[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 34 Laatste
Acties:
  • 171.256 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feanor_silmaril
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-01 18:03
Ik heb de zoekfunctie voor scherm replacement voor de L702x geraadpleegd maar geen sluitend antwoord gevonden.
Mijn XPS17 (2 maanden oud) heb ik gekocht met een 1600*900 scherm.
Ik kom er steeds meer achter dat elke gemiddelde laptop van jonger dan 4 jaar een beter scherm heeft.
De kijkhoeken zijn dramatisch en ik zie een soort grid.
Nu wil ik de AU OPTRONICS B173HW01 V.5 kopen en zelf plaatsen.

Mijn vraag:
Heeft iemand hier op het forum al eens een nieuw scherm geinstalleerd in een non 3D L702x en ook en ook gekeken of zijn lvds connector 40pins volledig bezet was?

[ Voor 21% gewijzigd door feanor_silmaril op 26-10-2011 12:02 . Reden: andere formulering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:59
Voor wie het wil weten, net battlefield 3 (heb m trouwens al retail van media markt groningen binnen:) getest (2760qm, gt555m) en loopt op 1280x780 medium high vrij slick, en op 1920x1080 op low is het ook nog prima te spelen.

ik zelf ga dus voor 720p via hdmi out, lekker op de bank :) nice laptoppie dus!

[ Voor 4% gewijzigd door Fuku-San op 26-10-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil deze laptop ook maar wil er een 30 inch scherm aanhangen op kantoor.
ik kan alleen nergens specs vinden van deze grafische kaart. nvida geeft alleen reclame maar geen keiharde specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Displayport kan 1600p aan, de hoogste resolutie op dit moment. HDMI en VGA gaan tot minder hoog. De resolutie van het scherm is van belang, niet de beelddiagonaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is 2560x1600 (WQXGA). krijg het idee dat ik er beter een kleinere monitor op kan aansluiten.
tis ook alleen maar voor mail en wat browse en administratie software dus geen grafische hoogstandjes of games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Uh dan is 30" wel een beetje groot, dat is een kleine huiskamer TV :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

valt mee. werk nu op een 24 inch en scherm is beetje klein aan het worden met al die schermen die openstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dasel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-11-2023
Hoi,

Ik ben van plan een XPS17 aan te schaffen. Ik gebruik 'm voornamelijk om te gamen. Wat is op het moment de configuratie met de beste prijs/kwaliteit verhouding? De i5 met videokaart-uitbreiding of de 998 euro versie? Maw, is 200 euro voor het hd-scherm en de videokaart goed te praten? Voor de processor lijkt het me niet nodig voor de duurste configuratie te gaan, maar ik heb mindere verhalen gehoord over alle schermen behalve de duurste met 3d-functie.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hd scherm met 3d staat erg goed aangeschreven. I.i.g op de testsites die ik heb gelezen. Enige kritiekpunt het glarescherm wat supermooi is maar erg veel last van zoninval. Geen laptop voor in de tuin. (spreek uit ervaring). Ik heb nu ook die xps besteld van 999. Zit nu standaard 6 gyg intern in. Het geheugen kost niets meer: 40 euro voor 8 gyg erbij. Zal je nu nog prestatiewinst krijgen door wat extra intern geheugen of is het verwaarloosbaar?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 08:51
Zeker die upgrade van 998 nemen. Je neemt de upgrade voor het scherm niet omdat het een 3D scherm is maar omdat het het beste scherm is binnen het segment waar de XPS 17 zich bevind.

Enige "nadeel" is dat je door het 3D scherm geen Optimus meer kan gebruiken. Aangezien je zegt de laptop als game laptop te gebruiken is dit toch niet echt probleem, aangezien je daarvoor toch meestal de netstroom pakt. (Accu gaat alsnog 3 uur mee trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstok
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-09-2019
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:47:
Het hd scherm met 3d staat erg goed aangeschreven. I.i.g op de testsites die ik heb gelezen. Enige kritiekpunt het glarescherm wat supermooi is maar erg veel last van zoninval. Geen laptop voor in de tuin. (spreek uit ervaring). Ik heb nu ook die xps besteld van 999. Zit nu standaard 6 gyg intern in. Het geheugen kost niets meer: 40 euro voor 8 gyg erbij. Zal je nu nog prestatiewinst krijgen door wat extra intern geheugen of is het verwaarloosbaar?
Afhankelijk van wat je met de computer doet, voor spelletjes zal je het niet merken, photoshop, after effects, 3d programmas etc. zullen het wel fijn vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
  • Laatst online: 24-08 18:50
Goedemiddag heren,

Zaterdag komt mijn SSD'tje, ik was eigenlijk van plan hiermee nog even te werken.
Maar aangezien ik nogal ruzie met me huidige schijf heb ik het maar op de snelle baan gezet.

Afijn om ter zakken te maken, Het kan zijn dat er niks met de schijf is maar dat het de disk controller is.
Bij installatie van mijn laptop heb ik alle drivers (zover mogelijk) bij hun eigen maker vandaan gehaald, in plaats van de drivers van de dell page.

Nou is mijn vraag dus: Bij herinstallatie SSD, weer overal laatste versies vandaan halen? Of alleen die van Dell? (Specifiek heb ik het over de chipset drivers, aangezien hier de disk controller bij zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
Iemand al ervaring met battlefield 3 icm met i7 en gt555m op het hd scherm? Hoe liep dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Battlefield draait bij mij nogal vaag.

default settings 1920x1080: 22FPS
Overclock: 22FPS
Lagere graphics settings: 22FPS
Lagere resolutie: 22FPS

Laat maar -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je dus een CPU bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Sinds een paar dagen ruist mijn rechterspeaker op willekeurige momenten vrij zacht. Ook als mijn audio gemute is. Lijkt op een of andere manier dat er een lekspanning naar de speaker geraakt? De linker doet het niet.

Iemand een idee waar dit aan ligt of laat ik best maar een technieker komen? (garantie neem ik aan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstok
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-09-2019
Ik zou graag eens een dell xps17 of een andere dell laptop 'uitproberen' / bekijken, is dit ergens mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 17:02
manstok schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 01:05:
Ik zou graag eens een dell xps17 of een andere dell laptop 'uitproberen' / bekijken, is dit ergens mogelijk?
Je kunt 'm kopen bij Dell.....als je 'm niet wilt, dan stuur je 'm terug (wet koop op afstand)
Enige wat je kwijt bent is geloof ik je verzendkosten.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
Fuku-San schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:40:
Voor wie het wil weten, net battlefield 3 (heb m trouwens al retail van media markt groningen binnen:) getest (2760qm, gt555m) en loopt op 1280x780 medium high vrij slick, en op 1920x1080 op low is het ook nog prima te spelen.

ik zelf ga dus voor 720p via hdmi out, lekker op de bank :) nice laptoppie dus!
Vreemd, bij mij loopt hij op 1080p, alles high behalve AA rond de 30 FPS.
Scale schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:57:
Battlefield draait bij mij nogal vaag.

default settings 1920x1080: 22FPS
Overclock: 22FPS
Lagere graphics settings: 22FPS
Lagere resolutie: 22FPS

Laat maar -.-
Heb je wel de laatste drivers? (285.62)
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:10:
Dan heb je dus een CPU bottleneck.
Battlefield 3 is zonder twijfel een GPU limited game op de XPS 17, die CPU kan dat zeker goed trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je op zowel low als high dezelfde fps haalt heb je 100% zeker een CPU bottleneck. Of er is iets anders heel raars aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Sk0Ne schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 03:26:
[...]

[...]

[...]

Battlefield 3 is zonder twijfel een GPU limited game op de XPS 17, die CPU kan dat zeker goed trekken.
Ja heb de laatste driver. Ik zeg niet dat maar de CPU bottleneck is een mogelijkheid aangezien we allemaal de gt555 hebben. Meeste games gebruiken alleen vaak niet meer dan 2 cores.

SSD vandaag dus zou iemand hier nog op kunnen adviseren:

Nou is mijn vraag dus: Bij herinstallatie SSD, weer overal laatste versies vandaan halen? Of alleen die van Dell? (Specifiek heb ik het over de chipset drivers, aangezien hier de disk controller bij zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:27
Check ook even het energiebeheer. Niet specifiek op mijn XPS heb ik daar last van, maar het bleek vorige week dat ik zwaar minder games performance kreeg op mijn desktop omdat die op energiezuinig stond. Toen op Performance gezet, 3x zo hoge framerates (WoW).

i5 2500K
ATI 6950 2GB
8GB ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 10:40:
Als je op zowel low als high dezelfde fps haalt heb je 100% zeker een CPU bottleneck. Of er is iets anders heel raars aan de hand.
kun je terug vinden in taskmanager dan prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog advies hoe veel intern geheugen ik moet plaatsen, het kost zo weinig dat dat me niet uitmaakt. Is 14 gyg voor de XPS 17 i7 wat overdreven? Zit standaard 6 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:55:
Heeft iemand nog advies hoe veel intern geheugen ik moet plaatsen, het kost zo weinig dat dat me niet uitmaakt. Is 14 gyg voor de XPS 17 i7 wat overdreven? Zit standaard 6 in.
6 is voor normaal gebruik meer dan genoeg, Ik heb zelf 8 omdat ik een virtual machine van 4gb draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Laatst online: 00:59
Sk0Ne schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 03:26:
[...]

[...]

[...]

Ik geloof je graag! maar 30 fps ga ik toch niet voor, ik wil in de mid 40 tot 50 runnen, anders had ik m voor de xbox gehaald :) speel nu op 1600 x 900 op medium en sommige settings op high/ultra, ben nog aan het kloten met wat de optimale setup is voor de xps. het zou handig zijn als daar misschien een sluitend antwoord op komt (ik ben zelf niet heel bekwaam op het gebied van tweaken, meer trial en error, en kijken of het nog goed loopt.

in ieder geval speel ik nu de multiplayer al een aantal dagen en dat loopt heerlijk, als iemand een potje wil knallen, zoek maar even naar Kazige_spleet :)

(Off topic, mochten mensen met bf3 niet muisbuttons kunnen mappen, als je n logitech hebt download setpoint, dan kan je alsnog al je buttons mappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
Had normaal de XPS17 3D besteld, maar order toch gecancelled. Met de nieuwe korting kom ik €125 goedkoper uit voor meer opties. Reden te meer!
Status stond op: Werk in uitvoering.
Ben dus toch in mijn recht hé? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
hmm, 30 fps is het geworden. Dikke prima wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Scale schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:58:
[...]

6 is voor normaal gebruik meer dan genoeg, Ik heb zelf 8 omdat ik een virtual machine van 4gb draai.
Ik heb er 16GB in gedaan...
Voor die 76 euro kon ik het niet laten.
Gewoon 4*4GB bij Informatique gehaald en zelf erin gebouwd.
Ook ik draai VM's, maar dan een paar meer zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk kun je zonder problemen annuleren, zelfs als de laptop is bezorgd kan het nog. Welke korting bedoel je eigenlijk?
Energon schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 20:58:
Had normaal de XPS17 3D besteld, maar order toch gecancelled. Met de nieuwe korting kom ik €125 goedkoper uit voor meer opties. Reden te meer!
Status stond op: Werk in uitvoering.
Ben dus toch in mijn recht hé? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 16:04
TweakersOnly schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:36:
[...]

Kun je even het deviceid van je monitor hier posten? Ik begrijp dat er meerdere typen monitoren worden gebruikt door Dell.
Sorry dat het zo lang geduurd heeft. Ik was het wat vergeten, maar hoe vind ik mijn device id?
Nu heb ik: apparaatbeheer > Beeldschermen > Algemeen PnP Beeldscherm > Details > Eigenschap: Hardware id's.
Dan zie ik staan: MONITOR\LGD021D
Is dit wat je nosig had?

Verder: ik heb ondertussen contact gehad met de service van dell omdat mijn adapter 'ratelde'. Dat is allemaal soepel afgehandeld en toen dan toch bezig was heb ik ook eens geïnformeerd naar een US backlit toetsenbord. Zoals hier al eerder vermeld kreeg ik ook te horen dat het zo'n 44 euro zou kosten. Ik hoef niet bang te zijn voor verlies van garantie want het toetsenbord vervangen valt niet onder 'unauthorised service'.
Dat was eigenlijk best een meevaller, dus ik ga binnenkort ook maar een backlit bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 08:31:
Tuurlijk kun je zonder problemen annuleren, zelfs als de laptop is bezorgd kan het nog. Welke korting bedoel je eigenlijk?

[...]
Gewoon de korting van Dell zelf. Die is deze keer wel erg goedkoop voor de XPS-serie.
Zodra ik bevestiging heb van mijn geannuleerde order, direct opnieuw offerte laten opstellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oochiewallie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-08 10:32
Ik heb problemen met de HDMI-output van mijn XPS 17 (i.c.m. de GT550). Zodra ik deze aansluit op ene willekeurige tv om b.v. een uitzending via RTL Gemist te kijken, lijkt het wel alsof de laptop te traag is om snelle beelden bij te benen. Lijkt wel op een soort van ghosting. Zodra de frames oplopen, treedt er een heel irrititante waas op. Ook verschijnen er soms korte flikkeringen (soort van witte horizontale strepen) in beeld.

Heb al diverse HDMI-kabels geprobeerd en verschillende keren een driver update gedaan van NVIDIA.
Gekke is dat het beeld op de laptop zelf wel vloeiend wordt weergegeven terwijl die is aangesloten op de tv.

Heeft iemand hier ook dat probleem en beter nog, heeft iemand dit probleem ook op kunnen lossen?

Het zou natuurlijk ook aan de tv kunnen liggen, hoewel me dat vrij stug lijkt omdat andere apparaten die via HDMI zijn aangesloten (home cinema set en mijn XBOX360) er geen last van hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door oochiewallie op 31-10-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
Heb je een andere PC/Laptop die je kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
Heb je het ook als je het beeld alleen op de TV laat afspelen en niet meer op je laptop scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oochiewallie
Jwlb schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:27:
Heb je een andere PC/Laptop die je kan testen?
Nee, niet met HDMI-out. Wel met VGA-output en die werkt gewoon naar behoren.
pimmedoris schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:48:
Heb je het ook als je het beeld alleen op de TV laat afspelen en niet meer op je laptop scherm?
Nog niet geprobeerd, zal ik vanavond eens doen. Laat het weten zodra ik heb getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oochiewallie
oochiewallie schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:21:
[...]

Nee, niet met HDMI-out. Wel met VGA-output en die werkt gewoon naar behoren.

[...]

Nog niet geprobeerd, zal ik vanavond eens doen. Laat het weten zodra ik heb getest.
Het probleem is opgelost! :) Nadat ik het 2e scherm (de TV dus) had ingesteld als hoofd-beeldscherm i.p.v. het 1e scherm (de laptop) was het probleem verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Weet er iemand of je een bepaalde driver moet installeren als je een backlit keyboard hebt bij een clean install?
Heb op notebookreview.com gelezen dat die dan soms stopt met werken na een clean install.
Wil op alles voorbereid zijn zodra ik mijn laptopje ontvang ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Laatst online: 07:03
Dell Quickset installeren.
Daarna vind je onder C:\Program Files\Dell\QuickSet een app met de naam BacklitKB.exe waarin je een paar zaken kunt instellen.

Met Fn-F6 als sneltoets kun je snel schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymm
  • Laatst online: 16-09 13:46
Vandaag is mijn XPS binnen gekomen, met de volgende specificaties:
XPS 702x : 2nd generation Intel Core i7-2760QM processor 2.40 GHz with Turbo Boost up
to 3.50 GHz
17.3in FHD 3D WLED TL (1920X1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera 1 SR
Memory : 4GB (2X2GB) 1333MHz DDR3 Dual Channel 1 SR

Ik wil deze met wat geheugen uitbreiden, is het mogelijk http://tweakers.net/price...gston-kvr1333d3s9-4g.html hier in te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
guapper schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:00:
Dell Quickset installeren.
Daarna vind je onder C:\Program Files\Dell\QuickSet een app met de naam BacklitKB.exe waarin je een paar zaken kunt instellen.

Met Fn-F6 als sneltoets kun je snel schakelen.
Thanks!
Zal ik zeker doen ;).

Graag nog geweten welke laptophoezen passen voor de XPS17 met 9-cell batterij.. en op welke sites ik deze kan bestellen indien online.
Had de mogelijkheid om eentje via dell site te kopen, maar het model beviel me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Raymm schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:04:
Vandaag is mijn XPS binnen gekomen, met de volgende specificaties:
XPS 702x : 2nd generation Intel Core i7-2760QM processor 2.40 GHz with Turbo Boost up
to 3.50 GHz
17.3in FHD 3D WLED TL (1920X1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera 1 SR
Memory : 4GB (2X2GB) 1333MHz DDR3 Dual Channel 1 SR

Ik wil deze met wat geheugen uitbreiden, is het mogelijk http://tweakers.net/price...gston-kvr1333d3s9-4g.html hier in te zetten?
Ik heb 4 van deze jongens erin gezet.
Dus 16GB in totaal voor toen 76 euro.
Nu ietsjes meer zo te zien

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vJCIA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in mijn laptop al 8 gig laten zetten omdat dit door alle cashback and kortingsbonnen toch gratis was. Kan ik dan in de 2 vrij slots ook bv bovenstaand geheugen prikken? Of zit er een verschil in DD3 1333mhz van het ene merk met het andere merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:58:
Ik heb in mijn laptop al 8 gig laten zetten omdat dit door alle cashback and kortingsbonnen toch gratis was. Kan ik dan in de 2 vrij slots ook bv bovenstaand geheugen prikken? Of zit er een verschil in DD3 1333mhz van het ene merk met het andere merk?
Of je trekt je laptop even open.....niet letterlijk....schroef de bodemplat er ff af.
Eerst accu los en adapter eraf.

Na opening zie je welke SODIMMS erin zitten.
Fototje ervan maken en iedereen hier op Tweakers kan je vertellen wat je erin moet stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:02:
[...]

Of je trekt je laptop even open.....niet letterlijk....schroef de bodemplat er ff af.
Eerst accu los en adapter eraf.

Na opening zie je welke SODIMMS erin zitten.
Fototje ervan maken en iedereen hier op Tweakers kan je vertellen wat je erin moet stoppen.
Ja dat is ook de optie zodra ie binnen is.. ben weer eens ongeduldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 21:36

Massri

Vraag gerust!

Energon schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:08:
[...]

Thanks!
Zal ik zeker doen ;).

Graag nog geweten welke laptophoezen passen voor de XPS17 met 9-cell batterij.. en op welke sites ik deze kan bestellen indien online.
Had de mogelijkheid om eentje via dell site te kopen, maar het model beviel me niet.
Ik heb één gekocht bij de Action. Deze kostte € 2,59. De laptoptas ook daar gekocht voor ca. € 13,-.

De hoes is van goed materiaal en de laptoptas redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

Fuku-San schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 19:45:
[...]

Ik geloof je graag! maar 30 fps ga ik toch niet voor, ik wil in de mid 40 tot 50 runnen, anders had ik m voor de xbox gehaald :) speel nu op 1600 x 900 op medium en sommige settings op high/ultra, ben nog aan het kloten met wat de optimale setup is voor de xps. het zou handig zijn als daar misschien een sluitend antwoord op komt (ik ben zelf niet heel bekwaam op het gebied van tweaken, meer trial en error, en kijken of het nog goed loopt.

in ieder geval speel ik nu de multiplayer al een aantal dagen en dat loopt heerlijk, als iemand een potje wil knallen, zoek maar even naar Kazige_spleet :)

(Off topic, mochten mensen met bf3 niet muisbuttons kunnen mappen, als je n logitech hebt download setpoint, dan kan je alsnog al je buttons mappen)
Ik haal 'm binnenkort ook even denk ik, hehe. Heb de béta gespeeld destijds en die was awesome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Massri92 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 18:43:
[...]

Ik heb één gekocht bij de Action. Deze kostte € 2,59. De laptoptas ook daar gekocht voor ca. € 13,-.

De hoes is van goed materiaal en de laptoptas redelijk.
Kga deze keer eens niet voor een basic model (heb eentje voor mijn huidige laptop en ziet er boring uit).
Ik zou graag weten of dit model zou passen.
Kan je eventueel afmetingen nemen van je sleeve?
Built NY, Cargo Laptop Sleeve Large 17" (456 x 330 x 25 mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn XPS 17 net binnen, heb alleen problemen met de internetverbinding is erg instabiel. Downloadsnelheid zakt en uiteindelijk blijft er weinig van over. Het is netwerkkaartje is : Europe Intel Centrino Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card). Ik heb de nieuwste drivers van dell geinstalleerd. Iemand hier ervaring mee of zal t kaartje gewoon niet goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:51:
Ik heb mijn XPS 17 net binnen, heb alleen problemen met de internetverbinding is erg instabiel. Downloadsnelheid zakt en uiteindelijk blijft er weinig van over. Het is netwerkkaartje is : Europe Intel Centrino Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card). Ik heb de nieuwste drivers van dell geinstalleerd. Iemand hier ervaring mee of zal t kaartje gewoon niet goed zijn?
Probeer is de bluetooth uit tezetten ? (in je hardware instellingen)
post die oplossing echt tevaak :+ (is bijna have you tried turning it off and one again oplossing)

Enigste pc die problemen heeft ?
is ook je router naar de nieuwste firmware gebracht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

Energon schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 22:48:
[...]

Kga deze keer eens niet voor een basic model (heb eentje voor mijn huidige laptop en ziet er boring uit).
Ik zou graag weten of dit model zou passen.
Kan je eventueel afmetingen nemen van je sleeve?
Built NY, Cargo Laptop Sleeve Large 17" (456 x 330 x 25 mm)
Hij past er precies omheen, ondanks de 9-cell batterij. Ik heb even geen meetlint kunnen vinden. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:48
Ik weet dat het inmiddels een afgezaagde issue word, maar ik rakel de problemen met de usb 3.0 poort maar weer eens op.

Ik heb gisteren namelijk deze behuizing binnen gekregen: http://tweakers.net/price...e-portable-pro-usb30.html (geweldig makkelijk om je hdd in te installeren maar dat terzijde ;) )

Nu heb ik dus ook last van de message: "dit apparaat kan sneller werken op een super snelle usb 3.0 poort".
probleem is alleen.... hij zit in de usb 3.0 poort ....

Ik heb alles volgens mij al geprobeerd, maar ik denk vraag hier nog even of iemand een idee heeft voor ik hem terug stuur en de Delock power of esata maar bestel (tenzij iemand daar ook problemen mee weet :+)

goed wat heb ik gedaan:
Een 3,5 inch 2 TB usb 3.0 hdd aangesloten en 50 GB overgepompt en een hd tune pro gedraaid. Beide halen gewoon de goeie snelheden (hd tune haalt gemiddeld rond de 100 MB/s). Nieuwe 2,5 behuizing blijft steken hierbij op 32 MB/s(de snelheid die je normaal met usb2.0 hebt)

vervolgens heb ik de driver geupdate met die van dell .Nog steeds niks. drivers verwijderd en geupdate met de link naar de driver een paar pagina's terug.. ook nog niks.

ondertussen bleef de 3,5 inch wel gewoon werken en bleef mijn 2,5 inch de hierboven genoemde error geven.

vervolgens heb ik ook nog via apparaat beheer de inf laten installeren, maar dat deed ook niks. En als laatste mogelijkheid die ik kon bedenken was om in usb mon de energiebeheer functie uit te zetten, maar dit deed ook niks.

Ik geloof dat ik alles wel heb geprobeerd, maar zoals gezegd. Weet iemand nog iets voor ik hem terug stuur?

bij voorbaat dank alvast, zeker na deze wall of text :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Massri92 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 01:27:
[...]

Hij past er precies omheen, ondanks de 9-cell batterij. Ik heb even geen meetlint kunnen vinden. :'(
Geen probleem, ik zoek wel verder ;). Anders koop ik die wel, mocht die niet passen = retour ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feanor_silmaril
Mkay.... heb de knoop doorgehakt en het 1080P scherm besteld van mijn eerdere post/vraag.
Ligt nu bij de douane in Adam. EN INMIDDELS VOOR ME OP TAFEL :)

Mijn ervaringen m.b.t. uitbouw oud scherm en inbouw nieuw scherm en de LVDS kabel pinout zal ik vanavond posten.

RAM geheugen..... Mensen, koop toch gewoon corsair 1333 Mhz DDR3 SO-DIMM. Deze modules zijn al vaak op het forum aangeraden en werken altijd.
Heb zelf 2x 4GB van de bovenstaande modules geplaatst en het werkt als een tierelier.

[ Voor 6% gewijzigd door feanor_silmaril op 02-11-2011 14:13 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Kan iemand met met het volgende helpen?

Ik heb een tijdje terug wat services en opstartdingetjes uitgezet via msconfig.

Nu heb ik eigenlijk alles weer aangezet (muv de intel speedtest monitor) alleen nu wil hij maar niet onthouden dat ik de touchpad standaard uitgezet heb. Ik moet hem dus elke keer bij het uit stand by komen van de pc weer op uit zetten. Dit terwijl hij dit eerst onthield. Ik volg het eigenlijk niet.

Ik denk dat ik dus iets over het hoofd zie. Ik kreeg eerst ook een melding: touchpad is uitgeschakeld, maar nu dus niet meer. Wie weet hoe dit programmaatje heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

REDFISH schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:46:
Kan iemand met met het volgende helpen?

Ik heb een tijdje terug wat services en opstartdingetjes uitgezet via msconfig.

Nu heb ik eigenlijk alles weer aangezet (muv de intel speedtest monitor) alleen nu wil hij maar niet onthouden dat ik de touchpad standaard uitgezet heb. Ik moet hem dus elke keer bij het uit stand by komen van de pc weer op uit zetten. Dit terwijl hij dit eerst onthield. Ik volg het eigenlijk niet.

Ik denk dat ik dus iets over het hoofd zie. Ik kreeg eerst ook een melding: touchpad is uitgeschakeld, maar nu dus niet meer. Wie weet hoe dit programmaatje heet?
Heeft Dell Quickset daar niet mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Quickset draait al...
Ik zie als ik wifi uitzet bijvoorbeeld wel groot zo'n teken van: wifi uit/aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Zo...net UPS aan de deur gehad met mijn Backlit keyboard.
Binnen 10 minuten zat ie erin.
En raad eens.......incl. €-teken.
Wat dat teken er links van is weet ik niet, maar blijkbaar houden ze op de US International lay-out al wel rekening met een €-teken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B2xFs.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door toxict op 02-11-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja en whatever dat teken er links van mag zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is een doorstreepte halve R, hehe,. lijkt wel japans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

toxict schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:45:
En raad eens.......incl. €-teken.
Wat dat teken er links van is weet ik niet, maar blijkbaar houden ze op de US International lay-out al wel rekening met een €-teken.

[afbeelding]
Nu je het zegt, Ik heb het ook. Hahahaha, is mij niet eens opgevallen. Ik heb de backlit erbij gekocht, dus niet apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
@toxict: heb jij dat filmpje gevolgd wat een tijd terug hier gepost was? Dat zag er wel eenvoudig uit ja.
Mijne is ook onderweg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
pimmedoris schreef op woensdag 02 november 2011 @ 18:57:
@toxict: heb jij dat filmpje gevolgd wat een tijd terug hier gepost was? Dat zag er wel eenvoudig uit ja.
Mijne is ook onderweg!
Ik heb dit filmpje gevolgd met een ding anders.
Ik heb GEEN schroevendraaier gebruikt om het frame rondom mijn toetsenbord weg te halen, maar met mijn vingers de boel los gemaakt.
Weet je in ieder geval zeker dat je geen krassen maakt.

Verder ging het echt heel makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Massri92 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:13:
[...]
Nu je het zegt, Ik heb het ook. Hahahaha, is mij niet eens opgevallen. Ik heb de backlit erbij gekocht, dus niet apart.
Hier van 't zelfde, maar ik heb dat ver-weg geld ding op de 4 er niet bij gekregen.
Staat wel exotisch.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:45:
Probeer ook het Backlit keyboard te bestellen, maar moet er €77,03 voor betalen en dat vind
ik iets teveel, als ik hier prijzen van €44,04 lees.

Thank you for your interest.

In case you would like to replace the keyboard yourself the price would be Incl. VAT: 77.03 EUR

You will have to be conscious of that in case some damage occurs during keyboard replacement you lose the warranty.

Thank you for comprehension"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

Fuku-San schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 19:45:
[...]

Heb je toegevoegd! Mijn Origin username: Massri92

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feanor_silmaril
Yes :) :) :) :)
De AU Optronics B173HW01 V.5 is een perfect fit voor mijn L702X XPS17.
De LVDS kabel heeft de volledige pin out, ook al was mijn origineel scherm een 900p versie.

In één woord: GEWELDIG.
In combinatie met een kleurenprofiel van het scherm zal het nog wel beter zijn.
Kleuren reproductie is gewoon heel netjes, respons tijd is beter.

Het installeren was best goed te doen.
De bezel eraf krijgen ging goed maar je zal altijd toch in bepaalde mate iets beschadigen (alu rand).
Schroefjes van sheetmetal brackets aan weerszijden van het scherm zaten abnormaal vast.
Ik heb op een gegeven moment een custom schroevendraaier geslepen om ze er uit gedraaid te krijgen.
Misschien dat er veel threadlock op zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:10:
[...]

Probeer ook het Backlit keyboard te bestellen, maar moet er €77,03 voor betalen en dat vind
ik iets teveel, als ik hier prijzen van €44,04 lees.

Thank you for your interest.

In case you would like to replace the keyboard yourself the price would be Incl. VAT: 77.03 EUR

You will have to be conscious of that in case some damage occurs during keyboard replacement you lose the warranty.

Thank you for comprehension"
In eerste instantie werd die prijs mij ook gevraagd. Ik heb toen een mail gedaan, naar het mailadres dat enkele pagina's terug staat, de zaak uitgelegd en kort daarop werd ik gebeld op mijn GSM. Mij werd toen voor € 44,04 incl BTW en verzendkosten de blacklight aangeboden en geleverd. Zelf ingebouwd en ook geen schroevendraaier gebruikt. Omdat mij ook verteld was, dat mijn garantie zou vervallen, daar duidelijk naar gevraagd. Ik behield de garantie en mijn garantie overicht werd zelfs in de volgende mail opgestuurd. Ook zou het worden aangepast in mijn servicetag overzicht.

[ Voor 11% gewijzigd door Embryo1 op 02-11-2011 23:06 ]

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekker engels trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Heb op notebookreview een goeie "handleiding" gevonden voor een clean install (tzal vrijdag mijn eerste keer worden met de XPS17).
Ik had nog wat vragen rond de volgorde van drivers te installeren. In de handleiding staat dat je dient te beginnen met na te kijken of bios wel de recentste is (dat is nu A12 geloof ik). Waar kan je dit nakijken?
Nadien W7 installeren en dan de chipset, ...
Op de Dell support & drivers pagina staat er dat je best eerst "Desktop-systeemsoftware of Laptop-systeemsoftware" (bevat System Software en Motion Sensor) installeert vooraleer je de chipset gaat installeren.
Welke handleiding dien ik nu te volgen? Of een combinatie van beiden?

Zijn er verder nog interessante Dell programma's die de moeite zijn om te herinstalleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feanor_silmaril
@Energon
Die handleiding op notebookreview gewoon volgen.
Verder kun je de bios revisie gewoon checken in de bios zelf.
Tijden opstarten op DEL of F1 drukken.
Wel even van tevoren de laatste nieuwe drivers van alles downloaden en niet die van de DELL site zelf aangezien dit niet de laatste nieuwe zijn.
Let er op dat je bij Nvidia kijkt naar beta drivers. De laatste nieuwe "verde" drivers zijn optimaal voor rage en bf3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
feanor_silmaril schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:27:
@Energon
Die handleiding op notebookreview gewoon volgen.
Verder kun je de bios revisie gewoon checken in de bios zelf.
Tijden opstarten op DEL of F1 drukken.
Wel even van tevoren de laatste nieuwe drivers van alles downloaden en niet die van de DELL site zelf aangezien dit niet de laatste nieuwe zijn.
Let er op dat je bij Nvidia kijkt naar beta drivers. De laatste nieuwe "verde" drivers zijn optimaal voor rage en bf3.
Welke drivers bedoel je dan die ik niet van de Dell site moet afhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feanor_silmaril
@Energon.
Hiermee doel ik alleen op alle Intel en Nvidia drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
feanor_silmaril schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:55:
@Energon.
Hiermee doel ik alleen op alle Intel en Nvidia drivers.
thanks voor je hulp :)
heb eens gekeken op de nvidia site en denk dat deze de recentste is (Heb de 3GB GT555M 3D): Verde 280.26 Driver
Ik weet wel niet welke driver ik van de Intel site moet afhalen? :S
Op de dell site staat dat ik ... moet downloaden
-Intel Wireless Display Connection Manager
-Intel HD Graphics 3000
-N12E-GE-B (GT555M)
-Steroscopic 3D

Op de intel site zou ik het moederbord type moeten ingeven? O.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feanor_silmaril
Als je de 3D XPS hebt dan moet je geen Intel HD3000 driver downloaden.
Wel heb je nodig:

Intel inf update util:
http://www.intel.com/p/en_US/support/highlights/chpsts/inf

Zoeken naar diverse drivers:
http://downloadcenter.int...ware+Installation+Utility

Er vanuit gaande dat je Windows 7 64 bit hebt de nieuwste verde drivers:
http://www.geforce.com/Drivers/Results/39066

De rest moet wel lukken denk ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Energon schreef op donderdag 03 november 2011 @ 08:59:
Heb op notebookreview een goeie "handleiding" gevonden voor een clean install (tzal vrijdag mijn eerste keer worden met de XPS17).
Ik had nog wat vragen rond de volgorde van drivers te installeren. In de handleiding staat dat je dient te beginnen met na te kijken of bios wel de recentste is (dat is nu A12 geloof ik). Waar kan je dit nakijken?
Nadien W7 installeren en dan de chipset, ...
Op de Dell support & drivers pagina staat er dat je best eerst "Desktop-systeemsoftware of Laptop-systeemsoftware" (bevat System Software en Motion Sensor) installeert vooraleer je de chipset gaat installeren.
Welke handleiding dien ik nu te volgen? Of een combinatie van beiden?

Zijn er verder nog interessante Dell programma's die de moeite zijn om te herinstalleren?
Heb je het linkje naar de handleiding? is dat deze?
http://forum.notebookrevi...-l702x-clean-install.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
feanor_silmaril schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:21:
Als je de 3D XPS hebt dan moet je geen Intel HD3000 driver downloaden.
Wel heb je nodig:

Intel inf update util:
http://www.intel.com/p/en_US/support/highlights/chpsts/inf

Zoeken naar diverse drivers:
http://downloadcenter.int...ware+Installation+Utility

Er vanuit gaande dat je Windows 7 64 bit hebt de nieuwste verde drivers:
http://www.geforce.com/Drivers/Results/39066

De rest moet wel lukken denk ik zo ;)
Thanks a lot ;).
Jep, that's the one :).

[ Voor 53% gewijzigd door Agent 47 op 03-11-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Mij werd altijd verteld dat dell en packard-bell de grootste pruts merken waren die bestonden.. en toch zie ik iedereen lovend doen over de XPS modellen :o

Nu ff wachten tot dell komt met wat leuke kortingsacties =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Tuzla schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:56:
Mij werd altijd verteld dat dell en packard-bell de grootste pruts merken waren die bestonden.. en toch zie ik iedereen lovend doen over de XPS modellen :o

Nu ff wachten tot dell komt met wat leuke kortingsacties =]
Packard Bell moet je echt links laten liggen.
Dell loopt men wel eens te zeiken over hun Customer Support.
Maar qua hardware is het wel ok.

Heb al jaren Dell systemen, zowel zakelijk als prive en verder weinig tot geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuzla schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:56:
Die positie is tegenwoordig overgenomen door sony. Als er een merk is wat zijn kop in het zand steekt omrekt productiefouten, is het sony wel.

Het punt met dell is dat er zoveel verschil zit tussen de lijnen. De zakelijke garantie is goddelijk, en de next-business day garantie die je bij de xps kan bestellen ook, beter kan je niet krijgen. Koop je echter een budgetmodel, dan stelt de service van dell ook niet veel voor. Inderdaad geeft dell maar 1 jaar garantie, maar dat vind ik niet eens een groot punt omdat die garantie zo goed is: je bent je laptop geen dag kwijt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand nog een direct link naar de xps met 750gb disk en die nieuwe procs ? mijn link doet het niet meer. althans, ik krijg hem met de kleine proc en niet de grote.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
@ Darkstone: ik vind de consumenten klantenservice tot nu toe ook super. Via de website een probleem gemeld met mijn adapter en de werkdag erna direct een e-mail van de klantenservice. Dit probleem werd goed en snel (!) opgelost en ook mijn backlit toetsenbord lijkt snel en soepel afgehandeld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 01:15:
heeft iemand nog een direct link naar de xps met 750gb disk en die nieuwe procs ? mijn link doet het niet meer. althans, ik krijg hem met de kleine proc en niet de grote.
Lik mijn reet maar en probeer deze eens : http://configure.euro.del...ldhs1&model_id=xps-l702x&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankje, deze link werkt wel echter is de laptop is spontaan stuk duurder geworden.

uhm. de oude link werkt ook weer,
http://configure.euro.del...oc=n00x7m07&s=bsd&vw=list

daar is zelfde config 170 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouchHD
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-01 14:02
@likmereet De link die jij aangeeft is precies even duur, alleen exclusief BTW.

Ik heb de versie die jij wilt aanschaffen ook gekocht. Gisteren binnen gekregen, echt een SUPER ding. Wat je moet doen is het volgende:

- Een 10% kortingsbon scoren, komen vaak naar voren in dit topic: http://bit.ly/8yF2QX
- deze link gebruiken voor minimaal 40 euro extra korting: http://dell.to/s2WCXv

Al met al komt je dan op een prijs uit van ongeveer €860,- euro.

[ Voor 12% gewijzigd door TouchHD op 04-11-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Nog een vraagje, ik ben een noob met laptops dus vandaar.

4 jaar terug kocht ik een zelf samengesteld games pc, 1300 euro. Puur om het later onderdeel voor onderdeel te kunnen upgraden om zo met de tijd en technologie mee te gaan.

Is dat ook bij de laptops ( xps ) mogelijk ? dus over 2 jaar nieuwe processor en een voor dan betere videokaart inbouwen etc.. of is dit het en dit blijft het idee bij de aanschaf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
Tuzla schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:07:
Nog een vraagje, ik ben een noob met laptops dus vandaar.

4 jaar terug kocht ik een zelf samengesteld games pc, 1300 euro. Puur om het later onderdeel voor onderdeel te kunnen upgraden om zo met de tijd en technologie mee te gaan.

Is dat ook bij de laptops ( xps ) mogelijk ? dus over 2 jaar nieuwe processor en een voor dan betere videokaart inbouwen etc.. of is dit het en dit blijft het idee bij de aanschaf ?
De grafische kaart zit op het moederbord gesoldeerd, dus deze kan je niet upgraden. De processor kan wel geüpgraded worden, maar dan is het enkel een kwestie van Dell's goesting om Ivy-Bridge modellen te ondersteunen met een BIOS update... Kortom het is allesbehalve ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TouchHD schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:37:
@likmereet De link die jij aangeeft is precies even duur, alleen exclusief BTW.

Ik heb de versie die jij wilt aanschaffen ook gekocht. Gisteren binnen gekregen, echt een SUPER ding. Wat je moet doen is het volgende:

- Een 10% kortingsbon scoren, komen vaak naar voren in dit topic: http://bit.ly/8yF2QX
- deze link gebruiken voor minimaal 40 euro extra korting: http://dell.to/s2WCXv

Al met al komt je dan op een prijs uit van ongeveer €860,- euro.
voor die 2760QM versie ?
ik had door moe en tijd stip en oude oogjes niet zo snel gezien dat het ex/inc btw was. dank voor je hulp.

moet nu echt uitzoeken hoe ik dat doe met die dubbele korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Net m'n laptopke binnengekregen en opgestart.
Clean install zal iets voor maandag zijn, heb mijn antivirus nog niet.

Ben net de WPI is aan het bepalen, en de fan begon ineens al fel warme lucht te blazen??
Vind ook wel dat die wel wat "aanwezige" geluiden maakt, veel meer dan mijn vorige laptop.
Of is dit normaal?

setup:
i7 2670qm
3gb gt555m
3d full hd
750gb hdd @ 7200rpm

Ik had niet verwacht dat die zo veel lawaai zou maken, ik hoop dat dit toch mindert.. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymm
  • Laatst online: 16-09 13:46
Heb ineens problemen met de instellingen van mijn beeldscherm.
Als ik in configuratiescherm kijk heet mijn beeldscherm: Algemeen niet PnP beeldscherm op standaard VGA grafische adapter.
Ik kan de resolutie op max 1280x1024 zetten terwijl ik eigenlijk 1600x900 zou moeten hebben.
Beeld ziet er nu niet uit. Heb gekeken bij de drivers, maar heb geen idee wat ik dan moet downloaden. Iemand die mij uit de brand kan helpen?

Is me gelukt, heb de Nvidia drivers opnieuw geinstalleerd.

[ Voor 75% gewijzigd door Raymm op 06-11-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Energon schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:50:
Net m'n laptopke binnengekregen en opgestart.
Clean install zal iets voor maandag zijn, heb mijn antivirus nog niet.
[...]
Je bent bekend met Microsoft Security Essentials?

Als je de 3D uitvoering hebt, gebruikt de laptop constant de nVidia kaart; daar komt wel wat meer warmte af dan van de Intel chip.

Je kunt overigens ergens instellen hoe agressief het koelen te werk gaat, maar ik weet zo ff niet meer waar..?

[ Voor 30% gewijzigd door guapper op 04-11-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
guapper schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:47:
[...]

Je bent bekend met Microsoft Security Essentials?

Als je de 3D uitvoering hebt, gebruikt de laptop constant de nVidia kaart; daar komt wel wat meer warmte af dan van de Intel chip.

Je kunt overigens ergens instellen hoe agressief het koelen te werk gaat, maar ik weet zo ff niet meer waar..?
Heb er eens over gelezen, nog niet geprobeerd.
Nu heb ik tijdelijk die McAfee geactiveerd, maar die gaat met de clean install dan toch weg.

Hmm, 3D-gebeuren boeit mij eigenlijk niet, ik zocht een full hd resolutie en het is ofwel dit, ofwel een lagere.
Zal er hopelijk wel aan wennen. Voor de rest prima laptop, erg mooi beeld, degelijk afgewerkt en snel!

Ik moet toch wel even kwijt dat deze laptop fantastische speakers heeft. Wat een geluid zeg _/-\o_ .
Daar kan mijn vorig laptopje nu eens echt niet tegenop.

[ Voor 9% gewijzigd door Agent 47 op 04-11-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickname89
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07 08:44
Als ik via de dell website ditzelfde systeem maak dan kom ik op een prijs van circa 1200 uit. En dezelfde setup via bovenstaande link 1000. Allebe\ij is incl. BTW.

Beetje raar

Edit: na lang gezoek zie ik het verschil. Ik maak het systeem zelf via een xps17 met i7 terwijl hij via een andere linkje een volledig systeem weergeeft.

[ Voor 14% gewijzigd door nickname89 op 04-11-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Libbrecht
  • Laatst online: 07-01-2022
Wat moeten ze met dat teken op een toetsenbord?

Macbook Pro 17" Late 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T.Libbrecht schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:55:
Wat moeten ze met dat teken op een toetsenbord?
Kosten besparen door in zoveel mogelijk landen hetzelfde toetsenbord aan te bieden.
nickname89 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:24:
[...]

Als ik via de dell website ditzelfde systeem maak dan kom ik op een prijs van circa 1200 uit. En dezelfde setup via bovenstaande link 1000. Allebe\ij is incl. BTW.

Beetje raar

Edit: na lang gezoek zie ik het verschil. Ik maak het systeem zelf via een xps17 met i7 terwijl hij via een andere linkje een volledig systeem weergeeft.
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzzz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-11-2021
Ik ben dik tevreden met mijn XPS17 3D, maar ik ben toch wel nieuwsgierig naar de 3D-functie. Als ik nu achteraf een bril wil kopen, moet ik dan een complete set kopen zoals deze: http://azerty.nl/0-805-42...force-3d-vision-kit-.html

Of is enkel een bril voldoende (http://azerty.nl/0-1142-2...eforce-3d-vision-3d-.html).

En ik ving ook iets op over een nieuwe generatie brillen van Nvidia, wanneer komen die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:27
2e bril moet volgens mij ook werken.

De nieuwe generatie brillen, zijn inderdaad aangekondigd. Status " Coming soon" staat ook op nvidia.com/3dvision
Pagina: 1 ... 30 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.