Wat kan ik proberen? Waar moet ik het zoeken? Wat voor informatie is nuttig voor jullie om te weten?
Edit: Message log lijkt niet belangrijk te verschillen van een andere machine die het prima doet.
[ Voor 11% gewijzigd door HetMes op 07-04-2011 21:17 ]
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Jawel!!! Thanks :-D Mijn eerste soort van miniflush :-DFreezeXJ schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:18:
Onder Projects even botweg op Update klikken levert geen soelaas?
Dat mag nietHetMes schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:31:
[...]
Jawel!!! Thanks :-D Mijn eerste soort van miniflush :-D

BARMAN !! Rondje voor iedereen.

Ik kom even helpen met de stampede, hoewel mijn bijdrage klein zal zijn.
@HetMes: nope, we willen het een beetje redelijk houden, dus geen megaflushes (in elk geval geen bedoelde, voor kleine ongelukjes is het minder een probleem)... Daarnaast is de houdbaarheid van je WUs ook niet zodanig dat megaflushen handig is, je zou de helft kwijt zijn voor je ergens bent.
ps. 7 ton dagelijks vind ik toch aardig hoor, ik denk niet dat er nog veel meer bij kan (ok, eens kijken of we de 1M/dag kunnen halen, maar dat wordt lastig)
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Verwijderd
Geen probleem hier hoor, alles werkt.Smurff schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:27:
malariacontrol.net down ?
Kan geen werk meer ophalen

oh, sorry verkeerde topic...
Net even bij de stats van vandaag gekeken... Het is 9:30 en de output is al 372k! Mocht dit doortrekken dan komen we vandaag boven de 900k!!
Geen idee wat er aan de hand is dat we ineens 200k meer lijken te gaan scoren, maar niet op letten gewoon doorkauwen!
Nee, ik ben GEEN hobbit...
Zijn uitdagingen er niet om plezier mee te hebben?FreezeXJ schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:22:
ok, eens kijken of we de 1M/dag kunnen halen, maar dat wordt lastig
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Ik heb het idee dat er wat puntjes van gisteren (laatste update?) bij vandaag terecht zijn gekomen. De punten in de stats van gisteren hadden we rond 23:00 al te pakken, Missen we dan een update rond 00:00?Peregrine schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:35:
Het is VRIJDAG!!!
Bijna Weekend!
![]()
oh, sorry verkeerde topic...
Net even bij de stats van vandaag gekeken... Het is 9:30 en de output is al 372k! Mocht dit doortrekken dan komen we vandaag boven de 900k!!![]()
Geen idee wat er aan de hand is dat we ineens 200k meer lijken te gaan scoren, maar niet op letten gewoon doorkauwen!
Whatever, grazen met die
Whatever
deze koetjesboer is daar niet blij mee.
Eens kijken of ik mijn snelste beestje vandaag ook in een koe kan omtoveren (24/7).
Zou wel leuk zijn.
Overigens zijn de stats van vandaag inderdaad leuk!
op't moment:
453.756 / 749.480 = 60,54% van het totaal.
Ofwel DPC doet op't moment anderhalf keer zoveel als de rest samen

[ Voor 8% gewijzigd door JDVB op 08-04-2011 12:54 ]
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Nu 4 pcs's , mischien nog 5 vanavond.
moet toch in de top 100 kunnen komen
Met Vriendelijke Groet,
You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.
Verwijderd
Gat van 870000 uiteindelijk vandaagHMS schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 20:31:
Haha, ik moet eigenlijk aldoor beetje lachen als ik de daily stats global zie. Gat van 700.000 credits per dag tussen ons en de fransen
Totaal bijna 930K vandaag
LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38
nog even iets harder eraan trekken jongens (en meisjes)
ik doe er ook nog even een laptopje bij, al staat die niet zo heel veel aan
Verwijderd
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
[ Voor 9% gewijzigd door jbhc op 09-04-2011 11:21 ]
- ouderdom en daardoor verdampte geleidingsbanen.
- hitte door stofophoping -> even je kast uitblazen met perslucht, zelf hard blazen of heel voorzichtig met stofzuiger op half vermogen met borstelkop de kast vanbinnen stofzuigen zonder componenten aan te raken (op misschien koelelementen na).
Ik vind het maar wazig. Ubuntu start op zonder problemen. Alles werkt. Systeem lijkt niet overgeklokt. Warmte door stof is geen issue bord ligt in de open ruimte. Maar zodra hij begint met rekenen krijgt hij meteen een computation error.......
@propheticus;
Ga ik doen.
[ Voor 6% gewijzigd door jbhc op 09-04-2011 12:11 ]
Verwijderd
Dames tellen ook meeJDVB schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:14:
930K is nog geen 1M
nog even iets harder eraan trekken jongens (en meisjes)
Ik heb precies hetzelfde met een Athlon XP 2600 met Ubuntu; er komt meteen een computation error als hij begint te rekenen. Het vreemde is dat hij geen problemen lijkt te hebben met Einstein.jbhc schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:51:
hmz,
Ik vind het maar wazig. Ubuntu start op zonder problemen. Alles werkt. Systeem lijkt niet overgeklokt. Warmte door stof is geen issue bord ligt in de open ruimte. Maar zodra hij begint met rekenen krijgt hij meteen een computation error.......
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Het blijft jammer, dat wel. Mocht echt alles crashen, dan zou het inderdaad een architectuurprobleem kunnen zijn (hoewel ik er niks van terugvind op de fora, wel, zijn er gisteren wat vage crashes gerapporteerd, dat zou nu opgelost moeten zijn)
waarom weet ik ook niet.
Maar voor mij persoonlijk zou vandaag wel eens een record output kunnen gaan worden.
persoonlijk de 1K per dag zou ik al leuk vinden. Maar zou toch wel meer moeten kunnen gaan doen hoop ik eigenlijk.
nieuws: Google doneert rekenkracht van miljoenen cores aan wetenschappers

Hdd's clonen is niet echt mijn ding blijkbaar. Misschien toch maar eens naar die Ubuntu kijken dan, al ben ik daar al helemaal niet in thuis.
[ Voor 38% gewijzigd door crizyz op 09-04-2011 18:11 ]

We gaan de Fransen inhalen binnen de spampede!!!
We gaan voor de nummer 1!!!

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life
Hij mag 100% van de tijd rekenen en alles op max ingesteld, en toch steeds op "sluimer", pauze dus.
Met Vriendelijke Groet,
Kijk eens bij 'preferences' - 'processor usage'Night89 schreef op zondag 10 april 2011 @ 05:44:
Iemand een idee waarom mijn BOINC client al de hele dag automatisch op pauze gaat?
Hij mag 100% van de tijd rekenen en alles op max ingesteld, en toch steeds op "sluimer", pauze dus.
"while processor usage is less than..." en verander die?
You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.
Misschien heb je hier iets aan! Ben net overgestapt naar win7 en had met boinc hetzelfde probleem. 15 minuten idle en de pc ging in snurk-stand. Kwam er na wat zoeken achter dat in beeldscherm opties - energiebeheer sluimerstand op 15 min. was ingesteld. Aangepast en weg probleem, tenminste bij mij.Night89 schreef op zondag 10 april 2011 @ 05:44:
Iemand een idee waarom mijn BOINC client al de hele dag automatisch op pauze gaat?
Verwijderd

Met Vriendelijke Groet,
Heb je bij schermbeveiligings optie (win7) onderaan in dat venster ook op het linkje energie-instellingen wijzigen geklikt? Daar kwam ik achter de oorzaak waarom mijn pc steeds in slaap viel. Als jouw instellingen daar goed staan en de pc valt toch in slaap weet ik het ook niet meer.Night89 schreef op zondag 10 april 2011 @ 14:42:
slaapstand staat uit bij mijn windows, en boinc staat ingesteld dat hij 100% van de tijd bezig mag zijn, dusik snap het niet helemaal meerwor net wakker en weer staat hij op sluimer, gaat automatisch
kleine kopie uit de berichtenbox van boinc:
10-4-2011 15:38:01 Windows is suspending operations
10-4-2011 15:38:02 Suspending computation - user request
10-4-2011 15:38:02 Suspending network activity - user request
10-4-2011 15:51:30 Resuming computation
Met Vriendelijke Groet,
(in geavanceerde modus)
Prestaties: Werk & netwerk, altijd actief.
Geavanceerd: Locale voorkeuren, processor gebruik lager op 0 (geen beperking, standaard is 25%)
Deze suspend Boinc als je ook maar iets met de pc doet..
2e tabblad, Netwerkgebruik, Bevestiging van openen netwerk verbinding, vink ik uit..
Energie schema, geavanceerd, alles op nooit..
Dan zou hij gewoon altijd moeten blijven werken..
Vrijwel zeker energy settings. De default instellingen van windows 7 zorgen in ieder geval voor dit fenomeen. Vraag me even niet welke instelling precies.Night89 schreef op zondag 10 april 2011 @ 15:53:
10-4-2011 15:38:01 Windows is suspending operations
Whatever
vind het alleen zo raar dat het de week ervoor helemaal niet gebeurde! terwijl er niks aan de instellingen veranderd is..
we'll see
Met Vriendelijke Groet,
heb ondertussen zoveel mensen mee dat ik de naam maar heb veranderd van Nightraider naar "Team Sweetlake"
weet niet of dit nog aangepast moet in de stats of dat het automatisch gaat?
Met Vriendelijke Groet,
Stats werken met een id, die je hebt opgegeven ooit, eventuele naam verandering valt wel op in de statsNight89 schreef op maandag 11 april 2011 @ 00:00:
Kleine verandering,
heb ondertussen zoveel mensen mee dat ik de naam maar heb veranderd van Nightraider naar "Team Sweetlake"
weet niet of dit nog aangepast moet in de stats of dat het automatisch gaat?
Gamertag for Xbox: R0SSI
DPC daily output op dit moment: 376.050
totaal: 559.020
DPC = 67.27%
Zouden we de 75% ook een keer gaan halen?

Wat is er overigens aan de hand in de stats, zowieso alle DPC teams pleuren van 10 op 11 april een heel eind terug in de output?
Met Vriendelijke Groet,
vanmorgen vroeg gekeken en al ruim over de 1K, ik ben benieuwd waar ik vandaag op uit ga komen, 't moet toch leuk worden zo.
Ik ook, als top computer op nummer 2 staanWitlof schreef op maandag 11 april 2011 @ 10:46:
Ik ben best trots op mezelf
http://www.malariacontrol.net/top_users.php

@Witlof: Waarom sta ik daar niet bij?
[ Voor 6% gewijzigd door R0SSI op 11-04-2011 11:00 ]
Op dit moment op 3R0SSI schreef op maandag 11 april 2011 @ 10:59:
[...]
Ik ook, als top computer op nummer 2 staan
@Witlof: Waarom sta ik daar niet bij?

Hmm, mijn pc upload overdag geen WU'sMAB The Frisian schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:28:
[...]
Op dit moment op 3Moet je je vriendin maar niet te veel computerspelletjes laten spelen

hoe gebruik je die key?
Met Vriendelijke Groet,
Via de commandline. Ik doe onder linux nog wel eens ./boinccmd --project_attach (of --attach_project) <url> <key>Night89 schreef op maandag 11 april 2011 @ 13:53:
waar is overigens de zwakke account key voor? neem aan om pc's mee te laten doen zonder volledige toegang tot jouw account?
hoe gebruik je die key?
Not just an innocent bystander

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Had ik ook gehoopt, maar mijn Atom dacht daar heel anders over... die kwam niet verder dan iets van honderd per corejeroenathome schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:20:
Afhankelijk van welk type processor kan het 500 tot 2000 per core schelen. Het is zeker een goed idee om deze in te zetten.
Verwijderd
Mijn taken waren stopgezet, dus ik dacht het te kunnen verhelpen door het project te resetten, maar toen was opeens alles bij Overdracht weg
Niet zo lastig toch, tags koppelen -> malariacontrol intypen en klaarHetMes schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:39:
Het MuggenMeppers topic is niet getagd met malariacontrol. Wie wil dat even regelen?
Maar dat had je zelf ook kunnen doen hoor, gewoon op 'Tags Koppelen' klikken en de rest spreekt voor zich.
Met Vriendelijke Groet,
934.284 / 22.5 * 24 = 996,569.6!!!!
Dus kap even met gamen, zet een timer op je bak dat ie om 015 pas uitgaat als je van je moeder naar bed moet, want het kan vandaag, mensen!
En vergeet niet even te flushen vlak voor 12.
[ Voor 9% gewijzigd door HetMes op 12-04-2011 22:35 ]
Volgens mij wel: http://boinc.berkeley.edu/wiki/Boinccmd_toolNight89 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:43:
is die zwakke account key ook te gebruiken via de windows client?
Volgens boincstats.com staan we 941.154 @ 23:00HetMes schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:34:
Het is 22.30u. Volgens mc.qik.nl staan we op 934.284
934.284 / 22.5 * 24 = 996,569.6!!!!
Dus kap even met gamen, zet een timer op je bak dat ie om 015 pas uitgaat als je van je moeder naar bed moet, want het kan vandaag, mensen!
En vergeet niet even te flushen vlak voor 12.
941.154 / 23 * 24 = 982.073
Gaat de verkeerde kant uit.
Ja, maar dat is enigzins tricky. Beste doe je het volgende:Night89 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:43:
is die zwakke account key ook te gebruiken via de windows client?
1.) Uninstall BOINC, vergeet de datadir niet expliciet te verwijderen. Waar die is hangt van je OS af. Window 7 -> C:\ProgramData\BOINC
2.) Reinstall BOINC, maar verbind nog niet aan enig project
3.) Maak dit bestand (http://malariacontrol.net/weak_auth.php) en zet het in de data dir van BOINC
4.) Start de manager.
Nu moet alles vanzelf gaan.
Mits we niet te veel van deze berichten krijgen:
13-4-2011 0:08:55 malariacontrol.net Message from server: No work sent
13-4-2011 0:08:55 malariacontrol.net Message from server: No work is available for malariacontrol.net
13-4-2011 0:08:55 malariacontrol.net Message from server: No work is available for openMalaria test version
13-4-2011 0:08:55 malariacontrol.net Message from server: No work is available for Prediction of Malaria Prevalence
13-4-2011 0:08:55 malariacontrol.net Message from server: No work is available for Estimation of parameters of infection dynamics (variable duration, max 4h)
Huur er zelf eentje, welke meestal niks staat te doen. (webserver voor stuk of 20 domeinen)
Deze kan ook best eens wat meer doen voor zn geld :-)
Frelg de; m,v een Friese Belg. Een Fries die in België woonachtig is/geweest is.
Als jullie nu allemaal evenveel of meer doen als gisteren, dan kijk ik of ik die 420 puntjes er nog even bij kan doen
1M here we come!
Denk niet dat dat onder de FUP valt.. ik ken geen VPS hoster die niet gebruik maakt van overboeking, als jij 100% gaat gebruiken terwijl er van bijv. 10% is uitgegaan, zal de hoster daar niet blij van worden.Frelg schreef op woensdag 13 april 2011 @ 02:10:
Heeft iemand van jullie ook VPS-en die hij tijdelijk gebruikt voor de stampede?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Verwijderd
Vanmorgen de desktop in de huiskamer (P4-2.8Ghz) ook maar aan het grazen gezet, maar gloeiende, wat is dat ding sloom vergeleken met mijne, en die is niet eens snel...
Straks nog ff kijken naar de remotecontrol van m'n server. Lukt me atm niet om scherm over te nemen. Kan die ook nog mee gaan doen met z'n singlecore Sempron 140
Edit: Correctie, 182 punten. Stond er net eentje klaar om weer op te sturen.
CPU staat ook al een uur of 8 te beuken op één WU. Zal wel een pittige zijn... Hopelijk issie over een uurtje oid klaar. Eens zien wat die aan punten oplevert.
[ Voor 21% gewijzigd door McKaamos op 13-04-2011 14:24 ]
Dat is waarschijnlijk vanwege het maatschappelijk verantwoorde karakter van het project. Moet in de toekomst mee rekening gehouden worden. Je krijgt mensen nou eenmaal niet zo ver om mee te rekenen aan Collatz of SoB, maar malaria is wel goededoelerig.Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:00:
Onverwacht wordt deze stampede een heus succes. Als we vergelijken met vorig jaar staan er inmiddels meer paarden koeienkrachten in de wei.
[ Voor 95% gewijzigd door Qazwaplol op 13-04-2011 14:31 ]
Is deels waar, maar als SoBbers/E@Hers etc. meedoen met een Stampede op oa malariacontrol vind ik het geen probleem om eens op dergelijke projecten te gaan grazen.HetMes schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:28:
[...]
Dat is waarschijnlijk vanwege het maatschappelijk verantwoorde karakter van het project. Moet in de toekomst mee rekening gehouden worden. Je krijgt mensen nou eenmaal niet zo ver om mee te rekenen aan Collatz of SoB, maar malaria is wel goededoelerig.
Ook de plaatsing van DPC, zelfs persoonlijke plaatsing binnen DPC, bij eventuele Stampede-projecten speelt een rol.