Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 242 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 43.385 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06 12:26

bbc

Xaria schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:04:
[...]

Je kan op meerdere manieren betalen.
Bij blizzard zit je gelukkig nooit ergens aan vast. Een subscription via creditcard voor een maand is meteen opzegbaar. Je bent dan wel die maand kwijt. Het zelfde geld voor een maand subscription via automatische incasso.
Je moet het dan wel opzeggen, anders wordt het verlengd met een maand (of welke duratie je zelf hebt gekozen)
Ik heb ook een tijdje stil gelegen. Bij het aanmelden zag ik dat er een optie was om een oude vriend weer vanonder het stof te halen waarvoor je dan een tijdje gratis mocht spelen. Als ik het geweten had dan had ik een guildie mij laten uitnodigen. Daar kan je nog iemand plezier mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaria
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-07 03:21

Xaria

Boventitel

Ja klopt, dit werkt alleen als je minimaal 90 (dacht ik?) dagen niet gespeeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295814

ZIt ik daar (gestart op 30 maart) te levelen met 210xp rested in Icecrown, of hoe het mag heten, naar de 81 (drie dagen, denk 16 uur zuivere speeltijd), zet ik 1 stap in Hiyal....4430xp rested..... nu nog 1 'blokje' verwijderd van 82, denk na 4,5 uur spelen

en na een half uur alle gear gewisseld behalve mijn shield. Soms voel je je best dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:14
Ik zal zelf niet aan de tanking heirlooms gaan, alles is toch te simpel op low level en met normale heirlooms doe je dan ten minste nog wat damage (als in, 3x zo veel als de dps). Heroics tank ik als DK ook gewoon al in DPS gear zonder CC (vol 359, nog geen HM stukjes), gewoon tankspec en blood presence aan en raggen maar. Kom je overall wel aan de 12-14k dps mee.

Mijn hunter is nu bijna 81, heb in Northrend voor het eerst -alle- elites solo gedaan, grootste uitdaging was die flesh giant in Dragonblight door zijn fear en stun op pet. Beas Master is wel iets te overpowered in dat aspect, turtle met 3 defensive cooldown en heal is te veel om dood te krijgen. Ook 2 rares tijdens het vliegen van Grizly Hills naar Scholazar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Laatst online: 13-05 14:00
Xaria schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:04:
[...]

Je kan op meerdere manieren betalen.
Bij blizzard zit je gelukkig nooit ergens aan vast. Een subscription via creditcard voor een maand is meteen opzegbaar. Je bent dan wel die maand kwijt. Het zelfde geld voor een maand subscription via automatische incasso.
Je moet het dan wel opzeggen, anders wordt het verlengd met een maand (of welke duratie je zelf hebt gekozen)
Nog even ter info: iDeal wordt NIET automatisch verlengd. Je betaalt gewoon voor minimaal 1 maand. Als die periode verstreken is, moet je weer opnieuw handmatig een betaling doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:55
Goede morgen!

Het werd een keer tijd, maar mijn tankadin is weer iets beter gegeared! Ik heb eindelijk de exhalted rep om de tankboots te kunnen kopen. En in Grim Batol liet iemand zijn vinger vallen! Yay! Nu nog even mijn laatste 333 item (ring) vervangen voor die van Siamat of de rep ring van Therazane en dan ben ik voorlopig weer even klaar!

De rogue heeft ondertussen een pvp back gekocht van oude honor points, de ring komt er ook nog bij. Ik denk dat ik dit character voorlopig vooral voor pvp ga gebruiken :) Met deze twee items zit ik ergens rond de 1050 resilience en dat lijkt me een redelijke start!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Laatst online: 13-05 14:00
Xaria schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:30:
Ja klopt, dit werkt alleen als je minimaal 90 (dacht ik?) dagen niet gespeeld hebt.
En als je alleen Vanilla hebt gespeeld. Alsje BC of later geinstalleerd hebt, dan werkt zo'n resurrection scroll niet. Je kan wel 10 dagen trial doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 22:11
Gisteren ingeschreven om mee te gaan op een raid. Helaas hebben ze de voorkeur gegeven aan een niet guildie. Van je guildies moet je het maar hebben. ;(

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Laatst online: 08-07 15:37
Gisteren een spoedberaad geweest in mijn guild, in verband met het enorm lage aantal raiders.
Paar highlights:
- géén hardcore raiding guild meer, te weinig animo op Earthen Ring
- in plaats van in trade te recruiten, proberen om andere guilds met ons te laten mergen, natuurlijk met goeie voorwaarden (kortere trial, geen application maken in sommige gevallen, ect)
- meer teamspirit in de guild! Alleen tijdens raid time word er gechat, voor de rest is het een dooie boel! Dus moet actiever worden om men geïnteresseerd te houden
- een andere raidleader, die meer voip gebruikt, ipv chat

Al en al een goeie meeting, kon in alle rust nieuwe hardware inbouwen en meeluisteren, was na een half uurtje in de raid klaar, kon gelukkig even uitzitten bij magmaw om de boel te installeren! :) en vervolgens weer vol te raiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05-2022
Wij hebben gister met de guild Realm First lvl25 gehaald :D

De strijd ging tussen ons en een casual horde guild met 700members , maar we waren zo slim geweest om alle raid content te laten staan zodat we gister als een gek gingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
HawVer schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:19:
Gisteren ingeschreven om mee te gaan op een raid. Helaas hebben ze de voorkeur gegeven aan een niet guildie. Van je guildies moet je het maar hebben. ;(
Lekker dan. Zou dan toch eens vragen wat het probleem is.

Als ik niet meemag van Hulkie is het tenminste altijd duidelijk waarom :P

Maar morgen wil ik wel weer mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
rodie83 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:34:
[...]

Lekker dan. Zou dan toch eens vragen wat het probleem is.

Als ik niet meemag van Hulkie is het tenminste altijd duidelijk waarom :P

Maar morgen wil ik wel weer mee!
Ik zou te weinig beschikbaar zijn. Ben altijd online op de raiddagen. Verder zou mijn tank gear niet goed genoeg zijn. Daarnaast zijn ze actief aan het recruiten voor een healer en een tank. Om die reden hebben ze een nieuwe healer meegenomen die alleen mee wou als hij een eigen tank mee mocht nemen. Ze willen wat nieuws proberen door een andere tank mee te nemen. Ik heb aangekondigd dat ze niet meer op mij hoeven te rekenen en dat ik enorm teleurgesteld ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:09
En dat is de reden waarom sommige guilds ten onder gaan aan hun eigen groei: op het moment dat er meer dan 10 sing-ups zijn gaan degenen die niet mee kan QQ-en.

Al zou ik een guild die je aan de kant zet voor een trial die moeilijk aan het doen is ook niet meer zo aardig vinden...

Aan je gear moet het niet liggen, 350 equipped is niks om je voor te schamen in normals, en ik zie ook niet hoe je dat hoger kunt krijgen zonder te raiden... Kunt nog een ring upgraden, maar als ik zo snel ff kijk, de rep- en craftable eipcs heb je al... Zelfs een BoE gekocht (of geloot :P )

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-07 16:08
Hmm in die gear moet je toch zeker wel een aantal bosses kunnen tanken. Wij doen alt raids waar mensen minder gegeared zijn (en dan de hele raid, dus geen compensatie door gegearde mains). Je kan nog wel wat upgrades krijgen uit heroics en qua gems / reforging kan je ook nog wel een beetje optimaliseren, maar dat zou de pret niet mogen drukken.

Maar goed, het tank dilemma; guilds doen altijd moeilijk als het om een raid tank gaat. Liefst willen ze tanks die 100% beschikbaar zijn en altijd online zijn. Meerdere tanks roteren vinden ze veels te eng. Dus ja, het zal altijd heel lastig zijn om daar tussen te komen.

Zelf heb ik het opgegeven en ben ik suf voor DPS gegaan. Ik tank nog steeds wel eens een alt run of tweede raid group, dus daar moet ik het van hebben. En natuurlijk heroics, maar dat is zo langzamerhand alweer zergfest aan het worden...

P.S. Zou trouwens nog even Mirror of Broken Images (http://www.wowhead.com/item=62471) halen bij Baradin Wardens. De mastery daarop is goddelijk voor een warrior en de on-use is handig voor gevechten met veel magical damage (breaths, AoE, Feud, etc).

[ Voor 12% gewijzigd door Morrar op 05-04-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:51

Grudgie

PSN: Grudgie7

Jullie kunnen nog beetje raiden, ik heb al weken niet meer geraid vanwege de signups, altijd te weinig. Word ik op laatst wel beetje moe van.

Heb keer meegemaakt waren er zo weinig signups dacht ik dat de raid niet doorging kijk ik later zijn ze aan het raiden.

Wel grappig though, tijdje daarvoor allemaal guildies zeuren en whinen over "Ja we kunnen nooit mee raiden enzo.. bla bla" denk ik dan sign dan up.. sommige wachten dan liever tot de volgende dag om te raiden.

Ik mag enorm blij zijn als wij 1x per raid raiden, terwijl progress van de raid wel erg goed is. Ben wel 1 van de betere healers in de guild.

Heb ook weinig trek om weer een nieuwe guild te zoeken eigenlijks, want sommige guilds raiden wel vaak alleen is progress zo laag dat je meer zit te wipen dan echt lekker zit te raiden. Vind beetje wipe niet erg maar heel veel :P of dat heel veel tacts niet weten is beetje je hele avond verpest.

Met de huidige guild hebben we dat niet zo, gelukkig, maar raiden we weer weinig. Achja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Tja Cataclysm maakt z'n naam waar op het gebied van raiden. Heel veel guilds zitten in de problemen nu, met name doordat 10 en 25 man dezelfde lock-out delen en dezelfde loot droppen. Je ziet nu een massale beweging naar 10 man guilds. Probleem met 10 man is echter dat je veel afhankelijker bent van spelers; je spelers moeten allemaal van redelijk niveau zijn (je kunt geen slackers dragen) en de raid setup is veel belangrijker (je moet bepaalde klasses hebben).

Daarom zie je dat heel veel 10 man guilds het gewoon slecht doen. Ook is raid content zeker nog wel een stapje moeilijker dan heroics (vooral voor healing en voor slechte DPSers), waardoor lang niet iedereen mee kan komen. Tot slot zijn sommige 10 man heroic modes slecht getuned en veel moeilijker dan de 25 man versies. Hierdoor zit er een plafond aan de progressie van 10 mans wat ook niet echt motiverend werkt.

Kortom; het zal nog wel even onrustig blijven vermoed ik qua guilds en raiden. Er zijn ook niet echt makkelijke oplossingen. Je kunt wel weer gaan recruiten, maar hoe meer mensen je op de bank hebt zitten, hoe meer gezeur er van komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:06:
Aan je gear moet het niet liggen, 350 equipped is niks om je voor te schamen in normals, en ik zie ook niet hoe je dat hoger kunt krijgen zonder te raiden... Kunt nog een ring upgraden, maar als ik zo snel ff kijk, de rep- en craftable eipcs heb je al... Zelfs een BoE gekocht (of geloot :P )
Dat ding gaat voor enorm veel weg op de AH. Ik heb hem in een BoT trashrun mogen looten. Daar is de vereiste dat BoE direct worden ge equiped. Daarnaast is ie ook gewoon lekker.
Morrar schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:07:
Hmm in die gear moet je toch zeker wel een aantal bosses kunnen tanken. Wij doen alt raids waar mensen minder gegeared zijn (en dan de hele raid, dus geen compensatie door gegearde mains). Je kan nog wel wat upgrades krijgen uit heroics en qua gems / reforging kan je ook nog wel een beetje optimaliseren, maar dat zou de pret niet mogen drukken.

Maar goed, het tank dilemma; guilds doen altijd moeilijk als het om een raid tank gaat. Liefst willen ze tanks die 100% beschikbaar zijn en altijd online zijn. Meerdere tanks roteren vinden ze veels te eng. Dus ja, het zal altijd heel lastig zijn om daar tussen te komen.
Het gaat hier om de eerste boss van BWD. Vooralsnog is die niet zo kritiek als het om tanken gaat.
Zelf heb ik het opgegeven en ben ik suf voor DPS gegaan. Ik tank nog steeds wel eens een alt run of tweede raid group, dus daar moet ik het van hebben. En natuurlijk heroics, maar dat is zo langzamerhand alweer zergfest aan het worden...

P.S. Zou trouwens nog even Mirror of Broken Images (http://www.wowhead.com/item=62471) halen bij Baradin Wardens. De mastery daarop is goddelijk voor een warrior en de on-use is handig voor gevechten met veel magical damage (breaths, AoE, Feud, etc).
Bedankt voor de tip. Alleen mijn rep schiet niet echt op met dailies. Hij staat zeker nog op mijn wensenlijst.

Ik ben misschien ook wat te mondig geweest de laatste tijd. O.a. kritiek gegeven op de MT dat hij helemaal geen mastery stackt. Sterker nog hij reforge mastery naar andere zaken. Er zijn mensen die wat dat betreft willen bijleren en sommige die niet tegen opbouwende kritiek kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Gisteren avond/ vannacht server first guild level 25 binnen, meteen maar even de after party in Orgrimmar gehouden. Iedereen die exalted met de guild was zat uiteraard op een Lion mount toen we binnen liepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Ondanks me slackness, gistere me 10k achievment punten gehaald !
Nu op naar de 11k

@ omega, moet je exalted zijn voor de lion ?

[ Voor 22% gewijzigd door Mektheb op 05-04-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
@ verhaal over signups,
Ik vind het maar grote onzin over dat iemand geen hele avond mag raiden, ik vind het juist wel lekker om een bepaalde boss te skippen, vooral als iemand anders gear nodig heeft. Kan ik mooi grinden of pvp doen.

*mompelt iets over ikke ikke ikke en de rest kan stikken instelling van menig raider*
Wat mij trouwens opvalt is dat vaak de dps aan het huilen is, terwijl de healers en tanks maar al te graag een avondje vrij willen (ivm open plekken voor healers en tanks)

Gelukkig willen ze rotations weer terugbrengen in mijn guild, kan ik ook nog wat gamen met vrienden tijdens raid avonden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wanneer komt nu eigenlijk die Patch 4.1? Deze maand nog of pas volgende maand ofzo.
Die Winged Guardian mount wordt dan toch ook losgelaten in de blizzstore? Die vind ik wel mooi namelijk :D

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Rakkerzero schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:45:
Wanneer komt nu eigenlijk die Patch 4.1? Deze maand nog of pas volgende maand ofzo.
Die Winged Guardian mount wordt dan toch ook losgelaten in de blizzstore? Die vind ik wel mooi namelijk :D
Volgens mij nog wel een weekje of 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373674

HawVer schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:56:
[...]

Ik zou te weinig beschikbaar zijn. Ben altijd online op de raiddagen. Verder zou mijn tank gear niet goed genoeg zijn.
Ik zou maar eens een stevig gesprek aangaan op vent. Je gear is ruim voldoende voor pre raiding. Misschien heb je weinig raid ervaring etc.. maar iedereen moet het leren.. en rocket science is dit niet hoor.

Zeker als ze actief op zoek zijn naar een tank is dit wel een beetje lomp. Maar als je guild niet echt een raiding guild is, zal ik als ik jou was gewoon ff lekker afwachten.. ze komen van een koude kermis terug na het raiden en dan moet je de kans pakken of gewoon zelfs een team opzetten. 1 tank en 2 of 3 goede healers vinden en je bent al bijna klaar. hoge dps is er zat te vinden.

maar kan mij je frustratie wel voorstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:33
Anoniem: 373674 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:45:
[...]

Ik zou maar eens een stevig gesprek aangaan op vent. Je gear is ruim voldoende voor pre raiding. Misschien heb je weinig raid ervaring etc.. maar iedereen moet het leren.. en rocket science is dit niet hoor.

Zeker als ze actief op zoek zijn naar een tank is dit wel een beetje lomp. Maar als je guild niet echt een raiding guild is, zal ik als ik jou was gewoon ff lekker afwachten.. ze komen van een koude kermis terug na het raiden en dan moet je de kans pakken of gewoon zelfs een team opzetten. 1 tank en 2 of 3 goede healers vinden en je bent al bijna klaar. hoge dps is er zat te vinden.

Hij zit in mijn guild ook, we zijn vrienden dus ik reageer ook maar ff.

Het grote probleem is dat er een hardcore groep is die samengaat, en als je met 1 van de personen botst dan gebruiken ze elk excuus om je maar niet mee te hoeven nemen.
Snor is een goede tank, maar toch willen ze hem niet mee.

En eigen team opzetten, hebben we geprobeerd, maar zijn te weinig healers die je voor langere tijd kan laten raiden.
:w @ Snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Laatst online: 22-09-2023
HawVer schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:56:
[...]

Ik zou te weinig beschikbaar zijn. Ben altijd online op de raiddagen. Verder zou mijn tank gear niet goed genoeg zijn. Daarnaast zijn ze actief aan het recruiten voor een healer en een tank. Om die reden hebben ze een nieuwe healer meegenomen die alleen mee wou als hij een eigen tank mee mocht nemen. Ze willen wat nieuws proberen door een andere tank mee te nemen. Ik heb aangekondigd dat ze niet meer op mij hoeven te rekenen en dat ik enorm teleurgesteld ben.
Hm, is het dan misschien niet tijd om een andere guild te zoeken (als je echt wilt gaan raiden)?

Ik weet niet welke verbintenis jij hebt met je guild natuurlijk, dus het is voor mij makkelijk backseat driving. Echter, ik zou zelf redelijk pissed zijn en daarna tot de conclusie komen dat het niet mijn guild is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y0urit
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-01-2024
Gisteravond in mijn guild (Circle of Blood, Alonsus) ook ineens 17 signups (voor 10m BWD) en de eerste mensen die beginnen te klagen dat ze nooit mee mogen. Het is een beetje dubbel. De ene kant zijn er de vaste mensen die altijd op komen dagen en hun waarde bewijzen in de raid. Het is dan lullig om die niet te belonen voor hun inzet.
Maar daarnaast is het ook frustrerend om wel altijd te signen en op te komen dagen op de juiste tijdstippen, maar geen kans te krijgen. Aan die kant heb ik ook wel eens gezeten.

Wordt overigens wel netjes opgelost door komende raid een stel nieuwe mensen en trials mee te nemen en anderen een avondje rust te geven.

Overigens zondag eerste kill op Magmaw en gisteravond een avondje lopen wipen op Omnotron. Geen moeilijke fight maar worden nog steeds domme fouten gemaakt. Gaat volgende keer wel neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06-2020

Vivaladen

SWC

Anoniem: 373674 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:45:
[...]

Had ik Hawver gisteren idd nog over gesproken en is een beetje jammer idd, die jongen doet gewoon zn best en zorgt dat ie zn spulletjes voor elkaar heeft en dan nog nodigen ze een onbekende uit :S en dan nog twijfelen of hij zn gear wel in orde heeft,probleem ligt imo niet bij hem maar bij de guild..

maareh kom maar lekker in de Down uurtjes op je alt bij ons spelen,is gezellie :D en je tank is ook altijd welkom hoor want we kunnen zowiezo nog wel wat Flag Carriers gebruiken voor de RBG groepen 3 en 4 :P
maar gaat lekker op Auchindoun gisteren lvl 12 geworden ondanks dat het best frustrerend was dat we opnieuw moesten beginnen gaat het lekker,ook nog 2 leuke achievements binnen gehaald: eentje voor het spelen van 1000 RBG's en eentje voor 100 RGB overwinningen dus gaat lekker..

met mn worgen warrior altje gaat ook alles lekker die is gisteren lvl 60 geworden dus dat ligt ook allemaal op schema haha
gelijk even de bijbehorende flight skills gekocht wat het lvlen weer verder versneld...op naar lvl 70 nu :D

@ mek : heb jij trouwens premade leader ervaring? heb nog een spotje voor je haha

The Stormwind Crusaders - Pyrewood Village

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Dat het lame is dat een guild een non-guildie verkiest boven een guildie, daar is geen twijfel over mogelijk. Als je gear in ieder geval raid ready is dan hoor je gewoon de kans te krijgen.

Alleen merk ik zelf ook wel, we hebben ook een vaste groep en daar is het vrij lastig om tussen te komen. We hebben nu geen keuze in verband met sign ups, maar voor progression kiezen we toch echt voor de standaardgroep. Zeker voor tanks en healers is het lastig om in de groep te komen. Onze twee tanks zijn er zo goed als elke week (vakanties/ziekte willen nog wel eens roet in het eten gooien ;)) en we hebben een raid ready back up tank. Voor hem is het best lastig om er tussen te komen. Nu zijn de twee vaste tanks beiden niet te beroerd om hun plek op te geven voor een avond om of op de bank te zitten of om mee te gaan als dps, dus hij pakt her en der de ervaring mee. Toch merk je het wel als je de vaste groep mee hebt en wanneer je mensen mee hebt die niet heel vaak meegaan.

Wij zitten wat dat betreft in de 'luxe positie', we hebben bijna altijd 2 tanks (afgelopen zondag toevallig een keer niet) en bijna altijd 3 healers. Ons probleem zit veelal in de dps spots. Actief recruiten doen we niet, want dan krijg je geheid dat we op een bepaald moment weer mensen moeten teleurstellen. We hebben een vaste groep raidcore en die krijgen altijd de voorkeur boven andere ranks. En daar zijn we ook duidelijk in. Overige spots worden gevuld met members en af en toe socials.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:09
y0urit schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:12:
Maar daarnaast is het ook frustrerend om wel altijd te signen en op te komen dagen op de juiste tijdstippen, maar geen kans te krijgen. Aan die kant heb ik ook wel eens gezeten.
Wat men dan bij ons doet is onthouden wie de vorige keer wel signde maar niet mee ging, die mogen dan de keer erop sowieso mee (mits ze weer signen natuurlijk, en mits je dan geen 9 melee DPS en een healer hebt of zo :P )

@ VivaLaDen: Maar 1/10 gewonnen? Dacht dat je zo'n goede PvPer was ;) :> Mijn eigen ervaringen zijn trouwens nog dramatischer, heb denk ik 1 of 2 van de 100 (niet-rated) gewonnen :X

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06-2020

Vivaladen

SWC

Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:31:
[...]
Wat men dan bij ons doet is onthouden wie de vorige keer wel signde maar niet mee ging, die mogen dan de keer erop sowieso mee (mits ze weer signen natuurlijk, en mits je dan geen 9 melee DPS en een healer hebt of zo :P )

@ VavaLaDen: Maar 1/10 gewonnen? Dacht dat je zo'n goede PvPer was ;) :> Mijn eigen ervaringen zijn trouwens nog dramatischer, heb denk ik 1 of 2 van de 100 (niet-rated) gewonnen :X
haha dat was ik ;) maar sinds de pally in de pre cata patch veranderd is het bagger haha heb alleen een aantal rbgtjes mee gedaan maar verder niet echt actief geweest daarin,ben meer vd world pvp :P

daarna een mage genaamd ogilvie gelvled maar dat voelde niet helemaal goed (geef melee de voorkeur) en nu druk met de warrior bezig om uiteindelijk mn mage weer te vervangen haha dus gaat lekker ;) was op mn pally maar prot gespecced of als FC te dienen maar ik vind de speelstijl vd pally niet zo leuk meer maar dat is iets persoonlijks, want onze hotshot healer/rbg leader kan juist weer veel beter overweg met zn pally (Yourboss)

ik sta geloof ik op de armory ook nog in mn LvL 60 pvp setje die ik gebruik tijdens het hordy jagen in het wild als ik even lijd aan lvling sickness :P maar de hoogtij dagen voor Viv zijn voorbij idd

[Editje:] denk dat als mn worgen warrior "Underdóg" 85 is en gegeared is dat ik het ook voornamelijk bij het organiseren van world pvp houd..daar ligt toch wel mn hart,wel jammer dat je nu zo een vijandelijke stad in kan vliegen met zn allen,was altijd wel leuk om met een verkennings groepje inclusief warlock naarbinnen te sluipen en een kamertje te zuiveren en daar de hele raidgroup in te summonen :P

[ Voor 12% gewijzigd door Vivaladen op 05-04-2011 12:41 ]

The Stormwind Crusaders - Pyrewood Village

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Vivaladen schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:38:
[...]
[Editje:] denk dat als mn worgen warrior "Underdóg" 85 is en gegeared is dat ik het ook voornamelijk bij het organiseren van world pvp houd..daar ligt toch wel mn hart,wel jammer dat je nu zo een vijandelijke stad in kan vliegen met zn allen,was altijd wel leuk om met een verkennings groepje inclusief warlock naarbinnen te sluipen en een kamertje te zuiveren en daar de hele raidgroup in te summonen :P
Nu gaat dat nog makkelijker en sneller (afgezien van het vliegen) met een guildperk.

Geen warlock nodig, en is velen malen sneller en handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
@ Viva ik heb wel wat ervaringen in leaden, alleen niet pvp wize :>

Maar het lijkt me nog steeds leuk een alt te levelen in je guild voor PvP puur.
Maar moet dat wel mogen :)

[ Voor 49% gewijzigd door Mektheb op 05-04-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Darkangle schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:49:
[...]

Nu gaat dat nog makkelijker en sneller (afgezien van het vliegen) met een guildperk.

Geen warlock nodig, en is velen malen sneller en handiger.
Het haalt de spanning weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@HawVer

je kan ook gewoon even wachten op 4.1 en dan die nieuwe hc dungeons gaan tanken. op deze manier bouw je wat credits op etc. wat ik er van gelezen heb schijnen die wel wat lastiger te worden dan de standaard dungeons. verder zie ik dat je nog geen BH raids gedaan hebt.. deze zijn echt heel simpel en duren max 10 min.

zorgen dat dps minimaal 10K doet op een boss dummy en dan is het zo gedaan. start anders gewoon hier mee en bouw het langzaam op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 11:17
Gisteren realm first guild level 25 gehaald (The Venture Co.).
Vanaf guild level 23 alle gespaarde dailies inleveren, en als een gek heroics grinden, aan het eind ook nog vier bazen BWD gedaan (Defense system gaf echt heel veel guild xp, volgens mij telde elk ventje apart).

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97326

Rynji schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:14:
Vanaf guild level 23 alle gespaarde dailies inleveren, en als een gek heroics grinden, aan het eind ook nog vier bazen BWD gedaan (Defense system gaf echt heel veel guild xp, volgens mij telde elk ventje apart).
Ah, je zit in VeX dus? Gefeliciteerd!

Zorgde voor flink wat trolling op trade chat... denk dat alle kindjes een beetje jaloers waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05-2022
Yup elke boss telt apart :)

Wij hadden na lvl23 heel Bastion/BWD/Conclave , ging lekker snel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 11:58
kowapanga schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:22:
Yup elke boss telt apart :)

Wij hadden na lvl23 heel Bastion/BWD/Conclave , ging lekker snel :P
Mja zo gaan wij em ook verliezen (vandaag), onze guild bestaat bijna volledig uit werkenden, overdag misschien max 6 man online ('s avonds 30+). De 2 concurrerende guilds hebben volgens mij veel meer studenten etc. en hadden 2+ 10-mans altgroepen raids op het menu staan voor vandaag :<

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Maar nogsteeds de vraag voor de lion moet je zeker exalted zijn met je guild ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 13-06 11:17
Ja klopt, exalted reputation met je guild (en 1500gold).

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06 12:26

bbc

Morrar schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:27:
Tja Cataclysm maakt z'n naam waar op het gebied van raiden. Heel veel guilds zitten in de problemen nu, met name doordat 10 en 25 man dezelfde lock-out delen en dezelfde loot droppen. Je ziet nu een massale beweging naar 10 man guilds. Probleem met 10 man is echter dat je veel afhankelijker bent van spelers; je spelers moeten allemaal van redelijk niveau zijn (je kunt geen slackers dragen) en de raid setup is veel belangrijker (je moet bepaalde klasses hebben).

Daarom zie je dat heel veel 10 man guilds het gewoon slecht doen. Ook is raid content zeker nog wel een stapje moeilijker dan heroics (vooral voor healing en voor slechte DPSers), waardoor lang niet iedereen mee kan komen. Tot slot zijn sommige 10 man heroic modes slecht getuned en veel moeilijker dan de 25 man versies. Hierdoor zit er een plafond aan de progressie van 10 mans wat ook niet echt motiverend werkt.

Kortom; het zal nog wel even onrustig blijven vermoed ik qua guilds en raiden. Er zijn ook niet echt makkelijke oplossingen. Je kunt wel weer gaan recruiten, maar hoe meer mensen je op de bank hebt zitten, hoe meer gezeur er van komt.
Bijzonder jammer :( Wij komen eigenlijk nooit aan 10 man voor een raid. In het weekend werd ik wel toevallig eruit gepikt om een BWD run te doen bij een andere guild. Zij waren slechts met 8 en hebben gewoon zitten zoeken met /who. Het was een beetje een komen en gaan anders hadden we magmaw zeker kunnen killen. Misschien dat ik aan de guild ook ga voorstellen om pug te gaan als er telkens een paar personen ontbreken bij de sing up. Er zullen wel voldoende vrijwilligers zijn om mee te gaan, alhoewel je dus liefst met guild wil gaan natuurlijk ...

Ik heb 2 jaar stil gelegen met wow. Bij die raid zag ik dat ze areas gingen markeren, wat bijzonder handig is voor tactics. De tank kreeg de triangle, square area voor hunter, cross voor dps en healers. Mijn vraag is, hoe doe je dit, is het een addon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Rynji schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:14:
Ja klopt, exalted reputation met je guild (en 1500gold).
ah verweg dus nog voor mij haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
bbc schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:21:
Ik heb 2 jaar stil gelegen met wow. Bij die raid zag ik dat ze areas gingen markeren, wat bijzonder handig is voor tactics. De tank kreeg de triangle, square area voor hunter, cross voor dps en healers. Mijn vraag is, hoe doe je dit, is het een addon?
YouTube: Cataclysm - Raid Markers

Edit: Link even aangepast naar de nieuwe graphics (zie ook onder :))

[ Voor 15% gewijzigd door Morrar op 05-04-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Laatst online: 06-07 22:45
[...]

Bijzonder jammer :( Wij komen eigenlijk nooit aan 10 man voor een raid. In het weekend werd ik wel toevallig eruit gepikt om een BWD run te doen bij een andere guild. Zij waren slechts met 8 en hebben gewoon zitten zoeken met /who. Het was een beetje een komen en gaan anders hadden we magmaw zeker kunnen killen. Misschien dat ik aan de guild ook ga voorstellen om pug te gaan als er telkens een paar personen ontbreken bij de sing up. Er zullen wel voldoende vrijwilligers zijn om mee te gaan, alhoewel je dus liefst met guild wil gaan natuurlijk ...

Als je 8 of 9 signups hebt, gewoon één of twee plekken puggen. Doen wij ook altijd met grp 2. Als er maar 4/5 zijn natuurlijk niet.

Dat zijn worldmarkers, zit gewoon in de blizzard tools die de raidleader krijgt, geen addon voor nodig. EDIT: zoals hierboven dus, maar het ziet er tegenwoordig flashier uit (niet meer een rookbom, maar zo)
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/wow.joystiq.com/media/2010/11/cata-new-raid-marker.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door DexterBelgium op 05-04-2011 15:32 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

[...]

Dat zit in de standaard blizzard raid-UI panel. Je hebt wel assist of leader rechten nodig in je raid om die te kunnen plaatsen.

QFT. Afgelopen zondag weer een main tank te weinig, waardoor Nefarian add control ineens weer onnodig moeilijk wordt. Met één main tank op Ony die dan in P3 de adds over zou nemen (zijn vaste taak), en een kitty die normaal Ony tankt tot de add tank vrij is en daarna DPS kan kom je er opeens één tekort. Nu heeft onze vaste setup godzijdank een hunter én een boomkin, maar zelfs met z'n tweeën kregen ze de adds gewoon niet altijd goed onder controle, zonder ze over de hele kamer te verspreiden, waardoor je P3 transition ineens onmogelijk wordt door OMGFIREEVERYWHERE :+

Halfus HC: liefst 3 tanks, anders 4 healers nodig. Chimaeron HC: liefst twee tanks en een DPS met taunt of 3 tanks. Nef normal: liefst 2 tanks en een feral met een halve tankspec (dus 3 tanks). Blizzard heeft gewoon de vertaling van 25m content naar 10m content verkeerd gedaan. Bijzonder frustrerend als je voordat een raid begint al weet dat bepaalde gevechten onmogelijk of heel moeilijk gaan zijn.

Ik heb niks tegen moeilijke encounters. Maar encounters waar je heel specifieke setups nodig hebt zijn gewoon kut in een guild waar je liever niet recruit omdat iedereen elkaar kent en je het liefst de content met elkaar wilt clearen. En dan hadden we nog mazzel dat wij een disc priest en een hunter hadden voor Lich King heroic... We're not quite as lucky this time...

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127642

-_-

Toch maar weer overgehaald door oude guildies om te gaan beginnen weer. Was wel humor, ze hadden zo dringend een rogue nodig dat ik 2 weken geleden getransffered ben op level 80, binnen 9 uur naar 85 gelevelled en nu "bijna" klaar met gearen:
Armory.
Mensen in die guild waren wel een beetje "wtf" maar goed. Draai nu toch al weer lekker mee, al paar keer naar Sinestra geweest met me blauwe dagger! (die gisteren dus vervangen is maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Binnen 9 uur van 80 naar 85?

Daar heb je vast wat hulp bij gehad dan... :o

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127642

Nee niet echt, gaat super super snel nu met heirloom cloak + head en guildperk voor exp boost en natuurlijk vol rested :)

84 naar 85 duurde nog het langst, zon 4.5 uur de rest was zo klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

helemaal eens. 25 man is voor de gemiddelde guild vaak echt niet bij elkaar te brengen en 10 man is lastig als je willekeurige mensen in de groep zet. Ik merk daarbij ook vooral dat een 10 man groep met 5-6 goede spelers en 4 spelers die hc's prima kunnen handelen, maar meer ook eigenlijk niet.. dat dit in de raids gewoon momenteel niet werkt.

Veel mensen hierzo zitten denk ik in goede/hele groede guilds en hebben die problemen niet of minder, maar ik merkt dat bij mijn guild mensen gewoon een beetje raid "moe/zat" zijn. persoonlijk ligt mijn focus ook nu even niet op raiden en wacht ik lekker tot 4.1. Lijkt mij dat Blizz echt wel iets aan deze situatie gaat doen. hetzij in de vorm van wat nerfs of hogere items die relatief makkelijker te halen zijn. laatst zag ik trouwens die Blog over raid progression en dit lijkt wel een herhaling van "zetten" met die blog "dungeons are hard" van 3 maanden terug ofzo :D... en hoe liep dat af ??? :D

Die "problemen" met specifieke raidgroepen etc. worden denk ik ook wat minder als het allemaal wat makkelijker wordt. Laat ze HC lekker moeilijker ipv makkelijker maken en daar ook gewoon meer tegenover zetten en breng de fun een beetje terug in normal raiden voor de wat "slechtere" guilds.

Laatst vroeg een pug tijdens een hc waarom er eigenlijk helemaal geen raids meer worden gemaakt in chat omdat hij dat toch wel erg vreemd vond. wel grappig want dit is echt een direkt gevolg van de hele discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
Blistimo schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:33:
[...]

Dat zit in de standaard blizzard raid-UI panel. Je hebt wel assist of leader rechten nodig in je raid om die te kunnen plaatsen.

[...]

QFT. Afgelopen zondag weer een main tank te weinig, waardoor Nefarian add control ineens weer onnodig moeilijk wordt. Met één main tank op Ony die dan in P3 de adds over zou nemen (zijn vaste taak), en een kitty die normaal Ony tankt tot de add tank vrij is en daarna DPS kan kom je er opeens één tekort. Nu heeft onze vaste setup godzijdank een hunter én een boomkin, maar zelfs met z'n tweeën kregen ze de adds gewoon niet altijd goed onder controle, zonder ze over de hele kamer te verspreiden, waardoor je P3 transition ineens onmogelijk wordt door OMGFIREEVERYWHERE :+

Halfus HC: liefst 3 tanks, anders 4 healers nodig. Chimaeron HC: liefst twee tanks en een DPS met taunt of 3 tanks. Nef normal: liefst 2 tanks en een feral met een halve tankspec (dus 3 tanks). Blizzard heeft gewoon de vertaling van 25m content naar 10m content verkeerd gedaan. Bijzonder frustrerend als je voordat een raid begint al weet dat bepaalde gevechten onmogelijk of heel moeilijk gaan zijn.

Ik heb niks tegen moeilijke encounters. Maar encounters waar je heel specifieke setups nodig hebt zijn gewoon kut in een guild waar je liever niet recruit omdat iedereen elkaar kent en je het liefst de content met elkaar wilt clearen. En dan hadden we nog mazzel dat wij een disc priest en een hunter hadden voor Lich King heroic... We're not quite as lucky this time...
toon volledige bericht
Wat te denken van specifieke tanks ook nog eens, wij hebben weeeeeken op Nef lopen wipen omdat onze warrior tank gewoon een slome aap is en wij geen andere shield-tanks hebben. Dus op een gegeven moment een hoop geQQ en besloten dat ik het maar probeer, paar keer verneukt maar na een keer of 3 hadden we een kill. De healer heeft zichzelf echt compleet oom moeten blazen en 5-10 sec voor de kill ging ik nog dood ook maar we hebben het wel gered.
Vorige week nog 2 avonden fftjes een uurtje geholpen, die blocktank weer op de adds, en ja hoor, wipe wipe wipe wipe.

Wel 3x makkelijker te healen maarja bij veel figths is 1 specifieke persoon de make or break... en DAT is wat ik zo W$(*#($% irritant van 10mans vind.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y0urit
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-01-2024
In cata heb ik nog geen 25m raids gedaan, maar het klinkt alsof die wat meer ruimte voor compensatie bieden.
Gisteravond op Omnotron 10m zag ik het keer op keer gebeuren. Komen die slimes op een healer af en die blijft gewoon staan.. Je ziet het gewoon weer fout gaan. En als dr eenmaal een healer down is weet je eigenlijk wel dat het al gebeurd is.. Enorm frustrerend inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
y0urit schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:50:
In cata heb ik nog geen 25m raids gedaan, maar het klinkt alsof die wat meer ruimte voor compensatie bieden.
Gisteravond op Omnotron 10m zag ik het keer op keer gebeuren. Komen die slimes op een healer af en die blijft gewoon staan.. Je ziet het gewoon weer fout gaan. En als dr eenmaal een healer down is weet je eigenlijk wel dat het al gebeurd is.. Enorm frustrerend inderdaad.
Jep er is gewoon op alle vlakken iets meer ruimte. Een extra tank gebruiken kost niet eens 20% van je dps, op Nef 10 merkte ik ook dat de healers het veel moeilijker hadden iedereen up te houden en vooral de tanks: veel tank dmg, en 2 tanks moeten voor ph1 ver uit elkaar staan. Da's net wat makkelijker als je wat meer healing overlap hebt.

Maar ondanks alles vind ik zelf toch 10 mans leuker raiden. Iets persoonlijker ofzo, weet het niet, ook al is het ietsje moeilijker.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

y0urit schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:50:
Ik meen dat het Tun is, jaren resto druid gespeeld bij Ensidia, die daar na een paar weken expansion een in mijn ogen juiste discussie op het forum heeft gevoerd over de verschillen tussen 25m en 10m HC raiding. Hij wilde aan de orde stellen dat de stelling van Blizzard dat 25m raids beter rewarded moeten worden feitelijk onjuist is. Ik moet zeggen dat de feiten die nu op tafel liggen zijn stelling onderbouwen; over het algemeen zijn 10m raids onvergeeflijker, en belangrijker nog: er liggen meer verantwoordelijkheden bij dezelfde persoon, zeker in een 10m groep met beperkte setup. Het is bij ons al wel eens voorgekomen dat de resto shaman op Halfus zowel één van de drie tanks in leven moest houden als de Shadow Nova moest interrupten. Ik geef 't je te doen.

Nu wil ik zeker niet gaan bedicussieren dat 10m HCs dezelfde rewards zouden moeten geven, maar dat er ergens iets scheef getrokken is in de balans tussen 10m en 25m HC raids. Er is een reden dat het zo lang geduurd heeft voor Sinestra 10 HC neer lag.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-06 15:56
Nog een reden dat 10M vaak lastiger dan 25M:

Interupts.
Maloriak pre-nerf (casting time van Summon adds) was ERG lastig also solo-responsible for interrupts, zeker zonder Curse of Tongues of vergelijkbare debuff.

(we hadden een 2e dedicated interrupter voor de Arcane Storm).

Op 25 man kun je 2 of 3 interrupters per taak assignen wat het dus 'zekerder' maakt dat een spell er niet door komt.

Zelfde geldt voor de Arcane Annihilators op Omnotron en basically elke te interrupten boss-spell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is er een manier om te zien wanneer of waar er een leuke shield quest reward of drop mogelijk is?

Ik ben nu bezig met de quest Wowhead - Seeds of their demise waar een shield dropt waar intellect op zit, heb ik niet nodig maar het verschil in armor met mijn saronite defender is enorm.

Maargoed bij de quest is ook een reward voor de feet, en die is ook ietsje beter dan wat ik nu heb. Maar een shield is volgens mij wel zeldzaam, maar nog meer paladin gear kan ik eigenlijk niet aan :) hehe loop al in een intelligent broekje rond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
Anoniem: 295814 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 17:50:
is er een manier om te zien wanneer of waar er een leuke shield quest reward of drop mogelijk is?
http://www.wowhead.com/it...nle=272;cr=18;crs=1;crv=0

Alle shields van level 272+ die je van een quest kan krijgen.

Als je de pally shields er uit wilt laten:

http://www.wowhead.com/it...;cr=18:23;crs=1:3;crv=0:0

edit: ilevel verlaagd van 300 naar 272 omdat het shield wat je linkt dat ilvl heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door bazkar op 05-04-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-07 18:20
Anoniem: 295814 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 17:50:

Ik ben nu bezig met de quest Wowhead - Seeds of their demise waar een shield dropt waar intellect op zit, heb ik niet nodig maar het verschil in armor met mijn saronite defender is enorm.

Maargoed bij de quest is ook een reward voor de feet, en die is ook ietsje beter dan wat ik nu heb. Maar een shield is volgens mij wel zeldzaam, maar nog meer paladin gear kan ik eigenlijk niet aan :) hehe loop al in een intelligent broekje rond :)
Filtertje: http://www.wowhead.com/it...:18;crs=3:1;crv=0:0#0-2+1

*edit* spuit 11 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
Phear my wowhead-fu ;-)

OT:

Wellicht handig om even alle andere drops er ook bij te pakken als je wilt weten wat er hoe vaak van quests dropt:

http://www.wowhead.com/it...;crs=1:3:3;crv=0:0:0;gb=1

Edit: even echt ALLES gepakt. Kijk wel uit, hier zitten dus ook DPS items tussen. Die er ook nog uitfilteren is ERG moeilijk :)

[ Voor 59% gewijzigd door bazkar op 05-04-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat ik the bears up there dan nog niet tegen ben gekomen :? Heb wel al wat inferno's afgeslacht. Ga ik die quest eerst proberen voor ik die belliberries inlever. kan ik altijd nog gaan voor de paladin shield

thanks voor de link. Rewarded by a quest :) duh :) ik ben dom. Maar hij stond wel redelijk onderaan in het rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Rynji schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:14:
Hey Rynji, jij ook hier. Ik heb het voor mezelf maar even opgenomen: YouTube: Veneficus Ex server first level 25 guild on EU - The Venture Co

Ik heb overigens meer dan een uur video, en we hebben dankzij een van de officers de audio van de hele avond van vlak voor 25 tot het einde van ons orgrimmar avontuur.

En C0mm0n3r, wie ben jij op TVC?
porn* schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:24:
[...]
Mja zo gaan wij em ook verliezen (vandaag), onze guild bestaat bijna volledig uit werkenden, overdag misschien max 6 man online ('s avonds 30+). De 2 concurrerende guilds hebben volgens mij veel meer studenten etc. en hadden 2+ 10-mans altgroepen raids op het menu staan voor vandaag :<
Tja wij hebben ook erg veel werkenden, maar een flink aantal had een vrije (mid)dag geneomen. Daarnaast een paar dagen voorbereiding. Sommigen zoals ondergetekende hadden 4 levels 85 met 25 tol barad dailies en TH dailies klaarstaan voor een leuke headstart. Vanaf 3 uur 's nachts zijn er non stop een wisselend aantal teams in heroics op pad geweest en qua raids hebben we alleen de bosses gedaan waarvoor we niet al te veel trash door hoeften. Omnotron 25 was natuurlijk de killer: was iets van 8%!

En wat betreft de discussie over 10 en 25 mans. Mijn guild (Veneficus Ex - TVC dus) heeft al eind WotLK besloten om 25 mans te blijven. Dat heeft wel aardig wat progress in het begin gekost door de gebruikelijke onrust bij een nieuwe expansion. Gevecht geleerd en 4 man vertrekken om een 10 mans raiding guild te beginnen etc... Maar het lijkt erop dat we nu een leuk team hebben die allemaal 25 mans willen doen, dus laat de heroics maar beginnen.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 63072 op 05-04-2011 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-07 18:20
bazkar schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 18:07:
Edit: even echt ALLES gepakt. Kijk wel uit, hier zitten dus ook DPS items tussen. Die er ook nog uitfilteren is ERG moeilijk :)
Hoezo dat? Gewoon crit=0 en haste=0 toevoegen.
Je was ook relics vergeten. :P

Ph34r my w0wh34|> 5K1LLz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228929

Ik zit nu twee weken in mijn nieuwe guild, eerste week wat Heroics gedaan en mijn gear + talents op orde gekregen en deze week raiden. Normaal gesprokken hadden ze al twee tanks maar omdat we een healer te kort kwamen heeft de tank zijn healer alt gebruikt om door te kunnen raiden. Daarnaast kon ik prima laten zien wat ik als nieuwe tank in de guild kon doen.

In een anderhalve avond tijd zijn we door BWD en BoT geknald. Alle bosses in 1 of 2 keer neer dus dat ging wel lekker. Zelfs Cho’gall ging in twee keer neer terwijl ik dit voor het eerst deed. Ook Al’ Akir was geen probleem voor ons. Het enige wat nog op mijn lijstje stond was Nef.

Helaas had te guild twee nieuwe dps en een healer gevonden en werden helaas boven mij verkozen om mee te gaan. Ik werd nog wel gevraagd on-line te blijven voor back-up, maar dat kwam er helaas niet van. Nu moet ik tenminste weer twee weken wachten voor een kans aangezien we volgende week Heroic raids gaan doen. En vanwege mijn gear zit ik daar ook niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94605

bazkar schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 17:45:
Nog een reden dat 10M vaak lastiger dan 25M:

Interupts.
Maloriak pre-nerf (casting time van Summon adds) was ERG lastig also solo-responsible for interrupts, zeker zonder Curse of Tongues of vergelijkbare debuff.

(we hadden een 2e dedicated interrupter voor de Arcane Storm).

Op 25 man kun je 2 of 3 interrupters per taak assignen wat het dus 'zekerder' maakt dat een spell er niet door komt.

Zelfde geldt voor de Arcane Annihilators op Omnotron en basically elke te interrupten boss-spell
Nefarion p2 is een beter voorbeeld. Op de drie platforms moet je een interrupter hebben met korte cooldown die niet mist anders is het gewoon een wipe.

Het lastige met Maloriak en meerdere interrupters is dat per ongeluk geinterrupt kan worden terwijl het niet de bedoeling is. Daarom is het beter om voor de aoe en de adds een aparte interrupter te hebben. Maar dan moeten het wel goede spelers zijn en geen slapers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is niet met ieder gilde slecht gesteld met raiden. Wij zijn dan geen top gilde que progress maar onze 10 man en 25 man raiden iedere nog steeds week en over het algemeen zijn alle raiders tevreden. We hebben in het begin veel gerecruit maar zitten nu op het punt dat we alle nieuwe aanvragen meteen afwijzen. Onze 10 man is 12/12 en 8/13. De 25 man is 11/12 en 1/13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blistimo schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:33:
[...]

Halfus HC is nu te doen met 2 tanks en 3 healers als er goed gebruik wordt gemaakt van de tank/raid cooldowns. Maar paladin tanks hebben het makkelijker op deze boss. Bubble verwijderd de stacks en HoP verwijderd de stacks op de andere tank. Pre-nerf was het onmogelijk met 2 tanks.

Chimaeron HS is te doen met 2 tanks. Wij doen eigenlijk niet anders. De breaks kunnen met raid/tank cooldowns worden opgevangen. Het probleem is dat p2 veel te afhankelijk is van geluk. Wij hebben nu al een paar keer gehad dat de twee tanks geen dodge/block hadden en dus bijna meteen dood gingen. Je doet dan alles goed maar het is gewoon onmogelijk om te winnen.

Atramedes HC is ook zo leuk. Normaal gesproken is het goed te doen. Maar als in p2 het vuur boven op de kiter spawned dan is deze bijna altijd dood, zelfs als je al rent. Volgens mij moet het vuur altijd op 10 yards moeten spawnen.

Wij hebben gisteren onze eerste tries gehad op Al'akir HC. Dit gevecht is zo random dat je volgens mij combinaties hebt waarbij je geen kans hebt. Een voorbeeld. Ik was tank en moest voor de bewegende muur naar het einde van het platform lopen. Hiervoor moest ik over het ijs heen. Damage voor afstand van boss + ijs is ongeveer 45k per second. Cooldown voor deze damage. Door gat in de muur en nu snel terug naar boss. Terug over het ijs, BoF + cooldown loopt nog een paar seconden. Boss cast knockback terwijl ik op het ijs ben, game over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Gisteren definitief de guild verlaten na een heftige discussie. Ze weten hoe ik tank en daar was niets mis mee maar ze willen naast mij ook andere mensen beschikbaar hebben. Op zich niets mis mee, alleen de manier waarop en eerdere ervaringen hebben mij doen besluiten om met mijn main de guild te verlaten. Zeker toen ik hoorde dat als ik om die reden de guild wil verlaten dat ik dat dan vooral moest doen. Dus nu maar op zoek naar iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
Anoniem: 94605 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:56:
[...]

Wij hebben gisteren onze eerste tries gehad op Al'akir HC. Dit gevecht is zo random dat je volgens mij combinaties hebt waarbij je geen kans hebt. Een voorbeeld. Ik was tank en moest voor de bewegende muur naar het einde van het platform lopen. Hiervoor moest ik over het ijs heen. Damage voor afstand van boss + ijs is ongeveer 45k per second. Cooldown voor deze damage. Door gat in de muur en nu snel terug naar boss. Terug over het ijs, BoF + cooldown loopt nog een paar seconden. Boss cast knockback terwijl ik op het ijs ben, game over.
Dat heb je op normal toch ook (zonder de enorme dmg dan :+ ), is als tank toch meer een kwestie van de knockback timen met de aankomende tornado wall? Als je wat meer kunt moven (=geen 6+ mensen links rechts van je, als het goed is staat iedereen spreaded) moet dat geen punt zijn.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-07 16:59
Nu wil ik zeker niet gaan bedicussieren dat 10m HCs dezelfde rewards zouden moeten geven, maar dat er ergens iets scheef getrokken is in de balans tussen 10m en 25m HC raids. Er is een reden dat het zo lang geduurd heeft voor Sinestra 10 HC neer lag.
Het zijn vooral balans verschillen merk ik, blizzard slaagt er gewoon niet in om content goed af te stemmen op class balans in 10 mans en het verschillen van de omgeving op 25 mans, waardoor je soms gevechten hebt die verhoudingsgewijs moeilijker zijn op een van de 2 (tot nu toe vind ik persoonlijk 10 mans wat makkelijker, maar dat zal wel per persoon verschillend zijn)

Overigens vrees ik dat ik zelf weinig keus heb, 25 man lijkt toch steeds moeilijker samen te houden zijn, ons guild heeft de 40 naar 25 man switch overleefd maar de 25 naar 10 man die blizzard nu enigzins afdwingt maakt het een stuk moeilijker om mensen te binden aan 25 en dus effectief staat onze progressie nu stil :S

[ Voor 3% gewijzigd door blouweKip op 06-04-2011 09:46 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Het enige wat je nog van 25 man kan verwachten is een hogere kans op je loot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Zhalix schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:00:
Het enige wat je nog van 25 man kan verwachten is een hogere kans op je loot.
En meer Valour points per boss. En een factor 5 meer gold per boss. En procentueel meer loot per persoon in de raid. En minder vroege disenchants omdat je iedere soort loot wel aan iemand kwijt kunt, hoewel dat uiteraard met de tijd altijd toe zal nemen. Maar in 10m kun je op je eerste boss kill soms al al je loot disenchanten.

En het enige argument dat daar nu tegenover staat is dat 25m raids lastiger te organiseren zijn. Maar daar blijven volgens mij net zoveel personen verantwoordelijk voor. Je kunt mij niet wijs maken dat er 25 man bezig zijn met de organisatie van een 25m raid.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Daar heb je dan ook al een probleem van het 25 man raiden. De beloning voor het 25 man raiden is zo goed als weg, in de zin van betere loot. Dat is wat de meesten willen. En de 20 extra conquest points zal de meeste niet eens opvallen, veel spelers kijken niet naar het totaalplaatje.

En je zegt eigenlijk al wat een ander probleem is met 25 man raiden, op 10 man heb je zeg maar, 3-4 man voor het organiseren (lead, tank, heal, dps), dus een aanspreekpunt per 2-3 personen.

Op 25 man is dit vaak 4-5 man (lead, tank, heal, range, melee), dus een aanspreekpunt per 5-6 man, in de raid.

Daar buiten is het vaak nog veel meer raid members, dus de omvang is veel groter, wat het moeilijker maakt om alles draaiend te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door ItMeAedri op 06-04-2011 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Zowel 10 als 25 man heeft inderdaad zijn voordelen. Het grootste voordeel van 25mans is volgens mij dat er iets meer ruimte is om slackers op te vangen. Het grootste voordeel van 10mans is volgens mij dat het gewoon makkelijker is om 10 man op de been te krijgen.

Gister helemaal geen WoW voor mij, vanavond waarschijnlijk weer niet, maar morgen hoop ik toch weer een raidje te doen!

Een altje in onze guild (oude raider van ons in Vanilla) speelt met zijn main in een betere guild dan wij op een andere server. Die heeft het bij ChoGall 10mans over DPS rond de 18-20k. Is dat reëel? Ze zitten natuurlijk iets beter in de gear, maar wij zitten tussen de 10-15k dps op dat gevecht, lijkt me te veel verschillen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-03 12:59
Zhalix schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:13:
En je zegt eigenlijk al wat een ander probleem is met 25 man raiden, op 10 man heb je zeg maar, 3-4 man voor het organiseren (lead, tank, heal, dps), dus een aanspreekpunt per 2-3 personen.

Op 25 man is dit vaak 4-5 man (lead, tank, heal, range, melee), dus een aanspreekpunt per 5-6 man, in de raid.
Bij ons wordt zowel de 10 man als 25 man geleid door 1 persoon, wie er op dat moment ook voor beschikbaar is, zo hebben we een paar raid leiders maar daarvan is er altijd maar 1 actief.

Wat betreft progress gaat het in de huidige guild erg traag. waar ik in m'n vorige guild nog wereld rank 296 gehaald heb met ICC 25 HC en Hallion 25 HC komen in de huidige guild al weken niet voorbij maloriak 25 HC. Oude maten van de vorige guild hebben van de week de content gecleared :|

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
DrFlash schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:21:
[...]

Bij ons wordt zowel de 10 man als 25 man geleid door 1 persoon, wie er op dat moment ook voor beschikbaar is, zo hebben we een paar raid leiders maar daarvan is er altijd maar 1 actief.

Wat betreft progress gaat het in de huidige guild erg traag. waar ik in m'n vorige guild nog wereld rank 296 gehaald heb met ICC 25 HC en Hallion 25 HC komen in de huidige guild al weken niet voorbij maloriak 25 HC. Oude maten van de vorige guild hebben van de week de content gecleared :|
Als hij het voorbereidend werk in zijn eentje doet, vind ik dat knap! Recruitment, forum administration, tank assignments, heal assignments, DPS een plek geven bij bepaalde encounters, beste raid setup... Is wel mogelijk, maar alleen als je een vaste groep heb.

Als je het hebt over de raid leading zelf, daar gaat toch nog voorbereiding vooraf overheen, wat dus door 4-5 officers gebeurd, op 25 man.

[ Voor 10% gewijzigd door ItMeAedri op 06-04-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Hoeveel werk/ voorbereiding een raid leaden nu echt met zich meebrengt is compleet afhankelijk van wat voor een guild je hebt. Ik durf te wedden dat een overgroot deel van de guilds vrijwel 0 effort in voorbereiding vergen van een raidleader. Je moet vooral iemand hebben die duidelijk kan communiceren tijdens de raid. Iemand die inzicht heeft in andere classes en het overzicht bewaart.
Verder zijn alle zaken naar mijn mening eigen verantwoordelijkheid van de raiders.

Dat is ook hoe we het nu doen (wij hebben alleen in 10man vaak al 4 kapiteins aan boord ;)), vroeger toen ik nog 25mans leadde in een andere guild moest ik inderdaad meer oppas spelen en dingen voorkauwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hulkie schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:19:
Die heeft het bij ChoGall 10mans over DPS rond de 18-20k. Is dat reëel? Ze zitten natuurlijk iets beter in de gear, maar wij zitten tussen de 10-15k dps op dat gevecht, lijkt me te veel verschillen!
zou wel kunnen. met perfecte gear en goed gebruik van alle potions etc. schiet je dps omhoog. EJ geeft per class ook de max dps aan in bepaalde gear (die zelfs 23k of hoger zijn), maar dit zijn wel theoretische waarde die in de pratijk vaaklastig haalbaar zijn omdat je toch altijd net ff moet interrupten, wegrenenn etc.

maar ach.. mocht die "stoer" willen doen lekker belangrijk toch. mocht je goed zijn in pvp.. daag hem gewoon een keer uit en smack hem flink neer :P.... haha en dan op youtube zetten :D... wie is the "loser" dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
Anoniem: 94605 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:37:
[...]

Nefarion p2 is een beter voorbeeld. Op de drie platforms moet je een interrupter hebben met korte cooldown die niet mist anders is het gewoon een wipe.

Het lastige met Maloriak en meerdere interrupters is dat per ongeluk geinterrupt kan worden terwijl het niet de bedoeling is. Daarom is het beter om voor de aoe en de adds een aparte interrupter te hebben. Maar dan moeten het wel goede spelers zijn en geen slapers.
Als iedere interrupter weet welke casts wel en niet te interrupten is er an sich geen probleem (gewoon de arcanes altijd asap, en de adds summon allemaal behalve de 2e cast uit de 1e blue/red phase en beide casts uit de 2e blue/red phase.

Enige wat ik merk is dat het lijkt alsof interrupts soms 'gedelayed' worden tot de spreuk erna, wat erg vervelend is. Geen idee of dit lag is of iets anders...

Nef is mijn guild nog niet, we zijn nog aan het wipen op Chimaeron. Atramedes en Maloriak zijn dus wel down. 7/12 totaal.

[ Voor 8% gewijzigd door bazkar op 06-04-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
Skizzik0 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:02:
[...]

Hoezo dat? Gewoon crit=0 en haste=0 toevoegen.
Je was ook relics vergeten. :P

Ph34r my w0wh34|> 5K1LLz :P
Een warrior tank (waar het hier om ging omdat de initiele vraag over een shield ging) gebruikt volgens mij geen relics ;)
True m.b.t. de haste en crit overigens. Realiseerde me even niet dat de wapens er inderdaad niet bijzaten, omdat sommige tanking weapons best wel crit of haste kunnen hebben (d.w.z. het is erg lastig een goed tanking weapon te krijgen dus zie je vaak pre-heroic tanks met dps weapons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad een tank, maar als crit echt niet goed is dan moet ik misschien beter op mijn gear letten :)
Ik krijg helaas niet veel voor elkaar met alleen af en toe iets dat dropt met een beetje mastery erop. Ah well, ben nog aan het levelen, komt goed. Maar dat shield was ik echt benieuwd naar, aangezien die saronite defender echt wel een beetje een last begint te worden :) kan er bijna een 2H axe voor in de plaats zetten zo weinig voegt dat ding toe :).

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 295814 op 06-04-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15813

hulkie schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:19:
Een altje in onze guild (oude raider van ons in Vanilla) speelt met zijn main in een betere guild dan wij op een andere server. Die heeft het bij ChoGall 10mans over DPS rond de 18-20k. Is dat reëel? Ze zitten natuurlijk iets beter in de gear, maar wij zitten tussen de 10-15k dps op dat gevecht, lijkt me te veel verschillen!
Zo veel factoren in dit gevecht dat je dps kunnen bepalen.
Wie doet de ads , hoe vaak wordt je gemc'd. Hoe kom je uit met ads. Moet je dps in houden ?

Wij waren van de week op 10 mans met alts. Ik als feral druid enigste melee. dus lekker door tunnelen op de boss. Maar aangezien we hem te snel aan het burnen waaren. En hij al p2 in ging voor we de 3e set kleine ads neer hadden. Gewoon gestopt met dps op chogal en maar met me mushrooms ads op gaan blazen.
Uiteindelijk eindigde ik als top dps op 15k dps. Als ik door zou kunnen tunnelen zou ik denk ik de 17-18 wel halen. De eerste try zat ik maar op 13k tot aan de whipe , puur alleen omdat Cho'gal een oogje op me had met mc's.

Ik zie in onze main 25 mans runs de dps van 13k tot 21k gaan en in de 10 mans groep van 16 tot 22k.
Let wel dit zijn beide 5/13 & 7/13 hc groepen. dus de gear zit wel goed.

Over het 10 mans vs 25 mans.
Uiteraard het organiseren van 25 mans is een stuk lastiger dan 10 mans.
Maar het is zo fight afhankelijk wat moeilijker is.
Doe alakir maar eens op 10 mans en dan op 25 mans.
Atra hc , denk dat 10 man ook makkelijker is , ook weer in verband met plaats en movement.
Maloriak hc , black phase stuk lastiger op 25 mans ivm plaats. Red phase lastiger op 10 mans.
Chim hc , daar zal 25 mans wel een stuk makkelijker zijn dan 10 mans.
Nef ( Healing point of view) Ik solo heal de nef tank op 25 mans. en regen mana. Om vervolgens op de pilars me mana er door heen te stoken. Op 10 mans solo heal nef tank + raid na crackle , om vervolgens op de pilars mana te regennen. Dus het lastigere punt zit op een andere plek, denk dat er hier niet echt een groot verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Ik ben nog steeds in doubt of ik het nieuwe systeem van reforgen nou juist plezierig vind of niet. Het is enerzijds plezierig dat je op bepaalde stukken gear even wat kan wegahlen en wat functionelers kan tergzetten, aan de andere kant merk ik dat om je gear te perfectioneren je eigenlijk de godganse tijd alles aan het reforgen bent om de meest ideale balans te vinden. Met als allergrootse nadeel dat bij elke upgrade alles opnieuw mag reforgen.

Met mijn druid is het constant de truc om op die 17% hitrating te blijven zitten en dat vraagt constant reforge naar spirit tot je aan de cap zit, dan reforgen naar haste. Heb je het eindelijk goed, krijg je een upgrade, vlieg je weer te ver over die 17% heen en wil je het overschot weer in iets functionelers reforgen. Dat lukt natuurlijk nooit precies met 1 item reforgen, dus moet je wéér je hele gearset onder de loep nemen.

Zijn er voor balance druids goede calcs te vinden die het een en ander voor je uit kunnen rekenen wat het meest ideaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Zhalix schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:13:
Daar heb je dan ook al een probleem van het 25 man raiden. De beloning voor het 25 man raiden is zo goed als weg, in de zin van betere loot. Dat is wat de meesten willen. En de 20 extra conquest points zal de meeste niet eens opvallen, veel spelers kijken niet naar het totaalplaatje.
[..]
In zekere zin is het Blizzard nog gelukt ook, om 25m raids beter te belonen dan 10m raids, door de moeilijkheidsgraad van 10m tov 25m :+

En wat betreft de organisatiemoeilijkheid hangt het heel erg van de guild af waar je in speelt. Ik durf te wedden dat raid leaders van cutting edge guilds minder te doen hebben dan van een, zeg maar, random bij elkaar gerecruit zooitje mensen die nog maar een maand of 3 bestaan.

Als je al een tijdje met elkaar raid(t/et :?) heb je steeds minder organisatie nodig. Op een gegeven moment wordt het een soort van vast ritueel wie waar gaat staan op een fight waar je goede spread nodig hebt, zoals Chimaeron. Sommige mensen staan altijd links van de boss, anderen juist weer aan de andere kant. Bij ons gaat dat al bijna vanzelf. Ik sta bij bijna elke fight aan de rechterkant van de boss als er gespread moet worden (Chimaeron, Maloriak blue phases, Al' Akir, maar bij Valiona ga ik dan weer aan de andere kant staan... maar wel consequent met dezelfde mensen die altijd bij me in de buurt staan :P)

Guilds die nog niet zo lang met elkaar raiden of vaak in een andere samenstelling zullen wat meer organisatie vragen wat healer verdeling en dergelijke betreft. Maar ik denk dat het verschil veel minder afhangt van 10m of 25m raids.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Anoniem: 373674 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:38:
[...]

zou wel kunnen. met perfecte gear en goed gebruik van alle potions etc. schiet je dps omhoog. EJ geeft per class ook de max dps aan in bepaalde gear (die zelfs 23k of hoger zijn), maar dit zijn wel theoretische waarde die in de pratijk vaaklastig haalbaar zijn omdat je toch altijd net ff moet interrupten, wegrenenn etc.

maar ach.. mocht die "stoer" willen doen lekker belangrijk toch. mocht je goed zijn in pvp.. daag hem gewoon een keer uit en smack hem flink neer :P.... haha en dan op youtube zetten :D... wie is the "loser" dan
Hij bedoelt het niet als flame, ik ben gewoon op zoek naar extra informatie en een goede benchmark. Die baas moet namelijk gewoon snel dood. Hij speelt met een aantal ex raiders van top10 guilds, en dat doen wij niet. Maar we hebben wel goede spelers…

@ Wazig: thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hulkie schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:29:
[...]

Hij bedoelt het niet als flame, ik ben gewoon op zoek naar extra informatie en een goede benchmark. Die baas moet namelijk gewoon snel dood. Hij speelt met een aantal ex raiders van top10 guilds, en dat doen wij niet. Maar we hebben wel goede spelers…

oh ok :D.. ik dacht dat het een typisch gevalle'tje van stoer doen was :P.. np

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ hulkie.
Als je wilt vergelijken kun je het beste een beetje op Wol rond neuzen.
Kun vrij goed zien hoe andere guilds het doen en welke classes op welke gevechten hoog staan.
Probeer dan wel een guild te zoeken die kwa progress een beetje gelijk is of net iets verder.

doen jullie Cho'gal trouwnes met 2 of 3 healers ? maakt ook een nogal groot verschil.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 15813 op 06-04-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Nou gistere toch maar de guild geleaved, en me eigen oude guild gejoined weer ( was gm )
Casual playing gaan we dus in, en verder zien we wel waar het schip strand ze raiden om 20:00 dat is voor mij wel te halen helaas met me oude guild waar ik het altijd naar me zin had om 19:00 ga ik niet redden.

Maar goed Cataclysm is voor mij geen echt raiden meer, meer tijds vermaak met vrienden :)
En denk dit de laatste uitbreiding gaat worden voor me :<, al heb ik dat in WOTLK ook gezegtt.
Maar beviel die me nog aardig :P ondanks dat Wotlk altijd kritiek kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
hulkie schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:29:
[...]

Hangt nog wel het meeste af van de tactiek die je gebruikt; waar tank je Cho'gall en moet je adds dpssen of interrupten. Als je niet hoeft te moven en ook geen adds of interrupts hoeft te doen, tja, dan moet je in volle epics wel zeker 18k dps kunnen doen, elke class, de meeste mensen zouden zeker 20 moeten kunnen halen. Moet je wel andere dingen doen, tja, daar ga je dan :)

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rodie. ff inlogen in battle.net wil nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Anoniem: 15813 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:02:
Rodie. ff inlogen in battle.net wil nog wel eens helpen.
Gedaan, maar geen update. Het lijkt vast te zitten. Zal vanavond eens een mailtje naar Blizz sturen, kijken of het te verhelpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228929

porn* schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:55:
[...]
Hangt nog wel het meeste af van de tactiek die je gebruikt; waar tank je Cho'gall en moet je adds dpssen of interrupten. Als je niet hoeft te moven en ook geen adds of interrupts hoeft te doen, tja, dan moet je in volle epics wel zeker 18k dps kunnen doen, elke class, de meeste mensen zouden zeker 20 moeten kunnen halen. Moet je wel andere dingen doen, tja, daar ga je dan :)
Laatste week deed ik ook Cho'gall. Ik was daar samen met een ander de tank. Ik was verantwoordelijk voor de adds. Wij doen het zo.

Ranged stacks in het midden. The add tank begint met Cho'gall, net even voor z'n troon, beneden de trap. Ik wacht tot ik Fury op me krijg en de tweede tank neemt het over.

Op dat moment komt de add, die moet ik zeer snel aggro van krijgen en hopelijk snel genoeg zijn voor de interrupt. (Ik ben Paladin) Ik kite de add naar de ingang, tegenover Cho'gall en wacht daar heel even voor de trap zodat ik gehealed kan worden en de DPS de add kunnen krijgen tot 10%. Op dat moment sleep ik de add naar z'n plekkie toe en laat ik hem dood gaan.

Dan is het de noodzaak voor mij om ASAP terug te gaan naar Cho'gall om hem weer te taunten omdat de andere tank weer Fury krijgt. Met onze dps hebben we zo een prima routine. Op deze manier ligt het dps tussen 15k a 18k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bazkar schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:08:
[...]
Als iedere interrupter weet welke casts wel en niet te interrupten is er an sich geen probleem (gewoon de arcanes altijd asap, en de adds summon allemaal behalve de 2e cast uit de 1e blue/red phase en beide casts uit de 2e blue/red phase.

Enige wat ik merk is dat het lijkt alsof interrupts soms 'gedelayed' worden tot de spreuk erna, wat erg vervelend is. Geen idee of dit lag is of iets anders...

Nef is mijn guild nog niet, we zijn nog aan het wipen op Chimaeron. Atramedes en Maloriak zijn dus wel down. 7/12 totaal.
Wat er kan gebeuren bij Maloriak is dat de aborrations cast direct na de arcane interrupt komt. Bij meerdere interrupters kun je dus het probleem hebben dat beide casts worden geinterrupt terwijl dat niet de bedoeling is.

Maloriak begint cast arcane
Eerste interrupt
Maloriak begint cast adds
Tweede interrupt van arane interrupter
Geen adds, jammer.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 94605 op 06-04-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
hulkie schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:55:
@ Rodie- signups: Vlak voor ik eergister offline ging heb ik nog even een nieuwe guildmessage neergezet met de oproep om te signen. Verder heb ik geen idee, het zag er toen in ieder geval niet heel goed uit. Ik hoop vooral dat we morgen genoeg goede mensen hebben om de hele bende te clearen. Vooral BoT moet snel leeg, dan kunnen we Cho’Gall weer eens kietelen!

PS. Ik kon je ook al niet vinden op armory of wow-heroes…
Als het niet vandaag is dan is het natuurlijk wel morgen, zo is het ook. Overigens heb ik gister via een PUG nog snel even Valiona and Theralion omgelegd in BoT en er zowaar een aardige dagger aan overgehouden: Blade of the Witching Hour. Toch weer een kleine upgrade. Ook nog wat tries met die groep gedaan op de baas erna maar dat bleek voor een aantal ff een stap te ver. In ieder geval dus daar ook even een kijkje kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

porn* schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:20:
[...]
Dat heb je op normal toch ook (zonder de enorme dmg dan :+ ), is als tank toch meer een kwestie van de knockback timen met de aankomende tornado wall? Als je wat meer kunt moven (=geen 6+ mensen links rechts van je, als het goed is staat iedereen spreaded) moet dat geen punt zijn.
Je kunt niet zo maar naar links of rechts bewegen op herioc. De lightning in een gebied blijft nu veel langer staan en verdubbeld in damage voor iedere persoon in de lightning. Het bewegen in normal mode is makkelijker omdat je de damage van het ijs en de dot, voor niet in melee range van boss zijn, en de lightning bijna gewoon kunt negeren. Dat maakt je veel mobieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
Anoniem: 228929 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:56:
[...]

Laatste week deed ik ook Cho'gall. Ik was daar samen met een ander de tank. Ik was verantwoordelijk voor de adds. Wij doen het zo.

Ranged stacks in het midden. The add tank begint met Cho'gall, net even voor z'n troon, beneden de trap. Ik wacht tot ik Fury op me krijg en de tweede tank neemt het over.

Op dat moment komt de add, die moet ik zeer snel aggro van krijgen en hopelijk snel genoeg zijn voor de interrupt. (Ik ben Paladin) Ik kite de add naar de ingang, tegenover Cho'gall en wacht daar heel even voor de trap zodat ik gehealed kan worden en de DPS de add kunnen krijgen tot 10%. Op dat moment sleep ik de add naar z'n plekkie toe en laat ik hem dood gaan.

Dan is het de noodzaak voor mij om ASAP terug te gaan naar Cho'gall om hem weer te taunten omdat de andere tank weer Fury krijgt. Met onze dps hebben we zo een prima routine. Op deze manier ligt het dps tussen 15k a 18k.
Wij doen hetzelfde alleen tanken we de boss een beetje vooraan in de circel, vrij dichtbij de trap waar je begint dus (ver van de throne). De reden is dat de melee dan niet zo ver hoeven te lopen, omdat wij nooit ranged-heavy zijn. Dat levert voor iedereen weer extra dps op, ook na het killen van de add moet de melee van ons teruglopen. Vroeger wachten ze daar 5-10 sec voor de adds, zonde van de dps. Lekker naar de boss en melees dpssen pas mee als de adds bijna bij de ranged komen. Of voor de 3e en 4e wave misschien net ietsje eerder.

Edit: overigens hoe je ph2 tankt scheelt ook (en hoeveel mazzel je hebt). Je zou in theorie nooit lang een beam moeten hebben (en dus ruk dps doen) maar je kunt natuurlijk pech hebben. Als je ze op de throne tankt zou je dps max moeten zijn :)
Anoniem: 94605 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:11:
[...]

Je kunt niet zo maar naar links of rechts bewegen op herioc. De lightning in een gebied blijft nu veel langer staan en verdubbeld in damage voor iedere persoon in de lightning. Het bewegen in normal mode is makkelijker omdat je de damage van het ijs en de dot, voor niet in melee range van boss zijn, en de lightning bijna gewoon kunt negeren. Dat maakt je veel mobieler.
Waarom niet dan? Ik weet ff niet of ik het fout heb maar ging uit van 10 man, dan kun je toch makkelijk heel veel spreaden? Voor 25 kan ik me voorstellen dat het lastig wordt.

[ Voor 22% gewijzigd door porn* op 06-04-2011 13:51 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:33
HawVer schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:59:
Gisteren definitief de guild verlaten na een heftige discussie. Ze weten hoe ik tank en daar was niets mis mee maar ze willen naast mij ook andere mensen beschikbaar hebben. Op zich niets mis mee, alleen de manier waarop en eerdere ervaringen hebben mij doen besluiten om met mijn main de guild te verlaten. Zeker toen ik hoorde dat als ik om die reden de guild wil verlaten dat ik dat dan vooral moest doen. Dus nu maar op zoek naar iets nieuws.
:( Jammer om te horen.
Maar hopelijk kom ik je altijd nog tegen op een van mijn vele alts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
rodie83 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:10:
[...]

Als het niet vandaag is dan is het natuurlijk wel morgen, zo is het ook. Overigens heb ik gister via een PUG nog snel even Valiona and Theralion omgelegd in BoT en er zowaar een aardige dagger aan overgehouden: Blade of the Witching Hour. Toch weer een kleine upgrade. Ook nog wat tries met die groep gedaan op de baas erna maar dat bleek voor een aantal ff een stap te ver. In ieder geval dus daar ook even een kijkje kunnen nemen.
Lekker bezig, gratz!! Daggers droppen niet zo veel in onze raids. Geloof dat we pas twee caster daggers hebben gezien tot nu toe.

Een beetje oefening op nieuwe encounters kan sowieso geen kwaad!

[ Voor 4% gewijzigd door hulkie op 06-04-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Gisteren een inguild gesprek gehad over het aankomende caster legendary wapen. Als alles goed gaat mag ik hem als eerste 'doen' (er zitten nogal wat quests e.d. aan vast als we blizz mogen geloven).

Is weer een goedmakertje, gezien ik tijdens vanilla mijn staff niet afkreeg. Toegegeven, ik ben er zeer mee in mijn nopjes!

Nu alleen nog even afwachten of het ook echt wat is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
Darkangle schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:08:
Gisteren een inguild gesprek gehad over het aankomende caster legendary wapen. Als alles goed gaat mag ik hem als eerste 'doen' (er zitten nogal wat quests e.d. aan vast als we blizz mogen geloven).

Is weer een goedmakertje, gezien ik tijdens vanilla mijn staff niet afkreeg. Toegegeven, ik ben er zeer mee in mijn nopjes!

Nu alleen nog even afwachten of het ook echt wat is :).
Jammer eigenlijk dat je oude legendaries niet kunt upgraden :(

Hoe vet zou het zijn nu nog met Thunderfury rond te lopen (dwz: gescaled naar huidige 359 wapens), of Shadowmourne <3

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Ik heb laatst nog iemand met Thunderfury zien rondlopen in arena, puur voor de debuff die het geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

porn* schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:13:
[...]Waarom niet dan? Ik weet ff niet of ik het fout heb maar ging uit van 10 man, dan kun je toch makkelijk heel veel spreaden? Voor 25 kan ik me voorstellen dat het lastig wordt.
Er is heel veel ruimte, maar je moet er altijd voor zorgen dat je in bereik van een healer bent. Als je maar 3 healers hebt in 10 man dan kun je niet alle ruimte gebruiken. Tenzij je dood wilt gaan door te weinig healing. In onze opstelling gebruiken we ongeveer 3/4 van de aanwezige ruimte.
Als tank sta ik zo'n beetje in het midden van de raid. Links en recht van me staan mensen zover mogelijk uit elkaar. Ik kan dus niet te veel links of rechts verplaatsen aangezien ik dan een healer minder heb voor mijzelf en ik meteen een probleem creeer voor de healer waar ik naar toe beweeg.
Het is alleen een probleem als er een lightning veld is. Dat geeft echt idioot veel meer damage als mensen te dicht op elkaar staan.
Het klinkt vreemd, je probeert zoveel mogelijk uit te spreiden dus je zou verwachten dat je veel ruimte hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 94605 op 06-04-2011 14:42 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.