Ik zou sowieso opnieuw installeren, vooral vanwege een half opgeloste bug:
https://bugzilla.redhat.com/bugzilla/show_bug.cgi?id=737731
Ik heb nu de extensies van Linux Mint in gebruik op Arch Linux. Ik kon eigenlijk al niet heel goed wennen aan Gnome 3, met name het overzicht van openstaande windows is een beetje teveel wennen voor mij. Maar met die extensies wordt het wel een stuk beter. Vooral de bottom-bar en de menu extensie zijn aanraders, als je op zoek bent naar een Gnome 2 achtige ervaring onder Gnome 3.JoetjeF schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:28:
[...]
Linux Mint 12 lijkt me wel een aardig alternatief worden voor mensen die zich niet echt kunnen aanpassen aan de nieuwe werk methode van Gnome 3. Ik ben iig zeer benieuwd naar de RC.
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Heb 'm net binnen (snelle mirror: http://ftp.halifax.rwth-aachen.de/fedora/linux/releases/16/Live/x86_64/Fedora-16-x86_64-Live-Desktop.iso)afraca schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:04:
Fedora 16 is op de mirrors verschenen, en de torrents zijn binnen te hengelen van:
http://torrent.fedoraproject.org/
mirrors:
http://mirrors.fedoraproject.org/publiclist/
Bij mij werkte dat, ik heb alleen last van een crash in gnome-settings-daemon na de upgrade. Die vertoont zich echter niet bij een nieuw aangemaakte gebruiker.Sh4wn schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 00:32:
Ik zou sowieso opnieuw installeren, vooral vanwege een half opgeloste bug:
[ Voor 33% gewijzigd door UPPERKEES op 10-11-2011 12:27 ]
Verwijderd
Ik heb/had hetzelfde probleem, maar het loeien is gemakkelijk te verhelpen:Tadream schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:27:
Jammer dat het nog niet helemaal vlekkeloos werkt met de Ati drivers, zit voor nu even op de open source maar dan loeit m'n laptop enorm.
1
| echo 'low' > /sys/class/drm/card0/device/power_profile |
Verwijderd
[ Voor 62% gewijzigd door afraca op 15-11-2011 11:56 ]
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Verwijderd
Met de meeste van je punten ben ik het wel eens, maar voor een terminal command is ALT-F2 toch een veel betere optie dan helemaal terminal: intypen. Voor de rest: de komende tijd zullen er vast wel een hoop verbeteringen worden doorgevoerd.noonnoo schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 15:39:
7. Dash "search" mogelijkheden uitbreiden. Bijvoorbeeld het volgende intypen om een command te doen: "terminal: command" of voor het openen van een site: "site: tweakers.net".
Daar wordt die inderdaad al wat beter/koeler van en deed ik al meteen toen ik de opensource drivers gebruikte.CB32 schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:17:
[...]
code:
1 echo 'low' > /sys/class/drm/card0/device/power_profile
opties zijn default, auto, low, mid, high
Haalt bij mij ongeveer 20 graden C van mijn GPU af.
[ Voor 4% gewijzigd door Tadream op 16-11-2011 21:16 ]
Deze werkt helaas (nog) niet in Gnome 3.2.afraca schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:56:
Daar is een aparte extension voor genaamd gnome-shell-extension-presentation-mode
Schaadt het niet, dan baat het niet
Jawel, kan alleen zijn dat in de repository nog een oude versie staat.RSpliet schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:50:
[...]
Deze werkt helaas (nog) niet in Gnome 3.2.
Het verhaal van de "flow" is heel herkenbaar, zo ervaar ik het ook. Met Unity lijkt de workflow minder vloeiend te werken, ik denk dat het toch minder overzichtelijk overkomt.Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:25:
...
De hele workflow heeft een bepaalde, eh, flow () die ik erg fijn vind. Het maakt het verdelen van vensters over werkbladen voor het eerst echt overzichtelijk, houdt taken gescheiden en maakt switchen tussen apps en werkbladen makkelijk zat (CTRL-ALT-pijlen voor werkbladen en de prima ALT-TAB). Ook het intypen van zoektermen in de activities overlay werkt lekker snel. Alleen de minimize-knop is een gemis, hoewel die snel genoeg is terug te zetten.
De notifications via de onderkant werken minder belemmerend dan rechtsboven bij Ubuntu.
En het ziet er heerlijk uit i.c.m. de Ambiance theme van Ubuntu, zeker wanneer je de bovenste balk een beetje doorzichtig maakt (#panel in de gnome shell css aanpassen). Sommige keuzes voelen misschien een beetje Apple-achtig aan in de zin van verwijderde functionaliteit omwille van het forceren van eenvoud, maar los daarvan ben ik dik tevreden hiero.
Even 'nm-connection-manager' uitvoeren, en dan daar de instellingen aanpassen. Network instellingen zijn op dit moment in het control panel nogal schraal, wordt gelukkig aan gewerkt.SirBlade schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:17:
Ik heb gisteren Fedora 16 geinstalleerd op mijn laptop en ik heb een foutje gemaakt bij het invullen van de credentials van het wireless netwerk hier op het werk. Ik krijg continue 2 popups om mijn credentials in te vullen. Bij de eerste (ik gok voor de outer identity) kan ik alleen het password aanpassen, niet de username. De tweede kan ik wel helemaal aanpassen. De eerste is wit en hoekig, de tweede is zwart and afgerond zoals de rest van de desktop.
Hoe kan ik de wireless setting terugzetten naar default? Is er een configfile die ik kan verwijderen?
Het was 'nm-connection-editor' maar het heeft gewerkt. Niet echt gebruikersvriendelijk imho.Sh4wn schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:38:
[...]
Even 'nm-connection-manager' uitvoeren, en dan daar de instellingen aanpassen. Network instellingen zijn op dit moment in het control panel nogal schraal, wordt gelukkig aan gewerkt.
[ Voor 7% gewijzigd door afraca op 25-11-2011 13:32 ]
webupd8 is wel een handig site waar naast unity meuk ook nog info over gnome3-extensions naar voren komt, ze bieden ook nog de meest gebruikte extensions aan via hun PPA'sIk vroeg mij af of dit soort applets ook voor gnome3 worden ontwikkeld. Je vindt er wel een paar onder het software center maar zelf kan ik helemaal geen community met nieuws vinden zoals omgubuntu.org maar dan gericht op ontwikkelingen bij gnome3.
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Check http://www.webupd8.org/se...nome%20shell%20extensionslutj schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:36:
Ik gegbruik ook gnome3 op ubuntu maar ik merk op omgubuntu.co.uk dat er veel applets worden gemaakt die zich integreren in unity. Ik vroeg mij af of dit soort applets ook voor gnome3 worden ontwikkeld. Je vindt er wel een paar onder het software center maar zelf kan ik helemaal geen community met nieuws vinden zoals omgubuntu.org maar dan gericht op ontwikkelingen bij gnome3.
Vicariously I live while the whole world dies
GastVicarious schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:00:
Wat een prut-site. Geen search optie? Geen categorieën? Nu er nog weinig op staat is dat niet zo'n probleem, maar succes om straks door 4500 extensions heen te bladeren.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Dat kan... maar GNOME checkt iedere extension zorgvuldig, netzoals ze ook bij de extensions van firefox doen.Sando schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:22:
Ik kreeg even zo'n paniekwalm over me heen; Als je in de SHELL zo'n extensierun krijgt als op Firefox, helemaal hip en html5 en makkelijk enzo, zijn er dan niet duizend-en-een beveiligingsrisico's en straks allemaal coole plugins die al je ingetiepte wachtwoorden loggen enzo?
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ja klopt, ik had dat ook gedaanSando schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:38:
Da's wel fijn. Ben zelf ook wel een beetje dom, heb ook gewoon die webupd8 vertrouwd omdat het de eerste repo met extensies was en ik niet kon wachten, maar eigenlijk hoor je natuurlijk niet zomaar repo's toe te voegen.
Extension installation locations
Extensions can be installed per-user in ~/.local/share/gnome-shell/extensions, or systemwide in /usr/share/gnome-shell/extensions and /usr/local/share/gnome-shell/extensions.
rm -rf ~/.local/share/gnome-shell/extensions rm -rf /usr/share/gnome-shell/extensions rm -rf /usr/local/share/gnome-shell/extensions
Ligt niet aan jou, ik krijg ook geen extensies te zien. Wel de kopregel, maar verder niets.Wouser schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:00:
Ligt het aan mij of staan er geen extensies meer bij extensions.gnome.org?
Dit is mogelijk, helaas wel via een vrij ruime omweg:Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:04:
Hoe kan ik mijn middelste muis knop instellen om in activities te komen?
Het werkt hier prima, mogelijk was het tijdelijk downWouser schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:00:
Ligt het aan mij of staan er geen extensies meer bij extensions.gnome.org?
[ Voor 27% gewijzigd door Steef op 16-12-2011 19:08 ]
Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400
Verwijderd
Die thema's zijn voor Cinnamon zelf, niet voor de Window Manager. De GTK thema's worden geladen door de WM, en die kunnen uit een ander thema komen dan het thema voor Cinnamon. De GUI voor de Cinnamon Settings set dan ook het thema voor Cinnamon, en Cinnamon is dan weer zo opgezet dat hij standaard het GTK thema overschrijft naar Adwaita (handig!Vicarious schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:24:
Die adwaita title bars kun je toch ook gewoon in de cinnamon configuratie aanpassen naar een ander thema met minder grote title bars? Kheb inmiddels Cinnamon niet meer geinstalleerd staan, maar ik kon verschillende thema's kiezen volgens mij...
Als het programma goed geschreven is hoeven die cosmetische veranderingen niet per se heel veel moeite te kosten. En ja veel programma's zullen uiteindelijk aangepast moeten worden, maar dit zal wel een tijdje duren.Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 18:59:
Ziet er wel nice uit, vooral het maximizen en dergelijk is wel doordacht. Ik vraag me een paar dingen af:
Gaan die 'primary toolbar' en de simpelere lay-out niet vooral lastig zijn voor ontwikkelaars, moeten ze nu niet een groot deel van hun programma's gaan aanpassen/herschrijven?
Het lockscreen ontwerp wordt oa vergeleken met iOS en heeft een onscreen toetsenbord. Wordt gnome zo veel op touchscreen apparaten gebruikt?
Voor wanneer zijn deze features bedoelt?
Bedankt
Dat is al lang niet meer zo hoor... de titlebars zijn inmiddels aardig gekrompen. Bij mij zijn ze nauwelijks hoger dan de tabs van Firefox/Iceweasel. Een niet al te groot font gebruiken helpt natuurlijk ook wel. Het nieuwe default font van Debian (Cantarell) gebruikt bv enorm veel hoogteruimte, Liberation is zuiniger en ziet er imho beter uit.gibraltar schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:11:
ik erger me aan die enorme title bars in de default Adwaita GTK theme
Er is tegenwoordig ook een dconf-editor, vrijwel alle settings zijn daar al naartoe verhuisd. Behalve bv. gnome-terminal en wat /destop/gnome en /apps/metacity settings.met wat gebruik van gconf-editor
1
| gsettings list-recursively |
[ Voor 3% gewijzigd door Ertepeller op 14-02-2012 16:10 ]
Ik gebruikte 10pt fonts in mijn titlebar, en dat hielp niet. Er staat in de confguratie dan ook een behoorlijke padding bij het standaard theme.Ertepeller schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:25:
Dat is al lang niet meer zo hoor... de titlebars zijn inmiddels aardig gekrompen. Bij mij zijn ze nauwelijks hoger dan de tabs van Firefox/Iceweasel. Een niet al te groot font gebruiken helpt natuurlijk ook wel. Het nieuwe default font van Debian (Cantarell) gebruikt bv enorm veel hoogteruimte, Liberation is zuiniger en ziet er imho beter uit.
Ik vraag me wel af waarom je de menubalk in Firefox laat staan als je zo bezorgd bent om de hoogteverspilling van titlebars? Haal die menubar weg en zet de menuknop/icoon in de navigatiebalk. Ruimt lekker op.
Ik gebruik al een poosje gconf-editor, maar wist ook niet dat dconf-editor nu gebruikt hoort te worden.Er is tegenwoordig ook een dconf-editor, vrijwel alle settings zijn daar al naartoe verhuisd. Behalve bv. gnome-terminal en wat /destop/gnome en /apps/metacity settings.
Op de command line kan je met gsettings doen wat je eerder met gconftool kon doen. Doe maar eens:
code:
1 gsettings list-recursively
Dan heb je alle mogelijke settings op een rijtje.
Dat heb ik even opgezocht. Mijn fonts.conf in de userdir is ooit eens aangemaakt onder Gnome 2. En ik wist ook niet dat er zo'n optie was. Mijn systeem is al een jaar of vier niet meer opnieuw geinstalleerd, en ik heb ook nooit meer fontconfig aanpassingen gedaan. Direct ook even aangepast, waarvoor ook dank!Tenslotte: volgens mij zit er wat kleurschifting in je fonts. Heb je lcdfilter=lcddefault wel gezet in je fontconfiguratie?
[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 02-03-2012 16:55 ]
Mooi dat het allemaal zo goed bevalt! Qua gebruikerservaring zijn de laatste jaren inderdaad enorme stappen gemaakt, maar een nieuw office pakket mag wat mij betreft ook.rinkel schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:49:
Na het Windows8 drama ben ik maar eens om me heen gaan kijken voor een alternatief, ik kan natuurlijk Windows7 blijven draaien, wat ik ook zo lang mogelijk zal doen op mn werk-laptop. Ben ik toch voor mn prive pc en laptop terecht gekomen bij Linux. Gedownload van ubuntu-nl.
Ik ben een echte newbee wat linux betreft, al heb ik een linux nas en een heel klein beetje unix kennis (SCO) van dik 10 jaar geleden.
Dus blanco aan de slag, hopende niet in de terminal terecht te zullen komen, is alles gelukt op mn dell m1330.
Ik type dit momenteel in de Chromium browser, werkt echt hardstikke goed.
Al mn drivers werden automatisch geinstalleerd, en dus werkt alles (voor zover ik weet). Het enige dat niet werkte was een printer via het NAS. Dit moest even via de terminal aangezien er blijkbaar een bug zit in het printer gedeelte.
De shares op mn NAS werken allemaal prima, ik kan foto's bekijken en filmpjes afspelen (die waren eers nogal blauw). Ik kan zelfs een RDP verbinding maken naar mn win7 laptop, perfect gewoon.
Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Ik dacht echt dat linux iets was voor de terminal-character-based fossielen, maar niets van dit alles. Gewoon zeer werkbaar.
Ik vind wel dat LibreOffice er erg gedateerd uitziet, al kan ik er prima een briefje mee tikken.
Als ik nog een VMware player zou hebben ga ik ook met mn vaste PC over.
Dan is het wat privegebruik echt: Doei Windows 8 (en dan met name Metro)
Ik ga verder puzzelen. Er is nog veel te ondekken
Als ik dit eerder had geweten, dat alles zo simpel is te installeren...
Wat gebruiken jullie overigens als desktop? Gnome shell, Unity of KDE ?
Een oude verstokte Microsoft man.
vmware images (vmdk) kun je tegenwoordig ook in virtualbox inlezen volgens mijrinkel schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:25:
Het bevalt me eigenlijk reuze, ik had eigenlijk niet verwacht dat het allemaal zo eenvoudig te installeren en gebruiken zou zijn, dit is gewoon echt bruikbaar als dagelijks OS.
ik zal eens naar virtualbox kijken. Het probleem is alleen dat ik voor mn werk zo'n 10 vmware images heb. Maargoed, ook wel overheen te komen.
Heb wel gemerkt dat mn printer niet print... daar moet ik nog even achterheen.
[ Voor 67% gewijzigd door rinkel op 02-03-2012 18:23 ]
Unity is een "apart" iets ja, je vindt het mooi of juist afschuwelijk, een tussenweg is er niet. Persoonlijk vind ik het 3 keer niks, Gnome Shell daarentegen vind ik wel fijn werken.rinkel schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 18:12:
Ik heb mijne via ubuntu-nl gedownload, pack met gnome erin. De nieuwe gnome shell heb ik via de commandline geregeld. Mint ken ik verder (nog) niet. Unity vond ik idd niet zo heel mooi.
Dat bedoel ik dus, het zou jammer zijn als iemand afhaakt, omdat ie iets voor elkaar krijgt. Vandaar mijn betoog om zo makkelijk mogelijk te beginnen. Als je een beetje bent gewend, kun je het zo moeilijk maken als je wilt. Andersom is een heel stuk lastiger. Arch Linux is bv een heel interessant leer-project, vooral omdat de handleidingen de beste zijn die je op Internet kunt vinden.Ik denk dat als ik 2 dagen in de commandline had moeten doorbrengen, ik misschien wel was afgehaakt, al ben ik een redelijke doorbijter. Maar juist het gemak waarmee alles geinstalleerd is verraste me.
O, VMware: nee, dat zal er wel niet inzitten. Alleen VirtualBox en KVM/Qemu.VMware heb ik via de site van VMware gedownload. Ik kon volgens mij die niet vinden via softwarecenter.
Je bent niet de enige. Zelf heb ik Windows 3.1 (en OS/2), NT, 2K, XP, Vista x64 en 7 x64 gebruikt, allemaal zonder enig probleem. Het woord "crash" ken ik niet meer sinds NT. Echter... sinds de release van de Consumer Preview heb ik wat zitten prutsen met Windows 8. Aan de hand van de beschrijvingen had ik het idee dat het een beetje richting Gnome 3 zou gaan, maar dat is niet zo. Ik vind het gaar uitzien en gaar werken, en dus ga ik een serieuze poging tot een overstap naar Linux wagen.rinkel schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:49:
Een oude verstokte Microsoft man.
Good luck!
[ Voor 4% gewijzigd door Ertepeller op 02-03-2012 23:01 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Katsunami op 02-03-2012 23:13 ]
Dat is geen probleem. Een tijd terug heb ik een complete Arch-installatie vanaf scratch opgebouwd.Ertepeller schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 22:57:
Welke distro je gaat gebruiken, maakt eigenlijk niet zoveel uit. Wat ik hierboven al zei: maak het jezelf niet te moeilijk en begin met een zo compleet mogelijke distro. Mint is wat dat betreft zeer geschikt, beter dan Ubuntu. Fedora is nog minder kant-en-klaar dan Ubuntu, dus meer werk, hou daar wel rekening mee.
Het is me wel een keer gebeurd.... die Arch-setup is toen half omgevallen. Met die kernel-update kwamen er ook een paar nieuwe libraries mee, terwijl nog niet alle programma's waren aangepast om daarme te werken. Die zijn toen omgekiept. Dat was minder fun, en de reden dat ik met Arch ben gestopt een half jaar terug.Bij Arch hoef je niet bang te zijn dat ze er zomaar een halfbakken kernel "inknallen", hoor, daar zijn ze veel te serieus voor. Mijn ervaring met Arch was zeer positief, nieuwe versies van pakketten zitten er binnen de kortste keren in. Erg leerzaam ook. Uitstekende handleidingen. En rolling releases vind ik eigenlijk fijner dan steeds maanden moeten wachten op een nieuwe Ubuntu of Fedora. Daarmee heb je altijd het gevoel dat je achterloopt. Zit de rest van de wereld op Firefox 10, zit je met de stable versie van Ubuntu nog op 4.
Dat was me al opgevallen. Brakke fonts is altijd een heikel punt geweest voor Linux heb ik door de jaren heen gemerkt, maar ik heb ook gezien dat er distro's zijn die er wel prachtig kunnen uitzien, vergelijkbaar met ClearType op Windows, en de fonts op de Mac. Hoe krijg ik dat in Fedora beter? In het verleden is het me nooit gelukt om écht goede fonts te krijgen, on-par met Windows.Nog een ding m.b.t. Fedora: de fonts zijn ruk vergeleken met Ubuntu en Mint. Vergelijk ze maar eens. Specifiek: de directory /etc/fonts, en dan de files die beginnen met 10- en 11-. Ubuntu/Mint hebben hintstyle=hintslight, rgba=rgb en lcdfilter=lcddefault.
Als je het bij Fedora gelijk maakt aan hoe Ubuntu het heeft, ziet het er veel beter uit. Dan is het zelfs mooier dan Windows. Voor SuSE geldt trouwens hetzelfde verhaal. Nooit gesnapt waarom de andere distro's de fonts-configuratie van Ubuntu niet hebben overgenomen.
Hier weet ik bijvoorbeeld niet wat ik daarmee moet doen. wat moet ik met die 10- en 11- files doen, en waar moet ik die instellingen wijzigen?Nog een ding m.b.t. Fedora: de fonts zijn ruk vergeleken met Ubuntu en Mint. Vergelijk ze maar eens. Specifiek: de directory /etc/fonts, en dan de files die beginnen met 10- en 11-. Ubuntu/Mint hebben hintstyle=hintslight, rgba=rgb en lcdfilter=lcddefault.
Als je het bij Fedora gelijk maakt aan hoe Ubuntu het heeft, ziet het er veel beter uit
[ Voor 13% gewijzigd door Katsunami op 02-03-2012 23:45 ]
Aha, dan ben je geen beginner meer, neeKatsunami schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 23:37:
Dat is geen probleem. Een tijd terug heb ik een complete Arch-installatie vanaf scratch opgebouwd.
Fedora is net als Debian nogal rechtlijnig wat betreft "freedom"; in de main repo zit niets wat besmet kan zijn met copyright/patenten/proprietaire zaken. Alles wat je nodig hebt om je systeem "lekker" te laten werken (flash/HD-codecs etc) moet je extern halen.Ik ga ervan uit dat het "standaard spul" gewoon in Fedora zit, en dat het ontbrekend spul niet meer zal zijn dan wat codecs en applicaties die ik wel uit een of ander (extra) repository kan trekken.
Dat is minder ja... die risico's heb je wel bij zulke bleeding edge distro'sHet is me wel een keer gebeurd.... die Arch-setup is toen half omgevallen. Met die kernel-update kwamen er ook een paar nieuwe libraries mee, terwijl nog niet alle programma's waren aangepast om daarme te werken. Die zijn toen omgekiept. Dat was minder fun, en de reden dat ik met Arch ben gestopt een half jaar terug.
Tegenwoordig wel ja, vroeger was het 9 maanden geloof ik. Of is/was dat SuSE?Hoe vaak komt er een nieuwe release van Fedora uit; is dat ook een keer per half jaar?
Het kán heel mooi zijn op Linux, maar de meeste distro's configureren het niet goed. Of weten niet hoe het moet. Whatever, het zuigt over het algemeen inderdaad behoorlijk. Doodzonde.Dat was me al opgevallen. Brakke fonts is altijd een heikel punt geweest voor Linux heb ik door de jaren heen gemerkt
Op de Mac vind ik het niet eens mooi. Kijk maar eens goed naar een webpagina of gewoon een OSX-app. Veel vage lettertjes. Heb ooit eens een mooi verhaal gelezen hoe e.e.a. in elkaar zit qua fontrendering, en ik weet nog dat ze bij OSX iets verkeerd deden, maar wat precies weet ik niet meer., maar ik heb ook gezien dat er distro's zijn die er wel prachtig kunnen uitzien, vergelijkbaar met ClearType op Windows, en de fonts op de Mac.
Ik vind het zelf ook zeer belangrijk dat de fonts mooi zijn. Zeg maar rustig een dealbreaker. Het irriteerde me mateloos dat Fedora, SuSE en vrijwel alle anderen er zo lelijk uitzagen, terwijl Ubuntu liet zien dat het wel kán.Hoe krijg ik dat in Fedora beter? In het verleden is het me nooit gelukt om écht goede fonts te krijgen, on-par met Windows.
Hier weet ik bijvoorbeeld niet wat ik daarmee moet doen. wat moet ik met die 10- en 11- files doen, en waar moet ik die instellingen wijzigen?
(Misschien niet helemaal on-topic voor Gnome 3, maar OK... hopelijk wil je er toch iets over zeggen)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <?xml version="1.0"?> <!DOCTYPE fontconfig SYSTEM "fonts.dtd"> <fontconfig> <!-- Use Antialiasing --> <match target="font"> <edit name="antialias" mode="assign"> <bool>true</bool> </edit> </match> </fontconfig> |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| live@sid:/etc/fonts $ ls -l conf.avail | head -14 total 52 -rw-r--r-- 1 root root 230 Oct 26 17:12 10-antialias.conf -rw-r--r-- 1 root root 220 Jan 15 08:14 10-autohint.conf -rw-r--r-- 1 root root 236 Oct 26 17:13 10-hinting-full.conf -rw-r--r-- 1 root root 240 Oct 26 17:13 10-hinting-medium.conf -rw-r--r-- 1 root root 240 Oct 26 17:14 10-hinting-slight.conf -rw-r--r-- 1 root root 223 Oct 26 17:14 10-hinting.conf -rw-r--r-- 1 root root 226 Jan 15 08:14 10-no-sub-pixel.conf -rw-r--r-- 1 root root 225 Jan 15 08:14 10-sub-pixel-bgr.conf -rw-r--r-- 1 root root 225 Jan 15 08:14 10-sub-pixel-rgb.conf -rw-r--r-- 1 root root 226 Jan 15 08:14 10-sub-pixel-vbgr.conf -rw-r--r-- 1 root root 226 Jan 15 08:14 10-sub-pixel-vrgb.conf -rw-r--r-- 1 root root 217 Jan 15 08:14 10-unhinted.conf -rw-r--r-- 1 root root 211 Oct 26 17:15 11-lcdfilter-lcddefault.conf live@sid:/etc/fonts $ ls -l conf.d | head -6 total 1 lrwxrwxrwx 1 root root 31 Feb 22 21:32 10-antialias.conf -> ../conf.avail/10-antialias.conf lrwxrwxrwx 1 root root 36 Feb 22 21:32 10-hinting-slight.conf -> ../conf.avail/10-hinting-slight.conf lrwxrwxrwx 1 root root 29 Feb 22 21:32 10-hinting.conf -> ../conf.avail/10-hinting.conf lrwxrwxrwx 1 root root 35 Feb 22 21:32 10-sub-pixel-rgb.conf -> ../conf.avail/10-sub-pixel-rgb.conf lrwxrwxrwx 1 root root 42 Feb 22 21:32 11-lcdfilter-lcddefault.conf -> ../conf.avail/11-lcdfilter-lcddefault.conf |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
| live@sid:/etc/fonts/conf.d $ more * :::::::::::::: 10-antialias.conf :::::::::::::: <?xml version="1.0"?> <!DOCTYPE fontconfig SYSTEM "fonts.dtd"> <fontconfig> <!-- Use Antialiasing --> <match target="font"> <edit name="antialias" mode="assign"> <bool>true</bool> </edit> </match> </fontconfig> :::::::::::::: 10-hinting-slight.conf :::::::::::::: <?xml version="1.0"?> <!DOCTYPE fontconfig SYSTEM "fonts.dtd"> <fontconfig> <!-- Use Slight Hinting --> <match target="font"> <edit name="hintstyle" mode="assign"> <const>hintslight</const> </edit> </match> </fontconfig> :::::::::::::: 10-hinting.conf :::::::::::::: <?xml version="1.0"?> <!DOCTYPE fontconfig SYSTEM "fonts.dtd"> <fontconfig> <!-- Use Hinting --> <match target="font"> <edit name="hinting" mode="assign"> <bool>true</bool> </edit> </match> </fontconfig> :::::::::::::: 10-sub-pixel-rgb.conf :::::::::::::: <?xml version="1.0"?> <!DOCTYPE fontconfig SYSTEM "fonts.dtd"> <fontconfig> <!-- Enable sub-pixel rendering --> <match target="font"> <edit name="rgba" mode="assign"><const>rgb</const></edit> </match> </fontconfig> :::::::::::::: 11-lcdfilter-lcddefault.conf :::::::::::::: <?xml version="1.0"?> <!DOCTYPE fontconfig SYSTEM "fonts.dtd"> <fontconfig> <match target="font"> <edit name="lcdfilter" mode="assign"> <const>lcddefault</const> </edit> </match> </fontconfig> :::::::::::::: |
1
| ln -s ../conf.avail/10-antialias.conf |
Check... de fontrendering is altijd een van de dingen waardoor ik uiteindelijk van Linux af gegaan ben. "Het OS wordt beter voor de desktop, maar het is nog steeds onleesbaar" ->> en weer naar Windows. Mijn zichtvermogen is slecht, dus duidelijke, leesbare lettertypes zijn echt essentieel.Ik vind het zelf ook zeer belangrijk dat de fonts mooi zijn. Zeg maar rustig een dealbreaker. Het irriteerde me mateloos dat Fedora, SuSE en vrijwel alle anderen er zo lelijk uitzagen, terwijl Ubuntu liet zien dat het wel kán.
VirtualBox. Het is echt feature-complete. Als je de (niet-opensource maar wel gratis) extensies van Oracle erbij installeert heb je gewoon usb2 support en alles.rinkel schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:49:
Als ik nog een VMware player zou hebben ga ik ook met mn vaste PC over.
Ik gebruik XFCE met Unity en Emerald.Wat gebruiken jullie overigens als desktop? Gnome shell, Unity of KDE ?
Als je voor het eerst je printer inplugt moet je vaak een CUPS driver installeren. Vaak pakt ie automatisch de goeie. Maar soms ook niet.rinkel schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:25:
Heb wel gemerkt dat mn printer niet print... daar moet ik nog even achterheen.
QFT, maar als niet-beginner en na eens in de twee jaar te gaan distro-hoppen vind ik nog altijd Mint en *Buntu het fijnst. Ik begon met Red Hat Linux (toen het nog bestond) en ben een aantal keer tijdelijk overgestapt naar Fedora, maar je moet vaak net even wat meer moeite doen en je moet voor mijn persoonlijke smaak te snel nieuwe schoenen kopen.Ertepeller schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 18:07:
Als beginner kan je volgens mij beter met Mint aan de slag gaan, dat scheelt een hoop werk.
Ik vind Linux juist uiterst geschikt voor oldskool spelletjesKatsunami schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:30:
- Ik wil nog wel eens oude spellen spelen op de computer; Baldur's Gate, Icewind Dale, lekker retro RPG's van 10 jaar of meer geleden. Soms heb ik een vlaag van nostalgie.
Ik ben daar toevallig de laatste tijd veel mee bezig en DarkTable is echt super daarmee. Ben overgestapt van RawTherapee. Heeft een klein beetje een drempel-learning-curve maar na een middagje spelen ken je het wel.- Linux was heel, héél erg slecht geschikt voor fotografie. Geen goede RAW-convertors, geen color management, etc.
Het resultaat ziet er altijd wel mooi uit, maar heb het nooit gebruikt. Hoe is het om daaraan te beginnen voor iemand die eigenlijk geen tijd of zin heeft iets te gaan leren?- Ik ben LaTeX gaan gebruiken. Wat een verademing tegenover een officepakket
Probeer ook eens Ardour. Nogal een learning curve, maar echt professioneel. Heb daar wat tracks mee gemasterd, volgens mij is er niet iets anders zo geavanceerd.- Audio-editor: Audacity
[ Voor 5% gewijzigd door Sando op 03-03-2012 03:48 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
[ Voor 61% gewijzigd door rinkel op 03-03-2012 13:23 ]
Onder Windows heb ik op mijn machine het probleem dat VirtualBox 4.1.8 echt supertraag wordt zodra ik IO APIC inschakel, iets wat nodig is om meerdere CPU's toe te kennen aan een VM. Zolang ik IO APIC uit laat en 1 CPU gebruik is het goed. Ik vraag me af of dat op Linux ook zo is.Sando schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 03:36:
edit:
VirtualBox. Het is echt feature-complete. Als je de (niet-opensource maar wel gratis) extensies van Oracle erbij installeert heb je gewoon usb2 support en alles.
Zover ik heb kunnen lezen is Emerald dood sinds Compiz en Beryl samen Compiz-Fusion hebben gevormd. Ik weet niet of kde-window-decorator of gnome-window-decorator compatible zijn met XFCE4; maar OK ik heb het toch niet zo op overdadige effecten. De compositor in Gnome3 is zat voor mij.Ik gebruik XFCE met Unity en Emerald.XFCE is de standaard DE van Xubuntu.
In het verleden heb ik wel zitten rommelen met PlayOnLinux, om die Wine-prefixes te beheren, maar dat werkte niet altijd goed. Volgens mij moet je elke keer zelf een omgevingsvariabele zetten om WINE duidelijk te maken met welke prefix je wil werken. Hoe gebruik jij WINE met meerdere prefixes?Ik vind Linux juist uiterst geschikt voor oldskool spelletjesDosbox en wine, van oud naar nieuw, en met verschillende wine-prefixes kan je verschillende wine-configs hebben in verschillende windows-versies om vanalles te ondersteunen.
Want de windows-versie en bepaalde winetricks kunnen het verschil zijn tussen een wel of niet werkende app.
Ik zou eens kijken naar ArgyllCMS. Dat lijkt sneller ontwikkeld te worden, en het ondersteunt verschillende kleurkalibrators, waaronder ook de Spyder 1 t/m 3 (maar volgens mij nog niet de 4).<snip> Color Management en LaTeX
Ardour is veel te geavanceerd. Voor dat ene MP3-tje per maand dat ik moet ontruisen nadat ik het van een LP af trek via de Line-In is Audacity meer dan prima.Probeer ook eens Ardour. Nogal een learning curve, maar echt professioneel. Heb daar wat tracks mee gemasterd, volgens mij is er niet iets anders zo geavanceerd.
[ Voor 23% gewijzigd door Katsunami op 03-03-2012 22:29 ]
[ Voor 50% gewijzigd door rinkel op 03-03-2012 23:33 ]
Ja, maar XFCE desktop is ook best basic. Het gebruikt met XFCE-desktop standaard:rinkel schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 09:31:
Dat XFCE ziet er ook wel leuk uit. Ga ik eens naar kijken.
Edit
Net even XFCE4 geinstalleerd, maar ik vind dat er wel wat gedateerd uit zien eigenlijk. Ik hou et nog maar even bij Gnome.
Wow, heb je een turotial gevonden ergens?Katsunami schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 21:56:
Moet je overigens dit zien: Aero-Clone:
[afbeelding]
Absurd. Linux is meer Windows-like dan Windows 8 zelfAls ik dit zou installeren op de notebook van mijn moeder en zou zeggen dat het de nieuwe Windows 2012 is, dan zou ze me geloven.
Maar wat is de opvolger dan? Die Aero-kloon van je zier er erg Emerald uit, welke andere WD kan dat zo mooi schaduw/blur/opacity enzo dan?Zover ik heb kunnen lezen is Emerald dood sinds Compiz en Beryl samen Compiz-Fusion hebben gevormd
met de WINEPREFIX omgevingsvariable geef je een nieuwe environment aan. Dit is gewoon een directory in je home, en standaard is deze ~/.wine/. Eerste wat je doet is een andere map aanmaken en met die prefix winecfg starten om alles klaar te zetten:Hoe gebruik jij WINE met meerdere prefixes?
1
| $ env WINEPREFIX=~/.wine-blaat winecfg |
1
| env WINEPREFIX=/home/redsandro/.wine-all wine C:\\Software\\foobar2000\\foobar2000.exe |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| #!/usr/bin/env xdg-open [Desktop Entry] Version=1.0 Type=Application Terminal=false Icon=/home/redsandro/.wine-fl/drive_c/Program Files/Adobe/Adobe Flash CS5/Common/First Run/StartPage/resources/images/appicon_xl.png Name=Flash CS5 Exec=sh -c "env WINEPREFIX=\\"/home/redsandro/.wine-fl\\" wine \\"C:\\\\Program Files\\\\Adobe\\\\Adobe Flash CS5\\\\Flash.exe\\"" |
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Het is een screenshot van een Gnome theme. Ik weet niet of het Gnome 2 of 3 is. Hier zul je jammer genoeg zelf heen moeten zoeken.Sando schreef op zondag 04 maart 2012 @ 00:19:
Wow, heb je een turotial gevonden ergens?Dit kan ik ook aan mijn moeder verkopen! (Mijn vader is al om met Mint LXDE op zijn netbook.)
kde-window-decorator en gtk-window-decorator zijn de standaard decorators. Er is geen opvolger voor Emerald zover ik weet.Maar wat is de opvolger dan? Die Aero-kloon van je zier er erg Emerald uit, welke andere WD kan dat zo mooi schaduw/blur/opacity enzo dan?
Dat zou jammer zijn als het niet goed werkte. Voor het schaakprogramma zou het goed werken van IO APIC en het ondersteunen van meerdere cores namelijk een vereiste zijn (*).Dat VB IO APIC verhaal heb ik trouwens geen verstand van. Ik gebruik altijd 1 processor(kern) want ik doe toch niet zo stevige dingen in de VM.
Graag gedaan; en bedankt voor de Wine uitleg. Ik wist niet dat je op de manier prefixes en commando's kon combineren. Ik heb pasgeleden ook nog ergens een tutorial gezien om toetsaanslagen naar FooBar te zenden. Kijken of ik dat terug kan vinden. Dat zou wel heel erg vet zijn, want de muziekspelers die ik heb getest vond ik in het algemeen niet echt goed... vooral de ondersteuning voor "Album Artist" en/of "iTunesCompilation" tags zijn slecht. Zo heb ik daarom duizenden artiesten in mijn lijst staan. Ik zou iets als Foobar, of iets vergelijkbaars graag willen blijven gebruiken.Bedankt voor de LaTeX linkjes.
[ Voor 12% gewijzigd door Katsunami op 04-03-2012 01:13 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Chip. op 04-03-2012 12:42 ]
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Dat ligt niet aan Adwaita, maar aan het font in de titelbalk. Dat is Cantarell, dat font heeft verticaal enorm veel ruimte nodig. Als je dat vervangt door Liberation Sans is ie gelijk een stuk smaller.Katsunami schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 21:56:
Adwaita komt al in de buurt, maar dat is gewoon te enorm. Mijn zichvermogen is slecht, maar dat betekent niet automatisch dat ik per se ook titelbalken van 500 pixels breed wil hebben, en lege ruimte van centimeters rond de tekst op knoppen. (OK, overdreven, maar je snapt het wel.)
Over smaak valt nu eenmaal niet te twisten hèTevens zijn erg veel Linux-themes zwart of sch17tbruin. Ik vind dat niet uitzien.
1
2
3
4
| live@sid:/usr/share/gnome-shell/theme $ grep -A2 ^stage gnome-shell.css stage { font-family: dejavu sans condensed, sans-serif; } |
Beginnen zij nu ook al met die "Laten we alles maximaliseren"-onzin? Dat was nodig op monitoren met resoluties van 1024x768 ja, maar ik draai zelfs op mijn oude 19 inch 1280x1024-monitor al meestal niet meer full screen. Als ik later een scherm zou aanschaffen met een hogere resolutie, bijvoorbeeld 1680x1050 of 1920x1200, waarom zou ik dan in vredesnaam een 1024 of 1280 pixels brede site willen maximaliseren? Ik snap niet waar die "1 applicatie per keer"-drang vandaan komt op de computer, nadat we er 40 jaar aan gespendeerd hebben om er meerdere naast elkaar te kunnen draaien...Sh4wn schreef op zondag 12 februari 2012 @ 15:18:
Programma's zullen voortaan standaard gemaximaliseerd zijn:
http://afaikblog.wordpres...gnome-application-design/
[ Voor 68% gewijzigd door Katsunami op 04-03-2012 19:55 ]
Yep, gewoon font vervangen en klaar. Niet alleen voor de titelbalk, system-wide heb ik nu Liberation Sans.Katsunami schreef op zondag 04 maart 2012 @ 19:35:
Ik heb de screenshot gezien ja. Heb je alleen maar het font in de titelbalk vervangen, zonder de balken in Adwaita letterlijk smaller te maken ? (Daar zijn wel veel tutorials over te vinden.)
De knoppen "rekken" inderdaad mee. Zet je fontgrootte maar eens piepklein of juist heel groot, dan zie je dat ze meegroeien/krimpen.Als dat zo is, dan is Cantarell inderdaad wel érg hoog ja, en is het ook de oorzaken van die vaak enorme knoppen.
Ja, dat kan via de TweakTool (klikbaar):Kun je die font trouwens niet gewoon wijzigen in Gnome-Tweak-Tool? Ik heb daar in elk geval een hele rij fontinstellingen in zien zitten, maar het kan natuurlijk zijn dat niet alle fonts van alle onderdelen daartuseen staan.
Ik heb Debian Sid... Ubuntu font zit daar niet in, alleen de bold versie (ttf-ubuntu-title).Er wordt ook gezegd dat het Ubuntu-font uit Unity erg mooi is. Misschien is dat ook de moeite om eens heen te kijken.
Je bedoelt waarschijnlijk dat de bytecode-interpreter (hinting) niet aan staat in freetype? Dat is gelukkig verleden tijdIs het in geval van Gnome 3 nog nuttig om freetype-freeworld te installeren ter vervanging van freetype? Die versie zou namelijk subpixelhinting hebben; of werkt dan de fontconfig van hierboven niet meer?
Like I said, onnodig.Hercompileren van Freetype met subpixelrendering ben ik in veel tutorials tegengekomen bij mijn vooronderzoek naar Gnome 3, Fedora, en de (brakheid) van fonts op Linux in non-Ubuntu distro's.
Yep, dat viel mij dus ook op, en ik kon het niet nalaten een vergelijkend screenshotje te makenWellicht is dat niet eens nodig. De fontrendering in jouw screenshot ziet er echt prima uit; minstens on-par met wat ik hier in Windows 7 heb, na het goed afstellen van ClearType. Het venster boven het jouwe toont wat ik normaal in Linux zie: kleurverschuiving in de fonts en kartels; vaak is het zelfs nog erger en zijn de fonts zelfs wazig met hoekige o's en dichtgelopen e's en dergelijke.
Ik weet het, ik werk er nu dagelijks mee en het bevalt me zo uitstekend.Ik denkd at Gnome 3 met die fontaanpassingen, wat smallere titelbalken en wellicht een dock er prachtig gaat uitzien.
SuccesIk heb trouwens besloten om dadelijk Cold Turkey te gaan zodat ik later niet met partities hoef te rotzooien. Net heb ik mijn backup op mijn externe HDD bijgewerkt (die uitgeschakeld blijft) en een image gemaakt van mijn boot-SSD. Alleen nog even de Live-CD van Fedora Gnome3 branden, en dan gaan we... hopelijk kom ik niet teveel problemen tegen. De printer zal nog het lastigst zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Ertepeller op 05-03-2012 12:04 ]
Dat scheelt een slok op een borrel hè?Ben.Hahlen schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 08:32:
GIsteren aan de hand van dit topic ook even de font-aanpassingen doorgevoerd op Fedora 16.
In één woord: GEWELDIG! Ziet er gelijk een stuk relaxter uit en maakt het allemaal net wat mooier.
Ook hier slaat de mobiele gekte toe vermoed ik. Op een smartphone of tablet werk je ook maar met 1 app op fullscreen. En wat doet de PC-wereld? Mobiel is hot/hip/in/mode, dus lopen ze er blind achteraan: alles moet op IOS of Android lijken.Katsunami schreef op zondag 04 maart 2012 @ 19:35:
Beginnen zij nu ook al met die "Laten we alles maximaliseren"-onzin? Dat was nodig op monitoren met resoluties van 1024x768 ja, maar ik draai zelfs op mijn oude 19 inch 1280x1024-monitor al meestal niet meer full screen. Als ik later een scherm zou aanschaffen met een hogere resolutie, bijvoorbeeld 1680x1050 of 1920x1200, waarom zou ik dan in vredesnaam een 1024 of 1280 pixels brede site willen maximaliseren? Ik snap niet waar die "1 applicatie per keer"-drang vandaan komt op de computer, nadat we er 40 jaar aan gespendeerd hebben om er meerdere naast elkaar te kunnen draaien...
Ach, het is standaard gemaximized, 1 sleep naar de zijkant en hij is dat niet meer. Daarnaast onthouden de meeste programma's wel hun 'window state' bij het afsluiten.Ertepeller schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 11:28:
[...]
Dat scheelt een slok op een borrel hè?
Onvoorstelbaar toch Fedora en SuSE dat niet standaard doen?
[...]
Ook hier slaat de mobiele gekte toe vermoed ik. Op een smartphone of tablet werk je ook maar met 1 app op fullscreen. En wat doet de PC-wereld? Mobiel is hot/hip/in/mode, dus lopen ze er blind achteraan: alles moet op IOS of Android lijken.
MicroSoft verkracht Windows met Metro en ook Gnome wil blijkbaar niet achterblijven.
Het enige wat ik meestal wel fullscreen heb staan (op een aparte workspace) is Iceweasel, maar de terminal- en gvim-vensters wil ik onder geen beding standaard op fullscreen hebben.
Het is toch juist de crux van een grafische desktop om meerdere vensters tegelijk te kunnen zien? Anders hadden we net zo goed op die ouderwetse DOS-achtige terminals kunnen blijven zitten.
Een detail wat me opviel bij Gnome 3.4: de spinbuttons zien er wel veel beter uit, met die "+" en "-" naast elkaar. Veel beter te bedienen dan die spinbuttons met up/down-pijltjes boven elkaar die maar 2 of 3 pixels hoog zijn. Dát zijn nou nuttige verbeteringen.
Alles maximizen is niets anders dan zonder na te denken de mode achterna lopen.
Kritiek! Ik heb kritiek!Ben.Hahlen schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 08:32:
Had het stukje over Gnome 3.4 ook gelezen en volgens mij wordt het alleen maar beter. Hoop ik
Katsunami schreef op zondag 04 maart 2012 @ 01:05:
Ik heb pasgeleden ook nog ergens een tutorial gezien om toetsaanslagen naar FooBar te zenden. Kijken of ik dat terug kan vinden. Dat zou wel heel erg vet zijn, want de muziekspelers die ik heb getest vond ik in het algemeen niet echt goed...
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Weet ik, maar het gaat me eigenlijk meer om de filosofie die ze tegenwoordig bij Gnome aan het volgen zijn. Ik hou m'n hart vast voor wijzigingen ("in het belang van de gebruiker") die niet zo eenvoudig te pareren zijn.Sh4wn schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:46:
Ach, het is standaard gemaximized, 1 sleep naar de zijkant en hij is dat niet meer. Daarnaast onthouden de meeste programma's wel hun 'window state' bij het afsluiten.
Eens, dat is mooi waardeloos. Daar zit Fedora achter natuurlijk, die doen het meeste werk aan Gnome en systemd is hun speeltje, dus op deze manier willen ze het bij de rest forceren. Beetje achterbakse trucjes à la MS of Apple.Sando schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:23:
[...]
Kritiek! Ik heb kritiek!
Vanaf Gnome 3.4 krijgt Gnome er de systemd dependency bij, waardoor Gnome niet meer zoals KDE in Windows en OSX te draaien is.
Is dat nu nodig?
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
[ Voor 28% gewijzigd door Sir Isaac op 06-03-2012 22:48 ]
Werken die in Unity wel dan? Ik dacht dat de Global Menu plugin voor Gnome de zelfde codebase gebruikte als Unity?Sir Isaac schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:42:
Edit: ik zie net dat er wel een shell extensie is die global menu voor gnome3 mogelijk maakt. Maar die werkt alleen nog met native gnome applicaties dus nog niet met OpenOffice en Firefox, juist die programma's waar je het wilt hebben.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ja, installeer de volgende packages lo-menubar (libreoffice), firefox-globalmenu en thunderbird-globalmenu. In gnome3 werken die niet, tenminste niet in de default Ubuntu 11.10 gnome3.Sando schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 00:33:
[...]
Werken die in Unity wel dan? Ik dacht dat de Global Menu plugin voor Gnome de zelfde codebase gebruikte als Unity?
[ Voor 10% gewijzigd door Katsunami op 10-03-2012 14:06 ]
1
2
| $ cd /usr/share/gnome-shell/js/ui $ grep 'const .*ANIMATION_TIME' *.js |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| boxpointer.js:const POPUP_ANIMATION_TIME = 0.15; dash.js:const DASH_ANIMATION_TIME = 0.2; dnd.js:const SCALE_ANIMATION_TIME = 0.25; dnd.js:const SNAP_BACK_ANIMATION_TIME = 0.25; dnd.js:const REVERT_ANIMATION_TIME = 0.75; layout.js:const STARTUP_ANIMATION_TIME = 0.2; layout.js:const KEYBOARD_ANIMATION_TIME = 0.5; messageTray.js:const ANIMATION_TIME = 0.2; overview.js:const ANIMATION_TIME = 0.25; panel.js:const SPINNER_ANIMATION_TIME = 0.2; windowManager.js:const WINDOW_ANIMATION_TIME = 0.25; workspace.js:const FOCUS_ANIMATION_TIME = 0.15; workspaceSwitcherPopup.js:const ANIMATION_TIME = 0.1; workspaceThumbnail.js:const RESCALE_ANIMATION_TIME = 0.2; workspaceThumbnail.js:const SLIDE_ANIMATION_TIME = 0.2; |
1
| sed -ri '/const .*(ANIMATION|DIM|WORKSPACE_SWITCH)_TIME/ s#=\s*(.*)\s*;#= 0.1; // \1#' /usr/share/gnome-shell/js/ui/*.js |
[ Voor 61% gewijzigd door Ertepeller op 28-03-2012 18:33 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
[ Voor 31% gewijzigd door Katsunami op 30-03-2012 00:53 ]
Daarvoor gebruik ik trouwens kupfer, ik kan niet meer zonder. Volgens mij is het net zoiets als Gnome-Do en Quicksilver, maar dan minder lomp en past het prima bij XFCE. Hoewel ik de meeste niet gebruik zijn er ook erg veel plugins voor extra handigheidjes.Katsunami schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 00:50:
- Tevens mist XFCE het Win-key + zoeken van Gnome 3. Win+A -> Application Finder werkt redelijk.
[ Voor 57% gewijzigd door Sando op 30-03-2012 18:57 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
[ Voor 9% gewijzigd door Sando op 30-03-2012 21:11 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq