[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 34 Laatste
Acties:
  • 171.270 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:51
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 17:37:
Is er voor de Belgen onder ons ook te spelen met kortingen via dell? Verder is er blijkbaar geen backlit mogelijk. Op dell.nl is de config die ik wil zo'n 230 euro goedkoper dan via dell.be
Ja ook voor België zijn er diverse sites die kortingscodes aanbieden: bijvoorbeeld

Zo heb ik zelf een korting van 10% gekregen, dit werd gecumuleerd met een dagactie waardoor ik een korting kreeg van een slordige 400 euro :) Helaas ligt mijn XPS17 nu al bijna een week op de operatietafel van de technische dienst van Dell.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
Sk0Ne schreef op maandag 09 mei 2011 @ 18:52:
Ik heb trouwens vandaag mijn XPS 17 voor het eerst nodig gehad op batterij en het resultaat
Na 2u 10m, low brightness, backlit aan, wifi aan en licht gebruik (surfen, google, office..) dacht ik dat mijn batterij bijna leeg zou zijn, ik kijk en hij staat nog op 67%! (volgens win7 3u+ resterend, maarjah)
dat is dan de XPS met 3D, zonder Optimus, GT 555M en i7-2720QM, 9-cell. (ook (nog) geen SSD ofzo)
M.a.w. de batterij gaat toch heel wat langer mee als ik eerst had gedacht, maar goed, de batterij gebruik ik toch zelden ;)
wow dat is nog vrij goed voor die specs. :o
(mijn vergelijk punt is wel mijn huidige laptop die 1 uur op acc meegaat op low brightness met wifi aan O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadDevil6210
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 11:00
Sk0Ne schreef op maandag 09 mei 2011 @ 18:52:
[...]

Ik heb mijn brilletje bij de laptop bij Dell bestelt, maar je kan er ook gewoon een kopen van de NVIDIA Website.
Ik heb trouwens vandaag mijn XPS 17 voor het eerst nodig gehad op batterij en het resultaat
Na 2u 10m, low brightness, backlit aan, wifi aan en licht gebruik (surfen, google, office..) dacht ik dat mijn batterij bijna leeg zou zijn, ik kijk en hij staat nog op 67%! (volgens win7 3u+ resterend, maarjah)
dat is dan de XPS met 3D, zonder Optimus, GT 555M en i7-2720QM, 9-cell. (ook (nog) geen SSD ofzo)
M.a.w. de batterij gaat toch heel wat langer mee als ik eerst had gedacht, maar goed, de batterij gebruik ik toch zelden ;)
Hier nog wat meer ervaring van mijn kant. De accu haalt bij mij de langste school dag (8.30 tot 17.15u) zonder op laden hierbij moet ik wel na geven dat ik hem niet elke les nodig heb ma hou het maar wel op zeker 7 uur gebruik voor office internet surfen. Wanneer ik game haal ik 2.5 uur op de accu

Ik heb een i7 met optimus GT555 en geen 3D verder staat backlit uit en is het scherm op normale brightness :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:27

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Mijn ervaringen met de batterij zijn ook erg positief. Van het weekend 3 uur op de bank naar huizen zitten kijken, brightness op 50% en wifi aan. Tussendoor Youtube aan met muziek en batterij had nog iets van 35% over. Mijn XPS heeft een veel betere batterijduur dan mijn Sony Vaio VCP-E 15" laptop.
Overigens heb ik de 3D versie met Q2630 en GT555m, dus geen optimus e.d.

Ik ben onder de indruk, fijne machine is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb hem vanmorgen binnen gekregen!
Niks geen beschadigingen en verder geen op/aanmerkingen.
Totdat ik een clean-install wou doen.
Ik kwam erachter dat ik i.p.v. een gewone dvd-rom een blu-ray speler in heb zitten (A).
Na alle drivers te hebben geïnstalleerd heb ik nog 1 onbekend apparaat in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:29
Maken we er een spelletje van? Valt er iets te winnen?

- free-fall detectie van de harde schijf misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:10:
Nou ik heb hem vanmorgen binnen gekregen!
Niks geen beschadigingen en verder geen op/aanmerkingen.
Totdat ik een clean-install wou doen.
Ik kwam erachter dat ik i.p.v. een gewone dvd-rom een blu-ray speler in heb zitten (A).
Na alle drivers te hebben geïnstalleerd heb ik nog 1 onbekend apparaat in staan.
Misschien bluetooth? Gewoon even kijken wat je hebt besteld... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eergisteren ook eindelijk mijn XPS 17 mogen ontvangen :9~

Nu heb ik een OCZ Vertex 3 liggen om in te bouwen, maar heeft iemand een idee hoe ik na installatie van de SDD weer de Dell Win7 die ergens op de HD staat kan installeren? Ik heb geen Windows media (DVD ofzo) bij mijn XPS 17 kunnen kiezen.

Kwestie van systeemherstelschijven maken en deze na het inbouwen van de SSD booten?

Of moet ik iets met de Dell Datasafe Local Backup tool doen? :?

Wat een vreselijk gave laptop is dit overigens zeg, rib uit mijn lijf maar ik kan er weer een paar jaar tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:08
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 23:12:
Eergisteren ook eindelijk mijn XPS 17 mogen ontvangen :9~

Nu heb ik een OCZ Vertex 3 liggen om in te bouwen, maar heeft iemand een idee hoe ik na installatie van de SDD weer de Dell Win7 die ergens op de HD staat kan installeren? Ik heb geen Windows media (DVD ofzo) bij mijn XPS 17 kunnen kiezen.

Kwestie van systeemherstelschijven maken en deze na het inbouwen van de SSD booten?

Of moet ik iets met de Dell Datasafe Local Backup tool doen? :?

Wat een vreselijk gave laptop is dit overigens zeg, rib uit mijn lijf maar ik kan er weer een paar jaar tegen!
Ik heb een ISO gedownload van internet en deze op een usb stick gezet.
Binnen 7 minuten was Windows geinstalleerd _/-\o_

Wel op een SSD uiteraard

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhh..
http://forum.notebookrevi...rience-8.html#post7479087
Although the non 3D system screen has good viewing angles and color, I cannot get use to the excessive (in my opinion) matte finish. To me, it's like looking through clear 300-grit sand paper and the defused light from this rough finish seems to play games with my eyes. I have an AG screen on my Vostro 3500 (15.6") and the texture is much less prominate on that screen. In fact, I have no issues with that screen other than the lower than desired 720p resolution. I have a 1080p screen for that system, but I am still searching for a compatible FHD LVDS cable with the smaller system board connector.

So with all that said, I think I will be changing out the AG screen on the L702x for a glossy screen. Specifically, the 120Hz LG used on the 3D systems.
Op basis van deze ervaringen ben ik toch van mening dat het AG scherm net is wat je wilt. De coating is, aldus deze gewaardeerde user, overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Als dat klopt is het toch wel een triest gegeven dat Dell een dergelijk panel durft te leveren op zo'n systeem.
Daar zou je toch wel wat meer van mogen verwachten mijns inziens. Ik kijk dan ook uit naar een goede review van Anandtech of dergelijke waarbij de diverse panels aan een directe vergelijking onderworpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:32:
mhh..
http://forum.notebookrevi...rience-8.html#post7479087

[...]

Op basis van deze ervaringen ben ik toch van mening dat het AG scherm net is wat je wilt. De coating is, aldus deze gewaardeerde user, overkill.
hmm inderdaad vooral http://forum.notebookreview.com/7478784-post2517.html in die post maakt het duidelijk.
Het lijkt mij dus ook niet de moeite waard om die te nemen >_< iniedergeval voor mij

EDIT:btw 16gb is weer beschikbaar dus waarschijnlijk hebben ze moederbord gefixt

EDIT2: Vraagje aan de xps bezitters met tv tuner hoe is het gebruik hiervan ? fijn in gebruik ? werkt het stabiel ?

Nog niet echt reviews van kunnen vinden. En lijkt mij wel een interessante toevoeging voor een multimedia laptop.
(stel je gaat op jezelf wonen/ op kamers kan je hem als tv gebruiken)

[ Voor 23% gewijzigd door Teutates op 11-05-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slennie12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-07-2024
hey,

ik heb gisteren ook een dell xps 17 besteld, en ik heb ook interesse om een ssd in te bouwen..
Is dit mogelijk zonder dat die garantie vervalt?
Overigens zie ik op de eerste fotos van dit topic, dat er een soort hoge achterpoten zijn bij deze laptop.

Gezien ik hem veel meeneem is dat niet echt handig, op de site staat dat ook niet bij de gallerij.

EDIT: Ik heb gebeld met dell en inderdaad is dit het geval. Ik heb dit dus laten vervangen met een 6cell, maar toen kon ik de videokaart niet meer aan zeiden ze. dus die ook veranderd. Al met al krijg ik over mijn hele configuratie €50,- terug, die ik in mijn telefoontje met ze kan steken, want dat duurde 42 minuten.

Tot nu toe geen goede ervaringen met dell.. Zodra er 1 ding mis is met die laptop eis ik mijn geld terug.

Alvast bedankt...

Lennart

Overigens is dit mijn eerste post :D

[ Voor 33% gewijzigd door slennie12 op 11-05-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabbie_86
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-09 19:22
Die "hoge poten" komt door de 9 cells batterij. als je een 6-cells besteld staat deze gewoon plat / horizontaal op tafel.

Ik heb namelijk ook dat mijn laptop schuin staat doordat de 3 extra cellen in de batterij (9 cells) niet meer in de 6 cells behuizing past, en er dus als ware onderop is geplakt. Maar ik ondervind er geen hinder aan.

edit: Ik zie dat slennie12 het zelf al heeft uitgezocht.

[ Voor 20% gewijzigd door Cabbie_86 op 11-05-2011 15:52 . Reden: verified ]

PVOutput 7900Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:58:
Als dat klopt is het toch wel een triest gegeven dat Dell een dergelijk panel durft te leveren op zo'n systeem.
Daar zou je toch wel wat meer van mogen verwachten mijns inziens. Ik kijk dan ook uit naar een goede review van Anandtech of dergelijke waarbij de diverse panels aan een directe vergelijking onderworpen worden.
Het is triest dat ze €100 durven vragen.

De specs zeggen overigens niet alles. Een mat scherm ziet er altijd minder scherm uit, ongeacht de specs. Daarom opteer ik altijd voor een glansscherm.
Teutates schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:59:
EDIT:btw 16gb is weer beschikbaar dus waarschijnlijk hebben ze moederbord gefixt
Dat klopt inderdaad, via een belletje kan je een nieuw mobo krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer XPS17 gebruikers last van de volgende error tijdens opstarten:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
The AC power adapter wattage and type cannot be determined.
The battery may nog charge.
The system will adjust the performance to match the power available.
Please connect a Dell 150W AC adapter or greater for the best system performance.

Strike the F3 key (beforce F1 or F2 key) if you do
not want to see Power warning message again.
Strike the F1 key to continue. F2 key to run the setup utility

Ik heb een type DA150PM100-00 adapter.
De accu word gewoon netjes opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat de DA150..... een 150w adapter is, ofwel een waar op staat "19.5v, 7.7A"?

In dat geval is er iets mis met de herkenning tussen je adapter en mobo. Dit kan leiden tot een verlaagde performance. Ik zou contact opnemen met dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:17:
Ik neem aan dat de DA150..... een 150w adapter is, ofwel een waar op staat "19.5v, 7.7A"?

In dat geval is er iets mis met de herkenning tussen je adapter en mobo. Dit kan leiden tot een verlaagde performance. Ik zou contact opnemen met dell.
Jup.
Al gedaan maar nog geen antwoord gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Zit daarvoor niet een pinnetje in het midden van de connector?
Misschien dat dat ontbreekt/afgebroken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^Dat had ik ook gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat probleem heb ik ook gehad. Net toen hij uit de doos kwam had ik hem via de stekkerdoos aangesloten toen foutcode echter direct op de muur prikken geeft geen problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ik zit hier achter een wandcontactdoos zonder randaarde, maar heb daar in elk geval nog nooit last mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb een xps 17 gekocht met de Core i7-2620M 2.7GHz processor. (Dit was 90 euri duurder dan de gewone)

Nu kijk ik op een soort "Can you run it" site, maar daar staat dat de goedkopere veeeel beter was om games mee te spelen!!! (Core i7-2630QM 2.0GHz)

Is dit echt zo? (Ik voel me nu pittig genaait!!!! :()
Zoja, dan kan ik beter de bestelling annuleren denk? {Als dat kan}

Graag zo snel mogelijk antwoord!!!! Dan kan ik de bestelling nog annuleren!!!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 19:30 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:27:
Hey, ik heb een xps 17 gekocht met de Core i7-2620M 2.7GHz processor. (Dit was 90 euri duurder dan de gewone)

Nu kijk ik op een soort "Can you run it" site, maar daar staat dat de goedkopere veeeel beter was om games mee te spelen!!! (Core i7-2630QM 2.0GHz)

Is dit echt zo? (Ik voel me nu pittig genaait!!!! :()
Zoja, dan kan ik beter de bestelling annuleren denk? {Als dat kan}

Graag zo snel mogelijk antwoord!!!! Dan kan ik de bestelling nog annuleren!!!
Je betaald 90 euro meer om 2 cores minder te hebben.
Core i7-2620M ( dual core)
i7-2630QM (quad core)

Hoeveel het uitmaakt voor games weet ik niet... maar je betaald meer voor minder (qua cores)
Maar je hebt wel meer ghz
2e generatie Intel® Core™ i7-2620M Processor 2,70 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,40 GHz
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
met turbo boost wordt het wat kleiner.
Als je naar de toekomst kijkt zullen steeds meer games / programma multithreaded worden...
Maar het blijft je eigen keuze natuurlijk ^^

[ Voor 18% gewijzigd door Teutates op 11-05-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

+ hogere basis snelheid
+ meer cache per core
+ lager verbruik
+ virtualisatie extensies

- minder cores

Dat is het verschil voor zover ik weet.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedankt, toch graag nog snel meer reacties!!! ;)

Misschien doe ik wat opgefokt, maar ik moet het snel weten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
in andere omstandig heden is de 2620 sneller....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar hoe zit het met games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat ligt toch meer aan de videokaart dan aan de cpu in dit geval... vind ik ^_^

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Laatst online: 10-09 20:09
bij een programma dat niet veel cores gebruikt is de 2620 sneller. meeste games zijn iig niet multicore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt!!!!
Maar waarom zegt http://www.game-debate.com/ dan dat de 2630 beter is met games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:45:
Bedankt!!!!
Maar waarom zegt http://www.game-debate.com/ dan dat de 2630 beter is met games?
Dan heb je 4 cores met die snelheid. Nu heb je 2 cores met een snelheid van 2.70 Ghz. Je hebt bij dual core zeg maar nu twee cores met turboboost tot 3.40 Ghz. In theorie kan je dus 6.80 Ghz halen (theorie, theorie - volgens mij is turboboost bij 2 processors 3.30 Ghz, dan is het dus 6.60 Ghz). Met de quad core sta je standaard langzamer geclockt, maar die kan op 4 cores draaien met turboboost van 2.6 Ghz (of op 2.8 Ghz als je op 2 cores gaat). 4*2.6 = 10.4. Maar dan moet de applicatie het wel ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ik hoef de bestelling niet te annuleren? :P

Of is het toch wel de moeite om het wel te doen?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een game die niet genoeg heeft aan een i7-2620M zal baat hebben bij meer cores.

Ik kan overigens maar weinig situaties bedenken waar die €70 gerechtvaardigd is, ik zou zelfs bij gelijke prijs de quadcore pakken tenzij je perse AES versnelling of VT-d wilt.

Persoonlijk zou ik annuleren omdat het zwaarste wat ik doe (compilerer) volgens mij prima werkt over meerdere cores met een wat geavanceerdere compiler.

De QM doet trouwens 2.9GHz op 1 core, 2.8GHz op 2 cores,, en 2.6Ghz op 4 cores.
Bij de dualcore is dat respectievelijk 3.3Ghz en 3.1Ghz. Je wint dus 10% snelheidswinst, maar levert de helft van je cores in voor de applicaties die daar wel wat mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik kan dan wel de beste games, op de hoogste standen spelen? Natuurlijk wel lekker snel!

(Als je kijkt naar de processor)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat kan zelfs met een i3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke erg bedankt, nu ben ik wel weer even stil.... :P

Wel raar dat die ene site mijn processor zo laag prees voor games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 22:43
Prolution schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:33:
Ik heb vandaag de XPS 17 (L702x) binnen gekregen voor een klant. In eerste instantie vind ik de laptop in vergelijking met mijn Studio 1555 wat steviger overkomen, en er is (gelukkig) een stuk minder gebruik gemaakt van dat glossy plastic.

Aantal minpunten bij mijn exemplaar
- Helaas zag ik gelijk een klein krasje op de bovenkant van de laptop, beetje jammer maar oké.
- Toen ik de laptop even in gebruik had om wat zaken te installeren merkte ik op dat deze nogal wiebelde, 1 van de rubberen pootjes zit waarschijnlijk niet helemaal lekker. Best irritant maar kan eventueel zelf opgelost worden.
- Het geluid van deze XPS zou 1 van de de beste moeten zijn die je bij een laptop kan vinden, helaas is dat bij dit exemplaar zeker niet het geval. Uit de subwoofer komt een dermate slecht en verstoord geluid dat ik wel zeker ben dat deze defect is (of niet goed is aangesloten/niet goed vastzit) Kan helaas niet gemakkelijk bij deze subwoofer unit komen om dat zelf ff te checken. Maar dit is absoluut niet acceptabel.

Ik ben toch wel een beetje teleurgesteld in Dell, ik dacht dat de XPS lijn toch wel wat hogere kwaliteit waarborgde (vergeleken met m'n studio) maar valt toch wel tegen. Alhoewel mijn exemplaar niets hoeft te zeggen over de kwaliteit van andere exemplaren. Morgen maar even bellen en kijken hoe ze dit oplossen.
Ik heb vandaag een vervangend exemplaar binnen gekregen en deze heeft geen van alle bovenstaande problemen, ze kunnen het dus wel bij Dell :P.
Ook merk ik dat bij dit exemplaar de fan veel minder hard opspint de hele tijd terwijl je bijv alleen in je browser bezig was (behoorlijk irritant), dat is dus ook weer een pluspunt.

Ik moet zeggen dat Dell mijn probleem goed heeft afgehandeld, ik kreeg de keuze om hem terug te sturen en het geld terug te krijgen óf om een vervangend exemplaar te krijgen (waar ik dus voor gekozen heb). Nadat ik een mailtje had gestuurd met daarin foto's en een paar filmpjes waarin de problemen goed zichtbaar waren werd het snel goedgekeurd. De laptop met de problemen werd opgehaald en een nieuwe order aangemaakt, welke lekker snel binnen was :). M'n vertrouwen in Dell is dus enigszins hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

XPS 17 besteld (Core i5-2410-m, GT550, 1600x900). Zal sneller zijn dan mijn huidige Lenovo (15,6", Core 2 Duo T7500, 4 GB) en vind een groter display wel prettig.

Enige dat ik nergens goed kan terugvinden is of ik het wifi kaartje zelf kan vervangen. Veel fabrikanten hebben BIOS whitelists voor de insteekkaartjes, en ik wil de Centrino 1000 vervangen door een 6300.

Had ook nog HP Paviljons op het oog, maar die kunnen max. 4 GB aan waar ik in de toekomst naar 8 wil.
Zal er verder niet op gamen, maar de GT550 zal wat sneller zijn dan mijn huidige 8400m denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Prolution schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:19:
[...]
M'n vertrouwen in Dell is dus enigszins hersteld.
Het is altijd goed om te lezen dat de service goed werkt.

Nu hop aan de slag ermee; de rest van het vertrouwen proberen te herstellen.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:19:
Zit daarvoor niet een pinnetje in het midden van de connector?
Misschien dat dat ontbreekt/afgebroken is.
nope pinnetje zit er nog in.
Ondertussen X aantal keer aan gezet maar heb niet constant dat probleem.
Heb Dell op de hoogte gesteld.
Nu afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
Ik had ook een extra adapter meebesteld, maar ipv een 150W exemplaar kreeg ik een 130W.
Zowel het BIOS als in windows krijg ik daar een melding over dat de prestaties achteruit zullen gaan en de laadduur toe zal nemen. De adapter werd wel herkend als 130W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
verkeerde topic :S

[ Voor 95% gewijzigd door Martijn Meijer op 12-05-2011 10:34 . Reden: verkeerde topic:S ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:35
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:02:
oke erg bedankt, nu ben ik wel weer even stil.... :P

Wel raar dat die ene site mijn processor zo laag prees voor games...
Je betaald meer om minder te krijgen. Ik zou zeker annuleren (als ik het verhaal goed volg)

Veel games maken nu gebruik van quad cores, vooral RTS en spellen als crysis 2/GTA IV hebben veel baat bij 2 extra cores. Plus de responsiveness van het hele systeem gaat omhoog.

Nadeel: batterij sneller leeg en meer warmte (maar dat is geen issue bij xps 17)

En geloof me, het wachten zeker waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
Tis weer BIOS UPDATE TIME
Nieuwe A10 BIOS van Dell België
Van de informatie wordt je niet veel wijzer:
If your system is 3D panel please flash this BIOS and install Nvidia Graphics driver to A07 or later to have correct brightness control.
Battery information (capacity in Watts) doesn’t report correctly in Dell Support Center (DSC).
Ik vermoed dat deze BIOS versie vooral de 16GB Ram 'bug' fixed, gezien deze nu terug beschikbaar is.

@ Kojomobo
Ik zou ook annuleren en de 2630QM nemen, die gaat in de toekomst waarschijnlijk beter voor games zijn, waar de 2620 nu bij sommige games beter zal presteren. Maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sk0Ne schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:40:
Tis weer BIOS UPDATE TIME
Nieuwe A10 BIOS van Dell België
Van de informatie wordt je niet veel wijzer:

[...]

[...]

Ik vermoed dat deze BIOS versie vooral de 16GB Ram 'bug' fixed, gezien deze nu terug beschikbaar is.

@ Kojomobo
Ik zou ook annuleren en de 2630QM nemen, die gaat in de toekomst waarschijnlijk beter voor games zijn, waar de 2620 nu bij sommige games beter zal presteren. Maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.
LET OP!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb net mijn bios geupdate.
dit ging FOUT! Windows wou niet meer opstarten doordat Bootmgr ontbrak.
Oplossen is wel een kleine moeite maar toch let er even op.

Edit:
Krijg btw voor het voedingsprobleem een nieuwe voeding opgestuurd.
Al is het probleem half opgelost. krijg nu zo af en toe nog de fout 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 15:09 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan toch maar annuleren... :(

EDIT: ***, hij is al in productie, dat gaat denk ik niet meer lukken... :'(

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou ik maar doen ja. Je kan dat geld veel beter steken in meer RAM. Tenzij je veel singlecore performance zoekt, zoals deze meneer:
single threaded programma, welke mobiele CPU

Maar dat is dan ook de enige situatie waar ik, tot nu toe, de dualcore heb aangeraden.
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:57:
Dan toch maar annuleren... :(

EDIT: ***, hij is al in productie, dat gaat denk ik niet meer lukken... :'(
Doen ze het een keer snel, is het ook niet goed :o

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt snel was het niet, na 12 dagen...

Kwam er een beetje laat achter, jammer :-(

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:22:
echt snel was het niet, na 12 dagen...

Kwam er een beetje laat achter, jammer :-(
12 dagen is supersonisch snel voor Dell, geloof mij :+
En je kan (in België althans) nog steeds annuleren, tot 14 dagen na ontvangst ZONDER motivatie,
maar Dell kan je nu wel niet meer bereiken na 17u en niet in het weekend (wat een achterlijke openingsuren hebben die prutsers...)

[ Voor 31% gewijzigd door Sk0Ne op 12-05-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannes_
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
Hannes_ schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 22:55:
Kort vraagje:
Ik denk dat ik per ongeluk de instellingen van optimus heb veranderd. Mijn batterij gaat opeens veel minder lang mee dan in mijn eerste weken. Ik heb gisteren wat zitten instellingen uit proberen om hdmi op een televisie werkende te krijgen, maar ik denk dat ik daardoor optimus heb 'uitgeschakeld'. Is er een eenvoudige manier om dit te controleren (en eventueel te repareren ?).
Iemand die dit weet ? :| Ik heb me suf gezocht de voorbije dagen, maar de batterij gaat opeens veel minder lang mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Vraag me wat daar anders aan is, met de wetenschap dat een suf kabeltje (zie het '3D enable' verhaal bij xps17) ook niet echt goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb nog een vraagje...

Er staat bijv. dat je voor een game een 3 GHz processor nodig hebt, wat betekend dit?
Dat je Core i7-2620M 2.7GHz kan gebruiken, of niet? Want volgens mij is het nou zo dat het 2*2.7 GHz is, of niet?

Dan nog iets wat er op lijkt...
Kan je dan met de Core i7-2630QM 2.0GHz processor een game spelen waarvoor je een 2.66 GHz processor nodig hebt?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is, zacht gezegd, bullshit. De kloksnelheid zegt namelijk helemaal niets over de snelheid van de processor.

Een 3.6Ghz Pentium 4 is tegenwoordig trager dan de traagste P6000 op 1.86Ghz. Niet op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over welke game heb je het concreet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:52:

Er staat bijv. dat je voor een game een 3 GHz processor nodig hebt, wat betekend dit?
Dat je Core i7-2620M 2.7GHz kan gebruiken, of niet? Want volgens mij is het nou zo dat het 2*2.7 GHz is, of niet?

Dan nog iets wat er op lijkt...
Kan je dan met de Core i7-2630QM 2.0GHz processor een game spelen waarvoor je een 2.66 GHz processor nodig hebt?
De i7 2630QM is min of meer vergelijkbaar met de i7 920 desktop processor. Spellen die nog spreken over 3 Ghz zijn veelal oudere spellen en de processor die jij noemt is veel sneller dan die oudere processoren van 3 Ghz. Sowieso is vaak een Intel i3 desktop al voldoende om alle spellen goed te laten draaien, mits je een goede videokaart hebt. De videokaart vormt de bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankjewel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Sk0Ne schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:33:
[...]

12 dagen is supersonisch snel voor Dell, geloof mij :+
En je kan (in België althans) nog steeds annuleren, tot 14 dagen na ontvangst ZONDER motivatie,
maar Dell kan je nu wel niet meer bereiken na 17u en niet in het weekend (wat een achterlijke openingsuren hebben die prutsers...)
Voor de XPS laptops kan je 24/7 bellen naar een internationale desktop. Vervolgens verwijst deze je door naar de lokale support van je land... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:52:

Want volgens mij is het nou zo dat het 2*2.7 GHz is, of niet?
Ja, maar dit mag je nooit optellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Exorcist op 13-05-2011 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aargh, ik krijg deze laptop d.m.v een swap (studio =kapot) maar hij staat nu al een week op "verwerking van bestelling". Al gebeld, maar ze zeiden dat het wel doorgezet was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Zo, ik ben wel klaar met Dell nu. Deze namiddag kreeg ik mijn XPS17 terug uit RMA, en het USB3 probleem is nog steeds niet opgelost. Volgens de begeleidende brief heeft men het moederbord en de USB chipset vervangen. Als ik gewoon een externe schijf er aan hang en wat bestanden wil kopiëren gaat het al meteen mis: elektriciteit er af en windows die de schijf niet meer kan vinden :?

Op de Engelstalige support forums lees ik exact hetzelfde verhaal bij andere klanten, dus nu ga ik toch echt mijn geld terugvragen. Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is overigens bij vrijwel elke laptop met usb 3 het geval. De drivers van de chip die erin zit deugen gewoon voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:21:
Dat is overigens bij vrijwel elke laptop met usb 3 het geval. De drivers van de chip die erin zit deugen gewoon voor geen meter.
Dat zou best kunnen, maar ik gebruik toch de meest recente drivers. Spijtig verhaal... anderhalve maand sinds mijn bestelling en nog steeds geen werkende laptop, wel mijn geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08 07:51
Ik heb hem sinds gisteren in gebruik. Geweldige latop. Mooi design, goed geluid, super.

Ik heb het internationale QWERTY toetsenbord, maar moet regelmatig op Ctrl~shift drukken, omdat - een / is enz. Ook vroeg ik me af hoe je de rode functies op de F-toetsen kunt gebruiken.

Morgen wil ik een tas gaan halen, heeft iemand tips voor een tas waar de XPS 17 (met 9cell batterij) goed in past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

JohanPG schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 21:10:
Ik heb hem sinds gisteren in gebruik. Geweldige latop. Mooi design, goed geluid, super.

Ik heb het internationale QWERTY toetsenbord, maar moet regelmatig op Ctrl~shift drukken, omdat - een / is enz. Ook vroeg ik me af hoe je de rode functies op de F-toetsen kunt gebruiken.

Morgen wil ik een tas gaan halen, heeft iemand tips voor een tas waar de XPS 17 (met 9cell batterij) goed in past?
Dat met het toetsenbord is vrij eenvoudig aan te passen. Rechtsonderin het bij het toetsenbord icoontje, rechtermuisknop en dan instellingen. Dan moet je toetsenbord lay-out op Engels zetten (VS). Dan heb je dat probleem niet.

Voor de oranje toetsen moet je eerst "Fn" ingedrukt houden (naast ctrl en windows tekentje) en dan op de knop drukken die je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
Bedankt voor je reactie. Ik zet hem steeds weer op Internationaal, maar hij springt regelmatig terug op Nederlands...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://forum.notebookrevi...ience-10.html#post7489526
Yesterday I took a look at the customizations page for a new XPS 17 and noticed that the "AG" next to the 1080p screen title was gone. I later got in a chat with a Dell Rep., who confirmed that the new XPS 17s all have glossy 1080p screens.
Dat doet dell weer raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:17:
Zo, ik ben wel klaar met Dell nu. Deze namiddag kreeg ik mijn XPS17 terug uit RMA, en het USB3 probleem is nog steeds niet opgelost. Volgens de begeleidende brief heeft men het moederbord en de USB chipset vervangen. Als ik gewoon een externe schijf er aan hang en wat bestanden wil kopiëren gaat het al meteen mis: elektriciteit er af en windows die de schijf niet meer kan vinden :?
Hoeveel mensen hebben dit probleem eigenlijk? Hoe groot is de kans dat dit mijn XPS 17 ook treft? Ik heb hier een heel topic over gevonden op de Dell website, na het lezen van dit topic, maar nergens vind ik hoe groot de kans op het falen van USB nou eigenlijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ik heb er geen problemen mee.

Dat gezegd: als er wel problemen zijn met de usb3 kun je voorlopig toch gewoon gebruik maken van de usb2 aansluitingen?
Doen die problemen zich trouwens alleen voor met opslag, of ook wanneer er een muis of dergelijke aan hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 21:55:
Dat gezegd: als er wel problemen zijn met de usb3 kun je voorlopig toch gewoon gebruik maken van de usb2 aansluitingen?
Edit: wacht, dat klopt niet. Ik was in de war met de xps 15 welke maar één usb 2.0 port bezit.
Met de 2 'oude' usb 2.0 poorten op de xps 17 is het probleem veel minder groot.
Doen die problemen zich trouwens alleen voor met opslag, of ook wanneer er een muis of dergelijke aan hangt?
Het probleem doet zich voor met alle typen usb 2.0/3.0 apparaten.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Wat Darkstone zegt dus.

Volledig willekeurig qua tijdstip en hardware, maar op een gegeven moment vliegt de spanning er gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
Als ik hem op het stroomnet aansluit met de adapter lijkt het wel een beetje of de behuizing onder spanning staat. Als je er met je vingers of handpalmen over heen beweegt voelt het alsof het statisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt. Als je hem aansluit op een geaard stopcontact, wat eigenlijk verplicht is in nederland, heb je dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
Ah is dat het :) Heb hem nu inderdaad op een ongeaard stopcontact. Best logisch, maarja bedankt voor je antwoord. Weet ik in ieder geval waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
JohanPG schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 18:51:
Ah is dat het :) Heb hem nu inderdaad op een ongeaard stopcontact. Best logisch, maarja bedankt voor je antwoord. Weet ik in ieder geval waar het aan ligt.
Soms helpt het ook om de stekker anders om in het stopcontact te steken. Dan zit de fase op de andere pin.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
JohanPG schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 21:46:
Bedankt voor je reactie. Ik zet hem steeds weer op Internationaal, maar hij springt regelmatig terug op Nederlands...
Zet de KM op internationaal, en verwijder nederlands querty uit de lijst. Als je later toch nog nederlands wil kan je hem gewoon terug toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhny
  • Laatst online: 10-04-2024
Hannes_ schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:23:
[...]

Iemand die dit weet ? :| Ik heb me suf gezocht de voorbije dagen, maar de batterij gaat opeens veel minder lang mee..
Waar ik denk dat ik de instellingen voor optimus heb gevonden is... Weet trouwens ook niet zeker als dit optimus is maar je kan in ieder geval kiezen welke kaart vo welk programma moet dienen.
Dus configuratiescherm --> NVIDIA-configuratiescherm --> 3D-instellingen beheren --> dan tabblad programma instellingen. Hier kan je kiezen met welke grafische kaart welk programma wilt late werke of gewoon automatisch laten kiezen.

Over die USB poorten. Heb hier helemaal geen probleem mee. Pas een schijfke gehaald vo USB 3.0 (portable). is nog niet uitgevallen. Alleen met opstarte schijf der uit moeten doen anders start laptop niet meer op.
RunaR schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:18:
[...]
Soms helpt het ook om de stekker anders om in het stopcontact te steken. Dan zit de fase op de andere pin.
Dit heeft geen nut :p die dikke blok die eraan hangt zet het gewoon allemaal terug om naar een gelijkspanning waar je de + en de - liever niet omdraait ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ik heb afgelopen weekend mijn XPS17 nog wat verder getest, omdat ik echt zeker wil zijn van mijn stuk als ik morgen naar Dell bel en mijn geld terug ga vragen. Raar maar waar heb ik enkele harde schijven volledig kunnen kopiëren via de USB 3 poort(en). Heel even dacht ik dan ook dat het probleem toch opgelost was, maar helaas.

Daarnet zette ik de laptop op en begon weer wat te kopiëren en het was weer raak: spanning van de schijf af en windows die de schijf niet meer zag hangen. Dus als ik de feiten op een rijtje zet:
- voor RMA ging het na enkele seconden/minuten al fout
- eerste test die ik deed na RMA (gewoon laptop uit doos nemen en schijf aansluiten) ging meteen fout
- verdere testen tonen aan dat het blijkbaar wel een dag goed kan gaan en daarna weer fout (dit verhaal heb ik ook al gelezen op de Dell forums)

Ben ik nu een muggenzifter als ik nog steeds mijn geld terug wil? In mijn ogen is dit een prijzige laptop, en wordt het product ook voorgestelt als een top-of-the-line kwaliteitsmachine. Ik kan natuurlijk de laptop rebooten als het fout gaat, maar als het op elektronica aankomt sluit ik liever geen compromissen. Of het werkt behoorlijk of anders word ik 'slaaf' van de machine door de fouten voor lief te nemen.

Choices choices...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:20
Kapoen schreef op zondag 15 mei 2011 @ 11:27:

Ben ik nu een muggenzifter als ik nog steeds mijn geld terug wil? In mijn ogen is dit een prijzige laptop, en wordt het product ook voorgestelt als een top-of-the-line kwaliteitsmachine.
Drivers voor de USB3 zijn brak, daar kan Dell natuurlijk niet zo veel aan doen.
De chip werkt, de driver niet. Daar zal iemand anders wat aan moeten doen.

Lijkt me niet een heel moeilijke keuze als je de laptop verder prima vindt.

Bij mij waren er meerdere dingen naar ze grootje, omruilen wilden ze niet dus heb ik geld retour gevraagd.
Als het alleen de USB3 was dan had ik hem wel gehouden.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Mja, maar voor mij zijn/waren de USB3 poorten net één van de redenen dat ik deze laptop heb aangeschaft. En als ik geen lijn kan trekken in de prestaties van deze poorten heb ik dus een echt probleem. Of dat de schuld is van drivers (waarvan ik de meest recente gebruik) of hardware maakt niet uit in feite, Dell moet een stabiel werkend product voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapoen schreef op zondag 15 mei 2011 @ 12:30:
Of dat de schuld is van drivers (waarvan ik de meest recente gebruik) of hardware maakt niet uit in feite, Dell moet een stabiel werkend product voorzien.
Daar heb je wel gelijk in ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 12:59:
[...]

Daar heb je wel gelijk in ja...
Die chip gaat voorlopig in geen enkele laptop werken, hoe heeft Dell daar invloed op.
tsk..

Ben all for Dell bashing, maar deze logica gaat bij mij mank.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nee, NEC zal dat moeten oppakken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapoen schreef op zondag 15 mei 2011 @ 11:27:
Ben ik nu een muggenzifter als ik nog steeds mijn geld terug wil?
Nee, maar ik raad je wel aan om eerst een alternatief te zoeken voordat je hem retouneert, die bestaat namelijk alleen in de vorm van een MBP 17" puur omdat apple nog geen USB3 heeft geadopteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Bad Brains schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:12:
Ben all for Dell bashing, maar deze logica gaat bij mij mank.
Ik bash Dell niet hoor, ik ben ook bewust van onderstaande quote:
Exorcist schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:12:
Nee, NEC zal dat moeten oppakken inderdaad.
Maar uiteindelijk doe ik wel zaken met Dell, ik heb hun betaald, niet NEC/Renesas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit dat nou precies met die USB3-poorten? Wanneer doen ze het nou wel en wanneer niet?

Ik heb zelf nog geen problemen gemerkt, maar heb tot nu toe ook alleen maar USB2 devices eraan gehangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 16:18:
Hoe zit dat nou precies met die USB3-poorten? Wanneer doen ze het nou wel en wanneer niet?

Ik heb zelf nog geen problemen gemerkt, maar heb tot nu toe ook alleen maar USB2 devices eraan gehangen. :)
Er valt geen lijn in te trekken.

Voor de potentiële kopers die deze thread bezoeken: mijn verhaal gaat maar over één kapotte laptop op duizenden. Gelukkig zijn er veel meer tevreden bezitters van deze laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCIAL
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 14:31
De problemen met de achterste 2 usb-porten komen zowel voor met usb 2.0 als usb 3.0 apparaten, alleen de losse usb-poort aan de linkerzijde vertoont geen mankementen. Vooral bij grote file transfers willen de poorten wel eens freezen. Tot een reboot kan je dus niet meer gebruik maken van deze aansluitingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Kapoen schreef op zondag 15 mei 2011 @ 18:29:
[...]

Er valt geen lijn in te trekken.

Voor de potentiële kopers die deze thread bezoeken: mijn verhaal gaat maar over één kapotte laptop op duizenden.
Het is een probleem voor velen, wellicht iedereen. Je laptop is niet kapot.. zucht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Bad Brains schreef op zondag 15 mei 2011 @ 18:32:
[...]

Het is een probleem voor velen, wellicht iedereen. Je laptop is niet kapot.. zucht.....
Mijn maat heeft toch echt wel een exemplaar zonder problemen, dus ik ga er niet van uit dat iedereen er mee zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapoen schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:21:
[...]

Mijn maat heeft toch echt wel een exemplaar zonder problemen, dus ik ga er niet van uit dat iedereen er mee zit.
Ik heb zelf een XPS15, maar ik neem aan dat daar dezelfde chip voor USB3 in zit. Toch heb ik in het topic voor de XPS15 nog niemand over deze problemen horen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
hier nog een dik tevreden gebruiker (L1702x 3D); geen usb problemen gezien hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Het gekke vind ik als het aan de drivers ligt dat maar zo weinig mensen hier last van hebben. Ik had dan echt meer falende poorten verwacht.. Tuurlijk kan iedereen er blijkbaar last van krijgen maar wat is dan de trigger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:25:
[...]

Ik heb zelf een XPS15, maar ik neem aan dat daar dezelfde chip voor USB3 in zit. Toch heb ik in het topic voor de XPS15 nog niemand over deze problemen horen klagen.
Het is inderdaad dezelfde chipset. Op de Dell forums was het zelfs een XPS15 eigenaar die verleden jaar dezelfde problemen meldde. Ondertussen is de thread nog steeds actief en aangevuld met ervaringen van XPS17 eigenaren: link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Net een uurtje Dell helpdesk/klantendienst telefoontjes achter de rug |:(
Ik heb het verhaal even opgeschreven (je moet toch wat als je aan het lijntje gehouden wordt met vervelende deuntjes)

Dus ik bel een eerste keer naar de tech support en krijg volgende informatie (van een Dell medewerker met duidelijke kennis van zaken, waarschijnlijk een tweaker):
- het USB3 probleem is gekend en men kan geen datum plakken op het verschijnen van een nieuwe driver/firmware of het verkrijgen van een eventuele werkende chip
- deze medewerker was helemaal op de hoogte van het probleem aangezien hij zelf ook kennissen had met dit probleem en ook de nieuwste drivers/firmware lostten niks op
- volgens hem was de RMA procedure ook helemaal niet nodig, hij verbaasde zich dat zijn collega dat wel (2 weken geleden dus) adviseerde 8)7
- hij stelde mij gerust in die zin dat hij een case ging maken waarin stond dat het wel degelijk een gekend probleem betrof bij meerdere laptops. Vervolgens zou hij deze case overmaken aan de klantendienst want de tech dienst mag blijkbaar niet beslissen over eventuele terugbetalingen. Hij gaf mij ook nog het case nummer mee zodanig dat de klantendienst zijn advies kon volgen ivm terugbetaling.

Gedurende één minuut was ik dus gerustgesteld en had ik het gevoel dat het allemaal in orde zou komen. Helaas werd ik toen doorverbonden met de klantendienst...
Mien Dobbelsteen: Met de assistente van dokter Van der Ploeoeoeoeg?
- ja sorry meneer voor een terugbetaling moet u bij de technische dienst zijn :?
- ik antwoord dus dat zij mij hebben doorgestuurd naar de klantendienst en dat ik een case nummer heb met alle uitleg er in
- een wat... een k-e-e-s nummer?
- voor een terugbetaling moet u toch echt bij de tech support zijn hoor
- dus ik dring aan op het lezen van de case/ticket/...
- naja meneer daarvan weet ik niets hoor, ik verbind u door met de technische dienst...

Op dit punt zat ik met een dubbel gevoel: moet ik hierom lachen of geïrriteerd geraken? De ervaring leert mij dat het tweede alleen maar een hoge bloeddruk tot gevolg heeft, dus dat liet ik dan maar.
Anyhoo, mijn tweede contact met de tech service verliep zo:
- USB3 probleem, welk USB probleem? Meneer u weet toch dat USB3 poorten alleen werken met USB3 hardware? *hier bestaat geen smiley voor vrees ik*
- ik nog maar eens heel de geschiedenis uitgelegd
- Ah u heeft een case nummer, dat is mooi, dan verbind ik u even door met de klantendienst. Wees gerust ik zal zelf even de uitleg doen aan de klantendienst
- ik weer ff gerust gesteld
- *klik verbinding verbroken* :'(

Aangezien ik niet van plan was om op te geven heb ik dan maar weer naar de technische dienst gebeld. Gelukkig kreeg ik die eerste tech support weer aan de lijn die deze keer zelf met de klantendienst belde en alles geregeld kreeg blijkbaar. Nu is het dus wachten tot de klantendienst mij contacteert ivm het ophalen van de laptop. Dus helemaal gerust ben ik er nog niet op.

Moraal van het verhaal: je moet maar net het geluk hebben om op de juiste medewerker te vallen.
En nu ga ik mijn oren wat laten afkoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
  • Laatst online: 28-11-2023
Erg vervelend Kapoen. Jouw verhalen zouden niet misstaan op fuckmylife.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
RTB93 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:36:
Erg vervelend Kapoen. Jouw verhalen zouden niet misstaan op fuckmylife.com
Naja, als ik het zo eens herlees is het eerder lachwekkend :) Ik ga er mij ook niet kwaad om maken en ben vooral blij dat ik met die eerste tech support hebben kunnen praten 'van tweaker tot tweaker'.

Voor de rest zijn het geen zaken die ik nog niet heb gelezen over customer services jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyzz1986
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05-2022

Dyzz1986

I Put teh lime in teh coconut

De wondere wereld van de "customer service" praktijken van call/service centers :)

// Dyzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjofaasjj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
Beste

Ik was op zoek naar een performante laptop van rond de 1.000 $ à 1.200 € met een backlit keyboard heeft (en die zijn toch wel zeer dun gezaaid). Mijn oog was gevallen op de XPS17 omdat via een manuele offerte van de besteldienst (vreemd genoeg lukt dat niet via de online configurator, maar soit) zo’n toetsenbord kon aan toegevoegd worden.

Na een hoop heen-en-weer gemail met diverse personen (voor een bedrijf dat personalisatie zo hoog in het vaandel draagt is communicatie bij het Belgische filiaal allerminst een troef) heb ik nu eindelijk een offerte te pakken gekregen.

Jammer genoeg staat er enkel een totaalprijs dus ik kan niet zien hoeveel dat extra kost, iemand een idee? Maar wat meer is, ik heb info gekregen dat het backlit toetsenbord enkel in een Azerty FR versie te verkrijgen is, en niet in een Azerty BE versie. Vandaar m’n tweede vraag: klopt dit en zo ja, wat is dan precies het verschil tussen beide versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
sjofaasjj schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:17:
Maar wat meer is, ik heb info gekregen dat het backlit toetsenbord enkel in een Azerty FR versie te verkrijgen is, en niet in een Azerty BE versie. Vandaar m’n tweede vraag: klopt dit en zo ja, wat is dan precies het verschil tussen beide versies?
Wikipedia artikel met afbeeldingen: link
Het gaat om de plaats van leestekens denk ik zo op eerste zicht.

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 16-05-2011 13:44 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.