Zerveza schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:10:
Ik ben op zoek naar een office pakket voor op de ipad. Ik heb in mijn zoektocht de keus weten te reduceren tot 2 pakketten:
- documents to go
- quickoffice
Wie kan er wat ervaringen delen? Ik vind van beide goede en slechte recenties.
Ik ben op zoek naar een pakket waarmee ik excels kan lezen en aanpassen (actielijsten bijhouden) met behoud van formules. Ppt's met name bekijken. Doc's lezen en redigeren.
Dropbox connectivity is ook een must, maar dat hebben ze beide.
Daarom... het is en dan met name voor het spreadsheet-gebeuren, allemaal veel te persoonlijk
Elk pakket heeft natuurlijk zo zijn voor- en nadelen, in de praktijk eigenlijk alleen maar nadelen!
Mijn persoonlijke ervaring is niet positief, helaas heb ik inmiddels alle serieuze office-paketten geprobeerd (voordeel v/e jailbreak), omdat ze allemaal totaal niet doen wat je er van had verwacht
Gebruik je een spreadsheet met hele simpele opmaak en wel heel simpele formules, dan kan je overal mee uit de voeten.
Maar gebruik je een normale spreadsheet, met normale opmaak en met simpele 'huis-tuin-keuken-formules', zoals je op je desktop gewent was...
Dan heb je bij elk office-pakket een gigantisch probleem.
De opmaak ziet er meestal niet meer uit, en wat erger is de meest functies worden niet eens ondersteund.
Eind van het liedje moet je heel je spreadsheet omtoveren, soms gaat dat gewoonweg niet en heb je dus niks aan je veel te duur betaalde office-pakket
Een beetje serieuze spreadsheets, zonder omtoveren

, op een iPad kan je gewoon vergeten!
De software hiervoor is nog steeds onder de maat, zelf's 'Numbers' van Apple is super waardeloos, echt om te huilen, klanten denken kwaliteit te kopen, maar serieuze spreadsheet-gebruikers komen allemaal bedrogen uit
Ga dus eerst na, wat voor functies je allemaal gebruikt en/of denkt te gaan gebruiken, want 80% wordt gewoonweg niet ondersteund en dat vertellen ze er niet bij als je iets koopt
Het éne pakket ondersteund ietsje meer dan een ander, dus zonder je spreadsheet echt uit te proberen blijft het gewoon gokken
Mijn persoonlijke voorkeur gaat op dit moment nog steeds uit naar
QuickOffce Connect Mobile Suite, simpel en alleen omdat ik dan
voor m'n spreadsheets het minst moet aanpassen om het nog enigszins te kunnen gebruiken enz.