Heb het toevallig vanmiddag getest. Hij stopt gewoon met filmen en vervolgens gaat hij uit.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:42:
Beste,
Ik kan het precies nergens vinden maar wie kan mij helpen.
Wat gebeurt er met de opname (filmen of time lapse) indien de batterij het begeeft? Slaat hij dan de opname nog op of ben ik dan alles kwijt?
Ik heb de hero4 silver en zou graag een night lapse doen maar ik heb geen open case dus kan het apparaat niet opladen terwijl ik deze zolang mogelijk de nacht zou laten filmen..
Hopelijk iemand die het antwoord hierop heeft.
Grts
Kris
Verwijderd
Bedankt. wel leuk om te weten dat de opname dan niet verloren is. :-)Shadow343 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:56:
[...]
Heb het toevallig vanmiddag getest. Hij stopt gewoon met filmen en vervolgens gaat hij uit.
Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd wat je kunt doen, maar de Gopro studio spaced gewoon bigtime in de edit mode. Weet iemand nog andere software wat ook 60fps 1080p als export (output) kan? Ik heb veel pakketten getest maar tot nu toe geen vervanger weten te vinden die dat kan.keepitfrosty schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:56:
[...]
Een pakket als premiere of after effects al geprobeerd? En je gopro video omzetten naar een formaat voor editing (GoPro studio kan dat via export). Op mijn mac (final cut pro x) zet ik alles altijd om naar prores of voor de gopro naar cineform en dan gaat het de editor in. Het speelt dan altijd soepel af en scrubben door de timeline dan ook. Tenzij je er een berg filters overheen gooit natuurlijk.
Heb je CS6 toevallig? Heb even snel gekeken en daar kan je een project aanmaken voor 1080 60 fps. Zelf nog geen projecten op 60 fps gemaakt, maak alles met 25 fps output. Maar het zou dus mogelijk moeten zijn. Ik heb ook ooit geprobeerd te werken met GoPro studios, maar het programma flipte bij mij ook altijd. Bij mij slikt CS6 gewoon de .mp4 bestanden van mijn GoPro's (Hero 2 en Hero 3 BE). Wel pas trouwens nadat ik gopro studios had geinstalleerd vlekkeloos, waarschijnlijk iets met codecs ofzo.bfrqrv schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:49:
[...]
Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd wat je kunt doen, maar de Gopro studio spaced gewoon bigtime in de edit mode. Weet iemand nog andere software wat ook 60fps 1080p als export (output) kan? Ik heb veel pakketten getest maar tot nu toe geen vervanger weten te vinden die dat kan.
Het ligt hem aan de Gopro editor. Deze werkt schijnbaar niet op alle hardware. Alle andere software draait prima. Ik ga wel verder met Adobe premiere, die werkt ook goed. Alleen het was vanaf het begin al geen praktisch probleem omdat ik kan uitwijken, maar een principe dingetje. Thx MLPN voor de bevestiging. Premiere draait inderdaad lekker met de volle bitrate en fps als resultaat. Wat een verschil met die andere software pakketten.
Over welke andere software pakketten hebben we het dan?
[ Voor 3% gewijzigd door Dacuuu op 13-08-2015 08:29 ]
Alle overige die geen 60 fps bij 1080 kunnen exporteren. Voorbeelden zijn Vegas en Elements, maar nog veel meer.Dacuuu schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 07:30:
Over welke andere software pakketten hebben we het dan?
Dat lijkt me heel sterk..bfrqrv schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:47:
[...]
Alle overige die geen 60 fps bij 1080 kunnen exporteren. Voorbeelden zijn Vegas en Elements, maar nog veel meer.
Vegas
Elements
Waarschijnlijk alleen de templates bekeken. Bedankt voor het meedenken.Dacuuu schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:35:
[...]
Dat lijkt me heel sterk..
Vegas
Elements
Ik ben nu timelapse aan het editen met zowel GoPro studio als Première Pro.
Gebruiken jullie de time lapse van de Goro die het gelijk als video uitspuugt of maken jullie zelf eerst foto's? Wat is het grote verschil..
En hoe bewerken jullie die foto's bij een timelapse over het agemeen? Met Go Pro Studio is Flux te gebruiken, is er ook zo'n effect aanwezig bij Première? Vind de beelden met Go Pro studio namelijk toch wat vloeiender als zonder.
Gebruiken jullie de time lapse van de Goro die het gelijk als video uitspuugt of maken jullie zelf eerst foto's? Wat is het grote verschil..
En hoe bewerken jullie die foto's bij een timelapse over het agemeen? Met Go Pro Studio is Flux te gebruiken, is er ook zo'n effect aanwezig bij Première? Vind de beelden met Go Pro studio namelijk toch wat vloeiender als zonder.
Flux is om super slomo's te maken, dat wil je doen met timelaps beeldmateriaal? Lijkt me niet echt een goede optie.wiebepol schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:31:
En hoe bewerken jullie die foto's bij een timelapse over het agemeen? Met Go Pro Studio is Flux te gebruiken, is er ook zo'n effect aanwezig bij Première?
De 'flux' van premiere pro heet twixor. Dit is wel een betaalde plugin.
Ik laat de GoPro Studio software de timelapse als video outputten en daarna gooi ik het in After Effects voor nabewerking mocht ik wat willen doen met de kleuren etc Volgens mij is de output framerate en je interval tijdens het timelapsen bepalend hoe vloeiend het eruit ziet.wiebepol schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:31:
Ik ben nu timelapse aan het editen met zowel GoPro studio als Première Pro.
Hmm ik hoop eigenlijk dat de Hero5 de form factor van de Session heeft maar dan betere video specs krijgt. De form factor van de session is echt ideaal voor montage op de barrel van m'n Airsoft replica's. De Hero3/4 zijn toch net iets te groot.
Ik weet dat microSD-kaarten al vaak zijn besproken hier, maar ik kom er toch niet uit ... dus voor eens en altijd
?
Ik heb een Hero4 Silver overgenomen van een Tweaker en moet een 64 GB-kaartje hebben (of meerdere). Ik ken het lijstje met kaarten die geadviseerd worden door GoPro. Maar bij Data IO zie ik ook modellen van Lexar en Transcend van Class 10 en 45 MB/s; de maximale bitrate van de Hero4 Silver. En de prijs daarvan (€ 25-28) is best veel lager dan die GoPro adviseert (tegen de € 50 of meer).
Mis ik nou iets of kan ik net zo goed voor een kaartje met maximale snelheid van 45 MB/s gaan
Ik heb een Hero4 Silver overgenomen van een Tweaker en moet een 64 GB-kaartje hebben (of meerdere). Ik ken het lijstje met kaarten die geadviseerd worden door GoPro. Maar bij Data IO zie ik ook modellen van Lexar en Transcend van Class 10 en 45 MB/s; de maximale bitrate van de Hero4 Silver. En de prijs daarvan (€ 25-28) is best veel lager dan die GoPro adviseert (tegen de € 50 of meer).
Mis ik nou iets of kan ik net zo goed voor een kaartje met maximale snelheid van 45 MB/s gaan
Ik heb zelf een Transcend van DataIO en deze werkt prima.
Ik heb een 128 GB kaartje in mijn 4 Black (SanDisk Micro SDXC 128GB Ultra 48MB/s).
De capaciteit wordt gewoon gebruikt.
Weet alleen nog niet of de snelheid voldoet (heb nog niets met 4K gedaan).
De capaciteit wordt gewoon gebruikt.
Weet alleen nog niet of de snelheid voldoet (heb nog niets met 4K gedaan).
Beste medetweakers, er is iets waar ik niet helemaal uit kom.
We zijn deze vakantie een maand naar de USA geweest, en ik heb dus de GoPro op NTSC mode gezet, en opgenomen op 15, 30 en 60 FPS (afhankelijk van de resolutie).
Nu valt mij bij het importeren in GoPro studio op dat de bestanden respectievelijk 14.99, 29.97 en 59.94 fps zijn.
De PC is voorlopig even bezig met de boel te converteren naar .avi bestanden zodat ik straks kan gaan editen. Ik heb overal "maintain source" gekozen, dus alle .avi bestanden hebben straks ook die aparte framerates.
Is dat de goede keuze?
Of kan ik nu of straks bij het exporteren van de eindmontage beter kiezen voor ronde getallen (30 of 60) en de boel zodoende lichtelijk versnellen?
Of moet ik het gewoon zo laten, en de eindmontages ook met die "rare" framerates laten?
En waarom neemt de gopro eigenlijk met die rare framerates op, terwijl ik in het menu van de gopro toch alleen maar de ronde getallen zie staan?
We zijn deze vakantie een maand naar de USA geweest, en ik heb dus de GoPro op NTSC mode gezet, en opgenomen op 15, 30 en 60 FPS (afhankelijk van de resolutie).
Nu valt mij bij het importeren in GoPro studio op dat de bestanden respectievelijk 14.99, 29.97 en 59.94 fps zijn.
De PC is voorlopig even bezig met de boel te converteren naar .avi bestanden zodat ik straks kan gaan editen. Ik heb overal "maintain source" gekozen, dus alle .avi bestanden hebben straks ook die aparte framerates.
Is dat de goede keuze?
Of kan ik nu of straks bij het exporteren van de eindmontage beter kiezen voor ronde getallen (30 of 60) en de boel zodoende lichtelijk versnellen?
Of moet ik het gewoon zo laten, en de eindmontages ook met die "rare" framerates laten?
En waarom neemt de gopro eigenlijk met die rare framerates op, terwijl ik in het menu van de gopro toch alleen maar de ronde getallen zie staan?
Catch a smile out there!
Het hele ntsc en pal gebeuren is in mijn ogen ouderwets. Alle tv's kunnen gewoonGlenfiddich schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:19:
Beste medetweakers, er is iets waar ik niet helemaal uit kom.
Is dat de goede keuze?
alles afspelen. Het fijne fijne aan 60 fps is de beeld soepelheid. Voor mij niets meer lager dan 60 fps! Behalve onder donkere omstandigheden.
Wat betreft het omzetten. Zet het alstublieft niet om in Avi. Dat is het zelfde s dat je je super malse biefstuk eerst in de blender stopt. Niet doen dus.
Gewoon aan de slag met de originele bestanden. En dan exporteren als mp4 met de h264 codec.
Oja, ze ronden die getallen op de gopro gewoon af. Dus daar hoef je verder niet op te letten.
Met het eerste ben ik het eens.Dacuuu schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 06:09:
[...]
Het hele ntsc en pal gebeuren is in mijn ogen ouderwets.
Wat betreft het omzetten. Zet het alstublieft niet om in Avi. Dat is het zelfde s dat je je super malse biefstuk eerst in de blender stopt. Niet doen dus.
Met het tweede niet, juist wel omzetten naar Avi! Cineform Avi is zoveel makkelijker en sneller te bewerken en renderen dan een mp4. Het enigste nadeel van deze UNcompressed Avi bestanden is dat ze groot zijn.
Maar je beeld kwaliteit gaat er echt niet beter op worden als je je bronmateriaal 2 keer door de maalmolen haalt.HubD1 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:23:
[...]
Met het eerste ben ik het eens.
Met het tweede niet, juist wel omzetten naar Avi! Cineform Avi is zoveel makkelijker en sneller te bewerken en renderen dan een mp4. Het enigste nadeel van deze UNcompressed Avi bestanden is dat ze groot zijn.
Als je twee keer comprimeert dan zal het er niet beter op worden, maar als je eerst omzet in een lossless formaat en daarna opnieuw comprimeert dan is dat weinig anders dan het origineel opnieuw comprimeren, toch?Dacuuu schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:34:
[...]
Maar je beeld kwaliteit gaat er echt niet beter op worden als je je bronmateriaal 2 keer door de maalmolen haalt.
Het enige dat nog beter is, is je origineel knippen en plakken en aan het materiaal dat je gebruikt verder niets veranderen.
Maar om op mijn vraag terug te komen: gewoon het eindbestand op 59.94 fps laten staan, of er 60 fps van maken?
Het PAL/NTSC is bij het afspelen inderdaad ouderwets, maar bij het opnemen nog wel van belang. Niet als je alleen maar opneemt met zonlicht, maar wel met kunstlicht. Maak je bijvoorbeeld in Nederland een opname van een autoritje en je neemt op op een NTSC-framerate ipv PAL, dan flikkeren bijvoorbeeld de stoplichten.HubD1 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:23:
[...]
Met het eerste ben ik het eens.
Zeg dat wel... een fragmentje van 9 minuten wordt 25 GBHubD1 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:23:
[...]
Het enigste nadeel van deze UNcompressed Avi bestanden is dat ze groot zijn.
En ik heb wel een paar uur aan materiaal
[ Voor 43% gewijzigd door Glenfiddich op 15-08-2015 09:53 ]
Catch a smile out there!
Gewoon op 59.94 zetten, zodat het exact overeen komt.Glenfiddich schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:45:
[...]
Als je twee keer comprimeert dan zal het er niet beter op worden, maar als je eerst omzet in een lossless formaat en daarna opnieuw comprimeert dan is dat weinig anders dan het origineel opnieuw comprimeren, toch?
Het enige dat nog beter is, is je origineel knippen en plakken en aan het materiaal dat je gebruikt verder niets veranderen.
Maar om op mijn vraag terug te komen: gewoon het eindbestand op 59.94 fps laten staan, of er 60 fps van maken?
Over een paar maanden ga ik 6 weken naar Australië, voornamelijk om te duiken (Magnetic Island, Whitsunday Islands, Yongala wreck). Ik heb pas een gopro hero 4 black gekocht, en nu wil ik een duikbril waar ik m'n gopro aan vast kan maken. Nu zie ik verschillende soorten/merken variërend van 45€ tot 150+€. Is er hier iemand die goede/slechte ervaringen heeft met zo'n duikbril? Waar moet ik op letten?
Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69
Normaal gesproken heb je inderdaad gelijk bij renderen naar een ander formaat. Alleen de CineForm ontleed de mp4 als het ware, waardoor het bestand veel beter reageert op kleuraanpassingen etc. Ondanks de grootte is het bestand ook veel sneller en soepeler in het edit-programma.Dacuuu schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:34:
[...]
Maar je beeld kwaliteit gaat er echt niet beter op worden als je je bronmateriaal 2 keer door de maalmolen haalt.
Hier wat meer info: https://cineform.zendesk....3262096-What-is-CineForm-
Klopt, filmen onder TL-licht (ook 50hz) is ook zoiets. Alleen in de praktijk doe ik dat nooit met de GoPro. het liefst neem ik op 60p op voor het soepelste beeld en de meeste ruimte voor een mooie vertraging.Glenfiddich schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:45:
[...]
Het PAL/NTSC is bij het afspelen inderdaad ouderwets, maar bij het opnemen nog wel van belang. Niet als je alleen maar opneemt met zonlicht, maar wel met kunstlicht. Maak je bijvoorbeeld in Nederland een opname van een autoritje en je neemt op op een NTSC-framerate ipv PAL, dan flikkeren bijvoorbeeld de stoplichten.
Zeg dat wel... een fragmentje van 9 minuten wordt 25 GB![]()
En ik heb wel een paar uur aan materiaal
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat het verschil met vroeger goeddeels is weggevallen, toen was er ook resolutieverschil tussen PAL en NTSC. Tegenwoordig is er veel led-verlichting etc.
Een paar uur materiaal omzetten kan problemen geven ja
[ Voor 6% gewijzigd door HubD1 op 15-08-2015 11:20 ]
Ik was er op voorbereid, toen we terugkwamen van vakantie lag er al een nieuwe 3 TB harde schijf klaar bij het postkantoorHubD1 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:17:
[...]
Normaal gesproken heb je inderdaad gelijk bij renderen naar een ander formaat. Alleen de CineForm ontleed de mp4 als het ware, waardoor het bestand veel beter reageert op kleuraanpassingen etc. Ondanks de grootte is het bestand ook veel sneller en soepeler in het edit-programma.
Hier wat meer info: https://cineform.zendesk....3262096-What-is-CineForm-
[...]
Klopt, filmen onder TL-licht (ook 50hz) is ook zoiets. Alleen in de praktijk doe ik dat nooit met de GoPro. het liefst neem ik op 60p op voor het soepelste beeld en de meeste ruimte voor een mooie vertraging.
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat het verschil met vroeger goeddeels is weggevallen, toen was er ook resolutieverschil tussen PAL en NTSC. Tegenwoordig is er veel led-verlichting etc.
Een paar uur materiaal omzetten kan problemen geven ja
Catch a smile out there!
Hoe zijn jouw ervaringen met editten van CineForm vanaf een externe harde schijf? Is dat usb 3.0 en een SSD of lukt het ook met mindere specificaties?Glenfiddich schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:27:
[...]
Ik was er op voorbereid, toen we terugkwamen van vakantie lag er al een nieuwe 3 TB harde schijf klaar bij het postkantoor
Ik ga namelijk 8-9 maanden op reis dus ik denk dat ik met heel wat uren GoPro-materiaal terugkom. In mijn MacBook zit nu een SSD van 250 GB dus dat wordt krap als ik alles in CineForm ga editten
Ik heb geen ervaringen met het editten vanaf een externe harde schijf. Ik heb mijn externe harde schijf alleen maar gebruikt voor opslag tijdens de vakantie. Ik heb een snelle 7200 rpm interne harde schijf (WD Black) besteld om de cineform bestanden op te zetten voor het editen. Ik ben nu nog bezig met converteren, dus nog geen ervaringen met het editen vanaf deze snellere schijf.jelle. schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:30:
[...]
Hoe zijn jouw ervaringen met editten van CineForm vanaf een externe harde schijf? Is dat usb 3.0 en een SSD of lukt het ook met mindere specificaties?
Ik ga namelijk 8-9 maanden op reis dus ik denk dat ik met heel wat uren GoPro-materiaal terugkom. In mijn MacBook zit nu een SSD van 250 GB dus dat wordt krap als ik alles in CineForm ga editten(wat ik wel van plan ben omdat het zoals gezegd veel soepeler gaat)
Ik heb wel ervaringen met het editen vanaf SSD (dat is ideaal, maar dat is ook logisch, alleen heb ik helaas onvoldoende ruimte om dat nu ook te doen met de vakantiefilmpjes) en vanaf een wat tragere 5400 rpm schijf (WD Green). Die laatste trok het eigenlijk net niet, editten gaat dan behoorlijk hakkelig.
Catch a smile out there!
Zelf geen ervaring mee. Heb wel een collega die tijdens het duiken de Gopro headstrap gebruikt. Bevalt hem goed zegt 'ie.VERINGTENTJE schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:06:
Over een paar maanden ga ik 6 weken naar Australië, voornamelijk om te duiken (Magnetic Island, Whitsunday Islands, Yongala wreck). Ik heb pas een gopro hero 4 black gekocht, en nu wil ik een duikbril waar ik m'n gopro aan vast kan maken. Nu zie ik verschillende soorten/merken variërend van 45€ tot 150+€. Is er hier iemand die goede/slechte ervaringen heeft met zo'n duikbril? Waar moet ik op letten?
ik heb net de Gopro Studio voor het eerst geïnstalleerd en na installatie krijg ik de opmerking dat ik Quicktime nodig heb voor de beste kwaliteit. Wil ik deze installeren, krijg ik een foutmelding.
Ik heb Windows 10, heeft er nog iemand dit probleem? Foutcode met het pakket is 2229
Ik heb Windows 10, heeft er nog iemand dit probleem? Foutcode met het pakket is 2229
Ik negeer die melding voor QT.
Daarna start GP Studio gewoon op...
Daarna start GP Studio gewoon op...
Als je wilt converteren naar .mov heb je quicktime nodig. Als je alleen met .AVI speelt is er niks aan de hand.Cronimet schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:19:
ik heb net de Gopro Studio voor het eerst geïnstalleerd en na installatie krijg ik de opmerking dat ik Quicktime nodig heb voor de beste kwaliteit. Wil ik deze installeren, krijg ik een foutmelding.
Ik heb helaas geen ervaring met Cineform bewerken via externe harde schijf. Wel heb ik ervaring met externe harde schijf bewerken met adobe CS6. Dit gaat prima. Ik gebruik hiervoor trouwens een WD My Passport 2 TB 2.5 inchjelle. schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:30:
[...]
Hoe zijn jouw ervaringen met editten van CineForm vanaf een externe harde schijf? Is dat usb 3.0 en een SSD of lukt het ook met mindere specificaties?
Ik ga namelijk 8-9 maanden op reis dus ik denk dat ik met heel wat uren GoPro-materiaal terugkom. In mijn MacBook zit nu een SSD van 250 GB dus dat wordt krap als ik alles in CineForm ga editten(wat ik wel van plan ben omdat het zoals gezegd veel soepeler gaat)
Welke heb je uiteindelijk genomen? Want ik zit dus met exact hetzelfde dilemma en na een uur Googlen en lezen ben ik er nog steeds niet uitBarns schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:29:
Ik heb gisteren de Hero4 Silver aangeschaft bij de MM (morgen korting claimen). Nu op zoek naar een SD-kaartje. Ondanks dat ik in dit topic al heb gezocht en op internet al e.e.a. heb gelezen kom ik er nog niet helemaal uit.
Ik ben van plan ProTune te gebruiken bij het filmen en wil graag vooral 1080p/60 en 720p/120 draaien. Mijn oog viel gezien de prijs op dit kaartje: pricewatch: Transcend MicroSDXC Class 10 UHS-I 64GB
Met UHS-1 klasse leek me dat voldoende. Of moet het nog sneller naar UHS-3? Moet ik bijvoorbeeld aan dit kaartje denken: pricewatch: Sandisk Extreme microSDHC + SD Adapter 64GB
Alvast dank voor jullie ideeën, ik vind het frustrerend dat er bij sommige SD-kaarten alleen een leessnelheid staat, anderen alleen schrijfsnelheid, weer anderen meldden alleen een minimale snelheid, andere een maximale snelheid etc. etc.
Ik ben voor de SanDisk 64GB micro SD Extreme 60MB/s Class 10 UHS-I gegaan. Alle Hero4 filmstanden wel gebruikt en nooit problemen gehad. 64GB is voor mij wel een fijne groottejelle. schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:44:
[...]
Welke heb je uiteindelijk genomen? Want ik zit dus met exact hetzelfde dilemma en na een uur Googlen en lezen ben ik er nog steeds niet uit
Heb hem gekocht bij DataIO, zeer goede ervaringen met die webshop: https://www.dataio.nl/pro...treme-60mbs-class-10-uhs/
Succes met je keuze.
Thanks voor je advies.Barns schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:14:
[...]
Ik ben voor de SanDisk 64GB micro SD Extreme 60MB/s Class 10 UHS-I gegaan. Alle Hero4 filmstanden wel gebruikt en nooit problemen gehad. 64GB is voor mij wel een fijne grootte
Heb hem gekocht bij DataIO, zeer goede ervaringen met die webshop: https://www.dataio.nl/pro...treme-60mbs-class-10-uhs/
Succes met je keuze.
Blijf het moeilijk te bevatten vinden waarom GoPro geen kaarten adviseert die de helft goedkoper zijn en in theorie goed genoeg zouden moeten zijn voor een Hero4 Silver, maar better safe than sorry, er zal vast een goede reden voor zijn
Die error zit alleen in de laatste versie (7.7.7). Versie 7.7.6 installeert wel goed.Cronimet schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:19:
Je hebt QT overigens ook nodig om .mp3 bestanden te importeren in GoPro Studio.
Thanks voor de tip, ik zal het eens proberen!EBOOZ schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:02:
[...]
Die error zit alleen in de laatste versie (7.7.7). Versie 7.7.6 installeert wel goed.
Je hebt QT overigens ook nodig om .mp3 bestanden te importeren in GoPro Studio.
Ik heb op Youtube wat gezocht naar tutorials voor het filmen met een Gopro en het editen met Gopro Studio maar er is zoveel keuze.
Wat vinden jullie aanraders qua tutorials voor beginners?
Ik weet niet of het de beste zijn, maar ik kan de filmpjes van MicBergsma altijd wel waarderen. Hier een overzicht van tutorials die hij heeft gemaakt voor GoPro Studio: YouTube: MicBergsma
Voor wie iOS 9 beta draait, er schijnt een issue mee te zijn, dat het niet mogelijk is om een koppeling te maken met de gopro app. Heeft me net 45m gekost
Het lukt mij niet om een project te exporteren, loopt elke keer vast omdat de schijf vol is.
De doelschijf is echter helemaal niet vol, maar hij maakt een ENORM tijdelijk bestand op station C, in de AppData/local/temp map. Het bestand is na 10% exporteren al 20 GB groot. Ik kan echter niet meer ruimte vrij maken op station C.
Iemand een idee hoe ik de map voor tijdelijke bestanden van GoPro studio kan wijzigen?
Die optie staat NIET onder preferences.
opgelost; map voor windows tijdelijks bestanden wijzigen en gopro zet ze dan ook ergens anders neer!
De doelschijf is echter helemaal niet vol, maar hij maakt een ENORM tijdelijk bestand op station C, in de AppData/local/temp map. Het bestand is na 10% exporteren al 20 GB groot. Ik kan echter niet meer ruimte vrij maken op station C.
Iemand een idee hoe ik de map voor tijdelijke bestanden van GoPro studio kan wijzigen?
Die optie staat NIET onder preferences.
opgelost; map voor windows tijdelijks bestanden wijzigen en gopro zet ze dan ook ergens anders neer!
[ Voor 10% gewijzigd door Glenfiddich op 16-08-2015 17:58 ]
Catch a smile out there!
Misschien vloeken in de kerk, maar met Virb Edit kun je hele mooie filmpjes maken i.c.m. gps data van een Garmin apparaat. Werkt ook voor Gopro. In beeld zie je dan een overlay van snelheid, hoogte etc. en de locatie op de kaart.
Ook ik kan dit bevestigen. Zeer vervelend! Heb de beta al even draaien maar kan sindsdien de koppeling met de gopro niet meer maken. Hij ziet hem wel via WiFi. Maar zal daarna niet verbinden.Darklance schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:02:
Voor wie iOS 9 beta draait, er schijnt een issue mee te zijn, dat het niet mogelijk is om een koppeling te maken met de gopro app. Heeft me net 45m gekost
Dus ik dacht voor de vakantie ik ga terug naar iOS 8, gerestored, wil de Back-up terugzetten, kan niet! Omdat de Back-up is gemaakt met ene nieuwere iOS versie..
Oftewel wachten tot de volgende iOS update!
Vandaag ook de GoPro Hero4 Silver binnengekregen via BelSimpel voor €365,-. Wat ik gezien heb, bevalt me alleszins, maar met de camera alleen zijn we er natuurlijk nog lang niet. Ik vertrek over een week voor 8 tot 10 maanden naar Azië/Australië/Nieuw-Zeeland, waar ik van plan ben mooie shots te maken!
Aangezien ik het natuurlijk nooit meer ga halen om mijn accessoires in Nederland te laten bezorgen door DealExtreme, heb ik besloten ze pas in Australië te kopen, via de Australische variant van het bedrijf. Ze verkopen exact hetzelfde, alleen dan in een andere valuta. In Australië kan ik wel op de levering wachten, omdat ik vanaf september enkele maanden op één locatie moet werken.
Het is een hele waslijst geworden, maar het is dus ook voor een lange en actieve reis en niet voor een week all-inclusive in Antalya. Afijn, totaalprijs A$126,02, wat neerkomt op een kleine €84,-.

Op het lijstje staat nog geen suction cup, omdat ik die vandaag al bij Foka heb besteld voor €35,-. Vond het toch wel fijn om de originele te hebben, aangezien die suction cup voor mij echt zekerheid moet bieden. Plus ik vind het wel fijn dat je meteen ook de korte arm hebt. Betreffende stevigheid en vibratie: Hard rijden in Nederland is één ding, maar zandwegen met een 4x4 moet ie ook trekken.
Dan mist er alleen nog een Micro-SD kaart. Had de Lexar 64gb voor ogen. Weet dat dat wellicht een beetje overkill is voor de Hero4, maar aangezien de prijs bijna gelijk (€5,- duurder) is aan een de Sandisk Extreme, koop ik liever deze. Lees- en schrijfsnelheid is namelijk 95 en 90mb/s vs. 60 en 40mb/s. Lijkt me een goede investering van €5,- voor de toekomst? De SD-kaart was echter niet meer voorradig bij DataIO. Dus denk dat ik die in Singapore ga halen (€45,-), of via SaakeShop voor €60,- bestel. Het gaat dus om dit dingetje:
https://www.dataio.nl/pro...et-usb-card-reader-95mbs/
Dan zijn we dus klaar voor 365 + 84 + 35 + 45 = €529,-. Hoewel ik het jammer vind dat er voor mij geen Feiyu in zit, moet ik me realiseren dat ik ook op dit gebied nog een beginner ben. Kortom, ik vind het op dit moment dus even duur genoeg. Dat gezegd hebbende, moet ik me ook realiseren dat ik alles met logisch redeneren en nul ervaring en technische kennis heb uitgezocht. Mochten jullie tweakers mij en eventuele volgers dus kunnen en willen behoeden van (grote) fouten, dan verneem ik dat behoorlijk graag!
Aangezien ik het natuurlijk nooit meer ga halen om mijn accessoires in Nederland te laten bezorgen door DealExtreme, heb ik besloten ze pas in Australië te kopen, via de Australische variant van het bedrijf. Ze verkopen exact hetzelfde, alleen dan in een andere valuta. In Australië kan ik wel op de levering wachten, omdat ik vanaf september enkele maanden op één locatie moet werken.
Het is een hele waslijst geworden, maar het is dus ook voor een lange en actieve reis en niet voor een week all-inclusive in Antalya. Afijn, totaalprijs A$126,02, wat neerkomt op een kleine €84,-.

Op het lijstje staat nog geen suction cup, omdat ik die vandaag al bij Foka heb besteld voor €35,-. Vond het toch wel fijn om de originele te hebben, aangezien die suction cup voor mij echt zekerheid moet bieden. Plus ik vind het wel fijn dat je meteen ook de korte arm hebt. Betreffende stevigheid en vibratie: Hard rijden in Nederland is één ding, maar zandwegen met een 4x4 moet ie ook trekken.
Dan mist er alleen nog een Micro-SD kaart. Had de Lexar 64gb voor ogen. Weet dat dat wellicht een beetje overkill is voor de Hero4, maar aangezien de prijs bijna gelijk (€5,- duurder) is aan een de Sandisk Extreme, koop ik liever deze. Lees- en schrijfsnelheid is namelijk 95 en 90mb/s vs. 60 en 40mb/s. Lijkt me een goede investering van €5,- voor de toekomst? De SD-kaart was echter niet meer voorradig bij DataIO. Dus denk dat ik die in Singapore ga halen (€45,-), of via SaakeShop voor €60,- bestel. Het gaat dus om dit dingetje:
https://www.dataio.nl/pro...et-usb-card-reader-95mbs/
Dan zijn we dus klaar voor 365 + 84 + 35 + 45 = €529,-. Hoewel ik het jammer vind dat er voor mij geen Feiyu in zit, moet ik me realiseren dat ik ook op dit gebied nog een beginner ben. Kortom, ik vind het op dit moment dus even duur genoeg. Dat gezegd hebbende, moet ik me ook realiseren dat ik alles met logisch redeneren en nul ervaring en technische kennis heb uitgezocht. Mochten jullie tweakers mij en eventuele volgers dus kunnen en willen behoeden van (grote) fouten, dan verneem ik dat behoorlijk graag!
@tim301292.
Je hebt een gopro 4 silver gekocht, en ik zie dat je een aantal dingen besteld heb waar bij staat dat het voor de 3/2/1 is. Gaat dat allemaal wel passen?
Je hebt een gopro 4 silver gekocht, en ik zie dat je een aantal dingen besteld heb waar bij staat dat het voor de 3/2/1 is. Gaat dat allemaal wel passen?
2 weken geleden ben ik naar Noorwegen gereden, waar via het Internationale BMW E31 forum een tourrit was georganiseerd.
Deze trip was voor mij de reden om een GoPro te kopen. Ik heb deze ruim van te voren gekocht, zodat ik nog wat kon oefenen. Ik zie hier veel mensen hier iets posten met de mededeling dat ze volgende week al vertrekken... In 6 dagen heb ik voor ruim 100GB gefilmd.
Het kostte me nog eens 3 dagen om alles in elkaar te zetten met Adobe Premiere Pro CC 2015.
Zie hier het resultaat:
BMW E31 8-Serie Norwegian West Coast Tour 2015
Hardware:
GoPro Hero4 Silver
FeiyuTech G4
GoPole Evo
GoPro Suction Cup
Ikea wekker (voor 360 graden timelapse).
Software:
Adobe Premiere Pro CC 2015
Deze trip was voor mij de reden om een GoPro te kopen. Ik heb deze ruim van te voren gekocht, zodat ik nog wat kon oefenen. Ik zie hier veel mensen hier iets posten met de mededeling dat ze volgende week al vertrekken... In 6 dagen heb ik voor ruim 100GB gefilmd.
Het kostte me nog eens 3 dagen om alles in elkaar te zetten met Adobe Premiere Pro CC 2015.
Zie hier het resultaat:
Hardware:
GoPro Hero4 Silver
FeiyuTech G4
GoPole Evo
GoPro Suction Cup
Software:
Read the badge, Bitch!
Mooi filmpje hoor, ondanks de 10 minuten toch goed kijkbaar door de fijne edit. Alles met de hand gekeyframed op muziek?Zeeuw schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 00:38:
2 weken geleden ben ik naar Noorwegen gereden, waar via het Internationale BMW E31 forum een tourrit was georganiseerd.
Zie hier het resultaat:
Hardware:
GoPro Hero4 Silver
FeiyuTech G4
GoPole Evo
GoPro Suction Cup
Software:
Verwijderd
Ontzettend cool gemaakt!Zeeuw schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 00:38:
Zie hier het resultaat:
Hardware:
GoPro Hero4 Silver
FeiyuTech G4
GoPole Evo
GoPro Suction Cup
Software:
En is Adobe Premiere Pro CC 2015 vriendelijk in gebruik voor iemand met weinig 'edit' ervaring?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2015 11:02 ]
Mijn doel was inderdaad een goed kijkbaar filmpje te maken voor personen die er niet bij waren. Mijn medereizigers hadden ook een GoPro, maar uploaden dan een filmpje van 10min van een afdaling waarvan de helft van de tijd gewacht moet worden op tegenliggers. Vele vonden dit dan toch nog geweldig omdat er een leuk muziekje bij gemonteerd was.
Personen die hier niet bij waren, klikken naar mijn idee na 5 seconden verder naar het einde van het filmpje.
De muziek uitzoeken vind ik altijd het lastigste van een filmpje maken, het heeft me dan ook een halve dag gekost om iets geschiktst te vinden.
Daarna heb ik alles met de hand gekeyframed, sommige clips achterstevoren af laten spelen en wat zwarte/witte/Noorse vlag shots er tussen geplakt om het wat meer actie te geven. Veel werk maar leuk om mee te priegelen.
Kan dit ook automatisch dan, aangezien je vraagt of ik het met de hand heb gedaan?
Om Adobe Premiere Pro CC een beetje onder de knie te krijgen, heb ik heel veel (lees: vrijwel alle!) tutorial videos van Chinfat bekeken.
Hij gaat van de uitleg van de toolbar tot aan kleurcorrectie aan toe en alles er tussenin.
Dit was overigens mijn 3de Premiere Pro filmpje, hopelijk volgen er nog vele. Leuk werkje om te doen!
Personen die hier niet bij waren, klikken naar mijn idee na 5 seconden verder naar het einde van het filmpje.
De muziek uitzoeken vind ik altijd het lastigste van een filmpje maken, het heeft me dan ook een halve dag gekost om iets geschiktst te vinden.
Daarna heb ik alles met de hand gekeyframed, sommige clips achterstevoren af laten spelen en wat zwarte/witte/Noorse vlag shots er tussen geplakt om het wat meer actie te geven. Veel werk maar leuk om mee te priegelen.
Kan dit ook automatisch dan, aangezien je vraagt of ik het met de hand heb gedaan?
Dank je! Op de 'natte' shots (zwembad en boottocht) na inderdaad alles met de FeiyuTech G4 gefilmd.Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:01:
[...]
Ontzettend cool gemaakt!Het oogt erg professioneel. Heb je de FeiyuTech G4 bij de meeste shots gebruikt?
En is Adobe Premiere Pro CC 2015 vriendelijk in gebruik voor iemand met weinig 'edit' ervaring?
Om Adobe Premiere Pro CC een beetje onder de knie te krijgen, heb ik heel veel (lees: vrijwel alle!) tutorial videos van Chinfat bekeken.
Hij gaat van de uitleg van de toolbar tot aan kleurcorrectie aan toe en alles er tussenin.
Dit was overigens mijn 3de Premiere Pro filmpje, hopelijk volgen er nog vele. Leuk werkje om te doen!
Read the badge, Bitch!
Misschien dat dat kan met after effects. Maar in Premiere kan je wel met de letter "M" markers aanmaken, dus je kan het muziekje afspelen, en de beat mee tappen op "M".Zeeuw schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:17:
Nog wat verder gezocht. Met Dashware kan het ook. Dashware is overgenomen door Gopro, dus ik verwacht dat een soortgelijke functionaliteit t.z.t. in de software van Gopro zelf zal worden ingebouwd.Laudor schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 18:44:
Misschien vloeken in de kerk, maar met Virb Edit kun je hele mooie filmpjes maken i.c.m. gps data van een Garmin apparaat. Werkt ook voor Gopro. In beeld zie je dan een overlay van snelheid, hoogte etc. en de locatie op de kaart.
Dat zou mooi zijn. Virb Edit is heel mooi en uitgebreid met templates voor de gps data, maar qua video kun je er verder niks mee.
Goede tip!Dacuuu schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:46:
[...]
Misschien dat dat kan met after effects. Maar in Premiere kan je wel met de letter "M" markers aanmaken, dus je kan het muziekje afspelen, en de beat mee tappen op "M".
Ik heb voornamelijk naar de audiotrack gekeken en daar waar de pieken zaten een nieuwe clip laten beginnen. Al moet ik eerlijk zeggen dat dat nog best lastig was, aangezien de beat soms wegvalt met andere geluiden.
Read the badge, Bitch!
Voor degene met ervaring bij Dealextreme:
Ik heb 10/08 mijn bestelling betaald en vandaag zie ik pas dat het fully shipped is. Is dit een normale gang van zaken? En hoelang duurt het nu nog voordat het aankomt?
Ik heb 10/08 mijn bestelling betaald en vandaag zie ik pas dat het fully shipped is. Is dit een normale gang van zaken? En hoelang duurt het nu nog voordat het aankomt?
Als je meerdere items in één bestelling hebt is dat mogelijk. Je kunt bij verzending een vinkje plaatsen (of die staat automatisch aan) bij de optie om artikelen los van elkaar te verzenden afhankelijk van de voorraad. Als het eenmaal verzonden is duurt het circa 10-15 dagen voordat het bezorgd wordt in Nederland.Cronimet schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:01:
Voor degene met ervaring bij Dealextreme:
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Thanks voor de info. Volgende week zaterdag vertrek ik op vakantie, dat wordt dus last minute via cool blue bestellen vrees ik...AdmiralSnipe schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:33:
[...]
Als je meerdere items in één bestelling hebt is dat mogelijk. Je kunt bij verzending een vinkje plaatsen (of die staat automatisch aan) bij de optie om artikelen los van elkaar te verzenden afhankelijk van de voorraad. Als het eenmaal verzonden is duurt het circa 10-15 dagen voordat het bezorgd wordt in Nederland.
Ik heb laatst een aantal items los besteld via DX. Had ik binnen 8 dagen in huis... Dus het kan nog.. ;-)
Ik zou het er niet op wagen. Mijn laatste bestelling (fietsbelletje) duurde bijna 3 weken.Paul! schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:15:
Ik heb laatst een aantal items los besteld via DX. Had ik binnen 8 dagen in huis... Dus het kan nog.. ;-)
Zoals Cronimet al aangeeft kan ie last minute nog via Coolblue bestellen, die leveren de andere dag + mogelijkheid van afhalen in de winkel
Ik zou rustig wachten wat de order doet, hier namelijk ook verschillende ervaringen van vrij snel binnen tot lang moeten wachten.
Schaamteloze kopie vanuit het aanbiedingentopic maar wellicht interessant voor de GoPro gebruikers hier
http://www.typhone.nl/acc...o-sd-class-10-met-adapter
Samsung Evo 64 GB Micro SD Class 10 met Adapter voor €21 inclusief verzenden.
http://www.typhone.nl/acc...o-sd-class-10-met-adapter
Samsung Evo 64 GB Micro SD Class 10 met Adapter voor €21 inclusief verzenden.
ter voorbereiding op een reis naar Japan, sinds een paar maanden trotse eigenaar van een GoPro4 black edition en heb tegelijk ook maar een Feiyu G4 gekocht.
Voor het editen heb ik in het begin voornamelijk gebruik gemaakt van de GoPro studio, op zich heeft GoPro studio leuk templates zodat je video er lekker snel gesneden wordt. Maar-net als bij een DSLR camera- ga ik toch liever van de automatic stand naar de manual stand, en ben dus overgestapt naar FCPX.
De overstap bevalt me prima, ik ben nog niet een volleerd FCP gebruiker, maar begin nu toch wel een beetje mijn weg te vinden...
kortom...nog een paar maanden oefenen en dan kan de reis naar japan beginnen!!
Voor het editen heb ik in het begin voornamelijk gebruik gemaakt van de GoPro studio, op zich heeft GoPro studio leuk templates zodat je video er lekker snel gesneden wordt. Maar-net als bij een DSLR camera- ga ik toch liever van de automatic stand naar de manual stand, en ben dus overgestapt naar FCPX.
De overstap bevalt me prima, ik ben nog niet een volleerd FCP gebruiker, maar begin nu toch wel een beetje mijn weg te vinden...
Nikon D600| Nikon 12-24| Sigma 70-200/f2.8| OneplusOne |MBPr15 |Nikon 24-70 |GoPro 4+ | Feiyu G4
Verwijderd
Hoi Tweakers,
Ik heb een vraagje, recent een hero4 aangeschaft en ben al een paar dagen aan het oefenen met goopro studio, het lukt al aardig om een leuk filmpje in elkaar te breien, ik heb een vraag waar reeds naar gezocht heb maar helaas geen antwoord kunnen vinden. Is het mogelijk om met gopro studio het orginele geluid te onderbreken voor een paar seconden (in dezelfde clip), net zoals je dat met timelapse doet?!
bvd
Ik heb een vraagje, recent een hero4 aangeschaft en ben al een paar dagen aan het oefenen met goopro studio, het lukt al aardig om een leuk filmpje in elkaar te breien, ik heb een vraag waar reeds naar gezocht heb maar helaas geen antwoord kunnen vinden. Is het mogelijk om met gopro studio het orginele geluid te onderbreken voor een paar seconden (in dezelfde clip), net zoals je dat met timelapse doet?!
bvd
Verwijderd
ik heb nog een lange weg te gaan als ik naar jou filmpje kijk, mooi filmpje!! En krijg honger van jouw naamtjaumin schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:56:
ter voorbereiding op een reis naar Japan, sinds een paar maanden trotse eigenaar van een GoPro4 black edition en heb tegelijk ook maar een Feiyu G4 gekocht.
[video]
simpel: het filmpje splitten op het punt waar je het geluid wilt onderbreken, dan nog een keer splitten op het punt waar je het geluid weer aan wilt hebben, en dan het geluid uitzetten in het betreffende fragment.Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 07:13:
Hoi Tweakers,
bvd
Catch a smile out there!
Over GoPro Studio gesproken: is het mogelijk om de waveform van een audiotrack te tonen zodat je fragmenten beter kunt synchroniseren op muziek?
Verwijderd
Hallo,
Ik wil een GoPro kopen voor het maken van kite fimpjes. Nu kan je bij GoPro een re-furbished GoPro 3+ BE kopen voor €269,- dit is dus incl. de afstandbediening die voor mijn doel onmisbaar is. Heeft iemand ervaring met de 3+ BE en dan specifiek met de afstandbediening en de combinatie met de GoPro App (ik lees veel over wegvallende wifi verbindingen)
Bedankt,
Edo.
Ik wil een GoPro kopen voor het maken van kite fimpjes. Nu kan je bij GoPro een re-furbished GoPro 3+ BE kopen voor €269,- dit is dus incl. de afstandbediening die voor mijn doel onmisbaar is. Heeft iemand ervaring met de 3+ BE en dan specifiek met de afstandbediening en de combinatie met de GoPro App (ik lees veel over wegvallende wifi verbindingen)
Bedankt,
Edo.
Met welke instellingen heb je gefilmd? Ik vind de kwaliteit namelijk erg laag voor een Black edition en het voelt schokkerig aan... Je hebt toch niet dingen vertraagd die in minder dan 48/50/60 fps zijn gefilmd he? Anders bij deze nog een edit tip: Vertraag enkel en alleen als je leven ervan afhangt 24/25/30 fps footage anders wordt je beeld schokkerigtjaumin schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:56:
[video]
Kan iemand mij vertellen welke kaart ik het beste kan kopen voor een Gopro4 silver, een 32 of 64gb?
Zal ongetwijfeld afhangen van de kwaliteit waarmee je filmt, maar hoeveel minuten/uur kun je gemiddeld filmen met 32gb?
Zal ongetwijfeld afhangen van de kwaliteit waarmee je filmt, maar hoeveel minuten/uur kun je gemiddeld filmen met 32gb?
Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.
[google=gopro recording length]koekjah schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:15:
Kan iemand mij vertellen welke kaart ik het beste kan kopen voor een Gopro4 silver, een 32 of 64gb?
HERO4 Silver Recording Time in Each Video Setting
Had het net gevonden thanks. Dan nu nog de discussie welke kaart, ik wilde voor de Samsung evo gaan. Lees bij sommige dat het prima werkt, maar de schrijfsnelheid schijnt toch een issue te kunnen zijn?
Dat viel mij ook op. Voor een stabiliser had ik minder schokken verwacht in de video maar je ziet het nog behoorlijk goed.WardKuipers schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:07:
[...]
Met welke instellingen heb je gefilmd? Ik vind de kwaliteit namelijk erg laag voor een Black edition en het voelt schokkerig aan... Je hebt toch niet dingen vertraagd die in minder dan 48/50/60 fps zijn gefilmd he? Anders bij deze nog een edit tip: Vertraag enkel en alleen als je leven ervan afhangt 24/25/30 fps footage anders wordt je beeld schokkerig
Volledig stil beeld krijg je niet met de feiyu nee, maar het is veel en veel beter dan uit de hand. Bovendien is mijn ervaring dat het op de computer of smartphone erger lijkt te schokken dan op tv. Maar wil je volledig stil beeld dan moet je software matig na stabiliseren, en dat wil met feiyu beelden veel beter dan met de hand opgenomen beelden.keepitfrosty schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:19:
[...]
Dat viel mij ook op. Voor een stabiliser had ik minder schokken verwacht in de video maar je ziet het nog behoorlijk goed.
Catch a smile out there!
je hebt zeker een punt; slomo minimaal houden; zal ongetwijfeld te maken hebben met mijn " nognietfullervaring"; heb deze gefilmd in 2,7K wide/50 fps.omgezet met compressor naar prores 422 lt, edit dus met FCPx en daarna def gemaakt met media encoder naar apple 1080HD.
trouwens ook nog een fcpeffect layer overheen gelegd (kleuren aanpassing overall beeld).
Kan me vergissen natuurlijk, maar volgens mij niet verder dan 50% slomo ingebouwd.
wat me ook opvalt is de flikkering op bv horizontale lijnen (zoals een hek/schutting etc.). Kortom...tips en advies zijn altijd welkom ;-). Ben ook bewust dat er teveel 'effecten' zijn ingebouwd, toch ff testen wat de verschillende layers uberhaupt doen :-)
een andere video (walking in Paris) is wat dat betreft wel een stuk scherper.
trouwens ook nog een fcpeffect layer overheen gelegd (kleuren aanpassing overall beeld).
Kan me vergissen natuurlijk, maar volgens mij niet verder dan 50% slomo ingebouwd.
wat me ook opvalt is de flikkering op bv horizontale lijnen (zoals een hek/schutting etc.). Kortom...tips en advies zijn altijd welkom ;-). Ben ook bewust dat er teveel 'effecten' zijn ingebouwd, toch ff testen wat de verschillende layers uberhaupt doen :-)
een andere video (walking in Paris) is wat dat betreft wel een stuk scherper.
Nikon D600| Nikon 12-24| Sigma 70-200/f2.8| OneplusOne |MBPr15 |Nikon 24-70 |GoPro 4+ | Feiyu G4
http://havecamerawilltrav...4-memory-card-recommendedkoekjah schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:30:
Had het net gevonden thanks. Dan nu nog de discussie welke kaart, ik wilde voor de Samsung evo gaan. Lees bij sommige dat het prima werkt, maar de schrijfsnelheid schijnt toch een issue te kunnen zijn?
Verwijderd
bedankt!Glenfiddich schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:39:
[...]
simpel: het filmpje splitten op het punt waar je het geluid wilt onderbreken, dan nog een keer splitten op het punt waar je het geluid weer aan wilt hebben, en dan het geluid uitzetten in het betreffende fragment.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2015 07:12 ]
Verwijderd
Nog een vraag, ik heb een filmpje opgeslagen en wil er verder mee, files toevoegen gaat, converten niet want dan krijg ik de melding dat gpstudio de file movies niet kan vinden. Een nieuw project starten is geen probleem. Aanmaken van een file is niet de oplossing...iemand een id?
Met de uitleg op de gp site geen resultaat
https://gopro.com/support...o-convert-in-gopro-studio
Bvd.
Bvd.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2015 07:07 ]
Heb je naderhand de cineform bestanden (die grote bestanden die je in het begin hebt aangemaakt) verwijderd of verplaatst?Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 07:05:
Nog een vraag, ik heb een filmpje opgeslagen en wil er verder mee, files toevoegen gaat, converten niet want dan krijg ik de melding dat gpstudio de file movies niet kan vinden. Een nieuw project starten is geen probleem. Aanmaken van een file is niet de oplossing...iemand een id?
Bvd.
Catch a smile out there!
Ziet er uit als een heel goed (beter) alternatief dan de Feiyu, mits de beloftes waargemaakt worden!
Catch a smile out there!
Nice! Die ga ik zeker in de gaten houden.
Er zijn meer mensen met interesse:
256% funded
Lijkt me ook wel wat. Vooral omdat de Gopro ook in z'n case kan blijven.
256% funded
Lijkt me ook wel wat. Vooral omdat de Gopro ook in z'n case kan blijven.
Is dat zoveel beter dan zo'n Feyjdinges dan? Zoveel duurder zijn die immers niet.. Of mis ik nu het unique selling point? Alleen dat 'ie waterdicht is? 
Overigens kan ik ook nergens vinden hoe heavy 'ie is..
[ Voor 27% gewijzigd door Osiris op 21-08-2015 12:52 ]
De Feiyu is natuurlijk goed bekend dus je weet wat je koopt.Osiris schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:48:
Is dat zoveel beter dan zo'n Feyjdinges dan? Zoveel duurder zijn die immers niet.. Of mis ik nu het unique selling point? Alleen dat 'ie waterdicht is?
Maar qua features heeft de slick wel wat voordelen:
- heeft een mount die je ergens aan kan bevestigen (helm, auto?, whatever)
- waterdicht. Toen ik op Hawaii aan het snorkelen was, had ik best een stabilizer willen hebben hoor! Bovendien stond ik op een gegeven moment wat golven te filmen die tegen de rotsen beukten, stond iets te dichtbij dus op een gegeven moment was er een hele grote golf die behoorlijk over de rots spatte, dus ik+camera+feiyu kregen de volle laag met vies zout water; waterdichtheid was toen best fijn geweest, had ik hem weer kunnen schoon spoelen.
Maar ik persoonlijk zou eerst eens afwachten hoe die slick gewaardeerd wordt in de praktijk.
Catch a smile out there!
Lees al een tijdje mee in dit topic, valt me op hoe vaak er over (de verschillende manieren) van converteren van video gesproken wordt voor het bewerken. Ik gebruik zelf FCP en converteer helemaal niets. FCP importeert direct de bestanden van de geheugenkaart en ik kan gaan bewerken. Wat mis ik? Heb ik daarmee mindere kwaliteit video dan haalbaar is als je de bestanden van de gopro eerst omzet naar een ander format?
Waterdicht tot 1 meter hè..Glenfiddich schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:58:
[...]
- waterdicht. Toen ik op Hawaii aan het snorkelen was, had ik best een stabilizer willen hebben hoor! Bovendien stond ik op een gegeven moment wat golven te filmen die tegen de rotsen beukten.....
Ik heb de Kingston microSDXC UHS-I U3 64GB aangeschaft voor mijn GoPro Hero 4 en werkt prima, op alle standen!
Kan iemand mij aub helpen, ik kan er echt niks van blijkbaar. Ik heb verschillende YouTube filmpjes bekeken maar hetgeen ik wil doen vind ik niet.
Ik heb net een feestje gehad en wat foto's willen nemen. Dit heb ik gedaan met de Timelapse video setting, om de 5 seconden maakte ik dan een foto.
Nu heb ik deze geïmporteerd met Gopro Studio maar ik weet totaal niet hoe ik een foto kan halen uit deze film bestanden?
Het is blijkbaar niet zo makkelijk als je er pas mee begint...
Ik heb net een feestje gehad en wat foto's willen nemen. Dit heb ik gedaan met de Timelapse video setting, om de 5 seconden maakte ik dan een foto.
Nu heb ik deze geïmporteerd met Gopro Studio maar ik weet totaal niet hoe ik een foto kan halen uit deze film bestanden?
Even via 'deze computer' de GoPro als harde schijf openen. Dan staan de foto's allemaal in een map.
Die slick stabilizer/brushless gimball ziet er wel veelbelovend uit. Als die goed werkt dan is het het een ideale vorm en maat voor mtb of quadcopter. 300 gram is niet superlicht, maar dat kan bijna niet anders met interne accu.
Die slick stabilizer/brushless gimball ziet er wel veelbelovend uit. Als die goed werkt dan is het het een ideale vorm en maat voor mtb of quadcopter. 300 gram is niet superlicht, maar dat kan bijna niet anders met interne accu.
[ Voor 53% gewijzigd door HubD1 op 21-08-2015 20:06 ]
Alles staat in een map maar het zijn allemaal filmpjes. Hoe kan ik foto's halen uit deze filmpjes?
Vreemd, bij mij staan er gewoon jpg's als ik timelapse maak (3BE). Je kunt er wel foto's uithalen met videosoftware, alleen even zo snel geen idee of dat met GPstudio kan. De resolutie is dan alleen wel een stuk lager.
De Time Lapse Video stand maakt automatisch een video van alle frames. Ik denk dat je deze stand wilde gebruiken: Multi-Shot > Time Lapse.Cronimet schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:27:
Kan iemand mij aub helpen, ik kan er echt niks van blijkbaar. Ik heb verschillende YouTube filmpjes bekeken maar hetgeen ik wil doen vind ik niet.
Oei dan heb ik de verkeerde stand gebruikt.
Ik heb nu maar telkens het beeld stilgezet en daar een screenshot van gemaakt 😁 Niet opgelost zoals het zou moeten maar ik heb nu tenminste wat foto's. Is het nu dan niet meer mogelijk om hier foto's uit de videobeelden te halen?
Ik heb nu maar telkens het beeld stilgezet en daar een screenshot van gemaakt 😁 Niet opgelost zoals het zou moeten maar ik heb nu tenminste wat foto's. Is het nu dan niet meer mogelijk om hier foto's uit de videobeelden te halen?
Hooguit met een soort frame extractor-achtige software.. Ongetwijfeld genoeg van te vinden, avidemux ofzo kan 't vast..
Ffmpeg kan ook prima alle frames outputten als JPEG of PNG, mplayer ook wel..
Ffmpeg kan ook prima alle frames outputten als JPEG of PNG, mplayer ook wel..
ik zoek voor mijn vakantie een selfiestick welk te gebruiken is bij
- duiken zoet / zoetwater
- skydive
- ziplines ed
gewoon een robuuste dus, nu denk ik dat de eerste de beste van 20 euro op ebay wellicht niet de beste keus is.
iemand een aankootip ?
- skydive
- ziplines ed
gewoon een robuuste dus, nu denk ik dat de eerste de beste van 20 euro op ebay wellicht niet de beste keus is.
iemand een aankootip ?
Gopole Evo of Reach is een goede optie!wd200 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:50:
ik zoek voor mijn vakantie een selfiestick welk te gebruiken is bij
- skydive
- ziplines ed
iemand een aankootip ?
Even een update voor de liefhebber. Onderwater dome voor de Gopro.vanardenne schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:57:
[...]
[...]
Mooi dat jullie ook enthousiast zijn! Hier nog linkje met wat meer vids. http://www.glam.social/gopro-project-dome-diy
Die video in eerste post raadt een dome aan van 7 inch = 17/18cm. en die ook echt een halve ronding is. geen ovaal.
Ik zou er zelf het liefst 1 willen klussen die over mijn normale casing heen gaat. niet in plaats van.
Ik heb uiteindelijk de Telesin 6" Dome gekocht in Kuala Lumpur onderweg naar Bali. Kost omgerekend zo'n EUR 65,-. Het is chinese remake van de duurdere SPL / KNEKT (300 euro).
Eerste testshots laten zien dat deze Dome wel last heeft van reflecties in de hoeken van het beeld. In ieder geval in de lichtomstandigheden zoals ik 'm bij de eerste test heb gebruikt; lage zon, zowel in de rug, als tegen de zon in. Het effect wat je hier mee kan bereiken is wel erg cool vind ik.
twee voorbeelden:
example 1:
#raw:

#edit:

Example 2:
#raw:

#edit:

Jongens,
Ik heb een probleem met mijn bestanden (althans sommige). Ik heb al mijn bestanden via mijn telefoon gebackupped naar een externe hdd door het USB OTG kabeltje te gebruiken. Nu wil ik alles naar mijn pc kopiëren. Nu zegt hij bij een aantal mp4 bestanden (eentje van een complete dag) en een aantal jpeg bestanden dat hij ze niet kan openen. Echter als ik ze open via mijn hdd op mijn telefoon werken ze wel. Hoe kan dit?
Ik heb een probleem met mijn bestanden (althans sommige). Ik heb al mijn bestanden via mijn telefoon gebackupped naar een externe hdd door het USB OTG kabeltje te gebruiken. Nu wil ik alles naar mijn pc kopiëren. Nu zegt hij bij een aantal mp4 bestanden (eentje van een complete dag) en een aantal jpeg bestanden dat hij ze niet kan openen. Echter als ik ze open via mijn hdd op mijn telefoon werken ze wel. Hoe kan dit?
Ja lekker dan Vanardenne...Nu wil ik ook zo'n dingvanardenne schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:28:
[...]
Even een update voor de liefhebber. Onderwater dome voor de Gopro.
Tof effect, mooie foto's!
Nog groter probleem.. ik ben volgens mij al mijn bestanden kwijt. Mijn externe hardeschijf verwijderd alles uitzichzelf en als ik via mijn telefoon alles wil backuppen zegt hij schrijffout. Jongens heeft iemand een idee ik ben volledig in paniek
Sorry, even heel brutaal mijn eigen vraag nog een keer quoten. Inmiddels te ver op de achtergrond geraakt zodat ik denk ik geen reakties meer krijg, maar wil het toch wel erg graag weten. Dus in de herkansing:
Roodaap schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:48:
Lees al een tijdje mee in dit topic, valt me op hoe vaak er over (de verschillende manieren) van converteren van video gesproken wordt voor het bewerken. Ik gebruik zelf FCP en converteer helemaal niets. FCP importeert direct de bestanden van de geheugenkaart en ik kan gaan bewerken. Wat mis ik? Heb ik daarmee mindere kwaliteit video dan haalbaar is als je de bestanden van de gopro eerst omzet naar een ander format?
Als ik dan ook even brutaal mag reageren, had je misschien aan oa posts van Stoicka kunnen zien dat je een verschil hebt in standaard met de GoPro filmen en filmen met Protune (GoPro video raw) aan. Zoek maar eens op protune, ik denk dat je dan zelf wel een antwoord kan vinden op je vraagRoodaap schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:38:
Sorry, even heel brutaal mijn eigen vraag nog een keer quoten. Inmiddels te ver op de achtergrond geraakt zodat ik denk ik geen reakties meer krijg, maar wil het toch wel erg graag weten. Dus in de herkansing:
[...]
You're welcome :-)VERINGTENTJE schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:34:
[...]
Ja lekker dan Vanardenne...Nu wil ik ook zo'n ding![]()
Tof effect, mooie foto's!