De Vertex 2 (en alle Sandforce 1 SSDs) zijn de minst betrouwbare SSDs die je kunt krijgen.Maarten Kroon schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:56:
Beste tweakers, ik heb even een kort vraagje: omdat mijn huidige, niet SSD hardeschijf, aan het overlijden is wil ik als vervanging een SSD schijf kopen. Ik heb veel goede dingen gehoord over de Vertex serie van OCZ en omdat mijn laptop geen SATA-600 aansluiting heb wil ik een Vertex 2 kopen.
Nu verkoopt de MyCom twee varianten namelijk een met een 25nm en een met een 34nm chipset. Ik heb begrepen dat er een verschil zit in de snelheid en de levensduur van de schijven. Aangezien de levensduur van beide schijven ongetwijfeld voldoende is ben ik dus meer geïnteresseerd in het verschil in snelheid.
Het verschil in prijs tussen de 25nm en 34nm is bij een schijf van 120GB: 57 euro (169,95 en 227,95). Kan iemand mij adviseren welke van de twee schijven verstandig is te kopen? Ik heb zelf al benchmarks gezocht van beide schijven maar heb er weinig kunnen vinden.
Ik zou voor een Crucial C300 (of M4) 128GB gaan. Die is sneller en betrouwbaarder.
pricewatch: Crucial RealSSD C300 2.5" 128GB
Is SATA III maar werkt prima op SATA II.
Als je perse een Sandforce 34nm drive wil hebben:
pricewatch: Corsair Force F120 (34nm) 120GB
[ Voor 85% gewijzigd door Philflow op 19-05-2011 11:18 ]