Ik neem aan dat het verstandig is om voor de 9 cell batterij te gaan?
En voor de 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M in plaats van de 1GB GT 550?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik heb woensdag mijn XPS 17 besteld met ook 4 gig RAM en wil deze zelf ook uitbreiden naar 8 gig (2x 4 gig) maar ik zou niet weten welke geheugen modules ik nodig heb, staan er zo achterlijk veel in de pricewatch.Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:38:
Zat, desnoods steek je er zelf nog wat bij: dat is goedkoper dan bij dell.
Verwijderd
Oja, en wat is het verschil tussen het Amerikaanse/internationale QWERTY en Nederlandse qwerty toetsenbord?JohanPG schreef op maandag 25 april 2011 @ 13:08:
Ik neem aan dat het verstandig is om voor de 9 cell batterij te gaan?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Hele oude quote maar toch voor wat belangrijkVerwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:43:
[...]
9,5mm, net zoals 99,99% van de notebooks.
die 1TB schijven zijn bedoeld als portable storage, niet om in je laptop te bouwen.
Verwijderd
Verwijderd
GIMMIEpolpol schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:22:
Vandaag mijn XPS 17 binnengekregen en.. wat een mooi apparaat, zeg!
Het backlit-toetsenbord is visueel echt een aanrader! Wat handig en het geeft een zeer luxe uitstraling!
Ik zal later een een review plaatsen!
Het staat me bij dat iemand nog nieuwe hi res piccas van de 2e gen XPS17 had gewild? Let me know dan maak ik een mooi setje voor je!
je hebt exact wat ik ook had, je moet nu alleen nog LPM uitschakelen:Ik heb een OCZ VERTEX 3 gekocht.
wat vindt je wel dan? Welke GPU ziet hij?Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:30:
Ik heb vandaag de xps 17 binnengekregen maar gelijk al mijn eerste probleem de Nvidia gt 555 die ik erbij heb gekozen wordt niet gezien door de computer. weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Heb uitstekende ervaringen met Acronis True Image, maar dat is een betalend backup-software pakket.Bert003 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 00:09:
Ik krijg mijn XPS met Win 7 Home volgende week binnen. Nu wil ik graag in een zo vroeg mogelijk stadium een image maken van de schijf precies zoals hij geleverd is. Dus liefst nog vóór de eerste start waarbij je eenmalig gegevens in moet vullen.
Hoe kan ik dit het beste doen?
Schijf er uit, aan een andere pc hangen en dan een image draaien? Verder wil ik voorkomen dat als ik de image ooit terugzet ik meteen een "no boot device" melding krijg o.i.d.
Welk programma doet dit tegenwoordig het beste?
[ Voor 27% gewijzigd door c-mattic op 28-04-2011 18:08 ]
hier staan de "best" case en "worse" case plaatjes van me:Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 08:55:
[quote]joco schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:13:
[...]
JOCO,
Wat is jouw write-speed?
Bij mij is hij 130 mb/s, leessnelheid is nu 480 soms 500 mb/s
Ik dacht dat hij ook 500 mb/s kon schrijven.
Is er nog een tweak die je dan toe moet passen?
Thnx!!!!
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Je moet dit echt laten fixen door Dell en hem terugsturen. Wat nou als je later meer problemen krijgt met bijvoorbeeld de sub? Misschien zeggen ze dan wel "je hebt hem zelf laten vallen, die kras is het bewijs".Bad Brains schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:29:
Vandaag mijn i7 555m binnen gekregen, helemaal happy.. totdat..
Uitpakken, dikke kras over de bovenkant, zo een waarvan je goed kan zien dat hij van aluminium is.
Ook niet een waarvan je zegt, nah.. dat heeft ie niet gezien. Maar een dikke 5CM lang.
Heb het ding nodig dus toch SSD erin, boel installeren. Denk lekker muziekje erbij, laad mijn MP3's in itunes en...
Terwijl ik het volume wat opschroef, vet gekraak bij de sub vandaag (CDrom kant).
Nog even gecontroleerd met Portal 2 en het ding is zo gaar als wat (de sub dus).
Begin er nu al spijt van te krijgen dat ik mijn Studio 17 heb ingeruild, maja die 555gt is wel erg relaxed.
Dank je wel voor al deze info!c-mattic schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:20:
[...]
Heb uitstekende ervaringen met Acronis True Image, maar dat is een betalend backup-software pakket.
Een gratis volwaardig alternatief is Macrium Reflect. Heb deze al eens uitgetest en werkte toen perfect. Als ik me niet vergis is het zelfs mogelijk een live cd te maken waarmee je dan de backupsoftware vanop de cd kan opstarten zonder Windows te moeten opstarten.
Update
Herinner me juist dat paar hdd-producenten een gratis basisversie van Acronis TrueImage aanbieden.
Werkt alleen als je resp. een WD of Seagate HDD in je laptop hebt! Controleer1 dat je de juiste versie downloadt en installeert. Het werkt namelijk niet voor HDD van andere merken.
Western Digital > link
Seagate < link
Voetnoot
1 Start > Typ "Apparaatbeheer" en druk op Enter > Onder "schijfstations" vind je de productcode van je harde schijf:
WD******** >> Western Digital HDD
ST********* >> Seagate HDD
Heb direct na het uitpakken een foto opgestuurd via hun email/klachten pagina, na installatie wederom een email i.v.m. de sub.Squatjj schreef op donderdag 28 april 2011 @ 21:59:
[...]
Je moet dit echt laten fixen door Dell en hem terugsturen. Wat nou als je later meer problemen krijgt met bijvoorbeeld de sub? Misschien zeggen ze dan wel "je hebt hem zelf laten vallen, die kras is het bewijs".
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Verwijderd
Ja, heb verder ook geen problemen gehad met dell, maar als je een maandagskind ontvangen hebt dan hou je er meestal altijd problemen mee.Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 00:00:
De service van dell is prima hoor, ik heb het meer dan eens meegemaakt dat ze bij de standaard garantie gewoon een monteur stuurden om het te fixen. Een belletje kan geen kwaad.
Verwijderd
JOCOjoco schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:51:
[...]
hier staan de "best" case en "worse" case plaatjes van me:
http://forum.notebookrevi...ex-3-ssd.html#post7350466
Verwijderd
Verwijderd
Hij zag alleen de Intel hd grapics kaart, maar heb het probleem opgelost heb windows opnieuw geinstalleerd nu doet tie het weer:D
In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, is een laptop niet gemaakt om op schoot te nemen. Dit kan de ventilatie openingen aan de onderzijde blokkeren, waardoor de laptop oververhit kan raken. De warmte zou ook slecht zijn voor de potentie, dat je 't ff weet (mocht je plannen hebben)Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:48:
Nou mijn XPS 17 is binnen hoor!![]()
10 dagen heeft hij er over gedaan.
Wat ik gelijk opmerkelijk vind is idd die uitstekende accu. Mijn been gaat er van slapen als ik hem op schoot heb.Ook wordt hij erg warm, in de cores tot 78graden. is dat normaal? Dit is ook op de plaats waar je linker arm rust.
Mocht er iemand achter de kabel blijven hangen (met een voet ofzo), zal deze er bij de rechte constructie het makkelijkst uit springen, waardoor de kans op beschadiging van de aansluiting geminimaliseerd wordt. Kost wat ruimte, dat wel.[...]Wat ook nogal vervelend is, is dat de stroomkabel van achter met een rechte stekker er in moet. [...]
Het heet niet voor niks een LAPtop. Een desktop is voor op je bureau (je desk) en je laptop voor op je schoot (lap). Dat ventilatie dan wordt geblokkeerd is een design fout.guapper schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:21:
[...]
In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, is een laptop niet gemaakt om op schoot te nemen. Dit kan de ventilatie openingen aan de onderzijde blokkeren, waardoor de laptop oververhit kan raken. De warmte zou ook slecht zijn voor de potentie, dat je 't ff weet (mocht je plannen hebben)
[...]
Mocht er iemand achter de kabel blijven hangen (met een voet ofzo), zal deze er bij de rechte constructie het makkelijkst uit springen, waardoor de kans op beschadiging van de aansluiting geminimaliseerd wordt. Kost wat ruimte, dat wel.
Als de kabel in een haakse hoek staat op de plug, wordt deze telkens bij het verwijderen diagonaal belast wat de levensduur niet ten goede komt. Lees: dat gaat kapot als je de plug niet altijd heel voorzichtig/zorgvuldig verwijderd.
[quote]
Verwijderd
Verwijderd
Nou mijn spullen zijn binnen.Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:48:
Nou mijn XPS 17 is binnen hoor!![]()
10 dagen heeft hij er over gedaan.
Wat ik gelijk opmerkelijk vind is idd die uitstekende accu. Mijn been gaat er van slapen als ik hem op schoot heb. Ook wordt hij erg warm, in de cores tot 78graden. is dat normaal? Dit is ook op de plaats waar je linker arm rust.
Het is ook jammer dat het toetsenbord zo ver naar voor zit want mijn horloge zit nu precies te krassen op het steunblad. Wat ook nogal vervelend is, is dat de stroomkabel van achter met een rechte stekker er in moet. Die stekker is veel te lang en het snoer te kort.
Het geluid is echt geweldig!
Voor de rest mooie laptop!
Er zit ook een recoveryschijf op. Dat wist ik niet.
Vanmiddag komen me 3dbril 2de hdd en nog 8gb ram binnen.
Zullen we zien hoe dat gaat.
Was wel wat raars met het leveren. Want ik heb nooit een tracking nummer gehad, en volgens dell moest mijn laptop daarom nog in China staan. Gelukkig had UPS wel gelijk en werd hij gister netjes afgeleverd. Er stond wel 0 kilo en 0 coli op de pakbon.
versie: 10.1.2.1004Welke F6 driver gebruik jij?
Want ik wil weten waarvoor ik "maar" 100 mb/s writespeed heb.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
dat denk ik niet, ik denk dat voor een niet al te zware applicaties die echt aan multi threading doen (meer dan 2) die dual core voor de meeste mensen sneller zal aanvoelen als die quad core.Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 19:24:
Nee, de goedkopere van de 2 processoren is stukken sneller.
Verwijderd
Verwijderd
Laat ik het zo zeggen: alle applicaties die baat hebben bij een snellere processor maken gebruik van die extra cores. Extra betalen voor iets wat alleen in specifieke situaties sneller presteert en in andere veel trager is nogal, meh.joco schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 20:01:
[...]
dat denk ik niet, ik denk dat voor een niet al te zware applicaties die echt aan multi threading doen (meer dan 2) die dual core voor de meeste mensen sneller zal aanvoelen als die quad core.
Verwijderd
[ Voor 160% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 20:59 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Verwijderd
Heb hem nog maar sinds een paar dagen, maar ik haalde gemakkelijk 5-6 uur met office en matig internet gebruik (géén flash sites) en schermhelderheid op 50%.RTB93 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 23:04:
Weet iemand hoe lang een XPS 17 met i7 2630 en de GeForce 555 meegaat op één batterijlading van een 9cell in gemiddelde stand, beetje internetten en helderheid op 50% en als je film kijkt en de helderheid wat hoger staat?
Ja ik heb meteen een propere install gedaan, standaard procedure voor elke merk pc/laptop die ik ontvang. Ik ben geen fan van overbodige software en tooltjes die voorgeïnstalleerd staan.Kumar Wolters schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 22:58:
Heb je geprobeerd om met een schone windows install te werken? het kan ook gewoon aan de aangepaste software van dell liggen. een vriend van me had het zelfde probleem met zijn XPS 17 en heeft dit opgelost door een complete clean install te doen met zijn eigen msdn versie van windows 7
Ik wacht nog op de Xtreamer Prodigy om mijn usb 3.0 goed te testen. Hoe kan ik nu de poort al testen, dan?Kumar Wolters schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 13:43:
geen defecte usb 3.0 heeft
maar meteen testen.
ik ben toch een redelijk heavy users, maar heb eigenlijk nog nooit in normaal gebruik (dus tests gelden niet) een CPU last van echt constant over de 50% gezien...Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 20:36:
[...]
Laat ik het zo zeggen: alle applicaties die baat hebben bij een snellere processor maken gebruik van die extra cores. Extra betalen voor iets wat alleen in specifieke situaties sneller presteert en in andere veel trager is nogal, meh.
Net vielen mijn Muis en Keyboard uit op een van de usb3 controllers waar hij op de usb2 wel werkt.Kapoen schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 22:24:
Ja ik heb via de bijgeleverde USB Host Controller tool power management al volledig uitgeschakelt, dit helpt niet helaas. Als ik het dell forum doorlees zie ik veel RMA oplossingen, dus ik vrees dat ik dit niet softwarematig ga kunnen oplossen.
Verwijderd
Prachtige foto's, thanks voor het delen!! En een prachtig apparaat!polpol schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 21:14:
Hierbij wat fotos van de XPS17 die ik van de week heb ontvangen, helaas niet superscherp maar het gaat net!
Hoeft niet persé hetzelfde probleem te zijn, maar dit is ook één van de symptomen van mijn probleem ja. Zelfs een eenvoudige 2-knop muis van logitech werkt maar enkele seconden.Bad Brains schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 22:42:
[...]
Net vielen mijn Muis en Keyboard uit op een van de usb3 controllers waar hij op de usb2 wel werkt.
Het is dus schijnbaar een veel voorkomend probleem.
Verwijderd
Is dat niet een klein beetje voorbarig ?Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 15:47:
Disappointement. Volgens de eerste berichten is het anti-glare scherm redelijk brak. Mensen die het 3D scherm hebben gekozen puur voor de extra pixels hoeven niet ontevreden te zijn.
Verwijderd
Zou kunnen ik hoop van nietVerwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 17:40:
Daar twijfel ik ook niet overIk struikel over de opmerking dat zwart meer op grijs lijkt. Met het 3D scherm heb je dat echt niet.
Dat betekent dat het contrast, als ik de waarneming van deze persoon mag geloven, vrij brak is.
Nee niet aanzienlijk wel een beetje ....RTB93 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:21:
Ik ben van plan dit systeem te bestellen:
.....
Zoals jullie zien heb ik de 2720 i.p.v. de 2630 geselecteerd. Gaat het systeem door deze upgrade aanzienlijk beter presteren in onder andere snelheid en tijdens gamen of hebben jullie iets van je kan beter die 180 euro besparen?
Ten tweede zien jullie dat ik ook de TV-Tuner heb geselecteerd aangezien ik nogal lang en vaak in de trein zit. Ik las toevallig dat de TV-tuner de simkaartingang / 3G vervangt. Klopt dit?
Verwijderd
Ik heb een soort gelijke configuratie alleen geen backlit toetsenbord en de 2630 quad core. Van wat ik er van heb begrepen is de extra performance ergggggg klein. Persoonlijk ben ik dan ook voor dezelfde config als jij gegaan, behalve dan met de volgende wijzigingen:RTB93 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:21:
Ik ben van plan dit systeem te bestellen:
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands
2e generatie Intel® Core™ i7-2720QM Processor 2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,30 GHz
Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
Geen Accidental Damage-support
DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
17.3 FHD 3D WLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Graphics Card - 3D Capable
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 \[2 x 2.048]
500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
DVD+/-RW (DVD, CD read and write)
Backlit US/Internationaal Qwerty toetsenbord
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Interne DVB-T TvTuner
Silver Anodized Aluminum Cover
Accessoires
Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Zoals jullie zien heb ik de 2720 i.p.v. de 2630 geselecteerd. Gaat het systeem door deze upgrade aanzienlijk beter presteren in onder andere snelheid en tijdens gamen of hebben jullie iets van je kan beter die 180 euro besparen?
Ten tweede zien jullie dat ik ook de TV-Tuner heb geselecteerd aangezien ik nogal lang en vaak in de trein zit. Ik las toevallig dat de TV-tuner de simkaartingang / 3G vervangt. Klopt dit?
Verwijderd
De volgende persoon beweert dat het matte scherm verwaarloosbaar slechter is...Teutates schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:27:
[...]
Zou kunnen ik hoop van nietzo'n mat scherm leek me ideaal maar dan zou het voor veel mensen ( oa ik ) dan maar het 3d scherm worden.
Hmmm foto's van een smarthphone ....Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 22:49:
[...]
De volgende persoon beweert dat het matte scherm verwaarloosbaar slechter is...
http://forum.notebookrevi...rience-5.html#post7442497
En, dit dus het verschil tussen een scherm met 72% gamut en een scherm met ~50-60% gamut:
...
Als ik deze foto bekijk lijkt het contrast niet onder te doen, blijkbaar was persoon #1 toch wat haastig met het trekken van conclusies.
Met die recovery partition kun je je delletje terug brengen in de staat zoals je hem ontvangt. Met alles er op een aan that is. Direct gaan recoveren is dus zinloos.Squatjj schreef op zondag 01 mei 2011 @ 23:13:
Ik heb trouwens nog een vraag voor als mijn L702x hopelijk ergens deze week wordt bezorgd. Er zit dan een recovery partion op de harde schijf. Kan ik hier het beste meteen gelijk van gebruik maken om alle Dell software er af te donderden?
Verwijderd
Daar heb ik gisteren nog wat over geschreven:Teutates schreef op zondag 01 mei 2011 @ 23:18:
Maar er schijnt dus inderdaad wat waarheid in te zitten... maar je offert dus iets van de kwaliteit in voor het feit dat je buiten/lichtval je scherm goed zichtbaar blijft.
Kan je niet overal bij bestellen (ik had 3D model besteld, en daarbij kan je de cd niet bestellen).guapper schreef op zondag 01 mei 2011 @ 23:21:
[...]
Met die recovery partition kun je je delletje terug brengen in de staat zoals je hem ontvangt. Met alles er op een aan that is. Direct gaan recoveren is dus zinloos.
Bij het bestellen had je daarvoor een Win7 dvd kunnen bestellen voor € 5,-
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 23:52 ]
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 10:16 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq