Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 101 Laatste
Acties:
  • 840.645 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMSTERDAM (AFN) - De Europese aandelenmarkten zijn vrijdag met stevige verliezen de handel uitgegaan. Zorgen over de wereldeconomie, een mogelijke Brexit en de lagere olieprijs zetten de koersen onder druk. Vooral bankaandelen en andere financiële fondsen gingen in de uitverkoop.

Wanneer gaat iedereen nu eens inzien dat de huidige beurs 1 grote zeepbel is? Vreemd dat de rentebubbel in bovenstaand stuk niet wordt genoemd. Kan niet wachten totdat de grote uitverkoop begint en ik eindelijk weer eens een beetje tegen normale koersen wat ETF's kan kopen. Nee, jongens ik koop nu nog geen grote bedragen voor de lange termijn. Daar heb ik de afgelopen 15 jaar van geleerd. Mensen leren nooit want in sommige delen van het land betalen sommige ook weer veel te veel voor een woning met een 10 jaar rentevast. Succes als de rente over 10 jaar wellicht is verdubbeld of erger.

Kom op met die beurscrash.....kan niet wachten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 08:40
Welke brokers zijn precies gemakkelijk als je het gewoon wilt leren, dus dat je niet verplicht bent per maand een bepaald aantal aandelen te kopen. Ik heb bij m&o op school best veel geleerd over het verhandelen van aandelen, maar ik zou graag willen uitproberen hoe het in het echt werkt. Welke broker is hier geschikt voor?

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jantje2000 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 20:12:
Welke brokers zijn precies gemakkelijk als je het gewoon wilt leren, dus dat je niet verplicht bent per maand een bepaald aantal aandelen te kopen. Ik heb bij m&o op school best veel geleerd over het verhandelen van aandelen, maar ik zou graag willen uitproberen hoe het in het echt werkt. Welke broker is hier geschikt voor?
Allemaal. Nergens ben je verplicht iedere maand te kopen. Kosten kunnen wel verschillen maar daar is genoeg over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 15:48
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 19:04:
AMSTERDAM (AFN) - De Europese aandelenmarkten zijn vrijdag met stevige verliezen de handel uitgegaan. Zorgen over de wereldeconomie, een mogelijke Brexit en de lagere olieprijs zetten de koersen onder druk. Vooral bankaandelen en andere financiële fondsen gingen in de uitverkoop.

Wanneer gaat iedereen nu eens inzien dat de huidige beurs 1 grote zeepbel is? Vreemd dat de rentebubbel in bovenstaand stuk niet wordt genoemd. Kan niet wachten totdat de grote uitverkoop begint en ik eindelijk weer eens een beetje tegen normale koersen wat ETF's kan kopen. Nee, jongens ik koop nu nog geen grote bedragen voor de lange termijn. Daar heb ik de afgelopen 15 jaar van geleerd. Mensen leren nooit want in sommige delen van het land betalen sommige ook weer veel te veel voor een woning met een 10 jaar rentevast. Succes als de rente over 10 jaar wellicht is verdubbeld of erger.

Denk ook dat we de top hebben gehad, ergens vorig jaar. Vanaf nu naar beneden. De goudmijnaandelen zijn al met 80% gedaald de afgelopen 5 jaar dus die lijken me nu een betere koop. Vooral omdat deze vaak in tegengestelde richting bewegen als de beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 19:04:

En toch, ondanks dat je blijft zeggen hier dat het één grote zeepbel is, blijf jij maar doorkopen. Op die manier kan je later altijd claimen gelijk te hebben gehad idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 21:48:
[...]

En toch, ondanks dat je blijft zeggen hier dat het één grote zeepbel is, blijf jij maar doorkopen. Op die manier kan je later altijd claimen gelijk te hebben gehad idd.
:?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, crash roepers en voorspellers zijn van alle tijden. Ultieme clickbait. Mensen lezen nu eenmaal graag over apocalyptische voorspellingen.

In de praktijk hebben beleggers meer geld verloren met anticiperen en indekken tegen een crash, dan met een crash zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Je beweert dat de beurs één grote zeepbel is die gaat knallen, maar je blijft wel gewoon doorkopen. Dat is erg onlogisch natuurlijk al.

Dus als hij knalt, dan kan je zeggen: Zie je wel, ik had het toch voorspeld.
En als hij niet knalt, kan je zeggen dat je goed rendement hebt gemaakt en je het dus juist voorspeld had.

@Macondo, Eens, ik ben ook erg skeptisch over het timen ervan, en zelfs als het je redelijk lukt is het de vraag of je niet meer verliest door wat ruim vantevoren uit te stappen en wat laat weer in te stappen, dan wat je in de val zelf zou hebben verloren.

[ Voor 22% gewijzigd door Sissors op 13-06-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:20:
[...]

Je beweert dat de beurs één grote zeepbel is die gaat knallen, maar je blijft wel gewoon doorkopen. Dat is erg onlogisch natuurlijk al.
Zou zeggen, lees eens wat posten van me terug. Ga het niet nog eens uitleggen......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:25

Sandyman538

SandstorM [148839]

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:46:
[...]

Zou zeggen, lees eens wat posten van me terug. Ga het niet nog eens uitleggen......
Inmiddels weten wij wel dat jij torenhoge winsten maakt met het timen van de beurs. Daarmee ben jij de grote uitzondering op beursgebied. Van harte gefeliciteerd, ik wilde dat ik jou skills had. Maar om dat hier elke paar weken te gaan herhalen is niet echt nuttig.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:34
Op de man spelen is ongewenst en nergens voor nodig ook. Flamewars dragen op geen enkele manier bij aan de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door Rukapul op 13-06-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Nee, op een discussie die eenmaal stuk is gaan we niet verder.

[ Voor 77% gewijzigd door Rukapul op 13-06-2016 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Sandyman538 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:02:
[...]

Inmiddels weten wij wel dat jij torenhoge winsten maakt met het timen van de beurs. Daarmee ben jij de grote uitzondering op beursgebied. Van harte gefeliciteerd, ik wilde dat ik jou skills had. Maar om dat hier elke paar weken te gaan herhalen is niet echt nuttig.
Volgens mij lees je het niet helemaal goed.

Er is een verschil tussen vaste maandelijkse inleg (zeg 50-500 euro) en een grote aankoop doen (je cash potje/mini bazooka van 10-20k inleggen).
Dat is toch duidelijk aangegeven door hem, hij legt 200/maand in maar houd het grote aankooppotje achter de hand voor de klapper.

Je kunt prima en-en doen, dus zowel maandelijkse lange termijn buy-and-hold koop als tegelijkertijd een zakje centen opbouwen voor de echte klapper die eens in die 10 jaar langskomt. Dingen zoals een grexit, brexit, fixit, of verlies van vertrouwen in FED/ECB... er hoeft ergens maar 1 vlammetje aan te gaan (a la Lehman Brothers) en we gaan weer skydiven minus parachute.

Gezien afgelopen jaren zoals '87, '00 en '07 is het niet eens zo ver gezocht er op korte termijn weer iets te verwachtten, en is dus het aanraden van een buffer om hiervan te profiteren geen gek advies. Heb zelf ook een kleine 10k klaarliggen voor dat moment, ondanks dat de maandelijkse aankoop gewoon doorgaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Xanaroth op 13-06-2016 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanaroth schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:34:
[...]

Er is een verschil tussen vaste maandelijkse inleg (zeg 50-500 euro) en een grote aankoop doen (je cash potje/mini bazooka van 10-20k inleggen).
Dat is toch duidelijk aangegeven door hem, hij legt 200/maand in maar houd het grote aankooppotje achter de hand voor de klapper.

Je kunt prima en-en doen, dus zowel maandelijkse lange termijn buy-and-hold koop als tegelijkertijd een zakje centen opbouwen voor de echte klapper die eens in die 10 jaar langskomt. Dingen zoals een grexit, brexit, fixit, of verlies van vertrouwen in FED/ECB... er hoeft ergens maar 1 vlammetje aan te gaan (a la Lehman Brothers) en we gaan weer skydiven minus parachute.

Gezien afgelopen jaren zoals '87, '00 en '07 is het niet eens zo ver gezocht er op korte termijn weer iets te verwachtten, en is dus het aanraden van een buffer om hiervan te profiteren geen gek advies. Heb zelf ook een kleine 10k klaarliggen voor dat moment, ondanks dat de maandelijkse aankoop gewoon doorgaat.
Geen idee hoeveel % die 10k van je hele portfolio is - maar sinds wanneer heb je dat als cash gereserveerd staan ipv belegd? Of met andere woorden, wat heeft het je tot nu toe gekost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanaroth schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:34:
[...]

Dank u. Er zijn gelukkig nog mensen die wel lezen en iets willen begrijpen. _/-\o_ Ik weet zeker dat de meeste die hier lezen geen 20 jaar beleggen en ik spreek uit persoonlijke en professionele ervaring. Het heeft mij mijn baan gekost bij een niet nader te noemen grootbank omdat ik mijn klanten op dit soort momenten niet pushte vol te gaan beleggen, terwijl mijn target me dat wel voorschreef (banken hebben zorgplicht maar dat is constant in conflict met commercie). Geduld is een schone zaak. Precies timen kan ook niet, maar een mooi bedrag inleggen als alle beurzen in de brand staan en niemand meer durft levert je op lange termijn erg veel op en dat moment is niet nu. Rest my case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik lees het prima en ik begrijp het ook, maar nog steeds is het compleet onlogisch. Jij zegt te weten dat de beursen gaan instorten op redelijk korte termijn. (Immers het is één grote zeepbel). En toch blijf je geld erin stoppen. Ja je stopt niet een groot vermogen in één keer erin, maar je blijft wel elke maand geld weggooien (immers hij gaat binnenkort instorten). Waarom blijf je dat doen als je toch weet dat hij gaat klappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:38:
Ik lees het prima en ik begrijp het ook, maar nog steeds is het compleet onlogisch. Jij zegt te weten dat de beursen gaan instorten op redelijk korte termijn. (Immers het is één grote zeepbel). En toch blijf je geld erin stoppen. Ja je stopt niet een groot vermogen in één keer erin, maar je blijft wel elke maand geld weggooien (immers hij gaat binnenkort instorten). Waarom blijf je dat doen als je toch weet dat hij gaat klappen?
Hij is natuurlijk niet de enige. Zerohedge.com, Willem Middelkoop, Faber etc etc roepen ook al een jaar of zeven dat de crash elk moment kan komen.

Ze hebben dan zo'n 180% koerswinst misgelopen, maar hey - eens krijgen ze misschien wel gelijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
Simpel; het gaat om time in the market, niet om market timing.
Dan kan je nog denken te weten dat er een crash aan komt, als je gedisciplineerd genoeg bent dan blijf je maandelijks inleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die vraag heb ik ook al beantwoord. Succes allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:13:
[...]

Die vraag heb ik ook al beantwoord. Succes allemaal.
Nou dame, je doet wel érg verongelijkt. Lijkt mij nergens voor nodig.

Behalve Grandvision zakt zo'n beetje alles leuk weg vandaag. Value8 staat ook weer onder de 7. Het is continu met een half oog naar de Brexit odds kijken op betfair. Op dit moment nemen de brexit kansen weer ietsje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:06
Correcties altijd leuk. Want ja ik geloof wel in getimde aankoopmomenten. Maar waar ik nog meer van houd is de oplopende volatiliteit. Goed voor de opties die ik schrijf. Maar blijf voorlopig nog even achterover zitten. Nog niet erg genoeg nu. Dalingen zijn vooral in EU en ik heb een veel groter deel belegd in VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 20:26
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:42:
[...]

Hij is natuurlijk niet de enige. Zerohedge.com, Willem Middelkoop, Faber etc etc roepen ook al een jaar of zeven dat de crash elk moment kan komen.

Ze hebben dan zo'n 180% koerswinst misgelopen, maar hey - eens krijgen ze misschien wel gelijk ;)
Middelkoop en Faber doen het veel slimmer. "Luister, paniek! De beurs gaat crashen! QE is dodelijk. Psst, ik heb voor een paar procent kosten per jaar wel een geschikt fondsje voor je om je pensioen te redden. En anders koop je fysiek goud op mijn website tegen een paar procent opslag.". Genoeg suckers die er in trappen. Zo verdien je geld ongeacht welke kant de beurs op gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door writser op 13-06-2016 23:17 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 23:14
Ik vroeg mij af of nu met de IPO van ASR & Basic-fit de "waarde" van de AEX eigenlijk niet direct had moeten stijgen, dus ik ben even gaan googlen.

Aldus wikipedia:
Opgenomen bedrijven - herziening indexsamenstelling
In de AEX zijn de 25 grootste aandelen (fondsen) van de Amsterdamse beurs opgenomen. Om voor opname in de AEX in aanmerking te komen worden de fondsen gerangschikt naar handelsomzet van het aandeel. De handelsomzet van een aandeel is grofweg de gemiddelde koers van een aandeel keer het verhandelde volume.[6] De vijfentwintig fondsen met het grootste handelsvolume worden in principe opgenomen in de AEX.
... knip ...
Bij elke herziening wordt een mandje aandelen bepaald, waarbij voor elk fonds een wegingsfactor wordt vastgesteld. De wegingsfactor per fonds wordt via een rekenmodel zo veel mogelijk op gehele getallen afgerond. Deze aantallen worden zo gekozen dat hun waarde op dat moment zo veel mogelijk in verhouding tot de bovengenoemde weging is, en tevens zo dat de waarde van het mandje door de herziening nauwelijks verandert.[8] De index is een honderdste van de waarde van het mandje aandelen in euro's. De index wordt tijdens handelsuren elke 15 seconden uitgerekend.

Berekening AEX
De AEX-index is de totale beurswaarde van de fondsen die deel uit maken van deze index gedeeld door een getal (de divisor) om de waarde van de index aan te laten sluiten op de laatste slotkoersen voorafgaande aan een wijziging van de samenstelling van de index. Van de beurswaarde wordt alleen het percentage aandelen of certificaten van aandelen dat daadwerkelijk op de markt verhandelbaar is (de free float) meegeteld. Voor de grootste fondsen (Royal Dutch en Unilever) is er een capping factor (plafond).
Interpreteer ik deze quote nu goed als ik zeg:
- bij de volgende (tweejaarlijkse) herweging van de AEX kunnen deze aandelen pas toegevoegd worden.
- Basic-Fit & ASR zijn nu dus wel beursgenoteerd na hun IPO, maar (nog?) niet onderdeel van de AEX.

Ik heb hierin overigens niet gekeken of ze uberhaupt groot genoeg zijn om opgenomen te worden, maar hypothetisch.

Dan nog een ander vraagje. Ik zelf ben op dit moment voor VTI & VXUS als primaire ETF's/ Trackers in mijn portfolio gegaan.

Ik vraag mij af waarom mensen dan toch graag een AEX tracker hebben, uiteindelijk beleg je (maar?) in 25 fondsen tegelijk. Misschien een soort van chauvinisme bias? :-) Ik moet bekennen dat beleggen in bedrijven dichterbij huis me ook wel aanspreekt vanwege de simpele reden dat het niet 1500 bedrijven in een keer zijn, en je de namen uit de index af en toe langs ziet komen in het nieuws. Ik snap dat er allerlei redenen zijn om dit niet te doen maar in dit geval zou het van mijn 10% speelgeld af gaan: Is er een "alle-NL-beurzen" in een keer tracker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Zelfs geen chauvinisme bias, want ArcelorMittal, Altice, Gemalto hebben weinig met Nederland van doen. Zelfde voor Unibail wat er daarnaast al niet thuishoort omdat het feitelijk een vastgoedbeleggingsfonds is.

Die hele AEX moet je gewoon negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

feelthepower schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:18:
Ik vroeg mij af of nu met de IPO van ASR & Basic-fit de "waarde" van de AEX eigenlijk niet direct had moeten stijgen, dus ik ben even gaan googlen.

Interpreteer ik deze quote nu goed als ik zeg:
- bij de volgende (tweejaarlijkse) herweging van de AEX kunnen deze aandelen pas toegevoegd worden.
- Basic-Fit & ASR zijn nu dus wel beursgenoteerd na hun IPO, maar (nog?) niet onderdeel van de AEX.

Ik heb hierin overigens niet gekeken of ze uberhaupt groot genoeg zijn om opgenomen te worden, maar hypothetisch.
Nee, klopt niet. Uit mijn hoofd, de AEX wordt één keer per jaar herwogen. Dan kunnen evt aandelen in de aex vervangen worden. Zoals ABN Amro er in, en een kleintje (zoals Boskalis) er uit.

Op drie andere momenten per jaar worden eventuele vertrekkers (overgenomen, failliet, etc) aangevuld tot het weer 25 aandelen zijn. Zo is onlangs Galagagos opgenomen, omdat TNT overgenomen is.

De meeste aandelen op de beurs van Amsterdam zitten niet in de AEX. Basic Fit en ASR zijn sowieso veel te klein.

Dit is een goede bron als je meer wilt weten : behr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:47
Ik ben sinds 2 maanden gestart met periodiek ETFs aankopen, VTI en VXUS via DeGiro. Nu is gisteren of eergisteren het kwartaal dividend weer uitbetaald. Mijn overzicht laat zien hoeveel het is en hoeveel tax er ingehouden gaat worden. Ik heb echter niks op mijn 'cash funds' bijgestort gekregen en omdat VTI en VXUS alleen per stuk verhandeld worden (op DeGiro, geen idee of dit overal zo is) zijn er ook geen nieuwe aangekocht, want na twee maanden is het nog niet toereikend.

Hoe komt het dividend dan toch bij mij terecht? Of moet ik gewoon geduld hebben en duurt het een paar dagen voordat het bij mijn cash funds bijgeschreven wordt?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:31
coelho schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:07:
Ik ben sinds 2 maanden gestart met periodiek ETFs aankopen, VTI en VXUS via DeGiro. Nu is gisteren of eergisteren het kwartaal dividend weer uitbetaald. Mijn overzicht laat zien hoeveel het is en hoeveel tax er ingehouden gaat worden. Ik heb echter niks op mijn 'cash funds' bijgestort gekregen en omdat VTI en VXUS alleen per stuk verhandeld worden (op DeGiro, geen idee of dit overal zo is) zijn er ook geen nieuwe aangekocht, want na twee maanden is het nog niet toereikend.

Hoe komt het dividend dan toch bij mij terecht? Of moet ik gewoon geduld hebben en duurt het een paar dagen voordat het bij mijn cash funds bijgeschreven wordt?
http://beleggen.com/dividend/ex-dividend/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:22
coelho schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:07:

Hier is ook meer informatie te vinden over ex dividend datum en uitbetalingsdatum van VTI en VXUS:

http://www.nasdaq.com/symbol/vti/dividend-history
http://www.nasdaq.com/symbol/vxus/dividend-history

Zo te zien wordt het dividend van beide dus uitbetaald op 20 juni.

[ Voor 3% gewijzigd door Blauwschaap op 16-06-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Als ik het dus goed begrijp dan daalt de aandeel op de uitbetalingsdag met de waarde van het dividend en wordt het dividend op die dag naar de broker rekening gestort. Daarmee is het toch een sigaar uit eigen doos, de totale value wordt daarmee voor mij toch niet hoger? Ik dacht dat dividend een on top uitkering van de onderliggende bedrijven was.
Blauwschaap schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:16:
[...]

Hier is ook meer informatie te vinden over ex dividend datum en uitbetalingsdatum van VTI en VXUS:

http://www.nasdaq.com/symbol/vti/dividend-history
http://www.nasdaq.com/symbol/vxus/dividend-history

Zo te zien wordt het dividend van beide dus uitbetaald op 20 juni.
Dank voor je links, die gaan bij de favorieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coelho schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:44:
[...]

Als ik het dus goed begrijp dan daalt de aandeel op de uitbetalingsdag met de waarde van het dividend en wordt het dividend op die dag naar de broker rekening gestort. Daarmee is het toch een sigaar uit eigen doos, de totale value wordt daarmee voor mij toch niet hoger? Ik dacht dat dividend een on top uitkering van de onderliggende bedrijven was.
Klopt. Niet alleen een sigaar uit eigen doos, óók eentje die fiscaal erg nadelig is. Het idee is wel dat het aandeel het verlies weer gaat goedmaken (bij stabiele winst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:53:
[...]

Klopt. Niet alleen een sigaar uit eigen doos, óók eentje die fiscaal erg nadelig is. Het idee is wel dat het aandeel het verlies weer gaat goedmaken (bij stabiele winst).
Wat is dan uberhaubt de functie van dividend?

Ik meende altijd begrepen te hebben dat het een extra beloning was voor de aandeelhouders die vertrouwen in het bedrijf tonen door een aandeel te nemen. Dus een extra uitkering bovenop de stabiele waarde van het aandeel (al snap ik dat de onderliggende waarde van het bedrijf afneemt op het moment dat ze kapitaal gaan uitkeren aan aandeelhouders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monga
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:49
coelho schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:44:
[...]

[...]
Waar zou die extra value dan opeens vandaan moeten komen? Heeft een bedrijf dan net uit lucht dividend gemaakt? Zou wel de ultieme methode zijn; dividend uitkeren zonder dat je banksaldo omlaag gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:40
Er zijn hier volgens mij ook Meesman beleggers, enig idee wanneer het dividend komt? Vorig jaar rond deze tijd hadden we het al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 14:14
Blik1984 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:05:
Er zijn hier volgens mij ook Meesman beleggers, enig idee wanneer het dividend komt? Vorig jaar rond deze tijd hadden we het al
Vorig jaar, 2015, was dat woensdag 10 juni. Daar zitten we nog heel dichtbij.
Een mailtje naar Meesman levert vaak heel snel een reactie op, maar dat lijkt me nogal prematuur. Ik vermoed dat het volgende week of uiterlijk voor het eind van de maand geregeld is.

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:40
poehee schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:15:
[...]

Vorig jaar, 2015, was dat woensdag 10 juni. Daar zitten we nog heel dichtbij.
Een mailtje naar Meesman levert vaak heel snel een reactie op, maar dat lijkt me nogal prematuur. Ik vermoed dat het volgende week of uiterlijk voor het eind van de maand geregeld is.
Toch 2 weken later dan vorig jaar ;)

Maar was gewoon benieuwd of iemand het wist, verder geen haast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Gisteren wat puts (SPY171215P00160000) geschreven op S&P 500 (SPY) in verband met hogere volatiliteit. Bedoeling is dat ik deze laat aflopen en de premie opstrijk. Anders komt de EFT' gewoon bij in portefeuille.

In verband met eerdere discussies van markt timen. Nu ook aankoop aandelen gedaan welke gedipt zijn de laatste dagen, meer bepaald Ageas (@31.92). Eerste kleine aankoop van een aandeel wat ik de komende jaren wil opbouwen. Wil dit al 2 jaar in portefeuille, mogelijk gaat hij nog lager i.v.m. Brexit koorts en is dan de bedoeling nog aankopen hierin te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Galactic schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:09:
Gisteren wat puts (SPY171215P00160000) geschreven op S&P 500 (SPY) in verband met hogere volatiliteit. Bedoeling is dat ik deze laat aflopen en de premie opstrijk. Anders komt de EFT' gewoon bij in portefeuille.

In verband met eerdere discussies van markt timen. Nu ook aankoop aandelen gedaan welke gedipt zijn de laatste dagen, meer bepaald Ageas (@31.92). Eerste kleine aankoop van een aandeel wat ik de komende jaren wil opbouwen. Wil dit al 2 jaar in portefeuille, mogelijk gaat hij nog lager i.v.m. Brexit koorts en is dan de bedoeling nog aankopen hierin te doen.
Sorry, maar een december 2017 verre out-of-the-money put heeft weinig last gehad van oplopende volatility. Misschien een half puntje. Paar maanden geleden stond de volatility 4 punten hoger daar.

De echte brexit premie is in de kortlopende opties geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Dat kortlopend meer beïnvloed wordt weet ik ook wel. Deze specifiek is gestegen van 6 naar 7,68 (toen ik hem verkocht) dat is meer dan 25% verschil en dan rekenen we de time decay nog niet mee. Vond ik een goed verkoopmoment. Mooie premie voor het risico dat ik tussen nu en DEC 2017 verwacht.

"Bij deze foutje aangepast."

[ Voor 8% gewijzigd door Galactic op 17-06-2016 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Galactic schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:21:
Dat kortlopend meer beïnvloed wordt weet ik ook wel. Deze specifiek is gestegen van 6 naar 7,68 (toen ik hem kocht) dat is meer dan 25% verschil en dan rekenen we de time decay nog niet mee. Vond ik een goed koopmoment. Mooie premie voor het risico dat ik tussen nu en DEC 2017 verwacht.
Ik was in de veronderstelling dat je dit putje verkocht gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 09:44
Ik lees al een tijdje mee in dit topic. Ik heb nu een vraagje over het bijhouden van de prestaties van jullie portefeuille.

Ik heb een rekening bij Binck en bij DeGiro. Binck heeft redelijke analyse tools maar bij DeGiro vind ik ze minder goed. Hoe houden jullie de transacties en de prestaties bij? Ik heb google Finance geprobeerd en Morningstar maar ik ben er niet weg van.

Ik zoek eigenlijk iets waar de koersen automatisch van het internet gehaald kunnen worden en de actuele waarde van de portfolio goed wordt weergegeven. Morningstar lijkt het redelijk te doen maar ik zou graag dieper willen kijken naar de lijst met bedrijven die onder de ETF's liggen die ik bezit. Momenteel kan ik bijvoorbeeld alleen de top10 posities zien met percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arno E schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:15:
Ik lees al een tijdje mee in dit topic. Ik heb nu een vraagje over het bijhouden van de prestaties van jullie portefeuille.

Ik heb een rekening bij Binck en bij DeGiro. Binck heeft redelijke analyse tools maar bij DeGiro vind ik ze minder goed. Hoe houden jullie de transacties en de prestaties bij? Ik heb google Finance geprobeerd en Morningstar maar ik ben er niet weg van.

Ik zoek eigenlijk iets waar de koersen automatisch van het internet gehaald kunnen worden en de actuele waarde van de portfolio goed wordt weergegeven. Morningstar lijkt het redelijk te doen maar ik zou graag dieper willen kijken naar de lijst met bedrijven die onder de ETF's liggen die ik bezit. Momenteel kan ik bijvoorbeeld alleen de top10 posities zien met percentage.
Dit heeft weinig zin met een echte ETF. In de populaire VTI + VXUS combinatie zitten al duizenden aandelen. Die allemaal volgen is zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
Zelf een google spreadsheet document maken. Hier kun je automatisch koersen etc inladen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 21:47

PromWarMachine

Forsaken Archer

Je bent met Google Finance op de juiste weg, maar inderdaad, maak zelf een sheet aan.
Via mijn signature kun je een voorbeeld bekijken van mijn portfoliosheet.
Deze posities staan bij verschillende brokers, maar zo heb ik wel een totaaloverzicht.

Anual dividend formule:
=importdata(concatenate("http://download.finance.yahoo.com/d/quotes.csv?s=",$B4,"&f=d"))

Price formule:
=GOOGLEFINANCE(B4)

In $B4 staat de ticker. Meestal werkt T of KO (Voor AT&T en Coca Cola), maar NYSE:T werkt ook. Voor trackers weet ik niet of dat gaat werken, mag je zelf uitzoeken. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:25
Voor de mensen met etf en beleggingsfondsen bij binck (basic) die dachten na de aankoop geen doorlopende kosten meer te hebben:

https://www.binck.nl/klanten/tariefsaanpassingen/binck-basic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:08
hv08 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:58:
Voor de mensen met etf en beleggingsfondsen bij binck (basic) die dachten na de aankoop geen doorlopende kosten meer te hebben:

Ik vraag me af waarom ik hier geen bericht over heb gekregen van Binck...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Laatst online: 13-09 11:57

Tja, Binck...verbaasd me helemaal niks. Ik deed jaren altijd alles bij Binck, maar die club prijst zichzelf ontzettend uit de markt. Minstens €10 per aandelentransactie!! In welke tijd leven we? Gaat alles daar nog handmatig per postduif of zo? De tarieven van Binck zouden minstens gehalveerd moeten worden voordat het weer enigszins een aantrekkelijke broker is om mee te werken. DeGiro is ook niet alles (onduidelijkheid over hun financiële situatie, meer risico), maar hun tarieven zijn een stuk aantrekkelijker. Ik kan er echt niet bij dat Binck in de afgelopen jaren de tarieven niet 1x verlaagd heeft, terwijl er om hun heen allerlei alternatieven ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Cubic X schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:16:
[...]

Tja, Binck...verbaasd me helemaal niks. Ik deed jaren altijd alles bij Binck, maar die club prijst zichzelf ontzettend uit de markt. Minstens €10 per aandelentransactie!! In welke tijd leven we? Gaat alles daar nog handmatig per postduif of zo? De tarieven van Binck zouden minstens gehalveerd moeten worden voordat het weer enigszins een aantrekkelijke broker is om mee te werken. DeGiro is ook niet alles (onduidelijkheid over hun financiële situatie, meer risico), maar hun tarieven zijn een stuk aantrekkelijker. Ik kan er echt niet bij dat Binck in de afgelopen jaren de tarieven niet 1x verlaagd heeft, terwijl er om hun heen allerlei alternatieven ontstaan.
Kijk maar eens in een jaarverslag bij Binck. Zelfs met de huidige kosten eet hun overhead het merendeel van de omzet op, als ze hun tarieven zouden halveren verliezen ze geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
Hielko schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:21:
[...]

Kijk maar eens in een jaarverslag bij Binck. Zelfs met de huidige kosten eet hun overhead het merendeel van de omzet op, als ze hun tarieven zouden halveren verliezen ze geld.
Hier trekken ze geen nieuwe klanten mee aan. Bestaande klanten gaan vertrekken.

Waren zij ook al niet teruggefloten door de rechter voor het plotsklaps liquideren van portefeuilles van beleggingsverenigingen (Fibonacci of zo)? En dat deden via hun eigen TOM: ook snel cashen...

Heeft Binck nog toekomst? Lijkt dat ze versneld aan het cashen zijn om nog wat (ik zou niet weten wat anders) bonussen uit te keren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:51

CeesKees

I rest my Kees

Misschien een overbodige vraag... maar naar wie zou ik het best kunnen overstappen, nu Binck minder en minder lijkt te worden?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

CeesKees schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 21:40:
Misschien een overbodige vraag... maar naar wie zou ik het best kunnen overstappen, nu Binck minder en minder lijkt te worden?
Extreem veel keus is er natuurlijk niet. Iets meer informatie over je beleggingsactiviteiten en frequenties zou kunnen helpen.

In general: DeGiro voor simpele trader en goedkope tarieven, met de nadelen die uitvoerig besproken zijn in dit topic. Lynx voor uitgebreide trader met hogere tarieven dan DeGiro, maar nog altijd goedkoper dan Binck, als je handelt in buitenlandse aandelen.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

PromWarMachine schreef op zondag 19 juni 2016 @ 01:44:
[...]

Extreem veel keus is er natuurlijk niet. Iets meer informatie over je beleggingsactiviteiten en frequenties zou kunnen helpen.

In general: DeGiro voor simpele trader en goedkope tarieven, met de nadelen die uitvoerig besproken zijn in dit topic. Lynx voor uitgebreide trader met hogere tarieven dan DeGiro, maar nog altijd goedkoper dan Binck, als je handelt in buitenlandse aandelen.
Ik beleg uitsluitend in etf's. Zeg maar 60% Europees en 40% usa genoteerd.

Max. 100 transacties per jaar.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

En ook de binck fundcoach tarieven gaan omhoog. Het minimale bedrag van 60 euro gaat eraf, maar het maximum tarief wordt 360 euro ipv 200 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
CeesKees schreef op zondag 19 juni 2016 @ 07:53:
[...]

Ik beleg uitsluitend in etf's. Zeg maar 60% Europees en 40% usa genoteerd.

Max. 100 transacties per jaar.
Met zoveel transacties kan je denk ik beter voor IB gaan dan Lynx. Lynx is $5/transactie in de US, maar heeft geen inactivity fee maar IB heeft minder dan $1/transactie in de US en heeft een activity fee van $10/maand als je die maand geen transacties doet (en je account balance onder de $100K is, anders heeft IB het ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sandyman538 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 09:30:
[...]

En ook de binck fundcoach tarieven gaan omhoog. Het minimale bedrag van 60 euro gaat eraf, maar het maximum tarief wordt 360 euro ipv 200 euro...
Hier alle wijzigingen: https://www.binck.nl/klan...passingen/binck-fundcoach

Hiermee worden ze toch weer wat aantrekkelijker voor een beginnende belegger die periodiek in ETF's wilt.
Verkopen is ook duurder geworden met de +0,10% waarschijnlijk om de overstappers te ontmoedigen :P

Toch bijzonder dat hier geen bericht van wordt gegeven en je zelf de url maar moet verzinnen :F
Hielko schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:11:
[...]

Met zoveel transacties kan je denk ik beter voor IB gaan dan Lynx. Lynx is $5/transactie in de US, maar heeft geen inactivity fee maar IB heeft minder dan $1/transactie in de US en heeft een activity fee van $10/maand als je die maand geen transacties doet (en je account balance onder de $100K is, anders heeft IB het ook niet).
Maar als CeesKees periodiek wilt beleggen is Binck Fundcoach waarschijnlijk nog voordeliger, geen transactie kosten namelijk.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
PromWarMachine schreef op zondag 19 juni 2016 @ 01:44:
[...]

Alex is veel duurder dan bovenstaande? Ik heb Alex op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
The_FrankO schreef op zondag 19 juni 2016 @ 12:48:
[...]
Maar als CeesKees periodiek wilt beleggen is Binck Fundcoach waarschijnlijk nog voordeliger, geen transactie kosten namelijk.
Alleen voor periodiek bijstorten heb je geen transactiekosten, als je een paar "normale" transacties doet dan tikt dat al snel hard aan. Ook het omzetten van euro's naar dollars is erg duur. Daarnaast betaal je nu ook E360/jaar als je beetje vermogen hebt. Onwaarschijnlijk dat Fundcoach voordeliger is, misschien bij een kleine portfolio, weinig transacties en weinig valutatransacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
superpolm schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:37:
[...]

Alex is veel duurder dan bovenstaande? Ik heb Alex op dit moment.
Alex zelfbeleggen is het product van Binck voor mensen die te dom zijn om ooit tarieven te checken en over te stappen, want het is gewoon een Binck maar dan met een brakkere website en hogere kosten (en precies dezelfde mogelijkheden). En daarnaast hebben ze nog hun vermogensbeheerproduct onder de Alex merknaam voor mensen die graag geld verspillen aan een te duur actief fonds dat ook nog eens niet presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Hielko schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:36:
[...]

Alex zelfbeleggen is het product van Binck voor mensen die te dom zijn om ooit tarieven te checken en over te stappen, want het is gewoon een Binck maar dan met een brakkere website en hogere kosten (en precies dezelfde mogelijkheden). En daarnaast hebben ze nog hun vermogensbeheerproduct onder de Alex merknaam voor mensen die graag geld verspillen aan een te duur actief fonds dat ook nog eens niet presteert.
thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:39

icecreamfarmer

en het is

Wel tof dat ze dat niet communiceren.
Nu heb ik amper etf's bij Binck maar dat gaat nu zeker niet groeien.
Ik open wel een account bij Lyncx

[ Voor 4% gewijzigd door icecreamfarmer op 20-06-2016 09:41 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unif
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-04-2023
Ik heb vandaag een mail gekregen over de nieuwe tariefwijzigingen.

- Voor beleggingsfondsen en ETF's introduceren wij een service fee van 0,15% per jaar.

Juist de reden dat ik bij binck zit is dat ze geen bewaarloon rekenen.
Nu dat niet meer het geval is is er geen reden om bijn Binck te blijven.

Ik heb al een account bij lynx, even kijken wat het goedkoopste is; portefeuille overschrijven naar lynx of eerst alles verkopen, en dan opnieuw kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardbeg10
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 21:33
Unif schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:52:

- Voor beleggingsfondsen en ETF's introduceren wij een service fee van 0,15% per jaar.

Juist de reden dat ik bij binck zit is dat ze geen bewaarloon rekenen.
Nu dat niet meer het geval is is er geen reden om bijn Binck te blijven.
Idem. Ziet er wel naar uit dat ze Binck Fundcoach aantrekkelijker willen maken voor mensen die voornamelijk in ETFs beleggen. Echter, ikzelf houd ook nog enkele aandelen ernaast, dus Fundcoach is voor mij dan al snel geen optie meer. Heb vanochtend meteen een informatiepakket van Lynx aangevraagd. Zag overigens dat t/m morgen 500 euro transactie tegoed is voor nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
Ardbeg10 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:12:
[...]Zag overigens dat t/m morgen 500 euro transactie tegoed is voor nieuwe klanten.
Let op:

Dat is 250 euro voor ETF's en loopt tot 30 augustus. Daarna betaal je dus gewoon de transactiekosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unif
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-04-2023
Iemand enig idee hoeveel Binck rekent voor het overboeken van een portefeuille (dus van Binck naar ander)
Vaak is het x bedrag per regel, maar kan het niet vinden op hun site/tarief overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
E25/regel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardbeg10
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 21:33
maxoss schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:35:
[...]

Let op:

Dat is 250 euro voor ETF's en loopt tot 30 augustus. Daarna betaal je dus gewoon de transactiekosten
Goede opmerking, klopt inderdaad. Lijkt me overigens logisch dat hier een houdbaarheidsdatum op zit toch, vandaar dat ik hem niet vermelde.
Anyway, als je zou willen heb je iig genoeg tijd om je portefeuille te verkopen en bij lynx opnieuw aan te kopen. Meer riskant vind ik een eventueel koersrisico dat je loopt in de tijd dat je niet belegd bent.

[ Voor 8% gewijzigd door Ardbeg10 op 20-06-2016 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Van wat ik kan zien is de 0,15% enkel over de fondsen/ETF's in je portfolio, niet de totale waarde?

In dat geval verandert er eigenlijk weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

En de transactiekosten hebben geen minimum van €10 meer (bij etf's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand bekend met de term Copy Traders?
Nieuwe hype of toch "if its to good to be true, it usually is!"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
Lynx vergoed ook tot een bepaald bedrag (dacht 200 euro) de overstap kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik kan niet in de portefeuille van een ander kijken en de belegging strategie van iedereen is mij ook niet bekend. Maar is het niet een emotionele overreactie om direct over te stappen? Ik denk dat jij hier zelf zwaarder te pijn van voelt dan Binck.

Ook bij Lynx kunnen ze de tarieven aanpassen.

Het niet informeren door Binck is natuurlijk niet correct en kan het vertrouwen aangetast hebben. Dit soort verhalen heb ik wel gehoord van degiro en daarom die partij links laten liggen.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_FrankO schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:42:
Ik kan niet in de portefeuille van een ander kijken en de belegging strategie van iedereen is mij ook niet bekend. Maar is het niet een emotionele overreactie om direct over te stappen? Ik denk dat jij hier zelf zwaarder te pijn van voelt dan Binck.

Ook bij Lynx kunnen ze de tarieven aanpassen.

Het niet informeren door Binck is natuurlijk niet correct en kan het vertrouwen aangetast hebben. Dit soort verhalen heb ik wel gehoord van degiro en daarom die partij links laten liggen.
Binck hanteert al iets van 10 jaar dezelfde tarieven. Dit is bijvoorbeeld het lijstje uit 2010

Terwijl hun kosten juist verlaagd zijn door Euronext. Zie bijvoorbeeld amsterdamtrader uit 2011. De kosten voor een optie bij Euronext zijn bijna gehalveerd. Dit geeft Binck nooit door aan de klanten.

Komt DeGiro met véél lagere kosten. En lynx ook goedkoper. En IB. Als Binck nu haar kosten gaat verhógen is echt het einde zoek. Uit loyaliteit en gedoe overwegingen blijven - maar nu de kosten daar omhoog gaan is het wel een dingetje. Volgend jaar zullen ze vast weer een tikje kosten verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piper
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:46

Piper

No guts, no glory

Blik1984 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:05:
Even gebeld(ze nemen ook na 17u de telefoon op! _/-\o_ En je krijgt iemand aan de lijn en geen bandje..! _/-\o_ )

Dividenduitkering is 28 juni, komt nog bericht van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
The_FrankO schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:42:
Niks emotioneels aan, als je in fondsen/ETFs zit is Binck in 1 klap veel duurder geworden. Ik heb m'n ouders ook aangeraden om hun portfolio naar een andere broker over te boeken (zelf heb ik er geen last van, want alleen individuele aandelen bij Binck).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

En als je gaat naar Lynx ofzo, die vergoeden een groot deel van de kosten van het overboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zenix schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:09:
En als je gaat naar Lynx ofzo, die vergoeden een groot deel van de kosten van het overboeken.
Vergoedden is het helaas tegenwoordig, voorheen was het inderdaad tot 200 euro. Ik zag het vorige maand niet meer op hun website staan, dus heb ik het nagevraagd. Ze hebben die regeling laten vervallen omdat concurrenten als Binck/Alex/DeGiro niet meer gratis overboekten of hun overboekkosten flink hebben verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
In het verleden was overboeken voor een deel gewoon service. Er hingen wel kosten aan, maar die hoeven niet noodzakelijk kostendekkend te zijn.

Het risico is dat dit zich verspreid naar andere punten van dienstverlening. Als ik de klantenservice van Binck/Alex, Lynx en DeGiro moet ordenen dan is dat in die volgorde. Bij die laatste 2 is er typisch weinig mogelijk buiten de standaard dingen.

Binck heeft last van overhead. De vraag is welk deel daarvan ten goede komt aan de dienstverlening en welk deel echt overhead betreft.

Overigens hebben alle brokers te maken met enorme acuisitiekosten voor nieuwe klanten. Men put uit een beperkte groep van beleggers. Alle kosten die daarmee gemoeid zijn drijven de totale kosten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Domme vraag: Is dat overboeken alleen relevant bij posities zoals futures? Voor mijn ETFs kan ik toch gewoon m'n geld er uit trekken en de dag erna nieuwe ETFs kopen bij een andere broker?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
De vraag is of je dan goedkoper uit bent dan met overboeken en of je dat koersrisico wil lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:56:
[...]

Binck hanteert al iets van 10 jaar dezelfde tarieven. Dit is bijvoorbeeld het lijstje uit 2010

Terwijl hun kosten juist verlaagd zijn door Euronext. Zie bijvoorbeeld amsterdamtrader uit 2011. De kosten voor een optie bij Euronext zijn bijna gehalveerd. Dit geeft Binck nooit door aan de klanten.

Komt DeGiro met véél lagere kosten. En lynx ook goedkoper. En IB. Als Binck nu haar kosten gaat verhógen is echt het einde zoek. Uit loyaliteit en gedoe overwegingen blijven - maar nu de kosten daar omhoog gaan is het wel een dingetje. Volgend jaar zullen ze vast weer een tikje kosten verhogen.
Mee eens, de Rabobank flikte hetzelfde en ben toen ook meteen weggegaan. Bewaarloon is zoiets ouderwets zeker als je het met de nieuwkomers vergelijkt.

Ik vraag mij nu ook af of dit ze niet meer gaat kosten dan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Doen jullie nog specifiek iets aan een mogelijke Brexit morgen?
Heb het politieke stuk totaal niet gevolgd, maar markt-technisch kan het natuurlijk best wat gevolgen hebben.

Ik heb een weekje langer gewacht met het aanschaffen van nieuwe aandelen voor deze maand.
Kijken of er daadwerkelijk een dip(je) gaat ontstaan.. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

PromWarMachine schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:50:
Doen jullie nog specifiek iets aan een mogelijke Brexit morgen?
Heb het politieke stuk totaal niet gevolgd, maar markt-technisch kan het natuurlijk best wat gevolgen hebben.

Ik heb een weekje langer gewacht met het aanschaffen van nieuwe aandelen voor deze maand.
Kijken of er daadwerkelijk een dip(je) gaat ontstaan.. :)
Anderhalve week geleden leek een brexit ingeprijst. Nu weet ik het niet zo. Best flinke stijgingen op het geen brexit sentiment... mocht het wel een brexit volgen lijkt een crash nu reëel (vorige week m.i. niet)

Aan de andere kant.... geen brexit, dan is de 500 op de aex snel in zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
Gezien de koersstijgingen van de afgelopen week is een "Geen Brexit" al ingeprijsd.
In welke mate weet niemand (net als niemand weet wat de koers morgen is, met of zonder Brexit). Het is dus al een aanname. Misschien is een Brexit ingeprijsd en acht men dat gunstig voor de stockmarket.

De polls zaten op grofweg 51% TEGEN brexit en 42% VOOR Brexit, dat betekent (als dit ongeveer klopt) dat een Brexit ver weg is. Mensen hebben een grote mond maar zijn uiteindelijk bang voor verandering.

Ik ben een lange termijn belegger geworden (met veel meer succes dan toen ik korte termijn deed). En ik zou:

Als je nu een aardige portefeuille hebt
- en cash: dan niets doen, wachten op crash (goed, kun je bijkopen) of stijging (goed voor portefeuille)
- zonder cash: niets doen ongeacht de uitslag

Als je geen portefeuille hebt
- en cash: geen idee, ikzelf zou wachten op daling en dan kopen maar die daling kan heeeeeel lang uitblijven
- en geen cash: wat doe je hier?? Hoe dan ook: Neem een pilsje en proost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Enige wat ik heb gedaan is afgelopen tijd bewust van britse aandelen gekocht (wisselkoers -7% YTD bovenop lagere koersen) omdat ik speculeer op geen brexit. Alleen dan heb je het over weken/maanden.

De afgelopen week/2 weken is brexit redelijk verdwenen voor mijn gevoel (4-5% stijging maandag), en lijkt remain redelijk ingeprijsd.

Nu zou ik niks doen, en lekker de stemming afwachten. Zelfs nu kopen en speculeren op remain lijkt me niet heel verstandig, want het zou me ook niets verbazen als speculaten dan vrijdag/maandag de posities dichtgooien en er zo alsnog een kleine correctie is.
Rare gebeurtenissen zorgen voor rare dingen op de beurs korte termijn gezien (volatiliteit zal hoog zijn), eigenlijk speculeer je er altijd naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou mij niets verbazen als we morgen gewoon flink omlaag gaan, na overwinning van Bremain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:30
Na de dip van vorige week heb ik een klein beetje financials ingekocht voor de lange termijn, maar vooral gespeeld met sprinters. Die heb ik uiteindelijk te vroeg verkocht (vooral de sprinter ING met een hefboom van 17,5 doet een beetje pijn), maar toch een fijne winst gepakt.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:48

psy

poehee schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:09:
Gezien de koersstijgingen van de afgelopen week is een "Geen Brexit" al ingeprijsd.
In welke mate weet niemand (net als niemand weet wat de koers morgen is, met of zonder Brexit). Het is dus al een aanname. Misschien is een Brexit ingeprijsd en acht men dat gunstig voor de stockmarket.

De polls zaten op grofweg 51% TEGEN brexit en 42% VOOR Brexit, dat betekent (als dit ongeveer klopt) dat een Brexit ver weg is. Mensen hebben een grote mond maar zijn uiteindelijk bang voor verandering.

Ik ben een lange termijn belegger geworden (met veel meer succes dan toen ik korte termijn deed). En ik zou:

- en cash: dan niets doen, wachten op crash (goed, kun je bijkopen) of stijging (goed voor portefeuille)

- en cash: geen idee, ikzelf zou wachten op daling en dan kopen maar die daling kan heeeeeel lang uitblijven
Lange termijn bevalt me ook veel beter. Lekker regelmatig dividend opstrijken, en koerswinsten zijn meegenomen maar niet direct essentieel. Af en toe weer bijkopen zodat je de markt niet meer hoeft te timen (lukt toch vaak niet).

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Ik mix tegenwoordig. Paar etfs voor lange termijn (1yr) met een rendement van 60-70% en de overige voor korte termijn (<1 mth) 5-7% . Winst pakken en een andere etf vinden om hetzelfde te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CeesKees schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:25:
Ik mix tegenwoordig. Paar etfs voor lange termijn (1yr) met een rendement van 60-70% en de overige voor korte termijn (<1 mth) 5-7% . Winst pakken en een andere etf vinden om hetzelfde te doen.
Grapjas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Dan niet

Als je wil kan ik je een paar recente transacties dm-en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

CeesKees schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 23:14:
[...]

Dan niet

Als je wil kan ik je een paar recente transacties dm-en
Doe dan ook meteen de transacties waar je verlies op maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
poehee schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:09:

*knip* Zo hoeft het niet.

Maar voordeel is dat ik noch op remain, noch op exit had gegokt.
Eens kijken waar wat cash heen kan straks...

[ Voor 5% gewijzigd door Krisp op 24-06-2016 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

Brexit bijkooptijd dus :o

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

poehee schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:19:
[...]

*knip*
De voorspellingen zaten heus prima. Zoek maar eens de laatste peiling op waarbij ook de vraag gesteld werd of de persoon ook zou gaan stemmen. Uit het hoofd was dat voor Leave 70% en voor Remain minder dan 60%. Dan heb je dus voldoende aan 46% Leave en 54% Remain opdat Leave zou winnen. Wat me gisteren compleet verbaasde was dat de gokkers dit blijkbaar niet begrepen (en evenzo de financiële markten), daar de implied probability voor Leave volgens de gokkers maar 15% was (in het midden van de dag).

/me Is blij dat ik eerder deze week wat cash vrijgemaakt heb door (voornamelijk) winstgevende posities te sluiten.

[ Voor 13% gewijzigd door Krisp op 24-06-2016 08:08 ]

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
Nick The Heazk schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:02:
[...]

De voorspellingen zaten heus prima. Zoek maar eens de laatste peiling op waarbij ook de vraag gesteld werd of de persoon ook zou gaan stemmen. Uit het hoofd was dat voor Leave 70% en voor Remain minder dan 60%. Dan heb je dus voldoende aan 46% Leave en 54% Remain opdat Leave zou winnen. Wat me gisteren compleet verbaasde was dat de gokkers dit blijkbaar niet begrepen (en evenzo de financiële markten), daar de implied probability voor Leave volgens de gokkers maar 15% was (in het midden van de dag).
Volgens mij kan iedereen de voorspelling vinden die hem blieft. En daar komt bij dat er achteraf per definitie een voorspelling is die klopt, want alle mogelijke voorspellingen passeren de revue. Het probleem (net als met "beleggingsexperts*") is om vooraf de juiste voorspelling te kiezen.

* Daarom bestaan beleggingsexperts niet. Je hoort ze meestal niet, omdat ze meestal de markt niet verslaan. die keer dat het wel gebeurt staan ze op de voorpagina.

[ Voor 13% gewijzigd door poehee op 24-06-2016 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Sandyman538 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 23:27:
[...]

Doe dan ook meteen de transacties waar je verlies op maakt.
(Ik weet de openingskoers nog niet) maar tot nu toe is dat heel weinig. Slechts op de Guggenheim shipping etf. Die heb ik begin juni gekocht en stond op -3%.; Twee delen staan nu op Cash, en drie in grondstoffen (zilver, goud en staal) zilver en goud zie ik de komende dagen wel stijgen (waarvan ik zilver voor lange termijn heb, en goud kort) staal weet ik nogniet, maar staat op winst en is ook een lange termijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
poehee schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:19:
[...]

[mbr]*knip* Zo hoeft het niet.[/]

Beste Krisp.

De reactie "Sukkel..." was op een post van mezelf (reactie op mezelf).
Geeft niets, onhandig wellicht. maar een beetje opletten kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Zou je nu nog een leveraged inverse uk etf kunnen kopen? (iemand tips?)
En volgende week een normale etf kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:43
Well fuck. Dit gaat een zure worden. Nog maar een kleine 2 maanden aan het beleggen en het is blijkbaar al direct feest.

Buy & hold. Tijd om te "holden" zeker? :+

Of zou het echt zo dom zijn om nu mijn winst te nemen, en dan mid volgende week te kijken wat er interessante buys zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
De DAX future staat op -11.44% ook de AEX zou ong. 10% lager openen.

Kijken naar koopkansen vandaag, die zullen er zeker zijn.
Pagina: 1 ... 70 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.