Ja duh, er komt altijd wel een correctie. Misschien komt hij in 2020. Misschien was de kleine correctie die we net hebben gehad voorlopig wel de laatste. En als hij eenmaal komt, weet jij dan wanneer de bodem bereikt is? Natuurlijk niet! Hoeveel en wanneer weet niemand, inclusief jij. Daarom is het zinloos om de markt te timen.Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 15:47:
[...]
Schrijf ik dat er NU een correctie komt? Die forse correctie komt echt een keer.....en dan vol erin.Je bedoeld als je niet in 2008/2009 hebt geinvesteerd heb je een mooie stijging gemist? En dat bedoel ik.....toen deden de meeste het niet want iedereen was bang. Ik wel
Tja, je bent ook niet slim bezig als je met je pensioen vol instapt op oudere leeftijd, want ik neem aan dat hij dat was. Ik daarentegen heb die centjes pas over 35 jaar nodig, en aangezien de beurs over langere tijd altijd wel zijn werk doet, zoals je zelf ook zegt, ga ik me er niet al te druk om maken.Maar je gaat je gang maar. Plemp gewoon nu een miletje of 50 of 100 of zo op de beurs. Ik laat het in ieder geval uit mijn hoofd. Ben zuinig op mijn centen.
Ken een ondernemer die in 1999 net zo dacht als jij en vol zijn pensioencenten met jouw bovenstaand verhaal door een bankadviseur heeft belegd. Die heeft zijn verlies nog niet goed gemaakt. Je verhaal is het eeuwige verhaal van bankadviseurs die nu eenmaal op target staan en meer daar aan denken dan aan jouw belang. Op lange termijn (wat is lang???) komt het altijd goed. Klopt, maar helaas hebben jij en ik niet het eeuwige leven.
Ik stop mijn betoog en wens je veel succes!
Lees anders ook eens http://www.schwab.com/pub...s/Does-Market-Timing-Work
[ Voor 3% gewijzigd door Finwe op 30-09-2015 16:02 ]