Astennu schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:29:
[...]
Heb je het al vergeleken met resultaten van anderen? want het valt me wel eens op dat mensen hier scores posten en vervolgens vragen of het klopt zonder dat ze zelf even op google naar CDM of AS SSD resultaten van die SSD gezocht hebben. Want dan zie je zo of je goed zit of niet. Het zou mij niets verbazen als dit gewoon klopt. Volgens mij gebruikt die Kingston V+ een JMicron controller.
Edit: de V gebruikt een JMicron 602 maar de V+ zou wel een andere hebben. Ik lees nu iets over een Samsung controller.
Ik heb mijn huiswerk al lang van te voren gedaan....
De kingston V+100 heeft een toshiba controller, trim ondersteunt, alleen geen NCQ daarom de "gelijke" performance bij meer threads.
Maar dit is niet zomaar een dumpje van, oo kijk klopt dit wel. Want als je had gekeken zie je een heel groot verschil tussen de full run en de 4k-64 single in AS SSD.
Ik gaf ook aan, de resultaten van CDM zijn naar behoren en kloppen, alleen AS SSD geeft een raar beeld, daar hangt de SSD gewoon op bepaalde momenten vast... daarom zo laag gemiddelde.
Dit is overigens elke keer als ik de benchmark een full run laat doen.
Ik had als eerste gedacht, er is een potentiele write lockup, want ik had de disk eerst verdeeld in partities, want na wat google werk kwam ik erachter dat dit probleem kan voordoen als je een SSD in partities verdeeld en write acties gebeuren op beide partities, magoed, partitie 2 was leeg, dus vreemd.
Of ik heb een portie bullshit gelezen...
Maargoed, daarna toch de paritities samen gebracht tot 1 grote, om het hopelijk op te lossen, maar het resultaat is hetzelfde.
De drive doet soms compleet vastlopen in de Full run test... waarna die daarna zen weg weer vervolgd. Maar met als gevolg een laag gemiddelde. Zie screenshot...
Single Run zie 2de screenshot, mooi resultaat gelijk aan de standaard 4k write test.
Als ik kijk naar de tweakers.net review van de kingston V+100 G128 zie ik hetzelfde gebeuren.
Daar is de 4k write performance als je een que depth eraan toevoegt helemaal verschrikkelijk...
Dus misschien interessante vraag voor Femme direct. In de review van
reviews: Vier ssd's van Samsung en Kingston op de pijnbank is daar ook alles in 1 keer achter elkaar door getest door IOmeter, wat eventueel die 0.2 MB/s opleverde bij de 4k write Q=3... doordat hij dichtklapte ofzo?
Dus Astennu, ik probeer gewoon een probleem te doorgronden, niet zomaar iets neer te pleuren hier...
Edit:
http://tweakers.net/benchdb/testcombo/2258 Daar is hetzelfde ook te zien. bij de AS SSD resultaten, neem aan dat die ook als full run is gedaan?
[
Voor 24% gewijzigd door
Swordlord op 18-05-2011 17:20
]