Het verwijderen van McAffee helpt al zeker. Al een jaar of 10 ook, om uiteenlopende redenen.
Ik las een aantal weken geleden dat je met een kleurenschema in Windows de kleuren op je XPS 17 kan 'verbeteren'. Weet iemand hier iets van?
ga naar je configuratiescherm, en doe daar een zoekopdracht naar 'color management' of zoek de Nederlandse term als je een NL versie gebruikt.
Je komt dan in een scherm terecht waarin je kleurprofielen kunt laden en activeren.
oh, wacht:
Om een eerdere post van mezelf maar eens te citeren:
tags voor zoekopdrachten: xps17 3D color profile kleurprofiel
Je komt dan in een scherm terecht waarin je kleurprofielen kunt laden en activeren.
oh, wacht:
bron: http://windows.microsoft....requently-asked-questionsWaar kan ik de kleurbeheerinstellingen voor mijn computer wijzigen?
U kunt de kleurbeheerinstellingen voor de computer wijzigen door Kleurbeheer te openen in het Configuratiescherm.
U kunt Kleurenbeheer als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Hardware en geluiden en klik vervolgens op Kleurenbeheer.
Om een eerdere post van mezelf maar eens te citeren:
Ik heb mijn scherm (het 1080p 3D panel op de L702x) met Spyder3 Elite gecalibreerd.
Mocht je interesse hebben in de color profiles, kun je ze hier downloaden. (mediafire link)
Extra info: er zitten 2 bestanden in de zip:
XPS17_1080p_3D_backlite_at_08of16.icm
XPS17_1080p_3D_backlite_at_10of16.icm
08of16 en 10of16 slaat op de instelling van de achtergrondverlichting van het scherm: 8 of 10 streepjes van de 16.
tags voor zoekopdrachten: xps17 3D color profile kleurprofiel
[ Voor 182% gewijzigd door guapper op 18-11-2011 19:21 ]
Bij laptopshop zeiden ze dat voor beide Thule modellen de laptop niet zou passen.etemm schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:16:
[...]
Heb je toevallig de Thule Notebookrugtas TCBP-117 17" geprobeerd, die heb ik namelijk op het oog, maar de
Past de tas niet door de 9-cells accu, of is de tas gewoon te klein voor een 17" laptop.
Targus is inderdaad ook wel mooi, maar mijn voorkeur zou wel naar de Thule gaan.
XPS17 is te lang, te breed en met de 9-cell ook te dik om in de voorziene plaats te steken.
Ik was eerst niet happig op het design van die Targus (ziet er ook een pak minder mooi uit), maar je krijgt er echt veel in kwijt + het kost je echt niets in vergelijking met die Thule.
Kan nu die andere €60 kwijt aan o.a. een sleeve. Zelfs met een sleeve past die in de Targus, wat bij die Thules helemaal uit den boze is.
Bij mij past de xps 17 met sleeve nauwelijks in de targus. Als ik m in het voor de laptop bestemde vakje doe is het echt propwerk, en de rits er overheen trekken. meestal doe ik m dus in het midden, en kwak ik de rest van het spul in het `laptopvakje`Energon schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:55:
[...]
Bij laptopshop zeiden ze dat voor beide Thule modellen de laptop niet zou passen.
XPS17 is te lang, te breed en met de 9-cell ook te dik om in de voorziene plaats te steken.
Ik was eerst niet happig op het design van die Targus (ziet er ook een pak minder mooi uit), maar je krijgt er echt veel in kwijt + het kost je echt niets in vergelijking met die Thule.
Kan nu die andere €60 kwijt aan o.a. een sleeve. Zelfs met een sleeve past die in de Targus, wat bij die Thules helemaal uit den boze is.
Maar even iets anders:
Ik heb al sinds ik de laptop heb gedonder met de usb 3.0 poorten. Schijven die na 5 minuten niet herkend worden, en een Pci express foutmelding ( http://i53.tinypic.com/296dtw8.png%5B/IMG%5D )
erg storend, ik gebruik ze in principe ook niet, omdat ik die 3.0 poorten tot nu toe niets goeds heb zien doen. heeft iemand hier ervaring mee? dell' klantenservice begreep er iig niets van..
[ Voor 19% gewijzigd door Fuku-San op 19-11-2011 13:12 ]
Nog iets.. qua 3d brillen, is NVIDIA 3D Vision de enige optie of zijn er andere merken ook waar je goede kan kopen en gebruiken voor xps17?
Heb je het wel over dezelfde rugzak als ik?Fuku-San schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 13:09:
[...]
Bij mij past de xps 17 met sleeve nauwelijks in de targus. Als ik m in het voor de laptop bestemde vakje doe is het echt propwerk, en de rits er overheen trekken. meestal doe ik m dus in het midden, en kwak ik de rest van het spul in het `laptopvakje`
Bij mij glijdt hij er als het ware in. Ook de rits komt er niet eens tegen, zit er een goeie 3 cm vanaf.
Heb verschillende andere rugzakken geprobeerd en het knelde bij het insteken en de rits toedoen.. Hier heb ik geen van beide problemen..
Wat betreft die Targus XL rugzak: daar zijn verschillende versies van.
Op de Dell site wordt een andere aangeboden dan degene waar Energon naar linkte. Heel ander model.
Op de Dell site wordt een andere aangeboden dan degene waar Energon naar linkte. Heel ander model.
[ Voor 34% gewijzigd door guapper op 19-11-2011 22:32 ]
Dan begrijp ik waarom mijn rugzak te klein isguapper schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 22:31:
Wat betreft die Targus XL rugzak: daar zijn verschillende versies van.
Even een ander vraagje, ik speel met mijn vriendin nu saints row co-op op xps15 en xps 17, via de router. ik heb niet heel veel verstand van verbindingen e.d., maar is een lan kabelverbinging per definitie beter dan lan via router? (dit ivm datalimiet of iets dergelijks? ik ben zwaar noob hiermee..)
alvast bedankt voor de tip(s)!
Verwijderd
Bedraad is altijd beter. natuurlijk. De vraag is of je dat gaat merken, mij ervaring is dat het verschil tussen een (fatsoenlijke) wireless vervinding en een kabeltje nihil is, zolang je geen bestanden gaat overpompen.
Verwijderd
heel af en toe springt hij omhoog en is hij rood.PCR schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:19:
[...]
Wil je eens kijken naar je DPC latency? Zie http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml Dit prog geeft een grafiek die DPC latency tijden checkt van wifi/nic/geluidskaart en hardware op de usb. Mocht je daar rode balken tegen komen, kom dan nog even terug hier en dan heb ik misschien een oplossing die bij mij wel werkte. Ik had het probleem met geluid met als oorzaak de wifi van de L702x.
Het heeft te maken met de driver van Intel die loopt te kloten met de CPU waardoor andere hardware niet op tijd aan de beurt is. Maar het heeft ook als gevolg dat netwerkverbindingen niet real-time worden doorgegeven, hoe vreemd ook. Intel/Dell zou met een oplossing moeten komen maar dat gebeurt nog niet. Er zijn al hele fora gevuld over dit onderwerp dus je zou hopen dat ze het oppakken...
heb al ondertussen in Energiebeeher een aanpassing doorgevoerd en gemerkt dat er een duidelijke vooruitgang zit. Als ik nu een ping uitvoer naar bijv. nu.nl dan krijg ik om de 3 minuten een time out terug wat hiervoor om de 20 seconden was.
@update heb ondertussen mijn laptop op 3 routers uitgeprobeerd en nergens krijg een een time out terug.
2 routers zijn van hetzelde type en model. Zyxel als die van mij dus
kan het dan niet in mijn router zitten? maar met mijn andere laptop gaat het uren lang goed zonder 1 time out
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 12:33 ]
heeft iemand trouwens ervaring met MSI afterburner en de gt555m, en goede settings? en gaat je garantie ook weg als je afterburner gebruikt?
Hier blijkt de ervaring te zitten met het overclocken.Fuku-San schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:23:
heeft iemand trouwens ervaring met MSI afterburner en de gt555m, en goede settings? en gaat je garantie ook weg als je afterburner gebruikt?
en wat de garantie betreft, je kunt toch altijd terug naar de oude instellingen.
http://forum.notebookrevi...locking-gt-555m-card.html
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
dank je! ik lees dingen over custom bios enzo, maar daar gaat mijn brein van BSOD´en..dat gaat mijn muts te boven. ik zal eens rondsnuffelen hier en mijn bevindingen uiteraard posten!Embryo1 schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:31:
[...]
Hier blijkt de ervaring te zitten met het overclocken.
en wat de garantie betreft, je kunt toch altijd terug naar de oude instellingen.
http://forum.notebookrevi...locking-gt-555m-card.html
Bedankt voor de link, daar ga ik ook maar eens mee vogelen dan. De beta van Star Wars: The Old Republic loopt namelijk niet zo soepel als ik verwacht had. Nu is dat natuurlijk nog een beta, maar ik had wel iets betere prestaties verwacht van de 555M icm de i7 2760QM.
Ik heb de tutorial gelezen, en het is een piece of cake.. ik heb zeer weinig verstand van overklokken, maar dat hoeft niet eens bij MSI afterburner. download het, installeer het, en in mijn geval (xps17 2760QM gt555m 3d FHD scherm) heb ik de volgende settings gebruikt:Thyzzz schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:11:
Bedankt voor de link, daar ga ik ook maar eens mee vogelen dan. De beta van Star Wars: The Old Republic loopt namelijk niet zo soepel als ik verwacht had. Nu is dat natuurlijk nog een beta, maar ik had wel iets betere prestaties verwacht van de 555M icm de i7 2760QM.
- core clock - 760
- Shader clock - 1520
- memory clock - 970
Zorg er wel voor dat je anti aliasing uit doet, of heel mild gebruikt, daar is de 555m geen ster mee. Nu eens kijken wat ik uit de 525m van de xps 15 naast me kan drukken
Verwijderd
mensen, ik ben even verder gaan zoeken...
pingen naar mijn router geeft dus af en toe verloren paketten bij het pingen naar mijn router.
1> in energiebeheer alles gezet op maximale prestatie (heeft geholpen maar probleem zit er nog wel)
2> Bleutooth uitgeschakeld *zover ik kan zien geen verschil ( om de paar minuten 1 time out
3>in mijn Zyxel router op 802.11 b/n omgezet naar 802.11 b/g
na deze omzetting nog geen problemen geconstateerd.
Mijn vraag, aan mijn laptop kant kan ik als het goed is in mijn netwerkaaart ook deze /n mode uitschakelen, is dit niet beter?
Wat zijn mijn nadelen nu op dit moment? Tragere internet verbinding maar wel stabieler? is mijn afstand nu tussen mijn router en d elaptop beperkt nu ik een klasse lager zit?
pingen naar mijn router geeft dus af en toe verloren paketten bij het pingen naar mijn router.
1> in energiebeheer alles gezet op maximale prestatie (heeft geholpen maar probleem zit er nog wel)
2> Bleutooth uitgeschakeld *zover ik kan zien geen verschil ( om de paar minuten 1 time out
3>in mijn Zyxel router op 802.11 b/n omgezet naar 802.11 b/g
na deze omzetting nog geen problemen geconstateerd.
Mijn vraag, aan mijn laptop kant kan ik als het goed is in mijn netwerkaaart ook deze /n mode uitschakelen, is dit niet beter?
Wat zijn mijn nadelen nu op dit moment? Tragere internet verbinding maar wel stabieler? is mijn afstand nu tussen mijn router en d elaptop beperkt nu ik een klasse lager zit?
En heb je McAfee al even verwijderd? Dan moeten die rooie balkjes in de DPC meter weg zijn en moeten je ping requests netjes voortdurend een antwoord krijgen. Hoop ik!
Verwijderd
jeps McAfee is verwijdert... Draai nu met AVG, als het goed is heb ik deze ook al even uitgechakeld maar hielp niet.PCR schreef op maandag 21 november 2011 @ 23:26:
En heb je McAfee al even verwijderd? Dan moeten die rooie balkjes in de DPC meter weg zijn en moeten je ping requests netjes voortdurend een antwoord krijgen. Hoop ik!
Verwijderd
Nu ben ik verder gaan experimenteren, en het gebeurt echt wanneer ik mijn router instel als 802.11 b/g.n wanneer ik deze op 802.11 b/g zet en blijf doorpingen dan treed het niet op.
In mijn netwerkkaart zie ik bij 802.11 b.g 54 Mbs en bij 802.11 b.g.n 270 Mbs maar dit varieert wel. Gaat mijn internet snelheid achteruit met Mbs? Heb nu een abo bij Telfort met 20 Mbs
In mijn netwerkkaart zie ik bij 802.11 b.g 54 Mbs en bij 802.11 b.g.n 270 Mbs maar dit varieert wel. Gaat mijn internet snelheid achteruit met Mbs? Heb nu een abo bij Telfort met 20 Mbs
Die instellingen heb ik ook gebruikt. Ben van 25fps naar 40fps gegaan in SW:TORFuku-San schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:32:
[...]
Ik heb de tutorial gelezen, en het is een piece of cake.. ik heb zeer weinig verstand van overklokken, maar dat hoeft niet eens bij MSI afterburner. download het, installeer het, en in mijn geval (xps17 2760QM gt555m 3d FHD scherm) heb ik de volgende settings gebruikt:klik op apply (je kan ook meerdere profielen saven, of er voor zorgen dat de kaart bij startup ook al OC'd is)Voor de rest nergens aangezeten, en voila. 3d mark 06 ging van 10300 naar 12450, de temps kwamen niet hoger dan 69 C° bij mij. Ik merkte het ook direct, saints row 3 kan nu prima in 1080p op medium, BF3 op medium-high in 1080p, en skyrim op high-ultra 1080p. De 3dmark 06 score komt tot mijn plezier al vrij dichtbij die van een 460M op een i7.
- core clock - 760
- Shader clock - 1520
- memory clock - 970
Zorg er wel voor dat je anti aliasing uit doet, of heel mild gebruikt, daar is de 555m geen ster mee. Nu eens kijken wat ik uit de 525m van de xps 15 naast me kan drukken
In afterburner kan je niet verder dan 760, op internet staat wel hoe je ini files moet aanpassen om verder te kunnen maar dat werkt niet bij mij 
Is er iemand die het wel gelukt is?, misschien haald hij 800mhz ook nog wel met goede temps en zonder artifacts.
Is er iemand die het wel gelukt is?, misschien haald hij 800mhz ook nog wel met goede temps en zonder artifacts.
Misschien begint ie ook wel te roken als je daar mee gaat klooien.Lennart_1337 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:56:
In afterburner kan je niet verder dan 760, op internet staat wel hoe je ini files moet aanpassen om verder te kunnen maar dat werkt niet bij mij
Mijn motto is meestal dan ook: als je niet weet en begrijpt wat je doet, is het vaak beter om er niet aan te beginnen.
Verwijderd
Zolang je niet aan het voltage gaat zitten klooien kan je niets slopen.. Ik heb het geheugen van mijn notebook zelfs een keer op 10060mhz gezet (
) en dat ging, na een reboot, nog goed.

Ik moet wel zeggen dat BF3 wel kleine zwarte artifacts heeft af en toe, daar heb ik nu een core clock op 700mhz zetting voor gemaakt die wel smooth is. andere games hebben geen last van die artifacts, ik vermoed dat het dus gewoon aan BF3 ligt (misschien iets te maken met die update op origin van vandaag?)Thyzzz schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:27:
[...]
Die instellingen heb ik ook gebruikt. Ben van 25fps naar 40fps gegaan in SW:TORSkyrim zo maar even proberen.
Verwijderd
Ik ben geen hardcore gamer, maar af en toe een spelletje als Battlefield 3 en GTA 4 op med. settings, zal dat lukken met deze configuratie:
- 2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor 2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz
- Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
- 44 cm (17.3") HD (1600x900) WLED - breedbeeldscherm met TrueLife
- 6GB Dual Channel DDR3 SDRAM at 1333MHz
- 750 GB2 SATA harde schijf ( rpm) (7200 rpm)
- 1GB NVIDIA® GeForce® GT 550M Grafische kaart
- 2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor 2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz
- Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
- 44 cm (17.3") HD (1600x900) WLED - breedbeeldscherm met TrueLife
- 6GB Dual Channel DDR3 SDRAM at 1333MHz
- 750 GB2 SATA harde schijf ( rpm) (7200 rpm)
- 1GB NVIDIA® GeForce® GT 550M Grafische kaart
Verwijderd
updateVerwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 09:16:
Nu ben ik verder gaan experimenteren, en het gebeurt echt wanneer ik mijn router instel als 802.11 b/g.n wanneer ik deze op 802.11 b/g zet en blijf doorpingen dan treed het niet op.
ondertussen Telfort aan de lijn gehad, die waren natuurlijk niet op de hoogte van dit probleem... Ze gaven aan dat ik zelf conatct op moest nemen met Zyxel, mooi niet dus.
Bij mijn ouders met dezelfde router configuratie en zelfde laptop geen problemen op 802.11 b/g/n en thuis wel. Nou dan is er dus inderdaad goed mis in de router.
Voor wie het verbruik van de laptop wil weten. Idle op energiebesparing rond de 20-25W. Gebalanceerd 35-40W.
Idle in een spel met videokaart aan 50W en max tijdens gamen 95W gemiddeld met uitschieters naar 105W. Toch best knap voor zo'n laptopje om zoveel weg te trekken.
Het gaat hier om de niet 3D versie die zal idle meer verbruiken.
Interessant dat er hier al mensen zijn die de core van de GPU op 760 hebben draaien. Ikzelf ben max tot 730 gegaan. Geheugen draait bij mij gewoon stabiel op 1050Mhz dus daar kun je nog een % extra uit persen.
Idle in een spel met videokaart aan 50W en max tijdens gamen 95W gemiddeld met uitschieters naar 105W. Toch best knap voor zo'n laptopje om zoveel weg te trekken.
Het gaat hier om de niet 3D versie die zal idle meer verbruiken.
Interessant dat er hier al mensen zijn die de core van de GPU op 760 hebben draaien. Ikzelf ben max tot 730 gegaan. Geheugen draait bij mij gewoon stabiel op 1050Mhz dus daar kun je nog een % extra uit persen.
[ Voor 23% gewijzigd door REDFISH op 22-11-2011 17:55 ]
Hmm, dat is apart. Ik startte net World of Warcraft op en die liep beduidend slechter als MSI Afterburner aanstond. Ik ging van 40/50 FPS met alles op Ultra, naar 10 FPS...
Okay, een update aangaande mijn probleem met de usb 3.0 poorten (http://i53.tinypic.com/296dtw8.png%5B/IMG%5D) (de poorten werken niet/slecht/ of vallen uit na 5 minuten, in combinatie met bijgevoegde moederbordfout): Vrijdag komt de monteur een nieuw daughterboard er in zetten, ik houd jullie op de hoogte of dit het probleem verhelpt. ik hoop stellig van wel, want ik heb de usb 3.0 poorten nog niet eens kunnen gebruiken. (en ik ben al 20 euro aan telefoonkosten verder met technical support...)
Misschien een domme vraag:
Ik lees mensen schrijven over het inbouwen van de LED verlichting onder het toetsenbord.
Daarnaast lees ik ook berichten dat het een optie is/was.
Nu heb ik het Dell samenstelprocess nogmaals doorgelopen maar ik kom die optie niet tegen.
Ik vermoed nu dat het bij de L701X een optie was en bij de L701X standaard, kan dat kloppen?
Zelf heb ik een L702X zojuist gekocht en vind verlichte toetsen een must, zou het dus zonde vinden als de optie niet is meegenomen.
Ik lees mensen schrijven over het inbouwen van de LED verlichting onder het toetsenbord.
Nu heb ik het Dell samenstelprocess nogmaals doorgelopen maar ik kom die optie niet tegen.
Ik vermoed nu dat het bij de L701X een optie was en bij de L701X standaard, kan dat kloppen?
Zelf heb ik een L702X zojuist gekocht en vind verlichte toetsen een must, zou het dus zonde vinden als de optie niet is meegenomen.
It's not who you are , it's who you know.
In de L702X is een backlit toetsenbord niet standaard en ook niet als optie te kiezen in het samenstelproces. Wat ik (en ik denk iedereen hier met een backlit toetsenbord op zijn L702X) gedaan heb, is contact opnemen met de helpdesk en vragen om een US backlit qwerty toetsenbord.
Het schijnt dat de prijzen die daarbij horen nogal eens verschillen, maar ik heb 44 euro betaald en deze er zelf ingezet. Dit inzetten is een kwartiertje werke en niet moeilijk.
Het schijnt dat de prijzen die daarbij horen nogal eens verschillen, maar ik heb 44 euro betaald en deze er zelf ingezet. Dit inzetten is een kwartiertje werke en niet moeilijk.
Bedankt voor je reactie, en excuses voor mijn late reactie. Ik was druk bezig een clean install op mijn laptop uit te voeren en weer de vertrouwde programma's aan het installeren en instellen etc.Energon schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:55:
[...]
Bij laptopshop zeiden ze dat voor beide Thule modellen de laptop niet zou passen.
Ben erg blij met de laptop. Ik twijfel er nog over om er een SSD bij te zetten maar dat terzijde.
De targus is inderdaad niet zo gelikt als de thule maar dat de laptop goed past is natuurlijk veel belangrijker.
Ik heb ook wel interesse in zo'n sleeve, heb jij hier nog tips voor. Bij mijn andere laptop is de bovenkant helemaal beschadigd van elke keer in en uit de rugzak halen, hier zou ik met een een extra sleeve geen last meer van hebben.
Als de bestelling nog loopt, dan kan je even naar Dell bellen, ze kunnen dan je order annuleren en opnieuw plaatsen met een backlit toetsenbord, kosten zijn dan 40 euro extra bovenop de standaard configuratie. Het backlit toetsenbord bouwen ze dan meteen voor je in. Ik heb de laptop ook telefonisch met backlit keyboard besteld en ik moet zeggen dat de service perfect is.troyk schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:45:
Misschien een domme vraag:
No problemetemm schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:26:
[...]
Bedankt voor je reactie, en excuses voor mijn late reactie. Ik was druk bezig een clean install op mijn laptop uit te voeren en weer de vertrouwde programma's aan het installeren en instellen etc.
Ben erg blij met de laptop. Ik twijfel er nog over om er een SSD bij te zetten maar dat terzijde.
De targus is inderdaad niet zo gelikt als de thule maar dat de laptop goed past is natuurlijk veel belangrijker.
Ik heb ook wel interesse in zo'n sleeve, heb jij hier nog tips voor. Bij mijn andere laptop is de bovenkant helemaal beschadigd van elke keer in en uit de rugzak halen, hier zou ik met een een extra sleeve geen last meer van hebben.
Clean install zou ik ook nog moeten doen, ik ben enkel bang dat de laptop daarna niet meer zou werken door bvb een bepaalde driver die niet zou werken ofzo.. Dus ik ga eerst een jaar zo werken (heb programma's geïnstalleerd die maar 1 licentie hebben en 1 jaar geldig zijn), dan een SSD aanschaffen en gelijk een clean install doen ^^.
Nu, over het eigenlijke onderwerp:
-De XPS 17 zou ook makkelijk passen in volgende tas: http://www.belkin.com/au/...process?Product_Id=405943
wat voor mij een probleem was, was dat dit geen rugzak was (geen voorstander van
-Qua sleeves hebben meerdere mensen deze: http://www.laptopshop.be/...eeve-17-3-zwart-rood.html; maar ik ben echter op zoek naar een iets meer design-achtige sleeve..
-Wat je verder ook kan doen is zelf een sleeve op maat laten maken: http://www.bliinq.com/webshop/laptophoezen/; heb ik ook al overwogen..
maar ik zoek verder!
Dank je voor je snelle antwoord, ik ga het eens allemaal rustig uitzoeken.
Verwijderd
de service mogelijkheden zijn aangepast.
je kunt nu kiezen tussen 1 of 3 jaar, 2 jaar support is geen optie meer in de lijst.
met hoeveel garantie nemen/hebben jullie op deze laptop ?
je kunt nu kiezen tussen 1 of 3 jaar, 2 jaar support is geen optie meer in de lijst.
met hoeveel garantie nemen/hebben jullie op deze laptop ?
Ik wil er graag een SSD in zetten , als ik bij dell ga kijken zie ik van alles maar kan niet echt wijs worden welke er dan in een XPS17 past.. Is het sowieso slim om het via Dell te doen (garantie etc.) of kan het ook bij een externe partij ?
Built heeft mooie sleeves !Energon schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:05:
[...]
-De XPS 17 zou ook makkelijk passen in volgende tas: http://www.belkin.com/au/...process?Product_Id=405943
wat voor mij een probleem was, was dat dit geen rugzak was (geen voorstander van)
-Qua sleeves hebben meerdere mensen deze: http://www.laptopshop.be/...eeve-17-3-zwart-rood.html; maar ik ben echter op zoek naar een iets meer design-achtige sleeve..
-Wat je verder ook kan doen is zelf een sleeve op maat laten maken: http://www.bliinq.com/webshop/laptophoezen/; heb ik ook al overwogen..
maar ik zoek verder!
Verwijderd
maakt niet uit. dell zal claimen van wel maar dit mag niet wettelijk gezien. dell heeft wel meer schijt aan de wet. zover ik me kan herinneren staat ergens dat dell het zelf plaatsen van een hdd toestaat.houtwurm schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:42:
Ik wil er graag een SSD in zetten , als ik bij dell ga kijken zie ik van alles maar kan niet echt wijs worden welke er dan in een XPS17 past.. Is het sowieso slim om het via Dell te doen (garantie etc.) of kan het ook bij een externe partij ?
Laptop nu paar weken in bezit, op zich prima apparaat.
Heb allleen dat mijn draadloze verbinding regelmatig weg valt. Wordt tragt of doet het helemaal niet.
Dan weer een tijd dat het soepel verloopt. Met mijn oude laptop gecontroleerd, ik had dan constant goede verbinding. Soms hellpt het om mijn laptop opnieuw te starten, draadlloze netwerk uit- en dan weer aan te zetten, soms echter helpt ook niets.
Heb Blue tooth uitgezet.
Internetkabel direct in de laptop, dan heb ik prima verbinding.
Iemand idee hoe dit op te lossen?
Heb allleen dat mijn draadloze verbinding regelmatig weg valt. Wordt tragt of doet het helemaal niet.
Dan weer een tijd dat het soepel verloopt. Met mijn oude laptop gecontroleerd, ik had dan constant goede verbinding. Soms hellpt het om mijn laptop opnieuw te starten, draadlloze netwerk uit- en dan weer aan te zetten, soms echter helpt ook niets.
Heb Blue tooth uitgezet.
[ Voor 3% gewijzigd door Raymm op 24-11-2011 10:48 ]
Misschien dat ik een oplossing heb. Had het al eerder in dit topic gezegd maar kan me voorstellen dat het wat moeilijk zoeken is in 63 pagina's 
Download deze DLC Latency checker: http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml en start hem op. Download vervolgens iets van 1 GB en kijk of je rode uitschieters tegenkomt. Zo ja, dan heeft het te maken met de WiFi-driver van Intel. De oplossing is, hoe gek ook, niet het installeren van een nieuwe driver (die is er niet namelijk
) maar het verwijderen van McAfee. Dat werkte bij mij en bij veel andere mensen.
Download deze DLC Latency checker: http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml en start hem op. Download vervolgens iets van 1 GB en kijk of je rode uitschieters tegenkomt. Zo ja, dan heeft het te maken met de WiFi-driver van Intel. De oplossing is, hoe gek ook, niet het installeren van een nieuwe driver (die is er niet namelijk
Verwijderd
@ Raymm heb hetzelfde kijk maar op de vorige pagina...
Drivers zijn up tot date
Mc afee verwijdert
Bleutooth uitgezet
telfort gebeld
Op mijn router gaat het wel goed op 802.11 b/g en niet goed op 802.11 b/g/n , dus pas dit maar in je router even aan en probeer nogmaals.
Wat ik raar vind is het volgende, Bij mijn ouders met dezelfde router configuratie en zelfde laptop geen problemen op 802.11 b/g/n en thuis wel.
Drivers zijn up tot date
Mc afee verwijdert
Bleutooth uitgezet
telfort gebeld
Op mijn router gaat het wel goed op 802.11 b/g en niet goed op 802.11 b/g/n , dus pas dit maar in je router even aan en probeer nogmaals.
Wat ik raar vind is het volgende, Bij mijn ouders met dezelfde router configuratie en zelfde laptop geen problemen op 802.11 b/g/n en thuis wel.
Het USB 3.0 probleem: achterop de XPS zitten twee USB3.0 poorten. Bij veel mensen stoppen deze poorten ermee na een tijdje (varieert van 5 min. tot een half uur). Ook lijken de poorten soms te laggen waardoor de muis stottert.
De oplossing is voorlopig een oudere driver van NEC te installeren. Deze werkt bij mij al een tijdje goed. Verwijder in Apparaatbeheer de 'xxxxx USB 3.0 Host Controller'. De 3.0 Root Hub wordt dan ook automatisch verwijderd aangezien die aan de controller hangt.
Installeer vervolgens de driver van NEC. Ik heb die zelf even gehost want de mirror waar ik het weghaalde gaf mij een snelheid van 12 KB/s... http://www.invetek.nl/downloads/nec_usb30.zip Na alles gedaan te hebben in de vorige alinea kun je gewoon de setup uitvoeren.
Kleine disclaimer voor de download: het was een wat vage site waar ik het weghaalde. Heb alles nog even door Avira heen gehaald en het lijkt goed. But you never know.
Ben benieuwd of het bij jullie werkt!
Laat maar
ISO'tje kopieren naar een usb-stick en de poorten stoppen er alweer mee. Ik lees op internet dat het vervangen van het 'daughterboard' de oplossing is. Dat wordt bellen naar Dell maar baal hier wel gigantisch van!
De oplossing is voorlopig een oudere driver van NEC te installeren. Deze werkt bij mij al een tijdje goed. Verwijder in Apparaatbeheer de 'xxxxx USB 3.0 Host Controller'. De 3.0 Root Hub wordt dan ook automatisch verwijderd aangezien die aan de controller hangt.
Installeer vervolgens de driver van NEC. Ik heb die zelf even gehost want de mirror waar ik het weghaalde gaf mij een snelheid van 12 KB/s... http://www.invetek.nl/downloads/nec_usb30.zip Na alles gedaan te hebben in de vorige alinea kun je gewoon de setup uitvoeren.
Kleine disclaimer voor de download: het was een wat vage site waar ik het weghaalde. Heb alles nog even door Avira heen gehaald en het lijkt goed. But you never know.
Ben benieuwd of het bij jullie werkt!
Laat maar
[ Voor 10% gewijzigd door PCR op 24-11-2011 20:28 . Reden: Oplossing is geen oplossing... ]
Ik heb alleen Bluetooth uitgezet.Raymm schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:47:
Laptop nu paar weken in bezit, op zich prima apparaat.
Heb Blue tooth uitgezet.
Inderdaad! En ik had ook sterke interesse in een bepaald model, maar de binnenafmetingen baren me wat zorgen.. Vooral de dikte en met de 9cel past deze er niet in.
ok.. nou ik ga eens kijken als mijn laptop er is.. voorlopig is de levertijd weer verschoven.. van 29/11 naar 13/12.. geen idee waarom..Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:18:
[...]
maakt niet uit. dell zal claimen van wel maar dit mag niet wettelijk gezien. dell heeft wel meer schijt aan de wet. zover ik me kan herinneren staat ergens dat dell het zelf plaatsen van een hdd toestaat.
Verwijderd
Waar claimen ze dit dan? Voor zover ik weet heeft dell zo ongeveer het meest soepele upgradebeleid wat je kan krijgen. Je moet dat alleen niet aan zo'n belmiep vragen. Het niveau daar is vrij laag..Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:18:
[...]
maakt niet uit. dell zal claimen van wel maar dit mag niet wettelijk gezien. dell heeft wel meer schijt aan de wet. zover ik me kan herinneren staat ergens dat dell het zelf plaatsen van een hdd toestaat.
ik dacht gewoon de technische dienst te bellen (dat kan toch ) en via hen advies te vragen welke SSD erin kan en of ik dat zelf kan inbouwen ? Of denk ik nu heel simpel ?
Ik heb de mijne gisteren besteld en ook daar is de (verwachte) levertijd 13-12.[b][message=37199320,noline]ok.. nou ik ga eens kijken als mijn laptop er is.. voorlopig is de levertijd weer verschoven.. van 29/11 naar 13/12.. geen idee waarom..
Edit: verkeerde quote
Edit2: verkeerde topic. ik zal beter opletten (gaat lekker zo..).
[ Voor 63% gewijzigd door McNoob op 25-11-2011 10:32 ]
Verwijderd
Daar is de technische dienst niet voorhoutwurm schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 09:45:
ik dacht gewoon de technische dienst te bellen (dat kan toch ) en via hen advies te vragen welke SSD erin kan en of ik dat zelf kan inbouwen ? Of denk ik nu heel simpel ?
Ik heb onderstaande laptoptas + sleeve ook aangeschaft, echter niet voor die prijs. Ik heb veel minder geld betaald door ze op www.amazon.co.uk te bestellen. Je betaald ook nog eens geen verzendkosten als je deze optie aanvinkt. Scheelt echt een boel geld 
Energon schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:05:
[...]
No problem.
Clean install zou ik ook nog moeten doen, ik ben enkel bang dat de laptop daarna niet meer zou werken door bvb een bepaalde driver die niet zou werken ofzo.. Dus ik ga eerst een jaar zo werken (heb programma's geïnstalleerd die maar 1 licentie hebben en 1 jaar geldig zijn), dan een SSD aanschaffen en gelijk een clean install doen ^^.
wat voor mij een probleem was, was dat dit geen rugzak was (geen voorstander van)
maar ik zoek verder!
Bedankt voor de uitleg.etemm schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:37:
[...]
Als de bestelling nog loopt, dan kan je even naar Dell bellen, ze kunnen dan je order annuleren en opnieuw plaatsen met een backlit toetsenbord, kosten zijn dan 40 euro extra bovenop de standaard configuratie. Het backlit toetsenbord bouwen ze dan meteen voor je in. Ik heb de laptop ook telefonisch met backlit keyboard besteld en ik moet zeggen dat de service perfect is.
Ik ga voor de zelfbouwmogelijk, de levertijd is nu al behoorlijk aan de lange kant (13-12-2011) en ik ben bang dat deze niet korter gaat worden als ik de order nu wijzig.
Vervelend wel.
It's not who you are , it's who you know.
Die sites dienden gewoon als visueel beeldmateriaalMichaelW85 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:02:
Ik heb onderstaande laptoptas + sleeve ook aangeschaft, echter niet voor die prijs. Ik heb veel minder geld betaald door ze op www.amazon.co.uk te bestellen. Je betaald ook nog eens geen verzendkosten als je deze optie aanvinkt. Scheelt echt een boel geld
In 't buitenland zal je allicht goedkoper af zijn.
Yoo tweakers!!
ik heb (denk ik) een probleempje, mijn xps word verschrikkelijk heet als ik WoW speel (ook bij andere games maar wow speel ik het meest)
de temps:
http://imageshack.us/photo/my-images/31/temprb.png/
niets is OC'd
wat vinden jullie ervan?
ik heb (denk ik) een probleempje, mijn xps word verschrikkelijk heet als ik WoW speel (ook bij andere games maar wow speel ik het meest)
de temps:
http://imageshack.us/photo/my-images/31/temprb.png/
niets is OC'd
wat vinden jullie ervan?
okeeVerwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 18:59:
Dat is niet heet, je moet je pas zorgen maken als hij opeens uitvalt, dat is > 100¨
Technische dienst gaat je een (veel te dure en trage) SSD die Dell verkoopt proberen te lappenhoutwurm schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 09:45:
Mijn XPS 17 is juist toegekomen en ik heb ook wat last van geluidsglitches (voor de rest een heel goede laptop!). McAfee is al verwijderd. Met de DPC checker kom ik inderdaad een hoop gele en rode pieken tegen.
Als ik de WiFi uitschakel, dan is dit opgelost. Ik heb geen last meer van glitches, en via DPC checker is het 99% mooi groen.
Enig idee tegen wanneer Dell dit gaat oplossen? Is er nog iets wat ik kan doen om dit op te lossen behalve via draad verbinden met het internet?
Mijn XPS 17 is juist toegekomen en ik heb ook wat last van geluidsglitches (voor de rest een heel goede laptop!). McAfee is al verwijderd. Met de DPC checker kom ik inderdaad een hoop gele en rode pieken tegen.
Als ik de WiFi uitschakel, dan is dit opgelost. Ik heb geen last meer van glitches, en via DPC checker is het 99% mooi groen.
Enig idee tegen wanneer Dell dit gaat oplossen? Is er nog iets wat ik kan doen om dit op te lossen behalve via draad verbinden met het internet?
Verwijderd
Kan je niet de bekende oplossingen proberen voor problemen met de wifi? Dat wil zeggen energiebesparing uitzetten en dat soort dingen. Ik heb wel problemen gehoord over het wifi, maar niet over wifi icm geluid (althans, niet met deze laptop)
Sorry vergeten te vermelden: De WiFi staat al ingesteld op 'Maximale Prestaties'.
Als de WiFi uitgaat is het heel duidelijk dat DCP checker mooi laag groen wordt. Het is wel mogelijk dat de glitches vooral optreden bij online video/audio streaming, waardoor het lijkt alsof de glitches gedaan lijken als ik dan lokaal iets afspeel, maar daarstraks kreeg ik heel duidelijk haperingen (zowel audio als video!) bij het afspelen van een film in GOM Player (met WiFi aan).
Als de WiFi uitgaat is het heel duidelijk dat DCP checker mooi laag groen wordt. Het is wel mogelijk dat de glitches vooral optreden bij online video/audio streaming, waardoor het lijkt alsof de glitches gedaan lijken als ik dan lokaal iets afspeel, maar daarstraks kreeg ik heel duidelijk haperingen (zowel audio als video!) bij het afspelen van een film in GOM Player (met WiFi aan).
Ik heb momenteel mailcontact met Dell over de volgende problemen:
• WiFi-hardware/drivers die lopen te kl*ten met DPC waardoor het geluid en de muis stotteren. Dit zorgt dus voor de rode balken in de DPC latency checker. OK, verwijderen McAfee is dan wel een 'oplossing' maar ik vind dat het out-of-the-box moet werken, of niet dan?
• Touchpad die soms niet/raar/onvoorspelbaar reageert
• USB 3.0 poorten die niet of na een tijdje niet meer werken
Ik heb een mail terug gehad van Dell waarin ik eerst de standaard dingen moet doen. Laat ik maar even meewerken ondanks dat ik die standaard dingen onzin vind. Je weet tenslotte nooit.
Interessante updates post ik hier natuurlijk.
• WiFi-hardware/drivers die lopen te kl*ten met DPC waardoor het geluid en de muis stotteren. Dit zorgt dus voor de rode balken in de DPC latency checker. OK, verwijderen McAfee is dan wel een 'oplossing' maar ik vind dat het out-of-the-box moet werken, of niet dan?
Ik heb een mail terug gehad van Dell waarin ik eerst de standaard dingen moet doen. Laat ik maar even meewerken ondanks dat ik die standaard dingen onzin vind. Je weet tenslotte nooit.
Hee tweakers! is er al iemand in geslaagd om een externe cooler te vinden voor de XPS17? beetje extra cooling kan nooit kwaad. ik heb heel 't internet al afgezocht maar helaas niets voor de 9Cell.
Verwijderd
De externe koelers zijn ondingen. Als je ooit een laptop tegenkomt die het niet goed doet zonder zo'n ding. Vraag dan per direct je geld terug.
Ja.. ik denk er al aan om dell support in te roepen. mijn XPS17 is zo'n 3 maanden oud en na dat ik 2 dagen gelden mijn "hoge" temps van 75 graden postte loopt de temp van het moederbord nu al tegen de 90(!) aan. tijdens WoW. ik heb BF3 een tijdje niet gespeeld maar durf heb ook bekant niet meer op te startenVerwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:52:
De externe koelers zijn ondingen. Als je ooit een laptop tegenkomt die het niet goed doet zonder zo'n ding. Vraag dan per direct je geld terug.
Verwijderd
90¨ is een prima temperatuur, je moet je pas zorgen maken als de kloksnelheid onder load onder de 2Ghz komt. Dan wordt hij namelijk te heet. De processoren zijn erop gemaakt om zo heet te worden: bij 90° is de turbo nog steeds actief.
Past turbo boost zich aan temperaturen aan dan? iig bedankt, dit is weer een geruststelling.Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 13:03:
90¨ is een prima temperatuur, je moet je pas zorgen maken als de kloksnelheid onder load onder de 2Ghz komt. Dan wordt hij namelijk te heet. De processoren zijn erop gemaakt om zo heet te worden: bij 90° is de turbo nog steeds actief.
ik ben zo'n zeikerd omdat mijn vorige laptop echt verschrikkelijk heet werd zodra ik iets deed. idle viel die al bijna uit. (toshiba

[ Voor 18% gewijzigd door jessy100 op 27-11-2011 13:06 ]
Verwijderd
De turbo boost blijft aan totdat de temperatuur (bij deze notebook) 96° wordt. Dan wordt de kloksnelheid net zo lang verlaagd totdat de temperatuur stabiel is (op 95/96° dus).
oke, dit wist ik niet, bedankt voor de uitleg! Maar wat is eigenlijk de grens die een XPS moet overschijden om zichzelf uit te schakelen? qau tempsVerwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 13:08:
De turbo boost blijft aan totdat de temperatuur (bij deze notebook) 96° wordt. Dan wordt de kloksnelheid net zo lang verlaagd totdat de temperatuur stabiel is (op 95/96° dus).
Verwijderd
100° voor deze serie processoren. Maar voordat dat gebeurt heeft-ie zich al lang teruggeklokt naar 800mhz. Dat is het minimum. De koeling moet dan wel heel brak zijn al wil hij nog uitvallen....
Ik ben aan het kijken voor een 2e laptop/workstation, ik heb een aantal eisen en zit erg te twijfelen tussen de dell xps 14z/15/17!
Op dit moment heb ik een Dell 13z met 8gb ram en een ssd erin, dat werkt echt super! Echter loop ik tegen wat beperkingen aan zoals cpu power etc. Als ik een 2e laptop haal, dan wordt de 13z voornamelijk gebruikt voor bank-internet en eventueel als ik ergens moet fotograferen.
Vereisten:
- voldoende cpu power (i7)
- veel ram (ivm photoshop/lightroom, bij xps 17 stop ik er gelijk 16gb ram erin)
- goed scherm! Liefst high-res (Ik gebruik nu een Dell 2312 IPS scherm voor mijn bewerkingen en werk ook vaak dualscreen met mijn laptopscherm als main screen. )
- Goede videokaart (wil ook soms een game spele
)
- goede accu voor eventuele lange werktijd
De laptop staat dan 9 van de 10keer op mijn bureau en wil het wel kunnen verplaatsen als het moet (vandaar laptop). Ik ga sowieso een ssd erin stoppen want alle foto's staan op mijn nas en kopieer eventueel mapje foto's naar de laptop toe als ik ga bewerken.
Heeft iemand tips/advies? Budget is ongeveer 1100 euro. Ben al paar weken aan het lezen/kijken maar kan geen keuze maken
Op dit moment heb ik een Dell 13z met 8gb ram en een ssd erin, dat werkt echt super! Echter loop ik tegen wat beperkingen aan zoals cpu power etc. Als ik een 2e laptop haal, dan wordt de 13z voornamelijk gebruikt voor bank-internet en eventueel als ik ergens moet fotograferen.
Vereisten:
- voldoende cpu power (i7)
- veel ram (ivm photoshop/lightroom, bij xps 17 stop ik er gelijk 16gb ram erin)
- goed scherm! Liefst high-res (Ik gebruik nu een Dell 2312 IPS scherm voor mijn bewerkingen en werk ook vaak dualscreen met mijn laptopscherm als main screen. )
- Goede videokaart (wil ook soms een game spele
- goede accu voor eventuele lange werktijd
De laptop staat dan 9 van de 10keer op mijn bureau en wil het wel kunnen verplaatsen als het moet (vandaar laptop). Ik ga sowieso een ssd erin stoppen want alle foto's staan op mijn nas en kopieer eventueel mapje foto's naar de laptop toe als ik ga bewerken.
Heeft iemand tips/advies? Budget is ongeveer 1100 euro. Ben al paar weken aan het lezen/kijken maar kan geen keuze maken
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Volgens mij heb ik nergens over een xps 13z? Er bestaat bestond een Inspiron 13z:)Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:24:
Leuk verhaal. Behalve dat de xps 13z niet bestaat.
Het grote verschil tussen de xps 15 en 17 zit voornamelijk in de schermen bij het gebruik wat je omschrijft.
Als ik jou was zou ik me even inlezen in de verschillen tussen de FHD panels op de XPS17 en het B+RG scherm op de XPS15, ook een FHD scherm. Het verschil zit 'm onder meer in de kleurweergave (gamut).
De 15 heeft een iets mindere videokaart, maar als je geen spellen speelt ga je dat niet merken.
De xps17 3D is overigens zo door zo'n acculading heen: 2 uur en een beetje als je niet te veel doet. Goed om te weten als je veel onderweg bent.
Als ik jou was zou ik me even inlezen in de verschillen tussen de FHD panels op de XPS17 en het B+RG scherm op de XPS15, ook een FHD scherm. Het verschil zit 'm onder meer in de kleurweergave (gamut).
De 15 heeft een iets mindere videokaart, maar als je geen spellen speelt ga je dat niet merken.
De xps17 3D is overigens zo door zo'n acculading heen: 2 uur en een beetje als je niet te veel doet. Goed om te weten als je veel onderweg bent.
Niet geheel juist. Ik doe op dit moment "niet veel", al bijna een uur lang.
(Beetje browsen, muziek aan in koptelefoon, draai linux in VM.)
Accu zit iets boven de 70%, energieschema staat op energiebesparing, scherm op 120 Hz.
Da`s natuurlijk wel met de 9cells accu. (Die maar wil opladen tot 96% )
(Beetje browsen, muziek aan in koptelefoon, draai linux in VM.)
Accu zit iets boven de 70%, energieschema staat op energiebesparing, scherm op 120 Hz.
Da`s natuurlijk wel met de 9cells accu. (Die maar wil opladen tot 96% )
[ Voor 5% gewijzigd door BastiaanCM op 28-11-2011 09:48 ]
hey, dat met die usb poorten heb ik ook gehad; start dell service center, doe een pc checkup test, op alleen het moederbord, en kijk naar de resultaten. ik had een pci express root port fail op een van de 4 pci poorten (zoek even op page 125/126 ergens, daar heb ik een imageshack link staan)>PCR schreef op zondag 27 november 2011 @ 00:46:
Ik heb dell gebeld, aangedrongen op een nieuw "daughterboard" voor de usb, en sindsdien is alles gefixt!
Ik heb in mei m'n XPS17 gekocht met een 2GB en 4GB module daarin en naar nu is gebleken is de 2GB geheugen module stuk. Dit zorgde ervoor dat de laptop steeds vastliep. In samenwerking met de Dell Helpdesk (via email) heb ik was test gedaan zijn tot de conclusie gekomen dat de 2GB de oorzaak is. Deze zou dus kosteloos vervangen moeten worden.
Nu wil het feit dat ik een upgrade will van 2GB naar 4GB (dus totaal 8GB (2x4) ipv 6GB (4+2). Dit zou me volgens de Helpdesk €250,- gaan kosten. Dit is toch een belachelijke prijs? Of ligt het aan mij?
Is het daarnaast niet inefficient om op 6GB te draaien. Zou dit niet altijd 4, 8 of 16GB moeten zijn omdat het dual channel geheugen is?
Nu wil het feit dat ik een upgrade will van 2GB naar 4GB (dus totaal 8GB (2x4) ipv 6GB (4+2). Dit zou me volgens de Helpdesk €250,- gaan kosten. Dit is toch een belachelijke prijs? Of ligt het aan mij?
Is het daarnaast niet inefficient om op 6GB te draaien. Zou dit niet altijd 4, 8 of 16GB moeten zijn omdat het dual channel geheugen is?
upgrades zijn bij Dell wel vaker absurd duur. Vooral de prijzen van geheugen upgrades zijn berucht.
Dual channel geheugen zal in dual-mode lopen tot 2x2GB, de resterende 2GB zal daarna in single channel gebruikt worden.
Dual channel geheugen zal in dual-mode lopen tot 2x2GB, de resterende 2GB zal daarna in single channel gebruikt worden.
ok.. bedankt.. Maar het er zelf in zetten levert geen problemen op met garantie etc ?Sk0Ne schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:18:
[...]
Technische dienst gaat je een (veel te dure en trage) SSD die Dell verkoopt proberen te lappenMaar normaal zal elke 2.5" SSD werken. Kijk eens in het grote SSD topic voor welke momenteel de aanraders zijn, maar die samsung 830 series lijken me nu wel interessant.
Wat ik nu toch weer heb met mijn xps 
Alle draadloze netwerkverbindingen die mijn XPS ontvangt staan by default op "automatisch verbinden" (dat vierkantje aangevinkt) met als gevolg dat mijn wireless er af en toe uit klapt. nu dacht ik laat ik die boxjes gewoon untikken. dat doe ik. sluit ik het schermpje, kijk is is deze net zo hard weer aangevinkt?
wie o wie heeft een fix
(Drivers up to date versie 14.1.1.3, intel wifi link 1000bgn)
Alle draadloze netwerkverbindingen die mijn XPS ontvangt staan by default op "automatisch verbinden" (dat vierkantje aangevinkt) met als gevolg dat mijn wireless er af en toe uit klapt. nu dacht ik laat ik die boxjes gewoon untikken. dat doe ik. sluit ik het schermpje, kijk is is deze net zo hard weer aangevinkt?
wie o wie heeft een fix
(Drivers up to date versie 14.1.1.3, intel wifi link 1000bgn)
Als je veel geheugen voor weinig wilt hebben:colossos schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:15:
Ik heb in mei m'n XPS17 gekocht met een 2GB en 4GB module daarin en naar nu is gebleken is de 2GB geheugen module stuk. Dit zorgde ervoor dat de laptop steeds vastliep. In samenwerking met de Dell Helpdesk (via email) heb ik was test gedaan zijn tot de conclusie gekomen dat de 2GB de oorzaak is. Deze zou dus kosteloos vervangen moeten worden.
Ik heb bij Informatique gelijk 4*4GB geheugen gekocht en deze in mijn XPS 17 gezet.
Kostte me toen maar 76 euro.
Nu nog maar 70 euro bij hen en wellicht ergens anders nog goedkoper.
Het type geheugen wat ik erin heb zitten:
Kingston ValueRam 4GB DDR3 SODimm 1333MHz C9
Na wat heen en weer gemail is de uitkomst als volgt:PCR schreef op zondag 27 november 2011 @ 00:46:
• Het WiFi probleem lijkt nu opgelost door het verwijderen van McAfee. Omdat er nu geen probleem meer is, is het dus lastig en ook onverdedigbaar om te zeggen dat de WiFi-hardware niet goed is. Het werkt nu ook dus issue solved.
• Touchpad gaat vervangen worden door Dell
• USB3.0 daughterboard gaat vervangen worden door Dell
Ik moet zeggen dat de e-mailsupport mij niet tegenvalt. Er wordt binnen 24 uur gereageerd (werkdagen) en ze snappen over het algemeen redelijk wat je bedoelt. Het Engels is wat dramatisch maar op mijn Engels zal ook wat aan te merken zijn
Als Dell toch komt dan zal ik ze ook vragen om een backlit keyboard mee te nemen. SSD zat ik ook aan te denken maar lees dat je beter buiten Dell om een SSD kunt bestellen.
Die Backlit toetsenbord kan je alleen los bestellen.PCR schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:40:
[...]
Na wat heen en weer gemail is de uitkomst als volgt:
• Het WiFi probleem lijkt nu opgelost door het verwijderen van McAfee. Omdat er nu geen probleem meer is, is het dus lastig en ook onverdedigbaar om te zeggen dat de WiFi-hardware niet goed is. Het werkt nu ook dus issue solved.
• Touchpad gaat vervangen worden door Dell
• USB3.0 daughterboard gaat vervangen worden door Dell
Ik moet zeggen dat de e-mailsupport mij niet tegenvalt. Er wordt binnen 24 uur gereageerd (werkdagen) en ze snappen over het algemeen redelijk wat je bedoelt. Het Engels is wat dramatisch maar op mijn Engels zal ook wat aan te merken zijn
Als Dell toch komt dan zal ik ze ook vragen om een backlit keyboard mee te nemen. SSD zat ik ook aan te denken maar lees dat je beter buiten Dell om een SSD kunt bestellen.
Kost je 44 euro.
Via Dell Support kopen + monteur kost je iets van 175 euro.
SSD zou ik ook los kopen en zelf inbouwen.
Geldt ook voor extra geheugen.
Krijg je nu geld terug omdat je McAfee niet kunt gebruiken??PCR schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:40:
[...]
Na wat heen en weer gemail is de uitkomst als volgt:
[...]
Is er iemand die met het 1080p wled anti-glare non-3d scherm, wel 4 actieve ramsloten heeft?
Verwijderd
Nee.
En neem dat scherm alsjeblieft niet. Ik heb nog nooit zoveel klachten over een scherm gezien als over dit exemplaar..
En neem dat scherm alsjeblieft niet. Ik heb nog nooit zoveel klachten over een scherm gezien als over dit exemplaar..
Er komt sowieso al iemand langs dus die kan direct even zo'n toetsenbord meenemen. Zo bedoelde ik het.toxict schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:48:
[...]
Die Backlit toetsenbord kan je alleen los bestellen.
Kost je 44 euro.
Via Dell Support kopen + monteur kost je iets van 175 euro.
SSD zou ik ook los kopen en zelf inbouwen.
Geldt ook voor extra geheugen.
SSD ga ik inderdaad los ergens anders bestellen. 8GB RAM is wel ff genoeg
Ja...guapper schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:49:
[...]
Krijg je nu geld terug omdat je McAfee niet kunt gebruiken??
Je hebt wel gelijk hoor maar dat gaat een discussie worden die meer geld kost dan het oplevert. Ik ben wel principieel maar dat is mijn portemonnee helaas ook...
duidelijk!Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:04:
Nee.
Ik heb bij mycom dit geheugen erbij besteld: Corsair SODIMM DDR3,1333-8GB KIT voor 40 EURO. Er zit nu dus totaal 12GB in mijn Dell (i.d.d. de 3D-versie).toxict schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:40:
[...]
Als je veel geheugen voor weinig wilt hebben:
Ik heb bij Informatique gelijk 4*4GB geheugen gekocht en deze in mijn XPS 17 gezet.
Kostte me toen maar 76 euro.
Nu nog maar 70 euro bij hen en wellicht ergens anders nog goedkoper.
Het type geheugen wat ik erin heb zitten:
Kingston ValueRam 4GB DDR3 SODimm 1333MHz C9
Voordeel met de 3D/non optimus versie is ook dat je geen problemen heb met de videokaart als je linux draait (slechte ondersteuning optimus technologie).
Edit: Netwerkprobleem opgelost; was mijn eigen schuld. Geluidsprobleem heb ik nog steeds.Seth_ schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:50:
last van geluidsglitches
[ Voor 72% gewijzigd door Seth_ op 03-12-2011 01:09 ]
Check anders even de eventlog en zoek op of er rond die tijd iets gebeurde. Als dat niets oplevert, druk er dan even een Ubuntu Live CD en laat die vervolgens via de wired NIC een lading zware bestanden downloaden. Kijken hoe lang dat goed gaat? Dit alles om hardware problemen uit te sluiten.
Misschien een domme vraag: Maar is het verstandig om de garantie uit te breiden bij deze laptop? Ik ben nogal een hele erge leek.
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Het enige wat ik zie is regelmatig een waarschuwing: "Realtek PCIe GBE Family Controller is disconnected from network." Die treedt blijkbaar op als ik de netwerkkaart uit- en aanzet, en ook als de laptop uit slaapstand komt.PCR schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:56:
Check anders even de eventlog en zoek op of er rond die tijd iets gebeurde. Als dat niets oplevert, druk er dan even een Ubuntu Live CD en laat die vervolgens via de wired NIC een lading zware bestanden downloaden. Kijken hoe lang dat goed gaat? Dit alles om hardware problemen uit te sluiten.
Ik zal straks eens Ubuntu proberen als ik weer thuis ben.
Disable ook even eventuele energiebeheer-acties op die Realtek.Seth_ schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:16:
[...]
Het enige wat ik zie is regelmatig een waarschuwing: "Realtek PCIe GBE Family Controller is disconnected from network." Die treedt blijkbaar op als ik de netwerkkaart uit- en aanzet, en ook als de laptop uit slaapstand komt.
Ik zal straks eens Ubuntu proberen als ik weer thuis ben.
Goede morgen heren,
Ik ben er 1 van de mosterd na de maaltijd. Heb onderstaande besteld gistermiddag, alleen dan krijg je 's avonds pas te horen dat er zoiets als een dell kortingsbonnen topic is.... maargoed les voor de volgende keer, geld trouwens ook voor de netwerk kaart. Enige waar ik niet goed naar gekeken heb. Aangezien deze alleen 2.4 Ghz ondersteunt, maargoed ook hier weer, niet echt een wereldramp.
Base, 2e generatie Intel® Core™ i5-2430M Processor 2,40 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,00 GHz
Geheugen, 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Toetsenbord, Intern toetsenbord — VS/Internationaal (QWERTY)
Grafische kaart, 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart
Harde schijf, 1 TB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 500 GB - 7.200 rpm)
Besturingssysteem, Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Optische stations, dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven)
Draadloze connectiviteit, Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (Europees)
Gedis Bundle Reference
N11X7M11
Order Information
Bestelling van XPS L702x - Nederland
Primary Battery
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Dell System Media Kit
Dvd met hulpbronnen voor XPS L702x
Kleuren
Cover in zilverkleurig geanodiseerd aluminium
Online Backup
DataSafe online back-up van 2 GB – licentie van 1 jaar
TV Tuner and Remote Control
TvTuner niet inbegrepen
LCD
44 cm (17.3") HD (1600x900) WLED - breedbeeldscherm met TrueLife™
DataSafe
DataSafe Local 2.3 Basic
Beveiligingssoftware
McAfee® SecurityCenter - abonnement van 15 maanden
Power Supply
150 W-wisselstroomadapter
Operating System Recovery Options
Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits)
Dit is simpelweg wat ik me kon veroorloven en ook nodig had. Dingen als de veel geprezen FHD, 3d Brillen, SSD en 8 GB geheugen en de i7 had ik simpelweg geen geld voor en zoals hierboven vermeld, niet wetende dat er een kortingsbonnen topic was.
OC van de 555 heb ik een tutorial van, net als het aanbrengen van het backlight toetsenbord. Geheugen vind ik nu geen prioriteit.
Op de volgende onderstaande dingen na, zijn er nog meer dingen die ik kan doen om de veelvoorkomende dingen te voorkomen
Het WiFi probleem lijkt nu opgelost door het verwijderen van McAfee.
Clean install komt er voorlopig ff niet, Mcafee en Office rotzooi verdwijnen wel
Hoor graag van jullie,
a first timer
Ik ben er 1 van de mosterd na de maaltijd. Heb onderstaande besteld gistermiddag, alleen dan krijg je 's avonds pas te horen dat er zoiets als een dell kortingsbonnen topic is.... maargoed les voor de volgende keer, geld trouwens ook voor de netwerk kaart. Enige waar ik niet goed naar gekeken heb. Aangezien deze alleen 2.4 Ghz ondersteunt, maargoed ook hier weer, niet echt een wereldramp.
Base, 2e generatie Intel® Core™ i5-2430M Processor 2,40 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,00 GHz
Geheugen, 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Toetsenbord, Intern toetsenbord — VS/Internationaal (QWERTY)
Grafische kaart, 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart
Harde schijf, 1 TB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 500 GB - 7.200 rpm)
Besturingssysteem, Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Optische stations, dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven)
Draadloze connectiviteit, Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (Europees)
Gedis Bundle Reference
N11X7M11
Order Information
Bestelling van XPS L702x - Nederland
Primary Battery
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Dell System Media Kit
Dvd met hulpbronnen voor XPS L702x
Kleuren
Cover in zilverkleurig geanodiseerd aluminium
Online Backup
DataSafe online back-up van 2 GB – licentie van 1 jaar
TV Tuner and Remote Control
TvTuner niet inbegrepen
LCD
44 cm (17.3") HD (1600x900) WLED - breedbeeldscherm met TrueLife™
DataSafe
DataSafe Local 2.3 Basic
Beveiligingssoftware
McAfee® SecurityCenter - abonnement van 15 maanden
Power Supply
150 W-wisselstroomadapter
Operating System Recovery Options
Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits)
Dit is simpelweg wat ik me kon veroorloven en ook nodig had. Dingen als de veel geprezen FHD, 3d Brillen, SSD en 8 GB geheugen en de i7 had ik simpelweg geen geld voor en zoals hierboven vermeld, niet wetende dat er een kortingsbonnen topic was.
OC van de 555 heb ik een tutorial van, net als het aanbrengen van het backlight toetsenbord. Geheugen vind ik nu geen prioriteit.
Op de volgende onderstaande dingen na, zijn er nog meer dingen die ik kan doen om de veelvoorkomende dingen te voorkomen
Het WiFi probleem lijkt nu opgelost door het verwijderen van McAfee.
Clean install komt er voorlopig ff niet, Mcafee en Office rotzooi verdwijnen wel
Hoor graag van jullie,
a first timer
Asus GL703VM
Cancelen en opnieuw bestellen.Sylver84 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 05:38:
Goede morgen heren,
Ik ben er 1 van de mosterd na de maaltijd. Heb onderstaande besteld gistermiddag, alleen dan krijg je 's avonds pas te horen dat er zoiets als een dell kortingsbonnen topic is....
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Je kan je order als het goed is nog cancellen. Pas in (pre?)-productie gaat dat niet meer! Wees snel, bespaart je flink wat geld!
Done, thnx heren. Hoe snel zijn ze met geld terug storten?
Mbt bonnen ed, hoi ik zoek een bon? of zijn subtielere posts gewenst. Tweakers is nieuw voor mij, aanpassen aan een community is makkelijker dan dat de community zich aan mij aanpast
Asus GL703VM
Die had ik gevonden, ik zie aanbod maar ook vraag. Wat hebben jullie het liefst?
Snap hem
Snap hem
[ Voor 12% gewijzigd door Sylver84 op 01-12-2011 17:00 ]
Asus GL703VM
Dit topic is gesloten.