Ter aanvulling op jouw reactie:
Als je een Android smartphone tot je beschikking hebt met een ingebouwde microSD slot, kan je in combinatie met een USB OTG (on-the-go) kabel en een externe HDD je GoPro opnamens veilig stellen en je microSD kaartje weer legen voor de volgende shoot. Deze optie om je microSD kaartje te legen heeft zo zijn voordelen:
1.) Je hoeft geen "zware" laptop mee te sjouwen want je smartphone is al inprincipe een pocket-computer
2.) Je hoeft niet te zuilen met veel (dure) SD-kaartjes en bang zijn dat je ze gaat verliezen op vakantie
3.) Snellere data overdracht tussen microSD en externe HDD in vergelijking tot Wi-Fi verbinding tussen GoPro en je smartphone.
Enige nadeel is dat je je smartphone niet kan opladen tijdens de data overdracht tussen de microSD en aangesloten externe HDD. Dus zorg er voor dat je batterij van je smartphone redelijk vol is opgeladen voordat je je waardevolle opnamens gaat overzetten en back-uppen. Het overzetten van bestanden is dan ook een goede avond klus op je vakantie adres, zo kan je de volgende dag er weer volop tegen aan ;-)
Voordat je je externe HDD koppelt aan je smartphone d.m.v. USB-OTG kabel raad ik je aan om de app 'Total Commander' + bij behorende 'USB plug-in' te downloaden (gratis verkrijgbaar via de Play Store) Zo hoef je je externe HDD niet perse te formateren naar Fat32 (wat oorspronkelijk nodig was).
Edit*
Externe HDD 'handmatig' formateren naar fat32 aangeraden.
Ik ben sindskort ook een trotse eigenaar van een GoPro Hero 4 Silver en ik zocht ook naar een fijne manier, om on-the-road, back-ups te maken van mijn waardevolle data. Omdat we binnenkort voor 3 weken gaan backpacken in Indonesië willen we zo licht mogelijk op pad gaan. Daarom heb ik geen zin om mijn laptop mee te sjouwen en zocht ik naar een goed alternatief.
Via bangood.com(
http://www.banggood.com/W...Adapter-Port-p-50829.html) een micro USB-OTG kabeltje besteld voor een spotprijsje van 1.31 Euro (
zonder verzendkosten), betaald met iDeal, vanuit China verscheept en binnen 7 dagen geleverd(
hoe is het mogelijk!?!?) Vorig weekend wat test footage gemaakt van 5 GB en de back-up methode op de proef gesteld. In eerste instantie was ik bang dat de USB-OTG kabeltje onvoldoende stroom zou leveren aan mijn externe HDD maar gelukkig was dit niet het geval en herkende m'n Galaxy S5 het apparaat als een '
USB device'. Ik moet zeggen dat ik aardig was verrast door de overdracht snelheid tussen microSD en externe HDD. Ik haalde namelijk overdracht snelheden tussen 3 en 50 Mbps en het duurde ongeveer 6 minuutjes om alle data van 5 GB over te zetten naar m'n externe HDD.
Deze manier van back-ups maken is zeer aan te raden voor degenen die wat lichter bepakt op vakantie willen gaan :-)
EDIT:
Vorig week zaterdag de night lapse feature uitgetest (4K)
[
YouTube: https://youtu.be/5VWN_4IMT-U]
[
Voor 6% gewijzigd door
trueliez op 25-08-2015 16:55
]