Vandaag had ik via Windows tools zo'n System Restore gedaan (die oude instellingen terugzet, maar niks met je bestanden enzo doet). Komt omdat ik niet helemaal zeker was over wat software dat ik had gedownload. Maar goed, toen ik dat had gedaan deed een gedeelte van McAfee het niet meer. Net dus via de Amerikaanse McAfee site via chat contact gemaakt met een medewerker daar (24/7 beschikbaar, echt top) en die hielp me dus perfect. Ze tikken snel (en het zijn geen computers nee, echte personen) en komen niet met standaard antwoorden. Ze vragen om een paar gegevens van je computer en dit kan je dan zelf intikken, maar je kan het ook gewoon opsturen via de chat zelf (het haalt automatisch de gegevens van je PC op als je daar toestemming voor geeft). Na twee minuten wist hij nog steeds niet precies waarom het niet werkte, en toen vroeg hij of hij op afstand me PC mocht besturen (je kan dit helemaal weigeren), of je desktop mag zien.
Persoonlijk had ik daar geen problemen mee dus zei ik ja. En hij keek letterlijk minder dan 1 minuut rond, verifieerde wat dingen op z'n eigen PC en toen fixte hij het probleem. Het hele gebeuren duurde nog geen 5 minuten (tussen het begin van de chat, en de oplossing van het probleem).
Er was maar 1 moment dat ik dacht "ah nee, dit wordt weer zo'n irritante helpdesk" en dat was op het moment dat hij mijn telefoonnummer vroeg verificatie. Vragen ze schijnbaar om, omdat ze geen illegale gebruikers van McAfee willen helpen. Ik zei dat McAfee gratis geleverd zat bij de PC en dat ik geen telefoonnummer had hoeven invullen, en toen was het prima. Hij vroeg er verder ook niet meer om. Echt top.
Als iemand hier dus ook McAfee gratis bij z'n systeem had, en ooit problemen heeft. Gewoon gebruiker maken van McAfee help center en/of chat.
cervantezz schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 20:06:
Ik heb sinds ongeveer een maand een XPS17 in huis en nu heb ik sinds kort problemen om op het wifi netwerk te komen. Ik heb thuis 2 netwerken en beide worden wel herkent (met 4-5 streepjes signaal), maar als ik wil connecten dan lukt dit niet. Andere apparaten kunnen wel gewoon verbinding maken met ditzelfde netwerk, dus aan de router ligt het niet. Het vreemde is dat als ik in de kamer ben waar de routers staan ik wel af en toen verbinding krijg.
Ik ben geen expert, maar ik heb al het een en ander geprobeerd. Allereerst de nieuwste drivers van de Dell site gehaald. Vervolgens de Dell Diagnostics test gedraaid, hier kwamen geen problemen uit. Toen dit dus ook niet hielp heb ik de helpdesk gebeld. Hier werd ik ook niet veel wijzer van, er werd me aangeraden om het in veilige modus met netwerkondersteuning te proberen maar hierbij bleef ik hetzelfde probleem houden. Er werd me ook nog aangeraden om met mijn internetprovider te bellen over de instellingen, maar aan de provider of de router ligt het mijnsinziens niet omdat alle andere apparaten wel werken. Als laatste optie raadde hij me aan Windows opnieuw te installeren, na een gesprek van 3-5 minuten (!!).
Ik heb het gevoel dat het ergens een software instelling is waardoor de boel blokkeert. Heeft iemand hier toevallig dezelfde ervaring gehad en een oplossing voor dit probleem? Ik zag wel in dit topic al eerdere posts over wifi problemen, maar dit probleem kwam ik nog niet tegen.
Voor de volledigheid, mijn netwerkkaart is een Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
Dit had ik ook met een andere, oudere Dell laptop na ongeveer 3 a 4 jaar. Ik heb zelf nooit achterhaald wat het echte probleem was, maar nadat ik bijna alle programma's had verwijderd (kon geen recovery/herstel doen van CD omdat DVD-speler kapot was en ik geen CD had), deed hij het opeens weer. Ik zou dus kijken naar welke programma's je hebt geinstalleerd vanaf wanneer het probleem zich voordeed.