[Stampede 10] Het grote stampedecafé Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:27

Franko P.

Hit it.

Bubbles schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:53:
[...]

Omdat mei begint met een stel vakantiedagen, wat ervoor zorgt dat er veel mensen weg zijn en er dus veel minder mensen thuis zijn om te beginnen met de stampede. Netto ben je waarschijnlijk beter uit in april.
[...]

Sterk afhankelijk van wat voor een soort processor je hebt, evenals het platform waar je BOINC op draait. Oh en, je hebt twee keer zoveel punten. Die M in MIPS staat voor Million (Instructions Per Second). Dus niets om je druk over te maken. Aanzetten en afblijven. ;)
Ah op die manier. Ik snap hem. :)

Dus het draait op twee keer zoveel punten, en dat dan keer 8? (8cpu's) ?

Iig blij dat ik mn steentje bij kan dragen. :P

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
secoh schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:58:
[...]

Ah.. goed punt.

Trouwens, Bubbles, als je zelf nu eens even een dag vakantie neemt - dan haal ik je eindelijk een keer in! Grr.

Secoh 9.110
Bubbles 9.128
Kan je beter aan me vragen een dagje te gamen. Als ik op vakantie ben, draaien mijn pc's alleen maar efficiënter. ;)

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secoh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 09:13
Bubbles schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:01:
[...]

Kan je beter aan me vragen een dagje te gamen. Als ik op vakantie ben, draaien mijn pc's alleen maar efficiënter. ;)
Ah, dat is het. Ik moet een dagje ophouden te gamen!
Bah nee, l4d2 gaat voor.

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit:

Gemeten 'floating point' snelheid

2287.42 miljoen ops/sec

Gemeten 'integer' snelheid

7403.04 miljoen ops/sec

Is dat een beetje goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^ Die benchmarks betekenen maar weinig. Ze zijn buggy, en waar ze ooit voor gemaakt zijn (voor het uitrekenen van credit) worden ze niet voor gebruikt omdat dat fraude gevoelig is. Hadden ze er al lang uit moeten gooien.

Om te zien hoe goed je pc het doet zit er niks anders op dan op werk te verrichten en zien hoeveel punten dat oplevert, wat je dan kunt vergelijken met de rest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:09:
^ Die benchmarks betekenen maar weinig. Ze zijn buggy, en waar ze ooit voor gemaakt zijn (voor het uitrekenen van credit) worden ze niet voor gebruikt omdat dat fraude gevoelig is. Hadden ze er al lang uit moeten gooien.

Om te zien hoe goed je pc het doet zit er niks anders op dan op werk te verrichten en zien hoeveel punten dat oplevert, wat je dan kunt vergelijken met de rest. :)
Oke. En hoeveel punten is een beetje het gemiddelde dat je per dag haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit gemiddeld zo rond de 7500, á 8000 punten per dag. Dat is met 2 oude pentium 4's, 1 oude Q6600 quadcore en een moderne i7-2600 quadcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 08:36
Pfff, dat schiet wel lekker op Schaduwtje. Ik moet het doen met 4 laptops, 2 oude dual cores en 2 laptops met een i5 M450. M'n game pc staat thuis stof te vangen maar daar ben ik aankomende week niet. Dan maar laptops van mn medestudenten ook maar ff scoren denk ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

secoh schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:07:
[...]

Ah, dat is het. Ik moet een dagje ophouden te gamen!
Bah nee, l4d2 gaat voor.
* bestaudio daagt je uit voor een potje ;)

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die geïnteresseerd zijn in wat malariacontrol.net precies doet op je processor, kun je het best dit verhaal lezen.

Als ik het goed begrijp proberen ze te modelleren hoe malaria zich precies verspreid over de populatie bij verschillende bestrijdingsstrategieën. Op deze manier willen ze bijvoorbeeld de lange termijn effecten van vaccinatie bij jonge kinderen door rekenen. Net als de korte termijn effecten van medicijnen en het gebruik van mug afstotende klamboe's.

Als je dit goed kunt modelleren en berekenen kun je betere beslissingen nemen over welke maatregel het meest kosten en tijd effectief is om een malaria uitbraak onder controle te krijgen, of hoe je malaria het best kunt uitroeien.

Dat is het geloof ik in een notendop - als ik het goed begrepen heb. ;)

Hier een resultaat van malariacontrol.net, zoals gemeld op hun forum, waarbij ze hebben gekeken naar het effect van verschillende reacties van mensen op ziekte.
Finally, we would like to point you to another scientific article which was recently published, and which is based on some of the runs that you helped us with during late summer 2009. The study investigates the effect of differences between human individuals on malaria epidemiology in endemic countries. As you know, individuals differ from one to another. This is the case for a malaria endemic community too. Some will not seek any treatment; others will go to the clinic when the first fever appears. This type of heterogeneity and others such as transmission and risk of co-morbidity were introduced in the simulation to see how it affects patterns of illness and deaths.
Ross A. and Smith T. Interpreting malaria age-prevalence and incidence curves: a simulation study of the effects of different types of heterogeneity. Malaria Journal 2010, 9:132

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJehova
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10-2020
De grote grap aan CPU-benches is dat je ze in principe alleen kunt vergelijken met processoren met de zelfde architectuur (Thuban, Deneb, Callisto, Westmere, Arrandale, Sandy Bridge etc.) en instructieset.MIPS kun je bijvoorbeeld vrij makkelijk niets meer laten betekenen. Dat zijn het aantal instructies die een CPU aankan per seconde. Als ik nu voor een architectuur een andere instructieset pak, die per instructie 2x zo veel werk doet, heb ik maar de helft aan MIPS. Dat terwijl de architectuur net zo snel is. :+
Zelfde geldt voor Kloksnelheid. Als je een architectuur maakt die 2x het aantal klokcycles nodig heeft, om een programma te draaien, maar zijn datapaden zijn half zo lang, laat je de klok 2x zo snel tikken. Weer maakt het qua performance niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:02
Ik stond net even buiten te p.... eh... praten O-) , keek ik even bij de omliggende teams in de keuken. Nu viel me op dat 'BOINC 4 Africa' gisteren negatief heeft gescoord. Hoe krijgen ze dat voor elkaar... en kunnen we dat ook voor elkaar krijgen bij de Franse Koplopers })

Nee, ik ben GEEN hobbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op dit moment op school, en hier internetten we via een proxy. Volgens mij door deze reden, kan BOINC niet connecten met de server. Mijn CPU draait wel op 100%, dus hij is wel bezig alleen hij verzend de resultaten niet naar de server. Weet iemand of hij de resultaten zodra ik weer thuis ben wel gewoon verwerkt? Anders draai ik het op dit moment voor niets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Peregrine schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:44:
Ik stond net even buiten te p.... eh... praten O-) , keek ik even bij de omliggende teams in de keuken. Nu viel me op dat 'BOINC 4 Africa' gisteren negatief heeft gescoord. Hoe krijgen ze dat voor elkaar... en kunnen we dat ook voor elkaar krijgen bij de Franse Koplopers })
Volgens mij neem je je punten mee als je naar een ander team verhuist. Als die hoeveelheid punten dan meer is dan de dagopbrengst van je oude team, komen die voor die dag in de min te staan. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:53:
Ik zit op dit moment op school, en hier internetten we via een proxy. Volgens mij door deze reden, kan BOINC niet connecten met de server. Mijn CPU draait wel op 100%, dus hij is wel bezig alleen hij verzend de resultaten niet naar de server. Weet iemand of hij de resultaten zodra ik weer thuis ben wel gewoon verwerkt? Anders draai ik het op dit moment voor niets :P
Volgens mij moet dat wel gewoon kunnen werken. Echter, heb je eigenlijk wel toestemming van school om op hun pc's BOINC te draaien? Je zou namelijk niet de eerste zijn die daarom in de problemen komt...

[ Voor 73% gewijzigd door Bubbles op 05-04-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
@ Metapod: Tuurlijk, je kan ook opsparen voor een hele dag, en dan 's avonds flushen. Je kan het zelfs aangeven in je BOINC manager wanneer je netwerkverbinding wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:29
Bubbles schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:54:
Volgens mij neem je je punten mee als je naar een ander team verhuisd. Als die hoeveelheid punten dan meer is dan de dagopbrengst van je oude team, komen die voor die dag in de min te staan. :)
Officieel is dat niet zo, en blijven de punten bij het team waar je ze verdiend hebt. Maar bij een stampede worden de statistieken gebaseerd op de punten van alle users bij elkaar opgeteld (wat dus niet exact dezelfde resultaten oplevert als de stats van BOINC zelf), en dus zal iemand die een team verlaat inderdaad voor minpunten zorgen.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:26
Bubbles schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:54:
[...]
Volgens mij moet dat wel gewoon kunnen werken. Echter, heb je eigenlijk wel toestemming van school om op hun pc's BOINC te draaien? Je zou namelijk niet de eerste zijn die daarom in de problemen komt...
Ik denk dat hij op een laptop BOINC draait, dat zou niet zo'n probleem moeten zijn gezien het eigen bezit is en het netwerk niet belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai het inderdaad op mijn eigen laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:02:
Gewoon laten draaien en thuis laten uploaden. Ik upload mijn WU's van mijn laptop en de desktop tussen 01:00 en 08:00. Maak ik dan ook nog gebruik van mijn internet :P

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Suicyder schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:59:
[...]

Ik denk dat hij op een laptop BOINC draait, dat zou niet zo'n probleem moeten zijn gezien het eigen bezit is en het netwerk niet belast.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:02:
Dan is het inderdaad geen probleem. :)
Game on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixi0n
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Fixi0n

[DPC]Jaac

Zo, ~12uur en we zitten rond de 300k output! Dus de score van gister lijken we op z'n minst te evenaren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 05:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

En de MuggenMeppers hebben nu ook een Team topic. }:O

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
Pfff, werd ook wel eens tijd :> :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetMes
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-07 20:33
Mensen, we hebben echt meer nodig dan we nu doen om eind april de Fransen al te pakken. Dus vergeet niet een request op je Facebook te plakken, mits je je vrienden vertrouwt je login niet te misbruiken. Copy-paste maar:

Distributed Computing Request!

Care to donate one month worth of CPU cycles to malaria control during the Dutch Power Cows April 2011 distributed computing 'stampede'? If so, download and install the BOINC client at http://boinc.berkeley.edu/ and attach to Malariacontrol.net. You can create your own account, or attach to mine (login password).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HetMes: laat ze wel DPC joinen als ze met een eigen account mee doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap de puntentelling niet helemaal.. de MuggeZifters hebben het meeste aantal punten, maar staan 4e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Laatst online: 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
De eerste lijst is het aantal punten dat vandaag is gehaald en de tweede lijst is het totaal aantal punten vanaf 1 april. Dus met het punten van vandaag staan ze 4e maar in totaal aantal punten hebben de MuggeZifters de meeste punten. :)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:34
Meta je kijkt bij de daily stats. Vandaag staan ze inderdaad 4e qua punten behaald alleen vandaag, in totaal hebben ze de meeste punten en staan ze eerste (zie overall stats).
Ik las het eerst ook verkeerd, maar je moet kijken naar die rode/oranje getallen vóór (team)naam. Ik vind het wel heel slecht leesbaar door het vloekende contrast met de lichtpaarse achtergrond. Tevens vind ik het logische scores achter een naam te zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Propheticus op 05-04-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:25
Stom spel met stomme regels :9 Staan gewoon 4e in de daily :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Slinger jij eens dan die 16-core bak dan maar weer aan! :+

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:38
Afbeeldingslocatie: http://vipeax.nl/stampede/1.png
klamboemachien gaat in ieder geval lekker vandaag, ze zitten nu al aardig over de score van gisteren heen. De Vault Hunters en de MuggenMeppers zitten ook aardig op koers. Zowel de MuggeZifters als Mosquito Chasers zouden nog wel eens met een lagere output kunnen eindigen dan gisteren, maar dit ligt er een beetje aan of er nog mensen met een grotere load moeten flushen of niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 05-04-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Laatst online: 23:27

Franko P.

Hit it.

Hoe flush je in Boinc? Er staan er hier nog 23 klaar om te rapporteren, maar ik kan in het programma nergens vinden hoe ik ze dan ook daadwerkelijk kan flushen?

Ik heb wel gewoon een internet verbinding dus daar zou het niet aan moeten liggen.

EDIT:

Nvm, na het klikken op project bijwerken zijn ze allemaal weg, ik neem aan verzonden. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Franko P. op 05-04-2011 20:29 ]

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:54

Pyrus

Hardknock life

Gebeurt vanzelf of je moet in de advanced view op het projects tabblad (eerste) even malariacontrol selecteren en dan op update klikken. In de simple view kan het, voor zo ver ik kan ontdekken, niet handmatig geforceerd worden.

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Malariacontrol spaart de units die al klaar zijn regelmatig op. Ik heb hier ook wel eens een lijstje klaar staan om te versturen. Maar over het algemeen laat ik projecten altijd hun gang gaan qua versturen van het werk, ik ben geen babysitter. :+

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
zei de barman in het stampedecafé :D

Doe nog maar een pilsje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 11:03
Zow, de desktop is dood maar de core i5 in de laptop draait na een biosupdate (foei ASUS !!) voor het eerst sinds z'n aanschaf op 3Ghz ipv 900Mhz 8)7

Ik snapte al niet dat hij geen rondjes rende om de dualcore atom........ :z

Zow nu eerst een bakkie 8)

En de laptop kan nu lekker grazen }:O

[ Voor 23% gewijzigd door jbhc op 05-04-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Witlof schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:48:
zei de barman in het stampedecafé :D

Doe nog maar een pilsje! :P
Goed punt! Ik moet hier nog wat bier opmaken voordat het over datum gaat.

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan V
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Bastiaan V

Tux's lil' helper

http://www.malariacontrol.net/ ligt er uit... zouden de servers aan t roken zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen problemen anders hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
ik had ook even connectie problemen, maar het lijkt weer opgelost te zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan V
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Bastiaan V

Tux's lil' helper

yep, doet t weer prima %)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gezelli
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-08 21:50
Even een andere vraag, heeft Vault Hunters geen site of forum topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Gezelli schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:34:
Even een andere vraag, heeft Vault Hunters geen site of forum topic?
Volgens mij niet, maar je bent vrij om er 1 aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 11:03
Witlof schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:39:
[...]

Volgens mij niet, maar je bent vrij om er 1 aan te maken.
Lijkt me zelfs gezelli :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gezelli
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-08 21:50
ah lol :D
Ik denk dat zullen de Team starters/bedenkers wel meteen doen of die krijg je als er een team is gevormd..
dan blijf ik hier wel in de kroeg hangen, is weer minder vervuiling he ;)

(en het scheelt weer een topic bijhouden en antwoorden en dat is weer een polletje extra weg gekauwd) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomeKid123
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-04-2017
Wat ik me nu precies afvraag..

Zijn er resultaten al behaald? Ik geloof dat dit project nu al 4 jaar draait is er een moment waarop er conclusies kunnen getrokken worden? Of een deel resultaat gepresenteerd kan worden? Is er al een deel resultaat gepresenteerd? Worden de resultaten openbaar gemaakt naar iedereen? Kan ik deze resultaten inzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb je wat aan mijn bericht eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:46

Bio1ogics

Logisch toch?

AwesomeKid123 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:10:
Wat ik me nu precies afvraag..

Zijn er resultaten al behaald? Ik geloof dat dit project nu al 4 jaar draait is er een moment waarop er conclusies kunnen getrokken worden? Of een deel resultaat gepresenteerd kan worden? Is er al een deel resultaat gepresenteerd? Worden de resultaten openbaar gemaakt naar iedereen? Kan ik deze resultaten inzien?
Vorig jaar is er een korte uitleg geweest over de simulaties die destijds gedraaid zijn, zie http://www.malariacontrol.net/forum_thread.php?id=980

Verder is er een wetenschappelijk artikel verschenen, waarin "we" ook netjes worden acknowledged.

En misschien een beetje late reactie, maar een goed leesbaar (al zeg ik het zelf O-) ) draadje met achtergrond info is hier eens gepost.

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer nice, Bio1ogics! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadGazelle
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-08 14:23
hmmmm....heeft mn desktop een halve dag staan crunchen op een WU, krijgt een invalid status mee (error while computing) :(

Iemand dit al eens eerder meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
Fout tijdens controle CPU time: 2,003.56 = 33 min
Fout tijdens verwerking CPU time: 2,485.02 = 41 min

Beiden op een Athlon 3000+, dus zeker niet zo erg als jou 15 uur op een 5000+, maar het gebeurt wel ja... helaas.

Waar ik ook van baal is dat ik nu nog steeds ruim 11 uur aan stampwerk van 2 en 3 april open heb staan! WIE HEEFT DIE TAKEN, REKEN EENS DOOR MAN!!!

* Peregrine gaat eens op een lekker grassprietje af- }:O -len in de hoek... rustig wachtend op de validatie van zijn 80 afgeronde taakjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadGazelle
Damn....dat waren flink wat punten geweest (relatief gezien) voor mijn CPU....naja.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:34
Schaamteloze plug: Lappen met een overdaad aan verse groene voorjaarssprieten gras en een smakelijk madeliefje hier en daar in de weide van de Mosquito Chaser's. We hebben nog enkele hectares beschikbaar voor hongerige koeien. Gratis virtueel biertje in het nabijgelegen café voor de baasjes.
Aanmelden kan hier.

[ Voor 14% gewijzigd door Propheticus op 06-04-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Double B
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-08 23:25
1 van me pc's doet niks :( meld alleen dat er geen taken meer zijn om optehalen ???!?!?!? WTF!?!

en dat al sinds vanmorgen heel vroeg...

edit: ah me main pc net ff geflushed en die meld hetzelfde:( Dus iedereen die nog WU's heeft kan nog ff door. Daar gaat onze score van vandaag........... :'(

[ Voor 56% gewijzigd door Mr Double B op 06-04-2011 13:59 ]

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJehova
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10-2020
2x 3Ghz erbij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Mr Double B schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:49:
1 van me pc's doet niks :( meld alleen dat er geen taken meer zijn om optehalen ???!?!?!? WTF!?!

en dat al sinds vanmorgen heel vroeg...

edit: ah me main pc net ff geflushed en die meld hetzelfde:( Dus iedereen die nog WU's heeft kan nog ff door. Daar gaat onze score van vandaag........... :'(
Je hebt 'm ook al opnieuw laten verbinden met 't project, updateknopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Double B
Jejking schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:10:
[...]

Je hebt 'm ook al opnieuw laten verbinden met 't project, updateknopje?
Ja dat bedoelde ik eignelijk ook met geflushed had ff op meerdere pc's gechecked en overal zegt hij dat er geen nieuwe tasks meer zijn. |:( |:( 8)7

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Laatst online: 15:05

itsalwaysme

Graast voor DB

Als ik naar de server status kijk, zijn er nog wel genoeg WU's. Nog zo'n 5100 als ik het goed zie.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Double B
itsalwaysme schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:14:
Als ik naar de server status kijk, zijn er nog wel genoeg WU's. Nog zo'n 5100 als ik het goed zie.
ja dat zag ik ook maar heb nu op 3 pc's op update gedrukt en allemaal zeggen ze dit:

6-4-2011 14:07:04 malariacontrol.net Scheduler request completed: got 0 new tasks
6-4-2011 14:07:04 malariacontrol.net Message from server: No work sent
6-4-2011 14:07:04 malariacontrol.net Message from server: No work is available for malariacontrol.net
6-4-2011 14:07:04 malariacontrol.net Message from server: No work is available for openMalaria test version
6-4-2011 14:07:04 malariacontrol.net Message from server: No work is available for Prediction of Malaria Prevalence
6-4-2011 14:07:04 malariacontrol.net Message from server: No work is available for Estimation of parameters of infection dynamics (variable duration, max 4h)
6-4-2011 14:07:04 malariacontrol.net Message from server: No work is available for

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
MadGazelle schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:06:
Damn....dat waren flink wat punten geweest (relatief gezien) voor mijn CPU....naja.... ;(
overclocked? Meestal zorgt een instabiele overclock voor reken fouten. Denk ook aan Prime95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Double B
MadGazelle schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:26:
hmmmm....heeft mn desktop een halve dag staan crunchen op een WU, krijgt een invalid status mee (error while computing) :(

Iemand dit al eens eerder meegemaakt?
De message onderaan heeft het over dat het gewoon te lang heeft geduurd:

<message>
Maximum elapsed time exceeded
</message>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadGazelle
Jah.....dat zag k, maar relatief gezien heeft mn PC er even lang over gedaan als de rest van de gevalideerde WU's. Dus, dat snap ik dan niet. Maargoed, all said and done...

@vipeax: ik heb geen overclockte CPU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

Mr Double B schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:16:
ja dat zag ik ook maar heb nu op 3 pc's op update gedrukt en allemaal zeggen ze dit:
Zit er niet gewoon genoeg in de queue ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Laatst online: 15:05

itsalwaysme

Graast voor DB

DukeBox schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:38:
[...]

Zit er niet gewoon genoeg in de queue ?
Dan krijg je een andere melding. In ieder geval niet van de server.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Mr Double B schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:12:
[...]

Ja dat bedoelde ik eignelijk ook met geflushed had ff op meerdere pc's gechecked en overal zegt hij dat er geen nieuwe tasks meer zijn. |:( |:( 8)7
Overal? Hier loopt alles op rolletjes, even de logs induiken. Edit: alles loopt gewoon, sinds vanochtend al. Welke BOINC-versie draai je?

[ Voor 10% gewijzigd door Jejking op 06-04-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

wie mij in een team hebben wil mag me erin zetten.

userid: 75039

veel plezier met mijn paar puntjes erbij alvast.
de eerste die reageert heeft prijs.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Double B
Jejking schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:46:
[...]

Overal? Hier loopt alles op rolletjes, even de logs induiken. Edit: alles loopt gewoon, sinds vanochtend al. Welke BOINC-versie draai je?
Ja ik heb ook nog wel WU's op men andere pc's ging alleen voor de gein even kijken op 1 pc en die stond dus gewoon niks te doen. Update gedaan en kreeg dus geen nieuwe opdrachten meer met de melding dat er geen zijn. Toen op 3 andere pc's getest en ook die zeggen dat er geen tasks meer zijn. Gelukkig hebben alle andere PC's nog wel WU's in de wachtrij staan.

Maar 1 pc staat dus gewoon niks te doen.

edit: draai overgens op alle station 6.10.60

[ Voor 3% gewijzigd door Mr Double B op 06-04-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devino
  • Laatst online: 21:25

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

JDVB schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:04:
wie mij in een team hebben wil mag me erin zetten.

userid: 75039

veel plezier met mijn paar puntjes erbij alvast.
de eerste die reageert heeft prijs.
Mosquito Chasers
Wel nog even hier melden

[ Voor 13% gewijzigd door devino op 06-04-2011 15:21 ]

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

devino schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:20:
[...]

Mosquito Chasers
Wel nog even hier melden
done, ik gaat op jacht, tellen mijn puntjes van gister en eergister dan ook nog mee voor de muggenjagers?

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Double B
aha had net toch weer WU's binnen gehad :D maar nu weer een andere melding:

6-4-2011 16:30:09 malariacontrol.net Message from server: Project is temporarily shut down for maintenance

FF wachten dus voor de mensen die al door hun voorraad WU's heen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ik zie dat mijn punten van hiervoor ook netjes meetellen (niet dat het veel is maar toch)

tweede puntje, waarom zie ik zo een groot verschil tussen BOINC 4 Africa op mc.qik.nl en mc.net (team 91).

op qik hebben ze 23.5M (wij nu al meer)
op mc.net hebben ze 128.8M (dat halen wij never nooit niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
http://www.malariacontrol...et=0&sort_by=total_credit

Die stats kloppen dus niet, want ze hebben veel te weinig punten bij hun totale user database om 128.8 miljoen te halen. 23.5 miljoen is een stuk realistischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:38
Message from server: Project is temporarily shut down for maintenance.

Lol - krijg dus geen afgeronde WU's meer geüpload en nieuwe binnen. Over 10 minuten zit dus mijn laptop zonder werk. Andere machine kan nog 12 uur.

Is er een manier om WU's te verplaatsen van de ene machine naar een andere?

[ Voor 15% gewijzigd door ShitHappens op 06-04-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Paprika schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:36:
http://www.malariacontrol...et=0&sort_by=total_credit

Die stats kloppen dus niet, want ze hebben veel te weinig punten bij hun totale user database om 128.8 miljoen te halen. 23.5 miljoen is een stuk realistischer.
Staat toch het zelfde als hier ? http://mc.qik.nl/index.php?team=91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
ShitHappens schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:37:
Message from server: Project is temporarily shut down for maintenance.

Lol - krijg dus geen afgeronde WU's meer geüpload en nieuwe binnen. Over 10 minuten zit dus mijn laptop zonder werk. Andere machine kan nog 12 uur.

Is er een manier om WU's te verplaatsen van de ene machine naar een andere?
Nope, dat kan niet. In de geavanceerde modus van BOINC kan je een buffergrootte van een x aantal dagen instellen zodat je voldoende werk kan binnen halen. Dit kan van 0 t/m 10 dagen bij "advanced - preferences"

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

En ook daarmee lukt extra werk binnenhalen momenteel niet. Naja, m'n buffertje biedt m'n CPU nog wel de gelegenheid voor de komende dag om zich warm te kunnen stoken dus op zich geen probleem. Ze moeten het alleen wel even snel fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik heb zo maar het idee dat ze bij malaria zo iets hebben van WTF? Ondanks dat er overleg geweest is over het feit dat we een stampede gingen houden denk ik niet dat ze verwacht hadden dat er in 3 dagen tijd ff 250 koeie bij komen op dit project. Dat zal dus denk ik even wat opstart problemen aan hun kant geven maar ik verwacht dat dit binnen onafzienbare tijd wel opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Server down? Boinc probeert al 3 dagen dat eerste bestandje te downloaden ( malariaA_6.52.blahdieblah)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 20:48:
Server down? Boinc probeert al 3 dagen dat eerste bestandje te downloaden ( malariaA_6.52.blahdieblah)
Inderdaad, de server lijkt wel eens te bokken. Zelf heb ik er nog geen last van gehad. Je zou kunnen proberen het project te resetten.

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:06

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Niet voor mij, vanmorgen nog met succes een koetje geinstalleerd, alles vlekkeloos verlopen. De enige keer dat ik contact ben kwijtgeraakt is omdat m'n router ging bokken...

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreezeXJ schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:09:
Niet voor mij, vanmorgen nog met succes een koetje geinstalleerd, alles vlekkeloos verlopen. De enige keer dat ik contact ben kwijtgeraakt is omdat m'n router ging bokken...
Vreemd, bak A (Wxp) zegt: "Internet connection OK, server probably down"
bak B zegt : kilometers maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 20:48:
Dat had vorige week iemand anders ook, als je die file van een andere machine af kopieert moet ie wel gewoon verder gaan.

En anders: deze. is dat bestand. Als je die plaatst in onderstaande map en daarna boinc herstart.
WinXP: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\BOINC\projects\www.malariacontrol.net
Win7/: C:\ProgramData\BOINC\projects\www.malariacontrol.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kan niet zomaar een file (of de hele installatie dir) van een pc op een ander draaien. Deze wordt dan geannuleerd omdat de UID niet overeenkomt van je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:54
Mijn hexacore kan z'n WU'tjes niet kwijt, en is bijna door de dag buffer heen :'( lijkt straks als hij het weer doet op een mini flush :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
met boinc moet je niet gaan sneakernetten nee. en met de xml files kan je ook beter afblijven.

In geval van y-pop is het een algemene projectfile (is geen WU) die op alle pc's gelijk is. zolang het enkel dat bestand is is er weinig aan de hand.

zie case van suicyder dacht ik dat het was. zelfde file, niet te downloaden. project reset ,boinc herinstallatie maakte allemaal geen verschil. file neerzetten en draaien.

raad het echt niet aan om zomaar at random files heen en weer te slepen. dat kan fout gaan als je de verkeerde hebt, maar dit ene bestand kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetMes
Morgen vindt de aagekondigde schifting en herverdeling plaats, schijnt, of gaan we door met de 5 teams die we nu hebben? Ik voel me wel een beetje verbonden met de MuggenMeppers. Zou jammer zijn als ik bij een ander team zou moeten ineens, en denk dat anderen dat ook vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Denk dat er niet veel te verdelen valt.. gaat redelijk gelijk en projecten waar achterf validatie en dus ook punten toewijzing plaatsvind kan je bijna niet inschatten in 7 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
HetMes schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:58:
Morgen vindt de aagekondigde schifting en herverdeling plaats, schijnt, of gaan we door met de 5 teams die we nu hebben? Ik voel me wel een beetje verbonden met de MuggenMeppers. Zou jammer zijn als ik bij een ander team zou moeten ineens, en denk dat anderen dat ook vinden.
Het gaat nu in tegenstelling tot vorig jaar aardig gelijk op. Dus zoals DukeBox al zegt, ik denk ik niet dat er geschoven wordt in teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
HetMes schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:58:
Ik neem aan dat je hierop doelt?
Op 7 april evalueren we de teams en mag de top-6 van de teams door.
Daar staan namelijk ook dat de top-6 doorgaat. Aangezien er maar 5 teams zijn, verwacht ik niet dat we de boel gaan opdelen. Zal uiteraard nog wel even worden besproken binnen de crew, maar ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetMes
Geen herverdeling, dat is goed om te horen :-)

Overigens is mijn pending list inmiddels de 300 aan het naderen. Output is >10k per dag voor 20 actieve machines. Still not worried. Het lijkt erop dat de pending list lineair met het aantal machines loopt. Toch jammer, want het is al gauw een paar duizend credit, zo'n 10 a 15% van mijn stampede totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Gelukkig maar. Ik zit prima waar ik zit, al is m'n score wel om te janken in vergelijking met de rest. Single sys :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Die pending credits loopt in de eerste dagen van een nieuwe project altijd op. Dat gaat op een gegeven moment wel stabilizeren. De punten krijg je sowieso uiteindelijk wel uitgekeerd, het heeft alleen wat vertraging met het moment dat jij ze al hebt doorgerekend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-09 16:36
Is er ook een reden dat ik uit de stats ben gehaald sinds gisteren? Of gebeuren die dingen wel vaker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00
SoeperKees schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:23:
Is er ook een reden dat ik uit de stats ben gehaald sinds gisteren? Of gebeuren die dingen wel vaker? :)
85. (16) 881 Soeperkees 7.228 (365)

http://mc.qik.nl/index.ph...ype=daily&date=2011-04-07

[ Voor 12% gewijzigd door MAB The Frisian op 07-04-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
Wat de hell....dat is wel op de zelfde stat site als waar ik kijk? :)
http://mc.qik.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetMes
Ik las dat qazwaplol die ongeveel dubbel mijn output draait er >600 heeft open staan. All is well, I suppose...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
SoeperKees schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:48:
Wat de hell....dat is wel op de zelfde stat site als waar ik kijk? :)
http://mc.qik.nl/
Je moet wel op "more" klikken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
Paprika schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:12:
[...]

Je moet wel op "more" klikken....
Duidelijk. Heb de hele tijd alleen naar de onderste lijst gekeken met de targets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qazwaplol schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:19:
[...]

Dat had vorige week iemand anders ook, als je die file van een andere machine af kopieert moet ie wel gewoon verder gaan.

En anders: deze. is dat bestand. Als je die plaatst in onderstaande map en daarna boinc herstart.
WinXP: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\BOINC\projects\www.malariacontrol.net
Win7/: C:\ProgramData\BOINC\projects\www.malariacontrol.net
He bedankt! Hij doet het gelijk. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:29
Mijn mede Vault-hunter doet zijn naam eer aan _O-

5. (2) 2.992 Steven2992 14.438 (11)

Whatever

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste