[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 34 Laatste
Acties:
  • 171.253 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
En toch.. wat maakt het FHD scherm zo bijzonder dat het 340 euro meer waard is ? :?

Normale monitoren heb je toch ook in FHD en die zijn allemaal <200, stopt dell er goud in soms ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:02
Tuzla schreef op zondag 06 november 2011 @ 14:26:
En toch.. wat maakt het FHD scherm zo bijzonder dat het 340 euro meer waard is ? :?

Normale monitoren heb je toch ook in FHD en die zijn allemaal <200, stopt dell er goud in soms ?
Volgens mij is het afhankelijk van welke basisconfiguratie die je kiest, hoeveel meer die 17.3" inch Full HD scherm je gaat kosten.
Maar ik heb dan ook niet gecontroleerd.
Verder heb je er gewoon veel meer ruimte aan op je scherm.
Je kunt meer text kwijt etc...pagina's wel bekijken, zonder te hoeven scrollen, je kunt het zelf ook wel verzinnen denk ik.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

toxict schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:04:
[...]

Volgens mij is het afhankelijk van welke basisconfiguratie die je kiest, hoeveel meer die 17.3" inch Full HD scherm je gaat kosten.
Maar ik heb dan ook niet gecontroleerd.
Verder heb je er gewoon veel meer ruimte aan op je scherm.
Je kunt meer text kwijt etc...pagina's wel bekijken, zonder te hoeven scrollen, je kunt het zelf ook wel verzinnen denk ik.
Daarnaast gaat het om een 120 Hz scherm dat ook geschikt is voor 3D. Dit is echt één van de betere schermen beschikbaar op de markt voor dit bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzzz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-11-2021
Als je inderdaad vanaf het begin de juist configuratie kiest (die van 999 euro), betaal je niet zo veel extra voor het FHD 3D scherm. Ik heb de laptop sinds 2 dagen binnen en ik kan zeggen dat de beeldkwaliteit bijzonder goed is. Zeker het extra bedrag waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik heb sinds vandaag een probleem. Ik krijg geen geluid meer uit de speakers. YouTube filmpjes niks. iTunes niks. Muziekbestanden niks. Het enige wat wel werkt is die Wavex MaxAudio openen (touch knop, derde), speaker/headphone kiezen, speaker set up en audiotest. Dan krijg ik het testgeluid wel te horen. Maar verder niks.

Gisteren werkte alles nog prima. Heeft iemand dit eerder gehad of een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Laatst online: 10-09 16:35
Ik zie al wat problemen met Audio langskomen, en helaas heb ik er ook last van... :(

Meest concrete probleem: continue een melding dat er stekker losgekoppeld en weer aangesloten wordt (terwijl er dus niets gebeurt). Daarnaast nog wat vage problemen met de uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:51
De meldingen krijg ik inderdaad ook soms, maar qua geluid merk ik hier niks van. Als ik bijvoorbeeld muziek aan het luisteren ben zegt de laptop soms dat er iets is los- en weer aangekoppeld is, maar het geluid geeft geen hapering ofzo.

Alleen het ballonnetje onderin het beeld kan ik wel negeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasjes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-08 09:33
Heeft iemand al de ideale instellingen voor Battlefield 3 voor de XPS 17, 3 gb 555 nvidia, I7 2670, zowel 3D als niet 3D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Laatst online: 17:02
Hasjes schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:23:
Heeft iemand al de ideale instellingen voor Battlefield 3 voor de XPS 17, 3 gb 555 nvidia, I7 2670, zowel 3D als niet 3D ?
Da's toch heel persoonlijk?
De een is blij met 30FPS bij alle opties hoog
De ander wil minimaal 60+ FPS...

Het is maar net waar je blij mee bent of niet en/of wat voor applicaties er nog meer draaien op je OS en hoeveel geheugen je laptop heeft.
Teveel factoren om rekening mee te houden zeg ik.

Probeer eerst alles op hoog...kijken hoeveel FPS je draait.
Draait ie te langzaam, dan telkens een optie lager zetten, totdat het draait zoals jij wilt

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Hasjes schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:23:
Er staan er al verschillende in dit forum. Type ff "Battlefield 3" in het zoekvak, dan kom je bij de ervaringen van enkelen.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickname89
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07 08:44
Wat zal er woensdag gebeuren met de XPS 3d laptop qua prijs ( Eur. 999) ?
Zal de actie geheel over zijn of zal de prijs hetzelfde blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

nickname89 schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:25:
Die luxe editie is al minimaal vanaf oktober €999 (waarschijnlijk zelfs al langer). Ik denk dat hij wel langer op deze prijs blijft, maar pin me er niet op vast!

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
herinnert zich iemand hoe het was vorig jaar qua feestdagen etc, of er toen speciale aanbiedingen waren?

In de zin van leuke/extra goede uiteraard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
nickname89 schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:25:
De actie zal woensdag voor enkele minuten in prijs verlaagd worden zodat je deze voor 30E kan kopen...Vervolgens zal de prijs met 338 euro worden verhoogd zodat deze €1337 kost.

Je vraagt hier iets waar niemand op dit forum antwoord op kan geven wat meer is dat een wilde gok. Maar zoals al eerder is gezegd is de kans aanwezig dat er niets aan deze aktie veranderd. Ik heb de XPS 17 in september besteld met dezelfde actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Embryo1 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 23:04:
[...]

In eerste instantie werd die prijs mij ook gevraagd. Ik heb toen een mail gedaan, naar het mailadres dat enkele pagina's terug staat, de zaak uitgelegd en kort daarop werd ik gebeld op mijn GSM. Mij werd toen voor € 44,04 incl BTW en verzendkosten de blacklight aangeboden en geleverd. Zelf ingebouwd en ook geen schroevendraaier gebruikt. Omdat mij ook verteld was, dat mijn garantie zou vervallen, daar duidelijk naar gevraagd. Ik behield de garantie en mijn garantie overicht werd zelfs in de volgende mail opgestuurd. Ook zou het worden aangepast in mijn servicetag overzicht.
Van het weekend maar weer eens een mail gestuurd, krijg het keyboard nu voor € 44,92 incl BTW en verzendkosten ipv € 77,03, eerst maar volhouden dat € 77,03 de prijs was en 44 niet kon.
Nu dus besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:47
Het lijkt er op dat die jongens en meisjes van after$ales voor hun salaris (deels?) afhankelijk zijn van de winstmarge op wat ze verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickname89
Heb de XPS 17 3d besteld, kan niet wachten totdat hij binnen is.
Nu alleen de vragen.

Zijn alle drivers etc. geinstalleerd ?
En is een 3d bril genoeg om meteen 3d te kunnen kijken of moeten daarvoor nog andere dingen worden gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:48
Drivers moet je gaan updaten, 3d moet je configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Uniciteit schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:06:
Ik heb sinds vandaag een probleem. Ik krijg geen geluid meer uit de speakers. YouTube filmpjes niks. iTunes niks. Muziekbestanden niks. Het enige wat wel werkt is die Wavex MaxAudio openen (touch knop, derde), speaker/headphone kiezen, speaker set up en audiotest. Dan krijg ik het testgeluid wel te horen. Maar verder niks.

Gisteren werkte alles nog prima. Heeft iemand dit eerder gehad of een oplossing hiervoor?
Het probleem is opgelost. De notebook dacht schijnbaar dat de HDMI kabel nog aangesloten was en probeerde dus het audio signaal over de HDMI poort te sturen. :)

• Fuku-San
  • Laatst online: 17:56
ik heb bij sommige games (far cry, pes 12) het probleem dat de xps 3D aanzet. (ik heb niet eens een bril). Hoe zet ik dit uit?

• Embryo1
Fuku-San schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:15:
ik heb bij sommige games (far cry, pes 12) het probleem dat de xps 3D aanzet. (ik heb niet eens een bril). Hoe zet ik dit uit?
Nvidia configuratiescherm-Stereoscopisch 3D installeren- Aanvinken 3D effecten verbergen, wanneer game start.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

• FSXnoob
Ik sta op het punt om de xps te bestellen ook al ben ik een amateur met laptops.. maar voor 3d functie moet je dus de bril gebruiken, zonder is er niks? En de dvd drive, kan ik de normale nu bestellen en later ergens een losse Blu-ray kopen en er in zetten? geen idee wat precies wel en niet valt up-to graden qua laptops/xps modellen.

• Thyzzz
Dvd drives (evenals blu-ray) zijn eventueel extern te kopen en aan te sluiten via USB. Zijn volgens mij nog minder prijzig dan de blu-ray upgrade die Dell aanbiedt.

Zonder bril kom je inderdaad nergens qua 3D, maar dan heb je wel een bijzonder mooi Full HD scherm. Op aanraden van andere Tweakers heb ik er ook voor gekozen (geen 3D bril gekocht) en als ik het nu vergelijk met mijn non-HD scherm van mijn oude computer zie ik al dat ik nooit meer terug wil ;)

Zijn er overigens al mensen die Skyrim hebben uitgetest op de XPS 17 (zelf een 555M 3D, i7 2760QM en 6GB RAM). De systeemeisen zijn erg mild, maar ik ben benieuwd hoe de laptop het trekt, anders ga ik voor de 360-versie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouchHD
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-01 14:02
Heb de laptop nu een paar dagen in bezig en ben er super tevreden over. Enorm goed scherm (3D FUll HD), zeer goed geluid en snel. Draai Modern Warfare 3 op max instellingen zonder problemen en ook Battlefield 3 op Full HD (gem. rond de 25 - 30 fps). Ook qua vormgeving vind ik hem mooi, mooier dan op de plaatjes online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelW85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-08 22:09
Thyzzz schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:42:
Dvd drives (evenals blu-ray) zijn eventueel extern te kopen en aan te sluiten via USB. Zijn volgens mij nog minder prijzig dan de blu-ray upgrade die Dell aanbiedt.

Zonder bril kom je inderdaad nergens qua 3D, maar dan heb je wel een bijzonder mooi Full HD scherm. Op aanraden van andere Tweakers heb ik er ook voor gekozen (geen 3D bril gekocht) en als ik het nu vergelijk met mijn non-HD scherm van mijn oude computer zie ik al dat ik nooit meer terug wil ;)

Zijn er overigens al mensen die Skyrim hebben uitgetest op de XPS 17 (zelf een 555M 3D, i7 2760QM en 6GB RAM). De systeemeisen zijn erg mild, maar ik ben benieuwd hoe de laptop het trekt, anders ga ik voor de 360-versie. :)
Ik heb zojuist toevallig Skyrim geinstalleerd op mijn laptop met bovenstaande specs. Standaard geeft Skyrim aan dat hij de settings op ULTRA zet met een resolutie van 1920x1080. (alles op zijn hoogst, behalve dit staat de FFXA echter uitgevinkt.)

Tijdens het introfilmpje ziet alles er super strak uit, echter geeft Fraps een FPS aan van 15. Dit is natuurlijk niet wenselijk. Ik ben er van overtuigd dat ik met wat tweaken aan de settings een hogere en comfortabele FPS kan halen en het spel er nog steeds super strak uit kan laten zien.

De resultaten van het spelen met settings en de resultaten daarvan zal ik later vandaag posten voor de mensen die geintresseerd zijn.

EDIT:
Na een tweede keer op "Default settings" te drukken adviseerd Skyrim toch High settings i.p.v. Ultra.
De FPS op Default high settings is 22.

[ Voor 9% gewijzigd door MichaelW85 op 11-11-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Tsjah, ik speel eigenlijk geen enkel recent spel op full HD resolution op mijn XPS17. Zelfs met overklok draait dat vaak gewoon niet op max. Dus dan ga je kiezen, of opties verlagen of de resolutie. Ikzelf merk niet zoveel verschil als ik de resolutie wat lager zet en dat scheelt toch behoorlijk in het totaal aantal pixels dat gerenderd wordt dus geeft makkelijk een performance boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etemm
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-06 10:48
Zojuist ook de XPS17 besteld (n00x7m07) incl. backlit toetsenbord (telefonisch) en de Intel N 6230 netwerk/bluetooth kaart. De verwachte leverdatum is 24 november, dus nog even geduld...
Lang getwijfeld tussen een Asus en deze, maar denk dat ik toch voor mij de beste keus heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelW85
  • Laatst online: 12-08 22:09
MichaelW85 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:19:
[...]

Ik heb zojuist toevallig Skyrim geinstalleerd op mijn laptop met bovenstaande specs. Standaard geeft Skyrim aan dat hij de settings op ULTRA zet met een resolutie van 1920x1080. (alles op zijn hoogst, behalve dit staat de FFXA echter uitgevinkt.)

Tijdens het introfilmpje ziet alles er super strak uit, echter geeft Fraps een FPS aan van 15. Dit is natuurlijk niet wenselijk. Ik ben er van overtuigd dat ik met wat tweaken aan de settings een hogere en comfortabele FPS kan halen en het spel er nog steeds super strak uit kan laten zien.

De resultaten van het spelen met settings en de resultaten daarvan zal ik later vandaag posten voor de mensen die geintresseerd zijn.

EDIT:
Na een tweede keer op "Default settings" te drukken adviseerd Skyrim toch High settings i.p.v. Ultra.
De FPS op Default high settings is 22.
Voor mij is het spelen met de 1920x1080 resolutie zoiezo een must. Door de hoge resolutie blijftt het beeld mooi en strak. Ter compensatie zijn er wel wat lagere overige settings.
---------------
Conclusie voor wat mij betreft:
1920x1080: AA 4 Samples
AF 8 Samples
Advanced options: Texture Quality, Radial Blur Quality, Shadow Detail, Decal Quantity op MEDIUM
ALLES in de advanced options verder UITGEVINKT

Minimaal 32 FPS. Zeer acceptabel.
---------------------

Voor de mensen die toch echt een hogere FPS willen tijdens het spelen zouden hun resolutie op 1366x768 moeten zetten. Door de veel lagere resolutie zal je wel een boel eye-candy missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan beter AA en AF helemaal uit zetten.. De performancehit is erg kaart afhankelijk, maar met mijn ATI HD4570 kilt dat de performance keihard terwijl je nauwelijks verbetering ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ben het niet helemaal eens met de stelling dat je op Full HD moet spelen. Bijvoorbeeld Crysis 2 draait prima op 1280x720, maar dat komt ook door het filter dat over het spel zelf heen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Laatst online: 07-08 16:04
Ik heb gisteren mijn backlit toetsenbord ontvangen (44 euro incl verzending) en er direct ingezet. Na een kwartiertje zat hij erin en het werkt prima. Echt een fijne upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzzz
Ik speel nu zelf Skyrim met de volgende settings:

1920x1080
AA: 4x
AF: 2x
Texture: High
Radial Blur: Medium
Shadow: High
Decal: Medium
FXAA: Off (wat is dat uberhaubt?)

Water: Land en Trees aan, Objects en Sky uit.

Loopt prima zo. Heb ook nog een klein beetje verschoven met de view distance en ik speel op een comfortabele framerate. Hoeveel het precies is zal ik zo even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag deze laptop staan op de site van Dell en omdat de mijne nu toch al een jaar of vier oud, leek me deze wel een leuke en goedkope vervanger. Het gaat specifiek over de laptop op http://configure.euro.del...bedhs1&model_id=xps-l702x.

Op het net zijn er echter heel wat klachten te vinden over het overmatige fangeluid dat deze laptops veroorzaken. Meestal gaat het wel om wat oudere reacties, maar ik maak me toch wat zorgen omdat ik deze computer zou meenemen naar de les, waar overdadig geluid natuurlijk zeer storend is. Is deze laptop hoorbaar wanneer je er bij gewoon gebruik (deze geen games) mee werkt en hoe lang kan de laptop werken op één batterijlading? Bedankt voor de verduidelijking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Geen last van overmatig fangeluid.

Klein detail: zeker voor het Full HD scherm gaan. Daarnaast is de 6-cell niet genoeg. Ik raad je toch echt de 9-cell aan, aangezien er een 17 inch scherm in zit en het scherm verbruikt gewoon het meeste stroom.

Afhankelijk van gebruik moet je 3-5 uur kunnen halen met de 9-cell. Ligt natuurlijk ook aan de helderheid enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Laatst online: 08-03 22:29
Zijn er hier mensen die een THULE rugzak hebben icm de XPS17 met 9-cell batterij?
Heb al wat winkels afgezocht voor een passende sleeve, maar helaas past hij er net niet in.
Daarom zoek ik dus een rugzak. Die van THULE zien er zeer degelijk uit.
Of zijn er andere opties? Design en degelijkheid is een pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk na 3 weken mijn xps 17 binnen en tot nu bevalt alles perfect,
heb hem besteld toen Dell een foutje heeft gemaakt met meerprijs van de nieuwe 2760qm processor en
het is nog gelukt ook , heb nu 2760qm , blu ray speler, 4 gb ddr3, Advanced-N 6230 etc... besteld voor 1038 :) :) en binnenkort snel ssd en 16 gb erin stoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

I guess dat we 'speelbaar' dan als anders ervaren. FXAA is een handige optie. Het is fast approximate AA. Kan een kleine performance booste geven tov gewone FSAA(of anti aliasing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeidiOlstrom
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-07 15:21
Energon schreef op zondag 13 november 2011 @ 02:01:
Zijn er hier mensen die een THULE rugzak hebben icm de XPS17 met 9-cell batterij?
Heb al wat winkels afgezocht voor een passende sleeve, maar helaas past hij er net niet in.
Daarom zoek ik dus een rugzak. Die van THULE zien er zeer degelijk uit.
Of zijn er andere opties? Design en degelijkheid is een pluspunt.
Die van Thule ken ik niet, maar ik gebruik deze nu een half jaar naar alle tevredenheid met xps17 9-cells accu, minimaal 3 \ week
http://www.belkin.com/nl/...process?Product_Id=485925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
HeidiOlstrom schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:09:
[...]

Die van Thule ken ik niet, maar ik gebruik deze nu een half jaar naar alle tevredenheid met xps17 9-cells accu, minimaal 3 \ week
http://www.belkin.com/nl/...process?Product_Id=485925
De Thule ziet er zo uit: http://www.thule.com/nl-N...ver-25L-MacBook-Backpack#.
Degene die jij hebt is eventueel ook een optie :). Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 19:49
Mijn XPS 17 + 3D + 555 is binnen.... Het scherm is prachtig, de laptop is mooi, echter ik begin me nu al ergeren aan die ventilator die zelfs bij simpel op tweakers browsen met Firefox al aan en uit schiet. Het is een soort van alles of niets. Of hij staat helemaal uit, of hij draait luid en snel. Elke keer verrast die ventilator je met een dosis gezucht en geblaas. Mijn oude XPS M1530 was veel stiller.

Tips?

En zo niet, hoe werkt het terug sturen van een laptop naar Dell, hoe snel heb je je geld terug, enige idee?

[ Voor 8% gewijzigd door pipo1000 op 14-11-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Wen er maar aan, de grafische kaart is namelijk de boosdoener, niet zo zeer je CPU. Aangezien de 555 niet kan schakelen naar de onboard video zal deze altijd staan de pruttelen. Ik heb het ook hoor, maar na een tijdje heb je er eigenlijk geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
pipo1000 schreef op maandag 14 november 2011 @ 18:20:
Mijn XPS 17 + 3D + 555 is binnen.... Het scherm is prachtig, de laptop is mooi, echter ik begin me nu al ergeren aan die ventilator die zelfs bij simpel op tweakers browsen met Firefox al aan en uit schiet. Het is een soort van alles of niets. Of hij staat helemaal uit, of hij draait luid en snel. Elke keer verrast die ventilator je met een dosis gezucht en geblaas. Mijn oude XPS M1530 was veel stiller.

Tips?

En zo niet, hoe werkt het terug sturen van een laptop naar Dell, hoe snel heb je je geld terug, enige idee?
Ik had er in't begin ook last van. Kleine week geleden dat ik 'm kreeg. Nu, ik ben het eigenlijk al gewoon. Af en toe blaast de fan superhard, maar daarnaast is hij wel een pak stiller dan mijn vorige laptop, wat ik wel fijn werken vind.
Went wel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt downclocken van de gpu dan niet als oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Je kunt het met MSI afterburner proberen, maar als je al Optimus hebt dan schakelt de videokaart uit. Kun je ook voelen aan warmte onder je linkerpalm als je typt. Bij een 3D versie wordt Optimus niet gebruikt, dus stookt je videokaartje dag en nacht vrolijk door. (Of ze moeten dit met de driver inmiddels hebben opgelost). Dat was ook een reden waarom ik geen 3D gekocht heb.

Ventilator kan inderdaad storend zijn. Ikzelf zet het energiebeheer tijdens browsen altijd op energiebesparing (met wat tweaks). Zet ik hem op iets anders dan begint de ventilator inderdaad te irriteren.

Ik snap ook niet waarom de temperatuur van de cores direct 10 graden stijgt als hij bijv van 800 naar 2000Mhz switcht. Er gaat misschien net 0.015 meer V door de processor en de belasting blijft gewoon 0-2%. Op mijn desktop had ik hier geen enkel probleem mee, maar ja daar zit ook andere koeling in, maar dan nog.

Ik vind het wel een designfout van Dell. Die ventilator had best wat gelijkmatiger gemogen. Bijvoorbeeld op 20% draaien ipv 0...50...0...50. Slaat nergens op.

[ Voor 29% gewijzigd door REDFISH op 15-11-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
REDFISH schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:29:
[...]Bij een 3D versie wordt Optimus niet gebruikt, dus stookt je videokaartje dag en nacht vrolijk door.[...]
Dan zou Afterburner een goede benadering kunnen zijn dus. Het ging in de originele vraag ok om een 3D versie als ik het goed gelezen heb. Ik ga dit zelf ook maar eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ikzelf merk niet heel veel in de temp van mijn GPU als ik hem verlaag naar de minimumwaarden in Afterburner. Hooguit 2 graden. Ik denk niet dat het genoeg is om de ventilator stil te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:53
Ik heb de keuze tussen twee schermen

17,3" Full HD AG 1920*1080 of de 17,3" FHD 3D WLED 1080p ook 1920x1080. Is er optisch nog een verschil?
Wat raden jullie aan? 3D ga ik waarschijnlijk niet gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Het ene is Anti-Glare (AG), het andere Glossy (3D, hoogglans). Bedoel je dat met optisch?
Dat is geen klein verschil, dus ik zou wel ff goed nadenken wat je voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

"Ik ga 3D niet gebruiken, dus laat ik dan maar 100 euro extra ervoor betalen en het toch kopen of overwegen..." Wat is dat voor redenatie? Het 3D scherm is iets helderder, maar ikzelf heb geen enkel probleem met het non 3D scherm. Staat bijna altijd op de laagste 3 standen van helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ik heb de 3D versie en ga 3D ook nooit gebruiken. Maar ja: ik had toen geen keuze tussen 2 FHD schermen. Anti-Glare lijkt me erg fijn, ook al lees ik wel eens iets dat het 'korrelig' zou zijn ofzo. Heb 1x naar zo'n scherm gekeken, en het is me toen absoluut niet opgevallen.
5 tot 7 uur accutijd in plaats van krap 3 uur is trouwens ook niet verkeerd..

[ Voor 11% gewijzigd door guapper op 15-11-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Heel stom maar de 3d versie is goedkoper.... 8)7 plus ik krijg daarbij de blue-ray disc... voor 1201 euro.
De AG is 1264 zonder blue-ray... :?

[ Voor 49% gewijzigd door Freezhost op 15-11-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:26
Freezhost schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:32:
Heel stom maar de 3d versie is goedkoper.... 8)7 plus ik krijg daarbij de blue-ray disc... voor 1201 euro.
De AG is 1264 zonder blue-ray... :?
Wat is de E-Value-code daarvan dan?

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
AG = n00x7m12
3D = n00x7m07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:26
Ik kom op (3D = n00x7m07) met blu-ray €1099

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
pinokkia schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:12:
[...]

Ik kom op (3D = n00x7m07) met blu-ray €1099
Ik heb nog wel wat andere aanpassing gedaan, i7-2760QM, 8GB, 1TB HD, Adobe pakket, Blue-ray, WLAN Advanced N-6230, 3GB Videocard GT 555M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Ik heb nu wat probs met de laptop in sluimerstand te zetten. De eerste keer, deze morgen werkte het nog prima.
Wanneer ik op "sluimerstand" klik, sluit hij af, en reboot hij hierna.
Iemand een idee aan wat dit kan liggen en hoe ik van dit irritant gedoe afgeraak?

Heb btw een Targus rugzak gekocht om de laptop (XPS17 3D met 9-cel) in te vervoeren. http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=TCB001EU. Wat ook wel goed was, was de prijs! Eigenlijk bijna niet goedkoper te vinden (€40). Zit er zeer stevig in, je hebt nog voldoende plaats voor andere spullen.
Tientallen geprobeerd, maar ofwel te smal, te laag, etc etc. Die van Thule zouden er ook niet inpassen.

[ Voor 44% gewijzigd door Agent 47 op 15-11-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Vaag. Ik klap de klep gewoon dicht. Works like a charm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
@Energon:
Die heb ik 6 jaar terug ook bij mijn Dell Inspiron 9300 (17") besteld.
Een paar weken terug had ik er naast mijn huidige XPS 17 ook nog een oude 17" Precision laptop in zitten.

Een laptop rugzak is niet snel te groot huh. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel nu bf3, maar ik heb toch het idee dat ik meer fps zou moeten hebben.
Ik lees steeds dat mensen met dezelfde setup op medium/high spelen en zelfde of meer fps krijgen.

Op dit moment speel ik op full hd met alles zo laag mogelijk of uit, alleen textures op high. Fps ligt tussen de 24 en 31 meestal 28.

Can i run it geeft alleen aan dat de Pixel Shader version 4.0 (ATI 4.1) en Vertex Shader version 4.0 (ATI 4.1) ontbreken bij mijn kaart. Ik kom hierdoor niet aan de minimum req.

Driver is gewoon laatste versie 285.62.

Mijn specs:
6gb, gt 550m en i7 - 2630QM 2.ghz
power saving staat gewoon op max performance en ik heb de laptop zo'n twee maanden.

Ben benieuwd of ik iets kan doen waardoor ik toch meer uit het spel kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

MSI afterburner downloaden en core op 730 zetten (met schuiver aan), memory op 1050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:08:
MSI afterburner downloaden en core op 730 zetten (met schuiver aan), memory op 1050.
thx, maar ben je dan niet je garantie kwijt ?. Ik neem aan dat dit overclocken is, ben nog onbekend daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
REDFISH schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:31:
Vaag. Ik klap de klep gewoon dicht. Works like a charm.
Hij staat op een laptopstaander, dus niet altijd handig om die klep toe te doen en terug open te trekken.
Er moet toch iets anders zijn?
guapper schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:36:
@Energon:
Die heb ik 6 jaar terug ook bij mijn Dell Inspiron 9300 (17") besteld.
Een paar weken terug had ik er naast mijn huidige XPS 17 ook nog een oude 17" Precision laptop in zitten.

Een laptop rugzak is niet snel te groot huh. ;)
Ik hoop dat hij ook toch een tijdje mee zal gaan! Wat ook wel vernieuwd is tegenover de voorganger; deze heeft een regenscherm. Zodra het regent, kan je deze coat over de rugzak trekken. (Onderaan achter een rits mooi weggestopt). Wel handig, lijkt me!
Qua grootte valt hij goed mee, en je kan er veel in kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:51:
Ik speel nu bf3, maar ik heb toch het idee dat ik meer fps zou moeten hebben.
Ik lees steeds dat mensen met dezelfde setup op medium/high spelen en zelfde of meer fps krijgen.

Op dit moment speel ik op full hd met alles zo laag mogelijk of uit, alleen textures op high. Fps ligt tussen de 24 en 31 meestal 28.

Can i run it geeft alleen aan dat de Pixel Shader version 4.0 (ATI 4.1) en Vertex Shader version 4.0 (ATI 4.1) ontbreken bij mijn kaart. Ik kom hierdoor niet aan de minimum req.

Driver is gewoon laatste versie 285.62.

Mijn specs:
6gb, gt 550m en i7 - 2630QM 2.ghz
power saving staat gewoon op max performance en ik heb de laptop zo'n twee maanden.

Ben benieuwd of ik iets kan doen waardoor ik toch meer uit het spel kan halen.
Misschien brengt de nieuwste beta driver uitkomst. 285.79

http://www.nvidia.co.uk/Download/Find.aspx?lang=en-uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Energon schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:37:
[...]

Hij staat op een laptopstaander, dus niet altijd handig om die klep toe te doen en terug open te trekken.
Er moet toch iets anders zijn?
Kijk eens onder energiebeheer en welk knopje wat doet?

Ik vind het wel stom op zich. Mijn Acertje had wel een quicktoets voor sleep en F7 heeft bijv geen functie op de dell. Had toch wel gekund.

edit: ik zie dat de aan/uit knop ook gewoon standaard als sleep knop is ingesteld.

[ Voor 8% gewijzigd door REDFISH op 15-11-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fn + esc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat iemand weet hoe je 1600x900 fullscreen scaled. Alle resoluties lager dan 1920x1080 geven zwarte balken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er sowieso korrelig uit. Niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 23:20:
Dat ziet er sowieso korrelig uit. Niet doen.
Haha jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat ik hier: http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l702x toch een keuze kan maken uit videokaart en beeldscherm?

Bij deze kan dat wel http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l702x maar als ik die configureer zoals die bovenste dan is die onderste veel duurder... 8)7 en dat zonder 3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
Freezhost schreef op woensdag 16 november 2011 @ 08:29:
Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat ik hier: http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l702x toch een keuze kan maken uit videokaart en beeldscherm?

Bij deze kan dat wel http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l702x maar als ik die configureer zoals die bovenste dan is die onderste veel duurder... 8)7 en dat zonder 3D
Dat kan niet. Deze config is speciaal voor het 3D scherm opgezet. Welk beeldscherm en videokaart wil je dan?

De makkelijkste manier om je beste prijs voor je config te bepalen is door het sheetje van Darkstone te gebruiken. Is al eerder paar keer gepost. Door je wensen te veranderen zie je precies welke configs in aanmerking komen en welke het goedkoopst is.

[ Voor 18% gewijzigd door Jwlb op 16-11-2011 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 16:56

PCR

Ik heb hem ook binnen. Super beeld en geluid!

Maar: als ik iets doe met geluid (spotify, youtube) en ik open bijvoorbeeld Chrome of een andere toepassing dan stottert het geluid of blijft het even hangen. Meer mensen die dit hebben en die misschien weten hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Jwlb schreef op woensdag 16 november 2011 @ 09:23:
[...]

Dat kan niet. Deze config is speciaal voor het 3D scherm opgezet. Welk beeldscherm en videokaart wil je dan?

De makkelijkste manier om je beste prijs voor je config te bepalen is door het sheetje van Darkstone te gebruiken. Is al eerder paar keer gepost. Door je wensen te veranderen zie je precies welke configs in aanmerking komen en welke het goedkoopst is.
Ik wil het FHD WLED AG scherm met 3GB videokaart... in die sheet komt overigens dat AG scherm niet voor bij XPS 17 of ik moet het niet snappen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen standaardconfig met het AG scherm.
Maar ik raad het AG scherm sterk af. Ik heb nog niemand gezien die er tevreden over was. Zie ook Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2".

En als je €105 invult in het upgrades veld krijg je voor elke config de prijs te zien als je voor €105 upgrade, dat kost het AG scherm (of was het 85?).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ik ken wel iemand die erg tevreden is over het AG scherm. Die wou gewoon veel pixels, en de laptop buiten kunnen gebruiken. Doet niet aan fotobewerking ofzo.

Ik heb er maar kort achter gezeten, maar ik heb me in die tijd niet gestoord aan een slechte weergave van het een of het ander, maar heb er ook niet al te kritisch naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Ik heb nu ook een glossy dus ik denk dat ik beter nu ook voor de 3D dus glossy variant kan gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Goed. Ik lees overal dat de L702x's die zijn uitgeleverd de laatste tijd, problemen hebben met geluidglitches. Het klinkt alsof het geluid even tegengehouden wordt door de CPU. De oplossing, vooralsnog, is simpel: verwijder het complete McAfee gebeuren wat standaard op je XPS wordt geleverd. Daarmee wordt ook de firewall verwijderd en die lijkt de oorzaak van het probleem te zijn. Mocht je heel graag McAfee terug willen zetten doe dat dan zonder firewall. Het uitzetten van WiFi is de andere oplossing maar dat lijkt me niet echt een 'oplossing'.

Ik heb een wat meer technische verklaring maar het voert iets te ver denk ik om dat hier te gaan behandelen.

Mocht het anders zijn dan gaat hij terug naar Dell want ik accepteer niet dat een nieuwe laptop out-of-the-box niet goed is. Nu heb ik een kleine aanpassing moeten doen maar dan is het wel klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Net 2 uurtjes Oblivion gespeeld. Cpu cores tikten 90 en 93(!), 87 en 83 graden aan. GPU bleef relatief koel met 65 graden. Ik vraag me af of dat op de lange termijn wel goed gaat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickname89
Deze post gaat over de XPS 3d.
Ik ben van plan om een 3d bril aan te schaffen maar ik zie dat nvidea 2 pakketten heeft namelijk;
Nvidia Geforce 3D Vision en de Nvidia Geforce 3D Vision Glasses
Bij de eerste zit er een zwart kastje bij en de tweede is alleen de bril.

Mijn vraag is welke moet ik hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nog steeds met bf3 bezig, als ik task manager openlaat naast de game zie ik dat hij bijna altijd op 42% zit van cpu usage en 3.6 op memory. Ik denk dat dit ervoor zorgt dat ik minder fps krijg dan zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzzz
PCR schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:06:
Goed. Ik lees overal dat de L702x's die zijn uitgeleverd de laatste tijd, problemen hebben met geluidglitches. Het klinkt alsof het geluid even tegengehouden wordt door de CPU. De oplossing, vooralsnog, is simpel: verwijder het complete McAfee gebeuren wat standaard op je XPS wordt geleverd. Daarmee wordt ook de firewall verwijderd en die lijkt de oorzaak van het probleem te zijn. Mocht je heel graag McAfee terug willen zetten doe dat dan zonder firewall. Het uitzetten van WiFi is de andere oplossing maar dat lijkt me niet echt een 'oplossing'.

Ik heb een wat meer technische verklaring maar het voert iets te ver denk ik om dat hier te gaan behandelen.

Mocht het anders zijn dan gaat hij terug naar Dell want ik accepteer niet dat een nieuwe laptop out-of-the-box niet goed is. Nu heb ik een kleine aanpassing moeten doen maar dan is het wel klaar. :)
Thanks, ik ga het ook even proberen want ik had hier ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
nickname89 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 18:22:
Ik ben van plan om een 3d bril aan te schaffen maar ik zie dat nvidea 2 pakketten heeft namelijk;

Als het goed is zit in het zwarte kastje de IR zender die de brilglazen om beurten laat sluiten.
Dit heb je voor je XPS 3D niet nodig, omdat het al in ingebouwd is (net onder het scherm, bij de tekst 3D).
Indien je ook nog een PC in huis hebt met een videokaart die dit ondersteunt (lees: compatible is), zou je aan die pc het kastje met de zender kunnen hangen, zodat je de bril daar ook op kunt gebruiken.
Anders heb je dat dus niet nodig, en kun je met alleen een 3D bril volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
nickname89 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 18:22:

Als je er een koopt ga dan voor de nieuwste versie 2. Veel zaken hebben de "oude" nog op voorraad.
Ik weet echter niet of je verschil merkt met ons 3D scherm.

http://www.nvidia.co.uk/o...-vision-2-glasses-uk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Embryo1 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:49:
[...]

Als je er een koopt ga dan voor de nieuwste versie 2. Veel zaken hebben de "oude" nog op voorraad.
Ik weet echter niet of je verschil merkt met ons 3D scherm.

http://www.nvidia.co.uk/o...-vision-2-glasses-uk.html
Heeft iemand deze al gespot sowieso in Nederland? Zou een leuk kerstkado zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickname89
Oke duidelijk,
ik zit nu te testen hoe ik 3d aan kan zetten maar weet niet hoe dit werkt. Ik he bde bril nog niet.
Vanmorgen was NFS unleashed ineens in 3d met het lampje onder me scherm aan, dit wou ik niet maar kon het niet uitzetten. Heb de computer opnieuw opgestart waarna 3d uitstond.

Maar nu weet ik niet hoe ik dat uit en aan kan zetten.

Edit: Sorry was te snel, ik moet hem inderdaad inschakelen via menu start en pas zodra ik een spel of iets dergelijks opent schakelt hij dat lampje in onder me scherm

[ Voor 108% gewijzigd door nickname89 op 16-11-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Heb je mijn reactie gelezen? Niet helemaal duidelijk?

edit: ok dan. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door guapper op 16-11-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickname89
guapper schreef op woensdag 16 november 2011 @ 23:24:
Heb je mijn reactie gelezen? Niet helemaal duidelijk?
Ja is duidelijk :p

• PCR

PCR

Thyzzz schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:01:
[...]

Thanks, ik ga het ook even proberen want ik had hier ook last van.
Wil je hier nog even laten weten of het bij jou dan ook goed werkt? Bij mij lijkt het goed te zijn. Alleen tijdens de install van DirectX nog 1 glitch gehad. Maar dat moet kunnen.

• Thyzzz
Megamind schreef op woensdag 16 november 2011 @ 23:11:
[...]

Heeft iemand deze al gespot sowieso in Nederland? Zou een leuk kerstkado zijn.
http://www.nvidia.com/object/3d-vision-glasses.html

Op de site van nVidia staan ze ook nog op 'Coming Soon', dus ik denk dat ze helemaal nog nergens te koop zijn.

• etemm
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-06 10:48
Energon schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:11:
Heb btw een Targus rugzak gekocht om de laptop (XPS17 3D met 9-cel) in te vervoeren. http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=TCB001EU. Wat ook wel goed was, was de prijs! Eigenlijk bijna niet goedkoper te vinden (€40). Zit er zeer stevig in, je hebt nog voldoende plaats voor andere spullen.
Tientallen geprobeerd, maar ofwel te smal, te laag, etc etc. Die van Thule zouden er ook niet inpassen.
Heb je toevallig de Thule Notebookrugtas TCBP-117 17" geprobeerd, die heb ik namelijk op het oog, maar de
Past de tas niet door de 9-cells accu, of is de tas gewoon te klein voor een 17" laptop.
Targus is inderdaad ook wel mooi, maar mijn voorkeur zou wel naar de Thule gaan.

• guapper
Ik zou die vraag eens voorleggen aan de winkel waar je 'm wil aanschaffen. Je kunt hem overigens altijd terug sturen indien je hem online besteld (en de laptop past er niet in). Wet koop op afstand ofzoiets.

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 19:49
Even laten weten dat mijn XPS 17 3D weer teruggaat naar Dell. Ik kan niet wennen aan de ventilator. Het is een enorme design fout die mij steeds irriteert. Maandag komt UPS hem als het goed is ophalen. Ik ben nu aan het kijken naar een Asus N75SF...

• guapper
@Pipo1000
Kijk anders ook eens naar de niet-3D versie van de XPS. Die zal minder warm worden (de Nvidia kaart tenminste) over het algemeen, omdat die gebruik kan maken van Optimus technologie.

Verwijderd

ocram72 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 20:24:
[...]

Bovenstaande tip is dus toch de oplossing!
Ik heb net de instructies gevolg en voor zowel netstroom als op accu de wifi adapter op "maximale prestaties" gezet in energiebeheer (ook op netstroom stond er een energiebesparing wat verklaart waarom ik het probleem ook op netstroom had).
Heb nu gemiddelde RTT van 4ms naar mijn router zonder packet loss!

code:
1
2
3
4
5
6
Ping-statistieken voor 192.168.10.254:
    Pakketten: verzonden = 249, ontvangen = 249, verloren = 0
    (0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 0ms, Maximum = 112ms, Gemiddelde = 4ms

En een nette speedtest:
[afbeelding]
Nog meer mensen met zulke problemen???

Precies hetzelfde probleem heb ik ook, ga vanavond de energiebesparing op maximaal zetten... Heb van Telfort een Zyxxel router...

Maar daar komtie, mijn ouders hebben precies dezelfde router van Zyxel en daar gaat het met de zelfde configuratie (oude configuratie dus nog niet aangepast) wel goed tijdens het pingen |:( |:( |:( |:(

Een probleem in de Zyxel router ??

Probleem helemaal vergeten, heb een Dell XPS 17 L702X en thuis gaat het pingen naar een willekeurige site EN naar de router heel vaak niet goed. Bij anderen thuis gaat het wel goed. Dus bij mijn ouders waar we preciesdezelfde router hebben gaat het wel goed nogmaals |:(

Wat Ocram72 aangeeft ga ik dus vanavond uitproberen thuis.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 17:18 ]

• PCR

PCR

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:15:
[...]

Nog meer mensen met zulke problemen???

Precies hetzelfde probleem heb ik ook, ga vanavond de energiebesparing op maximaal zetten... Heb van Telfort een Zyxxel router...

Maar daar komtie, mijn ouders hebben precies dezelfde router van Zyxel en daar gaat het met de zelfde configuratie (oude configuratie dus nog niet aangepast) wel goed tijdens het pingen |:( |:( |:( |:(

Een probleem in de Zyxel router ??

Probleem helemaal vergeten, heb een Dell XPS 17 L702X en thuis gaat het pingen naar een willekeurige site EN naar de router heel vaak niet goed. Bij anderen thuis gaat het wel goed. Dus bij mijn ouders waar we preciesdezelfde router hebben gaat het wel goed nogmaals |:(

Wat Ocram72 aangeeft ga ik dus vanavond uitproberen thuis.
Wil je eens kijken naar je DPC latency? Zie http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml Dit prog geeft een grafiek die DPC latency tijden checkt van wifi/nic/geluidskaart en hardware op de usb. Mocht je daar rode balken tegen komen, kom dan nog even terug hier en dan heb ik misschien een oplossing die bij mij wel werkte. Ik had het probleem met geluid met als oorzaak de wifi van de L702x.

Het heeft te maken met de driver van Intel die loopt te kloten met de CPU waardoor andere hardware niet op tijd aan de beurt is. Maar het heeft ook als gevolg dat netwerkverbindingen niet real-time worden doorgegeven, hoe vreemd ook. Intel/Dell zou met een oplossing moeten komen maar dat gebeurt nog niet. Er zijn al hele fora gevuld over dit onderwerp dus je zou hopen dat ze het oppakken...

Verwijderd

Je bedoelt intel en intel. Elk merk wat gebruik maakt van intel adapters heeft hier in min of meerdere mate last van.

• PCR

PCR

Heb je gelijk in. Maar ik bedoelde ermee dat Dell verkoopt aan de eindgebruiker en die zin ook een verantwoordelijkheid heeft om een oplossing te forceren (i.p.v. bedenken) bij Intel.

Maar inderdaad: Intel moet het regelen.

• Fuku-San
  • Laatst online: 17:56
ik heb het gedonder met het geluid ook, als ik in chrome iets alt tab dan heb ik zo'n weirde glitchy sound. ik lees dat het ook met mcaffee te maken kan hebben, al vind ik het een raar verhaal..ik heb ook het idee dat BF3 minder goed is gaan lopen de laatste tijd..een "optimale settings lijst" voor games als skyrim en BF3 zou wel tof zijn om te maken/lezen..zit er nog even over te peinzen. De videokaart moet je sowieso niet dingen als AA laten doen, dan kan je je FPS bij het vuil zetten, maar welke settings voor de rest de doorslag geven ben ik nog niet helemaal uit.. iemand?
In mijn geval testte ik tot nu toe skyrim, Bf3 en saints row 3 (al mn oudere geteste pc games tel ik niet mee,op world in conflict na, wat niet super ging op full hd).

mijn conclusie is dat deze laptop voor nieuwe games met FHD en AA het niet goed genoeg trekt. een stapje terug naar 1600x 900 en AA uit, en het begint al zeer goed speelbaar te worden op high, met een medium hier en daar. ben benieuwd naar jullie ervaringen (En drivers)

• PCR

PCR

Check nog even mijn post over glitchy sound: PCR in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2"

Edit: excuus, ik zie dat je daar al over nagedacht had. Maar probeer het toch even. Het is een workaround, dat geef ik toe.

[ Voor 35% gewijzigd door PCR op 17-11-2011 21:22 . Reden: Ik had niet goed gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzzz
Fuku-San schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:57:
ik heb het gedonder met het geluid ook, als ik in chrome iets alt tab dan heb ik zo'n weirde glitchy sound. ik lees dat het ook met mcaffee te maken kan hebben, al vind ik het een raar verhaal..ik heb ook het idee dat BF3 minder goed is gaan lopen de laatste tijd..een "optimale settings lijst" voor games als skyrim en BF3 zou wel tof zijn om te maken/lezen..zit er nog even over te peinzen. De videokaart moet je sowieso niet dingen als AA laten doen, dan kan je je FPS bij het vuil zetten, maar welke settings voor de rest de doorslag geven ben ik nog niet helemaal uit.. iemand?
In mijn geval testte ik tot nu toe skyrim, Bf3 en saints row 3 (al mn oudere geteste pc games tel ik niet mee,op world in conflict na, wat niet super ging op full hd).

mijn conclusie is dat deze laptop voor nieuwe games met FHD en AA het niet goed genoeg trekt. een stapje terug naar 1600x 900 en AA uit, en het begint al zeer goed speelbaar te worden op high, met een medium hier en daar. ben benieuwd naar jullie ervaringen (En drivers)
Het verwijderen van McAfee helpt. Gratis Microsoft Security Essentials eroverheen en je bent alsnog beveiligd.

Ik heb AA wel aan staan, omdat ik niet tegen die kartelige graphics kan. Ik heb liever scherpe graphics en dan een mindere view distance. Overigens vind ik zelf vaak dat 30/40 fps prima speelt. Van mij hoeft het allemaal niet 50+ te zijn.
Pagina: 1 ... 31 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.