Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Er zijn vast meer mensen die Bamboo Paper hebben gedownload, hij staat namelijk op 2 in de Top 25 voor gratis apps. Op zich een prima app, maar ik vroeg of iemand weet of je ook meerdere notitieboekjes kunt aanmaken, en zoja hoe?

Afbeeldingslocatie: http://www.apple-blog.info/wp-content/uploads/Bamboo-Paper.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Reiben op 19-06-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tintilla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 16:18
ezwizard schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:37:
[...]

Ik zie op de site van serviio dat deze applicatie minimaal 387MB aan geheugen vraagt, terwijl mijn Synology DS207+ er slechts 128MB heeft, dus dat zal geen beste performance worden op mijn server.

Ik zal overigens maar stoppen met de zoektocht naar een vriendelijk werkende Stream applicatie die rechtstreeks video (voornamelijk mkv) van mijn Synology kan streamen naar mijn iPad2. Ik hoor dat er wel het eea te vinden is,maar het merendeel werkt met tussenkomst van een PC of Mac, wat ik niet ideaal vind. Dus vooralsnog is mijn idee om maar een selectie van films/series die ik op korte termijn wil kijken in een nachtje laat omzetten met de aiseesoft iPad2 Video Converter. Werkt erg vriendelijk en redelijk snel. Een aflevering van een serie (mkv, 720p, 45min) deed er 20min over om te converteren. Ben alleen nog aan het stoeien met de subs. Mijn series hebben die er vaak ingebakken zitten en aiseesoft neemt het niet altijd mooi over...

Kleinigheidjes blijf je houden.
Als ik jou was (en je hebt windows) zou ik een bij de freemake video converter kijken, dit is de mooiste all-in one converter heeft cuda support en dus lekker snel. kan zogoed als elk formaat aan en heeft een gelikte add-free interface. best of all, hij is gratis

SFE 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TictaCNL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-11-2023
Iemand nog een lijstje met top Apps die ik zeker moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:52

Coach4All

I'm a Coach 4 All

TictaCNL schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:14:
Iemand nog een lijstje met top Apps die ik zeker moet hebben?
Begin met alle Apps uit dit topic, dan zul je er weinig missen..... :z

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:04
Reiben schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:09:
Er zijn vast meer mensen die Bamboo Paper hebben gedownload, hij staat namelijk op 2 in de Top 25 voor gratis apps. Op zich een prima app, maar ik vroeg of iemand weet of je ook meerdere notitieboekjes kunt aanmaken, en zoja hoe?

[afbeelding]
Komt volgens mij pas met een update.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Die freemake video converter ziet er erg goed uit... ik ga hem meteen testen!

Als tegenprestatie voor deze tip: LogTen Pro, de/het (bij sommige mensen) bekende luchtvaart logbook app, is vandaag in de aanbieding van 63e's voor 45 e's... Had ik hem bijna gisteren gekocht ;)

En als cherry on top: ik werd hiervan getipt door Appshopper, de gratis app-zoek applicatie in de TS, die ook een wish-list bij houdt en je vertelt wanneer een app in prijs is gedaald! (en het werkt dus).

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:22
Ik heb het programmatje Vinyl Love om muziek mee af te spelen. Alleen is er maar één album waarvan de hoes wordt weergegeven, de rest van de hoezen staan wel in Itunes (en in Ipod op de Ipad) maar wordt niet weergegeven in Vinyl Love, terwijl dat wel de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-04 18:38
Ik heb sinds gisteren iChromy als browser en dat bevalt erg goed. Browser heeft dezelfde kale look & feel als Chrome, alhoewel het daar verder niks mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
CAFC1905 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:56:
Ik heb sinds gisteren iChromy als browser en dat bevalt erg goed. Browser heeft dezelfde kale look & feel als Chrome, alhoewel het daar verder niks mee te maken heeft.
Met iOS 5 is die niet meer nodig, dan zitten er ook normale tabs in Safari :) yaay.

Tiny Towers is trouwens wel een geinig spel, best verslavend, je bent de eigenaar van een toren die je steeds hoger kan bouwen, met winkeltjes en appartementen enzo. De 'tower bits' ofzo, zijn vrij goed te verdienen zonder er echt geld aan uit te geven, dus dat hoeft dan ook niet :)

En het ziet er leuk uit, pixelart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411427

Weet er iemand een alternatief voor de app: Filebrowser.
http://itunes.apple.com/n...iles-on/id364738545?mt=8#

Deze ondersteund namelijk (nog) geen DFS shares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-06 01:59
Tiny towers idd best wel grappig, maar verveelt snel. Je kan verder niks doen behalve wachten en af en toe mensen omhoog brengen in de lift xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Je kan wel wat meer :) De juiste mensen op de juiste plek (sommigen zijn beter in bepaalde dingen dan anderen, er zijn droombanen enzo). Je kan 'verven'. En het lezen op dat 'facebook ding' is ook altijd wel grappig :)

14 verdiepingen hier :)

[ Voor 5% gewijzigd door ZpAz op 29-06-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:51
Ik heb dit topic doorgenomen. Staan handige apps in. (deze vraag heb ik ook in ervaringen topic. Wil niet spammen maar weet niet waar ie thuis hoort)

Wat ik me afvroeg is of er een app bestaat die via bluetooth ofzo linkt met je telefoon (met het onbeperkt internet) en zo dus ook zonder 3g op internet te komen is. Dus zonder em te jailbreaken (zag ik op google).

[ Voor 7% gewijzigd door r.brands op 30-06-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:07

ZieMaar!

Moderator General Chat
Hangt ook van je telefoon af, of je zo'n app nodig hebt. Op mijn nokia heb ik een appje die de telefoon als acess point laat werken. Dus gewoon via wifi verbinden met mijn telefoon en dan via z3g op internet. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:03
Zinio heeft een Groupon actie: voor $15 krijg je $35 credit:
http://www.groupon.com/deals/zinio-baltimore-howard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
satcp schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:45:
[...]
Als je enkel een kaart met fietsknooppunten wil raadplegen om een lijstje van knooppunten samen te stellen (dus geen navigatie), kun je Gaia GPS eens bekijken. Gaia GPS is beschikbaar in twee varianten: Een betaalde versie (Gaia GPS) en een gratis versie (Gaia GPS Lite) die nagenoeg dezelfde functionaliteit biedt maar voorzien is van een bescheiden banner. Gaia GPS is ontworpen voor zowel iPhone als iPad en benut het grotere scherm van de iPad ten volle.

Gaia GPS kan kaarten tonen van verschillende bronnen waaronder OpenStreetMap met de Cloudmate Topo overlay. Die overlay toont voor Nederland en grote delen van België de genummerde fietsknooppunten en de landelijke fietsroutes (LF-routes).

Als je iPad of iPhone uitgerust is met GPS-ontvanger, kun je ook onderweg je actuele positie en richting raadplegen. Heel handig wanneer je vreest dat je verkeerd aan het rijden bent doordat onverlaten weer eens een knooppuntbordje hebben weggehaald of er plaatselijk een gewijzigde verkeerssituatie is door werken. De applicatie kan ook je afgelegde route tracken, maar dat betekent natuurlijk wel dat de GPS-ontvanger de hele tijd moet aanstaan wat een aanslag is op de batterij.

Omdat je niet afhankelijk wil zijn van eventuele downtime van de kaartservers en omdat je onderweg waarschijnlijk sowieso al geen wifi ter beschikking hebt (en 3G misschien geen optie is), kun je met Gaia GPS kaarten downloaden voor offline gebruik. Doe dit best wel ruimschoots op voorhand want de Cloudmate Topo server durft wel eens offline te zijn en is vaak vreselijk traag. Zeker sinds de applicatie enkele dagen terug "app of the day" was op Amazon heeft de server het hard te verduren. Hopelijk stabiliseert zich dat weer in de nabije toekomst.

Gaia GPS is nog in volle ontwikkeling en het downloaden van kaarten is een onderdeel dat nog niet helemaal goed uitgewerkt is. Voor kleine kaarten is er geen probleem, maar omdat kaarten slechts 10000 tiles groot kunnen zijn moet je grote gebieden opsplitsen in kleinere kaarten van maximaal 10000 tiles. Hoe hoger het maximale zoomniveau dat je wil opslaan, hoe hoger het aantal tiles. Voor fietskaarten is het standaard zoomniveau voor downloads (1:24000) ruim voldoende en daarmee kun je een gebied van ongeveer 10000 km2 opslaan. Dat lijkt veel, maar in een vierkant is dat slechts 100 bij 100 km. Op een dag fiets je daar zo doorheen. De software laadt de opgeslagen kaarten dynamisch aan de hand van je scherm- of GPS-positie - geen gebruikersinteractie vereist - maar het downloaden van meerdere aaneenliggende kaarten zelf is momenteel nogal gebruiksonvriendelijk. Zo kun je niet eenvoudig zien welke gebieden je al gedownload hebt en kun moet je wachten tot de download klaar is na het aanduiden van een gebied. Dat maakt het nodeloos moeilijk om een groot gebied correct te downloaden in kleine kaarten zonder ontbrekende gebieden. De makers hebben wel beterschap beloofd in een opkomende versie, maar voorlopig moet je het hiermee doen.

Een andere voorlopige tekortkoming is dat je niet offline kan zoeken op plaats- en straatnamen. Heb je geen GPS-ontvanger en ben je hopeloos verkeerd gereden, dan kun je niet even je huidige locatie opzoeken aan de hand van een straatnaam. Nu langs de andere kant merk je meestal wel snel dat je verkeerd zit wanneer je geen knooppuntbordjes meer tegenkomt. Dus je moet hoogstens een paar kilometer in de omtrek van het laatste knoppunt zoeken.

Als laatste nog wat afbeeldingen van Gaia GPS in gebruik met fietsknooppunten:

[afbeelding] [afbeelding]
Beetje late reactie, maar ik hoop dat je hem nog ziet.
Heb Gaia (lite) ondertussen gedownload, maar heb geen idee hoe ik nu nog een OSM kaart op m'n Ipad krijg. Zie eigenlijk nergens de mogelijkheid een overlay kaart in Gaia te importeren.
Zoeken levert ook geen resultaat op, dus terug naar het tweakersforum....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
miles: Ik heb m'n iPad niet bij de hand, maar rechtsboven op het kaartscherm van Gaia GPS is een verticale groep knoppen. Indien die niet zichtbaar is moet je eerst op de pijl-omlaag knop rechtsboven klikken om de groep uit te vouwen. In de knoppenlijst zie je een icoon dat eruit ziet als meerdere vellen papier op elkaar (dat is er pas sinds versie 5.x dus indien nodig even upgraden). Dat is de layers knop waarmee je kunt wisselen tussen mapbronnen. Daar moet je "Cloudmate Topo" aanduiden voor een overlay met fietsknooppunten. Verplaats en schaal de kaart nu naar het gebied waarin je wil fietsen en druk rechtsboven op de knop die eruit ziet als een wereldbol met een pijltje omlaag. Nu ga je naar het map download scherm waar je een rechthoekige selectie kunt maken van het te downloaden gebied. Linksboven staat het zoomniveau tot waarop gedownload moet worden. De standaard schaal van 1:24000 is ruimschoots voldoende voor een fietsknooppuntenkaart. Rechtsboven staat het aantal tiles dat je selectie groot is. Door beperkingen in de huidige versie mag dit aantal niet hoger zijn dan 10.000 tiles. Dus indien je een groot gebied wil downloaden zul je moeten opsplitsen in meerdere downloads van minder dan 10.000 tiles (tijdens gebruik merk je daar niets van want Gaia GPS laadt de opgeslagen kaarten dynamisch zonder tussenkomst van de gebruiker, maar het downloaden zelf wordt wel omslachtig). Als je geen detail tot 1:24000 nodig hebt kun je eventueel ook het maximale zoomniveau verlagen naar bijvoorbeeld 1:48000 wat het tiles-aantal viermaal kleiner maakt.

Ben je tevreden over de selectie, druk dan op "Save" rechtsonder om de kaartdownload te beginnen. Een progress bar linksboven toont het verloop. Ik moet je alvast waarschuwen dat de "Cloudmate Topo" mapbron bijzonder traag durft zijn en soms zelfs compleet offline is. Tijdens de download moet Gaia GPS actief op de voorgrond blijven! Door idiote beperkingen in de multitasking door Apple, kan Gaia GPS slechts 10 minuten op de achtergrond of in slaapmode verder downloaden. Daarna wordt het proces door iOS in slaap gebracht waarbij de download natuurlijk ook niet verder gaat (bij GPS tracking doet zich dit natuurlijk niet voor). Aangezien het downloaden van grote en/of meerdere mappen uren en uren kan duren, laat je dit dus best 's nachts doen terwijl de iPad aan de lader hangt en je hem niet nodig hebt.

Het downloadbeheer in Gaia GPS is op z'n best spartaans te noemen. In een toekomstige versie wordt het downloadbeheer flink op de schop genomen, maar momenteel moet je roeien met de riemen die er zijn. Daarom hieronder wat tips die het downloaden van grotere gebieden moeten vereenvoudigen:

Je kan Gaia GPS veilig afsluiten tijdens een download. De applicatie zal bij opnieuw opstarten gewoon vragen om verder te downloaden of niet. Het reeds gedownloade gedeelte is dus niet verloren! Omdat je geen nieuwe download kunt starten terwijl eentje bezig is moet je hier zelfs gebruik van maken om een download wachtrij aan te maken als je meerdere kaarten wil downloaden. Nadat de kaartdownload begonnen is, sluit je Gaia GPS af (echt sluiten via de task switcher). Start Gaia GPS terug op en wanneer de applicatie vraagt om de download verder te zetten kies je "Not now". Duid een tweede gebied aan dat je wil downloaden en herhaal de instructies tot alle kaarten die je nodig hebt aan de wachtrij toegevoegd zijn. Sluit Gaia GPS een laatste maal af en wanneer je de applicatie dan weer opstart kies je om de download verder te zetten. Alle kaartselecties worden nu in één keer gedownload.

Omdat je tussen het starten van de downloads telkens Gaia GPS moet afsluiten en de applicatie na opstarten niet altijd hetzelfde gebied toont als voor afsluiten, kan zelfs het maken van de juiste downloadselecties een uitdaging zijn. Je kunt daarom best bij de opgeslagen mappen ("Saved" en dan op het kaart download knopje linksboven drukken) je laatste map selecteren (dat gaat zelfs wanneer deze nog niet volledig gedownload is) en dan op de kaart klikken. Een van de opties is dan "Show on map". Vandaar kun je de kaart dan verschuiven om een nieuwe downloadselectie aan te maken. Je neemt best een kleine overlap tussen de kaarten.

Het testen van de gedownloade kaarten kun je door wifi en (indien van toepassing) 3G uit te schakelen. Je hoeft de kaarten niet zelf te laden ofzo... Gaia GPS laadt ze volledig dynamisch en gebieden die niet gedownload zijn ontbreken diepere zoomniveaus of zijn gewoon grijs. Let wel op: door de cache van Gaia GPS kan het lijken alsof sommige gebieden die je expliciet niet hebt gedownload toch aanwezig zijn in offline mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98189

Weet iemand een app om op facebook en twitter tegelijk te posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Anoniem: 98189 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:39:
Hootsuite ;)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Anoniem: 98189 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:39:
daar heb je geen app voor nodig. ga naar http://apps.facebook.com/twitter/ een geef twitter toestemming om op fb te posten. vervolgens hoef je alleen maar te tweeten en verschijnt je tweet ook als status update.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:23

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Iemand gezien dat alle EA games nu 0,79 cent zijn? Kon het niet laten dus heb er een hoop gekocht...

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:08

Milmoor

Footsteps and pictures.

Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik zal i.v.m. onze fietsvakantie wat zaken aan het downloaden zetten.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-06 16:48
loewie1984 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:14:
Iemand gezien dat alle EA games nu 0,79 cent zijn? Kon het niet laten dus heb er een hoop gekocht...
Yes gezien en ook een paar van Gameloft, waren in ieder geval in de aanbieding.

Zoals N.O.V.A. 2, erg leuk spel, hele goede online multiplayer modus! Besturing zoals bij alle schietspellen wennen, maar echt prima te doen na een tijdje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87842

Ook Flight Control HD is voor € 0,79 te koop. Deze heb ik vandaag gekocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:19

rally

Deyterra Consultancy

Thanks voor de tip... ook zojuist aangeschaft. Originele prijs echt veel te duur...

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 29-05 08:52

-SaveMe-

-klik-

Welke PDF reader/bewerker is beter, die uit de startpost of iAnnontate ? Ik wil pdf's aantekeningen maken, onderstrepen, uitwisselen met PC (inclusief notes, etc)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-01 12:48

marrik

Live long and prosper

Ik ben een absolute newbie op het gebied van Apple en iPad(s) en daarom een vraagje over de apps. Ik kan eigenlijk maar heel weinig (tot niks) vinden over de veiligheid van de -vooral gratis- apps uit de itunes appstore. Ook niet in dit topic. Heeft iemand hier al ervaring mee?

[ Voor 2% gewijzigd door marrik op 06-07-2011 20:01 . Reden: "gratis" toegevoegd ]

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Laatst online: 28-05 17:54
-SaveMe- schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:04:
Welke PDF reader/bewerker is beter, die uit de startpost of iAnnontate ? Ik wil pdf's aantekeningen maken, onderstrepen, uitwisselen met PC (inclusief notes, etc)
Ik gebruik zelf (na testen van 5+ apps) U-Pad. Deze werkt in mijn ogen het makkelijkste. Uitwisselen met PC kan via Dropbox of e-mailen naar je iPad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

enzoronald schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:01:
[...]

Ik gebruik zelf (na testen van 5+ apps) U-Pad. Deze werkt in mijn ogen het makkelijkste. Uitwisselen met PC kan via Dropbox of e-mailen naar je iPad
Hmmm ik wilde mijn keuze beperken ipv uitbreiden :9 Wil eigenlijk een keuze tussen een van die twee maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Ik heb zojuist Comiczeal op mijn iPad gedownload, maar nu vraag ik me af waar ik comics kan vinden die hier goed in passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
-SaveMe- schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:34:
[...]

Hmmm ik wilde mijn keuze beperken ipv uitbreiden :9 Wil eigenlijk een keuze tussen een van die twee maken ...
Iannotate moet je even opzoeken in de appstore en kijken of ie doet wat je allemaal wilt. Hij heeft erg goede beoordelingen tot nu toe en heeft ook dropboxintegratie. Ook heeft ie volgens mij net een flinke update gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:53
De installatie van een app op mn iphone blijft hangen. Het gaat om de app 'europ - offline map with directu' van 1.29 gig groot.
Gisteren wilde ik de app op mn iphone installeren maar was op een plek met slechte wifi ontvangst (heb verder geen abbo met internet). Het downloaden liep toen niet verder dan de helft. Vandaag -ik ben inmiddels in mn huis met prima wifi verbinding- liep het downloaden nog niet door dus heb ik de iphone even helemaal uitgezet, vervolgens weer aangezet. Het resultaat is nu dat de download-verloop-balk in het icoontje helemaal leeg is en ook niet wil starten (met downloaden). Het icoontje zelf is ook wit/grijs, dus niet meer de afbeelding welke het eerst had. Wederom aan/uit zetten van de iphone helpt niks, het downloaden wil niet starten. De app store geeft 'geinstalleerd' aan, dus opnieuw via appstore de download beginnen lukt niet. Ook kan ik de app niet verwijderen.

Wat kan ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

timwijn schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:09:
[...]

Iannotate moet je even opzoeken in de appstore en kijken of ie doet wat je allemaal wilt. Hij heeft erg goede beoordelingen tot nu toe en heeft ook dropboxintegratie. Ook heeft ie volgens mij net een flinke update gekregen.
Dat is het probleem, ze zien er allebei goed uit in de beschrijvingen shots. Die Goodreader staat hoger in de hitlijsten, maar dat is denk ik omdat die goedkoper is ...

EDIT:
Ik heb gekozen voor iAnnotate. Met de nieuwe update lijkt me dit de meest professionele app....

Wat ik onhandig vind (van de iPAd) is dat de pdf files uit de boekenkast niet te zien zijn in andere applicaties. Je moet ze per applicatie apart toevoegen. Dan staan ze er dus dubbel op ...

[ Voor 22% gewijzigd door -SaveMe- op 06-07-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

deBennie schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:26:
De installatie van een app op mn iphone blijft hangen. Het gaat om de app 'europ - offline map with directu' van 1.29 gig groot.
Gisteren wilde ik de app op mn iphone installeren maar was op een plek met slechte wifi ontvangst (heb verder geen abbo met internet). Het downloaden liep toen niet verder dan de helft. Vandaag -ik ben inmiddels in mn huis met prima wifi verbinding- liep het downloaden nog niet door dus heb ik de iphone even helemaal uitgezet, vervolgens weer aangezet. Het resultaat is nu dat de download-verloop-balk in het icoontje helemaal leeg is en ook niet wil starten (met downloaden). Het icoontje zelf is ook wit/grijs, dus niet meer de afbeelding welke het eerst had. Wederom aan/uit zetten van de iphone helpt niks, het downloaden wil niet starten. De app store geeft 'geinstalleerd' aan, dus opnieuw via appstore de download beginnen lukt niet. Ook kan ik de app niet verwijderen.

Wat kan ik nu doen?
Heb ik ook weleens gehad, moet je hem even vanaf je pc via iTunes verwijderen. En dan eventueel weer opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
ho wacht, de installatie/download stond blijkbaar op pauze, een click (of dubbel-click) op de icoon zorgde er oor dat de download weer doorliep. De app is inmiddels geinstalleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 08:06
-SaveMe- schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:04:
Ik werk , na er een hoop geprobeerd te hebben, met PDF Expert. De reden is dat ik met invulformulieren werk en deze reader kan daar perfect mee om gaan.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05-2022
-SaveMe- schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:37:
[...]

Dat is het probleem, ze zien er allebei goed uit in de beschrijvingen shots. Die Goodreader staat hoger in de hitlijsten, maar dat is denk ik omdat die goedkoper is ...

EDIT:
Ik heb gekozen voor iAnnotate. Met de nieuwe update lijkt me dit de meest professionele app....

Wat ik onhandig vind (van de iPAd) is dat de pdf files uit de boekenkast niet te zien zijn in andere applicaties. Je moet ze per applicatie apart toevoegen. Dan staan ze er dus dubbel op ...
GoodReader kan zeker evenveel als iAnnotate, voor een veel lagere prijs. Beetje vijgen na pasen nu, maar goed, interessant voor andere volgers van deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
QplQyer schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:53:
[...]

GoodReader kan zeker evenveel als iAnnotate, voor een veel lagere prijs. Beetje vijgen na pasen nu, maar goed, interessant voor andere volgers van deze thread.
iAnnotate is volgens mij na de laatste update.behoorlijk aangepast hoor. Betwijfel of die twee nu nog precies hetzelfde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

timwijn schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:06:
[...]

iAnnotate is volgens mij na de laatste update.behoorlijk aangepast hoor. Betwijfel of die twee nu nog precies hetzelfde doen.
De look and Feel van iAnnotate is wat professioneler dan Goodreader imho, en dat spreekt me wel aan. Ben er in elk geval dik tevreden over, al zal ik volgens mij de helft van de opties niet gebruiken denk ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
-SaveMe- schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:02:
[...]

De look and Feel van iAnnotate is wat professioneler dan Goodreader imho, en dat spreekt me wel aan. Ben er in elk geval dik tevreden over, al zal ik volgens mij de helft van de opties niet gebruiken denk ik ...
Fijn dat ik toch nog een goede tip heb kunnen geven dan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Mensen, iemand hier een GOEDE oplossing om mijn iPad te kunnen 'zien' op mijn laptop?
Moet voor wat klanten een tutorial maken hoe ze Citrix kunnen laden op hun iPad, echter
wat dingen geprobeerd (ja ook al bericht in Cydia topic geplaatst over ScreenRecorder en
Veency) maar het lukt me nog niet.

Andere optie's van goede apps in de market? En een beetje goed geprijsd? Max. 5 dollar +-.
Moet alleen even snel laten zien hoe- en wat. Met VNC heb ik wel gewoon beeld, daar niet
van, maar heel blokkerig, en ja heb alle compressions/kwaliteiten/encodings al geprobeerd
met bijvoorbeeld TightVNC:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ff7UT.jpg

Maar krijg het tóch heel blokkerig en opbouwerig helaas :(.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rEazv.jpg

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien xcode installeren en de ingebouwde simulator gebruiken?

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook een optie, heb al middels SDK en Honeycomb een Android-padje kunnen emuleren,
maar dacht dat het voor iOS wat 'lastig' zou worden zonder een Mac ;).

EDIT: wordt het ook :+

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 286128 op 10-07-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

-SaveMe- schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:37:
[...]

Dat Goodreader zo hoog staat, komt waarschijnlijk doordat het veel meer is dan een pdf-reader. Ik heb het bijvoorbeeld gekocht vanwege de bestandsbeheerfuncties, om in één app toegang te hebben tot Dropbox, iDisk, Box, SugarSync en andere WebDAV-servers.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-05 11:19
heb nu een slashtop remote gebruikt en wat werkt dat goed zeg. zo goed als geen lag en alles ziet er goed uit. aanrader voor mensen die hun pc biven hebben te staan en te oui zijn om van de bank op te staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Toevallig iemand hier die ook gitaar speelt? Zou graag willen weten welke app het beste is voor tabs: Guitar Pro, Songsterr of TabToolkit. Kan helaas nergens een duidelijke vergelijking vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
marrik schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:00:
Ik ben een absolute newbie op het gebied van Apple en iPad(s) en daarom een vraagje over de apps. Ik kan eigenlijk maar heel weinig (tot niks) vinden over de veiligheid van de -vooral gratis- apps uit de itunes appstore. Ook niet in dit topic. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Dat niemand dit nog heeft beantwoord! Sommigen zien het als een nadeel dat Apple alle apps controleert, maar het is ook een voordeel: alle apps worden eerst door een machine gecontroleerd en vervolgens door een echt persoon. Volgens mij is het nog maar één keer in drie jaar voorgekomen dat er een app tussen zat die schade probeerde aan te richten.

Qua privacy moeten apps je altijd toestemming vragen (dus toegang tot je contacten of GPS, krijg je altijd een pop-up om toestemming te geven). Er zijn elk jaar een paar apps die dit proberen te omzeilen, maar meestal vallen die snel door de mand.

Kortom: érg veilig. Zoiezo draaien de apps in een sandbox waardoor eventuele malware niet ver zal komen. Vergeleken met Android of, nog erger, Windows is de App Store de hel voor schadelijke software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:08

Milmoor

Footsteps and pictures.

De code wordt niet geaudit, waardoor echt kwaad willende programmeurs nog wel wat kunnen. Maar de kans daarop is inderdaad lager dan zonder bovenstaande controles.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 22:13
leopod schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 20:04:
heb nu een slashtop remote gebruikt en wat werkt dat goed zeg. zo goed als geen lag en alles ziet er goed uit. aanrader voor mensen die hun pc biven hebben te staan en te oui zijn om van de bank op te staan :)
Naar aanleiding van je berichtje gedownload en wat blijkt: je hebt gelijk! Super programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand nog een tip voor mij? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Laatst online: 19-01 12:48

marrik

Live long and prosper

Uniciteit schreef op maandag 11 juli 2011 @ 02:03:
[...]

Dat niemand dit nog heeft beantwoord! Sommigen zien het als een nadeel dat Apple alle apps controleert, maar het is ook een voordeel: alle apps worden eerst door een machine gecontroleerd en vervolgens door een echt persoon. Volgens mij is het nog maar één keer in drie jaar voorgekomen dat er een app tussen zat die schade probeerde aan te richten.

Qua privacy moeten apps je altijd toestemming vragen (dus toegang tot je contacten of GPS, krijg je altijd een pop-up om toestemming te geven). Er zijn elk jaar een paar apps die dit proberen te omzeilen, maar meestal vallen die snel door de mand.

Kortom: érg veilig. Zoiezo draaien de apps in een sandbox waardoor eventuele malware niet ver zal komen. Vergeleken met Android of, nog erger, Windows is de App Store de hel voor schadelijke software.
Bedankt voor je (uitgebreide) info. Ik kan me alleen herinneren dat er een tijdje geleden een bericht op t.net stond dat zo'n 30% van de apps malware was?
Overigens is de veiligheid 1 van de redenen waarom ik absoluut geen Android wil hebben... :)

Ik heb inderdaad al een paar keer een popup met zo'n GPS verzoek gekregen maar dit waren de standaard Apple apps zoals de camera. Dat klopt dus.

Weet je trouwens ook hoe het zit met je AppleId en je persoonlijke info zoals je creditcard? Ik heb gehoord dat je dit op elk device moet bevestigen/ingeven waarmee je naar de appstore gaat?
Dus ook al is het op de PC ingesteld en je gaat een keer direct vanaf je iPad/iPhone naar de AppStore en je wilt iets downloaden dan wordt hierom gevraagd?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:12

Pierre

Van nature lui!

marrik schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:45:
[...]

Dus ook al is het op de PC ingesteld en je gaat een keer direct vanaf je iPad/iPhone naar de AppStore en je wilt iets downloaden dan wordt hierom gevraagd?
Ja

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
@datje, kan je je scherm niet met teamviewer overnemen voor wat screenshots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satoer
  • Laatst online: 29-05 18:48
Ik lees eigenlijk niets over die jailbreak hier. Persoonlijk had ik niet echt een reden om te jailbreaken behalve dan dat ik xbmc wilde proberen. De grootste reden dat ik het gister toch maar gedaan had is om dat pdf gat te dichten. Zodat eventuele kwaadwillende niet via die methode m'n ipad kunnen overnemen. Eenmaal gejailbreakt toch meteen maar xbmc geprobeerd. Films speelt die echt af als een tierelier, 1080p mkv over een wifi netwerk is geen probleem. Echter is die xbmc interface en contols echt zwaar kut op een ipad. Maar hoe uninstall ik egenlijk een programma die via de jailbreak er op is gekomen? Als ik een icoontje ingedrukt hou gaat die wel trillen, maar er is geen kruisje zichtbaar. Dan kom meteen de volgende vraag, wat als ik nou mijn ipad update als apple met een fix is gekomen. Dan zijn de gejailbreakte programma's uiteraard niet meer zichtbaar lijkt mij. Maar staat al die data-troep van die programma's er dan nog wel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
  • Laatst online: 09-05 11:19
satoer schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:43:
Ik lees eigenlijk niets over die jailbreak hier. Persoonlijk had ik niet echt een reden om te jailbreaken behalve dan dat ik xbmc wilde proberen. De grootste reden dat ik het gister toch maar gedaan had is om dat pdf gat te dichten. Zodat eventuele kwaadwillende niet via die methode m'n ipad kunnen overnemen. Eenmaal gejailbreakt toch meteen maar xbmc geprobeerd. Films speelt die echt af als een tierelier, 1080p mkv over een wifi netwerk is geen probleem. Echter is die xbmc interface en contols echt zwaar kut op een ipad. Maar hoe uninstall ik egenlijk een programma die via de jailbreak er op is gekomen? Als ik een icoontje ingedrukt hou gaat die wel trillen, maar er is geen kruisje zichtbaar. Dan kom meteen de volgende vraag, wat als ik nou mijn ipad update als apple met een fix is gekomen. Dan zijn de gejailbreakte programma's uiteraard niet meer zichtbaar lijkt mij. Maar staat al die data-troep van die programma's er dan nog wel op?
Je kan eventueel proberen andere skin voor XBMC, en voor deinstaleren moet je naar cydia gaan en dan naar packages en dan kun je daar deleten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aws
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-06 16:47

Aws

GoodPlayer gekocht, echt een top video speler. Hou niet van itunes, en hiermee kan je je video's via wifi gelijk overmaken (via ftp of html url). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderHorn
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-05 10:13
Kent er iemand een kruiswoordraadsel app voor iphone/ipad?
Ik vind er wel een paar engels/franstalige, maar geen nederlandstalig.

Zou graag voor op reis een app vinden waarmee ik me in de kalme momenten kan bezighouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Er is een jailbreak app (weet de naam niet) die bij jailbreak app's de kruisjes plaatst en je het daarlangs wel kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satoer
En als je de ipad firmware upgrade? Zijn dan ook alle jailbreak apps netjes geuninstalleerd of zijn dan alleen alle "snelkoppelingen" naar de apps kwijt maar staat alle data er nog ergens zwevend op de ipad? Moet je dus eerst alles netjes via cydia unintstallen eervolgens te upgraden.
@leopod: ervaring met een goede ipad xbmc skin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satoer
Aws schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 01:42:
GoodPlayer gekocht, echt een top video speler. Hou niet van itunes, en hiermee kan je je video's via wifi gelijk overmaken (via ftp of html url). :)
Kan je er wat meer over "reviewen"? kan het bijvoorbeeld streamen, kan het 720p of 1080p mkv's vloeiend afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

miles schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:31:
@datje, kan je je scherm niet met teamviewer overnemen voor wat screenshots?
Nope :(. Kan alleen pc's/laptops overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:55

YellowCube

Wait...what?

hoeveel mensen maken hier gebruik van Friendly for Facebook?
En hoe werkt het (qua bugs)

ik heb het zelf op m'n iPad (1) staan en misschien ligt het aan mij, maar ik vind het echt een bak treurige ellende.
Elke keer als je de applicatie gebruikt, moet je maar weer afwachten of je in kunt loggen en of je vervolgens iets te zien krijgt. Op zich komt dat niet heel veel voor, dus er valt mee te leven. Echter, meestal moet je maar weer afwachten welke functies werken en hoe ze vervolgens werken.
Knoppen die niet werken, voor de zoveelste keer een andere interface, algemene ellende.

Punt is dat er online eigenlijk al heel weinig te vinden is over de ins en outs van deze app, laat staan dat er heel veel te vinden is over problemen (behalve inlogproblemen).

Ik heb ondertussen ook al gekeken naar myPad, maar daar was ik na 5 minuten al klaar mee (werkte wel, maar totaal niet prettig).

Het is allemaal geen halszaak dat het goed werkt, maar ik merk wel dat als ik Friendly wil gebruiken ik binnen 10 minuten aan m'n ergernistaks zit.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aws
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-06 16:47

Aws

satoer schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:57:
[...]

Kan je er wat meer over "reviewen"? kan het bijvoorbeeld streamen, kan het 720p of 1080p mkv's vloeiend afspelen?
Je kan streamen vanuit internet, dus als je een url opgeeft. Wat ik zelf fijn vind is dat wanneer je GoodPlayer opstart, en naar optie wifi gaat, je je ip adres ziet met een bijbehorende poort. Dit kan je via je browser of ftp client bezoeken en makkelijk vids overmaken. Ik heb een 1080p mkv bestand geprobeerd en dat ging vloeiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 16:51
Bestaat er een app waarmee je alle apps in een lijst krijgt en dan kan zien hoe groot de apps zijn? ( eventueel ook jailbreak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
YellowCube schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 07:20:
hoeveel mensen maken hier gebruik van Friendly for Facebook?
En hoe werkt het (qua bugs)
Ik heb het gebruikt voor een tijdje, maar vond het ook helemaal niets. Ook andere apps kunnen mij niet bekoren, dus nu browse ik gewoon naar de site van facebook, niet de mobiele maar de desktop versie wel te verstaan en heb ik sindsdien ook geen ergernis meer :P.

Hopen dat de aankomende app van Facebook zelf beter is.

*Overigens twijfel of ik mijn Facebook moet behouden naar aanleiding van de huidige berichten dat ze je gegevens (inlog etc.) zonder je te informeren aan de politie geven. Niet dat het me wat uit zou maken maar wel weer vreemd hoe ze daar met je privacy omgaan.*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 19:33
giganielsie schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:41:
Bestaat er een app waarmee je alle apps in een lijst krijgt en dan kan zien hoe groot de apps zijn? ( eventueel ook jailbreak)
Als je hem even aan iTunes hangt kun je daarin zien hoe groot elke app is, en bijvoorbeeld sorteren op grootte.

Een app op de iPad zelf zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05-2022
Reiben schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:28:
Toevallig iemand hier die ook gitaar speelt? Zou graag willen weten welke app het beste is voor tabs: Guitar Pro, Songsterr of TabToolkit. Kan helaas nergens een duidelijke vergelijking vinden.
Ik gebruik Guitar Pro. Ik heb de andere nog niet geprobeerd, maar een zoektocht op internet vertelde mij destijds dat TabToolkit geen metronoom of vertraagde weergave toelaat (kan 1 van de twee zijn, herinner het mij niet zo goed meer) en songster laat tabs volgens de reviews enkel via het internet.

Guitar Pro laat toe om tabs gemakkelijk toe te voegen (gewoon via WiFi en met je browser naar je ipad surfen), laat vertraagde playback toe (wel niet in willekeurige stappen, maar enkel per 10bpm, dus niet zo superideaal om te oefenen) en speelt GP files goed af. Hier en daar zit er wel een bug in (zoals in elk programma van de Guitar Pro makers :/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
Ik gebruik TabToolkit, had verder niet echt vergeleken met andere apps.
TabToolkit kun je ook makkelijk tabs aan toevoegen, via WiFi vanaf je PC, maar je kunt ook gewoon op je ipad browsen, hij herkent dan of er een file op de pagina staat, en die kun je vervolgens opslaan.

Ook zit er een metronome op en kun je hem langzamer of sneller afspelen.

Ik had deze gekocht omdat ik ook andere apps van Agile Partners had (de ontwikkelaar) en die bevielen me ook prima; GuitarToolkit en AmpKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:39
Als je de nieuwste nightly installeert zul je merken dat de interface helemaal touch-friendly is gemaakt. Werkt echt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satoer
Hoe installeer je die nieuwste versie dan? Ik zie alleen de versie die ik heb en een icon pack in de xbmc bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229279

Ik ben op zoek naar een app waarmee ik alle beginschermen in 1 beginscherm te zien krijg. Net zoals gebeurd als ik met mijn htc 2x op de home knop druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall
  • Laatst online: 19-11-2024
Anoniem: 229279 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 15:25:
Ik ben op zoek naar een app waarmee ik alle beginschermen in 1 beginscherm te zien krijg. Net zoals gebeurd als ik met mijn htc 2x op de home knop druk.
Overboard! Werkt prima!

http://www.ipadforums.net...eaks/35980-overboard.html

[ Voor 12% gewijzigd door TooTall op 16-07-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

QplQyer schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:19:
[...]

Ik gebruik Guitar Pro. Ik heb de andere nog niet geprobeerd, maar een zoektocht op internet vertelde mij destijds dat TabToolkit geen metronoom of vertraagde weergave toelaat (kan 1 van de twee zijn, herinner het mij niet zo goed meer) en songster laat tabs volgens de reviews enkel via het internet.

Guitar Pro laat toe om tabs gemakkelijk toe te voegen (gewoon via WiFi en met je browser naar je ipad surfen), laat vertraagde playback toe (wel niet in willekeurige stappen, maar enkel per 10bpm, dus niet zo superideaal om te oefenen) en speelt GP files goed af. Hier en daar zit er wel een bug in (zoals in elk programma van de Guitar Pro makers :/).
kloos2 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 15:07:
Ik gebruik TabToolkit, had verder niet echt vergeleken met andere apps.
TabToolkit kun je ook makkelijk tabs aan toevoegen, via WiFi vanaf je PC, maar je kunt ook gewoon op je ipad browsen, hij herkent dan of er een file op de pagina staat, en die kun je vervolgens opslaan.

Ook zit er een metronome op en kun je hem langzamer of sneller afspelen.

Ik had deze gekocht omdat ik ook andere apps van Agile Partners had (de ontwikkelaar) en die bevielen me ook prima; GuitarToolkit en AmpKit.
Bedankt. Songsterr was inmiddels inderdaad al afgevallen omdat je die alleen online kan raadplegen. Tabtoolkit lijkt de populairste te zijn maar ik ben toch voor Guitar Pro gegaan omdat die €4 is ipv de €8 voor Tabtoolkit. En hij bevalt me tot zover prima, tabs toevoegen gaat inderdaad heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:39
satoer schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 00:16:
Hoe installeer je die nieuwste versie dan? Ik zie alleen de versie die ik heb en een icon pack in de xbmc bron.
http://goo.gl/LC1lS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284893

Ik ga eind deze week ook een iPad hebben.
Echter vroeg ik me iets af, ik heb ooit ergens gelezen dat je een account moet maken voor de App Store (wat ik wel normaal vind), maar dat je daar ook Creditcard gegevens moest invoeren(?)

Klopt dit? Of kan je dit ook zonder die gegevens, ben namelijk niet van plan om snel een App te kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:59

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 284893 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 00:08:
Echter vroeg ik me iets af, ik heb ooit ergens gelezen dat je een account moet maken voor de App Store (wat ik wel normaal vind), maar dat je daar ook Creditcard gegevens moest invoeren(?)

Klopt dit? Of kan je dit ook zonder die gegevens, ben namelijk niet van plan om snel een App te kopen..
Kan ook zonder creditcard hoor. Je kunt ook Click&Buy doen, daar koppel je gewoon je bankrekening aan.
Volgens mij is dit overigens niet verplicht als ik het goed heb.

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 20-07-2011 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284893

TheVMaster schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 00:21:
[...]

Kan ook zonder creditcard hoor. Je kunt ook Click&Buy doen, daar koppel je gewoon je bankrekening aan.
Volgens mij is dit overigens niet verplicht als ik het goed heb.
Alright, Ty :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kulgan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-06 13:42
Anoniem: 284893 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 00:08:

Ik heb pas een Ipad en liep er ook tegenaan dat je bij registratie ofwel je creditcard gegevens moest ingeven ofwel een click&buy moest koppelen met je bankrekingnummer. 't is echter ook mogelijk om via een omweg geen van beide te doen. Het werkt door een gratis app aan te schaffen. Zie bijvoorbeeld hier voor een uitleg.
Ik werk nu zelf met een prepaid Itunes giftcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik heb zojuist Air Display op mn iPad gekocht, kan ik de app nu ook zonder (weer) te betalen op mn iPhone installeren? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:59

TheVMaster

Moderator WOS
deBennie schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:09:
Ik heb zojuist Air Display op mn iPad gekocht, kan ik de app nu ook zonder (weer) te betalen op mn iPhone installeren? Iemand een idee?
Volgens mij kan dat alleen als je :
  • Hetzelfde iTunes account gebruikt
  • Het om 'dezelfde' versie gaat die zowel werkt op iPad als iPhone. Als de leverancier voor beide devices een 'andere' versie gemaakt heeft werkt het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik gebruik op beide apparaten hetzelfde iTunes account. :)

Verder staat er dit op de iTunes pagina van de app:
Deze app is voor iPhone en iPad ontwikkeld
http://itunes.apple.com/nl/app/air-display/id368158927?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Laatst online: 01-06 14:09
Ja dan kan je hem gewoon weer "kopen" op je iPhone. Er staat een plusje bij het koop teken, dat betekend dat je hem gratis op je iPhone kan installeren :). Wat je dan moet doen is dus gewoon op hetzelfde account inloggen en downloaden :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Okay, thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
SanderPS3 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:15:
Ja dan kan je hem gewoon weer "kopen" op je iPhone. Er staat een plusje bij het koop teken, dat betekend dat je hem gratis op je iPhone kan installeren :). Wat je dan moet doen is dus gewoon op hetzelfde account inloggen en downloaden :).
Het plusje betekend dat het een app is die op iPad en iPhone werkt. Niet dat hij gratis is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-05 23:16
Is er iemand die weet of er apps zijn waarmee ik .cue/mp3 files kan afspelen op een ipad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F350-maniac
  • Laatst online: 17-02-2023
Sinds een paar weken een iPad, bij gratis aankopen in de AppStore vraagt die mijn wachtwoord en bij betaalde aankopen pakt die hem wel zonder bevestiging. Hoe draai ik dit om, waar zit deze instelling?

PSN Headless_Pumpkin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
F350-maniac schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:35:
Sinds een paar weken een iPad, bij gratis aankopen in de AppStore vraagt die mijn wachtwoord en bij betaalde aankopen pakt die hem wel zonder bevestiging. Hoe draai ik dit om, waar zit deze instelling?
Misschien neem je de hele tijd eerst iets dat je al je ww hebt ingevoerd en daarom vervolgens niet meer hoeft te doen. (15min daarna).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F350-maniac
  • Laatst online: 17-02-2023
timwijn schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:05:
[...]

Misschien neem je de hele tijd eerst iets dat je al je ww hebt ingevoerd en daarom vervolgens niet meer hoeft te doen. (15min daarna).
nope dat is het niet, want daarna vraagt die bij een gratis app weer gewoon mijn ww ....

PSN Headless_Pumpkin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 18:44
Voor wie het wil weten; ik heb gisteren de app Goodplayer gekocht in een poging om nu eens rechtstreeks mijn (met name) video's op mijn NAS te kunnen benaderen. Ik heb een Synology DS207+ met daarop aan video met name .mkv's en soms wat avi's en andere exotische formaten. Mijn netwerk bestaat verder uit een bedraad Gigabit LAN, met verder (voor zover mogelijk) WiFi-n naar alle apparaten.

Goodplayer vond na wat zoeken en opnieuw indexeren van mijn NAS via het uPnP/DLNLA protocol mijn NAS.Hierna kon ik alle bestanden op mijn NAS benaderen. Voor mij is met name het streaming afspelen (dus zonder server component op een PC of MAC) van video's interessant, omdat het mij tijd bespaart die ik normaal gebruik om video's om te zetten dmv Handbrake.

GP speelt avi, divx en mov files probleemloos af (nog niet meer extensies geprobeerd). Files met de extensie .ts en .mkv is wat lastiger en hij geeft al bij 720p haperingen.1080p is gewoon niet te doen. Wel heeft GP de mogelijkheid om files ook direct via WiFi te downloaden naar de iPad, wat in het geval van avi's de verbetering gaf dat scrollen door de tijdslijn van een bestand beter ging.Binnenkort zal ik kijken of ik 720p bestanden wel soepel af kan spelen als ik ze eerst download naar de iPad en daarna afspeel.

Verder vind ik dat de app wel wat handiger in elkaar had mogen zitten. Het is zeker in het begin erg zoeken naar de juiste manier om snel bestanden te benaderen.

Update: het afspelen van een standaard 720p .mkv file verloopt alles behalve soepel over WiFi-n. Zelfs het downloaden naar de iPad en daarna dus lokaal afspelen is niet soepel. Scrollen in een film (zeg 20 min verder) zorgt er zelfs voor dat de film hangt in beeld (geluid loopt wel correct door) en vaak niet meer goed komt. Wat mij betreft was dat app zonde van mijn geld, aangezien ik er slechts een paar files vloeiend mee af kan spelen (streaming), maar ook lokaal krijg ik niet wat is beloofd. Als iemand anders een andere ervaring heeft dan hoor ik het graag. Tips zijn ook welkom :-)

[ Voor 17% gewijzigd door ezwizard op 16-08-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertjan94
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-04 21:37
Ik zie hierboven een paar vragen over de aanmaak van een iTunes account zonder creditcard gegevens.

Dit is hoe het werkt: Je download een gratis app via de appstore - maakt een itunes account aan op je iDevice (!, dus niet op je computer) en dan is er ook de optie om geen creditcard gegevens etc.. in te vullen.

Ik denk dat dit toch de beste manier van een account aanmaken is. Gewoon een itunes kaartje in de winkel kopen en in de appstore activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ezwizard schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:44:
Voor wie het wil weten; ik heb gisteren de app Goodplayer gekocht in een poging om nu eens rechtstreeks mijn (met name) video's op mijn NAS te kunnen benaderen. Ik heb een Synology DS207+ met daarop aan video met name .mkv's en soms wat avi's en andere exotische formaten. Mijn netwerk bestaat verder uit een bedraad Gigabit LAN, met verder (voor zover mogelijk) WiFi-n naar alle apparaten.

Goodplayer vond na wat zoeken en opnieuw indexeren van mijn NAS via het uPnP/DLNLA protocol mijn NAS.Hierna kon ik alle bestanden op mijn NAS benaderen. Voor mij is met name het streaming afspelen (dus zonder server component op een PC of MAC) van video's interessant, omdat het mij tijd bespaart die ik normaal gebruik om video's om te zetten dmv Handbrake.

GP speelt avi, divx en mov files probleemloos af (nog niet meer extensies geprobeerd). Files met de extensie .ts en .mkv is wat lastiger en hij geeft al bij 720p haperingen.1080p is gewoon niet te doen. Wel heeft GP de mogelijkheid om files ook direct via WiFi te downloaden naar de iPad, wat in het geval van avi's de verbetering gaf dat scrollen door de tijdslijn van een bestand beter ging.Binnenkort zal ik kijken of ik 720p bestanden wel soepel af kan spelen als ik ze eerst download naar de iPad en daarna afspeel.

Verder vind ik dat de app wel wat handiger in elkaar had mogen zitten. Het is zeker in het begin erg zoeken naar de juiste manier om snel bestanden te benaderen.
thanks, ik heb nu cinexplayer. werkt ook fijn maar kan volgens mij niet streamen van mn nas.

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD81
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-01-2018
Sinds kort (maandje) heb ik de ipad2 wifi 16gb (geen jailbreak). Op zich leuk ding ware het niet dat je met de ellende van itunes opgescheept zit. Dat drijft me echt tot wanhoop!
Ik heb het volgende probleem: elke keer als ik mn ebooks wil synchroniseren met de ipad dan is het slot ervan dat itunes beweert dat ik alle boeken op de ipad heb staan en in mn ipad zie ik er geen 1 (ook niet die er eerst nog wel stonden). Vervolgens opnieuw ipad aangesloten aan pc en kan ik em helemaal niet meer laten lezen door itunes en moet ik em weer herstellen. Dit gebeurd nou al zo vaak dat ik er echt schijtziek van ben. Ben telkens al mn scores van spelletjes enzo ook kwijt!! Daarnaast loopt itunes om de haverklap vast. Ook al een keer alle apple software verwijderd van mn pc, opnieuw opgestart en weer opnieuw geinstalleerd. lijkt geen effect te hebben.
Weet iemand hier een oplossing voor? Met google en met apple kom ik niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 00:07
DoubleD81 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:17:
Sinds kort (maandje) heb ik de ipad2 wifi 16gb (geen jailbreak). Op zich leuk ding ware het niet dat je met de ellende van itunes opgescheept zit. Dat drijft me echt tot wanhoop!
Ik heb het volgende probleem: elke keer als ik mn ebooks wil synchroniseren met de ipad dan is het slot ervan dat itunes beweert dat ik alle boeken op de ipad heb staan en in mn ipad zie ik er geen 1 (ook niet die er eerst nog wel stonden). Vervolgens opnieuw ipad aangesloten aan pc en kan ik em helemaal niet meer laten lezen door itunes en moet ik em weer herstellen. Dit gebeurd nou al zo vaak dat ik er echt schijtziek van ben. Ben telkens al mn scores van spelletjes enzo ook kwijt!! Daarnaast loopt itunes om de haverklap vast. Ook al een keer alle apple software verwijderd van mn pc, opnieuw opgestart en weer opnieuw geinstalleerd. lijkt geen effect te hebben.
Weet iemand hier een oplossing voor? Met google en met apple kom ik niet verder.
Ik zet de boeken in Dropbox en open ze dan in ibooks. Werkt ook door ze als attachment te mailen naar jezelf. Ik gebruik iTunes zo min mogelijk.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
kloos2 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 08:29:
[...]

Als je hem even aan iTunes hangt kun je daarin zien hoe groot elke app is, en bijvoorbeeld sorteren op grootte.

Een app op de iPad zelf zou ik niet weten.
Settings -> General -> About -> Usage. (dacht ik)

Op iOS 5 in ieder geval, geen idee hoe dit met iOS 4 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193286

ezwizard schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:44:

Update: het afspelen van een standaard 720p .mkv file verloopt alles behalve soepel over WiFi-n. Zelfs het downloaden naar de iPad en daarna dus lokaal afspelen is niet soepel. Scrollen in een film (zeg 20 min verder) zorgt er zelfs voor dat de film hangt in beeld (geluid loopt wel correct door) en vaak niet meer goed komt. Wat mij betreft was dat app zonde van mijn geld, aangezien ik er slechts een paar files vloeiend mee af kan spelen (streaming), maar ook lokaal krijg ik niet wat is beloofd. Als iemand anders een andere ervaring heeft dan hoor ik het graag. Tips zijn ook welkom :-)
Ik heb GP ook onlangs gekocht en ben er niet ontevreden over (dus ook niet helemaal tevreden...). Ik heb 2 vergelijkbare apps gehad en vind dit tot nu toe wel de beste. Maar ik gebruik het op een eenvoudige manier. Ik heb (vrijwel) alleen maar avi's van lage kwaliteit (films van 700 mb) en hecht niet veel waarde aan 720p of 1080p. Relatief kleine avi's speelt GP over het algemeen prima af en als ik merk dat-ie hapert, wat waarschijnlijk aan mijn niet al te snelle netwerk ligt, heb ik er ook niet veel moeite mee om de film of serie even te downloaden in de app. Dat gaat met een klik, vrij snel omdat het kleine bestanden zijn en je gooit ze er ook zo weer af.

Wat ik wel merk, is dat als ik een film pauzeer en later hervat, beeld en geluid vaak niet meer synchroon lopen, zowel bij gestreamde als gedownloade films. Door de film even af te sluiten en opnieuw te starten (waarbij hij wel op hetzelfde punt verder gaat), is dit weer hersteld, maar handig is het niet.

Kortom, redelijk tevreden, maar wellicht vooral doordat ik niet veeleisend ben. Ik vind het al prachtig (zo niet een godswonder) dat ik in bed een film kan streamen op m'n iPad. Dat al die ééntjes en nulletjes je om de oren vliegen blijft voor mij onbegrijpelijk ;-)

Tot slot wacht ik nog op een app waarmee je zowel een videobestand als ondertitels kunt selecteren. Ik heb geen zin om films eerst te moeten converteren en/of ondertitels erin te bakken. Daarmee is het gemak er voor mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Cinexplayer gebruikt hier via het forum, werkte niet direct, maar na wat prutsen en doen werkt het nu.
Voorlopig (avi/mkv/...) lukt alles.

VLC ook eens geprobeerd en die streaming werkt bij mij goed (smb shares)

XBMC werkt ook goed, maar het snel doorspoelen gaat hier echt niet goed :(

Met ondertittels nog geen probleem gehad (lees : alles werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193286

Dimitri_Jetair schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:30:Met ondertittels nog geen probleem gehad (lees : alles werkt)
Hoe krijg jij de ondertitels erbij dan? En met welke app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 10:00
Reiben schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:09:
[afbeelding]
Volgens mij moet je die extra boekjes kopen in de app store, tenminste een collega van mij heeft deze gekocht en hij heeft nu nieuwe "boekjes".

Mijn eerste positieve ervaringen met Bamboo zijn al weer flink getemperd, je kunt gewoon te weinig ermee. Het editen valt zwaar tegen en je krijgt gewoon niet zoveel tekst op een heel vel. Notes plus lijkt beter, moet die maar eens gaan proberen/kopen.

Ontopic: ik zag dat Mindmanager van Mindjet uit is, een programma voor het maken van mindmaps. Blijft toch een beetje raar soms, dat ik voor de desktop versie 3-400 euro heb betaald en de iPad versie 7 euro kost. De eerste indruk is dat de app nogal kaal is, waarschijnlijk komen meer mogelijkheden in nieuwe versies. Het mindmappen an sich gaat prima.

http://itunes.apple.com/n...for-ipad/id440272860?mt=8

[ Voor 19% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 17-08-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
De icab mobile browser is na de laatste update zo ontzettend traag geworden. Ik gebruik de browser omdat ie tabs heeft, maar dit is gewoon niet leuk meer. De browser is volgehangen met bijzaken als het swipen tussen tabds etcetc. Ik wil gewoon een lichte browser met tabs, niet zo'n traag ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 00:07
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:32:
[...]

Volgens mij moet je die extra boekjes kopen in de app store, tenminste een collega van mij heeft deze gekocht en hij heeft nu nieuwe "boekjes".

Mijn eerste positieve ervaringen met Bamboo zijn al weer flink getemperd, je kunt gewoon te weinig ermee. Het editen valt zwaar tegen en je krijgt gewoon niet zoveel tekst op een heel vel. Notes plus lijkt beter, moet die maar eens gaan proberen/kopen.
Ik gebruik Notes Plus met veel plezier. Met een stylus erbij werkt echt super.
deBennie schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 09:41:
De icab mobile browser is na de laatste update zo ontzettend traag geworden. Ik gebruik de browser omdat ie tabs heeft, maar dit is gewoon niet leuk meer. De browser is volgehangen met bijzaken als het swipen tussen tabds etcetc. Ik wil gewoon een lichte browser met tabs, niet zo'n traag ding...
Probeer Terra eens.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste