Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik wil een laptop kopen voor beetje internetten, tekstverwerken, filmpje kijken en om mijn band te kunnen opnemen via bijv. AbletonLive of Cubase. (Drums, gitaar, zang, bas). Hoeft geen studiokwaliteit te zijn, maar een niet haperende, redelijk klinkende manier van opnemen om demo's en proefversies te maken van nummers.
Belangrijk is ook dat het een 17 inch scherm heeft.

Ik neig naar de ASUS N73SV-TZ138V, vind die alleen wat prijzig, mijn max is eigenlijk €1000

Nu kwam ik ook op een ASUS N73SV-TY122V of een ASUS K73SV-TY081V. Die zijn wat goedkoper (zo rond de €800), verschil is volgens mij: werkgeheugen is 4GB ipv. 6GB en ze hebben een lagere schermresolutie.

Nu heb ik weinig laptop ervaring, zouden jullie mij kunnen vertellen of ik, voor mijn wensen, het in de goeie hoek aan het zoeken ben? Tips zijn zeer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Een 17 inch Asus i7 met full HD kan natuurlijk een heel stukje goedkoper:
http://tweakers.net/price...2D6ULcreqUS4a8WeUjazZOM8f

Full HD is met audiobewerking erg aan te raden. Wat voor audio interface ga je gebruiken? (valt wel wat buiten dit topic).

Edit: kijk eens die tascam http://computer-software....-usb-audio-interface.html

[ Voor 13% gewijzigd door Gianni Rombios op 19-05-2011 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah thanks, ook voor de Tascamtip!

Ben nog niet uit welke interface (ik ontwaak net uit het tijdperk 4sporen met een casettebandje), maar heb de Tascam US-2000 op het oog.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Ik ben op zoek naar een laptop om te gamen. Gezien mijn budget (ca € 900) ben ik in deze thread beter af, denk ik echter ;)

Het is eigenlijk heel simpel, de enige eis die ik heb is dat ik met deze laptop recente spellen in goede kwaliteit kan spelen. Dus ook veeleisende games als The Witcher 2 en in de toekomst Skyrim. Let wel - ik snap dat maximale settings een utopie gaan zijn met dit budget, het streven is naar medium/high settings @ native resolution.

Nu is mijn oog gevallen op de pricewatch: Asus G53SW-SX105V , aangezien dit de enige laptop is die gezien mijn budget een krachtige videokaart aan boord heeft (GX460M). Helaas geen i7, maar qua gaming zou de i5 2410M ook afdoende moeten zijn, lijkt me?

De beperkte resolutie (1366 x 768) maakt me niet uit, aangezien ik op deze laptop geen fotobewerking of andere taken zal uitvoeren welke veel horizontale of verticale pixels nodig hebben. Sterker nog, aangezien ik er mee wil gamen zorgt de lagere native resolutie alleen maar voor prestatiewinst. De enige beperking is het browsen op deze resolutie, maar dat went wel, ik werk op dezelfde resolutie met de latitude van mijn werk.

Heeft er iemand wellicht een beter alternatief voor zo'n 900 euro? Ik heb uitgebreid naar de XPS 17 gekeken, wat een prachtige laptop lijkt, maar de GT 555 legt het in de benchmarks flink af tegen de GX460M, vandaar dat mijn voorkeur voorlopig nog uit naar de Asus.

Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Niemand? of is er voor dit budget weinig beters om mee te gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is niet zoveel beters, en bovendien vind ik de keuze voor zo'n lage resolutie niet slim. Maar that's just me.

Als wat mobieler alternatief heb je ook nog de alienware M14x, snellere CPU, iets mindere GPU. Maar een hele kilo lichter, 3x zo lange accuduur en stukken kleiner.
Ik ben niet echt een fan van de dikke G53 omdat hij qua formaat meer in de buurt komt van 17", mijn ouders hebben zo'n bakbeest en.. nee, ik houd het bij 15".

€ 1,064 kost hij dan met quadcore, 900p scherm, en GT555m volgens mijn excel sheet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Bedankt voor je bericht.

Als ik dan toch zou kiezen voor een GT555 dan ga ik liever voor een XPS 17, welke een groter scherm heeft en verder bijna identieke specs (plus 9 cell batterij). Ook qua looks trekt de XPS me meer.

De resolutie maakt me zoals aangegeven niet echt uit, aangezien ik enkel ga gamen met de laptop. Browsen doe ik op een iPad en media kijken via een media center. En zoals ik het bekeek zorgt de lage resolutie voor prestatiewinst tijdens het spelen van games, zeker tov 1080p. Of mis ik hier iets?

Zit er overigens een kans in dat er binnenkort meer laptops uit gaan komen met een ATI 6970? Kan best nog even wachten, mocht dit binnenkort gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ATI 6970 is een stuk duurder dan de GT460m.
Clevo heeft een model met die kaart, die begint bij €1550 uit het hoofd, niet zo gek aangezien het ding beter presteert dan GTX460 SLI.

Maar als je toch een 17" wilt, waarom dan geen desktop?

Het voordeel van de hogere resolutie is voornamelijk meer werkruimte met text en dergelijke. Vooral handig als je zoals ik devver word of veel met excel sheets werkt. In mijn topic staan een aantal pics die de vergelijking tussen 768p en 1080p maken: [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kellhus schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:29:
Bedankt voor je bericht.

Als ik dan toch zou kiezen voor een GT555 dan ga ik liever voor een XPS 17, welke een groter scherm heeft en verder bijna identieke specs (plus 9 cell batterij). Ook qua looks trekt de XPS me meer.

De resolutie maakt me zoals aangegeven niet echt uit, aangezien ik enkel ga gamen met de laptop. Browsen doe ik op een iPad en media kijken via een media center. En zoals ik het bekeek zorgt de lage resolutie voor prestatiewinst tijdens het spelen van games, zeker tov 1080p. Of mis ik hier iets?

Zit er overigens een kans in dat er binnenkort meer laptops uit gaan komen met een ATI 6970? Kan best nog even wachten, mocht dit binnenkort gebeuren.
Bij xNotebooks kun je een 17inch configureren met een ATi 6970 ;). Dit zal vast de Compal barebone zijn waar Darkstone over spreekt :). http://www.xnotebooks.nl/...gtx470-gtx485-hd6970.html

Zie verder Alternate (BTO notebooks): http://www.alternate.nl/h...nt=6&selector=135&bfbox=1

Bij deze systemen zit je zo tussen de 1400 en 2000 euro. Afhankelijk hoe gek je het wilt maken ;).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die bedoel ik dus.

Saillant detail is dat de HD6970m €410 goedkoper is dan de GTX485m, terwijl ze identiek presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:45:
Die bedoel ik dus.

Saillant detail is dat de HD6970 €410 goedkoper is dan de GTX485m, terwijl ze identiek presteren.
Dat lijkt me dan een goede prijs/kwaliteit verhouding van de HD6970 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Een desktop is geen optie, aangezien ik die niet in mijn woonkamer neer wil zetten. Een 27inch iMac wellicht, maar daar heb ik even geen geld voor ;)

15.6 of 17 inch maakt me niet zo uit, speel nu op een 15.6". Zal straks eens naar xnotebooks kijken..Had al naar andere barebones gekeken, maar die waren inclusief shipping nogal prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen ruimte voor een MITX kast? Kleiner dan een printer tegenwoordig :P
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1274083466.jpeg

Dat scheelt echt behoorlijk in de prijs...

behuizing+voeding: €150
mobo: €100
RAM: €80 (8GB)
CPU: €100-200
GPU: €200 of iets dergelijks

Totaal: €600-700 voor een flinke, makkelijke upgradebare desktop. Let er wel op dat de kast die je uitkiest voldoende ruimte heeft voor een dual slot videokaart.

Dan mis je nog wel dvd/tobo/muis/scherm. Maar daar kan ik geen prijs aanhangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Is een PS3 anders geen betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Nee, ook geen ruimte voor een MITX ;)

Ik heb nogal een minimalistische inrichting, en kan zo'n case nergens netjes wegwerken. Mijn huidige media center + versterker passen nog maar net in bijbehorende meubel, dus dat gaat hem niet worden.

En een PS3 heb ik ooit eens gehad, maar snel weer weggedaan. Leuk apparaat hoor, maar ik ben meer van de PC games. En nu lijkt Blizzard wel eindelijk te gaan komen met een Diablo 3 port voor de consoles, maar dat gaat nog wel even op zich laten wachten. Idem voor The Witcher 2.

Zal vandaag nog eens verder op zoek gaan, maar voorlopig blijft de Asus G53 op mijn shortlist staan. Ik las ook dat het koelingsysteem welke ze in die laptop gebruiken aardig efficient is, wat ik ook belangrijk vind, gezien mijn 'verhitte' ervaringen met een Studio XPS 16 in het verleden. En mijn huidige laptop heeft ook wat moeite om zijn 4670 te koelen, tijdens een langdurige sessie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na jaren op een Apple gewerkt te hebben, ben ik nu, vnl door financiele redenen, op zoek naar een krachtige Windows laptop om o.a. Adobe After Effects en eventueel Maxon Cinema 4d te draaien. :)

Belangrijkste specs voor de laptop: min 6gb, full hd scherm, i7 processor, krachtige grafische kaart. Budget onder de 1400 euro.

Ik ben me nu enkele dagen aan het inlezen in de materie en na een paar uur op tweakers.net doorgebracht te hebben kom ik er toch nog niet helemaal uit...

Ik vind opzich de Sony Vaio modellen wel aantrekkelijk, maar deze hebben maximaal een i7 740QM processor. Doet deze veel onder voor een 2xxx processor? En is een 1024MB nVidia GeForce GT 425M voldoende voor grafische software?

Alvast bedankt voor enige tips/verduidelijking!

Moris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:16:
Ik vind opzich de Sony Vaio modellen wel aantrekkelijk, maar deze hebben maximaal een i7 740QM processor. Doet deze veel onder voor een 2xxx processor?
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4084/34962.png
Hell yes.

Er is, in alle eerlijkheid, weinig te kiezen. Je komt eigenlijk automatisch uit bij de:

XPS 15, indien er een 15" scherm gewenst is.
XPS 17, indien er een groter scherm gewenst is.

Ik gok dat je voor de 2e optie gaat, dan heb je voor ongeveer € 935 de versie met 3D scherm (ik weet dat je dat niet nodig hebt, maar het anti-glare scherm schijnt knudde te zijn...) met 4GB, een GT555m, en een i7-2630QM. Ik zou dan wel 2x pricewatch: Corsair CMSO4GX3M1A1333C9 erbij kopen voor een totaal van 12GB RAM (wederom overkill, maar voor de prijs...)

Een nadeel is dat dit model een vrij slechte accuduur kent met het 3D scherm (max. 3 uur, met het andere scherm haal je wel 6 a 7 uur met de 9-cel accu). Maar zoals ik al zie is het anti-glare scherm semi-knudde.

Alternatieven zijn de pricewatch: Asus N73SV-V1G-TZ342V Of 15" variant, maar die raad ik zeker voor kleurintensieve applicaties ten zeerste af, en als je het budget verder wil verhogen de pricewatch: HP Envy 17-2080ed, maar als je goed kijkt krijg je dan dezelfde specs voor €500 meer :)

Ik zou overigens geen sony nemen, zowel de E als de F series kennen handenvol problemen en zijn verouderd, sony heeft alleen nog de pricewatch: Sony Vaio VPCF21Z1E/BI als laptop die ik überhaubt zou kunnen aanstippen, maar het design is echt afschuwelijk... Ik zou zweren dat ik een glossy G73 voor mij had :P

Edit: ahh, de poster onder mij had blijkbaar hetzelfde idee ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:16:
Na jaren op een Apple gewerkt te hebben, ben ik nu, vnl door financiele redenen, op zoek naar een krachtige Windows laptop om o.a. Adobe After Effects en eventueel Maxon Cinema 4d te draaien. :)

Belangrijkste specs voor de laptop: min 6gb, full hd scherm, i7 processor, krachtige grafische kaart. Budget onder de 1400 euro.

Ik ben me nu enkele dagen aan het inlezen in de materie en na een paar uur op tweakers.net doorgebracht te hebben kom ik er toch nog niet helemaal uit...

Ik vind opzich de Sony Vaio modellen wel aantrekkelijk, maar deze hebben maximaal een i7 740QM processor. Doet deze veel onder voor een 2xxx processor? En is een 1024MB nVidia GeForce GT 425M voldoende voor grafische software?

Alvast bedankt voor enige tips/verduidelijking!

Moris
De i7 740QM moet je laten varen dit is een verouderd model en kan niet tippen aan de nieuwe i7. Dit verschil is aanzienlijk, zie onder.
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4274/36862.png

Je bent een klant voor de Dell XPS 15 met 1080p upgrade ;). Je blijft onder de 1400 euro en krijgt daarvoor een Intel i7 2630QM, GT525M of upgrade GT540M. Kijk eens in het [Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 4 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de snelle reacties!

Heb wel wat mindere verhalen gehoord over service en hardwarekwaliteit van Dell... Ga er nog even over nadenken... Van een MacBook naar een Dell moet ik nog even op me laten inwerken :)

Geldt dat cpu-snelheidsverschil voor in principe alle grafische toepassingen? En in hoeverre maakt de videokaart dan nog uit? Tis voor mij nooit helemaal duidelijk wat de processor voor zijn rekening neemt en wat de grafische kaart doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat 'anti-glare scherm' zit bij de 15" versies...en de 17" komt zowiezo met beter scherm en eventuele 3d-optie?

Zit inderdaad niet persé op 3d te wachten (hoewel misschien dat Cinema4d ineens een stuk makkelijker laat modeleren :) en ben bang dat het '2d' weergaves 'aantast' ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte users,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een laptop. (budget 850-1000).
Vind het allemaal wel ingewikkeld maar goed.

Wat ik zeker er in wilt hebben is:

Mijn ogen waren gevallen op het krantje van de paradigit :

http://www.paradigit.nl/P...9H4457VL133Y/default.aspx

Denk zelf dat deze wel geschikt voor me zelf zou zijn, maar kan niks vinden over het "sandy bridge" probleem.

Want bij : http://www.paradigit.nl/P...9H2457VL133Y/default.aspx

staat er duidelijk bij dat het gaat om "Met nieuwe revisie van de Sandy Bridge-chipset. "

Heeft de SZ139V dit ook of is het geen toeval dat zowel paradigit als computerland deze laptop in de aanbieding zetten? Of is dit een laptop die al aangepast is (vanuit de fabriek)

Had gelezen dat het iets met de Sata aansluiting 300 en 600 had te maken.
Hoe moet ik dit zien?

Sorry voor de noob vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:23
noob vragen zijn simpel te verhelpen met s'werelds bekendste internet-tool: Google. Als je daar even naar had gekeken had je kunnen zien dat deze laptop's gewoon redelijk normaal geprijsd zijn en dat de nieuwe revisie van de chipset wil zeggen dat het probleem met de sata poorten er niet meer in zit. Verder had je dan ook geweten dat dit probleem al sinds maart verholpen is en dat je er dus wel vanuit kan gaan dat deze laptop (die pas sinds een paar weken wordt gemaakt) het probleem uberhaupt niet kan hebben.
Verder zou ik eerder een n53sv aanraden, voor zover ik weet is het enige verschil de gt550m, wat een licht overklokte gt540m is. Dat rechtvaardigt naar mijn mening niet het prijsverschil van +- 60 euro.

[ Voor 34% gewijzigd door Bastard op 25-05-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KAdrifter schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:20:
noob vragen zijn simpel te verhelpen met s'werelds bekendste internet-tool: Google. Als je daar even naar had gekeken had je kunnen zien dat deze laptop's gewoon redelijk normaal geprijsd zijn en dat de nieuwe revisie van de chipset wil zeggen dat het probleem met de sata poorten er niet meer in zit. Verder had je dan ook geweten dat dit probleem al sinds maart verholpen is.
Niet iedereen kan alles even zo makkelijk vinden als hij niet weet waar hij naar moet zoeken. Zit al dagen te zoeken op google, maar kom geen steek verder over dit probleem.

Als jij het zo makkelijk kan vinden, laat dan maar zien waar je kan vinden dat deze versie N53SN-SZ139V dit probleem niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een laptop die ik ook kan gebruiken voor videobewerking van betrekkelijk korte videofragmenten. Maar wel HD materiaal. Is dat goed te doen op een laptop en zo ja waar kan ik dan het beste naar kijken qua specs. Zit zelf te kijken naar de xps15 (of 17), maar ik weet nier zeker of die zwaar genoeg is om mee te werken. Het hoeft allemaal niet supersnel te gaan (want videobewerking is zal niet zo vaak gedaan worden), maar het moet wel een beetje vlot mogelijk zijn. Daarnaast ben ik nog benieuwd of het mogelijk is om 2 monitoren aan te sluiten op een laptop (om hem op de werktplek als desktop te gebruiken)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:23
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:27:
[...]

Niet iedereen kan alles even zo makkelijk vinden als hij niet weet waar hij naar moet zoeken. Zit al dagen te zoeken op google, maar kom geen steek verder over dit probleem.

Als jij het zo makkelijk kan vinden, laat dan maar zien waar je kan vinden dat deze versie N53SN-SZ139V dit probleem niet heeft.
Google op sandy bridge, klik op de link naar wikipedia (ergens op de eerste pagina met zoekresultaten) en je krijgt dit te zien:
"Cougar Point chipset flaw

On January 31, 2011, Intel issued a recall on all 67-series motherboards due to a flaw in the Cougar Point Chipset.[23] A hardware issue, in which the chipset's SATA-II ports may fail over time, cause failure of connection to SATA-II devices, though data is not at risk.[24] Intel claims that this problem will only affect 5% of users over 3 years. However, heavier I/O workloads can exacerbate the problem.
Intel stopped production of flawed B2 stepping chipsets and began producing B3 stepping chipsets with the silicon fix. Shipping of these new chipsets started on 14 February, 2011 and Intel estimated full recovery volume in April 2011.[25] Motherboard manufacturers (such as ASUS and Gigabyte Technology) and computer manufacturers (such as Dell and Hewlett-Packard) stopped selling products that involved the flawed chipset and offered support for affected customers. Options ranged from swapping for B3 motherboards to product refunds.[26][27]
Sandy Bridge processor sales were temporarily on hold, as one cannot use the CPU without a motherboard. However, processor release dates are not affected.[28] After two weeks, Intel has continued shipping some chipsets, but manufacturers have to agree to a set of terms that will prevent customers from encountering the bug.[29]"

[ Voor 69% gewijzigd door Bastard op 25-05-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:00:
Geldt dat cpu-snelheidsverschil voor in principe alle grafische toepassingen? En in hoeverre maakt de videokaart dan nog uit? Tis voor mij nooit helemaal duidelijk wat de processor voor zijn rekening neemt en wat de grafische kaart doet.
In principe wel, ik ben er an 2 jaar nog niet achter wat nu precies GPU versneld is, dus ik ga ervanuit dat het niet zo spectaculair is op dit moment.
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:07:
Dat 'anti-glare scherm' zit bij de 15" versies...en de 17" komt zowiezo met beter scherm en eventuele 3d-optie?

Zit inderdaad niet persé op 3d te wachten (hoewel misschien dat Cinema4d ineens een stuk makkelijker laat modeleren :) en ben bang dat het '2d' weergaves 'aantast' ofzo...
Nee, alleen de xps 17 heeft keuze voor een anti-glare scherm, maar dat ding raad ik je af. Je moet kiezen tussen het xps 15 B+RG scherm of het xps 17 3D scherm, het xps 15 scherm is een stuk beter (het enige wide-gamut TN paneel wat er bestaat), maar ook een stuk kleiner.
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:27:
[...]

De versie met sandy bridge bug mag niet meer worden verkocht, dat is al sinds begin februari het geval.

Voor de rest: xps 15, xps 17, of N53. Mijn voorkeur ligt bij de xps lijn.
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:01:
Ik ben op zoek naar een laptop die ik ook kan gebruiken voor videobewerking van betrekkelijk korte videofragmenten. Maar wel HD materiaal. Is dat goed te doen op een laptop en zo ja waar kan ik dan het beste naar kijken qua specs. Zit zelf te kijken naar de xps15 (of 17), maar ik weet nier zeker of die zwaar genoeg is om mee te werken. Het hoeft allemaal niet supersnel te gaan (want videobewerking is zal niet zo vaak gedaan worden), maar het moet wel een beetje vlot mogelijk zijn. Daarnaast ben ik nog benieuwd of het mogelijk is om 2 monitoren aan te sluiten op een laptop (om hem op de werktplek als desktop te gebruiken)..
Zelfde als hierboven :P Het is wel handig als je je budget even vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Budget is tot 1500 euro laten we zeggen. Het gaat mij erom dat ik een krachtig systeem in huis haal waar ik weer even mee voorruit kan en die ook als desktop (dus met 2 monitoren als het even kan) uit de voeten kan. 80% van de tijd zal hij als desktop fungeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik weet dus niet zeker of je met een nvidia kaart 3 schermen aan aansturen, met ATI weet ik wel dat het kan als er minimaal 1 displayport scherm tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt! dat maar eens even proberen uit te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie mij genoodzaakt om een nieuwe notebook aan te schaffen, omdat mijn ouwe trouwe Dell Inspiron (T4300, 4gig, 15,6") last heeft van the blue Screen of Death. Ik wil sowieso hogerop, ook al ben ik student. Ik heb twee mooie alternatieven gezien.

http://www.centralpoint.n...5&utm_medium=tradetracker

en

http://www.informatique.nl/521564/asus-a53sj-sx230v.html

Wie kan mij vertellen hoe groot het verschil tussen de i5 480M en de i5 2410M is? Ik wil uiteraard op zijn tijd eens een spelletje doen, en grafisch tekenen. Wie raad mij wat aan?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met jouw budget moet je gewoon de NBBG winnaar kiezen: [NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011. Beter is er niet te krijgen voor onder de €600.

Het verschil met de asus die jij linkt is dat de asus in de NBBG wel een fatsoenlijke grafische kaart heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Darkstone en de rest,

Ten eerste,hoop dat dit het juiste topic is.
Ik ben op zoek naar een 17inch laptop met minimale beeldresolutie van 1600x1050.
Ik zie dat tegenwoordig de meeste laptops 1600x900 hebben, dit is absoluut te weinig.Daarna komt 1900x1050,of zijn er nog tussen resoluties?(bijv: 1600x1200).

Mijn budget is rond de 1000 euro. Mijn Sony Vaio VGN-AR41S van 1800! euro heeft het na ongever 3 jaar begeven, wat erg zonde is, maja shit happens. Om deze reden wil ik dus niet weer zoveel uitgeven als toen.
Gaat trouwens een PC gemiddeld langer me als een laptop? heb even een pc overwogen maar laptop is toch wel erg handig.

Zat zelf te denken aan de Asus N73SV-V1G-TZ342V uit de pricewatch, goed in prijs en alles wat ik zoek. Uit revieuws van Darkstone heb ik begrepen dat het scherm niet erg goed is. En ook uit zijn revieuws ben ik gaan twijfelen tussen deze en een DEL XPS 17. Misschien dat een andere Asus nog beter is, staan redelijk wat in pricewatch. Is geheugen asus trouwens uitbreidbaar?

Alvast bedankt,

Gr Willie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde als Verwijderd in "[NBBG Aanschaf] Gamingnotebook februari ..." eigenlijk. De xps 17 is niet veel duurder (€70), maar het scherm en de grafische kaart zijn zoveel beter... Daar zou ik zeker €70 voor over hebben. Wil je dat niet, kom je inderdaad automatisch bij de pricewatch: Asus N73SV-V1G-TZ342V aan.

Het scherm is ook niet zo heel slecht, maar het verschil is groot genoeg om mijn voorkeur naar de xps 17 te laten omslaan. Een miskoop is het echter zeker niet met de standaard 2 jaar garantie die asus geeft, de accuduur van de asus is ook stukken beter. Maar ik weet niet hoeveel waarde je hieraan hecht.

In beide laptops zitten ook 4 DIMM slots (de xps 17 alleen met het 3D scherm, de N73 standaard), dus je kan er zonder problemen 2x 4GB bijsteken voor een totaal van 12GB. Ik het overigens geen idee wat je met zoveel geheugen moet, maar het kost geen drol, dus waarom ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je snelle reactie, zag dat je ergens al link had staan van geheugen, maar kan het zo niet weer vinden. Hoeveel kost 8GB bijkopen ongeveer?

En heb jij een indicatie van hoelang een laptop gemiddeld mee moet gaan in deze prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirt cheap op dit moment. De pricewatch staat er vol mee:
http://tweakers.net/price...mt7jVzBmL_X9dD9Gr0aGuSc3w
Ik kan me nog herinneren dat je precies een jaar geleden €300 betaalde voor één zo'n groen reepje.
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:20:
En heb jij een indicatie van hoelang een laptop gemiddeld mee moet gaan in deze prijsklasse?
In principe zou hij het 5 jaar moeten doen zonder mopperen, maar dat kan je pas beoordelen na een aantal jaar. Ik heb echter zat laptops meegemaakt die na 8 jaar nog vrolijk doorsnorden.

Voor de garantie dat je laptop lang meegaat is het wel aan te raden om een garantiepakket erbij te kopen, bij dell staat het op de website, en op de asus krijg je bij mycom standaard 3 jaar garantie. Ik zou dan ook daar bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, zeer handige info allemaal. Nog 1 noobquestion,al het geheugen wat je zonet poste past erin? waarom is de 1 duurder etc,kwaliteit?

Ok 2 dan: Wil trouwens niet weer zoveel software op de computer die ik toch niet gebruik, zoals op mijn Vaio. Enig idee hoe dit bij dell en asus is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles via deze link: http://tweakers.net/price...XV74DKgWP2eaa-dHlIlZhSSi8 past erin. 1333mhz of hoger DDR3 SODIMM, gewoon de goedkoopste nemen. Het prijsverschil zit hem puur in de marge die de fabrikanten op de producten willen maken. De chips zelf komen allemaal uit dezelfde fabriek (samsung of hynix).

Betreffende de blaotware.. Sony behoort wel tot de ergste, maar over het algemeen krijg je alleen via de zakelijke markt een bloatware vrije laptop. Ik doet altijd direct een herinstallatie omdat dat toch binnen een uurtje gepiept is.

Vroegâh leverde dell de xps 15/17 nog zonder bloatware, om voor mij onduidelijke redenen is daar opeens vanaf gestapt.. een slechte keus als je het mij vraagt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2011 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop voor het aankomend schooljaar.
Zelf ben ik al aan het rondkijken geweest, mijn voorkeur gaat uit naar een Asus of Dell laptop

Nou heb ik een aantal voorkeuren waaraan de laptop ongeveer aan moet voldoen.

-Intel Core i5 / i7
-2GHz / 3GHz
-4GB / 6GB
-15,6"
-Videochip 1G / 2G
-Full HD 1080p
-500GB / 640GB

Zelf zat ik te denken aan een ; Asus N53SV-SZ507V
Dell XPS 15
of iets in die richting.

Wat ga ik met de laptop doen;
Thuis; -internetten
-tekstverwerken
-films kijken
-gamen
School; -Tekenprogramma (Eplan)
-Programmeren (Siemens simatic)
-Visualisering (Siemens WinCC)

Hopelijk kunnen jullie mij hier mee helpen!

BVD:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS: Budget; €600 - €800,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:35
Dat zijn wel de twee beste laptops in het algemeen (typenummer even buiten beschouwing latende). Al zou ik wellicht ook de 830 euro kostende n53Sv-SZ016V met veel snellere quadcore overwegen. Neem in ieder geval wel een Full HD versie. Dat is wel zo fijn bij programmeren en het tekenen van elektronische schema's.

Ik denk dat je voornamelijk de afweging moet maken tussen prijs, specs, design, service en je eigen eisen. Dell en Asus hebben een aantal modellen. Zet die eens op een rijtje en ga na wat je echt belangrijk vind. Beide zijn hele goede laptops, maar de juiste keuze maak je alleen op basis van je eigen voorkeuren. Ik kan niet veel meer zeggen dan dat de specs van beide laptops erg goed zijn voor de prijs en zeker aan je verwachtingen voldoen.

[ Voor 41% gewijzigd door GENETX op 09-06-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht al dat deze een van de best presterende waren. Had zelf al beetje rondgekeken.
+€30,- moet wel kunnen:P
FHD was zowiezo mijn bedoeling idd, vooral met programmeren erg handig ja.

Qua;
Prijs -> dell is iets duurder?
Design -> beide goed afgewerkt
Service -> asus 2jaar garantie, dell 1 jaar

Dus ik neig op dit moment beetje meer naar Asus..

Heb zelf geen ervaring met asus of dell.

Hopelijk kan iemand helpen met het maken van de juiste keus:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Dell is €859. Heeft een veel beter scherm, en geeft bij mii ietsmeer de indruk van kwaliteit. (betere speakers, geen enorme borders om het scherm, enz). Ik raad eigenlijk altijd de xps 15 aan tenzij iemand zeker weten 2 jaar garantie wilt. Of 3 jaar als je hem bij de mycom bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, het wordt dus een dell.
Nu nog kijken welk model/specificaties.

Heb net snel ff gekeken;

Metalloid Aluminum Cover
2e generatie Intel® Core™ i3-2310M Processor, 2,1 GHz
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
Microsoft® Office Starter 2010
1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
8x optisch dvd+/-rw-station
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)

Totaalprijs € 726,05 € 864,00

Als ik kies voor de i7 kom ik wel erg duur uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Er gaat nog een rits kortingsbonnen overheen. Een van 10% en een van €40. Zie Dell Waardebonnen Topic

€859 voor i7, 6GB en een 500GB hdd. Of 4GB en een 750GB HDD. Voor de rest ongeveer hetzelfde als de N53.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, dat wist ik niet :D
Dan wordt het idd al voordeliger!

Wat raadt je mij aan met mijn gebruik zoals hierboven gepost;
6GB en een 500GB hdd. Of 4GB en een 750GB HDD?

Denk zelf eerder meer werkgeheugen dan opslag.

Hoe kan je het backlight toetsenbord als optie erbij pakken?
Heb hier tijdje terug iets over vernomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan door &vw=classic achter de URL te plakken, zoals beschreven in de topicstart van [Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5

Ik zou zelf de 6GB nemen, ik stop er toch meteen een SSD in.. maar als je dat niet gaat doen maakt het niet uit wat je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
pricewatch: HP Pavilion dv6-6080ed (LE948EA)

Heeft iemand al ervaring met deze Laptop?

Specs:
i7-2640QM
6GB DDR3
Radeon 6770M
res: 1366x768

Ik ben zelf namelijk opzoek naar een Laptop die redelijk presteert qua games en niet over de 1000 euro gaat.

Het enige waar ik mij zorgen over maak is het scherm(lage resolutie tegenwoordig?) en de kleur. Ik heb nergens kunnen vinden of ze ook in een andere kleur leverbaar zijn. Echter op de website van HP staat er duidelijk een plaatje met 3 verschillende kleuren.

Of zijn er nog laptops die binnekort (binnen een maand of 2) uitkomen met vergelijkbare specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga je ook echt gamen? Anders kan je beter voor minder geld een xps 15 halen welke wel een 1080p scherm bevat. 768p is echt niet mee te werken.

Als je ook perse een goede GPU wilt word het lastig, volgens mij is er niet veel keus in dat segment. Alleen BTO heeft een 15" met GT555m meen ik. Of je moet de M14x nemen met 900p scherm.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob89
Gamen zo nu en dan, maar ik plan hem dagelijks mee te nemen voor mijn studie. Daarom ook een 15.6", de rest wordt echt te groot.

Is 768p werkelijk zo slecht om op te werken? Of bedoel je vooral tijdens het gamen dat je last hebt van een "lage" resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens het gamen maakt de resolutie niet uit. Ik zou echter nooit een laptop met 768p kopen.
Neem een kijkje naar de plaatjes in deze thread: [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob89
Dat ziet er inderdaad een stuk beter uit..

Op de US site van HP staat er nog een nieuw model van de dv6 serie(dit maal MET een 1080p scherm), enig idee hoe lang het normaal duurt voordat ze deze dingen in europa uitbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lang. Het kan nog jaren duren voordat dergelijke upgrades overal verkrijgbaar zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Darkstone&GENETX..

Nog bedankt voor jullie advies!

Het wordt definitief een dell xps 15 + FHD..

Ik heb nog een laatste vraagje,

Kan ik beter nu bestellen of nog even wachten?

Dit ivm met kortingsbonnen en de lopende acties van dell...

Hoe werk het, komen er om de 2 weken nieuwe acties en nieuwe kortingsbonnen?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke donderdag. Maar de uiteindelijke prijs is 9 van de 10 keer hetzelfde.
Als je het echt niet vertrouwt, bestel op vooruitbetaling en kijk of de prijs donderdag daadwerkelijk is verandert. Die kans lijkt me echter klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkstone, heeft de Asus N73SV-V1G-TZ342V nou ook een 3GB Videokaart zoals de dell? Kan het echt niet vinden in de specs. Ga trouwens bijna zeker voor de XPS 17 met 3D, alleen nog wachten op 10% waardebon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij niet. Maar de geheugengroote is serieus irrelevant tenzij je met 3 schermen tegelijk wilt gamen met alles op max... en dan zelfs is 1.5GB overkill.

Kortom, niet op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakrick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
Hoi Darkstone,

Ik denk dat mijn vraag beter in dit topic thuishoort en niet in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5 (pagina 18)" waarin jij een schema plaatste op zaterdag 11 juni 2011 13:13

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YSRCxbJUo0DuDSm6KRF7mcHk/full.png

Het kortingsschema heb ik zitten bekijken, maar op de Dell-website blijft de Full HD-optie gewoon 200 euro en heb ik dus geen idee hoe je die kortingen (na opties bij te bestellen(?) uiteindelijk kan krijgen.

Kun je dit a.u.b. eens wat toelichten voor de mensen die -mede namens jouw enthousiaste advies voor die FHD-schermen- zo'n scherm toch echt overwegen?

Alvast bedankt voor de toelichting en je inzet voor het forum!

R.S.

[ Voor 5% gewijzigd door Tweakrick op 14-06-2011 15:19 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell maakt gebruik van het bekende kortingsbonnensysteem. Er zijn op dit moment 2 kortingsbonnen:
Een vaste kortingsbon:http://www1.euro.dell.com/content/topics/topic.aspx/emea/topics/landing_pages/nl/voucher_lp?c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1&ST=dell%20kortingscode&dgc=ST&cid=41292&lid=1069596&acd=1242212097620561
Een variabele kortingsbon van 10%. Deze krijg je -als je geluk hebt- binnen via de mail. Hou daarvoor het Dell Waardebonnen Topic in de gaten. Deze zijn beperkt houdbaar...

Maar die heb je pas nodig als je gaat bestellen. Met de bekende excel sheet (Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5") kun je de uitindelijke prijs uitrekenen zonder kortingsbonnen te verspillen. Het gaat ook nog eens een stuk sneller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakrick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
Thanks Darkstone, het is me nu duidelijk.

Doordat je, juist door het FHD-scherm te bestellen (of iets anders kan natuurlijk ook), in de kortingsrange van de Dell-bonnen komt (799-40euro/999-60euro/1099-90euro).
En de 10%-kortingscode die soms geldt heb je er ook al in verwerkt.

(Beginbedrag minus10%) en hier de "standaardkortingsbon" van af = eindbedrag

Ik ga maar eens bestellen. Ik kan niet meer wachten! :9~ Groet, R.S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Darkstone.

Ik ben op zoek naar een nieuwe "high-end" laptop. Ik wil de laptop gebruiken voor het opzetten van een nieuwe webshop/business en zal dus veel gebruik maken van photoshop/dreamweaver etc. Verder ben ik professioneel pokeraar en ben ik erg gebaat bij een hoge resolutie om makkelijk veel tafels te kunnen spelen. Ook reis ik veel en wil ik graag een niet al te lomp formaat. Zelf had ik de Dell XPS 15z gevonden. Misschien heb je nog andere alternatieven die aan mijn eisen voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt. De xps 15z is enig in zijn prijsklasse. Het alternatief is de MBP voor €1800 oid.

Verder, de xps 15z word heel erg heet onder load. Als je gaat gamen of de processor voor lange tijd op 100% laat draaien zonder extern toetsenbord... niet doen. Om die reden raad ik ook het model met i5 aan.

Als je dat wel gaat doen kom je automatisch bij de fat xps 15 uit. Beter scherm Al zou ik voor webdevloppement het scherm van de 15z prefereren. Quadcore, fatsoenlijke koeling, en een lagere prijs (zo'n €300). Maar volgens mij zal dat in zo'n vaart niet lopen. dreamweaveren photoshop zijn nu ook weer niet zulke zware programma's in deze context.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:26

TDB

..

[ Voor 99% gewijzigd door TDB op 22-06-2011 07:15 . Reden: change naar andere topic ]

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:05
Zoekende naar een nieuwe laptop kwam ik deze aanbieding tegen van een BTO:
15.6 inch FULL HD LED Glare TFT, (resolutie 1920x1080)
- NVIDIA® GeForce® GT540 2Gb GDDR3
- Intel® Core i5-2520M. 2.50 GHZ / 3.2Ghz Turbo
- 8GB BTO Selected DDR3-1333MHz
- 500Gb 7200 rpm, 16Mb cache (Max MB/s 80 lezen / 75 schrijven)
BTO 15C36

Lijkt mij een mooie prijs voor deze specificaties. Of heeft iemand nog een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noem je dat een aanbieding? De xps 15 is goedkoper als je een OS erbij neemt en heeft een stuk betere specs. Idem voor de N53. Zelfs zonder OS kan je een xps 15 of N53 halen die goedkoper is met betere specs :X

Dus ik verplaats hem even...

/me Snapt nog steeds niet wat mensen in hemelsnaam zien in de BTO modellen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:05
Dank voor de tip :) Dan kijk ik nog even verder :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bauzer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-05 14:22
Hallo Darkstone,

Ik heb het volgende dilema,

Als je een budget van +/- 1200 euro heb, en een Asus N73SV wilt, (na mijn gevoel de beste keuze in die prijsklasse)
Welke van de 100 type modellen is dan het beste?

Wil graag een i7, min 6gb (eventueel zelf meer plaatsen), HD liefst 7200rpm is het verschil met een 5400rpm groot? de grote is niet van belang wil een ssd plaatsen, Full HD scherm, blu-ray lezer, en dan de videokaart wat advieseer je me daar in? al is de keuze niet reuze de GT540 of GTX460?

Hoe is de GT540 kaart is het iets?

Ik weet het even niet meer als ik denk de juiste gevonden te hebben mist ie weer de blu-ray en heb ik één met blu-ray heeft ie weer een 5400rpm schijf erin :S
Het lijkt er op dat ik de juiste niet kan vinden of zie ik iets over het hoofd?

alvast bedankt,

Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bauzer schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 00:01:
Ik weet het even niet meer als ik denk de juiste gevonden te hebben mist ie weer de blu-ray en heb ik één met blu-ray heeft ie weer een 5400rpm schijf erin :S
Ik begrijp je niet. Je wilt perse een 7200prm schijf, maar gaat zelf een SSD plaatsen?

Wat maakt het dan uit of de schijf 5400rpm of 7200rpm is? Of zie ik iets over het hoofd?
Het lijkt er op dat ik de juiste niet kan vinden of zie ik iets over het hoofd?
Dat heb ik wel vaker met asus. $user wil bijvoorbeeld een i5 en geeft niets om grafische prestaties, is de K53 met GT540m alsnog de goedkoopste van een goed merk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 23:31:
Noem je dat een aanbieding? De xps 15 is goedkoper als je een OS erbij neemt en heeft een stuk betere specs. Idem voor de N53. Zelfs zonder OS kan je een xps 15 of N53 halen die goedkoper is met betere specs
Darkstone hier volg je even niet. Ik heb met je excel sheet geprobeerd vergelijkbare specs te krijgen voor ~ 900 euro maar dat lukt me niet. Betere specs lukt me dus helemaal niet. De vraag is denk ik eigenlijk, wat doe ik fout. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 30-06-2011 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 heb je voor € 832 met i7 en 6GB RAM. Voor 12 euro kan je bovendien upgraden naar 2 jaar in-home garantie.

Je mist wat RAM inderdaad, maar het verschil tussen 6 en 8GB is sowieso niet groot.

Met i5 is hij niet veel goedkoper, nl. € 769 met i5-2410m en 4GB RAM. Je bent dan best wel gek als je niet upgrade naar de snellere processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 00:17:
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 heb je voor € 832 met i7 en 6GB RAM. Voor 12 euro kan je bovendien upgraden naar 2 jaar in-home garantie.
Slechts 12 euro voor 2 jaar in-home garantie, dat is zeker niet slecht. Eventueel zou de GPU upgrade van 80 (- 10%) bijkomen maar dan zit je alsnog ongeveer dezelfde prijs.
Je mist wat RAM inderdaad, maar het verschil tussen 6 en 8GB is sowieso niet groot.
Ram had ik min of meer al buiten gelaten inderdaad. Je zou bovendien goedkoper zelf achteraf kunnen kopen, mocht je het willen.
Met i5 is hij niet veel goedkoper, nl. € 769 met i5-2410m en 4GB RAM. Je bent dan best wel gek als je niet upgrade naar de snellere processor.
Die € 832 met i7 en 6GB RAM configuratie is inderdaad een mooie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regeneration schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 00:26:
Eventueel zou de GPU upgrade van 80 (- 10%) bijkomen maar dan zit je alsnog ongeveer dezelfde prijs.
Wellicht ten overvloede: Maar die GPU is precies hetzelfde, je moet hem alleen zelf even hoger klokken.

Ook weer zo'n typisch voorbeeld van de bekende dell-marges...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bauzer
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 00:11:
[...]
Ik begrijp je niet. Je wilt perse een 7200prm schijf, maar gaat zelf een SSD plaatsen?

Wat maakt het dan uit of de schijf 5400rpm of 7200rpm is? Of zie ik iets over het hoofd?

Ik wil zeggen dat ik aan 1 HD genoeg heb, omdat ik later nog een ssd wil inbouwen in het 2e slot.
Maar is het een groot verschil of ik een 5400 of 7200 toeren schijf kies voor diegene wat er al in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een redelijk verschil. Maar ik zie niet waarom je zou wachten met het aanschaffen van een SSD. Die dingen zakken maar heel langzaam in prijs.

Ik vind het zelfs jammer dat ik 4 maanden geleden een SSD heb gekocht in plaats van 2 jaar geleden voor dubbel de prijs. Dat is het echt waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bauzer
oke bedankt voor je sneller reactie Darkstone

btw heeft iemand enig idee wanneer de G74 hier te koop is en wat hij gaat kosten?

las dat de uk prijzen van de 2 modellen 1700 en de 3d 2000 dollar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het wist stond het wel in de nieuws: Asus introduceert G74Sx-gaminglaptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@ Darkstone
Ga je de uitdaging nog aan om een XPS 15 laptop te creeren die evenveel, iets meer of minder kost dan de ASUS N53SV-SZ404V met dezelfde specs?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je download gewoon de excel sheet: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5" en vult €200 in in het "upgrades" vakje. Dan heb je alle configs die geupgrade zijn met het 1080p scherm. Dat kan ja makkelijk zelf doen ;)

Je moet alleen wel een 10% waardebon vinden ergens. Gewoon opletten als er iets langskomt in het waardebonnen topic.

1x posten is genoeg hoor...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2011 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees al een tijdje mee en had de Asus N53SV-SZ404v ook op het oog... maar net als Darkstone al opmerkte is er wat vreemds met de levertijd. Overal waar ik informeer zeggen ze dat het nog wel een maand(je) kan duren. Ik hoor veel bedrijven zeggen dat 21 juli weer nieuwe binnenkomen.

Echter heb ik als alternatief ook een Dell geprobeerd samen te stellen (XPS15 op advies van jullie) maar daar kwam ik niet helemaal uit (vooral hogere prijzen dan hier werden genoemd ivm kortingen etc.)

De volgende dingen zijn voor mij essentieel:

- i7
- goed scherm met hoge resolutie
- 7.200 rpm hardeschijf
- redelijke videokaart voor af en toe games spelen (is een GT525m makkelijk te overclocken door iemand die dat nog nooit heeft gedaan?)
- minimaal 4gb ram

Nou wil ik mijn laptop veel gebruiken voor studie (3D CAD modelleerwerk) en het produceren van muziek, dus de B&O speakertjes van Asus zijn een leuke toevoeging voor onderweg. Iemand die mij kan helpen met een goede samenstelling bij Dell, of het advies om toch voor de Asus te gaan, graag! M'n budget ligt rond de 900 euro. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5". €832 voor 1080p scherm, i7, 6GB, 500GB 7200rpm hdd, en GT525m. Je moet alleen ergens een 10% kortingsbon vandaan halen. En dat red je niet deze week.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:55:
Nou wil ik mijn laptop veel gebruiken voor studie (3D CAD modelleerwerk) en het produceren van muziek, dus de B&O speakertjes van Asus zijn een leuke toevoeging voor onderweg.
Behalve dat de B&O speakers absoluut niet veel beter zijn dan de middelmoot. Zie ook Verwijderd in "[Ervaringen] Asus N53SV". En met je eis "goed scherm" valt de N53 eigenlijk ook meteen af...

Niet dat de N53 een slechte notebook is, maar ik zie niet waarom je hem zou nemen in plaats van de xps 15, als het niet toevallig geen-BTW weekend is bij de mediamarkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor je reactie Darkstone!

Ik zie nu net dat de XPS15 JBL speakers heeft, dus de asus heeft dan niet heel veel voordeel meer (eigenlijk meer nadelen). Ik heb geprobeerd om de Dell samen te stellen en kom op dit systeem uit:

http://ecomm.euro.dell.co...90-4ac8-8fbc-7b23df3ecb98

zonder 10% korting is dit 969 euro, en met 872 (maar de vraag is of ik dat kan krijgen?) dus volgensmij doe ik nog iets fout. Nou overweeg ik nog een verlicht toetsenbord, 9 cell accu en een upgrade naar een GT540. Is dit zinvol of kan ik zelf de GT525 overclocken waardoor er eigenlijk een GT540 in komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

Maar je moet niet teveel letten op fancy namen als B&O, en waves max. Pak gewoon de reviews erbij. Die van anandtech is erg goed:
http://www.anandtech.com/...s-macbook-pro-alternative
http://www.anandtech.com/...02x-now-with-sandy-bridge

Je kan beter niet de GT540m nemen. Die is maar ~11% sneller en je kan hem zelf ook overclocken.

Ik verplaats deze even richting het aanschafadviestopic. Dit is nog altijd het N53 ervaringentopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wederom bedankt voor je snelle reactie. Echter heb ik bij jouw link de configuratie met het 'goedkope' brakke scherm toch? dus komt er nog 200 extra bij wat op mijn 969 euro komt?

De GT540m laat ik dan sowieso uit het pakket :) goeie tip voor de reviews en bedankt voor het verplaatsen van mn berichten.

Geeft een 9 cell accu nog veel voordeel? Ik las ergens dat het ongeveer 200 gram extra weegt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:45:
Wederom bedankt voor je snelle reactie. Echter heb ik bij jouw link de configuratie met het 'goedkope' brakke scherm toch? dus komt er nog 200 extra bij wat op mijn 969 euro komt?
Ja dat klopt. Maar met de kortingsbonnen (€40 + 10%) zit je dan weer op €832 uit het hoofd.
Garantie is trouwens in de uitverkoop bij dit gelinkte mode.
Geeft een 9 cell accu nog veel voordeel? Ik las ergens dat het ongeveer 200 gram extra weegt..
Zie daarvoor de 2e review die ik linkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Ik kan nog niet echt het juiste topic vinden, maar ik denk dat deze het dichtst in de buurt komt bij wat ik zoek.
Ik ben namelijk op zoek naar een "budget" 17 inch notebook.

Nu heb ik 3 systemen op een rijtje gezet:
Acer Aspire 7551G
Dell Insiron 17R
Asus X73SV-TY088V

Belangrijkste specs:
AcerDellAsus
€ 540,-€ 619,-€ 599,-
AMD Phenom II N950i5-2410Mi5-2410M
Ati HD 6550Nvidia GT 525MNvidia GT 540M

RAM is bij allen 4GB ddr3

Als ik notebookcheck mag geloven zit er qua videokaart niet veel verschil in..
De i5 in de Dell en Asus zijn beide de nieuwe Sandy Bridge types, maar de AMD is een quad core.

Ik ben geneigd qua merk Acer te laten vallen, maar dat is alleen op een gevoel berust.
Welke van deze is volgens jullie de betere van de 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komen nog verzendkosten bij de dell. Je moet overschakelen naar een i3 om binnen het budget te blijven:
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 (dit model heeft geen verzendkosten van €29)

Tevens, de i5 is sneller dan de phenom quad, zelfs als alle 4 cores worden belast. Die zou ik dan ook, mede omdat het een acer is, niet nemen. Dan blijft de asus over.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-06 11:56
Beste mede-Tweakers, ik moet vanwege mijn opleiding ICT netwerkbeheer een nieuwe laptop aanschaffen.
Ik speel veel spellen zoals Flight Simulator X (wat een snelle CPU nodig heeft),MW2,BO,Crysis 2, en voor de rest films kijken en muziek luisteren.
Nu twijfel ik nog tussen de Dell XPS 15 en de Asus N53, aangezien ik de laptop mee naar school moet nemen
wilde ik weten of de XPS 15 daar niet te zwaar voor is en of dat de XPS 15 in het laptopvak van een Eastpack rugzak past?
En of ik beter een i5 of een i7 kan pakken? En hoe zit het met de garantie van Asus en Dell?
Aangezien ik mijn laptop elke dag nodig zal hebben zou ik het fijn vinden dat de laptop zo snel mogelijk word gemaakt en niet 4 tot 6 weken weg is (zoals bij Acer :( )
En wat is het verschil tussen de GT525 en de GT540, ik heb gehoord dat de GT525 is over te klokken naar de snelheden van de GT540 en dat je de 2gb geheugen van de GT540 (bij Dell) toch niet volledig kan benutten?

Als jullie mij wat advies kunnen geven dan hoor ik het graag!

Gr. Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In tegenstelling tot wat je zou denken van de plaatjes is de N53 zwaarder, breder, dikker, en hoger dan de xps 15. Alleen de diepte is gelijk.

Tevens vind ik de xps een stuk betere notebook dan de N53, hij is met het huidige prijspunt ook nog eens goedkoper dus dat is een makkelijke keuze. Het verschil zit hem met name in de schermkwaliteit en speakers.

Verder klopt het wat je zegt over de GT525m en GT540m. Ik zou ook een i7 nemen omdat dat goedkoper is bij dell... en ik ben niet echt weg van de pricewatch: Asus N53SV-SZ507V eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
Dat de N53 nog zwaarder is had ik niet verwacht.
Ik zie in eerder berichten dat jij een xps 15 met i7,6gb RAM,FHD scherm en 750gb schijf hebt geconfigureerd voor een prijs van 888 euro? Hoe heb je dat gedaan?
Ik vind het Dell kortingssysteem wat raar werken, en hoe kom je trouwens aan de 10 procent kortingsbonnen?
Ik ben ook van plan om de 2 jaar in-home garantie er bij te kopen, is dit gewoon pick up and return garantie?

Gr. Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

823 euro voor http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 + 1080p scherm.

Bovendien kost garantie bijna niets op dit model...

Je moet wel een beetje geluk hebben met de 10% bon. Als je het dell waardebonnen topic in de gaten houd Dell Waardebonnen Topic en je bestelt snel als er een langs komt wil het wel lukken.

Via de sheet kun je uitrekenen hoe duur elk model precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
Ik kom uit op 980 euro inclusief 1080p scherm, dit is dus exclusief 10% korting wat jij als het goed is wel had mee gerekend?
Ik ga mijn laptop waarschijnlijk halen bij een kleine pc-zaak die de laptop dan voor mij besteld, maar dan krijg ik wel een leen laptop als die van mij dan kapot is wat ik dan wel fijn vind aangezien ik mijn laptop elke dag nodig zal hebben.
Denk je dat het mogelijk zal zijn aangezien die pc-zaak een Dell partner is om mij 10 procent korting te geven?
Oh en nog bedankt voor die sheet! echt super handig maar is ie wel altijd actueel?

Gr. Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

last updated
15-07 12:28
:)

Je hebt ook nog de bonnen hier: http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561

Je bent goedkoper uit als je bestelt via de site. Het is ... niet meer mogelijk om deze prijs te krijgen zonder de directe link. Ik raad je dan ook aan via dell.nl te bestellen. Een leen laptop heb je nu ook weer niet zo hard nodig met next-business day in-home garantie ;) Tevens is garantie via dell sneller dan eerst via de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
Hoe werkt die next-business day garantie dan? Halen ze de laptop dan op en krijg ik een leen laptop? of word de laptop gegarandeerd de volgende dag gerepareerd? (of de zelfde dag nog)
En moet je dan bellen of een mailtje sturen en komt er dan een monteur langs of zo?
Mijn ouders zijn echte digibeten op dat gebied (en die betalen ;) ) en gaan liever naar een winkel waar ze ook iemand te spreken krijgen(of komt er een monteur langs bij Dell?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Er komt een monteur van getronics langs die de laptop ter plekke maakt. De next-business day indiceert dat de monteur uiterlijk de volgende werkdag langskomt. Al weet ik niet of dat altijd word gehaald.

Ik weet niet hoe hard jij een laptop nodig hebt, maar dit lijkt mij behoorlijk optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
Dan haal ik de laptop toch bij die pc zaak aangezien ik m'n laptop elke dag nodig heb voor m'n opleiding.
En dan is een leenlaptop toch wel handig! Zou het stom zijn om tegen die kerel van die pc zaak te zeggen dat ik (als ze er zijn) nog kortingsbonnen heb liggen en dat ik die dan wil toepassen want volgens mij verdienen ze aan elke laptop een bepaald percentage van het verkoopbedrag en het grootste bedrag gaat naar Dell.

Gr. Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds onze gezinsuitbereiding merk ik dat ik steeds meer aversie krijg tegen het werken op mijn desktopPC, op zolder. Ben liever beneden, met laptop op schoot. Echter is de PB EasyNote met celeronM dan wel aan vervanging toe.

Ik wil graag video-bewerken met pinnacle, dus hoge resolutie is een eis, evenals snelle CPU en vlotte grafische kaart. Kom ik ongeveer hierop uit:

- i7
- GT540m
- 1080p scherm, 17,3" oid
- als het even kan USB3
- 4/6GB Ram

Krijg ik net de folder van de mediamarkt binnen, staat daarin de volgende

ASUS N73-SV-V1GTZ466V

Voldoet aan al mijn eisen, maar de vraag of hij een 1080p scherm heeft konden ze nog niet beantwoorden bij de MM. Wel een BluRay-disc drive, dus wellicht wel...

Prijs: €809

Kan de XPS hier nog tegenop? Volgens mij zo op het eerste gezicht niet.
Iemand advies?

E.v.t. is de K93SV ook een optie, die is iig FullHD

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt http://notebookshop.nl/no...sus-n73sv-v1g-tz466v.html voor 809?
Dat is wel een erg goede deal, daar kan inderdaad geen xps tegenop.

Als de prijs klopt that is. Volgens de pricewatch is alleen pricewatch: Asus N73SV-TY122V leverbaar voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is idd wel het type zoals hij in de folder staat, met dezelfde specs. Hoop dat het klopt, dan ga ik hem halen. Er staat trouwens ook nog een k93sv naast met 18" en full HD.
Voor nog geen 800 euro.

Ik denk dat dit systeem icm een USB tuner ook als HTPC bruikbaar is. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet? De xps lijn kan je wel met TV turner bestellen, maar ik heb geen idee hoe dat werkt. Ik meen dat je alleen free-to-air kanalen kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Zonet heb ik eindelijk een account gemaakt na jarenlang de geweldige functionaliteiten van Tweakers accountloos te gebruiken. Ik zit al een tijdje te denken om dit topic te starten, maar nu wordt het wel echt tijd.

Ik moet een laptop kopen voor mijn studie Toegepaste Informatica (ben woonachtig in België). Mijn eerste jaar heb ik al met glans afgesloten. Ik heb gedurende dit jaar de laptop van mijn vader gebruikt, maar we zien het niet zitten om dit nog een jaar te doen. Ik moet dus mijn eigen laptop kopen.

Het lijkt alsof ik nogal veeleisend bent, want ik kan moeilijk een laptop vinden die aan mijn noden voldoet. Kunnen jullie me hierbij helpen? Ook kan ik nog wat advies gebruiken, want er zijn nog enkele keuzes die ik moet maken.

Hier mijn lijstje met noden:
Een mat scherm met hoge resolutie (liefst 1600x900 voor 14" of 1920x1080 voor 15.6").
Degelijk toetsenbord, met of zonder numeriek klavier, dit maakt me niet uit.
Liefst geen grafische kaart, de laptop zal niet gebruikt worden om op te gamen of om foto- of videobewerking mee te doen. Een grafische kaart zou dus enkel extra warmte veroorzaken en meer energie verbruiken.
Een Sandy Bridge CPU. Echt heel krachtig hoeft de CPU voor mijn gebruik niet te zijn, denk ik. Maar graag toch minimaal een i5.
Liefst ook SATA III-poorten op moederbord, maar deze komen tegenwoordig al standaard bij Sandy Bridge veronderstel ik? Dit omdat ik er later wel nog een SSD zou willen in steken.
USB 3.0 is erg mooi meegenomen, maar niet echt noodzakelijk.
Minstens 4GB DDR3 RAM.
Minstens 200GB HDD.
Graag ook een metalen - of gewoon stevig - chassis, deze laptop moet een tijdje meegaan.

Nu een van de belangrijkste eigenschappen van een laptop... waar ik geen keuze kan in maken. 14" of 15.6"?
Eerst was ik overtuigd dat ik voor een 13.3" of 14" wilde gaan. Dit zag me er door de draagbaarheid erg handig uit. Maar sinds een tijdje begin ik hiervan af te stappen omdat ik bang ben van de eventuele nadelen. Wat denken jullie van 14", is dit te klein om op te werken? Je moet weten dat deze laptop enkel voor school zal gebruikt worden ivm informatica, thuis heb ik m'n monster-desktop. Dus geen gaming, en ook geen grafische applicaties. Hoofdzakelijk reguliere programma's (e-mail, internet, PDF, allerhande Office-programma's, etc ...) en natuurlijk programmeren! Ik heb het een jaar gedaan met een 15,6" laptop, dit lukte wel, maar misschien is een 14" gewoon fijner om mee te nemen?

Mijn 2e vraag is dan: hoe krachtig moet de CPU zijn? Ik wil wel dat deze laptop zo'n 5 jaar meegaat. Dus er moet ook toekomst-gericht gedacht worden. Zal een gewone i5 of misschien zelfs i3 tegen dan nog volstaan om op te multitasken met redelijk zware programma's zoals Visual Studio en andere IDE's? Daarom zou ik liefst voor een quadcore i7 gaan, al lijken deze nogal schaars. Of is quadcore nog steeds overbodig?

Ook genieten enkele merken (Sony, Dell, Lenovo, ... Samsung, Asus) mijn voorkeur, maar natuurlijk als een laptop aan alle, of de meeste van mijn bovengenoemde noden voldoet, maakt het merk me niets uit.

Ik heb al enkele uren het internet afgezocht naar laptops, en de enige die echt in de buurt kwam was de Dell Lattitude E5420 (14", E5520 is 15.6"). Enige nadeel is dat je geen quadcore kan inbouwen in deze. Ik dacht eerst dat deze voor zijn prijs best goed was: ik kon - bijna - alles instellen naar mijn voorkeuren, en de laptop leek ook van hoge kwaliteit. Tot ik zag staan "Excl. BTW".

Ohja, een budget heb ik niet echt. Zolang de prijs overeenkomt met de waarde van de laptop. Liefst ergens rond de 900 tot 1000, en maximum ergens 1200 euro.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je eisen zijn niet realistisch. Hoge resolutie en klein scherm, quadcore en 5 jaar meegaan, en goedkoop. Je hebt geen i7 nodig voor wat je wilt doen.

Je kunt nog beter een goedkopere laptop kopen en over 2-3 jaar een nieuwe. Maar ga eerst terug en formuleer je eisen wat beter :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste