Umm nee, die extended test was gisteravond. Je hebt de lijst op zijn kop; die uren zijn lifetime hours.Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:23:
[...]
Falende self test is 16 duizend uur geleden hè... je hebt de laatste 30 uur 3x een short test gedaan en 170 uur geleden een extended (lange) test die succesvol is afgerond.
Maar die read error rate was dus gisteren, en die fouten op de resilver de dag er voor. Ik kan best nog een extended test draaien en daar zullen weer fouten uit rollen. Wat is dan het oordeel?Je raw read error rate staat op de best mogelijke genormaliseerde waarde (100). Kortom, niets mis met de schijf. Bad sectors in het verleden heb je wel gehad; gezien de self-test van 16.000 uur geleden. Maar dat is niets nieuws en ook helemaal geen probleem voor ZFS. Kortom, nogal onzinnig om je schijf af te schrijven.
Waar haal je die 100 trouwens vandaan? Ik zie 35.
SMART topic? Wist ik nietNB: voortaan SMART analyse verzoeken graag in het Check je SMART-topic, want heel specifiek met ZFS heeft dit natuurlijk niet te maken.