https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
- Xaverius
- Registratie: Juni 2001
- Laatst online: 11-06 22:03
:strip_icc():strip_exif()/u/27193/crop6530ff7f2f961_cropped.jpg?f=community)

[ Voor 166% gewijzigd door Bubbles op 02-04-2011 22:53 ]
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
Moet trouwens zeggen dat BOINC wel goed is in het voorkomen van overlast tijdens het surfen/filmpje kijken/gamen/etc. Die automatische uitschakeling bij processorgebruik werkt prima. BOINC aflsuiten voor gamen is bijvoorbeeld niet nodig. (ben vrij nieuw in het hele distributed gebeuren)
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Het bestellen lukt wel, maar 't afleveren, daar moet 'ie nog aan werkeniisschots schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 23:29:
Jup, je kan van alles bij Xaverius bestellen.
...en 't bier drinkt 'ie ook al zelf op, maar dat was te verwachten
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.
Vlammetjes!itsalwaysme schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 23:05:
Ik neem aan dat Xaverius weer achter de bar staat en voor de bitterballen zorgt...
Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.
Jammer, helemaal stats-horny voor niets, hehe

Is de bar al open wil graag een koffie.
Je staat ook net zoals ik nog nergens ingedeelt zie ik?Lord_aragorn schreef op zondag 03 april 2011 @ 08:44:
Ik kan mezelf helaas nog niet terugvinden in de stats van vandaag.
Jammer, helemaal stats-horny voor niets, hehe
Doe mij maar een dubbele expresso
[ Voor 24% gewijzigd door jbhc op 03-04-2011 08:56 ]
Ach, ga er niet van uit dat de Barkeep al wakker is....Mexikola schreef op zondag 03 april 2011 @ 08:46:
bwah veels te vroeg! rotburen...
Is de bar al open wil graag een koffie.
*Klimt zelf over de Bar en zet twee flinke mokken Koffie*

Alsjeblieft!
*edit: owh oops,.. En nog een Dubbele Espresso hoor ik!
[ Voor 8% gewijzigd door Lord_aragorn op 03-04-2011 08:55 ]
statjes staan er ook weer op dus denk dat ik zo maar even me bed weer ga opzoeken.

Die stats hebben wel vertraging zeg...
Bedankt alvast
Denk hier: http://mc.qik.nl/stampede.phpfilthymushroom schreef op zondag 03 april 2011 @ 10:14:
Ik heb het misschien over het hoofd gezien hoor. Maar ik heb me aangemeld in het andere topic, waar kan ik straks de stats vinden en bij welk team ik ben ingedeeld?
Bedankt alvast
Maar ik geloof dus dat ze niet helemaal up to date zijn.
Bij welk team je zit kun je helemaal bovenaan zien in het topic waar je je aangemeld hebt.filthymushroom schreef op zondag 03 april 2011 @ 10:14:
Ik heb het misschien over het hoofd gezien hoor. Maar ik heb me aangemeld in het andere topic, waar kan ik straks de stats vinden en bij welk team ik ben ingedeeld?
Bedankt alvast
Stats zoals hierboven al gezegd http://mc.qik.nl/stampede.php
WIE heeft potverdorie alle koffie op gedronken
Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?
Vanmorgen werd alles duidelijk toen ik een mooi berichtje last op tweakers.net: De stampede is weer begonnen!
Zonder mij, dat dan weer wel
Denken aan een goede oude tijd, maar snel twee koetjes opgepoetst en aan het werk gezet.. nu nog hopen dat ik z.s.m. in een team wordt gegooid, en ik door weer helemaal mee
En dan nu een boterham en een bak koffie
(of de titels staan verkeerd om, het is maar hoe je het ziet) nvm, kan niet lezen...stats die er toe doen staan in te hoog contrasterend rood vóór iemand's naam...en ik maar kijken naar de stats in blauw erachter.
* Propheticus krijgt trek in koffie, van al dat geleut over espresso. Zoekt zo maar de koffiepadmachine op, bij gebrek aan beter.*
[ Voor 21% gewijzigd door Propheticus op 03-04-2011 11:50 ]
Hier sta je er gewoon bij: http://www.malariacontrol.net/team_display.php?teamid=192 Heb je in de stats nog niet terug gevonden en heb ook geen idee waarom niet.nickb90 schreef op zondag 03 april 2011 @ 11:39:
Heren, ik heb me gisteren eind van de middag aangemeld bij MC en heb die avond ook de eerste punten gescoord maar ik ben nergens in de stats terug te vinden, dit terwijl ik wel bij DPC zit volgens de website. Iemand enig idee hoe dit komt?
Same here inderdaad, zal nog wel een dagje nodig hebben.nickb90 schreef op zondag 03 april 2011 @ 11:45:
Ja daar had ik mezelf ook gevonden maar bij mc.qik.nl nog nietmisschien nog een dagje wachten
de punten komen in ieder geval bij het goede team
dat is het belangrijkst
Morgen maar weer f5'n voor de stats
Anoniem: 145209
-edit- In de boincstats staat nickbogerd.nl in ieder geval wel (link) - dus dan zouden de stats van DukeBox ze nu ook moeten gaan oppikken.
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 145209 op 03-04-2011 12:10 ]
* Cow_tipping naar de vlieg zwaaien doet.The_Fly schreef op zondag 03 april 2011 @ 11:04:
* The_Fly fietste gisteren door de polder en voelde een vreemde spanning... was het het weer, was iedereen de grappen zat, of......
Vanmorgen werd alles duidelijk toen ik een mooi berichtje last op tweakers.net: De stampede is weer begonnen!
Zonder mij, dat dan weer wel![]()
Denken aan een goede oude tijd, maar snel twee koetjes opgepoetst en aan het werk gezet.. nu nog hopen dat ik z.s.m. in een team wordt gegooid, en ik door weer helemaal mee![]()
En dan nu een boterham en een bak koffie

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 145209 op 03-04-2011 12:16 ]
Voor mij geldt hetzelfde als voor NickBogerd en waarschijnlijk missen er nog wel meer nieuwe starters. Volgens BoincStats had ik gisteren al punten (114Witlof schreef op zondag 03 april 2011 @ 12:08:
volgens NickBogerd.nl had hij gisteren al punten en was hij al lid van DPC, dus dan zou hij er al bij hebben moeten staan volgens jouw conclussie. We wachten af en anders kan Dukebox ons misschien nog wel eens duidelijkheid geven als hij wakker is en dit leest

[ Voor 5% gewijzigd door _Sunnyboy_ op 03-04-2011 12:22 ]
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life
Dat Xaverius je aan de OP van het aanmeldtopic heeft toegevoegd, hoeft natuurlijk niet te betekenen dat DukeBox je ook gelijk in zijn statistieksite heeft toegevoegd.
De stampede stats dienen inderdaad handmatig aangepast te worden. Die andere zijn de algemene Malaria Control stats voor DPC. Die zouden automatisch aangepast moeten worden met nieuwe leden. Alleen dat gaat mis. Maar het zal wel goed komen.
Je staat erbijnickb90 schreef op zondag 03 april 2011 @ 11:45:
Ja daar had ik mezelf ook gevonden maar bij mc.qik.nl nog nietmisschien nog een dagje wachten
de punten komen in ieder geval bij het goede team
dat is het belangrijkst

http://mc.qik.nl/index.ph...ate=2011-04-03&user=74675
[ Voor 3% gewijzigd door Propheticus op 03-04-2011 13:32 ]
ik kon mezelf eerst nergens terug vinden, ook niet op de boincstats site..
/me duikt achter de bar en zet deep.fm op
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk
Das niet erg- maar hij krijgt nu geen nieuwe!
* drdelta computert lekker door *
Desktop dood
Stop de verwelking!
Tijd voor een nieuwe snellere desktop dan. Zoek er wel eentje met een korte levertijd en lange levensduurjbhc schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:44:
Denk ik: "Laat ik m'n desktop voor het eerst ik tijden maar weer eens aanzwengelen voor de stampede"
Desktop dood
Tja, maar dan moet de postbode niet ineens zijn rondje aanpassen, mijn straat zat altijd op het laatst, de laatste week ineens niet meerWitlof schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:49:
[...]
Tijd voor een nieuwe snellere desktop dan. Zoek er wel eentje met een korte levertijd en lange levensduur
De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk
Maar ik gebruik m'n desktop eigenlijk bijna nooitWitlof schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:49:
[...]
Tijd voor een nieuwe snellere desktop dan. Zoek er wel eentje met een korte levertijd en lange levensduur

Als ik m al gebruik is het voor het testen / recoveren van harde schijven'.......
Maar goed ik zal de v&a maar eens gaan bekijken

[ Voor 85% gewijzigd door DukeBox op 03-04-2011 22:56 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Anoniem: 221236
Wat is er misgegaan? (of ben ik gewoon een noob?)
'tuurlijk, hardlopen en achter een monitor zitten is prima zolang het niet gelijktijdig is, maareh, waar blijft ons bier? of ben ik de verkeerde kroeg binnengewandeldXaverius schreef op zondag 03 april 2011 @ 13:54:
Ik heb vanochtend even 20km hardgelopen en zit nu pas weer voor mijn monitor. De lijst van nieuwe aanmeldingen heb ik net genoteerd en ga de mensen indelen in de stampedeteams.

nope
psst. je moet nog even DPC joinenfilthymushroom schreef op zondag 03 april 2011 @ 23:50:
Wat is er misgegaan? (of ben ik gewoon een noob?)
Inclusief wonen ftw =)
De post op de frontpage heeft zeker geholpen. Nu maar hopen dat wij de output vast kunnen houdenWitlof schreef op maandag 04 april 2011 @ 08:47:
Met die post op t.net is het toch wel hard gegaan met die nieuwe leden. Zal het dan toch nog spannend gaan worden?
Gamertag for Xbox: R0SSI
Misschien kan ik die koe beter limiteren tot 's nachts zodat hij overdag uit kan rusten.
[ Voor 15% gewijzigd door Armada651 op 04-04-2011 11:10 ]
Een hoop tweakers maar ook pc bouwers gebruiken soortgelijke software om de stabiliteit van het systeem te bepalen en/of om een goede burn-in test te doen.
Het is natuurlijk wel zo dat fan's meer gebruikt worden en die wel mogelijk minder lang meegaan, maar meestal gaan die eerder stuk door stof e.d.
Dus het enige dat bij een goed werkende computer effect kan hebben op de levensduur van de onderdelen is hoe lang je de computer aan laat staan?DukeBox schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:16:
Theoretich is een constante temperatuur beter dan een die telkens wisselt tussen hoog en laag. Mocht er een probleem ontstaan door de 100% belasting dan is er hoe dan ook iets niet in orde met je pc en kan je er maar beter eerder achter komen dan later wanneer je garantie is verlopen.
Een hoop tweakers maar ook pc bouwers gebruiken soortgelijke software om de stabiliteit van het systeem te bepalen en/of om een goede burn-in test te doen.
Het is natuurlijk wel zo dat fan's meer gebruikt worden en die wel mogelijk minder lang meegaan, maar meestal gaan die eerder stuk door stof e.d.
Maar de constante belasting heeft dus geen nadelige effecten op de cpu, zoals 'vroegtijdige' slijtage bijvoorbeeld?DukeBox schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:16:
Theoretich is een constante temperatuur beter dan een die telkens wisselt tussen hoog en laag. Mocht er een probleem ontstaan door de 100% belasting dan is er hoe dan ook iets niet in orde met je pc en kan je er maar beter eerder achter komen dan later wanneer je garantie is verlopen.
Praktijkvoorbeeldje:
Ik heb thuis een 3tal pc's staan.
1 daarvan heeft (met overclock) zeker 5 jaar lang 24/7 100% gedraaid, maar staat nu uit (nieuwe pc's aangeschaft, dus overbodig geworden; kost meer stroom dan dat het iets oplevert).
1 daarvan draait nu zeker 5 jaar lang al 100% stressed, ook 24/7.
De laatste draait nu 3 jaar lang al 100% stressed, ook op beide videokaarten (Nvidia 8800GT), 24/7.
In die tijd zijn er welgeteld 0 processors en/of videokaarten stuk gegaan.
Conclusie: zolang je zorgt dat je koeling in orde is, houdt zo'n pc het langer uit dan de tijd die staat voor afschrijven van zo'n pc (ergens tussen de 3 en 5 jaar gemiddeld). Geen merkbare slijtage dus
Heb een P4 3,2 Ghz (Windows 7 ) die doet volgens malariacontrol:
Gemeten 'floating point' snelheid 1431.39 miljoen ops/sec
Gemeten 'integer' snelheid 2255.48 miljoen ops/sec
Kwam net nog een andere P4 3,06Ghz tegen denk zwengel die ook even aan voor de stampede daar maar ff snel ubuntu opgegooid. Die pc doet volgens malariacontrol:
Gemeten 'floating point' snelheid 766.44 miljoen ops/sec
Gemeten 'integer' snelheid 1461.06 miljoen ops/sec
maakt die 140mhz nu werkelijk zoveel verschil???
LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38
Verder weet ik uit de BOINC community dat er een structureel verschil is tussen de punten die een dergelijke benchmark oplevert in Windows of Linux. Waarom weet volgens mij niemand - wellicht een bug.
In de praktijk zeggen die benchmarks niet heel veel over hoeveel punten de processor gaat scoren, dat kun je beter eens in de praktijk meten om te zien wat het daadwerkelijke verschil is.
Ik ben er niets bang voor dat het nog gaat gebeuren hoor, maar er zijn WU's die 12uur geleden zijn gereport, en nog steeds niet gevalideerd zijn, pfft.

Ik heb ook nog maar een laptop met een i5 aangezwengeld, alle beetjes helpen als we voor #1 willen gaan
Valt eigenlijk nog wel mee vergeleken met het andere project waar ik op graas, namelijk Einstein at home. Daar heb ik soms pending WUs die een maand ongevalideerd blijven. Hangt af van de WU deadline en van of je wingmans het werk wel inleveren. Uiteindelijk komt het in ieder geval altijd goed en na een tijdje stabiliseert het aantal pending WU's wel.

Trouwens, op het MC-forum is nu een leuke thread gestart;
Do you hear the rumble?
Vreemd, als ik bij openstaande punten kijk zie ik alleen "Pending : 0.0"Anoniem: 145209 schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:57:
MAB, ook jouw pc's leveren pending WU's. Check jouw 3 machines, en dan per machine de taken, klik dan pending, en je ziet dat je ook verschillende tientallen aan pending WUs hebt.
Die optie dus zinloos.
Op seti is mijn oudste wu van 26 december 2010

Anoniem: 379854
Ten eerste, hoe helpen wij de strijd tegen malaria door onze CPU's te laten rekenen? En ten tweede staat mijn processorsnelheid nu constant op 100%. Ik snap dat dat zo hoort, maar kan het ook slecht zijn voor je processor? Ik merk wel dat mijn laptop nu iets warmer is.
Nou krijgen ze bij MC dit soort vragen aan de lopende band (logisch ook, je wilt immers weten wat je CPU nou zo druk bezig houdt), en hun uitleg is
Oftewel: ze proberen de beschikbare middelen zo efficient mogelijk in te zetten, en uit te rekenen wat de effecten zijn van verschillende aanpakken.To inform decisions on which new or existing tools to prioritize, we have developed a general platform for comparing, fitting, and evaluating stochastic simulation models of Plasmodium falciparum malaria, programmed in C++ (openmalaria).
We use this to inform the target product profiles for novel interventions like vaccines, addressing questions such as minimal efficacy and duration of effects needed for a vaccine to be worthwhile, and also to optimize deployment of established interventions and integrated strategies. Field trials of interventions consider effects over 1-2 years at most, but the dynamics of immunity and human demography also lead to longer term effects. We consider many different outcomes including transmission reduction or interruption, illness, hospitalization, or death, as well as economic aspects.
Ja, je CPU staat op 100%, hij is immers hard bezig om die scenarios door te rekenen
(Voor laptops is het wel handig om even goed aan te vinken dat ie stopt als je geen netstroom lurkt, anders is je accu zo snel leeg...)
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Anoniem: 379854
Overigens bedankt dat je nu meedoet, alle beetjes helpen, zoals je dagelijks op MC.net kunt zien
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Heb je daar een bron van ? Volgens mij is dat namelijk verwaarloosbaar.FreezeXJ schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:13:
Ja, je CPU staat op 100%, hij is immers hard bezig om die scenarios door te rekenenTheoretisch is dat slecht, er treedt iets meer electronmigratie op, maar de verschillen zijn zover ik weet verwaarloosbaar. CPUs worden ontworpen om bezig te (kunnen) zijn, en gemiddeld genomen hebben ze een levensduur van een jaar of 10 dacht ik.
Overigens gok ik dat als stroomkosten geen probleem zijn, je beter af bent met een serie lichtere bakkies (vlotte quads ofzo) in plaats van 1 peperduur flitsend top-end-ding. Maakt ze niet minder mooi, helaas
Ik bekeek net de stats, en als we deze output vast houden... staan we aan het einde op 1 !
denk het welnickb90 schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:32:
Hopelijk vinden we nog wat extra krachten ergens..

Zojuist Boinc Manager gedownload en project toegevoegd.
Account aangemaakt en via de website me toegevoegd aan de dutch power cows. So far so good.
Nu lees ik in dit topic iets over die benchmarks, namelijk dit:
Als ik bij mij een benchmark start dan krijg ik dit:Mr Double B schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:46:
Gemeten 'floating point' snelheid 1431.39 miljoen ops/sec
Gemeten 'integer' snelheid 2255.48 miljoen ops/sec

Hoe kan het dat mijn benchmark nu zo traag is in vergelijking met de benchmark van Mr Double B?
3095 tegen 1431.9 miljoen?
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Omdat mei begint met een stel vakantiedagen, wat ervoor zorgt dat er veel mensen weg zijn en er dus veel minder mensen thuis zijn om te beginnen met de stampede. Netto ben je waarschijnlijk beter uit in april.secoh schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:41:
Waarom doen we dit eigenlijk in april? Mei heeft een dag meer...
Sterk afhankelijk van wat voor een soort processor je hebt, evenals het platform waar je BOINC op draait. Oh en, je hebt twee keer zoveel punten. Die M in MIPS staat voor Million (Instructions Per Second). Dus niets om je druk over te maken. Aanzetten en afblijven.Franko P. schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:46:
Ik las over de stampede en ik dacht, ik doe mee.
Zojuist Boinc Manager gedownload en project toegevoegd.
Account aangemaakt en via de website me toegevoegd aan de dutch power cows. So far so good.
Nu lees ik in dit topic iets over die benchmarks, namelijk dit:
[...]
Als ik bij mij een benchmark start dan krijg ik dit:
[afbeelding]
Hoe kan het dat mijn benchmark nu zo traag is in vergelijking met de benchmark van Mr Double B?
3095 tegen 1431.9 miljoen?
Ah.. goed punt.Bubbles schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:53:
[...]
Omdat mei begint met een stel vakantiedagen, wat ervoor zorgt dat er veel mensen weg zijn en er dus veel minder mensen thuis zijn om te beginnen met de stampede. Netto ben je waarschijnlijk beter uit in april.
Trouwens, Bubbles, als je zelf nu eens even een dag vakantie neemt - dan haal ik je eindelijk een keer in! Grr.
Secoh 9.110
Bubbles 9.128
[ Voor 3% gewijzigd door secoh op 04-04-2011 20:59 ]