Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimZevenbergen schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:27:
Dag tweakers,

Ik heb een vraag voor jullie. Ben opzoek naar een laptop om mee te gamen (bf3/Mw3).
Mijn budget is rond de 1000 euro.
Jammer genoeg heb ik niet zoveel verstand van computers dan de meeste van jullie.
De enige eis die ik heb naast dat hij die spellen moet draaien is een groot scherm.
Heb op de forums een beetje rondgekeken, en denk aan deze laptop MSI GT780-235NL.
Nou vroeg ik mij af of ik dan een goede keus zou maken of dat ik dan beter een ander systeem moet nemen.

Alvast bedankt groetjes Tim

pricewatch: MSI GT780-235NL
Als je een 17" laptop zoekt om te gamen is dat een goede keus. Je kan hoogstens inleveren op performance en meer features krijgen als alternatief.

Ik vraag me wel af wat je verstaat onder 'een laptop om mee te nemen'. Als jij daaronder verstaat dat hij dagelijke mee gaat naar school kan ik niet anders doen dan deze afraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimZevenbergen
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-01-2024
Bedankt voor je reactie Darkstone,

Ik heb hem nodig omdat ik op 2 adressen woon.
Ben het redelijk zat om met mijn desktop te slepen.

Groeten Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

lucjuh8 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 17:09:
[...]

Ook al is dit een minder groot verschil met de scores van 3dmark dit is voor mij nog steeds een te groot verschil en dus een reden om niet de Dell te nemen en wel de HP maar aangezien ik nog steeds nauwelijks iets over het full HD scherm van de HP weet behalve dat mensen het aanraden kan ik nog steeds geen beslissing maken.
Heb wat ervaringen gelezen over het scherm van de HP met een 1080p; http://forum.notebookrevi...080-vs-dell-xps-l502.html

Misschien helpt het je ook bij jou keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-08 19:30
TimZevenbergen schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:27:
Dag tweakers,

Ik heb een vraag voor jullie. Ben opzoek naar een laptop om mee te gamen (bf3/Mw3).
Mijn budget is rond de 1000 euro.
Jammer genoeg heb ik niet zoveel verstand van computers dan de meeste van jullie.
De enige eis die ik heb naast dat hij die spellen moet draaien is een groot scherm.
Heb op de forums een beetje rondgekeken, en denk aan deze laptop MSI GT780-235NL.
Nou vroeg ik mij af of ik dan een goede keus zou maken of dat ik dan beter een ander systeem moet nemen.

Alvast bedankt groetjes Tim

pricewatch: MSI GT780-235NL
De videokaart die erin zit is goed, maar de processor niet echt. Het is namelijk een Dual Core Processor. Een quad-core zou ik nemen.

Zoiets als pricewatch: Medion Erazer X6817

Staat er pas sinds vandaag bij. Zelf heb ik pricewatch: Asus X5QSF-S1123V

Deze draait BF3 met een resolutie van 1600x1050, alles low met texture op medium. Dan lekker soepel, er kan waarschijnlijk meer op medium. De Asus videokaart is wel minder goed dan die MSI die jij linkte. Verder heb ik er ook niet zo heel veer verstand van. Zoek reviews van die MSI over BF3, misschien draait die BF3 ook wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De processor is volstrekt irrelevant voor games. En de medion heeft een 768p scherm.. Die raad ik om die reden af. Nog los van het hete 15" vs 17" verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
Dat vind ik dan toch wel raar, want waarom staat er bij BF3 recommended quadcore en minimum dualcore nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimZevenbergen
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-01-2024
Heb zelf afgelopen dag ook nog wat rond gezocht. Kwam wat positieve reviews tegen, en deze site kwam ik tegen waarschijnlijk kennen jullie hem al maar toch. Ik ben inmiddels wel overtuigt dat dit systeem meer dan goed genoeg is voor mij.

Bedankt voor jullie hulp.

http://www.game-debate.co...ubmit=#systemRequirements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
TimZevenbergen schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:00:
Heb zelf afgelopen dag ook nog wat rond gezocht. Kwam wat positieve reviews tegen, en deze site kwam ik tegen waarschijnlijk kennen jullie hem al maar toch. Ik ben inmiddels wel overtuigt dat dit systeem meer dan goed genoeg is voor mij.

Bedankt voor jullie hulp.

http://www.game-debate.co...ubmit=#systemRequirements
Ik draai nu zelf BF3 op mijn laptop en dat loopt lekker. 1600x1050. Jij hebt zelf een stuk betere videokaart dan ik. BF3 moet dus geen probleem zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop. Mijn budget is maximum €1000. Ik ben al opzoek geweest, maar ik kan maar niet kiezen. Het liefst zou ik een ultrabook kopen. Het design is voor mij ook erg belangrijk, ik wil echt een laptop met een strak design. Kan iemand mij enkele goede laptops doorgeven en eventueel wat tips. Wat ik ook heel mooi vind is een aluminium behuizing. Mijn oog is al reeds gevallen op:

1. Budget 1000€
2. Doel - Multimedia + (ligt gamen)
3. Gewicht en afmetingen: minstens 15" (tenzij ultrabook)
4. Accuduur /
5. Rekenkracht Core I5 of Core I7
6. Videoprestaties /
7. Draadloze verbindingsmogelijkheden /
8. Andere aansluitingen /
9. Constructiekwaliteit / levensduur /
10. Garantie en service /

Dell XPS15z: (Klikbaar)
Voordelen
  • Enorm strak design (alluminium)
  • Bekend merk met goede service
Nadelen:
  • Redelijk duur, prijs/kwaliteit
Asus N75SF (Klikbaar)
Voordelen
  • Zeer goede specificaties
Nadelen
  • Tamelijk groot, niet echt mobiel
  • Blinkend uiterlijk, ik vrees dat dit krasgevoelig gaat zijn.
Mvg Tom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap echt niet wat je nu wilt..

Ten eerste, je wilt een ultrabook. Een ultrabook is een dunne notebook met een intel-platform en een gewicht onder de 1.4KG. Vervolgens kom jij aan met een 15" van 2.56KG, en een 17" van, ik gok, 3.5KG.

Zet nu eerst eens op papier wat je precies wilt, een desktopvervanger, ultra licht apparaat, of iets ertussenin. Advies geven met wat ik nu weet is zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik ben nog altijd rustig op zoek naar een nieuwe laptop en raak al wat meer bekend met waar ik op letten moet. Ik vond onder andere de notebook-graphics-games site die ideaal is. Maar nu kwam ik de volgende laptop tegen:

HP Pavillion DV6-6b15ed

Ik heb nu al wel het één en ander gelezen over die AMD processor, maar ik kan er toch niet echt wijs uit worden hoe deze in vergelijking staat tot de intel i5/i7 bijvoorbeeld. En hoe vinden jullie verder deze laptop of is qua prijsklasse een andere laptop beter? Ik heb de XPS 15 al enigszins laten varen, of er moet bij hmujc opeens weer 20% komen. Verder vind ik 750 euro eigenlijk wel genoeg om aan een laptop uit te geven.

Super bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@darkstone, bedankt voor je toelichting. Ik heb naar aanleiding van je advies nog eens naar de Sony gekeken. Die is leverbaar met SSD, en ik vind het een heel strak zakelijk ding! Om nog eens terug te komen op mijn eisen. Ik wil een 15" laptop die geschikt is voor 3d en grafische toepassingen (Adobe en Autodesk producten). Daarna stel ik degelijkheid, design en mobiliteit op prijs. Overigens stel ik geen eisen aan de boxjes. Ik sluit altijd externe boxen aan als ik muziek luister

Specs van de Dell 15Z:
2nd generation Intel® Core™ i7-2640M processor 2.80 GHz with Turbo Boost
8GB1 Dual Channel DDR3 SDRAM at 1333MHz
256 GB2 Solid State harde schijf ( rpm)
2048MB NVIDIA® GeForce® GT 525M

Specs van de Sony Vaio SE
Intel® CoreTM i7-2640M, 2,8GHz
8 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
128 GB Ultra SATA Flash SSD
AMD Radeon(TM) HD 6630M 1GB
Batterij met lange levensduur

de Sony is 1613, de Dell 1499. (Zonder korting)

Ik denk dat het grootste verschil de grafische kaart is. Kan iemand dit verschil toelichten en welke notebook raden jullie aan?

Bij voorbaat dank!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 23:18:
Ik heb de XPS 15 al enigszins laten varen, of er moet bij hmujc opeens weer 20% komen. Verder vind ik 750 euro eigenlijk wel genoeg om aan een laptop uit te geven.
Volgens mij kom je zelfs zonder die actie op een erg goede prijs uit als je een 10% kortingsbon weet te bemachtigen...Zowieso is de xps stukken goedkoper als je het 1080p schem laat varen, wat de HP niet heeft (wat ik overigens niet aanraad. Neem dan pricewatch: Asus K53SV-SX146V en stop de rest van je budget in een SSD. Zonder het 1080p scherm geen dell nemen als je het mij vraagt)
Ik heb nu al wel het één en ander gelezen over die AMD processor, maar ik kan er toch niet echt wijs uit worden hoe deze in vergelijking staat tot de intel i5/i7 bijvoorbeeld.
http://www.anandtech.com/...ies-fusion-apu-a8-3500m/9

Je gaat richting de i3, als de applicatie goed thread. Anders zit je tegen 2-generaties-terug performance aan te kijken.

Mijn mening over Llano: met een laag budget is het heel leuk, je zit tegen de 100 euro aan, wat krijg je dan bij intel?
een i3 + GT520m. Totaal ongeschikt voor games
misschien een i5 zonder aparte GPU. Nog ongeschikter voor games.

Ga je naar AMD, dan bied amd veel meer, amd bied grafische prestaties voor €500, waar je bij intel €100 meer bijbetaalt, en alleen een snellere processor voor terugkrijgt. Leuk als je bereid bent om in processorkracht in te leveren (en laten we heel eerlijk zijn. Het is niet dat de gemiddelde consument het verschil tussen een core2duo en een i7 gaat merken). Ga je richting de 550 euro.. neem dan toch maar de K53SV. Voor het segment waar jij naar aan het kijken bent maakt de AMD no sense at all. Als je gericht vergelijkt in de benchmarklijst die jij poste zie je dat de GT540m in veel gevallen sneller is dan de amd variant:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/y1ifmNoevlMM1LJnM16uExe1/thumb.png

Ik zet dan ook grote vraagtekens bij de ranking van notebookcheck. En ik zet nog grotere vraagtekens bij de zet van HP om een Llano notebook op de markt te zetten voor €750. AMD kan niets bieden wat beter is dan de K53SV, waarom dan in hemelsnaam boven die prijs gaan zitten?

Zoals ik een tijd terug al zei, ik ben absoluut pro-AMD, en als het product gelijkwaardig is zou ik AMD aanraden in plaats van intel, hun producten zijn er echter nog niet klaar voor in deze prijsklasse. Misschien over een paar jaar...
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 23:38:
@darkstone, bedankt voor je toelichting. Ik heb naar aanleiding van je advies nog eens naar de Sony gekeken. Die is leverbaar met SSD, en ik vind het een heel strak zakelijk ding! Om nog eens terug te komen op mijn eisen. Ik wil een 15" laptop die geschikt is voor 3d en grafische toepassingen (Adobe en Autodesk producten). Daarna stel ik degelijkheid, design en mobiliteit op prijs. Overigens stel ik geen eisen aan de boxjes. Ik sluit altijd externe boxen aan als ik muziek luister

Specs van de Dell 15Z:
2nd generation Intel® Core™ i7-2640M processor 2.80 GHz with Turbo Boost
8GB1 Dual Channel DDR3 SDRAM at 1333MHz
256 GB2 Solid State harde schijf ( rpm)
2048MB NVIDIA® GeForce® GT 525M

Specs van de Sony Vaio SE
Intel® CoreTM i7-2640M, 2,8GHz
8 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
128 GB Ultra SATA Flash SSD
AMD Radeon(TM) HD 6630M 1GB
Batterij met lange levensduur

de Sony is 1613, de Dell 1499. (Zonder korting)

Ik denk dat het grootste verschil de grafische kaart is. Kan iemand dit verschil toelichten en welke notebook raden jullie aan?

Bij voorbaat dank!
Als ik even kijk in mijn sheet kom ik op € 1,259 uit voor de dell. Je krijgt bij dell een C400 SSD, beter bekend onder de naam M4.

Als je de sony koopt zou ik bovendien de i5 nemen (scheelt €100 voor een measy 300mhz waar je toch niets aan hebt vanwege de beperkte koeling, ook in de 15z overigens), waarmee je op €1150 uitkom exclusief SSD. Je kan bovendien nog wat extra korting krijgen in de sony store, zie Mangeloos in "[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen"

En die ssd... die is wel duur. Ik weet niet of de SE makkelijk open te maken is, maar als dat zo is kan je heel veel besparen door een pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB of pricewatch: Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB te nemen. Zoek wel eerst even uit of dat makkelijk kan, bepaalde dunne laptops zoals de 14z, 15z, PB nx69 zijn een hel om open te maken.

Als je toch bezig bent is het misschien slimmer om de dvd drive te vervangen door een SSD, in plaats van de harde schijf. Dat heb ik ook gedaan. Maar ik weet niet of jij het type bent wat zijn nieuwe laptop even gaat ontleden om een paar honderd euro te besparen... :P. Ik vind het iig een heel erg interessante optie om een harde schijf van 750GB naast mijn kleine SSD te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je antwoord. Dat is heel bruikbaar. Zoals je waarschijnlijk al dacht ben ik niet het type dat zijn laptop open schroeft. Zeker niet omdat ik in het buitenland woon en ik hier liever geen problemen met mijn laptop krijg. Ik bestel daarom heel graag een laptop die een SSD heeft.

Zou je me uit kunnen leggen hoe je aan deze prijzen komt? En is de prijs voor de Dell wel inclusief SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De sony prijs komt gewoon van de website. Als hij lager is dan jouw prijs ben ik vast iets vergeten toe te voegen.

Dell hanteert nog wat kortingsbonnen, een 10% kortingsbon, en een €90 kortingsbon. De vaste kortingsbon is te vinden op http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561, het percentage is altijd afwachten wat dell nu weer verzonnen heeft om die bonnen te verspreiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel, de 90Euro kortingsbon was ik zelf al tegengekomen. Hoe kan ik aan een 10% kortingsbon komen? Dat is toch aardig wat geld op dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd Dell Waardebonnen Topic in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een laptop voor me, en mijn oog viel in eerste instantie op het Lenovo E520 model met i5 processor en de AMD 6630M, zoals bv de NZ33MMH http://www.laptopshop.nl/...ad-edge-e520-nz33mmh.html

Maar nu blijken er ineens nog 2 modellen te zijn met een i5-2430 ipv i5-2410. De NZ3B3MH en NZ3B4MH

http://tweakers.net/price...-edge-e520-(nz3b3mh).html
http://www.4launch.nl/sho...info#p-4-productid-117226

Alle drie dus vrijwel dezelfdelaptop. Ik ga er ook vanuit dat alle behuizingen van alle E520 modellen verder hetzelfde is. Maar nu dan de vraag, wat bepaald het enorme verschil in prijs tussen deze? En dan voornamelijk tussen de NZ3B3MH en NZ3B4MH (~E630,- tov ~E530,-). Een Lenovo expert die hier antwoord op weet?

De NZ3B4MH lijkt me een superieure deal....

Bedankt!

p.s. Ik ben niet geïnteresseerd in een Dell-laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows professional vs windows home premium. Voor de rest zie ik geen verschil. Goede deal dus voor die prijs.

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 14:04:

De NZ3B4MH lijkt me een superieure deal....
Ook dit scherm is flut, maar is tenminste mat. Desondanks zet ik de NZ3B4MH op mijn lijst (t/m 31-12 €100 cash back en 2 jaar on site repair). Voor (incidentele) beeldbewerking kan ik mijn IPS scherm (Dell) via HDMI of VGA aan de E520 koppelen.

Beter alternatief is (m.i.) de Dell XPS 15 (of 17), i5 met FHD (glanzend) scherm (€799, resp. €804). Het wachten op (meer) hmujc korting i.c.m. Dell kortingsbon heb ik er dan wel voor over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:39
Hallo Tweakers

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, en het NBBG Multimediatopic leek mij hiervoor het best geschikt.

Doel voor nieuwe laptop:
  • Multitasken (30+ firefox tabs, office, filmpje, programmeeromgeving, muziek allemaal tegelijk op 2 schermen).
  • Films bekijken
  • Af en toe een spelletje (SC2, Skyrim, recente FPS's)
  • Een 3 à 4-tal jaar meegaan
Minder belangrijk: Draagbaarheid, Batterijduur, Blu-ray

Laptop eisen:
  • 15"-17" scherm; 17" lijkt mij het beste voor wat ik er mee ga doen.
  • Hoge resolutie; 1366x768 is niet voldoende; liefst 1920x1080.
  • Core i5 of i7
  • 4+ GB RAM (en liefst nog uitbreidbaar naar 8)
  • 500+ GB HDD; meer is beter
  • GraKa goed genoeg voor de meeste spelletjes
  • Extra's: deftige geluidskwaliteit, mogelijkheid om later een SSD bij te plaatsen, webcam, USB 3.0, HDMI
Budget: €800-900; mag nog ietsje meer als de prijs/kwaliteit hoger ligt.
De interessantste laptops die ik ben tegengekomen zijn deze uit de Asus N73SV reeks, die al vermeld staan in de startpost van dit topic.

Vragen:
  • Iemand ervaring met deze reeks van laptops?
  • Is de i7-2630M significant beter dan een hogergeklokte i5-2430M? 8 threads i.p.v. 4 is misschien wat overkill tenzij ik veel videocodering/matlabsimulaties... ga doen. Alhoewel dat 4 aparte threads wel een stuk krachtiger is dan 2 cores met hyperthreading. De laptop moet wel opnieuw een 3-tal jaar meegaan, en mijn huidige 2GHz dual-core gaat toch wat traag vanaf er iets in Flash bezig is.
  • Is de grafische kaart sterk genoeg om spelletjes te spelen? Ik zal waarschijnlijk de resolutie en instellingen wat moeten verlagen voor de recentste spellen. Laptops met sterkere grafische kaarten (GT555M) staan wel in de pricewatch, Asus N75 maar die heb ik in België nog niet veel gevonden.
  • Iemand die weet waarom er een -BE variant van de laptop te vinden is, die volledig hetzelfde is (ook in prijs) maar met een 1600x900 scherm? 1920x1080 vs 1600x900
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je komt in dit segment echt meteen uit bij de dell's. zowel de xps 15 als 17 zijn een stuk beter dan de rest in hun prijsklasse, en ook nog eens goedkoper.

De N73 is bovendien een oud model, wil je echt een asus, ga dan voor de N75, de nieuwe lijn. Die doet een aantal dingen beter.

Maar ik lees dat je in belgie woont.. dan wordt het een heel stuk lastiger: het model met i7 en 3D scherm kost rond de €1000 waar je in Nederland ongeveer 150 euro minder neerlegt. Bovendien zijn veel asus modellen niet leverbaar in belgie.. heb je misschien de mogelijkheid om in nederland een laptop te laten afleveren? Als je goede geluidskwaliteit wilt blijft alleen de xps en N55 / N75 reeks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:39
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:47:
De N73 is bovendien een oud model, wil je echt een asus, ga dan voor de N75, de nieuwe lijn. Die doet een aantal dingen beter.
De N75 heb ik nog niet gevonden in België, maar ik zal er zeker nog eens naar zoeken. Wat zijn de precieze problemen met de N73? Het is ongeveer de enige laptop die ik in België gevonden heb met een 1920x1080 resolutie voor €900 (link, zelfs met een i7-2670QM).
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:47:
Maar ik lees dat je in belgie woont.. dan wordt het een heel stuk lastiger: het model met i7 en 3D scherm kost rond de €1000 waar je in Nederland ongeveer 150 euro minder neerlegt.
Naar de Dell XPS 17 had ik ook al gekeken maar die komt te duur uit (+€340 voor een upgrade naar full hd). Nog andere merken/reeksen waar ik naar kan uitkijken?

[ Voor 13% gewijzigd door Seth_ op 14-11-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seth_ schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:13:
[...]

De N75 heb ik nog niet gevonden in België, maar ik zal er zeker nog eens naar zoeken. Wat zijn de precieze problemen met de N73?
Algeheel minder kwaliteit. Dat idee krijg ik iig. De N73 heeft ook helemaal geen goede speakers.
Naar de Dell XPS 17 had ik ook al gekeken maar die komt te duur uit (+€340 voor een upgrade naar full hd). Nog andere merken/reeksen waar ik naar kan uitkijken?
Je vergeet een 10% kortingsbon, en het model waar het 3D scherm standaard is. Dan kom je rond de €1000 uit.

Andere merken? Tsja, bto. Maar het scherm daarvan is een groot raadsel en ik zie zelfs met de prijzen in belgie geen reden om hem te nemen. Van the big three, de xps 17, N75 en BTO 17cl35 is de laatste het minst. Maar de xps steekt er wel een heel eind bovenuit vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor mijn studie volgend jaar. Ik heb gehoord dat Apple zeer goede laptops heeft, dus hier zou mijn voorkeur naar uitgaan. Maar als ik ook photoshop en videobewerking wil gaan doen, heb ik dan persé een videokaart nodig? Of is de Intel graphics goed genoeg?

Iemand een voorstel? Ik moet later veel reizen en zou dan willen werken in de trein, wat zou de beste optie zijn (air/pro)?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:54:
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor mijn studie volgend jaar. Ik heb gehoord dat Apple zeer goede laptops heeft, dus hier zou mijn voorkeur naar uitgaan.
Uhm. Wat?

apple maakt best goede laptops als je kan leven met de tekorten (de hoge prijs, slechte garantie). Een apple koop je omdat je het OS goed vindt, niet omdat ze zo goed zijn. De uitzondering voor deze regel is de macbook air 13. Een uniek apparaat, al kan je voor 3 a 400 euro minder een vergelijkbare V131 samenstellen. Het enige wat dat ding mist is een afslankcursus en een goed scherm.

Als je perse een apple wilt moet je er vooral een nemen. Zoals je ziet ben ik nogal anti-apple :+

Maar even over een andere boeg. Wat zoek je precies? een 13", 15" krachtig, licht, goed/slecht scherm, windows/mac..? Met je huidige post kan ik niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liefst krachtige/ snelle 15" met goed scherm, liefst niet te zwaar (makkelijk mee te nemen) Os maakt niet veel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:15:
Liefst krachtige/ snelle 15" met goed scherm, liefst niet te zwaar (makkelijk mee te nemen) Os maakt niet veel uit
de HP dv6-6b41ed is te overwegen http://www8.hp.com/nl/nl/...t-detail.html?oid=5191483 goede specs voor een goede prijs maar er is momenteel nogal wat onduidelijkheid over de levertijden enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie laptop, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is nog niet uit, en de xps 15 is goedkoper en heeft een beter scherm. De kwaliteit van de HP is nogal een groot raadsel op dit moment.

Dat zij igg de 2 laptops waar je naar moet kijken

Verwijderd

Als de kwaliteit van HP niet duidelijk is, is het dan niet beter om deze laptop te nemen?
http://www.asus.nl/Notebo...ent/N55SF/#specifications
pricewatch: Asus N55SF-S1194V

Verwijderd

Die zei ik niet omdat ik het gevoel heb dat de kwaliteit een stuk minder is in, eigenlijk, alles. Je krijgt een minder scherm, minder toetsenbord, mindere speakers, mindere accuduur, ... Enkel de grafische kaart is beter. Maar ik denk niet dat dat jou uitmaakt?

Ik ben de laatste tijd minder een fan aan het worden van die laptop. In Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic komen zoveel problemen langs.. Je hebt ook nog de BTO 15CL35, maar die is nog duurder en doet eigenlijk net zoveel fout als de N55. Hecht je echt waarde aan die grafische kaart, wacht dan wat de HP gaat doen. De xps 15 lijkt op dit moment de enige kwaliteitslaptop te zijn in dit segment (en eigenlijk, al meer dan een jaar).

• lucjuh8
Weet er iemand of er in de komende maanden een nieuwe Dell xps 15 uit gaat komen want de huidige draait al behoorlijk lang mee en ik ben niet echt een fan van het ontwerp.

Verwijderd

De studio lijn ging 4 jaar mee, de xps is net 1 jaar op de markt. Dus als ik een inschatting zou moeten maken wanneer de volgende redesign komt: niet eerder dan over een jaar.

Edit: of beter gezegd, de studio lijn ging 4 jaar mee met tussendoor een grote refresh. Dus 2 jaar..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 09:20 ]

Verwijderd

@ Rickievj;

Even voor de duidelijkheid:
- Het budget ligt tegen de 1000 euro? (een Apple is namelijk vrij prijzig dus ik ga uit van wel)
- De laptops die je poste bevatten allemaal goede grafische kaarten, wil je dit nu wel of niet?
- Ben je al student of nog niet? (afhankelijk daarvan kun je betere kortingen krijgen)

Een Google zoektocht gaf aan dat een aparte grafische kaart niet per se nodig is voor videobewerken. Iemand die het niet eens is met wat deze meneer zegt?
Aangezien het hoofddoel van de pc videobewerken is en niet gamen zou ik bijlange niet zoveel investeren in de videokaart. De belangrijkste onderdelen voor deze doeleinden zijn de processor, veel geheugen en snelle harde schijven. Je kan wel een videokaart met ondersteuning voor DirectX 11 erbij nemen omdat deze ook GPGPU ondersteunen. Dit is een technologie waarbij de videokaart een deel van de processorkracht voor zijn rekening kan nemen. Het is echter geen volwaardige cpu, maar als hulp kan dit wel tellen.

Gekeken naar wel een goede grafische kaart en een budget van max 1000 euro zou ik kijken naar de volgende laptops:

Dell XPS 15
Met hun huidige aanbieding kun je voor weinig geld betere upgrades krijgt --> i7-2670QM + 8gb ram + 750gb HDD + 2Gb 540M + full HD scherm (duidelijke aanrader aldus dit forum) en ik zou dan voor de leuk ook een backlit toetsenbord nemen (40 euro).
Totaal: +/- 1050 euro.
Met 10% en 40 euro eraf kom je dan op:
Prijs: +/- 900 euro. (even afwachten op haalmeeruitjecard.nl voor meer korting)

Asus X5QSF-S1123V-NL
Via de Campusshop zou je goede service moeten hebben, als ik mag geloven wat ze zeggen! En de prijs is ook de laagste op het moment. Maar je moet wel student zijn dus!
i7-2630 + 6gb ram + 750Gb + GT555 2GB
Darkstone vond deze laptop wat minder goed, dus je moet even het Asus n-serie forum doorlezen. Ik heb deze niet erg gevolgd dus kan niet aangeven wat er mis mee is. Maar ik geloof Darkstone als hij zegt dat deze laptop wat afdoet. Qua specs is de laptop wel goed en heeft een nog veel betere grafische kaart dan de XPS 15, maar dat is voor jou niet van belang dus. Het design vind ik persoonlijk wel beter.
Prijs: 850 euro

HP Pavilion DV6t 6100
Persoonlijk vind ik dit een erg stijlvolle laptop en qua prijs en specs ook goed.
i7-2720QM + 8Gb + 750Gb + HD6770 1Gb + full-hd + bluray.
De laptop heeft een metalen afwerking op de klep en rondom het toetsenbord en het scherm is mat en niet glossy! Naar mijn mening is dat wel belangrijk ivm reflectie. De laptop is in Nederland niet erg bekend na een korte zoektocht, dus het is geïmporteerd denk ik door de verkoper. Het enige wat ik hier wat minder vind is de 12 maanden garantie en dat er vrij weinig over bekend is!
Prijs: 865 euro

Sony Vaio VPC-CB3C zelf een laptop samenstellen en als je student bent kun je via 'aanbiedingen' - 'student' 10% korting krijgen! Ik vind de vaio laptops altijd vrij stijlvol, maar het is weer persoonlijk. Even wat samengesteld:
Notebook VPC-CB3C (c-serie 15 inch)
i5-2430M + full HD + HD 6630M 1GB + 500Gb (7200 rpm) + bluray WRITER! (gratis nu) + 8Gb ram
En 3 jaar garantie!
Prijs: 842,89

Of makkelijk via BCC vond ik deze laptop: Sony Vaio VPC-F22L1E/B
Prijs: 799 euro

Nog even een opmerking, je zou het geld dat je kunt besparen door geen (goede) grafische kaart te nemen ook kunnen besteden aan een lichtere laptop. Dan betaal je dus vaak wel voor design en gewicht, maar dat is een keuze die je maakt. De laptops die ik noemde liggen denk ik rond de 3kg, maar zijn wel laptops waar je een flink aantal jaar mee verder kunt... Ik heb me nooit verdiept in die lichtere laptops omdat ik de grafische kaart + prijs belangrijk vind, maar misschien kun je hier nog wat vinden:
[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook

@ Darkstone, je opmerkingen/aanvulling op deze keuzes zijn welkom aangezien jouw kennis verder rijkt dan de mijne. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:53:
(even afwachten op haalmeeruitjecard.nl voor meer korting)
Dat denk ik juist niet.
Asus X5QSF-S1123V-NL
Via de Campusshop zou je goede service moeten hebben, als ik mag geloven wat ze zeggen! En de prijs is ook de laagste op het moment. Maar je moet wel student zijn dus!
De service vind ik een van de mindere punten van de N55 bij campusshop :P
HP Pavilion DV6t 6100
Persoonlijk vind ik dit een erg stijlvolle laptop en qua prijs en specs ook goed.
De laptop heeft een metalen afwerking op de klep en rondom het toetsenbord en het scherm is mat en niet glossy! Naar mijn mening is dat wel belangrijk ivm reflectie. De laptop is in Nederland niet erg bekend na een korte zoektocht, dus het is geïmporteerd denk ik door de verkoper. Het enige wat ik hier wat minder vind is de 12 maanden garantie en dat er vrij weinig over bekend is!
Die is E999. hij was alleen 850 bij de mediamarkt actie en er is nog niemand die hem daadwerkelijk geleverd heeft.
Sony Vaio VPC-CB3C zelf een laptop samenstellen en als je student bent kun je via 'aanbiedingen' - 'student' 10% korting krijgen! Ik vind de vaio laptops altijd vrij stijlvol, maar het is weer persoonlijk. Even wat samengesteld:
i5-2430M + full HD + HD 6630M 1GB + 500Gb (7200 rpm) + bluray WRITER! (gratis nu) + 8Gb ram
En 3 jaar garantie!
Tsja.. ik zag hem ook laatst. Maar ik vind hem niet echt geweldig. Dit is gewoon een afstamming van de sony E notebook, en dat is echt een van de slechtste notebooks van de afgelopen jaren.. Alles aan dat ding is zeer matig, behalve het design, schern? en de prijs. Niet nemen
Die ziet er al beter uit dan de laptop hierboven. Als ik me het goed herinner was de accuduur erg matig en de schermkwaliteit onbekend. Dat is het wel zo'n beetje met dit model. Ik vind het zelf een groot nadeel dat hij de 17" toch wel erg dicht benadert.

Verwijderd

Je denkt dat de huidige kortingen eerder afgelopen zijn dan dat hmujc weer met wat redelijks komt? Toen hadden ze 20% korting, dat was echt briljant, maar of ze dat weer doen. Ben er eigenlijk ook bang voor van niet...
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:26:
[...]
De service vind ik een van de mindere punten van de N55 bij campusshop :P
Oké, dat zou dan wel jammer zijn. Want hoe ze het stellen klinkt het prima, maar als de praktijk anders uitvalt heb je er niets aan. Ze zijn nog wel steeds goedkoper qua deze laptop.
[...]
Die is E999. hij was alleen 850 bij de mediamarkt actie en er is nog niemand die hem daadwerkelijk geleverd heeft.
Is deze ook bij de Mediamarkt geweest ja? Volgens die Wika site hebben ze nog wel voorraad, al is het slechts een laatste en daar is hij 865. Maar waar zie jij hem in Nederland te koop voor 999 euro dan?
Verder lees ik nog weleens wat slechte dingen over HP kwaliteit, maar over deze versie is weinig te vinden. Toevallig enig idee?
[...]
Die ziet er al beter uit dan de laptop hierboven. Als ik me het goed herinner was de accuduur erg matig en de schermkwaliteit onbekend. Dat is het wel zo'n beetje met dit model. Ik vind het zelf een groot nadeel dat hij de 17" toch wel erg dicht benadert.
Klopt, dat was ik vergeten te vermelden. Deze laptop is 16,4 meende ik mij te herinneren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:11:
[...]

Je denkt dat de huidige kortingen eerder afgelopen zijn dan dat hmujc weer met wat redelijks komt? Toen hadden ze 20% korting, dat was echt briljant, maar of ze dat weer doen. Ben er eigenlijk ook bang voor van niet...
Ik denk niet dat de korting terugkomt, althans, niet dit jaar.
Is deze ook bij de Mediamarkt geweest ja? Volgens die Wika site hebben ze nog wel voorraad, al is het slechts een laatste en daar is hij 865. Maar waar zie jij hem in Nederland te koop voor 999 euro dan?
Verder lees ik nog weleens wat slechte dingen over HP kwaliteit, maar over deze versie is weinig te vinden. Toevallig enig idee?
Zie [Ervaringen] HP Pavilion DV6 / DV7
Klopt, dat was ik vergeten te vermelden. Deze laptop is 16,4 meende ik mij te herinneren.
Niet alleen 16.4, maar ook niet bepaald dun of smalle bezels zoals de F11 serie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:53:
@ Rickievj;

Even voor de duidelijkheid:
- Het budget ligt tegen de 1000 euro? (een Apple is namelijk vrij prijzig dus ik ga uit van wel)
- De laptops die je poste bevatten allemaal goede grafische kaarten, wil je dit nu wel of niet?
- Ben je al student of nog niet? (afhankelijk daarvan kun je betere kortingen krijgen)

Een Google zoektocht gaf aan dat een aparte grafische kaart niet per se nodig is voor videobewerken. Iemand die het niet eens is met wat deze meneer zegt?
Aangezien het hoofddoel van de pc videobewerken is en niet gamen zou ik bijlange niet zoveel investeren in de videokaart. De belangrijkste onderdelen voor deze doeleinden zijn de processor, veel geheugen en snelle harde schijven. Je kan wel een videokaart met ondersteuning voor DirectX 11 erbij nemen omdat deze ook GPGPU ondersteunen. Dit is een technologie waarbij de videokaart een deel van de processorkracht voor zijn rekening kan nemen. Het is echter geen volwaardige cpu, maar als hulp kan dit wel tellen.

Gekeken naar wel een goede grafische kaart en een budget van max 1000 euro zou ik kijken naar de volgende laptops:

Dell XPS 15
Met hun huidige aanbieding kun je voor weinig geld betere upgrades krijgt --> i7-2670QM + 8gb ram + 750gb HDD + 2Gb 540M + full HD scherm (duidelijke aanrader aldus dit forum) en ik zou dan voor de leuk ook een backlit toetsenbord nemen (40 euro).
Totaal: +/- 1050 euro.
Met 10% en 40 euro eraf kom je dan op:
Prijs: +/- 900 euro. (even afwachten op haalmeeruitjecard.nl voor meer korting)

Asus X5QSF-S1123V-NL
i7-2630 + 6gb ram + 750Gb + GT555 2GB
Darkstone vond deze laptop wat minder goed, dus je moet even het Asus n-serie forum doorlezen. Ik heb deze niet erg gevolgd dus kan niet aangeven wat er mis mee is. Maar ik geloof Darkstone als hij zegt dat deze laptop wat afdoet. Qua specs is de laptop wel goed en heeft een nog veel betere grafische kaart dan de XPS 15, maar dat is voor jou niet van belang dus. Het design vind ik persoonlijk wel beter.
Prijs: 850 euro

HP Pavilion DV6t 6100

En 3 jaar garantie!

Nog even een opmerking, je zou het geld dat je kunt besparen door geen (goede) grafische kaart te nemen ook kunnen besteden aan een lichtere laptop. Dan betaal je dus vaak wel voor design en gewicht, maar dat is een keuze die je maakt. De laptops die ik noemde liggen denk ik rond de 3kg, maar zijn wel laptops waar je een flink aantal jaar mee verder kunt... Ik heb me nooit verdiept in die lichtere laptops omdat ik de grafische kaart + prijs belangrijk vind, maar misschien kun je hier nog wat vinden:
[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook

@ Darkstone, je opmerkingen/aanvulling op deze keuzes zijn welkom aangezien jouw kennis verder rijkt dan de mijne. ;)
Enorm bedankt voor je hulp :)
Ik ben nog geen student, dus voor die kortingen zou ik evt. nog een jaartje moeten wachten. Alle laptops hierboven zien er goed uit en komen erg dicht bij m'n wensen. Fijn om te weten dat GPU niet zo belangrijk is bij videobewerking :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toshiba Qosmio F755-3D290: Glasses-Free 3D?

Leuk. Een notebook die 2x zo duur is als de xps 15 met dezelfde specs. En dan vooral dit:
Where the Toshiba Qosmio F755 unfortunately crashes and burns is in battery life. I was stunned at how fast I was able to put together this review; normally our battery tests wind up taking the lion's share of the testing period, but the F755 depletes its battery alarmingly quickly. Take a look:
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Weet er hier iemand grote nadelen over het bestellen van een laptop in de VS bij amazon, ik heb gekeken voor bijv. een sony se met full hd en i5 omgereken incl. verzendkosten voor 730 euro. Ik weet wel dat windows enzo in het engels zal zijn maar dat vind ik niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je betaalt BTW en.. dat is het eigenlijk wel. Ik geloof dat sony internationale garantie aanbied, maar controleer dat zelf ook even.

Linkje trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
http://www.amazon.com/Son...TF8&qid=1322065316&sr=1-4
Als je die 730 plus btw doet kom je nog steeds op 870 euro uit, wat op zich ook nog veel goedkoper is dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In nederlad ben je nog evenveel kwijt als je gebruik maakt van de lopende kortingen. Zie Mangeloos in "[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen".

En bij amazon heb je geen QWERTY tobo geloof ik..

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik wil graag op de korte termijn een laptop kopen. Daarvoor heb ik de volgende eisen: 15,6 inch, een goede bouwkwaliteit, max. 1000 euro en rekening houdende met deze eisen (relatief) goede gaming prestaties. Ik ben al een tijdje zoekende en vooralsnog twijfel ik tussen twee laptops: de Asus N55SF-S1194V en De HP Pavilion dv6-6b41ed. Ik weet dat de HP op het moment slecht leverbaar is, desondanks; hoe zit het met de bouwkwaliteit en hitte productie van HP dv6 modellen (is Asus in deze meer de moeite waard?). Verder vraag ik me af hoe de twee video kaarten presteren. Mijn indruk is dat de gt555m van de Asus beter is maar klopt dit ook het wanneer je de 2gb ddr3 gt555m van de Asus vergelijkt met de 2gb ddr5 6770m van de HP? Kortom welke van deze twee heeft de grootste kans het over drie/vier jaar nog te doen en welke levert mij de beste framerates in games op ;)

Dank!

Verwijderd

Niet de xps 15? Ik vind eigenlijk dat dat min of meer de enige goede keus is in dit segment, tenzij je erg veel waarde hecht aan de grafische kaart. De HP is een geval apart omdat praktisch nog niemand hem heeft, maar vooralsnog ziet het eruit alsof dat een goede notebook is.

Ik zou zeggen, hou [Ervaringen] HP Pavilion DV6 / DV7 even in de gaten. Mocht er niets langskomen wat een dealbreaker is zou ik de HP nemen. De grafische kaarten verschillen niet echt veel uit het hoofd.

Verwijderd

Ik heb naar de Dell gekeken maar vind het idd wat jammer dat deze een net wat mindere grafische kaart heeft. Maar hopen dat HP snel deze laptop beter gaat leveren..

Verwijderd

Mijn post is niet helemaal wat ik bedoelde. De grafische kaarten GT555m en HD6770m verschillen niet erg veel, de GT525m is wel ietsje minder, grofweg 30%.
Het voordeel van de dell is dat je hem voor <850 euro in een fatsoenlijke config kan krijgen. Dat is significant goedkoper dan de hp en iets goedkoper dan de N55.

Verwijderd

De Dell videokaart is voor mij toch wel reden daar niet voor te gaan. Lastig is alleen de HP op het moment nergens leverbaar is. Is het kwaliteitsverschil met de Asus dusdanig dat het de moeite waard is hier nog (een paar weken) op te wachten? En de MSI GE620DX, is dit misschien een betere optie dan de Asus? Thnxs!

Verwijderd

Punt is meer dat ik vind dat de N55 niet een echt goede notebook vind. Je had hem een tijd terug voor €850 maar toen raade ik alsnog de xps 15 aan. Waarom? Ik vond alle ervaringentopics op de voet, en ik kan je zeggen dat ik over de N55 de meeste kleine mankementen hoor. Hij blinkt ook nergens in uit. Dat klinkt negatief, maar het punt is gewoon dat de xps 15 een ongelofelijk goede notebook is: die doet alles net iets beter.

En de msi. Ik weet het niet. Er is maar een iemand die hem heeft (http://gathering.tweakers...ind/poster/79703/messages), die is er erg tevreden mee. Maar ik kan echt 0 reviews vinden. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik hem afraad totdat die reviews wel beschikbaar zijn.

Het komt er dus op neer dat ik je aanraad te wachten op de HP. Geen van de nu beschikbare opties zijn imo echt goed voor jouw eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, ik ga HP wel even stalken dat ding is te leveren;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had overigens de pricewatch: Asus N55SF-S1060V over het hoofd gezien. Die is een heel stuk goedkoper dan de HP's (buiten de mediamarkt acties). Ik weet nog niet welke ik de beste vind voor deze prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

@Darkstone, die heb ik ook al overwogen, alleen is die laptop groot qua formaat voor een 15,6 inch laptop. De prijs bij de Mediamarkt is €978,- zo uit mijn hoofd. Het toetsenbord is ook slecht te noemen. Accu gaat ook niet zo lang mee als de HP.

@YXX, de laptop is inmiddels ook op voorraad bij Wehkamp. Maar als ik jou was zou ik vandaag nog de laptop kopen of voorbestellen bij een Mediamarkt waarbij de actie geldig is. Dan betaal je dus €859,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De accuduur is 'maar' een half uurtje minder dan de xps 15. Dat klinkt veel, maar voor zover ik weet is de xps 15 de laptop die het langste doet met de accu op dit moment. (buiten de 15z en M14x, maar dat is een heel ander klasse laptop)

bij een gebrek aan reviews kan ik niet zeggen of de HP langer meegaat. Ik gok zelf op ongeveer hetzelfde als de xps.

Punt is ook een beetje dat eer nog niet veel details bekend zijn over de HP. In het begin vond in de N55 ook een goede notebook. Totdat er veel mensen gingen praten over het vervangen van het toetsenbord (dan moet het wel erg slecht zijn..) en problemen met wifi en speakers,

ik geloof best dat de HP het op dat punt beter doet. Maar ik hou er niet van om iets aan te raden op basis van details die n0g niet bekend zijn, het is echter niet dat er een fatsoenlijk alternatief is.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akula
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:02
Mijn witte macbook is na bijna 5 jaar behoorlijk aan het aftakelen. Accu is er nu mee opgehouden. Ben nu op zoek naar wat nieuws.

Wensen:
Hoge resolutie
Draagbaar (17" vind ik te groot)
Bouwkwaliteit moet goed zijn (doe ongeveer 4,5 - 5 jaar met een laptop)
Mogelijkheden voor spelen van een spelletje (diablo 3, starcraft 2, settings onbelangrijk)

Budget:
1000,00

Het verstand zegt een XPS 15
i7, 8GB, GT540M 2GB, 750GB, full hd, toetsenbord verlicht, 896E volgens het bekende excel overzicht.

Alternatief Sony SE
I5, 4GB, 6630 1GB, 320GB, full hd, toetsenbord verlicht, batterij met lange levensduur (gratis t/m 5 dec), 1026E (incl studentenkorting)

De sony is duidelijk minder qua specs, maar wel veel mooier en lichter. Weten jullie hoe het zit met de bouwkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bouwkwaliteit is ongeveer hetzelfde denk ik.
Overigens is de €50 kortingsbon uit de sheet verlopen (nu €40) en kan je nog een paar tientjes besparen door n00x5m11 te nemen (met 6GB RAM).

De keuze tussen de 2 is vrij simpel. Gewoon voor en nadelen afwegen, ik zou zelf sowieso voor de xps gaan omdat ik geen fan ben van numpads. Meer advies kan ik je eigenlijk niet geven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akula
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:02
Ik heb geen ervaring met laptops met numpads. Kan er weinig over zeggen. Heb er ook nog niet goed over nagedacht dat dit wel eens vervelend zou kunnen zijn.

De n00x5m11 heeft ook de mindere videokaart. En 2 GB ram minder. Dat vind ik toch wel 4 tientjes waard. Overigens kan ik volgens mij via hmujc ook nog 3% terug krijgen. Geldt ook voor de Sony.

Is het verschil in processor merkbaar? Ik doe niet aan video bewerken oid. Een i7 is prijzig in de Sony. Die overigens ook 3 tientjes goedkoper kan door de andere i5 te kiezen 2430 vs 2520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschil tussen de GT525m en GT540m ga je niet merken (sterker nog, het is dezelfde kaart, Aleen 12% hoger geclockt wat je zelf ook kan doen.) 8GB RAM kan je er bovendien zelf inzetten voor 2 tientjes, mocht je dat willen.

En ik denk niet echt dat je het verschil tussen die processoren in doorsnee gebruik gaat merken.. Sowieso kan je je geld beter steken in een SSD (sowieso doen), maar of dat over 5 jaar nog steeds zo is vraag ik mij een beetje af. De meerprijs voor de i7 bij sony is het overigens niet waard. Je betaalt echt harstikke veel voor een paar honderd mhz.. Het is nog steeds een dualcore (tegenover een quad in de xps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Weet er iemand hier of er binnenkort nog een 15 inch bamboe notebook komt van Asus of zijn die gewoon allemaal stopgezet? Ik vond het namelijk prachtige laptops met redelijk goed specs voor de prijs en daar komt nog de enorme batterij duur bij, alleen kan ik er geen nieuwe versies van vinden met tweede gen i7 of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee. Maar wat heb je aan dat bamboo spul? Het is een halve millimeter, puur bedoeld voor het uiterlijk. Daar betaal je dus fors voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
het bamboo geeft het een mooi uiterlijk vind ik en de prijzen liggen nauwelijks hoger dan bij model zonder bamboo, en je krijgt de enorme batterij die 10 uur mee gaat. maar het is maar een kleine kans dat ik die ook echt ga kopen als er een nieuwe zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt http://www.anandtech.com/...c-bamboo-for-the-masses/1? Die gaat exact even lang mee als de non-bamboo versie.
Ah yes, but here’s the rub - other than the bamboo trim and the addition of Intel’s WiDi (which is useless without the $99 adapter, sold separately), the U33Jc is fundamentally identical to the slightly thinner and lighter, aluminum-cased U35Jc, which carries a pricetag some $150 lower. That’s a significant savings for what is 95% the same computer under the hood - the only differences other than the bamboo and WiDi are the addition of Bluetooth, the lone USB 3.0 port, and a higher resolution 2.0MP webcam. Bluetooth is about a $20 upgrade, USB3.0 somewhat more, but ultimately you're paying for the bamboo.
Dat bedoel ik dus. €150 voor een beetje bamboo? Dan pass ik echt.. Voor €50 zou het leuk zijn, maar dit is vrij belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Afgelopen week is mijn XPS15 gestolen uit mijn auto en moet ik weer een nieuw model aanschaffen.

Ik wil weer tussen de 1000 en 1100 euro uitgeven.

Nu had ik de laptop en ben ik niet meer op de hoogte wat in deze prijsklasse het beste is.

Ik wil wel graag weer een 1080p scherm, goede boxen, quad core en een redelijke videokaart om spellen te spelen.

Kunnen jullie zeggen welke laptop op dit moment met deze eisen de beste prijs/kwaliteit is? En komt er binnenkort nog een nieuwe chipset of processor architecture uit (zoals vorig jaar met de Sandybridge) zodat het wijs is om nog 1 of 2 maanden te wachten?

Penny for your thoughts! _/-\o_

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

RommelD schreef op zondag 11 december 2011 @ 03:21:
Afgelopen week is mijn XPS15 gestolen uit mijn auto en moet ik weer een nieuw model aanschaffen.

Nu had ik de laptop en ben ik niet meer op de hoogte wat in deze prijsklasse het beste is.

Ik wil wel graag weer een 1080p scherm, goede boxen, quad core en een redelijke videokaart om spellen te spelen.

Kunnen jullie zeggen welke laptop op dit moment met deze eisen de beste prijs/kwaliteit is? En komt er binnenkort nog een nieuwe chipset of processor architecture uit (zoals vorig jaar met de Sandybridge) zodat het wijs is om nog 1 of 2 maanden te wachten?

Ik denk dat je een XPS 15 weer kunt nemen, omdat er geen ander is met een beter scherm (beste paneel). Als tweede keuze heb je een HP Pavilion dv6-6b41ed welke ook aan alle eisen voldoet voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

En komt er binnenkort geen nieuwe chipset of processor architecture uit (zoals vorig jaar met de Sandybridge) zodat het wijs is om nog 1 of 2 maanden te wachten?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ivy bridge komt snel, het is nog niet helemaal zeker wanneer.

http://news.softpedia.com...arch-of-2012-229099.shtml
http://wccftech.com/intel...12-sandy-bridgee-q4-2011/

[ Voor 24% gewijzigd door Ernemmer op 11-12-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RommelD schreef op zondag 11 december 2011 @ 03:21:

Nog steeds de xps 15.. :P

De HP is ook een alternatief, je betaalt €250 meer voor een iets betere GPU, waarschijnlijk iets betere accuduur, mindere speakers, minder scherm, en een wat minder log uiterlijk.

Dat is het eigenlijk. Ik vind dat de xps 15 nog steeds verreweg de beste prijs/kwaliteit heeft die je kan vinden. Vergeet niet om de xps als gestolen aan te merken bij dell.

En ivy bridge, die komt pas in maart. Niet op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik wil deze maand een nieuwe laptop kopen met een niet al te hoog budget (700)
Ik wil voor dit geld een zo goed mogelijke laptop om mee te gamen.(Ook gewoon internetgebruik maar daar zit je met bijna elke laptop wel goed mee) Ik snap dat je voor dit geld niet hele geweldige laptops kunt krijgen en ik hoef dus ook niet alles op high te kunnen draaien.
Ik ben dus op deze uitgekomen ( pricewatch: Asus K53SV-SX838V ) en vroeg me af of je voor dit geld beter kunt krijgen.

Mvg,

Douwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan op dit moment bijna onmogelijk iets anders aanschaffen dan de xps 15.. In combinatie met de mastercard actie is die erg goedkoop. De vraag is welke config je precies wilt
http://www.haalmeeruitjec.../det/where/Computers/Dell

Als ik even de sheet doorkijk kom ik kom de volgende mogelijkheden:

http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 voor € 644 met i5, 1080p scherm
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 voor € 768 met i7, 1080p scherm, 6GB RAM, 750GB hdd.

Dat is het eigenlijk. Je kan hem ook krijgen voor respectievelijk € 509 en € 620. Maar het full-hd scherm bied zo enorm veel meerwaarde dat dat imo elke cent waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie, ik zal de XPS overwegen. Nadeel van de ASUS is dus het mindere scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral het scherm ja, de xps is ook een stuk beter gebouwd en heeft geweldige speakers. De asus is iets lichter (2.6 vs 2.83kg) en dunner en kleiner. Het zijn beiden goede notebooks, maar waarom zou je de K53 nemen als de xps significant goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil wel graag een i7, dan is een een Dell toch niet goedkoper, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

€620. Zonder het 1080p scherm in combinatie met de juiste kortingsacties. Zie dat linkje naar 'sheet' 4 posts terug.

Ik raad overigens ten zeerste de i5+1080p aan als i7+1080p buiten het budget valt. Met 'gewoon internetgebruik' heb je nul komma nul profijt van een i7. Een goed scherm, SSD en betere accuduur, daar kan je je geld veel beter insteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar een i7 presteert toch wel weer beter met games (Ik ben dan vooral van plan Star Wars: The Old Republic te spelen) 1080p is voor mijn zeker geen must. Wat zou jij in dit geval aan raden met max 700 euro?
Bedankt voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een i7 presteert niet beter in games, zeker niet met een GT525 of GT540m. Als eer nu een GTX580m in zat zou dat een ander verhaal zijn.

bijvoorbeeld. De populairste gaminglaptop is op dit moment pricewatch: MSI GT780DX-268NL. En jawel, met i5. Omdat dat nauwelijks verschil maakt.

een i7 heb je echt alleen nodig voor applicaties als blender, photoshop, en softwareparketten compileren. Overigens zou ik zelfs bij die 3 dingen de processor op de laatste plek in mijn eisenlijst zetten. Developpen is niet te doen zonder hoge resolutie, photoshop werkt ook aboluut kut zonder een goed scherm. En blender heeft nog meer balken die schermruimte opvreten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan tot slot nog een vraag of je misschien nog een laatste aanrader kunt geven, waar je dus bijv. Swtor op kunt spelen en nog even mee vooruit kan voor max 700 euro.
Nogmaals bedankt voor je snelle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit prijssegment kan ik je praktisch niets anders aanraden dan de pricewatch: Asus K53SV-SX798V en de xps 15. Argumenten voor/tegen staat een paar posts terug. Een i7 is voor jouw gebruik nutteloos, en een betere grafische kaart ga je voor dit geld ook niet krijgen. Daarvoor moet je richting de €950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdevvar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-08 21:07
Ok gezien voorgaande berichten is een i7 voor mijn gebruik ook "nutteloos" , echter ik zit wel naar een xps17 te kijken met FHD (3D 1080p) dan kom je wel op een i7 uit. Of mis ik iets?

Kom op mijn zoektocht ook deze Asus tegen. Weet iemand hoe het scherm en de bouwkwaliteit van de Asus zich verhoud met de xps17 (n00x7m07 uit de sheet)?

Verwijderd

Jdevvar schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:51:
Ok gezien voorgaande berichten is een i7 voor mijn gebruik ook "nutteloos" , echter ik zit wel naar een xps17 te kijken met FHD (3D 1080p) dan kom je wel op een i7 uit. Of mis ik iets?
Klopt. Pak simpelweg de goedkoopste mogelijkheid, dat is in dat geval een i7.
Kom op mijn zoektocht ook deze Asus tegen. Weet iemand hoe het scherm en de bouwkwaliteit van de Asus zich verhoud met de xps17 (n00x7m07 uit de sheet)?
Scherm is hetzelfde als de matte xps. En die is..
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2"
Westpoint in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2"
http://forum.notebookrevi...rience-8.html#post7479087
ruk. Daarmee valt hij voor mij ook meteen af... aangezien het xps 17 3D scherm zo ongeveer het beste 17" scherm is wat je kan krijgen. Minus de IPS panelen, maar die beginnen bij 2x de prijs van deze laptop.

Toch niet.. Die paneelnummers lijken zoveel op elkaar. Gewoon een prima scherm, niets bijzonders. De argumenten over de blauwe waas uit de links hierboven gaan wel op. Maar het scherm is een heel stuk beter dan wat je gemiddeld aantreft, zeker als je even de moeite doet hem bij te stellen.

Na veelvuldig editen was de bovenstaande alinea iets te negatief.. Het scherm is prima maar fabrieks-af wat slecht ingesteld. Als je dat even oplost heb je praktisch hetzelfde als de xps 17 3D. Just mist alleen de 3D functionaliteit en een beetje maximale helderheid.

De xps 17 wordt iets warmer aan de buitenkant, speakers zijn beter, scherm is beter, en bouwkwaliteiit ook iets, de N serie wordt al tijden geplaagd door erg matige toetsenborden. Aangezien de xps een stuk goedkoper is en een betere GPU bevat lijkt mij de keuze snel gemaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 18:01 ]

Verwijderd

Ik ben nu dus even aan het kijken bij de XPS 15, nu vraag ik me af of het de prestaties ten goede komt om in plaats van 4gb ram 6 of 8 te nemen, en of het verschil maakt om in plaats van 1g, 2g te nemen voor de videokaart. Verder ben ik voor de i5 gegaan met het 720p scherm

Verwijderd

Ja, nee.

Meer RAM is altijd beter, maar niet voor de woekerprijzen die dell vraagt RAM moet je echt zelf erin bouwen bij dell: pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9
Een fluitje van een cent.

De betere GPU daartegen is totale geldverspilling. voor een tientje zou ik het doen, voor meer.. echt niet.

• Jdevvar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-08 21:07
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 00:53:

Na veelvuldig editen was de bovenstaande alinea iets te negatief.. Het scherm is prima maar fabrieks-af wat slecht ingesteld. Als je dat even oplost heb je praktisch hetzelfde als de xps 17 3D. Just mist alleen de 3D functionaliteit en een beetje maximale helderheid.

De xps 17 wordt iets warmer aan de buitenkant, speakers zijn beter, scherm is beter, en bouwkwaliteiit ook iets, de N serie wordt al tijden geplaagd door erg matige toetsenborden. Aangezien de xps een stuk goedkoper is en een betere GPU bevat lijkt mij de keuze snel gemaakt.
Darkstone bedankt voor je antwoorden, helaas is de xps niet goedkoper maar juist duurder op dit moment 899,- incl de 10% korting maar zonder de mastercard korting (want die bezit ik niet). De Asus daarin tegen komt nu dus op 833,- dat is incl. de directe kassakorting bij CL.

Maar ik wacht nog even af wat Dell gaat doen na de Kerst of in januari.

Verwijderd

Ik denk niet dat ze gaan zakken hoor. Waarom zouden ze? Ze bieden al pak-m-beet een jaar het beste prijs/kwalitiet aanbod aan.

Ik zou eerder verwachten dat de prijzen stijgen. Vanwege de dollarkoers. Al loop je bij de asus minder risico dat dat gebeurt.

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik zat zelf ook te denken om een DELL laptop te kopen. Voornamelijk voor me vriendin om mee te gamen. Zodat ik achter mijn eigen PC kan zitten en we ook samen kunnen LAN gamen.

Nu keek ik bij de XPS15, 17 en de Alienware 14 versie. Maar wat is nou een beetje goed. De Alienware versie, heeft als enige erbij dat de videokaart stuk beter is, maar je betaalt denk ik ook voor het naampje.

De XPS 15 en 17 komt daarin tegen wel wat aantrekkelijker over. Maar de Videokaarten lijken mij nou niet echt bijzonder.
Sowieso wil ik er 8Gb geheugen erin hebben, wat je bij de Alienware, dik meer voor moet betalen dan bij de XPS versies.
Tevens 256Gb SSD lijkt me ook veel beter, want in mijn PC zit zelf ook SSD en tja, mega irritant als je opeens teruggaat naar HDD 7200rpm.

Wat zouden jullie aanraden? We gamen op 1080p en doen vaak BF3, MW3 maar soms ook zoek en vind spelletjes, beetje internetten, muziek luisteren, films kijken. Dus van klein en weinig eisend, tot aan BF3 toe.

Zouden jullie meer een XPS versie nemen, vanwege prijs-kwaliteits verhouding? of toch meer betalen voor een Alienware, ook vanwege design/betere videokaart.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Verwijderd

Er staan mij 2 dingen heel erg tegen aan de M14x: het scherm, en het fangeluid. Onder load is hij erg luidruchtig.

De xps 15 is geen gaming model. Als je een 15" wilt en gamen dan is de eerstvolgende stap omhoog pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed. Je kan in de pricewatch kijken, of deze lijst: Verwijderd in "[NBBG] GameNotebook December 2011" met interessante modellen van vorige maand. Geen idee of er nu meer zijn.

In het 17" segment: de xps 17 is onverslaanbaar. €450 meer en je kan pricewatch: MSI GT780DX-268NL nemen. Meer besteden heeft imo geen zin aangezien de M17x simpelweg enorm goed is. De goedkoopste met i7 is pricewatch: MSI GT780DX-481NL en dan is €200 voor de M17x met HD6990m of GTX580m een stuk meer waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:48

Zalmanman

So long,

Zelf ben ik al een poosje op zoek naar een laptop die in ieder geval 15.6" is en een resolutie van 1920x1080 heeft, zodat ik Full-HD films kan kijken, waar deze laptop ook voor gebruikt zal worden. Ook wat internet, misschien heel lichte spelletjes en het gebruikelijke Word en Excel.

Ik kom steeds weer uit bij Asus, maar iedere laptop van ze die ik vind heeft een glossy/glimmend scherm, en dat is iets waar ik totaal niet tegen kan... Misschien kunnen jullie mij helpen? Ik zit aan een budget van ~850 euro.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De N53 heeft tegenwoordig een mat scherm.. Maurizio in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic" + rest van topic. On ook de pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed heeft dat.

Maar echt. de xps 15 is zoveel beter en goedkoper dan de N53. Die bevat dan wel een glansscherm. De enige reden om de N53 te nemen in plaats van de xps 15 is als je niet erg specifieke eisen hebt (praktisch alleen een mat scherm, kan ik bedenken) of niet in aanmerking komt voor bepaalde acties of . Zoals http://www.haalmeeruitjec.../det/where/Computers/Dell welke overigens vandaag afloopt... €748 krijg je dan met i7 en het 1080p scherm.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

@Darkstone,
Hé, dat ziet er nice uit. Maar je moet dus je MasterCard koppelen aan die site? Geeft dat geen ongewenste effecten dan?
En hoe ben jij op euro. 760 gekomen dan? Is dat incl. die 12.5% korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De €746 is inclusief alle mogelijke acties. Ik zou even afwachten of de actie terugkeert. Want ik denk niet dat ze het voor elkaar krijgen je kaart in een dag te koppelen.
Kijk ook eens in [Ervaringen] Haalmeeruitjecard.nl.

Aangezien de dell-site prut is. Gebruik de sheet om achter de goedkoopste variant te komen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Hm, Dell geeft maar 1 jaar garantie, of je moet meer betalen... En die actie gaat niet lukken, dus dan wordt het een ASUS N53. Maar dan wordt de vraag weer: Welke? En hoe weet ik zeker of ik een mat scherm te pakken heb? Nooit gedacht dat het zoveel uitzoeken zou zijn, eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet je niet... Tenzij je de laptop in een winkel koopt waar je kan zien dat het een mat scherm is. Of je koopt dat specifieke model waarvan de user ik naar linkte zegt dat er een mat scherm in zit. Dan heb je een grote kans denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Ik ben net op de Asus N53SV-S1842V gestuit. Die heeft eigenlijk dezelfde specs als de S1827V, maar is zéker met een mat scherm en heeft een 5400RPM HDD, wat weer batterij bespaart :-) Grote kans dat ik toch voor die laptop ga.
Tenzij jullie mij dat dringend afraden, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afraden is een groot woord. De xps 15 doet gewoon veel dingen beter:

Accuduur? Is beter, een uur ongeveer.
Scherm? Is zeker beter op de xps 15.
Toetsenbord? Daar is de N53 niet heel sterk in..
Speakers? Asus gemiddeld, xps 15 de beste welke je kan krijgen
Gewicht dam? Of dikte? Nee, ook daar is de xps 15 beter.
Fangeluid is wel af en toe wat minder op de xps, al hoor je daar erg verschillende dingen over (varierend van 'hij slaat nooit aan' tot 'een stofzuiger')

Er zijn precies 2 redenen waarom je de N53 zou kopen: Bepaalde omstandigheden waardoor de N53 plots goedkoper wordt in vergelijking met de xps (bijvoorbeeld mediamarkt actie), of de harde eis van een mat scherm. Als je daar in valt is het een goede keus. Anders zou ik het niet doen. De N53 is geen slechte laptop per se. De xps is gewoon enorm goed.

Ja dell geeft 1 jaar garantie. Maar dat vind ik zelf niet zo'n groot punt eigenlijk. Als je garantie echt een groot punt vind dan kan je sowieso niet om dell heen.. 3 jaar next busness day voor €150 (voor kortingen), dat is niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Dank je voor je reactie darkstone. We wilden kijken specifiek naar de Dell vanwege de betaalmogelijkheden.
Maar ik moet dan kiezen voor een xps17 of de Mx17 versie.

Waarbij de Mx17 behoorlijk duurder is dan de Xps17 versie.
Alleen de xps heeft een nv GT555m en de Mx heeft of een 580m of 6990m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je niet vertellen welke je moet kiezen :P In de rare situatie dat er 2 laptops tegenover elkaar staan welke ik allebei veel waar voor je geld vind geven moet je die keuze toch echt zelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Hoe is de 555M tegen over het desktop versie? Waarmee kan ik ongeveer deze kaart mee vergelijken qua gaming power? Heb al gezocht op Google maar kan alleen YouTube filmpjes zien! Zou het BF3 op high vloeiend kunnen trekken?

Edit: heb het gevonden en we gaan toch kijken richting de 580m of 6990m!
De GT555M draait BF3 op high 24,5fps! Op de resolutie van de laptop scherm!

Dan wordt het dus toch een alienware.

[ Voor 30% gewijzigd door Xtr3me4me op 04-01-2012 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camaro79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-02-2024
Ik ben momenteel op zoek naar een goeie laptop voor videobewerking.
Iets specifieker.... Ik ga er Pinacle studio 14 op gebruiken.
Ik wil er eigenlijk niet veel meer dan 1500 euro aan uitgeven.

Wie kan mij een handje op weg helpen???

Ik heb de onderstaande eisen:
-Geen widescreen scherm
-Geen spiegelend scherm (ik wil het scherm buiten ook goed kunnen zien)
-Minimaal 1 terabyte opslag ruime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Dat zijn wel zeer specifieke eisen voor zover ik weet zijn de MacBook's de enige zonder breedbeeld scherm, maar het zijn wel glimmende schermen en dan zal je boven het budget gaan en ook geen terabyte opslag hebben. Er zijn wel opties met eem breedbeeld scherm zoals de HP dv6-6b41ed dan moet je er nog wel een 256 GB SSD in zetten in plaats van de dvd brandervoor een terabyte maar dan heb je ook een mat scherm. Ook kan je eem dv7 nemen dan is er een extra HDD plaats aanwezig maar ik weet niet of daar een mat scherm op zit, ook zijn de asus n55 of n75 ook met mat scherm maar allemaal wel breedbeeld.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste