Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Ik ga binnenkort een nieuwe pc in elkaar zetten, en kom niet echt over de monitor uit.
Eerder heb ik al besloten dat ik een full-hd monitor wil, voornamelijk omdat alle films die straks thuis gekeken gaan worden, ook al is het er misschien maar 1 per week, op dit scherm zullen zijn. Verder ben ik om te werken wel gewend aan breed door mijn netbook. 27 inch lijkt me te groot, en hoor er ook veel dat de pixels dan te groot worden. 22-24 is dus waar ik voor gaan, als het te klein wordt is het niet meer fijn om met twee mensen een film te kunnen kijken.
Eigenlijk heb ik het liefst geen speakers, ik ga ze niet gebruiken, en vind het lelijk. Verder is er heel veel ruimte, dus kwam ik op deze http://tweakers.net/pricewatch/266773/iiyama-e2472hd-b1.html uit. Ik heb al erg lang een crt van iiyama waar ik tevreden over ben, en deze heeft de voeding ook buiten de monitor zitten. Ik hoef niet perse een iiyama, als iemand een goede rede heeft om een andere monitor te kiezen hoor ik het graag.
Ik zal de monitor naast een beetje office en af en toe een film verder gebruiken om te gamen, dus een response van 2ms is gewenst. Verder ben ik enigszins milieubewust, dus wil ik graag een Led. Het budget is 200 euro, maar als er goede redenen zijn om meer uit te geven, dan is dat mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strawbale
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-07-2023
levdr schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:09:
[...]

Als je de monitor ook wilt gebruiken om met meerdere mensen film op te kijken, dan zijn goede kijkhoeken erg belangrijk en dan vallen TN, MVA en PVA schermen af. IPS is de techniek met de beste kijkhoeken en het is het beste type schermtechniek dat er momenteel is. Nadeel is dat het ook duurder is en minder energiezuinig dan b.v. een TN monitor. Hoewel je je wel moet realiseren dat het genoemde verbruik maximaal is. Als je bijvoorbeeld een monitor kalibreert daalt daarmee het energieverbruik. Alleen al de helderheid op 50% zetten bespaart geld.

Uit het rijtje monitoren zou ik de Acer sterk afraden vanwege de slechte kijkhoeken. De Fujitsu had een goede review op Prad waarbij vooral de prijs/kwaliteitverhouding 'ausgezeichnet' werd genoemd. En de beide Dells zijn ook prima natuurlijk. Hou er wel rekening mee dat de Dell U2410 een Wide Gamut monitor is. Daar kleven nadelen aan (je moet colour managed gaan werken, hoewel de Dell een sRGB emulatie heeft).

Voor wat betreft de 'dirty/grainy' look van IPS schermen. Dat heeft niets met de IPS techniek te maken, maar met de anti-glare coating die wordt gebruikt om een scherm mat te krijgen. Sommige mensen storen zich eraan. Ik heb na het crt tijdperk altijd matte IPS monitoren gehad en misschien hadden de mijne die look niet, maar ik heb in elk geval nooit iets gezien dus kan je daar uit eigen ervaring geen antwoord op geven. Ook mijn net nieuwe NEC scherm heeft er geen last van.

Als ik op de Pricewatch al je criteria invoer krijg ik zegge en schrijve één resultaat: de Asus PA238Q De monitor is net gelanceerd en er zijn geloof ik nog geen reviews, maar op DPreview en Amazon.com zijn er al een paar mensen enthousiast. :)
Bedankt voor die tips en die links! Die ASUS ziet er inderdaad goed uit, maar denk dat ik toch even afwacht of prad.de hem gaat testen, met name mbt backlight bleeding en functioneren met externe bluray/dvd-speler.

[ Voor 95% gewijzigd door strawbale op 28-09-2011 22:01 ]

• levdr
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
strawbale schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:29:
Alvast wat kandidaten, waarbij niet ieder aan alle wensen/eisen voldoet:
* Fujitsu P23T-6, maar: geen HDMI; werkt wel met externe bluray/dvd speler (volgens prad.de)
* Dell U2412M, maar: geen HDMI; werkt niet met externe bluray/dvd speler (volgens prad.de)
* Dell U2410, maar: niet energiezuinig én bovenkant budget
* Acer B273HOymidh, maar: hier (in Frankrijk, waar we wonen) niet/nauwelijks te krijgen

De Acer is de enige (M)VA in dit rijtje. De overigen zijn (e/H)IPS, waarvan ik nog nooit een voorbeeld in levende lijve heb gezien - kan dan ook niet zeggen of de 'dirty/grainy look' typisch voor IPS mij/ons zal storen of niet.

Alvast bedankt voor enige suggesties!
Als je de monitor ook wilt gebruiken om met meerdere mensen film op te kijken, dan zijn goede kijkhoeken erg belangrijk en dan vallen TN, MVA en PVA schermen af. IPS is de techniek met de beste kijkhoeken en het is het beste type schermtechniek dat er momenteel is. Nadeel is dat het ook duurder is en minder energiezuinig dan b.v. een TN monitor. Hoewel je je wel moet realiseren dat het genoemde verbruik maximaal is. Als je bijvoorbeeld een monitor kalibreert daalt daarmee het energieverbruik. Alleen al de helderheid op 50% zetten bespaart geld.

Uit het rijtje monitoren zou ik de Acer sterk afraden vanwege de slechte kijkhoeken. De Fujitsu had een goede review op Prad waarbij vooral de prijs/kwaliteitverhouding 'ausgezeichnet' werd genoemd. En de beide Dells zijn ook prima natuurlijk. Hou er wel rekening mee dat de Dell U2410 een Wide Gamut monitor is. Daar kleven nadelen aan (je moet colour managed gaan werken, hoewel de Dell een sRGB emulatie heeft).

Voor wat betreft de 'dirty/grainy' look van IPS schermen. Dat heeft niets met de IPS techniek te maken, maar met de anti-glare coating die wordt gebruikt om een scherm mat te krijgen. Sommige mensen storen zich eraan. Ik heb na het crt tijdperk altijd matte IPS monitoren gehad en misschien hadden de mijne die look niet, maar ik heb in elk geval nooit iets gezien dus kan je daar uit eigen ervaring geen antwoord op geven. Ook mijn net nieuwe NEC scherm heeft er geen last van.

Als ik op de Pricewatch al je criteria invoer krijg ik zegge en schrijve één resultaat: de Asus PA238Q De monitor is net gelanceerd en er zijn geloof ik nog geen reviews, maar op DPreview en Amazon.com zijn er al een paar mensen enthousiast. :)

Mac Pro 2,26 GHz 8 Core, iMac 20" Intel C2D 2,16GHz

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben dus op zoek naar een monitor nadat ik vond dat mijn AG-Neovo me trouw heeft gedient, maar het grootste probleem is het tekort komen van reviews, omdat er zoveel monitoren zijn, daarom kom ik dus hier voor hulp.
Ik zal mijn eisen op een rijtje zetten;

Budget: 150 euro
Schermdiagonaal: 21,5 / 22 inch
Schermresolutie: 1920 x 1080
Reactietijd: 5 ms of lager
Beeldverhouding: 16:9
Video-in: DVI-D is toe doen maar het liefst HDMI, ik gebruik geen VGA.
Breedte: Maximaal 518 mm (in verband met bureau waarbij hij tussen 2 planken moet staan)

Ik kwam toen dus uit op een paar interessante monitoren:

Asus VS228H: pricewatch: Asus VS228H
Voldoet aan alle eisen en vind het een geweldig design, maar ik heb nog nooit een Asus monitor gehad, heb hiervoor altijd AG Neovo gehad, en kan over dit apparaat geen reviews vinden.

Philips 224CL2SB: pricewatch: Philips C-Line 224CL2SB
Ook een mooi design (telt toch iets mee) maar belangrijker is dat hij 1 review online heeft gekregen, waarbij hij wordt afgekraakt op zijn responstijd, dat op 25 ms zou uitvallen, echter volgens de reacties op die review valt dat hardstikke mee. Link naar review: http://nl.hardware.info/r...l2sb-blade-monitor-review

Wat zijn jullie ervaringen met Asus en Philips monitoren? Graag wat suggesties voor andere goede monitoren ;)

Ik hoop dat jullie me een handje kunnen helpen hiermee!

• Diablow
Ik hoop dat deze link het doet, http://tweakers.net/price...cYwlEoSrST2KcqUbnWNsZTyBw veel keus dus in de pricewatch.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:57
Beste Tweakers

Ik ben ook nog opzoek naar een 24" 1920*1200 monitor waar ik zo'n € 300,- aan uit wil geven (uitloop naar € 400,-). Ik dacht dat het wel mee zou vallen om een keuze te maken en had eerst een Dell U2412m in gedachte. Echter de coating en de slechte zwart waarde hebben mij van dit model en de duurdere U2410 laten afzien. Dan maar verder zoeken, maar dat is moelijker dan gedacht. Ik ben nog geen winkel tegen gekomen waar ze genoeg modellen hebben hebben staan om eens te bekijken en wat er wel staat is bijna allemaal met een TN paneel (regio Haarlem). Dat is toch wel schrikken als je een gecalibreerd 60" plasma paneel gewend bent.

Wat zoek ik dan precies?

- Goede kijkhoek
- Zo min mogelijk backlightbleeding
- Goede zwart waardes
- Beeld moet zo uniform mogelijk zijn

Zoek ik iets onmogelijks of heeft iemand de gouden tip voor mij?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, zouden jullie mij met het volgende kunnen helpen?

Waar wil je de monitor voor gebruiken?

Voor de computer van mijn zusje. Ze speelt geen games, gebruikt voornamelijk internet voor de standaarddingen: uitzendinggemist, fora, youtube etc.

Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)

Zo rond de 22", iets kleiner of groter is ook geen probleem.

Welke resolutie had je in gedachte?

1920 x 1080. Hoger hoeft niet, lager liever ook niet.

Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)

Zo rond de 130 euro.

Alvast bedankt voor de hulp!

Pamhen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strawbale
levdr schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:09:
[...]

Bedankt voor je tips and de links - die ASUS PA238Q ziet er inderdaad goed uit!

Nog even een algemeen vraagje: àls ik de functies van PC-monitor en DVD/Bluray kijken scheidt - door tzt wél een (waarschijnlijk groter) extra scherm/TV te kopen - wordt de keuze makkelijker maar verschuif ik het met-twee-personen-naar-Bluray/DVd-kijken naar de toekomst. Waarbij ik me afvraag waarom men wel met meerdere personen goed naar een huidig full HD TV-scherm kan kijken, terwijl toch ook TN neem ik aan, maar niet naar een, pakweg, 27" TN monitor (vanwege de slechte kijk hoeken)? Of is dat omdat de huidige TV's zoveel groter zijn dat de kijkhoek, omdat je verder weg gaat zitten dus meer recht voor het scherm, relatief beter wordt??
Iemand een verhelderend antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdr
strawbale schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:50:
[...]
Waarbij ik me afvraag waarom men wel met meerdere personen goed naar een huidig full HD TV-scherm kan kijken, terwijl toch ook TN neem ik aan, maar niet naar een, pakweg, 27" TN monitor (vanwege de slechte kijk hoeken)? Of is dat omdat de huidige TV's zoveel groter zijn dat de kijkhoek, omdat je verder weg gaat zitten dus meer recht voor het scherm, relatief beter wordt??
Iemand een verhelderend antwoord?
Inderdaad, het merendeel van de lcd tv's heeft een TN scherm en vandaar dat lcd tv's bekend staan om hun slechte kijkhoeken, slechte kleurweergave, slechte zwartwaarden en nog zo het een en ander slechts. En vandaar ook dat er mensen zijn die kiezen voor plasma waar je die nadelen niet hebt. Maar er zijn ook wel degelijk lcd tv's waar gebruik wordt gemaakt van IPS schermen, zoals b.v. bij de Panasonic Viera tv's en ik meen ook de Sony Bravia's. Onnodig te zeggen dat dit veel betere lcd tv's zijn dan degene met een TN scherm.

Overigens, zou je niet je oorspronkelijke berichten willen wissen en daar dan je reactie neerzetten? Dat werkt nogal verwarrend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal proberen morgen weer het één en ander te beantwoorden, maar ik zag nu net een puntje waar ik alvast even op wil inhaken:
levdr schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:58:
Inderdaad, het merendeel van de lcd tv's heeft een TN scherm en vandaar dat lcd tv's bekend staan om hun slechte kijkhoeken, slechte kleurweergave, slechte zwartwaarden en nog zo het een en ander slechts. En vandaar ook dat er mensen zijn die kiezen voor plasma waar je die nadelen niet hebt. Maar er zijn ook wel degelijk lcd tv's waar gebruik wordt gemaakt van IPS schermen, zoals b.v. bij de Panasonic Viera tv's en ik meen ook de Sony Bravia's.
TN is echt niet gangbaar met LCD TV's. Er zijn wel LCD TV's met een TN paneel, maar dat zijn vaak alleen de heel erg goedkope modellen met de wat kleinere diagonalen. Boven de 32" zal je echt vrijwel geen TN paneel tegenkomen, misschien zelfs helemaal geen.

Samsung en Sony gebruiken vooral veel PVA. Panasonic en LG gebruiken vooral IPS, Panasonic maakt zelf IPS panelen voor TV's (IPS-Pro of ook wel IPS Alpha Technology) en LG Display is de grootste producent van IPS panelen in het algemeen. Aangezien LG Display ooit LG Philips was is het ook wel logisch dat Philips vooral IPS panelen gebruikt. Sharp heeft weer andere panelen, dat is volgens mij ASV (wat ook een variant is van de VA technieken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdr
Hoi Kid! Ik dacht zelf dat TN nog steeds het merendeel van de lcd tv's uitmaakte maar had het voor alle zekerheid even nagekeken in de Wiki en die zei: The not so expensive twisted nematic display is the most common consumer display type. Maar ja, 't zal niet de eerste keer zijn dat die het bij het verkeerde eind heeft.

Blij dat je er weer bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strawbale
excuses voor het per ongeluk weghalen van mijn oorspronkelijk bericht - ik weet niet hoe dat gebeurd is en ook niet hoe het terug te halen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
CFX HD 6950 2Gb Dirt 3

Welke aansluitingen zitten daar op?
HDMI, DVI, Display port

Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
Nou misschien, ligt er een beetje aan wat er geadviseerd wordt!

Alleen gamen

Responsetijd
Ik heb er niet zo veel verstand van maar minder 5 ms

Inputlag - minder dan 33 ms (2 frames), minder dan 16 ms (1 frame)?
Ik zou het niet weten, wat het beste is voor gamen

Ben je van plan om films te gaan kijken met meerdere mensen?
Nee dus de kijkhoek is totaal niet van belang

Ben je van plan een gaming console aan te sluiten? (welke? en welke aansluiting wil je gebruiken?)
Heel misschien een PS3, HDMI

Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?
Het lijkt me wel heel erg leuk! Heel veel mensen zijn er erg enthousiast over.

Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? (glossy/matte, glare/anti-glare)
Nou ik wil eigenlijk wel dat het niet spiegeld, dus ik denk mat of anti-glare.

Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)
Nee

Ik zou eigenlijk wel erg graag een 3D beeldscherm kopen, nou had ik een hele leuke gezien pricewatch: LG D2342P
ik wil graag weten wat jullie van dat beeldscherm denken. Hij kan volgens mij wel met ATI overweg, maar ik kom er niet uit of die nou veel games ondersteund maar daar ga ik eigenlijk wel van uit.
Dit beeldscherm ondersteunt maar heel weinig nieuwe games kan ik ook gebruik maken van de 3D Driver van ATI zelf of moet je gebruik maken van de TriDef drivers? En TriDef heeft allemaal games met DirectX 9 betekent dat dit spel er niet zo mooi uit ziet in game?
Mijn budget voor een 1920*1080 (zonder 3D of leuke andere dingen) is max. 200,- euro.
En voor een beeldscherm met 3D of een hoge resolutie 2560*1440 is max 300,- euro.

[ Voor 10% gewijzigd door MiliaanR op 01-10-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure_evil
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-09 04:47
Hallo

raak er echt niet meer aan uit welk scherm ik ga kopen dus kom ik even hierlangs.
Ga dus een nieuw systeempje samenstellen met een 6950 en wil voor 150€ maximum nog een leuk full hd schermpje erbij halen.
Zoek dus eentje die goed geschikt is om te gamen, dus reactietijd ed moet redelijk strak zijn. Kijkhoek is niet ZO belangrijk.

Iemand een aantal voorstellen want in de pricewatch kom ik er dus echt niet aan uit :(

edit: toch wat gevonden die mss wel ok is?
pricewatch: BenQ G2420HD

[ Voor 14% gewijzigd door Pure_evil op 01-10-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aburrir
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:04
Zelf ben ik ook op zoek naar een scherm. Ik game geregeld (snelle shooters).

In de BBG guide werd de Dell UltraSharp U2311h aangeraden. Deze is enkel nog verkrijgbaar bij CSSollutions in belgie. Naar verder zoeken zag ik dat in de pricewatch zijn opvolger ook beschikbaar is, de Dell UltraSharp u2312m (bij 4Launch).

Is deze monitor vergelijkbaar met de u2311h en dus ook geschikt voor gaming? Wat me opvalt is dat hij goedkoper wordt aangeboden dan zijn voorganger die uitgefaseerd wordt?

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Vooral voor gamen en toch ook wel af en toe voor video-editen.

Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)

Minstens 23 inch.

Minstens 1080p

Voor 3D max 280€ en voor 2D max 200€.

Wat heb ik zelf al bedacht:

Ik ben van plan een nieuwe monitor aan te schaffen en twijfel nu nog tussen twee mogelijke kandidaten: LG D2342P en de Iiyama E2473HDS-B1.
Hoewel ik erg geïnteresseerd ben in de geweldige Cinema 3D van LG, volgens TeamHWW zelfs de beste 3D ervaring ooit op een monitor of tv, vallen de specs voor de rest vergeleken met de Iiyama een beetje tegen.
Ik zou dan ook graag willen weten hoeveel verschil er nou echt zit bij het spelen van bijvoorbeeld Battlefield 3 van 300cd/m2 tot 250cd/m2 en ook of je het verschil bij gamen merkt tussen 2ms reactietijd en 5ms reactietijd.
Over die 0,6 inch verschil in diameter ben ik niet zo bang, dus dat is niet zo'n probleem.
Ik heb trouwens ook liever een geweldige 2D monitor, dan een middelmatige 3D monitor (niet middelmatig in 3D, maar middelmatige kleuren bijvoorbeeld).

Wat gebruik ik nu:

Nu gebruik ik een Packard Bell 21,5 inch 1080p scherm met een dynamisch contrast van een paar miljoen op 1, 2ms reactietijd en 250cd/m2. Dit wordt, wanneer ik een nieuwe monitor heb, mijn secundaire scherm, om tijdens het gamen bijvoorbeeld ook mail te checken, muziek te beheren, etc.

De nieuwe monitor moet zeker op alle vlakken beter dan deze monitor zijn, want anders ben ik nog nergens.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

P.S. Ik heb alle forums doorgelezen die hieraan gerelateerd zijn op Tweakers, maar kreeg nergens nog een goed antwoord op deze vraag.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheresmymaxsuit
  • Laatst online: 22-06-2019
Halle Allemaal, ben al enige weekenden bezig met samenstellen eigen systeem. Dit heb ik compleet maar nu alleen nog de monitor, vanuit het BBG aanschaf complete systeem, ben ik ook niet naar toe gekomen.
Heb een Samsung Syncmaster in gedachten, alleen nog de keus tussen 1680*1050 of 1980*1080. Full HD lijkt me niet noodzakelijk en voor 1680*1050 is minder performance nodig. Hoeveel verschilt de gebruikservaring tussen deze twee. Lees op internet vooral berichten dat performance niet zoveel verschil is, maar dat de extra ruimte het wel waardt is.
Ga in het monitoren topic langs. Wat ik weet is dat de Dell erg populair is vanwege beeldkwaliteit.
Jammer genoeg heeft Alternate geen Dell monitoren. Wel goede monitoren van Ilyama gevonden: goede prijs, in hoogte verstelbaar, response goed. Zijn ze momenteel niet leverbaar.

• Waar wil je de monitor voor gebruiken?

Hoofdzakelijk Internetten en Gamen (50/50), incidenteel office.

• Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)

22 of 23 Inch monitor. (bij Full-HD voorkeur 23 inch)

• Welke resolutie had je in gedachte?

Na wat twijfen en veel googelen gaat mijn voorkeur uit naar 1920x1080, 2 vensters naast elkaar en een breed scherm went snel denk ik. Mijn grootste zorg was dat met deze resolutie over een paar jaar de PC het al niet meer trekt en moet upgraden. Op 1680x1050 kan ik langer met deze nieuwe pc mee.

• Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)

Heb voor monitoren ook op marktplaats zitten kijken, dit maakt keus niet eenvoudiger, maar het zou mogelijk moeten zijn voor een zacht prijsje een monitor te vinden. Echter als ik er langer over nadenk doet budget er minder toe. Had eerst 100-150 als budget in gedachten, dit is eerder een richtlijn dan een maximum. Ik zie dat prijzen schermen oplopen tot wel 200 of 300 euro. Vandaar zit ik nu aan ongeveer <200 euro te denken.

• Overige wensen

Graag in hoogte verstelbaar en een lage response time voor het gamen.
Bestel de rest van de PC bij Alternate, vandaar bij voorkeur ook monitor bij Alternate kopen.

Monitor wordt aangesloten op een MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC.
Ben niet van plan met meerdere mensen film te kijken, of meerdere beeldschermen aan te sluiten.

Monitoren die ik nu in gedachten heb
LG IPS231P
Samsung SyncMaster BX2440

[ Voor 5% gewijzigd door wheresmymaxsuit op 03-10-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-08 23:08
In dat geval zou ik je Samsung BX2440 aanraden. Er zit i.h.a. niet zoveel verschil tussen beide monitoren. Maar Samsung kent een betere pixelgarantie dan het geval is bij LG, als je op de reviews moet afgaan.

Overigens zit ondergetekende ook met een vraag:

Afbeeldingslocatie: http://img600.imageshack.us/img600/1852/photofly.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/4955/img0581o.jpg

Dit soort setup zint mij wel. :).
Voordeel van Dell schermen is dat ze in Pivot-stands en in Landscape-stand vrijwel naadloos op elkaar aansluiten. Echter, ik vind ze nog vrij prijzig. :{...
Zoek dus nog een ander setup, die vrijwel naadloos op elkaar aansluit qua afmetingen. Een scherm in het midden in Landscape stand, aan iedere zijde geflankeerd door 2 schermen in Pivot-stand.
Probleem is namelijk dat ze niet meer netjes op elkaar aansluiten (marge van 1 á 2 cm). Via Pricewatch kon ik geen passend leverbaar setup vinden, gekeken op afmetingen, behalve die van Dell Ultrasharp series.

Middelste landscape-scherm moet iig minstens 1920x1080/1200 of hoger hebben. Welk resolutie de andere schermen hebben, is niet relevant. Kan een Twiekert mij uit de brand helpen? :o

[ Voor 7% gewijzigd door Hatsieflatsie op 04-10-2011 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdr
Hatsieflatsie schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 01:04:
In dat geval zou ik je Samsung BX2440 aanraden. Er zit i.h.a. niet zoveel verschil tussen beide monitoren.
Een groot verschil is in elk geval de schermtechniek: de LG heeft een IPS scherm, tegen de Samsung een TN, zodat je bij LG meer waar voor je geld krijgt. Welke van de twee beter is voor gamen weet ik overigens niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Ips is trager, bij alle reviews die ik tot nu toe heb gelezen raden ze voor gamen tn schermen aan. Ik zat voor mijzelf nu te denken aan deze, http://tweakers.net/price...ama-prolite-e2475hds.html maar omdat hij pas net uit is, zijn er nog geen reviews. Ik ga hem ook pas over een maand kopen, want dan ben ik verhuist, hopelijk dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Is de pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1 een leuke monitor om op te gamen voor een goed bedrag?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Volgens deze, http://nl.hardware.info/r...onitoren-review-conclusie review wel. Maar hij is dus net iets minder als zijn voorganger, de E2472HS. Dat staat bij wat ze over de monitor zeggen. De voorganger is nog in een paar shops te koop, maar iets duurder, en heeft niet de tweede hdmi-aansluiting en geen speakers. Ik hoop dat de opvolger, E2475HDS weer sneller is, maar dat is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Neem ik die gewoon wel :) Geen zin om te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:30
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 08:41:
Hoi, zouden jullie mij met het volgende kunnen helpen?

Voor de computer van mijn zusje. Ze speelt geen games, gebruikt voornamelijk internet voor de standaarddingen: uitzendinggemist, fora, youtube etc.

Zo rond de 22", iets kleiner of groter is ook geen probleem.

1920 x 1080. Hoger hoeft niet, lager liever ook niet.

Zo rond de 130 euro.

Alvast bedankt voor de hulp!

Pamhen
Samsung Syncmaster E2220 ;) 22inch en de gewenste prijs en resolutie !!

Of is deze alweer end of life :X staat niet meer in pricewatch heb deze zelf hiervoor me neus staan...

[ Voor 11% gewijzigd door JT888 op 05-10-2011 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheresmymaxsuit
  • Laatst online: 22-06-2019
De Iiyama E2473HDS-B1 had ik eerder ook op mijn lijstje staan.
Redelijk bedrag en snel. Van de LG had ik gezien dat die IPS was.
Vroeg me echt af in hoeverre reactiesnelheid / ghosting merkbaar is.
Maar laat ik voor veilig gaan en een TN scherm nemen die goedkoper en sneller zijn.
Zit alleen nog met probleem dat de BX2440 en E2473HDS niet of slecht leverbaar zijn.
Zeker populaire schermen :-p

Anyway, ander topic.
Het zal vast wel eerder opgemerkt zijn dat mensen vaak niet verder dan 2 pagina's terug lezen.
En nu het kant en klaar advies ook deels is verdwenen, staan er veel vragen tussen met mensen
die een monitor nodig hebben voor een gamesysteem.
Bij de BBG Complete systemen is er apart topic voor Gamesystemen.
Zou het een idee zijn hier een Game monitor topic te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:30
Ik zit hier op de E2473HDS. Doe vooral nu WoW, verder is hij prima in gebruik. Word in tegenstelling tot mijn andere monitor totaal niet warm. Mocht iemand nog enige vraagjes hebben go ahead.

Na aankoop van de monitor heb ik wel het idee dat reactiesnelheid eigenlijk 0,0 uitmaakt. Soms zet ik "overdrive uit" hierdoor word hij veel langzamer, volgens de benchmarks. Niets aan te zien imo.

De bezel is wel wat gevoelig voor vlekken. Mijn redenen om deze monitor te kiezen waren :
24" , hoge snelheden, aansluitmogelijkheden maar vooral : VESA mount gaatjes. Mijne hangt aan de muur.
(Beugeltje voor 24 t/m 42" tv`s :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Nja ik twijfel nu tussen die Iiyama en de volgende: Asus VE247H. Heeft een groter scherm en hoger contrast van de Iiyama. Iemand die deze heeft staan of er een mening over heeft? Over de Asus VE247H dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 14:28
Powercolor HD6950 1GB GDDR5

DVI-D, DVI-I, HDMI, 2x Mini Display Port

Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
Nee.

Gamen en gewoon normale dingetjes zoals internetten en Office,

Responsetijd
Zegt me niet zo veel! Gewoon zo snel mogelijk voor mijn budget, maar prefereer dit onder resolutie bijv.

Inputlag - minder dan 33 ms (2 frames), minder dan 16 ms (1 frame)?
Geen flauw idee.

Nee.

Ben je van plan een gaming console aan te sluiten? (welke? en welke aansluiting wil je gebruiken?)
Nee.

Hier zou ik graag over geadviseerd worden.. Is dit echt een meerwaarde en moet ik er dan veel meer voor betalen? Ik denk niet dat mijn budget hiervoor toereikend is.

Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? (glossy/matte, glare/anti-glare)
Nope.

Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)
Nee.

Budget: maximaal €130,-, maar het liefst eronder! Het hoeft allemaal niet geweldig van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

Ook even de hulp van de kenners inschakelen hier :)
Heb in m'n werkkamer nog een dikke oude 17" bak staan die niet echt scherp meer is. Tijd voor vervanging.

* Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Weinig tot geen games, voornamelijk Office gebruik, muziekprogramma's, internetten.
En af en toe als 2e scherm voor m'n MacBook Pro.
In ieder geval geen dagelijks gebruik (dat is de MBP namelijk al).

* Wat voor afmetingen had je in gedachte?
Ongeveer 22 inch

* Welke resolutie had je in gedachte?
1080p

* Wat mag het allemaal gaan kosten?
Niet te ver boven de € 100,00 (max 130)

* Welke videokaart en welke aansluitingen?
Oude GeForce 4 TI 4200 met VGA en DVI.

Nu heb ik uiteraard al een beetje door de pricewatch zitten bladeren en heb wel wat leuke modellen voor 100-120 Euro gezien. Maar ik blijf eigenlijk met 1 grote vraag zitten:
CCFL of Edge-lit LED?

Voorlopige shortlist:
- LG Flatron E2240T (21,5" edge-lit, €120)
- Iiyama ProLite E2208HDS-1 (22", ccfl, €125)
- BenQ GL2240M (22", edge-lit, €119)
- Samsung Syncmaster B2230H (22", ccfl, €120)

Ik hoor graag de meningen hierover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:23

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Alvast inventarisatie welke monitor...
* Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Wat Games, vooral multitasken

* Wat voor afmetingen had je in gedachte?
Ongeveer 24 inch

* Welke resolutie had je in gedachte?
1080p

* Wat mag het allemaal gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk, max. 200 euro PER SCHERM (ik wil er 3), ik dacht aan de samsung 24" pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BW

* Welke videokaart en welke aansluitingen?
Komt nog, dus geen idee aan aansluitingen

* Console?
Evt. XBOX360 via HDMI

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik zoek een 27" tot 30" scherm...

Nu vind ik de Dell U3011 30" helemaal geweldig omdat ie niet alleen heel goed getest wordt overal en natuurlijk erg groot is, hij is ook 16:10
Ik wil 'm tussen 2 22" 16:10 schermen zetten namelijk.

Probleem is alleen de prijs. Ik kan 'm wel voor inkoop krijgen en van de belasting af trekken, maar ben bang dat ie komend jaar ineens in prijs gaat dalen?

Verder is mijn andere optie de 27" Dell U2711... alleen... die is 16:9... (wel betaalbaarder, acceptabele grootte en goede test resultaten)...

Ik zit nu wat in de knoei... wat te doen? wordt de 30" goedkoper binnekort? Is er een 16:10 27" alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
F.West98 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 20:36:
Zo goedkoop mogelijk, max. 200 euro PER SCHERM (ik wil er 3), ik dacht aan de samsung 24" pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BW
Zou ik persoonlijk afraden, de kijkhoeken van de monitor zijn nou niet bepaald super, en als je er 3 naast elkaar zet ben ik bang dat het storend wordt.

Een klein stapje terug in grootte heb je de Dell Ultrasharp U2312HM, in tegenstelling tot de Samsung heeft die een IPS-paneel in plaats van een TN-paneel en dat komt de kijkhoeken ten goede.
Meest in het oog springende verschillen zijn 24" vs 23", 1920x1200 vs 1920x1080, tn-paneel vs ips-paneel. De prijs is exact gelijk :)
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:07:
Probleem is alleen de prijs. Ik kan 'm wel voor inkoop krijgen en van de belasting af trekken, maar ben bang dat ie komend jaar ineens in prijs gaat dalen?

Verder is mijn andere optie de 27" Dell U2711... alleen... die is 16:9... (wel betaalbaarder, acceptabele grootte en goede test resultaten)...

Ik zit nu wat in de knoei... wat te doen? wordt de 30" goedkoper binnekort? Is er een 16:10 27" alternatief?
Waarom verwacht je dat de 30" binnenkort goedkoper wordt? Als je de prijs grafiek erbij pakt kan je zien dat die al een keertje aardig gezakt is en vervolgens vrij stabiel is gebleven.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=261921
Ja er is een 27" 16:10 monitor, de Samsung Syncmaster 275T Plus. Is echter wel een S-PVA paneel in plaats van een IPS paneel... en te zien aan de hoeveelheid shops die hem nog verkoopt lijkt het ook om een model te gaan die niet meer in productie is.

Wellicht een goed idee om de site van Hazro in de gaten te houden. Ze staan op het punt om een opvolger voor het huidige 30" model uit te brengen (prijs onbekend).
Een quote van het OC UK forum:
Our new 30inch monitor is due next month with Aluminium front, new 10bit Panel and support for HDCP [along with the same metal stand etc.]. Right now, we're looking to reduce the weight somehow [it currently weighs a whopping 16kg].

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:11
Beste medetweakers,

ik ben opzoek naar een nieuw scherm wat ik voornamelijk doe is:
- gamen
- office zaken
- soms film kijken.

de groote die ik wil is 23/24 inch
ik heb een 2tal monitoren op het oog:

pricewatch: Asus ML239H

en de

pricewatch: LG IPS236V

is die asus heel veel beter dan die lg? want de prijs van de LG is meer richting de prijs die ik wil uitgeven, als de meerwaarde van die asus echt veel beter is dan ga ik voor die asus uiteraard.
heb reviews gelezen en sommige reviews komt de asus er beter uit en sommige reviews krijgt de LG erg goeie recensies, dus ik zit een beetje in twijfel.
Uiteraard sta ik ook open voor andere monitoren als die beter zijn dan degene die ik heb gelinked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hè verdorie... Heb ik zomaar per ongeluk die 30" Dell ultrasharp besteld voor mezelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag mede-tweakers,

Ik zit er sinds kort over te denken om een nieuwe monitor te kopen. Mijn huidige scherm, de Asus VW223D, bied me niet meer wat ik nodig heb. Ik zie alleen tussen de bomen het bos niet meer, dus vraag ik jullie maar voor hulp :P

De twee belangrijkste dingen zijn gamen op de PC (mijn PS3 laat ik wel aan mn TV hangen) en grafische programma's voor mijn studie Communicatie en Multimedia Ontwerp.

Voor gamen wil ik minimaal een response tijd van 5ms, als het even kan 2MS, aangezien ik geen slechtere monitor wil dan ik nu al heb :P Ik ga de monitor gebruiken in combinatie met de ATI 6870 1GB. Voor de rest heb ik qua aansluitingen, denk ik, niet teveel wensen. Weet daar eigenlijk vrij weinig vanaf :$

Voor mijn studie zijn de volgende beeldbewerkings programma's van belang; op dit moment Photoshop, Illustrator en later komen er ook programma's als Premiere en 3ds Max bij. Ik merk op dit moment dat mijn huidige beeldscherm het bij Illustrator een beetje af laat weten, het geeft het niet lekker weer. Kan misschien liggen aan het feit dat mijn scherm alleen VGA is, maar als ik zo naar de specs kijk in dat linkje in de eerst alinea is dat niet spetterend meer tegenwoordig.

Eigenlijk is dat mijn voornaamste eis; dat het nieuwe beeldscherm voor die programma's goed is, met een zo hoog mogelijk prijs-kwaliteit gehalte. Voor gamen is het eigenlijk alleen van belang dat mijn monitor niet slechter wordt in vergelijking met wat ik nu al heb :P

Het is alleen zo dat ik nog niet zo lang werk met die grafische programma's, dus ik weet ook niet zo goed wat voor beeldscherm ik daarbij moet zoeken.

23-24"

Ik wil eigenlijk overstappen naar 1920X1080, alleen vraag ik me af of ik in games een groot verschil in performance ga merken.

Ik heb op dit moment een systeem met een AMD PhenomX4 965, ATI 6870 1GB en 4GB RAM en een beeldscherm met een resolutie van 1680X1050. Als ik namelijk een behoorlijke performance hit kan verwachten als ik overga naar 1920X1080 in games als Battlefield 3, Skyrim en The Witcher 2 dan wil ik desnoods wel bij 1680X1050 blijven. Ik wil namelijk nog niet mijn videokaart upgraden, daar heb ik de centen nog niet voor.

Als arm studentje zijnde heb ik een budget van pak 'em beet €160 euro. Als het minder kan is dat altijd fijn :Y) Maar als de best mogelijke optie een paar tientjes extra kost wil ik dat ook nog overwegen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:23

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Xthemes.us schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 00:00:
[...]

Zou ik persoonlijk afraden, de kijkhoeken van de monitor zijn nou niet bepaald super, en als je er 3 naast elkaar zet ben ik bang dat het storend wordt.

Een klein stapje terug in grootte heb je de Dell Ultrasharp U2312HM, in tegenstelling tot de Samsung heeft die een IPS-paneel in plaats van een TN-paneel en dat komt de kijkhoeken ten goede.
Meest in het oog springende verschillen zijn 24" vs 23", 1920x1200 vs 1920x1080, tn-paneel vs ips-paneel. De prijs is exact gelijk :)
hmmm ja dat is waar... (heeft ook een beter uiterlijk... :P )
Ik denk dat ik die dan ga nemen. bedankt voor alle input!

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

Naar aanleiding van mijn vorige vragen ( http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36902227 ) heb ik nog eens verder zitten grasduinen in de wereld van monitoren. Behalve mijn CCFL vs. Edge-lit LED vraag kom ik nu bij: IPS vs TN panelen. Voor een paar tientjes meer kan ik ook voor een IPS paneel gaan. 22"-24" onder de 200 Euro, dat vind ik nog schappelijk. Loont zich dan de meerprijs van een IPS paneel zich t.o.v. een TN scherm bij het gebruik zoals ik beschreef een paar posts naar boven?

nieuwe kanshebbers toegevoegd aan mijn lijstje zijn:
LG IPS235V-BN / 236
Iiyama X2377HDS

[ Voor 8% gewijzigd door Gast1981 op 13-10-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 23:06
Ik ben op zoek naar een monitor die ik kan aansluiten op een Samsung HD decoder voor Ziggo.
Mijn huidige monitor, de samsung 2443BW, heeft wel een DVI ingang maar hij slikt het signaal van de HD decoder niet omdat die het beeld op 720p/1080i @ 50Hz levert. Mijn huidige monitor kan volgens mij alleen signalen tussen 56 & 63 Hz aan (dus standaard 60 Hz).

Zijn er monitoren die wel overweg kunnen met 50 Hz (of 25 Hz voor 720P)? Of wordt dat met pc monitoren sowieso een no go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: Asus VK222H

Ik ben enorm tevreden over de VK222h van Asus. Heb hem nu 3 maanden: Perfect beeld, hdmi, dvi, vga, audio via speakers. Kan niet goed over audio oordelen daar ik last heb van oorsuis... Maar de rest: Goeie prijs en goeie kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds ik mijn post hier geplaatst heb gewoon verder gegaan moet zoeken, en ik ben inmiddels op een paar monitoren uitgekomen:

BenQ G2420HD
Asus VK222H
Acer G245HAbid
Iiyama E2473HDS-B1

Van het stel is het scherm van BenQ het goedkoopst, maar bied die genoeg voor mijn eisen? Is de Iiyama monitor de extra €20 boven mijn geplande budget waard? Voegt de véél grotere contrast ratio en het feit dat het een LED backlight heeft genoeg toe om er €50 meer aan uit te geven dan aan de BenQ? Of bied het Acer scherm een mooie middenweg die ook keurig aan mijn eisen zou voldoen?

Keuze en vragen genoeg dus, en ik kom er amper uit :S Dan rest óók nog de vraag of ik met mijn systeem (zie vorige post) niet beter bij 1680X1050 kan blijven, gekeken naar de games die ik speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Iets om wellicht in je keuze mee te laten wegen is het stroomverbruik. Als je de rekening daarvoor zelf moet betalen is bijvoorbeeld de iiyama er 1tje die zichzelf wel terugverdiend vergeleken met de BenQ. 24 watt vs 49 watt is nogal een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xthemes.us schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:58:
Iets om wellicht in je keuze mee te laten wegen is het stroomverbruik. Als je de rekening daarvoor zelf moet betalen is bijvoorbeeld de iiyama er 1tje die zichzelf wel terugverdiend vergeleken met de BenQ. 24 watt vs 49 watt is nogal een verschil.
Gelukkig hoef ik dat niet, maar het is wel een goed punt. For now though wil ik puur naar het beeld kwaliteit kijken, en welke monitor mij de beste prijs-kwaliteit verhouding geeft ten opzichte van mijn wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:40:
[...]

Gelukkig hoef ik dat niet, maar het is wel een goed punt. For now though wil ik puur naar het beeld kwaliteit kijken, en welke monitor mij de beste prijs-kwaliteit verhouding geeft ten opzichte van mijn wensen.
"for now though"? Seriously... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Xthemes.us schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:58:
49-24 = 25 watt = 0.025 kW. 20 euro verschil. Uitgaande van € 0,2122 per kWh van Nuon (volgens mij redelijk gemiddelde prijs). 20/0.2122 = 94.251 kWh / 0.025 = 3770 uur voordat het is terug verdiend. Er van uitgaande dat hij 20 uur per week aanstaat ( 5 uur in het weekend en 2 uur in de dag doordeweeks (relatief laag nog)) moet hij dus 188 weken, wat gelijk staat aan 3,6 jaar, aan staan heb je het verschil terugverdiend. Oftewel het is een factor, maar pas iets wat je mee moet gaan wegen op het moment dat er in de specificatie's geen verschil zitten en het verschil in prijs < 10 euro is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:15:
[...]

"for now though"? Seriously... :/
Oh, ja, gewoonte die erin gekropen is. Maar goed, voor mij zelf zijn nu andere dingen wat belangrijker :P Ik vraag het ook hier omdat ik nu op wat andere dingen moet letten dan toen ik een aantal jaren geleden nog naar een beeldscherm zocht. Dingen waar ik nog niet echt ervaring mee heb.

Ik lees bijv. dat die Iiyama wel een leuke gaming monitor is, maar is hij ook goed genoeg om goed programma's als Illustrator en Photoshop mee te doen? Ik ben nog lang niet op een echt hoog, professioneel niveau bezig, maar wil wel een monitor die er redelijk goed voor is. En als ik daarvoor net zo goed die van BenQ kan nemen bespaar ik me nu liever die €50 euro. Kan ik daar weer een paar schetsboeken voor kopen :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdr
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 23:34:
[...]
Ik lees bijv. dat die Iiyama wel een leuke gaming monitor is, maar is hij ook goed genoeg om goed programma's als Illustrator en Photoshop mee te doen?
Nee. Geen enkele TN monitor is goed genoeg om grafisch werk op te doen omdat TN schermen geen goede kleurweergave hebben. Daarvoor wil je een IPS monitor, tenminste als je je grafisch werk ook maar enigszins serieus neemt... Alleen zijn IPS schermen niet zo snel als TN schermen. Hoewel ook IPS schermen steeds sneller worden. Als je op de Pricewatch je criteria instelt op IPS (alle vormen) en een reactietijd van 5 ms heb je een rijtje monitoren waarvan zelfs de goedkoopste voor grafisch werk beter is dan welke TN monitor ook. En ik durf te betwijfelen of je met een reactietijd van 5 ms een vertraging ziet tijdens het gamen.

Maar als je een hard core gamer bent en een bad ass :P 2 ms gaming monitor wil, zit je vast aan TN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

levdr schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:28:
[...]

Nee. Geen enkele TN monitor is goed genoeg om grafisch werk op te doen omdat TN schermen geen goede kleurweergave hebben. Daarvoor wil je een IPS monitor, tenminste als je je grafisch werk ook maar enigszins serieus neemt... Alleen zijn IPS schermen niet zo snel als TN schermen. Hoewel ook IPS schermen steeds sneller worden. Als je op de Pricewatch je criteria instelt op IPS (alle vormen) en een reactietijd van 5 ms heb je een rijtje monitoren waarvan zelfs de goedkoopste voor grafisch werk beter is dan welke TN monitor ook. En ik durf te betwijfelen of je met een reactietijd van 5 ms een vertraging ziet tijdens het gamen.

Maar als je een hard core gamer bent en een bad ass :P 2 ms gaming monitor wil, zit je vast aan TN.
Ik game al jaren met een monitor van 5ms, nooit gedacht dat dat te traag was om de 1 of andere reden. Leuk trouwens dat je IPS noemt, want deze week is deze monitor: pricewatch: LG IPS235V-BN in de Pricewatch opgedoken. Lijkt me een heel mooi ding voor een hele schappelijke prijs, ik kan er alleen nog geen reviews over vinden. En om de eerste te zijn die erachter komt of ie goed of slecht is...daarvoor ben ik toch iets te voorzichtig met mn geld :P Wellicht dat iemand, zo op eerste gezicht, me al een redelijk idee kan geven wat ik kan verwachten qua kwaliteit?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2011 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdr
Ja, da's altijd lastig met een net uitgebrachte monitor: er zijn nog geen reviews of gebruikerservaringen en er is dus nog niet veel zinnigs over te zeggen.

Wel een paar opmerkingen:

Als de PW gelijk heeft en er een S-IPS scherm in de monitor zit, dan is het wel een van de betere versies van IPS (e-IPS b.v. is een mindere versie).

Houd er rekening mee dat door fabrikanten opgegeven reactietijden vaak wat al te optimistisch zijn. Meestal liggen die hoger. Kijk maar eens naar de review van de LG IPS231P op Prad, waar niet minder dan 28,6ms werd gemeten in plaats van de in de datasheets genoemde 8ms. Overigens was het eindoordeel van Prad over deze monitor redelijk gunstig, maar geschikt voor gamen is de IPS231P niet.

Voor jouw budget kun je niet al te hoge eisen stellen en zul je compromissen moeten sluiten. Maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel. :)

En tenslotte: welke monitor je uiteindelijk ook kiest, als je hem online bestelt kun je altijd nog gebruik maken van je herroepingsrecht als hij tegenvalt. Ik heb zelf 3 x een monitor besteld en teruggestuurd voordat ik de goede te pakken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woah, 28,6 tegen een gestelde 8ms?! Dat is toch wel een héél groot verschil. Dat je dan 8ms in je datasheet mag zetten...

Ik vind overigens net overigens een review van de IPS235v, dus zonder BN erachter. Dit lijkt een bijna gelijke versie te zijn, alleen met een 8ms response time en niet 5ms als bij de BN versie. Helaas wel een beetje kort die review. Maar goed, die zegt in ieder geval dat ze met 8ms niet veel vertraging in games merken. Mijn huidige scherm is overigens een Asus VW223D, een super goedkoop TN paneeltje dat niet eens een DVI aansluiting heeft. Ik denk niet dat de LG IPS235V-BN slechter kan zijn dan die :P

Oh en, niet geheel onbelangrijk, hoe maak je gebruik van je herroepingsrecht :P

Edit:
Ik wil het even over een andere boeg gooien. Het is namelijk, voor mij, nog lang niet duidelijk of ik met mijn opleiding ook echt de graphic design kant op wil gaan. Het is namelijk verre van mijn sterkste punt :P En om dan nu al sterk in gaming kwaliteit in te leveren, nee. Maar toch wil ik wel een monitor waarmee ik eenigzins redelijk Illustrator en Photoshop mee kan gebruiken, ook al is het een TN paneel.

Dus is mijn vraag nu; als je zou moeten kiezen, welke TN schermen in de €160-ish prijsklasse zouden dan het beste zijn?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- 5870 Sapphire

-gamen, films kijken

Kleurintensieve applicaties (fotobewerking, videobewerking, DCC, eventueel ook CAD)
-nee

Monitor als TV gebruiken
-nee

-nee

Ben je van plan de monitor (vaak) in portretstand te gebruiken? (pivot)
-nee

-nee

-nee

Stel je nog specifieke eisen aan het energieverbruik?
-het liefst zo min mogelijk maar zolang de monitor maar goed is

Moet de monitor aan bepaalde milieuvriendelijkheidseisen voldoen? (TCO, EPEAT, Energy Star)
-nee

Moet het scherm een VESA mount hebben? (zodat je het scherm met een muurbeugel op kan hangen)
-nee

Stel je nog bepaalde eisen aan de garantie? (hoeveel jaar? carry-in/on-site/pick-up & return? pixelgarantie)
-ik heb wel graag garantie erop maar een 2e hands mag ook

Wil je de monitor van te voren kunnen bekijken in een winkel?
-ik wil hem wel werkend zien om te weten of die het doet en hoe de kleuren zijn

Heb je een voorkeur voor een bepaalde kleur of andere vormgevingsaspecten?
het liefst zwart

---- Het betreft een BenQ G2412HD------
Ik wil gewoon een monitor waar ik mee kan gamen zonder problemen (bf3, crysis, etc) en eentje die het niet zo snel begeeft en hij moet Full HD zijn (1920x1280). De kleuren wil ik ook mooi hebben, niet dat grijs ineens blauw is.
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen, daar zou ik heel blij mee zijn :)
Alvast bedankt.
Mvg Arber

Kan iemand mij eventuele reacties DMen of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=36941046,noline]Ik wil gewoon een monitor waar ik mee kan gamen zonder problemen (bf3, crysis, etc)
Even tussendoor, wil je BF3 lekker spelen op die resolutie dan zul je waarschijnlijk wel een zwaardere videokaart moeten halen. Het is een nogal intensief spel.

Verder heeft een vriend van mij de BenQ G2412HD en is er zelf erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Assassinator

Mwoah deze videokaart presteert in principe even goed als een 6950 dus ja eigenlijk zou die hem gewoon goed moeten draaien, en ehm, speelt die vriend ook spellen op die monitor en draait die ze goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:44:
@Assassinator

Mwoah deze videokaart presteert in principe even goed als een 6950 dus ja eigenlijk zou die hem gewoon goed moeten draaien, en ehm, speelt die vriend ook spellen op die monitor en draait die ze goed?
Really? Niet verwacht :P

Maar ja, hij gamed inderdaad op die monitor, en ja ze draaien goed volgens hem. Responsetijd is snel, hij merkt niks van ghosting o.i.d. Kleuren en alles is hij ook tevreden over. Wil je een iets rustiger beeld, lager contrast e.d, dan moet je wel even de fabrieksinstellingen zelf aanpassen, maar het scherm bied daar genoeg opties voor.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Laatst online: 16:15
Hoi allemaal :)

Zouden jullie mij kunnen helpen met de aanschaf van een nieuw beeldscherm?

Allround. Ik doe van alles: internetten, gamen, websites bouwen, enz.
Belangrijkst: video's bekijken.

Max. 24", maar minimaal 22".

Minimaal Full HD; WUXGA is ook prima.

Om en nabij de €200 (max. €215)

ATI Radeon HD 4770 van XFX

- Welke aansluitingen zitten daar op?
DVI en VGA

- Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)
Maakt me niet uit, maar als het even kan op DVI natuurlijk.

Ja, ik heb nog een scherm aangesloten. Ik ga er dus 2 naast elkaar gebruiken.

Zoals ik al zei: allround. Het gamen moet nog wel soepel gaan op de native resolutie i.c.m. mijn videokaart (dat is mijn grootste vraagstuk). Daarnaast moet ik Full HD video's vlekkeloos kunnen bekijken.

Neen.

Vaak: nee. Maar soms kan het wel van pas komen.

Zelf is mijn oog gevallen op de Samsung Syncmaster 2443BW.
Deze is in de pricewatch nu op één na het goedkoopst bij mij in de buurt, en voldoet zover ik kan zien aan al mijn eisen. Mijn echte vraag is echter of ik met dit scherm nog fatsoenlijk kan gamen met mijn videokaart. Ik speel niet ál te zware games, het gaat meer om games als Left 4 Dead (2) en de aankomende Hitman 5.

Daarnaast mogen jullie uiteraard suggesties doen indien jullie van mening zijn dat er een beter scherm is binnen mijn budget.

Mvg,
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecentDutch
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-05-2024
Hallo,

ik ben opzoek naar een monitor om ermee te gamen en gewoon op het web youtube bijv. , zo nu en dan een film. bij het gamen bedoel ik dan niet zo zeer FPS maar meer strategy spellen en MMO games.
Ik zou eerst voor de samsung syncmaster BX2231 gaan toen hij tijdelijk in de aanbieding was voor €119 euro nu is hij rond de €150 en dat is boven mijn budget dus ben ik maar gaan zoeken en ben op deze monitor terecht gekomen:
#ProductPrijsSubtotaal
1AOC e2343F2€ 129,56€ 129,56
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 129,56

Dus wat ik van jullie wil weten is of deze scherm wel goed is. hij voldoet aan al mijn punten.
maar ik heb nog nooit van dit merk gehoord en er zijn ook geen revieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
AOC is niet echt kwaliteit.

Ik heb gisteren toevallig deze pricewatch: Samsung Syncmaster S22A350H geinstalleerd bij een kennis en ik moet zeggen een prima schermpje! Ziet er ook gelikt uit en hij is heel plat.

Alleen kon ik niet echt games testen want het is een oude PC met een Nvidia 7300LE kaart maar wel wat Youtube HD filmpjes gekeken en zag er echt mooi uit.

Enige nadeel is dat ding alleen een HMDI en VGA aansluiting heeft en hij staat standaard op HDMI en je krijgt hem met geen mogelijkheid op VGA. Je moet hem dus eerst ergens op HDMI aansluiten en omzetten naar VGA. Als je dus geen HDMI in de buurt hebt, heb je een probleem. Raar dat Samsung dat zo gemaakt heeft. Normaal heb je een "bron" knopje waar je kan switchen tussen de verschillende ingangen maar op deze dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Laatst online: 16:15
Tommiiee schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:43:
Hoi allemaal :)

Zouden jullie mij kunnen helpen met de aanschaf van een nieuw beeldscherm?

Allround. Ik doe van alles: internetten, gamen, websites bouwen, enz.
Belangrijkst: video's bekijken.

Max. 24", maar minimaal 22".

Minimaal Full HD; WUXGA is ook prima.

Om en nabij de €200 (max. €215)

ATI Radeon HD 4770 van XFX

- Welke aansluitingen zitten daar op?
DVI en VGA

- Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)
Maakt me niet uit, maar als het even kan op DVI natuurlijk.

Ja, ik heb nog een scherm aangesloten. Ik ga er dus 2 naast elkaar gebruiken.

Zoals ik al zei: allround. Het gamen moet nog wel soepel gaan op de native resolutie i.c.m. mijn videokaart (dat is mijn grootste vraagstuk). Daarnaast moet ik Full HD video's vlekkeloos kunnen bekijken.

Neen.

Vaak: nee. Maar soms kan het wel van pas komen.

Zelf is mijn oog gevallen op de Samsung Syncmaster 2443BW.
Deze is in de pricewatch nu op één na het goedkoopst bij mij in de buurt, en voldoet zover ik kan zien aan al mijn eisen. Mijn echte vraag is echter of ik met dit scherm nog fatsoenlijk kan gamen met mijn videokaart. Ik speel niet ál te zware games, het gaat meer om games als Left 4 Dead (2) en de aankomende Hitman 5.

Daarnaast mogen jullie uiteraard suggesties doen indien jullie van mening zijn dat er een beter scherm is binnen mijn budget.

Mvg,
Tom
Anyone? Wil morgen eigenlijk toch wel de bestelling gaan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kid Jansen, bent u er nog?

Ik vroeg me af of het nog gelukt is om 120hz schermen van ~24" @ 1920 * 1080 te vinden met lage reactietijd en inputlag.

Met vriendelijke groeten,

Xazf

P.S: Sorry als ik opdringerig klink, ik bedoel het echt niet zo! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNAx
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-03-2023
De monitor ga ik vooral gebruiken voor gamen en fotobewerking. Hij moet dus snel genoeg reageren om er een FPS op te kunnen spelen maar kleurweergave is ook heel belangrijk voor de fotobewerking. Daarnaast wordt het mijn primaire scherm en daarnaast heb ik nog een 22" scherm in gebruik. Ook schijnt LED een mooiere weergave te hebben in contrasten ed ten opzichte van 'normale' LCD monitoren, is dit waar?

Wat voor afmetingen had je in gedachte?
Het liefst 23" of groter.

Het scherm moet minstens 1080p aankunnen.

Wat mag het allemaal gaan kosten?
Mijn gestelde max is 200 euro.

Ik heb op het moment een HD5770 in mijn systeem zitten en voeg daar binnenkort waarschijnlijk een 2e bij. Deze kaart heeft HDMI, DVI en VGA (en volgens mij ook displayport)

Kleurintensieve applicaties (fotobewerking, videobewerking, DCC, eventueel ook CAD)
Hier weer de fotobewerking (met photoshop). Ik heb al gelezen over IPS panelen die zouden moeten zorgen voor betere kleurweergave, maar weet verder niet precies waar ik op moet letten. Veel schermen hebben ook helderheid en contrastratio's maar ik weet niet hoe hoog alles moet/kan zijn om een mooie weergave van de foto's. Ik weet ook niet of bepaalde panelen of typen monitoren zorgen dat ze minder geschikt worden voor het gebruik tijdens gamen.

Moet de monitor 3D ondersteuning hebben
?
Hoeft niet, mag wel.

Nope

Geen voorkeur, heb alleen een hekel aan spiegelingen in het scherm.

Moet wel naar boven of beneden te draaien zijn zodat ik goed kan zien wat ik doe. ;)

Lager is natuurlijk altijd beter, maar niet doorslaggevend.

Moet de monitor aan bepaalde milieuvriendelijkheidseisen voldoen? (TCO, EPEAT, Energy Star)
Niet perse nodig.

Moet het scherm een VESA mount hebben? (zodat je het scherm met een muurbeugel op kan hangen)
Nope.

Welke ik al had gezien maar niet zeker weet of ze goed zijn:
pricewatch: Asus MS248H
pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:18:
Kid Jansen, bent u er nog?

Ik vroeg me af of het nog gelukt is om 120hz schermen van ~24" @ 1920 * 1080 te vinden met lage reactietijd en inputlag.
Pricewatch? :O
Ben zelf ook wel geinteresseerd in eenzelfde scherm maar veel keus is er nog niet helaas :( (ga zelf waarschijnlijk voor de BenQ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdr
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:40:
Woah, 28,6 tegen een gestelde 8ms?! Dat is toch wel een héél groot verschil. Dat je dan 8ms in je datasheet mag zetten...
Dat verschil is inderdaad wel erg groot, maar de meeste door de fabrikanten opgegeven reactietijden (ook van TN monitoren!) zijn meestal wel erg optimistisch. Reviews zijn wat dat betreft betrouwbaarder. En er zijn heus IPS schermen die het vele malen beter doen dan deze bewuste LG monitor.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:40:
Oh en, niet geheel onbelangrijk, hoe maak je gebruik van je herroepingsrecht :P
Voordat je ergens iets bestelt dat je niet eerst zelf gezien hebt, altijd de voorwaarden voor het herroepingsrecht op de site nakijken. Het is in de wet vastgelegd, maar sommige online zaken doen er moeilijk over. Een paar dingen om op te letten zijn: zijn de bepalingen van het herroepingsrecht makkelijk te vinden op de site of zijn ze weggestopt en moeilijk te vinden? Staat er dat je het produkt mag uitpakken en gebruiken zodanig dat je je een oordeel kunt vormen? Er zijn namelijk winkels die in de voorwaarden zetten dat je het produkt niet alleen niet mag uitproberen maar ook niet mag uitpakken. Soms staat er dat een bepaald percentage van het aankoopbedrag wordt ingehouden als je het artikel terugstuurt. Dit mag van de wet niet, maar het geeft wel aan dat een zaak die dit in zijn voorwaarden zet, moeilijk gaat doen als je van het herroepingsrecht gebruik zou willen maken.

Verder hangt de procedure af van de betreffende winkel en die procedure moet (ook alweer volgens de wet), samen met de andere voorwaarden van het herroepingsrecht, duidelijk vermeld op de site staan, of in de factuur. Soms is het voldoende om een email te sturen. Soms moet je een formulier downloaden en invullen. Maar hoe de procedure van een bepaalde winkel ook is, het is verstandig om *altijd* eerst te melden dat je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht en let er op dat je dat doet voordat de afkoelingsperiode, die volgens de wet minimaal 7 dagen moet duren, verstreken is. Sommige winkels hanteren een langere termijn van 14 dagen. Zorg er ook voor dat je die aanmelding per email doet en niet telefonisch zodat je bewijs hebt dat je het artikel tijdig hebt aangemeld.

Houd, als je online koopt, ook altijd rekening met retournering, dus open een pakket voorzichtig, scheur zakjes met snoeren b.v. niet open, maar open ze voorzichtig zodat je alles weer keurig kunt sluiten. Ikzelf maak *altijd* foto's bij het uitpakken zodat ik precies weet hoe iets was ingepakt. De bedoeling is namelijk dat je later niet kunt zien dat het product uit de verpakking is geweest, omdat de winkel het dan niet meer als nieuw kan verkopen.

Enfin, zover over het herroepingsrecht. Een heel verhaal, maar hopelijk heb je er wat aan?

Met uitzoeken van een TN monitor kan ik je helaas niet helpen omdat ik daar niets van afweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Wlie schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 01:10:
[...]
Pricewatch? :O
Ben zelf ook wel geinteresseerd in eenzelfde scherm maar veel keus is er nog niet helaas :( (ga zelf waarschijnlijk voor de BenQ)
Blind vertrouwen op de pricewatch is een goede manier om producten over het hoofd te zien. Er zijn genoeg producten waarbij informatie ontbreekt of zelfs fout is ingevoerd. Daarnaast is het mogelijk dat er producten hier niet verkocht worden terwijl ze wel interessant zijn.

* Xthemes.us is bijvoorbeeld erg blij met zijn Hazro HZ27WD die hier niet verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die Acer GN245HQBMID niet beter dan de BenQ XL2410T, Wlie? Als ik prad.de zo bekijk..

En ik wacht inderdaad nog wel even op Kid, Xthemes. Of weet u mij iets aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:54:
Is die Acer GN245HQBMID niet beter dan de BenQ XL2410T, Wlie? Als ik prad.de zo bekijk..

En ik wacht inderdaad nog wel even op Kid, Xthemes. Of weet u mij iets aan te raden?
De kijkhoek van de Acer is iets beter inderdaad, althans zo staat het in de pricewatch :P Ik zou de BenQ nemen omdat die ook in hoogte verstelbaar is en het design mij meer aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wlie schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:08:
[...]

De kijkhoek van de Acer is iets beter inderdaad, althans zo staat het in de pricewatch :P Ik zou de BenQ nemen omdat die ook in hoogte verstelbaar is en het design mij meer aanspreekt.
Ah, goed punt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShootAndMiss
  • Laatst online: 26-01-2024
Omdat ik weinig tot geen kennis heb van monitoren hoop ik dat jullie me kunnen helpen!

Voornamelijk videobewerking.

22" of 24"

1,920 x 1,080 bijvoorbeeld, maar ik weet niet wat optimaal is.

Welke videokaart heb je in je systeem?
GeForce GTX 560 Ti

Tussen de 150 en 300 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:58
Monitor nodig voor: Fotobewerking en Gamen
Afmeting: 22" 23" of 24"
Videokaart: Sapphire RADEON HD 6950 Dirt3 Edition
Wat mag het kosten: Zo ver mogelijk onder de €200,-. Reden: Heb er 2 nodig, komen naast elkaar.

Het liefst dus ook iets met simpele smalle randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhesse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 08:19
Sapphire HD 6870 Toxic

2x DVI-I, HDMI, 2x Mini Display Port

Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)
HDMI

zal zo nu en dan me tv via hdmi aansluiten voor films

Gamen
Responsetijd
zo laag mogelijk offcourse
Vernieuwingsfrequentie
wat beste kwaliteit leverd
Inputlag
zo laag mogelijk

Nope

Nope

Voorkeur matte

Nope, hoogte verstelbaar mag

Nope

Nope

Hoeft niet

Budget
zoek eigelijk in 2 prijsklasses, 100~150 en 150~200

Hoe groot moet het scherm zijn
Wat ideaal is voor gamen, heb nu 19 inch opzich wel happy mee maar tegenwoordig is alles bigger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Xthemes.us schreef op woensdag 21 september 2011 @ 09:43:
[...]

De HP staat pas net een week in de Pricewatch (heb deze zelf gesubmit ;)), denk dat dit de reden is dat de prijs nog erg hoog is. Waar ik nog niet veel heb over kunnen vinden is hoe erg de AG coating bij de HP is, bij de Dell wordt deze door sommigen (waaronder ikzelf) als dealbreaker gezien.
Een optie die je niet in de pricewatch tegenkomt maar welke wel interessant is zijn de Hazro monitoren, die zijn enkel op hun eigen site en op overclockers.co.uk te verkrijgen. Als het goed is dan zijn over twee weken ook de 'non-glass' modellen bij Hazro zelf te verkrijgen als je niet zo een grote fan bent van spiegelende glasplaten.
Zie dat de HP ZR2740w nu voor 458,= !!! Bij Bol.com staat. IS dat nu dezelfde, want ik zie door die trypenrs e.d. het bos niet meer. Als dat zo is bestel ik 'm gelijk.

Ga je naar Centralpoint dan zie je 2 types?? Maar er is er toch maar een??

[ Voor 6% gewijzigd door MrMarcie op 23-10-2011 19:06 . Reden: Type erbij ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
De 'entry' is in lichtgrijs aangegeven wat vast een reden heeft, maar goed het staat wel op de Bol site voor die prijs. Gezien het grote prijsverschil vermoed ik dat het om een fout gaat, maar ik zou zeggen probeer het gewoon. Met een beetje geluk nemen ze de schuld op zich en verkopen ze er 1tje met verlies (of minder winst - zit vast een leuke marge op).

Ergste geval zeggen ze 'sorry een fout van ons en krijg je je geld teruggestort'.
Er is ondertussen wel een review van de ZR2740 en de AG-coating lijkt minder erg te zijn als bij de Dell U2711.

Het kan zijn dat CentralPoint meerdere leveranciers heeft en daarom 2 aparte vermeldingen maakt van dezelfde monitor. Sommige sites doen dit terwijl anderen enkel de prijs van de goedkoopste leverancier laten zien, kan soms handig zijn als je haast hebt en er 1 wel op voorraad is en de andere niet.

edit:
Komma verplaatst in de eerste zin

[ Voor 21% gewijzigd door Xthemes.us op 24-10-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pouletkuif
  • Laatst online: 29-08 13:17

pouletkuif

Vul hier Uw ondertitel in.

Waar wil je de monitor voor gebruiken? alles, van HD-filmpjes met vrienden kijken tot heavy duty games
Wat voor afmetingen had je in gedachte? afmetingen maken mij niet heel veel uit zolang het maar groter is als 23 inch
Welke resolutie had je in gedachte? 1920*1080 / 1920*1200, ik heb hier geen voorkeur in.
Welke videokaart heb je in je systeem? MSI Radeon 6950 2GB Dirt 3 edition (zonder dirt 3)
Wil je de monitor van te voren kunnen bekijken in een winkel? Ik heb deze mogelijkheid dus niet. In de buurt is eigenlijk geen degelijke uitgebreide computerwinkel nijmegen is de dichtsbijzijnde stad en is ca 25 km.
Stel je nog bepaalde eisen aan de garantie? (hoeveel jaar, carry-in/on-site/pick-up&return, pixel garantie) als het scherm naar behoren werkt hecht ik hier geen meerwaarde aan, het liefst wel een aantal jaar garantie, dan weet je ook zeker dat wanneer er iets mee is je naar de fabriek kunt aanschrijven.
Wat mag het allemaal gaan kosten? tja, wat gaat een scherm kosten? als het een op-en-top scherm is en er geen problemen zullen optreden geef ik graag 500,-

Uit de overige vragen heb ik een aantal relevante gekopieerd:

Vernieuwingsfrequentie - het liefst zo hoog mogelijk, ik heb slechte ervaringen met 59hz (belinea)
Responsetijd - ik weet niet hoeveel het uitmaakt tussen bijv. 2ms en 10ms? heb 5 jaar lang een 3ms gehad, wel tevreden (al weet ik niet waar ik op moet letten bij responsetijd
Inputlag - Zo min mogelijk!
Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? (glossy/matte, glare/anti-glare) niet echt, ik heb wel het liefst dat ik ook bij lichtinval gewoon de kleuren goed kan zien, geen handicaps hier.
Kleur - Zwart! anders past het niet bij de rest!

[ Voor 3% gewijzigd door pouletkuif op 24-10-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeyHey Iedereen,

Ik had een vraagje. Ik ben opzoek naar een TouchScreen monitor, maar ik heb helemaal geen ervaring met TouchScreen monitoren en kom er niet echt uit.

Eerst de standaard vragen:

In de keuken aan de muur.
20-24", hoewel het er wat buiten mag.
1280x720 of meer.
200-400 euro.

VGA, DVI en HDMI. (Ik heb in mijn andere pc HDMI en DVI.)
In de keuken aan de muur als besturing/management van Domotica. (Denk aan lichten/HiFi in: woonkamer, keuken, hal en slaapkamers. En display deur-cam.)

+

TV/Film kijken & Music in de keuken als keuken/ontbijt vermaak.

+

Mail/News/RSS/Deur-cam display, voor informatie in de keuken/ontbijt.

Monitor als TV gebruiken

Ja. Plus ik loop zelf rond in de keuken, dus wissel van hoek horizontaal.
Nee.
Nee.

Nee.
Lichte voorkeur voor glossy. I like shiny things!:D
Moet aan de keuken muur kunnen hangen.
Nee.
Nee.
Ja.

Ik ga hem dus in de keuken gebruiken als keuken-tv en domotica/multimedia management. Voornamelijk om het keyboard en de muis de verwijderen, voor groter gebruiksgemak.

Ik had al wat rondgekeken en kwam op de volgende drie: (Yeah het zijn er vier, maar de vierde telt niet echt. grootste twijfel HP / Acer.)Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom!

Ik hoop dat jullie wat advies kunnen geven, alvast bedankt!:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Voornamelijk om te gamen, maar het moet uiteraard ook prettig zijn voor het dagelijks computer gebruik.

-Minimaal 24" en maximaal 27". Mijn voorkeur gaat wel uit naar 27"!

-1920 x 1200 lijkt mij ideaal. 1080p mag ook.

-Hooguit ergens rond de 300 euro, maar het liefst minder.

Inputlag?
-Vrijwel niet aanwezig. Ik wil deze monitor ook gebruiken voor de PS3 waar ik veel vechtspellen op speel. Deze zijn heel precies en inputlag mag het dus niet in de weg zitten.

Aansluitingen?
-Ik zou er heel graag minstens één HDMI aansluiting op willen hebben.

Ben je van plan een gaming console aan te sluiten?
-Ik wil er in ieder geval mijn PS3 op kunnen aansluiten. HDMI is dus gewenst.

Voor de rest wil ik gewoon een kwalitatief goede monitor hebben.

Alvast erg bedankt!

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdr
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:05:

Ja. Plus ik loop zelf rond in de keuken, dus wissel van hoek horizontaal.

Lichte voorkeur voor glossy. I like shiny things!
Twee opmerkingen:
1. Als je vanuit alle hoeken goed beeld wilt hebben is een IPS scherm het beste. Bij TN, PVA of MVA zijn de kijkhoeken veel slechter en krijg je al bij een 10º hoek kleurafwijkingen.

2. De keuken is een werkplaats en meestal zeer goed verlicht. Bovendien zijn er vaak tegels. Houd er dus rekening mee dat een glossy scherm in de keuken nogal op een spiegel kan gaan lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

levdr schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:56:
[...]

Twee opmerkingen:
1. Als je vanuit alle hoeken goed beeld wilt hebben is een IPS scherm het beste. Bij TN, PVA of MVA zijn de kijkhoeken veel slechter en krijg je al bij een 10º hoek kleurafwijkingen.

2. De keuken is een werkplaats en meestal zeer goed verlicht. Bovendien zijn er vaak tegels. Houd er dus rekening mee dat een glossy scherm in de keuken nogal op een spiegel kan gaan lijken.
Bedankt!

1. Dus uit mijn selectie zou dan de pricewatch: Dell ST2220T Touch het beste zijn? Ik zal meteen even in de keuken kijken wat de hoek is tussen de twee uiterste kijk-hoeken.
Ok, ik heb de hoeken gemeten. Keuken is een driehoek, met display in de punt en stel dat we een loodrechte lijn uit het scherm nemen. Dan in normaal gebruik zit ik er max 45 graden rechts van en 45 graden links. Tijdens echt kook gedrag 0 graden rechts en 80 graden links. Dus in totaal met al het gebruik 45 rechts, 80 links dus 2*80 == 160 graden. Met goed gebruik van een VESA hanger, waarmee ik iets kan draaien kan ik het beperken tot 90 graden.

2. Daar heb je gelijk in! Hoewel er geen tegels in onze keuken zitten. Ik heb wel een ander glossy scherm, ik zal het vanavond eens in de keuken testen met al het licht aan, bedankt voor de tip! Overigens zitten alle ramen naast het display en zonlicht valt er dus nooit direct op.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 12:41 . Reden: Hoeken toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leusch
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-08 06:46
Snelle vraag: In combinatie met mijn nieuwe PC is het ook tijd voor een nieuwe monitor. Wensen: lage ms, 24" LED, prefereer Asus of Samsung. In hoofdzaak moet het scherm dienen als gaming-scherm.

Vervolgens uitgekomen bij een keuze tussen deze twee schermen: pricewatch: Asus ML248H of de pricewatch: Samsung Syncmaster S24A350H.

Welke zouden jullie kiezen en waarom? Zijn er andere verschillen dan uiterlijk en merk op welke ik een keus zou moeten maken? Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Ik ben op zoek naar een 24" led FULLHD monitor.

Must haves:
- In hoogte verstelbaar
- 24"
- led
- full hd resolutie of hoger
- max budget 200+ EUR

Wat ga ik er mee doen?
- Adobe Lightroom
- Films/serie's
- internet/office

Wat heb ik voor systeem?
- Intergrated Gfx in North Bridge: Sandy Bridge CPU (Intel® H67 Express Chipset)
- Intel i5 2500

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdr
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:08:
[...]

Bedankt!

1. Dus uit mijn selectie zou dan de pricewatch: Dell ST2220T Touch het beste zijn? Ik zal meteen even in de keuken kijken wat de hoek is tussen de twee uiterste kijk-hoeken.
Ok, ik heb de hoeken gemeten. Keuken is een driehoek, met display in de punt en stel dat we een loodrechte lijn uit het scherm nemen. Dan in normaal gebruik zit ik er max 45 graden rechts van en 45 graden links. Tijdens echt kook gedrag 0 graden rechts en 80 graden links. Dus in totaal met al het gebruik 45 rechts, 80 links dus 2*80 == 160 graden. Met goed gebruik van een VESA hanger, waarmee ik iets kan draaien kan ik het beperken tot 90 graden.
Als je zo in de keuken bezig bent zul je er in elk geval niet steeds recht voor zitten en dan zou ik je echt geen TN of PVA/MVA scherm aanraden, maar een IPS. Om je een idee te geven: ik had even een Eizo monitor met een PVA scherm. Als ik er recht voor zat hadden de linkerkant en rechterkant van het scherm al een lichte kleurshift. Zo klein hoeft de kijkhoek maar te zijn om al afwijkingen te krijgen. Het nadeel is natuurlijk wel dat IPS schermen duurder zijn. 't Is maar wat je belangrijk vindt natuurlijk...

Overigens, heb je de review van de Dell op tftcentral gelezen? Die was behoorlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
styx1 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:33:
Ik ben op zoek naar een 24" led FULLHD monitor.

Must haves:
- In hoogte verstelbaar
- 24"
- led
- full hd resolutie of hoger
- max budget 200+ EUR
De twee dik gedrukte must-haves zijn tegenstrijdig, de goedkoopste 24" met IPS-paneel is €265 (ex verzendkosten) en tevens je enige optie tenzij je nog heel veel verder over je budget heen wil. Als je een enkele inch opgeeft en afzakt naar 23", dan zijn er veel meer opties waarvan de beste optie waarschijnlijk de Dell u2312HM is doordat daar standaard een voet bij zit die in hoogte te verstellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:24
Xthemes.us schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:35:
[...]

De twee dik gedrukte must-haves zijn tegenstrijdig, de goedkoopste 24" met IPS-paneel is €265 (ex verzendkosten) en tevens je enige optie tenzij je nog heel veel verder over je budget heen wil. Als je een enkele inch opgeeft en afzakt naar 23", dan zijn er veel meer opties waarvan de beste optie waarschijnlijk de Dell u2312HM is doordat daar standaard een voet bij zit die in hoogte te verstellen is.
Volgens mij wordt er ook niet om een IPS scherm gevraagd, ik mijn ogen voldoet een TN monitor ook wel?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 19:45
een tn-paneel voor Lightroom? Zou ik niet aanraden...

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Polat06 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:48:
[...]

Volgens mij wordt er ook niet om een IPS scherm gevraagd, ik mijn ogen voldoet een TN monitor ook wel?
Ah juist, Misschien een onterechte aanname gedaan of verward met een thread uit een andere tab. Maar gezien zijn haar gebruik waarschijnlijk wel een aanrader. Moet zeggen dat ik de kijkhoeken van mijn IPS-paneel toch wel erg op prijs kan stellen bij het kijken van een film. Voor Adobe Lightroom uiteraard ook een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNAx
DNAx schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:10:
De monitor ga ik vooral gebruiken voor gamen en fotobewerking. Hij moet dus snel genoeg reageren om er een FPS op te kunnen spelen maar kleurweergave is ook heel belangrijk voor de fotobewerking. Daarnaast wordt het mijn primaire scherm en daarnaast heb ik nog een 22" scherm in gebruik. Ook schijnt LED een mooiere weergave te hebben in contrasten ed ten opzichte van 'normale' LCD monitoren, is dit waar?

Het liefst 23" of groter.

Het scherm moet minstens 1080p aankunnen.

Mijn gestelde max is 200 euro.

Ik heb op het moment een HD5770 in mijn systeem zitten en voeg daar binnenkort waarschijnlijk een 2e bij. Deze kaart heeft HDMI, DVI en VGA (en volgens mij ook displayport)

Hier weer de fotobewerking (met photoshop). Ik heb al gelezen over IPS panelen die zouden moeten zorgen voor betere kleurweergave, maar weet verder niet precies waar ik op moet letten. Veel schermen hebben ook helderheid en contrastratio's maar ik weet niet hoe hoog alles moet/kan zijn om een mooie weergave van de foto's. Ik weet ook niet of bepaalde panelen of typen monitoren zorgen dat ze minder geschikt worden voor het gebruik tijdens gamen.

Moet de monitor 3D ondersteuning hebben
?
Hoeft niet, mag wel.

Nope

Geen voorkeur, heb alleen een hekel aan spiegelingen in het scherm.

Moet wel naar boven of beneden te draaien zijn zodat ik goed kan zien wat ik doe. ;)

Lager is natuurlijk altijd beter, maar niet doorslaggevend.

Niet perse nodig.

Nope.

Welke ik al had gezien maar niet zeker weet of ze goed zijn:
pricewatch: Asus MS248H
pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM
Stiekem even mezelf quoten, maar kan iemand me hier mee helpen? Mag hem uitzoeken als verjaardagscadeau van den vriendin dus een beetje hulp wordt gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSSF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 09:49

SSSF

BLAAT !!

Ik ga 2 nieuwe schermen kopen voor mijn PC:
24", 19x10 omdat ik 1200 pixels in de hoogte wil.

Ik programmeer, speel spellen maar kijk geen video op deze schermen.

Met mijn budget hou ik nog de volgende opties over:
pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BW
pricewatch: Philips S-line 240S1SB
pricewatch: HP Compaq LA2405WG
pricewatch: Lenovo ThinkVision L2440p

Maar welke moet ik nu kiezen. De schermen komen langs elkaar te staan en worden aangesloten op een 560 Ti 2 GB.
Inputlag is verboden vanwege de games die ik speel, maar volgens mij hebben geen van deze modellen hier last van. Daarnaast vind ik dat het scherm niet glanzend moet zijn.

Van sommige schermen zijn gewoon geen fatsoenlijke review te vinden (de philips bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DNAx schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:48:
[...]

Stiekem even mezelf quoten, maar kan iemand me hier mee helpen? Mag hem uitzoeken als verjaardagscadeau van den vriendin dus een beetje hulp wordt gewaardeerd :)
Heb vandaag mijn Dell U2312 binnen gekregen en ben er erg van te spreken! Kleuren zien er zoveel beter uit, zeker na een hele korte kalibratie! Ben op zoek naar een Spyder3Express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

levdr schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:06:
[...]

Als je zo in de keuken bezig bent zul je er in elk geval niet steeds recht voor zitten en dan zou ik je echt geen TN of PVA/MVA scherm aanraden, maar een IPS. Om je een idee te geven: ik had even een Eizo monitor met een PVA scherm. Als ik er recht voor zat hadden de linkerkant en rechterkant van het scherm al een lichte kleurshift. Zo klein hoeft de kijkhoek maar te zijn om al afwijkingen te krijgen. Het nadeel is natuurlijk wel dat IPS schermen duurder zijn. 't Is maar wat je belangrijk vindt natuurlijk...

Overigens, heb je de review van de Dell op tftcentral gelezen? Die was behoorlijk goed.
Hartstikke bedankt!:D Ook voor de review, heb de kijkhoeken op de site kunnen bekijken en die zijn uitsteken!

Geen VESA helaas, dus zal een andere manier moeten vinden om de monitor aan de muur te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNAx
Rainesh schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:43:
[...]

Heb vandaag mijn Dell U2312 binnen gekregen en ben er erg van te spreken! Kleuren zien er zoveel beter uit, zeker na een hele korte kalibratie! Ben op zoek naar een Spyder3Express
Neig zelf ook naar de Dell, die lijkt ook de beste reviews (voor zover die te vinden zijn van de monitoren...) te krijgen. Ben vooral benieuwd of er nog andere mensen zijn die nog een monitor kunnen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 09:45
ik ben al een tijdje opzoek naar het liefst een LED schermpje die mijn TV en Monitor gaat combineren op mijn mijn slaap kamer..

Staat nu een 17 inch tft schermpje en een dikke koelkast tv :P..

nu zag ik bij de mediamarkt in de folder van hun 12 jarig bestaan, het volgende scherm:

http://www.mediamarkt.nl/...ier+voor+de+aanbieding%21

de PHILIPS 231T1LSB

Deze voldoet aan mijn wensen van LED, 22 inch of groter, FULL HD, en een aansluiting voor analooge tv Max budget 200 euro

Echter vraag ik mij af of er hier nog mensen zijn die mij kunnen vertellen of dit een redelijke TV+Monitor voor 200 euro?

of zijn er betere alternatieven beschikbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdr
DNAx schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 00:14:
[...]
Neig zelf ook naar de Dell, die lijkt ook de beste reviews (voor zover die te vinden zijn van de monitoren...) te krijgen. Ben vooral benieuwd of er nog andere mensen zijn die nog een monitor kunnen aanraden.
Je hebt het zelf al gezegd: je doet aan fotobewerking en dan kun je eigenlijk niet anders dan een IPS scherm kiezen. En omdat je niet meer dan 200 euro wilt uitgeven, is de keus nogal beperkt. Maar troost je, zowel de Asus ML239 als de Dell U2312 is vele malen beter voor fotobewerking dan enig TN scherm. Ga er verder maar vanuit dat de beide monitoren elkaar niet veel zullen ontlopen en dat het dus niet heel veel uitmaakt welke je uiteindelijk kiest. Dell is wel een wat populairder merk dan Asus waar het monitoren betreft.

Overigens heeft liyama ook net een nieuwe IPS monitor uitgebracht, de Iiyama ProLite X2377HDS-B1. Laagste prijs in de PW € 169,00. Net uit, dus nog geen reviews te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Medetweakers:
Ik heb eindelijk een nieuw huis met een eigen speelkamertje en de eyefinity setup kan er dus eindelijk komen:)
Ik zou graag jullie advies horen op mijn situatie:
•Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Gamen, office toepassingen, photoshop lightroom (hobbymatig), GEEN films (anders kom ik helemaal niet meer in de woonkamer;))
•Wat voor afmetingen had je in gedachte? waarschijnlijk 23" of 24"
•Welke resolutie had je in gedachte? het liefst 1920x1200 (gezien de 3 schermen is de extra hoogte wel lekker denk ik)
•Wat mag het allemaal gaan kosten? voor een goede setup heb ik geld over. ik hoop rond de 750 uit te komen maar kan er eventueel overheen indien gerechtvaardigd O-)
•Welke videokaart heb je in je systeem zitten? ik ga een 6950 CF setup draaien
◦Gamen - stel je bepaalde eisen aan de snelheid van het beeldscherm? nee, al accepteer ik geen ghosting dus zal waarschijnlijk onder de 6ms moeten blijven?
◦Vernieuwingsfrequentie - 120 Hz? geen 3d nodig dus nvt...
◦Kleurintensieve applicaties (fotobewerking)
◦Het is hoofdzakelijk hobby
•Moet de monitor 3D ondersteuning hebben? nee
•Ben je van plan de monitor (vaak) in portretstand te gebruiken? (pivot) ik denk dat ik wel zal moeten als ik niet aan de 1920x1200 resolutie kom, anders niet.....
•Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? (glossy/matte, glare/anti-glare) liefst mat (hoe minder reflectie hoe beter).
•Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen) nee, ik monteer hem op een VESA mount of iets dergelijks.
•Stel je nog specifieke eisen aan het energieverbruik? nee, liefst zo laag mogenlijk uiteraard
•Moet het scherm een VESA mount hebben? (zodat je het scherm met een muurbeugel op kan hangen) het liefste wel
Alvast bedankt voor de hulp!!!

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Ik ben op zoek naar een TFT monitor op aan te sluiten op mijn Macbook.

Hier wat eisen.

Waar wil je de monitor voor gebruiken
Internetten, office, fotobewerking (Lightroom & Photoshop), Adobe Indesign, Illustrator en Premiere, films kijken (720p, 1080p) en in de toekomst om ook op te gamen.

Wat voor formaat?
Varierend van 22'' t/m 24''

Wat voor resolutie?
1920x1080, 1920x1200 of hoger, maar dan kom je automatisch bij een 27'' uit

<€200 of rond de €200

Wat voor aansluiting moet hij hebben
HDMI ingang, er zal dan een HDMI kabel met een Mini Display Port naar HDMI verloop tussen komen.

LED
Ja

Systeem
Apple Macbook Pro 13'' (Early 2011) 2,7Ghz i7 8GB

Videokaart
Intel HD-video 3000 512 MB

Ik heb dus wat lopen kijken naar schermen onder de 200,- aangezien ik er niet teveel voor uit wil geven en ze tegenwoordig steeds beter en goedkoper worden. Ik studeer fotografie dus ben veel met foto's bezig, ik bewerk ook wel eens videos (1080p content) maar dat doe ik nog niet zoveel. Ik zal er ook met enige regelmaat films op gaan kijken, ik sluit mijn Macbook nu aan op mee Sony Bravia Full HD 100Hz voor films en dat kan hij mijn videokaar prima aan (kan tot 2560x1440). Veder werk ik voor sommige opdrachten met Indesign dit doe ik nog weinig.

Vooral de schermen van LG spreken mij wel aan, qua prijs en qua design, ik heb momenteel interesse in de LG E2281VR-BN en de LG IPS236V

Het voordeel van de LG IPS236V is dat hij een IPS panel heeft tegenover de TN panel van de LG E228VR, voor fotobewerking is een IPS vel prettiger, maar ik denk zelf dat dit alleen vooral handig is voor op mee laptop (zoals mijn Macbook ook IPS heeft). Veder zal ik de monitor toch nooit of niet vaak gaan verplaatsen of in een andere hoek plaatsen en ben ik de enigste die er op zal kijken.

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

@Richard!

Is de http://tweakers.net/price...l-ultrasharp-u2312hm.html dan niet iets voor jouw? 1080p. Goed beeld maar toch ook snel voor een IPS, namelijk 5 ms. Daarnaast is hij ook minder dan 200 euro en heeft direct een Display Port, dus dat scheelt weer een verloopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Bedankt voor je reactie!

Is die Dell een stuk beter qua kwaliteit dan? En ik vraag me af of ik IPS wel echt nodig heb, aangezien ik er altijd in dezelfde houding/hoek naar kijk. Is veder de responsetijd duidelijk merkbaar tegen 5 van de LG en 8 van de Dell?

Het feit dat hij een geen verloop nodig heb vind ik niet zo'n ramp aangezien ik dat verloopje heb.

Vind de Dell alleen niet echt mooi en vraag me af of hij wel mooi op m'n bureau staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Hmm, ik dacht dat de Dell 5 ms vertraging had, maar schijnt idd 8 te zijn.

Ik zelf heb het ding niet en ik fotosoep niet, dus ik weet niet precies hoe noodzakelijk goede kleur weergave is, maar IPS schijnt veel betere kleur te geven, iets wat veel fotosoepers waarderen. Die 8 ms ga je misschien wel merken btw, maar 5 ms meestal niet. Maar ik blijf het persoonlijk vinden. beste manier om een scherm te vinden is gewoon naar de winkel gaan en kijken. Je kunt het wel thuis laten bezorgen, maar als het scherm niet bevalt, dan moet jij de retourneer kosten betalen en dat is met zo'n pakket al gauw 10 euro (per keer, per scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@ Richard!

ik heb ook de Dell 2312 en met photoshop/lightroom zie ik echt een gigantisch verschil! Kleuren zijn zoveel beter en qua responsetijd merk ik echt niks. Mijn schoonouders hebben zo een design samsung scherm en vind daar de kleuren stuk minder dan op mijn IPS paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Hmm lastige keuze, ik heb de E2281VR een beetje laten varen en kwam net de PHILIPS 228C3LHSB tegen die ook wel een grote voorkeur heeft, een snelle responsetijd maar geen IPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdr
Mensen, even een reminder over wat Kid over responsetijden heeft geschreven in de monitor sticky:

Response time

Vroeger was dit - zeker voor gamers of filmliefhebbers - een zeer belangrijke factor. Maar dat was 5 a 10 jaar terug, anno 2009 is het nauwelijks meer van belang. Zelfs S-IPS panelen hebben response times die zodanig goed zijn dat ghosting geen issue meer is. Bovendien is er ondertussen zo'n wildgroei in methodes om response time te meten (on-off, grey-to-grey etc. etc. etc.) dat de waardes onderling nauwelijks te vergelijken zijn. Een 25ms scherm (volgens de ene methode) kan zowaar sneller zijn dan een 8ms scherm (volgens een andere). Daarom is het advies om nu je nu - ook al is snelheid van belang - niet blind te staren op response times. Er zijn belangrijkere zaken (input lag!), en mocht een scherm ghosting vertonen, dan lees je dat vanzelf wel in reviews en ervaringen ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

dus hoeveel waarde moet ik aan de review van deze hechten? productreview: Dell Ultrasharp U2412M review door Kid Jansen
het lijkt mij voor mijn toepassing best een mooi ding maar de ghosting was mijn afketsreden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdr
Heel veel waarde zou ik zeggen omdat in die review Kid de monitor ook daadwerkelijk op ghosting test en dat is, zoals hij al aangaf in de sticky, heel wat betrouwbaarder dan wat nietszeggende, door fabrikanten opgegeven, getalletjes.

[ Voor 6% gewijzigd door levdr op 27-10-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

levdr schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:38:
Heel veel waarde zou ik zeggen omdat in die review Kid de monitor ook daadwerkelijk op ghosting test en dat is, zoals hij al aangaf in de sticky, heel wat betrouwbaarder dan wat nietszeggende, door fabrikanten opgegeven, getalletjes.
uiteraard,maar hij zet zelf in zijn review:
quote:
Ondanks dat je met deze test in de meeste gevallen wel een vorm van ghosting ziet, vind ik toch dat de ghosting acceptabel is. Met PixPerAn kom je op vrijwel elk scherm wel ghosting tegen. Doorslaggevend voor dit onderdeel vond ik dat ik met het blote oog vrijwel geen ghosting waar kon nemen.
unquote
ik vraag me dus af of dit scherm goed is voor gamen (in 3voud naast elkaar) want dat haal ik er neit echt uit helaas....

Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je hier vragen gaat stellen eerst **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? door.

Voor alle wat moet ik kopen vragen geldt dat er minimaal antwoord moet worden gegeven op de vier basisvragen.

Beantwoord voor een zo goed mogelijk advies ook zoveel mogelijk van de aanvullende vragen die van toepassing zijn.

Hoewel vrijwel iedereen iets anders verwacht van een monitor zijn sommige vragen toch vergelijkbaar, bekijk daarom ook eens het onderdeel kant en klaar advies.

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic.