[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 34 Laatste
Acties:
  • 171.248 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08 07:51
Ik neem aan dat het verstandig is om voor de 9 cell batterij te gaan?
En voor de 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M in plaats van de 1GB GT 550?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:38:
Zat, desnoods steek je er zelf nog wat bij: dat is goedkoper dan bij dell.
Ik heb woensdag mijn XPS 17 besteld met ook 4 gig RAM en wil deze zelf ook uitbreiden naar 8 gig (2x 4 gig) maar ik zou niet weten welke geheugen modules ik nodig heb, staan er zo achterlijk veel in de pricewatch.

Moet ik DDR3 (SODIMM) of normale DDR3 hebben?

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDR3 SODIMM 1333mhz, 1066mhz werkt ook maar is marginaal trager (voor de prijs hoef je het niet te laten). Zorg wel dat je 2 identieke sticks erin steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
  • Laatst online: 12-08 07:51
JohanPG schreef op maandag 25 april 2011 @ 13:08:
Ik neem aan dat het verstandig is om voor de 9 cell batterij te gaan?
En voor de 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M in plaats van de 1GB GT 550?
Oja, en wat is het verschil tussen het Amerikaanse/internationale QWERTY en Nederlandse qwerty toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik overweeg xps 17 (i7-2630QM - 4 GB ram - 9cell) opnieuw te verkopen (weet dat ik veel zal moeten inleveren van oorspronkelijke prijs) .. maar de garantie welke ik had, gaat deze ook over naar de nieuwe koper ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De garantie loopt via de service tag onder op je notebook. Gewoon overdraagbaar. Op de site staat ergens een formulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tnx voor quick reply .. ga dan eens kijken op welke sites ik hem te koop kan zetten ... impuls aankoop ... gebruik laptop veel te weinig waardoor het zinloos is om deze hier te laten staan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:32
persoonlijk zou ik trouwens zeker wel voor de 2720QM gaan tov vande 2630QM
het scheeld toch snel 200/400Mhz (in turbo stand) tov elkaar, das best nog wel wat, 2720QM tov de 2820QM is het echt niet waard, daar heb je maar 100/100 meer.. terwijl daar de meer prijs nog hoger is..

Daarnaast krijg je met de 2720QM ook meer features (http://ark.intel.com/Compare.aspx?ids=52219,50067,)
zoals VT-d maar ook AES (ik geloof bv dat bitlocker of truecrypt die laatste goed kunnen gebruiken)

in mijn ogen als je iets geld wilt besparen tov de 2720QM kun je veel beter voor de 2620M gaan:

http://ark.intel.com/Compare.aspx?ids=52231,52219,50067,

die heeft wel alle features en is ook nog een stuk sneller (2.7 -> 3.4 tov 2->2.9) als het maar tot 2 cores (of hyperthreading 4 cores) aan komt! (Wat voor de meeste mensen zat genoeg is!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
Ik heb 30 maart een laptop met 6230 Wifi kaart besteld en die gaat 2 mei geleverd worden zie ik net. Ik heb verder geen bericht gehad dat de 6230 kaart niet leverbaar is, terwijl ik dat hier toch genoeg heb gelezen.
Ben benieuwd wat er in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:43
Ik heb vandaag de XPS 17 (L702x) binnen gekregen voor een klant. In eerste instantie vind ik de laptop in vergelijking met mijn Studio 1555 wat steviger overkomen, en er is (gelukkig) een stuk minder gebruik gemaakt van dat glossy plastic.

Aantal minpunten bij mijn exemplaar
- Helaas zag ik gelijk een klein krasje op de bovenkant van de laptop, beetje jammer maar oké.
- Toen ik de laptop even in gebruik had om wat zaken te installeren merkte ik op dat deze nogal wiebelde, 1 van de rubberen pootjes zit waarschijnlijk niet helemaal lekker. Best irritant maar kan eventueel zelf opgelost worden.
- Het geluid van deze XPS zou 1 van de de beste moeten zijn die je bij een laptop kan vinden, helaas is dat bij dit exemplaar zeker niet het geval. Uit de subwoofer komt een dermate slecht en verstoord geluid dat ik wel zeker ben dat deze defect is (of niet goed is aangesloten/niet goed vastzit) Kan helaas niet gemakkelijk bij deze subwoofer unit komen om dat zelf ff te checken. Maar dit is absoluut niet acceptabel.

Ik ben toch wel een beetje teleurgesteld in Dell, ik dacht dat de XPS lijn toch wel wat hogere kwaliteit waarborgde (vergeleken met m'n studio) maar valt toch wel tegen. Alhoewel mijn exemplaar niets hoeft te zeggen over de kwaliteit van andere exemplaren. Morgen maar even bellen en kijken hoe ze dit oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom eerlijk gezegd vaker dan verwacht 'productiefouten' tegen bij deze lijn dan ik had verwacht. Een scheve palmrest ben ik al een aantal keer tegengekomen, en bij enkele mensen zaten de wifi kabels niet allemaal vast... Dat verwacht je niet bij de lijn die een jaar geleden bekend stond als premium. Steker nog, ik ben dergelijke fouten nog nooit (?) tegengekomen bij de meer mainstream studio lijn. Ondanks dat dell deze in hetzelfde segment plaatst.

Niet dat het afbreuk doet aan dit apparaat, maar ik vind het opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar hoeveel worden er van de XPS-serie verkocht??? Miljoenen?

Het is net als met de Nokia 6230i toen deze net uitkwam. Heel de wereld kreeg die telefoon toen en prompt stond het internet vol met allerlei klachten over de telefoon. Daaruit concludeerden sommigen dan weer dat het een slechte telefoon was, maar de waarheid is gewoon dat hoe meer er van een bepaald model verkocht worden, des te meer maandagmorgenexemplaren er hier en daar opduiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het onderstaande systeem.(helemaal onderaan)

Ik heb een OCZ VERTEX 3 gekocht.

Lang verhaal kort:

Op de ssd kon ik windows 7 64 bit installeren in " Ata mode"
In AHCI mode crashte hij als windows aan het booten was.

In ATA mode doet hij het wel, maar ik krijg "lage snelheden" 300 mb/s terwijl hij 550 moet draaien.
Dus gezocht naar de AHCI-oplossing.

Gevonden, in apparaat beheer zie je 6 ata poorten de laatste heb ik geupdate met een ahci driver.
Reboot, in bios ata veranderd in AHCI en TADA hij werkt.

En hoge lees snelheden 500 mb/s, 130 mb/s write speed

Alleen nu heb ik last dat in windows hij 1 minuut freezed.
Ik kan zeg maar niets doen en plots kan ik weer wat doen.

Heeft iemand hier ook last van?

Ik heb het internet al doorgezocht, maar het blijft lastig.
Ik ben er bijna, alleen dit nog!

Bedankt alvast.

XPS 17
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz, Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands

Punt
Beschrijving
Base
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
Geheugen
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Toetsenbord
Intern toetsenbord - US/Internationaal (qwerty)
Grafische kaart
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Graphics Card
Harde schijf
500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands
Optische stations
DVD+/-RW (DVD, CD read and write)
Draadloze connectiviteit
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
Cables
European 250V Power Cord
Verzendingsdocumenten
Dutch Documentation
Gedis Bundle Reference
N02X7M05
Standaardondersteuning
1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Services en Support
1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
Integrated Mobile Broadband
Mobile Broadband Not Included
Order Information
XPS L702x Order - Netherlands
Primary Battery
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Draagtassen
Geen draagtas
Dell System Media Kit
XPS L702x Resource DVD
Kleuren
Silver Anodized Aluminum Cover
Accidental Damage Support
Geen Accidental Damage-support
Online Backup
DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
TV Tuner and Remote Control
TvTuner niet inbegrepen
LCD
17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
DataSafe
Datasafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software
Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
Beveiligingssoftware
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Power Supply
150W AC Adaptor
Operating System Recovery Options
Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:43:
[...]

9,5mm, net zoals 99,99% van de notebooks.

die 1TB schijven zijn bedoeld als portable storage, niet om in je laptop te bouwen.
Hele oude quote maar toch voor wat belangrijk :)

http://tweakers.net/pricewatch/compare/674/256368;279967

De nieuwere ssd die "beter" en goedkoper is ... en nog steeds in de xps 17 past :P

reviews: Intel 320-ssd: meer voor minder

Voor ssd info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb last van een tintelend gevoel als ik over de aluminium onderdelen kom van de xps 17. Meer mensen last van 'lek'stroom? Als ik een geaard stopcontact gebruik of alleen op de accu werk heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries007
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-07 15:57
ik moet zeggen dat Dell de leveringsdatum blijkbaar ruim schat, originele datum was 17/05, nu blijkt die op 05/05 geleverd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-09 14:39
Vandaag mijn XPS 17 binnengekregen en.. wat een mooi apparaat, zeg!

Het backlit-toetsenbord is visueel echt een aanrader! Wat handig en het geeft een zeer luxe uitstraling!

Ik zal later een een review plaatsen!

Het staat me bij dat iemand nog nieuwe hi res piccas van de 2e gen XPS17 had gewild? Let me know dan maak ik een mooi setje voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Als ik bestanden kopieer over mijn netwerk, schokt mijn muis. Kopieer ik ze gewoon naar usb ofzo is er geen probleem. Iemand een idee waar ik dit probleem moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de xps 17 binnengekregen maar gelijk al mijn eerste probleem de Nvidia gt 555 die ik erbij heb gekozen wordt niet gezien door de computer. weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

systeeminfo:

XPS L702x : 2nd generation Intel Core i7-2630QM processor 2.00 GHz with Turbo Boost
2.0 up to 2.90 GHz
1 787,47 787,47 SR
200-82344 N02X7M05 1 SR
230-11719 Display : 17.3in HD+ WLED True-Life (1600x900) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera 1 SR
320-11589 LCD Back Cover : Silver Anodized Aluminum WLAN Cover 1 SR
340-24570 Ship Accessory : Dutch Docs 1 SR
340-24595 Resource DVD : XPS L702x 1 SR
370-15261 Memory : 8192MB (2x4096) 1333MHz DDR3 Dual Channel 1 SR
400-21830 Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM) 1 SR
429-15751 Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including software 1 SR
450-15034 Power Cord : European 250V 1 SR
450-16096 Power Supply : XPS 150W AC Adapter 1 SR
451-11543 Battery : Primary 9-cell 90W/HR LI-ION 1 SR
460-11379 Carry Case : Not Included 1 SR
490-12666 Graphics : 3GB NVIDIA GeForce GT 555M Graphics Card 1 SR
506-10188 TV Tuner : Not Included 1 SR
555-13609 Wireless : European Intel Centrino Wireless-N 1000 1 SR
556-11022 Mobile Broadband : Not included 1 SR
583-14509 Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard 1 SR
619-25954 Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhny
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-04-2024
Heb vandaag eindelijk mijn xps ontvangen. Na hem langs alle kanten te bekijken is er nix aan op te merken, nergens krassen, geen gekke hobbels, de ventilator wat geruisloos werkt... enz.
dus egt een top exemplaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polpol schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:22:
Vandaag mijn XPS 17 binnengekregen en.. wat een mooi apparaat, zeg!

Het backlit-toetsenbord is visueel echt een aanrader! Wat handig en het geeft een zeer luxe uitstraling!

Ik zal later een een review plaatsen!

Het staat me bij dat iemand nog nieuwe hi res piccas van de 2e gen XPS17 had gewild? Let me know dan maak ik een mooi setje voor je!
GIMMIE :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Ik heb een OCZ VERTEX 3 gekocht.
je hebt exact wat ik ook had, je moet nu alleen nog LPM uitschakelen:

http://forum.notebookrevi...ex-3-ssd.html#post7405176

en

http://www.ocztechnologyf...022&viewfull=1#post625022

voor mensen die ook XPS 17 opnieuw gaan installeren:
Zorg dat je de laatste intel F6 driver driver gebruikt bij de install, en schakel daarna met de een registry bestandje de LPM uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:30:
Ik heb vandaag de xps 17 binnengekregen maar gelijk al mijn eerste probleem de Nvidia gt 555 die ik erbij heb gekozen wordt niet gezien door de computer. weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
wat vindt je wel dan? Welke GPU ziet hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een bij-effect van de optimus technologie. De GPU word pas zichtbaar op het moment dat een applicatie de 'kracht' van de discrete GPU nodig heeft en daarom vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik heb nog een vraagje over het 17 inch model. Over het 15inch model spreekt iedereen met lof over het FH scherm dat met bijbetaling geleverd wordt, dat wil zeggen met betrekking tot de kleurweergave etc. Nu vraag ik me af of het scherm van de 17 inch variant van dezelfde makelij is of het een totaal ander scherm betreft van mindere kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:27
totaal ander scherm met andere eigenschappen. Lees een paar berichten terug en je vind een link naar een goede review op notebookcheck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Ik krijg mijn XPS met Win 7 Home volgende week binnen. Nu wil ik graag in een zo vroeg mogelijk stadium een image maken van de schijf precies zoals hij geleverd is. Dus liefst nog vóór de eerste start waarbij je eenmalig gegevens in moet vullen.

Hoe kan ik dit het beste doen?
Schijf er uit, aan een andere pc hangen en dan een image draaien? Verder wil ik voorkomen dat als ik de image ooit terugzet ik meteen een "no boot device" melding krijg o.i.d.

Welk programma doet dit tegenwoordig het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een linux live CD met het commando dd lijkt mij de beste methode. Ik heb alleen geen idee hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]joco schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:13:
[...]

je hebt exact wat ik ook had, je moet nu alleen nog LPM uitschakelen:

THNX werkt top!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

JOCO,

Wat is jouw write-speed?

Bij mij is hij 130 mb/s, leessnelheid is nu 480 soms 500 mb/s

Ik dacht dat hij ook 500 mb/s kon schrijven.

Is er nog een tweak die je dan toe moet passen?

Thnx!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:29
Bert003 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 00:09:
Ik krijg mijn XPS met Win 7 Home volgende week binnen. Nu wil ik graag in een zo vroeg mogelijk stadium een image maken van de schijf precies zoals hij geleverd is. Dus liefst nog vóór de eerste start waarbij je eenmalig gegevens in moet vullen.

Hoe kan ik dit het beste doen?
Schijf er uit, aan een andere pc hangen en dan een image draaien? Verder wil ik voorkomen dat als ik de image ooit terugzet ik meteen een "no boot device" melding krijg o.i.d.

Welk programma doet dit tegenwoordig het beste?
Heb uitstekende ervaringen met Acronis True Image, maar dat is een betalend backup-software pakket.
Een gratis volwaardig alternatief is Macrium Reflect. Heb deze al eens uitgetest en werkte toen perfect. Als ik me niet vergis is het zelfs mogelijk een live cd te maken waarmee je dan de backupsoftware vanop de cd kan opstarten zonder Windows te moeten opstarten.

Update

Herinner me juist dat paar hdd-producenten een gratis basisversie van Acronis TrueImage aanbieden.
Werkt alleen als je resp. een WD of Seagate HDD in je laptop hebt! Controleer1 dat je de juiste versie downloadt en installeert. Het werkt namelijk niet voor HDD van andere merken.
Western Digital > link
Seagate < link

Voetnoot
1 Start > Typ "Apparaatbeheer" en druk op Enter > Onder "schijfstations" vind je de productcode van je harde schijf:
WD******** >> Western Digital HDD
ST********* >> Seagate HDD

[ Voor 27% gewijzigd door c-mattic op 28-04-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 08:55:
[...]

JOCO,

Wat is jouw write-speed?

Bij mij is hij 130 mb/s, leessnelheid is nu 480 soms 500 mb/s

Ik dacht dat hij ook 500 mb/s kon schrijven.

Is er nog een tweak die je dan toe moet passen?

Thnx!!!!
hier staan de "best" case en "worse" case plaatjes van me:

http://forum.notebookrevi...ex-3-ssd.html#post7350466

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
Vandaag mijn i7 555m binnen gekregen, helemaal happy.. totdat..
Uitpakken, dikke kras over de bovenkant, zo een waarvan je goed kan zien dat hij van aluminium is.
Ook niet een waarvan je zegt, nah.. dat heeft ie niet gezien. Maar een dikke 5CM lang.

Heb het ding nodig dus toch SSD erin, boel installeren. Denk lekker muziekje erbij, laad mijn MP3's in itunes en...
Terwijl ik het volume wat opschroef, vet gekraak bij de sub vandaag (CDrom kant).
Nog even gecontroleerd met Portal 2 en het ding is zo gaar als wat (de sub dus).
Begin er nu al spijt van te krijgen dat ik mijn Studio 17 heb ingeruild, maja die 555gt is wel erg relaxed.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhny
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-04-2024
misschien is dit een stomme vraag ma wanneer weet ik als men GT 550m werkt of die van intel zelf?
Want kan alleen bij beeldscherm instellen (bij flatout 2) alleen die van intel nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Bad Brains schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:29:
Vandaag mijn i7 555m binnen gekregen, helemaal happy.. totdat..
Uitpakken, dikke kras over de bovenkant, zo een waarvan je goed kan zien dat hij van aluminium is.
Ook niet een waarvan je zegt, nah.. dat heeft ie niet gezien. Maar een dikke 5CM lang.

Heb het ding nodig dus toch SSD erin, boel installeren. Denk lekker muziekje erbij, laad mijn MP3's in itunes en...
Terwijl ik het volume wat opschroef, vet gekraak bij de sub vandaag (CDrom kant).
Nog even gecontroleerd met Portal 2 en het ding is zo gaar als wat (de sub dus).
Begin er nu al spijt van te krijgen dat ik mijn Studio 17 heb ingeruild, maja die 555gt is wel erg relaxed.
Je moet dit echt laten fixen door Dell en hem terugsturen. Wat nou als je later meer problemen krijgt met bijvoorbeeld de sub? Misschien zeggen ze dan wel "je hebt hem zelf laten vallen, die kras is het bewijs".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
c-mattic schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:20:
[...]

Heb uitstekende ervaringen met Acronis True Image, maar dat is een betalend backup-software pakket.
Een gratis volwaardig alternatief is Macrium Reflect. Heb deze al eens uitgetest en werkte toen perfect. Als ik me niet vergis is het zelfs mogelijk een live cd te maken waarmee je dan de backupsoftware vanop de cd kan opstarten zonder Windows te moeten opstarten.

Update

Herinner me juist dat paar hdd-producenten een gratis basisversie van Acronis TrueImage aanbieden.
Werkt alleen als je resp. een WD of Seagate HDD in je laptop hebt! Controleer1 dat je de juiste versie downloadt en installeert. Het werkt namelijk niet voor HDD van andere merken.
Western Digital > link
Seagate < link

Voetnoot
1 Start > Typ "Apparaatbeheer" en druk op Enter > Onder "schijfstations" vind je de productcode van je harde schijf:
WD******** >> Western Digital HDD
ST********* >> Seagate HDD
Dank je wel voor al deze info!
Op de MacriumReflect site staat wel iets over dat je alleen bij de full versie een opstart cd kunt maken.

Ik heb nog wel True Image 10 liggen die ik 2 jaar geleden bij een moederbord kreeg. Die werkt wel op andere systemen, maar ik weet niet of die voor Win 7/ 64 bit werkt. De image maken lukt vast wel, maar of de boel nog start na het terugzetten is maar de vraag.

Ik ga de hd er gewoon uit halen en dan hang ik hem wel even aan mijn grote pc. Daar maak ik de image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Squatjj schreef op donderdag 28 april 2011 @ 21:59:
[...]

Je moet dit echt laten fixen door Dell en hem terugsturen. Wat nou als je later meer problemen krijgt met bijvoorbeeld de sub? Misschien zeggen ze dan wel "je hebt hem zelf laten vallen, die kras is het bewijs".
Heb direct na het uitpakken een foto opgestuurd via hun email/klachten pagina, na installatie wederom een email i.v.m. de sub.
Heb zelf veel te maken gehad met "reparaties" van laptops bij een bedrijf waar ik gewerkt heb en eenmaal een winkeldochter in je handen en je bent farked.
Deze gaat gewoon retour en beste optie is waarschijnlijk cancellen en geld retour.
Dan maar weer een andere order inkloppen, maar het hangt er helemaal vanaf hoe ik morgen wordt bejegend over de mail en als men niet bereid is om me persoonlijk te woord te staan dan schop ik hem echt retour..

Erg jammer, verder een erg mooi apparaat.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De service van dell is prima hoor, ik heb het meer dan eens meegemaakt dat ze bij de standaard garantie gewoon een monteur stuurden om het te fixen. Een belletje kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 00:00:
De service van dell is prima hoor, ik heb het meer dan eens meegemaakt dat ze bij de standaard garantie gewoon een monteur stuurden om het te fixen. Een belletje kan geen kwaad.
Ja, heb verder ook geen problemen gehad met dell, maar als je een maandagskind ontvangen hebt dan hou je er meestal altijd problemen mee.
En aangezien ik 1 jaar (lees 2+) garantie heb wil ik dat eigenlijk vermijden.
Jammer dat ze geen aanbieding hadden zoals bij mijn Studio 17 (90 euri voor 4 jaar) ik weiger echter 300 euro te betalen voor 3-4 jaar garantie waar 3 toch eigenlijk gewoon zou moeten zijn.
Maarja ze moeten ook ergens geld aan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joco schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:51:
[...]

hier staan de "best" case en "worse" case plaatjes van me:

http://forum.notebookrevi...ex-3-ssd.html#post7350466
JOCO

Welke F6 driver gebruik jij?

Want ik wil weten waarvoor ik "maar" 100 mb/s writespeed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mijn XPS 17 is binnen hoor! :*)
10 dagen heeft hij er over gedaan.

Wat ik gelijk opmerkelijk vind is idd die uitstekende accu. Mijn been gaat er van slapen als ik hem op schoot heb. Ook wordt hij erg warm, in de cores tot 78graden. is dat normaal? Dit is ook op de plaats waar je linker arm rust.
Het is ook jammer dat het toetsenbord zo ver naar voor zit want mijn horloge zit nu precies te krassen op het steunblad. Wat ook nogal vervelend is, is dat de stroomkabel van achter met een rechte stekker er in moet. Die stekker is veel te lang en het snoer te kort.
Het geluid is echt geweldig!
Voor de rest mooie laptop!
Er zit ook een recoveryschijf op. Dat wist ik niet.

Vanmiddag komen me 3dbril 2de hdd en nog 8gb ram binnen.
Zullen we zien hoe dat gaat.

Was wel wat raars met het leveren. Want ik heb nooit een tracking nummer gehad, en volgens dell moest mijn laptop daarom nog in China staan. Gelukkig had UPS wel gelijk en werd hij gister netjes afgeleverd. Er stond wel 0 kilo en 0 coli op de pakbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joco schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:16:
[...]

wat vindt je wel dan? Welke GPU ziet hij?
Hij zag alleen de Intel hd grapics kaart, maar heb het probleem opgelost heb windows opnieuw geinstalleerd nu doet tie het weer:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:48:

Wat ik gelijk opmerkelijk vind is idd die uitstekende accu. Mijn been gaat er van slapen als ik hem op schoot heb.Ook wordt hij erg warm, in de cores tot 78graden. is dat normaal? Dit is ook op de plaats waar je linker arm rust.
In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, is een laptop niet gemaakt om op schoot te nemen. Dit kan de ventilatie openingen aan de onderzijde blokkeren, waardoor de laptop oververhit kan raken. De warmte zou ook slecht zijn voor de potentie, dat je 't ff weet (mocht je plannen hebben) ;)
[...]Wat ook nogal vervelend is, is dat de stroomkabel van achter met een rechte stekker er in moet. [...]
Mocht er iemand achter de kabel blijven hangen (met een voet ofzo), zal deze er bij de rechte constructie het makkelijkst uit springen, waardoor de kans op beschadiging van de aansluiting geminimaliseerd wordt. Kost wat ruimte, dat wel.
Als de kabel in een haakse hoek staat op de plug, wordt deze telkens bij het verwijderen diagonaal belast wat de levensduur niet ten goede komt. Lees: dat gaat kapot als je de plug niet altijd heel voorzichtig/zorgvuldig verwijderd.
[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

guapper schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:21:
[...]

In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, is een laptop niet gemaakt om op schoot te nemen. Dit kan de ventilatie openingen aan de onderzijde blokkeren, waardoor de laptop oververhit kan raken. De warmte zou ook slecht zijn voor de potentie, dat je 't ff weet (mocht je plannen hebben) ;)

[...]

Mocht er iemand achter de kabel blijven hangen (met een voet ofzo), zal deze er bij de rechte constructie het makkelijkst uit springen, waardoor de kans op beschadiging van de aansluiting geminimaliseerd wordt. Kost wat ruimte, dat wel.
Als de kabel in een haakse hoek staat op de plug, wordt deze telkens bij het verwijderen diagonaal belast wat de levensduur niet ten goede komt. Lees: dat gaat kapot als je de plug niet altijd heel voorzichtig/zorgvuldig verwijderd.
[quote]
Het heet niet voor niks een LAPtop. Een desktop is voor op je bureau (je desk) en je laptop voor op je schoot (lap). Dat ventilatie dan wordt geblokkeerd is een design fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:05

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, het is geen laptop, maar een notebook...
* Blisterin_Bull runs

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs apple heeft officieel verklaard dat een noteb.. ehh, macbook niet geschrikt is voor gebruik op schoot. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hmaar hij eert het over een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--- verkeerde topic ---

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ik eer niets, ik geef alleen een tip.
En wie zijn ball.. hardware verbrand, mag op de blaren zitten.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:48:

Wat ik gelijk opmerkelijk vind is idd die uitstekende accu. Mijn been gaat er van slapen als ik hem op schoot heb. Ook wordt hij erg warm, in de cores tot 78graden. is dat normaal? Dit is ook op de plaats waar je linker arm rust.
Het is ook jammer dat het toetsenbord zo ver naar voor zit want mijn horloge zit nu precies te krassen op het steunblad. Wat ook nogal vervelend is, is dat de stroomkabel van achter met een rechte stekker er in moet. Die stekker is veel te lang en het snoer te kort.
Het geluid is echt geweldig!
Voor de rest mooie laptop!
Er zit ook een recoveryschijf op. Dat wist ik niet.

Vanmiddag komen me 3dbril 2de hdd en nog 8gb ram binnen.
Zullen we zien hoe dat gaat.

Was wel wat raars met het leveren. Want ik heb nooit een tracking nummer gehad, en volgens dell moest mijn laptop daarom nog in China staan. Gelukkig had UPS wel gelijk en werd hij gister netjes afgeleverd. Er stond wel 0 kilo en 0 coli op de pakbon.
Nou mijn spullen zijn binnen.
3D is echt geweldig!
Alleen ik had 1x4 gb in mijn laptop laten zetten vanaf dell(10eu meerprijs) omdat ik er zelf nog wat bij wilde doen. Wist toen nog niet dat er ook 4 bankjes in konden. maar nu heb ik mijn laptop open gehaald, blijkt dat er gewoon 2x2GB in zit. Dus nu moest ik foto's opsturen en dan sturen ze de 4gb na.

Wel goed opgelost. Jammer dat het niet gelijk goed is. Hoop dat ze die 2x2 bankjes vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Welke F6 driver gebruik jij?

Want ik wil weten waarvoor ik "maar" 100 mb/s writespeed heb.
versie: 10.1.2.1004

http://support.euro.dell....1&source=-1&fileid=453259

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 120GB versie is sowieso half zo snel als de 240GB versie qua schrijven, en de specs die OCZ opgeeft zijn zwaar onreallistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
pff per ongeluk mijn restore partitie gewist :S.... ik start wel op met een kale install op mijn SSD schijf maar eigenlijk had ik wel een image van de restore partitie willen trekken voordat ik hem verwijderde. Iemand een idee of ik deze achteraf bij dell kan downloaden of kan iemand me helpen aan een image?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey, is dat probleem met die netwerkkaart al opgelost?
Dus als ik de laptop bestel met de "Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)", komt hierdoor geen tragere verzend tijd?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, het probleem was met een andere kaart, een 6250 als ik me het goed herrinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

6230 ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, bedankt!

Nu heb ik nog een vraagje:
Is het de moeite om €90 te betalen om van de
"2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz "
te gaan naar de
"2e generatie Intel® Core™ i7-2620M Processor 2,70 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,40 GHz"

En weer: Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, de goedkopere van de 2 processoren is stukken sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Het enige wat de 2620 over de 2630 heeft zijn een aantal Virtualisatie kenmerken. Als je niet tot weinig (maar één VM op thuis bak/lappie) virtualiseerd, kan je beter de quadcore nemen.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 19:24:
Nee, de goedkopere van de 2 processoren is stukken sneller.
dat denk ik niet, ik denk dat voor een niet al te zware applicaties die echt aan multi threading doen (meer dan 2) die dual core voor de meeste mensen sneller zal aanvoelen als die quad core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal bedankt...
Maar sorry, ik kan hier niet aan uitmaken welke ik beter kan nemen... {Mijn fout hoor}
maar welke kan ik beter doen:
1."2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz "
of de
2."2e generatie Intel® Core™ i7-2620M Processor 2,70 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,40 GHz"

De 2e is €90 duurder.
(Srry, dan dat ik in herhaling val, maar wil even goede duidelijkheid ;))

Groetjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joco schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 20:01:
[...]

dat denk ik niet, ik denk dat voor een niet al te zware applicaties die echt aan multi threading doen (meer dan 2) die dual core voor de meeste mensen sneller zal aanvoelen als die quad core.
Laat ik het zo zeggen: alle applicaties die baat hebben bij een snellere processor maken gebruik van die extra cores. Extra betalen voor iets wat alleen in specifieke situaties sneller presteert en in andere veel trager is nogal, meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt, nu heb ik het wel door ;)

[ Voor 160% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Der komt nog een vraagje bij:
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
Hier kan je dan toch gewoon de nieuwste games mee spelen?
{Ik weet dat er ook nog andere dingen belangrijk zijn, maar nu gaat het even om de processor}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een i3 kan je de allernieuwste games nog spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
Hierbij wat fotos van de XPS17 die ik van de week heb ontvangen, helaas niet superscherp maar het gaat net!

Cardreader
Afbeeldingslocatie: http://img818.imageshack.us/img818/6643/p1030579t.jpg

Achterzijde
Afbeeldingslocatie: http://img832.imageshack.us/img832/6140/p1030516rl.jpg

Achterzijde, led in stekker, indicator hdd en verlicht logo
Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/995/p1030575a.jpg

Achterzijde
Afbeeldingslocatie: http://img715.imageshack.us/img715/3747/p1030572h.jpg

Backlit toetsenbord
Afbeeldingslocatie: http://img851.imageshack.us/img851/265/p1030569.jpg

Touchcontrol snelmenu toetsen
Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/1471/p1030562e.jpg

Backlit tobo
Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/6259/p1030561t.jpg

Backlit tobo 2
Afbeeldingslocatie: http://img829.imageshack.us/img829/7918/p1030548br.jpg

Backlit tobo 3, licht
Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/831/p1030539c.jpg

Rechter kant
Afbeeldingslocatie: http://img718.imageshack.us/img718/9585/p1030555n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:45
Ik heb sinds eergisteren mijn XPS17 in huis en ik heb al een serieus mankement gevonden. De USB 3.0 poorten werken erg onstabiel, en dit lijkt een gekend probleem een te zijn.

Deze zaken heb ik er al aan gehangen:
- usb stick van 16 gig
- usb powered 2,5 inch schijf van iomega
- sharkoon externe usb 3.0 behuizing met een WD 1TB schijf
valt na een tijd (soms enkele seconden) gewoon uit

Allen vertonen ze hetzelfde probleem, na enkele seconden/minuten 'verliest' windows deze drives. Zelfs de spanning gaat er vanzelf af. Uiteraard heb ik de nieuwste drivers geïnstalleerd, maar deze thread op het Dell support forum stelt me weinig hoopvol: link

De USB2.0 poort werkt wel goed trouwens. Ik hoop dat dit geen RMA/refund geval wordt, ik ben voor de rest tevreden over deze machine.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gehoord dat dat een power management issue is. Heb je de opties bij device manager al eens doorgespit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ja ik heb via de bijgeleverde USB Host Controller tool power management al volledig uitgeschakelt, dit helpt niet helaas. Als ik het dell forum doorlees zie ik veel RMA oplossingen, dus ik vrees dat ik dit niet softwarematig ga kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadDevil6210
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 21:12
Heb je geprobeerd om met een schone windows install te werken? het kan ook gewoon aan de aangepaste software van dell liggen. een vriend van me had het zelfde probleem met zijn XPS 17 en heeft dit opgelost door een complete clean install te doen met zijn eigen msdn versie van windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Weet iemand hoe lang een XPS 17 met i7 2630 en de GeForce 555 meegaat op één batterijlading van een 9cell in gemiddelde stand, beetje internetten en helderheid op 50% en als je film kijkt en de helderheid wat hoger staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:29
RTB93 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 23:04:
Weet iemand hoe lang een XPS 17 met i7 2630 en de GeForce 555 meegaat op één batterijlading van een 9cell in gemiddelde stand, beetje internetten en helderheid op 50% en als je film kijkt en de helderheid wat hoger staat?
Heb hem nog maar sinds een paar dagen, maar ik haalde gemakkelijk 5-6 uur met office en matig internet gebruik (géén flash sites) en schermhelderheid op 50%.

Hoelang hij het uithoudt als je een film kijkt en met hogere helderheid weet ik niet, maar 3-4 uur lijkt me realistisch.

Btw, ik heb het standaard 1600x900 scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Kumar Wolters schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 22:58:
Heb je geprobeerd om met een schone windows install te werken? het kan ook gewoon aan de aangepaste software van dell liggen. een vriend van me had het zelfde probleem met zijn XPS 17 en heeft dit opgelost door een complete clean install te doen met zijn eigen msdn versie van windows 7
Ja ik heb meteen een propere install gedaan, standaard procedure voor elke merk pc/laptop die ik ontvang. Ik ben geen fan van overbodige software en tooltjes die voorgeïnstalleerd staan.

Nuja, ik zal straks maar eens bellen naar de XPS tech service, eens kijken wat zij zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadDevil6210
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 21:12
Ik heb her en der gelezen dat er schijnbaar verschillende usb3.0 module in omloop zijn en jij hebt blijkbaar net de pech met een niet goed werkende versie. Eenigste wat je kunt doen is een repair aan huis aanvragen
komen ze een andere module plaatsen. Ik hoop dat mijn xps 17 die dinsdag komt geen defecte usb 3.0 heeft
maar meteen testen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
Kumar Wolters schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 13:43:
geen defecte usb 3.0 heeft
maar meteen testen. :|
Ik wacht nog op de Xtreamer Prodigy om mijn usb 3.0 goed te testen. Hoe kan ik nu de poort al testen, dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Ik heb m'n XPS 17 gister ontvangen.

Heb meteen Windows Ultimate erop gezet, had ik nog een licentie voor liggen.
Nu heb ik via het serie nummer alle drivers gedownload van de Dell website alleen gaat m'n wifi verbinding niet boven de 100kb/s, ook op het lokale netwerk gaat ie niet harder als dat.
M'n telefoon haalt veel hogere snelheden via wifi.

Ik heb de standaar wifi kaart, de Intel Centrino Wireless-N 1000.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Verder een top laptop!

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 20:36:
[...]

Laat ik het zo zeggen: alle applicaties die baat hebben bij een snellere processor maken gebruik van die extra cores. Extra betalen voor iets wat alleen in specifieke situaties sneller presteert en in andere veel trager is nogal, meh.
ik ben toch een redelijk heavy users, maar heb eigenlijk nog nooit in normaal gebruik (dus tests gelden niet) een CPU last van echt constant over de 50% gezien...
Dat betekend dus dat ik niet echt meer dan 4 cores gebruik (van de 8 inc hyper threading)
Daarom durf ik er wel op aan dat de snellere (in ghz) dual core sandy bridge tov zijn langzamere quadcore voor veel mensen sneller zal wezen. Daar komt nog bij dat deze ook nog meer features heeft kwa encryptie dus als je bv dingen als truecrypt gebruikt zal die daar ook nog gebruik van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

http://forum.notebookrevi...locking-gt-555m-card.html

Iemand al bezig geweest met het overclocken van de GT555M? Van 19-25 fps met very high als setting in Crysis 2 naar 30-35 fps in Crysis 2 in Full HD. Nogal een verschil, met amper hogere temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:02

The Guardian

I'll keep an I on you

Iemand een idee waarom op me xps17 na opstarten de cd-rom drive op 'disabled' blijft staan en vervolgens gewoon op 'enable' is te zetten zonder problemen. Dus als er toch geen problemen zijn waarom hem dan eerst op disable zetten zou ik zeggen?

Heb een schone win7 install gedaan op een SSD. Zit geen HDD meer in alleen een SSD en CD-drive.
Volgens de drivers/firmware update via Dell is er niks nieuws voor mijn cd-drive.
type drive: HL-DT-ST DVD+-RW GT32N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Kapoen schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 22:24:
Ja ik heb via de bijgeleverde USB Host Controller tool power management al volledig uitgeschakelt, dit helpt niet helaas. Als ik het dell forum doorlees zie ik veel RMA oplossingen, dus ik vrees dat ik dit niet softwarematig ga kunnen oplossen.
Net vielen mijn Muis en Keyboard uit op een van de usb3 controllers waar hij op de usb2 wel werkt.
Het is dus schijnbaar een veel voorkomend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polpol schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 21:14:
Hierbij wat fotos van de XPS17 die ik van de week heb ontvangen, helaas niet superscherp maar het gaat net!
Prachtige foto's, thanks voor het delen!! En een prachtig apparaat!

Ik vind dat die 9-cell hem ook mooi schuin laat staan, dit typt zeker ook fijner (ergonomisch, vergelijkbaar met tobo-pootjes uitgeklapt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Bad Brains schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 22:42:
[...]

Net vielen mijn Muis en Keyboard uit op een van de usb3 controllers waar hij op de usb2 wel werkt.
Het is dus schijnbaar een veel voorkomend probleem.
Hoeft niet persé hetzelfde probleem te zijn, maar dit is ook één van de symptomen van mijn probleem ja. Zelfs een eenvoudige 2-knop muis van logitech werkt maar enkele seconden.

Overigens heb ik een keertje gebeld naar de support voor XPS/Alienware. Het is een Engelstalige support, zogezegd 24/7 beschikbaar. Zij stuurden mij gewoon door naar de lokale support die alleen open is tijdens kantooruren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Disappointement. Volgens de eerste berichten is het anti-glare scherm redelijk brak. Mensen die het 3D scherm hebben gekozen puur voor de extra pixels hoeven niet ontevreden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 15:47:
Disappointement. Volgens de eerste berichten is het anti-glare scherm redelijk brak. Mensen die het 3D scherm hebben gekozen puur voor de extra pixels hoeven niet ontevreden te zijn.
Is dat niet een klein beetje voorbarig ?
Er zijn toch ook verschillende mensen geweest die de kleuren van de 3d scherm eerst goed moest zetten voordat het goed stond ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar twijfel ik ook niet over ;) Ik struikel over de opmerking dat zwart meer op grijs lijkt. Met het 3D scherm heb je dat echt niet.
Dat betekent dat het contrast, als ik de waarneming van deze persoon mag geloven, vrij brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Ik ben van plan dit systeem te bestellen:

2e generatie Intel® Core™ i7-2720QM Processor 2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,30 GHz
Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
17.3 FHD 3D WLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Graphics Card - 3D Capable
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
Backlit US/Internationaal Qwerty toetsenbord
Interne DVB-T TvTuner
Accessoires
Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)

Zoals jullie zien heb ik de 2720 i.p.v. de 2630 geselecteerd. Gaat het systeem door deze upgrade aanzienlijk beter presteren in onder andere snelheid en tijdens gamen of hebben jullie iets van je kan beter die 180 euro besparen?

Ten tweede zien jullie dat ik ook de TV-Tuner heb geselecteerd aangezien ik nogal lang en vaak in de trein zit. Ik las toevallig dat de TV-tuner de simkaartingang / 3G vervangt. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 17:40:
Daar twijfel ik ook niet over ;) Ik struikel over de opmerking dat zwart meer op grijs lijkt. Met het 3D scherm heb je dat echt niet.
Dat betekent dat het contrast, als ik de waarneming van deze persoon mag geloven, vrij brak is.
Zou kunnen ik hoop van niet :( zo'n mat scherm leek me ideaal maar dan zou het voor veel mensen ( oa ik ) dan maar het 3d scherm worden.
RTB93 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:21:
.....

Zoals jullie zien heb ik de 2720 i.p.v. de 2630 geselecteerd. Gaat het systeem door deze upgrade aanzienlijk beter presteren in onder andere snelheid en tijdens gamen of hebben jullie iets van je kan beter die 180 euro besparen?

Ten tweede zien jullie dat ik ook de TV-Tuner heb geselecteerd aangezien ik nogal lang en vaak in de trein zit. Ik las toevallig dat de TV-tuner de simkaartingang / 3G vervangt. Klopt dit?
Nee niet aanzienlijk wel een beetje ....
De tv tuner is zodat je tv kan kijken via je laptop volgens mij moet je verder wel je tv kabel / signaal op je laptop aansluiten om tv tekijken via je laptop.
Als ik jouw was zou ik dus voor de zekerheid nog wat nalezen over de tv kaart :) want mij lijkt het ook een handige toevoeging... maar als je het niet kan gebruiken waarvoor je het wilt gebruiken zou zonde zijn.

Volgens mij vervangt in de xps15 de simkaartingang/ 3g vervangt... maar de xps 17 is groter dus meer ruimte ... zou je denken .... maar ik weet het helaas niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht rond 12-5 mijn XPS17 :) Ik heb hier ook een OCZ Vertex 3 240GB liggen welke ik direct naast de 500GB harddisk wil gaan inbouwen.

Wat is de beste methode, ik lees wat verschillende verhalen op het net ...

Komt een XPS17 al direct met Windows voorgeinstalleerd of moet ik dat zelf nog doen? Kan ik dan op voorhand, voordat ik 'm aanzet, eerst de SSD inbouwen? Zou zonde zijn als ik dat twee keer moet doen.

In dat geval, eerst de SDD inbouwen voordat ie is aangezet, AHCI drivers op een USB stick hebben voor tijdens de Win7 installatie en gaan met die banaanVertex?

Of moet ik in het BIOS ook nog wat regelen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

RTB93 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:21:

2e generatie Intel® Core™ i7-2720QM Processor 2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,30 GHz
17.3 FHD 3D WLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Graphics Card - 3D Capable
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 \[2 x 2.048]
Backlit US/Internationaal Qwerty toetsenbord
Interne DVB-T TvTuner
Accessoires
Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)

Ik heb een soort gelijke configuratie alleen geen backlit toetsenbord en de 2630 quad core. Van wat ik er van heb begrepen is de extra performance ergggggg klein. Persoonlijk ben ik dan ook voor dezelfde config als jij gegaan, behalve dan met de volgende wijzigingen:

- 6 GB RAM ipv 4 GB (dit is vrij duur bij Dell)

- Blu-ray erin (multimedia, maar zoiezo - je hebt een 3D scherm met 3D capable GPU. Als je een keer een 3D Blu-ray koopt of cadeau krijgt ofzo, wil je het wel kunnen afspelen. Persoonlijk vind ik het zonde om geen Blu-ray erbij te pakken).

Als je het geld hebt, natuurlijk voor het beste gaan maar als je moest kiezen zou ik ipv die processor bijvoorbeeld dus de Blu-ray doen. Volgens mij zit er zoiezo geen 3G in de XPS 17.

Als je verder wel echt op de kosten moet letten zou je de volgende dingen nog kunnen overwegen:

- heb je een backlit toetsenbord nodig?
Tuurlijk, het oogt wel wat luxueuzer maar ga je hem wel 's nachts gebruiken. En type je blind en heb je het eigenlijk zoiezo wel nodig?

- TV tuner?
Ga je hier echt regelmatig gebruik van maken? Of ben je eerder geneigd gewoon tv shows en films te downloaden?

Ik hoop je zo een beetje te hebben geholpen. Het ligt natuurlijk nog steeds aan jezelf wat je graag wilt hebben en wat je er voor over hebt. Aan de ene kant is het zonde om functies te missen die je later misschien toch regelmatig wilt gebruiken (Blu-ray bijvoorbeeld), aan de andere kant is het zonde om extra te betalen voor iets wat je misschien eens per half jaar of jaar gaat gebruiken (mogelijk de tv tuner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teutates schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:27:
[...]

Zou kunnen ik hoop van niet :( zo'n mat scherm leek me ideaal maar dan zou het voor veel mensen ( oa ik ) dan maar het 3d scherm worden.
De volgende persoon beweert dat het matte scherm verwaarloosbaar slechter is...
http://forum.notebookrevi...rience-5.html#post7442497

En, dit dus het verschil tussen een scherm met 72% gamut en een scherm met ~50-60% gamut:
Afbeeldingslocatie: http://i234.photobucket.com/albums/ee145/beertha/2011-04-30111820.jpg

Als ik deze foto bekijk lijkt het contrast niet onder te doen, blijkbaar was persoon #1 toch wat haastig met het trekken van conclusies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Zonder callibratie vooraf zeggen de beelden mij niet zo veel.

Wel jammer dat AntiGlare Ful HD nog steeds niet aangeboden wordt hier, dat wel. FHD zou eigenlijk gewoon de standaard moeten zijn op een 17" laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

En op basis van zulke foto's kan je zoiezo geen conclusie trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik heb trouwens nog een vraag voor als mijn L702x hopelijk ergens deze week wordt bezorgd. Er zit dan een recovery partion op de harde schijf. Kan ik hier het beste meteen gelijk van gebruik maken om alle Dell software er af te donderden?

En waar haal ik de belangrijke software en drivers van Dell dan weer vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell.nl natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 22:49:
[...]

De volgende persoon beweert dat het matte scherm verwaarloosbaar slechter is...
http://forum.notebookrevi...rience-5.html#post7442497

En, dit dus het verschil tussen een scherm met 72% gamut en een scherm met ~50-60% gamut:
...

Als ik deze foto bekijk lijkt het contrast niet onder te doen, blijkbaar was persoon #1 toch wat haastig met het trekken van conclusies.
Hmmm foto's van een smarthphone .... :P
Mensen zijn nogal typisch :P als het goed werkt hoor je ze er bijna niet over... maar is er iets mis/niet aan de verwachting... dan is het "bijna" meteen het slechtste van de wereld.... (eigen biased mening over mensen)

Maar er schijnt dus inderdaad wat waarheid in te zitten... maar je offert dus iets van de kwaliteit in voor het feit dat je buiten/lichtval je scherm goed zichtbaar blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Squatjj schreef op zondag 01 mei 2011 @ 23:13:
Ik heb trouwens nog een vraag voor als mijn L702x hopelijk ergens deze week wordt bezorgd. Er zit dan een recovery partion op de harde schijf. Kan ik hier het beste meteen gelijk van gebruik maken om alle Dell software er af te donderden?
Met die recovery partition kun je je delletje terug brengen in de staat zoals je hem ontvangt. Met alles er op een aan that is. Direct gaan recoveren is dus zinloos.
Bij het bestellen had je daarvoor een Win7 dvd kunnen bestellen voor € 5,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teutates schreef op zondag 01 mei 2011 @ 23:18:
Maar er schijnt dus inderdaad wat waarheid in te zitten... maar je offert dus iets van de kwaliteit in voor het feit dat je buiten/lichtval je scherm goed zichtbaar blijft.
Daar heb ik gisteren nog wat over geschreven:
Verwijderd in "[NBBG Aanschaf] Basisnotebook februari 2011"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

guapper schreef op zondag 01 mei 2011 @ 23:21:
[...]

Met die recovery partition kun je je delletje terug brengen in de staat zoals je hem ontvangt. Met alles er op een aan that is. Direct gaan recoveren is dus zinloos.
Bij het bestellen had je daarvoor een Win7 dvd kunnen bestellen voor € 5,-
Kan je niet overal bij bestellen (ik had 3D model besteld, en daarbij kan je de cd niet bestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon downloaden... Die DVD heb je echt niet nodig. Op een usb stick of externe HDD gooien en installeren maar.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mboshuisen

je hebt exact wat ik ook had.

http://forum.notebookrevi...ex-3-ssd.html#post7405176

en

http://www.ocztechnologyf...amp;viewfull=1#post625022

voor mensen die ook XPS 17 opnieuw gaan installeren:
Zorg dat je de laatste intel F6 driver driver gebruikt bij de install, en schakel daarna met de een registry bestandje de LPM uit.

Dit is een quote van COCO.

Werkt bij mij top!

heb zelf een vertex 3 120gb

p.s.
Haal wel de 2de normale hd er uit met installeren, ik deed het eerst niet. toen starte windows niet meer op.
Omdat hij een kleine systeem partitie op me normale HD had gezet i.p.v. me SSD!!!!
als je die lpm niet uitschakelt heb je af en toe last van bevriezen van windows.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 10:16 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.