de volgende reepjes in gedachten, dit moet prima kunnen toch? http://tweakers.net/price...x3m2a1333c9.html#tab:info
hoe heb je dat voor die prijs bij elkaar kunnen krijgen? dat is precies de opstelling die ik wil maar ik kom steeds 100 daarboven uit (inc €90 en 10% korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glandur
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-05 13:35
PP25 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:21:
Ik lees op dit forum dat het Full HD (1920x1080)1080p B+RGLED heel erg goed is. Maar kan iemand mij vertellen hoe het (1366x768)720p WLED scherm bevalt?

Is dit een normaal 'middenklasser' scherm, gewoon goed en niet opvallend?

Ik wacht nu op een goede sandyb i5 aanbieding met 1080 scherm maar 200 euro blijft veel..
Ik heb de Dell xps 15 met het 768p scherm. Het bevalt mij zeer goed, heel mooi scherp enzo. Het is dus niet zo dat je de pixels kan 'tellen' =)

De enige reden (volgens mij) voor het scherm van 1080p is dat je dan meer ruimte heb op je scherm. Verder zou ik het ook niet weten. Dat is wel mijn mening :P (ik heb er namelijk geen ervaring mee, en heb ze dus ook niet gezien naast elkaar)

Ik ben dus zeer tevreden met het 768p scherm, en ik vind ook 200€ erg veel geld voor een 1080p scherm (maar dat blijft mijn mening ;))

Nou ik heb nog wel ff een vraagje over de opstart tijd. Hoe kan ik deze verbeteren (ZONDER HERINSTALLATIE VAN WINDOWS 7 (geen optie voor mij om praktische redenen) het is ook niet mogelijk dat ik een virus heb, want ik maak gebruik van een goede virus scanner (Symantec Endpoint Protection) en ik heb geen rare dingen gedownload die een virus zouden kunnen bevatten.)

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mooi is relatief.

Ik erger me redelijk aan alle brakke schermen op laptops. Dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn, maar neem maar van mij aan dat je na een blik op een fatsoenlijk scherm niet meer anders wilt. Mijn halve klas win ondertusse een 1080 scherm. En ik ben heus niet de hele dag bezig om hun te overtuigen O-) .

€200 blijft inderdaad duur, maar dat is het imo meer dan waard. Mijn laptop is niet meer de nieuwste, maar ik versies deze boven iets snellers met een brak scherm. Een wereld van verschil.

Neem ook eens een kijkje hier: [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen een 6tal plaatjes maken het verschil in pixels alleen al duidelijk, maar de beeldkwaliteit en kijkhoeken zijn ook vele malen beter dan elk ander scherm wat je zult vinden. Zonder het 1080p scherm zou ik ook eerder iets kopen als pricewatch: Asus K53SV-SX146V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killraven
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

Nefiorim schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:21:
Heeft iemand al foto's of een how-to gevonden hoe je een extra antenne in de L502X kan inbouwen? Zodra die van mij binnenkomt zou ik namelijk graag mijn wireless-1000 kaart vervangen voor de 5300 die ik hier nog heb liggen, met een extra 3e antenne.
Voor alle duidelijkheid en voor mensen die daar naar zoeken en op dit forum uitkomen: mijn L502x die ik besteld had met een Wireless-1000 kaartje, kwam met al drie antenne's ingebouwd. Dus ik kon een los gekochte Ultimate-N 6300 zonder problemen inbouwen en met drie antenne's laten werken. Voor foto's zie deze post.

Pointless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Killraven schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:23:
[...]

Voor alle duidelijkheid en voor mensen die daar naar zoeken en op dit forum uitkomen: mijn L502x die ik besteld had met een Wireless-1000 kaartje, kwam met al drie antenne's ingebouwd. Dus ik kon een los gekochte Ultimate-N 6300 zonder problemen inbouwen en met drie antenne's laten werken. Voor foto's zie deze post.
Echter is die 3e geen antenne, maar die loopt naar de verbinding achter door. Die is bedoeld voor een TV ingang van wat ik weet, als je de optionele TV-tuner ingebouwd hebt. Dat is dus GEEN antenne.

Goed eigenlijk is het feitelijk wel een doorgeefverbinding voor een externe antenne, maar in ieder geval niet 1 die gebruikt kan worden als effectieve wifi zender :)

[ Voor 10% gewijzigd door Nefiorim op 18-05-2011 20:02 ]

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-05 14:21
TheMrOcean schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:55:
[...]

hoe heb je dat voor die prijs bij elkaar kunnen krijgen? dat is precies de opstelling die ik wil maar ik kom steeds 100 daarboven uit (inc €90 en 10% korting)
ik heb de XPS van €849 gepakt en vervolgens deze aangepast volgens de inmiddels bekende methode om het backlit tobo te selecteren, daarna de overige opties aangevinkt en ook gebruik gemaakt van de 10% en €90 korting..

Voor het vervangen van het geheugen heb ik de volgende reepjes in gedachten, dit moet prima kunnen toch? pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9

[ Voor 5% gewijzigd door rjvisje op 18-05-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killraven
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

Nefiorim schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:54:
[...]

Echter is die 3e geen antenne, maar die loopt naar de verbinding achter door. Die is bedoeld voor een TV ingang van wat ik weet, als je de optionele TV-tuner ingebouwd hebt. Dat is dus GEEN antenne.

Goed eigenlijk is het feitelijk wel een doorgeefverbinding voor een externe antenne, maar in ieder geval niet 1 die gebruikt kan worden als effectieve wifi zender :)
Ik kan het helaas nog niet testen want ik heb nog geen WiFi router die 3x3 doet, maar ik denk toch echt dat het een derde antenne is want qua kleur komt het precies overeen (grijs). Okay, kleur zegt niet alles, maar het komt wel erg mooi uit.

En als ik deze posting zie van iemand met zo'n tv kaart, dan raak ik alleen maar nog meer overtuigd omdat die TV antenne rechts binnenkomt en zwart is. Dezelfde derde antenne die ik heb gebruikt ligt op die foto nog steeds vrij (vanuit dezelfde bundel kabels) plus dat er twee andere WWAN los liggen die bij mij dus zijn aangesloten op de 3G kaart. Ik ben hoopvol en zodra mijn E-4200 binnen is ga ik testen. Sowieso is mijn WiFi performance thuis er op voorruit gegaan.

Pointless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapb13
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-05-2023
Maar als ik hier naar kijk krijg ik wel een ander beeld. Ik zou nu niet meer weten hoe het precies zit.
Killraven schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 20:33:
[...]

Ik kan het helaas nog niet testen want ik heb nog geen WiFi router die 3x3 doet, maar ik denk toch echt dat het een derde antenne is want qua kleur komt het precies overeen (grijs). Okay, kleur zegt niet alles, maar het komt wel erg mooi uit.

En als ik deze posting zie van iemand met zo'n tv kaart, dan raak ik alleen maar nog meer overtuigd omdat die TV antenne rechts binnenkomt en zwart is. Dezelfde derde antenne die ik heb gebruikt ligt op die foto nog steeds vrij (vanuit dezelfde bundel kabels) plus dat er twee andere WWAN los liggen die bij mij dus zijn aangesloten op de 3G kaart. Ik ben hoopvol en zodra mijn E-4200 binnen is ga ik testen. Sowieso is mijn WiFi performance thuis er op voorruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
jaapb13 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 21:17:
Maar als ik hier naar kijk krijg ik wel een ander beeld. Ik zou nu niet meer weten hoe het precies zit.
[...]
http://forum.notebookrevi...fi-antennas-xps-15-a.html

Dat is waar ik mijn info vandaan heb gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killraven
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

Dat is waar ik mijn info vandaan heb gehaald.
Morgen heb ik als het goed mijn E4200 binnen en kan ik gaan testen :).

Pointless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:40

Metian

Snert is vies

Apart. Ik start vanmorgen me laptop op. En krijg in eens "Bootmgr.exe is missing". En nu werkt dus me laptop niet meer :S.

Nu heb ik hier nog wel een clean-install DVD en heb deze er ook in gedaan, met F12 heb ik hem laten starten met de DVD, alleen dan werkt het nog niet. Ik krijg eerst een scherm met wat tekst, en vervolgens weer bootmgr.exe is missing.

Nu heb ik op internet gekeken, alleen ik word nergens wijzer van. Weet iemand misschien de oplossing ?.

Uit eindelijk blijft me boot-dvd niet te werken omdat deze verkeerd gebrand was. Ik heb inmiddels zelf maar even hem opnieuw gebrand en nu werkt het wel gewoon.

Edit // En het werkt weer. Even de boot-dvd draaien, repair openen en het laten fixen. (:

[ Voor 21% gewijzigd door Metian op 19-05-2011 10:37 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapb13
Oeps... verkeerde linke ik bedoelde deze
http://support.euro.dell....sm/minicard.htm#wp1180236
Dit is de installation guide van dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08-2020
In mijn XPS 15 zit 1x 4gb RAM (Standaard van Dell) is het beter om 2x hetzelfde merk erin te hebben of zal het niet veel uitmaken dat wanneer ik hier gewoon een 4gb stripje bij doe van bijv. Kingston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:58

Umbrah

The Incredible MapMan

Zolang de timings en kloksnelheden overeenkomen dan maakt dit niet veel uit. Er is vaak wel een lijstje te vinden van wat ondersteund wordt, maar de laptops zijn erg flexibel.

Het Dimmetje in mijn eigen XPS15 (1x 4gb) is van Samsung, bijvoorbeeld en doet zijn werk keurig op 667MHz DDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
Hoe kan ik erachter komen, van wat voor merk mijn DDR is?

Bedankt voor je hulp:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

poen17 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:42:
Hoe kan ik erachter komen, van wat voor merk mijn DDR is?

Bedankt voor je hulp:)
Openmaken, of CPU-Z uitvoeren en de SPD gegevens uitlezen. Mijn dimmetje zit in Slot #2:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PYVM9xvBzmMdiCRJJCLZxhVi/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
Ik heb een ander merk, maar wel dezelfde waardes. Wat raad jij me aan hierbij te nemen?

Afbeeldingslocatie: http://img707.imageshack.us/img707/2816/88889397.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-05 14:21
Volgens Dell zou er 1333MHz geheugen in moeten zitten maar jullie laten allemaal een plaatje zien met 667MHz?

*edit* excuus voor m'n noob vraag, had deze link even niet meer zo snel gelegd..

[ Voor 27% gewijzigd door rjvisje op 19-05-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het heet niet voor niets Double Data Rate memory ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:45

Jodi

No Matches Found

rjvisje schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:57:
Volgens Dell zou er 1333MHz geheugen in moeten zitten maar jullie laten allemaal een plaatje zien met 667MHz?
Het is 667MHz DDR ( = Double Data Rate), wat dus effectief 2x667=1333MHz is.

/edit: te laat :P

[ Voor 3% gewijzigd door Jodi op 19-05-2011 16:00 . Reden: Darkstone was snellerder ]

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-05 22:09
Ik ben dus van plan om mijn Game computer te verkopen. en een laptop te kopen.

maar ik zoek een laptop van rond de 700 800 euro.

is dit mogelijk met een 15 inch laptopje van Dell? en heb ik dan een laptop die een beetje redelijk kan photoshoppen video editting?

en toch nog wel redelijk goed een spelletje aan kan (like Leage of legends, world of warcraft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zou, als je toch niet voor het 1080p scherm gaat eerder de K of N53 kopen:
http://tweakers.net/price...TShtSVCothY5TSWGEVVBt2_YD

Op de een of andere manier scheelt dat toch meer dan je zou denken.

Ook heeft dell in al zijn wijseid besloten dat een 120GB groter harde schijf en 2GB minder ram een goed idee is. Tevens is de prijs van het i7 model (i7, 525m, 4GB) verhoogd met €50!

Edit: wacht ik haal dingen door elkaar, het i7 model is even duur, het i5 model is €50 duurder met minder specs als voorheen.

Edit: toch niet, http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l502x

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 20-05-2011 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun28
  • Laatst online: 01-05-2024
Ligt het aan mij of kun je nu ineens online ook geen backlit tobo (ook niet middels de "truc") meer bestellen bij de XPS 15?

[ Voor 13% gewijzigd door Teun28 op 19-05-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-04 11:36

Hakulaku

Meh

Teun28 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:11:
Ligt het aan mij of kun je nu ineens online ook geen backlit tobo (ook niet middels de "truc") meer bestellen bij de XPS 15?
Het is nog mogelijk, middels de truuk moet je alleen op het balkje [Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)] klikken (2de van onder) en dan komen er 3 opties beschikbaar. Waaronder back-lid. Net getest.

[ Voor 71% gewijzigd door Hakulaku op 19-05-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:26:
Ik zou, als je toch niet voor het 1080p scherm gaat eerder de K of N53 kopen:
http://tweakers.net/price...TShtSVCothY5TSWGEVVBt2_YD

Op de een of andere manier scheelt dat toch meer dan je zou denken.

Ook heeft dell in al zijn wijseid besloten dat een 120GB groter harde schijf en 2GB minder ram een goed idee is. Tevens is de prijs van het i7 model (i7, 525m, 4GB) verhoogd met €50!

Edit: wacht ik haal dingen door elkaar, het i7 model is even duur, het i5 model is €50 duurder met minder specs als voorheen.

Edit: toch niet, zie 2 posts omlaag...
Zonder die magische 10%-kortingsbon van destijds zou ik ook geen XPS15 gekocht hebben...

Maar de XPS15 die ik nu heb, biedt nog steeds meer functionaliteit voor het geld dat ik ervoor betaald heb, dan de modellen van Asus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar zonder 1080p is dat het absoluut niet waard.

De basis i5 kost €704, met 1080p is dat €773.
Met i7 is dat opgehoogd naar respectievelijk €760 en €859.1. Slechts €100 verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-05 17:39
Vandaag eindelijk me XPS binnen, gelijk maar een clean install gedaan, al die troep van dell ook :P

Nu zit ik alleen met het volgende:
Wanneer ik via de Fn toetsen me geluid, toetsenbord verlichting of iets ander veranderd kwam dat normaal in het beeldscherm te staan met hoe hard het geluid bijv. staat. Nu komt dat niet meer, terwijl ik dit wel vind en de goede drivers heb geinstalleerd?

Ook krijg ik een foutmelding met: Address a problem with ST Micro Screen Detection Sensor, weet iemand wat dat inhoud?

Daarnaast kom ik ook nog andere onbekende apparaten tegen?:
Afbeeldingslocatie: http://img714.imageshack.us/img714/2763/computerc.png
Alvast bedankt,

Geschreven van een mooie XPS 15,

Martijn

[ Voor 10% gewijzigd door kanem0chi op 20-05-2011 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2019
Er zou maar 1 onbekend apparaat mogen staan (en zelfs dat is een tijdje geleden in deze thread vernoemd - maar wat het juist is ontgaat me), dus voor de 4 andere moet je toch nog de drivers installeren.

Voor de brightness- en volume weergave e.d. heb je quickset nodig: http://support.us.dell.co...1&source=-1&fileid=410371

Die ST Micro Screen Detection Sensor heeft waarschijnlijk te maken met die ontbrekende SM-buscontroller driver, een beetje googlen had je dat waarschijnlijk ook geleerd ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Stphnvlstk op 20-05-2011 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
Dank je wel voor de reactie! ga nogmaals even opzoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

kanem0chi schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:52:
Dank je wel voor de reactie! ga nogmaals even opzoek
Ik heb in mijn review in de commentaren de volgende post geplaatst:
Hallo,

Je kunt het beste de meeste drivers van de Dell website downloaden, en wel op de volgende URL:

http://support.euro.dell....=XPS_L502X&os=W764&osl=EN

Dit zijn de volgende drivers:

Chipset:
* Intel Management Engine Interface driver
* Intel Huron River driver
* Renesas USB3.0 Host driver

Communicatie:
* Dell Wireless 5540HSPA Mini Card driver (indien je laptop een heeft!)

Geluid:
* Realtek ALC665 driver (deze versie werkt samen met je softtouch panel)

Muis & toetsenborden:
* Synaptics Touchpad Driver (om multi-touch scroll en zoom aan te zetten en bijv. je linkerboven hoek aan middle-click te binden)
* Quanta H.264 Integrated webcam

SATA harde schijven:
* Intel Rapid Storage driver

Systeem hulpprogramma's:
* ST Microelectronics DE351DL Motion Sensor driver

Toepassingen:
* Dell Quickset (laat je het softtouchpanel instellen en geeft Windows Mobility center de opties om keyboard brightness, radio control, FN-toggle en het touchpad te besturen)

De volgende drivers zal ik NIET van Dell weg halen, maar van andere websites:

* De Intel Wireless kaart driver (Link de ICS_Ds64 installeert alleen drivers, wat ik aanbeveel. ICS_s64 komt met Intel ProSet software wat irritant is)

* De Intel IGP (Link

* De nVidia IGP: Link
Hiermee zal je een lijstje zonder uitroeptekens moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
Mijn dank is groot, ik ga ze allemaal eventjes downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 09:26

Dawn

..Sworn to the Dark..

Tweakerpeople!

Sinds enige tijd (lees: 3 weken) heb ik ook mijn XPS 15 in bezit (specs zijn terug te lezen in dit topic), maar ik loop an sinds dag 3 tegen een probleem aan die ik niet op kan lossen/het antwoord niet op weet.

Uitgangspunt:
XPS 15
Windows 7 Home Premium 64b Engels
<insert hardware die er bij dit probleem niet toe doet> (lees: 2630QM CPU, 6GB RAM, GT540M 2GB GPU)
Intel® Centrino® Wireless-N 1030.

Probleem:
Met de wireless kaart lijkt het erop dat ik niet meer dan 25Mbit kan trekken op de WLAN.

Gedaan:
(getoonde waardes zijn download snelheid, mits aangegeven)

- driver geupdate/reinstalled

; thuis: 100/100 glasvezel (OBN) aansluiting op een Netgear WNDR3700
- WLAN @2.4Ghz
- beveiliging: WPA2 (25Mbit)
- beveiliging: <geen> (25Mbit)

; vriendin: 25/1.5 kabel (UPC) aansluiting op een Linksys E2000
- WLAN @2.4Ghz
- beveiliging: WPA2 (25Mbit)
- beveiliging: <geen> (25Mbit)
(hier is het logisch dat de kaart 'maar' 25Mbit haalt gezien het maximum van het netwerk)

Ik snap alleen de oorzaak niet, het lijkt er namelijk wel op dat de kaart capped bij 25Mbit, dit heb ik echter nergens terug kunnen lezen. De website van Intel geen aan dat de kaart 300Mbit aan zou moeten kunnen (hoelwel ik dat met een korrel zout neem). Meer dan 25Mbit moet toch wel te halen zijn neem ik aan?

Iemand een idee? Ik heb het gevoel iets over het hoofd te zien...

Alvast bedankt voor het meedenken

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maak je verbinding met een G of N netwerk?

De 300mbit is sowieso onzin, dat word verdeeld over up en download, ofwel 150Mbit per richting. Bovendien werkt dat alleen als je router simultaan 2.4 en 5Ghz aankan, zo niet, dan haal je maximaal 72mbit per kanaal (2 kanalen per band)

Ik haal op school met een intel 5100 kaart ongeveer 6 a 7MB/s als ik pal naast de router sta. Een signaalsterkte van 150mbit. Wat geeft jouw kaart aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405244

Weet iemand wat het knopje op de achterkant (boven het batterij compartiment) is?
Links-onder het schuifklepje op de foto (het lijkt wel een camera).
In de handleiding zie ik het niet terugkomen. Als je erop drukt licht die even op.
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/tpf/Picture%2041.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapb13
Daarmee kun je zien hoe vol je batterij nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
DawnNoMoreRises: Heb je WMM aangezet bij je WNDR3700? Dat maakt in ieder geval het verschil tussen 54 mbit tegenover 300 mbit op de wireless.

Waar 25 mbit vandaan komt durf ik zo ook niet te zeggen. Heb je je XPS 15 al eens open gehad? Zitten de antennes nog steeds goed vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 14:08:
Maak je verbinding met een G of N netwerk?

De 300mbit is sowieso onzin, dat word verdeeld over up en download, ofwel 150Mbit per richting. Bovendien werkt dat alleen als je router simultaan 2.4 en 5Ghz aankan, zo niet, dan haal je maximaal 72mbit per kanaal (2 kanalen per band)

Ik haal op school met een intel 5100 kaart ongeveer 6 a 7MB/s als ik pal naast de router sta. Een signaalsterkte van 150mbit. Wat geeft jouw kaart aan?
Verbinding wordt gemaakt met een 'N' netwerk en de signaal sterkte is uitstekend. Even uit m'n hoofd geeft de kaart 54Mbit aan, maar dat zou ik eventjes na moeten kijken...

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tray icoontje -> rechtsklik op wifi netwerk -> status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Nefiorim schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 14:26:
DawnNoMoreRises: Heb je WMM aangezet bij je WNDR3700? Dat maakt in ieder geval het verschil tussen 54 mbit tegenover 300 mbit op de wireless.

Waar 25 mbit vandaan komt durf ik zo ook niet te zeggen. Heb je je XPS 15 al eens open gehad? Zitten de antennes nog steeds goed vast?
Het was de WMM optie die uit stond.
Heb de optie iig zojuist aangezet en daarna gekeken naar de netwerkstatus; de snelheid veranderde van 54Mbit naar 300Mbit.

resultaat speedtest thuis (100/100)
DL: 90.88
UL: 75.73
ping: 4ms

**solved**

Darkstone en Nefiorim bedankt! =))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405244

jaapb13 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 14:20:
Daarmee kun je zien hoe vol je batterij nog is.
Dank, weer wat geleerd. Toch vreemd dat het niet in de handleiding staat, althans ik het niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05 10:16
I het al ooit iemand gelukt om na het ontvangen van de orderbevestiging nog iets aan te passen aan de configuratie van zijn laptop?

Ik vraag dit omdat op mijn orderbevestiging staat dat dat ik 2x2gb geheugen krijg, maar toen ik zojuist naar dell belde om te vragen of hier geen 1x4gb van gemaakt kon worden kreeg ik te horen dat ik dan eerst mijn huidige order moet annuleren, en vervolgens een nieuwe order moet plaatsen. Omdat ik mijn laptop vrij dringend nodig heb is dit voor mij eigenlijk geen optie, vooral omdat men mij niet kon vertellen hoe veel vertraging ik hierdoor zou oplopen.
Is er een manier om toch nog de huidige order aan te passen naar 1x4gb, of is dat vergeefse moeite?

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da Fox schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:42:
I het al ooit iemand gelukt om na het ontvangen van de orderbevestiging nog iets aan te passen aan de configuratie van zijn laptop?

Ik vraag dit omdat op mijn orderbevestiging staat dat dat ik 2x2gb geheugen krijg, maar toen ik zojuist naar dell belde om te vragen of hier geen 1x4gb van gemaakt kon worden kreeg ik te horen dat ik dan eerst mijn huidige order moet annuleren, en vervolgens een nieuwe order moet plaatsen. Omdat ik mijn laptop vrij dringend nodig heb is dit voor mij eigenlijk geen optie, vooral omdat men mij niet kon vertellen hoe veel vertraging ik hierdoor zou oplopen.
Is er een manier om toch nog de huidige order aan te passen naar 1x4gb, of is dat vergeefse moeite?
Lijkt me eerlijk gezegd vergeefse moeite. Het hele proces is geautomatiseerd en uitbesteed. Je laptop is waarschijnlijk al ingepland voor produktie.

Het zal geen onwil zijn, maar dit is gewoon een nadeel van wanneer alles geautomatiseerd en uitbesteed is. Dell krijgt het systeem zelf nooit in handen.

Afijn, zo'n groot probleem is dit toch niet als je écht niet langer kunt wachten? Geheugen kost ook geen drol meer tegenwoordig. En tegen de tijd dat je bij wilt plaatsen zal het waarschijnlijk nog goedkoper zijn.

De vertraging die je oploopt bij het plaatsen van een nieuwe bestelling zal in de praktijk wel meevallen. Ik zie geen reden waarom een nieuwe bestelling langer zal duren dan de oude. Maar je weet het natuurlijk nooit.

It's your call. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406318

Heb net mijn nieuwe dell xps 15 ontvangen en zag dat er standaard al 84 processen draaide. Ik zou dus graag een clean install doen om van die mcafee rotzooi e.d. af te zijn.

Kan ik het beste die programma's 1 voor 1 verwijderen of gewoon windows opnieuw installeren en wat is hier de beste procedure voor? (Ik ben echt een computerleek helaas). Kan ik het best de drivers van alle spullen downloaden en op usb zetten? Welke heb ik dan nodig?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406318 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:56:
Heb net mijn nieuwe dell xps 15 ontvangen en zag dat er standaard al 84 processen draaide. Ik zou dus graag een clean install doen om van die mcafee rotzooi e.d. af te zijn.

Kan ik het beste die programma's 1 voor 1 verwijderen of gewoon windows opnieuw installeren en wat is hier de beste procedure voor? (Ik ben echt een computerleek helaas). Kan ik het best de drivers van alle spullen downloaden en op usb zetten? Welke heb ik dan nodig?

Mvg,
Ik zou Windows opnieuw installeren. Hoe? Met een schone Windows installatie-DVD en eventueel de code op de onderkant. Er staat ergens in dit topic een link waar je zo'n dvd kunt downloaden, als je deze er niet bij hebt besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406318

ik heb idd geen DVD voor windows dus zal die idd moeten downloaden. Key heb ik wel :p

En welke drivers moet ik allemaal downloaden? Die ene van hierboven heb ik al gedownload iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Anoniem: 406318 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:22:
ik heb idd geen DVD voor windows dus zal die idd moeten downloaden. Key heb ik wel :p

En welke drivers moet ik allemaal downloaden? Die ene van hierboven heb ik al gedownload iig.
Staat allemaal in dit topic, of anders op dell.nl bij support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

De drivers in mijn citaat in min of meer een volgorde van "waar zit wat op aangesloten" is voor alles, uiteraard beginnen met den netwerkkaart.

Ik raad je aan om vanaf USB of DVD te installeren (let op dat je met USB géén USB3.0 poort gebruikt omdat daarvan wel te booten valt maar het OS zal zodra er drivers in beeld komen tot de conclusie komen dat het geen USB3 snapt, dit is ook voor Ubuntu Linux zo!), en dan compleet nieuw geavanceerd te installeren:

Gooi alle partities weg op je HDD en laat Windows zélf partitioneren, dat is standaard 100mb boot/recovery en de rest als storage en OS. Persoonlijk vind ik dat fijn omdat je dan minder moeite hoeft te doen met je storage, program files en appdata tegenover de configuratie "OS/PROGS (zoveel gb) & DATA", iets wat voor mij een artefact is uit andere tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staat allemaal al ergens in dit topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun28
Hakulaku schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:26:
[...]

Het is nog mogelijk, middels de truuk moet je alleen op het balkje [Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)] klikken (2de van onder) en dan komen er 3 opties beschikbaar. Waaronder back-lid. Net getest.
Misschien wil je het mij wat duidelijker uitleggen, want het lukt mij niet. Bij de XPS 17 niet, maar bij de XPS 15 zie ik de keuzemogelijkheid voor het toetsenbord niet eens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
Afbeeldingslocatie: http://img541.imageshack.us/img541/2495/xps15backlit.jpg
het kan nog gewoon met de (bekende) truc.

[ Voor 52% gewijzigd door TheMrOcean op 20-05-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun28
Daar had ik hem niet verwacht. Eerder stond ie bij de "normale" opties. Jammer dat het bij de XPS 17 niet opgaat, want daarvoor ben ik eigenlijk in de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is wel één marginaal "probleempje" met mijn laptop, en dat betreft het toetsenbord aan de onderkant rechts, waar de DVD-drive zit, dus de pijltjestoetsen en de PgDn en End toetsen. Soms lijkt het toetsenbord en de toetsen daar wat "los" te zitten. De toetsen doen het wel, maar het toetsenbord geeft wat mee en je hoort ook gewoon dat er onder de toetsen iets niet helemaal lekker zit. Het lijkt wel alsof het toetsenbord op dat punt wat "steun" mist door de DVD-drive die eronder zit.

Het rare is dus dat dit vaak het geval is, maar niet altijd. Daarnet had ik er last van, nu lijken de toetsen wel weer goed vast te zitten. Het is geen groot probleem, maar ik vind het irritant, van die rammelende pijltjestoetsen, en wil eens kijken of er iets aan te doen valt.

Zijn er hier meer mensen die er last van hebben? Iemand ervaring met het loshalen van het toetsenbord? Is dit goed te doen zonder de laptop de beschadigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
Anoniem: 395864 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:52:
[...]

Lijkt me eerlijk gezegd vergeefse moeite. Het hele proces is geautomatiseerd en uitbesteed. Je laptop is waarschijnlijk al ingepland voor produktie.

Het zal geen onwil zijn, maar dit is gewoon een nadeel van wanneer alles geautomatiseerd en uitbesteed is. Dell krijgt het systeem zelf nooit in handen.

Afijn, zo'n groot probleem is dit toch niet als je écht niet langer kunt wachten? Geheugen kost ook geen drol meer tegenwoordig. En tegen de tijd dat je bij wilt plaatsen zal het waarschijnlijk nog goedkoper zijn.

De vertraging die je oploopt bij het plaatsen van een nieuwe bestelling zal in de praktijk wel meevallen. Ik zie geen reden waarom een nieuwe bestelling langer zal duren dan de oude. Maar je weet het natuurlijk nooit.

It's your call. :)
Bedankt, dit dacht ik zelf ook al. Ik wacht gewoon mijn huidige bestelling af, de levertijd is voor mij belangrijker :)

--edit

Nu ik toch aan het posten ben, nog een vraag. Zijn er mensen die hun ervaringen kunnen delen m.b.t. het installeren van Linux? Zijn er dingen die wel/niet werken, waar moet ik rekening mee houden, etc? B.v. ik weet dat optimus voorlopig niet/nooit zal werken. En als er al iemand een minimale kernel-config heeft gemaakt dan zou ik die ook graag willen hebben :)

[ Voor 15% gewijzigd door Da Fox op 21-05-2011 17:01 ]

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Da Fox schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:57:
[...]
Nu ik toch aan het posten ben, nog een vraag. Zijn er mensen die hun ervaringen kunnen delen m.b.t. het installeren van Linux? Zijn er dingen die wel/niet werken, waar moet ik rekening mee houden, etc? B.v. ik weet dat optimus voorlopig niet/nooit zal werken. En als er al iemand een minimale kernel-config heeft gemaakt dan zou ik die ook graag willen hebben :)
Enige wat ik hieraan kan bijdragen is dat de laatste kernels zeer onzuinig schijnen te zijn (kan tot wel een uur acculooptijd schelen). Vooral de laatste Ubuntu schijnt er last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
1. Heeft er iemand ervaring met het los bestellen van het backlite toetsenbord en deze achteraf in de XPS 15 in te bouwen?

2. Heeft iemand ervaring met het vervangen van de hardeschijf door een SSD? Zo ja, welke SSD raden jullie me aan?

[ Voor 33% gewijzigd door Ferra op 21-05-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan XVII
  • Laatst online: 04-12-2024
Beste Tweakers,

Aangezien ik na de zomervakantie ga beginnen met een nieuwe opleiding, heb ik een laptop nodig. Ik ga hoogstwaarschijnlijk voor de Dell XPS 15 omdat ik hier een boel goede reviews over heb gelezen. Maar ik had echter wel een vraag:

Je ziet op sommige plaatjes dat de laptop iets omhoog staat door de 9-cell battery. Kan je dat omhoogstekende gedeelte ook weghalen - of is dát juist de 9-cell battery?

En is het een groot voordeel als je een 9-cell neemt? Hoeveel uur kun je werken op je laptop als je de standaard batterij neemt (als je alleen internet/word/excel/lichte programma's draait)? En hoelang kun je werken met de 9-cell batterij. En is die 9-cell echt een aanrader?

Ik hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven, alvast bedankt! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Profzy schreef op zondag 22 mei 2011 @ 09:33:
Beste Tweakers,

Aangezien ik na de zomervakantie ga beginnen met een nieuwe opleiding, heb ik een laptop nodig. Ik ga hoogstwaarschijnlijk voor de Dell XPS 15 omdat ik hier een boel goede reviews over heb gelezen.
Houd er wel rekening mee, als je de laptop veel voor je werk/studie gaat gebruiken, dat deze geen NumPad heeft. Ook ontbreekt bijvoorbeeld de Pauze-toets en nog enkele toetsen. Dit kan voor sommigen een grote belemmering vormen.
Je ziet op sommige plaatjes dat de laptop iets omhoog staat door de 9-cell battery. Kan je dat omhoogstekende gedeelte ook weghalen - of is dát juist de 9-cell battery?
Dat is de 9-cell batterij.

Verder heb ik geen ervaring met die batterij. Ik heb de 6-cell, en die gaat bij mij behoorlijk lang mee vind ik zelf, 4 uur ofzo, mits je niet te wilde dingen met de laptop doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan XVII
Bedankt voor je reactie! Ik zal er nog eens goed over nadenken. En als er mensen zijn die nog wat ervaringen kunnen delen mbt. de 6-cell en de 9-cell batterij dan hoor ik het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:30
weet iemand hoe je de dvd speler in een xps L502 regio-vrij kunt maken, heb nog 3 veranderingen over en ik heb nogal wat regio 1 dvd's. er was een programma die dat deed ben het alleen vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
Profzy schreef op zondag 22 mei 2011 @ 10:27:
Bedankt voor je reactie! Ik zal er nog eens goed over nadenken. En als er mensen zijn die nog wat ervaringen kunnen delen mbt. de 6-cell en de 9-cell batterij dan hoor ik het graag ;)
ik heb her en der gelezen dat de 9cells batterij 60%langer mee gaat.dus dat zou dan ruim 6 uur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je bedoelt: dat gaat dus ruim 7 uur zijn:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4274/36872.png

Overigens vind ik een numpad op een laptop een nadeel. Ik gebruik het nooit, en bijna alle laptops die heb hebben hebben of het touchpad helemaal links, of een non-standaard numpad layout. bv de clevo layout is echt afschuwelijk:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/galleries/1068/clevo-p151hm-03-keyboard_575px.jpg

Daar kan je dus helemaal niets mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 22-05-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan XVII
Kijk eens aan, 7 uur dat is perfect! Maar is het niet hinderlijk als je hem mee naar school moet nemen? Dan bedoel ik dat de batterij uitsteekt.

[ Voor 16% gewijzigd door Daan XVII op 22-05-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het NumPad mis ik niet. Maar de Pauze-toets wel. Tijdens het gamen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
Profzy schreef op zondag 22 mei 2011 @ 10:27:
Afgaande op deze blog-post heb ik er voor gekozen om geen 9-cell batterij te nemen (er staan hier ook een tweetal plaatjes):
That appendage is going to make it hard to carry the computer around in my backpack, though it does nicely elevate the rear of the computer when placed on a desk (conversely, it makes it hard to use on your lap, it seems to create pointy corners that dig at my knees).
Dus je loopt 't risico dat je elke keer je batterij uit je laptop moet halen voordat je 'm in je tas kunt stoppen, en ook op schoot schijnt het niet zo prettig te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

In mijn schoudertas (waarbij de laptop horizontaal in de tas zit) heb ik geen last van de 9-cell. Eigenlijk is het alleen maar een handig handvat ;)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
Ik heb ook de 9-cell, en kan je vertellen dat de voordelen van het 'standaard' iets omhoog staan van de laptop vele malen groter zijn dan het blijkbaar onhandige aspect. Het ligt natuurlijk een aan wat voor tas je hebt, maar zowel mijn rugzak als laptop tas heb ik er beide geen problemen mee. Het is vooral op het vliegveld erg handig om net even een paar extra uren te hebben:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny8020
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-11-2024
In mijn laptoptas past hij ook gewoon prima, daarnaast vind ik het eigenlijk veel prettiger typen aangezien de laptop dan een beetje schuin staat. Wat ook een voordeel is, is dat doordat de laptop wat schuin staat, de ventilatie ook een stuk beter is dan met een 6-cel batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan XVII
Bedankt voor alle reactie's! Ik ga er nog eens goed over nadenken en tegen de tijd dat ik de knoop door heb gehakt laat ik het even weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407543

Ik heb zelf ook de 9cell accu, buiten de extra ruimte die deze inneemt heeft het verder geen nadelen. Ik raad je persoonlijk aan de 9cell te nemen en mocht je dan toch ontevreden zijn over deze dan kan je er altijd nog een 2de 6cell accu bij kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:40
Hoeveel cm steekt de accu dan ongeveer uit? is dat 1 of 2 centimeter of (nog) meer? Trouwens wel jammer dat die überhaupt uitsteekt. Konden ze niet beter de Cd-drive vervangen voor een (extra) accu?

@r00tbox: Die dingen kosten gauw 120 euro :P Dan kan je naar mijn mening beter eerst even goed kijken of het voor diegene handig is.

[ Voor 91% gewijzigd door conara op 22-05-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij dell misschien.. Een nieuwe 9-cel kost in oplages van 1000 stuks echt niet meer dan €50. De moeilijkheid zit hem in het vinden van een handelaar die die dingen zonder belachelijke marge verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou iemand een 3rd party website kennen die 6cell accu's verkoopt voor de l502x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ebay.

Wel goed zoeken naar een betrouwbare handelaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237382

Zo, naar lang twijfelen denk ik dat ik toch maar voor de XPS15 ga, de configuratie heb ik al klaar staan maar er rest mij eigenlijk nog 1 grote vraag, hoe is de Linux ondersteuning?

Ik las hier en daar dat Optimus nog niet optimaal werd ondersteunt maar gezien het beperkt aantal games voor Linux lijkt mij dat geen groot bezwaar.

Waar ik erg benieuwd naar ben is of het 2.1 geluid goed wordt ondersteund door Ubuntu (en dat die er hopelijk geen 2.0 van maakt) en of het backlight toetsenbord werkt onder Ubuntu.

Zou iemand dit kunnen bevestigen? Enige ge-google brengt weinig resultaten naar voren dus waarschijnlijk werkt het gewoon maar mocht iemand het al getest hebben dan ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Tevens ben ik nog hard op zoek naar een 10% kortingscode, mocht iemand deze nog hebben dan heb ik hier wel 5,- Euro of een mooie Steam game voor over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

2boris schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:52:
Hoeveel cm steekt de accu dan ongeveer uit? is dat 1 of 2 centimeter of (nog) meer? Trouwens wel jammer dat die überhaupt uitsteekt. Konden ze niet beter de Cd-drive vervangen voor een (extra) accu?

@r00tbox: Die dingen kosten gauw 120 euro :P Dan kan je naar mijn mening beter eerst even goed kijken of het voor diegene handig is.
Ik maakte me hier ook eerst zorgen over met de XPS 17, maar ik vind het echt 100% meevallen. Ik dacht dat het een groot stuk zou uitsteken, maar het valt enorm mee. Het steekt veel minder uit dan het op de foto's lijkt, vind ik. Daarnaast is het inderdaad iets fijner met typen en ziet het er gek genoeg luxer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-04 11:03
Heeft een van de tweakers onder jullie al een upgrade gedaan naar een 1080p scherm (de AUO B156HW01 v7 of B156HW01 v4)?

Ik wil deze upgrade namelijk gaan doen en weet niet goed waar ik het scherm het beste vandaan kan halen, er zijn gemengde meningen over de schermen op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daarvoor kun je het beste kijken in http://forum.notebookrevi...-l401x-screen-thread.html en http://forum.notebookrevi...-l701x-screen-thread.html en natuurlijk http://forum.notebookrevi...5-l502x-glossy-matte.html

Ik word er helemaal gek van dat dell niet in de pricewatch staat. Daarom presenteer ik u: de dell prijzen excelsheet:
http://dl.dropbox.com/u/18772348/Dell/prijzen.xlsx
De prijzen en specs worden gecrawld van de site van dell dmv een powershell script. Bevat de xps 15, 17, inspiron 15R, 17R en alienware reeks. Word binnenkort dagelijke geupdate. (task scheduer <3)
Ja ik weet dat de alienware kortingsbonnen niet deugen op het moment

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2Tg6pexgVHoguPq197l6XY15/full.png

Excuzes moi dat de sheet slecht leesbaar is met minder dan 1600px breed, dat moet nog een keer worden gefixt. Bugs graag via DM om dit topic niet teveel te vervuilen.

Edit: Ik ben ervan op de hoogte dat het niet werkt in OO :/

Edit: nieuwe link, werkt via google docs: https://spreadsheets.goog...sQWJYVS0xV2djV1E&hl=en_US

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 23-05-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
1. Heeft er iemand ervaring met het los bestellen van het backlite toetsenbord en deze achteraf in de XPS 15 in te bouwen?

2. Heeft iemand ervaring met het vervangen van de hardeschijf door een SSD? Zo ja, welke SSD raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174316

Afgelopen donderdag een XPS15 besteld en zag zojuist dat ie gisteren (zondag?) verzonden is! :)

Alleen als ik op de trackntrace link naar UPS ga staat er dat ie 28-03 is afgeleverd in de US.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Anoniem: 174316 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:27:
Afgelopen donderdag een XPS15 besteld en zag zojuist dat ie gisteren (zondag?) verzonden is! :)

Alleen als ik op de trackntrace link naar UPS ga staat er dat ie 28-03 is afgeleverd in de US.....
Lijkt me iets voor het levertijdentopic... Maar kan zomaar zijn dat ze je gewoon de verkeerde TnT link gestuurd hebben hoor :).
Overigens is zondag (bij mijn weten) geen echte dag van betekenis in China, die lui werken gewoon door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-05 17:13

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Waarschijnlijk komt morgen de XPS 15z uit!

[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 23-05-2011 12:48 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403861

Net een weekje mijn dell xps 15, en enorm tevreden van.
Alleen vind ik de afwerking iets minder, o.a. de knoppen van mijn touchpad die niet op gelijk hoogte staan (meer ruimte tussen touchpad en rechterknop) en ook wat kartelrandjes aan de linkerzijde van de laptop.
Op zich niets ernstigs, maar het verschil in die touchpad knoppen valt wel onmiddellijk op.
Zou ik hem hiervoor laten ophalen?

Ik zit overigens met een dilemma.. 15 inch in breedbeeld valt mij veel kleiner uit dan verwacht, enerzijds wens ik nu dat ik een xps 17 besteld had, anderzijds moet ik rekening houden met mijn studies en de mogelijkheid dat ik deze laptop misschien wel meepak naar de les, volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het maakt overigens maar weinig verschil of je nu achter 15.6" 1080p zit, of 27" 1080p, je blijft dezelfde werkruimte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, maar dan moet ik mijn ogen minder toeknijpen om kleinere lettertjes te leren :p
Daarbij kijk ik zeer graag films op m'n laptop.

Achja, als ik nu nog wil ruilen komen daar zeker min. 35 euro aan verzendkosten bij, terwijl ik niet zeker weet of de 17 inch dan wel perfect is (kwestie is het verschil zo groot).

Maar aangezien ik volgend jaar op kot wens te gaan, lijkt een 15 inch mij dan weer voordeliger omdat het mobieler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 403861 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:08:
Achja, als ik nu nog wil ruilen komen daar zeker min. 35 euro aan verzendkosten bij, terwijl ik niet zeker weet of de 17 inch dan wel perfect is (kwestie is het verschil zo groot).
uhm, jawel. Mijn ouders hebben een studio 17, en dat is echt een wereld van verschil naast mijn 15" met hogere resolutie.
Het scheelt bijna een kilo, hij past ook niet in een redelijk normale tas. Als je een groter scherm wilt kun je beter een extern scherm aansluiten. Dat doe ik op school ook altijd :P dual screen ftw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blijkbaar schelen de 15 en 17 inch xps laptops maar 0,6 kg ofzo ;) Dan nog, qua formaat is het geen doening om een xps 17 op die mini schoolbanken in mijn faculteit te zetten :p

Maar uw idee van een extern scherm, hoe doe je dat dan als uw keyboard op de laptop zelf zit? Uw exterm zo hoog zetten dat hij boven het scherm van uw laptop komt?
Of een extern keyboard en muis en je laptop naast je leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Anoniem: 403861 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:16:
Blijkbaar schelen de 15 en 17 inch xps laptops maar 0,6 kg ofzo ;) Dan nog, qua formaat is het geen doening om een xps 17 op die mini schoolbanken in mijn faculteit te zetten :p

Maar uw idee van een extern scherm, hoe doe je dat dan als uw keyboard op de laptop zelf zit? Uw exterm zo hoog zetten dat hij boven het scherm van uw laptop komt?
Of een extern keyboard en muis en je laptop naast je leggen?
Extern toetsenbord en muis is een optie. Dan stel je je laptop in dat ie gewoon door blijft werken als je em dichtklapt bijvoorbeeld. Gelijk een gewone PC ;).

Zelf heb ik mijn 26" scherm gewoon iets verhoogd staan inderdaad. Op de lange termijn wellicht niet ergonomisch, maar 't werkt prima. Als je van voren zou kijken dan staat het laptopscherm net iets voor mijn gewone scherm zogezegd, maar omdat ik nogal lang ben kijk ik min of meer naar beneden over de rand van mn laptopscherm heen (die ook nog eens vrij ver naar achter kan buigen), op het grote scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298599

FREAKJAM schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:47:
Waarschijnlijk komt morgen de XPS 15z uit!
Kdenk dat het een grote concurrent zal zijn voor apple. Kheb eens gekeken naar de video en ik denk'k dat hij zo'n 19mm dik zal zijn over de volledige lengte.

Hier een screenshot van de video:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mxDXl.png

En een foto die toont dat hij even dik is over de volledige lengte:

Afbeeldingslocatie: https://upload.contextoptional.com/panerai_catalog_58941/assets/20110510201433.jpg

Dus een stuk dunner dan de macbook (27,4 mm) en de macbook pro's (24,1 mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet ik me al genaaid voelen dat ze net nadat ik een XPS15 van 1200 euro heb gekocht een nieuw model uitbrengen? :(
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.