[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste
Acties:
  • 171.194 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:12
Ai, da's niet zo handig.

Die partitie bewaar ik tegenwoordig altijd (learned the hard way).
Ideaal als je je laptop doorverkoopt met service of aan je familie doorgeeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

guapper schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:55:
Ik zou denken dat ze een eerst een paar tests uitvoeren, dan de fabrieksinstellingen terug zetten, en daar hun conclusies uit trekken daarna onderdelen gaan vervangen.
Dat gaan ze inderdaad doen als je geen in-home garantie hebt. Met in-home garantie komt er een monteur langs die iet veel anders kan doen dan een nieuw moederbord erin zetten.

als je hem op moet sturen, niet mee akkoord gaan. Dat duurt net zo lang als een nieuwe bestellen en de kans is redelijk dat ze er enkel een verse image overheen gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

guapper schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:59:
Ai, da's niet zo handig.

Die partitie bewaar ik tegenwoordig altijd (learned the hard way).
Ideaal als je je laptop doorverkoopt met service of aan je familie doorgeeft. ;)
Die partitie van +/- 20 Gb bestaat nog wel, die heb ik niet verwijderd .
De recovery is niet meer benaderbaar indien je ook maar iets wijzigt aan de partitietabel, dat heeft niets te maken met de partitie zelf. Las ik later ook pas... helaas :(.

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:00:
[...]

Dat gaan ze inderdaad doen als je geen in-home garantie hebt. Met in-home garantie komt er een monteur langs die iet veel anders kan doen dan een nieuw moederbord erin zetten.

als je hem op moet sturen, niet mee akkoord gaan. Dat duurt net zo lang als een nieuwe bestellen en de kans is redelijk dat ze er enkel een verse image overheen gooien...
Dus jij adviseert om het product weer terug te brengen op bais 'wet kopen op afstand', vervolgens een nieuwe te bestellen? Als dat jouw advies is, dan volg ik die zeer waarschijnlijk op.
Neem de notebook morgen nog even mee naar de Die-hard techies van de helpdesk op de zaak, wellicht kunnen zij nog wat potten breken maar ben er bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 00:57
Massri92 schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:31:
Maakt iemand gebruik van AutoCAD in combinatie met de XPS 17?
hey, ik gebruik wel zbrush, ook een vrij intensief 3d programma als je high poly gaat, maar so far geen problemen gehad. Sketchup is een non issue, blender moet ik nog testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
*laat maar al gekocht*

[ Voor 100% gewijzigd door HaseMike op 07-12-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtwurm
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09-2024
geluid doet het nog steeds niet :-(.. intussen van dell alerlei opties gehad om te doen.. oa bios updaten (wat ie niet doet) en allerlei diagnostics... en dan hoor je dus wél geluid... ik snap er niets van.. Ik krijg het gewoon niet aan de praat.. heeft er niemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 23:01

ljd

Zijn er nog mensen die op het 1600x900 scherm , de pixels enorm goed zien bij felle achtergronden?
Want ik heb dit nog nooit meegemaakt op een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:49
Misschien een domme vraag van deze noob. Kan ik gewoon continu internetten aan de stroomkabel, want ik wil de accu niet gebruiken bij thuisgebruik. Gaat de laptop daar niet van kapot, omdat hier zo`n rara accu in heeft. Bij bij dell inspiron 1720 kan ik dat nml wel, want de laptop mankeert nog steeds aan.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Vandaag een uur lang met Dell aan de telefoon gezeten om mijn driver probleem op te lossen.
Conclusie: Niet zo maar oplosbaar.

- Laptop van 832 Euro met 1600 x 900 pixels wordt vrijdag kostenloos opgehaald
- Aanstaande dinsdag staat mijn 832 Euro weer netjes op mijn creditcard
- Zojuist voor 762 Euro (10% korting / haalmeeruitjecard-actie) een Full HD versie gekocht :).

Dus over een aantal weken hopelijk een goed functionerende notebook.

Bedankt voor de tips Darkstone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

houtwurm schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:30:
geluid doet het nog steeds niet :-(.. intussen van dell alerlei opties gehad om te doen.. oa bios updaten (wat ie niet doet) en allerlei diagnostics... en dan hoor je dus wél geluid... ik snap er niets van.. Ik krijg het gewoon niet aan de praat.. heeft er niemand tips ?
Als je via de dell diagnostics wel geluid hebt heb je 100% zeker een software probleem. Probeer een verse instal.
ljd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:03:
Zijn er nog mensen die op het 1600x900 scherm , de pixels enorm goed zien bij felle achtergronden?
Want ik heb dit nog nooit meegemaakt op een laptop.
Het 900p scherm is vrij slecht. Maar serieus, what else is new?

En waarom ik zo vaak de xps 17 3D aanraad? Dat is de goedkoopste laptop zonder een of ander rotscherm, al zou pricewatch: Asus X7BSV-V1G-TZ524V daarvoor ook in aanmerking komen. (maybe).
pinokkia schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:14:
Misschien een domme vraag van deze noob. Kan ik gewoon continu internetten aan de stroomkabel, want ik wil de accu niet gebruiken bij thuisgebruik. Gaat de laptop daar niet van kapot, omdat hier zo`n rara accu in heeft. Bij bij dell inspiron 1720 kan ik dat nml wel, want de laptop mankeert nog steeds aan.
Dat kan. Je accu gaat vroeg of laat toch wel stuk, zelfs als je hem niet eens aansluit.
troyk schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:44:
Vandaag een uur lang met Dell aan de telefoon gezeten om mijn driver probleem op te lossen.
Conclusie: Niet zo maar oplosbaar.

- Laptop van 832 Euro met 1600 x 900 pixels wordt vrijdag kostenloos opgehaald
- Aanstaande dinsdag staat mijn 832 Euro weer netjes op mijn creditcard
- Zojuist voor 762 Euro (10% korting / haalmeeruitjecard-actie) een Full HD versie gekocht :).

Dus over een aantal weken hopelijk een goed functionerende notebook.

Bedankt voor de tips Darkstone.
Ah.. die eerste versie was dus een enorme miskoop als je het mij vraagt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Net op mijn nieuwe, duitse, xps17 alle rommel eraf gehaald een ssd geinstalleerd en een verse windows 7 erop gezet. Na tijden geklooi met drivers van de dell site heb ik alle devices op orde op 1 na. Kan maar niet vinden wat voor device het zou moeten zijn. Misschien kan iemand mij helpen, hier de screenprint van de devices :

Afbeeldingslocatie: http://img42.imageshack.us/img42/4021/devicem.jpg

Jammer dat Dell geen disk erbij heeft die een automatische install doet van alle drivers die nodig zijn. Nu moet je moeilijk een website doorzoeken en elke driver apart installen. Maar goed we zijn er bijna.

THX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
@ Darkstone

Bedankt voor je antwoord. Ik weet dat vroeg of laat de accu toch minder word. Maar door die rare accu kan de warmte (onder) verspreiden. Bij de dell inspiron zit de warmte afvoer aan de linkerkant. Of zit die warmte afvoer bij de xps ook aan de zijkant? Sorry voor de domme noob vraag. Ben bang dat de laptop zo kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
HaseMike schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:41:
Net op mijn nieuwe, duitse, xps17 alle rommel eraf gehaald een ssd geinstalleerd en een verse windows 7 erop gezet. Na tijden geklooi met drivers van de dell site heb ik alle devices op orde op 1 na. Kan maar niet vinden wat voor device het zou moeten zijn. Misschien kan iemand mij helpen, hier de screenprint van de devices :

[afbeelding]

Jammer dat Dell geen disk erbij heeft die een automatische install doet van alle drivers die nodig zijn. Nu moet je moeilijk een website doorzoeken en elke driver apart installen. Maar goed we zijn er bijna.

THX.
Ik weet niet of je de cardreader en/of de webcam drivers hebt geinstalleerd.
Anders is het mogelijk een Intel driver, maar deze link brengt je een stuk verder.
http://forum.notebookrevi...702x-clean-install-2.html
Het kan zijn dat de drivers niet meer up to date zijn, maar dan weet je waar het aan ligt.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Nou heb ik hier negatieve reacties gelezen mbt de fan. Maar ik ben vanaf vanmorgen 11.30 uur tot nu bezig met de laptop. (veel progamma`s installeren etc. geen games gespeeld). Ik vind persoonlijk dat de fan stiller is dan bij mijn dell inspiron 1720 van 2008. In ruststand gaat de fan niet eens aan. Terwijl mijn inspiron 1720 geregeld de fan hoort. Ik heb beide tegelijk aangezet en intensief gebruikt.

Toch vind ik 1 minpuntje: Mijn scherm van de inspiron 1720 (WUXGA 1920x1200) toch mooier dan het scherm van mijn xps FHD 3D WLED TL (1920X1080).

[ Voor 15% gewijzigd door pinokkia op 07-12-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Nog een probleem : op 1 of andere manier weet elke driver van dell dat ik een duitse dell heb en zijn de installs in het duits. Niet erg want daarna is zijn de programmas in het engels. Maarrrrr : op het desktop context menu staan 2 entries in het duits : "Grafikoptionen" en "Grafikeigenschaften" daarop klikken krijg je de intel hd driver (gewoon in het engels). Heb me suf gezocht en driver eraf en erop maar wat ik ook doe het blijft in het duits.

ik ben een pietpeut, dus is het mogelijk om dit nog in het engels te krijgen ? Ik wil perse alleen engels op mijn laptop en geen duits / Nederlands / Swahili of wat dan ook.

En welke malloot verzint het om de HDD led achter het scherm te plaatsen ?

*edit* ik zag ik de topic start dat de xps 17 zwart is, ook op de dell website is dat zo. Die van mij is echter helemaal in alu, zowel aan de buitenkant als de binnenkant.

@embryo : THX! Het was de motion sensor die ik vergeten was.

[ Voor 15% gewijzigd door HaseMike op 07-12-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pinokkia schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:54:
Toch vind ik 1 minpuntje: Mijn scherm van de inspiron 1720 (WUXGA 1920x1200) toch mooier dan het scherm van mijn xps FHD 3D WLED TL (1920X1080).
Als in? zwartwaarde / kijkhoek / kleurtemperatuur / ???

Ik geloof best dat het scherm minder is, immers, ik zou liever die 120px extra hebben.. Maar dat het scherm kwalitatief beter is lijkt mij onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 22:13:
[...]

Als in? zwartwaarde / kijkhoek / kleurtemperatuur / ???

Ik geloof best dat het scherm minder is, immers, ik zou liever die 120px extra hebben.. Maar dat het scherm kwalitatief beter is lijkt mij onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk.
Als noob zijnde vind ik het scherm van de dell inspiron 1720 fijner (rustiger qua beeld) om mee te werken. Ik vergelijk het maar tussen plasma en lcd schermen.

Ik heb beide schermhelderheid precies hetzelfde gezet.

[ Voor 5% gewijzigd door pinokkia op 07-12-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Tja, die wuxga schermen in de inspiron series, ook al in mijn 9300, waren erg fijn.
De verlichting werd verzorgd door een TL buisje; een CCFL, In de nieuwere laptops zitten LED's voor de verlichting van het scherm.
Misschien is dit het verschil wat je opmerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk eerder dat hij het verschil tussen mat en glans merkt. Mat is wat zachter, en glans is scherper. Afhankelijk van de matte laag in kwestie.

ccfl/led maakt niet veel verschil, in principe alleen de kleurtemperatuur en color gamut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:12:
Ik denk eerder dat hij het verschil tussen mat en glans merkt. Mat is wat zachter, en glans is scherper. Afhankelijk van de matte laag in kwestie.

ccfl/led maakt niet veel verschil, in principe alleen de kleurtemperatuur en color gamut.
Mijn scherm van de inspiron is glans en trouwens ik ben een zij. :) Misschien kan het wel komen, omdat ik inspiron nu 3,5 jaar heb en moet wennen aan de nieuwe scherm van de xps. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door pinokkia op 07-12-2011 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04-2023
Ik ben sinds kort ook eigenaar van de Dell XPS 17 met FHD 3D WLED TL scherm. Het beeld is prachtig maar ik heb het zelf zeker nodig gevonden om de helderheid sterk te reduceren. Het scherm oogt dan rustiger en is fijner om mee te werken. Wanneer je de standaard helderheidsinstellingen van Dell in relatief grote stappen aanpast kan het zo lijken dat het scherm veel te donker wordt. Maar na korte tijd wennen de ogen aan deze setting en lijkt het scherm weer bijzonder helder. Ik denk dat dit het effect is van Led technologie.

Verder ben ik ook van plan om de Clean Install uit te voeren. Ik wil dit doen met een betrouwbare Windows 7 Install cd beschikbaar op DigitalRiver:

http://forum.notebookrevi...s-7-sp1-13-languages.html

Een paar kleine aanpassingen zijn nodig om de gedownloade Windows iso te unlocken voor alle versies. Het wordt dan mogelijk om alle edities van Windows te installeren vanaf 1 originele Windows dvd.

Verder heb ik ook gelezen dat de volgorde van het installeren van drivers ook verschil kan maken. Vandaar dat ik de volgorde in een volgende post van een gebruiker op het het forum van notebookreview wil gaan navolgen:

A. SATA Management SATA-II/III

B. USB 3.0 USB 3.0 Board

C: Intel HECI Management HECI

D. Motion Sensor Freefall Sensor

E. Touchpad TouchPad

F. ALC665 Audio Audio

G. If you do not have the 3D system, install the Intel HD video first Intel Video ...then the Nvidia driver Nvidia 550/555
If you have the 3D compatible system, install ONLY the Nvidia driver (first), then install the Nvidia 3D emitter driver 3D emitter

H. HD webcam Dell HD webcam

I. Gigabit ethernet LAN

J. Wifi card (this driver supports most Intel cards offered with the L702x) Intel WLAN. If you have the Intel 6230, now install the Bluetooth 3.0 Intel 6230 BT3.0

K. Lastly, the Quickset driver Quickset x64

http://forum.notebookrevi...-install.html#post7469322

Wellicht hebben enkele van jullie die problemen hebben met het installeren van drivers wat aan bovenstaande volgorde. Een volledig topic geweid aan een schone installatie van windows 7 op de Dell XPS 17 is hier te vinden:

http://forum.notebookrevi...-l702x-clean-install.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickname89
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07 12:11
Heeft iemand al de 3d vision 2 glasses weten te bemachtigen ??
Kan ze nog steeds nergens verkrijgen terwijl ze toch 1,5 maand in de US zijn gelanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
nickname89 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 00:04:
Kan ze nog steeds nergens verkrijgen terwijl ze toch 1,5 maand in de US zijn gelanceerd.
Ik dacht toch dat dit bekende winkels waren, maar konden die niet leveren ??

pricewatch unsorted: nVidia 3D Vision 2 Brille Kit

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymm
  • Laatst online: 18-11-2024
Gebruik sinds kort de Wireless Microsoft Mouse 4000. Probleem is dat de muis na een aantal minuten niets meer doet, kan een aantal seconden niets doen met de muis, varieert van 5 tot 11 seconden. Nieuwe batterij in gedaan, verschillende usb poorten gebruikt, gekeken in het configuratiescherm, daar zag ik niets bijzonders. Overigens werkt het touchpad dan wel gewoon. Zeer irritant. Deze muis op andere laptop geprobeerd, gaf geen probleem.
Andere muis op mijn XPS17 geprobeerd, ook geen probleem.
Iemand enig idee, want ik wil wel gewoon deze muis blijven gebruiken op deze laptop.

[ Voor 5% gewijzigd door Raymm op 08-12-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebruik je misschien de usb 3.0 poort? Die doen het soms minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-07 11:31
HaseMike schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:41:
Ik gok dat dit de driver is van de movement sensor die de laptop uitschakeld als deze valt. Kan echter even niet op de naam komen van dit apparaat en heb de laptop niet bij de hand.

Edit: Na een "ik doe een gok" op google gok ik dat het om dit apparaat gaat:
Notebook ST Microelectronics DE351DL Motion Sensor

[ Voor 9% gewijzigd door Jwlb op 08-12-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:29
Jwlb schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:38:
[...]

Edit: Na een "ik doe een gok" op google gok ik dat het om dit apparaat gaat:
Notebook ST Microelectronics DE351DL Motion Sensor
Dat is voor zo ver ik weet de "heb je met je laptop gesmeten want je HDD is naar de knoppen" sensor van Dell

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymm
  • Laatst online: 18-11-2024
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:09:
Gebruik je misschien de usb 3.0 poort? Die doen het soms minder goed.
Alle poorten geprobeerd, geeft zelfde (niet goede) resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434005

nickname89 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 00:04:
glasses only 99.99 euro,,zit al een ir emiter in xps scherm
ik heb hem net binnen, (pricewatch)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 434005 op 09-12-2011 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
  • Laatst online: 15-06 22:50
Sinds gisteren eigenaar van de een Dell XPS
Werd een week eerder geleverd dan dat in 1ste instantie werd gezegd.

Lekker dik verpakt, hoop piepschuim of wat ze dan ook gebruiken
1ste 2 uur alleen maar aan het updaten geweest en back ups gemaakt.

Paar dingetjes,

Na een uur Black en White 2 spelen ( 1600 x 900 high detail ) batterij leeg?
Vind hem wel heel snel erg warm worden, kan geen temperaturen noemen, maar wordt goed heet die lucht die wordt uitgeblazen.

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:51
Allereerst is het misschien handig om je specificaties te noemen. Belangrijkste zijn processor en videochip.
Daarnaast kan niemand door z`n nullen en enen zien wat voor accu jij hebt.

Maar ik schat dat mijne, (2630QM, GT555M, 9cells accu) het ook iets van 1-1,5 uur zal volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Anoniem: 434005 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:49:
[...]

glasses only 99.99 euro,,zit al een ir emiter in xps scherm
ik heb hem net binnen, (pricewatch)
Dat zijn dan niet de nieuwe nvidia2 glasses neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:51
Megamind schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 07:52:
[...]

Ik zit ook al tijden te kijken.. Sinds kort zijn ze ook te koop in Engeland, of GB (IDK)..

Blijkbaar is versie 2 (incl of excl transmitter) in ieder geval te koop via conrad.nl
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=873998

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:28

PCR

Aanstaande maandag krijg ik een Dell-technician die het USB3.0 piggybackboard en het touchpad gaat vervangen. Daarnaast heb ik ook even een backlit keyboard besteld voor EUR 44,05.

Communicatie verloopt in het Engels, zowel via mail als telefonisch. Dat mag tegenwoordig geen probleem zijn lijkt me maar ik spreek beter Engels dan degene aan de andere kant van de telefoon/computer... :') /arrogantie

Maar ik ben tot nog toe positief over de wijze waarop de problemen worden aangepakt door Dell! :)

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434005

Megamind schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 07:52:
[...]

ja 3d vision 2 met grotere glazen dus.
bij conrad bestelt
zit naar de asus vg278h te kijken voor bij de desktop
voor serieuze fps

best veel games die goed werken. http://www.mtbs3d.com/gg3d/

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 434005 op 09-12-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Misschien een domme vraag. Maar kan je elk willekeurige slimline bluray-rom/dvd-rewriter in de xps laptop stoppen? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417286

Ik heb een probleem en vraag me af of jullie dit soms weten.
Sinds vorige week loopt al mijn CAD-software traag (autocad, 3dsmax). Zou dit kunnen komen door een defecte videokaart? In het begin dat ik deze laptop had, crashte de videokaart wel eens, maar door de driver up te daten was dit opgelost. Via diagnostics vindt men niets. Weet iemand een oplossing voor mijn probleem?

groetjes
Pieterjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pinokkia schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 18:00:
Misschien een domme vraag. Maar kan je elk willekeurige slimline bluray-rom/dvd-rewriter in de xps laptop stoppen? :$
12.5mm 12.7mm, SATA? Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Uhm. Wat bedoel 12,5mm, SATA?

Bedankt Darkstone voor de zoveelste antwoord voor al mijn domme noob vragen. d:)b

[ Voor 31% gewijzigd door pinokkia op 09-12-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
BastiaanCM schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 07:48:
Allereerst is het misschien handig om je specificaties te noemen. Belangrijkste zijn processor en videochip.
Daarnaast kan niemand door z`n nullen en enen zien wat voor accu jij hebt.

Maar ik schat dat mijne, (2630QM, GT555M, 9cells accu) het ook iets van 1-1,5 uur zal volhouden.
Ten eerste bedankt voor je antwoord. Ten 2de hierbij de specs
I5 2430m
Gt555M
9 cell lion batterij

Heb vandaag de nvidia configuratie gevonden en black & white op intel graphics gezet, stond op automatisch. Zelfde geld voor de sims 3. Geen verandering in speelbaarheid, loopt nog steeds als een trein.

temperatuur is wel veel minder!

Heb nog geen duur test kunnen doen kwa batterij

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Anoniem: 417286 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 19:59:
Ik heb een probleem en vraag me af of jullie dit soms weten.
Sinds vorige week loopt al mijn CAD-software traag (autocad, 3dsmax). Zou dit kunnen komen door een defecte videokaart? In het begin dat ik deze laptop had, crashte de videokaart wel eens, maar door de driver up te daten was dit opgelost. Via diagnostics vindt men niets. Weet iemand een oplossing voor mijn probleem?

groetjes
Pieterjan
Je zou kunnen proberen om MSI Afterburner te installeren, zodat je de videokaart kunt monitoren.

Mocht je niets raars vinden, en ook een bijgewerkte driver helpt niet, zou ik toch eens een verse installatie proberen. Mag ook de Dell system recovery zijn natuurlijk; 't gaat er meer om dat je even met een schone lei start.

edit: in deze afweging heb ik voor het gemak meegenomen dat je niet de officiele gelicenseerde software gebruikt, maar het via een 'omweg' aan het draaien hebt gekregen. Op die manier haal je toch vaak ongemerkt troep binnen, waardoor je windows op den duur toch uit z'n scharnieren gaat lopen. Stukje vooringenomenheid volledig gebaseerd op mijn eigen ervaringen. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door guapper op 09-12-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er een andere optie dan een clean install, ik heb het nogal druk met het schoolwerk enzo. Ik heb diagnostics gedaan en daar vertelt men mij dat alles okee is. Maar wanneer ik beeldbewerkingsprogrammas draai gaat hij supertraag. Toch even meedelen dat het om educatieve software gaat ;). Ik heb MSI afterburner geinstalleerd en hij toont zo grafiekjes waarbij de core, shader en memory constant op en neer gaat van min. naar max. Is dit fenomeen normaal? Het bestand dat geopend is, is beperkt in grootte en omvang.

Edit: daarnet kwam er op stuurprogramma van beeldscherm reageert niet meer en is hersteld, wijst dit op een kapotte videokaart?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 417286 op 10-12-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is normaal.

Tip: open resource manager (broncontrole in het nederlands..) en kijk daarmee of je iets opvallends ziet.

Wat bedoel je overigens met traag? Worden de modellen traag gerenderd? Gaat het pannen over de afbeelding sloom? Openen de menu's traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 11:17:
Dat is normaal.

Tip: open resource manager (broncontrole in het nederlands..) en kijk daarmee of je iets opvallends ziet.

Wat bedoel je overigens met traag? Worden de modellen traag gerenderd? Gaat het pannen over de afbeelding sloom? Openen de menu's traag?
Euhm, op bepaalde momenten gaat mijn fan hard draaien en krijg ik mouse lag. Kortom het volledige programma gaat trager. Daarnet crashte het stuurprogramma van men videokaart :'( . Op wat moet ik precies letten bij de broncontrole?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan ligt het dus aan de drivers van de videokaart.. Daar hoef je verder niet naar te zoeken. Probeer ze nogmaals te installeren.

Ik heb ook wel eens vergelijkbare problemen gehad met een kapotte harde schijf. Precies de sector met een DLL erop die dolphin (wii emulator) gebruikte was stuk, waardoor heel de computer vast liep als je hem probeerde op de starten.. Maar de kans daarop is wel een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

okee ik ga het proberen, ik laat je straks nog iets weten dark. Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Oplossing Nvidia en Realtek drivers ??

In post 5534 staan mogelijk de drivers, die het probleem met het bios A13 en A14, met Nvidia en het geluid kunnen oplossen.

http://forum.notebookrevi...-17-l702x-thread-554.html

Misschien is dit nog te proberen, voordat de mooie laptop terug gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Embryo1 op 10-12-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand of er nederlandstalige support is voor XPS systemen in België :/. Ik wilde contact opnemen met dell in het Engels via mail, maar syspro (invoegtoepassing van dell) deed raar. Iemand die een telefoonnummer weet dat ik maandag kan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Anoniem: 417286 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 12:39:
Weet iemand of er nederlandstalige support is voor XPS systemen in België :/. Ik wilde contact opnemen met dell in het Engels via mail, maar syspro (invoegtoepassing van dell) deed raar. Iemand die een telefoonnummer weet dat ik maandag kan bellen?
Ik heb gekeken bij Dell Belgie en daar staat onder XPS & Alienware bij Premium Support 24/7.
http://support.euro.dell....c=be&cs=bedhs1&l=nl&s=dhs

Ik zou het gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Embryo1 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 13:13:
[...]

Ik heb gekeken bij Dell Belgie en daar staat onder XPS & Alienware bij Premium Support 24/7.
http://support.euro.dell....c=be&cs=bedhs1&l=nl&s=dhs

Ik zou het gewoon proberen.
hmm maar das allemaal in het engels, mailen in het engels lukt me nog wel, maar bellen daarentegen. Ik heb proberen mailen maar je moet zo'n syspromodule toepassing installeren, maar ik krijg dit namelijk niet aan de praat :/. Er moet toch wel ergens nederlandstalige support zijn voor de XPS-systemen?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThUB
  • Laatst online: 21-07 12:42
Embryo1 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 11:29:
Oplossing Nvidia en Realtek drivers ??

In post 5534 staan mogelijk de drivers, die het probleem met het bios A13 en A14, met Nvidia en het geluid kunnen oplossen.

http://forum.notebookrevi...-17-l702x-thread-554.html

Misschien is dit nog te proberen, voordat de mooie laptop terug gaat.
Nadat ik gister mijn laptop had ontvangen en aan de clean-install begon liep ik ook tegen de inmiddels vaker voorkomende video en audio installatieproblemen aan.

Toevallig was ik na wat googelen ook op dat forum terechtgekomen en heb de daar genoemde realtekdrivers geprobeerd te installeren. Het werkte nadat ik eerst de audiodrivers van de door Dell bijgeleverde dvd installeerde en vervolgens daaroverheen de op het forum gepostte drivers. Als ik startte met de drivers van de site van Dell ipv die van de dvd gevolgd door die van het forum dan kreeg ik een BSOD.

De Nvidia-drivers had ik al eerder hier gedownload nav een post ergens op datzelfde forum en deze lijken ook te werken.

Het enige wat nog niet wil installeren is de Quickset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxOrpheusxX
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-07 10:47
Sinds donderdag heb ik ook een mooie Dell XPS17, maar ook een aantal problemen, waarvoor ik gisteren gebeld heb met de Dell (In het Nederlands overigens, via het 020 nummer op de Dell website) en waarvoor een (Nederlands) Dell menneke een uurtje mijn laptop heeft overgenomen. Omdat hij tijdens het gesprek aangaf dat er in de laatste twee weken een probleem met de XPS17 lijkt te zijn ontstaan, hier even mijn bevindingen.

Ook ik heb het probleem dat mijn Nvidia G555M niet goed werkt, zoals meer tweakers hier melden. Na een schone Windows 7 installatie kon ik noch de drivers van de bijgeleverde CD-Rom, noch die van de Dell website, noch die van de Nvidia website installeren. Elke keer gaven deze aan dat er geen compatible hardware gevonden kon worden. In Apparaat beheer kon ik een Standaard VGA adapter vinden, en via via vond ik nog iets over een Nvidia adapter met een whopping 8MB geheugen, maar niet mijn mooi Geforce 555M.

Nadat het Dell Menneke voor 90% dezelfde dingen had geprobeerd als ik al had gedaan, werd de kwestie doorgespeeld en werd mij verteld dat ik z.s.m. gebeld zou worden en dat er een monteur zou komen om mijn moederbord te vervangen. U hoort het goed, praktisch een nieuwe inhoud voor mijn nieuw XPS17. Zodra dit gebeurd is, zal ik jullie nogmaals op de hoogte stellen.

Ook een interessant gegeven: een headset die ik inplugde deed het maar half: de microfoon deed het niet. Nadat ik de microfoon plug in de aansluiting met een koptelefoontje had gedaan met daaronder de aanduiding S/P DIF, deed ie het wel. Stickertjes omgewisseld / poortjes niet goed aangesloten dus.

Tot nu wel erg tevreden over de Helpdesk, maar natuurlijk gênant dat ze een niet volledig werkende laptop leveren. Iedereen die dit probleem met zijn of haar Dell XPS17 heeft, raad ik aan om te bellen en te regelen dat ook zij een nieuw moederbordje krijgen. De Next Day Support moet dit vrij makkelijk maken.

Verder is het een prachtig ding en ik zal wel vette pech hebben als ik de andere verhalen van goedwerkende XPS17's hoor, maar balen dat ik dit weekend no een potje Skyrim kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icepegel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-07 14:50
XxOrpheusxX schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 16:11:Ook ik heb het probleem dat mijn Nvidia G555M niet goed werkt, zoals meer tweakers hier melden. Na een schone Windows 7 installatie kon ik noch de drivers van de bijgeleverde CD-Rom, noch die van de Dell website, noch die van de Nvidia website installeren. Elke keer gaven deze aan dat er geen compatible hardware gevonden kon worden. In Apparaat beheer kon ik een Standaard VGA adapter vinden, en via via vond ik nog iets over een Nvidia adapter met een whopping 8MB geheugen, maar niet mijn mooi Geforce 555M.
Ik neem aan dat je je drivers wel installeerd met de Poweradapter aangesloten? Anders gaat dit niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Icepegel schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 16:17:
[...]

Ik neem aan dat je je drivers wel installeerd met de Poweradapter aangesloten? Anders gaat dit niet werken.
Ja? Dat lijkt mij onzin.
Dan denk ik dat er toch iets anders aan de hand is met de nieuw uitgeleverde XPSén. Zie ook 1 post boven die van jou. Dat is wel een slechte zaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxOrpheusxX
:) natuurlijk met adapter. Ik ben er niet zeker van of dat echt veel uitmaakt, maar ik heb me aangeleerd om toch maar alle driver en andere softwarematige updates op mijn computer aangesloten op adapter te doen.

Het was echt duidelijk, Dell krijgt de laatste weken veel telefoontjes omtrent dit probleem met de XSP17. Er werd achter de schermen ook veel overlegd (ff in de wacht enzo), het werd allemaal heel vakkundig gedaan, maar de helpdesk medewerker vertelde uiteindelijk uit zichzelf dat ik niet de eerste was en dat het leek alsof er een defecte batch moederborden was, die dit probleem veroorzaakten.

Maar ook het verhaal met de microfoon ingang, tsja, kan moederbord zijn, of toch een inmiddels ontslagen monteur o.i.d. Ik vond dat alle stickertjes (Nvidia, Windows 7, Energy Star en wat niet meer) er redelijk slordig waren opgeplakt. Als men in de laptop bij Dell bij de assemblage net zo is bezig geweest als met die stickertjes, tsja, dat kan het ook zijn. Sloppy werk wellicht.

Hoe dan ook, niet netjes, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het netjes wordt opgelost en dat ik binnenkort een goed werkend systeem heb.

edit: kleine toevoeging

[ Voor 47% gewijzigd door XxOrpheusxX op 10-12-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icepegel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-07 14:50
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 16:22:
[...]

Ja? Dat lijkt mij onzin.

[...]

Dan denk ik dat er toch iets anders aan de hand is met de nieuw uitgeleverde XPSén. Zie ook 1 post boven die van jou. Dat is wel een slechte zaak...
Nee echt... probeer het maar eens. Hij heeft toch het hybride model met de Geforce en de intel kaart? Die switchable? Ga het gewoon maar eens proberen. ;)
XxOrpheusxX schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 16:23:
:-) natuurlijk met adapter.

Het was echt duidelijk, Dell krijgt de laatste weken veel telefoontjes omtrent dit probleem met de XSP17. Er werd achter de schermen ook veel overlegd (ff in de wacht enzo), het werd allemaal heel vakkundig gedaan, maar de helpdesk medewerker vertelde uiteindelijk uit zichzelf dat ik niet de eerste was en dat het leek alsof er een defecte batch moederborden was, die dit probleem veroorzaakten.
Beetje jammer dan bij mij werkte dit wel namelijk. :(

[ Voor 39% gewijzigd door Icepegel op 10-12-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379258

Topicstarter
Ik heb sinds kort vastlopers met mn PC. Snap niet waardoor het komt. Ze springen vanuit het niets op en dan krijg ik vaak een blauwscherm waar iets opstaat ( ben vergeten wat ) en dan controleert ie wat en vervolgens start de computer opnieuw op.

Ik krijg een beetje het idee dat het gebeurt bij de zwaardere sessies. De laatste tijd wordt de computer ook vaak gebruikt en wordt hij ook behoorlijk warm. Ik vermoed dat het iets met de temperatuur te maken heeft. Zou dit kunnen of is het wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als de computer automatisch opnieuw opstart is het niet de temparatuur.
een blauw scherm is in 99% van de gevallen brak RAM of een brak stuk software. Het eerste is makkelijk uit te sluiten met memtest 86+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Kom je er alleen achter een defecte Nvidia G555M door een schone installatie? Momenteel werkt alles bij mij. Maar word nu wel heel erg huiverig van de xps laptop.(heb geen extra garantie bij gekocht 8)7. Wat ik normaal wel altijd doe) Ik ben op dit gebied echt een hele noob. Kan niet eens schone windows 7 installeren. :$

[ Voor 7% gewijzigd door pinokkia op 10-12-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 16:34:
Als de computer automatisch opnieuw opstart is het niet de temparatuur.
een blauw scherm is in 99% van de gevallen brak RAM of een brak stuk software. Het eerste is makkelijk uit te sluiten met memtest 86+.
Moet ik dan de bootable iso of de bootable binary doen?

Net de bootable iso gedaan. Als ik die open zegt ie dat ik hem op schijf moet branden ofzo iets. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat klopt ja, je moet hem op een usb stick/dvd zetten, dan kan je ervan booten. Een avondje laten draaien, als je iets roods ziet is het geheugen defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapl
  • Laatst online: 24-06 23:43
Gisteren de laptop binnengekregen. Ik keek er erg tegenop om de enorme hoeveelheid software die ik gebruik weer opnieuw te installeren, dat zou me vele dagen gaan kosten. Dus ik dacht; ik probeer het eerst eens met mijn oude schijf waar alles al op staat.

Ik had al zoveel mogelijk Dell drivers geïnstalleerd op de ssd van mijn HP DV7 laptop, zover dat lukte. De ssd in de xps gedaan en die startte gelukkig op. Daarna zoveel mogelijk drivers opnieuw geïnstalleerd op de xps. Handig was de originele harddisk van de xps gebruiken als externe hd en dan dmv de folder "drivers" die daarop staat de nog ontbrekende drivers selecteren en installeren.

Daarna nog wat kunst en vliegwerk gedaan en alles lijkt prima te werken. Dit alles in enkele uren tijd. Voorlopig een happy user hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Ik ben sinds vandaag er achter gekomen dat ik zo'n 3G module (of hoe ze zo iets noemen) in mijn xps laptop heb. Zijn er meer mensen die dat hebben? Bij mij zie je het pas. Als je de batterij eruit haalt.

Ps: bij mijn factuur staat het er niet op.

[ Voor 10% gewijzigd door pinokkia op 11-12-2011 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 'slede' zit er altijd op, de 3G minicard is soms aanwezig, dat kan je controleren door in device manager te kijken. En nee, dat staat niet op de factuur op de een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Anoniem: 303530 schreef op zondag 11 december 2011 @ 01:31:
De 'slede' zit er altijd op, de 3G minicard is soms aanwezig, dat kan je controleren door in device manager te kijken. En nee, dat staat niet op de factuur op de een of andere manier.
Weer iets geleerd. Morgen gelijk eens nachecken.

Oh Darkstone. Kan jij misschien mijn vraag (zie vorige post van mij) beantwoorden, want ik word nu wel heel erg huiverig van de (eventuele defecte) Nvidia G555M.

[ Voor 19% gewijzigd door pinokkia op 11-12-2011 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 21:07:
Dat klopt ja, je moet hem op een usb stick/dvd zetten, dan kan je ervan booten. Een avondje laten draaien, als je iets roods ziet is het geheugen defect.
Ik weet niet wat het is maar sinds vandaag als ik het IMG bestand wil openen in Daemon zegt ie 'fout in command line'. Kan ik ook de binary pakken? Wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer "Download - Auto-installer for USB Key (Win 9x/2k/xp/7) *NEW!*" vanaf de site? http://www.memtest.org/#downiso

Man, wat ziet dat er obivous uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 303530 schreef op zondag 11 december 2011 @ 11:54:
Probeer "Download - Auto-installer for USB Key (Win 9x/2k/xp/7) *NEW!*" vanaf de site? http://www.memtest.org/#downiso

Man, wat ziet dat er obivous uit :P
Hmpff :P, ik voel mij in mijn intelligentie aangetast.

Maare, hij boot niet van de usb stick. Heb het erop gezet en ben nu 2x opnieuw opgestart, maar dr gebeurt verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430044

Inmiddels al een klein weekje mijn Dell XPS 17 op mijn tafel. Een aantal dingen vallen mij op:

- USB-poorten zitten op rare plaatsen. Mis wel een USB--poort rechts onderin zoals bij mijn vorige laptop, de Aspire 720G.
- Veel ventilatie aanwezig, neemt echter niet weg dat het apparaat na een dagje intensief gebruik of bij het draaien van grafisch zwaardere programma's flink warm kan woorden met aardig wat geluidsproductie. Zelf vind ik het niet erg storend.

- De Nvidia driver is niet via de drivers op Nvidia.com of op Dell.nl te updaten. Zegt simpelweg dat er geen compitabele videokaart aanwezig is.

In goede zin:

- Snel
- Fancy design
- Super geluid
- Toetsenbord / hoge stand laptop bevallen goed

Al met al een topding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
Heren,

Probeerde net me Iomega externe HDD aan te sluiten op 1 van de 2 USB 3.0 poorten achter.

In eerste instantie stond hij er netjes bij, 2 bestanden gepakt en geknipt en geplakt. Halverwege het overzetten is de externe HDD verdwenen :s

Nu wordt het apparaat niet meer herkend en staat er ook niks meer bij.

De Usb 2.0 poort geprobeerd en die ziet hem ook niet, wel raar want mijn usb muis en usb headset weer wel.

Dell bellen of hebben jullie een oplossing

Dell gebeld, morgen terug bellen omdat de engelse meneer niet getraind is op nederlandse windows 7, logisch

[ Voor 10% gewijzigd door Sylver84 op 11-12-2011 18:25 ]

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 08:12
Anoniem: 430044 schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:51:

- De Nvidia driver is niet via de drivers op Nvidia.com of op Dell.nl te updaten. Zegt simpelweg dat er geen compitabele videokaart aanwezig is.
Drivers van deze website http://laptopvideo2go.com/drivers lukken wel als je de aangepaste inf file ook copieert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Sylver84 schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:35:
Heren,

Probeerde net me Iomega externe HDD aan te sluiten op 1 van de 2 USB 3.0 poorten achter.

In eerste instantie stond hij er netjes bij, 2 bestanden gepakt en geknipt en geplakt. Halverwege het overzetten is de externe HDD verdwenen :s

Nu wordt het apparaat niet meer herkend en staat er ook niks meer bij.

De Usb 2.0 poort geprobeerd en die ziet hem ook niet, wel raar want mijn usb muis en usb headset weer wel.

Dell bellen of hebben jullie een oplossing

Dell gebeld, morgen terug bellen omdat de engelse meneer niet getraind is op nederlandse windows 7, logisch
Wegens een soortgelijk probleem met mijn USB3.0 poorten, krijg ik morgen iemand van Dell die de piggyback print gaat vervangen waarop de poorten en interface zijn geplaatst. Mocht dat de oplossing zijn dan zet ik dat nog even in dit topic neer.

Het probleem ontstaat vermoedelijk als er veel data door de poorten wordt gejaagd dat niet 'real-time' meer verwerkt kan worden en waardoor een buffer gebruikt moet gaan worden. Bij een muis of headset valt die data nog mee maar bij bestandsoverdracht gaat het natuurlijk hard (en dat moet ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
PCR schreef op zondag 11 december 2011 @ 21:31:
[...]

Wegens een soortgelijk probleem met mijn USB3.0 poorten, krijg ik morgen iemand van Dell die de piggyback print gaat vervangen waarop de poorten en interface zijn geplaatst. Mocht dat de oplossing zijn dan zet ik dat nog even in dit topic neer.

Het probleem ontstaat vermoedelijk als er veel data door de poorten wordt gejaagd dat niet 'real-time' meer verwerkt kan worden en waardoor een buffer gebruikt moet gaan worden. Bij een muis of headset valt die data nog mee maar bij bestandsoverdracht gaat het natuurlijk hard (en dat moet ook).
De thd van dell wist mij te vertellen dat de drivers of de hardware geupgrade moesten worden. Ben benieuwd naar je post morgen. Ik zal ook posten wat er bij mij uitkomt

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

net gebeld naar dell, woensdag komt er een technieker om een nieuw moederbord te plaatsen, betekent dit dat ik alle gegevens en programmas verlies? (clean install)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxOrpheusxX
Zolang je harde schijf er in blijft zitten, niet. Ik denk dat ik zo ook maar zelf de Dell ga bellen, ze zouden mij bellen n.a.v. mijn sessie van afgelopen vrijdag; net nog ff een reminder van mijn kant via Twitter gestuurd, en ze zouden gaan bellen, ja zeker..... :S

Woensdag pas? Dat is wel aparte "Next Business Day support", of kon je zelf morgen niet? Ik word al wat minder enthousiast over de Helpdesk van Dell.....
DorkoTheBeast schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:39:
[...]

Drivers van deze website http://laptopvideo2go.com/drivers lukken wel als je de aangepaste inf file ook copieert
Ja, sorry, maar als ik een nieuwe laptop voor mijn neus heb staan en ik heb betaald voor een werkend exemplaar, betaald voor een extra Windows 7 DVD voor een schone installatie en betaald voor drivers op de website die het behoren te doen (en al hardstikke oud zijn vergeleken met Nvidia's eigen drivers) dan moet het toch niet zo zijn dat ik naar één of andere onofficiële website moet gaan, waarvan ik niet kan weten of ie te vertrouwen is, om mijn laptop normaal werkend te krijgen? Niet dat ik het niet kan, maar dit weiger ik. Ze komen het maar fixen. Pronto!

edit: toevoeging t.a.v. drivers van laptopvideo2go

[ Voor 51% gewijzigd door XxOrpheusxX op 12-12-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Ja, sorry, maar als ik een nieuwe laptop voor mijn neus heb staan en ik heb betaald voor een werkend exemplaar, betaald voor een extra Windows 7 DVD voor een schone installatie en betaald voor drivers op de website die het behoren te doen (en al hardstikke oud zijn vergeleken met Nvidia's eigen drivers) dan moet het toch niet zo zijn dat ik naar één of andere onofficiële website moet gaan, waarvan ik niet kan weten of ie te vertrouwen is, om mijn laptop normaal werkend te krijgen? Niet dat ik het niet kan, maar dit weiger ik. Ze komen het maar fixen. Pronto!

edit: toevoeging t.a.v. drivers van laptopvideo2go
Hier spreekt iemand met identiek probleem, zie vorige post(s).

Zo denk ik er ook over maar ik heb geen reparatie aangevraagd maar juist de notebook geretourneerd.
Nu verlies je je recht op return binnen 7 dagen (wet koop op afstand).

Ik wil een goed (hardware technisch) functonerend notebook en zeker geen geval dat louter via software omwegen naar behoren functioneert.

Mijn advies is om het notebook terug te sturen, met de cashback korting van Haal meer uit je card (12,5%) en de huidige 10% korting kun je een nieuwe (functionerende) notebook voor wellicht minder geld krijgen.

M'n nieuwe notebook staat voor levering 22-12-2011, ik zal uiteraard direct weer een clean install doen en jullie op de hoogte houden of het probleem inmiddels is opgelost. Ik mag het hopen in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxOrpheusxX
Eindelijk gebeld door Dell: Morgen komt er een monteur om mijn moederbord te vervangen. Tsja, dat lijkt mij praktisch gelijk aan een nieuwe laptop, ik ga er vanuit dat ie daarna gewoon werkt. En sneller dan voor 22 december.

Ik snap dat hele probleem met de wet koop op afstand niet en het vermeend niet meer kunnen retourneren na een dergelijke reparatie. Als na deze reparatie blijkt dat de laptop nog steeds niet werkt, dan heeft Dell niet geleverd wat ik heb ingekocht. Dan mogen ze net zo lang blijven repareren, tot ie het doet, of me een nieuw exemplaar geven. Beide vind ik prima, maar ik ga er van uit dat mijn laptop na morgen prima werkt.

Ik mag als klant toch verwachten dat iets dat ik koop het gewoon doet, linksom of rechtsom? Tot nu heeft mijn laptop nooit goed gefunctioneerd, dus Dell is tot nu toe in gebreke gebleven. Als het niet via de wet koop op afstand kan, dan kan mijn rechtsbijstandsverzekering wel wat anders regelen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De wet koop op afstand is niet bedoeld voor productiefouten. Daar heb je de gebruikelijke RMA procedure voor.

het klinkt ongetwijfeld heel duf, maar volgens mij staat dell wel in zijn recht als ze weigeren de laptop terug te nemen op basis van de wet koop op afstand, nadat er een reparatie is geweest. Ik vind het een rare constructie, dat zeker, maar ik denk dat het echt mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxOrpheusxX
Wat ik al zei, dan er is vast wel anders voor. Als consument ben je redelijk goed beschermd.....

Daarnaast, tot nu toe zijn al mijn ervaringen met Dell heel erg positief. Zo heeft mijn 6,5 jaar ouder Dell Inspiron 6000 waarop ik dit bericht type ooit eens buiten de garantie een gratis nieuw toetsenbordje gekregen en nog belangrijker: hij doet het nog steeds goed als mobiele werkplek. Ik wil alleen graag een desktopvervanger waarop ik (nieuwe) spelletjes kan spelen, anders had ik geen nieuwe laptop gehoeven. En na morgen hoop ik dat de fout van Dell gefixt is en ik 's avonds lekker een spelletje Skyrim kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

XxOrpheusxX schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:45:
Wat ik al zei, dan er is vast wel anders voor. Als consument ben je redelijk goed beschermd.....
Dit vind ik een matige onderbouwing van je argument, wat bedoel je hier precies mee?

Het is in ieder geval belangrijk dat je een goed functionerend product geleverd krijgt, of dat nou een compleet nieuw product is, of een reperatie (of meerdere) is inderdaad secundair maar ik ga liever voor een wat veiligere route en daar hoort helaas geduld bij.

Succes in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxOrpheusxX
Matige onderbouwing? Sorry, maar ik dacht dat ik toch net als ieder ander denk als ik denk dat als ik iets koop, dat ik er vanuit mag gaan dat iets werkt. En als dat niet zo is, dat ik dan de koper gelegenheid moet geven om product te repareren.

1 keer googelen (zie ook voorgaande link) gaf me daar ook wel gelijk in. Ook de Rijksoverheid is hier vrij duidelijk over, zie ook ad 3 op hun pagina:
Ontbinden koopovereenkomst

Als de verkoper het probleem niet wil oplossen of u heeft het product meerdere malen laten repareren, kunt u overwegen om de koopovereenkomst te ontbinden. Ontbinding van de koopovereenkomst moet u schriftelijk laten weten aan de verkoper.
En daarnaast heb je als koper de eerste 6 maanden zelfs nog meer "bescherming", in ons geval met 12 maanden garantie, zelfs 12 maanden:
Eerste 6 maanden voordeel van bewijs

De eerste 6 maanden na aankoop heeft u het voordeel van bewijs. Dit houdt in dat de verkoper moet aantonen dat het gebrek door uw schuld is ontstaan. Na 6 maanden moet u bewijzen dat het gebrek niet door uw schuld is ontstaan. Dat bewijsvoordeel geldt ook gedurende een garantieperiode.
Dat er daarnaast ook nog een wet kopen op afstand is, is nuttig, zeker als ik een product niet kan testen en daar volgens deze wet 7 dagen voor heb. Maar in dit geval weet ik zeker dat ik een werkende versie van dit mooie product wil hebben. :) Vandaar mijn aanpak met de monteur, die voor zover ik weet niet veiliger of onveiliger is dan die van jou.

Ik ben geen jurist, maar volgens mij zit het met de bescherming van consumenten wel goed in Nederland / Europa. Daarnaast heb ik ook vertrouwen in Dell. Ik hoop dat het snel en goed geregeld wordt en dat ik morgen van mijn XPS17 kan genieten. Hopelijk heb ik het zo iets beter onderbouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Ik heb een vraag mbt usb 3.0. Ik heb in 1 keer 60GB van met externe hardeschijf (samsung 1TB usb 3.0) in circa 25 minuten naar mijn interne schijf (xps hitachi 750GB) en tegelijker tijd nog een 45GB naar de xps gekopieërd. Dit alles in circa 30 minuten. Er is geen uitval, problemen geweest. Nu lees ik dat men hier veel last van heeft. Maar hoe kom je er eigenlijk achter dat de usb 3.0 van je xps niet meer goed functioneert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Ik heb zojuist een Dell technician gehad voor mijn XPS17 L702x.

Wat waren de problemen?
  • USB3.0 poorten houden het na een grote datastroom voor gezien waardoor bijvoorbeeld een muis het heel lang volhoudt maar waardoor een externe HD of USB-stick binnen paar minuten niet meer werkt op de USB3.0 poorten.
    Ik heb verschillende drivers geprobeerd met wisselende resultaten maar altijd met als eindconclusie: de poorten stoppen met werken.
  • Het touchpad werkt haperig of niet. Klikken worden aangezien voor een beweging van de vinger over het touchpad. De cursor beweegt 800px over het scherm terwijl ik de vinger een paar mm verplaats. Kortom: niet goed.
Oplossing van Dell: vervanging van de USB3.0 piggyback print en vervanging van de palmrest. Dit alles zou worden gedaan door een Dell technician. Ik begreep ff niet wat nu precies bedoeld werd met een palmrest maar dat is dus de topplaat die over het toetsenbord ligt:

Afbeeldingslocatie: http://i1083.photobucket.com/albums/j387/pcr10/dellpalmrest.jpg
Die ^^ is dus vervangen en daarnaast de piggyback print. De touchpad lijkt nu goed te werken. USB3.0 lijkt tot op heden ook goed.

Voorlopig oordeel: d:)b

Edit:
Helaas, definitief oordeel: :/
De USB3.0 poorten houden er weer mee op, ondanks de vervanging van de hardware. Zal nog even een andere driver pakken maar het vertrouwen neemt wel wat af :> Ik heb Dell weer gemaild. Geduld, geduld, geduld....

Touchpad lijkt vooralsnog wel goed te werken overigens.

[ Voor 10% gewijzigd door PCR op 12-12-2011 16:57 . Reden: USB3.0 werkt tóch niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:38
(jarig!)
Ik hoop dat er ook mensen zijn zonder probleem met de XPS? Heb er vorige week twee besteld... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Freezhost schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:39:
Ik hoop dat er ook mensen zijn zonder probleem met de XPS? Heb er vorige week twee besteld... :/
Vergeet niet dat dingen die wel werken hier niet zo vaak gepost worden als dingen die niet werken! :)

Maar zorg wel dat je alle hardware even goed test als je alles binnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat ik maar es een deeltje 3 van dit XPS 17 topic ga maken. Bladzijde 135 is heel wat, hij is wel aan vernieuwing toe. De eerste twee had ik ook gedaan, doe ik deze ook wel even.

Zijn dr nog speciale dingen die extra in het begin topic moeten worden gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:26
Informatie over het inbouwen van SSD/geheugen etc?

[ Voor 4% gewijzigd door Joost.B op 12-12-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er staat al zo'n mooie link naar de service manual van dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Anoniem: 379258 schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:50:
Ik denk dat ik maar es een deeltje 3 van dit XPS 17 topic ga maken. Bladzijde 135 is heel wat, hij is wel aan vernieuwing toe. De eerste twee had ik ook gedaan, doe ik deze ook wel even.

Zijn dr nog speciale dingen die extra in het begin topic moeten worden gezet?
Wat mij betreft zou je er het volgende in kunnen zetten:

:? Ik heb problemen met het geluid zoals haperingen en dergelijke. Ook de muis hapert af en toe. Hoe kan dit en hoe los ik dit op?
Dit heeft te maken met de DPC Latency (zie Wikipedia) van de Wifi-kaart en andere real-time hardware zoals de geluidskaart en de muis. De hardware conflicteert met elkaar doordat de Wifi-kaart teveel real-time 'ruimte' in beslag neemt. En dit heeft weer te maken met de standaard geinstalleerde McAfee-firewall die alle netwerkverkeer scant. De 'oplossing' is het verwijderen van de McAfee software. Dell heeft er op dit moment geen oplossing voor.

Verder zou je nog iets over USB3.0 er in kunnen zetten maar daar is nog geen oplossing voor. Zie mijn posts hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzzz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-11-2021
Freezhost schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:39:
Ja hoor, maar dat is minder interessant ;)

Ik ben in ieder geval al enkele weken dik tevreden met mijn XPS17 (3D). Enige probleem wat ik had was een rare glitch in het geluid, maar dat was met het verwijderen van McAfee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ahh die mcafee.. Meld alsjeblieft in de topicstart dat je die troep moet vermijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Momenteel nog steeds geen problemen. Ik heb geluid, usb 3.0, dvd etc flink getest. Alleen heb ik toch geen clean installatie van window 7 gedaan. Omdat ik dat nou net niet weet, hoe ik dat moet doen. :$ Er zijn helaas teveel drivers op de website van dell. Dat ik niet weet welke ik moet nemen. :$ Maar dat gebeurd nog wel voordat ik de garantie verlopen is.

[ Voor 9% gewijzigd door pinokkia op 12-12-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Als het goed is staan in C:\drivers de drivers die voorgeinstalleerd zijn. Als je die directory (mag dat nog of moet ik het tegenwoordig map noemen) ff veilig stelt dan kun je die volgens mij gebruiken met een clean install van Win7! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
PCR schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:31:
Als het goed is staan in C:\drivers de drivers die voorgeinstalleerd zijn. Als je die directory (mag dat nog of moet ik het tegenwoordig map noemen) ff veilig stelt dan kun je die volgens mij gebruiken met een clean install van Win7! :)
Dus gewoon de hele map Drivers kopieëren naar bv een externe schijf. En dan de (in de xps) hardeschijf formateren en dan window 7 installeren en de map Drivers terug plaatsen? Als het op deze manier werkt. Dan snap ik het wel. Dat is peace of cake. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Yep. Ik zou me er overigens niet te druk over maken. Windows installeert 90% van de drivers uit eigen middelen. Dus zolang je 'in' Windows kunt dan kun je altijd iets doen. Zorg dat je in ieder geval de Wifi/Wired-drivers paraat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362459

Ik heb ook een nieuwe XPS 17 waarvan ik de drivers van de Geforce GT555M niet kan updaten. Kunnen mensen hierboven die een nieuw moederbord hebben laten zetten vertellen hoe het met hen is afgelopen? Ben namelijk wel benieuwd wat nu precies het probleem is. Alles werkt namelijk voor de rest prima en kan prima een game spelen, alleen loop inderdaad tegen het probleem aan dat als ik vanaf de Nvidia site de nieuwste drivers probeer te downloaden ik de foutmelding krijg dat hij mijn hardware niet herkent. Beetje apart is het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Kan iemand de goede link plaatsen welke ik nodig heb voor mijn Geforce GT555M 3GB (3D Capable) voor updaten. Ik ben aan het kijken welke ik precies moet hebben. Maar heb hier weer eens lekker kaas van gegeten. :$

[ Voor 3% gewijzigd door pinokkia op 12-12-2011 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
XPS 17 - Deel 3 verklaar ik hierbij voor geopend !

[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:)
Pagina: 1 ... 33 34 Laatste

Dit topic is gesloten.