Voor Vertex3/Agility3/Solid3 gebruikers staat
hier wat interessante info.
Blijkbaar zat er een bug in het compileren van de firmwares waardoor je soms last had van het niet meer herkennen van de SSD door het BIOS (wat altijd al opgelost kon worden door powercyclen of clear cmos).
2.06, 2.08 and 2.09 were all recompiled, this cured a detection issue...
Ik heb inmiddels mijn 2x Vertex3 120Gb (geflashed naar fw 2.08) aangesloten en windows opnieuw geïnstalleerd. Ik heb wat benches (Core-i7 860 op Asus P7P55D-E EVO bord):
2x OCZ Vertex 3 120GB RAID-0 op de ICHR10 (Sata2)
Atto

AS SSD

CDM
Zoals te zien is wordt ik behoorlijk gecapped door Sata2.
Ik heb nog heel even 1 ssd op de Marvel 91xx Sata3 controller (met PLX chip) losgelaten en haalde met atto reads van 370 en writes van 140. Ruk controller dus. Ik vervloek Intel dat er voor 1st gen Core processoren niet een goede Sata3 chipset is. De enige manier om Sata3 fatsoenlijk werkend te krijgen op zulke systemen is een dure hardware raid controller te kopen.
Ter vergelijk nog even een bench van mijn oude setup met 2 jaar oude 2x Vertex 60GB 50nm nand:

Deze heb ik er nu uitgehaald en moet ik nog upgraden naar een Vertex Turbo (thanks to OCZ dat ze na 2 jaar nog steeds firmwares voor die drives uitbrengen

). Ik zal deze na de re-flash nog een keer volledig benchen voor ik ze in andere systemen stop.
Al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden met de Vertex3. Ze zijn sneller dan wat ik had en voor mijn gevoel is windows nog een stuk 'snappier' geworden. De reden dat ik uberhaubt een upgrade heb gedaan (mijn oude doen het nog perfect) is dat ik meer ruimte nodig had en nu kan ik de oude mooi in mijn esxi server en htpc stoppen.
1 kantekening: Ook ik heb last gehad dat mijn bios geen enkele disk meer herkende toen ik de nieuwe SSD's op de poorten aansloot waar ik eerst de oude had zitten. Een cmos clear loste dat op. Ik snapte al nooit waarom OCZ zegt dat je altijd een cmos clear moet doen na een firmware update of hardware change maar nu begin ik het te snappen

.