Je kunt het met MSI afterburner proberen, maar als je al Optimus hebt dan schakelt de videokaart uit. Kun je ook voelen aan warmte onder je linkerpalm als je typt. Bij een 3D versie wordt Optimus niet gebruikt, dus stookt je videokaartje dag en nacht vrolijk door. (Of ze moeten dit met de driver inmiddels hebben opgelost). Dat was ook een reden waarom ik geen 3D gekocht heb.
Ventilator kan inderdaad storend zijn. Ikzelf zet het energiebeheer tijdens browsen altijd op energiebesparing (met wat tweaks). Zet ik hem op iets anders dan begint de ventilator inderdaad te irriteren.
Ik snap ook niet waarom de temperatuur van de cores direct 10 graden stijgt als hij bijv van 800 naar 2000Mhz switcht. Er gaat misschien net 0.015 meer V door de processor en de belasting blijft gewoon 0-2%. Op mijn desktop had ik hier geen enkel probleem mee, maar ja daar zit ook andere koeling in, maar dan nog.
Ik vind het wel een designfout van Dell. Die ventilator had best wat gelijkmatiger gemogen. Bijvoorbeeld op 20% draaien ipv 0...50...0...50. Slaat nergens op.
[
Voor 29% gewijzigd door
REDFISH op 15-11-2011 10:33
]