Net een uurtje Dell helpdesk/klantendienst telefoontjes achter de rug
Ik heb het verhaal even opgeschreven (je moet toch wat als je aan het lijntje gehouden wordt met vervelende deuntjes)
Dus ik bel een eerste keer naar de tech support en krijg volgende informatie (van een Dell medewerker met duidelijke kennis van zaken, waarschijnlijk een tweaker):
- het USB3 probleem is gekend en men kan geen datum plakken op het verschijnen van een nieuwe driver/firmware of het verkrijgen van een eventuele werkende chip
- deze medewerker was helemaal op de hoogte van het probleem aangezien hij zelf ook kennissen had met dit probleem en ook de nieuwste drivers/firmware lostten niks op
- volgens hem was de RMA procedure ook helemaal niet nodig, hij verbaasde zich dat zijn collega dat wel (2 weken geleden dus) adviseerde
- hij stelde mij gerust in die zin dat hij een case ging maken waarin stond dat het wel degelijk een gekend probleem betrof bij meerdere laptops. Vervolgens zou hij deze case overmaken aan de klantendienst want de tech dienst mag blijkbaar niet beslissen over eventuele terugbetalingen. Hij gaf mij ook nog het case nummer mee zodanig dat de klantendienst zijn advies kon volgen ivm terugbetaling.
Gedurende één minuut was ik dus gerustgesteld en had ik het gevoel dat het allemaal in orde zou komen. Helaas werd ik toen doorverbonden met de klantendienst...
Mien Dobbelsteen: Met de assistente van dokter Van der Ploeoeoeoeg?
- ja sorry meneer voor een terugbetaling moet u bij de technische dienst zijn
- ik antwoord dus dat zij mij hebben doorgestuurd naar de klantendienst en dat ik een case nummer heb met alle uitleg er in
- een wat... een k-e-e-s nummer?
- voor een terugbetaling moet u toch echt bij de tech support zijn hoor
- dus ik dring aan op het lezen van de case/ticket/...
- naja meneer daarvan weet ik niets hoor, ik verbind u door met de technische dienst...
Op dit punt zat ik met een dubbel gevoel: moet ik hierom lachen of geïrriteerd geraken? De ervaring leert mij dat het tweede alleen maar een hoge bloeddruk tot gevolg heeft, dus dat liet ik dan maar.
Anyhoo, mijn tweede contact met de tech service verliep zo:
- USB3 probleem, welk USB probleem? Meneer u weet toch dat USB3 poorten alleen werken met USB3 hardware? *hier bestaat geen smiley voor vrees ik*
- ik nog maar eens heel de geschiedenis uitgelegd
- Ah u heeft een case nummer, dat is mooi, dan verbind ik u even door met de klantendienst. Wees gerust ik zal zelf even de uitleg doen aan de klantendienst
- ik weer ff gerust gesteld
- *klik verbinding verbroken*
Aangezien ik niet van plan was om op te geven heb ik dan maar weer naar de technische dienst gebeld. Gelukkig kreeg ik die eerste tech support weer aan de lijn die deze keer zelf met de klantendienst belde en alles geregeld kreeg blijkbaar. Nu is het dus wachten tot de klantendienst mij contacteert ivm het ophalen van de laptop. Dus helemaal gerust ben ik er nog niet op.
Moraal van het verhaal: je moet maar net het geluk hebben om op de juiste medewerker te vallen.
En nu ga ik mijn oren wat laten afkoelen.