Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 13:18
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:23:
[...]

Falende self test is 16 duizend uur geleden hè... je hebt de laatste 30 uur 3x een short test gedaan en 170 uur geleden een extended (lange) test die succesvol is afgerond.
Umm nee, die extended test was gisteravond. Je hebt de lijst op zijn kop; die uren zijn lifetime hours.
Je raw read error rate staat op de best mogelijke genormaliseerde waarde (100). Kortom, niets mis met de schijf. Bad sectors in het verleden heb je wel gehad; gezien de self-test van 16.000 uur geleden. Maar dat is niets nieuws en ook helemaal geen probleem voor ZFS. Kortom, nogal onzinnig om je schijf af te schrijven.
Maar die read error rate was dus gisteren, en die fouten op de resilver de dag er voor. Ik kan best nog een extended test draaien en daar zullen weer fouten uit rollen. Wat is dan het oordeel?
Waar haal je die 100 trouwens vandaan? Ik zie 35.
NB: voortaan SMART analyse verzoeken graag in het Check je SMART-topic, want heel specifiek met ZFS heeft dit natuurlijk niet te maken.
SMART topic? Wist ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:05:
@wetsteyn: ik zie dat je 10.0-002 gebruikt; maar 10.1-002 is de nieuwste versie; die kun je het beste gebruiken in combinatie met Beta10 web-interface. Je kunt updaten door een verse installatie uit te voeren op de System->Install pagina. Dit kan gewoon terwijl je installatie draait; je hebt geen LiveCD nodig.

Maar wil niet zeggen dat dat je issue met SAB of SickBeard oplost. Kan ook een permissie probleem zijn omdat hij klaagt over read-only database.

Je kunt eens uitvoeren op de command line (System -> Command Line):

ls -l /super/zfsguru/services/10.0-002/sabnzbdplus/data/sickbeard/sickbeard/db.py

En mij de output geven.
Upgraden was de oplossing :), wel vreemd dat het met een upgrade zo snel opgelost was.
Thanks, draait nu prima en zonder problemen, had wel wat "snelheid" problemen met internet maar lijkt nu opgelost te zijn door er een intel nic kaartje in te doen :)

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Durandal schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:30:
Umm nee, die extended test was gisteravond. Je hebt de lijst op zijn kop; die uren zijn lifetime hours.
Je hebt helemaal gelijk!

Alleen dat betekent dat je in de tussentijd al wat hebt gedaan om de bad sectors weg te krijgen, zoals een zero-write.
Maar die read error rate was dus gisteren, en die fouten op de resilver de dag er voor. Ik kan best nog een extended test draaien en daar zullen weer fouten uit rollen. Wat is dan het oordeel?
Waar haal je die 100 trouwens vandaan? Ik zie 35.
100 = genormaliseerde waarde en dus de best mogelijke waarde. Raw value van RRER en SER is niet relevant omdat je niet weet wat de waarde betekent. Het zijn ook geen absoluut aantal errors (want dat is bijna altijd boven de miljoen) maar een error rate oftewel een indicatie hoeveel error correctie er nodig is. RAW Error Rate wil zeggen voor de toepassing van error correctie. Kortom, als de genormaliseerde waarde flink is gezakt, heb je relatief veel ECC correctie nodig en dat betekent dat gezonde sectoren snel kunnen degraderen tot onleesbare (bad) sectors.
SMART topic? Wist ik niet :)
Check je SMART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:02
Even jullie advies,

Ik heb een IBM M1015 gekocht, wil hem flashen naar IT modus, maar mijn Asrock B85 pro 4 werkt niet mee en vind de kaart niet. Geeft de volgende melding: No MR controllers(s) found.

Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flashen doen in een ander systeem was volgens mij het advies. Zodra hij geflashed is, kan hij terug naar je huidig moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Mmm, heb het het getest hier in 2 andere systemen, maar allebei dezelfde error.
Zijn er voorwaarde of bepaalde systemen waar dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat het met je BIOS te maken heeft; maar ik heb eigenlijk geen idee. Een beetje zoeken omtrent dit onderwerp zou wat kunnen opleveren. Desnoods vraag je iemand om jouw controller te flashen. In de tussentijd is het ook geen echte schande om hem in IR-mode te gebruiken. Dat werkt nu aardig met updated drivers; in het verleden was het niet of slecht supported. Maar IT firmware is wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Het vreemde is dat ik helemaal niks zie van de controller, niet tijdens het booten, niet in Windows Server 2012 R2 en niet in vSphere. Ook word de chip niet warm zoals dat zou moeten. Is de kaart gewoon dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt hem wel goed in het slot zitten? Heb je al eens geprobeerd hem eruit te halen en weer erin te doen?

Je hebt hem ook in een 2e computer gedaan zei je; heb je daar hetzelfde euvel? Je kaart zou tijdens de BIOS-fase wel te zien moeten zijn. Mits je Interrupt 19 capture in je BIOS ingeschakeld hebt; dit zorgt ervoor dat addon controllers bootable/zichtbaar worden tijdens de BIOS-fase zodat het als boot device ingesteld kan worden. Daarom moet de kaart zich ook initialiseren tijdens BIOS fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelfs zonder Interrupt 19 capture zou je nog het BIOS van de controller moeten zien volgens mij. Alleen kan je er dan niet van booten.

Gaan er wel lampjes aan op het ding? Anders heb je misschien gewoon een maandagmorgen modelletje...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05:32
Hallo na een tijdje op een ander os gedraaid te hebben toch weer terug op zfs guru.
Alles draait werkt en doet het op 1 dingetje na.
Als ik op mijn xbmc bak de nfs server probeer te vinden(guru) vind ie niks terwijl via t samba protocol ik alles kan vinden en als locatie toe kan voegen.
Moet ik voor het nfs gedeelte nog iets speciaals doen?
O en nog iets heb een zraid2 pool gemaakt met 24tb en daar hou ik 19tb van bruikbaar over volgend de diskpagina,klopt dit een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probeer je NFS shares eens private met een specifiek IP te sharen (van je XBMC bak). Lukt het dan wel? Public shares hebben nog steeds het /32 netmask probleem; daar moet ik nog naar kijken.

24TB = 21,8TiB dus 19T zou je ongeveer 3 terabyte missen. Uit hoeveel disks bestaat je RAID-Z2 pool en heb je 4K optimalisatie toegepast? Mogelijk draai je een pool die niet optimaal is; dat betekent verloren opslagruimte indien je 4K optimalisatie toepast; of lagere performance zonder 4K optimalisatie. Om die reden wordt aangeraden optimale pools te draaien; zoals 6 of 10 disks in RAID-Z2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Ja 10 disks in z2 met 4k optimalisatie
Je andere tip moet ik nog ff uitvogelen hoe dat gaat?
Per map op private zetten bedoel jij toch?
Hoe kan ik dan ipadressen toevoegen op de mappen?
Nou helaas niet gelukt,het lijkt erop alsof het nfs gedeelte niet werkt of niet zichtbaar wordt in mijn netwerk,hoe kan ik dit controleren en/of in orde maken?
Dit ivm het streamen van grotere bestanden waar mee nfs het beter zzou moeten werken dan samba

[ Voor 40% gewijzigd door ikkeenjij36 op 02-11-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probeer wat meer informatie te geven; zoals hoe groot je disks zijn, wat de pools pagina zegt, wat de files pagina zegt over ruimte. Pas dan kan ik er wat over zeggen. Ik neem verder aan dat je je disks standaard hebt geformatteerd?

Over je NFS probleem: je kunt drie profielen kiezen voor een NFS share: public, protected en private. Dat laatste dien je een IP op te geven. Daar doel ik op.

Graag ook de output van 'showmount -e' op de root command line, dat je NFS shares zou moeten opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
code:
1
2
3
[ssh@zfsguru ~]$ showmount -e
RPC: Program not registered
showmount: can't do exports rpc

Dit is wat er uit komt als output.
Ergens klopt er dus iets niet.
De tip die jij voorstelde is gelukt maar zoals hiervoor al gepost werkt dat ook niet.
De ruimte die ik nu heb vertrouw ik wel dus laat dat maar even zitten,eerst dat nfs gedeelte wil ik in orde krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke. Heb je de NFS share al als private ingesteld? Kun je eens opgeven:

zfs get sharenfs

Je kunt de irrelevante regels eruit filteren (waar sharenfs=off is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
DATA/Downloads                   sharenfs  -alldirs -mapall=1000:1000                                          local
DATA/Downloads/complete          sharenfs  -alldirs -mapall=1000:1000                                          inherited from DATA/Downloads
DATA/Downloads/incomplete        sharenfs  -alldirs -mapall=1000:1000                                          inherited from DATA/Downloads
DATA/documenten                  sharenfs  -network=0.0.0.0/0 -mask=0.0.0.0 -alldirs -mapall=1000:1000         local
DATA/films                       sharenfs  -network=10.0.0.0/8 -network=172.16.0.0/12 -network=192.168.0.0/16  local
DATA/fotos                       sharenfs  -network=0.0.0.0/0 -mask=0.0.0.0 -alldirs -mapall=1000:1000         local
DATA/muziek                      sharenfs  -network=10.0.0.0/8 -network=172.16.0.0/12 -network=192.168.0.0/16  local
DATA/nzbs                        sharenfs  -network=0.0.0.0/0 -mask=0.0.0.0 -alldirs -mapall=1000:1000         local
DATA/prive                       sharenfs  off                                                                 default
DATA/scripts                     sharenfs  -alldirs -mapall=1000:1000                                          local
DATA/share                       sharenfs  -alldirs -mapall=1000:1000                                          local
DATA/toepassingen                sharenfs  -alldirs -mapall=1000:1000                                          local
DATA/torrents                    sharenfs  -alldirs -mapall=1000:1000                                          local
DATA/tvseries                    sharenfs  -network=192.168.1.17/32 -alldirs -mapall=1000:1000                 local

Kan je hier wat mee?
Als ik kijk bij /data/films staat er iets van netwerk 192.168.0.0 terwijl het in mijn netwerk 192.168.1.1 begint met adressen,kan het daar in zitten?

[ Voor 4% gewijzigd door ikkeenjij36 op 02-11-2014 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmhm, je hebt namelijk een aantal shares op private ingesteld maar met het IP 0.0.0.0 en dat is niet geldig.

Wat nou als je alle shares vanaf 'DATA/documenten' tot en met 'DATA/nzbs' op private instelt zoals je met DATA/tvseries hebt ingesteld, dus met 192.168.1.17 hebt gedaan.

Of op de command line:

zfs set sharenfs="-network=192.168.1.17 -alldirs -mapall=100:1000" DATA/documenten

En herhaal dat voor documenten t/m nzbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Als ik dat doe krijg ik dit als output
code:
1
2
[ssh@zfsguru ~]$ zfs set sharenfs="-network=192.168.1.17 -alldirs -mapall=100:1000" DATA/films
cannot set property for 'DATA/films': permission denied

Ook met su ervoor lukt dat niet dan geeft ie su:Sorry

[ Voor 11% gewijzigd door ikkeenjij36 op 02-11-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat komt omdat je de commando's niet als root uitvoert. Zoals op de Access->SSH pagina staat, dien je eerst 'su' te typen voordat je root-rechten hebt.

Edit: su en dan enter; daarna zie je root@zfsguru ipv ssh@zfsguru.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2014 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Ok dat is allemaal nu gelukt en bij nfs staan die mappen nu in protected maar ik krijg nog steeds geen nfs shares te zien op mijn xbmc bak.
Bij het vorig nasje een synology werdt het wel gewoon gevonden dus ik weet zeker dat xbmc werkt.

[ Voor 26% gewijzigd door ikkeenjij36 op 02-11-2014 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hoort private te zien; niet protected.

En wat zegt 'showmount -e' nu?

Nog een keer de output van 'zfs get sharenfs' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
showmount:
code:
1
2
3
[root@zfsguru /home/ssh]# showmount -e

zfs get:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
DATA/Downloads                   sharenfs  -network=192.168.1.17 -alldirs -mapall=100:1000  local
DATA/Downloads/complete          sharenfs  -network=192.168.1.17 -alldirs -mapall=100:1000  inherited from DATA/Downloads
DATA/Downloads/incomplete        sharenfs  -network=192.168.1.17 -alldirs -mapall=100:1000  inherited from DATA/Downloads
DATA/documenten                  sharenfs  -network=192.168.1.17 -alldirs -mapall=100:1000  local
DATA/films                       sharenfs  -network=192.168.1.17 -alldirs -mapall=100:1000  local
DATA/fotos                       sharenfs  -network=192.168.1.17 -alldirs -mapall=100:1000  local
DATA/muziek                      sharenfs  -network=192.168.1.17 -alldirs -mapall=100:1000  local
DATA/nzbs                        sharenfs  -network=192.168.1.17 -alldirs -mapall=100:1000  local
DATA/prive                       sharenfs  off                                              default
DATA/scripts                     sharenfs  -alldirs -mapall=1000:1000                       local
DATA/share                       sharenfs  -alldirs -mapall=1000:1000                       local
DATA/toepassingen                sharenfs  -alldirs -mapall=1000:1000                       local
DATA/torrents                    sharenfs  -network=192.168.1.17 -alldirs -mapall=100:1000  local
DATA/tvseries                    sharenfs  -network=192.168.1.17 -alldirs -mapall=100:1000  local

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt nog een typefout gemaakt met mapall; dat moet 1000:1000 zijn en niet 100:1000. Maar dat is niet de reden dat het nog niet werkt. Pas het nog eens aan (dus 1000:1000) en reboot dan je server. Kijk dan of showmount -e nog iets anders weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Eeehm ok was inderdaad een typo
output:
code:
1
2
3
showmount -e

Het lijkt mij niet goed deze melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd, maar laten we even via DM voortzetten. Oplossing kunnen we dan hier plaatsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 23:51:
Vreemd, maar laten we even via DM voortzetten. Oplossing kunnen we dan hier plaatsen. :)
Ok gaan we doen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:55

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ligt het wellicht niet aan de combinatie Kodi en NFS (er vanuit gaande dat je Gotham draait?) Lees in ieder geval genoeg erover op het Kodi forum.

Draai je Gotham stable? Naja laten we hopen dat jij en CiPHER eruit komen. Waarom weer een herinstallatie trouwens?

[ Voor 22% gewijzigd door FREAKJAM op 03-11-2014 17:32 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij draaide eerst Xpenology maar dat heeft geen ZFS.

Probleem met NFS is half opgelost: de NFS shares worden nu wel geëxporteerd, maar XBMC ziet ze nog niet. Via Samba werkt het wel gewoon dus dat gebruikt hij nu; is ook prima verder.

NFS werkt bij mij (Ubuntu) wel prima icm ZFSguru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XBMC heeft voor zover ik weet geen specifieke NFS instellingen nodig? Heb nog nooit problemen gehad met XBMC en NFS.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij gebruikte een XBMC-specifieke versie van Ubuntu; ik ken het ook niet. Weet ook niet wat het probleem was. Aangezien Samba prima werkt is dat de gemakkelijkste route. Als het aan de kant van XBMC-ubuntu ligt dan is dat niet mijn cup of tea namelijk. 'showmount -e' gaf uiteindelijk keurig de shares aan. Maar XBMC zag ze niet. Dus tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:43
In XBMC browsen naar NFS shares werkt bij mij ook nooit lekker.

Ik vul ze handmatig in in de xbmc sources.xml:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
<sources>
    <programs>
        <default pathversion="1"></default>
    </programs>
    <video>
        <source>
            <name>series</name>
            <path pathversion="1">nfs://<ZFSGURU>/tank/media/series/</path>
            <allowsharing>true</allowsharing>
        </source>
        <source>
            <name>movies</name>
            <path pathversion="1">nfs://<ZFSGURU>/tank/media/movies/</path>
        </source>
    </video>
    <music>
    </music>
    <pictures>
        <source>
            <name>pictures</name>
            <path pathversion="1">nfs://<ZFSGURU>/tank/media/pictures/</path>
        </source>
    </pictures>
    <files>
        <source>
            <name>series</name>
            <path pathversion="1">nfs://<ZFSGURU>/tank/media/series/</path>
        </source>
    </files>
</sources>

Waarbij je <ZFSGURU> moet vervangen door het IP (of hostname, maar IP schijnt beter te werken) van je ZFSGuru machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Ik zal vt weekend dat in xbmc sources eens proberen.
Bedankt voor de tips tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Ik heb dat probleem bij een zfsguru-server en een linux-client (RPi, maar met AppleTV en Android tablets als clients heb ik er ook last van)
Maar het was niet bedoeld als vraag, maar meer als oplossing (lees: workaround) voor ikkeenjij36.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snap ik, maar ik ben wel beniewd waar het vandaan komt... Mijn server draait namelijk Linux, en ik heb die problemen niet. Misschien is het een klein config foutje in ZFSguru of een fout in de NFS implementatie van BSD zelf (wat onwaarschijnlijk is, maar toch).

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Dit gedrag is wel vreemd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
rudolf@xbmcserver:~$ time showmount -e 192.168.1.60
Export list for 192.168.1.60:
/tank/media       (everyone)
/tank/media/games (everyone)
/tank/media/music (everyone)
/tank/media/photo (everyone)
/tank/media/pvr   (everyone)

real    0m15.018s
user    0m0.000s
sys     0m0.000s

15s is wel lang.

2e keer, kort erop:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

real    0m0.005s
user    0m0.000s
sys     0m0.000s

3e keer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12

real    0m15.016s
user    0m0.000s
sys     0m0.000s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Ik had er bij xpenology ook geen last van.
Daar kon ik gewoon de gedeelde nfs shares zien en bereiken.
Xpenology draait als een synology server dus linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan verwacht ik toch een kleine issue op ZFSguru :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ZFSguru heeft niets met de NFS server zelf te maken; het zou dan eerder in de configuratie van de NFS server van FreeBSD zitten. En dat zou goed kunnen; aangezien BSD sinds een tijd een nieuwe NFS server heeft die standaard NFSv4 gebruikt; al zouden mounts vanaf v2 ook mogelijk moeten zijn. Bij mijn mounts van Ubuntu heb ik er geen last van; dat werkt gewoon.

Maar de diagnose zou moeten beginnen bij wat de client precies zegt wanneer het NFS niet kan mounten. Wat is de reden; kon je geen contact krijgen met de server (closed port) kon je geen protocol intialiseren, ging er iets fout met alle NFS protocollen als locking en statd en weet ik niet veel. NFS is redelijk complex. Ik weet er ook het fijne niet van. Om NFS te activeren moet je al vijf regels in je /etc/rc.conf hebben staan. Dat vind ik ook redelijk overdreven. Ik heb liever één daemon die het zaakje regelt.

Maargoed, het achterhalen van de oorzaak zal best wat werk vergen. Als iemand daar in wilt duiken: graag. Maar zelf heb ik er de tijd niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Nou ik heb het geprobeerd om het bij de sources.xml te zetten maar dat heeft niks geholpen.
In xbmc draait het rondje met bezig en daarna niks ook geen melding dat het ergens fout gaat hij kan gewoon de nfs server niet vinden van zfsguru denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

XBMC topic al doorzocht :?

code:
1
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1467689/3?data[filter_keywords]=nfs&data[boolean]=

:)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
nero355 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 01:40:
XBMC topic al doorzocht :?

code:
1
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1467689/3?data[filter_keywords]=nfs&data[boolean]=

:)
Is allemaal gericht op windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat maakt dat uit? XBMC is XBMC? XBMC heeft een native NFS client volgens mij, en die is gelijk onder Windows en Linux...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als dat zo is, dan is het heel goed mogelijk dat die NFS client in XBMC en de NFS server in BSD niet goed compatible zijn. Kan me zo voorstellen dat dat niet heel veel wordt getest, zeker niet door de developers. Incompatibilities tussen linux NFS client en BSD server zou wel goed getest moeten zijn. En dat werkt hier dus ook prima met Ubuntu <--> ZFSguru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Ok dan is t toch raar want xbmcbuntu is eigenlijk ubuntu met xbmc eroverheen waar die dus mee opstart.
Ik kan ook in het gewone ubuntu komen door even xbmc uit te schakelen.
Ik zal eens kijken of de nfs server van guru dan wel gevonden wordt?
ubuntu 14.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor zover ik weet is de NFS client van XBMC dus onafhankelijk van het OS (Ik bedoel, hij doet het zelfs in Windows :+ )

Dus een incompatibiliteit zou zeker kunnen ja.

Uh, het staat zelfs op XBMC Wiki:
http://kodi.wiki/view/NFS#NFS_sharing_from_ZFSGuru

[ Voor 20% gewijzigd door FireDrunk op 05-11-2014 10:56 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syl765
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:47
Als ik die pagina zo lees is er voor elke NFS implementatie wel een optie die aan of uit moet. En ZFSguru is daar blijkbaar geen uitzondering op. Het is altijd een beetje zoeken naar de juiste config als het om NFS gaat. Er zijn teveel implementaties van het NFS protocol, en hierdoor gaat het niet altijd vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Goed opgemerkt, dat regeltje heb ik er ooit 'ns opgekwakt.
Zou te maken kunnen hebben met 't feit dat XBMC op de ATV2 als een non-root user draait en dus geen gebruik mag maken van de lage poortnummers.

Volgens mij heb ik het ook nog altijd in gebruik, maar ik betwijfel of ik het nodig heb voor OpenELEC op de RPI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lage poorten geld alleen voor de server, niet voor de client voor zover ik weet?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Hallo ik heb eindelijk mijn ibm1015 binnenen moet hem nog flashen in it mode.
Ook heb ik daar al een link van @Cipher gehad hoe dat te doen.
Nou vraag ik me alleen af of de firmware in die link nog up to date is of moet ik hem met een andere fw flashen?
En heeft iemand van jullie experts dan een link voor mij naar die fw?
Ik heb op de lsi site wel nwe fw gezien maar weet dus niet of dat de goede is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syl765
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:47
Volgens mij kun je deze gebruiken.

http://www.lsi.com/produc...sas-9211-8i.aspx#tab/tab4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik vroeg me wat dingen af :

- Als ik onder ESXi een VM wil gebruiken om ZFS te testen : Kan ik dan beter een losse controller doorgeven met wat HDD's die ik nog heb liggen of kan ik ook gewoon wat virtuele HDD's aanmaken ?
- Verandert hier wat aan als ik ESXi en de VM's op een RAID set draai die op een HP P410 (Accelerated Controller met BBU en zo) zit opgeslagen ?
- Ik las een keer dat je het beste ook je OS op ZFS (root on ZFS?) kan draaien en niet op UFS naast ZFS. Is dat nog steeds van toepassing ??

Waarom ik dit vraag : Ik wil zoveel mogelijk een dedicated ZFS machine nabootsen, want uiteindelijk wil ik ook gewoon een dedicated NAS bouwen op basis van ZFS en een clean install van FreeBSD met 1 of 2 keer de IBM M1015 in IT mode (8 HDD's + 3 voor parity config en nog eens 2x in mirror config als boot) :)

Ik overweeg de P410 te kopen voor mijn ESXi bakkie vanwege betere RAID support vanuit ESXi i.c.m. die controller, maar ook eventueel alvast 1x de IBM 1015 om mee te spelen i.c.m. VT-D en ESXi/ZFS/enz...

Één grote test/experimenteer toestand :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om te kijken of ZFS iets voor je is, en/of welk Operating System je wil gaan gebruiken (ZFSguru, Vanilla FreeBSD, Linux, Solaris) kan je in mijn ogen prima toe met een VM met wat virtuele harde schijven. Als je maar een fatsoenlijke setup maakt als je er daadwerkelijk belangrijke data op gaat zetten.

Je kan zelfs prima ZFS testen op je werkstation icm VirtualBox, daar is niets mis mee. Het zal niet direct kapot gaan, en je kan gewoon alle features gebruiken.

Enige nadeel vaak is dat het wat minder snel is, en dat je even moet opletten met drivers voor virtuele netwerkkaarten (zoals VirtIO en VMXNET3 onder FreeBSD en Solaris. Linux is wat makkelijker).

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 18:17
Hier heb je alvast een how-to voor een DilOS-install (Illumos met apt package management) op ESXi met pass-through van je LSI adapter: Link . Maakt gebruik van vmxnet3 dus zal geen probleem zijn qua snelheid :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ho shit, damn, die link is gevaarlijk.
You can even upgrade the firmware and BIOS on-the-fly, straight from the VM.
Dit is zeer zeker NIET waar... Dit moet je ook echt NIET proberen... De firmware upgrade procedure stuurt namelijk bepaalde PCIe reset commando's om de controller op een speciale manier te rebooten, en dat wil je echt niet tijdens een VT-d sessie... Als het werkt, lucky you, ik zou het voor geen goud doen...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 18:17
Maakt niets uit. Je hebt namelijk DMA en interrupt remapping in VT-d. Lees er maar eens de technische docs bij intel op na (bvb https://software.intel.co...tualization-of-io-devices ). Die bus resets en dergelijke zorgen -niet- voor issues, want de bus reset zelf wordt ook gemapped.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan best, maar dat werkt alleen als VT-d echt 100% goed/perfect geimplementeerd is..
Ik heb het in het begin ook al eens geprobeerd, en kreeg letterlijk een purple screen of death...

De docs van Intel kunnen nog zoveel beweren, mijn handson ervaring is anders icm ESXi.

ESXi blokkeert namelijk gewoon keihard een aantal features via VT-d. Zo ook bijvoorbeeld Interrupt 19 remapping, en BIOS initialisatie van de controller...

KVM slikt dit bijvoorbeeld wel ( je ziet van een doorgegeven controller, vrolijk een BIOS, waar je die bij ESXi 99/100 keer niet ziet).

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

FireDrunk schreef op maandag 10 november 2014 @ 07:28:
Om te kijken of ZFS iets voor je is, en/of welk Operating System je wil gaan gebruiken (ZFSguru, Vanilla FreeBSD, Linux, Solaris) kan je in mijn ogen prima toe met een VM met wat virtuele harde schijven. Als je maar een fatsoenlijke setup maakt als je er daadwerkelijk belangrijke data op gaat zetten.

Je kan zelfs prima ZFS testen op je werkstation icm VirtualBox, daar is niets mis mee. Het zal niet direct kapot gaan, en je kan gewoon alle features gebruiken.

Enige nadeel vaak is dat het wat minder snel is, en dat je even moet opletten met drivers voor virtuele netwerkkaarten (zoals VirtIO en VMXNET3 onder FreeBSD en Solaris. Linux is wat makkelijker).
Ik wil gewoon FreeBSD gebruiken omdat ik in het verleden daarmee een heleboel heb gedaan en dus ook best goed ken wat betreft packages/config files/update systeem/enz. :)

In het verleden draaide ik het ook op de VMware Server die je gratis kon gebruiken en niet bare metal installeerde zoals ESXi maar gewoon op een Windows bak en dat ging altijd zonder enig probleem wat betreft networking dus ik ga ervan uit dat het nu ook goed zal gaan.
Wirehead schreef op maandag 10 november 2014 @ 08:38:
Hier heb je alvast een how-to voor een DilOS-install (Illumos met apt package management) op ESXi met pass-through van je LSI adapter: Link . Maakt gebruik van vmxnet3 dus zal geen probleem zijn qua snelheid :)
Misschien dat ik die in een VM onder ESXi gooi : Ik ga er één groot feest van maken op deze ESXi bak met heleboel OS'en om mee te spelen dus die kan er ook wel bij :D
Onlangs namelijk speciaal wat hardware hiervoor gekocht met VT-D support en genoeg PCIe sloten om eventueel nog wat in te steken : AsRock Z97 Extreme4/Intel 4570S/Seasonic SII 430/ en dat gecombineerd met wat meuk die ik nog had liggen zoals mijn oude geheugen en ADFD Raptors.

Let the fun begin! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat houdt je nu nog tegen dan? :+

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Om de NAS te bouwen bedoel je ?? De kosten voor 11x 4TB voornamelijk + 0,0 ervaring met ZFS :P

Bovendien wil ik ECC RAM en hotswap bays hebben dus komen er nog meer kosten bij :+

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-09 00:11

Compizfox

Bait for wenchmarks

Kan iemand mij vertellen om het mogelijk is om ZFS te virtualiseren onder Hyper-V? Het gaat me dan uiteraard vooral om de disk passthrough. De grote vraag is of hij de schijf echter 'raw', als schijf dus, doorgeeft aan de VM (vergelijkbaar met Physical RDM van ESXi) of als block device (vergelijkbaar met Virtual RDM van ESXi)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Topicstarter
FreeBSD 10.1 heeft volgens mij deftige ondersteuning voor Hyper-V omdat Microsoft en de FreeBSD foundation hebben samengewerkt. Voor een enigszins verouderd document, zie: https://wiki.freebsd.org/HyperV
RAW is vergelijkbaar met Physical RDM voor zover ik weet. Dus dat zou moeten werken.

Even niets...

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:24
Compizfox schreef op donderdag 13 november 2014 @ 16:46:
Kan iemand mij vertellen om het mogelijk is om ZFS te virtualiseren onder Hyper-V? Het gaat me dan uiteraard vooral om de disk passthrough. De grote vraag is of hij de schijf echter 'raw', als schijf dus, doorgeeft aan de VM (vergelijkbaar met Physical RDM van ESXi) of als block device (vergelijkbaar met Virtual RDM van ESXi)
Werkt prima, heb hier hyper-v 2012 r2 met als gast os Ubuntu 14.04 en ZFS on Linux. Disk passtrough is idd vergelijkbaar met Physical RDM.
Op de host de disk offline zetten (met diskpart) en je kan hem toewijzen aan je vm

[ Voor 0% gewijzigd door mkroes op 13-11-2014 18:20 . Reden: typo ]

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:37
Toewijzen via IDE of SCSI? Hopelijk kan het ook via SCSI, want via IDE kan je maximaal 4 schijven toewijzen.

• mkroes
via scsi natuurlijk :)
moet wel zeggen dat ik een klein probleempje heb met Ubuntu 14.04, uefi en het direct toewijzen van disks.
Mijn vm wil alleen booten wanneer ik de fysieke schijven los koppel. Nadat de vm is opgestart kan ik de schijven weer toe wijzen, de array importeren en weer mounten.
Had het de laatste maand wat te druk om me hier in verder te verdiepen. Misschien iemand een idee?

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Thanks, ik weet genoeg :)

Boot order van de VM? Misschien probeert hij op te starten van de RAW schijf?

Even niets...

• mkroes
boot order staat goed. krijg ook helemaal geen melding jn de vm dat hij probeert te booten van een non bootable disk. het scherm blijft gewoon echt zwart..
ik zal er aankomend weekend eens even mee bezig...
install met een ouderwetse bios is geen probleem maar ben toch wel gecharmeerd van de gen2 vm's, boot toch vele malen sneller.
Kan je niet een tweede controller toevoegen ipv de schijven bij de eerste controller te hangen?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
Die optie had ik al geprobeerd, maar helaas met weinig resultaat. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb het nu allemaal draaien (ZFSGuru onder Hyper-V, met disks in passthrough) maar ik merk wel dat ik in ZFSGuru geen S.M.A.R.T.-info kan opvragen. Dat vind ik wel een beetje eng. Weten jullie zeker dat het wel echte 'raw' passthrough is en dat hij niet toch stiekem als block device wordt doorgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is simpel te testen... Maak een Windows VM, formatteer de RAW disk met NTFS, ontkoppel de disk en kijk of je hem in de host direct kan lezen.

SMART wordt heel vaak gefiltered door HyperVisors hoor, en is niet zo heel gek denk ik... Het is vooral belangrijk dat de HyperVisor de disk er niet uit knalt als er een bad sector is ofzo, maar daar ben ik niet zo bang voor. Windows knalt helemaal niet zo snel een disk er uit.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

FireDrunk schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:06:
Dat is simpel te testen... Maak een Windows VM, formatteer de RAW disk met NTFS, ontkoppel de disk en kijk of je hem in de host direct kan lezen.
Maar zou dat ook niet gewoon werken als hij als block device wordt doorgegeven?
SMART wordt heel vaak gefiltered door HyperVisors hoor, en is niet zo heel gek denk ik... Het is vooral belangrijk dat de HyperVisor de disk er niet uit knalt als er een bad sector is ofzo, maar daar ben ik niet zo bang voor. Windows knalt helemaal niet zo snel een disk er uit.
Dat begrijp ik, maar het gaat er vooral om of ZFS die bad sectors ook 'ziet'.

Onder ESXi met physical RDM zie je volgens mij wel S.M.A.R.T. Met virtual RDM dan weer niet, want in dat geval wordt ie al block device doorgegeven.

[ Voor 83% gewijzigd door Compizfox op 14-11-2014 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZFS gebruikt helemaal geen SMART, dat is een fabeltje.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Nee, dat klopt. Maar ZFS moet wel weten waar bad sectors zitten om de data in die bad sectors te repareren (self-healing data). Daar heeft hij geen S.M.A.R.T. voor nodig, maar ik was bang dat als S.M.A.R.T. niet doorgegeven wordt, dat de schijf misschien niet raw maar toch als block device wordt doorgegeven.

Als de schijf als block device wordt doorgegeven kan ZFS niet direct op low-level niveau bij de schijf. Als er in zo'n geval een bad sector ontstaat, zal ZFS dat niet doorkrijgen en kun je niet van ZFS' self-healing features gebruik maken in het geval van een bad sector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uh, wat je nu zegt klopt volgens mij niet echt...

Een disk is niets anders dan een setje LBA sectoren.. ZFS zegt gewoon tegen je OS, zet data x op sector y.
Niet meer, en niet minder... Daarnaast leest ZFS zelf checksums in, en kijkt of de data nog consistent is.
Zo niet, berekent ZFS of de data of de checksum kapot is, en schrijft gewoon op sector y weer data x.

Low-Level is een begrip wat in deze context niets met ZFS te maken heeft...

Er is geen 'diepere' laag waarop ZFS kan communiceren met je schijf. ZFS praat geen AHCI, het praat geen SMART, het praat geen SATA, het praat alleen maar de standaard Linux of Solaris Kernel File Operaties.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
FireDrunk schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:06:

Om hier even een mooi antwoord op te geven: mijn raidz2 array kwam uit mijn 'oude' nas welke gewoon ubuntu 12.04 met ZoL draaide. Ik heb de disks zo overgezet en de pool geimporteerd, dit werkte zonder ook meer 1 enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus jij hebt je disks via een SCSI controller RAW doorgeven onder Hyper-V en dat werkte prima? Mooi, had ook niet veel anders verwacht! Maar het is wel goed om het in de praktijk te ervaren :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
Yep. :)
En de hele pool kan je gewoon uitwisselen met een fysieke machine, zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

FireDrunk schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:20:
Uh, wat je nu zegt klopt volgens mij niet echt...

Een disk is niets anders dan een setje LBA sectoren.. ZFS zegt gewoon tegen je OS, zet data x op sector y.
Niet meer, en niet minder... Daarnaast leest ZFS zelf checksums in, en kijkt of de data nog consistent is.
Zo niet, berekent ZFS of de data of de checksum kapot is, en schrijft gewoon op sector y weer data x.

Low-Level is een begrip wat in deze context niets met ZFS te maken heeft...

Er is geen 'diepere' laag waarop ZFS kan communiceren met je schijf. ZFS praat geen AHCI, het praat geen SMART, het praat geen SATA, het praat alleen maar de standaard Linux of Solaris Kernel File Operaties.
Nou ja, zie het één laag dieper dan. OK, ZFS communiceert niet direct met de schijf maar de kernel doet dat. Het probleem blijft hetzelfde: in het geval van bijvoorbeeld virtual RDM vind er een vertaalslag plaats van een echte schijf naar een block device.

Vanuit de guest gezien is dan de schijf niet 'echt' een schijf: hij weet niet waar bad sectors zitten, hij kan geen S.M.A.R.T. uitlezen, hij kan de schijf niet downspinnen en hij kan geen AAM/APM-parameters uitlezen of wijzigen. Voor ZFS is vooral het eerste echt problematisch.

Zie het zo: het doorgegeven block device zou voor de guest gezien net zo goed een container kunnen zijn die via iSCSI is doorgegeven of zo.

Dit is exact de hele reden waarom je ook geen VHD/VMFS-containers moet gaan gebruiken voor ZFS en het geldt nog steeds als je praat over block devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, dat is niet waar... Je moet geen VMDK gebruiken omdat VMDK's meer dan alleen containers zijn.

ZFS werkt zelfs met files!!

Het wil niet zeggen dat omdat je VMDK's gebruikt, ZFS pertinent onveilig is, dat is helemaal niet waar... Je kan nog steeds disk corruptie zien! De VMDK is namelijk niets anders dan een vertaling van een fysiek adres naar een logisch adres. Dat kan helemaal geen kwaad...

Het risico van VMDK's zit er in, dat als de disk stuk gaat, je hele VMDK niet meer leesbaar is, omdat VMware je gewoon de toegang ontzegt. Maar ook dingen als Snapshots en Thin Provisioning maken het allemaal niet makkelijker...

Als jij een pure Thick Provisioned VMDK maakt, en daar ZFS op draait, *EN* VMware zou je disk intact laten, en gewoon aan je Guest OS een IO error geven op het moment dat een disk tegen sputtert, maar de disk gewoon online laat, is ZFS net zo veilig op een VMDK als op een gewone disk.

Er is voor ZFS namelijk helemaal geen verschil, die ziet gewoon een block device.

Dat uitlezen wat jij roept van bad sectors, AAM/APM en SMART is allemaal OS gerelateerde meuk, die niets te maken heeft met ZFS...

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het helemaal met je eens dat je geen ZFS op VMDK's moet draaien hoor, maar niet om de redenen die jij noemt :)

[ Voor 6% gewijzigd door FireDrunk op 14-11-2014 10:35 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
Heb zelf ZoL virtueel getest met 3 'kapotte' schijven en deze helemaal vol gezet met data. Ondanks diverse errors (weet niet meer of dit read of checksum errors waren) alle data correct teruggelezen.
Moet wel zeggen dat ik mijn schijven op de host bewaak en niet op de vm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 17:44
]Byte\[ schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:44:
Hoe zit het dan met de (vermeende) 'success-stories' met de isp driver?
Of mis ik hier de spijker?
* ]Byte[ zal er binnenkort eens echt tijd in steken zodra die beschikbaar is...

Als ik hier kijk, lijken ze het werkend te hebben.
Verschil is alleen dat ik een Qlogic 2432 (4 Gb) HBA heb en hun een 2532 (8 Gb) gebruiken.

* ]Byte[ duikt vanavond eerst eens een glaskabeltje op...
Hoi Byte.

ik probeer ook ZFSguru als storage in te zetten middels FC kaart.
2 (qlogic 2460) stuks via marktplaats aangeschaft. Ze zijn detected tijdens de boot.

ctladm port -l geeft echter geen FC card.

Is dit alleen mogelijk bij aanpassing kernel options? Hoopte dat niet te doen (ben niet zo'n kernel held) en wilde de loader.conf methode gebruiken maar heb het idee dat het alleen met rebuild v.d. kernel gaat werken.

Heb jij nog tricks? Ergens las ik dat je de kernel had rebuild maar kan het niet zo snel meer vinden, weet jij nog wat je gedaan hebt?

Bedankt!

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Hallo nadat ik vorige week alles draaiend heb gekregen heb ik nu weer een probleem,plex media server wil geen toegeng geven?
De server heeft de vrbinding geweigerd?
Moet ik er wel hier voor zijn of in een ander topicen niet voor zfsguru?
Hoor graag van jullie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Dit is niet eens zo zeer het ZFSGuru topic, eerder het globale ZFS topic. Ik raad je aan je probleem te posten op het forum van Plex zelf en om de volgende artikelen te lezen. (Googlen is toch niet zo moeilijk?)

What network ports do I need to allow through my firewall?
Troubleshooting Server Connections

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Ja idd je hebt gelijk maar omdat ik er daar ook niet uitkom dacht ik probeer het hie eens omdat het op zfsguru draait vandaar,ik wacht nog even af of er op een ander forum ze me kunnen helpen.
Het is niet zozeer een firewall probleem want ook in de webgui van zfsguru krijg ik deze melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Begin eens met screenshots en een duidelijke probleemomschrijving. Wat werkt wel, wat werkt niet. Wat heb je precies gedaan, welke versies gebruik je van de genoemde software, enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Laatste versie zfsguru
gewoon plex geinstaleerd via services.
Afbeeldingslocatie: http://nl.tinypic.com/m/idrl7s/3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Je bent flink aan het downloaden zo te zien :+

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Altijd (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je Plex ook draaiend? Staat er RUNNING op de Services->Manage pagina?

Heb je gereboot na het installeren?

Draai je de laatste systeemversie (10.1-002) ?

Zo ja, kun je geven:
sockstat -4l

(-4l = 4L maar dan kleine letter L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
;) oik kom daar straks of anders morgen nog even op terug.
Eerst ff mijn nwe ibm1015 instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Nou de ibm controller geinstaleerd,geflashed naar it modes maar mijn schijven worden niet gezien meer.
En om ook nog even op mijn nfs verhaal,vragen terug te komen,als ik opstart zie ik op een gegeven moment staan NFSv4 disabled.
Zou dat er mee te maken hebbe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Hallo intussen is het flashen gelukt,moest in de uefi manier/shell en nu worden netjes mijn schijven weer gegeven.
Intussen is er natuurlijk gereboot en plex wil nog steeds niet,server weigert verbinding.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
_sabnzbd python2.7  974   5  tcp4   *:7000                *:*
dlna     minidlnad  963   5  udp4   *:1900                *:*
dlna     minidlnad  963   6  tcp4   *:8200                *:*
dlna     minidlnad  963   7  udp4   192.168.1.64:37148    *:*
plex     python     953   6  tcp4   *:10242               *:*
plex     Plex Media 737   69 udp4   *:32414               *:*
plex     Plex Media 737   70 udp4   *:32410               *:*
plex     Plex Media 737   71 udp4   *:32413               *:*
dlna     java       732   43 tcp4   127.0.0.1:44331       *:*
dlna     java       732   44 tcp4   *:23423               *:*
dlna     java       732   45 tcp4   *:23424               *:*
dlna     java       732   80 tcp4   *:8895                *:*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien is het echt een idee om het "Wijzig" knopje te gebruiken ipv 3 berichten achter elkaar te posten?

En zoals al eerder gezegd, dit hoort hier *echt* niet...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En om welke systeemversie gaat het? Want je zou TCP poort 32400 open moeten hebben. Ik kan het zo met de LiveCD proberen.

@FireDrunk: als het gaat om ZFS platform specifieke zaken, ook als het addons betreffen, hoort het vooralsnog wel in dit topic. Zodra ik klaar ben met de nieuwe topicstarts zal het gesplitst worden ongeveer zoals ook met de Synology topics nu het geval is.

Als het enkel met plex zelf te maken heeft; hoort het hier dus niet. Maar wel als het gaat om de integratie van dergelijke addons in de beschikbare ZFS platforms. Het kan namelijk zijn dat er iets mis is met de manier hoe ZFSguru de addon aanlevert of configureert.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2014 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Ik heb in iedergeval een error log gevonden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Nov 15, 2014 02:15:44 [0x808006400] DEBUG - Starting Plex DLNA Server 0.9.9.13.525-197d5ed...
Nov 15, 2014 02:15:44 [0x808006400] DEBUG - Unique device name = 1d0058ec-23b8-d1bd-b86c-45046f97ac36
Nov 15, 2014 02:15:44 [0x808006400] DEBUG - DLNA server port: 32469
Nov 15, 2014 02:15:44 [0x808006400] DEBUG - PMS: http://127.0.0.1:32400/
Nov 15, 2014 02:15:44 [0x808006400] DEBUG - MyPlex: https://plex.tv/
Nov 15, 2014 02:15:44 [0x808006400] DEBUG - Reading system DLNA client profiles
Nov 15, 2014 02:15:44 [0x808006400] DEBUG - Read 16 DLNA client profiles
Nov 15, 2014 02:15:44 [0x808006400] ERROR - Unable to start UPNP server: -20412
Nov 15, 2014 02:15:44 [0x808006400] ERROR - Please make sure port 1900 is not in use by another application on the system

Ik hoop dat je hier wat verder mee kan?
Als het toch hier niet helemaal thuis hoort misschien even via pm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmhm, plex conflicteert met MiniDLNA. Dus als je die uitschakelt, zou je Plex wel goed moeten kunnen starten.

Via DM mag altijd. Het is op dit moment zo dat dit topic al erg druk is; straks is er een speciaal topic voor dit soort vragen en stoort dat minder voor de mensen die enkel over ZFS zelf willen discussiëren, en niet over specifieke ZFS platforms of diens addons.
Pagina: 1 ... 132 ... 214 Laatste

Let op:
Voor het bouwen van een ZFS NAS en andere hardwarevragen kun je beter terecht in Het grote DIY RAID NAS topic deel 3, zodat we dit topic reserveren voor ZFS-specifieke vragen en discussies.