Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dacuuu Thanks! Ik doet mijn edits vooralsnog met GoPro studios. Dit werkt voor een beginner wel erg fijn. Is het aan te raden om Adobe Premiere aan te schaffen?

@Osiris @Crashone daar had ik eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht thanks voor de tip! ;)

Het is vaak ook een financiele afweging. Maar ik heb nog een moment spijt gehad van mijn keuze voor de GoPro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:03

13art

Moderator Mobile
Cronimet schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:34:
Ik ga binnenkort op vakantie en ben mij aan het bedenken om een actioncam te halen.
Ik twijfel nog tussen de Gopro Hero 4 Silver en de Sony AS200V, beide zijn toptoestellen en hebben hun plus en minpunten maar ik vind het moeilijk om een keuze te maken na het zien van alle reviews en vergelijkingen.

Het eerste wat ik mij eigenlijk afvraag is: ik ben geen surfer, diepzeeduiker ofzo, het is eigenlijk om zoveel mogelijk beeldmateriaal vast te leggen op vakantie. Wandelingen, stranden, feestjes, festivals, het huren van een auto om de kust af te gaan etc. Is dan zo een actioncam niet wat erover?
In jouw geval zou ik dan eerder kijken naar de langste accuduur bijvoorbeeld. Dat speelt dan meer mee. Maar goed anderzijds, ik duik en doe ook niet veel, de gopro gaat meer mee naar festivals ed, daarom heb ik hem ook vaak niet in de waterdichte behuizing zitten maar in een open frame.
Van het woord actioncam moet je denk ik niet veel aantrekken. Kijk naar de eigenschappen die voor jou belangrijk zijn, accessoires, ed en maar daarop je keuze. Beide cams zijn erg goed, dus daar kan je geen buil aan vallen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Hmm als ik moet kijken naar batterij, audio en prijs dan heb ik een lichte voorkeur voor de Sony. Deze is standaard al beschikbaar vanaf 270€, heeft een betere accuduur en beschikt ook over image stabilisation. Plus audio vind ik best belangrijk aangezien deze veel zal meegaan naar festivals, discotheken etc.

Als ik dan beelden bekijk op YouTube valt me wel op dat de beelden aan de zijkanten een viskom effect krijgen en dat stoort me best, dat heeft de Gopro niet bv. Ook de 2,7k resolutie van de Gopro is een grote plus, samen met het arsenaal aan accessoires ook al ga ik enkel een auto mount, selfie stick en eventueel een body armour nodig hebben.

Het zijn alleszins beide leuke hebbedingetjes en ik betrap me erop dat ik veel op YouTube zit de laatste dagen B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
De audio van de hero 4 valt me absoluut niet tegen. Ik kan het overigens niet vergelijken met de hero 3. Dit weekend Tomorrowland dus dan kan ik hem wat geluid tot het uiterste testen. Op Freshtival was het overigens geen probleem. Geen overstuurd geluid oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
l3art schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:44:
De audio van de hero 4 valt me absoluut niet tegen. Ik kan het overigens niet vergelijken met de hero 3. Dit weekend Tomorrowland dus dan kan ik hem wat geluid tot het uiterste testen. Op Freshtival was het overigens geen probleem. Geen overstuurd geluid oid.
Ik zou zeggen film daar wat en laat het me zien zodat ik helemaal overtuigd ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:54
Cronimet schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:49:
[...]

Ik zou zeggen film daar wat en laat het me zien zodat ik helemaal overtuigd ben ;)
Wat is geluid dat goed genoeg is? Hangt van je eisen af. Beetje luisteren op YouTube bij filmpjes van evenementen zoals die waar jij hem voor wilt gebruiken, en oordeel of je er tevreden over bent.

Ik persoonlijk vind het geluid van de hero4 niet bepaald indrukwekkend en het bereik (in afstand tot de bron) is zwak. Maar goed, in principe ben je met zo'n ingebouwd microfoontje maar beperkt in de kwaliteit.

Ikzelf film met de gopro 'los' voornamelijk filmpjes waar later een montage met muziekje eronder van gemaakt wordt. Is het geluid van wat ik film ook belangrijk, dan sluit ik een externe microfoon aan (røde videomic pro).

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Voor een externe mic heb je toch meteen de Black nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Iemand enig idee waar ik in nederland de Goknuckles kan kopen? https://www.goworx.com/product/goknuckles/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T.E schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 08:38:
Iemand enig idee waar ik in nederland de Goknuckles kan kopen? https://www.goworx.com/product/goknuckles/
Volgens mij kun je hem gewoon via de website die je noemt kopen en laten shippen naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:44:
[...]

Volgens mij kun je hem gewoon via de website die je noemt kopen en laten shippen naar NL.
Klopt maar 15 dollar verzendkosten vind ik wel wat veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevkev
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 15:22
http://www.banggood.com/K...J5000-SJcam-p-985658.html

Niet in Nederland, niet de originele, maar ook niet die prijs/ verzendkosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:04
kevkev schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:36:
[...]

http://www.banggood.com/K...J5000-SJcam-p-985658.html

Niet in Nederland, niet de originele, maar ook niet die prijs/ verzendkosten..
En vooral dit ding meenemen naar evenementen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:46
Ik ben bezig met het maken van enkele timelapse's. Nu krijg ik elke keer een soort flikkering in het beeld.

Hieronder een voorbeeldje. Als je kijkt vanaf 4 seconden en verder blijft het beeld de hele tijd flikkeren.
Ik gebruik een GoPro Hero 3+ silver. Deze staat ingesteld op de timelapse modus met om de 10 seconden een 10MP foto. Deze importeer ik in Adobe premiere CC als image sequence en exporteer ik in 1080P 25 fps.

Iemand enig idee waardoor dit komt?

[YouTube: https://youtu.be/KPqxjGH-_0M]

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 22:44

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik ga vandaag de GoPro Hero kopen, omdat ik altijd al een GoPro wilde hebben. Maar vind de andere vrij duur.

Alleen nu wil ik ook een SD kaartje aanschaffen.
Is dit goed genoeg?
pricewatch: Samsung Evo microSDHC 32GB

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Osiris schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 07:45:
Voor een externe mic heb je toch meteen de Black nodig?
Nee, ik heb de hero4 silver.
JeroenF schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:52:
Ik ben bezig met het maken van enkele timelapse's. Nu krijg ik elke keer een soort flikkering in het beeld.

Hieronder een voorbeeldje. Als je kijkt vanaf 4 seconden en verder blijft het beeld de hele tijd flikkeren.
Ik gebruik een GoPro Hero 3+ silver. Deze staat ingesteld op de timelapse modus met om de 10 seconden een 10MP foto. Deze importeer ik in Adobe premiere CC als image sequence en exporteer ik in 1080P 25 fps.

Iemand enig idee waardoor dit komt?

[video]
Heb je spot meter aan staan? Zo ja zet die dan eens uit.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Je belichting settings vast zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Glenfiddich schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:31:

Heb je spot meter aan staan? Zo ja zet die dan eens uit.
Nope die staat uit.
Dacuuu schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:40:
Je belichting settings vast zetten.
Welke settings bedoel je daar precies mee? Veel meer opties kan ik niet echt instellen op de GoPro namelijk..

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
ProTune-optie gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
JeroenF schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:05:
[...]

Nope die staat uit.

[...]

Welke settings bedoel je daar precies mee? Veel meer opties kan ik niet echt instellen op de GoPro namelijk..
Ik gok dat je de GoPro op een kookwekker oid hebt staan, nu is die gok van Glenfiddich van spotmeter logisch omdat de HERO3+ Silver zelf z'n sluitertijd en iso bepaald. Als je hem dus laat draaien en je van een donkere boom in het midden naar een blauwe lucht gaat is die spotmeter gok een logische want dan past hij dus steeds zijn sluitertijd en iso aan. Jammer genoeg kan je niet als met de HERO4 Black je ISO vast zetten, maar nu is vooral de vraag, zijn die foto's in de fotomap ook lichter en donkerder steeds? Anders heeft je GoPro zichzelf misschien vanwege een vogel/vlieg watdanook tussendoor zitten afstellen. Zit het niet in de bronbestanden, dan is er iets in je edit fout gegaan, dus wat is het ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:36

Player1S

Probably out in the dark

Beat up your enemy and film it while you doing it?? :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Glenfiddich schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:31:
[...]

Nee, ik heb de hero4 silver.
Ah, ik las 't.. Je hebt schijnbaar alleen wel een 3,5 mm -> mini-USB-kabeltje o.i.d. nodig.. Heb jij daarvoor de officiële gekocht of een el-cheapo elders? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Osiris schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 16:48:
[...]

Ah, ik las 't.. Je hebt schijnbaar alleen wel een 3,5 mm -> mini-USB-kabeltje o.i.d. nodig.. Heb jij daarvoor de officiële gekocht of een el-cheapo elders? :P
http://www.banggood.com/3...-3-4-3-Plus-p-967120.html
Is dit niet iets?

Die knuckles op banggood zijn van plastic. Dat gaat pijndoen aan je vingers. Die originele zijn van rubber.

Net nog even geshopt bij banggood:
Afbeeldingslocatie: http://img.banggood.com/thumb/view/upload/2015/07/251594bb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.banggood.com/thumb/gallery/upload/2015/06/2226001cc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.banggood.com/thumb/gallery/upload/2015/06/235135dd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.banggood.com/thumb/gallery/upload/2015/04/87877a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
WardKuipers schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:41:
Ik gok dat je de GoPro op een kookwekker oid hebt staan, nu is die gok van Glenfiddich van spotmeter logisch omdat de HERO3+ Silver zelf z'n sluitertijd en iso bepaald. Als je hem dus laat draaien en je van een donkere boom in het midden naar een blauwe lucht gaat is die spotmeter gok een logische want dan past hij dus steeds zijn sluitertijd en iso aan. Jammer genoeg kan je niet als met de HERO4 Black je ISO vast zetten, maar nu is vooral de vraag, zijn die foto's in de fotomap ook lichter en donkerder steeds? Anders heeft je GoPro zichzelf misschien vanwege een vogel/vlieg watdanook tussendoor zitten afstellen. Zit het niet in de bronbestanden, dan is er iets in je edit fout gegaan, dus wat is het ;) ?
De GoPro staat niet op een kook wekker. Hij staat gewoon stil en maakt 10MP foto's. De beweging die je ziet is gewoon een uitsnede van 1920*1080 in de foto die beweegt door de foto heen. Helaas heeft mijn GoPro nog geen optie om ISO e.d. zelf in te stellen. Ook protune heeft mijn GoPro niet jammer genoeg. Spotmeter staat wel uit.

Ik heb even tussen de foto's zitten kijken en er zitten inderdaad foto's tussen die lichter/donkerder zijn dan de andere. Een voorbeeldje hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/530/19924516481_3ee68acdc0_z.jpgTimelapse flikker by Jeroen Feith, on Flickr

Waarom de GoPro dit doet heb ik geen idee van. Is de enige oplossing om bij iedere timelapse al deze foto's op te gaan zitten zoeken en te verwijderen/bewerken?

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Heb die met side open case gehaald, aangezien 't anders niet in m'n huidige behuizing zou gaan werken :+

Kan ik die mic wellicht wel bovenop 't stuur van de motor monteren, zou een heeeeeeeeleboel windgeruis schelen! En stereo audio :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:58
JeroenF schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:12:
[...]

De GoPro staat niet op een kook wekker. Hij staat gewoon stil en maakt 10MP foto's. De beweging die je ziet is gewoon een uitsnede van 1920*1080 in de foto die beweegt door de foto heen. Helaas heeft mijn GoPro nog geen optie om ISO e.d. zelf in te stellen. Ook protune heeft mijn GoPro niet jammer genoeg. Spotmeter staat wel uit.

Ik heb even tussen de foto's zitten kijken en er zitten inderdaad foto's tussen die lichter/donkerder zijn dan de andere. Een voorbeeldje hieronder:
[afbeelding]Timelapse flikker by Jeroen Feith, on Flickr

Waarom de GoPro dit doet heb ik geen idee van. Is de enige oplossing om bij iedere timelapse al deze foto's op te gaan zitten zoeken en te verwijderen/bewerken?
Zou dat niet door de lichtmeting komen? Als de camera bij elk shot opnieuw een lichtmeting gaat doen kan het zijn dat er kleine verschillen in belichting zichtbaar zijn.
Je zegt dat spot metering uit staat maar dat hoeft niet te betekenen dat de camera niet elk shot opnieuw de belichting berekent.
Wat is de interval tussen de foto's want bij een interval van 2 seconden of langer schijnt de GoPro auto exposure in te schakelen.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 20:38
T.E schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:08:
[...]
Net nog even geshopt bij banggood:
[afbeelding]
[afbeelding]
Haha, ik zat er ook naar te kijken. Maar ben bang dat het licht niet super water dicht is, maar dat is een vooroordeel (Goedkoop is duurkoop, en china remake is niet altijd zo goed als het origineel)

ook hier ben ik benieuwd naar, vond het nog iets te duur om te gokken, dus ben erg benieuwd naar je ervaringen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
AdmiralSnipe schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:21:
Zou dat niet door de lichtmeting komen? Als de camera bij elk shot opnieuw een lichtmeting gaat doen kan het zijn dat er kleine verschillen in belichting zichtbaar zijn.
Je zegt dat spot metering uit staat maar dat hoeft niet te betekenen dat de camera niet elk shot opnieuw de belichting berekent.
Wat is de interval tussen de foto's want bij een interval van 2 seconden of langer schijnt de GoPro auto exposure in te schakelen.
Hij maakt elke 10 seconden een foto. Ik zal het vanavond even proberen met een interval van 2 seconden. Misschien dat het dan inderdaad beter gaat.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:58
JeroenF schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:56:
[...]

Hij maakt elke 10 seconden een foto. Ik zal het vanavond even proberen met een interval van 2 seconden. Misschien dat het dan inderdaad beter gaat.
Ik las ergens dat hij bij 2 seconden ook al auto exposure inschakelt dus dan kun je wellicht ook een test doen met een interval van 1 seconde.
Kun je bij een langere interval niet een exposure lock inschakelen?

[ Voor 13% gewijzigd door AdmiralSnipe op 22-07-2015 21:16 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Osiris schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 16:48:
[...]

Gewoon el cheapo elders; een kabel is een kabel, toch? :)

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

RedRayMann schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:27:
[...]

Haha, ik zat er ook naar te kijken. Maar ben bang dat het licht niet super water dicht is, maar dat is een vooroordeel (Goedkoop is duurkoop, en china remake is niet altijd zo goed als het origineel)

ook hier ben ik benieuwd naar, vond het nog iets te duur om te gokken, dus ben erg benieuwd naar je ervaringen!!!
Idd ben ook benieuwd. Ik neem de gok want idd niet alle chinese troep is goed.
Ben benieuwd hoeveel licht hij geeft. Waterdicht zal wel oke zijn anders dan verkopen ze hem toch niet als duiklamp. Wil hem ook gaan gebruiken voor mijn reis in Zuid Afrika om 's nachts wild te gaan spotten in het Krugerpark. Deze leek me wel handig omdat je hem makkelijk op je tripod kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-knip-

[ Voor 109% gewijzigd door Universal Creations op 23-07-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 21:00
-knip-

[ Voor 97% gewijzigd door Universal Creations op 23-07-2015 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-knip-

[ Voor 96% gewijzigd door Universal Creations op 23-07-2015 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
-knip-

[ Voor 94% gewijzigd door Universal Creations op 23-07-2015 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-knip-

[ Voor 116% gewijzigd door Universal Creations op 23-07-2015 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 19-09 16:47
Modbreak:V&A hoort niet op het forum thuis. Gebruik hiervoor http://tweakers.net/aanbod/

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Nou jongens heb mezelf maar eens even geprepared voor vakantie.. 3 batterijen erbij een triple charger en chesty. Trouwens deze waren tot vorige week nog in de aanbieding voor 25e bij mediamarkt nu weer 40. Wie er nog 1 wilt bij baxshop zijn ze nog 25!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Laatst online: 12:52
Goedenavond. Inmiddels al voor langere tijd niet meer op dit forum gepost, maar sinds ik een GoPro Hero 4 Black heb volg ik dit topic ook.

Inmiddels heb ik ook het e.e.a. aan spullen erbij gehaald:
- GoPole Evo
- Feiyu Tech G4
- Red Dive Filter
- Sail Video System (SVS) Clamp for G4
- Suction Cup
- Dual Battery Charger + Battery
- Protective Lens + Covers

De clamp van SVS is gemakkelijk te bevestigen op bijvoorbeeld de Suction Cup van Go Pro, aangezien deze in de mount van de Suction Cup kunt laten glijden.

Afbeeldingslocatie: https://www.camforpro.com/media/image/thumbnail/5094279623680_420x420.jpg

Nu zoek ik voor de clamp van SVS ook andere bevestigingsmogelijkheden voor bijvoorbeeld aan de GoPole Evo. Hiervoor heb je een mount nodig welke twee van die verbindingspinnen (of hoe dat ook mag heten) heeft en een gedeelte waar je het dus in kunt laten glijden.

Zo'n verbindingsmount vind ik nergens. Op de suction cup van de afbeelding hieronder vind ik hem wel (het bovenste gedeelte). Maar volgens mij zijn deze niet los te koppelen. Mijn vraag is dan ook; zijn deze ook ergens los verkrijgbaar?

Afbeeldingslocatie: http://www.accu-shop.nl/media/catalog/product/cache/4/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/g/o/gopro-zuignap-houder.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remix42
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-08 20:43
ik heb mij zelf ook een gopro Hero 3+ silver ,en een paar mounts aangeschaft.
Nu ben ik op zoek naar een paar extra batterijen, met welke batterijen hebben jullie de beste ervaringen mee?
ik kwam een aantal verschillende merken tegen:
-gopro
-Brofish
-Smatree
-Pro mounts
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

marco899 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 23:00:
Zo en hier even 2x een hero 3+ black gesloopt. Vorige week even snel met mijn quad gevlogen en bij een harde landing is de kabel die aan de usb poort zat, beschadigd geraakt. Alles werkte nog, totdat ik deze van de week weer ging proberen. Resultaat, de Gopro was compleet dood. RMA gekregen en vandaag opgestuurd. Daar ik volgende week op vakantie ga en niet verwacht de GoPro terug te hebben, heb ik even een andere gekocht en gisteren weer even op de quad gezet. Resultaat was dat nr.2 de geest gaf. Bij inspectie bleek dat de video out dus ergens sluiting maakt en dus de GoPro compleet dood maakt. Deze RMA maar na de vakantie aanmelden en nu maar ergens een gopro gaan huren. Grrrrrrrrrrr.
Even het verhaal afmaken en chapeau voor de goede service van Maria van GoPro.
Net voor mijn vakantie kreeg ik een nieuwe hero 3+ black die helaas DOA bleek te zijn en weer retour kon. Met een geleende hero 3 white ben ik dus maar op pas gegaan en heb wat dolfijnen gespot vanaf 1:30 https://www.youtube.com/watch?v=eJkED3FaF. Na de vakantie een bericht dat er een nieuwe 3+ black onderweg was en van de lokale fotozaak het bericht dat de ingeleverde 3+ black niet meer leverbaar was en ik een 4 silver zou ontvangen. Deze heb ik gelijk ingeruild voor een 4 black.

Helaas was het display op de 4 silver wel lekker (ondanks dat ik ook een los scherm heb) maar dat gaat niet met mij eGimbal. Mocht er dus nog iemand zijn die zijn 4 silver wil ruilen tegen een nieuwe en ongebruikte 3+ black, stuur mij een pm.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
remix42 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:51:
ik heb mij zelf ook een gopro Hero 3+ silver ,en een paar mounts aangeschaft.
Nu ben ik op zoek naar een paar extra batterijen, met welke batterijen hebben jullie de beste ervaringen mee?
ik kwam een aantal verschillende merken tegen:
-gopro
-Brofish
-Smatree
-Pro mounts
alvast bedankt!
Ik gebruik inmiddels al een aardig tijdje (naast de originele) de Wasabi en Patona accu's. Allebei prima, heb niet het gevoel dat de originele en deze imitatiebatterijen voor elkaar onderdoen. Ze laden allemaal goed op, worden niet warm of andere gekkigheid, en gaan voor mijn gevoel even lang mee. Smatree staat ook goed bekend en brofish ken ik alleen van klemmen etc, maar zullen vast ook goed zijn. Het zou me niets verbazen als 99% van alle batterijen, zowel de bekende als de minder bekende merken, allemaal uit één en dezelfde fabriek komen.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Brofish batterijen zijn prima! Heb dezelfde resultaten ermee als de originele!

Ik heb trouwens wel een vraag. Ik heb een chesty besteld en binnengekregen nu kreeg ik er geen zakje bij die je wel bij vele ziet.. Moet je die apart bestellen of is dat weer wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn 2,5 jaar oude GoPro Hero+ Black afgestoft voor een vakantie, en na een beetje testen blijkt het apparaat (en dit herinner ik mij nog) veel last te hebben van verticale lijnen op lichte gedeeltes van een foto of video. Video's en ook burst foto's zijn ook erg onscherp.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QMoNNjt.jpg

3 Verschillende onderdelen van 3 video's. Ook na de camera een kwart slag te draaien blijven de strepen verticaal optreden. De lens is gewoon schoon :(

Het ding is gekocht in de USA toentertijd dus garantie zouden ze vast niet meer bieden. Maar nu ik het ding wil gebruiken is het dus praktisch waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 20:38
Blue-eagle schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:00:
Mijn 2,5 jaar oude GoPro Hero+ Black afgestoft voor een vakantie, en na een beetje testen blijkt het apparaat (en dit herinner ik mij nog) veel last te hebben van verticale lijnen op lichte gedeeltes van een foto of video. Video's en ook burst foto's zijn ook erg onscherp.

[afbeelding]

3 Verschillende onderdelen van 3 video's. Ook na de camera een kwart slag te draaien blijven de strepen verticaal optreden. De lens is gewoon schoon :(

Het ding is gekocht in de USA toentertijd dus garantie zouden ze vast niet meer bieden. Maar nu ik het ding wil gebruiken is het dus praktisch waardeloos.
Ik heb mijne van Bonaire, gewoon via de website een ticket aanmaken. Dan doet het er niet toe waar je hem gekocht heb. Of ze na die 2,5 jaar alsnog garantie leveren is te proberen. Daar durf ik niets over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud_melis
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08 16:18
Hi, ik ben gestart om een aantal GoPro Hero 4 filmpjes te gaan monteren. Echter kom ik er achter dat ik alles op 120fps geschoten heb, in de veronderstelling dat hoe hoger de fps hoe stabieler het beeld is. Mis... alles in slow-motion :| .... Mijn vraag, is hier nog iets aan te doen?

Waar schieten jullie meestal op? 24 / 25 / 30 fps?

Dank!

Ewoud

[ Voor 8% gewijzigd door ewoud_melis op 25-07-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
ewoud_melis schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:41:
Hi, ik ben gestart om een aantal GoPro Hero 4 filmpjes te gaan monteren. Echter kom ik er achter dat ik alles op 120fps geschoten heb, in de veronderstelling dat hoe hoger de fps hoe stabieler het beeld is. Mis... alles in slow-motion :| .... Mijn vraag, is hier nog iets aan te doen?

Waar schieten jullie meestal op? 24 / 25 / 30 fps?

Dank!

Ewoud
bedoel je dat je je materiaal in gopro studios hebt geexporteerd en nu vertraagd is? Dat kan omdat je dan bij output hebt gezegd maak er 24/35 of 30 fps van. Als je gewoon bedoelt kan ik hier nu mee werken in een 25/30 fps project, zeker en dan kan je nog mooi vertragen zonder kwaliteitverlies ;).
Verder film ik zelf eigenlijk altijd in 25 of 50 fps. Niet echt een reden waarom, ooit zo aangenomen omdat ik ergens las dat je in europa beter PAL kan filmen (25/50 fps) en in Amerika NTSC (30/60 fps) vanwege de frequentie waarmee lampen licht geven 50 hz in europa en 60 hz in Amerika. Je zou dan in je beeld flikkerende lampen kunnen hebben als dit niet hetzelfde is. Maar dit valt toch stiekem best mee, maar ik ben toch gewoon bij 25 fps gebleven omdat ik ooit zo begonnen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Hangt van de lichtbron af, gloeilampen zullen wel meevallen maar film maar eens bijvoorbeeld led in de verkeerde frequentie en je wordt gek van het geflikker. Stoplichten bijvoorbeeld flikkeren altijd als je de verkeerde frequentie gebruikt. Daarom in Europa dus altijd 12.5/25/50/100 en in de USA 15/30/60/120 fps.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Doet YouTube wel 1080p50 dan? Want 60 fps pakt ie wel voor heerlijk vloeiend beeld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Osiris schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:02:
Doet YouTube wel 1080p50 dan? Want 60 fps pakt ie wel voor heerlijk vloeiend beeld :9
Ja pakt die, gisteren toevallig nog een filmpje in 1080p 50fps op Youtube gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Waarom zou je buiten opslagruimte in 25fps gaan filmen en niet in 60fps die veel meer edit mogelijkheden biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Shadow343 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:29:
Waarom zou je buiten opslagruimte in 25fps gaan filmen en niet in 60fps die veel meer edit mogelijkheden biedt?
Spreek je in het algemeen of tegen mij? Zoals je zegt :P. Ik film 25 fps om meer te kunnen filmen op een kaartje en als het donker(der) is. Anders praktisch altijd 50 fps ;).
Verder zit er niet een noemenswaardig verschil of je filmt in 25/50 of 30/60 fps qua beeldkwaliteit of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Bij 50p/60p heb je een snellere sluiter, waardoor je minder licht vangt en dus hogere ISO nodig hebt. Plus dat het beeld daardoor scherper wordt, wat niet altijd een voordeel is.

In de praktijk zal je er niet heel veel van merken, maar het zouden wel redenen kunnen zijn waarom je op 24p/25p filmt in plaats van 50p/60p :)

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 26-07-2015 22:45 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Toen ik filmde in 30 fps met de GoPro bovenop m'n helm, merkte ik dat je veel meer motion blur had van de omgeving en auto's op de weg.. Vandaar alleen al film ik in 60 fps.

Qua opslag hoef je 't niet te laten: allemaal 30 Mb/s in 't geval van de GoPro Hero 4 (Silver) op 1080p: HERO4 Silver Recording Time in Each Video Setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
MLPN schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:41:
[...]

Spreek je in het algemeen of tegen mij? Zoals je zegt :P. Ik film 25 fps om meer te kunnen filmen op een kaartje en als het donker(der) is. Anders praktisch altijd 50 fps ;).
Verder zit er niet een noemenswaardig verschil of je filmt in 25/50 of 30/60 fps qua beeldkwaliteit of heb ik het mis?
Naja hoofdzakelijk in het algemeen.. voor je ruimte kan ik het wel begrijpen.. beeldkwaliteit is nagenoeg geen verschil al vind ik het mogelijkheden wel een stuk relaxter.. gebruik het namelijk ook om frames te pakken als foto of slowmotion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Osiris schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:47:
Toen ik filmde in 30 fps met de GoPro bovenop m'n helm, merkte ik dat je veel meer motion blur had van de omgeving en auto's op de weg.. Vandaar alleen al film ik in 60 fps.

Qua opslag hoef je 't niet te laten: allemaal 30 Mb/s in 't geval van de GoPro Hero 4 (Silver) op 1080p: HERO4 Silver Recording Time in Each Video Setting.
aha, nice om zoiets ook weer eens te zien. Ik heb een hero 3 BE en daar zit nog wel verschil in opslag/mb/s bij 25 en 50 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim301292
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-07-2024
Bij mediamarkt is de Hero4 Silver nu in de aanbieding voor €369,- . Ze noemen het een mega-deal, maar is €18,- goedkoper dan de prijs van Mediamarkt voor deze actie. En maar €6,- goedkoper dan Belsimpel op het moment. Wel de goedkoopste in Nederland op het moment volgens mij. Dus voor de mensen die ernaar op zoek zijn..

Zit een beetje te twijfelen. De Hero4 Black is de laatste maanden best wel in prijs gedaald (nu €430,-), terwijl de Silver al driekwart jaar op €375+ staat. Ik wil eigenlijk de Silver voor een mooie prijs kopen binnen een maand. Iemand enige idee of we met betrekking tot de prijs een beetje op de bubble zitten van de Silver, of dat het nog even zo blijft? Misschien dat iemand met informatie over releases o.i.d. me even kan vertellen dat ik hem net zo goed nu kan kopen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Niet online
tim301292 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:31:
Bij mediamarkt is de Hero4 Silver nu in de aanbieding voor €369,- . Ze noemen het een mega-deal, maar is €18,- goedkoper dan de prijs van Mediamarkt voor deze actie. En maar €6,- goedkoper dan Belsimpel op het moment. Wel de goedkoopste in Nederland op het moment volgens mij. Dus voor de mensen die ernaar op zoek zijn..

Zit een beetje te twijfelen. De Hero4 Black is de laatste maanden best wel in prijs gedaald (nu €430,-), terwijl de Silver al driekwart jaar op €375+ staat. Ik wil eigenlijk de Silver voor een mooie prijs kopen binnen een maand. Iemand enige idee of we met betrekking tot de prijs een beetje op de bubble zitten van de Silver, of dat het nog even zo blijft? Misschien dat iemand met informatie over releases o.i.d. me even kan vertellen dat ik hem net zo goed nu kan kopen? :D
GoPro's (als in de opvolgers van de 'high-end' modellen) komen altijd in oktober uit, dus september zal de prijs wel gaan kelderen, maar wil je dan liever niet de nieuwe versie in oktober, dat is jouw afweging ;) ! Ik heb zelf net 1 van mijn HERO4 Black's verkocht, juist omdat ik er nu nog een mooi bedrag voor kan krijgen en ik de nieuwe weer met korting in kan kopen in oktober, gratis upgraden ftw *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim301292
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-07-2024
Je hebt wel een punt inderdaad. 'Probleem' is dat ik vanaf 24 augustus een jaar ga reizen. Dus zou het voor het verhaal wel mooi zijn als ik het begin ook meepak. Daarom dacht ik juist wat value te kunnen vinden in dalende prijzen vanwege nieuwe releases.

EDIT: In principe zou ik nog wel tot oktober kunnen wachten, maar gezien o.a. onderstaand bericht verwacht ik dat ie pas ergens in december ofzo te verkrijgen is. Dan kan ik beter niet het risico nemen en met de hero4 vanaf het begin alles vastleggen, I quess.

http://www.ecumenicalnews...edly-also-cost-more-31765

[ Voor 44% gewijzigd door tim301292 op 27-07-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Cronimet schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:49:
[...]

Net thuis gekomen, en het eerste de beste filmpje even geupload zodat je een idee hebt van de geluidskwaliteit. Dit was dus op tomorrowland afgelopen weekend (festival waar je minstens 1x geweest moet zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Geluidskwaliteit is zeer goed vind ik. Het kriebelt om eentje te halen voordat ik op reis vertrek, al twijfel ik nog tussen de Gopro hero silver 4 en de Sony as200v. Moet er nog een paar nachtjes over slapen haha.

Ps: ik zou er zelf nooit naartoe willen gaan, te commercieel voor mij.
Geef mij maar een feestje aan het strand met een onbekende dj die goeie plaatjes draait voor een man of 30. Maar dat is een andere topic haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@I3art erg vette beelden. Ik ben toevallig afgelopen vrijdag geweest en vond de geluidskwaliteit ook erg goed. Dit terwijl mijn GoPro het gehele festival in de case heeft gezeten. Dit kan wellicht ook te maken hebben met het top geluid van Tommorowland. ;)

En zeker weten 'een must-do' wat een feest! _/-\o_

Ik hier een compilatie van gemaakt, pas mijn tweede edit maar het gaat steeds beter: YouTube: Tomorrowland 2015 | Highlights Day 1

Alleen stabiliseren blijft een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Wat gebruiken jullie op festivals voor de Gopro vast te houden?
Gewoon zo een selfie-stick of een harnas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Cronimet schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:36:
Feiyu !!

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cronimet schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:36:
Ik heb een harnas gebruikt, maar dit voornamelijk in het begin. Op het terrein zelf heb ik als alternatief mijn onderwater bobber gebruikt (geeft veel stabiliteit). Dit omdat de selfie stick maximaal 1M mocht zijn. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik heb alleen een stick gebruikt maar inderdaad lastig stabiel te houden naarmate je hem verder uitschuift. Het liefste zou ik ook een feiyu/gimbal gebruiken maar die dingen zijn vrij duur. Zeker omdat ik de gopro maar enkele keren per jaar gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
WardKuipers schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:50:
[...]

GoPro's (als in de opvolgers van de 'high-end' modellen) komen altijd in oktober uit, dus september zal de prijs wel gaan kelderen, maar wil je dan liever niet de nieuwe versie in oktober, dat is jouw afweging ;) ! Ik heb zelf net 1 van mijn HERO4 Black's verkocht, juist omdat ik er nu nog een mooi bedrag voor kan krijgen en ik de nieuwe weer met korting in kan kopen in oktober, gratis upgraden ftw *O*
Kijk deze informatie had ik nodig. Ik was gister bij de MM enschede en daar hadden ze dus geen hero4 silver meer en ik vroeg waarom en dat wisten ze niet zeker, maar gopro leverde ze niet meer en de verkoper dacht dat er dus nieuwe aankomen. Is dat dus bijna zeker dat er in Oktober de gropro 5 serie's verschijnen? Ik zit er echt aan te denken om een gopro te halen, maar misschien is het handiger dus om te wachten. Al is het voor de prijsdaling van de 4 serie ipv van een nieuwe 5 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 12:42

TheFruitNerd

iets met fruit

To easy schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:32:
[...]

Kijk deze informatie had ik nodig. Ik was gister bij de MM enschede en daar hadden ze dus geen hero4 silver meer en ik vroeg waarom en dat wisten ze niet zeker, maar gopro leverde ze niet meer en de verkoper dacht dat er dus nieuwe aankomen. Is dat dus bijna zeker dat er in Oktober de gropro 5 serie's verschijnen? Ik zit er echt aan te denken om een gopro te halen, maar misschien is het handiger dus om te wachten. Al is het voor de prijsdaling van de 4 serie ipv van een nieuwe 5 serie.
Ik heb geen glazen bol, maar ik denk dat je die prijsverlaging redelijk op je buik kunt schrijven. Als ik het het prijsverloop van de Hero3 (silver en black) kijk, dan is er bar weinig vanaf gegaan.
pricewatch: GoPro HERO3+ Silver Edition Zilver

Mocht je gebruik willen maken van de aanbieding van de MM, maar tegen een leeg schap aan lopen dan kun je meerdere dingen doen;
1. Je plaatst alsnog een bestelling/reservering bij MM (vast leggen tegen de prijs van deze week)
GOPRO HD Hero 4 Silver Adventure

2. Je loopt bij BCC binnen (of webshop), zij hebben een vaste lage prijs garantie waarmee je m ook voor de €369 mee zou moeten krijgen.
BCC Prijsgarantie
GoPro actioncam Hero4 Adventure (zilver)

[ Voor 4% gewijzigd door TheFruitNerd op 28-07-2015 10:25 ]

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Het lijkt me ook sterk dat GoPro nu niet meer zou leveren omdat er in oktober een nieuwe variant koopt. Lijkt me wel heel vroeg van tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

l3art schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:48:
Het lijkt me ook sterk dat GoPro nu niet meer zou leveren omdat er in oktober een nieuwe variant koopt. Lijkt me wel heel vroeg van tevoren.
Lijkt mij een mooi gevalletje van psychologie; bewust schaarste creëren zodat mensen harder gaan lopen. Acties worden ruim van te voren gepland zodat voorraden er op aangepast kunnen worden. Dat MM na 1 dag al uitverkocht zou zijn klinkt me dan ook sterk in de oren. Hier wat leuk leesvoer daarover klikkerdeklik.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
TheFruitNerd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:18:
[...]

Lijkt mij een mooi gevalletje van psychologie; bewust schaarste creëren zodat mensen harder gaan lopen. Acties worden ruim van te voren gepland zodat voorraden er op aangepast kunnen worden. Dat MM na 1 dag al uitverkocht zou zijn klinkt me dan ook sterk in de oren. Hier wat leuk leesvoer daarover klikkerdeklik.
leuk leesvoer ook.

Zelf nog een keer gehad met een tv. Ik naar de winkel.

Vragen of ze de TV hadden wist nog niet 100% zeker og ik he wilde.
Zegt de verkoper, we hebben er nog 1 op voorraad. Vanochtend hadden we er nog 4....

Achteraf dacht ik, dat zei hij gewoon als 'bluf'

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Ik heb zojuist een gopro 4 silver besteld. In de tussentijd ben ik op zoek naar een selfie stick om vrij steady te kunnen filmen in indonesie. Ik bedacht mij dat het ook prettig zou zijn als mijn fuji x-t1 erop kan zodat ik birdseye fotos kan maken. Zorgt voor een wat ander perspectief dan de standaard plaatjes.

Ik zat te kijken naar de Go pole maar die heeft geen standaard schroef mount en daar staat niks over max gewicht. Iemand enig idee welke selfie stick én compact is én een mirrorless aan kan?

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Niet online
TheFruitNerd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:24:
[...]

Ik heb geen glazen bol, maar ik denk dat je die prijsverlaging redelijk op je buik kunt schrijven. Als ik het het prijsverloop van de Hero3 (silver en black) kijk, dan is er bar weinig vanaf gegaan.
pricewatch: GoPro HERO3+ Silver Edition Zilver
*kuch kuch* Heeft iets te maken met de zwakke Euro *kuch kuch*

Dat kan je dan ook weer heel makkelijk afleiden uit het feit dat de HERO4 Black van €480 release naar €530 ging. Net na de release van de 4 daalde de prijzen wel wat, maar waar het ook mee te maken heeft is dat de 4 zonder remote kwam en de 3+ dat wel had, wat een meerwaarde creëerde voor de 3+ daar de nieuwe smartremote los €80 kostte. Dus met al die dingen rekening houdend, geloof ik toch echt wel dat de prijs gaat dalen van de 4's als de nieuwe uitkomt in Oktober.

Ohja en bij Mediamarkt verkopen ze graag onzin, dus bel anders even met Tom's Wholesale, dat zijn de importeurs van GoPro in Nederland, die kunnen je zo vertellen of er nog 4 Silver's zijn, waar ze ze nog hebben en wanneer ze weer binnen zouden moeten komen.

[ Voor 42% gewijzigd door WardKuipers op 28-07-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

http://www.1dayfly.com/nl...ail&utm_source=Smartfocus

Gopro session vandaag voor 389 euro voor de liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

WardKuipers schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:30:
[...]

*kuch kuch* Heeft iets te maken met de zwakke Euro *kuch kuch*

Dat kan je dan ook weer heel makkelijk afleiden uit het feit dat de HERO4 Black van €480 release naar €530 ging. Net na de release van de 4 daalde de prijzen wel wat, maar waar het ook mee te maken heeft is dat de 4 zonder remote kwam en de 3+ dat wel had, wat een meerwaarde creëerde voor de 3+ daar de nieuwe smartremote los €80 kostte. Dus met al die dingen rekening houdend, geloof ik toch echt wel dat de prijs gaat dalen van de 4's als de nieuwe uitkomt in Oktober.

Ohja en bij Mediamarkt verkopen ze graag onzin, dus bel anders even met Tom's Wholesale, dat zijn de importeurs van GoPro in Nederland, die kunnen je zo vertellen of er nog 4 Silver's zijn, waar ze ze nog hebben en wanneer ze weer binnen zouden moeten komen.
Daar heb je een heel goed punt; die had ik nog niet mee genomen :)

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmldrs
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
Volg dit topic nu al een tijdje zonder te posten, maar heb nu eindelijk eens iets zinnigs toe te voegen. :)

Graag deel ik het resultaat van 6 maanden backpacken en talloze uren editten met jullie:
YouTube: Backpacking South East Asia 2015 | TRIP OF A LIFETIME!

Dank allen voor alle waardevolle tips & tricks in dit topic, erg handig! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
bsmldrs schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:11:
Volg dit topic nu al een tijdje zonder te posten, maar heb nu eindelijk eens iets zinnigs toe te voegen. :)

Graag deel ik het resultaat van 6 maanden backpacken en talloze uren editten met jullie:

Een hele ervaring! Ben zelf altijd wel van de langere edits. Die meid die met haar benen roeit. :o

Waar ik zelf ook van ben, digitaal stabiliseren. Stilstaande shots, zoals je aller laatste shot waar die man zijn verhaaltje doet, kan je met premiere pro makkelijk stabieler maken. Jullie hebben echt genoten zo te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Niet online

Dacuuu schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:38:
[...]

Een hele ervaring! Ben zelf altijd wel van de langere edits. Die meid die met haar benen roeit. :o
Ik ben juist eigenlijk niet zo van de lange edits, maar je hebt duidelijk alle tips gelezen in dit topic en je shots zijn niet te lang, zit veel afwisseling tussen en je hebt ook nagedacht over de overgangen.

Lang verhaal kort: Ik heb van begin tot eind met plezier gekeken +1! d:)b

[ Voor 33% gewijzigd door WardKuipers op 28-07-2015 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 18:37

Mooie video man! Ziet er echt heel gaaf uit (de trip zelf lijkt me ook super)

Heb gisteren bij actionmounts een Bopper en quickclip besteld, ik ga volgende week op vakantie naar Tenerife dan zullen we hier maar eens gebruik van gaan maken :)

(1e x dat ik hier post heb zelf een Gopro hero 4 silver :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Leuke video. Zeker leuk te zien omdat ikzelf begin van het jaar ook in Thailand en Laos ben geweest. Vang Vieng helemaal cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmldrs
  • Nu online
Dank voor de complimenten, leuk om te horen! :)
Dacuuu schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:38:
[...]

Waar ik zelf ook van ben, digitaal stabiliseren. Stilstaande shots, zoals je aller laatste shot waar die man zijn verhaaltje doet, kan je met premiere pro makkelijk stabieler maken. Jullie hebben echt genoten zo te zien!
Klopt ja, misschien had die nog wel gestabiliseerd kunnen worden. Genoten hebben we inderdaad zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Leuke video inderdaad! Welke gopro heb je?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmldrs
  • Nu online
Wii4all schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:32:
Leuke video inderdaad! Welke gopro heb je?
Ik had een Hero 3+ Black, maar die heb ik inmiddels alweer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 19:50

Wat toevallig, ik ga per 7 september voor 4 maanden naar SO azie (malaysia, china, tibet,nepal,cambodja,laos,thailand)

En wil dus iets soort gelijks gaan filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
muffstuff schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:11:
[...]

Wat toevallig, ik ga per 7 september voor 4 maanden naar SO azie (malaysia, china, tibet,nepal,cambodja,laos,thailand)
Jaloers! Vorig jaar 3 weken baar Maleisië geweest. Helaas zonder action cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Dacuuu schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:28:
[...]

Jaloers! Vorig jaar 3 weken baar Maleisië geweest. Helaas zonder action cam.
Al jaren roep ik dat ik het eens wil doen, had altijd wel een ander doel voor mijn geld, maar besloot vorig jaar dat het maar eens moest gebeuren. Dan blijkt sparen toch makkelijker te zijn dan gedacht.

En de gopro wil ik zeker meenmen, Op perhentian island wil ik mijn padi halen, je schijnt daar mooi te kunnen duiken.

Zo'n gopro is ook makkelijker te hanteren dan een camera, dus dat trekt mij ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
muffstuff schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:32:
[...]

Al jaren roep ik dat ik het eens wil doen, had altijd wel een ander doel voor mijn geld, maar besloot vorig jaar dat het maar eens moest gebeuren. Dan blijkt sparen toch makkelijker te zijn dan gedacht.

En de gopro wil ik zeker meenmen, Op perhentian island wil ik mijn padi halen, je schijnt daar mooi te kunnen duiken.

Zo'n gopro is ook makkelijker te hanteren dan een camera, dus dat trekt mij ook wel.
De Perhentians! De boottocht er naar toe is al erg spectaculair :) Wij hebben een week op het 'besar' eiland gezeten, het grote eiland dus. Maar het grote eiland is ook erg klein. Heb wat mensen geteld s' avonds, als het in totaal 100 mensen op het eiland zijn, is het veel.

Er zit een Nederlandse. en een Engelse duikschool op het besar eiland, dit klink erg groot en commercieel, maar is het niet. Rust en kalmte, dat vind je daar ;)

Duiken daar is goed te doen, genoeg leuke vissen en schildpadden. Koraal is veel dood, komt door het mishandelen van de locals. Al is het motto van nu wel "keep it clean en verzorg de natuur goed"
Bij de boottocht naart de perhentians toe, moet je ook €1,50 tax betalen voor het onderhoud aan de eilanden.

Wij lieten ons een paar keer met een bootje afzetten op Turtle beach, een strand waar niets is, alleen parelwit zand, en water. Het echte expeditie Robinson gevoel.

Het kleine eiland kecil, staat bekend dat er iets meer backpackers komen. Maar daar ben ik niet geweest.

ps. Bezoek je de perhentians in september? September is echt wel de laatste maand, vanaf ergens in oktober heb je alleen maar storm, en zijn de eilanden leeg.

Als je nog vragen hebt stuur maar een pb, onze rit was: Perhentians -> Langkawi -> Penang -> Cameron highlands -> Melakka -> KL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Niet online
Dacuuu schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:06:
[...]

De Perhentians! De boottocht er naar toe is al erg spectaculair :) Wij hebben een week op het 'besar' eiland gezeten, het grote eiland dus. Maar het grote eiland is ook erg klein. Heb wat mensen geteld s' avonds, als het in totaal 100 mensen op het eiland zijn, is het veel.

Er zit een Nederlandse. en een Engelse duikschool op het besar eiland, dit klink erg groot en commercieel, maar is het niet. Rust en kalmte, dat vind je daar ;)

Duiken daar is goed te doen, genoeg leuke vissen en schildpadden. Koraal is veel dood, komt door het mishandelen van de locals. Al is het motto van nu wel "keep it clean en verzorg de natuur goed"
Bij de boottocht naart de perhentians toe, moet je ook €1,50 tax betalen voor het onderhoud aan de eilanden.

Wij lieten ons een paar keer met een bootje afzetten op Turtle beach, een strand waar niets is, alleen parelwit zand, en water. Het echte expeditie Robinson gevoel.

Het kleine eiland kecil, staat bekend dat er iets meer backpackers komen. Maar daar ben ik niet geweest.

ps. Bezoek je de perhentians in september? September is echt wel de laatste maand, vanaf ergens in oktober heb je alleen maar storm, en zijn de eilanden leeg.

Als je nog vragen hebt stuur maar een pb, onze rit was: Perhentians -> Langkawi -> Penang -> Cameron highlands -> Melakka -> KL
En weer on topic? Of wordt dit nu het 'Reizen.....met een GoPro' topic :X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Dacuuu schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:06:
[...]

Ik begin op borneo voor vier dagen Permai Rainforest en vlieg dan richting perhentians.
Ik ben van plan naar kecil te gaan, ik zit daar van 12 sept tot eind september, afhankelijk hoe het weer is, anders ga ik ergens anders heen. Ik heb een vlucht op 3 oktober naar chengdu, dus ik kan nog wel het een en ander gaan bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 19-09 16:47
WardKuipers schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:08:
En weer on topic? Of wordt dit nu het 'Reizen.....met een GoPro' topic :X ?
Bij dezen een officieel verzoek om weer ontopic te gaan. Praten over reizen kan ook via DM

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Voor de geïnteresseerden; liep vandaag MM binnen en de Hero4 Silver is goed op voorraad. Rennen is dus niet nodig ;)

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Niet online
TheFruitNerd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:13:
Voor de geïnteresseerden; liep vandaag MM binnen en de Hero4 Silver is goed op voorraad. Rennen is dus niet nodig ;)
Om maar even mee on topic meteen iets toe te voegen, volgens deze rumors wordt de releasedatum van de HERO 5 naar achteren verplaatst, wat ik op zich niet zo enorm raar zal vinden aangezien ze de session pas net hebben gereleased, maar daarentegen zeggen rumors dat wel vaker en komt er steevast in oktober een nieuwe GoPro uit. We shall see ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee vraagjes ik heb nu een tijdje een gopro hero 4 en ga binnenkort na sziget festival toe. Nu vroeg ik mij af met welke settings ik het beste kan gaan filmen. Iemand een idee?

En mijn 2de vraag is ik heb destijds een sd card extreme van sandisk gekocht van 64gb en of deze goed genoeg is voor de hero 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:43:
Ik heb twee vraagjes ik heb nu een tijdje een gopro hero 4 en ga binnenkort na sziget festival toe. Nu vroeg ik mij af met welke settings ik het beste kan gaan filmen. Iemand een idee?

En mijn 2de vraag is ik heb destijds een sd card extreme van sandisk gekocht van 64gb en of deze goed genoeg is voor de hero 4?
Extreme moet goed genoeg zijn.

Zou qua shots afhankelijk van het licht de resolutie bepalen. Voor weinig licht 24fps (1080p/2.7K/4K), en overdag 120fps met 1080p. Maar hangt natuurlijk af van je doel. Wil je een edit maken met (veel) slow motion, of totaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:43:

Ik heb op Tommorowland voornamelijk met 1080p Superview gefilmd op 60fps. Overdag heeft dat gezorgd voor mooie beelden. S'avonds ben ik eigenlijk vergeten om de instellingen aan te passen. YouTube: Tomorrowland 2015 | Highlights Day 1
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:51:
[...]

Extreme moet goed genoeg zijn.

Zou qua shots afhankelijk van het licht de resolutie bepalen. Voor weinig licht 24fps (1080p/2.7K/4K), en overdag 120fps met 1080p. Maar hangt natuurlijk af van je doel. Wil je een edit maken met (veel) slow motion, of totaal niet?
Wellicht een domme vraag, maar waarom is 24fps het beste aan te raden met weinig licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:07:
[...]

Wellicht een domme vraag, maar waarom is 24fps het beste aan te raden met weinig licht?
Enigszins de minimale werkbare framerate ;) Lagere framerate = meer licht per frame, maar aangezien je onder de 24 fps een dia-show krijgt, is dat soort van 't minimum. Al is dat natuurlijk persoonlijk :)

Als je met 60 fps schiet, kun je denk ik beter 30 fps nemen en vervolgens je eindproduct ook 30 fps maken.

Of 24 + 48 fps. Iig een meervoud ervan, aangezien je anders ranzige pulldown-achtige shizzle moet doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Osiris op 29-07-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
http://gopro.com/support/...ime-in-each-video-setting

Ik snap dit eigenlijk niet.
Of je nu met 25 of 60 fps filmt maakt qua opslag volgens de link niet uit. Je slaat toch extra frames op en kost dan toch ook meer ruimte? Of is er meer compressie bij meer fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:24
Roelos schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:50:

Of je nu met 25 of 60 fps filmt maakt qua opslag volgens de link niet uit. Je slaat toch extra frames op en kost dan toch ook meer ruimte? Of is er meer compressie bij meer fps?
Goede vraag! Ik merk dat ik even lang kan filmen op 1080 @60 fps en 1080 @ 30 fps. Je zou zeggen dat je bij 60 fps maar de helft zou kunnen filmen, omdat die twee keer zoveel frames opslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Maar je hebt ook slechts de helft van de temporale informatie tussen de frames bij 60 fps t.o.v. 30 fps. Daarmee bedoel ik: de afstand tussen bewegende informatie op je frames is kleiner, want tijdsinterval korter. Daardoor kan wellicht de compressie efficiënter?

Overigens doet mijn externe mic 't niet.. :X M'n GoPro 4 Silver blijft z'n interne mic gebruiken :(

Iemand daar ervaring mee en hoe je 't op moet lossen? Google helpt me geen steek verder, krijg alleen reviews 'n shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Roelos schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:50:

Er is inderdaad meer compressie per frame, maar omdat er meer frames zijn die op elkaar lijken kunnen deze efficienter worden gecomprimeerd. De bitrate van x aantal bits per seconde blijft constant, daarom is de bestandsgrootte hetzelfde ongeacht de framerate of zelfs resolutie.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Twijfel beetje tussen de Black en Silver. Het schermpje van de Silver spreek me aan, zeker omdat ik de GoPro niet alleen ergens op (hoofd, motor, etc.) wil binden, maar ook wil vasthouden om e.e.a. te filmen. Direct zien wat je dan in beeld hebt is dan eigenlijk onmisbaar, tenminste, dat gevoel heb.
Via de app zou dit ook kunnen, maar werkt toch wat minder praktisch verwacht ik. Hoe ervaren andere dit?
Pagina: 1 ... 61 ... 81 Laatste