[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 34 Laatste
Acties:
  • 171.278 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
TweakersOnly schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:04:
Stuur een email naar CER_Services_Email1@dell.com en leg uit dat je graag een US/international backlit keyboard wil bestellen voor een L702X notebook. Je krijgt telefoontje van sales medewerker bij Dell UK voor je CC gegevens. Je kunt keyboard bestellen voor 44,04 euro inclusief verzendkosten.

Uit eigen ervaring: het werkt. :) donderdagmiddag mail verstuurd, vrijdagmorgen telefoontje, vandaag via ups in huis.
Ik heb nu al 3x naar dit adres geschreven maar ik krijg echt geen antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 21:13

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Ik heb sinds december 2009 een Acer Aspire 5542. Gekocht voor de multimediatoepassing (HDMI, HD films kijken) en surfen. Heeft een relatief grote HDD (640 GB), 4GB geheugen, Radeon 4500 serie GPU en een Athlon M300 2 ghz cpu (dual core).

Wat me als eerste opviel aan de laptop is dat de fan wel erg snel aanging. Maar ach het ding kostte me maar 700 euro en ik kwam van een alu MacBook vandaan dus ik moest niet klagen dacht ik zo. Echter na een jaar kreeg ik steeds vaker dan mijn GPU vastliep en deze in Windows 7 "recoverde". Dit zo om de paar dagen. Ik ben toen een temperatuur applicatie gaan installeren en tot mijn schrik wordt de CPU 100 graden! Record is 102. Het maximale van wat feitelijk kan voor je hem "opstookt". De GPU temps worden helaas niet gegeven. Maar dit zal er vast mee te maken hebben. Om te kijken of de heatsink wel goed zat heb ik de laptop eens open gemaakt. Had ik dat maar nooit gedaan, de afgebroken plastic pinnetjes vlogen me om de oren en bij de heatsink komen zonder noemenswaardige schade aan te richten was niet mogelijk. Het ding zo goed zo kwaad weer in elkaar gezet en nu tuft hij alweer vrolijk een aantal maanden door. De uitvallen zijn er nog steeds, nu gemiddeld 1x per avond, maar soms ook 2 of 3. Ik surf er op, doe mijn mail en fotos. Wel veel vensters tegelijk en soms (flash)filmpjes waar hij aardig gestressed van raakt. Nu ik dit zit te tikken is hij 58 graden. Maar als ik wat flashcontent, youtube (HD) raakt hij de 90 met gemak. Als ik surf, en een aantal gewone applicaties (Word, Excel, msn, Live mail, Live phote gallery) open heb en gebruik dan gaat hij ook moeilijk doen (hoge temps en fan)

Affein, ik hou er al met al rekening mee dat deze laptop binnenkort komt te overlijden. Aangezien ik toevallig nog iemand ken die deze laptop heeft en hem met geen mogelijkheid boven de 75 graden krijg maakt voor mij duidelijk dat die van mij niet "normaal" is. Garantie reken ik niet meer op aangezien ik (dom) dat ding zelf open heb lopen maken. Ook is hij niet bijstersnel meer maar dat komt hoofdzakelijk door de 5400 rpm HDD. Slepen doe ik met de laptop nauwelijks, staat beneden op tafel (mag geen grote PC staan beneden van de baas :)).

Ik ben op zoek naar een laptop met een betere bouwkwaliteit (de Acer valt bij mij in de categorie troep) en betere specs zoals (iets) snellere proc, 17" HD scherm,goede graphics card voor af en toe een spelletje, snelle HDD (liefst SSD + 7200 rpm hdd).

Kunnen gebruikers hier beamen dat de bouwkwaliteit van een XPS goed/beter is? Dat is toch eigenlijk wel het voornaamste, daarnaast wil ik niet al te duur uit zijn. Een Lenovo met goede specs vind ik te duur.

[ Voor 0% gewijzigd door Peentje op 17-10-2011 20:23 . Reden: dt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er echt geen mogelijkheid via een truc om toch een backlit toetsenbord online te bestellen?
Dan kun je nl gebruik maken van de kortingsbonnen én de 20% betalingsvoordeel.

Er zou een mogelijkheid zijn om via een truukje online toch een xps 17 te bestellen met backlit toetsenbord/
Alleen weet ik niet hoe ik bij dit scherm kan komen
Wie weet het wel???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey Darkstone,

Het beste is dus om de gehele configuratie online te bestellen, later de backlit via ebay, dell UK bij te bestellen en zelf te modificeren ivm de korting van mastercard en de kortingsbonnen of heb jij een betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wat ik zou doen als ik nu een xps 17 zou bestellen. Ik wil graag een backlit keyboard, maar niet de prijs die dell ervoor vraagt via de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt man, je weet toch aardig wat van dit topic af....
Je bent helemaal leip van dell zeker?

Ik ga 'm morgen bestellen:
Dell xps 17 met 3d scherm, zonder bril (bestel nieuw model nvidea) binnenkort., met kortingsbon 60€ via mastercard

groetjes Remon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Van elke fabrikant die laptops uitrust met goede schermen in deze prijsklasse. Helaas is dat zo goed als alleen dell en in beperkte mate bto. Toen ik de laptop in mijn signarure kocht was dat, samen met de studio xps 16, de enige laptop met een goed scherm. Dat is veel belangrijker dan dat beetje hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm zie nou dat ze de prijs voor de 2760QM verhoogd hebben met 96 euro. Ik krijg toruwens morgen mijn laptop al in eerste instantie zeiden ze dat ie pas volgende week woensdag zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzzz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-11-2021
Ja, helaas hebben ze inderdaad de prijs van de 2760 aangepast. Nog steeds niet m'n creditcard binnen, dus nu is de keuze tussen de processor en de blu-ray speler want anders kom ik, na aftrek van de kortingen, op een bedrag boven de 1000eu en dat is het limiet op m'n creditcard.

Denk dan toch dat ik voor de 2760QM ga en de blu-ray speler laat zitten. Uiteindelijk zal ik er toch weinig gebruik van maken en het verschil in processorsnelheid heb ik dagelijks profijt van tijdens het gamen. Any thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:38
Thyzzz schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:28:
Ja, helaas hebben ze inderdaad de prijs van de 2760 aangepast. Nog steeds niet m'n creditcard binnen, dus nu is de keuze tussen de processor en de blu-ray speler want anders kom ik, na aftrek van de kortingen, op een bedrag boven de 1000eu en dat is het limiet op m'n creditcard.

Denk dan toch dat ik voor de 2760QM ga en de blu-ray speler laat zitten. Uiteindelijk zal ik er toch weinig gebruik van maken en het verschil in processorsnelheid heb ik dagelijks profijt van tijdens het gamen. Any thoughts?
Je kunt je creditcard verstrekker bellen om te vragen of ze het limiet tijdelijk willen verhogen.
Dit kunnen ze gewoon doen.

Denk maar na.....hoe betaal je een auto van 40.000 euro?
Door tijdelijk je paslimiet te verhogen voor die ene transactie. Of die ene dag.
Moet te doen zijn.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasjes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-08 09:33
Als ik 3D filmpjes wil zien krijg ik het volgende:

Hardware Check

- You do not have stereo currently enabled. Please enable stereo if you wish to watch stereo content.

Hoe zet ik dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Hasjes schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:48:
Als ik 3D filmpjes wil zien krijg ik het volgende:

Hardware Check

- You do not have stereo currently enabled. Please enable stereo if you wish to watch stereo content.

Hoe zet ik dit aan?
Je kunt eens kijken in het Nvidia configuratiescherm. Onder Stereoscopische 3D installeren.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knackyxps
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-01 11:24
Na een jaar in het bezit te zijn van deze laptop, ben ik toch maar matig te spreken over dit machien...
In het begin had ik veel problemen met deze laptop. Bv, als je hem aanzet, dat je wordt aangemeld op een tijdelijk profiel ipv je echt profiel. Of andere keren, moest ik de 'klok' terugdraaien om aan mijn spullen te kunnen.

Wonder boven wonder, hebben al die problemen zich vanzelf opgelost.
Met het nieuwe academiejaar heb ik toch ns een cleaninstall van windows gedaan.
Misschien legt de kerstman wel een SSD of ram upgrade onder de kerstboom :-D

Wat ik wel nooit heb aan de praat gekregen is, de USB 3.0 ... die poorten werken wel, maar enkel als 2.0.
Heb al Renesas / Nec drivers geinstalleerd. Niets werkt.

Weet iemand een goeie USB3.0 controller driver voor de L701X ??

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knackyxps schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:46:
Na een jaar in het bezit te zijn van deze laptop, ben ik toch maar matig te spreken over dit machien...
In het begin had ik veel problemen met deze laptop. Bv, als je hem aanzet, dat je wordt aangemeld op een tijdelijk profiel ipv je echt profiel. Of andere keren, moest ik de 'klok' terugdraaien om aan mijn spullen te kunnen.
Ehm. Dat is een softwareissue, daar kan dell niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
Hallo allemaal,

Ik krijg morgen mijn nieuwe xps17 binnen en ik wil daar graag een ssd bijzetten. Nou ben ik nogal een noob op dit gebied en vroeg ik me af of iemand een online instruction heeft met de benodigdheden en hoe ik de ssd erin kan zetten. Wat advies voor een ssd is ook zeker welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 15:55
Geen idee of je er wat aan hebt, maar Dell heeft wel wat handleidingen op het internet gezwengeld.
Staan daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 21:13

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Peentje schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:20:
Ik heb sinds december 2009 een Acer Aspire 5542. Gekocht voor de multimediatoepassing (HDMI, HD films kijken) en surfen. Heeft een relatief grote HDD (640 GB), 4GB geheugen, Radeon 4500 serie GPU en een Athlon M300 2 ghz cpu (dual core).

Wat me als eerste opviel aan de laptop is dat de fan wel erg snel aanging. Maar ach het ding kostte me maar 700 euro en ik kwam van een alu MacBook vandaan dus ik moest niet klagen dacht ik zo. Echter na een jaar kreeg ik steeds vaker dan mijn GPU vastliep en deze in Windows 7 "recoverde". Dit zo om de paar dagen. Ik ben toen een temperatuur applicatie gaan installeren en tot mijn schrik wordt de CPU 100 graden! Record is 102. Het maximale van wat feitelijk kan voor je hem "opstookt". De GPU temps worden helaas niet gegeven. Maar dit zal er vast mee te maken hebben. Om te kijken of de heatsink wel goed zat heb ik de laptop eens open gemaakt. Had ik dat maar nooit gedaan, de afgebroken plastic pinnetjes vlogen me om de oren en bij de heatsink komen zonder noemenswaardige schade aan te richten was niet mogelijk. Het ding zo goed zo kwaad weer in elkaar gezet en nu tuft hij alweer vrolijk een aantal maanden door. De uitvallen zijn er nog steeds, nu gemiddeld 1x per avond, maar soms ook 2 of 3. Ik surf er op, doe mijn mail en fotos. Wel veel vensters tegelijk en soms (flash)filmpjes waar hij aardig gestressed van raakt. Nu ik dit zit te tikken is hij 58 graden. Maar als ik wat flashcontent, youtube (HD) raakt hij de 90 met gemak. Als ik surf, en een aantal gewone applicaties (Word, Excel, msn, Live mail, Live phote gallery) open heb en gebruik dan gaat hij ook moeilijk doen (hoge temps en fan)

Affein, ik hou er al met al rekening mee dat deze laptop binnenkort komt te overlijden. Aangezien ik toevallig nog iemand ken die deze laptop heeft en hem met geen mogelijkheid boven de 75 graden krijg maakt voor mij duidelijk dat die van mij niet "normaal" is. Garantie reken ik niet meer op aangezien ik (dom) dat ding zelf open heb lopen maken. Ook is hij niet bijstersnel meer maar dat komt hoofdzakelijk door de 5400 rpm HDD. Slepen doe ik met de laptop nauwelijks, staat beneden op tafel (mag geen grote PC staan beneden van de baas :)).

Ik ben op zoek naar een laptop met een betere bouwkwaliteit (de Acer valt bij mij in de categorie troep) en betere specs zoals (iets) snellere proc, 17" HD scherm,goede graphics card voor af en toe een spelletje, snelle HDD (liefst SSD + 7200 rpm hdd).

Kunnen gebruikers hier beamen dat de bouwkwaliteit van een XPS goed/beter is? Dat is toch eigenlijk wel het voornaamste, daarnaast wil ik niet al te duur uit zijn. Een Lenovo met goede specs vind ik te duur.
Iemand nog iets over de bouwkwaliteit en ervaringen met andere merken/series laptops. De dingen die hier in reviews over gezegd worden vind ik niet afdoende en te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees http://www.anandtech.com/...02x-now-with-sandy-bridge. De xps 17 is zo goed als hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben voor vandaag op zoek naar een 10 of 5 % korting code hopelijk heeft iemand er eentje voor me!!!

Hopelijk kan iemand mij verlossen van het wachten :)

Graag een P.B.tje
(bedoeld voor mijn nieuwe Dell xps 17inch 3D O-) )

Alvast heeeeel erg veel dank, _/-\o_ _/-\o_
Sophie..

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 04:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasjes
Dinsdag 11 oktober heb ik mijn XPS 17 besteld, de 999,- versie met de i7 2630. 3D bril en netwerkaard upgrade voor bleutooth.

Gister 18 oktober geleverd, tevens met de i7 2670 i.p.v. i7 2630 :)

Tot op heden ben ik zeer tevreden met de prestaties.

Heb Battlefield 2 in 3D gespeeld, ik was verbaast over de kwaliteit.
Samen met mijn Bose oordopjes ( mooie diepe bassen ) lijkt het net of je zelf in het spel zit door de 3D.

Persoonlijk heb ik geen last van de fan, wanneer ik BF2 in 3D speelde hoor je de fan wel maar zeker niet storend, en zodra je geluid aan hebt hoor je er helemaal niks van. Tijdens het gebruik met minder prestaties moet je echt op het geluid focussen als je het wilt horen.

-------

vraagje:

Sommige filmpjes op youtube zijn ook in 3D, kan je bij deze filmpjes net zoals bij games het diepte niveau regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:01
Hasjes schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:29:
Dinsdag 11 oktober heb ik mijn XPS 17 besteld, de 999,- versie met de i7 2630. 3D bril en netwerkaard upgrade voor bleutooth.

Gister 18 oktober geleverd, tevens met de i7 2670 i.p.v. i7 2630 :)
Ook hier de 2670 ipv 2630. Op 12/10 besteld. Een gelukje dus :)
Nu eens rustig kijken hoe ik de SSD moet installeren :P

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasjes
Neurd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:55:
[...]

Ook hier de 2670 ipv 2630. Op 12/10 besteld. Een gelukje dus :)
Nu eens rustig kijken hoe ik de SSD moet installeren :P
Succes, ik ga later ook nog een SSD installeren, misschien als ik lief ben geweest en sinterklaas geen last heeft van de economische crisis :P ik wil dan ook mijn geheugen gaan uitbreiden van 4 naar 8.

Welke SSD heb je gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
Hasjes schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:59:
[...]

Succes, ik ga later ook nog een SSD installeren, misschien als ik lief ben geweest en sinterklaas geen last heeft van de economische crisis :P ik wil dan ook mijn geheugen gaan uitbreiden van 4 naar 8.

Welke SSD heb je gekocht?
de crucial M4 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn laptop gekregen :) Ik wil er ook nog een ssd schijf inbouwen. Weet alleen nog niet welke de crucial 64 of de 128. Laat even weten hoe het gegaan is met het inbouwen van je ssd schijf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morgen verlopen de kortingsbonnenacties, zal dell morgen met een andere "körtingsbon" actie aanvangen?
En hoe komen mensen toch aan die 10% bonnen, alleen dell belgië heeft ze alleen kun je deze niet toepassen op dell nederland waarmee je via de mastercard weer korting kunt verkrijgen.
Weet iemand het??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:33:
Ik heb vandaag mijn laptop gekregen :) Ik wil er ook nog een ssd schijf inbouwen. Weet alleen nog niet welke de crucial 64 of de 128. Laat even weten hoe het gegaan is met het inbouwen van je ssd schijf..
Het inbouwen van de schijf is niet zo´n probleem.
Kleine tip: zorg dat je een schroevendraaier hebt met magnetische kop. Een minischoefje uit je laptop schudden is nog niet zo makkelijk als het lijkt 8)7

Nu ff een vraagje. De clean windows 7 install is gelukt en de meeste drivers zijn automatisch geïnstalleerd. Maar je raadt het al, de belangrijkste waarmee ik het internet op kom die natuurlijk niet.
Ik heb wel een driver cd erbij gekregen, maar weet niet welke ik moet hebben om het internet weer op orde te maken. Ik dacht zelf de driver voor de 6230, maar blijkt alleen mn blutooth te zijn?

Edit:
gevonden. zoek op je driver cd door de map zipfiles naar bestandje R292521

Nu heb ik nog 1 onbekend apparaat in de lijst staan. Iemand suggesties?

[ Voor 8% gewijzigd door Neurd op 19-10-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Libbrecht
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-01-2022
Is dat niet die Motion Sensor?

Op deze site staat een uitleg hoe je clean install stap voor stap kunt uitvoert.
Je moet eff naar beneden scrollen.

Macbook Pro 17" Late 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelW85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-08 22:09
Heeft iemand anders misschien ook last van het feit dat de laptop niet meer wilt afsluit? Als ik via start naar "afsluiten" ga, dan start de laptop gewoon opnieuw op.

Er is voor mij op dit moment geen enkele manier om de laptop op de juiste wijze af te sluiten. Ik denk dat dit gekomen is na enkele windows updates maar weet dit niet zeker.

[ Voor 14% gewijzigd door MichaelW85 op 19-10-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 17:56
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:33:
Ik heb 2 weken geleden de XPS 17 gekregen en een Crucial m4 128GB ingebouwd. Er is ruimte voor 1 extra harddisk dus de oude kan je gewoon laten zitten.

Gaat erg makkelijk (magn. schroevedraaier inderdaad wel handig). Er is een apart paneel waarin je de zowel toegang heb tot de geheugenmodules als de 2 harddisk (plekken). Je hoeft dus geen andere panelen of de laptop te openen en je verbreekt er ook geen garantiezegels o.i.d. mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
Net de video driver van de NVIDIA website gedownload en willen installeren. Driver
280.26. Eerst wordt de oude netjes verwijderd, maar nu is mijn beeld zwart geworden. De lampjes reageren wel als ik over het mousepad ga, dus hij zal wel niet vastgelopen zijn.
Iemand een ideetje? Het beeld is nu zo'n 15 minuten op zwart.

Edit
Nou dan toch maar de power knop een keertje uit en weer aan gedaan. Heb weer beeld en de driver schijnt zelfs geïnstalleerd te zijn. Het zwarte beeld fenomeen lijkt vaker voor te komen bij dit versie nummer. Ik kijk het wel even aan.

[ Voor 27% gewijzigd door Neurd op 19-10-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 19:05
Mijn laptop liep ook vast tijdens de installatie van de laatste driver een weekje geleden.

Wat ik heb gedaan, omdat hij gewoon zwart beeld bleef - uitgedrukt opnieuw opgestart (dat ging allemaal normaal verder).
Toch wel even voor de zekerheid nog een keer geinstalleerd, toen geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay bedankt voor de tip Neurd! Okay hoop dat het mij ook zo makkelijk afgaat Roalt. Haha want zo handig ben ik niet;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzzz
  • Laatst online: 10-11-2021
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:40:
morgen verlopen de kortingsbonnenacties, zal dell morgen met een andere "körtingsbon" actie aanvangen?
En hoe komen mensen toch aan die 10% bonnen, alleen dell belgië heeft ze alleen kun je deze niet toepassen op dell nederland waarmee je via de mastercard weer korting kunt verkrijgen.
Weet iemand het??
Kortingsbonnen kan je krijgen door een account te maken op Dell en je in te schrijven voor de nieuwsbrief. Zo nu en dan krijg je dan een mailtje met een code voor 10% korting.

Deze kortingsbonnen schijnen al maanden hetzelfde te zijn en zullen dus niet zomaar veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej dank je, heb inmiddels een account aangemaakt, heeft iemand inmiddels al een 10% kortingsbon op z'n mail staan? Ik zou 'm graag willen hebben. Ik hou me aanbevolen. Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Laatst online: 17-09 00:59
nou, ik heb net mn xps 17 binnen, mooi systeem, maar 1 probleem. de power adapter plug heeft erg veel speling in de socket, het voelt nog al shabby aan..ik kan zo'n 5-7 mm heen en weer wiggelen, en ben bang dat dit uiteindelijk steeds meer wordt.

iemand ervaring hiermee, moet ik mn laptop laten reparen, of is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri
  • Laatst online: 08-09 21:36

Massri

Vraag gerust!

Fuku-San schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:57:
nou, ik heb net mn xps 17 binnen, mooi systeem, maar 1 probleem. de power adapter plug heeft erg veel speling in de socket, het voelt nog al shabby aan..ik kan zo'n 5-7 mm heen en weer wiggelen, en ben bang dat dit uiteindelijk steeds meer wordt.

iemand ervaring hiermee, moet ik mn laptop laten reparen, of is dit normaal?
Dat heb ik ook, dat is dacht ik normaal, om beschadigingen aan de socket te voorkomen, denk ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
Massri92 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:05:
[...]

Dat heb ik ook, dat is dacht ik normaal, om beschadigingen aan de socket te voorkomen, denk ik. :P
apart, de xps15 vamn mn vriendin heeft het namelijk niet.. nu aan de bell met dell, ze zeggen dat het niet zo hoort te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
Massri92, ik zou ff bellen. het schijnt door de behuizing te komen, die zit niet helemaal op de juiste plek. morgen komt er een monteurtje om de boel recht te zetten, gratis. top service van dell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

Fuku-San schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:18:
Massri92, ik zou ff bellen. het schijnt door de behuizing te komen, die zit niet helemaal op de juiste plek. morgen komt er een monteurtje om de boel recht te zetten, gratis. top service van dell :)
Vreemd, ik heb dan wel veel problemen met dit systeempje.. Whaha.:

Rechterspeaker kan hoge tonen niet aan.. Dan krijg ik een blurry geluid. Eergisteren door de monteur van Dell speakers vervangen. Probleem blijft zich nog steeds voordoen.

Vervolgens heeft de monteur een nieuwe afspraak gemaakt voor een ander moederbord, geluidskaart vermoedelijk defect. Daarvoor had ik ook al problemen met BlueScreens, dat volgde nadat mijn systeem uit de slaapstand kwam. Dat heb ik nu gelukkig niet meer, na een update van m'n nvidia drivers (nieuwste beta).

Nu zeg jij dat dit dus wel een probleem is met de behuizing. Moet de adapter dus echt gewoon goed vastzitten, dus geen speling? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
heeft iemand trouwens ervaring met wireless-problemen met de xps serie? zowel ik als mn vriendin krijgen thuis geen ip van onze router, maar op school wel. we hebben een kpn experiabox arcadyan hier staan, die normaliter aan alle draadloze apparaten IP's assignt. moet ik wellicht iets van die driver disc installeren? (er staan wel vinkjes bij de intel wireless n-1000 drivers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
Massri92 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:30:
[...]

Vreemd, ik heb dan wel veel problemen met dit systeempje.. Whaha.:

Rechterspeaker kan hoge tonen niet aan.. Dan krijg ik een blurry geluid. Eergisteren door de monteur van Dell speakers vervangen. Probleem blijft zich nog steeds voordoen.

Vervolgens heeft de monteur een nieuwe afspraak gemaakt voor een ander moederbord, geluidskaart vermoedelijk defect. Daarvoor had ik ook al problemen met BlueScreens, dat volgde nadat mijn systeem uit de slaapstand kwam. Dat heb ik nu gelukkig niet meer, na een update van m'n nvidia drivers (nieuwste beta).

Nu zeg jij dat dit dus wel een probleem is met de behuizing. Moet de adapter dus echt gewoon goed vastzitten, dus geen speling? :(
nou ik ben natuurlijk niet de autoriteit op het gebied van laptopkennis :) de medewerker van dell vertelde het mij in ieder geval wel. wel rot voor je dat je zoveel problemen hebt gehad, ik houd mn fingers crossed! het enige probleem wat ik heb is dus de adapter, en een ergonomisch conflict tussen mr. Bulky xps en mn "17 inch laptop tas". hij past N(i)et!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

Fuku-San schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:33:
[...]

nou ik ben natuurlijk niet de autoriteit op het gebied van laptopkennis :) de medewerker van dell vertelde het mij in ieder geval wel. wel rot voor je dat je zoveel problemen hebt gehad, ik houd mn fingers crossed! het enige probleem wat ik heb is dus de adapter, en een ergonomisch conflict tussen mr. Bulky xps en mn "17 inch laptop tas". hij past N(i)et!
Weet je nog hoe deze medewerker heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
sorry massri92, callcenter medewerkers hebben de neiging om de eerste zinnen te laten klinken als een zak scrabblestenen die je ondersteboven leeg laat kletteren. ik kon er geen tabak van maken. maar evt. mag je mijn servicetag nummer wel gebruiken om te refereren naar het probleem en de door hun geboden oplossing. laat me maar weten of je daar gebruik van wil maken, dan PM ik je het wel even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

Fuku-San schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:40:
sorry massri92, callcenter medewerkers hebben de neiging om de eerste zinnen te laten klinken als een zak scrabblestenen die je ondersteboven leeg laat kletteren. ik kon er geen tabak van maken. maar evt. mag je mijn servicetag nummer wel gebruiken om te refereren naar het probleem en de door hun geboden oplossing. laat me maar weten of je daar gebruik van wil maken, dan PM ik je het wel even!
Hahahah, goeie omschrijving! Het zou me inderdaad wel helpen om naar jouw servicetag te refereren.

Zie filmpje adapterplug.. : http://tinypic.com/player.php?v=2dgls8o&s=7

Een monteur van KPN die vandaag langs is geweest in opdracht van Dell (ken ik persoonlijk), vertelde mij dat de speling wel normaal is. Ik heb dan ook de 9-cell adapter, ik weet niet of jij deze ook hebt?

Overigens kwam de monteur mijn moederbord vervangen in verband met een raar geluid in mijn rechterspeaker. 'T grappige is dat de geluidskaart een aparte kaart is die weer vast zit aan het moederbord. Dus het kan ook aan dat kaartje liggen en niet aan het moederbord. Nu heeft de monteur beide onderdelen opnieuw besteld. Deze krijgt hij morgen binnen en zal morgen dan ook weer langskomen.

Ik vind het wel vervelend dat ik refurbished onderdelen krijg in mijn (nieuwe) laptop.

Klopt het dat refurbished onderdelen, ook weer beter kunnen zijn, ivm opnieuw solderen waar connectoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
kpn monteurs moet je nooit geloven :) heb net met ze gebeld, ik krijg mijn xps 15 en 17 allebei niet aan de praat op mijn arcadyan modem, fout bij ophalen status ping, zegt de intel adapter, en dat gaat hun petje ok te boven. frustrerend! ik snap namelijk niks van internet. en de dell support site voor draadloze netwerken is offline. heb ik weer..

tevens heb ik dtm race driver 3 geinstalleerd (dom ivm starforce crapware) en krijg ik de game er nu niet meer af, dus ben ik aan het zoeken naar uninstall tools en dergelijken.

maar om even OT te blijven, die speling kan gewoon niet zo horen, ik heb ook de 9cel batterij, en mn xps 15 heeft de 6cel. laatstgenoemde heeft de speling niet, en het kan ook niet normaal zijn. ik heb ooit een drumcomputer gehad die speling in de usb poort had, op den duur ging dat mis en moest er ducttape aan te pas komen. ik zal sowieso laten weten wat de monteur heeft uitgespookt morgen! serivcetag pm ik je nu!

EDIT> over ervaringen met de xps 17: net ff mn eerste 3 mark 05 benchmark gedaan, tegelijkertijd met mn pc (q9300 2,5ghz, 9800gtx). de xps 17 (2760qm, gt555m 3gb) haalt 20673 3dmarks tegenover 14880 voor mn pc. hij werd wel goed heet, een laptopkoeler voor de 9 cel heb ik nog niet ontdekt. heeft iemand weet van een laptopkoeler die de onderkin van de xps 17 9cel batterij aankan?

[ Voor 22% gewijzigd door Fuku-San op 20-10-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Laatst online: 18-09 19:21

Major_ton

Shoot!

Gisteren is ook mijn XPS 17 binnengekomen met de 2670QM ipv de bestelde 2630QM. Nice :)

Zo op het eerste gezicht een prima apparaat en ook het FHD 3D scherm is voor een laptop zeer mooi te noemen. Ik heb gelijk alle door Dell geïnstalleerde software verwijderd (wat een troep wordt er toch op gekwakt....) en nog wat instellingen aangepast. Volgens mij kan ik hier wel weer een tijdje mee vooruit. Rond de kerst plaats ik er nog wat extra RAM en een SSD in.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:48
mijn xps17 word volgens mij erg warm. als ik een filmpje kijk op YT en meer eigenlijk niet is mijn pc +/- 50 graden en staat te blazen. dit is niet normaal neem ik aan en wat kan ik er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Ik heb gisteren ook de XPS 17 binnengekregen.

Volgens mij is er wel wat mis met mijn laptopscherm. Ik kan het schern naxinaal tot 120/130 graden kantelen, daarna blokkeert het scherm omdat het de behuizing aanraakt. Is het niet de bedoeling dat je dit scherm (bijna) 180 graden kunt kantelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Bij mij gaat niet ook niet verder dan 120/130 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dus by design ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
TweakersOnly schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:47:
Ik heb gisteren ook de XPS 17 binnengekregen.

Volgens mij is er wel wat mis met mijn laptopscherm. Ik kan het schern naxinaal tot 120/130 graden kantelen, daarna blokkeert het scherm omdat het de behuizing aanraakt. Is het niet de bedoeling dat je dit scherm (bijna) 180 graden kunt kantelen?
QED. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
Hey mensen, dat de power kabel in de xps 17 wat losser zit is normaal, ik heb vandaag een monteur over de vloer gehad, en van binnenuit bekeken hoe het zat. er is niks aan te doen, dus voorzichtigheid blijft geboden.

Nou ben ik echter op een ander probleem gestuit: mijn usb 3.0 poorten doen niets met mijn verbatim go 500gb 3.0 schijf, en de andere poorten herkennen m' ook niet (maar die maken nog wel het "windows heeft je hardware ontdekt "geluidje). deze schijf is net nieuw, maar windows kan geen stuurprogramma vinden.

Ik heb een 1tb schijf liggen (deze heeft wel een adapter in tegenstelling tot mijn go 500gb 3.0) die de dell wel pakt, al gaat dat ook niet van een leien dakje. Alles geprobeerd met drivers, en ac er in of op batterij.

Het enige wat ik na wat google'n kon vinden was dat je een update voor windows live moet installeren en het dan wel werkt. eh,, wat de f..?? iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bij mij wel eens het probleem was was dat er te weinig spanning stond op die poorten van mijn laptop (XPS studio 17). Moest echt met zo'n dubbele kabel (voor extra voeding) in 2 usb poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

Fuku-San schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:24:
Hey mensen, dat de power kabel in de xps 17 wat losser zit is normaal, ik heb vandaag een monteur over de vloer gehad, en van binnenuit bekeken hoe het zat. .......
Hé Jasper :P.

Toevallig de monteur die net bij mij is geweest, is net bij jou geweest. De schroef die de powerconnector vasthield zat bij jou los en bij mij gewoon vast. Ik schrok gisteren al. Hij keek bij mij ook even daar naar.

Moederbord + geluidschip vervangen. Speakers ook vervangen. Het geluid aan de rechterkant blijft een beetje krassen. Echt vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Massri92 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:48:
[...]

Toevallig de monteur die net bij mij is geweest, is net bij jou geweest. De schroef die de powerconnector vasthield zat bij jou los en bij mij gewoon vast. Ik schrok gisteren al. Hij keek bij mij ook even daar naar.

Moederbord + geluidschip vervangen. Speakers ook vervangen. Het geluid aan de rechterkant blijft een beetje krassen. Echt vreemd.
Blijkt het allemaal in de muziek te zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

toxict schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:02:
[...]

Blijkt het allemaal in de muziek te zitten :P
Nee, want in een Windows sound krast het geluid van m'n rechterspeaker ook. Ook bijvoorbeeld als iemand online komt op MSN. Dan hoor je duidelijk een verschil tussen de linker en rechter speaker.

Ik zie dat er in deze topic meer mensen zijn die problemen hebben ervaren met de rechterspeaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
Massri92 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:48:
[...]

hey wat toevallig :) Het was wel apart om te zien hoe zo'n XPS bak er nou van binnen uitziet, rauw en kaal,meer porno dan de romantiek die ik nu voel als ik streel over de romantisch verlichte toetsen en tuur naar haar plompe maar toch gracieus glimmende lijf... O+ (sorry voor de vunzige beeldspraak alvast)

OT: Minder dat je nog steeds met je geluid kampt. ligt het niet aan de behuizing dan? of aan je muzieksmaak? Klinkt het alsof er iets trilt in de laptop, of misschien je cd speler. test het eens met de cd tray open bijvoorbeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

Fuku-San schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:02:
[...]

hey wat toevallig :) Het was wel apart om te zien hoe zo'n XPS bak er nou van binnen uitziet, rauw en kaal,meer porno dan de romantiek die ik nu voel als ik streel over de romantisch verlichte toetsen en tuur naar haar plompe maar toch gracieus glimmende lijf... O+ (sorry voor de vunzige beeldspraak alvast)

OT: Minder dat je nog steeds met je geluid kampt. ligt het niet aan de behuizing dan? of aan je muzieksmaak? Klinkt het alsof er iets trilt in de laptop, of misschien je cd speler. test het eens met de cd tray open bijvoorbeeld!
Hahahaha.. 8)7

Nee, dit is echt een krassend geluid. Links is een mooi helder geluid waar je geen koppijn van krijgt. En als het geluid vanuit de rechterspeaker komt, dan krijg ik hoofdpijn. :F.

Wil jij anders wat uittesten? Door op de speakericoon te drukken rechtsonder in je scherm (naast de datum en tijd). Vervolgens op de grotere icoon boven de verticale volumeregelingsbalk (waar 'Mixer' onder staat).
Vervolgens op tabblad 'Niveaus' --> Balans rechterspeaker 100% linkerspeaker 0%.
Dan op 'Ok', waarna je vervolgens naar geavanceerd gaat en op 'Testen' drukt.

Linkerspeaker MOOOOOI helder. O-) Rechterspeaker BLEEEHGGG :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Ik weet niet of je met de nieuwste drivers draait ?
In apparaatbeheer heb ik staan: Nvidia High Definition Audio, versie 1.2.24.0 datum 7-7-2011 (4x)
Realtek High Definition Audio, versie 6.0.1.6449 30-8-2011

Daarnaast heb ik in de systemtray 2 icoontjes voor geluid staan. De door jou bedoelde "mixer" en eentje van Realtek.

[ Voor 18% gewijzigd door Embryo1 op 21-10-2011 21:47 ]

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
Hoi massri92,
Heb het getest, de mijne werken prima, geen verschil.

Ik word echter knettergek van de usb 3.0 poorten. Een muis, mn drumcomputer, midi keyboard, harde schijf, toetsenbord, niks doet het er op. Doe ik een hdd erin, maakt ie het connect geluidje van windows, maar geen schijf in de verkenner. haal ik m er uit, zegt ie het station moet geformatteerd worden en ineens staat er een E schijf in mn verkenner die er niet fysiek is.

Update ik de drivers naar de versie op de driver cd, reboot, en pats, staan ze bij device manager weer op de oude (2.0.30.0) drivers. weet iemand hier raad mee, want ik begin zo langzamerhand mn geduld te verliezen met dit gedoe. heb 40 minuten gebeld met dell, niemand wist er wat vanaf :S

Tevens, als ik een hardwarescan doe via de dell tools, zegt íe dat de pci express root port 4 faalt (error WPE01-E59)

Google weet niks, dell weet niks, en ik weet na 1 dag deze laptop te hebben gebruikt 1000 keer minder!

kleine edit:
Als ik de drivers installeer (de nieuwe van de utilities disc) doet alles het,
zodra ik echter reboot rollt ie ze terug naar de oude en heb ik niks aan de poorten. iemand?

[ Voor 8% gewijzigd door Fuku-San op 21-10-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Laatst online: 21:13

Wirehub

Blaat

Fuku-San schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:19:
Hoi massri92,
Heb het getest, de mijne werken prima, geen verschil.

Ik word echter knettergek van de usb 3.0 poorten. Een muis, mn drumcomputer, midi keyboard, harde schijf, toetsenbord, niks doet het er op. Doe ik een hdd erin, maakt ie het connect geluidje van windows, maar geen schijf in de verkenner. haal ik m er uit, zegt ie het station moet geformatteerd worden en ineens staat er een E schijf in mn verkenner die er niet fysiek is.

Update ik de drivers naar de versie op de driver cd, reboot, en pats, staan ze bij device manager weer op de oude (2.0.30.0) drivers. weet iemand hier raad mee, want ik begin zo langzamerhand mn geduld te verliezen met dit gedoe. heb 40 minuten gebeld met dell, niemand wist er wat vanaf :S

Tevens, als ik een hardwarescan doe via de dell tools, zegt íe dat de pci express root port 4 faalt (error WPE01-E59)

Google weet niks, dell weet niks, en ik weet na 1 dag deze laptop te hebben gebruikt 1000 keer minder!

kleine edit:
Als ik de drivers installeer (de nieuwe van de utilities disc) doet alles het,
zodra ik echter reboot rollt ie ze terug naar de oude en heb ik niks aan de poorten. iemand?
die usb drivers zijn behoorlijk oud .. hier kan je nieuwe downloaden

http://station-drivers.com/page/renesas.htm (versie 2.1.27.0)

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
Wirehub schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:53:
[...]

die usb drivers zijn behoorlijk oud .. hier kan je nieuwe downloaden

http://station-drivers.com/page/renesas.htm (versie 2.1.27.0)
ik heb de nieuwste er op, maar ze rollen soms back na een reboot en dan zit ik weer op de oude. als ik het moederbord test krijg ik een fout melding, zoals hier: http://i53.tinypic.com/296dtw8.png%5B/IMG%5D

dit lijkt me een hardwarefout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

Embryo1 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:45:
Ik weet niet of je met de nieuwste drivers draait ?
In apparaatbeheer heb ik staan: Nvidia High Definition Audio, versie 1.2.24.0 datum 7-7-2011 (4x)
Realtek High Definition Audio, versie 6.0.1.6449 30-8-2011

Daarnaast heb ik in de systemtray 2 icoontjes voor geluid staan. De door jou bedoelde "mixer" en eentje van Realtek.
Ik heb de 6.0.1.6312 van Realtek. Heb deze gewoon van de Dell website. Driver genius werkte namelijk niet. :-(

De Nvidia drivers zijn hetzelfde.

Al denk ik dat het verschil tussen die drivers niet zo groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

Fuku-San schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:08:
[...]

ik heb de nieuwste er op, maar ze rollen soms back na een reboot en dan zit ik weer op de oude. als ik het moederbord test krijg ik een fout melding, zoals hier: http://i53.tinypic.com/296dtw8.png%5B/IMG%5D

dit lijkt me een hardwarefout?
Dat is kut.. :( Misschien Windows er even opnieuw opzetten.. en anders een monteur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is nu met de nieuwe procs de grafische kaart uit te zetten dus alleen gebruik te maken van de grafische mogelijkheden die op de proc zitten ? dat kon destijds niet met de vorige xps proc combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 04:25:
is nu met de nieuwe procs de grafische kaart uit te zetten dus alleen gebruik te maken van de grafische mogelijkheden die op de proc zitten ? dat kon destijds niet met de vorige xps proc combinatie.
De non-3D versie heeft Nvidia Optimus, waarbij de laptop kan willelen tussen de IGP en de dGPU. De 3D versie van de laptop heeft dit niet.

En over die Powercable dat los zit, bij mij zit hij er toch wel redelijk stevig in hoor ik kan hem wel enkele millimeters bewegen, maar hij gaat er heus niet uitvallen ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer bevestiging dat het xps 17 AG paneel troep is: (niet dat we dat nog niet wisten..)
http://forum.notebookrevi...ience-20.html#post8003209
The current CMO panel is JUNK and more actual owners have backed up that finding. I have documented it clearly in the L702x threads as well in the Precision M6600 threads. Because of so many complaints, Dell has stopped using the CMO panels in the business laptops and will only install the AUO, Samsung, or LG premium panels.

At any rate, I have seen only 2 people here in these forums talk up the CMO panels with these same over flated specs, which do not map out to reality.

Buy what you want, but beware. I have evaluated over a dozen L701/2x in addition to many other Dell notebook systems over this past year and at this time AU Optronics (B173HW01 v.4/v.5) and LG (LP173WF2) are the top dogs in the 17.3" class. Soon, some Samsung IPS panels will be released and things will become VERY nice ...although more expensive.

Scott-
En als je optimus wilt, zoals de persoon hierboven, en een goed scherm. Sla deze laptop over, of zet er zelf een scherm in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laptop nou 3 dagen en ik heb al 3 keer een blauw scherm gekregen met de melding driver irgl not less or equal! Hebben meer mensen hier last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:45:
Ik heb de laptop nou 3 dagen en ik heb al 3 keer een blauw scherm gekregen met de melding driver irgl not less or equal! Hebben meer mensen hier last van gehad?
Zo uit de doos ??? en dan al de blauwe schermen of heb je zelf wat aanpassingen gedaan ???
Uit de doos dan zit er wezenlijk iets niet goed en zal de monteur langs moeten komen of... je doet een clean install.

[ Voor 14% gewijzigd door Embryo1 op 22-10-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee het enigste wat ik heb gedaan is een nvidea driver gedownload! Ik zal het eens in de gaten houden.. Clean install wou ik nog mee wachten tot ik een ssd schijf heb maar als het niet anders is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff, er zijn veel onduidelijkheden op dit forum mbt het plaatsen van extra geheugen in de xps 17.
Ik heb er deze week een besteld, met 3D scherm. Zodoende moeten er dus 4 beschikbare geheugensloten inzitten. standaard heeft Dell daar 2x2G in zitten.
Nu vraag ik me af: ik wil 'm meteen upgraden met een SSD drive (crucial M4 128G) in de 2e slave. Meteen wil ik dan ook geheugen erbij aanschaffen.
Wat is nu de beste optie? gewoon 2X 4G aanschaffen en deze gewoonweg erbij "prikken"zodat ik op 12G kom te zitten of moet ik de 2X2G eruit halen omdat de geheugensimms niet even groot zijn?
En verder: is het van belang waar je de 4G insteekt? boven of onder, links of rechts?
Weet iemand de beste configuratie? Ben er erg benieuwd naar.
Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 15:55
Wat betreft het geheugen: gewoon er bij prikken.
Dan hoeft je je ook geen zorgen te maken waar je ze in stopt; gewoon afvullen.

Even ter verduidelijking: de geheugenmodules kunnen werken in Dual Channel opstelling, wanneer beide banken (links en rechts, niet onder en boven) identieke geheugenmodules bevatten. Als je dus zorgt dat de banken links en rechts op een zelfde manier gevuld zijn met identieke modules moet dat goed gaan.
Dus:
Links 2gb onder + 4gb boven <=> Rechts 2gb onder + 4gb boven of
Links 4gb onder + 2gb boven <=> Rechts 4gb onder + 2gb boven

[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 23-10-2011 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:25:
Meer bevestiging dat het xps 17 AG paneel troep is: (niet dat we dat nog niet wisten..)
http://forum.notebookrevi...ience-20.html#post8003209

[...]

En als je optimus wilt, zoals de persoon hierboven, en een goed scherm. Sla deze laptop over, of zet er zelf een scherm in.
welke is het AG scherm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat scherm wat 105 euro extra kost getiteld '17.3 FHD WLED AG (1920x1080)'. Dat is de hoofdreden dat ik altijd ten zeerste aanraad het 3D scherm te nemen, ookal vind ik dat een nutteloze grimick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 01:17:
Dat scherm wat 105 euro extra kost getiteld '17.3 FHD WLED AG (1920x1080)'. Dat is de hoofdreden dat ik altijd ten zeerste aanraad het 3D scherm te nemen, ookal vind ik dat een nutteloze grimick.
enige reden die ik heb voor het 3d scherm. hele 3 d zal ik nooit gebruiken.
zit nu te kijken naar de nieuwe setjes met de nieuwe procs. had gehoopt dat je nu de hoofd grafische kaart zou kunnen uitzetten maar dat is nog steds niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:20:
pff, er zijn veel onduidelijkheden op dit forum mbt het plaatsen van extra geheugen in de xps 17.
Ik heb er deze week een besteld, met 3D scherm. Zodoende moeten er dus 4 beschikbare geheugensloten inzitten. standaard heeft Dell daar 2x2G in zitten.
Nu vraag ik me af: ik wil 'm meteen upgraden met een SSD drive (crucial M4 128G) in de 2e slave. Meteen wil ik dan ook geheugen erbij aanschaffen.
Wat is nu de beste optie? gewoon 2X 4G aanschaffen en deze gewoonweg erbij "prikken"zodat ik op 12G kom te zitten of moet ik de 2X2G eruit halen omdat de geheugensimms niet even groot zijn?
En verder: is het van belang waar je de 4G insteekt? boven of onder, links of rechts?
Weet iemand de beste configuratie? Ben er erg benieuwd naar.
Alvast bedankt!!
Als je toch gaat uitgeven, koop twee identieke setjes van 2x 4GB. Zit je altijd goed. Op het totaal maken die paar tientjes ook niet meer uit. :) Eerste wat ik gedaan heb is de HDD wisselen met een SSD en de aanwezige 4gb (in 2x 2GB) geruild met 4x 4GB. :)
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 01:40:
[...]

enige reden die ik heb voor het 3d scherm. hele 3 d zal ik nooit gebruiken.
zit nu te kijken naar de nieuwe setjes met de nieuwe procs. had gehoopt dat je nu de hoofd grafische kaart zou kunnen uitzetten maar dat is nog steds niet mogelijk.
3D is inderdaad redelijk overbodig maar het zit er nou eenmaal op dus ik heb wel eens een game in 3D gedaan en dat is wel grappig om te zien. Het is meer een 'gewoon omdat het kan' feature dan iets wat ik MOEST hebben. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door zeef op 23-10-2011 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
Voor mensen die ervaringen zoeken, hier een late night korte `review` nu ik de laptop voor alles heb gebruikt waar ik hem voor heb aangeschaft, en alle kinderziektes genezen zijn. Het gaat hier om de 2760qm-6g ddr3- gt555m 3d versie.

(Dit stukje schrijf ik trouwens omdat ik voor,tijdens en na mijn bestelling vaak op dit topic terechtkwam om info over de laptop te zoeken om zeker te weten of ik een goede keuze had gemaakt met de xps serie! goeie zaak dus voor tweakers, jullie hebben er 1 nieuw lid bij :) )

* schraapt keel*

Na een lange tijd van een strictly desktop gebruiker te zijn geweest werd het toch tijd voor een laptop, om draagbaar mn beroep/studie/hobby als muziekproducer en grafisch ontwerper voort te kunnen zetten. Ik wou bewust geen macbook, vanwege het prijsverschil en de werkwijze van het bedrijf, dus kwam ik al snel bij asus, dell of hp uit. XPS is het geworden, omdat ik de asus niet uitgesproken genoeg vond qua design (evenals BTO en XNB, waar ik ook serieus naar aan het kijken was), en de HP net iets te duur was. en beats by dre niet echt "mijn merk" is, voor zover ik aan dat soort praktijken doe .

Ik zal het kort proberen te houden, we gaan al flink wat regels merk ik:)

CONS
  • - de AC adapter plug heeft een kleine speling (1-3mm) wanneer aangesloten op de laptop
  • - de usb 3.0 poort controller vereist wellicht een nieuwere driver om correct te functioneren (in mijn geval wel, de standaard drivers werkten niet, en niets gaf dit aan)
  • - de afwerking van de backlit toetsen is okay, maar het oogt wat rommelig omdat het chiclet design van de toetsen dusdanig is dat je de brackets ziet, en deze dus ook verlicht zijn
  • - twijfelachtig zwoele temperaturen tijdens het gamen, dus perslucht en stofzuiger paraat om de boel schoon te houden
  • - de linkerspeaker is ergonomisch een foutje. mn linkerhand ligt er constant bovenop.
  • -Het fan en hdd geluid dat uit de laptop komt is soms een tikkeltje luid. (maar niets buitengewoon storend)
  • -Arrow toetsen zijn zo groot als een sportlife kauwgompje, te klein voor mij (en ik heb bij lange naar geen worstenvingertjes, )
PRO'S
  • -het scherm (ik heb de 3d) is absoluut verbluffend. Scherp als een eetlepel sambal en helder als den (helder)
  • -het geluid is superb voor een laptop. als je je linkerhand maar in de gaten houdt, die ligt snel op de speaker
  • -de behuizing voelt robuust aan, de vormgeving van het apparaat oogt prettig. er zijn mooiere, maar vooral veel minder mooie laptops te koop. voor deze prijsklasse is alleen de HP een concurrent.
  • -Ontwerpen/editen gaat erg fijn, premiere, zbrush, photoshop, illustrator; alles gaat zeer vloeiend en het scherm maakt het een genot om op te werken
  • -Audio editing werkt als een trein dankzij de 4 usb poorten. in mijn geval FL studio en een hele trits vst's en usb /midi apparaten, het is een portable studio in een handomdraai
  • -Games die ik getest heb (fallout new vegas, PES 2012, doom 3, world in conflict, red alert 1 ( :) ) liepen als een trein, al moet je fallout op ultra wel in 1600x900 spelen of lager, voor 3d moet je in gaan leveren op AA en medium settings accepteren is mijn prognose, heb nog geen 3d bril.
  • -Mousepad is lekker groot, multitouch maakt een muis net wat minder onmisbaar
  • -Alle poorten zitten aan de achterkant van de laptop, en zijn mooi in de case geintegreerd
CONCLUSIE

Het is niet die macbook pro waarmee je in een willekeurige coffee company zo mooi integreert in het meubilair, het is meer dan dat. De XPS 17 is zelf meubilair met zijn 3,7 kilo; een dikke knaap is het zonder twijfel. Maar, dikke mensen zijn gezellige mensen, en dit is een zeer gezellig schootbovenkantje (laptop?).

In zijn logge lijf, wat soms doordrenkt is van zweet na een lange sessie schreeuwen en rennen/renderen, zit een hart van goud, en al snel omarm je zijn tekortkomingen als mens. het is niet altijd makkelijk om de dikste van de klas te zijn, niet iedereen wil hem mee, want hij is zo zwaar, niet iedereen wil met hem spelen, want dan gaat 'ie zo hijgen, en niet iedereen wil naar tegen m' praten, want hij is aan een oor doof (linkerspeaker, juist).
>>
Genoeg beeldspraak nu; Al met al een apparaat waarvan ik de tekortkomingen ruim gecompenseerd zie worden door de pluspunten. Robuust, snel, gelikt, maar een tikkeltje onstuimig.

9/10

bedankt voor het lezen, mocht dit in een apart topic moeten o.i.d, pm me even, ik ben een n00bje op tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:25
Tnx voor de review Fuku-San, mooi dat 'ie zo goed bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

Hahahaha Jasper. Je houdt wel van beeldspraak hè?

Ik heb btw ook even min USB drivers geüpgrade met de link van darkstone.

Nu wilt mijn laptop niet opstarten als mijn externe HD is ingeplugged. Dat wilde voorheen wel.

Nu ik dit zit te typen ben ik aan het denken over de volgorde van de bootsettings. Dus dat kijk ik nu even na.

Edit: Oh ja nog iets. Naar verluidt heb ik een '802.11 B/G/N' router van KPN (witte Experiabox). Echter behaal ik met mijn XPS 17 een maximale verbindingssnelheid van 54 Mbps (ook als ik naast de modem sta). Weet iemand hoe dit komt?

[ Voor 25% gewijzigd door Massri op 23-10-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
Massri92, dat met die externe hdd heb ik ook gehad! ook met mijn pc trouwens, maar in mijn geval lag het aan een virus dat ik binnen heb gehaald toen ik een van mijn favorete series op minder rechtmatige wijze heb binnengehaald. Eigen schuld dus in mijn geval, scan maar even goed je hdd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een fantastische info hier allemaal!!

Heb morgen mijn SSD binnen. Ga 'm uiteraard als opstartschijf inzetten. Wat is volgens jullie het handigste?
Het complete aangeleverde dell bestandssysteem als een image overzetten op de crucial 128SSD of gebruik maken van de (meebestelde) windows recovery DVD.
Of moet ik gewoon een gekraakte windows7 van de nieuwsgroepen binnenhalen en een clean install hiermee doen.
Het handigste lijkt mij een image maken van het originele systeem met norton ghost of zo en deze overzetten op de SSD alleen weet ik niet of ik de SSD dan niet nadelig beïnvloed mbt opzetten omdat er een image van een conventionele drive op komt te staan.
Als iemand info voor me heeft, graag,
alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstok
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-09-2019
De xps17 3d versie is 1 euro goedkoper geworden € 998,99!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
manstok schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:11:
De xps17 3d versie is 1 euro goedkoper geworden € 998,99!
1 eurocent eraf , kun je net de € 60,= niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kon je sowieso niet gebruiken, de 10% bon komt namelijk eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
Na de laptop te hebben beoordeeld is er toch nog 1 minpunt wat los van de laptop staat (deels):
De adapter! Kolere, wat wordt dat ding loeiend heet. ik heb veel meegemaakt, maar hier kan je een ei op bakken zo warm. heeft iedereen dit? (ik heb m er maar even uitgehaald tot ik zeker weet dat het safe is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 19:05
Nee ? De mijne word wel warm maar niet opvallend heet. Lijkt me niet normaal. Ik heb de 150W adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je gaat gamen wordt hij erg heet heb ik gehoord, ja. Dat vind ik niet erg, behalve apple is er geen enkel merk wat zulke kleine adapters mee levert. Die zijn logischerwijs minder efficiënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
opzich vind ik het ook niet erg, als ik maar weet dat het veilig is. ik kan de adapter wel oppakken, maar het zit wel tegen het randje aan! maar goed, mijn sega en snes adapters kunnen ook flink stomen, dus hopelijk valt het allemaal wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

Btw, dat opstartprobleem na het updaten van de 3.0 drivers heb ik niet meer. Het was maar éénmalig. :-)

Het voelt trouwens wel kut, dat mijn speaker/geluidsprobleem niet is opgelost en ik nu met 2 refurbished onderdelen zit in mijn laptop. Met mijn vorige moederbord en geluids-chip was dus niks mis mee. Wat is jullie ervaringen met refurbished onderdelen? Moet ik niet zeuren? :P

[ Voor 57% gewijzigd door Massri op 24-10-2011 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Massri92 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 00:47:
Btw, dat opstartprobleem na het updaten van de 3.0 drivers heb ik niet meer. Het was maar éénmalig. :-)

Het voelt trouwens wel kut, dat mijn speaker/geluidsprobleem niet is opgelost en ik nu met 2 refurbished onderdelen zit in mijn laptop. Met mijn vorige moederbord en geluids-chip was dus niks mis mee. Wat is jullie ervaringen met refurbished onderdelen? Moet ik niet zeuren? :P
Refurbished is/kan net zo goed zijn als nieuwe onderdelen.
Moet je ff denken....

Je mainboard en geluidschip zijn dus nu terug gegaan naar Dell, maar daar was dus niks mee aan de hand.
Dat spul gaat nogmaals een testkanaal in en wordt "grondig" gechecked op mogelijke defecten.
Zo niet, dan komt het als "refurbished" op de plank te liggen voor monteurs.

Je kunt het zo zien: Het is naast dat het in de fabriek is gechecked direct na productie, nogmaals getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Net nog even een backlit Keyboard besteld.
(mail sturen naar CER_TS_CONS_Notebook@dell.com dat je een backlit keyboard wilt bestellen)
(ze hebben alleen US international versies)
Is €44,04.
En met de instructies van dit filmpje (10 minuten in 1080p) kan het niet mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
toxict schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:00:
Net nog even een backlit Keyboard besteld.
(mail sturen naar CER_TS_CONS_Notebook@dell.com dat je een backlit keyboard wilt bestellen)
(ze hebben alleen US international versies)
Is €44,04.
En met de instructies van dit filmpje (10 minuten in 1080p) kan het niet mis.

[video]
Voor het loshalen van palmrest heb ik een andere tutorial gevonden, die mij gemakkelijker lijkt: http://xps17.wmhost.nl/mediawiki/index.php/Keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

toxict schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:24:
[...]

Refurbished is/kan net zo goed zijn als nieuwe onderdelen.
Moet je ff denken....

Je mainboard en geluidschip zijn dus nu terug gegaan naar Dell, maar daar was dus niks mee aan de hand.
Dat spul gaat nogmaals een testkanaal in en wordt "grondig" gechecked op mogelijke defecten.
Zo niet, dan komt het als "refurbished" op de plank te liggen voor monteurs.

Je kunt het zo zien: Het is naast dat het in de fabriek is gechecked direct na productie, nogmaals getest.
Oké! : :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
Hee tweakerz!

Ik heb een raar, en voor mij compleet nieuw probleem met mijn xps 17.
als ik thuis ben werkt mijn laptop perfect! geen problemen niets,

zodra ik op school ben loopt mijn laptop elke 30 minuten vast. ik had het idee dat dit met het netwerk te maken had wat wij op school hebben, dus ik mijn netwerkkaart uitgezet, en voila, geen vastlopers. nu heb ik al geprobeerd mijn netwerkkaart driver geupdate maar dit mocht niet baten.

wat kan dit zijn? voorheen deed mijn laptop het wel gewoon op school, dit verschijnsel doet zich sinds 1-2 weken voor. en naar mate de 2 weken langer worden gebeurd het steeds vaker.

dus tweakers, ik ben echt clueless. en google haalt ook niets uit want "laptop werk thuis, maar op school niet" is niet echt een lekkere zoekvraag

Groetjes en alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

jessy100 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:56:
Hee tweakerz!

Ik heb een raar, en voor mij compleet nieuw probleem met mijn xps 17.
als ik thuis ben werkt mijn laptop perfect! geen problemen niets,

zodra ik op school ben loopt mijn laptop elke 30 minuten vast. ik had het idee dat dit met het netwerk te maken had wat wij op school hebben, dus ik mijn netwerkkaart uitgezet, en voila, geen vastlopers. nu heb ik al geprobeerd mijn netwerkkaart driver geupdate maar dit mocht niet baten.

wat kan dit zijn? voorheen deed mijn laptop het wel gewoon op school, dit verschijnsel doet zich sinds 1-2 weken voor. en naar mate de 2 weken langer worden gebeurd het steeds vaker.

dus tweakers, ik ben echt clueless. en google haalt ook niets uit want "laptop werk thuis, maar op school niet" is niet echt een lekkere zoekvraag

Groetjes en alvast bedankt!
Zit je toevallig op de NHL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die de SSD heeft geinstalleerd..welke opstart tijden hebben jullie nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Laatst online: 16-09 08:51
18 sec

en ik heb een redelijk langzama SSD, OCZ Vertex Plus.

Daarbij zijn mijn ander laadtijden ook gehalveerd. Mappen laden bij games, opstarten van apps etc.

[ Voor 127% gewijzigd door Jwlb op 25-10-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
Massri92 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:51:
[...]

Zit je toevallig op de NHL?
Nope, ICTacademie utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

Oh oké, bij de NHL hadden we dit probleem ook, alleen dit kwam dan doordat je geen (juist) profiel had geïnstalleerd.

Mijn speakers van m'n XPS 17 zijn vervangen en het probleem met de rechterspeaker is verholpen!! :-D Het was dus niet nodig geweest om de moederbord en geluidschip/ethernetkaart te vervangen. De 2e speakers die de monteur heeft gemonteerd waren blijkbaar ook DOA.
Pagina: 1 ... 29 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.