30k free xp uitgegeven en T-43 verkocht om een T-54 te halen. Free xp op beste gun + turret gezet. Gold gebruikt om de ervaren T-43 crew met 100% te hertrainen.
Eerste ritje in El Halluf was wel lekker in een team met 6 T-54. Lekkere gun die overal damage kan uitdelen, goede survivability tegen een IS-4 en VK rear seater. Ik begon in zuidwesten, ging aan de linkerflank scouten en de vijand zat allemaal op een hoopje in het noorden te basecampen in de hoop de T-54's tegen te houden. Deuls tegen heavies duurde niet langer dan 2 schoten van mijn gun, de team levert veel vuursteun.
Dan een potje in Murovanka, ik begon in het noordoosten, snel door het bos rijden, liet de hp van een SU-152 in zuidoosten in vrije val gaan, dan wat damage op een IS, een IS-4 afgemaakt, een Panther II spotten en wat damage erop. Arties moesten ook gloeien, de Maus werd ook zicht voor onze arty, een T32 lastig vallen,... en bepaalde targets gingen na door mij gespot te worden zo snel dood dat ik niet eens een schot op hen kon plaatsen.
ISU rampage in Ensk. Ik begon in het zuiden en keek kat uit de boom om te zien hoe de vijand zich over de flanken deelt. Een Panther kwam in center eventjes kijken, 2 schoten en afgemaakt. Dan kwam een blinde medium kijken, boem. Een Jagdpanther keek van achter een muurtje naar mij en ik kon alleen zijn dak zien (zijn gun zat veel te laag), dus lekker one-shotten zonder dat hij wist vanwaar dat kwam. Een friendly VK rear seater raakte een medium zacht en ik pompte een 152 mm shell erdoor voor de kill. Dan doet de rear seater een rare manoeuvre (om te voorkomen dat de voorkant tracked wordt voordat zijn gun op de Tiger II kan schieten), achteruit rijden met de gun naar achteren gericht om een Tiger II te beschieten, tracked en de rear seater rijdt weg. Ik reed erin, werd geraakt en boem daar ging de Tiger II. Ik hoop dat er nog wat van de 3 arties overblijft, rear seater pakt er eentje, Ferdinand pakt de 2de en ik nam de derde, een GW Panther.