Wat voor SSD raden jullie aan voor in te bouwen in de XPS en hoeveel geheugen? Voor windows en wa programmakes er op te gooien? Zijn er dingen waar ik moet op letten zoals een SATA of nog iets anders of ??
Was bij mijn halve DOA ongeveer 3 weken, betaald met CC.Sylver84 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:38:
[...]
Done, thnx heren. Hoe snel zijn ze met geld terug storten?
Kijk ook op haalmeeruitjekaart, zit ook Dell korting bij meen ik.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
@JHNY:
Gewoon een Crucial M4 nemen.
Die zijn betrouwbaar, SATA600 en lopen als een trein in de XPS 17 (702x).
Geheugen van Corsair nemen. Volledig compatibel met de XPS.
Gewoon een Crucial M4 nemen.
Die zijn betrouwbaar, SATA600 en lopen als een trein in de XPS 17 (702x).
Geheugen van Corsair nemen. Volledig compatibel met de XPS.
Wie heeft er ervaring met het AG scherm? Ik twijfel nog steeds tussen AG of 3D, wat prijs betreft maakt het niet veel uit...
Neem ALSJEBLIEFT die 3D scherm.Freezhost schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:03:
Wie heeft er ervaring met het AG scherm? Ik twijfel nog steeds tussen AG of 3D, wat prijs betreft maakt het niet veel uit...
Van AG ga je absoluut spijt krijgen...lees de laatste 20 pagina's maar eens door....
Verwijderd
Ik heb het 3D scherm.. echt super mooi. Ik heb geen 3d brilletje dus nog nooit het 3d gebruikt.
Ik lees hier op het forum, maar ook op andere websites inderdaad dat het 3D scherm op dit moment 1 van de beste schermen is
Ik lees hier op het forum, maar ook op andere websites inderdaad dat het 3D scherm op dit moment 1 van de beste schermen is
Ik weet genoeg, eind volgende week hopelijk deze configuratie bestellen 
- 2e generatie Intel® Core™ i7-2760QM Processor 2,40 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,50 GHz
- 44 cm (17.3") FHD (1920x1080) 3D WLED 1080p - breedbeeldscherm met TrueLife™
- 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable
- 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
- 1 TB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 500 GB - 7.200 rpm)
- 8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive (Blu-ray Disc™ lezen en cd/dvd lezen/schrijven)
- Intern toetsenbord — VS/Internationaal (QWERTY)
- 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
- Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart)

Waar ga je die SSD inplaasten? Je hebt immers al 2 harde schijven.Freezhost schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:53:
Ik weet genoeg, eind volgende week hopelijk deze configuratie bestellenNu nog een SSD maar dat past eigenlijk niet meer in het budget...
- 2e generatie Intel® Core™ i7-2760QM Processor 2,40 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,50 GHz
- 44 cm (17.3") FHD (1920x1080) 3D WLED 1080p - breedbeeldscherm met TrueLife™
- 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable
- 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 4.096]
- 1 TB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 500 GB - 7.200 rpm)
- 8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive (Blu-ray Disc™ lezen en cd/dvd lezen/schrijven)
- Intern toetsenbord — VS/Internationaal (QWERTY)
- 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
- Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart)
Kun je niet een goedkopere config selecteren (1 harde schijf, minder geheugen)?
6GB geheugen ipv 8GB scheelt je € 80,-. Als je er later een keer los 8GB bij zet kost je dat een stuk minder.
Een Blue-Ray station kost je € 100,-. Ga je echt zo veel films kijken/rippen op je laptop dat je dat de moeite waard vind?
750GB HDD ipv 1TB is ook weer €15,-
(config totaal €999,- als ik me niet vergis, nog geen rekening gehouden met evt. kortingen.)
Voila, je SSD komt al in beeld.
Een Blue-Ray station kost je € 100,-. Ga je echt zo veel films kijken/rippen op je laptop dat je dat de moeite waard vind?
750GB HDD ipv 1TB is ook weer €15,-
(config totaal €999,- als ik me niet vergis, nog geen rekening gehouden met evt. kortingen.)
Voila, je SSD komt al in beeld.
[ Voor 13% gewijzigd door guapper op 02-12-2011 15:16 ]
Zijn er andere 3d brillen die werken met deze 3d scherm naast de 3d nvidia vision modellen?
Heb de laptop net binnen, maar een ding kan ik wel janken, de pijltjes knoppen die je voornamelijk gebruikt bij het gamen, zitten gewoon op elkaar geplakt, amper te gebruiken bij wat racespellen etc, goede laptop maar dat stukje is gewoon de misser van de eeuw, aangezien de laptop grotendeels op gamers gericht is.
En de drivers van de 555m zijn al eeuw veroudert, maar updaten via nvidia site werkt niet want hij vindt dan de videokaart niet, wat kan je daar tegen doen?
Heb de laptop net binnen, maar een ding kan ik wel janken, de pijltjes knoppen die je voornamelijk gebruikt bij het gamen, zitten gewoon op elkaar geplakt, amper te gebruiken bij wat racespellen etc, goede laptop maar dat stukje is gewoon de misser van de eeuw, aangezien de laptop grotendeels op gamers gericht is.
En de drivers van de 555m zijn al eeuw veroudert, maar updaten via nvidia site werkt niet want hij vindt dan de videokaart niet, wat kan je daar tegen doen?
[ Voor 16% gewijzigd door FSXnoob op 02-12-2011 22:23 ]
Mijn oude Toshiba gaf gisteren na 3.5 jaar voor de derde keer de geest. Helaas deze keer buiten garantie, wel met hetzelfde probleem voor de derde keer. 
Deze is besteld met 3 jaar Next Day In-Home Service met Premium Phone Support
2e generatie Intel® Core™ i7-2760QM Processor 2,40 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,50 GHz
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable
1 TB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 500 GB - 7.200 rpm)
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven)
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
44 cm (17.3") FHD (1920x1080) 3D WLED 1080p - breedbeeldscherm met TrueLife™
Totaal: 1.276,00 € incl. verzendkosten / 3 year in-home service
Ik steek er binnenkort zelf wel nog wat RAM bij. Hopelijk komt hij snel, heb namelijk echt een laptop nodig voor school.
Deze is besteld met 3 jaar Next Day In-Home Service met Premium Phone Support
2e generatie Intel® Core™ i7-2760QM Processor 2,40 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,50 GHz
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable
1 TB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 500 GB - 7.200 rpm)
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven)
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
44 cm (17.3") FHD (1920x1080) 3D WLED 1080p - breedbeeldscherm met TrueLife™
Totaal: 1.276,00 € incl. verzendkosten / 3 year in-home service
Ik steek er binnenkort zelf wel nog wat RAM bij. Hopelijk komt hij snel, heb namelijk echt een laptop nodig voor school.
[ Voor 3% gewijzigd door Maethor2 op 03-12-2011 10:32 ]
Verwijderd
Die prijs ziet eruit alsof je http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561 en http://www.haalmeeruitjec.../det/where/Computers/Dell bent vergeten. Just saying
Ja, er zijn andere brillen,bv. Xpand, maar die werken nog niet zo goed met Nvidia, terwijl het prijs verschil minimaal is.De testen blijken ook minder, dan met de Nvidia.Tuzla schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 22:17:
Zijn er andere 3d brillen die werken met deze 3d scherm naast de 3d nvidia vision modellen?
Voorts snap ik niet helemaal, dat het updaten van de videokaart niet lukt, want "hij vindt de videokaart niet".
Wat ik altijd heb moeten doen is zelf het type videokaart invullen, om dan vervolgens de lijst met drivers te krijgen.
http://www.nvidia.co.uk/Download/Find.aspx?lang=en-uk
Ik moet dan eerst nog wel op de zoek knop drukken.
[ Voor 3% gewijzigd door Embryo1 op 03-12-2011 11:47 ]
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Ik zit nu in de trein met power saver on.
En ik keek even in GPU-Z en die zegt dat mijn geforce gewoon op 590mhz blijft draaien.
Zou deze zich zelf niet moeten underclocken? heb in de NV CP bij global settings Power management mode op Adaptive.
En ik keek even in GPU-Z en die zegt dat mijn geforce gewoon op 590mhz blijft draaien.
Zou deze zich zelf niet moeten underclocken? heb in de NV CP bij global settings Power management mode op Adaptive.
Ik heb de 10% kortingscode gebruikt, alleen haalmeeruitjekaart bestaat niet in België. Toch niet dat ik weet. Ik kreeg via verschillende verwijzingen verschillende prijzen, goedkoper kreeg ik hem er niet uit.Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 11:12:
Die prijs ziet eruit alsof je http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561 en http://www.haalmeeruitjec.../det/where/Computers/Dell bent vergeten. Just saying
[ Voor 8% gewijzigd door Maethor2 op 03-12-2011 13:12 ]
No luck here, wat ik ook probeer ik krijg dit steeds met me 555m. Met google kom ik steeds uit bij iets genaamd optimus ofzo.. heel apart allemaalEmbryo1 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 11:28:
[...]
Voorts snap ik niet helemaal, dat het updaten van de videokaart niet lukt, want "hij vindt de videokaart niet".
Wat ik altijd heb moeten doen is zelf het type videokaart invullen, om dan vervolgens de lijst met drivers te krijgen.
http://www.nvidia.co.uk/Download/Find.aspx?lang=en-uk
Ik moet dan eerst nog wel op de zoek knop drukken.

[ Voor 6% gewijzigd door FSXnoob op 03-12-2011 16:22 ]
Ik had ineens haperingen in Skyrim. Blijkt dat de videokaart boven de 67 graden zichzelf terugklok, of in ieder geval even kort minder activiteit forceert zodat de temp niet hoger komt. Beetje irritant. Dus het maakt eigenlijk niet zoveel uit hoeveel je hem overklokt, als je maar zorgt dat je temp niet te hoog wordt.
De vraag is dus of je de koeling nog kunt verbeteren. Misschien met een krachtigere fan ofzo? Kon zelf helaas niet veel vinden. Jammer dat de koeling zo matig is.
De vraag is dus of je de koeling nog kunt verbeteren. Misschien met een krachtigere fan ofzo? Kon zelf helaas niet veel vinden. Jammer dat de koeling zo matig is.
Ik kan niet aangeven waarom het je niet lukt om de nieuwste (beta) driver te installeren en waarom je laptop, die melding geeft. Kort na ontvangst heb ik een clean W7 install gedaan en de nieuwste drivers erop gezet.Tuzla schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:58:
[...]
No luck here, wat ik ook probeer ik krijg dit steeds met me 555m. Met google kom ik steeds uit bij iets genaamd optimus ofzo.. heel apart allemaal.
Ik ondervind tot op heden geen enkel probleem, hel fijne laptop.
Misschien kun je nog proberen eerst een oudere Beta driver installeren.
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Verwijderd
Ehh. Dan doe je volgens mij iets fout. Een GPU gaat echt niet teugklokken bij een measy 67°. Ik zou verwachten dat dat pas bij 100° gebeurt, op zijn laagst.REDFISH schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 19:21:
Ik had ineens haperingen in Skyrim. Blijkt dat de videokaart boven de 67 graden zichzelf terugklok, of in ieder geval even kort minder activiteit forceert zodat de temp niet hoger komt. Beetje irritant. Dus het maakt eigenlijk niet zoveel uit hoeveel je hem overklokt, als je maar zorgt dat je temp niet te hoog wordt.
Ja dat zou je denken ja, maar toch is het echt zo, of hij begint kuren te vertonen, want als ik naar het gpu gebruik kijk in afterburner dan zie ik telkens een dipje richting de 70%, soms is het 90% en soms zelfs naar 1%, afhankelijk van de hapering. Op notebookreview zeggen ze dat hij ook terugklokt waarbij ik ook aanneem dat dat van de temp afhankelijk is.
Verwijderd
En het is niet een of andere power saving feature die roet in het eten gooit? Volgens mij kan dit echt niet kloppen. Notebookcheck bijvoorbeeld weet hem tot 83¨ te krijgen:

Als hij terugklokt bij de 67° wordt hij nooit zo heet.

Als hij terugklokt bij de 67° wordt hij nooit zo heet.
Enige dat ik kon vinden is de pci express setting in powermanagement. Die heb ik op geen besparing gezet. Ik weet niet hoe ze het op notebookreview zo hoog krijgen.
Sinds zaterdag heb ik mijn laptop.. Wat mij direct opviel was de accu.. Na een nacht laden nog maar een gebuiksduur van iets meer dan 2 uur.. dat vind ik niet erg veel.. Wordt dat beter na wat vaker gebruiken en laden of is het gewoon zo weinig ?
Nee dat wordt niet beter en de accu duur had je ook wel uit reviews kunnen halen. Wat wil je ook met die specificaties?
Verwijderd
Zonder optimus heb je geen geweldige accuduur. Er zijn overigens zat gebruikers die melden langer te doen met de accu. Met zuinig gebruik moet je toch echt wel 3 tot 4 uur kunnen halen.
Ik zou eens kijken of je video kaart zichzelf underclocked op power saver
Naja reken zelf maar uit he. De accu is 90Wh en je laptop gebruikt met Optimus in energiespaarstand zo'n 30W. Heb je geen optimus dan zal dat hoger liggen en draai je die 90Wh er dus zo doorheen. Op zich ook wel grappig dat als je Skyrim zou spelen je nog geen 50 minuten zou halen, waarschijnlijk minder.
Uhh.. leuk.. opmerking "wat wil je ook met deze specs.." wat bedoel je daarmee ? En wat is optimus ?
Ik game er dus niet mee.. Ik zat vanochtend even wat te internetten en mijn laptop aan het inrichten.. dus geen spectaculaire dingen..
Ik game er dus niet mee.. Ik zat vanochtend even wat te internetten en mijn laptop aan het inrichten.. dus geen spectaculaire dingen..
aanvulling.. optimus is dus voor een alienware.. Tja.. dit is ook geen alienware en die heb ik ook niet nodig..
Mmm.. dan zal het voor mij waarsch. slimmer zijn om de accu er domweg regelmatig uit te halen en alleen maar met de adapter te werken.. OF een 9 cells aanschaffen, of een extra accu.. En nee.. ik heb niet alle revieuws gelezen, wel een hele hoop.. maar dan nog.. 2 uur is toch echt erg weinig.. Maar goed.. we zullen zien.. Ik moet nog wat rommelen met de instellingen qua energie beheer etc..
Mmm.. dan zal het voor mij waarsch. slimmer zijn om de accu er domweg regelmatig uit te halen en alleen maar met de adapter te werken.. OF een 9 cells aanschaffen, of een extra accu.. En nee.. ik heb niet alle revieuws gelezen, wel een hele hoop.. maar dan nog.. 2 uur is toch echt erg weinig.. Maar goed.. we zullen zien.. Ik moet nog wat rommelen met de instellingen qua energie beheer etc..
Verwijderd
Optimus is een technologie om tussen de IGP en de dedicated grafische kaart te schakalen. Wat heeft dat voor zin? Een IGP is een stuk zuiniger.
Maar de versie met 3D heeft dat niet.
Maar de versie met 3D heeft dat niet.
ik heb geen 3d scherm gekozen.. ik heb een full hd scherm..
Verwijderd
Die raad ik altijd af.. vandaar dat ik er vanuit ging dat je het 3D scherm had.
De lage accuduur betekent dat er een applicatie draait die optimus in de war gooit. Als je over het tray icoon gaat zou je moeten kunnen zien welke applicaties gebruik maken van de grafische kaart. Dat zouden er 0 moeten zijn.
De lage accuduur betekent dat er een applicatie draait die optimus in de war gooit. Als je over het tray icoon gaat zou je moeten kunnen zien welke applicaties gebruik maken van de grafische kaart. Dat zouden er 0 moeten zijn.
ik dacht, wellicht heel simpel, waarom 3d scherm als ik toch geen gebruik maak van 3d.. Ik had hem al besteld toen ik her en der las dat het hd scherm neit je van het was.. MAar ja.. toen was ie al in produktie.. en kon niet meer wijzigen.. Is het dan echt zo'n vreselijk slecht scherm :-/..
ik zal eens kijken bij tray icoon.. zit nu achter mijn desktop ;-)
als je heel erg licht scherm het is het pixelig alleen als je gamed heb ik er niet heel veel last van.houtwurm schreef op zondag 04 december 2011 @ 14:42:
ik dacht, wellicht heel simpel, waarom 3d scherm als ik toch geen gebruik maak van 3d.. Ik had hem al besteld toen ik her en der las dat het hd scherm neit je van het was.. MAar ja.. toen was ie al in produktie.. en kon niet meer wijzigen.. Is het dan echt zo'n vreselijk slecht scherm :-/..
ik speel sowieso niet of nauwelijks spelletjes.. als ik al wat speel is het echt geen grafisch zwaar spul.. En ik heb niet het andere scherm gekozen vanwege het prijsverschil maar domweg puur naar functionaliteit gekeken.. waarom 3d als ik er toch geen gebruik van ga maken.. Zag me nu echt niet met een brilletje achter de laptop zitten ;-).. Dus waarsch. zal ik in het gebruik dus weinig last hebben van dit "slechte" scherm ?
Ik kan me voorstellen als je een hardcore gamer bent, je dan met een andere bril naar de specs. zal kijken (en dan waarsch. een alienware hebben besteld ) toch ?
Anyway.. tot nu toe ben ik er erg tevreden mee.. meot nog eea uitpluizen.. Vooral al die updates die dell adviseerde.. alles erop maar ikb en er niet van overtuigd dat het nu allemaal zo nodig was.. Dus ik ga eens goed aan de snuffel..
Ik kan me voorstellen als je een hardcore gamer bent, je dan met een andere bril naar de specs. zal kijken (en dan waarsch. een alienware hebben besteld ) toch ?
Anyway.. tot nu toe ben ik er erg tevreden mee.. meot nog eea uitpluizen.. Vooral al die updates die dell adviseerde.. alles erop maar ikb en er niet van overtuigd dat het nu allemaal zo nodig was.. Dus ik ga eens goed aan de snuffel..
Clean install? Mijn kreeg ik met tig dingen op geïnstalleerd, van drivers tot alles, moest alleen ff windows activeren en de rest zat er al in, neem aan dat dat geen clean install is of ik mis wat?Embryo1 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 19:44:
[...]
Ik kan niet aangeven waarom het je niet lukt om de nieuwste (beta) driver te installeren en waarom je laptop, die melding geeft. Kort na ontvangst heb ik een clean W7 install gedaan en de nieuwste drivers erop gezet.
Ik ondervind tot op heden geen enkel probleem, hel fijne laptop.
Misschien kun je nog proberen eerst een oudere Beta driver installeren.
Klopt helemaal. Clean install voorkomt "overbodige" balast.Tuzla schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:05:
[...]
Clean install? Mijn kreeg ik met tig dingen op geïnstalleerd, van drivers tot alles, moest alleen ff windows activeren en de rest zat er al in, neem aan dat dat geen clean install is of ik mis wat?
Mijn xps 17 is toch een miskoop, na 2 dagen al.
Ik kocht een gamers laptop om te gamen in bed en voor het pokeren, gamen kan amper in bed en als ik het op het bureau leg staat het al naast me monster game-pc, dus vrij overbodige aankoop in mijn geval. Pokeren kan ik ook op een laptop van 300 euro. Ik ga nu voor de iPad 2, wie geen weken wil wachten op en xps kan de mijne kopen, ik ga nu de advertentie zetten
Ik kocht een gamers laptop om te gamen in bed en voor het pokeren, gamen kan amper in bed en als ik het op het bureau leg staat het al naast me monster game-pc, dus vrij overbodige aankoop in mijn geval. Pokeren kan ik ook op een laptop van 300 euro. Ik ga nu voor de iPad 2, wie geen weken wil wachten op en xps kan de mijne kopen, ik ga nu de advertentie zetten
Jammer dat je dat niet eerder hebt gerealiseerd. Maar gelukkig kun je de laptop terugsturen, zoals Darkstone al aangeeft. FF bellen met Dell hoe je verder moet handelen.Lijkt mij beter dan om te adverteren en zo kun je het hele aankoopbedrag terugkrijgen.Tuzla schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:05:
Tot je de review's leest van van Dell wanneer ze producten moeten terugnemen + geld terug storten.. 8/10 verhalen zijn dramatisch. Kans dat ik bij de 2 happy one's zit is dus erg klein. Als het geld binnen is kan ik meteen iPad 4 kopen die net uit is.Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:08:
Wet kopen op afstand.
[ Voor 50% gewijzigd door FSXnoob op 04-12-2011 18:39 ]
Heb zelf ooit eens een laptop retour gestuurd.(2 jaar terug) Verliep goed en snel. Het geld was snel teruggeboekt.Tuzla schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:30:
[...]
Tot je de review's leest van van Dell wanneer ze producten moeten terugnemen + geld terug storten.. 8/10 verhalen zijn dramatisch. Kans dat ik bij de 2 happy one's zit is dus erg klein. Als het geld binnen is kan ik meteen iPad 4 kopen die net uit is.
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Verwijderd
Ehh. Wat? Ik heb nog niet een negatief verhaal gehoord. Uitzondering als iemand zich wil beroepen op de wet kopen op afstand nadat er een reparatie is geweest, maar volgens mij staat dell in dat geval in zijn recht.Tuzla schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:30:
[...]
Tot je de review's leest van van Dell wanneer ze producten moeten terugnemen + geld terug storten.. 8/10 verhalen zijn dramatisch. Kans dat ik bij de 2 happy one's zit is dus erg klein. Als het geld binnen is kan ik meteen iPad 4 kopen die net uit is.
Ik merk dat als ik het scherm wat donkerder zet en geen spellen aan het spelen ben (dus b.v. documenten typen e.d.) dat ie de 3 uur wel haalt. Maar zoals gezegd, dit is eigenlijk niet het type laptop dat je koopt om lang zonder stroom mee te werken.Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 12:02:
Zonder optimus heb je geen geweldige accuduur. Er zijn overigens zat gebruikers die melden langer te doen met de accu. Met zuinig gebruik moet je toch echt wel 3 tot 4 uur kunnen halen.
Vraagje trouwens, kan ik er later nog een harddisc bij zetten en hoeveel scheelt een SSD voor het opstarten van zo'n bak?
[ Voor 10% gewijzigd door redwing op 05-12-2011 11:38 ]
[removed]
Nu bij voordeeldagen weer extra korting. Damn 4 dagen te vroeg besteld.
.
Maakt iemand gebruik van AutoCAD in combinatie met de XPS 17?
Ben ik blij dat ik de optie genomen heb McAfee 3 year subscription....PCR schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:40:
[...]
Het WiFi probleem lijkt nu opgelost door het verwijderen van McAfee. Omdat er nu geen probleem meer is, is het dus lastig en ook onverdedigbaar om te zeggen dat de WiFi-hardware niet goed is. Het werkt nu ook dus issue solved.
Iemand al een oplossing gevonden voor dit probleem? Ik heb namelijk een clean windows 7 install gedaan en het probleem doet zich ook nu voor. Heb overigens een 3Gb GT555m.Tuzla schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:58:
[...]
No luck here, wat ik ook probeer ik krijg dit steeds met me 555m. Met google kom ik steeds uit bij iets genaamd optimus ofzo.. heel apart allemaal
[afbeelding]
Wat heb ik geprobeerd:
- Verde beta drivers
- 2 drivers op de driver CD van dell
- nvidia site laten zoeken naar mijn GPU
- manual drivers gezocht op nvidia site (non beta)
- Nvidia driver removal tool gerund.
- edit - Nu ook geprobeerd manual de drivers te installeren maar weinig relaas.
Ben nu een beetje out-of-ideas.
Kan uiteraard wederom een frisse install doen en als prio de GPU driver installeren vanaf de CD van Dell maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dit weinig gaat oplossen.
Iemand goede ideeën of ervaringen met hetzelfde probleem?
Ik weet dat ik vroeger bij mijn non win7 compatible HP notebook een regel in de inf. van het nvidia installatie stuurprogramma moest wijzigen, dan liep hij er wel doorheen.
-edit-
Heb Windows 7 opnieuw geinstalleerd, 2 videokaarten gevonden. Allebei als standaard VGA adapter geïnstalleerd met als uitzondering dat 1 apparaat gewoon correct werkt en de andere kaart geeft als status: Apparaat start niet.
Ben nu behoorlijke radeloos en eigenlijk teleurgesteld, vandaag een nieuwe notebook en na een fresh start geen mogelijkheid om er echt mee aan de slag te gaan. Morgen even met dell bellen want ik denk eigenlijk dat het een hardware probleem is, kan me niets anders voorstellen.
[ Voor 19% gewijzigd door troyk op 05-12-2011 21:19 ]
It's not who you are , it's who you know.
Tja ik vind dat je mensen hier (onnodig) de indruk geeft dat dell een slechte service geeft. Gamen in bed gaat inderdaad niet, je kan immers je muis niet op het matras bewegen (toutch is helemaal niets).Tuzla schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:05:
Dit is voor jou gewoon een ondoordachte koop geweest, Je kunt je laptop gewoon retourneren aan dell heb dan heb je binnen een normaal tijdsbestek Het geld al terug.
ps. ik heb 3 laptops gehad: Dell, Acer, en Toshiba en ik vind dat dell met kop een schouders boven de andere uitsteekt als het om service draait.
Je doet nu alsof het inderdaad de schuld van Dell is, dat het een miskoop is. Maar met elke andere laptop had je precies hetzelfde probleem gehad.
Maar heb je gebeld met Dell om te vragen hoe je dit probleem kan oplossen? Dit aangezien ik tegen hetzelfde probleem op loop en ik denk dat het een defect aan de videokaart is.Tuzla schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:30:
[...]
Ik snap niet wat iedereen tegen een touchpad heeft, ik speel niet anders dan met dat ding en het enige nadeel is dat ik mijn scrollwheel mis. Voor de rest kun je er prima mee spelen (ook snelle spellen als BF3 e.d.)jessy100 schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:33:
[...]
Gamen in bed gaat inderdaad niet, je kan immers je muis niet op het matras bewegen (toutch is helemaal niets).
[removed]
Verwijderd
Ik betwijfel ten zeerste of het een hardwareprobleem is.. Je hebt de versie met 3D neem ik aan? Bij een hardwareprobleem heb je in dat geval niet eens beeld. Probeer bijvoorbeeld eens eerst de drivers te verwijderen, of maak gebruik van safe mode, of wat dan ook.troyk schreef op maandag 05 december 2011 @ 22:54:
[...]
Maar heb je gebeld met Dell om te vragen hoe je dit probleem kan oplossen? Dit aangezien ik tegen hetzelfde probleem op loop en ik denk dat het een defect aan de videokaart is.
Als je de 3D variant niet hebt, je bent min of meer verplicht de driver bundle met intel + nvidia te gebruiken op de dell site, anders bestaat er een kans dat de boel niet goed samen gaat werken.
Een bedankje vanuit een computerwinkel waar ik zojuist advies heb gevraagd.Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 23:39:
[...]
Ik betwijfel ten zeerste of het een hardwareprobleem is.. Je hebt de versie met 3D neem ik aan? Bij een hardwareprobleem heb je in dat geval niet eens beeld. Probeer bijvoorbeeld eens eerst de drivers te verwijderen, of maak gebruik van safe mode, of wat dan ook.
Als je de 3D variant niet hebt, je bent min of meer verplicht de driver bundle met intel + nvidia te gebruiken op de dell site, anders bestaat er een kans dat de boel niet goed samen gaat werken.
Ik ga er vanavond weer mee aan de slag.
Fijne dag nog.
-EDIT-
Ik heb geen 3d versie overigens en kan de bundle waarover je spreekt niet vinden op de Dell site als ik mijn service tag gebruik bij driver search. Heb je enig idee of dit misschien een andere naam heeft op de Dell site?
Bedankt alvast voor je hulp. Mocht je de standaard drivers bedoelen, dan heb ik deze uiteraard geprobeerd maar nog niet op een specifieke volgorde. Misschien moet ik eerst de intel driver installeren en dan pas de Nvidia driver.
Ik krijg het vermoeden dat Windows standaard een VGA driver installeerd die de nvidia kaart niet accepteert en dat daarom het apparaat niet opstart. Als ik vervolgens de nvidia driver wil installeren zegt de nvidia driver installatie dat er geen nvidia kaart compatibel is. Dat kan kloppen gezien de kaart immers uitgeschakeld staat.
Misschien kan ik de kaart eerst weggooien, vervolgens via veilige modus proberen direct de nvidia driver te installeren?
Probeer goede ideeën op kantoor op te doen om vanavond toe te passen
[ Voor 42% gewijzigd door troyk op 06-12-2011 13:52 ]
geluid doet het niet meer.. Er was een update geinstalleerd die aanbevolen werd door Dell (realtek ofzo).. vervolgens deed het geluid het niet meer.. update weer verwijderd.. nu doet helemaal niets het meer.. de knop op de laptop werkt niet meer.. Wat moet ik nu installeren om de "oude" situatie terug te krijgen..
Een eerder "herstelpunt" proberen. Of de Nvidia drivers er opnieuw overheen gooien.houtwurm schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:05:
geluid doet het niet meer.. Er was een update geinstalleerd die aanbevolen werd door Dell (realtek ofzo).. vervolgens deed het geluid het niet meer.. update weer verwijderd.. nu doet helemaal niets het meer.. de knop op de laptop werkt niet meer.. Wat moet ik nu installeren om de "oude" situatie terug te krijgen..
[ Voor 5% gewijzigd door Embryo1 op 06-12-2011 17:21 ]
ik heb hem nog geen week.. dus nog geen herstelpunt.. alleen maar ingericht en alle updates erop gezet die dell adviseerde.. Nvida staat op de resource cd
mmm. wil niet.. nvidia staan er 2 op de cd.. beide geven aan dat het niet compatible is.. zucht.. Sinds die update van een real tek ofzoiets is ie dus stil..
ok.... ik snap er nu echt niets van.. als ik probeem oplossing doe komt ie niet verder.. met de cd van dell kom ik niet verder.. er staat een update op van real tek en niets doet het qua geluid.. Ik wil die waves audio maxx terug.. waar vind ik dat ?
Verwijderd
Na nadere inspectie op de dell site staat er inderdaad geen bundle... Dan zat ik er blijkbaar naast.troyk schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:03:
[...]
Een bedankje vanuit een computerwinkel waar ik zojuist advies heb gevraagd.
Ik ga er vanavond weer mee aan de slag.
Fijne dag nog.
-EDIT-
Ik heb geen 3d versie overigens en kan de bundle waarover je spreekt niet vinden op de Dell site als ik mijn service tag gebruik bij driver search. Heb je enig idee of dit misschien een andere naam heeft op de Dell site?
Bedankt alvast voor je hulp. Mocht je de standaard drivers bedoelen, dan heb ik deze uiteraard geprobeerd maar nog niet op een specifieke volgorde. Misschien moet ik eerst de intel driver installeren en dan pas de Nvidia driver.
Ik krijg het vermoeden dat Windows standaard een VGA driver installeerd die de nvidia kaart niet accepteert en dat daarom het apparaat niet opstart. Als ik vervolgens de nvidia driver wil installeren zegt de nvidia driver installatie dat er geen nvidia kaart compatibel is. Dat kan kloppen gezien de kaart immers uitgeschakeld staat.
Misschien kan ik de kaart eerst weggooien, vervolgens via veilige modus proberen direct de nvidia driver te installeren?
Probeer goede ideeën op kantoor op te doen om vanavond toe te passen
Wat je wel kan proberen is de intel GPU driver opnieuw installeren
intussen de realtek driver opnieuw geinstalleerd maar het knopje werkt nu wel maar heb geen geluid.. als ik mediaspeler 10 opstart met liedje zie ik dat het loopt maar hoor niets..
De intel driver installeert zich ook buitengewoon lastig, als ik de intel driver van de site wil installeren krijg ik de foutmelding dat mijn systeem niet aan de minimale eisen voldoet, zie hier:Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:08:
[...]
Na nadere inspectie op de dell site staat er inderdaad geen bundle... Dan zat ik er blijkbaar naast.
Wat je wel kan proberen is de intel GPU driver opnieuw installeren

Vervolgens , geeft hij wel opeens na dit installatie verzoek de juiste naam weer in apparaatbeheer, maar is de installatie nooit begonnen , laat staan afgemaakt. Zie hier:

Zoals je nu ook kunt zien is de Nvidia kaart gedetecteerd als VGA kaart maar is de kaart niet gestart. Nu weet ik al dat de Nvidia driver installatie ook niet gaat werken want dan krijg ik deze melding:

Dell geprobeerd te bellen, krijg nu door van een Engelstalige meneer dat de Service Desk (netwerk) er uit ligt en dat er geen mogelijkheid is om mijn service tag op te halen. Ik probeer hem nog uit te leggen dat dat eigenlijk helemaal niet uit maakt en dat probleem bekend moet zijn en of er een oplossing is. Tevergeefs.
Moed zakt me werkelijk in de schoenen en ik zit te denken om de notebook terug te sturen. Als een IT'er het niet voor elkaar krijgt om na een clean install zijn drivers eenvoudig te installeren dan geef ik Dell hoe dan ook de schuld. Ben behoorlijk teleurgesteld nu.
Verwijderd
Je kan nog proberen de nvidia driver te verwijderen in apparaatbeheer (niet de intel, dan heb je geen beeld meer). Verder weet ik het ook niet, het zou moeten werken, deze laptop loopt al een jaar en er is nog niemand met echte driverproblemen..
Standaardvraag: zoek eerst uit wat je gaat kopen voordat je hem terugstuurt. Er is zo ongeveer 0 fatsoenlijke concurrentie, zelfs als je €200 meer uitgeeft.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 21:47 ]
Ik heb uiteraard alles al geprobeerd, die kaart weggooien, via safe mode installen etc. Het lijkt wel of er fundamenteel iets mis is met deze notebook want ook een Bios installatie , gebruimakende van de Dell software op de website, geeft een foutmelding dat het systeem onherkenbaar is.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:46:
[...]
Je kan nog proberen de nvidia driver te verwijderen in apparaatbeheer (niet de intel, dan heb je geen beeld meer). Verder weet ik het ook niet, het zou moeten werken, deze laptop loopt al een jaar en er is nog niemand met echte driverproblemen..
Standaardvraag: zoek eerst uit wat je gaat kopen voordat je hem terugstuurt. Er is zo ongeveer 0 fatsoenlijke concurrentie, zelfs als je €200 meer uitgeeft.
Ik wil hem ook niet terugbrengen want de notebook heeft maar 832 Euro gekost. (10% korting + 40 Euro korting). Echter moet ik een keuze maken: Als ik de notebook laat repareren vervalt mijn bring-back garantie binnen 7 dagen. Hoe krijg ik hem dan gerepareerd? Moeten ze hem volledig functioneel terugbrengen? Krijg ik dan gewoon een clean install ? Doen ze alleen een diagnostic en als die er goed doorheen loopt (wat hij overigens ook doet) , krijg ik hem dan terug? Ik bedoel , ik geef een hoop geld uit, ding moet het gewoon out-of-the-box doen. En na een clean install mag ik toch verwachten dat het geheel blijft functioneren op een normale manier?
Weet eigenlijk niet zo goed meer wat ik moet doen nu. Morgen nog maar eens bellen met Dell?
En ook die helpdesk die opeens offline is, het is net alsof de duivel er mee speelt.
Verwijderd
Wet kopen op afstand, en vervolgens een nieuwe bestellen.
Dat kost je in principe niets. Hij is nu € 764 met haalmeeruitjeskaart actie (standaardmodel met 3D). Als je kennis van linux hebt zou je ook een ubuntu live dvd kunnen proberen, maar daar heb je an sich niet veel aan.
Dat kost je in principe niets. Hij is nu € 764 met haalmeeruitjeskaart actie (standaardmodel met 3D). Als je kennis van linux hebt zou je ook een ubuntu live dvd kunnen proberen, maar daar heb je an sich niet veel aan.
Dan ga ik hem morgen op laten halen en mijn geld terug laten storten. Wat een ellende zeg.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:25:
Wet kopen op afstand, en vervolgens een nieuwe bestellen.
Wat houdt een reparatie precies in? Jij enig idee ?
Verwijderd
Een reparatie houd in principe in dat het onderdeel wordt vervangen, in dit geval het moederbord. Dell is niet echt zuinig met de onderdelen..
Dat gaat me ook nog geld kosten denk je? Lijkt me vreemd aangezien de garantie er nog op zit?Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:53:
Een reparatie houd in principe in dat het onderdeel wordt vervangen, in dit geval het moederbord. Dell is niet echt zuinig met de onderdelen..
Ik zou denken dat ze een eerst een paar tests uitvoeren, dan de fabrieksinstellingen terug zetten, en daar hun conclusies uit trekken daarna onderdelen gaan vervangen.
@Troyk: had je al geprobeerd of het weer werkt als je m terug zet naar fabrieksinstellingen (standaard dell installatie)?
@Troyk: had je al geprobeerd of het weer werkt als je m terug zet naar fabrieksinstellingen (standaard dell installatie)?
[ Voor 11% gewijzigd door guapper op 06-12-2011 22:57 ]
Gezien ik bij de clean install van Windows 7 de partitie tabel heb gewijzigd is de factory reset niet meer mogelijk.guapper schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:55:
Ik zou denken dat ze een paar tests uitvoeren, de fabrieksinstellingen terug zetten, en daar hun conclusies uit trekken.
Er zijn geen images beschikbaar om opnieuw te schrijven.
Ai, da's niet zo handig.
Die partitie bewaar ik tegenwoordig altijd (learned the hard way).
Ideaal als je je laptop doorverkoopt met service of aan je familie doorgeeft.
Verwijderd
Dat gaan ze inderdaad doen als je geen in-home garantie hebt. Met in-home garantie komt er een monteur langs die iet veel anders kan doen dan een nieuw moederbord erin zetten.guapper schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:55:
Ik zou denken dat ze een eerst een paar tests uitvoeren, dan de fabrieksinstellingen terug zetten, en daar hun conclusies uit trekken daarna onderdelen gaan vervangen.
als je hem op moet sturen, niet mee akkoord gaan. Dat duurt net zo lang als een nieuwe bestellen en de kans is redelijk dat ze er enkel een verse image overheen gooien...
Die partitie van +/- 20 Gb bestaat nog wel, die heb ik niet verwijderd .guapper schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:59:
Ai, da's niet zo handig.
De recovery is niet meer benaderbaar indien je ook maar iets wijzigt aan de partitietabel, dat heeft niets te maken met de partitie zelf. Las ik later ook pas... helaas
Dus jij adviseert om het product weer terug te brengen op bais 'wet kopen op afstand', vervolgens een nieuwe te bestellen? Als dat jouw advies is, dan volg ik die zeer waarschijnlijk op.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:00:
[...]
Dat gaan ze inderdaad doen als je geen in-home garantie hebt. Met in-home garantie komt er een monteur langs die iet veel anders kan doen dan een nieuw moederbord erin zetten.
als je hem op moet sturen, niet mee akkoord gaan. Dat duurt net zo lang als een nieuwe bestellen en de kans is redelijk dat ze er enkel een verse image overheen gooien...
Neem de notebook morgen nog even mee naar de Die-hard techies van de helpdesk op de zaak, wellicht kunnen zij nog wat potten breken maar ben er bang voor.
hey, ik gebruik wel zbrush, ook een vrij intensief 3d programma als je high poly gaat, maar so far geen problemen gehad. Sketchup is een non issue, blender moet ik nog testen..Massri92 schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:31:
Maakt iemand gebruik van AutoCAD in combinatie met de XPS 17?
*laat maar al gekocht*
[ Voor 100% gewijzigd door HaseMike op 07-12-2011 13:51 ]
geluid doet het nog steeds niet
.. intussen van dell alerlei opties gehad om te doen.. oa bios updaten (wat ie niet doet) en allerlei diagnostics... en dan hoor je dus wél geluid... ik snap er niets van.. Ik krijg het gewoon niet aan de praat.. heeft er niemand tips ?
Zijn er nog mensen die op het 1600x900 scherm , de pixels enorm goed zien bij felle achtergronden?
Want ik heb dit nog nooit meegemaakt op een laptop.
Misschien een domme vraag van deze noob. Kan ik gewoon continu internetten aan de stroomkabel, want ik wil de accu niet gebruiken bij thuisgebruik. Gaat de laptop daar niet van kapot, omdat hier zo`n rara accu in heeft. Bij bij dell inspiron 1720 kan ik dat nml wel, want de laptop mankeert nog steeds aan.
Vandaag een uur lang met Dell aan de telefoon gezeten om mijn driver probleem op te lossen.
Conclusie: Niet zo maar oplosbaar.
- Laptop van 832 Euro met 1600 x 900 pixels wordt vrijdag kostenloos opgehaald
- Aanstaande dinsdag staat mijn 832 Euro weer netjes op mijn creditcard
- Zojuist voor 762 Euro (10% korting / haalmeeruitjecard-actie) een Full HD versie gekocht
.
Dus over een aantal weken hopelijk een goed functionerende notebook.
Bedankt voor de tips Darkstone.
- Zojuist voor 762 Euro (10% korting / haalmeeruitjecard-actie) een Full HD versie gekocht
Verwijderd
Als je via de dell diagnostics wel geluid hebt heb je 100% zeker een software probleem. Probeer een verse instal.houtwurm schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:30:
geluid doet het nog steeds niet.. intussen van dell alerlei opties gehad om te doen.. oa bios updaten (wat ie niet doet) en allerlei diagnostics... en dan hoor je dus wél geluid... ik snap er niets van.. Ik krijg het gewoon niet aan de praat.. heeft er niemand tips ?
Het 900p scherm is vrij slecht. Maar serieus, what else is new?ljd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:03:
Zijn er nog mensen die op het 1600x900 scherm , de pixels enorm goed zien bij felle achtergronden?
En waarom ik zo vaak de xps 17 3D aanraad? Dat is de goedkoopste laptop zonder een of ander rotscherm, al zou pricewatch: Asus X7BSV-V1G-TZ524V daarvoor ook in aanmerking komen. (maybe).
Dat kan. Je accu gaat vroeg of laat toch wel stuk, zelfs als je hem niet eens aansluit.pinokkia schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:14:
Misschien een domme vraag van deze noob. Kan ik gewoon continu internetten aan de stroomkabel, want ik wil de accu niet gebruiken bij thuisgebruik. Gaat de laptop daar niet van kapot, omdat hier zo`n rara accu in heeft. Bij bij dell inspiron 1720 kan ik dat nml wel, want de laptop mankeert nog steeds aan.
Ah.. die eerste versie was dus een enorme miskoop als je het mij vraagttroyk schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:44:
Vandaag een uur lang met Dell aan de telefoon gezeten om mijn driver probleem op te lossen.
- Zojuist voor 762 Euro (10% korting / haalmeeruitjecard-actie) een Full HD versie gekocht.

Net op mijn nieuwe, duitse, xps17 alle rommel eraf gehaald een ssd geinstalleerd en een verse windows 7 erop gezet. Na tijden geklooi met drivers van de dell site heb ik alle devices op orde op 1 na. Kan maar niet vinden wat voor device het zou moeten zijn. Misschien kan iemand mij helpen, hier de screenprint van de devices :

Jammer dat Dell geen disk erbij heeft die een automatische install doet van alle drivers die nodig zijn. Nu moet je moeilijk een website doorzoeken en elke driver apart installen. Maar goed we zijn er bijna.
THX.

Jammer dat Dell geen disk erbij heeft die een automatische install doet van alle drivers die nodig zijn. Nu moet je moeilijk een website doorzoeken en elke driver apart installen. Maar goed we zijn er bijna.
THX.
@ Darkstone
Bedankt voor je antwoord. Ik weet dat vroeg of laat de accu toch minder word. Maar door die rare accu kan de warmte (onder) verspreiden. Bij de dell inspiron zit de warmte afvoer aan de linkerkant. Of zit die warmte afvoer bij de xps ook aan de zijkant? Sorry voor de domme noob vraag. Ben bang dat de laptop zo kapot gaat.
Bedankt voor je antwoord. Ik weet dat vroeg of laat de accu toch minder word. Maar door die rare accu kan de warmte (onder) verspreiden. Bij de dell inspiron zit de warmte afvoer aan de linkerkant. Of zit die warmte afvoer bij de xps ook aan de zijkant? Sorry voor de domme noob vraag. Ben bang dat de laptop zo kapot gaat.
Ik weet niet of je de cardreader en/of de webcam drivers hebt geinstalleerd.HaseMike schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:41:
Net op mijn nieuwe, duitse, xps17 alle rommel eraf gehaald een ssd geinstalleerd en een verse windows 7 erop gezet. Na tijden geklooi met drivers van de dell site heb ik alle devices op orde op 1 na. Kan maar niet vinden wat voor device het zou moeten zijn. Misschien kan iemand mij helpen, hier de screenprint van de devices :
[afbeelding]
THX.
Anders is het mogelijk een Intel driver, maar deze link brengt je een stuk verder.
http://forum.notebookrevi...702x-clean-install-2.html
Het kan zijn dat de drivers niet meer up to date zijn, maar dan weet je waar het aan ligt.
Nou heb ik hier negatieve reacties gelezen mbt de fan. Maar ik ben vanaf vanmorgen 11.30 uur tot nu bezig met de laptop. (veel progamma`s installeren etc. geen games gespeeld). Ik vind persoonlijk dat de fan stiller is dan bij mijn dell inspiron 1720 van 2008. In ruststand gaat de fan niet eens aan. Terwijl mijn inspiron 1720 geregeld de fan hoort. Ik heb beide tegelijk aangezet en intensief gebruikt.
Toch vind ik 1 minpuntje: Mijn scherm van de inspiron 1720 (WUXGA 1920x1200) toch mooier dan het scherm van mijn xps FHD 3D WLED TL (1920X1080).
Toch vind ik 1 minpuntje: Mijn scherm van de inspiron 1720 (WUXGA 1920x1200) toch mooier dan het scherm van mijn xps FHD 3D WLED TL (1920X1080).
[ Voor 15% gewijzigd door pinokkia op 07-12-2011 21:04 ]
Nog een probleem : op 1 of andere manier weet elke driver van dell dat ik een duitse dell heb en zijn de installs in het duits. Niet erg want daarna is zijn de programmas in het engels. Maarrrrr : op het desktop context menu staan 2 entries in het duits : "Grafikoptionen" en "Grafikeigenschaften" daarop klikken krijg je de intel hd driver (gewoon in het engels). Heb me suf gezocht en driver eraf en erop maar wat ik ook doe het blijft in het duits.
ik ben een pietpeut, dus is het mogelijk om dit nog in het engels te krijgen ? Ik wil perse alleen engels op mijn laptop en geen duits / Nederlands / Swahili of wat dan ook.
En welke malloot verzint het om de HDD led achter het scherm te plaatsen ?
*edit* ik zag ik de topic start dat de xps 17 zwart is, ook op de dell website is dat zo. Die van mij is echter helemaal in alu, zowel aan de buitenkant als de binnenkant.
@embryo : THX! Het was de motion sensor die ik vergeten was.
ik ben een pietpeut, dus is het mogelijk om dit nog in het engels te krijgen ? Ik wil perse alleen engels op mijn laptop en geen duits / Nederlands / Swahili of wat dan ook.
En welke malloot verzint het om de HDD led achter het scherm te plaatsen ?
*edit* ik zag ik de topic start dat de xps 17 zwart is, ook op de dell website is dat zo. Die van mij is echter helemaal in alu, zowel aan de buitenkant als de binnenkant.
@embryo : THX! Het was de motion sensor die ik vergeten was.
[ Voor 15% gewijzigd door HaseMike op 07-12-2011 22:01 ]
Verwijderd
Als in? zwartwaarde / kijkhoek / kleurtemperatuur / ???pinokkia schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:54:
Ik geloof best dat het scherm minder is, immers, ik zou liever die 120px extra hebben.. Maar dat het scherm kwalitatief beter is lijkt mij onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk.
Als noob zijnde vind ik het scherm van de dell inspiron 1720 fijner (rustiger qua beeld) om mee te werken. Ik vergelijk het maar tussen plasma en lcd schermen.Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 22:13:
[...]
Als in? zwartwaarde / kijkhoek / kleurtemperatuur / ???
Ik geloof best dat het scherm minder is, immers, ik zou liever die 120px extra hebben.. Maar dat het scherm kwalitatief beter is lijkt mij onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk.
Ik heb beide schermhelderheid precies hetzelfde gezet.
[ Voor 5% gewijzigd door pinokkia op 07-12-2011 22:43 ]
Tja, die wuxga schermen in de inspiron series, ook al in mijn 9300, waren erg fijn.
De verlichting werd verzorgd door een TL buisje; een CCFL, In de nieuwere laptops zitten LED's voor de verlichting van het scherm.
Misschien is dit het verschil wat je opmerkt.
De verlichting werd verzorgd door een TL buisje; een CCFL, In de nieuwere laptops zitten LED's voor de verlichting van het scherm.
Misschien is dit het verschil wat je opmerkt.
Verwijderd
Ik denk eerder dat hij het verschil tussen mat en glans merkt. Mat is wat zachter, en glans is scherper. Afhankelijk van de matte laag in kwestie.
ccfl/led maakt niet veel verschil, in principe alleen de kleurtemperatuur en color gamut.
ccfl/led maakt niet veel verschil, in principe alleen de kleurtemperatuur en color gamut.
Mijn scherm van de inspiron is glans en trouwens ik ben een zij.Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:12:
Ik denk eerder dat hij het verschil tussen mat en glans merkt. Mat is wat zachter, en glans is scherper. Afhankelijk van de matte laag in kwestie.
[ Voor 11% gewijzigd door pinokkia op 07-12-2011 23:16 ]
Ik ben sinds kort ook eigenaar van de Dell XPS 17 met FHD 3D WLED TL scherm. Het beeld is prachtig maar ik heb het zelf zeker nodig gevonden om de helderheid sterk te reduceren. Het scherm oogt dan rustiger en is fijner om mee te werken. Wanneer je de standaard helderheidsinstellingen van Dell in relatief grote stappen aanpast kan het zo lijken dat het scherm veel te donker wordt. Maar na korte tijd wennen de ogen aan deze setting en lijkt het scherm weer bijzonder helder. Ik denk dat dit het effect is van Led technologie.
Verder ben ik ook van plan om de Clean Install uit te voeren. Ik wil dit doen met een betrouwbare Windows 7 Install cd beschikbaar op DigitalRiver:
http://forum.notebookrevi...s-7-sp1-13-languages.html
Een paar kleine aanpassingen zijn nodig om de gedownloade Windows iso te unlocken voor alle versies. Het wordt dan mogelijk om alle edities van Windows te installeren vanaf 1 originele Windows dvd.
Verder heb ik ook gelezen dat de volgorde van het installeren van drivers ook verschil kan maken. Vandaar dat ik de volgorde in een volgende post van een gebruiker op het het forum van notebookreview wil gaan navolgen:
A. SATA Management SATA-II/III
B. USB 3.0 USB 3.0 Board
C: Intel HECI Management HECI
D. Motion Sensor Freefall Sensor
E. Touchpad TouchPad
F. ALC665 Audio Audio
G. If you do not have the 3D system, install the Intel HD video first Intel Video ...then the Nvidia driver Nvidia 550/555
If you have the 3D compatible system, install ONLY the Nvidia driver (first), then install the Nvidia 3D emitter driver 3D emitter
H. HD webcam Dell HD webcam
I. Gigabit ethernet LAN
J. Wifi card (this driver supports most Intel cards offered with the L702x) Intel WLAN. If you have the Intel 6230, now install the Bluetooth 3.0 Intel 6230 BT3.0
K. Lastly, the Quickset driver Quickset x64
http://forum.notebookrevi...-install.html#post7469322
Wellicht hebben enkele van jullie die problemen hebben met het installeren van drivers wat aan bovenstaande volgorde. Een volledig topic geweid aan een schone installatie van windows 7 op de Dell XPS 17 is hier te vinden:
http://forum.notebookrevi...-l702x-clean-install.html
Verder ben ik ook van plan om de Clean Install uit te voeren. Ik wil dit doen met een betrouwbare Windows 7 Install cd beschikbaar op DigitalRiver:
http://forum.notebookrevi...s-7-sp1-13-languages.html
Een paar kleine aanpassingen zijn nodig om de gedownloade Windows iso te unlocken voor alle versies. Het wordt dan mogelijk om alle edities van Windows te installeren vanaf 1 originele Windows dvd.
Verder heb ik ook gelezen dat de volgorde van het installeren van drivers ook verschil kan maken. Vandaar dat ik de volgorde in een volgende post van een gebruiker op het het forum van notebookreview wil gaan navolgen:
A. SATA Management SATA-II/III
B. USB 3.0 USB 3.0 Board
C: Intel HECI Management HECI
D. Motion Sensor Freefall Sensor
E. Touchpad TouchPad
F. ALC665 Audio Audio
G. If you do not have the 3D system, install the Intel HD video first Intel Video ...then the Nvidia driver Nvidia 550/555
If you have the 3D compatible system, install ONLY the Nvidia driver (first), then install the Nvidia 3D emitter driver 3D emitter
H. HD webcam Dell HD webcam
I. Gigabit ethernet LAN
J. Wifi card (this driver supports most Intel cards offered with the L702x) Intel WLAN. If you have the Intel 6230, now install the Bluetooth 3.0 Intel 6230 BT3.0
K. Lastly, the Quickset driver Quickset x64
http://forum.notebookrevi...-install.html#post7469322
Wellicht hebben enkele van jullie die problemen hebben met het installeren van drivers wat aan bovenstaande volgorde. Een volledig topic geweid aan een schone installatie van windows 7 op de Dell XPS 17 is hier te vinden:
http://forum.notebookrevi...-l702x-clean-install.html
Heeft iemand al de 3d vision 2 glasses weten te bemachtigen ??
Kan ze nog steeds nergens verkrijgen terwijl ze toch 1,5 maand in de US zijn gelanceerd.
Kan ze nog steeds nergens verkrijgen terwijl ze toch 1,5 maand in de US zijn gelanceerd.
Ik dacht toch dat dit bekende winkels waren, maar konden die niet leveren ??nickname89 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 00:04:
Heeft iemand al de 3d vision 2 glasses weten te bemachtigen ??
pricewatch unsorted: nVidia 3D Vision 2 Brille Kit
Gebruik sinds kort de Wireless Microsoft Mouse 4000. Probleem is dat de muis na een aantal minuten niets meer doet, kan een aantal seconden niets doen met de muis, varieert van 5 tot 11 seconden. Nieuwe batterij in gedaan, verschillende usb poorten gebruikt, gekeken in het configuratiescherm, daar zag ik niets bijzonders. Overigens werkt het touchpad dan wel gewoon. Zeer irritant. Deze muis op andere laptop geprobeerd, gaf geen probleem.
Andere muis op mijn XPS17 geprobeerd, ook geen probleem.
Iemand enig idee, want ik wil wel gewoon deze muis blijven gebruiken op deze laptop.
Andere muis op mijn XPS17 geprobeerd, ook geen probleem.
Iemand enig idee, want ik wil wel gewoon deze muis blijven gebruiken op deze laptop.
[ Voor 5% gewijzigd door Raymm op 08-12-2011 10:32 ]
Ik gok dat dit de driver is van de movement sensor die de laptop uitschakeld als deze valt. Kan echter even niet op de naam komen van dit apparaat en heb de laptop niet bij de hand.HaseMike schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:41:
Edit: Na een "ik doe een gok" op google gok ik dat het om dit apparaat gaat:
Notebook ST Microelectronics DE351DL Motion Sensor
[ Voor 9% gewijzigd door Jwlb op 08-12-2011 10:39 ]
Dit topic is gesloten.