Toon posts:

[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 3 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 25.153 views
rgras schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:03:
[...]

Dat dacht ik dus ook, maar dit komt van de officiële wiki af. :?
Blijkbaar klopt dat dus niet helemaal want zoals eerder gezegd is ook mijn ervaring dat het exponentieel toe nam.

[Voor 21% gewijzigd door psychoclown op 27-04-2011 23:15]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Sanch
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-11-2022
redwing schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:02:
Ik geloof er alleen geen zak van :D Ik heb het in beta een tijdje bij gehouden en kwam toen echt op een exponentiele functie uit (50-60% duurde net zo lang als van 96-100 geloof ik)
Klopt toch ook... voor tussen de 50 en 60% heb je ongeveer 2500xp per 1% nodig terwijl bijna 100% bijna 5k is per % ;)

Grafiek is niet het totaal, maar de xp per 1% skill. Aangezien je crew dezelfde hoeveelheid XP krijgt als je tank zou je zo die 5k bij elkaar hebben voor 100% secondary, gewoon de grafiek anders lezen.

[Voor 19% gewijzigd door Sanch op 27-04-2011 23:18]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:14
rgras schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:03:
[...]

Dat dacht ik dus ook, maar dit komt van de officiële wiki af. :?
Maar betekent dat ook dat de gebruikte gegevens van de devs af komen of heeft iemand dit zelf verzonnen. Ik verwacht het laatste en dan geloof ik toch eerder mijn eigen meting (tenzij ze dit in een van de laatste patches aangepast hebben, maar daar heb ik niets van gezien)
Sanch schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:14:
[...]

Klopt toch ook... voor tussen de 50 en 60% heb je ongeveer 2500xp per 1% nodig terwijl bijna 100% bijna 5k is per % ;)

Grafiek is niet het totaal, maar de xp per 1% skill. Aangezien je crew dezelfde hoeveelheid XP krijgt als je tank zou je zo die 5k bij elkaar hebben voor 100% secondary, gewoon de grafiek anders lezen.
Dus toch exponentieel alleen dan heel vreemd in een grafiek gezet :+

[Voor 36% gewijzigd door redwing op 27-04-2011 23:19]

[removed]

redwing schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:15:
[...]

Maar betekent dat ook dat de gebruikte gegevens van de devs af komen of heeft iemand dit zelf verzonnen. Ik verwacht het laatste en dan geloof ik toch eerder mijn eigen meting (tenzij ze dit in een van de laatste patches aangepast hebben, maar daar heb ik niets van gezien)
Sanch schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:14:
[...]

Grafiek is niet het totaal, maar de xp per % skill.
Wat Sanch zegt, ik las de assen niet juist dan klopt het inderdaad wel.
Teveel in de studieboeken gezeten de laatste tijd dus ik verwachtte een exponentiele grafiek te zien, ik lette niet op :)

Overigens is de content wel van de devs afkomstig :)

• redwing
psychoclown schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:18:
Wat Sanch zegt, ik las de assen niet juist dan klopt het inderdaad wel.
Teveel in de studieboeken gezeten de laatste tijd dus ik verwachtte een exponentiele grafiek te zien, ik lette niet op :)

Overigens is de content wel van de devs afkomstig :)
Meestal geven ze juist geen info weg :)
Maarre die grafiek zou ik toch echt veel logischer vinden als hij exponentieel liep (dus dat ie gewoon aangaf hoeveel exp je nodig hebt om op zoveel procent te komen). Maar ja, dat zal wel net zijn wat je gewend bent.

[removed]

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:28
world of.... ander spelletje

[Voor 91% gewijzigd door Dutchman! op 28-04-2011 00:21]

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:50

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Altijd "leuk" zo'n balance.

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-05 20:57
Ik zie alleen een wit veld. waarschijnlijk kan ik de pic niet kijken vanaf mijn werk ;(

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-05 14:29
Tja, gelukkig zat je aan de goede kant. Ik neem aan dat je gewonnen hebt?

Ik heb dus ook wel eens in een potje gezeten met aan beide zijden 1 tier 8 en 11 tier 4/5 tanks. De 3 overgebleven plekken waren bij ons gevuld met KV-3's, tier 6 dus, en bij de tegestander met 2x IS en 1x T29, ofwel tier 7. Heel vervelend.

Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-05 10:35
Wat dacht je van 2x IS-4 tegen (bij ons) 4x KV-3 -,-"
Kon zelfs met de M7 priest maar 4% dmg doen........ Gotto love matchmaking :D

Kiek em goan!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:04
soulfightah schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:50:
het lijkt ook steeds erger te worden. Ik heb het idee dat de matchmaking tijdens de Beta beter werkte dan nu.

Ben benieuwd of daar ook wat aan word gedaan tijdens de patch.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Low Flyer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-08-2019
Tsja matchmaking gaat af en toe aardig fout, toch wel een paar potjes gehad dat we ernstig outclassed waren en toch wonnen.

Dat is dan wel weer erg mooi :)

• redwing
ChojinZ schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:04:
[...]

het lijkt ook steeds erger te worden. Ik heb het idee dat de matchmaking tijdens de Beta beter werkte dan nu.

Ben benieuwd of daar ook wat aan word gedaan tijdens de patch.
Ik denk dat het grootste probleem momenteel dat de mainstream met tier 4-6 aan het spelen is terwijl de die-hards al op de toptiers zitten. Daardoor heb je teveel tier 4-6 spelers en te weinig tier 7/8/9 spelers. Om te voorkomen dat het te lang duurt worden die tier 7/8/9 spelers volgens mij na een bepaalde tijd ingedeeld met wat er dan voor handen is (tier 4/5/6). Tijdens de beta was het allemaal wat beter gespreid en dus makkelijker voor de match-making.

Ik snap alleen niet dat ze er toen al niet meer naar gekeken hebben aangezien er toen al bekend was dat er problemen in zaten (waarvan een aantal volgens mij niet al te moeilijk op te lossen moeten zijn)

[removed]

• Sanch
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-11-2022
Low Flyer schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:08:
Tsja matchmaking gaat af en toe aardig fout, toch wel een paar potjes gehad dat we ernstig outclassed waren en toch wonnen.

Dat is dan wel weer erg mooi :)
Als het goed is gaat matchmaking volgens dit schema:

Mja kan inderdaad wel eens slecht uitkomen.

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

patrickos85 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:21:
Ik zie alleen een wit veld. waarschijnlijk kan ik de pic niet kijken vanaf mijn werk ;(
De directe link: http://screenshot.xfire.com/s/113459493-4.jpg
Als je hem nog niet ziet, ik zat in een team met 10 tank destroyers (waar onder ikzelf).
BramSd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:22:
Tja, gelukkig zat je aan de goede kant. Ik neem aan dat je gewonnen hebt?
We hebben inderdaad gewonnen, de KV's van het enemy team rushte direct naar onze spawn wat hun groottste probleem ook direct was.

offtopic:
Gefeliciteerd en een fijne dag nog! *O*
soulfightah schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:50:
Ja dit was het enige potje van gister wat ook echt degelijk was. Aan gezien ik met mijn Hetzer moest opboksen tegen IS en IS-3.
redwing schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:11:
[...]

Ik denk dat het grootste probleem momenteel dat de mainstream met tier 4-6 aan het spelen is terwijl de die-hards al op de toptiers zitten. Daardoor heb je teveel tier 4-6 spelers en te weinig tier 7/8/9 spelers. Om te voorkomen dat het te lang duurt worden die tier 7/8/9 spelers volgens mij na een bepaalde tijd ingedeeld met wat er dan voor handen is (tier 4/5/6). Tijdens de beta was het allemaal wat beter gespreid en dus makkelijker voor de match-making.

Ik snap alleen niet dat ze er toen al niet meer naar gekeken hebben aangezien er toen al bekend was dat er problemen in zaten (waarvan een aantal volgens mij niet al te moeilijk op te lossen moeten zijn)
Inderdaad, dat is niet helemaal de schuld van de matchmaking. Geef het tijd en het trekt bij en dan zal de matchmaking weer beter zijn best doen.

Gisteravond nog een aantal potjes gedaan, oa in platoon maar het ging erg wisselvallig. De ene keer hadden we een mooi potje en kon je als tier 5 ook iets bijdragen het volgende potje kon weer helemaal omslaan. Kopte de eerste battle van de dag op de m6a mooi in. Wist een goede 3 kills te maken, 5 te damagen en 4 te detecten wat goed was voor een Sniper, Steel Wall en verhoogde sharpshooter achievements. De exp was ook wel aardig, een leuke 3094 met dus double :)

• redwing
Sanch schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:19:
[...]

Als het goed is gaat matchmaking volgens dit schema:
[afbeelding]

Mja kan inderdaad wel eens slecht uitkomen.
Inderdaad en daar komt ook nog bij dat je

1) af en toe battles hebt die buiten deze kaart vallen
2) er geen rekening wordt gehouden met upgrades (een stock tank is underpowered voor zijn tier (meestal een stap terug van zijn geupgrade voorganger, een volledig geupgrade tank kan beduidend meer.
3) Dat je regelmatig ziet dat de ene kant 2 tier 8 tanks heeft terwijl de andere kant dan 2 tier 7 tanks krijgt en wat meer tier 5/6 tanks. Of net als hierboven 1 kant die alle TDs krijgt. Verspreid die tanks gewoon eens wat beter en je bent al een heel stuk verder.
4) alle tier x tanks van een bepaalde klasse tellen even zwaar terwijl er toch duidelijke verschillen zijn.

Geef de tanks een waardering (puntenaantal) per tank afhankelijk van de tank en de upgrades, probeer de verschillende type tanks wat beter over de teams te verdelen en je bent al een heel stuk verder. Ik krijg soms het idee dat ze juist expres zoveel mogelijk dezelfde tanks bij elkaar stoppen, als ik zie hoe vaak je wel niet 5 stugs of 5 Su-100s bij elkaar ziet zitten kan dat haast geen toeval zijn.

Maar sowieso zal het wel al wat beter worden als er meer mensen betere tanks krijgen, maar dan nog zal er iets aan de bovenstaande punten moeten veranderen om de matchmaking echt o porde te krijgen.

[Voor 6% gewijzigd door redwing op 28-04-2011 10:31]

[removed]

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-06 18:47
psychoclown schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:27:
Wist een goede 3 kills te maken, 5 te damaged en 4 te detecten wat goed was voor een Sniper, Steel Wall en verhoogde sharpshooter achievements.
Mijn sharpshooter staat op 63. >:)

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

User.tmp schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:35:
[...]

Deze is best makkelijk om hoog te krijgen door middel van een Loltraktor en dan met die gun die meerdere schoten doet ;).
redwing schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:29:
[...]

Inderdaad en daar komt ook nog bij dat je

1) af en toe battles hebt die buiten deze kaart vallen
2) er geen rekening wordt gehouden met upgrades (een stock tank is underpowered voor zijn tier (meestal een stap terug van zijn geupgrade voorganger, een volledig geupgrade tank kan beduidend meer.
3) Dat je regelmatig ziet dat de ene kant 2 tier 8 tanks heeft terwijl de andere kant dan 2 tier 7 tanks krijgt en wat meer tier 5/6 tanks. Of net als hierboven 1 kant die alle TDs krijgt. Verspreid die tanks gewoon eens wat beter en je bent al een heel stuk verder.
4) alle tier x tanks van een bepaalde klasse tellen even zwaar terwijl er toch duidelijke verschillen zijn.

Geef de tanks een waardering (puntenaantal) per tank afhankelijk van de tank en de upgrades, probeer de verschillende type tanks wat beter over de teams te verdelen en je bent al een heel stuk verder. Ik krijg soms het idee dat ze juist expres zoveel mogelijk dezelfde tanks bij elkaar stoppen, als ik zie hoe vaak je wel niet 5 stugs of 5 Su-100s bij elkaar ziet zitten kan dat haast geen toeval zijn.

Maar sowieso zal het wel al wat beter worden als er meer mensen betere tanks krijgen, maar dan nog zal er iets aan de bovenstaande punten moeten veranderen om de matchmaking echt o porde te krijgen.
Mee eens, ze moeten in ieder geval de gun meenemen in de berekeningen, op die manier wordt het nog een stuk beter gebalanceerd :)
User.tmp schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:35:
[...]

Die van mij pas op 24 of 26, zal eens kijken of ik nog eens een nieuw record kan zetten. Sinds gistermiddag toch vakantie dus ik heb nu heel dag de tijd, even lekker nergens aan denken en een inhaalslag maken. Na de release kon ik nog niet echt veel spelen omdat ik nog vol aan de studie moest :)

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:03
Gister ook mooi staaltje matchmaking.. beide zijdes met 4 normale tanks en de rest was arty..
Gaf wel mooi effect.. tank word gespot en bam, volle laag arty erop :')
Daarna was het een beetje lastig..geen spotters meer.. dus ons team gaf de snelste arty opdracht om maar te gaan rondcrossen en dan kijken waar de vijandelijke arty vandaan vuurde. Uiteindelijk was het een 1vs1 en wonnen we omdat onze arty iets sneller laadde dan de vijandelijke arty (ze stonden neus tegen neus).

Le Meow

• patrickos85
Poekie McPurrr schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:47:
Gister ook mooi staaltje matchmaking.. beide zijdes met 4 normale tanks en de rest was arty..
Gaf wel mooi effect.. tank word gespot en bam, volle laag arty erop :')
Daarna was het een beetje lastig..geen spotters meer.. dus ons team gaf de snelste arty opdracht om maar te gaan rondcrossen en dan kijken waar de vijandelijke arty vandaan vuurde. Uiteindelijk was het een 1vs1 en wonnen we omdat onze arty iets sneller laadde dan de vijandelijke arty (ze stonden neus tegen neus).
Dat zou ik wel willen meemaken als arty, maar niet als tank zijnde :P

• ChojinZ
psychoclown schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:27:
[...]

Inderdaad, dat is niet helemaal de schuld van de matchmaking. Geef het tijd en het trekt bij en dan zal de matchmaking weer beter zijn best doen.
Mwah, ik ben wat dat betreft wat sceptischer. Eerst zien, dan geloven. Het aantal nieuwe spelers zal alleen maar afnemen. Ook zullen veel casual gamers afhaken waardoor de groep hardcore gamers alleen maar (verhoudings gewijs) groter wordt Als je als nieuwe speler laat "instapt" dan is de kans groot dat je continue met hogere tiers wordt ingedeeld.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

ChojinZ schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:02:
[...]

Mwah, ik ben wat dat betreft wat sceptischer. Eerst zien, dan geloven. Het aantal nieuwe spelers zal alleen maar afnemen. Ook zullen veel casual gamers afhaken waardoor de groep hardcore gamers alleen maar (verhoudings gewijs) groter wordt Als je als nieuwe speler laat "instapt" dan is de kans groot dat je continue met hogere tiers wordt ingedeeld.
Dat is het mooie van RPG's (of in dit geval een game met RPG elementen), het stopt niet als je bij de laatste tier tank bent. Er zullen altijd wel mensen zijn die andere tanks gaan uitproberen. Daarnaast komen er nog veel meer tank trees in de toekomst wat mensen ook wel weer willen uitproberen. De stroom van nieuwelingen zal wel geleidelijk afnemen, dat ben ik het met je eens maar er zal wel een balans blijven tussen lage en hoge tier tanks denk ik :)

• ChojinZ
psychoclown schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:11:
[...]

Dat is het mooie van RPG's (of in dit geval een game met RPG elementen), het stopt niet als je bij de laatste tier tank bent. Er zullen altijd wel mensen zijn die andere tanks gaan uitproberen. Daarnaast komen er nog veel meer tank trees in de toekomst wat mensen ook wel weer willen uitproberen. De stroom van nieuwelingen zal wel geleidelijk afnemen, dat ben ik het met je eens maar er zal wel een balans blijven tussen lage en hoge tier tanks denk ik :)
Laten we het hopen. Want het balance dingetje is het enige in dit spel waar ik me weleens aan stoor. Voor de rest is het een schitterend spel!

• redwing
ChojinZ schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:35:
[...]

Laten we het hopen. Want het balance dingetje is het enige in dit spel waar ik me weleens aan stoor. Voor de rest is het een schitterend spel!
Ook aan mijn teamgenoten stoor ik me regelmatig hoor :D Vanmorgen weer 5 potjes verloren waarbij ik elk potje minimaal 2 tegenstanders neerhaalde en 800+ exp kreeg. Iedere keer hield ik samen met 1 of 2 anderen de ene kant van de map onder controle en werd de rest aan de andere kant afgeslacht :+ (niet dat ik nu zo'n topspeler ben met mijn laptoppie en touchpad, maar af en toe een beetje nadenken bij wat je doet en wat slim is is wel handig ;) )

[removed]

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:52

wontcachme

You catch me? No you wont

800xp bij een verloren partij kan ik vergeten. Had net 3 kills, 3 beschadigd en 3 gedetecteerd maar wel het potje verloren. Ik kreeg maar liefst 222 xp :(

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• HesRuud
wontcachme schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:47:
800xp bij een verloren partij kan ik vergeten. Had net 3 kills, 3 beschadigd en 3 gedetecteerd maar wel het potje verloren. Ik kreeg maar liefst 222 xp :(
Waarbij hij waarschijnlijk 1k+ dmg deed, en jij ~200 :D. De damage die je doet is voor 80% (dont pin me down, het is een schatting) (exclusief cappen) de exp die je krijgt, het is ook heel erg belangrijk om te kiezen of je met HE shells (long range) of AP shells (close range, beneden de 200m dacht ik) schiet, dit maakt een gigantisch verschil op heavy tanks (! deze hebben meer armor, dus ook meer penetration nodig !)

[Voor 3% gewijzigd door HesRuud op 28-04-2011 11:50]

Kiek em goan!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Ik haal maar net elke keer 200 - 300 XP, met gemiddeld 2 kills en 3 damage en ongeveer 1 of 2 detects.

• ChojinZ
redwing schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:43:
[...]

Ook aan mijn teamgenoten stoor ik me regelmatig hoor :D Vanmorgen weer 5 potjes verloren waarbij ik elk potje minimaal 2 tegenstanders neerhaalde en 800+ exp kreeg. Iedere keer hield ik samen met 1 of 2 anderen de ene kant van de map onder controle en werd de rest aan de andere kant afgeslacht :+ (niet dat ik nu zo'n topspeler ben met mijn laptoppie en touchpad, maar af en toe een beetje nadenken bij wat je doet en wat slim is is wel handig ;) )
Ow, dat doe ik al jaren niet meer. Me irriteren aan medespelers zorgt er alleen maar voor dat ik zelf ook minder goed ga spelen en uiteindelijk schiet je toch niets op met de irritatie's. ;)

• HesRuud
Nemean schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:52:
Ik haal maar net elke keer 200 - 300 XP, met gemiddeld 2 kills en 3 damage en ongeveer 1 of 2 detects.
Dit lijkt mij rond de tier 3, daar zijn dit soort hoeveelheden normaal.

Hoewel je een keer geluk kan hebben en met je T2 cunningham (inc first win en premium) 1.7k exp verdiend in 1 potje :o :o _/-\o_ (nadat je daarvoor 70k credits en 700 free exp erin hebt gepompt om hem up te graden |:( )

[Voor 10% gewijzigd door HesRuud op 28-04-2011 12:16]

Kiek em goan!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:33

Dark Angel

Corvette LS Power

Waar ik mijn af en toe aan stoor is niet het tier verschil maar waarom 1 team 4 IS3 krijgt en de andere 4 Tiger 2. lijkt mij beter om 2x2 dan te verdelen (en geen van de tanks zat in een company) heb dit nu veel vaker gezien ook met kleiner tanks. Dan is het T34 tegen pzkw 4 of stugs tegen SU's

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

soulfightah schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:56:
[...]

Dit lijkt mij rond de tier 3, daar zijn dit soort hoeveelheden normaal.
Tier 4 Hetzer.

• HesRuud
Hmm, schiet je dan vooral op heavy tanks of op mediums en lights? Het nadeel van schieten op heavy's is dat ze veel armor hebben (vooral vooraan), armor reduced damage en dus krijg je minder exp per schot. Verstandig is hierbij penetration rounds te gebruiken (kijk vooral de wiki even door, dat hielp mij gigantisch (ging van ~200-250 exp per potje naar 300-800 exp per potje), kijk dan vooral naar shells, penetration en camo. Er staat gigantisch veel info op die belangrijk is om te weten (handig gebruik maken van bosjes is super handig tegen counter arty :D)

Kiek em goan!

Met een hetzer moet je toch wel meer exp kunnen verdienen ook al is het een loss. Al is het wel sterk afhankelijk van wat jou team doet, als je de kans niet eens krijgt wat rake klappen uit te delen dan schiet het inderdaad niet op :)

• HesRuud
psychoclown schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:02:
Met een hetzer moet je toch wel meer exp kunnen verdienen ook al is het een loss. Al is het wel sterk afhankelijk van wat jou team doet, als je de kans niet eens krijgt wat rake klappen uit te delen dan schiet het inderdaad niet op :)
Daarbij is vooral met TD'ers heel erg belangrijk dat je goed gebruik maakt van camo (bosjes enzo), lees de wiki maar door, dan weet je waar ik het over heb. Zo is het bijvoorbeeld HEEL belangrijk dat je ACHTER een bosje gaat staan (en dan ong 15ft), want als je dan schiet wordt je niet gespot (waarbij je in het bosje gespot zou worden door je muzzle flash).

Kiek em goan!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Soms sta ik bovenaan, en probeert ik een A20 te beschieten gaat zijn track er af, iemand anders maakt het af, en dan heb je ongeveer 2/3 kills en dan aan het eind 230xp. Dus hoe en wat weet ik niet. En tanks boven mijn tier zijn amper tot niet te raken. Of ik krijg een critical hit.

Maar ja heb gister men Stug geunlocked hoop dat het daar wat sneller mee gaat.

Ik had tijd terug een match ik was de enige met 1 kill, uit eindelijk kreeg ik 17 exp.

Moet je echt 15 meter achter het bosje staan? En niet dus net achter het bosje? Ai dat wist ik niet, goed punt. Ik wist overigens wel dat je moet zorgen dat je voorkant niet zichtbaar is, als je in een bosje staat.

@Hier onder, mijn fout bedoelde Ft. :P

[Voor 22% gewijzigd door Nemean op 28-04-2011 12:17]

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 12:45
StugIII is stuk beter dan de hetzer imho, maar ik moet zeggen de hetzer viel mij upgraded ook al niet tegen. Stug met lange 75mm is wel fijn ding, lekkere reload. Exp valt mij wat tegen haal als ik geluk heb 800xp per game oid. Gisteren een uitzondering 2000 exp vanwege eerste winning game van de dag en ook een zeer lekkere pot.

Denk gewoon goed na. Laat je niet meeslepen in een frontline battle. De snelheid van de stug nodigt daar wel toe uit. Blijf 2e linie en bij de heavies/meds. In je eentje ben je toast. Daarnaast heb je vaak niet de slagkracht om een enemy te stoppen voordat hij jou ziet of kan flanken. De stug is wat mij betreft een support tank en zo moet je je ook gedragen.

Indien nodig, kan je aan het einde van een battle nog wel eens scouten vanwege je snelheid. Daarnaast ook een fijne tank om enemy advances op te schorten door snel naar het gat in de lijn te rijden, positie te kiezen en de medium flink te laten schrikken. Zo win je vitale tijd voor je team.

@hierboven
15ft = 15meter, 15ft is +/- 5 meter.

flickr - WOT Profile - Game PC

• redwing
Nemean schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:52:
Vaak zit ik daar ook aan hoor, maar vanmorgen ging het gewoon lekker behalve dat mijn teamgenoten niet mee wilden werken ;) (vanmorgen zat ik vooral in mijn SU-85 en als je dan ieder potje een IS/KV-3 grotendeels neerhaalt + nog wat klein grut detecteert en beschadigt ben je al een heel eind)
ChojinZ schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:55:
[...]
Ow, dat doe ik al jaren niet meer. Me irriteren aan medespelers zorgt er alleen maar voor dat ik zelf ook minder goed ga spelen en uiteindelijk schiet je toch niets op met de irritatie's. ;)
Och, irriteren is ook een groot woord, maar als je met 2 teamgenoten aan een kant staat en daar een paar heavies en nog wat kleiner grut neerhaalt en dan opkijkt en ziet dat het nog 5 man tegen 10 is baal je natuurlijk wel een beetje :+

Dat achter ipv in de bosjes gaan staan is trouwens omdat op het moment dat je schiet alle bosjes om je heen binnen 5? meter niet meer mee tellen voor camo. Als je dus zorgt dat je verder dan dat achter een bosje staat kun je gewoon schieten en toch camo blijven houden. Je kunt dit trouwens ook zien doordat je in zoom modus het bosje voor je neus blijft zien ipv dat ie doorzichtig wordt. Voor zover ik had begrepen gebeurt beide nl. op dezelfde afstand.

[removed]

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-05 14:29
redwing schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:29:
[...]

Dat achter ipv in de bosjes gaan staan is trouwens omdat op het moment dat je schiet alle bosjes om je heen binnen 5? meter niet meer mee tellen voor camo. Als je dus zorgt dat je verder dan dat achter een bosje staat kun je gewoon schieten en toch camo blijven houden. Je kunt dit trouwens ook zien doordat je in zoom modus het bosje voor je neus blijft zien ipv dat ie doorzichtig wordt. Voor zover ik had begrepen gebeurt beide nl. op dezelfde afstand.
Cool. Dat wist ik dus niet. Zo leer je nog eens wat bij.

Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:07
Dat van die bosjes wist ik wel half, echter moeten er dan toch anderen zijn die dan voor je kijken of iemand ergens rond crossed? ik heb namelijk (te) vaak dat ik ergens alleen, of met een andere TD een flank bewaak, maar als je dan niet in een bosje staat maar erachter zie je ze toch niet optijd op je afkomen?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• HesRuud
skoozie schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:49:
Dat van die bosjes wist ik wel half, echter moeten er dan toch anderen zijn die dan voor je kijken of iemand ergens rond crossed? ik heb namelijk (te) vaak dat ik ergens alleen, of met een andere TD een flank bewaak, maar als je dan niet in een bosje staat maar erachter zie je ze toch niet optijd op je afkomen?
Dat is inderdaad het grote nadeel, maar als TD'er heb je daar minder last van omdat je toch sniped vanachter de 1e linies.

Kiek em goan!

skoozie schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:49:
Inderdaad, zelf sta ik er altijd vlak achter zodat ik er doorheen kan loeren, wel handig om dit nu te weten eigenlijk :)

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:07
psychoclown schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:18:
[...]

Inderdaad, zelf sta ik er altijd vlak achter zodat ik er doorheen kan loeren, wel handig om dit nu te weten eigenlijk :)
misschien in het vervolg eerst loeren, dan achteruit rijden en schieten en weer loeren :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Ja misschien, binnenkort de SU-85 en dan gaan we het meemaken :)

Net trouwens een beroerd potje, op Karelia (base 2) met de T-34, ik ging mooi naar het noorden, wist wat te raken en zag dat de andere flank ook goed hun best deed. Ik wist dat er 1 T1 heavy en hetzer iets verderop zaten en de hetzer raakte ik al mooi. Niet veel later waren we nog met 6 man vs die T1. Ik rij er op af want ik had hem al 2x geraakt (goed voor 30%) en ik probeerde hem te lokken. Hij raakte mij en ik hem maar toen pakte hij net mijn tracks terwijl ik hem net niet kon zien. Niet echt een probleem.. ware het niet dat de anderen in plaats van mij te helpen en snel klaar te wezen (was hoogste tier nog over en sowieso een van de hoogste in het potje) blijven ze allemaal campen.. :X Is zelfs een draw geworden ook 8)7

• Vivaladen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06-2020
skoozie schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:20:
[...]

misschien in het vervolg eerst loeren, dan achteruit rijden en schieten en weer loeren :)
oow dat verhaal wist ik ook nog niet,zoek altijd een leuke struik op en dan parkeer ik hem er midden in :P
maar als je achteruit rijd wordt je dan niet zichtbaar voor de tegenstander? en als je die binoculairs hebt geequipped verlies je hem dan niet uit het zicht als je net op die radius/bereik limiet zit? miss beter om eerst een schot te lossen en hem dan in zn achteruit te zetten? sta je stil en kan je gelijk aan je 2e schot beginnen.

Maar hetzer en Stug zijn prima tankjes hoor van de upgrade van hetzer naar stug merkte ik in het begin niet zoveel maar van marder naar hetzer was wel ff een overgang..hoop dat de upgrade van Jagdpz4 naar jagdpanther ook een mooie word :D maar das nog ff farmen, die ben ik nu met mn stug en jagdpz4 bij elkaar aan het farmen (stug elite)

The Stormwind Crusaders - Pyrewood Village

• HesRuud
skoozie schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:20:
[...]

Geen goed idee, als je beweegt krijg je een -40% camo op je tank. Na 5 seconden wordt dit gereset, dus de kans dat je gespot wordt als je achter een bosje rijdt is groter (helemaal als je dan naar achteren rijd om te schieten).

Kiek em goan!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Zelf ook sinds een weekje bezig en vind het wel een leuk spelletje.
Cross nu rond in een PzKpfw III ausf. A.
Nadeel vind ik tot nu toe dat je tegen de hogere tiers kansloos bent, met name TD's die je met 1 shot neer hebben. Moet dus echt gaan loeren op de Light tanks, TD,s en een verdwaalde arty. Bent dus echt kannonenvoer met de eerste voertuigen als je te aanvallend speelt. Of je moet soms geluk hebben als je rusht en dan ergens kan schuilen. Himmelsdorf lekker over het centrale plein racen, wachten tot de kust veilig is en dan doorrijden en tanks van achter verrassen is echt leuk.

Vraagje trouwens. Is het mogelijk als je een nieuwe tank hebt om de bemanning van je oude tank over te zetten in je nieuwe tank met behoud van experience ? Duurt anders wel erg lang om dat met een nieuwe crew te doen.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

• Vivaladen
Zertaxka schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:43:

Vraagje trouwens. Is het mogelijk als je een nieuwe tank hebt om de bemanning van je oude tank over te zetten in je nieuwe tank met behoud van experience ? Duurt anders wel erg lang om dat met een nieuwe crew te doen.
ja dat kan maar dat kost je wel 2x goud:
1x om je crew te trainen in het gebruik van de nieuwe tank
1x om je crew weer op 100% te zetten (90% kost geld/zilver maar geen goud)

je secondary skill behoud je uiteraart :)

[Editje:] ja die PanzerKampwagen3 koppen niet zoveel TD patroontjes terug, net als de M3 Lee daar heb ik 9 vd 10 keer ook penetration op ;)

mooiste blijven de snelle lights dat je dan op de bonnefooi ervoor mikt en dat ze dan in full speed exploderen en heel snel stil staan,ziet er echt gaaf uit :)

gister nog heel laf een tiger gepakt die me voorbij reed,schoot hem in zn rug en ging weer gauw het heuveltje af aan de andere kant zodat als ie eroverheen kwam ik het eerste schot had...ineens had ik de kill! :S bleek ik die gap in de fik geschoten te hebben ofzo denk ik :S

[Voor 34% gewijzigd door Vivaladen op 28-04-2011 13:49]

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 11:31
Ga scouten; zeker met snelle tank verdien je hier goed XP mee. Je kan ook een arty zoeken waarmee je automatisch veel scout aangezien arty vaak bij hun base ligt

• Vivaladen
hopiconjo schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:47:
Ga scouten; zeker met snelle tank verdien je hier goed XP mee. Je kan ook een arty zoeken waarmee je automatisch veel scout aangezien arty vaak bij hun base ligt
ja? is het een beetje luceratief om met een elite lightje free Xp te grinden voor als je main stuk / in gevecht is? doe dat nu met de stug3 maar lijkt me imo makkelijker/sneller om dan een lightje te pakken en vol gas de kaart rond te struinen :P iemand ervaringen hier mee? wel eens aan gedacht maar nooit uitgeprobeert :P

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-06 15:33
Vivaladen schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:52:
[...]

ja? is het een beetje luceratief om met een elite lightje free Xp te grinden voor als je main stuk / in gevecht is? doe dat nu met de stug3 maar lijkt me imo makkelijker/sneller om dan een lightje te pakken en vol gas de kaart rond te struinen :P iemand ervaringen hier mee? wel eens aan gedacht maar nooit uitgeprobeert :P
Ja, maar ik ben een hele slechte scout :P
Ga altijd heel snel aan puin.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• Vivaladen
hexta schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:54:
[...]

haha ok maarja als je daar zonder al teveel moeite een bak xp erbij kan verdienen dan klinkt dat best aantrekkelijk haha

• User
Devver over die copy-paste (gejatte) tank:
Everything genius is simple.
Ja idd, een ontwerp jatten is inderdaad makkelijk. Maar of het 'genius' is? Nein.

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-03 18:13
Ik kan de tank voor de 3e plaats niet eens zien.. staat geen linkje

I-racing Profile

• User
Gedeelde 3e plek.

en

De eerste is totaal onrealistisch en de 2e is copy-paste.

[Voor 10% gewijzigd door User op 28-04-2011 14:07]

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-05 00:39
soulfightah schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:30:
[...]

Geen goed idee, als je beweegt krijg je een -40% camo op je tank. Na 5 seconden wordt dit gereset, dus de kans dat je gespot wordt als je achter een bosje rijdt is groter (helemaal als je dan naar achteren rijd om te schieten).
Je tank heeft twee camo waarden, één voor stil staan en één voor movement. Dit verschilt per tank en is niet min 40%. Sommige heavies hebben bij stilstand 0.195, maar als ze gaan rijden 0.015. Dat is gewoon ~93% minder! Verder klopt je verhaal wel. Het camo verlies door te rijden is waarschijnlijk groter dan het schieten.

Deze camo waarden zijn zeg maar een negatief percentage voor de view range van de vijand. Heeft de vijand een view range van 300m (dit hangt ook van zijn crew skill/equipment etc af) en jij een camo waarde van 0.20 dan kan hij jou pas spotten op 240m. Dus 20% minder. De game heeft een max view range van 500m, maar vanwege deze camo reducties loont het dus wel om je view range boven de 500m te boosten met binocs, ventilation, optics, chocolate!!

Het is nog onbekend hoeveel camo een bush toevoegd, maar het is behoorlijk veel. Als je echter schiet dan werken alle bushes in een straal van 15 feet (~5meter) voor 5 seconden niet meer. Dit is dezelfde afstand als waar je door bosjes heen kan kijken. Ook moet je op passen met je gun flash, deze verlaagt je eigen tank camo waarde tijdelijk voor 5 seconden. Deze waarde verschilt per gun en bij sommige guns is het verlies minimaal. Ga er maar van uit des te grote de gun des te groter je camo verlies. Zorg dus dat je gun uiteinde niet uit het bosje uitsteekt want dan verlies je camo door de gun flash als je schiet. Het beste is dus je gun uiteinde achter de bush en meer dan 5 meter achter de bush gaan staan. Nadeel is zoals hier al gemeld dat je zelf amper iets kan spotten.

De SU-85 heeft bijvoorld een camo waarde van 0.20 moving en 0.60 stilstand. Die 0.60 camo + nog een bush = epic hiding skills.
Voor wie geinteresserd is in wat de camo waarde van je tank is kijk dan op http://wotdb.ru/
Klik met je rechter muisknop op de tank waar je het van wil weten en klik dan op het meest rechter tabblad. De bovenste getallen op die page geven je camo moving/stilstand weer.
Zertaxka schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:43:
Staat ook deels in de TS misschien wel handig om even door te lezen :)
hexta schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:54:
[...]

Ja ik ook, soms gaat het super goed maar veelal ben ik de sjaak als ik net door een voorbij rijdende tank gespot word. De volgende tank zal mijn tracks eraf schieten en het is einde oefening ;)
Ik heb mijn BT-2 nog, binnenkort af en toe eens mee scouten.
Die eerste is wel een beetje wtf.. jammer om te horen dat ze dat dan weer niet zo nauw nemen.

• HesRuud
Rutger Mulder schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:07:
[...]

Je tank heeft twee camo waarden, één voor stil staan en één voor movement. Dit verschilt per tank en is niet min 40%. Sommige heavies hebben bij stilstand 0.195, maar als ze gaan rijden 0.015. Dat is gewoon ~93% minder! Verder klopt je verhaal wel. Het camo verlies door te rijden is waarschijnlijk groter dan het schieten.

Deze camo waarden zijn zeg maar een negatief percentage voor de view range van de vijand. Heeft de vijand een view range van 300m (dit hangt ook van zijn crew skill/equipment etc af) en jij een camo waarde van 0.20 dan kan hij jou pas spotten op 240m. Dus 20% minder. De game heeft een max view range van 500m, maar vanwege deze camo reducties loont het dus wel om je view range boven de 500m te boosten met binocs, ventilation, optics, chocolate!!

Het is nog onbekend hoeveel camo een bush toevoegd, maar het is behoorlijk veel. Als je echter schiet dan werken alle bushes in een straal van 15 feet (~5meter) voor 5 seconden niet meer. Dit is dezelfde afstand als waar je door bosjes heen kan kijken. Ook moet je op passen met je gun flash, deze verlaagt je eigen tank camo waarde tijdelijk voor 5 seconden. Deze waarde verschilt per gun en bij sommige guns is het verlies minimaal. Ga er maar van uit des te grote de gun des te groter je camo verlies. Zorg dus dat je gun uiteinde niet uit het bosje uitsteekt want dan verlies je camo door de gun flash als je schiet. Het beste is dus je gun uiteinde achter de bush en meer dan 5 meter achter de bush gaan staan. Nadeel is zoals hier al gemeld dat je zelf amper iets kan spotten.

De SU-85 heeft bijvoorld een camo waarde van 0.20 moving en 0.60 stilstand. Die 0.60 camo + nog een bush = epic hiding skills.
Voor wie geinteresserd is in wat de camo waarde van je tank is kijk dan op http://wotdb.ru/
Klik met je rechter muisknop op de tank waar je het van wil weten en klik dan op het meest rechter tabblad. De bovenste getallen op die page geven je camo moving/stilstand weer.
Toch iets uitgebreider dan mijn post ;) Verder wil ik zeggen dat je een prima analyse gepost hebt en mij ook een beetje meer duidelijkheid hebt geschept. Daarvoor mijn dank! _/-\o_

Verder nog een vraagje: Als ik met een M41 speel (en ik heb een hoge schiethoek) en mijn gun komt boven (!) het bosje uit, als ik dan schiet, telt het dan ook als ik 5 meter achter het bosje sta? (omdat je er eigenlijk overheen schiet en de muzzle flash boven het bosje uit komt 8) )

Kiek em goan!

• User
psychoclown schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:11:
Die eerste is wel een beetje wtf.. jammer om te horen dat ze dat dan weer niet zo nauw nemen.
De forums zijn ook 'redelijk' pissed off.

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Rutger Mulder schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:07:
[...]

- heel veel info -

Bedankt voor de info trouwens, helaas voor de stug niet :'(

• patrickos85
Nemean schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:15:
[...]

Van de stug is 'off the charts' zo hoog! :+

Maar serieus, Stug is erg moeilijk te vinden als hij crew hoog heeft + het tank net voor -25%.

• Rutger Mulder
soulfightah schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:13:
[...]

Toch iets uitgebreider dan mijn post ;) Verder wil ik zeggen dat je een prima analyse gepost hebt en mij ook een beetje meer duidelijkheid hebt geschept. Daarvoor mijn dank! _/-\o_

Verder nog een vraagje: Als ik met een M41 speel (en ik heb een hoge schiethoek) en mijn gun komt boven (!) het bosje uit, als ik dan schiet, telt het dan ook als ik 5 meter achter het bosje sta? (omdat je er eigenlijk overheen schiet en de muzzle flash boven het bosje uit komt 8) )
Geen idee eigenlijk, zou denken van wel. Maar meestal als de vijand in de buurt van een arty komt gaan ze toch in tankdestroyer mode voordat ze gespot worden. En wie weet is je camo verlies door de gunflash wel minimaal bij arty.
Nemean schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:15:
[...]

Ik heb het ooit een keer opgezocht in de game files voor de stug, maar weet het niet precies meer. De Stug camo was wel hoog, kan wel eens 0.3/0.5 ofzo geweest zijn. De devs hebben de game files na release aangepast zodat je niet meer de camo waarden kan uitlezen voor de tanks en guns. Ik heb helaas geen backup gemaakt van de game files tijden de beta.

Ik had de gun waarden van de Maus en IS7 nog wel
128mm KwK 44 L/55 (Maus)
<invisibilityFactortShot value="0.15" />
<shotDispersionRadius value="0.35" />
- <shotDispersionFactors>
<turretRotation value="0.08" />
<afterShot value="3.0" />
<whileGunDamaged value="2.0" />
<maxDistance value="700" />

130mm S70 (IS-7)
<invisibilityFactorAtShot value="0.15" />
<shotDispersionRadius value="0.35" />
- <shotDispersionFactors>
<turretRotation value="0.08" />
<afterShot value="4.0" />
<whileGunDamaged value="2.0" />
<maxDistance value="700" />

De IS-7 heeft een stilstand camo van 0.195 en als hij schiet 0.15. Je verliest dus maar 4,5% camo door te schieten. Bij de Maus maakt het niet uit die heeft toch amper camo, dit moet nog gefixed worden in een patch.

Zal eens kijken of een nog een beta install kan vinden/doen voor de oude game files.

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Waar haal je die 0.195 een de 4.5% vandaan? Dit is wel even interessant om te weten hoeveel technische details een game wel niet met zich mee kan brengen. Ik was al onder de indruk van Silent Hunter hoe dat in elkaar stak maar dit spel is ook al flink.

• Rutger Mulder
Nemean schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:16:
Waar haal je die 0.195 een de 4.5% vandaan? Dit is wel even interessant om te weten hoeveel technische details een game wel niet met zich mee kan brengen. Ik was al onder de indruk van Silent Hunter hoe dat in elkaar stak maar dit spel is ook al flink.
<invisibilityFactortShot value="0.15" />

Normaal bij stilstand 0.195, na schieten 0.15 voor 5 seconden. Verschil is dus 0.045 aka 4,5%. :)
Zojuist weer een lekker potje met de T-34 op Cliff Base 2. Nam een aantal mee over rechts en al gauw kwamen we wat tegen. Wist een SU-85 flink te raken evenals een PzIII welke ik ook meteen afmaakte. Daarna met heel de zooi op een T-14 die ik wist te killen en die werd bij gestaan door nog een PzIII die eveneens zeer snel neer was. Reed nog steeds voorop met 100% hp en ik pakte een M2 mee om vervolgens op te rukken naar het midden (dus een cirkel om de berg). Een T-46 die bleef aan me plakken omdat die zag dat ik een grote overlevingskans bood. De KV wist ik volop te raken maar moest toen wegduiken omdat ik hard geraakt werd en de KV bijna rondgedraaid was (korte gun). Echter stond de T-46 helaas voor me en had niet door dat de KV het op mij gemunt had. Kon nog ontsnappen aan de KV maar een andere medium ergens in de bosjes pakte me. In ieder geval 3 kills, 3 damaged, 5 detects en een mooie 13xx exp zonder verdubbeling :)

• Rutger Mulder
Net ff een icon mod geinstalleerd. Door de kleuren/namen kun je lekker snel zien tegen welke tanks je speelt en wat hun hull armor is. Alleen jammer dat ze de turret armor er niet bij in gedaan hebben. Voor de mod zie:
http://forum.worldoftanks...1-pogs-contour-icon-mods/

• themac1983
netjes die icon mod.. vanavond ook ff downloaden.

Die 3e plek..... Een raket.. op een tank... je zou toch denken dat je fuel tanks redelijk de fik in gaan bij het afschieten....

En als die andere copy/paste is dan is dat echt schandalig! zou ik als leiding naderhand toch de uitslag nog aanpassen hoor.

I-racing Profile

• User
themac1983 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:53:
netjes die icon mod.. vanavond ook ff downloaden.

Die 3e plek..... Een raket.. op een tank... je zou toch denken dat je fuel tanks redelijk de fik in gaan bij het afschieten....

En als die andere copy/paste is dan is dat echt schandalig! zou ik als leiding naderhand toch de uitslag nog aanpassen hoor.
Waarom zou je uberhaupt een dure, schaarse Tigertank gebruiken voor iets wat een vrachtauto beter kan?
Die vind ik er nog wel aardig uitzien in tegenstelling tot sommige anderen maar eerlijk gezegd vind ik het onzin.
Uit ervaring weet ik wel wat ik wel en niet kan penetraten en dat is mijn inziens meer waard :)

Zojuist ook een mooi potje met de T-34 maar met een loss.
Flinke rampage van mij en een andere T-34 op Westfield (base1). We reden samen richting A10 en hebben op een gegeven moment aardig wat tanks gedetect en gekilled. Helaas wist de andere flank het niet te houden en konden we ook niet op tijd terug zijn op de base om te verdedigen. Uiteindelijke score was 3 kills, 5 damaged en 5 detects maar helaas verloren. Wel een zeer leuk potje, zulke losses vind ik dan ook helemaal niet erg :)

• User
Ik heb zelf deze iconmod. :)

• Rutger Mulder
Heb nog een hulpje gevonden voor de tank hitzones met skins. Moest het ff proberen nadat ik het gelzen had. :P

•Red - Engine, chance of fire
•Blue - Driver
•Yellow - Gun
•Orange - Crew member (commander, loader etc)
•Purple - weak spot (high chance of penetrating armor)
•Light-Blue - weak spot with medium chances of penetrating
•White - Ammo

• HesRuud
Rutger Mulder schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:05:
Heb nog een hulpje gevonden voor de tank hitzones met skins. Moest het ff proberen nadat ik het gelzen had. :P

[afbeelding]

•Blue - Driver
•Yellow - Gun
•White - Ammo
Heeft zo weinig zin voor arty's, dan zit je toch vaak over 700m te knalle (knappe jongen als je dan 20x20cm weet te raken :D)

@ hieronder:

Wat is dat nou weer voor reactie? Persoonlijk vind ik het een goede tool om toch die plekjes te proberen te raken. Vergeet niet dat armor prenetration belangrijker is dan pure damage, dat jij dat niet snapt geeft je nog geen vrijbrief om zo te reageren.

[Voor 15% gewijzigd door HesRuud op 28-04-2011 16:12]

Kiek em goan!

• hexta

[afbeelding]

•Blue - Driver
•Yellow - Gun
•White - Ammo
Fucking gay.

• wontcachme

wontcachme

[afbeelding]

•Blue - Driver
•Yellow - Gun
•White - Ammo
Waar heb je die gevonden?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:59

Tylocke

[Team Carrack]

Natuurlijk is dit superhandig maar het voelt wel een beetje aan als iets illegaals. Vraag me af wat het officiele standpunt is op dit gebied.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• HesRuud
type_o schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:12:
Natuurlijk is dit superhandig maar het voelt wel een beetje aan als iets illegaals. Vraag me af wat het officiele standpunt is op dit gebied.
Persoonlijk snap ik het probleem niet, je kan ook deze plekken voor elke tank uit je hoofd leren. Het enige voordeel dat je dan hebt (als je deze skin gebruikt) is dat je die plekken niet uit je hoofd hoeft te leren. Het geeft je geen super groot voordeel tov mensen die het niet gebruiken.

Kiek em goan!

• Rutger Mulder
Die is ook wel netjes. Het gaat mij bij de mods ook meer om de tank namen/tier want die standaard icoontjes lijken vaak erg op elkaar. (wel jammer van die russiche taal)

Verder dat van die armor values en skins leer je vanzelf ook wel. Maar in het begin kan het wel beetje helpen. Het is trouwens gewoon toegestaan om dit te doen, Overlord heeft dit zelf gezegd.

http://forum.worldoftanks...8363-search-hitbox-skins/

Op page 2 van dit topic staat een updated link met meer tanks
http://forum.td82.ru/files/vehicles.rar
soulfightah schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:07:
[...]

@ hieronder:

Wat is dat nou weer voor reactie? Persoonlijk vind ik het een goede tool om toch die plekjes te proberen te raken. Vergeet niet dat armor prenetration belangrijker is dan pure damage, dat jij dat niet snapt geeft je nog geen vrijbrief om zo te reageren.
Waarom? Het is gewoon lame en ik hoop dan ook dat Wargaming ze in de nabije toekomst weet te weren.
Dat je zelf tankskins eroverheen gooit in de kleuren van de regenboog moet je zelf weten maar dit zie ik als een soort van handmatige aimbot, je moet alleen nog zelf mikken.

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Lol @ Het gele stipje op de panther, daar moet je hem in ieder geval raken om zijn gun te vernietigen.

• themac1983
moet ook zeggen dat ik de hitbox skins een beetje richting cheaten vind gaan.
MAAR Wargaming zegt zelf dat de skins gemaakt mogen worden zoals je wilt. Daarom staan ze op je local pc.
Als ze dit niet willen moeten ze de skins ook maar serverside gaan doen.

I-racing Profile

• HesRuud
psychoclown schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:17:
[...]

Waarom? Het is gewoon lame en ik hoop dan ook dat Wargaming ze in de nabije toekomst weet te weren.
Dat je zelf tankskins eroverheen gooit in de kleuren van de regenboog moet je zelf weten maar dit zie ik als een soort van handmatige aimbot, je moet alleen nog zelf mikken.
"handmatige aimbot"? Jij denkt toch ook na over een schot die je lost, dit is sowieso op de tank (ga ik toch vanuit :+ ), alleen waar op de tank ligt geheel aan jou. Beeld je nu eens in dat je een rood puntje op de tank ziet vanaf 200m (normale schietafstand lijkt mij), ga er dan even vanuit dat dit puntje niet eens 1 pixel groot is (misschien 4 als je ingezoomed zit). De kans dat je dan er echt wat aan hebt is weinig.

In mijn optiek is het voordeel dat je ermee hebt niet groot genoeg om het illegaal te maken, zoals ik zei kan je ook de plekken beredeneren of uit je hoofd leren.

Kiek em goan!

• hexta
Verzoekje, ik heb de icons in de verkeerde map gedondert :S
C:\Games\World_of_Tanks_closed_Beta\res\gui\maps\icons\vehicle
Die map, ipv de Contour map die er in staat.
Weet iemand waar ik die vehicle icons terug kan vinden?

• User
Client overnieuw installeren.

• hexta
soulfightah schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:25:
[...]

"handmatige aimbot"? Jij denkt toch ook na over een schot die je lost, dit is sowieso op de tank (ga ik toch vanuit :+ ), alleen waar op de tank ligt geheel aan jou. Beeld je nu eens in dat je een rood puntje op de tank ziet vanaf 200m (normale schietafstand lijkt mij), ga er dan even vanuit dat dit puntje niet eens 1 pixel groot is (misschien 4 als je ingezoomed zit). De kans dat je dan er echt wat aan hebt is weinig.

In mijn optiek is het voordeel dat je ermee hebt niet groot genoeg om het illegaal te maken, zoals ik zei kan je ook de plekken beredeneren of uit je hoofd leren.
As je het uit je hoofd herkent dan ben je goed,
Als je daar een kleurplaat voor nodig hebt, dat is gewoon onwijs kinderachtig.

Hetzelfde als mensen die in counterstrike de skins van poppetjes self illumination gaven.

• Rutger Mulder
hexta schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:25:
Verzoekje, ik heb de icons in de verkeerde map gedondert :S
C:\Games\World_of_Tanks_closed_Beta\res\gui\maps\icons\vehicle
Die map, ipv de Contour map die er in staat.
Weet iemand waar ik die vehicle icons terug kan vinden?
Hier, ff geupload voor je :)
https://rapidshare.com/files/459614359/vehicle_icons.rar

• Rutger Mulder
Ik vind deze skins ook geniaal, ff fun voor in je tier 1. :P

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 09:10
Rutger Mulder schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:51:
Net ff een icon mod geinstalleerd. Door de kleuren/namen kun je lekker snel zien tegen welke tanks je speelt en wat hun hull armor is. Alleen jammer dat ze de turret armor er niet bij in gedaan hebben. Voor de mod zie:
http://forum.worldoftanks...1-pogs-contour-icon-mods/
[afbeelding]
Grappig, we zaten in dezelfde pot toen je deze afbeelding maakte ;-)

Komt niet vaak voor dat ik toevallig een GoTer tegen kom trouwens.

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

• Rutger Mulder
harmen1987 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:03:
[...]
Grappig, we zaten in dezelfde pot toen je deze afbeelding maakte ;-)

Komt niet vaak voor dat ik toevallig een GoTer tegen kom trouwens.
Was ik niet, is gewoon de image van de mod maker. ;)

Wel erg toevallig dat jij er bij op staat.

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 09:10
Ja, dan is het nog toevalliger ;)

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

• User
De devvs krijgen een gruwelijke lading shit over zich heen op de forums door die contest. >:)

• wontcachme

wontcachme

Ik krijg een beetje genoeg van mijn T20 aangezien ik constant ontplof bij de minste schoten. Zit nu te kijken om over te stappen naar de heavy serie. Twijfel alleen van welk land.

USA:
Ik kan met mijn M3 Lee een Heavy researchen maar die heeft ook relatief weinig armour.

USSR:
Beste bescherming (aan de voorkant) en hoge rate of fire, maar niet precies.

GERMANY:
Er staat alleen dat ze zo groot als een huis zijn en goede armour.

Welke zouden jullie kiezen als je moest kiezen. En welke als je ook nog zou beginnen met een TD uit dat land?

Ik neig zelf naar de de Duitsers (en dat is niet omdat ik 1km van de grens woon :P). Die lijken mijn de beste Heavy's te hebben en ook zeer goede TD's.

• User
wontcachme schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:29:
Ik krijg een beetje genoeg van mijn T20 aangezien ik constant ontplof bij de minste schoten. Zit nu te kijken om over te stappen naar de heavy serie. Twijfel alleen van welk land.
You're doing it wrong.

Heb al een keer een steel wall op de T20 gehaald. :)

• wontcachme

wontcachme

User.tmp schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:30:
[...]

You're doing it wrong.

Heb al een keer een steel wall op de T20 gehaald. :)
Het gaat al beter dan laatst, maar bij bijna elk schot wordt ik al getracked.

Net ook weer een fijn actie. Ik zie niemand (stond nog op de basis met vijf anderen) en heb drie Arty's op mijn dak en de ene TD schot na de andere kwam langs. Dat was weer erg snel voorbij. Amerikaanse mediums zijn niet bepaald aan mij besteed heb ik het idee

• User
wontcachme schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:34:
[...]

Het gaat al beter dan laatst, maar bij bijna elk schot wordt ik al getracked.

Net ook weer een fijn actie. Ik zie niemand (stond nog op de basis met vijf anderen) en heb drie Arty's op mijn dak en de ene TD schot na de andere kwam langs. Dat was weer erg snel voorbij. Amerikaanse mediums zijn niet bepaald aan mij besteed heb ik het idee
Heb je een repairkit?

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-05 12:26
Die heb ik ook, heb veel icon mods gezien maar vond deze er toch wel uitspringen qua strakheid :-) Erg nette icons.

5800X3D - RTX3080 - 1440p@270Hz Inventaris

• User
Rynji schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:37:
[...]

Die heb ik ook, heb veel icon mods gezien maar vond deze er toch wel uitspringen qua strakheid :-) Erg nette icons.
Alleen jammer dat de Beta sherman er niet tussen zit.

• wontcachme

wontcachme

Ja, een kleine. Ik wil aan die dingen geen goud uitgeven, alleen credits. Maar zodra de boel heel is ben ik alweer beschoten en getracked
Welke skin is dit? Ik kan alleen de fellere versie vinden op WoT. Deze is wat minder nadrukkelijk

[Voor 36% gewijzigd door wontcachme op 28-04-2011 21:38]

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Speel ik nu net een potje, ik schiet op een KV, rijd hij net zeg 10cm naar voren, vliegt mijn shell achterlangs en doorboort een friendly op zoveel meter afstand. :'(

Heb nu ongeveer 5 potjes gedaan, ik heb er 1 gewonnen, de rest verloren gewoon weg omdat mensen niet door hebben wanneer ze nu wel moeten aanvallen en wanneer niet. Druppelend aanvallen, beter gezegd 1 voor 1 is gewoon zinloos. Of heel de tijd blijven campen tot dat hun aanvallen heeft ook weinig nut.

[Voor 47% gewijzigd door Nemean op 28-04-2011 21:18]

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de playertable stuur psychoclown of Annihilism dan een DM met je WoT profiellink!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee