Toon posts:

[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 34 Laatste
Acties:
  • 171.318 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
hmm dus eigenlijk komt het er op neer dat praktisch gezien het enigste wat er verschillend is het feit dat het geen 3d heeft ?

Klinkt nou niet echt bijzonder selling point... :)
Behalve als er ook een prijs verschil in gaat zitten.

*wow de usa dell site is nog onduidelijker als de nl dell site.... :F *
http://forum.notebookrevi...ex-3-ssd.html#post7405176
en
http://www.ocztechnologyf...amp;viewfull=1#post625022
Your links are broken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teutates schreef op maandag 02 mei 2011 @ 11:37:
[...]

hmm dus eigenlijk komt het er op neer dat praktisch gezien het enigste wat er verschillend is het feit dat het geen 3d heeft ?
Nee. Het matte scherm heeft een lagere helderheid (300 vs 400cd/m), het contrast is nog onbekend, zoals je een paar posts omhoog kan lezen.

Het matte scherm heeft overigens een meerprijs van $100, het 3D scherm heeft in nederland een meerprijs van in totaal €250.

Een mat scherm is heel handig als je in een ruimte met spots zit, maar veel minder als je buiten zit. Dan kan je beter het glossy paneel pakken met de hogere helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:35
Een mat scherm is heel handig als je in een ruimte met spots zit, maar veel minder als je buiten zit. Dan kan je beter het glossy paneel pakken met de hogere helderheid.
huh? matte is volgens mij beter voor buiten.. ik kan echt niet buiten (wanneer het echt zonnig is) zitten met mijn XPS 17 FHD 3D scherm. Enige wat ik dan echt zie, is me zelf..

Volgens mij is dit nu net het voordeel van matte dat je je zelf niet ziet (of dat moet je graag willen ;) )

Het is wel zo dat je het 3D scherm flink op kunt voeren kwa helderheid, puur omdat het 3D is en met shutter brillen je al een enorme hoeveelheid licht kwijt bent voordat het je ogen raakt (quotes gezien waar maar 20 cd/m van de 200 cd/m overblijft!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joco schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:02:
Enige wat ik dan echt zie, is me zelf..
Juist, maar met een mat scherm zie je enkel een waas op de plek waar je zit, je kan dus alsnog niet lezen wat er op je scherm staat ;)
Het is wel zo dat je het 3D scherm flink op kunt voeren kwa helderheid, puur omdat het 3D is en met shutter brillen je al een enorme hoeveelheid licht kwijt bent voordat het je ogen raakt (quotes gezien waar maar 20 cd/m van de 200 cd/m overblijft!)
Je bent de helft kwijt. Slechts de helft van het licht komt bij je ogen (een frame links, een frame rechts).

Die 20% heeft waarschijnlijk betrekking op iets anders, als je een backlit van 1000cd/m hebt en je jaagt dat door een 3-subpixel-layout heen blijft er nog maar 333cd/m over, en daar komt de inefficiëntie van de LEDjes nog eens bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 22:49:
[...]

De volgende persoon beweert dat het matte scherm verwaarloosbaar slechter is...
http://forum.notebookrevi...rience-5.html#post7442497

En, dit dus het verschil tussen een scherm met 72% gamut en een scherm met ~50-60% gamut:
[afbeelding]

Als ik deze foto bekijk lijkt het contrast niet onder te doen, blijkbaar was persoon #1 toch wat haastig met het trekken van conclusies.
Ha! mijn trouwe oude Inspiron 6000 aan de rechterkant op de foto :) Prachig apparaat was dat, en hij vertikte het om dood te gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtig? Ik vind hem lelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 13:27:
DDR3 SODIMM 1333mhz, 1066mhz werkt ook maar is marginaal trager (voor de prijs hoef je het niet te laten). Zorg wel dat je 2 identieke sticks erin steekt.
Wie weet welk merk geheugen er standaard in dell zit ? wil vast geheugen bij bestellen maar weet niet welk merk hun gebruiken (ander merk met een dell sticker er op denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Die 20% heeft waarschijnlijk betrekking op iets anders, als je een backlit van 1000cd/m hebt en je jaagt dat door een 3-subpixel-layout heen blijft er nog maar 333cd/m over, en daar komt de inefficiëntie van de LEDjes nog eens bij.
de duitse C't heeft in de laatste maar uitgaves heel veel over 3D en zij hebben het toch echt gemeten en er blijft veel minder over effectief dan 50%..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Woensdag ontvang ik mijn XPS 17 (besteld op 21 april, met Paasweekend en Koninginnedag er dus tussen) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabbie_86
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-10 15:26
Ik heb mijn XPS17 op 25 april besteld, en hij ligt momenteel bij de douane in Keulen. verwacht hem dus morgen of woensdag hier in huis! sneller dan verwacht, aangezien in eerste instantie een leverdatum van 12 mei stond vermeld.

Daarnaast wil ik ook wel eens weten welk merk reepjes in de Dell zitten, ik heb dezelfde plannen als eBoR.

Zodra ik hem heb ontvangen ga ik meteen even testen met een USB3.0 schijf of ik problemen heb met mijn USB3.0 poorten.

PVOutput 7900Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Er zit standaard hynin geheugen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-10 09:03
Weet iemand waarom privé kopen (incl btw) bij dell incl. bijna even duur is als zakelijk excl. btw? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:30
Sk0Ne schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:10:
[...]

Ha! mijn trouwe oude Inspiron 6000 aan de rechterkant op de foto :) Prachig apparaat was dat, en hij vertikte het om dood te gaan :P
't is een 9300, de 17" versie met 1920x1200px.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beejee0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik heb mijn Dell XPS l702 nu bijna 1 week en ben erg tevreden met de laptop.
Vooral de kwaliteit van het geluid en de grafische kracht is op zijn best.

Ik had echter wel enkele kleine problemen. Ik ben wel gestart met een verse windows 7 enterprise(niet de meegeleverde home premium).
1) Eerst en vooral had ik problemen met de numlock die niet automatisch aanstond bij het opstarten.
Dit kon ik echter snel oplossen na wat opzoekwerk.
2) De brightness kon ik aanpassen maar dat haalde niets uit. Pas wanneer ik pc opnieuw liet opstarten werden de wijzigingen actief. Dit was op te lossen door de nieuwte nvidia driver te downloaden.

Nu blijf ik nog met 1 probleem zitten.
Als ik mijn pc via hdmi aansluit op mijn tv (panasonic viera ongv. 3 jaar oud) en een andere tv (samsung) past het beeld niet helemaal op het scherm. Ik testte al de resoluties aan maar het maakte niets uit. Op mijn vorige pc lukte dit echter wel op beide tv's.
Ik kan via de nvidia-config de resolutie wel aanpassen zodat deze past in het scherm maar dan wordt het afbeelden van tekstbestanden erg moeilijk. Dit komt doordat ik dan met resoluties zit zoals 1938x1102.

Normaal heb ik de 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of hebben nog mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoooper schreef op maandag 02 mei 2011 @ 18:09:
Er zit standaard hynin geheugen in.
Bij mij zat er Nanya geheugen in ddr 3 1333

Dell gebruikt net als ander oems wat er op het moment in de aanbieding is

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20

Xeo

In ieder geval kan je altijd Dell Certified geheugen kopen bij Dell zelf. Dit kostte toen ik het kocht 50 euro per reepje van 4GB en is dus niet duur. Het voordeel dat je dan hebt is dat als er iets mis is, ze niet kunnen zeggen dat het aan het geheugen ligt.

Vandaag is trouwens een monteur van Dell ( nou ja Getronics ) langs geweest om mijn XPS17 te repareren. Ik had last van een laptop die niet startte met een 4GB reepje in het D-slot. Op dit moment staat mijn laptop mem test te draaien maar het ziet er naar uit dat het is opgelost. Wat me wel opviel is dat het oorspronkelijke moederbord revisie D was, en het nieuwe revisie E. Al met al ben ik blij dat het waarschijnlijk weer goed werkt.

Goede service van Dell :) ( ook al moet je dr een paar weken op wachten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabbie_86
Beejee0 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:10:
...

Als ik mijn pc via hdmi aansluit op mijn tv (panasonic viera ongv. 3 jaar oud) en een andere tv (samsung) past het beeld niet helemaal op het scherm. Ik testte al de resoluties aan maar het maakte niets uit. Op mijn vorige pc lukte dit echter wel op beide tv's.
Ik kan via de nvidia-config de resolutie wel aanpassen zodat deze past in het scherm maar dan wordt het afbeelden van tekstbestanden erg moeilijk. Dit komt doordat ik dan met resoluties zit zoals 1938x1102.

Is het niet zo dat je met deze laptop je Aspect op de TV moet aanpassen, in plaats van op je laptop? Dit kan verschillen per laptop/graka in je systeem.

PVOutput 7900Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beejee0
Cabbie_86 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:59:
[...]

Is het niet zo dat je met deze laptop je Aspect op de TV moet aanpassen, in plaats van op je laptop? Dit kan verschillen per laptop/graka in je systeem.
De ratio staat altijd op auto, maar zelfs als ik deze op 16:9 zet merk ik geen verschil.
Ook niet met de andere ratios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21
En wat ik vreesde is uitgekomen, mijn laptop wordt een gevalletje RMA. De USB 3.0 chipset van Renesas veroorzaakt wel degelijk problemen.

[ Voor 40% gewijzigd door Kapoen op 03-05-2011 15:23 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik ben op zoek naar meerdere personen die van plan zijn een XPS te kopen:

Door de zeer gunstige dollarkoers (www.valuta.nl) sinds tijden ben ik van plan om niet op de Nederlandse Dell-site een XPS order te plaatsen, maar via de Amerikaanse Dell-site. Hier is extra configuratie een stuk goedkoper en de laptop zelf ook al en dit wordt nog eens versterkt door de koers. Vanwege het feit dat Dell niet toelaat de bestelling naar buiten de US te verzenden, schakel in een tussenpersoon in: www.FromUS2EU.com, dit is een gerenommeerd bedrijf dat al meerdere keren op RTL is geweest. Zij willen ook een fee, maar dat wordt relatief goedkoper naarmate je met meerdere personen besteld. Ook in Amerika zijn er couponnen. Op de Dell XPS 17 krijg je 100 dollar extra korting en op de Dell XPS 15 en zo zijn er nu ook meerdere aanbiedingen zoals 2 jaar garantie i.p.v. 1, geheugenuitbreidingen etc. Dit scheelt een stuk met de Nederlandse site en daarom ben ik benieuwd of meerdere mensen met mij een bestelling willen plaatsen. Het hoeft overigens niet op korte termijn, zat eerder te denken binnen 2 tot 3,5 maand).

Als er meerdere mensen dit een goed plan vinden, laat het mij dan weten via: rtenbohmer@gmail.com of DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xeo schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:43:
In ieder geval kan je altijd Dell Certified geheugen kopen bij Dell zelf. Dit kostte toen ik het kocht 50 euro per reepje van 4GB en is dus niet duur. Het voordeel dat je dan hebt is dat als er iets mis is, ze niet kunnen zeggen dat het aan het geheugen ligt.

Vandaag is trouwens een monteur van Dell ( nou ja Getronics ) langs geweest om mijn XPS17 te repareren. Ik had last van een laptop die niet startte met een 4GB reepje in het D-slot. Op dit moment staat mijn laptop mem test te draaien maar het ziet er naar uit dat het is opgelost. Wat me wel opviel is dat het oorspronkelijke moederbord revisie D was, en het nieuwe revisie E. Al met al ben ik blij dat het waarschijnlijk weer goed werkt.

Goede service van Dell :) ( ook al moet je dr een paar weken op wachten )
Je koopt voor een ruime rond 70 euro 2 x 4 GB dus niet duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Laatst online: 21:20

Xeo

Tja voor de garantie dat het werkt en dat je het kan laten oplossen door Dell vind ik het niet duur. Verder is het helemaal niet duur als je het vergelijkt met de prijzen die Dell vraagt voor geheugen bij het assembleren van de laptop. Je zal vast wel in andere winkels het goedkoper kunnen krijgen, maar de vraag is wat er dan gebeurd bij problemen.

[ Voor 21% gewijzigd door Xeo op 03-05-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik volg de XPS 15 en XPS 17 draadjes omdat ze druk bezocht zijn en veel informatie bevatten over welke opties "go" of "no-go" zijn.
De enige optie die een soort pseudo standaard is bij al deze configs, is de "1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc [Inbegrepen in prijs]".
Iedereen die de specs van zijn bestelde (of te bestellen) systeem post, kiest hiervoor. Niemand bekritiseert of doet navraag hierover. Ondanks dat bij de standaard garantie duidelijk staat "REPARATIES BINNEN 10 WERKDAGEN".

Waarom wordt het risico van een RMA procedure van tot 10 werkdagen (2 weken) genomen ?
Is bijvoorbeeld 1 jaar on-site geen betere keuze ?

[ Voor 28% gewijzigd door NxCPU op 03-05-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
1 jaar onsite is wel een betere optie. maar alleen schandalig duur bij dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je de zakelijke variant nemen, daar zit 1 jaar on-site op, en op de duurdere modellen zelfs 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
Hoe word geheugen eigenlijk verzonden via de post of ups ? ivm met het opgeven van het verzend adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Een verzendadres moet je zoiezo opgeven om iets te kunnen ontvangen :P ik weet het niet zeker, maar ik denk via de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
ja. maar de post kan bij mij thuis maar anders moet ik mn ouders adres ofzo opgeven wie wel thuis zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
eBoR schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:50:
1 jaar onsite is wel een betere optie. maar alleen schandalig duur bij dell
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:52:
Dan moet je de zakelijke variant nemen, daar zit 1 jaar on-site op, en op de duurdere modellen zelfs 3 jaar.
Dat realiseer ik mij allemaal wel. Maar ik probeer er achter te komen wat de reden is om die procedure van tot 10 werkdagen te riskeren.
Of ik wat over het hoofd zie waardoor het niet nodig is.
(Immers, iedereen schijnt de keuze voor de standaard service te accepteren; normaal/goed te vinden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

NxCPU schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:47:
[...]

[...]

Dat realiseer ik mij allemaal wel. Maar ik probeer er achter te komen wat de reden is om die procedure van tot 10 werkdagen te riskeren.
Of ik wat over het hoofd zie waardoor het niet nodig is.
(Immers, iedereen schijnt de keuze voor de standaard service te accepteren; normaal/goed te vinden.)
Tja, die 10 werkdagen klinkt misschien lang maar anders wordt het erg duur. Daarnaast heb je eigenlijk zoiezo al 2 jaar garantie (alhoewel sommigen het hier niet mee eens zijn). www.consuwijzer.nl - staat alles fijn uitgelegd over garantie. En een Europese richtlijn IS een wet!

Edit:
Europese Wettelijke Garantie: http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode_in_Europa

Het enige wat je krijgt als je 'extra garantie bijkoopt' is extra service (zoals gratis telefonische ondersteuning bijvoorbeeld, of extra snelle reparatie).

[ Voor 20% gewijzigd door Uniciteit op 03-05-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm, ja natuurlijk, als er nu concurrenten waren die iets vergelijkbaars aanboden als de xps lijn was het een ander verhaal.

Daarbij is de garantie ook niet zo slecht, ik heb vaak genoeg gezien dat dell aan huis repareerde met de standaard garantie.
Squatjj schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:51:
[...]

Tja, die 10 werkdagen klinkt misschien lang maar anders wordt het erg duur. Daarnaast heb je eigenlijk zoiezo al 2 jaar garantie (alhoewel sommigen het hier niet mee eens zijn). www.consuwijzer.nl - staat alles fijn uitgelegd over garantie. En een Europese richtlijn IS wet!
Neen, de europese richtlijn is een minimum te voldoende eis voor de wetten in elk Europees land. In nederland is deze echter anders geïmplementeerd dan je zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:53:
Uhm, ja natuurlijk, als er nu concurrenten waren die iets vergelijkbaars aanboden als de xps lijn was het een ander verhaal.

Daarbij is de garantie ook niet zo slecht, ik heb vaak genoeg gezien dat dell aan huis repareerde met de standaard garantie.

[...]

Neen, de europese richtlijn is een minimum te voldoende eis voor de wetten in elk Europees land. In nederland is deze echter anders geïmplementeerd dan je zou verwachten.
Europese Richtlijnen zijn wetten met ruimte. Ik gaf al eerder het voorbeeld met het sigarettenpakje. Stel dat een Europese Richtlijn zegt dat 40% van zo'n pakje bedekt moet zijn met waarschuwingen, dan moet dat ook. Een land kan echter wel zeggen "Wij doen 50% ipv 40%" (maar niet 30% ipv 40%). Of "wij doen er ook nog een plaatje op".

In de Nederlandse wet staat geen precieze tijd aangegeven, maar heb je recht op een deugdelijk product. Hangt af van prijs, fabrikant, wat je ermee kan doen. XPS is duur, Dell is in het algemeen een goede fabrikant en een computer gebruiken veel mensen jaren. Dan kan je dus al uit gaan van 2 of zelfs 3 jaar garantie minimaal. Na 4 jaar heb je dus nog steeds recht op garantie, maar dan kan je niet verwachten dat Dell de gehele reparatie vergoed. Dan kan je bijvoorbeeld een gedeelte meebetalen.

Alles staat haarfijn uitgelegd op consuwijzer.nl

Zie ook: http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode_in_Europa
Vanuit dat artikel kan je ook direct verder naar het artikel over een deugdelijk product.

Ik garandeer je dat de informatie op consuwijzer.nl 100% klopt. Al was het maar omdat de volgende drie overheidsinstanties de site onderhouden: de Consumentenautoriteit, de NMa (Nederlandse Mededingingsautoriteit) en de OPTA (Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit).

[ Voor 7% gewijzigd door Uniciteit op 03-05-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Ik kneep nog een oogje toe ondanks dat inkoopacties eigenlijk niet zijn toegestaan (Inkoopacties niet toegestaan), maar ga dan alsjeblieft niet alles in 2 topics posten... Daar heeft niemand wat aan.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 20:54
Begin wel een beetje klaar te zijn met Dell, Kras op de laptop na uitpakken, subwoofer die het niet doet, USB 3 die niet werkt en de beloofde 4 geheugenslots zijn er maar 2.
Heb te kennen gegeven dat ik deze omgeruild wil hebben en niet aan een reparatie proces wil beginnen.
Omruilen "kan" niet, dat zit waarschijnlijk niet in hun RMA traject, je geld terug is geen probleem en dan kan je een nieuwe bestellen.

Dat is leuk maar ik had 10% en 90 euri korting op deze, als ik nu een nieuwe bestel krijg ik kak (naja, maar niet wat ik had)
Morgen maar afwachten of ze een nieuwe bestelling via de telefoon willen doen waar beide kortingen inzitten, desnoods zelf ingeklopt in de computer door een werknemer.
Vervelendst vind ik wel dat je niet gewoon gebeld wordt maar alles met 1 email per dag gaat, deze emails retour zijn altijd er karig en meestal niet een compleet antwoord op je vraag.

Kan ik ergens bij Dell dit laten escaleren of lul je dan tegen een andere prutser.
Ze willen wel meewerken, maar goede service kan ik het tot op heden nog niet vinden.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
ik heb 3 jaar onsite, Dat doe ik altijd bij al mijn dell laptops die ik de laatste 10+ jaar heb besteld.
Dat is trouwens 1 van de hoofd redenen dat ik bij dell bestel, ik kan het echt niet hebben dat ik mijn laptop een week of zelfs langer kwijt ben.. Het is mijn werk laptop dus het moet zo snel mogelijk weer up and running zijn.

Als het echt stuk is kan ik bijna gewoon een week verplicht vakantie op gaan nemen, dat is die 230 euro (op een systeem van 1700 euro) prima te doen, en kan al uit als er 1x in die 3 jaar iets zou gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 4 jaar on-site binnen 5 werkdagen, maar tot op heden heb ik dat alleen gebruikt om 2 defecte harde schijven te vervangen (via de post, nog wel, dat is sneller als tweaker :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NxCPU schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:15:
Waarom wordt het risico van een RMA procedure van tot 10 werkdagen (2 weken) genomen ?
Omdat ik de laptop wel een paar weken kan missen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bad Brains schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:27:
Begin wel een beetje klaar te zijn met Dell, Kras op de laptop na uitpakken, subwoofer die het niet doet, USB 3 die niet werkt en de beloofde 4 geheugenslots zijn er maar 2.
Heb te kennen gegeven dat ik deze omgeruild wil hebben en niet aan een reparatie proces wil beginnen.
Omruilen "kan" niet, dat zit waarschijnlijk niet in hun RMA traject, je geld terug is geen probleem en dan kan je een nieuwe bestellen.

Dat is leuk maar ik had 10% en 90 euri korting op deze, als ik nu een nieuwe bestel krijg ik kak (naja, maar niet wat ik had)
Morgen maar afwachten of ze een nieuwe bestelling via de telefoon willen doen waar beide kortingen inzitten, desnoods zelf ingeklopt in de computer door een werknemer.
Vervelendst vind ik wel dat je niet gewoon gebeld wordt maar alles met 1 email per dag gaat, deze emails retour zijn altijd er karig en meestal niet een compleet antwoord op je vraag.

Kan ik ergens bij Dell dit laten escaleren of lul je dan tegen een andere prutser.
Ze willen wel meewerken, maar goede service kan ik het tot op heden nog niet vinden.
same story here...

en ze houden je 3 weken aan het lijntje om vervolgens te zetten nee we doen niets zoek het maar uit goedendag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beejee0
Beejee0 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:10:
...

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heet overscan. De instelling zit ergens verstopt in het nvidia configuratiepaneel (of het intel paneel... ik weet het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beejee0
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 08:54:
Dat heet overscan. De instelling zit ergens verstopt in het nvidia configuratiepaneel (of het intel paneel... ik weet het niet)
Ga dit zeker vanavond eens testen erg bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Bedankt voor de reacties over de service.

Het lijkt mij dat ik toch niets over het hoofd gezien heb waardoor het niet echt nodig is. Bijvoorbeeld een rode draad dat Dell meestal toch binnen 2 dagen service verleend of zoiets en nog onsite ook, ondanks dat er niet voor onsite setvice is gekozen.
Maar het lijkt gewoon een voorkeurskeuze te zijn.

Omdat Dell mij blijft rond sturen tussen zakelijk en particulier, overwoog ik toe te geven en een XPS 17 i.p.v. een Precision M6600 te nemen, maar met 3 jaar NBD service komt een vergelijkbaar geconfigureerde XPS 17 wel heel gevaarlijk dichtbij de prijs van een M6600. Toch maar niet dus.

[ Voor 8% gewijzigd door NxCPU op 04-05-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabbie_86
Zojuist mijn XPS ontvangen, en na een grondige inspectie geen beschadigingen gevonden.
Nu hopen dat de USB3 geen problemen op gaat leveren (al heb ik nog geen USB3 devices). Het geluid moet ik ook nog even testen.

Hoe gaat het trouwens in zijn werk met Optimus, is mijn graka gt555m nu altijd actief of is dat alleen bij de systemen die niet-3D capable zijn?

PVOutput 7900Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 11:48

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Dat is alleen bij de non-3D systemen. Als je 3D capable scherm/videokaart hebt is Optimus uitgeschakeld en werkt het uberhaupt niet. Ook niet in 2D mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Komt vanwege het 120 Hz scherm. Heb 'm zelf inmiddels ook ontvangen en hij is echt mooi. Geluid is ook geweldig en heb al een stuk van een Blu-Ray film afgespeeld. Verder is-ie snellllllll!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beejee0
De fan gaat bovendien wel erg snel harder draaien.
Maarjah beter te snel dan te laat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Een update :) heb gekeken bij 3d model en niet 3d model (899 en 1099 euro)

3d scherm model ( en niet 3d model)
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR) [Inbegrepen in prijs]
Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs € 15,00 of € 1/maand1]
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs € 25,00 of € 1/maand1]
niet 3d scherm model
17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera [Inbegrepen in prijs]
17.3 FHD 3D WLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera [meerprijs € 235,00 of € 11/maand1]
17.3 HD+ with Multi-touch WLED TL (1600x900) 900p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera meerprijs € 0,00
17.3 FHD WLED AG (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera meerprijs € 0,00
Btw betwijfel of 0.00 euro meerprijs klopt :P dus als je kan zou het nu slim zijn om te doen :P ( zelfde situatie hadden we bij toetsenbord was ook eerst 0.00 voordat het 40 euro werdt ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door Teutates op 04-05-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Dat is wel een bizar goede aanbieding, ik zou niet wachten met bestellen tot ze die fout ontdekt hebben.

Ik ben erg tevreden over mijn 3D scherm, maar de accuduur is een stuk minder, en het glossy scherm reflecteert wel enorm. Het duurt altijd zo lang voordat dat op natuurlijke wijze minder wordt als je niet rookt. ;)

[ Voor 51% gewijzigd door guapper op 04-05-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Bad Brains schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:27:
Dus jij hebt ook last van USB 3 problemen? Per toeval ook randapparatuur die onwillekeurig uitschakelt? Ik heb net mijn RMA doos ontvangen, moest het probleem hierna niet zijn opgelost (wat best zou kunnen gezien de verhalen op de Engelse fora) vraag ik gewoon mijn geld terug.

Om Dell toch wat krediet te geven, het USB3 probleem wordt veroorzaakt door de chip van Renesas/NEC zelf. Andere laptopfabrikanten zullen evengoed tegen dit probleem oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
guapper schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:30:
Dat is wel een bizar goede aanbieding, ik zou niet wachten met bestellen tot ze die fout ontdekt hebben.

Ik ben erg tevreden over mijn 3D scherm, maar de accuduur is een stuk minder, en het glossy scherm reflecteert wel enorm. Het duurt altijd zo lang voordat dat op natuurlijke wijze minder wordt als je niet rookt. ;)
Hoe lang ga jij mee op één batterijlading als bij gemiddeld gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Die 0 euro extra voor een 1080p scherm is voor een 17.3 FHD WLED AG (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera meerprijs € 0,00 en de 3D kost: 17.3 FHD 3D WLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera [meerprijs € 235,00 of € 11/maand1.

Wat is het verschil tussen TrueLife en AG zoals in de bovenste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
RTB93 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:42:
Die 0 euro extra voor een 1080p scherm is voor een 17.3 FHD WLED AG (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera meerprijs € 0,00 en de 3D kost: 17.3 FHD 3D WLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera [meerprijs € 235,00 of € 11/maand1.

Wat is het verschil tussen TrueLife en AG zoals in de bovenste?
ag = anti glare dat is een matscherm

en truelife staat daar uitgelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Teutates schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:44:
[...]

ag = anti glare dat is een matscherm

en truelife staat daar uitgelegd
Ah oke, dus True-Life is beduidend beter dan het Anti-glare scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
RTB93 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:52:
[...]

Als je films kijkt in het donker wel.
Kleuren zijn iets helderder, maar je krijgt er ook gratis reflecties bij.

Over het algemeen genomen lijkt de anti-glare uitvoering mij een stuk praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Voordeel is dat je de True-Life schermen op een hogere helderheid kan zetten, wat weer fijn is in de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabbie_86
Het viel mij ook al op dat het scherm zeer helder is ten opzichte van mijn (bedrijfs) Latitude D830. Persoonlijk vind ik dit wel prettig. Maar ook andersom, het scherm kan ook heel donker worden gezet, voor gebruik s'avonds in de de woonkamer als je vriendin TV zit te kijken :) .

PVOutput 7900Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
[...]

Persoonlijk geen idee >_< volgens mij hebben ze allebei voordelen... en nadelen....

er is een pagina terug al een kleine disscusie overgeweest :) misschien dat je daar nog wat aan hebt..

(De eerste reactie was dat het scherm beduidend slechter was... maar later waren er andere die het iets minder helder vonden... )

Volgens mij is het een stukje smaak welke je beter vindt.
(ookal heeft ag nu voordeel dat hij tijdelijk gratis natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Zit er tussen de Nvidia 555 en de 540 veel verschil tussen de performance?
Kortom, is de 555 echt een stuk beter om bijvoorbeeld te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-10 09:03
Misschien een beetje een domme vraag, maar heb je die NVIDIA ® 3D Vision Active Shutter Glasses nodig bij het gebruik van de dat 3d (17.3 FHD 3D WLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera ) beeldscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
RTB93 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:32:
Zit er tussen de Nvidia 555 en de 540 veel verschil tussen de performance?
Kortom, is de 555 echt een stuk beter om bijvoorbeeld te gamen.
nee
(uitleg in andere reacties in dit topic en vorige)
Chedara schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:26:
Misschien een beetje een domme vraag, maar heb je die NVIDIA ® 3D Vision Active Shutter Glasses nodig bij het gebruik van de dat 3d (17.3 FHD 3D WLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera ) beeldscherm?
Om het 3d van het scherm tegebruiken heb je inderdaad een active shutter glas nodig :)
Maar je hebt ook wat goedkopere brillen die ook werken. ( van horen zeggen op het moment nog niet onderzocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
laptop is binnen in 8 dagen na order datum.

eerste indruk is goed, helder scherm, goed geluid, en lekker stil.

al met al een goede aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCIAL
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:28
Dell service is werkelijk niets op aan te merken :D Na 5 werkdagen reparatie was de laptop met nieuw toetsenbord alweer thuis. Ik heb geen idee waarom sommige tweakers hier zo'n moeite mee hebben, de xps helpdesk is naar mijn mening vriendelijk en deskundig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:30:
Zeg dat niet te snel, ik lees namelijk bijna alleen maar negatieve ervaaringen over dat scherm:
http://forum.notebookrevi...rience-7.html#post7457846

Het lijkt een gevalletje goedkoop scherm, in plaats van goed scherm zoals het 3D en B+RG scherm...
Ik snap overigens nog steeds niet waarom iedereen zo graag een mat scherm wil, ik vind het ondingen, op hoge resoluties is een mat scherm vaak een stuk slechter leesbaar.
Kapoen schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:38:
Om Dell toch wat krediet te geven, het USB3 probleem wordt veroorzaakt door de chip van Renesas/NEC zelf. Andere laptopfabrikanten zullen evengoed tegen dit probleem oplopen.
Dat klopt helemaal, ik lees bij elke fabrikant problemen met de USB3 chip.
[...]

Nee, true-life is simpelweg anders. Welke het beste is hangt af van je persoonlijke voorkeur.
Echter, dell heeft er (blijkbaar) voor gekozen een bijzonder goedkoop anti-glare scherm te gebruiken, als dat klopt is het glansscherm een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Probleem opgelost, heb alle drivers van Dell verwijderd en opnieuw geinstalleerd, nu werkt het weer.

Wat heb ik verkeerd gedaan, sinds ik de Dell Software geinstalleerd heb, werk mijn energie schema niet meer, schermbeveiliging werkt ook niet meer.

Geinstalleerd: Nvida-270.61-+ wat erbij hoort, nieuwste usb 3.0 driver, ethernetkaart, Intel Turbo boost, Intel HD stuurprogamma voor afbeeldingen, Synaptics.

2e generatie Intel® Core™ i5-2410M Processor 2,30 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
1GB NVIDIA® GeForce® GT 550M Graphics Card
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]

p.s. ben deze laptop voor een vriend aan het installeren.

[ Voor 8% gewijzigd door brommer1 op 05-05-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Darkstone schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:03

Zeg dat niet te snel, ik lees namelijk bijna alleen maar negatieve ervaaringen over dat scherm:
http://forum.notebookrevi...rience-7.html#post7457846

Het lijkt een gevalletje goedkoop scherm, in plaats van goed scherm zoals het 3D en B+RG scherm...
Ik snap overigens nog steeds niet waarom iedereen zo graag een mat scherm wil, ik vind het ondingen, op hoge resoluties is een mat scherm vaak een stuk slechter leesbaar.
hmmm heb alle comments gelezen :P
En het zijn gemengde reactie's ... sommige vinden het goed/geweldig andere gewoon slecht... >_<
Het is een nieuwe optie :P en dat moet je vergelijken met de andere configuratie
Darkstone schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:03
Nee, true-life is simpelweg anders. Welke het beste is hangt af van je persoonlijke voorkeur.
Echter, dell heeft er (blijkbaar) voor gekozen een bijzonder goedkoop anti-glare scherm te gebruiken, als dat klopt is het glansscherm een stuk beter.
Tot dat je ze allebei voor je hebt.... kan je eigenlijk niet oordelen.... alleen dat is nogal een dure grap :+

Ik heb op het moment nog het geld niet dus ik mag nog eventjes door twijfelen :P

deze "fout/aanbieding" zorgt er iniedergeval voor dat we binnenkort wat tweakers reacties hebben O-)
Dus hebben we misschien wat meer duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teutates schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:41:
En het zijn gemengde reactie's ... sommige vinden het goed/geweldig andere gewoon slecht... >_<
Nee, maar als ik lees dat veel mensen hun el-chepo 768p glansscherm al goed vinden ga ik bij dit soort reacties direct in de verdediging, er moet echt een fatsoenlijke review komen om mij nog te overtuigen dat het geen brak scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Vraag: moet je Intel Huron River (HM67) en Intel Management Engine Interface installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:43:
[...]

Nee, maar als ik lees dat veel mensen hun el-chepo 768p glansscherm al goed vinden ga ik bij dit soort reacties direct in de verdediging
Dat is het punt van gewenning :9
Mijn laptop scherm wat ik nu heb is ook "oke" ( 15,4" acer crystalbrite lcd )
op mijn stage heb ik een veel beter scherm maar zie/herinner ik het verschil niet echt.
Sluit ik er mijn 2de hands 17" beeldscherm(Iiyama PLE 435S) aan op mijn laptop zie ik opeens hoe "lelijk" de kleuren zijn van mijn laptop en zie ik hoe veel helderder de kleuren zijn op die andere beeldscherm..

(was bovendien wel een bevalling om die kleuren goed te krijgen aangezien er eerst een groene waas over die beeldscherm heen zat maar dat is eigenlijk onnodige info :X )

[ Voor 3% gewijzigd door Teutates op 05-05-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen wat het precies is dat Dell aan software op de laptop heeft gezet?
Hoe storend is deze software, en waarom?
En krijg ik bij deze laptop de mogelijkheid om een clean install uit te voeren, of heb ik daarvoor een code van microsoft nodig die ik dan nog moet kopen?

Alvast hartelijk bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:56

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan de activatie-gegevens uitlezen en opslaan via ABR-Tool (werkt ook op windows 7 alhoewel het oorspronkelijk voor Vista geschreven is). Na een clean install (bijvoorbeeld via een msdn iso met sp1 ingebouwd) moet je daar weer die tool runnen met admin rechten en dan is je windows weer geactiveerd.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaagisdenaam schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:55:
Kan iemand mij vertellen wat het precies is dat Dell aan software op de laptop heeft gezet?
Hoe storend is deze software, en waarom?
En krijg ik bij deze laptop de mogelijkheid om een clean install uit te voeren, of heb ik daarvoor een code van microsoft nodig die ik dan nog moet kopen?

Alvast hartelijk bedankt
Ik vond het behoorlijk storend. Vooral dat je bij het eerste keer aanzetten van de laptop meteen al geconfronteerd wordt met allerlei vragen waarvan je geen idee hebt wat het precies doet.

Code voor de clean install staat aan de onderkant van de laptop. Maar als je de DVD van Dell gebruikt (die je los erbij moet bestellen) dan heb je die code helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Bedankt voor de antwoorden.

Als ik het goed begrijp kan ik met die code die onder op de laptop staat dus gewoon zolang ik de laptop gebruik een verse windows er op blijven zetten, als de pc erg traag wordt of ik heb een virus of zo?
Ik heb de laptop nog niet, maar ik geloof dat ik de Dell DVD niet heb besteld. Volstaat een Windows 7 'exemplaar' van het internet dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Ik dank jullie wel, ben nooit zo'n held met dit soort dingen :)

Als iemand nog kan vertellen wat voor rommel de Dell software bevat, ben ik weer helemaal gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewone rommel, net zoals elke fabrikant behalve apple, het schijnt.

Het verbaast me opeens helemaal niets dat apple opeens zo populair is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Dell Datasafe local backup
Dell datasafe local backup - support software
dell datasafe online
dell getting started guide
dell musicstage
dell photostage
dell stage
dell support center
dell videostage
dell webcam central
Roxio creator starter
quickset
en Cyberlink (toch iets nuttig)

Ik ga nog een clean install doen na ik mijn SSD installeer na de examens :) dus ik heb me nog niet echt verdiept in wat allemaal weg mag, maar volgensmij alles behalve quickset & cyberlink
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:40:

Ja, meer betalen voor minder en er nog mee wegkomen ook, ze doen het toch maar :*)

[ Voor 26% gewijzigd door Sk0Ne op 06-05-2011 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Sk0Ne schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:43:
Dell Datasafe local backup
Dell datasafe local backup - support software
dell datasafe online
dell getting started guide
dell musicstage
dell photostage
dell stage
dell support center
dell videostage
dell webcam central
Roxio creator starter
quickset
en Cyberlink (toch iets nuttig)
Vervang Dell voor Apple en je krijgt dezelfde rotzooi, alhoewel Apple software wel een stuk beter en gebruikers vriendelijker is.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Raar dat ik niets gemerkt heb van die software overhead bij het aanzetten van mijn laptop voor de eerste keer. Alleen de MacAfee virus scanner kwam vragen stellen.

Ik heb windows toch opnieuw geïnstalleerd, uit gewoonte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:40:

Gelukkig maakt iTunes dat in één keer allemaal weer goed. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cervantezz
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb sinds ongeveer een maand een XPS17 in huis en nu heb ik sinds kort problemen om op het wifi netwerk te komen. Ik heb thuis 2 netwerken en beide worden wel herkent (met 4-5 streepjes signaal), maar als ik wil connecten dan lukt dit niet. Andere apparaten kunnen wel gewoon verbinding maken met ditzelfde netwerk, dus aan de router ligt het niet. Het vreemde is dat als ik in de kamer ben waar de routers staan ik wel af en toen verbinding krijg.

Ik ben geen expert, maar ik heb al het een en ander geprobeerd. Allereerst de nieuwste drivers van de Dell site gehaald. Vervolgens de Dell Diagnostics test gedraaid, hier kwamen geen problemen uit. Toen dit dus ook niet hielp heb ik de helpdesk gebeld. Hier werd ik ook niet veel wijzer van, er werd me aangeraden om het in veilige modus met netwerkondersteuning te proberen maar hierbij bleef ik hetzelfde probleem houden. Er werd me ook nog aangeraden om met mijn internetprovider te bellen over de instellingen, maar aan de provider of de router ligt het mijnsinziens niet omdat alle andere apparaten wel werken. Als laatste optie raadde hij me aan Windows opnieuw te installeren, na een gesprek van 3-5 minuten (!!).

Ik heb het gevoel dat het ergens een software instelling is waardoor de boel blokkeert. Heeft iemand hier toevallig dezelfde ervaring gehad en een oplossing voor dit probleem? Ik zag wel in dit topic al eerdere posts over wifi problemen, maar dit probleem kwam ik nog niet tegen.

Voor de volledigheid, mijn netwerkkaart is een Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Vandaag had ik via Windows tools zo'n System Restore gedaan (die oude instellingen terugzet, maar niks met je bestanden enzo doet). Komt omdat ik niet helemaal zeker was over wat software dat ik had gedownload. Maar goed, toen ik dat had gedaan deed een gedeelte van McAfee het niet meer. Net dus via de Amerikaanse McAfee site via chat contact gemaakt met een medewerker daar (24/7 beschikbaar, echt top) en die hielp me dus perfect. Ze tikken snel (en het zijn geen computers nee, echte personen) en komen niet met standaard antwoorden. Ze vragen om een paar gegevens van je computer en dit kan je dan zelf intikken, maar je kan het ook gewoon opsturen via de chat zelf (het haalt automatisch de gegevens van je PC op als je daar toestemming voor geeft). Na twee minuten wist hij nog steeds niet precies waarom het niet werkte, en toen vroeg hij of hij op afstand me PC mocht besturen (je kan dit helemaal weigeren), of je desktop mag zien.

Persoonlijk had ik daar geen problemen mee dus zei ik ja. En hij keek letterlijk minder dan 1 minuut rond, verifieerde wat dingen op z'n eigen PC en toen fixte hij het probleem. Het hele gebeuren duurde nog geen 5 minuten (tussen het begin van de chat, en de oplossing van het probleem).

Er was maar 1 moment dat ik dacht "ah nee, dit wordt weer zo'n irritante helpdesk" en dat was op het moment dat hij mijn telefoonnummer vroeg verificatie. Vragen ze schijnbaar om, omdat ze geen illegale gebruikers van McAfee willen helpen. Ik zei dat McAfee gratis geleverd zat bij de PC en dat ik geen telefoonnummer had hoeven invullen, en toen was het prima. Hij vroeg er verder ook niet meer om. Echt top.

Als iemand hier dus ook McAfee gratis bij z'n systeem had, en ooit problemen heeft. Gewoon gebruiker maken van McAfee help center en/of chat.
cervantezz schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 20:06:
Ik heb sinds ongeveer een maand een XPS17 in huis en nu heb ik sinds kort problemen om op het wifi netwerk te komen. Ik heb thuis 2 netwerken en beide worden wel herkent (met 4-5 streepjes signaal), maar als ik wil connecten dan lukt dit niet. Andere apparaten kunnen wel gewoon verbinding maken met ditzelfde netwerk, dus aan de router ligt het niet. Het vreemde is dat als ik in de kamer ben waar de routers staan ik wel af en toen verbinding krijg.

Ik ben geen expert, maar ik heb al het een en ander geprobeerd. Allereerst de nieuwste drivers van de Dell site gehaald. Vervolgens de Dell Diagnostics test gedraaid, hier kwamen geen problemen uit. Toen dit dus ook niet hielp heb ik de helpdesk gebeld. Hier werd ik ook niet veel wijzer van, er werd me aangeraden om het in veilige modus met netwerkondersteuning te proberen maar hierbij bleef ik hetzelfde probleem houden. Er werd me ook nog aangeraden om met mijn internetprovider te bellen over de instellingen, maar aan de provider of de router ligt het mijnsinziens niet omdat alle andere apparaten wel werken. Als laatste optie raadde hij me aan Windows opnieuw te installeren, na een gesprek van 3-5 minuten (!!).

Ik heb het gevoel dat het ergens een software instelling is waardoor de boel blokkeert. Heeft iemand hier toevallig dezelfde ervaring gehad en een oplossing voor dit probleem? Ik zag wel in dit topic al eerdere posts over wifi problemen, maar dit probleem kwam ik nog niet tegen.

Voor de volledigheid, mijn netwerkkaart is een Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
Dit had ik ook met een andere, oudere Dell laptop na ongeveer 3 a 4 jaar. Ik heb zelf nooit achterhaald wat het echte probleem was, maar nadat ik bijna alle programma's had verwijderd (kon geen recovery/herstel doen van CD omdat DVD-speler kapot was en ik geen CD had), deed hij het opeens weer. Ik zou dus kijken naar welke programma's je hebt geinstalleerd vanaf wanneer het probleem zich voordeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^volgens mij is dat een power saving issue, in apparaatbeheer kan je een aantal dingen veranderen die daarmee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Weet iemand hoe je data uit versleutelde Dell Datasafe back-ups kan halen, zonder te upgraden naar de premium versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cervantezz
  • Laatst online: 11-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 22:26:
^volgens mij is dat een power saving issue, in apparaatbeheer kan je een aantal dingen veranderen die daarmee te maken hebben.
Als ik in apparaatbeheer de wifikaart selecteer dan krijg ik alleen de optie "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen". Dit stond eerst aan en ik heb het nu al een tijdje uitstaan, maar dit heeft helaas geen effect gehad.

Ik heb ook nog even in het configuratiescherm gekeken bij energiebeheer. Standaard stond het Dell energieschema geselecteerd. Ik zag hier zo snel geen gekke dingen, bij op netstroom stond alles op maximale prestaties voor zover ik kon zien.

Heb inmiddels ook een van de routers uitgezet, we hadden het idee dat ze elkaar misschien stoorden, maar dit heeft ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Oke, probleempje. Ik heb nu dus alle Windows updates geinstalleerd die beschikbaar waren (via het control panel), maar nu heb ik dus het probleem dat-ie veel vaker opeens in Turbo Boost gaat zonder dat je ook maar iets aan het doen bent.

Voor zover ik heb kunnen achterhalen ligt dit niet aan bijvoorbeeld de virusscanner of een ander programma dat ik heb geinstalleerd. Het is begonnen met de Windows update. Nou lijdt de performance er niet echt onder, maar in Turbo Boost gaat de ventilator altijd wat harder draaien terwijl hij anders normaal stil is als ik geen high-performance taken uitvoer. Ik heb de standaard i7-2630QM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocram72
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-04-2024
cervantezz schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 07:53:
[...]

Als ik in apparaatbeheer de wifikaart selecteer dan krijg ik alleen de optie "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen". Dit stond eerst aan en ik heb het nu al een tijdje uitstaan, maar dit heeft helaas geen effect gehad.

Ik heb ook nog even in het configuratiescherm gekeken bij energiebeheer. Standaard stond het Dell energieschema geselecteerd. Ik zag hier zo snel geen gekke dingen, bij op netstroom stond alles op maximale prestaties voor zover ik kon zien.

Heb inmiddels ook een van de routers uitgezet, we hadden het idee dat ze elkaar misschien stoorden, maar dit heeft ook niet geholpen.
Ik had ook problemen met de WIFI, bij mij was de opmerking van xardy de oplossing:
xardy schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:09:
[...]
Ik had een gelijkaardig probleem met de WIFI maar enkel als ik op batterij aan het werken was. Ik heb toen het energieschema van windows 7 aangepast zodat op batterij wireless nog steeds maximum performance is en niet Medium power saving. Zie ook You may experience connectivity issues or performance issues when you connect a mobile PC that is running Windows Vista or Windows 7 to a wireless access point

Als je het probleem ook op netstroom hebt dan zal het wel iets anders zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door ocram72 op 07-05-2011 20:43 . Reden: link hersteld naar Microsoft KB artikel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannes_
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
Kort vraagje:
Ik denk dat ik per ongeluk de instellingen van optimus heb veranderd. Mijn batterij gaat opeens veel minder lang mee dan in mijn eerste weken. Ik heb gisteren wat zitten instellingen uit proberen om hdmi op een televisie werkende te krijgen, maar ik denk dat ik daardoor optimus heb 'uitgeschakeld'. Is er een eenvoudige manier om dit te controleren (en eventueel te repareren ?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds 2 weken een XPS 17.
Ben er zeer tevreden over maar heb nu al een probleem (denk ik)
Het is nu al twee keer voorgekomen dat ik gewoon bezig ben op de laptop en dat op een moment dat ik een handeling verricht het beeldscherm in één keer freezed. Ik krijg eerst een heel wazig beeld met allemaal rode vierkantjes in beeld. Die zijn allemaal symmetrisch verdeeld en na 3 seconden gaat het scherm uit. De laptop staat gewoon nog aan maar ik krijg op geen mogelijkheid het beeld terug.

Weet iemand of dit een veel voorkomend geval is op de laptop of is dit het moment dat ik maar alvast gebruik moet maken van me 1 jaar pick up and return garante :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt mij een gevalletje garantie, tenzij je heel vage software hebt geïnstalleerd. Eventueel kun je een verse Windows installatie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er staat zowat geen software op en de software die er op staat is heel licht.
Zou het echt noodzakelijk zijn om Windows opnieuw te installeren? :)

Vind het wel jammer, dat ik nu al die romp slomp moet ondergaan met de garantie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadDevil6210
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 11:00
De Speakers van men XPS 17 L702X zijn al aan gort laptop sinds maandag binnen vanaf dag 1 was er al iets mis mee tot en met woensdag heel erg schel geluid uit de rechter speaker. Sinds vandaag krakend geluid. iemand anders dit toevallig ook gehad? dit wordt wel een gevalletje repair center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Kumar Wolters schreef op zondag 08 mei 2011 @ 00:01:
De Speakers van men XPS 17 L702X zijn al aan gort laptop sinds maandag binnen vanaf dag 1 was er al iets mis mee tot en met woensdag heel erg schel geluid uit de rechter speaker. Sinds vandaag krakend geluid. iemand anders dit toevallig ook gehad? dit wordt wel een gevalletje repair center
Dit deed de mijne al vanaf dag 1, en ik had een kras van 5 CM over mijn alu bovenkant.
Ding is (met de hele order) retour Dell, eenmaal een winkeldochter...
Bij mij was het de Bas speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadDevil6210
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 11:00
Bad Brains schreef op zondag 08 mei 2011 @ 00:03:
[...]

Dit deed de mijne al vanaf dag 1, en ik had een kras van 5 CM over mijn alu bovenkant.
Ding is (met de hele order) retour Dell, eenmaal een winkeldochter...
Bij mij was het de Bas speaker.
Maandag dell bellen en de xps premium garantie afsluiten vervolgens een monteur aan huis plannen bij mij is de bas speaker in orden de 2 speakertjes zijn echt het probleem khoop dat dit geen bekend probleem wordt of is. :( het geluid klonk 2 dagen super en nu weer bagger net als op dag 1 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
cervantezz schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 07:53:
[...]

Misschien moet je eens de firmware van je router upgraden, en wat bij mijn vorige laptop hielp, is het WiFi kanaal veranderen. Bij mijn router stond het kanaal automatisch op 13 (2.4GHz band) en pas toen ik hem handmatig verzette op een lager kanaal (1 geloof ik) kreeg ik geen DC's meer, waar hij daarvoor regelmatig disconnectte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Kumar Wolters schreef op zondag 08 mei 2011 @ 00:01:
Ik heb sinds gister een krakende rechter sub als ik het geluid wat harder zet. (Windows volume vanaf 75+)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die het 3D scherm hebben, waar hebben jullie het brilletje gekocht? Bij Dell of elders? Nvidia of ander?

Is er voor de Belgen onder ons ook te spelen met kortingen via dell? Verder is er blijkbaar geen backlit mogelijk. Op dell.nl is de config die ik wil zo'n 230 euro goedkoper dan via dell.be

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koeling +1

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/o555k1.jpg
Ja dat is een notebook CPU op 3.5Ghz. bron.
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 17:37:
Voor degenen die het 3D scherm hebben, waar hebben jullie het brilletje gekocht? Bij Dell of elders? Nvidia of ander?
Volgens mij hebben de meeste hem van amazon, daar was hij het goedkoopst.

Voor de kortingsbonnen kun je beter een kijkje nemen in Dell Waardebonnen Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 17:37:

Is er voor de Belgen onder ons ook te spelen met kortingen via dell? Verder is er blijkbaar geen backlit mogelijk. Op dell.nl is de config die ik wil zo'n 230 euro goedkoper dan via dell.be
Ik heb mijn brilletje bij de laptop bij Dell bestelt, maar je kan er ook gewoon een kopen van de NVIDIA Website.
Ik heb trouwens vandaag mijn XPS 17 voor het eerst nodig gehad op batterij en het resultaat
Na 2u 10m, low brightness, backlit aan, wifi aan en licht gebruik (surfen, google, office..) dacht ik dat mijn batterij bijna leeg zou zijn, ik kijk en hij staat nog op 67%! (volgens win7 3u+ resterend, maarjah)
dat is dan de XPS met 3D, zonder Optimus, GT 555M en i7-2720QM, 9-cell. (ook (nog) geen SSD ofzo)
M.a.w. de batterij gaat toch heel wat langer mee als ik eerst had gedacht, maar goed, de batterij gebruik ik toch zelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
zijn er ook al officiele ISO bestanden van Windows 7 met ingebouwde SP1 in omloop? Scheelt weer een jaar updates binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Bert003 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:54:
zijn er ook al officiele ISO bestanden van Windows 7 met ingebouwde SP1 in omloop? Scheelt weer een jaar updates binnenhalen.
slipstreamen met RT Se7en Lite

Pagina: 1 ... 6 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.