Al sinds april ben ik op zoek naar een laptop die aan al mijn eisen voldoet en toch een beetje betaalbaar blijft. Het onderzoek begon met een 6-tal merken, en nu blijf ik nog steeds met Asus/Dell/Sony in mijn hoofd.
Ik word er eigenlijk wat ziek van, heb al talloze configs gemaakt bij Dell vooral en toch maar niet de knoop doorgehakt. Knelpunt ligt dan aan de garantie die je een pak geld extra kost!
Mobiliteit is verder geen probleem. Zal deze voornamelijk als desktopvervanger gebruiken (gebruik mijn huidige laptopje ook zo al 3 jaar en een desktop hoef ik niet), en af en toe mee naar school nemen voor wat groepswerk/opzoeken/optekenen.
Met dit bericht hoop ik toch snel een beslissing te kunnen maken omdat ik voor het einde van het jaar een nieuwe laptop wil. Tegen dan zijn er hopelijk ook wat extra eindejaarskortingen en zoek ik mijn laptoppareltje te vinden ^^.
Eisen:
- 17,3" laptop (15,6" (mag, maar liever niet) 16,4" is ook toegelaten, maar ik prefeer 17,3")
- Full HD resolutie
- azerty tobo
- i5/i7 SB-proccesor (nu twijfel ik weer of het beter is om een i5 te nemen ipv een i7 *argh*)
- graka maakt niet veel uit denk ik in mijn geval
- min. 4GB RAM (graag uitbreiden naar 6 of 8 )
- min. 500GB HDD (moest het een goeie prijs zijn, is 320GB ook goed --> SSD op termijn in combinatie met de hdd)
- numeriek klavier
- relatief goeie speakertjes (externe zijn geen optie)
- degelijke bouwkwaliteit
- niet al te veel geluidsproductie
- garantie belangrijk (minstens 2 jaar, het liefst pick-up-and-return)
- laptop toch graag minstens 3 jaar deftig meegaan
- Budget max. €900 (kan nog mee gespeeld worden, maar graag zo laag mogelijk en toch voldoen aan mijn eisen)
Takenpakket:
- Word, surfen (véél tabs tegelijk open zonder te haperen),
- muziek afspelen (geluidskwaliteit vind ik belangrijk),
- films afspelen (beeld moet mooi zijn).
- tekenprogramma's (Vectorworks, Inventor, AutoCAD) --> In Vectorworks ga ik vanaf dit jaar renderen en aangewezen is toch dat er min. 4GB RAM is)
- Ik speel er géén games op. -
Zijn er mensen die mij modellen kunnen aanbevelen?
Dell XPS15 ziet er zeer leuk uit, maar dan liever de XPS17 omwille van het grotere scherm (ook is dit in België niet de beste koop, in NL wel jammer genoeg

).
Heb al verschillende Asus-jes bekeken en ik zie enkel de N75SF en X7BSV (campusshop), enkel vertrouw ik die shop niet goed.
Verder bij Sony komt de F22L1E in de buurt (zonder 3D met i5 en FHD scherm).