Ok, ik ben opzoek naar mijn ideale calendar widget (of iemand die die kan maken). Heb redelijk wat widgets geprobeerd, maar zie zijn het allemaal net niet.
Eigenlijk ben ik opzoek naar een combinatie van Jorte en de SGS2 calendar widget.
De standaard SGS2 widget geeft een maandoverzicht, met daaronder een box die de afspraken/taken voor de geselecteerde dag aangeeft. Wanneer je op een dag met een afspraak drukt, komt deze afspraak in de onderste box te staan (je gaat dus niet naar de calendar app zelft). De nadelen van deze widget:
- in het maandoverzicht zijn de taken alleen aangegeven als gekleurde blokjes, zonder tekst, ik zou graag net als bij Jorte een gedeelte van de afspraak in tekst zien bij elke dag.
- als je op een dag zonder afspraken drukt kom je meteen in de calendar app om een afspraak voor die dag te maken. Liever heb ik dan dat de afspraken box leegt blijft, en pas als je daarop drukt je een nieuwe afspraak gaat maken. (zoals bij Jorte de tasks & memo's box werkt).
- je kan niet de maanden swipen, bij de SGS2 weekoverzicht widget kan je wel van boven naar beneden swipen en dan krijg je nieuwe afspraken/weken te zien. Ideaal gesproken zou dit ook moeten werken bij de maandwidget.
Voor de duidelijkheid, deze functionaliteit zit niet in Jorte omdat:
- er geen afspraken box onder de maandweergaven kan staan, alleen een task & memo's box, maar deze geven alleen de lokale Jorte tasks en memo's weer (en dus niet bijvoorbeeld Google Calendar afspraken) en gaan bovendien alleen over de huidige datum.
- je niet de maanden kan swipen in de widget.
Ik besef me dat het heel specifiek is en dat een dergelijke waarschijnlijk widget niet bestaat, maarja, nooit geschoten is altijd mis!