[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 34 Laatste
Acties:
  • 171.246 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
http://img171.imageshack.us/i/tempmywifi.png/ (imageshack)

Ik doe gewoon rightclick in mijn intel mywifi technology tray icon en kies intel mywifi hulpprogramma openen.
Daar klik ik op de groene knop inschakelen, dan wordt ie rood "uitschakelen" zoals op de foto. en dan rechts klik ik op "internet verbinding delen" en dan wordt de knop "internet verbinding niet delen"(zoals op de prntscrn) en ik zie en kan op het netwerk van mijn XPS met mijn blackberry. No problems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals, welke wifi kaart hebben jullie? Het is goed mogelijk dat het alleen met intel kaarten werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben ze toch aangegeven: allen hebben de Intel 6230. Sk0Ne, guapper (doet wel), ocram72, wagt (doet niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:42:
Hebben ze toch aangegeven: allen hebben de Intel 6230. Sk0Ne, guapper (doet wel), ocram72, wagt (doet niet)
^ Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen dat ik het Intel My WiFi hulpprogramma er wel heel erg "WiFi"gericht uit vind zien, en niet specifiek voor "WiDi". Is het niet gewoon zo dat je met dit prorgamma je WiFi-verbindingen organiseert, waarover ook de WiDi-verbindingen (eventueel, indien beschikbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:50:
[...]

Moet zeggen dat ik het Intel My WiFi hulpprogramma er wel heel erg "WiFi"gericht uit vind zien, en niet specifiek voor "WiDi". Is het niet gewoon zo dat je met dit prorgamma je WiFi-verbindingen organiseert, waarover ook de WiDi-verbindingen (eventueel, indien beschikbaar).
lees dit nog eens door
http://www.intel.com/products/wireless/mywifi.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die '2' achter "HDTV with Intel® Wireless Display.²" anders aardig VERDACHT !
² Intel® Wireless Display requires a compatible Intel®-based laptop PC, a third-party TV adapter featuring Intel® Wireless Display, and a TV with an available HDMI or Composite AV input. Compatible laptop PCs require a select Intel® Core™ processor family CPU. For a complete list of requirements, visit www.intel.com/go/wirelessdisplay. Content requiring output protection, such as Blu-ray* and DVD movie playback, is not supported. Check with your PC manufacturer for specific details.
die '1' achter "Intel® My WiFi Technology (Intel® MWT)" trouwens ook!
¹ Intel® My WiFi Technology (Intel® MWT) and/or PROSet for Wireless software may not be supported by your PC manufacturer. Check with your PC manufacturer for details on availability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocram72
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-04-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:13:
[...]

Misschien een instelling bij 'Apparaatbeheer' ? Dit moet op te lossen zijn >:)
Het is inderdaad op te lossen. Door de "Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter" te enablen vanuit configuratiescherm (Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkverbindingen).
Deze had ik op disabled staan omdat ik in het begin problemen had met mijn WIFI verbinding waarbij de tip werd gegeven dat uitschakelen van deze virtuele adapters tot een stabielere/betere WIFI verbinding zou leiden.
Achteraf bleken de WIFI problemen veroorzaakt te worden doordat mijn Netgear WNDR3700 niet overweg kan met de power saving opties van de WIFI adapter, maar ik had de virtuele adapters niet weer terug enabled.

Nu heb ik hetzelfde beeld als in het screenshot wat in een eerdere post hierboven staat.

Heb geen WIDI scherm helaas dus dat kan ik niet testen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ocram72 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:14:
[...]
Inderdaad maar 1 manier om erachter te komen...

Misschien iemand hier met in de vriendengroep/familie een WiDi-HDTV? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocram72
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:19:
[...]

Inderdaad maar 1 manier om erachter te komen...

Dat wordt met de laptop naar de Mediamarkt voor een test >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:19:
Die TV's bestaan dus nog helemaal niet. Moet dus met zo'n Netgear adapter.

Wellicht interessant om te kopen voor iemand met een XPS17 niet-3D of XPS15, waarvan 1 van ons met een XPS17 3D langsgaat om het te testen. Edit: Naar Mediamarkt voor een test met een HDTV + Netgear (hoop dat ze die verkopen)

Of zou het nog via de instellingen te zien kunnen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torp_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 14:54
Zo ik heb toch maar besloten om de XPS17 (die ik als vervang gehad heb voor mijn XPS16) te houden.

8GB ram en een intel 510 er bij gezet, gelukkig werkt het allemaal zonder problemen.

Nu ben ik alleen nog op zoek naar een goede draagtas. Door de 9 cell accu gaan veel tassen niet passen volgens mij.
En ik wil eigenlijk een rugtas dat ik nog het een en ander extra mee kan nemen.

Heeft iemand hier al een goede gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:39:
[...]

veel succes. nog steeds heb ik geen enkele inhoudelijke reactie van dell mogen ontvangen.
en ja, ook ik mail allang in het engels. dr komt alleen geen bericht terug.
al nieuws bij jou??

misschien wordt het tijd om krachten te gaan bundelen ik heb al zoveel beloftes gehoord en nu willen ze alleen nog refunden terwijl ik al meer dan 3 weken aan het bellen mailen en doen ben... compensatie voor de gemaakte kosten willen ze niks van horen.

Ik heb inmiddels juridische hulp ingeschakeld. En dell geconfronteerd met de wetgeving en een laatste termijn gegeven om met een oplossing te komen.

ik heb allerlei beloftes zwart op wit staan maar nakomen doen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 01:02:
[...]

al nieuws bij jou??

misschien wordt het tijd om krachten te gaan bundelen ik heb al zoveel beloftes gehoord en nu willen ze alleen nog refunden terwijl ik al meer dan 3 weken aan het bellen mailen en doen ben... compensatie voor de gemaakte kosten willen ze niks van horen.

Ik heb inmiddels juridische hulp ingeschakeld. En dell geconfronteerd met de wetgeving en een laatste termijn gegeven om met een oplossing te komen.

ik heb allerlei beloftes zwart op wit staan maar nakomen doen ze niet.
Vele handen maken ligt werk :P.
Misschien is het een idee idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 12:24:
[...]

Vele handen maken ligt werk :P.
Misschien is het een idee idd.
Willen jullie dat Dell de laptop terugneemt, of willen jullie een compensatie voor de 'minderwaarde'?
Allesinds, voor de Belgen onderons, en de NL'ers zullen (hopelijk) wel gelijkaardige wetgevingen hebben.
Even mijn codex (handels- en venootschapsrecht) erbij gehaald en dan heb je:

artikel 1649 quater komt neer op:
De verkoper moet aan de consument een goed leveren dat in overeenstemming is met de overeenkomst. Hij is aansprakelijk voor elk gebrek aan de overeenstemming dat bestaat bij de levering van de goederen en dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar te rekenen vanaf de levering. [...]

artikel 1649 quinquies:
Bij een gebrek aan overeenstemming heeft de consument recht op:
- Hetzij de herstelling of de vervanging van het goed
- hetzij een prijsvermindering of ontbinding van de overeenkomst (als subsidiaire vorderingsmogelijkheden)
Daarnaast kan de consument steeds een schadevergoeding vragen.

artikels 45 et seq. van de wet van 6 april 2010
De consument heeft recht op bijkomende informatie (zie art 45 en 46)
De consument heeft recht op een bedenktermijn van veertien kalenderdagen na de levering van de goederen (zonder nodige motivatie, wel enkele uitzonderingen die hier niet van toepassing zijn)

M.a.w. als je 3D hebt en ze zouden hem niet terugwillen/geen schadevergoeding willen geven, hebben ze geen voet om op te staan.
Hoe dan ook, ik hou mijn Beest :P
& ik hoop dat ik jullie wat verderheb geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@skone.
ben zelf reeds aantal jaren actief in de service zowel consument als bedrijf ;)

de regelgevering ken ik wel aardig en is in grove lijnen terug te vinden op www.consuwijzer.nl

heb dell dan ook geconfronteerd met deze regelgeving. En aangegeven dat ik een juridisch adviseur heb ingelicht. helaas dat het zover moet komen maar ben nu 3,5 week bezig eerst zou er oplossing zijn maar de 6230 niet leverbaar. Overbouwen van oude naar nieuwe zou niet mogelijk zijn???

En nu is het hele verhaal niet meer mogelijk en moet ik een duurdere variant bestellen met 12gb om de 4 sloten te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 16:43:
@skone.
ben zelf reeds aantal jaren actief in de service zowel consument als bedrijf ;)

de regelgevering ken ik wel aardig en is in grove lijnen terug te vinden op www.consuwijzer.nl

heb dell dan ook geconfronteerd met deze regelgeving. En aangegeven dat ik een juridisch adviseur heb ingelicht. helaas dat het zover moet komen maar ben nu 3,5 week bezig eerst zou er oplossing zijn maar de 6230 niet leverbaar. Overbouwen van oude naar nieuwe zou niet mogelijk zijn???

En nu is het hele verhaal niet meer mogelijk en moet ik een duurdere variant bestellen met 12gb om de 4 sloten te verkrijgen.
Ik zou dan gewoon een 6230 kaart in de winkel kopen en hem zelf inbouwen, dat ze zeggen dat dat niet mogelijk is lijkt me gewoon zever. Andere mogelijkheid is de 6300 nemen en een USB-Bluetooth dinkse kopen, die zijn toch heel klein tegenwoordig, maarjah niet zo prettig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de usb bluetooth heb ik nu en erger me er dood aan.
en heb al de kleinste die er is.
steekt toch altijd nog een cm uit. en het kost weer een usb poort. welke ik vaak genoeg gebrek aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over WiDi icm 3D-scherm:

Voor alle mensen die nog hoop hadden: op de US-pagina staat het gewoon duidelijk:
Hassle-free way to share content on the big screen now in full high definition (1080p) with Intel® Wireless Display ready laptops. (not available with 3D panel).
en bij de Tech Specs:
Intel® Wireless Display (not available on 3D panel)
Ben overigens wel van mening dat je op de NL-site verkeerd wordt voorgelicht door bovenstaande waarschuwing weg te laten. Hetzelfde geldt voor Optimus door het in 1 zin met 3D te noemen:
NVIDIA Optimus-™ technologie optimaliseert automatisch uw batterijduur zonder dat de door u gewenste grafische prestaties in het gedrang komen. Dit gebeurt volledig transparant, of u nu een HD-film bekijkt, op internet bladert of een 3D-game speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries007
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-07 15:57
*niet meer van toepassing*

[ Voor 98% gewijzigd door dries007 op 18-04-2011 16:19 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
It's Download-the-latest-Driver-Time guys.
Maar misschien even wachten, want ik krijg maar 7-10 kB/s.
Serious?

Update: Download niet van de US server.
Hier is de correcte UK link

[ Voor 29% gewijzigd door Sk0Ne op 18-04-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
die fans blijven maar steeds blazen bij mij, is daar al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-03-2024
ocram72 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:14:
[...]

Het is inderdaad op te lossen. Door de "Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter" te enablen vanuit configuratiescherm (Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkverbindingen).
Deze had ik op disabled staan omdat ik in het begin problemen had met mijn WIFI verbinding waarbij de tip werd gegeven dat uitschakelen van deze virtuele adapters tot een stabielere/betere WIFI verbinding zou leiden.
Achteraf bleken de WIFI problemen veroorzaakt te worden doordat mijn Netgear WNDR3700 niet overweg kan met de power saving opties van de WIFI adapter, maar ik had de virtuele adapters niet weer terug enabled.

Nu heb ik hetzelfde beeld als in het screenshot wat in een eerdere post hierboven staat.

Goeie tip, bij mij was de miniport ook uitgeschakeld. Ik kan hem nu ook opstarten. Bij mij ook hetzelfde probleem dat ik geen WIDI device heb. Dus misschien even kijken naar een Netgear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag zou ik willen weten of iemand een oplossing heeft voor zijn probleem met betrekking tot de 4 Dimm sloten.

Ik krijg simpelweg te horen dat ik na 3 weken van valse toezeggingen.
Waaronder een order bevestiging van een nieuwe laptop
Dat ze alleen geld terug kunnen geven en laptop komen ophalen.

Ik ben toch niet echt gecharmeerd van hun handelswijze in deze zaak.
3 weken lang wordt er beloofd dat het opgelost wordt.

En na 3 weken wordt ik nogal vijandig benaderd en tegen het blok gezet.
Over onkosten vergoeding wordt niks vermeld. Daar doet dell niet aan.

Een alternatief bieden doen ze ook niet. heb meerder emalen gevraagd mij een prijs aan te bieden die reeel is t.o.v. de gemaakte overlast door dell en dat ik dna eventueel bereid ben een deel bij te betalen. Maar niet het volledige bedrag.

Nu weet ik dat er mensen zijn die gecompenseerd zijn of wel degelijk opgelost. Iemand nog tips of ervaringen waarmee ik richting Dell zou kunnen gaan.

Ik zou dit toch graag nou een keer opgelost willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://tweakers.net/aanbod

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom niet lekker terugsturen naar dell?

7 dagen bedenktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:32
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:52:
Graag zou ik willen weten of iemand een oplossing heeft voor zijn probleem met betrekking tot de 4 Dimm sloten.
wat heb je dan precies besteld?

Ik heb 4 sloten gekregen en er 2x8 bij in gezet (heb nu dus 12GB) en dat werkt allemaal prima

Maar dan moet je wel het 1080P 3D scherm bestellen met de 555M als je die combinatie hebt zou je 4 sloten moeten krijgen. Andere combinaties zo ver ik weet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:35:
[mbr]http://tweakers.net/aanbod[/]
op het moment kan je wat jij hebt krijgen bij dell net iets onder de 1100 euro met 10% korting +90 euro korting....

mag ik trouwens vragen waarom je hem verkoopt terwijl je hem nog niet eens binnen hebt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teutates schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:52:
[...]

op het moment kan je wat jij hebt krijgen bij dell net iets onder de 1100 euro met 10% korting +90 euro korting....

mag ik trouwens vragen waarom je hem verkoopt terwijl je hem nog niet eens binnen hebt :S
ik heb de 900P besteld maar voordat er duidlijkheid was over de 4Dimm verhaal alleen bij de 1080 3D.
Dell heeft mij ook meerdere malen bevestigd zelfs na levering en constatering dat ik met de i7+ 555M kaart gewoon 4 sloten had moeten hebben.

dat dit niet het geval is blijkt wel. Echter is er mij dus een product verkocht met zwart op wit toezegging dat die 4 sloten heeft.

Ook heeft dell erkend dat het probleem opgelost zou moeten worden en dat dit zou gebeuren.
Echter blijkt dat nu dus allemaal niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Ik heb hem een dikke maand geleden besteld, en toe was het mij al volledig duidelijk dat je alleen 4 dims kreeg wanneer je die combinatie deed,
Dit kon je toen en nu nog steeds prima zien als je hem gaan configureren online, maar misschien was het daar voor niet zo? Je ziet nu meteen dat je meer geheugen opties krijgt als je de 1080P en 555M bestelde, ik wou eigenlijk de 550 want ik intereseerd me totaal niet voor de GPU maar puur door dat ik zag dat je dan meer opties kreeg heb ik de 555 gekozen. (en er toch maar 2x2GB in laten zitten wat dell is veel te duur met memory er direct bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:57:
[...]

ik heb de 900P besteld maar voordat er duidlijkheid was over de 4Dimm verhaal alleen bij de 1080 3D.
Dell heeft mij ook meerdere malen bevestigd zelfs na levering en constatering dat ik met de i7+ 555M kaart gewoon 4 sloten had moeten hebben.

dat dit niet het geval is blijkt wel. Echter is er mij dus een product verkocht met zwart op wit toezegging dat die 4 sloten heeft.

Ook heeft dell erkend dat het probleem opgelost zou moeten worden en dat dit zou gebeuren.
Echter blijkt dat nu dus allemaal niet waar.
jammer voor je maar wet koop op afstand inderdaad...
En wil je het wel blijven verkopen pas eventjes je advertentie aan ...
Prachtig 17-inch Full HD-scherm
3D-scherm inclusief 3D-bril
230-11879 Display : 17.3in FHD 3D WLED TL (1920X1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
klopt dan niet want je hebt geen full hd scherm.... dan >_<

EDIT:advertensie 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door Teutates op 19-04-2011 13:18 . Reden: spellfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:47:
waarom niet lekker terugsturen naar dell?

7 dagen bedenktijd.
Deze regels gelden voor consumenten: ik heb een zakelijke bestelling geplaatst (helaas blijkt nu).
[...]
Dat kan niet kloppen. Overigens heb ik ook onder andere Vista Ultimate erin zitten: dat drijft de prijs ook op.
[...]
Ik heb liever een 900p-scherm en WiDi dan een 1080p 3D zonder WiDi. Ik ben er te laat achtergekomen dat WiDi icm 3D niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
[b]Promsmanager schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:24:

[...]

Dat kan niet kloppen. Overigens heb ik ook onder andere Vista Ultimate erin zitten: dat drijft de prijs ook op.
aha klopt zowel geheugen als windows 7 ultimate + nog wat andere dingen die ik over het hoofd heb gezien sorry. |:(
Ik heb liever een 900p-scherm en WiDi dan een 1080p 3D zonder WiDi. Ik ben er te laat achtergekomen dat WiDi icm 3D niet werkt
ieder zo zijn keuzes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonder de 1080p heb je weer maar max 8gb geheugen.

Dell leuker kunnen we het niet maken.

Makkelijker al helemaal niet! Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/frusty.gif

Ons service niveau bevind zich ruim onder het NAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Na al dat lezen over de XPS 17 heb ik er toch ook maar 1 besteld!! :D
Met de volgende samenstelling:

XPS L702x : 2nd generation Intel Core i7-2630QM processor 2.00 GHz with Turbo Boost 2.0 up to 2.90 GHz
Display : 17.3in FHD 3D WLED TL (1920X1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
Resource DVD : XPS L702x
Ship Accessory : Dutch Docs
Memory : 4096MB (1x4096) 1333MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM)
Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including software
Power Supply : XPS 150W AC Adapter
Power Cord : European 250V
Battery : Primary 9-cell 90W/HR LI-ION
Carry Case : Not Included
Graphics : 3GB NVIDIA GeForce GT 555M Graphics Card - 3D Capable
Wireless : Europe Intel Centrino Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Keyboard : Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
Operating Sys : Dutch Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT)
Microsoft Office Starter (kan er gelijk af)
McAfee SecurityCenter 15 Month Subscription (kan er gelijk af)
1 year of Collect & Return 10 day coverage included with your Pc

Heb hem 18 April besteld en de leverdatum staat op 18 mei. Erg lang naar mijn mening.

Heb er uiteindelijk €1.166,59 voor moeten neerleggen. Veel geld maar hoop dat ik er dan even tegen aan kan.
Ben van plan om ook nog de nvidea bril set te kopen, weet iemand hier nog een goedkope zaak of online-store voor?

Ik heb er 1x 4gb in laten zetten ipv 2x2 zodat ik er zelf nog een keer 4gb in kan zetten (heeft het eigenlijk zin om er meer dan 8gb in te doen?)
Ik zit te denken aan deze:
pricewatch: Kingston KTA-MB1333/4G

Daarnaast wil ik ook nog een hdd erbij zetten.
zat te denken aan deze:
pricewatch: Western Digital Scorpio Black WD7500BPKT, 750GB
Ik kan namelijk geen 1TB 7200tpm vinden.

Wat vinden jullie van het extra geheugen? moet er meer in dan 8gb? en hdd? Past dit er uberhoud in?

Probeerde eerst nog om hem alleen maar met win7 te bestellen, maar dat kon niet :( Al die zooi er dan maar afgooien voordat ik een back up maak).

Gr. Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik trouwens nog naar op zoek ben is een screen protector. Want iedere keer als iemand met zijn vinger("Klik daar eens op" 8)7 ) aan het scherm zit krijg ik het er niet meer goed af.

Iemand een idee? en of die precies passen ipv dat je zelf moet gaan knippen?
Of zou de plaklaag bij warmte loslaten en dat je dan zo'n vieze smurrie krijgt op je scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:23:
Waar ik trouwens nog naar op zoek ben is een screen protector. Want iedere keer als iemand met zijn vinger("Klik daar eens op" 8)7 ) aan het scherm zit krijg ik het er niet meer goed af.

Iemand een idee? en of die precies passen ipv dat je zelf moet gaan knippen?
Of zou de plaklaag bij warmte loslaten en dat je dan zo'n vieze smurrie krijgt op je scherm?
Gewoon een stevige balpen.

*PATS* op die vinger. De 2e keer hoef je de balpen maar te laten zien, en het vingertje deinst al terug.

Werkt echt het best, of je moet een matte folie op je scherm willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die leeraaren [sic] van mij hebben altijd de gewoonte dingen aan te wijzen op mijn scherm... blijf er toch vanaf :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 23:44:
[...]

Gewoon een stevige balpen.

*PATS* op die vinger. De 2e keer hoef je de balpen maar te laten zien, en het vingertje deinst al terug.

Werkt echt het best, of je moet een matte folie op je scherm willen hebben.
Dat is idd een goed idee!
Maar ik zou gewoon net zoiets willen als op mijn telefoon met touch. Een transparant folie. dan kan je ook gewoon makkelijk met een niet al te vochtig doekje het scherm makkelijk schoonmaken zonder dat het er in brandt.

Heb nog even op internet gekeken, kwam dit tegen:
http://www.general-trust....cd-screen-guard-protector

Heb een mail gestuurd of het een passende maat is, of dat je moet knippen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
Ik zou ook best graag een folie willen gebruiken om van een glimmend scherm een mat scherm te maken.
Alleen lijkt het me haast ondoenlijk om zo een groot oppervlak zonder luchtbelletje te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Bert003 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 00:03:
Ik zou ook best graag een folie willen gebruiken om van een glimmend scherm een mat scherm te maken.
Alleen lijkt het me haast ondoenlijk om zo een groot oppervlak zonder luchtbelletje te krijgen...
Is goed te doen hoor,

onder water.

oh, wacht... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er wel eens een gehad, wel eens waar niet voor 17" maar die was niet helemaal flexibel. dus dan moet je wel heel raar doen om er bellen in te krijgen.

Misschien is dat dat ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trillion
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe zijn jullie ervaringen met:

het geluid van de fan; mijn vorige Dell laptop was erg luidruchtig
hoe is dat bij deze serie?

het backlight keyboard
is de verlichting voldoende om in schemering goed te kunnen werken?
is de verlichting uit te schakelen (via een toets?)

hoe is de kwaliteit van het scherm (non 3d)?
voor mij moet het contrast van het scherm goed zijn ivm slechte ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trillion schreef op woensdag 20 april 2011 @ 01:59:
Hoe zijn jullie ervaringen met:

het geluid van de fan; mijn vorige Dell laptop was erg luidruchtig
hoe is dat bij deze serie?

het backlight keyboard
is de verlichting voldoende om in schemering goed te kunnen werken?
is de verlichting uit te schakelen (via een toets?)

hoe is de kwaliteit van het scherm (non 3d)?
voor mij moet het contrast van het scherm goed zijn ivm slechte ogen
Als je de voorgaande berichten bekijkt, zie je wat men er van vind. kijk ook eens in Dell XPS 17 - Deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:19:

Daarnaast wil ik ook nog een hdd erbij zetten.
zat te denken aan deze:
Ik kan namelijk geen 1TB 7200tpm vinden.
Waarom geen SSD inbouwen? Werkt echt wel lekker .. alles start gewoon veel sneller...
SSD voor besturingssysteem en programma's welke nu hebben ... Tweede schijf behouden voor data ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien heeft die wel een hele grote opslag ruimte nodig op zijn laptop ;)

alhoewel ik zou zeggen neem een nas...

1,5tb aan data in je laptop? dat ga je nooit allemaal meer dan 1x per jaar gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Nu las ik een paar pagina's terug dat 6230 WiFi kaart niet of slecht leverbaar is alleen welke kaart is dit nou precies?

Ik kan op het accessoires tabblad alleen kiezen tussen Intel® Centrino® Wireless-N 1000 Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card).

Nu wil ik graag de laatste maar is dit dan die beruchte 6230 kaart?

edit:
Dit is mijn setup nu btw.

Inbegrepen bij uw systeem:
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
Geen Accidental Damage-support
DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
1GB NVIDIA® GeForce® GT 550M Graphics Card
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
DVD+/-RW (DVD, CD read and write)
Intern toetsenbord - US/Internationaal (qwerty)
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
TvTuner niet inbegrepen
Silver Anodized Aluminum Cover
Accessoires
Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Bevat ook
N02X7M05
XPS L702x Order - Netherlands
Dutch Documentation
Datasafe Local 2.3 Basic
XPS L702x Resource DVD
130W AC Adaptor
1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Geen draagtas
European 250V Power Cord
Mobile Broadband Not Included

[ Voor 66% gewijzigd door Radiance op 20-04-2011 11:01 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 08:48:
[...]

Waarom geen SSD inbouwen? Werkt echt wel lekker .. alles start gewoon veel sneller...
SSD voor besturingssysteem en programma's welke nu hebben ... Tweede schijf behouden voor data ..
Die SSD is toch veel duurder? En ik ga ieder jaar op wintersport, en dan zit ik 8uur lang films te kijken op mijn laptop of een spelletje te doen. daarnaast loop ik nu hele dagen met een ext,hdd rond en dat ben ik beu.

Vandaar dat ik er zoveel ruimte in wil. De inbegrepen hdd voor windows, en wat programma's zoals office en zo en muziek. en dan heb ik die 2de hdd voor data.

Wat moet ik me dan voorstellen dat er sneller is met een SSD? want als hij iets sneller opstart alleen is er voor mij niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocram72
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:13:
[...]

Wat moet ik me dan voorstellen dat er sneller is met een SSD? want als hij iets sneller opstart alleen is er voor mij niks aan.
Ik heb zelf ook geen SSD, maar wil dit absoluut nog toevoegen aan mijn XPS17. Het is niet alleen het sneller starten van Windows (wat wel de meest opvallende verbeterig is qua performance); de applicaties die op je SSD staan geinstalleerd starten ook sneller (photoshop, office e.d.). 2e HDD bay dan de originele 500GB HDD zetten.
Als ik alleen op vakantie veel opslagruimte nodig heb voor films, zet ik die liever op een externe HDD die ik dan op USB aansluit. De rest van het jaar heb ik dan het voordeel van het sneller starten van de laptop en meest gebruikte applicaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op die manier,

Ik heb net gekeken naar een:
pricewatch: OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 180GB

Maar 240 euro voor 180GB vind ik nogal wat.
Zou dat nog lang duren eer die prijzen zakken? want anders wacht ik nog even.

Ik download trouwens veel hd films, daarom wil ik zoveel hdd ruimte. En omdat ik vaak tussen mijn huis en die van mijn vriendin reis, heb ik dan geen zin om weer ext schijven mee te nemen. Heb ik nu nml wel.
Loop steeds met een My net book 3TB en die heeft ook nog voeding nodig. Heb er ook nog wel alleen op USB maar dat vind ik gewoon niet zo handig.

Wil dit puur uit gemak ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:41
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:01:
Op die manier,

Ik heb net gekeken naar een:
pricewatch: OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 180GB

Maar 240 euro voor 180GB vind ik nogal wat.
Zou dat nog lang duren eer die prijzen zakken? want anders wacht ik nog even.

Ik download trouwens veel hd films, daarom wil ik zoveel hdd ruimte. En omdat ik vaak tussen mijn huis en die van mijn vriendin reis, heb ik dan geen zin om weer ext schijven mee te nemen. Heb ik nu nml wel.
Loop steeds met een My net book 3TB en die heeft ook nog voeding nodig. Heb er ook nog wel alleen op USB maar dat vind ik gewoon niet zo handig.

Wil dit puur uit gemak ;)
Met een 1TB hd als 2e disk in je laptop kan je toch wel even vooruit lijkt me?
En tegen de tijd dat het volzit recycle je de oudere films?

Nu ik eenmaal met een SSD werk op mn laptop wil ik niet anders meer 8)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan geen 1TB HDD in je laptop stoppen, de standaard schijven gaan 'maar' tot 750GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Op één of andere manier is het HP toch gelukt :
SNB Envy 17, HP NL site
SNB Envy 17 specs, HP US site

EDIT: Volgens mij zijn het 1TB 2.5" WD Scorpio Blue HDD's.

[ Voor 9% gewijzigd door NxCPU op 20-04-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus of HP heeft al eerste 1TB HDD's, die pass over een maand zouden komen, of dat zijn 12.5mm schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik dan gewoon deze neem:
En als de SSD variant goedkoper wordt kan ik die altijd nog nemen als 1ste hdd

kan iemand mij vertellen dat die western digital ook zeker past?

Wat ik nog graag zou willen weten is hoeveel gb geheugen zin heeft om in de laptop te stoppen. Ik wil dit nml bestellen zodat het er is voor mijn laptop. dan kan ik het gelijk derin stoppen samen met de hdd.
Want ik kan er wel 16GB in stoppen maar heeft dat zin. Is het niet net zo als bij 32bit dat je 3gb als max hebt?
wat is hier de zinnige max bij 64bit?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2011 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:26:

Wat ik nog graag zou willen weten is hoeveel gb geheugen zin heeft om in de laptop te stoppen. Ik wil dit nml bestellen zodat het er is voor mijn laptop. dan kan ik het gelijk derin stoppen samen met de hdd.
Want ik kan er wel 16GB in stoppen maar heeft dat zin. Is het niet net zo als bij 32bit dat je 3gb als max hebt?
wat is hier de zinnige max bij 64bit?
Voor wat ga je het gebruiken ?
Ga jij hele zware applicaties gebruiken die baat hebben bij veel ram heeft het zin.
ga je voornamelijk office/internet gebruiken en verder lichte applicaties heeft 16gb geen zin.

standaard heb je 64 bit home premium :) dus max 16 gb ram

VersionLimit on X86Limit on X64
Windows 7 Ultimate
4 GB

192 GB
Windows 7 Enterprise
4 GB

192 GB
Windows 7 Professional
4 GB

192 GB
Windows 7 Home Premium
4 GB

16 GB
Windows 7 Home Basic
4 GB

8 GB
Windows 7 Starter
2 GB

2 GB

[ Voor 17% gewijzigd door Teutates op 20-04-2011 19:40 . Reden: netter weergegeven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teutates schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:31:
[...]

Voor wat ga je het gebruiken ?
Ga jij hele zware applicaties gebruiken die baat hebben bij veel ram heeft het zin.
ga je voornamelijk office/internet gebruiken en verder lichte applicaties heeft 16gb geen zin.

standaard heb je 64 bit home premium :) dus max 16 gb ram

VersionLimit on X86Limit on X64
Windows 7 Ultimate
4 GB

192 GB
Windows 7 Enterprise
4 GB

192 GB
Windows 7 Professional
4 GB

192 GB
Windows 7 Home Premium
4 GB

16 GB
Windows 7 Home Basic
4 GB

8 GB
Windows 7 Starter
2 GB

2 GB
Kijk dat is duidelijk! daar heb ik wat aan.
Koop 2x4GB bij, heb ik 12GB totaal.
zal wel voldoende zijn lijkt me om 3d films te kijken en zo nu en dan eens een spelletje.

Weet u toevallig ook of die harde schijf past die ik eerder heb beschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:43:
[...]

zal wel voldoende zijn lijkt me om 3d films te kijken en zo nu en dan eens een spelletje.

12 gb voor een film en een spelletje af en toe?
daarmee volstaat 4 gb ook hoor.

12 gb is handig voor als je met virtuel machines werkt of een autocad tekenaar bent (en zo zijn er nog vele andere voorbeelden).

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:43:
[...]

2.5" moet de hardeschijf zijn geloof ik volgens mij had darkstone die vraag is beantwoord in een van de xps 15 of xps 17 topics. ( weet niet 100% zeker kan iemand het nog is bevestigen ? O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Teutates schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:49:
[...]

2.5" moet de hardeschijf zijn geloof ik volgens mij had darkstone die vraag is beantwoord in een van de xps 15 of xps 17 topics. ( weet niet 100% zeker kan iemand het nog is bevestigen ? O-) )
Zijn inderdaad om 2,5" hardeschijven die in een laptop gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb ook problemen met mijn upgrade naar 16gb. De standaard 2x2gb werkt prima. Maar als ik dit vervang door 4x4gb krijg ik ook regelmatig een BSOD. Met memtest krijg ik geen fouten als ik het geheugen los test (het is origineel dell upgrade geheugen).

Ik ga nog eens verder testen.. als in ieder geval al eens 12gb zou werken ben ik wel al content...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:04
Ehm.. 4 GB is genoeg voor 90% van de consumenten. Alleen als je gaat virtualiseren zou je meer als 4 GB nodig hebben. Of je moet hevige multitasker zijn, dan zou je nog 8 GB kunnen pakken.

Je kan beter het geld in je zak steken of een betere harde schijf kopen, dat is tenslotte nog altijd het langzaamste component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Helemaal mee eens.

Ik zit op mijn xps wooncomplexen te renderen met grote bestanden en nog grotere bibliotheken eraan gekoppeld: filmpjes maken waarop 40+ uur gerekend wordt. Ik kom nog steeds niet aan de 4GB geheugengebruik.

Als ik nu in GIMP/Photoshop tig RAW foto bestanden (á 25MB) ga openen kom ik daar wel overheen, maar dat zien we dan wel weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
guapper schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:33:
Helemaal mee eens.

Ik zit op mijn xps wooncomplexen te renderen met grote bestanden en nog grotere bibliotheken eraan gekoppeld: filmpjes maken waarop 40+ uur gerekend wordt. Ik kom nog steeds niet aan de 4GB geheugengebruik.

Als ik nu in GIMP/Photoshop tig RAW foto bestanden (á 25MB) ga openen kom ik daar wel overheen, maar dat zien we dan wel weer...
wel ik kom toch reglmatig aan 8GB, en dan heb ik absoluut 50€ over om met 12GB mijn systeem wat te futureproofen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Sk0Ne schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:37:
[...]

wel ik kom toch reglmatig aan 8GB, en dan heb ik absoluut 50€ over om met 12GB mijn systeem wat te futureproofen.
Wat doe je dan om daaraan te komen?

(Die info kan handig zijn voor anderen bij het bepalen welk systeem ze nodig denken te hebben.)

edit@hieronder: RAW pano's ja, die doen het 'm wel schijnbaar. Ik hou het meestal bij bewerkingen in LR of simpel GIMP-werk

[ Voor 13% gewijzigd door guapper op 21-04-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
guapper schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:12:
[...]

Wat doe je dan om daaraan te komen?

(Die info kan handig zijn voor anderen bij het bepalen welk systeem ze nodig denken te hebben.)
Panormama met RAW files maken in Ps en soms staan hier enkele VM's open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
ProcessExplorer verteld me dat mijn Peak memory usage 10GB is geweest... (nu 6GB) dus heb bijna mijn 12GB gebruikt :)

over die 16GB: dat schijnt een probleem te zijn waar dell ook is achter gekomen (daarom heb je geen 16GB optie meer op de site), ik zit dus op 12GB en heb tot nu toe geen enkel probleem, nadat ik alle drivers goed heb gekregen is het zeer stabiel.

Die 8GB extra kost toch bijna niks meer (iets meer dan 80 euro geloof ik) dus daar zitten de kosten niet echt meer in, maar ik ben er wel mee eens dat voor een groot deel 4GB genoeg is.
En je kunt veel beter 4GB hebben met een SSD dan 12GB zonder SSD dus als je daar echt tussen moet gaan kiezen kies dan altijd voor een SSD

Voor de rest is allen de fan nog een probleem die moet echt beter afgesteld worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Niet online
Even een update: ik heb zojuist zelf de 6230 ingebouwd die ik via ebay had gekocht en dit werkt prima nu. Het is wel wat lastig om hem in te bouwen zonder de laptop te beschadigen omdat je de polssteun helemaal los moet halen.

Verder over het geheugen... tja ik ga eens 12gb proberen en als dat wel werkt hoop ik dat dell de 2x 4gb terug neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er kan maximaal 14GB in, niet 12. Het gaat pas fout als je een 4GB DIMM in slot D drukt. Ookal zijn de overige sloten leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:49:
Er kan maximaal 14GB in, niet 12. Het gaat pas fout als je een 4GB DIMM in slot D drukt. Ookal zijn de overige sloten leeg.
bedankt voor de info. 14gb werkt tot nu toe stabiel. Buiten dit kleine probleem ben ik trouwens erg tevreden met de xps 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:49:
Wat vreemd dat er zoiets aan het hand is met die D slot dan :S
Opzich wel een leuk verzonnen oplossing gewoon geen 16gb aanbieden.... >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed een productiefout in slot D, een mislukte soldeerverbinding oid. Volgens mij is het geen chipset beperking aangezien je in andere laptops AFAIK wel 16GB kunt proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan blijft nogsteeds die SSD belachelijk duur. Dan wacht ik wel een tijdje en doe ik het later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XPS 17 review op notebookcheck (duits):
http://www.notebookcheck....30QM-GT-555M.51599.0.html

De accuduur is met het 3d scherm wel erg braque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Nette review weer van notebookcheck.

Wat ik wel mis in hun ervaringen met de warmteontwikkeling is het ongewilde effect dat de speaker onder de linker handpalm heeft.

Wanneer je net als ik graag je hand over de linkerzijde van het chassis laat zweven merk je al snel dat er uit de luidsprekeropening een warme luchtstroom komt.
Laat ik het zo stellen: ik ben blij dat ik meestal niet zit te werken op de laptop als deze staat te renderen, omdat de warme luchtstroom dan toch echt wel irritant kan worden.
In de winter kan dat wel aangenaam zijn, maar nu even niet.

Ik wil dit toch even opmerken, zodat mensen die de xps17 willen gebruiken om te gamen in elk geval gewaarschuwd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 15:11:
XPS 17 review op notebookcheck (duits):
http://www.notebookcheck....30QM-GT-555M.51599.0.html

De accuduur is met het 3d scherm wel erg braque...
2.5/3 u haal ik hier met mijn 3D en dan heb ik nog een zwaardere proc, hoewel dat bij surfen niets zal uitmaken. Maar goed, hij staat toch 99.99% van de tijd op de bureau, dus accuduur is sowiezo geen probleem voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verbaas me meer over het feit hoe onzuinig de GT555m is, als optimus wel zou werken zou je zeker een accuduur halen van 6, 7, misschien wel 8 uur als ik de lijn van anandtech doortrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCIAL
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 07:59
Ik haal idd met de I7-2630QM, GT 550M en het 1600x900 scherm ongeveer 6,5 uur. In die tijd stond radio538 te streamen en het beeldscherm op halve helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ook maar een XPS 17 besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke specs en prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08 07:51
Is de Dell XPS 17 niet in een 'gewone' winkel verkrijgbaar?
Vind het wel fijn als ik van te voren zie wat ik koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor, 6 GB RAM, standaard 500 GB harde schijf, 3GB NVIDIA® GeForce®  GT 555M Graphics Card - 3D Capable, 3D (120 Hz) scherm, Blu-ray erbij.
€1146,59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabbie_86
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 21:37
Ik ben zelf een Dell XPS 17 aan het samenstellen.
De laptop wil ik ook gaan gebruiken (zolang ik (nog) geen desktop heb) voor video en/of fotobewerking.
Ikzelf vind dit een goede configuratie voor deze toepassing. Maar voordat ik ga bestellen zet ik hem eerst hier neer zodat er meerdere mensen naar kunnen kijken.

De configuratie ziet er zo uit:
Base: 2e generatie Intel® Core™ i7-2720QM Processor 2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,30 GHz
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands
Geheugen: 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
Toetsenbord: Backlit US/Internationaal Qwerty toetsenbord
Grafische kaart:
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Graphics Card
Harde schijf: 500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
Optische stations: DVD+/-RW (DVD, CD read and write)
Draadloze connectiviteit: Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Cables: European 250V Power Cord
Verzendingsdocumenten: Dutch Documentation
Gedis Bundle Reference: N02X7M06
Standaardondersteuning: 1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Services en Support: 1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
Integrated Mobile Broadband: Mobile Broadband Not Included
Order Information: XPS L702x Order - Netherlands
Primary Battery: 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Dell System Media Kit: XPS L702x Resource DVD
Kleuren: Silver Anodized Aluminum Cover
Accidental Damage Support: Geen Accidental Damage-support
Online Backup: DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
LCD: 17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
DataSafe: Datasafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software: Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
Beveiligingssoftware: McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Power Supply: 150W AC Adaptor
Operating System Recovery Options: Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
Belkin SurgeMaster-spanningsbeveiliging (4 contactdozen): deze heb ik erbij gekozen omdat ik 17 een paar euro extra nodig had om in aanmerking te komen voor extra korting...

Prijs: met alle kortingen (met verzendkosten): 1048.59 (184 euro korting, 10% korting, 90euro korting)

Mijn vraag is nu, is de core i7 2720QM zoveel beter dan de 2630QM, zoja is het die 180 euro extra waard?
Daarbij, zelf hoef ik niet perse een FHD scherm, aangezien ik thuis zelf de panasonic vt20 heb. het resultaat van mijn video edit bekijk ik wel op de tv.

[ Voor 52% gewijzigd door Cabbie_86 op 24-04-2011 09:51 ]

PVOutput 7900Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik vraag ne af of dit dan niet beter is voor jou:
Inbegrepen bij uw systeem:
KLEUR KEUZE Silver Anodized Aluminum Cover bewerken
PROCESSOR 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands bewerken
SYSTEM RECOVERY Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen bewerken
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook. bewerken
SERVICES EN SUPPORT 1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc bewerken
ACCIDENTAL DAMAGE-BESCHERMING Geen Accidental Damage-support bewerken
DATASAFE ONLINE BACK-UP DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar bewerken
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands bewerken
LCD-SCHERM 17.3 FHD 3D WLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera bewerken
GRAFISCHE KAART 3GB NVIDIA® GeForce®  GT 555M Graphics Card - 3D Capable bewerken
GEHEUGEN 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048] bewerken
HARDE SCHIJF 500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) 8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive (Blu-ray Disc™ lezen en cd/dvd lezen/schrijven) bewerken
TOETSENBORD Backlit US/Internationaal Qwerty toetsenbord bewerken
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh) bewerken
TV-TUNER TvTuner niet inbegrepen bewerken
Accessoires
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Dan heb je blu-ray en full HD scherm erbij (wat toch echt wel een voordeel is) en de 2630QM processor voor maar (incl korting:) €1128,61.

Is 80 euro duurder, snap ik, maar dan ben je wel wat meer future proof. Naar mijn mening heb je die €180 processor upgrade niet nodig (maar dat moet je natuurlijk altijd zelf bepalen). Als ik jou was zou ik de processor upgrade achterwegen laten, en gaan voor blu-ray en een full HD scherm (zeker handig voor later).

Verder zit er 3D ondersteuning bij. Heb je nu misschien niet nodig, maar het zit gewoon in dit pakket. Daarnaast wil je misschien over een paar jaar wel aan 3D foto- en videobewerking doen. Dan zit het er wel mooi bij.

Het ligt natuurlijk allemaal aan jezelf of je voor de processor upgrade gaat (wat natuurlijk ook wel fijn is voor de toekomst), maar wil je daarvoor echt al die andere features opgeven? Verder lijkt het mij dat, mocht je na een paar jaar toch wat hardware upgrades willen doen, dan is het upgraden van een processor toch wel iets makkelijker dan het upgraden van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cabbie_86 schreef op zondag 24 april 2011 @ 09:42:
Mijn vraag is nu, is de core i7 2720QM zoveel beter dan de 2630QM, zoja is het die 180 euro extra waard?
Nee!
Daarbij, zelf hoef ik niet perse een FHD scherm, aangezien ik thuis zelf de panasonic vt20 heb. het resultaat van mijn video edit bekijk ik wel op de tv.
Misverstand nummer 1: een hoge resolutie is alleen interessant bij het bekijken van films.

Dat is juist niet het geval, bij het bekijken van video's is de resolutie voor het grootste deel niet van belang, je koopt een full-hd scherm op op te werken. Vooral als je veel met text werkt is dat -imo- een must.
Ik raad niet voor niets zoveel de xps 15 aan, dat is nu eenmaal de goedkoopste laptop met een degelijk scherm.

Zie hier: [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen er staat een 6-tal plaatjes die het verschil laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Hangt er van af wat je wil doen!
Wil je WiDi, Intel MyWifi, 4G upgrade, VT-d (hardware virtualisatie) of een snellere igp, dan moet je de 2720QM nemen,
Maar voor snelheid alleen moet je het zeker niet doen.
Ik heb hem genomen voor de VT-d support ivm virtualisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:09
Ik zit met een dilemma: XPS 15 of 17? Ik neig naar een 17 omdat het vooral een desktopvervanger is die nauwelijks de deur uit zal gaan en vooral veel op de eettafel, hoek van de bank etc. staan. Ik gebruik hem voor office applicaties/internet/CD's-rippen en onderhouden van muziekbestanden etc. Verder spelen mijn kids er wat simpele online spelletjes op.

Ik kan bij de 17 geen 6 cells accu krijgen als ik de i7 config pak (wel als je via de zakelijke kant er in gaat... maar dan is je totale config duurder met 6 ipv 9 cells accu en 1 ipv de onzinnige, van wat ik ik hier gelezen heb, 3GB video geheugen). Dan staat de laptop een beetje op een rare bult als ik dat zo bekijk?

Met alle kortingen er af komen de volgende configuraties op 943 euro uit voor de 17 en 901 voor een 15. Belangrijkste verschil is dan dat de 15 voorzien is van een full HD scherm omdat deze zo geprijsd wordt. Ik heb echter geen belang bij hogere resoluties gezien mijn toepassing, daarom heb ik aan het standaard scherm van de 17 wel voldoende. Wat ik echter belangrijker vind is de kijkhoek en de kleuren enzo. Ik zit nu achter een Latitude E6400 en dat scherm is vreselijk beperkt in z'n kijkhoek. Als de XPS-en ook zo'n scherm hebben... :r Voordeel van de 15 is ook nog de aanwezigheid van een mobiel breedbandmodem, kan altijd handig zijn, in de 17 heb ik alvast een backlit geselecteerd als extra.

Voor de volledigheid de config zoals deze nu in mijn mandje staat voor de XPS 15, daaronder de 17

XPS15 voor 901 euro
PROCESSOR 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands
LCD-SCHERM 15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
GEHEUGEN 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
OPTISCH(E) STATION(S) 8x optisch dvd+/-rw-station
HARDE SCHIJF 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
GRAFISCHE KAART 1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Graphics Card
HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)

XPS17 voor 943 euro
PROCESSOR 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands
LCD-SCHERM 17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
GRAFISCHE KAART 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Graphics Card
GEHEUGEN 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
HARDE SCHIJF 500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
OPTISCH(E) STATION(S) DVD+/-RW (DVD, CD read and write)
TOETSENBORD Backlit US/Internationaal Qwerty toetsenbord
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimi_v schreef op zondag 24 april 2011 @ 15:47:
Wat ik echter belangrijker vind is de kijkhoek en de kleuren enzo. Ik zit nu achter een Latitude E6400 en dat scherm is vreselijk beperkt in z'n kijkhoek. Als de XPS-en ook zo'n scherm hebben... :r
Ga daar maar van uit. Er is simpelweg geen een fabrikant die standaard een beetje leuke schermen in zijn notebooks stopt, met uitzondering van apple.

Het zal vast wel beter zijn dan je bekende E6400 (de zakelijke modellen staan er om bekend echt bedroevende schermen te hebben, een klasgenoot heeft er een en dat is echt om te huilen), maar het blijft triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabbie_86
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 21:37
Daar zit ik dus over te twijfelen, ik ga zeker wel VMware machines draaien.
Niet zozeer dat ik het nodig heb, maar meer dat mijn laptop zelf schoner blijft en niet snel vol zit met programma's. met VM's start je alleen dat op wat je nodig hebt, het kost alleen wat schijfruimte.
Blu-ray vind ik niet nodig, in de laptop. Ik ben nog van plan een keer een desktop erbij te kopen, en daar komt dan blu-ray bij.

Ik toch maar voor deze:
Base 2e generatie Intel® Core™ i7-2720QM Processor 2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,30 GHz
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands
Geheugen 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
Toetsenbord Backlit US/Internationaal Qwerty toetsenbord
Grafische kaart 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Graphics Card - 3D Capable
Harde schijf 500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
Optische stations DVD+/-RW (DVD, CD read and write)
Draadloze connectiviteit Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Cables European 250V Power Cord
Verzendingsdocumenten Dutch Documentation
Gedis Bundle Reference N02X7M07
Standaardondersteuning 1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Services en Support 1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
Integrated Mobile Broadband Mobile Broadband Not Included
Order Information XPS L702x Order - Netherlands
Primary Battery 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Dell System Media Kit XPS L702x Resource DVD
Kleuren Silver Anodized Aluminum Cover
Accidental Damage Support Geen Accidental Damage-support
Online Backup DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
TV Tuner and Remote Control TvTuner niet inbegrepen
LCD 17.3 FHD 3D WLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
DataSafe Datasafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
Beveiligingssoftware McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Power Supply 150W AC Adaptor
Operating System Recovery Options Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen

Het totaal is dan wel 1229 met VZK en korting (304, 143, en 90euro) maar dan heb ik voor de komende jaren veel plezier van de laptop.

PVOutput 7900Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sk0Ne schreef op zondag 24 april 2011 @ 13:57:
[...]

Wil je WiDi, Intel MyWifi, (...) dan moet je de 2720QM nemen,
WiDi, Intel MyWifi zit ook op de 2630QM / 1030. Let er wel op dat het Full-HD (3D) scherm deze functies weer doet deactiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand toevallig een email van de verkoop van dell ?
ik wil namelijk 2 stuks xps17 a 1199 kopen, dus dan kan er wel wat aan de prijs gedaan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 13:08

Dawn

..Sworn to the Dark..

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 21:25:
heeft iemand toevallig een email van de verkoop van dell ?
ik wil namelijk 2 stuks xps17 a 1199 kopen, dus dan kan er wel wat aan de prijs gedaan worden
10% kortings coupon qua korting lijkt me ook best aardig... tevens zwerft er ook nog een €x coupon rond gelig vanaf €1100 afaik...

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wel een 10% kortingsbon gevonden maar die geld voor die andere xps17, de zakelijk versie :S
en de €90 bon is die van de dell site.

mijn ervaring is als ik zakelijk bell / mail er toch wel een hoop geld van afkan (zeker bij servers ed krijg je er zo 20% vanaf)

maar ik heb alleen niet meer het email adres van mijn toenmalige account manager

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

10% korting: 4323K1QRGMSWVG

Extra korting afhankelijk van prijs: http://www1.euro.dell.com...69596&acd=124247613920563

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Squatjj schreef op zondag 24 april 2011 @ 21:43:
10% korting: 4323K1QRGMSWVG

Extra korting afhankelijk van prijs: http://www1.euro.dell.com...69596&acd=124247613920563
:P die kortings code kan je met de andere standaard codes gebruiken.. toch 200 euro korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Niet online
hebben jullie dat ook, aanpassen van de helderheid van het scherm werkt op een of andere manier niet.. ik krijg het niet zover dat het scherm wat meer gaat dimmen..

opgelost na biosupdate nieuwe videodriver vergeten te installeren 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door zoooper op 25-04-2011 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
JohanPG schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 21:40:
Is de Dell XPS 17 niet in een 'gewone' winkel verkrijgbaar?
Vind het wel fijn als ik van te voren zie wat ik koop.
Bel eens met Dynabyte bij jou in de buurt of ze 'm daar hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08 07:51
Ik ga woensdag middag gewoon even langs de Dynabyte. Heb dan toch een vrije dag.
Als ze hem niet hebben bestel ik hem gewoon via Dell. Zat erg te twijfelen wat voor laptop ik zou nemen, maar ik denk dat ik toch maar gewoon voor Dell ga. Hoor er alleen meer lovende dingen over.

In een ander topic had ik het al gezegd, maar ik zeg het hier nog een keer.
Ik wil de laptop aanschaffen als Desktop vervanger en hij wordt ook veel gebruikt voor AutoCAD, Photoshop en soortgelijke programma's.

1: Is Core i5 dan genoeg, en welke van de drie is dan het beste?
2: Zit er USB 3.0 op de laptop?
3: Een HD scherm van 1080p voegt een flinke duit toe aan het totaal bedrag, is het iets wat ik nodig zal hebben of kan ik mijn programma's ook prima gebruiken op een lagere resolutie? En is het beeld ook beter bij 1080p, of voegt het behalve de resolutie niet zoveel toe?
4: Is dit genoeg? 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 4.096]

5: Ik lees in de openingspost dat er ook nog verborgen configuraties en epp is, en dat je het toetsenbord kunt aanpassen. Snap alleen niet echt hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohanPG schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:07:
1: Is Core i5 dan genoeg, en welke van de drie is dan het beste?
De duurste natuurlijk 7(8)7 Maar voor de gemiddelde consument raad ik altijd of de goedkoopste i5, of een i7 (quadcore) aan. Het prijsverschil tussen de middelste i5 en quad is zo klein dat het dom is om niet de overstap te maken naar de quadcore: die is 2x zo snel...
2: Zit er USB 3.0 op de laptop?
Ja, 2x.
3: Een HD scherm van 1080p voegt een flinke duit toe aan het totaal bedrag, is het iets wat ik nodig zal hebben of kan ik mijn programma's ook prima gebruiken op een lagere resolutie? En is het beeld ook beter bij 1080p, of voegt het behalve de resolutie niet zoveel toe?
[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen En bekijk de plaatjes, het 1080p scherm is ook van veel betere kwaliteit, een van de betere schermen die er te krijgen is. Het nadeel is dat je met het 1080p anex 3D scherm niet over optimus beschrikt. Dus de accuduur neemt af naar 2.5 uur met de 9-cel batterij...
4: Is dit genoeg? 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[1 x 4.096]
Zat, desnoods steek je er zelf nog wat bij: dat is goedkoper dan bij dell.
5: Ik lees in de openingspost dat er ook nog verborgen configuraties en epp is, en dat je het toetsenbord kunt aanpassen. Snap alleen niet echt hoe het werkt.
Vroegah kon je korting pakken door met epp te bestellen (5% extra korting), maar tegenwoordig werkt dat niet meer en ben je goedkoper uit met de standaard configs.
Pagina: 1 ... 4 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.