Leuk filmpje!elmalonl schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 19:39:
http://youtu.be/gFevk3W6R2M
Heb mijn vakantie in thailand ook maar gefilm![]()
Mijn eerste keer met filmen en editen. Hoop dat jullie het beetje mooi vinden.
Zie dat er veel mensen een oplossing zoeken voor een externe opslag voor al je gopro filmpjes en foto's.
Heb zelf de WD wireless passport (500gb 130€) gekocht. Een echte aanrader!
Paar tips van mijn kant, ben zelf overigens ook maar een goedwillende amateur hoor, heb afgelopen weekend mijn derde "montage" gemaakt.
1- korter (maar is afhankelijk van je doelgroep; wil je aan onbekenden wat laten zien dan is dit wat lang, voor jezelf en intimi wordt dat wat anders).
2- stabiliseer het beeld, gebruik daarvoor software als virtualdub met de deshaker mod (is allemaal gratis, al is het wel wat pielen met de instellingen) of Mercalli (super gebruiksvriendelijk). Met dergelijke software is veel te winnen, al gaat het bij filmen vanuit de hand wel ten koste van je beeld: hoe heftiger de trillingen en hoe meer je wil stabiliseren, des te meer moet er gezoomed worden.
- helemaal mooi zou zijn te filmen met een stabilizer, zoals een Feiyu. Daarna moet je beelden die je lopend hebt opgenomen in mijn (beperkte) ervaring nog steeds na-stabiliseren met software, maar het resultaat is dan véél en véél beter dan zuiver vanuit de hand filmen en dát nastabiliseren.
- je kan ook een "handmatige" stabilizer gebruiken zoals deze, maar je moet zo'n ding dan elke keer weer even afstellen enzo.
3- lopend filmen daar waar mogelijk afwisselen met filmen vanaf een statief of een klem, zoals bijvoorbeeld dat stukje met die tijger had je niet vanuit de hand hoeven te filmen
4- wat meer omgeving, wat minder op jezelf richten
Catch a smile out there!