Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• vgroenewold
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19-05-2018
Mede-auteur:
  • DRvDijk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 03-06 22:59

DRvDijk

iPad app store

Er zijn op dit moment (begin 2011) meer dan 65.000 applicaties voor de iPad beschikbaar. Uiteraard kunnen iPhone applicaties ook gedraaid worden (een keuze uit 350.000+), maar gezien de toch wat matige ervaring op een groot scherm, laten we die even buiten beschouwing. De echte juweeltjes zullen op de iPad natuurlijk een heel ander karakter hebben en die zien we hier graag terug in de discussies.

Klassiekers

Velen van de hier genoemde apps behoren inmiddels tot de klassiekers, apps die vanaf het prille begin van de app store aanwezig waren en die de mogelijkheden van de iPad uitstekend toonde en nog steeds tonen.

http://img.drvdijk.nl/GoT/1452646/pages.pngPages (€7,99)
iOS versie van het bekende OS X Pages. Het argument om een bluetooth toetsenbord aan te schaffen.
http://img.drvdijk.nl/GoT/1452646/keynote.pngKeynote (€7,99)
iOS versie van het bekende OS X Keynote. Hiermee maak je in een handomdraai de mooiste presentaties op je iPad, volledig compatible met de desktop versie.
http://img.drvdijk.nl/GoT/1452646/numbers.pngNumbers (€7,99)
iOS versie van het bekende OS X Numbers, het krachtige spreadsheetprogramma voor de Mac.
http://img.drvdijk.nl/GoT/1452646/the_elements.pngThe Elements (€10,99)
Niet alleen voor mij als wetenschapper prachtig, iedereen zou deze op zijn minst even moeten bewonderen (hoewel je dan wel "even" 11 Euro moet ophoesten).
http://img.drvdijk.nl/GoT/1452646/imdb.pngIMDB Movies & TV (gratis)
Ooit een film gekeken? Dan moet je deze database toch wel kennen.
http://img.drvdijk.nl/GoT/1452646/sketchbook_pro.pngSketchBook Pro (€5,99)
Laat je artistieke talent spreken! Van dit prachtige programma is ook een gratis versie verkrijgbaar: SketchBook Elements.
http://img.drvdijk.nl/GoT/1452646/flipboard.pngFlipboard (gratis)
"Social Magazine" en een ware must-have. Deze app maakt op een schitterende wijze gebruik van allerhande media-links in Twitter en/of Facebook berichten en heeft een keur aan extra "channels" met de meest populaire informatie welke op Internet is te vinden. Van dit alles wordt een digitaal magazine gemaakt naar jouw smaak, het voorbeeld voor iedere iPad app en mijn keus als Twitter-reader.
http://img.drvdijk.nl/GoT/1452646/goodreader.pngGoodReader for iPad (€3,99)
Als je met PDF bestanden werkt is dit een must-have app. Het kan uiteraard lezen, maar ook PDF's bewerken en je kan via WIFI bestanden uitwisselen met je computer.
http://img.drvdijk.nl/GoT/1452646/appshopper.pngAppShopper (gratis)
Een mooi alternatief voor de reguliere AppStore. Het toont nieuwe apps, kan zoeken op gratis/betaald en houdt prijsveranderingen bij. Op deze manier is het zoeken naar tijdelijke aanbiedingen een stuk eenvoudiger.
http://img.drvdijk.nl/GoT/1452646/dropbox.pngDropbox (gratis)
De app voor het bekende Dropbox waarmee gemakkelijk bestanden te synchroniseren zijn tussen iPhone, iPad, desk- en laptop (of het nu Windows, OSX of Linux is). Hiermee is het kinderlijk eenvoudig om bestanden als PDF's, Office documenten, iWork documenten, presentaties, etc. etc. op de iPad te zetten en te bekijken. Veel andere apps kunnen ook gebruik maken van dropbox voor file-uitwisseling.

Tot slot

Suggesties ter verbetering en uitbreiding van deze topic-start zijn natuurlijk altijd welkom. Je kan mij altijd even een DM sturen, danwel een opmerking posten via Twitter: @supernov. Discussieer er lekker op los, maar houdt het een beetje netjes.

vgroenewold wijzigde deze reactie 04-04-2011 14:22 (54%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grave
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:43

Grave

Neverending Knowledge

De ipad heeft deze fotos zelf genomen. Komen nog meer apps op uiteraard :)

winning doesn't matter understanding does

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 24-02 10:16

HeyDude

Blijven lachen!

quote:
Je moet wel al je eisen vertellen en dan posten :9

maar dat kan filebrowser dus: preview vd foto's met kleine thumbnails

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

• donny007
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21-07 17:15

donny007

Try the Nether!

Ik kwam laatst de app DisplayLink tegen, waarmee je je iPad in kunt zetten als 2e of 3e scherm, de App is op dit moment nog gratis, als een promotieactie. De app werkt verrassend goed, er zit een vertraging in (WiFi), maar deze is niet storend (ik gebruik hem voor monitoring-doeleinden en als TV-monitor met VLC, even CoD4 geprobeerd, werkt ook verrassend goed, maar de vertraging is merkbaar). Ik gebruik de app ook op mijn laptop, door een Ad-hoc WiFi-netwerk op te zetten, werkt prima. Een aanrader!

Downloadpagina DisplayLink server, AppStore link.

Mijn setup met DisplayLink:

1 scherm + iPad:

2 schermen + iPad (omdat het kan, niet omdat het nou zo handig is):

Split-window:

/dev/null

• John-1
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 30-05-2011
quote:
Tijgert schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:17:
Update:
'Remote' doet iets totaal anders dan wat ik wil, daarmee speel ik muziek af in iTunes op mijn PC door commando's van mijn iPhone/iPad.
Ik wil dus mijn iTunes library (of op mijn PC folders browsen en wat daarin zit afspelen) met en op mijn iDevice, alsof mijn PC van mijn iDevice stiekem een met een wel heeeele grote opslag maakt.

Zumocast is nog steeds MIA.
Is ZumoDrive misschien wat voor je?
Het programma is gratis (1 GB opslag) ;)
https://www.zumodrive.com/pricing

Je muziek uploaden naar de cloud, maar daarna heb je het wel overal tot je beschikking.
http://itunes.apple.com/nl/app/zumodrive/id292504894?mt=8#

John-1 wijzigde deze reactie 11-05-2011 15:25 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• redbox
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19-12-2012
Hebben jullie dit ook? Al minstens een maand deze Uitgelicht pagina.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
quote:
miles schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:42:
ben op zoek naar een app om tijdens fietsvakantie route via knooppunten uit te zetten. (niet tijdens het fietsen, maar 's avonds op de camping, tijdens het fietsen zit de pad in de tas)
Als je enkel een kaart met fietsknooppunten wil raadplegen om een lijstje van knooppunten samen te stellen (dus geen navigatie), kun je Gaia GPS eens bekijken. Gaia GPS is beschikbaar in twee varianten: Een betaalde versie (Gaia GPS) en een gratis versie (Gaia GPS Lite) die nagenoeg dezelfde functionaliteit biedt maar voorzien is van een bescheiden banner. Gaia GPS is ontworpen voor zowel iPhone als iPad en benut het grotere scherm van de iPad ten volle.

Gaia GPS kan kaarten tonen van verschillende bronnen waaronder OpenStreetMap met de Cloudmate Topo overlay. Die overlay toont voor Nederland en grote delen van België de genummerde fietsknooppunten en de landelijke fietsroutes (LF-routes).

Als je iPad of iPhone uitgerust is met GPS-ontvanger, kun je ook onderweg je actuele positie en richting raadplegen. Heel handig wanneer je vreest dat je verkeerd aan het rijden bent doordat onverlaten weer eens een knooppuntbordje hebben weggehaald of er plaatselijk een gewijzigde verkeerssituatie is door werken. De applicatie kan ook je afgelegde route tracken, maar dat betekent natuurlijk wel dat de GPS-ontvanger de hele tijd moet aanstaan wat een aanslag is op de batterij.

Omdat je niet afhankelijk wil zijn van eventuele downtime van de kaartservers en omdat je onderweg waarschijnlijk sowieso al geen wifi ter beschikking hebt (en 3G misschien geen optie is), kun je met Gaia GPS kaarten downloaden voor offline gebruik. Doe dit best wel ruimschoots op voorhand want de Cloudmate Topo server durft wel eens offline te zijn en is vaak vreselijk traag. Zeker sinds de applicatie enkele dagen terug "app of the day" was op Amazon heeft de server het hard te verduren. Hopelijk stabiliseert zich dat weer in de nabije toekomst.

Gaia GPS is nog in volle ontwikkeling en het downloaden van kaarten is een onderdeel dat nog niet helemaal goed uitgewerkt is. Voor kleine kaarten is er geen probleem, maar omdat kaarten slechts 10000 tiles groot kunnen zijn moet je grote gebieden opsplitsen in kleinere kaarten van maximaal 10000 tiles. Hoe hoger het maximale zoomniveau dat je wil opslaan, hoe hoger het aantal tiles. Voor fietskaarten is het standaard zoomniveau voor downloads (1:24000) ruim voldoende en daarmee kun je een gebied van ongeveer 10000 km2 opslaan. Dat lijkt veel, maar in een vierkant is dat slechts 100 bij 100 km. Op een dag fiets je daar zo doorheen. De software laadt de opgeslagen kaarten dynamisch aan de hand van je scherm- of GPS-positie - geen gebruikersinteractie vereist - maar het downloaden van meerdere aaneenliggende kaarten zelf is momenteel nogal gebruiksonvriendelijk. Zo kun je niet eenvoudig zien welke gebieden je al gedownload hebt en kun moet je wachten tot de download klaar is na het aanduiden van een gebied. Dat maakt het nodeloos moeilijk om een groot gebied correct te downloaden in kleine kaarten zonder ontbrekende gebieden. De makers hebben wel beterschap beloofd in een opkomende versie, maar voorlopig moet je het hiermee doen.

Een andere voorlopige tekortkoming is dat je niet offline kan zoeken op plaats- en straatnamen. Heb je geen GPS-ontvanger en ben je hopeloos verkeerd gereden, dan kun je niet even je huidige locatie opzoeken aan de hand van een straatnaam. Nu langs de andere kant merk je meestal wel snel dat je verkeerd zit wanneer je geen knooppuntbordjes meer tegenkomt. Dus je moet hoogstens een paar kilometer in de omtrek van het laatste knoppunt zoeken.

Als laatste nog wat afbeeldingen van Gaia GPS in gebruik met fietsknooppunten:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zalaroth
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:40

Zalaroth

Mudkip

Ik ben nieuw met itunes. Hiervoor heb ik geprobeerd een account aan te maken. Over een credit-card beschik ik niet, vandaar dat mijn voorkeur uitging naar Click&Buy. (Een rekening heb ik daar al.)

Als ik me bij Itunes aanmeldde moest ik al direct een Betaalwijze invoeren. Hiervoor koos ik dus Clickandbuy en klikte op "Ga door."
Daarna inloggen op ClickandBuy en de 'Machtigingen voor easy collect' accepteren.

Dan begint de fout. Bij de pagina van clickandbuy staat nu "One Moment Please, connecting to the itunes store." Vervolgens komt er in Itunes een venster naar boven met "Uw poging tot het instellen van een click&buy rekening voor gebruik in de itunes store is. Uw Itunes Store sessie werd afgebroken."

Dit blijf ik krijgen, heb itunes opnieuw geïnstalleerd, op een andere computer geprobeerd etc etc.

Weet iemand hier hoe dit op te lossen is? Ik heb er naar gezocht maar kon geen antwoord vinden. Wel een aantal mensen met hetzelfde probleem.

EDIT:

De error.

Zalaroth wijzigde deze reactie 08-06-2011 12:26 (4%)

PSN: Zalaroth

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Er zijn vast meer mensen die Bamboo Paper hebben gedownload, hij staat namelijk op 2 in de Top 25 voor gratis apps. Op zich een prima app, maar ik vroeg of iemand weet of je ook meerdere notitieboekjes kunt aanmaken, en zoja hoe?

Reiben wijzigde deze reactie 19-06-2011 12:11 (16%)

• 286128
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Mensen, iemand hier een GOEDE oplossing om mijn iPad te kunnen 'zien' op mijn laptop?
Moet voor wat klanten een tutorial maken hoe ze Citrix kunnen laden op hun iPad, echter
wat dingen geprobeerd (ja ook al bericht in Cydia topic geplaatst over ScreenRecorder en
Veency) maar het lukt me nog niet.

Andere optie's van goede apps in de market? En een beetje goed geprijsd? Max. 5 dollar +-.
Moet alleen even snel laten zien hoe- en wat. Met VNC heb ik wel gewoon beeld, daar niet
van, maar heel blokkerig, en ja heb alle compressions/kwaliteiten/encodings al geprobeerd
met bijvoorbeeld TightVNC:

Maar krijg het tóch heel blokkerig en opbouwerig helaas :(.

Iemand suggesties?

• Cr0N
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Mijn favoriete nieuws apps van het moment: The Guardian en The Guardian Eyewitness. Dit is wat een krant lezen op de iPad moet zijn. Subliem vormgegeven kwaliteitskrant voor een hele nette prijs. Met de weekeind bijlagen erbij is het elk weekeind echt smullen. Nederlandse kranten lopen echt zwaar achter op die van het buitenland. De Volkskrant en NRC apps zien er echt niet meer van deze tijd uit en durven hiervoor ook nog eens echt schandalige prijzen te vragen ook: iets van 240 euro voor een jaarabonnement. En dat voor alleen maar een wat opgeleukte pdf of basic menu's, the bastards. :(

The Guardian for iPad app http://gu.com/p/32h4n

The Guardian Eyewitness Een gratis app met waanzinnig mooie foto's van het nieuws:
http://itunes.apple.com/n...media-limited/id340425658

Cr0N wijzigde deze reactie 22-04-2012 13:44 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:54

Osxy

Holy crap on a cracker

quote:
Bospa01 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 14:17:
Ik gebruik splashtop icm met mijn iMac en iPad 3 maar de benodigde streamer lijkt altijd een 1/2 corse volledig te belasten.

Ook als er geen connecties zijn. Iemand hier die deze app ook gebruikt ?
Geen problemen mee op mijn late 2011 MBP.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:54

Osxy

Holy crap on a cracker

Ook niet.

Lijkt me dat er een bugje aanwezig is op jou systeem. Mogelijk de streamer even verwijderen inclusief alle plists en dergelijke.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Crescendo
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2017
Ik loop tegen het volgende aan, als ik mijn iPad voor de eerste keer wil synchroniseren via mijn PC:

• stefimke
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 05-07 09:25

stefimke

Fire Walk With Me

Voor Windows én Android gebruik ik Hiper Calculator, geweldig appje, ziet er bijna net zo uit als een old-school calculator, pcalc en calculator# vallen hier nogal bij in het niet:

Is er naast pcalc of calculator# nog iets interessants wat ik over het hoofd zie?
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Networking en security

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True