Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
elmalonl schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 19:39:
http://youtu.be/gFevk3W6R2M
Heb mijn vakantie in thailand ook maar gefilm :P
Mijn eerste keer met filmen en editen. Hoop dat jullie het beetje mooi vinden.

Zie dat er veel mensen een oplossing zoeken voor een externe opslag voor al je gopro filmpjes en foto's.
Heb zelf de WD wireless passport (500gb 130€) gekocht. Een echte aanrader!
Leuk filmpje!

Paar tips van mijn kant, ben zelf overigens ook maar een goedwillende amateur hoor, heb afgelopen weekend mijn derde "montage" gemaakt.

1- korter (maar is afhankelijk van je doelgroep; wil je aan onbekenden wat laten zien dan is dit wat lang, voor jezelf en intimi wordt dat wat anders).
2- stabiliseer het beeld, gebruik daarvoor software als virtualdub met de deshaker mod (is allemaal gratis, al is het wel wat pielen met de instellingen) of Mercalli (super gebruiksvriendelijk). Met dergelijke software is veel te winnen, al gaat het bij filmen vanuit de hand wel ten koste van je beeld: hoe heftiger de trillingen en hoe meer je wil stabiliseren, des te meer moet er gezoomed worden.
- helemaal mooi zou zijn te filmen met een stabilizer, zoals een Feiyu. Daarna moet je beelden die je lopend hebt opgenomen in mijn (beperkte) ervaring nog steeds na-stabiliseren met software, maar het resultaat is dan véél en véél beter dan zuiver vanuit de hand filmen en dát nastabiliseren.
- je kan ook een "handmatige" stabilizer gebruiken zoals deze, maar je moet zo'n ding dan elke keer weer even afstellen enzo.
3- lopend filmen daar waar mogelijk afwisselen met filmen vanaf een statief of een klem, zoals bijvoorbeeld dat stukje met die tijger had je niet vanuit de hand hoeven te filmen
4- wat meer omgeving, wat minder op jezelf richten

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heeft iemand van jullie al eens een diy dome gebouwd voor de GoPro? ga binnenkort naar Bali en lijkt me interessant om zo'n dome te hebben om 50/50 foto's te komen maken waar je zowel boven als onderwater ziet.

Dit zijn vb tutorials, maar ben benieuwd of jullie ook ervaringen hebben (en waar je bijv zo'n dome in NL kan kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 20:38
vanardenne schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 20:37:
Heeft iemand van jullie al eens een diy dome gebouwd voor de GoPro? ga binnenkort naar Bali en lijkt me interessant om zo'n dome te hebben om 50/50 foto's te komen maken waar je zowel boven als onderwater ziet.

Dit zijn vb tutorials, maar ben benieuwd of jullie ook ervaringen hebben (en waar je bijv zo'n dome in NL kan kopen)

[video]

[video]
Zo maken ze die fotos natuurlijk! Heb vele fotorolletjes verpest met projectjes in het water :)

Ga zelf ook rond kijken. Tnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:51

Zeeuw

5.6

Ik heb nu 5 weken een GoPro Hero4 Silver. Meteen dezelfde dag een suction cup erbij gekocht en de dag erna een filmpje gemaakt en met GoPro Studio in elkaar gezet.

Eerste 35 seconden zijn niet met een GoPro gefilmd, maar met de telefoon van een vriend van me.
- GoPro Hero 4 Silver 1080p60
- GoPro Suction Cup
- GoPro Studio

Daarna al vrij snel de Feiyu-Tech G4 gekocht, vanwege de geweldige resultaten die ik zag op YouTube.
Deze meteen uitgeprobeerd met een schattig hondje...

- GoPro Hero4 Silver 1080p60
- Feiyu Tech G4
- Adobe Premiere Pro CC

Zoals je ziet, komt de G4 af en toe in beeld, dit was ook de eerste film die ik er mee maakte dus hier de volgende keer beter op letten.
Dit was overigens ook de eerste keer dat ik met Adobe Premiere Pro heb gewerkt, de kleuren hadden iets beter gekund en ben ook niet helemaal tevreden met de compressie... (Adobe YouTube 1080 preset).

Als laatste heb ik afgelopen nacht (ik sloot de pc om half 6 af 8)7 ) een filmpje gemaakt van een avondje in Düsseldorf.

- GoPro Hero4 Silver 1080p60
- Feiyu Tech G4
- Adobe Premiere Pro CC
- Adobe After Effects CC

Het knippen en plakken gaat me steeds beter af, dit keer voor het eerst met Adobe Effects gewerkt en dus heel lang met de hamburgertjes bezig geweest. Er zal vast wel een manier zijn om het sneller te doen, maar ik heb elke hamburger op een nieuwe layer gezet en deze laten verschijnen op de melodie... Ook de tekst komt uit Adobe AE.
Dit keer niets met kleurcorrectie gedaan. Helaas zie ik hier wel af en toe de compressie (bij versneld beeld) maar beter dan in het vorige filmpje. Ik heb hier de 'standaard' 1080p HD preset gebruikt.

Nu ga ik eens een begin maken met een andere edit, van een BMW meeting afgelopen zondag.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Weet iemand een enigszins betaalbare, maar ook weer niet al te crapph, handheld gimball die je gewoon in een winkel kunt halen? Of eventueel een Nederlandse webshop (levertijd < 1 week)?

Die Feiyu Tech G4 doet honderden euro's :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Nu online
De Feiyu G3 koop je voor 250 euro, is dat betaalbaar voor je?

[ Voor 5% gewijzigd door Glenfiddich op 05-07-2015 09:26 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Vind ik stiekem alsnog veel geld voor een stokkie om je GoPro op te prikken :+

Sure, hij doet meer dan alleen een stokkie zijn, snap ik ;) Maar als je dat bedrag vergelijkt met wat een GoPro an sich kost.. Veel geld.. Relatief té veel geld mijns inziens. :)

Hoewel niet vergelijkbaar wellicht, vind ik dit soort prijzen schappelijker zeg maar:

Handheld Stabilizer / Stabilisator (GoPro Hero 1, 2, 3 en 4 / SJ4000)

[ Voor 36% gewijzigd door Osiris op 05-07-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
vanardenne schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 20:37:

[video]

[video]
Zeer nice! Ik ga vandaag naar de bouwmarkt kijken voor zo'n acryl bol.. ik ga het potje van de bodyshop gebruiken ervoor die is ideaal ervoor. Ff doorsmeren alleen haha

Edit: bouwmarkt had niks.. iemand een idee waar je zo'n bol kan krijgen met een diameter van 10?

[ Voor 5% gewijzigd door Shadow343 op 05-07-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WardKuipers schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:49:
[...]

Ik gebruik de Gorillapod SLR voor zowel m'n GoPro als m'n DSLR, perfecte reistripod MET waterpas op de kop ;) !
Hoe zit het met water? Kan deze en de eerder door mij genoemde optie hiertegen of is het product hier niet voor geschikt?

Doelend op water langs het zwembad, dus niet voor onderwater gebruik. Voornamelijk spat water!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2015 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
RedRayMann schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 23:30:
[...]

Zo maken ze die fotos natuurlijk! Heb vele fotorolletjes verpest met projectjes in het water :)

Ga zelf ook rond kijken. Tnx voor de tip!
Shadow343 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:06:
[...]

Zeer nice! Ik ga vandaag naar de bouwmarkt kijken voor zo'n acryl bol.. ik ga het potje van de bodyshop gebruiken ervoor die is ideaal ervoor. Ff doorsmeren alleen haha

Edit: bouwmarkt had niks.. iemand een idee waar je zo'n bol kan krijgen met een diameter van 10?
Mooi dat jullie ook enthousiast zijn! Hier nog linkje met wat meer vids. http://www.glam.social/gopro-project-dome-diy

Die video in eerste post raadt een dome aan van 7 inch = 17/18cm. en die ook echt een halve ronding is. geen ovaal.

Ik zou er zelf het liefst 1 willen klussen die over mijn normale casing heen gaat. niet in plaats van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:44

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:46
Ziet er goed uit.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Nieuw GoPro ziet er wel tof uit. Mooi klein formaat en een stuk betere accuduur.
Tof dat ze het zo hebben gemaakt dat je de oude mounts kan gebruiken.
Geen geldklopperij zoals apple wel doet. ( op de prijs na belachelijk zoveel geld voor een klein cameraatje)

Zie alleen de meerwaarde er niet van in tegenover mijn Gopro 4 silver.
Hij kan ook maar 10m maximaal onderwater. Niet zo nuttig aangezien ik duik.

[ Voor 10% gewijzigd door T.E op 06-07-2015 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

stefijn schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:18:
[...]

Leuk filmpje, zeker voor een eerste montage, maar wel jammer dat je het misbruiken van dieren ondersteund :'( daar ben ik afgehaakt

Kijk hier maar eens naar, die olifanten doen dat niet uit vrije wil :r
YouTube: Breaking the spirit of the elephant
[afbeelding]
Helemaal mee eens! Ben begin het jaar ook in Thailand geweest en heb mooi niet op een olifant gereden en ook niet naar die Tiger temples geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
Ziet er hip uit, kleiner is wel chill. Echter vind ik de niet te vervangen batterij echt een minpunt. Een action camera gebruik je vaak een hele dag. Ik zou het niet chill vinden om tijdens mijn skivakantie anderhalf uur te filmen, dan de camera een dik uur in de jaszak om op te laden met externa lader en dan weer anderhalf uur filmen.
Een te vervangen batterij ging waarschijnlijk weer te koste van de grote. Al zou je mij niet horen klagen als hij nog steeds kleiner was dan een hero 4, maar met te vervangen batterij :P. Maarja het moet hip en klein zijn om veel te verkopen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:44
en inmiddels is de session al helemaal afgebrand op meerdere review site's

kwaliteit zit tussen de gopro 2/3 in (slecht dus) batterij niet vervangbaar etc..

kwestie van wachten op de session 2 dus..

snap niet dat ze zelf niet inzien dat als de kwaliteit minder is als een gopro 4 silver welke goedkoper is dat het nog verkoopt, de grote zal heel veel mensen echt niet overhalen..

kijk naar de 4k camera van canon.. de eerste de beste person die ik daarmee rond zie lopen lach ik vierkant uit en geef ik voor 30 minute mijn gh4 met verwiselbare lenz en 4k video wat een fijnere codec heft ><

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 19-09 19:48
Er zijn heel veel mensen die geen hol om beeldkwaliteit geven. Waarom denk je dat de halve wereld al 10 jaar al zijn foto's met crappy telefooncams maakt.
Het is dat ie zo fucking duur is, anders zou ik best zien dat dit ding goed verkoopt.

[ Voor 26% gewijzigd door Stefke op 07-07-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 16:16
Kan iemand mij advies geven over een selfie stick voor de gopro. Ik heb een 3+ black, echter heb ik er al een aantal versleten. Iemand goede ervaringen met de gopole? Ik wil nu gewoon een degelijke die niet breekt met boarden als je een keer valt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Xenophoben schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 10:41:
Kan iemand mij advies geven over een selfie stick voor de gopro. Ik heb een 3+ black, echter heb ik er al een aantal versleten. Iemand goede ervaringen met de gopole? Ik wil nu gewoon een degelijke die niet breekt met boarden als je een keer valt :P
De 3 way mount daar ben ik dik tevreden mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

http://www.safeye.nl/nl/sjcam-m10-cube.html

ps de sjcam m10 is inmiddels al ruim een half jaar oud en is gewoon nagenoeg precies dezelfde als de nieuwe gopro session. Alleen iets minder specs maar wel weer 30 onderwater. Dacht dat gopro met nieuwe dingen kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
En dat voor een kwart van de prijs en met een fastoenlijk stel knoppen (die bediening vandie session lijkt me niet handig met één knop).
Oke, geen 60fps op 1080....beeldkwaliteit ken ik niet, de filmpjes op die link zijn wat minder van kwaliteit, maar de nachtbeelden zijn wel erg goed

Ik zou deze wel kopen als ik in de markt was voor iets goedkopers dan een gopro

[ Voor 33% gewijzigd door Stefke op 07-07-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Laatst online: 08-07 10:23
Ik zit te kijken voor een actie camera voor mijn triathlon fiets en kwam dus op een gopro uit.

Echter vindt ik de grote nogal iets te groot en zag de polaroid cube.

Mijn vraag is meer, welke camera is geschikt die ook nogal goedkoop is voor een triathlon fiets die veel op en neer gaat over wegen. Ik hoorde dat er video stabilisatie software in sommige camera zitten. Iemand een idee wat ik precies moet kopen?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 21:43
T.E schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:15:
http://www.safeye.nl/nl/sjcam-m10-cube.html

ps de sjcam m10 is inmiddels al ruim een half jaar oud en is gewoon nagenoeg precies dezelfde als de nieuwe gopro session. Alleen iets minder specs maar wel weer 30 onderwater. Dacht dat gopro met nieuwe dingen kwam :)
Of anders de Polaroid Cube+, nieuws: Polaroid Cube+-camera gebruikt smartphone als zoeker. Die heeft wel 1080p met 60fps en 720p met 120fps, maar geen 1440p. Bij Polaroid is hij te pre-orderen voor 150 dollar.
Ik ben wel benieuwd hoe de Cube+ is in vergelijking met de GoPro.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 14:04:
[...]

Hoe zit het met water? Kan deze en de eerder door mij genoemde optie hiertegen of is het product hier niet voor geschikt?

Doelend op water langs het zwembad, dus niet voor onderwater gebruik. Voornamelijk spat water!
Oh die heb ik zelfs al onder water gebruikt hoor, heel degelijk ding ;) d:)b !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb via ebay voor 40 euro een complete set met alle bevestigingen die je maar kunt dromen op de kop getikt, incl. een case en een hoop andere dingetjes. Prima spul! Aan sommige dingen zie je wel dat het wat goedkoper geproduceerd is maar met de paar keer dat ik t gebruik lijkt t me ruim goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Jongens,

Ik ga in Augustus 9 dagen naar Turkije.. Nu heb ik net een 2de SD kaart besteld een 64gb Samsung Evo en heb al een 32gb Kingston kaartje. Nu zal dit goed zijn voor +-6u film materiaal.

Ik wil graag een vakantie filmpje gaan maken een hele sh*tload aan foto's en gewoon lekker veel bewerkingsmateriaal. Nu zit ik zwaar te twijfelen om mijn laptop mee te nemen voor bewerking en het leeggooien en backupen van mijn materiaal. Wat raden jullie aan?

Ik heb overigens maar 1 batterij maar wel een flinke powerbank (16.000mah) Raden jullie tevens aan een extra batterij aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Ik heb de gopole reach! Prima ding alleen het is wel handig als je in het water bent geweest hem niet gelijk dicht te klappen. Bij mij trok die vacuum en werd het een hels karwei om hem weer uit elkaar te halen. kwalitatief is het een zeer sterke pole die lekker in de hand ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
Shadow343 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 22:33:
Jongens,

Ik ga in Augustus 9 dagen naar Turkije.. Nu heb ik net een 2de SD kaart besteld een 64gb Samsung Evo en heb al een 32gb Kingston kaartje. Nu zal dit goed zijn voor +-6u film materiaal.

Ik wil graag een vakantie filmpje gaan maken een hele sh*tload aan foto's en gewoon lekker veel bewerkingsmateriaal. Nu zit ik zwaar te twijfelen om mijn laptop mee te nemen voor bewerking en het leeggooien en backupen van mijn materiaal. Wat raden jullie aan?

Ik heb overigens maar 1 batterij maar wel een flinke powerbank (16.000mah) Raden jullie tevens aan een extra batterij aan te schaffen?
De vraag is, wil je gaan bewerken op je vakantie? :P. Ik doe zoiets liever thuis om op de vakantie echt te genieten van de vakantie. Ik raad je aan om gewoon nog een kaartje mee te nemen om safe te zitten.

Ook zou ik persoonlijk minstens nog 2 batterijen meenemen, maar dit ligt aan jezelf. Wat ga je doen op vakantie? Ga je een hele dag op pad en wil je dan zoveel mogelijk filmen? -> meer batterijen of je moet steeds tussendoor willen opladen en dan niks filmen.
Of ga je bijv iets doen, stukje rijden of chillen en weer iets doen enz. Dan zou je steeds tijdens het rijden en/of chillen kunnen opladen en kan je het redden met 1 batterij.
Het ligt dus geheel aan jezelf wat je denkt te gaan doen op vakantie, maar als je dat nog niet zo goed weet. Dan raad ik je aan om toch die ene 32 gb kaart erbij te kopen en snel nog een paar batterijen erbij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

MLPN schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:53:
[...]

De vraag is, wil je gaan bewerken op je vakantie? :P. Ik doe zoiets liever thuis om op de vakantie echt te genieten van de vakantie. Ik raad je aan om gewoon nog een kaartje mee te nemen om safe te zitten.

Ook zou ik persoonlijk minstens nog 2 batterijen meenemen, maar dit ligt aan jezelf. Wat ga je doen op vakantie? Ga je een hele dag op pad en wil je dan zoveel mogelijk filmen? -> meer batterijen of je moet steeds tussendoor willen opladen en dan niks filmen.
Of ga je bijv iets doen, stukje rijden of chillen en weer iets doen enz. Dan zou je steeds tijdens het rijden en/of chillen kunnen opladen en kan je het redden met 1 batterij.
Het ligt dus geheel aan jezelf wat je denkt te gaan doen op vakantie, maar als je dat nog niet zo goed weet. Dan raad ik je aan om toch die ene 32 gb kaart erbij te kopen en snel nog een paar batterijen erbij te kopen.
Zit een beetje in het zelfde schuitje, heb nu 128(2x64GB) en twijfel echt om nog zo wireless passport erbij te kopen van 500GB.
Ga 3 weken backpacken, en de laatste week ook duikbrevet halen. Waarbij ik denk ik alles wel nonstop film tijdens het duiken.... Maar 150 euro is ook wel weer een hoop geld... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ralph0603 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:57:
[...]

, en de laatste week ook duikbrevet halen. Waarbij ik denk ik alles wel nonstop film tijdens het duiken.... .. :X
Ik denk dat je tijdens het duiken weinig aan filmen toe gaat komen (tenminste, als je serieus je brevet wil halen en er ook nog iets van wil opsteken) OW filmen begin je aan als je goed kunt duiken. Ook moet trimmen, navigeren en klaren een 2e natuur zijn geworden. Tot die tijd gewoon niet filmen onder water, je bent al druk genoeg met het duiken zelf en stabiel in het water liggen. Beginnende duikers doen er verstandig aan om geen camera mee OW te nemen. ga eerst lekker het duiken onder de knie krijgen voordat je een camera meeneemt, Bovendien is de kans groot dat het ook nog eens gevaarlijk wordt als je als beginnende duiker een cam meeneemt; je bent zo druk met de camera en al het moois wat je wil vastleggen dat je snel vergeet op je meters te kijken waardoor je te diep, of te lang op diepte of zelfs met een lege persluchtfles komt te zitten. (ik spreek uit ervaring, heb in mijn directe omgeving meerdere gevallen gezien, bijvoorbeeld een beginnende duiker met cam op 36 meter zonder lucht.(vergeten door de drukte met de cam om op de meters te kijken) Geloof me, dat levert genoeg action en spaninning op om dit zonder cam te willen meemaken) Daarnaast (en dit is uit eigen ervaring) verbruik je meer perslucht als je filmt, dit brengt dan nog eens een extra risico met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 21:56
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 01:01:
[...]

Ik denk dat je tijdens het duiken weinig aan filmen toe gaat komen (tenminste, als je serieus je brevet wil halen en er ook nog iets van wil opsteken) OW filmen begin je aan als je goed kunt duiken. Ook moet trimmen, navigeren en klaren een 2e natuur zijn geworden. Tot die tijd gewoon niet filmen onder water, je bent al druk genoeg met het duiken zelf en stabiel in het water liggen. Beginnende duikers doen er verstandig aan om geen camera mee OW te nemen. ga eerst lekker het duiken onder de knie krijgen voordat je een camera meeneemt, Bovendien is de kans groot dat het ook nog eens gevaarlijk wordt als je als beginnende duiker een cam meeneemt; je bent zo druk met de camera en al het moois wat je wil vastleggen dat je snel vergeet op je meters te kijken waardoor je te diep, of te lang op diepte of zelfs met een lege persluchtfles komt te zitten. (ik spreek uit ervaring, heb in mijn directe omgeving meerdere gevallen gezien, bijvoorbeeld een beginnende duiker met cam op 36 meter zonder lucht.(vergeten door de drukte met de cam om op de meters te kijken) Geloof me, dat levert genoeg action en spaninning op om dit zonder cam te willen meemaken) Daarnaast (en dit is uit eigen ervaring) verbruik je meer perslucht als je filmt, dit brengt dan nog eens een extra risico met zich mee.
helemaal mee eens met het bovenstaande verhaal.

Ik zit zelf nu op ongeveer 125 duiken en pak nu pas af en toe de camera van mijn vrouw over. Niet iedereen is hetzelfde maar gemiddeld gezien duik je pas echt lekker vanaf 100 duiken. Je verbuik ligt dan een stuk lager, alles gaat op de automatische piloot en dan heb je pas het idee oke nu kan ik beginnen met filmen of foto's maken.

Paar jaar terug op de Malediven. Mijn vrouw had last van haar oren ik ging met haar vriendinnen duiken en nam de camera mee (klein compact ding en een kleine behuizing). Tijdens de duik komen we een schilpad tegen, ik was zo druk bezig om te proberen daar een foto van te maken dat ik niet door had dat ik langzaam wat zakte. Resultaat slechte foto van de schilpad en ik heb de haai die achter hem zwom helemaal gemist :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
en dan nog maar te zwijgen over het feit dat je dan totaal je buddy niet in de gaten houdt.

Als je voor het eerst duikt dan is het niet alleen 360 graden om je heen maar ook nog is boven en beneden wat je in de gaten moet houden en dat is echt wennen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave
  • Laatst online: 11-08 11:30
ralph0603 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:57:
[...]

Zit een beetje in het zelfde schuitje, heb nu 128(2x64GB) en twijfel echt om nog zo wireless passport erbij te kopen van 500GB.
Ga 3 weken backpacken, en de laatste week ook duikbrevet halen. Waarbij ik denk ik alles wel nonstop film tijdens het duiken.... Maar 150 euro is ook wel weer een hoop geld... :X
Ik heb de afgelopen vakantie (Israel en Jordanië) een externe HDD meegenomen (WD 2 TB) en daarbij een Kingston MobileLite Wireless G2 om data over te zetten van de SD kaartjes uit de GoPro naar de HDD. Werkt goed, en kan allemaal via je mobiel (geen laptop nodig!). Ook fungeert de Kingston nog als powerbank. Enige nadeel is de soms trage reactietijd van de app bij kopiëren van grote bestanden (2 gig bijvoorbeeld).

Misschien een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 21:04
Gatygun schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:38:
Ik zit te kijken voor een actie camera voor mijn triathlon fiets en kwam dus op een gopro uit.

Echter vindt ik de grote nogal iets te groot en zag de polaroid cube.

Mijn vraag is meer, welke camera is geschikt die ook nogal goedkoop is voor een triathlon fiets die veel op en neer gaat over wegen. Ik hoorde dat er video stabilisatie software in sommige camera zitten. Iemand een idee wat ik precies moet kopen?

Bedankt.
Wat ik zelf erg leuk vind is de gps functie zoals in de contour 2+ camera.
Camera is ook goedkoper als een nieuwe gopro

http://contour.com/cameras/contour2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Laatst online: 08-07 10:23
hendrilankamp schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:46:
[...]

Wat ik zelf erg leuk vind is de gps functie zoals in de contour 2+ camera.
Camera is ook goedkoper als een nieuwe gopro

http://contour.com/cameras/contour2
Ah bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gys89
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Shadow343 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 22:33:
Jongens,

Als je al beschikt over een portable HDD dan kun je het beste een RavPower WD-03 kopen:
http://www.amazon.de/RAVP...-1&keywords=ravpower+wd03

Deze functioneert als hotspot. Je kunt er via de ingebouwde SD kaart lezer (wel je sd adapter meenemen voor je mirco sd) bestanden mee overzetten naar een externe usb HDD. Je maakt via je smartphone verbinding met het Wi-Fi netwerk van de ravpower en zet via de app (Google Play: FileHub Plus) of de browser van je smartphone de bestanden over (niets meer dan knippen en plakken).

Daarnaast kun je de WD-03 ook gebruiken als mediahub om draadloos content te streamen vanaf je HDD en is het een wireless accesspoint. Hij heeft namelijk een ingebouwde RJ-45 aansluiting. Je kunt hiermee bv. je utp verbinding in je hotelkamer gemakkelijk draadloos beschikbaar maken. Maar ook een Wi-Fi verbinding met betaalde gebruikersnaam en wachtwoord. Je vult die gegevens dan in de ravpower in, deze maakt verbinding met het Wi-Fi netwerk waar je per gebruiker voor moet betalen en zendt het via een tweede ssid door. Hier heb jij het beheer over en kun je met zo veel apparaten als jij wil verbinding mee maken.

Hij heeft tevens een ingebouwde powerbank van 6000mAh. Hij voorziet zichzelf dus van stroom en kan evt. als tweede powerbank gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gys89
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
GoPole reach 2 heb ik zelf in gebruik en is een erg goede en degelijke Pole.
pricewatch: GoPole Reach

Goed laten drogen na gebruik in het water. Heeft verder een 1/4 inch mount aan de onderkant zodat je hem op een statief kan draaien.

Tevens wordt er een houder voor een Wi-Fi remote meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Wie heeft er een battery bacpac?

Ik heb er sinds 2 weken één maar hij doet een beetje vreemd:
Als de bacpac leeg is en ik de gopro met de bacpac er op in de USB-lader (usb-port van de Gopro) dan gaat de gopro telkens in de aan stand en weer uit (dat laatste vermoedelijk vanwegde de autooff setting). Zodar ik de usbpoort in de gopro steek duurt het een sec of 20 en dan springt de gopro aan. De bacpac wordt dat ook niet opgeladen.
Als ik de bacpac alleen aan de lader hang duurt het wel een sec of 30 voor hij begint met laden.

Dit is niet het geval wanneer de bacpac niet leeg is: dan kan ik de gopro met bacpac gewoon aan de lader hangen, en de Gopro blijft en uit de bacpac wordt samen met de Gopro opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Bedankt allen voor de tips! Ik ga het anders doen denk ik! Ik neem een externe hdd mee en vervolgens zet ik via een pc daar alles over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik ben inmiddels onderweg en heb de Kingston gekocht. Super handig apparaatje en kan nu dus mooi onbeperkt filmen! Werkt fijn ook met die app. aanrader dus, ik twijfelde nog tussen de WD wifi passport maar dan kun je niet zelf een usb aansluiten. Bij de kingston inderdaad wel!

Verkoper in de winkel vertelde mij dat ik zelfs via wifi bestanden van gopro kan overzetten op de kingston. Nog niet geprobeerd, iemand wel? Hoeft de sdkaart er niet eens uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat lijkt mij zeer sterk....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:43
Ik ben zelf aan het kijken naar een Dashcam. Daarnaast ook de mogelijkheid om onderwater te filmen in het zwembad als we met ons dochtertje aan het zwemmen zijn en op de fiets.
Verder eigenlijk niet zo'n heel spannend leven. :P
Straks op vakantie naar Schotland waarbij het wel erg leuk is om de GoPro aan te sluiten in de auto voor de ritten.

Daar we eigenlijk niet 300 euro willen uitgeven, zit ik te kijken naar de GoPro Hero.
Op hun site staat een versie die ineens heel duur is met LCD, maar schijnbaar kan er niet het standaard LCD op. Ben ik dan alsnog verplicht om de duurdere Hero 3 of 4 te kopen?

Ben overigens erg nieuw op het gebied wat er allemaal met de GoPro kan.

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 10-07-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Want? De GoPro-app zélf kan ook probleemloos shizzle via WiFi naar je mobiel kopieëren.. Dus waarom een stand-alone apparaat met WiFi dat niet zou kunnen.. Al weet ik natuurlijk niet in hoeverre die Kingston te gebruiken is qua knoppies en scherpie enzo (ken het apparaat niet), maar theoretisch zou het natuurlijk kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Omdat je de Goproapp met e.o.a. code moet koppelen. Het lijkt mij sterk dat je die procedure met een Wifi-HD kunt uitvoeren, of dat als je op een andere manier via Wifi connect je die koppelprocedure ineens over kunt slaan.
Anders zou je ook je Gopro wel even met je laptop moeten kunnen verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Tja, maar als die koppel-procedure niet zo verschrikkelijk lastig is, kan de Kingston-app dat wellicht ook wel..

En is die koppelprocedure niet puur voor 't instellen van de WPA2-code of iets dergelijks? Die valt wellicht wel weer uit je mobiel te halen, zodat nóg een keer koppelen niet nodig is..

Ik weet 't ook allemaal niet hoor, maar theoretisch lijkt 't me mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nee, je moet een soort pincode ingeven die de Gopro genereert, die is voor elke koppeling anders, is niet de Wifi-beveiliging.

Als de Gopro app het kan kan een andere app het ook, mits het er in zit. Misschien heeft Kingston dit wel in de app ingebouwd, speciaal voor Gopro, dat zou kunnen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:24
stefijn schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:47:
Nee, je moet een soort pincode ingeven die de Gopro genereert, die is voor elke koppeling anders, is niet de Wifi-beveiliging.
Bij mijn 3+ BE hoef ik alleen maar te verbinden met de wifi van de GoPro. Dus alleen het wifi wachtwoord in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Arunia schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:04:
Ik ben zelf aan het kijken naar een Dashcam. Daarnaast ook de mogelijkheid om onderwater te filmen in het zwembad als we met ons dochtertje aan het zwemmen zijn en op de fiets.
Verder eigenlijk niet zo'n heel spannend leven. :P
Straks op vakantie naar Schotland waarbij het wel erg leuk is om de GoPro aan te sluiten in de auto voor de ritten.

Daar we eigenlijk niet 300 euro willen uitgeven, zit ik te kijken naar de GoPro Hero.
Op hun site staat een versie die ineens heel duur is met LCD, maar schijnbaar kan er niet het standaard LCD op. Ben ik dan alsnog verplicht om de duurdere Hero 3 of 4 te kopen?

Ben overigens erg nieuw op het gebied wat er allemaal met de GoPro kan.
Ik had persoonlijk hetzelfde issue ik wou niet teveel uitgeven omdat ik een niet al te spannend leven heb (vakantie hier vakantie daar stedentripjes etc) Ik wou voor de White gaan voor 250 omdat de je case los kan koppelen en de batterij kan switchen. En geloof mij die batterij die een x anderhalf uur mee gaat wil je heel graag vol hebben en dus kunnen switchen. Ik ben uiteindelijk voor de hero3+ black gegaan en nog een moment spijt van gehad. Het werd me aangeraden omdat er bijv een wifi remote op zat wat zeer ideaal is. Als je perse de LCD wilt (wat overigens aardig batt vreet) dan zou ik idd voor de versie gaan waar hij al bij inzit. Want bij de GoPro Hero kan je hem niet koppelen.

Het is eigenlijk de vraag meer wat wil je ermee? Je vraagt wat je ermee kan om dat uit te leggen raad ik je aan om even filmpjes van Micbergsma op youtube te bekijken er gaat een wereld voor je open en misschien maakt dat de keus om een duurdere versie (waar je zeker weten op lange termijn meer schik mee gaat hebben) wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Shadow343 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 18:16:
[...]

Ik had persoonlijk hetzelfde issue ik wou niet teveel uitgeven omdat ik een niet al te spannend leven heb (vakantie hier vakantie daar stedentripjes etc) Ik wou voor de White gaan voor 250 omdat de je case los kan koppelen en de batterij kan switchen. En geloof mij die batterij die een x anderhalf uur mee gaat wil je heel graag vol hebben en dus kunnen switchen. Ik ben uiteindelijk voor de hero3+ black gegaan en nog een moment spijt van gehad. Het werd me aangeraden omdat er bijv een wifi remote op zat wat zeer ideaal is. Als je perse de LCD wilt (wat overigens aardig batt vreet) dan zou ik idd voor de versie gaan waar hij al bij inzit. Want bij de GoPro Hero kan je hem niet koppelen.

Het is eigenlijk de vraag meer wat wil je ermee? Je vraagt wat je ermee kan om dat uit te leggen raad ik je aan om even filmpjes van Micbergsma op youtube te bekijken er gaat een wereld voor je open en misschien maakt dat de keus om een duurdere versie (waar je zeker weten op lange termijn meer schik mee gaat hebben) wat makkelijker.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Wat we willen doen:
We hadden een onderwater camera, maar die is lek geraakt.
Die vervangen voor de gopro.
Daarnaast wil ik al enige tijd een dashcam. Wat de gopro ook kan.
Dan wellicht leuk om aan de fiets te hangen of achter op de fietskar of filmen wat de kleine doet tijdens een rit etc.
Dus 1 apparaatje voor al dat.

Moet zeggen dat ik het er met mijn vrouw over gehad heb en dat we uitkwamen op de mogelijkheid van een scherm. Geen must maar wel handig. Hoeft ook merendeels niet aan te staan. Onderwater in een zwembad kijk je er toch niet op.
Straks in Schotland is het leuk om hem in de auto te hangen.

Heel spannend is ons leven niet, maar denk dat het wel leuk gaat zijn. 64 GB kaartje er in.

Uiteindelijk kwamen we uit op een hero4 silver. Op dit moment staat er eentje voor een aardige prijs hier in v&a. Wellicht dat dat een optie gaat zijn.
Moeten dus tzt een stuur Mount hebben en wellicht kijken of de plakkers makkelijk zijn om standaard op de ruit te plakken in de auto en daar dan de gopro in schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Arunia schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 19:03:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Wat we willen doen:
We hadden een onderwater camera, maar die is lek geraakt.
Die vervangen voor de gopro.
Daarnaast wil ik al enige tijd een dashcam. Wat de gopro ook kan.
Dan wellicht leuk om aan de fiets te hangen of achter op de fietskar of filmen wat de kleine doet tijdens een rit etc.
Dus 1 apparaatje voor al dat.

Moet zeggen dat ik het er met mijn vrouw over gehad heb en dat we uitkwamen op de mogelijkheid van een scherm. Geen must maar wel handig. Hoeft ook merendeels niet aan te staan. Onderwater in een zwembad kijk je er toch niet op.
Straks in Schotland is het leuk om hem in de auto te hangen.

Heel spannend is ons leven niet, maar denk dat het wel leuk gaat zijn. 64 GB kaartje er in.

Uiteindelijk kwamen we uit op een hero4 silver. Op dit moment staat er eentje voor een aardige prijs hier in v&a. Wellicht dat dat een optie gaat zijn.
Moeten dus tzt een stuur Mount hebben en wellicht kijken of de plakkers makkelijk zijn om standaard op de ruit te plakken in de auto en daar dan de gopro in schuiven.
Ja dan zou ik idd zeggen ga voor die! Mounts voor niet al te ingewikkelde dingen zou ik lekker uit China halen.. Ga je extremere dingen doen waar het risico is dat je gopro kwijt kan raken of beschadigd kan raken dan zou ik wel voor wat kwalitatief beter spul gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:00

Ethirty

Who...me?

stefijn schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:22:
Wie heeft er een battery bacpac?

Ik heb er sinds 2 weken één maar hij doet een beetje vreemd:
Als de bacpac leeg is en ik de gopro met de bacpac er op in de USB-lader (usb-port van de Gopro) dan gaat de gopro telkens in de aan stand en weer uit (dat laatste vermoedelijk vanwegde de autooff setting). Zodar ik de usbpoort in de gopro steek duurt het een sec of 20 en dan springt de gopro aan. De bacpac wordt dat ook niet opgeladen.
Als ik de bacpac alleen aan de lader hang duurt het wel een sec of 30 voor hij begint met laden.

Dit is niet het geval wanneer de bacpac niet leeg is: dan kan ik de gopro met bacpac gewoon aan de lader hangen, en de Gopro blijft en uit de bacpac wordt samen met de Gopro opgeladen.
Het laden met die bacpac eraan is hier ook een drama. Heb hem al onder garantie laten omruilen 2 weken nadat ik hem had, maar deze doet net zo raar.

Het beste werkt het om ze allebei apart op te laden. Zeker als de bacpac leeg is krijg je inderdaad heel vreemd gedrag. Half uur niet laden, ledjes gaan niet aan, of niet uit. Het is dat het je filmtijd flinkt verlengt, anders zou ik het ding afraden :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nou inderdaad... maar dat doet een normale accu ook. Enige voordeel is dat je de Gopro niet uit de behuizing hoeft te halen (tijdens een mudrun bijvoorbeeld absoluut niet mogelijk, maar bij duiken, max duiktijd 45min, kun je gemakkelijk even een accu wisselen)
Heb nu geprobeerd om een totaal lege gopro + bacpac op te laden via de bacpac, en dat lijkt te werken? Allebei de rode lampjes branden en de Gopro gaat niet booten

(Ik dacht dat je beide simultaan laden alleen via de gopro kon doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:00

Ethirty

Who...me?

stefijn schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 00:22:
(Ik dacht dat je beide simultaan laden alleen via de gopro kon doen).
Los van elkaar met 2 kabeltjes ;)

Ik vond tijdens het duiken de extra capaciteit ook wel fijn, hoef je je ook minder druk te maken om vocht in de behuizing die weer condenseert onder water.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nee hoor, ik heb vannacht de Gopro én bacpac opgeladen door alleen de bacpac aan te sluiten. Vanmorgen zonder problemen allebei opgeladen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die battery bacpac blijft een raar ding. In de handleiding staat dat je hem moet laden via de gopro (of los natuurlijk), maar de gopro en bacpac laden via de bacpac lijkt inderdaad ook te werken en het gedrag is inderdaad ook nog afhankelijk van of de bacpac helemaal leeg is of niet.

Bovendien merk ik bij de bacpac die ik hier heb liggen dat die ook uit zichzelf lijkt leeg te lopen (wat niet normaal is voor Li-ion accu's).

Ik vond hem vooral handig omdat je met de skeleton backdoor een mogelijkheid had om de gopro+bacpac van voeding te voorzien. Dat is wel zo handig bij bijvoorbeeld gebruik als dashcam. Maar tegenwoordig gebruik ik daarbij gewoon een "The Frame" behuizing, zodat ik de USB poort van de gopro zelf toegankelijk heb. Bovendien ook nog eens veel betere audiokwaliteit dan met de normale behuizing.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Bij mijn BacPac doet dat knoppie aan de zijkant (om de lading te kunnen checken) 't ook voor geen meter. Volgens mij zou die 't ook moeten doen terwijl je GoPro uit staat, maar daar heeft 'ie bijzonder weinig zin in. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Is ie niet gewoon leeg dan? Want bij mij werkt dat knopje inderdaad prima, ook als hij niet aan de gopro hangt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Bij mij geeft ie ook de lading aan, als de Gopro uit staat én de bacpac niet leeg is (of de bacpac op de camera zit maakt niet uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Orion84 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 12:20:
Is ie niet gewoon leeg dan? Want bij mij werkt dat knopje inderdaad prima, ook als hij niet aan de gopro hangt.
Nope, helemaal vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Als ik de gopro als dashcam wil gebruiken, kan ik dan 1 van de standaard meegeleverd plakkers gebruiken? Neem aan dat de camera daar makkelijk van los te halen is (zwart plaatje met dubbelzijdig tape). Maar is die dan ook goed te positioneren? Of moet je geluk hebben met hoe je dashboard loopt in de auto?

Weet dat er zuignappen zijn, maar als het wat minder aanwezig kan zijn, dan heb ik dat liever.
Op de ruit denk ik niet dat het gaat werken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Nu online
Of de camera goed te positioneren is hangt af waar je hem wil ophangen. Je kunt hem natuurlijk even zonder het beschermende laagje van de tape te halen even tegen het raam of waar je hem maar wil hangen aan houden om te kijken of je hem goed gepositioneerd kan krijgen. Nadeel is wel dat de dingetje met tape permanent blijft zitten; als je hem er ooit af haalt kan hij weggegooid waarschijnlijk omdat hij dan niet goed meer plakt.

En anders wordt het toch een zuignap denk ik. Van de originele gopro zuignap kan je de arm verwijderen en de gopro direct aan de basis van de zuignap bevestigen dacht ik, dan is hij ook niet zo groot.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Thanks.
Denk dat het dan gewoon de zuignap wordt. Als het maar compact blijft. Maar dat is positioneren denk ik. Bij deze wagen zit de spiegel midden. Op de ruit. Of misschien helemaal onderaan richting het Dashboard. Zit die ook niet in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik heb mijn Jaws mount gebruikt. Ging prima icm het dashboard van de gehuurde auto. Timelapse gemaakt tijdens de roadtrip door west usa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 21:00
Die hero4 session is die al verkrijgbaar in Nederland? En raden mensen met veel ervaring zo'n kleine session aan of een hero4 normaal (wat is het grote verschil behalve grote?)? En het "grote verschil tussen de hero4 black en silver is en 4k filmen met hogere fps bij de black? En het scherm bij de silver? Vind er namelijk beste veel prijsverschil tussen zitten. Zou eerder denken dat het schermpje wat meer kost?

Bedankt alvast voor de antwoorden. (Ik kom er zelf namelijk niet helemaal uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:20
Check op http://m.thewirecutter.com/reviews/best-action-camera/ het filmpje wat de session met de hero vergelijkt. Redelijk dramatisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:15
To easy schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 21:28:
Die hero4 session is die al verkrijgbaar in Nederland? En raden mensen met veel ervaring zo'n kleine session aan of een hero4 normaal (wat is het grote verschil behalve grote?)? En het "grote verschil tussen de hero4 black en silver is en 4k filmen met hogere fps bij de black? En het scherm bij de silver? Vind er namelijk beste veel prijsverschil tussen zitten. Zou eerder denken dat het schermpje wat meer kost?

Bedankt alvast voor de antwoorden. (Ik kom er zelf namelijk niet helemaal uit)
Ook niet als je op de GoPro website kijkt? Even wat zoeken graag...
Selectie: Session is tot 10m diepte te gebruiken, heeft een andere lens en dus ook lagere MP, geen time lapse.
Daarnaast: zoek in de Pricewatch en je ziet nog geen prijzen.
Verschil met Silver en Black zie je in de eerste URL, van GoPro zelf. Black heeft geen touchscreen. Black heeft hogere FPS mogelijkheden bij video-opnamen.

Anderzijds:
Vandaag samen met m'n vriendin een GoPro Hero4 Silver gekocht! A.s. dinsdag op vakantie waar we veel gaan duiken, dus wilden wat leuks hebben.
Twijfel was in eerste instantie aanwezig voor de Black of Silver, maar de 4K 30fps en 1080p 120fps hebben we niet nodig. De touchscreen kan handig zijn, maar onderwater toch niet in gebruik, dan gebruik ik wel de 'snelle videoknop'.
Verder nog wat accessoires erbij: Brofish batterypack, 4 filterset (red, magenta, yellow, grey), Headstrap + clip voor duiken (pov) en een handle. Altijd handig en leuk! :)
Nog even wat 'kloten' om 't onder de knie te krijgen. --> Heeft iemand tips om ermee te starten? Wat zijn goede setups voor duikgebruik en algemeen gebruik?

[ Voor 25% gewijzigd door Xerox op 16-07-2015 23:07 ]

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 21:00
Xerox schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:02:
[...]

Ook niet als je op de GoPro website kijkt? Even wat zoeken graag...
Selectie: Session is tot 10m diepte te gebruiken, heeft een andere lens en dus ook lagere MP, geen time lapse.
Daarnaast: zoek in de Pricewatch en je ziet nog geen prijzen.
Verschil met Silver en Black zie je in de eerste URL, van GoPro zelf. Black heeft geen touchscreen. Black heeft hogere FPS mogelijkheden bij video-opnamen.

Anderzijds:
Vandaag samen met m'n vriendin een GoPro Hero4 Silver gekocht! A.s. dinsdag op vakantie waar we veel gaan duiken, dus wilden wat leuks hebben.
Twijfel was in eerste instantie aanwezig voor de Black of Silver, maar de 4K 30fps en 1080p 120fps hebben we niet nodig. De touchscreen kan handig zijn, maar onderwater toch niet in gebruik, dan gebruik ik wel de 'snelle videoknop'.
Verder nog wat accessoires erbij: Brofish batterypack, 4 filterset (red, magenta, yellow, grey), Headstrap + clip voor duiken (pov) en een handle. Altijd handig en leuk! :)
Nog even wat 'kloten' om 't onder de knie te krijgen. --> Heeft iemand tips om ermee te starten? Wat zijn goede setups voor duikgebruik en algemeen gebruik?
Thanks voor de reactie's. Ja tuurlijk heb ik dat opgezocht, maar ik wou graag informatie van mensen die hem gebruiken of zoals jij een afweging gemaakt hebben. Niet al die speccs zeggen mij namelijk wat en misschien valt het toch anders uit in het gebruik dan op papier. Maar wat jij zegt dat 4k filmen 30 fps is het voor mij ook niet. denk dat dan toch de silver meer wat voor mij is!

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xerox schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:02:
[...]

Dit onderwerp is al vaker langs gekomen op dit forum. Even een beetje zoeken en je kunt wel eea vinden. Er is geen "magische" instelling die de juiste is. Maar er zijn wat dingetjes waar je rekening mee kunt houden. ga gewoon lekker beelden schieten en kijk voor jezelf wat het mooist is in jou specifieke geval. Om je toch van wat input te voorzien hieronder wat bevindingen van mij voor filmen tijdens het duiken.

1) onderwater altijd met een pole filmen (tenzij je in water duikt met slecht zicht, dan biedt een pole niks extra's), op superview, leuke selfies en je ziet op die manier veel van het rif. (dit is de meest basale setting, hiermee bereik je met weinig moeite leuke resultaten, bovendien geeft de pole je de mogelijkheid om makkelijk in holletjes en spleetjes te filmen waar je zelf niet goed bij kan komen)

2) beestjes in narrow filmen, met name macro dingetjes (bijvoorbeeld naaktslakken/garnaaltjes) anders wordt het een zoekplaatje

3) gebruik een roodfilter beneden de 3-4 meter in tropisch water, nog beter een wegklapper met macro-lens bijvoorbeeld : zoiets

4) Schijn niet bij met een duiklamp (geeft een zgn hitte-spot vanwege de geconcentreerde lichtbundel), maar investeer ongeveer 80-100 eur in een goede viedeo lamp voor een gopro bijvoorbeeld deze (resultaat van een filmpje met een dergelijke videolamp tijdens een nachtduik (in het pikkedonker) kun je hier vinden)

5) veel FPS is minder belangrijk dat de resolutie, alles vanaf 30 FPS is goed genoeg voor OW footage (slow motion ga je waarschijnlijk niet gebruiken, hooguit bij het in het water springen) hogere resolutie is makkelijke als je in post nog wat wil zoomen en toch HD kwaliteit wil hebben (zelf film ik altijd in 1440 of 1080 superview onderwater, tenzij ik macro dingetjes doe, dan altijd in narrow)

6) gebruik een LCD backpack, of een ingebouwde LCD, niks is frustrerender dan halve vissen in beeld of helemaal mis filmen

7) film je hele duik, incl spullen pakken, de briefing, het te water gaan en het water weer uitstappen, en niet alleen het onderwater gedeelte. op deze manier kun je en leuk "verhaal" maken van je duik (voorbeeld van zoiets isdit filmpje van afgelopen mei, waarbij je ziet dat het storend is dat er geen goed einde aan het filmpje zit omdat ik de exit niet heb gefilmd)

8) zorg voor goede muziek die bij je filmpje past, hou de shots kort (3-4 sec) en zorg voor veel afwisseling in de beelden, dit houd het spannend en komt het kijk-genot ten goede.

9) Probeer zo veel mogelijk met de zon mee te filmen en niet er tegen-in, dit geeft het beste resultaat naar mijn mening.

10) gebruik de low-light optie op je camera voor onderwater. ga in wrakken/grotten ook eens stoeien met spot-meter.

tot slot nog een tip: probeer de camera al op de boot in een emmertje met zeewater te krijgen zodat hij op temperatuur kan komen, geeft de minste "fog" andere TIP: stop de camera in de behuizing terwijl je hem voor de airco van je auto houd, (airco=droge lucht --> minder kans op condens)

veel plezier en we verwachten natuurlijk wel een post met het resultaat van je gefilmde duiktrips :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2015 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 02:26:
[...]

Dit onderwerp is al vaker langs gekomen op dit forum. Even een beetje zoeken en je kunt wel eea vinden. Er is geen "magische" instelling die de juiste is. Maar er zijn wat dingetjes waar je rekening mee kunt houden. ga gewoon lekker beelden schieten en kijk voor jezelf wat het mooist is in jou specifieke geval. Om je toch van wat input te voorzien hieronder wat bevindingen van mij voor filmen tijdens het duiken.

1) onderwater altijd met een pole filmen (tenzij je in water duikt met slecht zicht, dan biedt een pole niks extra's), op superview, leuke selfies en je ziet op die manier veel van het rif. (dit is de meest basale setting, hiermee bereik je met weinig moeite leuke resultaten, bovendien geeft de pole je de mogelijkheid om makkelijk in holletjes en spleetjes te filmen waar je zelf niet goed bij kan komen)

2) beestjes in narrow filmen, met name macro dingetjes (bijvoorbeeld naaktslakken/garnaaltjes) anders wordt het een zoekplaatje

3) gebruik een roodfilter beneden de 3-4 meter in tropisch water, nog beter een wegklapper met macro-lens bijvoorbeeld : zoiets

4) Schijn niet bij met een duiklamp (geeft een zgn hitte-spot vanwege de geconcentreerde lichtbundel), maar investeer ongeveer 80-100 eur in een goede viedeo lamp voor een gopro bijvoorbeeld deze (resultaat van een filmpje met een dergelijke videolamp tijdens een nachtduik (in het pikkedonker) kun je hier vinden)

5) veel FPS is minder belangrijk dat de resolutie, alles vanaf 30 FPS is goed genoeg voor OW footage (slow motion ga je waarschijnlijk niet gebruiken, hooguit bij het in het water springen) hogere resolutie is makkelijke als je in post nog wat wil zoomen en toch HD kwaliteit wil hebben (zelf film ik altijd in 1440 of 1080 superview onderwater, tenzij ik macro dingetjes doe, dan altijd in narrow)

6) gebruik een LCD backpack, of een ingebouwde LCD, niks is frustrerender dan halve vissen in beeld of helemaal mis filmen

7) film je hele duik, incl spullen pakken, de briefing, het te water gaan en het water weer uitstappen, en niet alleen het onderwater gedeelte. op deze manier kun je en leuk "verhaal" maken van je duik (voorbeeld van zoiets isdit filmpje van afgelopen mei, waarbij je ziet dat het storend is dat er geen goed einde aan het filmpje zit omdat ik de exit niet heb gefilmd)

8) zorg voor goede muziek die bij je filmpje past, hou de shots kort (3-4 sec) en zorg voor veel afwisseling in de beelden, dit houd het spannend en komt het kijk-genot ten goede.

9) Probeer zo veel mogelijk met de zon mee te filmen en niet er tegen-in, dit geeft het beste resultaat naar mijn mening.

10) gebruik de low-light optie op je camera voor onderwater. ga in wrakken/grotten ook eens stoeien met spot-meter.

tot slot nog een tip: probeer de camera al op de boot in een emmertje met zeewater te krijgen zodat hij op temperatuur kan komen, geeft de minste "fog" andere TIP: stop de camera in de behuizing terwijl je hem voor de airco van je auto houd, (airco=droge lucht --> minder kans op condens)

veel plezier en we verwachten natuurlijk wel een post met het resultaat van je gefilmde duiktrips :P
Mag ik vragen welke red filter jij gebruikt?

Zie hier mijn duikfilmpje van thailand. Ik had geen filter en het ziet er helaas niet kleurig uit. Ben wel aan het kijken voor een goed filter aangezien ik in september in zuid afrika ga duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:06
T.E schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:28:
[...]

Zie hier mijn duikfilmpje van thailand. Ik had geen filter en het ziet er helaas niet kleurig uit. Ben wel aan het kijken voor een goed filter aangezien ik in september in zuid afrika ga duiken.
[video]
Als je meer kleur wil, kan je dat toch nabewerken? Met de hand of het gebruik van luts bestanden. (Adobe premiere bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T.E schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:28:
[...]

[video]
Als je het filmpje van Marsa Alam hebt gekeken, die is zonder roodfilter (was hem vergeten 8)7 ) dus alles in post een beetje opgepoetst. toch minder resultaat dan met een roodfilter filmen. bijvoorbeeld deze is wel met roodflter, Veel betere kleuren !.

zelf gebruik ik dit roodfilter van PolarPro, Maar zit er zwaar aan te denken om hem te vervangen voor deze omdat je dan ook tegelijk een macro lens hebt en een roodfilter die je beiden kunt wegklappen. (marco lens is iets wat ik de laatste paar duiken toch wel erg gemist heb, hierdoor teveel onscherpe (onbruikbare) shots van klein spul zoals naaktslakken en garnaaltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
De onderwater films zonder muziek (laatste deel van T.E.) zijn veel mooier. De stilte en andere wereld wordt hier veel meer benadrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Laudor schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 17:33:
De onderwater films zonder muziek (laatste deel van T.E.) zijn veel mooier. De stilte en andere wereld wordt hier veel meer benadrukt.
Dat klopt dat heb ik extra gedaan. Maar om nou 11 minuten naar alleen maar wat gebubbel te luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Ik had btw een red filter van 3 euro uit china. Alleen met die had ik gewoon knalrood beeld onderwater :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:19

13art

Moderator Mobile
Ik heb ook zo'n filter uit China gehaald, maar nog niet uit kunnen proberen. Maar goed dat zal ook wel een rood beeld opleveren ben ik bang.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Goedkoop is duurkoop bleek wel weer. Achja gebruik hem nu als beschermkapje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laudor schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 17:33:
Is natuurlijk nogal subjectief, of je vind het mooier of niet. (Beetje raar om te stellen dat ze zonder mooier ZIJN, alsof dat een vaststaand feit is) Persoonlijk denk ik dat filmpjes zonder muziek nogal snel saai worden.(en al helemaal met filmpjes van 10+ min) Bovendien heb ik ik maar weinig professionele OW films gezien zonder muziek. Blijkbaar vind het gros het leuker met muziek, anders waren er wel meer producties zonder muziek. Het zal dus wel een functie hebben dat muziekje eronder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 17:04
Het zorgt voor een totaal andere sfeer, met of zonder muziek. Hangt er maar net vanaf wat je wilt bereiken of dat beter is of niet. Zonder muziek is het leuk voor even, maar als je echt een actionpacked video wilt, zoals je vaak bij GoPro-video's ziet, dan kan je eigenlijk niet om muziek heen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Ik ga voor dat ik op vakantie ga een dagje mountainbiken dit doe ik niet erg vaak ik beschik er ook niet over alleen mijn swager wel. Nu wil ik als ik 2 dagen later voor 9 dagen naar Turkije ga ook een jetski huren. Nu heb ik gekeken voor verschillende mounts of oplossingen. Wat is het mooiste om de mooiste beelden te krijgen? Ik heb 3 opties (wellicht weten jullie er nog meer)

- Handlebar Mount ( Mountainbiken perfect maar volgens mij past die alleen op de fiets)
- Roll Bar Mount ( Past op nagenoeg bijna alles)
- Chesty (Dit zie ik het meeste voorkomen alleen is ook de duurste optie)

Wat raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:15
Ik weet er nog weinig van, maar is een Head Strap geen optie?

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Xerox schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:50:
[...]

Ik weet er nog weinig van, maar is een Head Strap geen optie?
Ik vind een headstrap er toch wat minder mooi uitzien. Vooral op de mountainbike je ziet alleen de omgeving en that's it. Daarbij ben je ook afhankelijk of je een helm draagt de ja of de nee wat vaak wel het geval is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Hoe zag je dat voor je met een handlebar mount dan? Dán weet je zéker dat je praktisch alleen omgeving ziet lijkt me.

Met een headstrap zie je denk ik ook nog wel genoeg arm/stuur et cetera. Plus, geeft een erg dynamisch beeld van het gebeuren denk ik.

Overigens heb je ook wel mounts om 'em op een helm met sleuven daarin (fietshelmen hebben die in principe altijd wel) te kunnen monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Osiris schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:54:
Hoe zag je dat voor je met een handlebar mount dan? Dán weet je zéker dat je praktisch alleen omgeving ziet lijkt me.

Met een headstrap zie je denk ik ook nog wel genoeg arm/stuur et cetera. Plus, geeft een erg dynamisch beeld van het gebeuren denk ik.

Overigens heb je ook wel mounts om 'em op een helm met sleuven daarin (fietshelmen hebben die in principe altijd wel) te kunnen monteren.
Met een handlebar mount ben je wat dynamischer wat betreft het erop monteren alleen ik lees al dat het qua film materiaal niet de meest ideale manier is. En net wat ik zeg ik mountainbike 2 3x per jaar.. Ik wil dus niet dan speciaal mounts gaan halen die ik een paar keer gebruik. Dan ga ik liever voor een optie waar ik de strap of mount met meerdere dingen kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Voor dat laatste lijkt me een headstrap ideaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 19-09 16:47
Handlebar geeft enorm veel trillingen. Alleen al daarom zou ik het afraden.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:09
Voor de mountainbike wordt inderdaad doorgaans als eerste optie een chesty aangeraden en geeft mi. ook de mooiste beelden.

Het hoeft niet zo duur, als je geen originele gopro chesty neemt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Vandaag blokkeerde mijn Gopro volledig, naar het lijkt op het moment van de bacpac battery leeg was. Bleef biepen en reageerde niet meer op toetsen. Na verwijderen van de accu weer normaal, maar nu lijkt de bacpac niet meer opgeladen te worden.
Blijft toch een beetje een rukding die bacpac

edit: betreffende filmbestand is onbruikbaar

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 20-07-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
rjvisje schreef op zondag 19 juli 2015 @ 20:11:
Het hoeft niet zo duur, als je geen originele gopro chesty neemt..
Recent besteld:

Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_385401_1.jpg

:P

Allemaal Chinese meuk natuurlijk, dus ga wel even goed kijken of 't plastic van fatsoenlijke kwaliteit is, voordat ik 't op iets hang waarbij ik m'n GoPro-tje kwijt kan raken.

[ Voor 25% gewijzigd door Osiris op 19-07-2015 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:18:
[...]

Is natuurlijk nogal subjectief, of je vind het mooier of niet. (Beetje raar om te stellen dat ze zonder mooier ZIJN, alsof dat een vaststaand feit is) Persoonlijk denk ik dat filmpjes zonder muziek nogal snel saai worden.(en al helemaal met filmpjes van 10+ min) Bovendien heb ik ik maar weinig professionele OW films gezien zonder muziek. Blijkbaar vind het gros het leuker met muziek, anders waren er wel meer producties zonder muziek. Het zal dus wel een functie hebben dat muziekje eronder :P
Ik was wel wat stellig. Het is inderdaad mijn mening. Ik vind wel dat muziek een film kan maken en vooral ook breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Osiris schreef op zondag 19 juli 2015 @ 22:34:
[...]

Recent besteld:

[afbeelding]

:P

Allemaal Chinese meuk natuurlijk, dus ga wel even goed kijken of 't plastic van fatsoenlijke kwaliteit is, voordat ik 't op iets hang waarbij ik m'n GoPro-tje kwijt kan raken.
Ik heb vorige week zon set - niet exact deze - via ebay besteld, zie hierboven ergens. Allemaal prima spul, voor slechts 40 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis janssen
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-04 09:51
Ik heb een vraagje, ik heb mijn GoPro Hero 2014 nu een paar weken en vandaag een half uurtje rodelen gefilmt en toen viel die uit. Ik dacht eerst dat de batterij leeg was maar als ik hem probeer aan te zetten dan knippert alleen het rode lampje en blijft hij uit. Na 2 uur is hij nog steeds warm en als ik hem aan de oplader leg laadt hij niet op. Wel kwam een keer busy op het schermpje te staan. Weet iemand wat ik nu moet doen? Is hij alleen oververhit en moet ik hem nu gewoon af laten koelen? Ik baal hier wel van want ik ben nu op vakantie.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis janssen op 20-07-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Batterij even verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis janssen
Ik heb de gopro hero 2014 het instapmodel de batterij is ingebouwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hmmm...dat is wel een nadeel, ik lees toch best vaak dat de Gopro vastloopt. Wist niet dat dat bij een Hero 2014 zo is. Dan zit er weinig op behalve wachten tot de stroom op is?

[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 20-07-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis janssen
hmm ja misschien een idee ik kijk eerst wel of hij vanacht afkoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs een GoPro Hero 4 Silver aangeschaft. Hierbij heb ik via Ebay ook een koffer met accesoires besteld voor $40. Dat was zeker het geld waard.

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst écht gefilmd op een festival. Voornamelijk met een chestmount en met de hand (dit omdat de Monopod in beslag werd genomen). Hierdoor is het wat shaky.

Ik heb veel tijd gestoken in het editen. Echter bij het uploaden op YouTube wordt het filmpje niet afgespeeld op mobiele apperaten. Dit schijnt iets met muziekrechten te maken hebben. Kan ik hiervoor nog instellingen aanpassen?

Hierbij het filmpje: YouTube: TikTak Festival 2015

Het is mijn eerste keer filmen / editen. Eventuele tips of commentaar zijn altijd welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:06
@saftermath,

Leuk dat je ook beelden hebt van voor het feestje. zo krijg je meer 'verhaal' in je filmpje.
Gebruik je toevallig Adobe Premiere voor het editen? Dan kan je shots van bijv 0:51 - 0:54 goed stabiel krijgen met de Warp Stabilizer optie, deze optie is niet altijd het medicijn, maar voor bijvoorbeeld dit shot zal het wel goed werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
'k Zou ook proberen regelmatig de lens even te poetsen.. :+ Krijg namelijk sterk het idee dat 'ie naar mate 't filmpje verder vordert, hij wat 'vettig' wordt ofzo..

Wel vet filmpje verder, leuke meid ook ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Osiris op 20-07-2015 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik ga binnenkort op vakantie en ben mij aan het bedenken om een actioncam te halen.
Ik twijfel nog tussen de Gopro Hero 4 Silver en de Sony AS200V, beide zijn toptoestellen en hebben hun plus en minpunten maar ik vind het moeilijk om een keuze te maken na het zien van alle reviews en vergelijkingen.

Het eerste wat ik mij eigenlijk afvraag is: ik ben geen surfer, diepzeeduiker ofzo, het is eigenlijk om zoveel mogelijk beeldmateriaal vast te leggen op vakantie. Wandelingen, stranden, feestjes, festivals, het huren van een auto om de kust af te gaan etc. Is dan zo een actioncam niet wat erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Als je lens snel vies of aan de binnenkant vochtig wordt: Ik gebruik standaard anti-fog inserts en als ik weet dat de lens aan de buitenkant (tijdelijk) nat of vies kan worden behandel ik de lens vooraf met Rain-X. Werkt bij mij altijd erg goed.

@Cronimet: Ik heb ook getwijfeld, maar uiteindelijk voor de GoPro gekozen omdat daar meer voor te krijgen is en ik verwacht dat dat ook nog wel even zo zal blijven.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Pagina: 1 ... 60 ... 81 Laatste