Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En met een glossy scherm kan je ook buiten zitten, het vereist alleen een hogere helderheid. En inderdaad, alles is widescreen. Echter heb je op een xps 15/ dv6 / sony SE meer verticale pixels dan op een macbook pro 15", wil je meer pixels, dan is de MBP 17" de enige, ik herhaal, de enige optie. En dat ding is duur.

Goede keuzes zijn:
XPS 15: glossy, maar wel erg goedkoop en een enorm goed scherm.
HP dv6: mat, iets duurder. Scherm is OK, maar helderheid is laag (220cd/m)
sony SE: mat scherm, scherm is afhankelijk van je eisen beter of slechter dan de xps, maar je mist een quadcore, en dat doet pijn met videobewerking..
De N55/N53 zijn wat mij betreft geen optie. Je budget is ruim voldoende om de dv6 aan te schaffen, en die is een stukje beter voor zover ik kan kijken.

En in het 17" segment, een optie:
XPS 17 met het 3D scherm. En ja, die is glossy.

Neem onder geen beding een 17" met een mat scherm tenzij je exact weet welk scherm je krijgt. Alles in dit segment heeft een N173HGE-L11, en dat is een scherm waar zeer veel mensen ontevreden over zijn. Daardoor valt de hele line-up van bto, consumenten dell en asus meteen af. Een zakelijk model is een optie, maar welk scherm daarin zit? Ik heb geen idee.

En ja, die zijn allemaal €800-1000. Tussen dat segment en de MBP zit echter helemaal niets voor jouw eisen. enkel game notebooks. Er zijn wel bepaalde modellen zoals de envy 15 en samsung, die zijn het geld echt niet waard, de prijs/kwaliteit verhouding van de 4 notebooks hierboven is zo verschrikkelijk veel beter.

Edit: ik vergaat dat je voor €1500 ook een lenovo W520 kan importeren. Misschien is dat iets?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camaro79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-02-2024
Bedankt voor de vele info.
Ik denk dat het dan toch maar weer een glans scherm met widescreen wordt.
Een harde schijf kan ik altijd zelf nog vervangen voor een grotere.
Suggesties voor een laptop met het zo snel mogelijk omzetten van video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een zo snel mogelijke processor + koeling. Over het algemeen. Maar ik zou je wel aanraden even te onderzoeken wat er allemaal kan met de programma's die jij gebruikt. Misschien kan je wel quicksync oid gebruiken: http://www.anandtech.com/...00k-core-i3-2100-tested/9 dan doet de processor er niet meer zoveel toe, en misschien kan je de boel wel versnellen met een GPU, maar dat zul je zelf even moeten ondrezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camaro79
Ik zit nu zelf naar de EPX 15 te kijken. Ziet er inderdaad wel interessant uit.
Je kan daar als optie ipv de standaard i7-2670QM ook de i7-2860QM nemen.
Weet je of dit voor € 386,55 extra ook wel veel meerwaarde heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft wel zin, maar niet voor de prijs die dell ervoor vraagt. Het is maar 300mhz winst (of nog minder? Ik kan het niet duidelijk vinden). Leuk voor €100 als je die extra snelheid echt wil, voor €300, echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camaro79
Quicksync ziet er wel heel erg leuk uit, maar als ik het nu zo'n beetje lees, heeft dit alleen effect bij de programma's: Cyberlink’s Media Espresso 6 en Arcsoft’s Media Converter 7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben opzoek naar een vervangertje voor mijn desktop pc.
nou ben ik helaas een leek op het gebied van pc/laptop en zou ik dus ook niet weten waar ik naar zou moeten kijken.

ik zoek een laptopje waar ik op kan mailen, muziek luisteren, youtube filmpjes kan kijken, en gebruik kan maken van word.
ik heb een budget van 300/350 euro

Nou zag ik een laptop van acer, maar nou weet ik niet of dit een goede keus is.
pricewatch: Acer Aspire 5733Z-P624G50MI

of weten jullie misschien een beter laptopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dat inderdaad de beste keuze is. In dit segment worden nog laptops verkocht met 2GB RAM :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:15
@Camaro79: Ik heb even gekeken en met de huidige dollar zou je met onderstaande configuratie uitkomen op. 1450,76 euro. Dan heb je nog 50 euro over om er 4GB extra ram geheugen in te zetten.

De voordelen van dit systeem zijn.
Zeer goed scherm! Full HD, mat, inclusief een calibratie systeem in je laptop. Je klapt hem dicht en laat hem even scannen vervolgens is hij gekalibreerd.
Snelle processor.
Snelle professionele videokaart
Batterij die lang mee gaat.

Description
ThinkPad W520
Processor: Intel Core i7-2760QM Processor (2.40GHz, 6MB L3, 1333MHz FSB)
Operating system: Genuine Windows 7 Professional 64
Display type: 15.6" FHD (1920 x 1080) LED Backlit Anti-Glare Display, Mobile Broadband Ready
System graphics: NVIDIA Quadro 2000M Graphics with 2GB DDR3 Memory
Color sensor: Color Sensor
Total memory: 4 GB DDR3 - 1333MHz (1 DIMM)
Keyboard: Keyboard US English
Pointing device: UltraNav with TrackPoint & touchpad plus Fingerprint reader
Camera: 720p Camera
Hard drive: 500 GB Hard Disk Drive, 7200rpm
Optical device: DVD recordable multiburner
System expansion slots: Express Card Slot & 4 in 1 Card Reader
Battery: 9 cell Li-Ion Battery - 55++
Bluetooth: Bluetooth 3.0
Integrated WiFi wireless LAN adapters: ThinkPad b/g/n

Het enige en grootste probleem is. Je moet hem uit Amerika over laten komen. :9 :+
http://www.lenovo.com/us/en/?mobile=no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan hem voor minder uit ebay halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:15
Ah natuurlijk! Ebay. Als dat echt zo is dan ga ik er misschien nog wel eens naar kijken hoe goed dat te doen is. Eens even prijzen vergelijken. Vind het echt een goede laptop, werk nu op een w520 maar vind het scherm echt mager en de video kaart had net wat sterker mogen zijn. Maar qua degelijkheid, toetsenbord, ergonomie is het een topper en zou ik niets anders willen. (ook ideaal zo'n pointstick, had er nooit mee gewerkt maar werkt heerlijk)

Even voor de duidelijkheid ik heb dus een w520 zonder full hd scherm en een langzamere videokaart dan ik hierboven beschreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tweaker heeft deze gekocht: http://www.ebay.nl/itm/LE...Nov05&hash=item25654961ff
Een half jaar terug ongeveer, toen de dollar nog laag stond. Ik kan de discussie (in een DM) wel eens opduiken als daar vraag naar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Hallo mede tweakers,

Ik zoek een high-end multimedia notebook als opvolger voor mijn Toshiba Qosmio G40.
Als het kan graag weer een Qosmio, alleen gebruikt Toshiba deze serie nu ook voor gaming, terwijl ik hem vooral gebruik als media center, dus vraag me af of deze X770 daar wel geschikt voor is.
Daarnaast ben ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn van 3D in een laptop. De keuze zou dan gaan tussen deze:

pricewatch: Toshiba Qosmio X770-11E
of deze
pricewatch: Toshiba Qosmio X770 3D

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.anandtech.com/...5-toshibas-gamer-grows-up

Ik zou de toshiba echt niet nemen. Dat ding is *monsterlijk duur* voor wat je krijgt in vergelijking met de gebruikelijke concurrentie:
De XPS 17 kost €800 na enig uitzoekwerk, en bevat een iets tragere grafische kaart en datzelfde 3D scherm
De Alienware M17x kost €1600 en bevat wederom datzelfde 3D scherm en een 2x zo snelle grafische kaart.
Dit is de 3e keer dat ik dit argument aanhaal deze week.. Als zelfs alienware een laptop aanbied die goedkoper is met een 2x zo snelle grafische kaart, dan is je prijsstelling hopeloos verkeerd.
Daartussen heb je altijd nog de pricewatch: MSI GT683DX-470NL of de pricewatch: MSI GT780DX-268NL met steelseries toetsenbord.

De toshiba is vooral geschikt als je perse een lichte notebook met een redelijke grafische kaart wil en het scherm en de prijs je niet kunnen schelen. In alle andere gevallen: een slechte deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Oke, bedankt voor je advies! Ik ben niet zo MSI-achtig dus dan gaat mijn voorkeur toch meer uit naar Dell.
En is een XPS als media center niet beter geschikt dan een Alienware gaming notebook?
De beperkte accuduur vind ik niet zo belangrijk, aangezien hij nu ook altijd aan de stroom hangt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt van je budget af. Als je onder de €1000 wilt blijven dan kom je automatisch uit bij de XPS 17. Als je €1600 te besteden hebt dan is de Alienware iets beter gebouwd met een betere grafische kaart. En.. dat is het eigenlijk. De speakers op de XPS zijn wel een stuk beter als je dat een argument vind. De alienware heeft weer regenboog toetsenbordverlichting.

Om op de genoemde prijzen te komen is overigens een creditcard nodig: https://www.haalmeeruitje...-pagina.jsp?id_part=30294.
Rekenhulp is wellicht ook interessant... Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede tweakers,

Ik zoek ook een high-end multimedia notebook

Hiervoor een MSI GT720 gamelaptop gehad.

Budget ongeveer 1100 euro.

Heb de Asus N75SF en de Dell XPS 17 op het oog.

De XPS 17 word regelmatig aangehaald hier.

iemand ervaring met het 3d type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 weken wachten, en daarna een XPS 17 oppikken uit V&A :)

Dell XPS 17, 2x 512GB SSD blunder
Dell heeft een mooie blunder gemaakt en ~100 tweakers hebben zo'n ding besteld voor de verkoop. Ik inclusief :+ Je bent net te laat om er nog een te bestellen.

De N75 zou ik niet doen. Hij is duurder (nieuw bedoel ik dan) en het toetsenbord slecht imo: productreview: Asus N55SF-S1060V review door Verwijderd. Onder andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ben nog aan het twijfelen. Nu met de groupon komt een 15z wel in de goede prijsklasse (tot 800,-). Samen de 10% korting en haalmeeruitjecard kom ik in de richting van 70,-. De vraag is, wat krijg ik daar extra voor tov een inspirion of xps15 van +/- 750,-? Hij is niet veel lichter volgens mij en voor 750,- kan ik in de xps ook een 9cell accu stoppen. Het beeldscherm van de 15z is wel fullhd, weet niet zeker ik of ik dat het waard vind. Ik speel trouwens geen spellen en draai ook geen ingewikkelde applicaties. Ik vind batterijduur(hoe langer hoe beter) erg belangrijk en ik wil er minstens 3 jaar mee doen. De reden dat ik mijn huidige laptop wil vervangen is omdat deze naar 4,5 jaar uit elkaar valt (Asus, core2duo, 4gig, 9cells-china batterij). Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik je even wijzen op productreview: Dell XPS 15z (15Z-2198) review door Safihre en dan vooral op Safihre in 'productreview: Dell XPS 15z (15Z-2198) review door Safihre' :P

De 15z is een zeer matige laptop kwalitatief gezien. De beste keuzes in dit segment: XPS 15 met 1080p scherm, of de sony SE. De laatste is goed omdat hij slechts 2.0kg weegt, en de XPS is goed omdat hij gewoon een erg stevige all-rounder is. De beste behuizing, accuduur, speakers en scherm vind je in deze laptop.
Nu ja, de pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed gaat iets langer mee.

De inspiron vind ik meer iets voor een budget richting de €500.. De XPS is gewoon erg goed, en niet eens veel duurder dan het budget-spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:50:
De 15z is een zeer matige laptop kwalitatief gezien.
Tja, kwaliteit heeft nu eenmaal zijn prijs. Als je een solide laptop wilt, zou ik eerder voor een zakelijk model gaan.
Deze laptop is een aanrader als je een lange accuduur zoekt (7 uur!) pricewatch: Dell Vostro 3550 (N355013S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwaliteit heeft zeker zijn prijs. Maar als de XPS 15 die honderden euro's goedkoper is significant steviger is, dan doe je zeker iets fout. Het is een mooi ding, een collega heeft er een, maar er slingeren veel te veel klachten rond op het net om nog te vinden dat het een goede laptop is.

Als-ie nu €600 was.. oke, maar buiten die groupon deal kost hij dus €1000. Voor dat geld heb je na enig gepruts met kortingsacties ook een sony SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers!

Ik ben voor mijn ouders vandaag op zoek geweest naar een eenvoudige laptop aangezien hun oude Acer-beestje langzaam stervende is (na 6 jaar zonder noemenswaardige problemen gedraaid te hebben). Nu ben ik zelf wel redelijk Dell-fan (heb ik zelf), maar mijn vader is zeer tevreden met zijn huidige Acer en wilt het liefst weer een Acer. Het budget is zo rond de €500. Ze doen er niet veel meer mee dan e-mailen, internetten, foto's bekijken/bewerken. Dus een basic laptop/low-end multimedia laptop is voldoende voor ze.

Ik heb een stuk of 10 laptop's gevonden, maar de keuze voor ze beperkt naar twee stuks, gezien de voorkeur voor Acer.

De Acer Aspire 7750-2334G50MN:
Intel Core i3 2,2 Ghz, 4 GB geheugen en HD Graphics 3000 128 MB videokaart

of de Acer Aspire 7250G-E456G50Mi:
AMD Fusion E-450 1,65 Ghz, 6 GB geheugen en AMD Radeon HD7470 1GB videokaart

Wat is de beste keuze tussen deze twee, de snellere processor (optie 1) of meer grafische kracht (optie 2) met het oog op fotobewerking en eventueel in de toekomst videobewerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik zou voor de AMD gaan. Die heeft ook meer geheugen (6 ipv 4GB), daarnaast is een i3 niet zoveel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhuu. Een i3 is niet zoveel sneller? Ik vind ruim 4x wel redelijk significant...

Verder, de acer is een 17". Ik heb redelijk onderzoek gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat de inspiron 17R de beste is, althans voor mijn ouders. Maar ik geef toe dat ik de acer al op voorbaat heb gedumpt 'omdat het een acer is' :P

En de E-450 is sneller dan de i3 in grafische kracht? Dan heb je dat zeker niet gecontroleerd:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4218/35930.png
o.a.

Een E-350 of 450 is leuk in een 11-inchter. Maar daarboven moeten de fabrikanten zich echt af vragen waar ze eigenlijk mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha mijn eerste reactie was ook: mooi die Acer is bijna dood, pak lekker een Dell ! Maar dat gaat er om wat voor reden niet in (wat de boer niet kent.. :X ). Mijn cup of tea is het ook niet maarja, tis hun geld :9

Maar in ieder geval bedankt voor de reacties, ik neigde zelf al naar optie 1, nu helemaal. Waarom ze exact dezelfde prijs hebben (€499) is me overigens wel een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Die i3 mag dan sneller zijn dan de AMD, als je met 128 MB gaat gamen kom je ook niet ver. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wat ik laat zien is een gamebenchmark?

En 128MB, dat klopt niet. Het ding heeft 0MB ram, volgens mij is alles shared. Net als met de E-350 overigens. Daarnaast denk ik niet dat de gameingperformance van belang is voor de keuze van iemand's ouders :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:07
Beste heren,

mijn vader zoekt een nieuwe laptop. Hij wilt hiermee standaard internet/office kunnen gebruiken, maar ook video bewerken in full HD. Uiteraard wilt hij dus ook full-hd video kunnen bekijken zonder problemen. Het lijkt me dus handig dat hij op zijn minst 1680x1050 resolutie heeft? Hij werkt momenteel extern op zijn monitor (17" 1280x1024) omdat hij dit het fijnste vindt werken, maar kan de laptop ook aansluiten op de TV (1920x1080 53"). Budget zit rond de 1500 euro.
Hij had zelf deze op het oog: pricewatch: Toshiba Qosmio X770-11E

Ik heb wat moeite met het vinden van goede benchmarks voor laptops, dus ik heb geen idee welke processor/videokaart goed genoeg is. Tips dus zeer welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de toshiba een miskoop. Zo'n prijs, en dan zo'n scherm.... Het punt is dat ik geen idee heb wat je anders kan halen. De XPS 17 (3D scherm, €9xx met kortingsbonnen) is erg goed, en is zo'n €900. En daarboven raad ik altijd de Alienware M17x aan... Maar die zal je wel niet willen.

De asus G74 is ook erg goed vanuit het oogpunt van luxe. Verder weet ik niets te bedenken eigenlijk.

Overigens raad ik de G74 meestal af omdat pricewatch: MSI GT683DX-470NL simpelweg veel meer prestaties levert voor minder geld, maar voor jou lijkt dat mij niet van toepassing. En trouwens, waarom zou je zoveel uitgeven als je niet gaat gamen? 1080p video bekijken kan tegenwoordig met een laptop van €300. En behalve een betere grafische kaart leveren de G74 en alienware M17x naar mijn mening te weinig om te verkiezen boven de XPS 17. Dat is namelijk het goedkoopste model met een degelijk scherm en bouwkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
De Asus ziet er mooi uit, maar zo jammer dat er dan geen SSD in zit voor die prijs.

Maar als we het bekijken vanuit het oogpunt 'beste in videobewerking'? Welke komt er dan het beste uit de bus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm. De alienware als je quick sync wilt gebruiken, anders gewoon het systeem met de snelste processor, dat is makkelijk, want ze zijn allemaal even snel. (i7-2670QM)

Huh. Waarom moet ik een alienware voor quick sync? De G74 en XPS 17 hebben namelijk geen switchable graphics. De M17x wel, als je tenminste niet voor het 3D scherm kiest.

Ja, je kan ook de XPS 17 kiezen met een mat scherm, dan heb je wel switchable graphics. Maar ik hoor echt veel klachten over het matte scherm. En voor videobewerken vind ik de XPS 17 niet bijzonder geschikt. Onder extreme load wordt hij aan de rechterkant van de palmrest vrij warm... Wellicht is de N75 dan een betere optie. matig toetsenbord, non-3D scherm, mindere speakers, maar betere koeling. De palmrest slijt overigens snel. Hij is alleen erg slecht leverbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:43:
Uhm. De alienware als je quick sync wilt gebruiken, anders gewoon het systeem met de snelste processor, dat is makkelijk, want ze zijn allemaal even snel. (i7-2670QM)

Huh. Waarom moet ik een alienware voor quick sync? De G74 en XPS 17 hebben namelijk geen switchable graphics. De M17x wel, als je tenminste niet voor het 3D scherm kiest.

Ja, je kan ook de XPS 17 kiezen met een mat scherm, dan heb je wel switchable graphics. Maar ik hoor echt veel klachten over het matte scherm. En voor videobewerken vind ik de XPS 17 niet bijzonder geschikt. Onder extreme load wordt hij aan de rechterkant van de palmrest vrij warm... Wellicht is de N75 dan een betere optie. matig toetsenbord, non-3D scherm, mindere speakers, maar betere koeling. De palmrest slijt overigens snel. Hij is alleen erg slecht leverbaar....
Ik vind het dan raar dat een laptop van 900e eigenlijk maar weinig verschilt van een laptop van 1500e. Schandalig eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk krijg je een beter toetsenbord en koeling als je de G74 haalt, maar qua prestaties ga je er bijna niets op vooruit. Een snellere processor kost €200 en is 10% sneller.. Dat is het niet waard. Kijk maar wat dell ervoor vraagt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mUyALmXnluAsdj7BawDajTSm/full.png

de i7-2760QM is zo'n 8% sneller, de i7-2640M is.. 50% trager? En de duurste, de i7-2880QM is zo'n 13% sneller dan de processor die er standaard in zit. Voor €459 heb je een desktop met een processor die 2x zo snel is tov wat je mobiel kan krijgen. Je moet hem dan alleen wel zelf overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 20:51:

Ik vind de toshiba een miskoop. Zo'n prijs, en dan zo'n scherm.... Het punt is dat ik geen idee heb wat je anders kan halen. De XPS 17 (3D scherm, €9xx met kortingsbonnen) is erg goed, en is zo'n €900. En daarboven raad ik altijd de Alienware M17x aan... Maar die zal je wel niet willen.
1600x900 pixels is inderdaad erg laag, overigens verkoopt Toshiba ook Qosmio's met Full HD schermen.
Bijvoorbeeld pricewatch: Toshiba Qosmio F750-11T
of deze pricewatch: Toshiba Qosmio X770-11C
per uitvoering kan zo een paar honderd euro verschil zitten, dus dat is even zoeken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 22:12:
Natuurlijk krijg je een beter toetsenbord en koeling als je de G74 haalt, maar qua prestaties ga je er bijna niets op vooruit. Een snellere processor kost €200 en is 10% sneller.. Dat is het niet waard. Kijk maar wat dell ervoor vraagt:

[afbeelding]

de i7-2760QM is zo'n 8% sneller, de i7-2640M is.. 50% trager? En de duurste, de i7-2880QM is zo'n 13% sneller dan de processor die er standaard in zit. Voor €459 heb je een desktop met een processor die 2x zo snel is tov wat je mobiel kan krijgen. Je moet hem dan alleen wel zelf overclocken.
Waar het dus op neer komt?:
pricewatch: Asus G74SX-TZ019V
+ Snel
+ Hoge kwaliteit
- Duur
- Weinig performance winst over minder dure laptops

pricewatch: Toshiba Qosmio X770-11E
+ SSD voor opstarten
+ Looks
- Slecht scherm (geen HD, kijkhoeken)
- Duur

pricewatch: MSI GT683DX-470NL
+ Goede prijs/kwaliteit verhouding
- Slechtere CPU (i5)

pricewatch: Dell XPS 17 (N00X7M05)
+ Goede prijs/kwaliteit verhouding
- Slecht scherm (geen HD/mat)

pricewatch: Toshiba Qosmio F750-11T
+ Heeft alle benodigdheden
+ SSD voor opstarten
- Duur
(Deze wel goed scherm?)

pricewatch: Dell Alienware M17xR3 (M17X-9974)
+ Heeft alle benodigheden
- Heel erg duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft-ie niet. Enkel een Momentus XT. Wat overigens 10x beter is dan een harde schijf. Bij de alienware is dat een optie voor €10. Ja, €10. Maak het dan standaard 8)7

Verder, de M17x heeft (naast de toshiba, de 900p versie) als enige beschikking over quicksyinc. Als je dat gaat gebruiken. Dat maakt de keuze wat gecompliceerder.

Er is gewoon erg weinig in dit segment. Als iemand mij vraagt, wat moet ik kopen {15.6", 17.3"} en {€600-€1000} dan is er in de meeste gevallen maar een optie. Dat is niet zo in jouw segment.

Verder, ik mis of je nu van plan bent te gaan gamen of niet. Dat is wel van belang om te weten. Als je bijvoorbeeld niet gaat gamen is de MSI GT683DX-470NL een regelrechte miskoop. Het is wel van belang dat we weten wat je ermee gaat doen.
tweaker2010 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 23:03:
[...]

1600x900 pixels is inderdaad erg laag, overigens verkoopt Toshiba ook Qosmio's met Full HD schermen.
Bijvoorbeeld pricewatch: Toshiba Qosmio F750-11T
of deze pricewatch: Toshiba Qosmio X770-11C
per uitvoering kan zo een paar honderd euro verschil zitten, dus dat is even zoeken... ;)
Dan krijg je een 3D scherm toch? die heeft geen optimus. En dan nog, de XPS 17 is €500 goedkoper en levert 33% mindere grafische prestaties (omhoog afgerond), en de M17x is €100 duurder, en heeft een 100% snellere grafische kaart... €1551 of iets dergelijks is-tie met wat kortingsbonnen.

Niet op de pricewatch afgeen mbt dell's trouwens. De sheet is completer, met direct kortingsbon berekeningen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Er is absoluut geen sprake van gaming, alleen mijn vader die zijn vakantiefilms gaat bewerken. Als dat Quicksync een ingewikkeld verhaal is gebeurt dat dus niet. 3D hoeft helemaal niet, zal niks mee gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja. Als je niet gaat gamen dan hou je sowieso alleen de XPS 15 en asus series over vind ik. Het is jammer dat er niets zoiets is als een G74 zonder grafische kaart of iets dergelijks. Ik heb nog even gekeken, maar de G74 is €400 duurder dan de XPS 17... De asus is wel beter, maar niet zoveel dat dat het waard is als je niet gaat gamen. Hetzelfde geld voor de alienware. De toshiba en MSI zijn miskopen voor non-gamers, en de alienware is erg duur. Als je de grafische kaart niet nodig hebt.

Als je echt serieus gaat videobewerken dan ga je volgens mij wel last krijgen van de goede warmtegeleiding van de XPS 17. Dan is de pricewatch: Asus N73SM-TZ056V vanwege de betere koeling. Anders doet de XPS 17 heel veel dingen gewoon net ietsje beter.

De N73 heeft overigens wel switchable graphics en dus beschikking over quicksync.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2012 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Laatst online: 09-09 12:30
Na het een en ander uitgezocht te hebben heb ik m'n keuze kunnen beperken tot de 3 onderstaande systemen.

Hp dv-6b41
i7-2670qm
8gb ram
750 gb 5400rpm harddisk
15,6 inch 1920*1080
AMD Radeon 6670m 2gb
circa 3,5 kg incl adapter
circa € 900,-

Sony Vaio SE
i5-2430m
8gb ram
500 gb 7200rpm harddisk
15,5 inch 1920*1080
AMD Radeon 6630m 1gb
circa 2,4 kg incl adapter
circa € 1250,-

Sony Vaio F
i5-2430m
8gb ram
500 gb 7200rpm harddisk
16,4 inch 1920*1080
Nvidia GT540m 2gb
circa 3,8 kg incl adapter
circa € 900,-

ik wil een van deze systemen graag gaan gebruiken voor fotobewerking en statistische database analyses naast de standaard office, internet werk. Hiervoor heb ik de keuze beperkt tot de systemen met een full hd scherm (matte) en met een numpad keyboard. Er zal met het systeem gereisd worden, al is dat beperkt tot een enkele trip in het jaar met het vliegtuig en meerdere met de auto. Belangrijker is de kwaliteit van het scherm, al zou dat opgevangen kunnen worden met een los scherm als de dell u2410.

Op dit moment lijkt me dat de Vaio F vooral door de schermkwaliteit (vaio display premium) het beste uit de bus zou moeten komen.

Wat is jullie ervaring hiermee? Welke van deze drie raden jullie aan? Waar moet ik verder nog op letten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:32

JT

VETAK y0

Fotobewerking? SE of F ivm topscherm. De andere 2 hebben erg matige schermenEdit: de HP heeft een erg matig scherm in termen van contrast, kleurdekking, kijkhoek. Ik zie dat je nu bij Sony de gratis upgrade krijgt naar het beste scherm op de F serie. Dan zijn beide Sony's qua scherm erg goed. Ik gok de F nog iets beter. Aan de andere kant krijg je bij de SE dan ook nog een gratis sheet battery dus met de SE heb je zowel een goed scherm én extra lange accuduur. Ik zou dan kiezen voor de SE ivm veel betere draagbaarheid (2kg vs 3,2kg, F heeft kortere accuduur met standaard accu's) en extra accu terwijl het scherm op z'n minst niet veel slechter zal zijn dan de F.

En als je dan een goochem bent dan neem je met zo weinig mogelijk intern geheugen en doe je dat er zelf achteraf in. 8gb los kost tegenwoordig nog maar 35-40 euro. Eveneens kan ik je aanraden een SSD erin knallen.

Als je niet gaat gamen neem dan ook een minder dure GPU. Besparingen:
- Zelf extra geheugen bij plaatsen: 80 euro
- Goedkoopste HDD nemen: 60 euro
- Goedkoopste GPU nemen: 100 euro

Daarmee bespaar je dus in totaal 240 euro. Daar heb je een Crucial M4 met 128gb voor en dan hou je nog 90-40(geheugen)=50 euro over. Of je legt 80e bij voor 256gb SSD. Dit zal je verreweg het snelste systeem opleveren voor jouw doeleinden met jouw budget in het geval van een Vaio SE.

[ Voor 76% gewijzigd door JT op 22-02-2012 13:21 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:52:
Fotobewerking? SE of F ivm topscherm. De andere 2 hebben erg matige schermenEdit: de HP heeft een erg matig scherm in termen van contrast, kleurdekking, kijkhoek.
Een B156HW01 v1. mat en een goed contrast, voor de rest, not so much. De F bevat bovendien een onbekend scherm, waardoor je die direct kunt afstrepen. Tenzij iemand dat kan bewijzen.

Ja, de high-end varianten hebben een beter scherm, maar sony doet wel vaker aan verschillende schermen op notebooks naargelang de processor.

En sowieso, de XPS 17 en 15 bevatten dan wel gen mat scherm, ze zijn zo goed geprijds dat je in het 17" segment alles al bij voorbaat kan afstrepen (waaronder de F), en in het 15" segment ook tenzij je specifieke eisen hebt: gaming, of mobiliteit. Je neemt dan respectievelijk de dv6 of sony SE. Waarbij ik mij verplicht voel om te melden dat de customer service van sony absoluut waardeloos is. Sony's hebben de afgelopen series zoveel niet erkende productiefouten gehad die door sony in de doofpot zijn gestopt dat ik het vertrouwen echt helemaal kwijt ben.
Daarmee bespaar je dus in totaal 240 euro. Daar heb je een Crucial M4 met 128gb voor en dan hou je nog 90-40(geheugen)=50 euro over. Of je legt 80e bij voor 256gb SSD. Dit zal je verreweg het snelste systeem opleveren voor jouw doeleinden met jouw budget in het geval van een Vaio SE.
Klopt. Maar ik vraag me af of iemand die aan:
fotobewerking en statistische database analyses
...doet geen miskoop maakt met een dualcore. een i7-2670QM is wel voor het beter threadende werk 70 tot 80% sneller. De SE is een pracht apparaat, maar niet voor heavy duty brekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Van die klantenservice hoor ik idd gezeik :) En van Dell...je zal wel gelijk hebben; ik ben niet precies op de hoogte van de XPS15 ;)

Btw, zou je volgende keer een berichtje willen sturen als je iets merged? Zoek me een ongeluk :P Tnx

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik DM altijd de topicstarter als ik iets merge, met de mededeling dat het bericht is verplaatst naar <link> vanwege <insert hier beleidsovertreding>.

En, http://gathering.tweakers...ind/poster/15049/messages nog niet ontdekt? Je hebt nog meer posts dan mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

True, had ik ook ff kunnen doen :+

Ecodan warmtepomp

• janvanmil
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:42:
[...]
Een B156HW01 v1. mat en een goed contrast, voor de rest, not so much. De F bevat bovendien een onbekend scherm, waardoor je die direct kunt afstrepen. Tenzij iemand dat kan bewijzen.

Ja, de high-end varianten hebben een beter scherm, maar sony doet wel vaker aan verschillende schermen op notebooks naargelang de processor.

En sowieso, de XPS 17 en 15 bevatten dan wel gen mat scherm, ze zijn zo goed geprijds dat je in het 17" segment alles al bij voorbaat kan afstrepen (waaronder de F), en in het 15" segment ook tenzij je specifieke eisen hebt: gaming, of mobiliteit. Je neemt dan respectievelijk de dv6 of sony SE. Waarbij ik mij verplicht voel om te melden dat de customer service van sony absoluut waardeloos is. Sony's hebben de afgelopen series zoveel niet erkende productiefouten gehad die door sony in de doofpot zijn gestopt dat ik het vertrouwen echt helemaal kwijt ben.

[...]
Klopt. Maar ik vraag me af of iemand die aan:

[...]

...doet geen miskoop maakt met een dualcore. een i7-2670QM is wel voor het beter threadende werk 70 tot 80% sneller. De SE is een pracht apparaat, maar niet voor heavy duty brekeningen.
Ok, even samenvattend:
Sony niet doen dus.
De optie die dan overblijft met een i7-2670QM is de Dv6
Daarnaast raad je natuurlijk ;) de xps-serie aan.

De beste optie voor me lijkt op dit moment de dv6 (mat, fullhd en numpad) met een los ips-scherm. Al heeft de xps (en ook de sony's) het voordeel van een 7200rpm schijf.

Verwijderd

Natuurlijk raad ik de XPS aan. Dat ding is gewoon uitmuntend voor de prijs. Versus de dv6:

significant beter, maar glossy, scherm
significant betere speakers
oogt wat steviger. Te weinig reviews om te bevestigen
3 jaar in-home garantie voor bijna nop

~130gr zwaarder dan de HP
iets mindere accuduur
mindere GPU.

Gewoon heel erg vergelijkbaar, alleen is de XPS vrij significant goedkoper. Ik raad hem heus niet aan omdat de kleur mij mooi lijkt ;).

En trouwens, dit budget, dan moet er gewoon een SSD inkomen. De harde schijf en de hoeveelheid RAM is wel het laatste waar ik naar kijk, dat is triviaal om te vervangen.

• JT

JT

VETAK y0

Persoonlijk zou ik echt niet voor de HP gaan ivm slecht scherm. Je wilt tenslotte je fotos bewerken, hoe vervelend als je dat niet fatsoenlijk kan op je laptopscherm...nee, dan zou ik Dell kiezen.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Heet HP scherm is absoluut niet slecht, wat je in de SE en XPS 15 tegenkomt is gewoon extreem goed. En in alle eerlijkheid: voor web omgevingen is het XPS scherm veel te goed. Wide gamut kan een hel zijn.

• Smootrok
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-01-2019
Nou, ik heb vandaag de HP dv6-6b41 besteld bij Komplett. Morgen is hij in huis. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verkeerde topic

[ Voor 96% gewijzigd door JT op 24-02-2012 01:14 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
JT schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 18:14:
Persoonlijk zou ik echt niet voor de HP gaan ivm slecht scherm. Je wilt tenslotte je fotos bewerken, hoe vervelend als je dat niet fatsoenlijk kan op je laptopscherm...nee, dan zou ik Dell kiezen.
Maar een glanzend scherm is nu ook niet iets om fatsoenlijk foto's mee te bewerken. Daardoor heb ik de xps 15 altijd links laten liggen en de Vaio Se heeft kleurproblemen, dan blijft eigenlijk alleen de Dv6-6b41 over.

Naast m'n eerdere opties ben ik ook de Dell E6520 (1920*1080) en de HP 8560p (1600*900) tegengekomen. Deze schermen hebben een goede kleurweergave (srgb), maar (volgens mij) een te slechte GPU (NVS4200 512mb en Radeon 6470m 1gb). Wat vinden jullie hiervan?

Kennen jullie nog andere opties met een goede kleurweergave (waarbij srgb voldoende is) en dan mag de resolutie zelfs 1600*900 zijn, als er dan maar een fatsoenlijke GPU in zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

nvm-

[ Voor 99% gewijzigd door hostler op 24-02-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanmil schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:07:
[...]

Maar een glanzend scherm is nu ook niet iets om fatsoenlijk foto's mee te bewerken. Daardoor heb ik de xps 15 altijd links laten liggen en de Vaio Se heeft kleurproblemen.
Wat? Source? Die ken ik nog niet.
Naast m'n eerdere opties ben ik ook de Dell E6520 (1920*1080) en de HP 8560p (1600*900) tegengekomen.
Deze schermen hebben een goede kleurweergave (srgb),
De HP is 60%, en de dell ook volgens notebookcheck. Als je de HP pakt met een 1080p scherm krijg je hetzelfde scherm als in de dv6
maar (volgens mij) een te slechte GPU (NVS4200 512mb en Radeon 6470m 1gb). Wat vinden jullie hiervan?
Wat ga je precies met die GPU doen? Voor Photoshop boeit dat echt niets.
Kennen jullie nog andere opties met een goede kleurweergave (waarbij srgb voldoende is) en dan mag de resolutie zelfs 1600*900 zijn, als er dan maar een fatsoenlijke GPU in zit)
http://www.ebay.com/itm/N...Nov05&hash=item20c2fbcc6a
95%. Als ik een laptop mocht kiezen ongeacht de prijs, dan zou het deze worden. En dat zegt wat, een elitebook of precision is heel erg significant duurder.

Ik hoor trouwens mindere dingen over de HP's. Tenzij het echt niet anders kan raad ik hem af. Bijvoorbeeld productreview: HP Elitebook 8760w (LG672EA) review door Wammes Waggel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:25:
[...]
Wat? Source? Die ken ik nog niet.
Het gaat om de red/orange issues en dat heb ik uit de Sony SE owners' Thread op Notebookreview.com (http://forum.notebookrevi...-se-owners-thread-53.html)
[...]
De HP is 60%, en de dell ook volgens notebookcheck. Als je de HP pakt met een 1080p scherm krijg je hetzelfde scherm als in de dv6
Bedankt voor de info, ik kwam daar inderdaad vanmiddag ook achter toen ik het de grafieken vergeleek:

Hp dv6 (eigenlijk de 8540w, maar hetzelfde scherm)
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/76f54240c5.jpg

Dell E6520
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/f63c03757a.jpg
[...]
Wat ga je precies met die GPU doen? Voor Photoshop boeit dat echt niets.
Voor Photoshop zal er inderdaad niet boeien, er zal met enige regelmaat (enkele keren per maand) met autocad (map3d) en arcgis gewerkt moeten kunnen worden.
[...]
http://www.ebay.com/itm/N...Nov05&hash=item20c2fbcc6a
95%. Als ik een laptop mocht kiezen ongeacht de prijs, dan zou het deze worden. En dat zegt wat, een elitebook of precision is heel erg significant duurder.

Ik hoor trouwens mindere dingen over de HP's. Tenzij het echt niet anders kan raad ik hem af. Bijvoorbeeld productreview: HP Elitebook 8760w (LG672EA) review door Wammes Waggel.
Nu is de prijs natuurlijk niet helemaal zonder limiet, maar ook niet echt een probleem, maar de lenovo is dan weer niet officieel in NL verkrijgbaar. En dat vind ik dan persoonlijk weer niks en redelijk zwaar (net als de hp 8560w en dell m6600).

Al met al zijn er geen 100% goede mobiele oplossingen... Ik ben er dus nog niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SE:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.com/typo3temp/pics/9f153d47a4.jpg
inderdaad is rood wat minder. Maar dan nog, dit, of heel sRGB, dat zet nog niet echt zoden aan de dijk vergeleken met de XPS 15 of W520...

En vergeet ook niet dat de SE verreweg de beste kijkhoeken heeft.
janvanmil schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:47:
Nu is de prijs natuurlijk niet helemaal zonder limiet, maar ook niet echt een probleem, maar de lenovo is dan weer niet officieel in NL verkrijgbaar. En dat vind ik dan persoonlijk weer niks en redelijk zwaar (net als de hp 8560w en dell m6600).
Dat is dus precies het punt van de W520. De precision weegt, wat, 3.2kg? En de elitebook ...W ook. Maar de lenovo, die doet gewoon 2.7kg met 10 uur battery life 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:56:
SE:
[afbeelding]
inderdaad is rood wat minder. Maar dan nog, dit, of heel sRGB, dat zet nog niet echt zoden aan de dijk vergeleken met de XPS 15 of W520...
En vergeet ook niet dat de SE verreweg de beste kijkhoeken heeft.
Klopt, maar helemaal geen sRGB of bijna wel is toch een aardig verschil (ook al heb je dan een mindere kijkhoek). Misschien dan toch maar voor een oplossing met een los ips scherm.
[...]
Dat is dus precies het punt van de W520. De precision weegt, wat, 3.2kg? En de elitebook ...W ook. Maar de lenovo, die doet gewoon 2.7kg met 10 uur battery life 8)7
Waar haal je die 2.7kg van de Lenovo vandaan? 8.3 lbs (uit de ebay ad)is omgerekend zo'n 3,76 kg (zonder adapter (boven de 4 kg met denk ik). De elitebook w zit ook rond dat gewicht en de precision idd rond de 3,2 net als de Dv6 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.notebookcheck....520-Notebook.53220.0.html

sony SE = 2.0kg zonder sheet
W520 = 2.7* met 9-cel (uitstekende) accu
HP dv6 = 2.7
elitebook 8560p = 2.7
E6520 = 2.82
XPS 15 = 2.83

M4600 = 3.16*
8560w = 3.28

...aldus notebookcheck.
De M4600 en elitebook zijn goede apparaten, maar dat gewicht :X Het is leuk dat ze iets maken wat stevig is, maar zo zwaar... Dat moet echt meer prioriteit krijgen.

Kan ook zijn dat ze een typfout hebben gemaakt hoor.. Maar volgens mij is het echt 2.7.

Met * gemarkeerde laptops hebben all-day battery life waardoor je de adapter thuis kan laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 21:37:
http://www.notebookcheck....520-Notebook.53220.0.html

sony SE = 2.0kg zonder sheet
W520 = 2.7* met 9-cel (uitstekende) accu
HP dv6 = 2.7
elitebook 8560p = 2.7
E6520 = 2.82
XPS 15 = 2.83
M4600 = 3.16*
8560w = 3.28
...aldus notebookcheck.
De M4600 en elitebook zijn goede apparaten, maar dat gewicht :X Het is leuk dat ze iets maken wat stevig is, maar zo zwaar... Dat moet echt meer prioriteit krijgen.

Kan ook zijn dat ze een typfout hebben gemaakt hoor.. Maar volgens mij is het echt 2.7.

Met * gemarkeerde laptops hebben all-day battery life waardoor je de adapter thuis kan laten.
Als dat zo is klinkt dat er goed! Maar een w520 met dat scherm is in NL alleen verkrijgbaar vanaf zo'n 2000 euro. Dat vind ik persoonlijk ook te veel van het goede en dit nu via ebay te doen, liever niet. Vooral ook ivm met garanties etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. En dat vind ik erg jammer, de W520 is zeker mijn high-end laptop naar keuze. Alleen dat hij zo slecht beschikbaar is, dat is erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:51:
Klopt. En dat vind ik erg jammer, de W520 is zeker mijn high-end laptop naar keuze. Alleen dat hij zo slecht beschikbaar is, dat is erg jammer.
De W520 is gewoon op voorraad en leverbaar hoor: http://www.misco.nl/Searc...ad%2bW520?affiliate=10093

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor €150 meer dan de import versie, zonder een goed scherm. Daarvoor mag je €700 extra neerleggen.

Niet echt vergelijkbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:49:
Voor €150 meer dan de import versie, zonder een goed scherm. Daarvoor mag je €700 extra neerleggen.

Niet echt vergelijkbaar :P
Wat is jouw definitie van een goed scherm dan? En welk type W520 heeft dat dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het 900p scherm is an sich wel goed, voor mij is het een dikke downgrade vanwege de lagere resolutie. De W520 op ebay heeft het bekende 95% gamut scherm, maar dan mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Mare hoe zit dat nu met die schermkwaliteiten?

Over het algemeen wordt het scherm van een Macbook pro 15 als goed geschouwd, toch?

Dus als ik op notebookcheck de specifcaties van dit scherm vergelijk met bijvoorbeeld het scherm uit de 8540w (hetzelfde scherm als de dv6) dan lijken me deze niet erg verschillend.

Macbook pro 15 (matte)
Maximum: 302 cd/m²
Average: 288 cd/m²
Brightness Distribution: 92 %
Center on Battery: 302 cd/m²
Black: 0.52 cd/m²
Contrast: 581:1
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/86b223d769.jpg

HP 8540w
Maximum: 225 cd/m²
Average: 210.4 cd/m²
Brightness Distribution: 84 %
Center on Battery: 213 cd/m²
Black: 0.32 cd/m²
Contrast: 666:1
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/e5c4e8e944.jpg

Waar zit dan het grote verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hogere helderheid, betere gamut. Glossy mogelijkheid.

Dat is het ongeveer. Vooral de hogere gamut is belangrijk voor fotobewerken. Maar zoveel scheelt dat nu ook weer niet.

Versus XPS:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.com/uploads/pics/vs._srgb_44.gif

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 15:43:
Hogere helderheid, betere gamut. Glossy mogelijkheid.

Dat is het ongeveer. Vooral de hogere gamut is belangrijk voor fotobewerken. Maar zoveel scheelt dat nu ook weer niet.

Versus XPS:
[afbeelding]
Wat ik er zo van kon zien scheelt het idd niet veel qua gamut. Met de XPS natuurlijk wel, maar die is glossy en laat ik daar nu net een gruwelijke hekel aan hebben :P

(Werk je trouwens voor Dell, of heb je aandelen?? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik heb geen aandelen in dell, en zou er ook niet willen werken. Alle interessante softwarezaken zitten toch in india :P.

En ik hoor ook alweer verhalen over slijtende touchpads... bij de dv6. dat geeft niet zo'n beste indruk van de kwaliteit. Eerlijk is eerlijk, als je niet zeer specifieke wensen hebt kan je niet anders doen dan gewoon de XPS 15 kopen. Er is gewoon erg weinig. Dat heb je zelf ook wel door denk ik.Ik ga hier niet 3 alinea's bespreken waarom dat zo is, maar neem dat maar van mij aan. Of anders gewoon http://www.anandtech.com/show/3999/dell-xps-15-l501x-review lezen...

Ik zou verder niet weten wat je anders moet halen dan de dv6. De asus' hebben kwaliteitsissues naar mijn mening, en de N53 is echt heel zwaar. De SE heeft 'slechts' een dualcore, maar is verder erg goed. Ik werd vandaag nog getipt dat E6220-jes bijna niets kosten op ebay, maar de 15" lijn gaat echt serieus richting de prijs van de veel betere (imho) W520, als je toch al op ebay gaat bestellen...
En anders evt http://www.ebay.co.uk/itm...Nov05&hash=item2ebbcb8c76?

Edit: wacht, ik keek verkeerd. De prijs van dat ding is gigantisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:50:
Nee ik heb geen aandelen in dell, en zou er ook niet willen werken. Alle interessante softwarezaken zitten toch in india :P.

En ik hoor ook alweer verhalen over slijtende touchpads... bij de dv6. dat geeft niet zo'n beste indruk van de kwaliteit. Eerlijk is eerlijk, als je niet zeer specifieke wensen hebt kan je niet anders doen dan gewoon de XPS 15 kopen. Er is gewoon erg weinig. Dat heb je zelf ook wel door denk ik.Ik ga hier niet 3 alinea's bespreken waarom dat zo is, maar neem dat maar van mij aan. Of anders gewoon http://www.anandtech.com/show/3999/dell-xps-15-l501x-review lezen...

Ik zou verder niet weten wat je anders moet halen dan de dv6. De asus' hebben kwaliteitsissues naar mijn mening, en de N53 is echt heel zwaar. De SE heeft 'slechts' een dualcore, maar is verder erg goed. Ik werd vandaag nog getipt dat E6220-jes bijna niets kosten op ebay, maar de 15" lijn gaat echt serieus richting de prijs van de veel betere (imho) W520, als je toch al op ebay gaat bestellen...
En anders evt http://www.ebay.co.uk/itm...Nov05&hash=item2ebbcb8c76?

Edit: wacht, ik keek verkeerd. De prijs van dat ding is gigantisch..
Dat van die slijtende touchpads bij de dv6 las ik ook ja, schiet ook weer niet op.

En wat betreft de xps heb je natuurlijk gelijk. (op dat glossy scherm na dan, zelfs met een mat scherm vind ik reflecties (de schimmen van) vaak nog hinderlijk :+ ).

Voorals nog blijft de dv6 de meest interessante oplossing.

Zijn er trouwens nog krachtige 13/14 inch notebooks welke vergelijkbare prestaties leveren? Ik ken eigenlijk alleen de Vaio Z (maar die is een beetje duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evt. gewoon de XPS halen met 1080p scherm, http://kuzotronic.com/b156hw01-v-4-led-grade-a/ halen, en het oude scherm verkopen. Dan ben je alsnog het goedkoopste uit :P

En het aanbodvan 14" laptops is triest. Zoals ik al eerder zei, alles in het 14" segment heeft een ruckscherm. Ik ken een uitzondering en dat is de... M14x. Die heeft een average scherm. http://www.anandtech.com/...e-m14x-too-much-by-half/6 ik denk niet dat jij daar tevreden mee bent. Dat ding weegt 3Kg...

Er zijn wel 3 ultrabooks met een redelijk scherm. De MBA, pricewatch: Samsung 900X3A-B01NL, en asus ux31. Zie o.a. http://www.anandtech.com/...sus-zenbook-ux21-review/4. Ik denk dat je het dan meteen met mij eens bent dat je beter de SE kunt nemen. Wat zwaarder, maar wel meteen full-hd en een full-voltage processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 13:09:
Evt. gewoon de XPS halen met 1080p scherm, http://kuzotronic.com/b156hw01-v-4-led-grade-a/ halen, en het oude scherm verkopen. Dan ben je alsnog het goedkoopste uit :P

En het aanbodvan 14" laptops is triest. Zoals ik al eerder zei, alles in het 14" segment heeft een ruckscherm. Ik ken een uitzondering en dat is de... M14x. Die heeft een average scherm. http://www.anandtech.com/...e-m14x-too-much-by-half/6 ik denk niet dat jij daar tevreden mee bent. Dat ding weegt 3Kg...

Er zijn wel 3 ultrabooks met een redelijk scherm. De MBA, pricewatch: Samsung 900X3A-B01NL, en asus ux31. Zie o.a. http://www.anandtech.com/...sus-zenbook-ux21-review/4. Ik denk dat je het dan meteen met mij eens bent dat je beter de SE kunt nemen. Wat zwaarder, maar wel meteen full-hd en een full-voltage processor.
Nee van die ultrabooks en mx14 wordt je ook niet vrolijk. Wat is dat toch dat er geen fatsoenlijke notebooks worden aangeboden. Zijn ze alleen maar gefocussed op die rare ipads etc?

Wat betreft die xps met dat andere scherm, hoe zit je dan qua garanties etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garantie vervalt niet. Je hebt toch in-home garantie, de monteur zal niet zeuren dat het scherm opeens mat is. Als je het echter ooit zover krijgt dat de laptop vervangen moet worden heb je wel een probleem gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
janvanmil schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:27:
[...]

En wat betreft de xps heb je natuurlijk gelijk. (op dat glossy scherm na dan, zelfs met een mat scherm vind ik reflecties (de schimmen van) vaak nog hinderlijk :+ ).
Ik las net wet over anti-glare folie. Is dat wat? Want dan wordt de xps 15 weer een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
Heeft er eigenlijk al iemand ervaring met alternate notebooks zoals de 15CL35? Op zich een interessante optie in de multimedia notebook catergorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt. De laptop is gewoon te duur voor wat je ervoor krijgt, zo is pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed vrij significant goedkoper (reken het OS mee). De service van alternate schijnt ook zo waardeloos te zijn dat ik er nooit iets zou kopen.

Je krijgt ook de kleinste accu, dat betekent 2.5 uur surfen tegenover 4.5 uur met de XPS, en nog langer met de dv6...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo! Mijn inmiddels 4 jaar oude laptop begint een beetje achter te raken, dus ben op zoek naar een nieuwe..
Ik heb hem vooral nodig voor grafisch werk en film kijken/editen, vaak bezig met adobe master collection.
Ben niet meer zo op de hoogte van processors, videokaarten etc en de prijs/kwaliteit ervan.

Budget: €650-€850
Scherm: 15inch HD (glossy/mat/contrast/kleuren zijn niet heel belangrijk, gebruik voornamelijk een extern scherm)
Processor: i7 blabla
Videokaart: geen idee, laatste wat ik hiervan weet, waren de nVidia 7/8 series..
Geheugen: 4/8GB
Harde schijf: minimaal 500GB, zo snel mogelijk
Aansluitingen: USB 2.0 en 3.0 / HDMI
CD/DVD: blu-ray niet nodig, maar is wellicht standaard nu?
Accu: hoeft niet episch te zijn, werk vooral met voeding
Geluid: zelfde verhaal, heb een externe geluidskaart
Software: niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Op de dell site staan wel leuke 15" laptops voor die prijs.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
Dell komt binnenkort met een update voor zijn xps 15: nieuws: Specificaties nieuwe Dell XPS 15 verschijnen online
Jammer genoeg is over de videokaart en het design niks bekend, maar als we de geruchten mogen geloven zullen ze geleverd worden met matte schermen. En ook de ivy-bridge processors zullen van de partij zijn, hopelijk zullen er weer uitgebreide kortingscodes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Asus N53SM-S1052V wat? Voor 810 € bij Dixons
Iemand ervaring ook met de nVidia GT 630M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De GT630m is een directe rebrand van de GT540m.

Daarnaast vind ik de N53 wat duur. De XPS 15 is €50 goedkoper, gaat langer mee op de accu, heeft een veel beter scherm, beter toetsenbord, is wat compacter, en de speakers zijn veel beter. De enige troef die de asus heeft is de 2 jaar garantie en usb 3.0, maar daar houd het dan wel op... Volgens sommigen is de N53 ook stiller.

Zie o.a. de prijzensheet: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7".

Ik vind een SSD trouwens een must. Maar ik zie niet hoe ik dat in jouw budget kan laten passen zonder het scherm op te geven. En dat is gewoon geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik wil binnenkort een nieuwe laptop kopen en ben weer op zoek naar een 17 inch.
Nu zag ik op de mediamarkt site de Asus N73SM-TZ053V
De specs van deze voldoet behoorlijk goed aan mijn wensen.

Vandaag eens bij mediamarkt hengelo gekeken, maar daar niet op voorraad.
Is alleen online te bestellen.
Hij is nog wel iets boven mijn budget. Hopelijk komt er binnenkort nog een keer zo'n 19% korting actie.

Alleen vind ik van deze SM serie weinig info/gebruikerservaring op het internet.
Veel meer is er te vinden over de 73SV modellen.
Kent iemand deze laptop en hoe bevalt die?

Ook wil ik in de toekomst een ssd drive erbij in kunnen bouwen.
Is in deze laptop plaats voor 2x hdd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem een beetje erg duur. Voor minder heb je de XPS 17 met GT555m, i7 en een beter toetsenbord. De N73 is wel stiller.

http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 + http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561 + http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell

In beide laptops kunnen 2 harde schijven, maar of de caddy aanwezig is is een gok, makkelijk op te lossen met tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-11-2024
Bedankt voor je informatie.
Ja, deze xps17 is ook niet verkeerd.
En met de kortingen nog iets goedkoper dan de asus bij mediamarkt.
http://www.mediamarkt.nl/...,10259,241018,262429.html

Begin nu ook wel wat te voelen voor deze XPS17.
Heb alleen nog een aantal punten:

Ik vind alleen jammer dat dell maar 1 jaar garantie geeft.
Uitbreiden naar 3 jaar is wel een behoorlijk bedrag extra en komt dan boven mijn budget.

Ook lees ik hier en daar dat er problemen zijn op de xps17 met de usb3
Is dit probleem ook nog steeds aanwezig met de recent uitgeleverde XPS laptops?

Tevens kan ik mij op dit moment nog weinig toepassingen van het 3D scherm bedenken.
Maar kan de xps17 niet configureren met een goedkoper zelfde kwaliteit scherm zonder 3D.

Dus ik twijfel nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen heeft die asus een i5 in plaats van i7, een mindere grafische kaart, en een minder scherm. En hij is duurder.

En 3D is niet interessant, het feit dat het een erg goed scherm is wel, de kwaliteit die je nu tegenkomt in 99% van de laptops is vrij onacceptabel. je kan hem nemen met het 900p scherm, maar het 1080p scherm is elke cent waard.

Verder klopt het dat de XPS 17 wat probleempjes heeft met de fan en usb 3.0, maar de asus heeft dan weer een waardeloos toetsenbord. De perfecte laptop bestaat niet.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste