Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij bto heb ik inderdaad geen slechte dingen gezien, alleen weet ik niet of het zo evident is om te bestellen en als er eventueel iets aan scheelt om dan snel voor een oplossing te kunnen zorgen..
Maar goed, ik bekijk het wel even verder dan!

In ieder geval bedankt allebei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:02:
Bij bto heb ik inderdaad geen slechte dingen gezien, alleen weet ik niet of het zo evident is om te bestellen en als er eventueel iets aan scheelt om dan snel voor een oplossing te kunnen zorgen..
Maar goed, ik bekijk het wel even verder dan!

In ieder geval bedankt allebei!
Op een mailtje antwoorden ze altijd diezelfde dag nog, of avond. Zeer snel dus.
Anders eens een belletje. Zeer vriendelijke mensen ;). Ze zoeken altijd mee naar een oplossing, zeker en vast :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De service van bto is erg goed hoor. Het punt is dat BTO in nederland heel erg in de schaduw staat van dell. De xps lijn is gewoon heel, heel erg goed.en ook nog eens significant goedkoper. In belgie heb je dat niet.

Als dell er niet was zou ik zeker veel meer BTO's aanraden dan ik dat nu doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nog enkele vraagjes..
de schermen van BTO en ik spreek hierbij dan over het FHD scherm, zijn die van mindere kwaliteit als bij de XPS (FHD 3D)?
De 3D optie hoeft voor mij niet dus daar moet geen rekening mee gehouden worden.

De XPS bestellen in Nederland en in België doen afleveren is geen optie zeker? Want ook hier zit ik oa met het qwerty toetsenbordprobleem..

Mijn gevoel gaat nu wel meer uit naar een BTO :) ik zal eventueel even kijken voor een setup te maken en deze hier te posten? Zodat ik jullie mening erover nog eens kan horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is voor mij ook nog de vraag. Volgens BTO zelf bevat de high-end variant (met HD6990m) een beter scherm dan de normale variant. Ik weet alleen welk scherm er in de high-end variant zit, namelijk een hannstar-nogwat met 1000:1 contrast, 200cd/m, en .. vergeten hoeveel gamut. Dat is iets minder dan de xps 17 3D. De helderheid van dat scherm is letterlijk 2x zo hoog.

Dan zou je al snel de conclusie trekken dat het scherm op de mid-end modellen matig is. Dat doe ik nu ook.

Je kon volgens mij ook kiezen uit een mat scherm, dat moet je niet doen. Dat is hetzelfde scherm als je in nederland? in de xps 17 kan configueren, ik heb nog nooit zoveel negatieve reacties gezien over een enkel scherm... zie ook Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Ik ben sinds een tijdje op zoek naar een multimedialaptop voor mijn studentenperiode die ik volgend jaar in zal gaan. Ik weet niet zeker of het slim is er nu een aan te schaffen, of om te wachten tot de winterdeals, maar oriënteren mag altijd :)

Mijn eisen:
  • 2 HDD's, eentje voor opslag en eentje die ik zelf zal vervangen met mijn huidige SSD van 40GB
  • 15,6" 1080p scherm
  • Videokaart die HD video kan afspelen, en het liefst met enige game-mogelijkheden
  • Allemaal voor onder het (riante) budget van €1000,-
  • Voorkeur voor degelijke merken als Lenovo (thinkpads), maar surprise me! :)
Kan je zomaar hdd's vervangen zonder dat dit invloed heeft op de garantie? En verschilt dit per merk?
Is het bij laptops verstandig extra garantie aan te schaffen, daar dit altijd behoorlijk bediscussieerd wordt?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan geen 2 HDD's in een laptop stoppen. Wat wel kan is de optical vervangen door een HDD.

Ik zou normaal gesproken aanraden te wachten. Maar dit keer niet. Met een combinatie van meerdere acties kan je een xps 15 aanschaffen die aan jouw eisen voldoet voor €662. Als je deze actie overslaat moet je tot minimaal enkele maanden na ivy bridge wachten voordat je een vergelijkbare aanbieding kan treffen. Ik ga er misschien zelf ook een halen ondanks dat mijn huidige laptop nog prima voldoet. (zie sig, 2 jaar oud). Ik moet dan alleen wel mijn oude laptop kwijt zien te geraken zonder in de knoop te komen met mn stage...

Het kan overigens zo zijn dat de actie voor de 3e keer op een rij verlengd wordt.. maar daar zou ik niet op rekenen.

Via de sheet: [Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7 kan je berekenen welke de meest interessante configuratie is. Volgens mij n00x5m05. De kortingsbonnen en cashback actie spreken voor zich. Behalve de 10% kortingsbon. Die kan je elke dinsdag en elke eerste werkdag van de maand in Dell Waardebonnen Topic vinden als je snel bent/genoeg geluk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Welke actie(s) is/zijn er nu gaande dan? En wanneer houdt deze op?

Als ik de n00x5m05 kies kom ik uit op een laptop van 796,- (met HD-scherm). Dat is nog niet met die €40 en 10% korting, klopt dat? Hoe kom ik dan aan die €662?

En is er een extra accessoire nodig om een tweede harde schijf in te bouwen ipv de optical (die ik op mijn vaste computer al ruim een jaar niet meer heb gebruikt)?

Alvast bedankt! Dit maakt het zoeken wel eenvoudiger :)

*Lees net dat je een mastercard nodig hebt voor die actie, en die heb ik helaas niet ;)

[ Voor 9% gewijzigd door HotFix op 16-10-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze actie:
www.haalmeeruitjecard.nl/.../det/where/Computers/Dell

Als je voldoende horizontale pixels had... had je hem gezien in de sheet (zo niet scroll naar rechts). Samen met de €40 kortingsbon en 10% kortingsbon kom je op de genoemde prijs.

Concurrenten kosten €950 (BTO 15cl35) of iets minder (N55), hebben een betere grafische kaart (GT555m in plaats van GT525m) maar bieden minder kwaliteit (in het geval van de BTO, accuduur, toetenbord, en speakers. In het geval van de asus een minder scherm en toetsenbord.
HotFix schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 14:21:
*Lees net dat je een mastercard nodig hebt voor die actie, en die heb ik helaas niet ;)
Dan vraag je er een aan :P En zelfs zonder de mastercard actie is het met afstand de beste deal op dit moment. Tenzij je perse een betere grafische kaart wilt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Het is hoe dan ook een prima actie inderdaad. De videokaart is in elk geval prima om simpele dingen mee te doen dus dat is geen probleem. Dan ga ik liever voor een hogere algemene kwaliteit dan een iets snellere grafische kaart.

Tot wanneer gelden de acties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mastercard actie, die al 2x verlengd is, tot de 30e deze maand. De €40 kortingsbon loopt altijd, en de 10% kortingsbon min of meer ook. Met dell is het echter altijd een raadsel wat er de volgende week gaat gebeuren, ookal zijn de huidige acties al vrij lang bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Stel dat ik voor een 17 inch laptop ga, kan ik dan méér waar voor mijn geld krijgen?

Nvm.

Ik kan trouwens wel kiezen voor de GT540, is het die 80 euro waard?

[ Voor 31% gewijzigd door HotFix op 17-10-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 08:25:
Dat is voor mij ook nog de vraag. Volgens BTO zelf bevat de high-end variant (met HD6990m) een beter scherm dan de normale variant. Ik weet alleen welk scherm er in de high-end variant zit, namelijk een hannstar-nogwat met 1000:1 contrast, 200cd/m, en .. vergeten hoeveel gamut. Dat is iets minder dan de xps 17 3D. De helderheid van dat scherm is letterlijk 2x zo hoog.

Dan zou je al snel de conclusie trekken dat het scherm op de mid-end modellen matig is. Dat doe ik nu ook.

Je kon volgens mij ook kiezen uit een mat scherm, dat moet je niet doen. Dat is hetzelfde scherm als je in nederland? in de xps 17 kan configueren, ik heb nog nooit zoveel negatieve reacties gezien over een enkel scherm... zie ook Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2"
Hier ben ik even terug!
Bedankt voor de goeie reacties in ieder geval!

over het scherm bij dell (matte versie) heb ik inderdaad nog niet veel positiefs gelezen :) dat is ook helemaal geen optie voor mij. De actie bij loopt nog steeds door heb ik gezien, alleen blijft het veel geld en probeer ik een alternatief te vinden (behalve BTO dan).

Nu begin ik wel stilaan meer en meer te vrezen dat er niet echt goeie laptops zijn op dit moment die aan mijn eisen voldoen.. ik vind er steeds minder en minder, althans in België!

Ben over enkele dagen de asus x93 tegengekomen die een 18" scherm heeft maar daar zit dan weer een matige grafische kaart in naar mijn mening nl de GT540M, of zie ik dit fout?
wel heeft hij 12GB RAM en ook de 2630QM processor zitten voor zo'n 900 en wat euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens ben ik erachter gekomen dat de bto 17.. precies hetzelfde scherm gebruikt als je het matte scherm configureert.

Ik zou geen 18" nemen trouwens.. Dan kan je veel beter een desktop samenstellen, een 18" is absoluut niet mobiel.

En ik vind ook dat er weinig goede laptops zijn. Ik kan er uit het hoofd maar 2 bedenken die geen downgrade in features zijn ten opzichte van mijn huidige laptop. De xps 15, en de W520.
HotFix schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:43:
Stel dat ik voor een 17 inch laptop ga, kan ik dan méér waar voor mijn geld krijgen?

Nvm.

Ik kan trouwens wel kiezen voor de GT540, is het die 80 euro waard?
10 euro.. meer zou ik er niet voor overhebben. Neem gewoon de GT525m en klok hem over.

Als je een 17" wilt neem dan de xps 17. Je krijgt een iets minder (maar nog steeds het beste in zijn klasse) scherm maar een betere gpu. Wel snel bestellen, door een blunder van dell kan je tijdelijk de i7-2770QM krijgen voor dezelfde prijs als de i7-2670QM. Zie de bekende sheet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best wel irritant aangezien ik nu toch wel echt eentje zou willen en het zoeken begin beu te worden :)
Probleem stelt hem dat ik bijna bij elk model wel iets zie of vind dat niet in het plaatje past..
Ohja als er nog enige suggesties zijn mogen die altijd volgen :)
Als ik nog iets tegenkom post ik hier wel eventjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Al sinds april ben ik op zoek naar een laptop die aan al mijn eisen voldoet en toch een beetje betaalbaar blijft. Het onderzoek begon met een 6-tal merken, en nu blijf ik nog steeds met Asus/Dell/Sony in mijn hoofd.
Ik word er eigenlijk wat ziek van, heb al talloze configs gemaakt bij Dell vooral en toch maar niet de knoop doorgehakt. Knelpunt ligt dan aan de garantie die je een pak geld extra kost!
Mobiliteit is verder geen probleem. Zal deze voornamelijk als desktopvervanger gebruiken (gebruik mijn huidige laptopje ook zo al 3 jaar en een desktop hoef ik niet), en af en toe mee naar school nemen voor wat groepswerk/opzoeken/optekenen.
Met dit bericht hoop ik toch snel een beslissing te kunnen maken omdat ik voor het einde van het jaar een nieuwe laptop wil. Tegen dan zijn er hopelijk ook wat extra eindejaarskortingen en zoek ik mijn laptoppareltje te vinden ^^.

Eisen:
- 17,3" laptop (15,6" (mag, maar liever niet) 16,4" is ook toegelaten, maar ik prefeer 17,3")
- Full HD resolutie
- azerty tobo
- i5/i7 SB-proccesor (nu twijfel ik weer of het beter is om een i5 te nemen ipv een i7 *argh*)
- graka maakt niet veel uit denk ik in mijn geval
- min. 4GB RAM (graag uitbreiden naar 6 of 8 )
- min. 500GB HDD (moest het een goeie prijs zijn, is 320GB ook goed --> SSD op termijn in combinatie met de hdd)
- numeriek klavier
- relatief goeie speakertjes (externe zijn geen optie)
- degelijke bouwkwaliteit
- niet al te veel geluidsproductie
- garantie belangrijk (minstens 2 jaar, het liefst pick-up-and-return)
- laptop toch graag minstens 3 jaar deftig meegaan
- Budget max. €900 (kan nog mee gespeeld worden, maar graag zo laag mogelijk en toch voldoen aan mijn eisen)

Takenpakket:
- Word, surfen (véél tabs tegelijk open zonder te haperen),
- muziek afspelen (geluidskwaliteit vind ik belangrijk),
- films afspelen (beeld moet mooi zijn).
- tekenprogramma's (Vectorworks, Inventor, AutoCAD) --> In Vectorworks ga ik vanaf dit jaar renderen en aangewezen is toch dat er min. 4GB RAM is)

- Ik speel er géén games op. -

Zijn er mensen die mij modellen kunnen aanbevelen?
Dell XPS15 ziet er zeer leuk uit, maar dan liever de XPS17 omwille van het grotere scherm (ook is dit in België niet de beste koop, in NL wel jammer genoeg :().
Heb al verschillende Asus-jes bekeken en ik zie enkel de N75SF en X7BSV (campusshop), enkel vertrouw ik die shop niet goed.
Verder bij Sony komt de F22L1E in de buurt (zonder 3D met i5 en FHD scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan je de xps 15/17 in nederland bestellen, en via een dienst of famillie in nederland laten afleveren. Dat scheelt heel veel geld. http://www.grenspostadres.nl/ komt vaak langs.

Voor de rest, misschien de sony SE? Regeneration in "[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen". Vast niet, maar ik denk dat je hem nog niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:59:
Misschien kan je de xps 15/17 in nederland bestellen, en via een dienst of famillie in nederland laten afleveren. Dat scheelt heel veel geld. http://www.grenspostadres.nl/ komt vaak langs.

Voor de rest, misschien de sony SE? Regeneration in "[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen". Vast niet, maar ik denk dat je hem nog niet kent.
Je bedoelt, in België laten afleveren ;). Heb ik ook al eens bekeken maar ik moet 'm in azerty hebben..
Via de nl site krijg ik enkel Qwerty US en Qwerty (iets anders) te pakken. Dan is er nog het punt dat de power connector achteraan is, en dat is een beetje jammer. Laptop staat op een laptopstaander tegen de muur aan en zou met een Dell een stukje naar voren moeten. Niet erg, maar klein detail :P. Dan nog de garantie.. Ik weet niet hoe dat zit als ik 'm via NL aankoop, ik wil wel dat de garantie in België loopt.. Anders ben ik er vet mee :+ .

Heb ff op de site van Sony gekeken en de SE ziet er idd wel goed uit (veel beter qua design dan de F-serie naar mijn mening).
Enkel is hij nog vrij duur als je die zelf configureert (vanaf €924). Nu weet ik wel niet of het via Sony duurder is dan als je deze in de winkel zelf koopt. Er zijn ook standaard SE-modellen te koop maar geen prijs aangegeven: SE1M1E en SE1J1E. Zou niet weten wat het verschil is.
Dan nog is het nog steeds maar een 15,5".. dan kan ik evengoed ook voor de CB3C5E, ook 15,5" (configureerbaar vanaf €599, als je de SE specs aanhoudt vanaf €669).
Geen Asus die je aanraadt? Omwille van het slechtere scherm neem ik aan?

[ Voor 8% gewijzigd door Agent 47 op 18-10-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je alle asus laptops al hebt bestudeerd. en inderdaad vanwege het mindere scherm.

Je kan via dell belgie ongetwijfeld een AZERTY toetsenbord krijgen.. €40 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:31:
Ik neem aan dat je alle asus laptops al hebt bestudeerd. en inderdaad vanwege het mindere scherm.

Je kan via dell belgie ongetwijfeld een AZERTY toetsenbord krijgen.. €40 denk ik.
Mja, dus als je naar al mijn eisen en doelstelling ziet, stel je nog steeds een XPS/Sony voor? :)

Asus N73SV en N75SF komt het beste in de buurt ja. Alhoewel ik het design van de N75SF prefereer, want de N73SV is één en al cheap plastic. Nu weet ik wel niet of ik het verschil erg ga merken bij een film (waarschijnlijk wel).
Het beeld op een Sony is alvast prachtig te noemen (full hd dan wel).

Dus je stelt dan voor om een azerty tobo apart bij Dell aan te kopen? Kan dit zomaar? Niks aan instellingen te veranderen? Ik dacht dat je enkel een qwerty met een andere qwerty kon verwisselen etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie TweakersOnly in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2".

Ik zou het doen voordat je hem bestelt, misschien kan het wel niet (al lijkt dat me sterk). Een backlit AZERTY versie bestaat overigens niet.

Ik weet niet meer wat ik van de N55/N75 moet vinden. De N53 vind ik persoonlijk braq, en de N73 ook. De N55 heeft een matig scherm en verliest het dus van de BTO 15CL35 (waar ik al geen fan van ben om verschillenden redenen), en de N75.. ik kan werkelijk geen enkel voordeel bedenken tov de xps 17. Geen enkel. De dell is zelfs met in-home garantie erbij goedkoper in nederland. In nederland, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:50:
Zie TweakersOnly in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2".

Ik zou het doen voordat je hem bestelt, misschien kan het wel niet (al lijkt dat me sterk). Een backlit AZERTY versie bestaat overigens niet.

Ik weet niet meer wat ik van de N55/N75 moet vinden. De N53 vind ik persoonlijk braq, en de N73 ook. De N55 heeft een matig scherm en verliest het dus van de BTO 15CL35 (waar ik al geen fan van ben om verschillenden redenen), en de N75.. ik kan werkelijk geen enkel voordeel bedenken tov de xps 17. Geen enkel. De dell is zelfs met in-home garantie erbij goedkoper in nederland. In nederland, dat wel.
Zal eens mailen met Dell om te vragen of het al dan niet zou gaan (tobo).
Backlit is geen vereiste, ik kan perfect blind typen (ook in het donker), bijgevolg gebruik ik meestal mijn toetsenbord van de laptopstaander. En dat is eveneens geen backlit :).

BTO is eveneens geen optie voor mij: de matige geluidskwaliteit (scherm wrs ook) is vooral de grote domper. Voor de rest prima laptopjes qua prijs, maar ook service en garantie.

Weet jij dan hoe het zit als ik de laptop in NL aankoop, ik de garantie via BE kan laten lopen? Of dit enigzins mogelijk is.. Want hoe dan ook, ik moet minstens 2 jaar pu&r garantie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell levert internationale garantie. Zodra je je laptop bonnen hebt gebruik je http://www.dell.com/suppo...=nl&l=nl&s=dhs&~ck=anavml om de garantie in belgie te registreren (of de belgische versie van het form. Maakt denk ik niet uit). Zolang je niet in verweggistan zit heb je dan nog steeds je in-home garantie.
Energon schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:59:
[...]
BTO is eveneens geen optie voor mij: de matige geluidskwaliteit (scherm wrs ook) is vooral de grote domper. Voor de rest prima laptopjes qua prijs, maar ook service en garantie.
Vooral dat ja, scherm geen idee op de mid-end modellen. Ikzelf vind vooral het toetsenbord alleen al een punt waardoor ik er zelf met een bocht omheen loop.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:11:
Dell levert internationale garantie. Zodra je je laptop bonnen hebt gebruik je http://www.dell.com/suppo...=nl&l=nl&s=dhs&~ck=anavml om de garantie in belgie te registreren (of de belgische versie van het form. Maakt denk ik niet uit). Zolang je niet in verweggistan zit heb je dan nog steeds je in-home garantie.
Oké, da's goed om te weten. Nu nog ff uitzoeken hoe dat zit met dat tobo. Morgen eens in online chat vragen.

Ik zat verder nog eens te denken aan iets. Heb een tijdje terug gelezen dat je met de XPS17 geen Optimus hebt? Is dit met zowel het 3D als non-3D versie scherm?
Heb eens een configje gemaakt via Dell NL.
1) i7 2670QM- FHD non-3D- 4GB RAM- 3GB GT555- 500GB HDD- 3 jaar NBD garantie
Hier is enkel FHD en de garantie optie --> €1104,90.
2) i7 2670QM- FHD 3D- 4GB RAM- 3GB (3D) GT555- 500GB HDD- 3 jaar NBD garantie
Hier enkel de garantie als optie --> €1149,89.
Garantie valt eventueel af te zwakken naar 2 jaar. Maar omdat het in promotie was, heb ik dat maar eventjes gedaan om er een goed beeld van te hebben.
Ik weet nu wel niet of het de moeite is om dat FHD scherm met 3D te kopen voor een €45 extra. Zo'n 3D brilletje moet ik alvast niet hebben.

Ik heb wel nog geen 10% kortingsbon toegevoegd of €30/60/90 bonnen. Want die vind ik namelijk niet (enkel ongeldige :( of die niet compatibel zijn).

Dan nog is de prijs enorm verschillend tegen BE. Een schande eigenlijk. Zo lopen ze toch wel wat kopers mis.. Swat. Heb jij een linkje naar zo'n 10% korting + geldkorting?

[ Voor 8% gewijzigd door Agent 47 op 18-10-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je http://www.dell.com/suppo...=nl&l=nl&s=dhs&~ck=anavml pakt kun je uitrekenen hoeveel het precies kost in nederland. Er staat ook een optie voor haalmeeruitjekaart actie helemaal links (excel >= 2007). Als ik goed reken, € 811 + prijs van het toetsenbord. voor de 3D versie. Inclusief 3 jaar in-home. En ja, dat is echt schandalig vergeleken met belgie. In de sheets staan ook links naar de kortingsbonnen/acties.

Behalve de 10% bon. Die krijg je via de mail, hij is echter vrij gewild dus je hebt geluk als je er een krijgt. Kijk rond in Dell Waardebonnen Topic zou ik zeggen.

Ik heb er zelf ook nog een die tot het einde van deze maand geldig is, die is echter gereserveerd voor het geval ik mijn laptop verkocht krijg (zie sig), als dat niet lukt is hij voor een collega-mod gereserveerd :P en anders mag jij hem. Dat zal je dan een paar dagen van tevoren horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:06:
Als je http://www.dell.com/suppo...=nl&l=nl&s=dhs&~ck=anavml pakt kun je uitrekenen hoeveel het precies kost in nederland. Er staat ook een optie voor haalmeeruitjekaart actie helemaal links (excel >= 2007). Als ik goed reken, € 811 + prijs van het toetsenbord. voor de 3D versie. Inclusief 3 jaar in-home. En ja, dat is echt schandalig vergeleken met belgie. In de sheets staan ook links naar de kortingsbonnen/acties.

Behalve de 10% bon. Die krijg je via de mail, hij is echter vrij gewild dus je hebt geluk als je er een krijgt. Kijk rond in Dell Waardebonnen Topic zou ik zeggen.

Ik heb er zelf ook nog een die tot het einde van deze maand geldig is, die is echter gereserveerd voor het geval ik mijn laptop verkocht krijg (zie sig), als dat niet lukt is hij voor een collega-mod gereserveerd :P en anders mag jij hem. Dat zal je dan een paar dagen van tevoren horen.
Ik geloof dat je met die link dat excel bestandje bedoelde? Ik kom op die site uit op support van Dell.
Onlangs heb ik dat excel bestandje eens bekeken, maar omdat ik toch geen Dell overwoog te kopen heb ik dat niet opgeslagen.. Het zou leuk zijn moest je die hier ff opzetten :).
€811; is dit dan met die haalmeeruitjekaart-actie?
Zou je toch voor de 3D-versie gaan? Het gaat toch om hetzelfde FHD scherm.
Je hebt jammer genoeg ook niks gezegd over Optimus, of dit wel of niet zou werken met de XPS17. Met de XPS15 zou het wel werken, heb ik hier gelezen.
Dat van die bonnen snap ik toch niet goed, ik heb me een tijd geleden aangemeld voor die nieuwsbrief (abonnementencentrum) en nog nooit eentje vastgekregen, zelfs geen geldbon. Enkel voor desktops en zakelijke laptops (en die had ik nog niet eens aangevinkt!). Erg straf..
Heb nu eens via NL nog eens op het abo centrum die vinkjes gedaan en hopelijk krijg ik nu wél zo'n bon.

Ik hoor het dan wel als ik die 10% bon krijg, waarschijnlijk neem je die zelf wel :P. Waardebonnen-topic heb ik net bekeken, niets werkt, op een geldbon na.

[ Voor 11% gewijzigd door Agent 47 op 18-10-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht, ik kopieerde de verkeerde link. ik bedoelde Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7".

En het is niet hetzelfde scherm. Een aantal mensen waren ontevreden over het non-3d scherm. Daarom raad ik die altijd af.
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2"
Westpoint in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2"
http://forum.notebookrevi...rience-8.html#post7479087

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:44:
Wacht, ik kopieerde de verkeerde link. ik bedoelde Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7".

En het is niet hetzelfde scherm. Een aantal mensen waren ontevreden over het non-3d scherm. Daarom raad ik die altijd af.
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2"
Westpoint in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2"
http://forum.notebookrevi...rience-8.html#post7479087
Oké, ff die links doorgenomen. Het zal het 3D scherm worden :). Verbruikt deze meer dan het non-3d scherm? En het 3D-gebeuren kan je afzetten, hopelijk..
Morgen eens chatten ivm azerty tobo, en dan eventueel al bestellen.
Tot wanneer loopt die cashback-actie? En hoeveel % bedraagt deze dan? Ik zie 3- 4- 20- 20% staan.
Met de €90 coupon kom ik uit op €1059 zonder die cashback.

Ben nog wel aan het twijfelen nu of ik de i7 neem of de i5. :? Edit: ik zie net dat je 3D enkel met een i7 qm kan configgen. Dan zal ik wel moeten zeker :).

Wat is er bijgevolg het verschil tussen US en NL qwerty?

[ Voor 9% gewijzigd door Agent 47 op 18-10-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het 3D scherm verbruikt meer, maar je krijgt ook een 9-cel accu, dus netto verandert er niets.

Ik zou overigens niet de chat gebruiken.. als je mailt krijg je een offerte die 10 dagen geldig is. Dan weet je meteen of het wel of niet lukt. Het zou zuur zijn als het uiteindelijk toch niet kan.

De cashback is 20% op het bedrag ex. btw. Dat staat ook in de sheet, en ik zou de i7 nemen: die is namelijk standaard op de configuratie met het 3D scherm.

De toetsenbordlayout kan je opzoeken op wikipedia, ik raad US-international aan. Werkelijk niemand gebruikt de brakke nederlandse layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:54:
Het 3D scherm verbruikt meer, maar je krijgt ook een 9-cel accu, dus netto verandert er niets.

Ik zou overigens niet de chat gebruiken.. als je mailt krijg je een offerte die 10 dagen geldig is. Dan weet je meteen of het wel of niet lukt. Het zou zuur zijn als het uiteindelijk toch niet kan.

De cashback is 20% op het bedrag ex. btw. Dat staat ook in de sheet, en ik zou de i7 nemen: die is namelijk standaard op de configuratie met het 3D scherm.

De toetsenbordlayout kan je opzoeken op wikipedia, ik raad US-international aan. Werkelijk niemand gebruikt de brakke nederlandse layout.
Hmm, oké. Fine by me. Wat is dan verder het verschil tussen het FHD 3D (NL) en het FHD B+RGLED TL (BE) scherm?
Op wiki leek het vrij goed op elkaar. Enkel zie ik nergens het ' > \ < ' knopje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat? Kan je op belgie het B+RGled scherm kiezen uit de oude studio 17? Volgens mij haal je de xps 17 en xps 15 door elkaar.

Het B+RGled scherm is een wide gamut scherm. Als je het beste scherm onder de €2000 zoekt kun je nu ophouden met zoeken en deze kopen. De voornaamste reden dat ik een fan ben van de xps 15.

De wiki is trouwens niet helemaal accuraat.. ik hoorde dat erop stond dat je alleen de 3G kabels krijgt als je de TV turner neemt. Dat is precies omgekeerd. Als je niet de TV turner neemt zit er standaard een 3G kaart in... meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:29:
Wat? Kan je op belgie het B+RGled scherm kiezen uit de oude studio 17? Volgens mij haal je de xps 17 en xps 15 door elkaar.

Het B+RGled scherm is een wide gamut scherm. Als je het beste scherm onder de €2000 zoekt kun je nu ophouden met zoeken en deze kopen. De voornaamste reden dat ik een fan ben van de xps 15.

De wiki is trouwens niet helemaal accuraat.. ik hoorde dat erop stond dat je alleen de 3G kabels krijgt als je de TV turner neemt. Dat is precies omgekeerd. Als je niet de TV turner neemt zit er standaard een 3G kaart in... meestal.
Ik haal het idd door elkaar. Ik vroeg me gewoon af of er een "groot" verschil was tussen deze schermen :P.
Jammer genoeg kom ik net te weten dat de deal via NL niet doorgaat. Dus ik ben wel genoodzaakt deze via BE aan te kopen. En daar een XPS17 met 3D scherm vééél te duur wordt (€1250 met 10% bon), bekijk ik -nogmaals- eens de XPS15 met FHD B+RG (enkel i5/i7 is dan nog de "vraag").
Heb eens 4 setupjes gemaakt (2 uit de deals, 2 rechtstreeks uit het gamma) en de prijzen variëren van €921 tot €1147. Allen ook met 3 jaar Next Day In-Home Service.
De eerste (€921) is met een i5-2430M, 4GB RAM, 500GB en 1GB GT525.
De laatste (€1147) is dan een tijdelijke actie met i7-2670QM, 8GB (ipv 6) RAM,750GB (ipv 500) HDD en 2GB GT540 en enkel FHD RGB als optie.

Tussenliggende setupjes:
a)i7-2670QM, 500 GB, 4GB RAM, 1GB GT525 (€1057)
b)i7-2670QM,500 GB, 4GB RAM, 2GB GT540 (€1102)

Welke zou je mij aanraden?

Als je de laatste (€1147) en het b-setupje neemt (€1102) zie je dat die tijdelijke actie goedkoper is. Deze is €45 duurder, maar in ruil krijg je wel 8GB RAM en een 750GB HDD. Dat is ergens wel een koopje. Ik ga voor die prijs net de latjes kunnen kopen om ze zelf te kunnen upgraden.

[ Voor 13% gewijzigd door Agent 47 op 18-10-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Energon schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:48:
[...]

Ik haal het idd door elkaar. Ik vroeg me gewoon af of er een "groot" verschil was tussen deze schermen :P.
Jammer genoeg kom ik net te weten dat de deal via NL niet doorgaat. Dus ik ben wel genoodzaakt deze via BE aan te kopen.
why?

Belgische variant van de sheet overigens: http://dl.dropbox.com/u/18772348/Dell/prijzen%20BE.xlsx
En daar een XPS17 met 3D scherm vééél te duur wordt (€1250 met 10% bon), bekijk ik -nogmaals- eens de XPS15 met FHD B+RG (enkel i5/i7 is dan nog de "vraag").
Heb eens 4 setupjes gemaakt (2 uit de deals, 2 rechtstreeks uit het gamma) en de prijzen variëren van €921 tot €1147. Allen ook met 3 jaar Next Day In-Home Service. De eerste (€921) is met een i5. De laatste (€1147) is dan een tijdelijke actie met i7-2670QM, 8GB (ipv 6) RAM,750GB (ipv 500) HDD en 2GB GT540 en enkel FHD RGB als optie.

Welke zou je mij aanraden?
Ik weiger een laptop aan te raden die zo duur is zonder 1080p scherm, zoveel meerwaarde bied dat. Uit deze selectie, zonder enige twijfel de laatste optie.

Als dat teveel is, neem een 2e-handse ofzo.. een goed scherm is veel meer waard dan die i7. Investeer als eerste in het scherm, daarna in een SSD, daarna in de grafische kaart als je wilt gamen, en pas daarna in de processor. De reden dat ik mijn laptop wil opgraden naar de xps 15 is niet prestaties, maar bouwkwaliteit, features, en het nog betere scherm. dat de processor 3x zo snel is en de GPU 2x zo snel is mooi meegenomen. In de praktijk merk je dat echter nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:58:
[...]
why?

Belgische variant van de sheet overigens: http://dl.dropbox.com/u/18772348/Dell/prijzen%20BE.xlsx

[...]

Ik weiger een laptop aan te raden die zo duur is zonder 1080p scherm, zoveel meerwaarde bied dat. Uit deze selectie, zonder enige twijfel de laatste optie.

Als dat teveel is, neem een 2e-handse ofzo.. een goed scherm is veel meer waard dan die i7. Investeer als eerste in het scherm, daarna in een SSD, daarna in de grafische kaart als je wilt gamen, en pas daarna in de processor. De reden dat ik mijn laptop wil opgraden naar de xps 15 is niet prestaties, maar bouwkwaliteit, features, en het nog betere scherm. dat de processor 3x zo snel is en de GPU 2x zo snel is mooi meegenomen. In de praktijk merk je dat echter nauwelijks.
Omdat het niet mijn familie is, die in NL woont.. Het is een familielid van een vriend van onze familie.
Om eventuele problemen/discussies te vermijden, besloten om toch maar hier die laptop aan te kopen.

2e-hands wil ik niet :). Dan geef ik liever wat meer uit aan een nieuwe. Btw, voor mijn grootschalig 'ik-zoek-een-geschikte-laptop' onderzoek wist ik niet erg veel over SB processoren en al die componentjes etc etc.
Nu weet ik er een pak meer over, maar om nu helemaal een 2e-hands laptopje om te bouwen? Daar heb ik de tijd niet voor :+ .

Zijn er verder nog dingen die belangrijk zijn om te weten?

Bij die laatste setup zit er standaard een Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR) kaartje. Geeft dit een goed bereik? Heb geen zin om nu heel het XPS15 topic af te neuzen.
Refund voor W7 zal zeker niet gaan?
6-cell is beter als de 9-cell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Energon schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:14:
Bij die laatste setup zit er standaard een Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR) kaartje. Geeft dit een goed bereik? Heb geen zin om nu heel het XPS15 topic af te neuzen.Refund voor W7 zal zeker niet gaan? 6-cell is beter als de 9-cell?
Dus moeten wij het voor jou doen? Kom op zeg, beetje eigen inzet is een hele kleine moeite natuurlijk :|

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
CLB schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:20:
[...]

Dus moeten wij het voor jou doen? Kom op zeg, beetje eigen inzet is een hele kleine moeite natuurlijk :|
Begrijp me niet verkeerd, ik hou deze topics al een hele tijd in de gaten. Al vanaf mid-april heb ik nauwgezet elk antwoord gelezen op zowel het XPS15 als 17 threadje.

Nu ik gewoon bijna de knoop kan doorhakken, vroeg ik me bovenstaande dingen af, die ik in de loop wel gelezen heb, maar ik weet het gewoon niet juist meer. Daarstraks haalde ik al de schermen door elkaar :).
Het is niet van lui zijn.. eerder een bevestiging op hetgeen ik al weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Ik kan hiermee bevestigen dat de deal via NL toch doorgaat *joepie*.
Was al bezig om een XPS 15 samen te stellen in BE met het FHD RGB scherm en die zou me nog steeds veel geld kosten.
Nu, ik zie net bij de registratie bij de mastercard-actie dat je enkel een CC kan invoeren die uitgegeven is in NL (optieloos zelfs). Da's wel jammer, want ik zal zelf de betaling uitvoeren vanuit BE.
Dus zal alvast niet gebruik kunnen maken van de mastercard-actie, of toch?

Verder zoek ik dus wel een werkende 10% code en een geldcoupon van €90. Deze kunnen toch beide gebruikt worden in 1 bestelling hoop ik?

Ps: Darkstone, je bent toch echt zeker dat de garantie overdraagbaar is naar BE hé? Dus aanmelden via de garantiepagina en mijn adresgegevens invullen. Verder niks?

[ Voor 10% gewijzigd door Agent 47 op 19-10-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Energon schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:04:
Dus zal alvast niet gebruik kunnen maken van de mastercard-actie, of toch?
Dat zou kunnen, ik heb me er niet in verdiept.
Verder zoek ik dus wel een werkende 10% code en een geldcoupon van €90. Deze kunnen toch beide gebruikt worden in 1 bestelling hoop ik?
De sheet doet het goed, dus ja.
Ps: Darkstone, je bent toch echt zeker dat de garantie overdraagbaar is naar BE hé? Dus aanmelden via de garantiepagina en mijn adresgegevens invullen. Verder niks?
Ja dat weet ik echt zeker. Misschien vereist het een telefoontje, maar ik weet zeker dat de garantie overdraagbaar en internationaal is.

Het is trouwens geen RGBled scherm, maar een B+RGled scherm. Die naam gebruikt dell voor de panelen van AU Operonics met aangepast Wled. Dat zijn de enige LED panelen die een fatsoenlijke color gamut kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:15:
[...]
Dat zou kunnen, ik heb me er niet in verdiept.

[...]
De sheet doet het goed, dus ja.

[...]

Ja dat weet ik echt zeker. Misschien vereist het een telefoontje, maar ik weet zeker dat de garantie overdraagbaar en internationaal is.

Het is trouwens geen RGBled scherm, maar een B+RGled scherm. Die naam gebruikt dell voor de panelen van AU Operonics met aangepast Wled. Dat zijn de enige LED panelen die een fatsoenlijke color gamut kunnen bereiken.
Eventjes copy-paste vanop hun site:
Iedere inwoner van Nederland van 18 jaar of ouder, die in het bezit is van een MasterCard creditcard kan zich eenvoudig en kosteloos aanmelden op haalmeeruitjecard.nl. Er is echter slechts één account per e-mailadres mogelijk.

Not for me dus :).

Dien ik dan te bellen naar Dell NL of BE? Adresgegevens invoeren op Dell NL of BE?

Ik zoek nu enkel nog de 10% korting. Dan plaats ik de bestelling nu nog. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik deze posts hier allemaal lees ben ik nog eens opnieuw naar DELL gaan kijken :)
@ Energon jou doelstellingen zijn ongeveer dezelfde als de mijne op gebied van gebruik, (vectorworks etc gebruik ik ook :) ) dus we zitten met hetzelfde probleem, weinig laptops voor een goeie prijs/kwaliteit..

Ik kan onmogelijk die uit NL laten overkomen :) ken niet iemand die er woont of familie is..
het irriteert me steeds maar meer en meer :) tenzij ik toch kies voor een 15 ipv de 17 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:42:
Nu ik deze posts hier allemaal lees ben ik nog eens opnieuw naar DELL gaan kijken :)
@ Energon jou doelstellingen zijn ongeveer dezelfde als de mijne op gebied van gebruik, (vectorworks etc gebruik ik ook :) ) dus we zitten met hetzelfde probleem, weinig laptops voor een goeie prijs/kwaliteit..

Ik kan onmogelijk die uit NL laten overkomen :) ken niet iemand die er woont of familie is..
het irriteert me steeds maar meer en meer :) tenzij ik toch kies voor een 15 ipv de 17 :)
Heb jouw post ook al bekeken ;). Idd ongeveer hetzelfde doel/eisen :).
Ik kan nu gelukkig wel via NL bestellen, maar anders ging ik toch voor een XPS15 met het B+RGLed scherm. XPS17 is gewoon te duur om in BE te bestellen. Enkel en alleen het Full HD met 3D scherm + kaart betaal je €375 voor.
Heb alle mogelijke configs bekeken en prijs/kwaliteit kwamen er maar 2 uit. 1 met FHD en 1 met 1600x900 resolutie. Let wel, ik heb hierbij 3 jaar garantie genomen.
Mocht je interesse hebben kan ik je de prijzen doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt helemaal wat je zegt :)
denk jij dat het te overwegen valt toch maar de 15 te nemen?
of is die 17 dan toch zoveel beter naar kwaliteit en schermgrootte toe :)
De XPS15 met het B+RG LED scherm is zoiezo een must dan..
Ik moet er zoiezo een extern nummeriek klaviertje bijkopen want voor vectorworks enz werk ik toch beter zo dan te zitten prutsen met die cijfers bovenaan mn toetsenbord! (kan puur persoonlijk zijn)

Als je wil mag je altijd eventuele setups/prijzen doorgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:30:
klopt helemaal wat je zegt :)
denk jij dat het te overwegen valt toch maar de 15 te nemen?
of is die 17 dan toch zoveel beter naar kwaliteit en schermgrootte toe :)
De XPS15 met het B+RG LED scherm is zoiezo een must dan..
Ik moet er zoiezo een extern nummeriek klaviertje bijkopen want voor vectorworks enz werk ik toch beter zo dan te zitten prutsen met die cijfers bovenaan mn toetsenbord! (kan puur persoonlijk zijn)

Als je wil mag je altijd eventuele setups/prijzen doorgeven :)
Enkel jammer dat de 15 geen numeriek klavier heeft idd. Dus extern is wel aangewezen, ook in VW (want bij 3D tekenen werken die shift+cijfertoetsen niet eens!)
Toch kies ik voor de 15 want in VW is full hd resolutie een verademing. Nu schuif ik constant heen en weer om mijn tekening deftig te zien (1280x800 op 15,4"). Een ware hel, ik zeg het je :).
Ik stuur je vanavond of morgen de setups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, ik zit thuis te werken op een 24" dus das wel top! :) mn laptop hangt daar dus aan maar mijn laptopscherm zelf is kapot, al enkele maanden, dus ik zoek een vervanger om toch op een andere locatie deftig te kunnen werken! :) daarom dat ik bv geen zin heb om te zitten scrollen en schuiven bij de nieuwe laptop.
dat zal wel geen probleem zijn dan bij die 15?
Nu wordt het nog maar eens rondkijken naar die 15" dan :p zit al weken te zoeken achter 17" laptops, lees ik er zoveel over en kan ik weer opnieuw beginnen!
welke processor enz ik nu weer het beste kies + 2 GB grafische kaart, betere optie?
ik gebruik om te renderen Artlantis trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we het toch over schermen hebben.. nog een groot voordeel van de xps lijn vind ik de displayports. Geen enkele andere laptop lijkt dat te bieden, daar zit nog VGA + hdmi op. Dat kan ik niet begrijpen, aan zo'n ding kan je dus geen pricewatch: Dell Ultrasharp U2711 of vergelijkbaars hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:46:
Klopt, ik zit thuis te werken op een 24" dus das wel top! :) mn laptop hangt daar dus aan maar mijn laptopscherm zelf is kapot, al enkele maanden, dus ik zoek een vervanger om toch op een andere locatie deftig te kunnen werken! :) daarom dat ik bv geen zin heb om te zitten scrollen en schuiven bij de nieuwe laptop.
dat zal wel geen probleem zijn dan bij die 15?
Nu wordt het nog maar eens rondkijken naar die 15" dan :p zit al weken te zoeken achter 17" laptops, lees ik er zoveel over en kan ik weer opnieuw beginnen!
welke processor enz ik nu weer het beste kies + 2 GB grafische kaart, betere optie?
ik gebruik om te renderen Artlantis trouwens..
Bij elke laptop met full hd resolutie zal je prima op kunnen werken. Heeft niets met schermgrootte te maken ;). Op de 17" zal het gewoon ietsje groter weergegeven worden.
Ik werk nu al 3 jaar op dit laptopje zonder extern scherm. Het is te doen, maar niet comfortabel.
Daarmee dat ik het combineer met laptopstaander en ext. toetsenbord. Veel handiger. Maar nu dus een full-sized toetsenbord in de laptop >:).
Er zijn zeker wel alternatieven, maar als je Darkstone's bevindingen leest kan ik hem ergens wel gelijk geven dat Dell gewoon betere waren biedt dan Asus en Sony. Sony ziet er nog iets gelikter uit qua design, maar toch een pak duurder weer.
Ik neem sowieso de i7 quad, futureproof is dit het beste gewoon (gamen doe ik niet op een pc).
De grafische kaart is voor mij minder van belang, ik zou eerder voor meer werkgeheugen gaan. VW + RW heeft min. 4GB ram nodig, ik ga mij waarschijnlijk extra latjes aankopen (niet bij Dell).
Nog nooit van Artlantis gehoord, ziet er best wel goed uit. Duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel kijk :) ik overweeg nu toch wel sterk om die 15 te nemen! :)

En idd wat Darkstone zegt, daar geef ik hem ook 100% gelijk in :) Asus ed zijn goed maar niet top :)
dus liever ietsje meer betalen maar dan toch ook meer terugkrijgen voor je geld!

een i7 is zoiezo ook wat ik erin zou stoppen :) alleen welke dan? en gamen doe ik ook niet op laptop maar na grafische prestaties toe bij het tekenen?
Ja dat ram geheugen is best wel nodig :)

Trouwens Artlantis koop je voor 500 euro ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:20:
Wel kijk :) ik overweeg nu toch wel sterk om die 15 te nemen! :)

En idd wat Darkstone zegt, daar geef ik hem ook 100% gelijk in :) Asus ed zijn goed maar niet top :)
dus liever ietsje meer betalen maar dan toch ook meer terugkrijgen voor je geld!

een i7 is zoiezo ook wat ik erin zou stoppen :) alleen welke dan? en gamen doe ik ook niet op laptop maar na grafische prestaties toe bij het tekenen?
Ja dat ram geheugen is best wel nodig :)

Trouwens Artlantis koop je voor 500 euro ofzo :)
De standaard die aangeboden wordt (i7 2670QM), is een verbetering tov de 2630QM.
Tenzij je nog eens €95 wilt bijbetalen voor een iets zwaardere.
VW hangt niet af van een sterke grafische kaart, misschien Artlantis wel? Bekijk systeemvereisten eens :).
Hm, dat progje is niet voor mij aanbesteed (ik ben nog student) ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus een xps 15" met
i7- 2670qm
2GB grafische kaart
en natuurlijk dat FHD B+RGLED scherm
al de rest blijft staan zoals het staat standaard
komt op 1099 euro bij mij :)
kan nog een bon van 10% ingeven dus gaat nog stuk af..
goeie deal? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien mogelijk zou ik de GT525m nemen. Ik betwijfel of je iets aan die 2GB gaat hebben, en de kaarten zijn verder identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan enkel de 2GB selecteren bij die config :)

Heb nu wel andere config gekozen en nu kan ik wel kiezen tussen de beide..
de 525M dan maar nemen?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:51:
Dus een xps 15" met
i7- 2670qm
2GB grafische kaart
en natuurlijk dat FHD B+RGLED scherm
al de rest blijft staan zoals het staat standaard
komt op 1099 euro bij mij :)
kan nog een bon van 10% ingeven dus gaat nog stuk af..
goeie deal? :)
Je moet volgende laptop selecteren.
Basisprijs €849 --> i7 2670qm, 4GB, 500GB hdd, 1GB GT525.
Dan gewoon FHD scherm als optie = €1049 (besparing van €45 tov 2GB GT540).

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja inderdaad :D net voor je gepost hebt kwam ik ook tot die conclusie! :)

daar krijg ik dus een goeie setup voor dat geld? :)
eventueel nog ram bijkopen maar dat kan ook achteraf wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tipje: pak de belgische sheet *nieuw* en vul in welke kortingsbonnen je beschikbaar hebt. Dat is een stuk sneller en overzichtelijker.

Volgens mij kan je de vaste €40 60 90 bonnen verwijderen en de 10% laten staan, maar ik weet niet precies wat de acties in belgie zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:04:
ja inderdaad :D net voor je gepost hebt kwam ik ook tot die conclusie! :)

daar krijg ik dus een goeie setup voor dat geld? :)
eventueel nog ram bijkopen maar dat kan ook achteraf wel
^^ je moet echt elke config bekijken, dan pas kan je een goeie koop doen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Als ik trouwens deze laptop neem (http://configure.euro.del...0x5m05&s=bsd&fb=1&vw=list) en daarbij kies voor het HD-scherm, kom ik uit op 780 euro zonder kortingen. Dat scheelt ongeveer €200 met de andere opstelling (vanuit de spreadsheet, HD-scherm gekozen), en volgens mij heb ik dezelfde computer. Doe ik iets verkeerd of zijn de prijzen gedaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exclusief BTW en verzendkosten.

Die fout kom ik bijna elke week wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Dat verklaart het! Wel stom dat de ene pagina mét en de andere pagina zónder btw weergeeft.

* :X

[ Voor 4% gewijzigd door HotFix op 21-10-2011 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De pagina's ex. btw kun je enkel bereiken als je op de homepage van dell kiest voor bedrijven in plaats van voor thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

Momenteel ben ik voor mijn vriendin aan het kijken voor een leuke allround laptop, ze wil niet meer als €500,- uitgeven, maar wel een goed merk en er ook nog eens een spelletje als The Sims 3 met alle expansions er op kunnen spelen *zucht* :P

Nu zag ik deze in het Expert krantje:

ASUS
15,6" notebook
A53E-SX294V. Met o.a. Intel Core i5-2410M
processor, 4 GB geheugen, 500 GB harde schijf
LED-scherm, Intel HD graphics 3000 grafische kaart

Ik heb even vergeleken en gekeken maar andere laptops hebben toch vaak een mindere processor erin en een grafische kaart die gelijk staat aan de HD 3000 chip. Maar omdat de i5 kan turboboosten zal de 3000 toch sneller zijn heb ik begrepen?

Er zijn zoveel laptops rond deze prijs, de ene weer met een betere grafische kaart en weer slechtere processor ... deze laptop ziet er goed uit aan alle kanten ... ik ben alleen niet zeker van de grafische chip. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GC-Martijn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-12-2018
ik heb momenteel een desktop (oude core duo) waarmee ik eigenlijk nog uit te de spreekwoordelijke voeten kan.
echter ben ik toch van plan een laptop te gaan kopen, die ik hoofdzakelijk op m'n bureau laat liggen, en dan aansluit op een externe monitor. misschien later een standaard ernaast om zo 2 monitoren te gebruiken (laptop en extern monitor)

De eerste rede waarom ik een laptop ga aanschaffen is omdat de huidige desktop herrie maakt (fans/etc)
Nu mag de nieuwe niet meer dan € 1200,- gaan kosten en is de enige en belangrijkste eis dat deze geen herrie maakt en niet kleiner dan 15".

Dus als ik photoshop en dreamweaver heb openstaan deze niet vervolgens gaat blazen.

Verder heb ik eigenlijk geen eisen...
Op internet kom ik dit aspect niet zoveel tegen, neem bijv. de ASUS N55SF-S1125V overal testrapporten maar niet of die gaat blazen/herrie maakt.

edit: of moet ik dan gaan voor een 15" macbook pro ? ik meen dat die ook blazen/herrie konden maken...

[ Voor 5% gewijzigd door GC-Martijn op 24-10-2011 14:11 . Reden: apple ]

// - bla la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheAshcat schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:59:
Momenteel ben ik voor mijn vriendin aan het kijken voor een leuke allround laptop, ze wil niet meer als €500,- uitgeven, maar wel een goed merk en er ook nog eens een spelletje als The Sims 3 met alle expansions er op kunnen spelen *zucht* :P

Nu zag ik deze in het Expert krantje:

ASUS
15,6" notebook
A53E-SX294V. Met o.a. Intel Core i5-2410M
processor, 4 GB geheugen, 500 GB harde schijf
LED-scherm, Intel HD graphics 3000 grafische kaart

Ik heb even vergeleken en gekeken maar andere laptops hebben toch vaak een mindere processor erin en een grafische kaart die gelijk staat aan de HD 3000 chip. Maar omdat de i5 kan turboboosten zal de 3000 toch sneller zijn heb ik begrepen?

Er zijn zoveel laptops rond deze prijs, de ene weer met een betere grafische kaart en weer slechtere processor ... deze laptop ziet er goed uit aan alle kanten ... ik ben alleen niet zeker van de grafische chip. Suggesties?
In elke laptop in deze prijsklasse zit iets als een intel 3000 (of een GT520m/HD6470m. Maar die zijn net zo slecht). Het eerste wat me zo te binnen schiet is pricewatch: Asus K53TA-SX108V.
GC-Martijn schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:55:
ik heb momenteel een desktop (oude core duo) waarmee ik eigenlijk nog uit te de spreekwoordelijke voeten kan.
echter ben ik toch van plan een laptop te gaan kopen, die ik hoofdzakelijk op m'n bureau laat liggen, en dan aansluit op een externe monitor. misschien later een standaard ernaast om zo 2 monitoren te gebruiken (laptop en extern monitor)

De eerste rede waarom ik een laptop ga aanschaffen is omdat de huidige desktop herrie maakt (fans/etc)
Nu mag de nieuwe niet meer dan € 1200,- gaan kosten en is de enige en belangrijkste eis dat deze geen herrie maakt en niet kleiner dan 15".

Dus als ik photoshop en dreamweaver heb openstaan deze niet vervolgens gaat blazen.

Verder heb ik eigenlijk geen eisen...
Op internet kom ik dit aspect niet zoveel tegen, neem bijv. de ASUS N55SF-S1125V overal testrapporten maar niet of die gaat blazen/herrie maakt.
Ik zou eerder een 17" aanraden voor jouw eisen. Ik kan echter geen enkele notebook bedenken die stiller is dan de concurrentie.

Gezien je photoshop verhaal kom je snel uit bij de xps 15, 17, of bto 15cl36. De asus heeft een minder scherm. Ik hoor van beiden af en toe klachten over de fan. bij de xps 17 3D het minst.
edit: of moet ik dan gaan voor een 15" macbook pro ? ik meen dat die ook blazen/herrie konden maken...
Dat klopt.. de MBP is niet bepaald stil onder hoge load.onder normale load zijn ze zoals de meeste notebooks wel stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:41:
[...]

In elke laptop in deze prijsklasse zit iets als een intel 3000 (of een GT520m/HD6470m. Maar die zijn net zo slecht). Het eerste wat me zo te binnen schiet is pricewatch: Asus K53TA-SX108V.
Hmm nu iets verder gekeken en ik kwam deze tegen:
pricewatch: Asus K53SC-SX075V

i5 met Intel Graphics HD 3000 vs i3 met GeForce GT520M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan liever de GT520m, het verschil is echter niet groot en zit hem voornamelijk in de driverondersteuning. Intel support zijn GPU drivers nog altijd matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:19:
Dan liever de GT520m, het verschil is echter niet groot en zit hem voornamelijk in de driverondersteuning. Intel support zijn GPU drivers nog altijd matig.
Gaat de snellere processor dan niet meer uitmaken? Zelfs zonder de support naar de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat maakt echt geen bal uit. De AMD's zijn nog trager maar door de veel betere GPU zou ik die kiezen als gamen prioriteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GC-Martijn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-12-2018
Ik zou eerder een 17" aanraden voor jouw eisen. Ik kan echter geen enkele notebook bedenken die stiller is dan de concurrentie.

Gezien je photoshop verhaal kom je snel uit bij de xps 15, 17, of bto 15cl36. De asus heeft een minder scherm. Ik hoor van beiden af en toe klachten over de fan. bij de xps 17 3D het minst.
Ik heb ff snel gekeken naar die xps 17" maar zie een aantal reactie's dat de fan wel gaat blazen.
http://www.dell.com/nl/be...0x7m07&model_id=xps-l702x
Er zit een fout in de hardware, de fan kan alleen 0 toeren 3200 toeren of 6400 toeren. Als het kan schakelt de xps de fan op 0 toeren. Dan wordt ie natuurlijk te heet en blaast ie ineens op 6400 toeren.
Het scherm maakt me niet zoveel uit, aangezien ik hoofdzakelijk een externe monitor gebruik.

Ik heb het vermoede dat het een gok gaat worden, is bekend of de sony vario's herrie maken ?

// - bla la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De E serie had vroeger last van een doordringende pieptoon, en als nadeel van de SA en SB (SE, de 15.6" variant, nog niet bekend) series wordt vaak genoemd dat de fan herrie maakt onder normaal gebrui.. dat blijft dus een enorme gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Aangezien ik niet echt veel verstand heb van hardware zou ik jullie graag om advies willen vragen. Ik gebruik mijn computer voornamelijk voor grafische 2d en 3d toepassingen. Denk daarbij vooral aan AutoCad, 3dsMax, Revit en Photoshop/Indesign. ik zou graag een laptop met SSD kopen, omdat ik vaak multitask en veel verschillende bestanden open/schrijf. Ik stel daarnaast een goede bouwkwaliteit op prijs.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een dell 15z:
2nd generation Intel® Core™ i7-2640M processor 2.80 GHz with Turbo Boost
8GB1 Dual Channel DDR3 SDRAM at 1333MHz
256 GB2 Solid State harde schijf ( rpm)
2048MB NVIDIA® GeForce® GT 525M

Is dit een goede keuze met een maximaal budget van 1500;- euro, of raden jullie een ander systeem aan.

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:34:
Hallo,

Aangezien ik niet echt veel verstand heb van hardware zou ik jullie graag om advies willen vragen. Ik gebruik mijn computer voornamelijk voor grafische 2d en 3d toepassingen. Denk daarbij vooral aan AutoCad, 3dsMax, Revit en Photoshop/Indesign. ik zou graag een laptop met SSD kopen, omdat ik vaak multitask en veel verschillende bestanden open/schrijf. Ik stel daarnaast een goede bouwkwaliteit op prijs.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een dell 15z:
2nd generation Intel® Core™ i7-2640M processor 2.80 GHz with Turbo Boost
8GB1 Dual Channel DDR3 SDRAM at 1333MHz
256 GB2 Solid State harde schijf ( rpm)
2048MB NVIDIA® GeForce® GT 525M

Is dit een goede keuze met een maximaal budget van 1500;- euro, of raden jullie een ander systeem aan.

Bij voorbaat dank
Koop u een XPS15 en steek er zelf een SSD bij :)
Heb je nog geld over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook de normale xps 15 nemen. Mocht je dat geen optie vinden vanwege de form factor, dan raad ik de sony SE aan. De xps 15z is een vrij brakke notebook in vergelijking met de xps 15 imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
ik wil een laptop kopen maar ik twijfel tussen de volgende twee:
pricewatch: Asus X5QSF-S1123V
http://h10010.www1.hp.com...4354-5145688-5191483.html
ik zou graag vooral meer willen weten over beide schermen want naar het schijnt zijn de full hd schermen van asus nooit echt hele hoge kwaliteit geweest maar over het scherm op de hp is nauwelijks iets te vinden op internet. dus enige ervaringen of test resultaten over beide schermen zouden fijn zijn(gamut, helderheid en contrast) ik weet eigenlijk ook niet of de hp een mat of glanzend scherm heeft

[ Voor 9% gewijzigd door lucjuh8 op 29-10-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je link is stuq. Maar waarom niet de xps 15 of bto 15CL35?
Het scherm van de N53 valt flink tegen. En de HP is al maaaanden op de markt in de VS en er is nog geen enkele review van, die zou ik persoonlijk ook ontwijken als je een kwaliteitsscherm wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:34:
Ik zou ook de normale xps 15 nemen. Mocht je dat geen optie vinden vanwege de form factor, dan raad ik de sony SE aan. De xps 15z is een vrij brakke notebook in vergelijking met de xps 15 imo.
Ik heb de Sony SE daarstraks in Saturn getest. Echt een bangelijk snel laptopje en zo licht.
Mocht ik het grote scherm niet nodig hebben zou ik eventueel voor deze gaan ipv XPS17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
de BTO en dell zijn voor de zelfde specs boven de 1000 euro terwijl deze twee ronde de 850 te krijgen zijn en ik vind het ook belangrijk dat er goed geluid bij zit wat niet het geval is bij de BTO. ik denk wel dat de HP een wat beter bouwkwaliteit (met matalen behuizing en niet het glimmende vingerafdruk plastic van de asus) maar ik weet dus nog niks over het schermen van de HP of de asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De dell heb je voor €650 met i7 en 1080p scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
zou je a u b een link willen plaatsen naar die dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard :P

Bij dell heb je ladingen kortingsacties. Via de sheet kan je uitrekenen hoe veel je precies onder de streep kwijt bent: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7". Als je even had terugggelezen had je dat overigens ook geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

lucjuh8 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:44:
ik wil een laptop kopen maar ik twijfel tussen de volgende twee:
pricewatch: Asus X5QSF-S1123V
http://h10010.www1.hp.com...4354-5145688-5191483.html
ik zou graag vooral meer willen weten over beide schermen want naar het schijnt zijn de full hd schermen van asus nooit echt hele hoge kwaliteit geweest maar over het scherm op de hp is nauwelijks iets te vinden op internet. dus enige ervaringen of test resultaten over beide schermen zouden fijn zijn(gamut, helderheid en contrast) ik weet eigenlijk ook niet of de hp een mat of glanzend scherm heeft
Als je twijfelt tussen die twee dan raad ik je de HP aan. Beter processor, meer werkgeheugen, WiDi en een ontspiegeld scherm (mat).
Maar als je kijkt naar Dell XPS dan kun je daar moeilijk tegenop wat betreft prijs/specs verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De X5Q heeft ook een mat scherm.

Ik vraag me trouwens af waar je die HP wilt kopen, in NL worden ze niet geleverd met 1080p aldus de pricewatch.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Deze gehele lijn van HP komt in Nederland en inmiddels zijn er al een aantal verkrijgbaar in de winkels. Dus ook het model met de 1080p scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hem inderdaad voor €900 bij http://www.acesdirect.nl/product/6446667/?c_id=012#tabs. Nette prijs voor wat je krijgt qua specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Zelfs nog iets goedkoper; € 874,45

http://vergelijk.ictwijze...illion-dv6-6b41ed-a4c22ea

Ik zit zelf te twijfelen of ik een Full HD of HD scherm moet nemen, zoveel scheelt dat toch niet op een 15,6 inch scherm. Heb nu mijn oog laten vallen op de HP DV6-6b12ed, maar ik zou ook de 6b41ed kunnen nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kent mijn standpunt vast al, maar als je hem met het full-hd scherm te duur vind, neem dan een notebook waar dat scherm wel in het budget valt. Ee dure notebook kopen zonder goed scherm is gewoon dom imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Inmiddels heb ik je standpunt vaker gelezen, je hebt liever een minder processor, minder hardeschijf ruimte, als het beeldscherm maar 1080p is.

Ik kan de 6b12ed kopen voor €799,- en de 6b41ed voor €879. Voor de €80,- extra krijg ik dan een 1080p scherm i.p.v. 720p en 110GB meer schijfruimte en WiDi. Voor de rest zijn de specs identiek. Eens zien welke ik ga kiezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Y.Y.Eagle op 30-10-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@darkstone: Wat maakt de 15z een vrij brakke notebook naar jouw mening? De normale xps is niet te krijgen met een SSD. Zelf een SSD monteren is voor mij niet echt een optie, ik heb totaal geen ervaring met het monteren van componenten en aangezien ik niet in Nederland woon, heb ik liever geen problemen met mijn laptop. Zeker niet als ik die zelf veroorzaak ;)

De Sony SE spreekt mij ook erg aan, maar is met vergelijkbare specificaties wel een heel stuk duurder dan de Dell. Zijn er nog andere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Y.Y.Eagle schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 10:22:
[...]

Als je twijfelt tussen die twee dan raad ik je de HP aan. Beter processor, meer werkgeheugen, WiDi en een ontspiegeld scherm (mat).
Maar als je kijkt naar Dell XPS dan kun je daar moeilijk tegenop wat betreft prijs/specs verhouding.
mijn grote struikelpunt voor de Dell XPS is de slechte videokaart, op http://www.videocardbenchmark.net/ scoort de gt 540m (de best verkrijgbare op de dell) de helft van de punten van de hd 6770m die op de HP zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:06:
[...]

@darkstone: Wat maakt de 15z een vrij brakke notebook naar jouw mening? De normale xps is niet te krijgen met een SSD. Zelf een SSD monteren is voor mij niet echt een optie, ik heb totaal geen ervaring met het monteren van componenten en aangezien ik niet in Nederland woon, heb ik liever geen problemen met mijn laptop. Zeker niet als ik die zelf veroorzaak ;)

De Sony SE spreekt mij ook erg aan, maar is met vergelijkbare specificaties wel een heel stuk duurder dan de Dell. Zijn er nog andere alternatieven?
De normale xps biedt meer waar voor je geld aan. SSD bijsteken is niet moeilijk. Bij de XPS15 kan je ofwel je hdd vervangen (moeilijker), ofwel een ssd caddy aankopen en vervangen met je optische drive (easy).
Bij de xps17 heb je 2 brackets, waarvan 1 gevuld met je hdd. Je kan dan gewoon je ssd in de andere plaatsen (easy).
Sony SE is zeker te overwegen, maar wel duur.
Ik heb mij een XPS17 gekocht (België) en ga wrs tegen de kerstvakantie zelf een ssd bijsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Deze post mag weg*

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:06:
[...]

Stel je zelf de volgende vraag, waarom zou je de xps 15 kopen?

erg goede prijs
erg goede speakers
lange accuduur
uitstekende bouwkwaliteit
zeer goed scherm
quadcore
displayport

Laten we nu eens kijken voor welke van deze criteria de xps 15z in aanmerking komt:

erg goede prijs
erg goede speakers
lange accuduur
uitstekende zeer matige ouwkwaliteit
zeer goed scherm
quadcore
displayport

Je betaalt een stuk meer, en geeft vrijwel al je features op. Voor wat eigenlijk? Een measy 300 gram? Als gewicht je echt zoveel waard is, neem dan de sony SE, dan gaat er een grand total van 850 gram vanaf. Het bouwkwaliteit nadeel kan je dan ook meteen wegstrepen.
lucjuh8 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:46:
[...]

mijn grote struikelpunt voor de Dell XPS is de slechte videokaart, op http://www.videocardbenchmark.net/ scoort de gt 540m (de best verkrijgbare op de dell) de helft van de punten van de hd 6770m die op de HP zit.
Ik ben absolut pro-amd, maar het verschil is echt niet zo groot. Je moet kijken naar de benchmarks van spellen, niet de benchmarks van 3Dmark05. Bij gebrek aan laptops met HD6770m kan ik echter geen fatsoenlijke benches vinden...
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:56:
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en kwam door de Asus N53-series in dit topic terecht. Dus hopelijk zit ik hier goed. Ik zoek een snelle, degelijke 15,4 inch laptop voor dagelijks gebruik die ook zo nu en dan een redelijke game aan kan (denk Call of Duty, Battlefield, etc) en ik kwam via de Pricewatch eigenlijk op een Asus of HP uit.

Ik vond op een aantal fora dat de GeForce GT540M van de Asus beter is dan de Radeon Mobility HD6490 die in 'voor mij optionele' HP laptops zit. Dus zocht ik verder bij Asus en vond ik ook laptops die een resolutie van 1920x1080 (Full HD 1080p) hadden! Dat leek mij een mooie toevoeging en bracht mij: Asus N53SV-S1831V

In dit topic komt deze laptop nog niet voor en ook Google bood vrijwel geen uitkomst qua reviews of meer informatie hierover. Vandaar dus mijn vraag hier, zijn er mensen die ervaring hebben met deze laptop of die hier wat over kunnen zeggen?

Is Full HD op je laptop een echte verbetering ten opzichte van de standaard 1366x768 (WXGA Wide) of zeg je van 'bespaar je het geld'? En daarbij... wat is de invloed op de accu?
Want voor dat geld zou ik ook een intel core i7 processor kunnen aanschaffen in plaats van een i5, maar mijn vraag is dan: is dit merkbaar?
Want ik had eerst deze laptop in gedachten: Asus X53SV-SX288V-NL

Voor de N53SV gaan betekent dat ik 50 euro meer betaal voor een hogere schermresolutie maar dan wel met mindere CPU.

Ik heb enige kennis van laptops, maar het is niet veel. Door vergelijken, sites en forums probeer ik een goede laptop te vinden, dus hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

Mocht ik verkeerd zitten qua topic, dan graag een berichtje waar ik wel naartoe moet.

Hartelijk bedankt in ieder geval,

Ernie

ps. ik sta ook open voor andere laptop suggesties.
Ik zou de N53 toch afraden. Ik vond het al nooit een goede laptop. De xps 15 is beter, en verrassend genoeg een hele bak goedkoper. De enige reden die ik kan bedenken om de N55, de opvolger, te nemen in plaats van de xps 15 is de betere grafische kaart. Heb je die niet nodig dan luid het advies: xps 15. Wil je iets beters vinden zul je je budget een heel groot stuk omhoog moeten schroeven.

Als dat te duur is kom je inderdaad al snel bij een andere asus uit, pricewatch: Asus K53SV-SX146V + SSD is de eerste keuze, een i7 heeft maar weinig zin tegenwoordig. Al laat intel je graag anders geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en kwam daardoor in dit topic terecht. Ik heb inmiddels al heel veel opties bekeken en vergelijkingen gedaan, maar raak nu een beetje de weg kwijt. Ik zoek natuurlijk zoals iedereen het beste voor het minste geld...

Wat zoek ik:
- Snelheid
- Degelijkheid - zo'n 4 jaar levensduur
- 15,4 inch +/-
- 750 euro max (tenzij het echt de moeite waard is)
- Helder scherm (liefst ook buiten)
- Relatief goed geluid uit de boxen!
- Beetje surfen/studeren (maar dit kan elke laptop)
- Zwaardere rekenprogramma's zoals Matlab
- Gaming (multiplayer games als Call of Duty, Battlefield etc)

Ik gebruik mijn laptop elke dag vrij veel, dus probeer een goede keuze te maken binnen mijn budget. Ik kom nu van een Asus F3Sg, maar deze begeeft het nu na 3,5 jaar een beetje...

Asus staat bij mij wel hoog in het vaandel, maar ook HP, Dell of andere degelijke merken zijn optioneel. Acer daarentegen ben ik fel op tegen gezien de slechte ervaringen van welgeteld 6 mensen in mijn omgeving, waaronder ikzelf in het verleden.

Waar heb ik gezocht en wat heb ik gevonden:

Ik gebruik voornamelijk de Pricewatch van Tweakers en lees de best buy guides. Verder probeer ik via Google nog het één en ander uit te zoeken. De opties die ik tot nu toe gevonden heb zijn:

- HP Pavilion dv6-6170sd
Redelijke laptop met goede geluidskwaliteit (Beats). Kwam naar voren in de Notebook Best Buy Guide: augustus 2011 maar de reacties waren niet al te best meende ik.

- Asus X53SV-SX288V-NL
Gelijkwaardig aan de HP, maar met betere grafische kaart meende ik. Ik vond op een aantal fora dat de GeForce GT540M van de Asus beter is dan de Radeon Mobility HD6490 van de HP.

- Asus N53SV-S1831V
Heeft een 1920x1080 (Full HD 1080p) scherm, maar is dat de moeite waard? Je betaald er dus wel duidelijk voor!

- Dell XPS 15
Als we Dell mogen geloven krijg ik speciale aanbiedingen: korting/extra geheugen/extra HDD/Mcafee

Dit zijn de laptops die ik in mijn zoektocht ben tegengekomen en waar ik naar gekeken heb. De vragen die me dan vooral aanspreken zijn:

- Is full HD de extra kosten waard?
- Is intel core i7 echt beter dan i5? Of kan ik voor dat geld beter een andere laptop met betere grafische kaart of geheugen zoeken?

Ik heb enige kennis van laptops, maar het is niet veel. Door vergelijken, sites en forums probeer ik een goede laptop te vinden, dus hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

Ik sta open voor alle laptop suggesties en zie graag meningen tegemoet!

Hartelijk bedankt in ieder geval,

Ernie

@ Darkstone
Ik zag nu pas dat je gereageerd had op mijn vorige bericht. Ik wilde hem even verduidelijken dus heb 'm aangepast! Maar bedankt voor de informatie. Jij zegt dus dat i7 het geld ten opzichte van een i5 niet waard is? Of is dat alleen in mijn prijsklasse zo...? Ik heb even wat dingen toegevoegd zoals een max. bedrag, want jouw Asus was wel een goede optie, maar ik zou wat meer kunnen besteden.
Wat vind jij van de xps 15 die ik bij Dell gevonden heb... of is er een i5 versie die beter is? Heel erg bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 19:30:
@ Darkstone
Ik zag nu pas dat je gereageerd had op mijn vorige bericht. Ik wilde hem even verduidelijken dus heb 'm aangepast! Maar bedankt voor de informatie. Jij zegt dus dat i7 het geld ten opzichte van een i5 niet waard is? Of is dat alleen in mijn prijsklasse zo...? Ik heb even wat dingen toegevoegd zoals een max. bedrag, want jouw Asus was wel een goede optie, maar ik zou wat meer kunnen besteden.
Wat vind jij van de xps 15 die ik bij Dell gevonden heb... of is er een i5 versie die beter is? Heel erg bedankt!!!
Ik zou kijken wat alles precies kost, en da een keuze maken. Ik zou ook enkele dagen wachten met bestellen aangezien er kans is dat de haalmeeruitjekaart actie terugkeert. Dat was 20% korting.Via de sheet kan je precies kijken wat je onder de streep kwijt bent:
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"

Voor een euro of 50 zou ik een i7 nemen. Anders stop je het extra geld in een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:27:
[...]

Ik zou kijken wat alles precies kost, en da een keuze maken. Ik zou ook enkele dagen wachten met bestellen aangezien er kans is dat de haalmeeruitjekaart actie terugkeert. Dat was 20% korting.Via de sheet kan je precies kijken wat je onder de streep kwijt bent:
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"

Voor een euro of 50 zou ik een i7 nemen. Anders stop je het extra geld in een SSD.
Super bedankt! Ik ga die sheet even goed doornemen en ik zag dat die 20% kortingsactie nog t/m vandaag geldig is. Helaas werkte die Dell link niet terwijl de andere aanbiedingen het wel gewoon deden. Heb naar de klantenservice gemaild in de hoop dat ze voor mij nog een uitzondering maken omdat de fout bij hen ligt.
Maar bedankt voor de informatie, misschien dat de XPS zo nog wel prima betaalbaar wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 21:51:
De dell heb je voor €650 met i7 en 1080p scherm..
Ik heb die sheets bekeken maar ik kan er nog geen vinden met i7 en 1080p voor 650 euro leg me a u b uit hoe ik dat moet doen want ik kan het echt niet vinden, ik kon wel kortingen vinden maar niet zoveel dat de Dell goedkoper is dan de HP of de asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lucjuh8 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:18:
[...]

Ik heb die sheets bekeken maar ik kan er nog geen vinden met i7 en 1080p voor 650 euro leg me a u b uit hoe ik dat moet doen want ik kan het echt niet vinden, ik kon wel kortingen vinden maar niet zoveel dat de Dell goedkoper is dan de HP of de asus.
Er was dus
- 20% korting via haalmeeruitjecard.nl
- 10% korting via...
- 40/60/90 euro korting via dell kortingsbon afhankelijk van aankoopbedrag

Als je dat samen verrekend kom je op zeer gunstige prijzen uit en is die 650 euro volgens mij wel realiseerbaar. Maar die 20% en 10% korting gelden dus niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 10% korting wel, de mastercard cashback niet meer. Misschien komt hij nog terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:48:

Ik ben absolut pro-amd, maar het verschil is echt niet zo groot. Je moet kijken naar de benchmarks van spellen, niet de benchmarks van 3Dmark05. Bij gebrek aan laptops met HD6770m kan ik echter geen fatsoenlijke benches vinden...
ik heb op notebookcheck.net een paar goede benchmarks gevonden van beide kaarten en de 6770m van de HP scoort gemiddeld 20 tot 30 % meer fps dan de gt 540m van de Dell, dit vind ik toch nog best wel een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dus een groot verschil met 'De helft van de punten' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimZevenbergen
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-01-2024
Dag tweakers,

Ik heb een vraag voor jullie. Ben opzoek naar een laptop om mee te gamen (bf3/Mw3).
Mijn budget is rond de 1000 euro.
Jammer genoeg heb ik niet zoveel verstand van computers dan de meeste van jullie.
De enige eis die ik heb naast dat hij die spellen moet draaien is een groot scherm.
Heb op de forums een beetje rondgekeken, en denk aan deze laptop MSI GT780-235NL.
Nou vroeg ik mij af of ik dan een goede keus zou maken of dat ik dan beter een ander systeem moet nemen.

Alvast bedankt groetjes Tim

pricewatch: MSI GT780-235NL

[ Voor 9% gewijzigd door TimZevenbergen op 01-11-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:57:
Dat is dus een groot verschil met 'De helft van de punten' :P
Ook al is dit een minder groot verschil met de scores van 3dmark dit is voor mij nog steeds een te groot verschil en dus een reden om niet de Dell te nemen en wel de HP maar aangezien ik nog steeds nauwelijks iets over het full HD scherm van de HP weet behalve dat mensen het aanraden kan ik nog steeds geen beslissing maken.
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste