Thanks Rctworld, dat is precies het verhaal waar ik op zat te wachten! Ik zit inderdaad naar de F22 te kijken, en dan het configureerbare model.
Rctworld schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 07:10:
Uiteindelijk is de VAIO F12Z vanwege tijdgebrek vervangen door een F21Z(welke een F22 + 3D is) waarbij enkel de SSD is meegenomen en uiteraard is de aansluiting in de VAIO's (in ieder geval de F-series, de Z serie gebruikt bijvoorbeeld custom SSD's dus daar zal dat niet zo zijn) een gewone SATA aansluiting en passen 2.5" SSD's er zonder problemen in. Zegt echter niet dat alle SSD's even goed werken...
Dat dit niet het geval zou zijn leek mij ook al vreemd. Kon er namelijk niks over vinden, terwijl dat van de Z serie inderdaad duidelijk vermeld staat.
Rctworld schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 07:10:
Zelf heb ik een Intel X25-M maar twee vrienden van mij hebben Vertex 2 in een VAIO F11M gehad en hadden beiden last van data verlies en BSOD's, de laatste heeft gelukkig nog zijn SSD om kunnen ruilen voor een Intel SSD en sindsdien geen problemen meer. Waar dit mee te maken heeft weet ik ook niet precies, maar feit is dat er een Intel chipset in de VAIO's zit en een Intel SSD dus altijd de veiligste keuze is, al zit in de F21/F22 wel een nieuwere chipset dan de F11 dus er is een grote kans dat de problemen met andere SSD's inmiddels opgelost zijn

Dit vind ik wel een vreemd verhaal. Ik heb in mijn desktop pc een Intel X48 chipset (Asus P5E3 Premium moederbord) en draai er nu een jaar al een Agility 2 Ex op zonder een enkel probleem. In de F22's zit trouwens een H65 chipset, maar volgens mij waren de F11's niet ouder dan mijn X48 chipset.
Zelfde als hierboven: ik heb nergens last van. Ook al heeft mijn Agility 2 Ex wel een van de eerste SF controllers, dacht ik. Mijn pc staat 10-14 uur per dag aan, iedere dag, en er is nog niks verandert sinds de installatie. Maar ik ga vanavond je blog lezen, misschien wordt het dan duidelijker.
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:27:
Ervaringen op het forum. De service van sony is echt waardeloos op sommige punten. Ze gooien productiefouten op "binnen de gestelde specificaties" (lees: pieptoon van de sony E, fan whine van de F lijn, pixeldefecten in de F lijn, kapotte power jack in de FW lijn...). Elk merk heeft zo zijn verhalen, maar sony maakt het wel heel bont. Zelfs over acer hoor ik dergelijke dingen niet. En die kosten vaak een stuk minder met dezelfde specs. (niet dat ik een acer zou kopen, hoor)
Tsja, zoals ik in mijn originele post al had staan was het nogal een onmogelijke opgave om uberhaupt contact met Sony te krijgen, en vervolgens konden ze mij ook nog eens geen info geven. Het is dus wel een risico dat ik neem ja... Ik weet nog wel van een paar jaar geleden toen ik bij een ICT bedrijfje werkte dat iemand met een Vaio desktop binnenkwam met een kapotte voeding. Vanwege speciale afmetingen kon deze 350 Watt voeding alleen vervangen worden door een Vaio voeding, kosten... € 300,00. Tegenover € 80 -120 van een (ander) A merk.
Uiteraard dus even naar de batterij prijzen gekeken, maar die van de Vaio is maar € 10,00 duurder ten opzichte van de Dell. Dus dit lijkt verbetert.
Dit vind ik dus zo klote bij Dell, je moet echt super goed zoeken om de beste optie te krijgen. Die XPS 15 link levert inderdaad al de i7, 8 GB, FHD opties op voor € 999,00 (lukte mij gister al niet). Maar hoe jij dan met + € 150 voor Ultimate toch op € 1003,00 uitkomt mag je mij vertellen..?
De XPS 17 link ga ik vanavond bekijken van je. Maar ik kwam gister zelf ook al met de XPS 17 uit op € 1000 - 1100 voor dezelfde opties. Ik snap er niks van waarom dit zo ingewikkeld moet, maar goed.
Ik las wel ergens dat de XPS 17 een verlicht toetsenbord heeft, zelfs hier op GoT. Dus ik denk/hoop dat dat dan standaard is.
Ik heb de W520 bekeken, maar je zei in je eerste reply al dat ik die moest importeren. Ivm eigen bedrijf is kopen in NL slimmer (BTW enzo), dus de W520 valt af.
Macbook Pro met FHD scherm kan pas vanaf de 15" versie, en die is > € 1700,00 (uit mijn hoofd), in ieder geval veel te duur.
Dat je zegt dat de XPS 15 een beter scherm heeft dan de F22 snap ik niet, vooral omdat je de link geeft die ik ook heb. Kort over de Sony:
1007:1, 286 cd/m2, en dan het plaatje met de kijkhoeken (heel mooi).
Tegenover de XPS 15
http://www.notebookcheck....FHD-Notebook.41509.0.html:
558:1, 246 cd/m2, en dan het plaatje met de kijkhoeken (schrikken), en de foto's van de reflectie (nog harder schrikken).

Daarnaast zie ik ook nu dat de XPS 15 geen numpad heeft, dus daardoor valt hij eigenlijk al af en wordt de XPS 17 wel een optie. Echter lijkt het erop dat de XPS 17 een ander, en slechter, scherm heeft.
Bovendien kun je bij de XPS 15 ook niet de harde schijf vervangen:

Hopelijk kan dit bij de XPS 17 wel, maar dat moet ik vanavond uitzoeken, ik moet nu weg

Bedankt voor alle hulp tot nu toe!