eindelijk alles draaiend onder hyper-v. Weet niet zeker of vt-x en vt-d geactiveerd zijn. vt-x lijkt me haast wel, vt-d lijkt me haast niet, maar ik weet niet waar ik dat kan bekijken.
Verder draait snel genoeg, maar internet netwerk werkt niet heel soepeltjes, externe netwerk werkt vrij goed (maar is gelimiteerd op 1 gbit denk ik aangezien de throughput niet hoger dan 100 mb komt). Ik denk dat het interne netwerk niet goed werkt omdat het niet via dhcp werkt. Het is maar even het gevoel wat ik erbij heb, het is nog niet gekwantificeerd.
ISCSI ook al uitgeprobeerd. Dacht dat het wel beter zou zijn dan smb, maar bij nader inzien denk ik dat smb beter is omdat dat op fileniveau werkt en ook geschikt is voor netwerk sharing. Ik heb zo'n idee dat ntfs dat niet is.
Nu moet ik even uitzoeken hoe je minidlna kan instellen want het werkt wel, maar ik kan geen libraries aanwijzen, dus alles lijkt leeg vanuit xbmc. Iemand enig idee waar je dat kan installen?
Verder zit ik nog een beetje te dubben of ik moet dedupen. Er zit 8gb ram in de machine, en de totale schijfruimte van de zpool waar ik op wil dedupen is (maar) 900 gb (das 3 schijven van 320gb). Was de stelregel niet iets van 4gb minimum plus 1gb per terabyte en als je wil dedupen een extra gb per terabyte. Dan zou ik uitkomen op ongeveer 6 gb. Zou moeten werken lijkt zo. klopt deze gedachte gang? ik weet dat er geen eenduidig antwoord hierop is, maar guidelines geven me wat meer houvast.
Laatste waar ik nog over zit te dubben. Ik heb een falende ssd schijf in de machine gezet, als cache (niet als zil) en een kleine ssd (120gb) als os/cache/zil. De twee zaken waar ik over na zit te denken. Zil en cache op 1 schijf kan dat? Zil op een falende ssd, maakt dat uit?
[
Voor 47% gewijzigd door
justice strike op 24-11-2014 10:14
]
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)