[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 34 Laatste
Acties:
  • 171.245 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 08:54:
Volgens het volgende draadje op notebookcheck is een GT550m in feite een lager geclockte GT555, in plaats van een kaart met 96 shaders volgens de nvidia website.
http://forum.notebookrevi...76-gt-550m-144-cores.html
Ik durf het bijna niet te vragen. En, en ? mainboard vervangen en 16 gb werkend ?

Zelf heb ik een onpersoonlijk 'do not reply mail' van dell mogen ontvangen intussen:
[code]Beste klant,

Dell heeft recentelijk een vervanging van een onderdeel voor uw Dell systeem geboekt. 1002xxxxxxx

Helaas ondervinden wij momenteel een tekort aan beschikbaarheid van dit onderdeel. Samen met onze leveranciers doen wij er alles aan om dit tekort zo snel mogelijk te verhelpen. We doen ons uiterste best om de huidige reparaties betreffende dit onderdeel zo snel mogelijk af te werken.

Deze situatie belet ons om een specifieke datum voor de reparatie van uw systeem te plannen. Wij nemen contact met u op, zodra het onderdeel voor de reparatie van uw systeem beschikbaar is.

Onze verontschuldigingen voor de situatie en het ongemak dat deze vertraging veroorzaakt.

Wij hopen op uw begrip en blijvend vertrouwen in Dell.

--------------------------------------------------------------------------------

Service Omschrijvingen en Algemene Voorwaarden beschikbaar via volgende link: www.dell.com/servicedescriptions

Indien u in de toekomst geen gelijkaardige berichten wenst te ontvangen, dan kunt u zich afmelden via ServiceSPACE@dell.com[/code]

Ik heb toch echt een persoonlijk relaas naar de eerder genoemde adressen verstuurd, en mocht als klantvriendelijk bedrijf het zelfs nog voor ze in het engels vertalen. Inhoudelijk heb ik dus nog steeds 0,0 reactie op dit majore gebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Volgens mij quote je de verkeerde persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog even resumeren over het garantie verhaal,

Ik heb mijn inspiron 9400 +-4,5 jaar gebruikt zonder enig probleem, buiten een actie van 20 euro voor 4 jaar (zoals darkstone aangeeft) zou ik nooit garantie bijkopen.

Naar mijn mening (en we hebben veel dell apparatuur in de family) is dell zeer betrouwbaar, andere kant van de medaille je hebt altijd een sterk punt als je met een defect na 2 jaar aankomt bij dell "ik kan toch verwachten dat deze computer langer dan 2 jaar mee mag gaan voor (vul bedrag in))

Naar mijn idee is garantie bijkopen, voor dell een grote omzet bonus. Het is slim bedacht maar ik trap er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:32
voor iedereen die een Vertex 3 en een win 7 64 bit clean installatie gaat doen:

als hij direct na de eerst reboot gewoon crashed met een bluescreen dan moet je in de bios even de SATA mode naar ATA zetten ipv AHCI daarna even alles installeren en eventueel ook de drivers van intel voor de chipset (dit neem ik even aan)

Dan deze instructies volgen:

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=313676

en je bent weer terug op AHCI, puur kwa bench resultaten merk je het verschil behoorlijk, real life weet ik niet alles is pijl snel..

over garantie: ik neem altijd 3 jaar NBD (dat moet ik wel want ik kan het echt niet hebben als ik de laptop 1 week niet heb, het is mijn werk laptop)

Ik heb trouwens nu alleen het probleem nog met de fan, die is echt totaal onlogisch afgesteld door Dell. Ik hoop echt dat tools zoals SpeedFan daar een oplossing voor gaan geven.
Dell heeft bedacht dat je dus 3 standen hebt, maar waarom ze dan hebben bedacht dat de eerste stand 0 RPM is (2de ergens rond de 2800 en de 3de rond de 4000) is totaal niet over na gedacht bij zo'n laptop
De fan moet altijd zo'n 1000 of 1500 rpm's draaien.
Dan blijft hij constant wel redelijk koel. Nu is het zo dat hij 5 minuten niks doet dus echt stil is maar dan plots vaak zelfs max van even 4000 en 2800. Das niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 15:36
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:13:
Je moet ook geen garantie kopen buiten de aanbiedingen om, ik had 4 jaar garantie gekocht voor mn studio voor €20.
Voor meer geld zou ik het nooit doen.
Doen ze vaker dit soort acties? En kan je dat nog na de tijd kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had geluk dat de acties gratis upgrade naar 2 jaar garantie, 75% korting op garantie, en gratus upgrade van 3 naar 4 jaar garantie tegelijkertijd liepen.

Maar sindsdien hebben ze die fout niet meer gemaakt, ik geloof dat aardig wat tweakers doen een studio 15 hadden besteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:22:
offtopic:
Volgens mij quote je de verkeerde persoon.
you're right. aangepast ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-03-2024
joco schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:03:
voor iedereen die een Vertex 3 en een win 7 64 bit clean installatie gaat doen:

als hij direct na de eerst reboot gewoon crashed met een bluescreen dan moet je in de bios even de SATA mode naar ATA zetten ipv AHCI daarna even alles installeren en eventueel ook de drivers van intel voor de chipset (dit neem ik even aan)

Dan deze instructies volgen:

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=313676

en je bent weer terug op AHCI, puur kwa bench resultaten merk je het verschil behoorlijk, real life weet ik niet alles is pijl snel..
Ik wacht (lees: spaar) nog een paar maandjes, maar dan wil ik ook de vertex 3 van 120 GB. Lijkt me heerlijk om alles zo snel te laten starten. Heb je ook ervaring met de vertex 2 en het verschil tussen deze 2? Oftewel is het prijsverschil de extra snelheid waard? Daar zit ik nog wel mee. Want de overgang van harddisk naar SSD is volgens mij van traag naar supersnel (en bij vertex 3 naar bloedsnel). Merk je het verschil nog wel tussen supersnel en bloedsnel? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Ik wacht (lees: spaar) nog een paar maandjes, maar dan wil ik ook de vertex 3 van 120 GB. Lijkt me heerlijk om alles zo snel te laten starten. Heb je ook ervaring met de vertex 2 en het verschil tussen deze 2? Oftewel is het prijsverschil de extra snelheid waard? Daar zit ik nog wel mee. Want de overgang van harddisk naar SSD is volgens mij van traag naar supersnel (en bij vertex 3 naar bloedsnel). Merk je het verschil nog wel tussen supersnel en bloedsnel? 8)7
ik kom ook van een SSD, de Intel G2 160GB en dat was ook al lekker snel ja
Maar het probleem is dat dat nog een Core 2 Duo 2.2ghz systeem was, dus dit systeem is overal veel sneller. Dus het is wat moeilijk te vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Teutates schreef op donderdag 07 april 2011 @ 07:12:
[...]

Omdat iedereen zich op de europese regels gaat beroepen :P en omdat de dell garantie nogal duur is.
En Dell gaat hier makkelijk in mee eens het zover komt? Heb ik moeite mee om te geloven of enkel een advocaat die ook centjes kost, lijkt me een handige manier dan om het af te dwingen.

Maar groso modo, zeggen jullie dus: tenzij speciale kortingen, negeer de garantie en kies een interessant toestel dat binnen je budget past voor de komende 3 à 4 jaar?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:04
guapper schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:18:
[...]

Als je het verschil tussen de 550 en de 555 bedoelt: de laatste heeft de helft meer fysieke shaders aan boord.

Wat betreft de hoeveelheid geheugen heb je wel een beetje gelijk als je stelt dat 3GB een beetje overkill is.
Ik heb GPU-z eens op mn xps losgelaten en er staat gewoon: 144 unified shaders. Dus de 550 is een downclocked 555 denk ik dan.

Overklokken zou goed kunnen, de laptop wordt wel warm maar lang niet zo warm als de huidige macbooks, dus ruimte is er zeker.

Enige probleem wat ik heb gehad: met starcraft 2 op de batterij op max performance, toen ik wilde gaan opladen om door te spelen weigerde de batterij om op te laden omdat deze te heet was geworden.

Dus als je heftig gaat gamen: doe dit op netstroom, of laat na afloop je batterij afkoelen. Of dit geintje goed is voor de batterij is nog maar de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 06:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Heb zelf gewoon de garantie voor 4 jaar genomen (4 jaar voor prijs van 3 jaar).
Ook al zou ik in mijn recht staan met minimaal 2 jaar, ik wil niet het gedoe hebben dat ik mijn laptop op moet sturen.
Dus het gemak van dat ze langskomen is me wel wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
F1xxer schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:53:
[...]
met starcraft 2 op de batterij op max performance, toen ik wilde gaan opladen om door te spelen weigerde de batterij om op te laden omdat deze te heet was geworden.

Dus als je heftig gaat gamen: doe dit op netstroom, of laat na afloop je batterij afkoelen. Of dit geintje goed is voor de batterij is nog maar de vraag...
lol :P je had er wel zin in :9 laptop mishandeling ! joke :D

Maar bedankt voor de tip :)

en denk idd dat het niet zo goed voor je batterij zal zijn :P
En Dell gaat hier makkelijk in mee eens het zover komt? Heb ik moeite mee om te geloven of enkel een advocaat die ook centjes kost, lijkt me een handige manier dan om het af te dwingen.
Disclaimer: weet niet meer 100% zeker blader eventjes terug zou ik zeggen.
Volgens *darkstone* geloof ik :P gaf de helpdesk zelf ook al aan dat die regels kende... :P

Zelf nog geen ervaring met dell en hun garantie regelingen.
Wat ik hier lees zijn ze zeker in de garantie termijn redelijk flexible indien ze het op voorraad hebben natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aangezien mijn laptop omgeruild wordt en de 6230 niet meer geleverd wordt volgens dell.
vraag ik mij af welke kaart nog wel Bluetooth + 5Ghz ondersteuning heeft en door dell gebruikt wordt?

de 1030 heeft wel bluetooth maar geen 5ghz
de aangeboden 5300 heeft wel 5ghz maar weer geen bluetooth.

welke kaart zou hier nog voor in aanmerking komen welke door dell gebruikt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:14
Kun je dat niet zelf uit- en inbouwen?

Misschien kun je afspreken dat je die kaart uit je huidige laptop verwijderd, en hem zelf weer in de nieuwe monteerd.

Als je geen 2 linker handen hebt, that is...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:05

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Is er hier iemand die weet of de esata poort "sata port replication" ondersteund? Ik heb namelijk een 4hdd dock van Sharkoon waar naast usb3 ook een esata poort op zit. Maar op 90% van laptops met esata kan je maar één hdd tegelijk gebruiken wanneer je die middels esata aansluit.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:04
guapper schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:18:
Kun je dat niet zelf uit- en inbouwen?

Misschien kun je afspreken dat je die kaart uit je huidige laptop verwijderd, en hem zelf weer in de nieuwe monteerd.

Als je geen 2 linker handen hebt, that is...

;)
Gewoon met de soldeerbout alles braden, misschien kan je er dan nog 32gb geheugen in krijgen en 2x een 555! xD

Ik heb trouwens een beetje een raar "probleem".. sinds mn herinstallatie heb ik geen bluetooth meer lijkt het.. Windows geeft nergens iets van bluetooth aan. Alle drivers heb ik wel geinstalleerd, met uitzondering van 1 apparaat krijg ik alles werkend.

Het apparaat dat niet werkt is de Simple PCI communications controller..

Google zegt: installeer drivers op goede volgorde om dit te repareren. Maar het gaat mij er meer om dat bluetooth gewoon werkt, zou dit component nou net de bluetooth zijn? Of weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
Ik heb de mijne sinds vandaag binnen :D (>2 weken later dan die Dell dame me beloofd had -_-)
i7-2720QM
GT 555M
3D FHD
Blue-Ray
Back-lit Azerty
12 Gig RAM

Al bij al ben ik zeer content. De laptop wordt niet warm en de fan blaast niet als ik op mn bureau werk, wel nu ik in mn bed lig (op de kniëen & vent is wat afgeblokt). Wel waren er wat lijm(?)restjes op mn scherm bezel, maar dat ging er redelijk makkelijk af. Weinig tot geen keyboard flex. De camera is anders wel ondermaats voor wat ze aanprijzen, vooral veel last van ruis, maar die webcam gebruik ik toch nooit. Batterij (9cell) houdt het precies wel lang uit, maar ik kan het nog niet precies zeggen hoelang, gezien de stroomkabel regelmatig in heeft gezeten tijdens updates van win7 & Dell. De 3D-Bril heb ik helaas nog niet ontvangen, maar die komt later nog :)
Oh, ja ook nog even melden dat de Multi-touch scroll wel redelijk brak is imo, misschien werkt dit beter met de nieuwe drivers. Hoe dan ook ga ik na de examens een deftig geslipstreamde clean install doen (met nieuwste drivers). Misschien is dit ook beter in Linux, maar de scroll onder windows is redelijk 'bruut' de pagina verspringt ipv te 'glijden' zoals bij OSX. Maarjah dat ligt dan ook aan synaptic en niet dell.

[ Voor 20% gewijzigd door Sk0Ne op 08-04-2011 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^klopt.

Ik heb echt eindeloos lopen tweaken voordat mijn touchpad naar wens werkte, en horizontal scrolling werkt nog steeds kut..

Aantal regels scrollen per keer staat op 1, scrolling speed op het snelste met inerta aan (ook op zijn snelste :P ). Scrollen met 1 vinger trouwens, 2 vingers werkt onhandig imo.

Vergeet ook niet momentum aan te zetten als je je ergert aan het vele gesleep, ik vind de muissnelheid @ max nog steeds te traag... Als synaptics nu eens na 5 jaar fatsoenlijke drivers ontwikkelt in plaats van veel features exclusief voor bepaalde driveversies te maken. Zo zit bijvoorbeeld 2-finger flick om terug te gaan in je browser alleen in een bepaalde versie van de acer driver.. Hopeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
F1xxer schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:40:
[...]

Gewoon met de soldeerbout alles braden, misschien kan je er dan nog 32gb geheugen in krijgen en 2x een 555! xD
als je eens goed kijkt zie je dat de de intel centrino 1000 of 1030 zelf kunt vervangen. Ik heb op ebay een centrino 6230 gekocht (35 euro ofzo) en zodra de xps 17 binnen is vervang ik deze gewoon. Zie ook de install manual van de xps 17 online ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:05

Xeo

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:16:
[...]

Ik durf het bijna niet te vragen. En, en ? mainboard vervangen en 16 gb werkend ?
Oh sorry voor de late reactie, maar idd.... Geen onderdelen, geen telefoontje.... Een monteur gaat me bellen als het weer op voorraad is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 01:34:
^klopt.

Ik heb echt eindeloos lopen tweaken voordat mijn touchpad naar wens werkte, en horizontal scrolling werkt nog steeds kut..

Aantal regels scrollen per keer staat op 1, scrolling speed op het snelste met inerta aan (ook op zijn snelste :P ). Scrollen met 1 vinger trouwens, 2 vingers werkt onhandig imo.

Vergeet ook niet momentum aan te zetten als je je ergert aan het vele gesleep, ik vind de muissnelheid @ max nog steeds te traag... Als synaptics nu eens na 5 jaar fatsoenlijke drivers ontwikkelt in plaats van veel features exclusief voor bepaalde driveversies te maken. Zo zit bijvoorbeeld 2-finger flick om terug te gaan in je browser alleen in een bepaalde versie van de acer driver.. Hopeloos.
Scrollafstand op 1 zetten, dat deed 'm voor mij. Nu werkt de scroll al zeer vlot :) Nu scrollt hij al veel vloeiender als voordien :D Enkel nog die muispointer dat zo'n lelijk scrollbalkje weergeeft als je aan het multi-touch scrollen bezig bent zou ik nog willen veranderen. Als ik tijd heb zal ik eens proberen of ik die afbeelding in de bestanden van de synaptic driver kan vinden & vervangen met een gewone muis ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Sk0Ne schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 16:06:
[...]

Scrollafstand op 1 zetten, dat deed 'm voor mij. Nu werkt de scroll al zeer vlot :) Nu scrollt hij al veel vloeiender als voordien :D Enkel nog die muispointer dat zo'n lelijk scrollbalkje weergeeft als je aan het multi-touch scrollen bezig bent zou ik nog willen veranderen. Als ik tijd heb zal ik eens proberen of ik die afbeelding in de bestanden van de synaptic driver kan vinden & vervangen met een gewone muis ofzo :)
Dat het balkje er niet uit ziet is nog overheen te komen. Maar wel het balkje laten zien en scrollen-ho-maar, daar knap ik ondertussen toch wel een beetje op af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 12:50

Nikeo

Jawelles

Het is inderdaad handig dat je dat er steeds bijzegt Darkstone, dat het een fout was van 2 acties tegelijk :P Zoiets komt denk ik niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Na de update naar A8 (van de meegeleverde A5) kan ik idd ook niet meer mn brightness instellen. Dat wordt dus nieuwe drivers installeren, maar misschien wacht ik nog wel even tot ze uit beta zijn (tenzij het te vervelend wordt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:02

The Guardian

I'll keep an I on you

Sk0Ne schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 00:56:
Na de update naar A8 (van de meegeleverde A5) kan ik idd ook niet meer mn brightness instellen. Dat wordt dus nieuwe drivers installeren, maar misschien wacht ik nog wel even tot ze uit beta zijn (tenzij het te vervelend wordt :) )
Sk0Ne, ik zie dat je een 9 cell battery, non Optimus xps17 hebt; heb je al een beetje kunnen inschatten hoelang je op de batterij licht werk (beetje Office, browsen etc.) kunt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooj1980
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:43
Sk0Ne schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 00:56:
Ik had dit probleem ook met de mijne, na installatie van nieuwste Nvidia-driver en de meest recente versie van Dell Quickset, was het probleem echter alweer verholpen. Kan dus niet bevestigen welke van de twee fixes het probleem daadwerkelijk heeft verholpen, maar updaten kan nooit kwaad :)

Verder heb ik gisteren een Intel 510-SSD van 120 GB geplaatst. Dit verliep eigenlijk zonder problemen, maar ik loop helaas wel tegen dit probleem aan dat hier volgens mij ook al voorbij is gekomen.
Heb helaas nog geen fix kunnen vinden, ik wacht even af of deze er komt.
Het 'tikken' treedt voor mij overigens alleen op tijdens een boot uit uitgeschakelde toestand, bij reboots klinkt het niet. Verder is het alleen tijdens boot, de schijven werken naar behoren en zonder tikken als de laptop gewoon in bedrijf is.

PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo

Xeo

Hmm heb nu al 3X windows opnieuw geinstalleerd ( na het installeren van een Vertex 3.. ) maar krijg met geen mogelijkheid AHCI aan de praat...

Wat ik heb geprobeerd:
1. De regedit aanpassing op de currentcontrol set
2. Reinstall met de ahci s-ata drivers als extra drivers geladen

Het wil gewoon niet werken :S 8)7

Heeft iemand tips?

[ Voor 10% gewijzigd door Xeo op 09-04-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Xeo schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:15:
Hmm heb nu al 3X windows opnieuw geinstalleerd ( na het installeren van een Vertex 3.. ) maar krijg met geen mogelijkheid AHCI aan de praat...

Wat ik heb geprobeerd:
1. De regedit aanpassing op de currentcontrol set
2. Reinstall met de ahci s-ata drivers als extra drivers geladen

Het wil gewoon niet werken :S 8)7

Heeft iemand tips?
Stomme vraag misschien, maar heb je AHCI aanstaan in het bios? Dat was met mijn reguliere PC het probleem :)

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo

Xeo

Het probleem is dat zo gauw ik het aanzet in de bios ik niet meer in windows kom door een BSOD...

Dit zou moeten komen doordat ahci niet aanstaat, of een driver mist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Xeo schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:35:
Het probleem is dat zo gauw ik het aanzet in de bios ik niet meer in windows kom door een BSOD...

Dit zou moeten komen doordat ahci niet aanstaat, of een driver mist...
En ik neem aan dat je met die setting aan al eens een install hebt geprobeerd? Dat ie van begin af aan die driver inlaadt? Of geeft die install ook een BSOD?

Sorry je oorspronkelijke bericht niet goed gelezen. Denk dat mijn ideeën hier op het moment ook ophouden :)

[ Voor 15% gewijzigd door Nefiorim op 09-04-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo

Xeo

Ik heb een install geprobeerd met AHCI aan, en met de intel driver geladen tijdens de install. Dit leek aanvankelijk te werken de eerste keer booten ging goed, maar de 2e keer niet meer... Misschien dat dit te maken heeft met het feit dat ik toen de chipset drivers geinstalleerd heb...Misschien dat deze weer naar sata mode is gegaan... In ieder geval op dat moment kon ik niet meer booten met zowel ATA als AHCI mode....

Ook heb ik een install gedaan in ATA mode, maar dan krijg ik met geen mogelijkheid de AHCI drivers geinstalleerd, want het systeem blijft de gewone ATA drivers pakken.

[ Voor 4% gewijzigd door Xeo op 09-04-2011 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Xeo schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:39:
Ik heb een install geprobeerd met AHCI aan, en met de intel driver geladen tijdens de install. Dit leek aanvankelijk te werken maar na een reboot deed hij het de eerste keer goed, maar de 2e keer niet meer... Misschien dat dit te maken heeft met het feit dat ik toen de chipset drivers geinstalleerd heb, en dat deze weer naar sata mode is gegaan... In iedergeval op dat moment kon ik niet meer booten met zowel ATA als AHCI mode....

Ook heb ik een install gedaan in ATA mode, maar dan krijg ik met geen mogelijkheid de AHCI drivers geinstalleerd, want het systeem blijft de gewone ATA drivers pakken.
Ik denk dat je met je originele poging op de juiste weg zat. Ik zou daarna die chipset drivers gewoon niet meer installeren (of het gedeelte wat gaat over je ATA spul als optie weglaten als dat kan). Kijken of dat werkt :)
Ik meen me te herinneren dat met mijn Vertex Limited Edition (eigenlijk dus de Vertex 2 met SF1500) die intel (chipset) drivers ook een probleem waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik heb afgelopen maandag m'n Dell ontvangen alleen mijn AVG virusscanner detecteert de WIn32/Heur virus in een aantal bestanden (ik denk drivers) die standaard meegeleverd zijn met de laptop. Het betreft de Bluetooth Obexsrv.exe, de mediasrv.exe en btplayerctrl.exe. iemand dezeflde ervaring?

Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
over ATA/AHCI heb je hier ook een hele thread:

http://forum.notebookrevi...7-l702x-vertex-3-ssd.html

Bij mij werkt het, maar weet niet precies wat nu exact heb gedaan. Het werkte na de registry omzetting en een reboot.
Maar ik heb daarvoor van alles geprobeerd: installeren van die drivers zonder de registry switch. Dus dat kan er mee te maken hebben dat het nu werkt. (door dat windows zeg maar de juiste drivers nu had)

Wel zou het trouwens handiger zijn dat microsoft hier wat aan gaat doen, zodat de standaard AHCI driver niet volledig crashed. Maar waarom het fout gaat net met vertex ssd's snap ik niet helemaal (tenminste daar lijkt het het meest op)

[ Voor 7% gewijzigd door joco op 09-04-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elk OS crasht nadat je kakkeloos de SATA aansturing omzet in het bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatniak
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
@champunited: bij mij ging AVG ook over zijn nek over die bluetooth drivers. Ik liet 'm ze maar verwijderen, want ik ben de boel nog aan het indelen na een clean install van win7.

Binnenkort die bluetooth drivers maar opnieuw van de dell support site. Dan weet ik zeker dat ik tegen AVG kan zeggen dat hij die "infecties" kan negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Mijn batterijduur met de 9 cell, 3D en i7-2720QM, en GT555M dus geen optimus is 3+ uur surfen, en ongeveer 2:30 op het standaard energieschema. Valt al bij al zeer goed mee imo, zeker als je weet dat de brightness ongeveer op de helft staat (kan die nu niet veranderen tot ik de nieuwe NVIDIA drivers installeer of reboot)
Mijn temps zijn max 82°C bij 1u wPrime en Max 65°C bij 30-40 min FurMark wat ook zeker niet slecht is :) Mijn de linkerpolssteun wordt dan wel redelijk warm ~30°C schat ik, lichtjes storend imo, maar dat is natuurlijk een worst case scenario. idle lopen ze rond de 40 voor de cores en 38 voor de GPU. Misschien ga ik een repaste doen, maar toch nog enkele maandjes wachten voor zeker te zijn dat er geen mankementen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nefiorim schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:36:
[...]

En ik neem aan dat je met die setting aan al eens een install hebt geprobeerd? Dat ie van begin af aan die driver inlaadt? Of geeft die install ook een BSOD?

Sorry je oorspronkelijke bericht niet goed gelezen. Denk dat mijn ideeën hier op het moment ook ophouden :)
Dit zal toch niet met de geheugenconfiguratie te maken hebben ? Dan treedt ook een BSOD op immers(!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van de week eindelijk me nieuwe laptop gekocht.
Na lang denken toch via Dell.
De levertijd is op dit moment 6 mei 2011.
Hier de configuratie:

XPS 1700
2nd generation Intel Core i7-2630QM processor 2.00 GHz with Turbo Boost 2.0 up to 2.90 GHz
Display : 17.3in HD+ WLED True-Life (1600x900) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
LCD Back Cover : Silver Anodized Aluminum WLAN Cover
Memory : 8192MB (2x4096) 1333MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive : 640GB Serial ATA (7200RPM)
Optical Drive : Tray Load Blu-ray Disc BD-Combo (Reads BD and Writes to DVD/CD)
Battery : Primary 9-cell 90W/HR LI-ION
Graphics : 3GB NVIDIA GeForce GT 555M Graphics Card
Wireless : Europe Intel Centrino Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard
Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT)

Ik zal even een review maken zodra hij binnen is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo

Xeo

joco schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:04:
over ATA/AHCI heb je hier ook een hele thread:

http://forum.notebookrevi...7-l702x-vertex-3-ssd.html

Bij mij werkt het, maar weet niet precies wat nu exact heb gedaan. Het werkte na de registry omzetting en een reboot.
Maar ik heb daarvoor van alles geprobeerd: installeren van die drivers zonder de registry switch. Dus dat kan er mee te maken hebben dat het nu werkt. (door dat windows zeg maar de juiste drivers nu had)

Wel zou het trouwens handiger zijn dat microsoft hier wat aan gaat doen, zodat de standaard AHCI driver niet volledig crashed. Maar waarom het fout gaat net met vertex ssd's snap ik niet helemaal (tenminste daar lijkt het het meest op)
Dat topic heb ik idd ook gevonden... Echter na 2 uur kloten heb ik maar besloten geen AHCI te gebruiken...

Maar het kan idd ook iets te maken heb met de geheugen problemen die ik atm heb... ik wacht wel ff af tot de monteur is geweest ^^ ( wanneer dat ook mag zijn :X )

[ Voor 8% gewijzigd door Xeo op 10-04-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
nu heb ik plotseling een ander probleem, kan er niet goed achter komen wanneer dat nu precies plotseling is gaan gebeuren.

Maar als ik de laptop suspend (naar ram, s3) en daarna resume, dan zie ik heel snel het login scherm.
Maar als ik dan even een paar seconden wacht (of probeer in te loggen), crashed hij met een BSOD wat een BugCheck is met vaak als code f4 (maar ook wel eens wat anders)

er zijn meer mensen met dit soort problemen op het internet, ook bv mensen die het plotseling hebben met SP1

Hibernate naar disk lijkt zo ver ik nu heb getest wel te werken, maar dat wil ik eigenlijk niet, want dat betekend dat ik minimaal elke dag 2x12GB aan data zit te schrijven op de Vertex SSD.. Das ook niet echt handig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
heeft iemand hier al 3d werkend gekregen met een film / game op de l702x ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De intel 6230 wifi zou volgens dell End of Life zijn UHHHH??? WTF!? :rolleyes:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:05

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Beetje raar inderdaad omdat volgens intel weinig over eol gerept word. Je zal dan zelf eentje moeten inbouwen of alternatief

[ Voor 30% gewijzigd door Blisterin_Bull op 11-04-2011 18:53 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:45:
Sinds wanneer is dit bekend? Zou wel verklaren waarom mijn bestelling 27 mrt nu bijna 2 weken op "in productie" staat. Op 27 mrt kon je hem nog wel gewoon bestellen. Leuk dat ze bij Dell even vergeten te melden dat een onderdeel er niet meer is. :-(

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:45:
dell chat toevallig ?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat was je verwachte leverdatum. Ik had 15 maart besteld en deze staat nog een werk in uitvoering maar de verwachte leverdatum is 19 april
CapTVK schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:31:
[...]

Sinds wanneer is dit bekend? Zou wel verklaren waarom mijn bestelling 27 mrt nu bijna 2 weken op "in productie" staat. Op 27 mrt kon je hem nog wel gewoon bestellen. Leuk dat ze bij Dell even vergeten te melden dat een onderdeel er niet meer is. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Mijn verwachte leverdatum is 25/4. Orderdatum was 28 mrt en was die dag al "in productie". Als ik had geweten van die voorraad problemen voor de centrino 6230 wifi had ik misschien een ander model gekozen.

[ Voor 50% gewijzigd door CapTVK op 11-04-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope telefoon maar die zijn hun geloofwaardigheid ook wel kwijt inmiddels
loop al meer dan 2 weken te bellen met ze dat ze hun afspraken niet na komen.

dus hoop dat we morgen eindelijk eens wat verder komen. heb de hele afdeling customer care al aan de lijn gehad. mijn naam wordt een beetje te bekend daar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Vandaag zelf ook maar even Dell gebeld en de Intel Centrino 6230 wlan card is niet meer leverbaar. Was leuk geweest als ze zelf even een mailtje hadden gestuurd ipv dat ik er zelf achter moet komen. :S

Maar goed, order inmiddels geannuleerd nu eens kijken of ik opnieuw ga bestellen of het ergens anders probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werd deze ook niet meer leverbaar dan ? Want anders zit ik voor niks te wachten
CapTVK schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:15:
Vandaag zelf ook maar even Dell gebeld en de Intel Centrino 6230 wlan card is niet meer leverbaar. Was leuk geweest als ze zelf even een mailtje hadden gestuurd ipv dat ik er zelf achter moet komen. :S

Maar goed, order inmiddels geannuleerd nu eens kijken of ik opnieuw ga bestellen of het ergens anders probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Je kan zelf even contact opnemen met Dell. Maar uit mijn eigen gesprek kreeg ik de impressie dat de centrino 2630 wlan card voorlopig niet beschikbaar is. Of dat permanent is, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyChaos
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:31
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:16:
[...]

[...]
Gister mijn 8 gig binnen. Zit nu op 12 gig. 2x memtest gedraaid van 1,5 uur op 2 verschillende configs (1x de 4 gigs op de onderste en 1x de 4 gigs op bovenste slots). Geen problemen/errors gevonden. Denk dat ik vrijgepleit ben van het probleem wat jullie hebben, dat slot D geen 4 gig pakt. Hoop dat jullie reparatie snel wordt uitgevoerd en jullie probleem wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Sk0Ne schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 16:06:
Mijn batterijduur met de 9 cell, 3D en i7-2720QM, en GT555M dus geen optimus is 3+ uur surfen, en ongeveer 2:30 op het standaard energieschema. Valt al bij al zeer goed mee imo, zeker als je weet dat de brightness ongeveer op de helft staat (kan die nu niet veranderen tot ik de nieuwe NVIDIA drivers installeer of reboot)
Mijn temps zijn max 82°C bij 1u wPrime en Max 65°C bij 30-40 min FurMark wat ook zeker niet slecht is :) Mijn de linkerpolssteun wordt dan wel redelijk warm ~30°C schat ik, lichtjes storend imo, maar dat is natuurlijk een worst case scenario. idle lopen ze rond de 40 voor de cores en 38 voor de GPU. Misschien ga ik een repaste doen, maar toch nog enkele maandjes wachten voor zeker te zijn dat er geen mankementen zijn :)
Voor enkel te surfen, een i7 die met z'n duimen draait en een NVIDIA chipset die wat overkill is voor het werk op dat moment is >3u surfen maar mager met een 9-cel batterij. Of zie ik dat zo enorm verkeerd???

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:22
Mizitras schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:14:
[...]

Voor enkel te surfen, een i7 die met z'n duimen draait en een NVIDIA chipset die wat overkill is voor het werk op dat moment is >3u surfen maar mager met een 9-cel batterij. Of zie ik dat zo enorm verkeerd???
Als je ermee rekening houdt dat het standby-verbruik van de Nvida graka waarschijnlijk paar watt hoger is dan een geïntegreerde Intel graka en het 3d full hd scherm (120hz!!) zeker paar watt meer verbruikt dan een standaard 1600x900 scherm, dan is 3u surfen nog een goede score ;) En als je surft op flash websites zal je verbruik zeker hoger zijn! Flash vraagt wat kracht van cpu en gpu.

Stel:
surf totaal verbruik (standaard config) = 20 watt/uur => krijg je 90WHr / 20 watt = 4,5 uur
surf totaal verbruik (zware 3d config zonder optimus) = 30 watt => krijg je 90WHr / 30 watt = 3 uur
(Spreek me gerust tegen als deze berekeningen niet kloppen ;) )

Zo zie je maar dat een "kleine" 10 watt al een enorm verschil geeft.

Update:
Inderdaad, Mizitras, je hebt gelijk ivm het schermverbruik. Klein onderzoekje gaf me maar verschillen van 2 watt tussen 17.3" Full HD en 17.3" HD+

Heb zelf de xps17 besteld (nog niet ontvangen, spijtig genoeg) en hoop tenminste 4 uur te halen met continu te surfen en 5 - 5,5 uur met office (zonder internet) gebruik. Baseer mijn schattingen op ervaring van gebruikers op notebookreview forums en notebookcheck review van xps 15 (al verbruikt de xps 17 wel wat meer met het groter scherm enzo).

[ Voor 19% gewijzigd door c-mattic op 13-04-2011 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
@C-mattic (die me doet denken aan TC-Mattic ;)
Die 120hz zal het hem nu wel niet doen in wattage/arbeid denk ik, maar ik mistte waarschijnlijk het stukje dat deze config, geen intel on-board graphics had, en daardoor altijd wel wat meer wat verbruikt. Zoals je zegt, een 10 watt, is al een wereld van verschil.
Met een niet-3D, wél optimus en i5 hoop ik dat ze toch wel zeker de 4u kunnen halen op de 9cellige batterij, ook al is het met flash-websites (uitzondering van 1080p youtube filmpjes hoor!).

Ik mis de optie wel, om met een knopje de WiFi (alsook bluetooth) gewoon af te kunnen zetten. Dit scheelt ook in verbruik

edit
Wat ziet mijn oog ook vandaag, dat de laptop niet meer te configureren valt alszijnde een XPS met i3 en een 9cel of een i5. Je kan nu enkel een weinig te configureren laptop kiezen als je een 9cel wil. :(
Ga je via de KMO-afdeling, dan kan je nog redelijk wat selecteren. Maar de optie met bluetooth valt dan weer weg.
11:10:21 Agent Mohammed_Haddad
De 9 cellen batterij is standaard op de i7 machine.
11:10:57 Agent Mohammed_Haddad
979,00 euro.
11:12:05 Customer Dirk Scheepaerts
Daarvoor was ze ook bestelbaar op de i5 en in combinatie met de i3, is dit totaal onmogelijk geworden?
11:21:31 Agent Mohammed_Haddad
De 9 cellenbatterij is niet mogelijk op deze machine te selecteren.
11:21:47 Agent Mohammed_Haddad
alleen op de met i7 .
11:21:59 Agent Mohammed_Haddad
pardon het laatste is niet voor u bedoeld
11:22:15 Agent Mohammed_Haddad
pardon is wel voor u bedoeld
11:22:43 Customer Dirk Scheepaerts
Op de zakelijke afdeling van de Dell.be website, kan ik echter nog wel de i5 tezamen met de 9cell selecteren.
11:22:54 Customer Dirk Scheepaerts
Dit is iets exclusief voor de zakelijke markt dan neem ik aan?
11:32:41 Customer Dirk Scheepaerts
Hoi hoi?

[ Voor 53% gewijzigd door Mizitras op 13-04-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Je kunt natuurlijk een willekeurige laptop configuerren, en telefonisch de offerte laten aanpassen door de accu te upgraden.

wat wel vervelend is, is dat de upgrade prijzen meestal vervelend hoog zijn.
Je zou op ebay kunnen zoeken naar een alternatieve leverancier, of een passende accu van een andere fabrikant.
Als je die gebruikt naast de 6-cell, heb je een nog langere accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
guapper schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:28:
Je kunt natuurlijk een willekeurige laptop configuerren, en telefonisch de offerte laten aanpassen door de accu te upgraden.

wat wel vervelend is, is dat de upgrade prijzen meestal vervelend hoog zijn.
Je zou op ebay kunnen zoeken naar een alternatieve leverancier, of een passende accu van een andere fabrikant.
Als je die gebruikt naast de 6-cell, heb je een nog langere accuduur.
Ik neem bewust de XPS omdat die ook meer aan te passen valt. Veel hoef ik niet verschillend tov. de modellen die ze aanbieden, maar geen i7 in samenwerking met een 9cel. Ik ga in het bijzonder voor accuduur op de XPS, niet voor 4 cores die de helft van de tijd in coma liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CapTVK schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:52:
Je kan zelf even contact opnemen met Dell. Maar uit mijn eigen gesprek kreeg ik de impressie dat de centrino 2630 wlan card voorlopig niet beschikbaar is. Of dat permanent is, geen idee.
Ik heb het even nagevraagd bij m'n neef/huisgenoot die bij de klantenservice van Dell werkt, deze komt waarschijnlijk dit najaar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net gebeld wordt je niet wijzer van. De eerste keer dat ik belde hadden ze probleem met het systeem maar konden ze zien dat er op de videokaart +15 dagen stond en de 6230 + 5 dagen. Ik kon beter terugbellen later als het systeen weer goed werkte en kreeg toen te horen dat men vertraging had op de software ???
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:39:
[...]

Ik heb het even nagevraagd bij m'n neef/huisgenoot die bij de klantenservice van Dell werkt, deze komt waarschijnlijk dit najaar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn geschatte levertijd is 3 mei.
Besteld op 6 april.
Maar ik lees her en der iets over de Wlan van Intel.
Ik heb zelf de keuze gemaakt voor de Intel Centrino Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card).
Is dat degene die niet meer word geleverd?
Ik had een mailtje dat de bestelling vertraging had opgelopen doordat sommige onderdelen niet voorradig waren.
Vraag me af welke onderdelen dat zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6230 zijn problemen mee als je de tijd had genomen om de laatste 2 paginas door te lezen had je dit geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
ik had een vraag over de windows systeemclassificatie.....
ik heb er een ssd bij geplaatst en ging van 5,9 naar 6,9
ik heb een i7 core en 14 gig werkgeheugen..video 3 GB 445M

ik zag bij de grafische onderdelen dat ik daar maar 6,9 voor kreeg
met al het andere zat ik boven de 7....ssd was 7,6

ik had verwacht dat ik min naar de 7,5 zou gaan.

dit systeem van een andere tweaker ging van 5,9 naar 7,5

HP EliteBook 8440p
Intel® Core™ i5-540M Processor (3M Cache, 2.53 GHz)
4GB DDR3 1066MHz
Mushkin Callisto Deluxe 120GB
Windows 7 Pro 64bit
Kaspersky Internet Security 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows performance index is niet consistent, niet op letten.

Ik krijg ook maar 5.9 bij disk transfer rate omdat ik een HDD naast een SSD gebruik, met alleen een SSD was dat veel hoger.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
hmm ok
vond het vreemd, voor ik de ssd plaatste en nwe install stond hij op 7,5[video]
ik heb wel een upgrade voor de bios gedaan.

maar goed, systeem is wel zeer snel nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-09 14:39
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:51:
6230 zijn problemen mee als je de tijd had genomen om de laatste 2 paginas door te lezen had je dit geweten.
Uit het levertijdentopic blijkt dat ook de 1GB NVIDIA® GeForce® GT 550M Graphics Card op het moment niet op voorraad is. Hierop is levertijd wellicht ook 2 weken langer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:51:
Mijn excuses dat ik het even zeker wou weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond heb ik me verdiept in het gegeven dat WiDi niet werkt op de 3D-schermen (Full HD). Erg jammer, want WiDi is een erg gave functie en voor veel mensen belangrijker dat de 3D-functionaliteit..

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=asIblTrtILg]
Ik heb WiDi pas ontdekt nadat ik de 2630QM al besteld had. Op het internet gaan er berichten rond dat deze processor geen WiDi ondersteunt (pas vanaf 2720QM), maar het tegendeel LIJKT waar (zie reactie Intel-team).

http://en.community.dell....55/19839280.aspx#19839280

Nu heb ik mijn hoop gevestigd op de volgende blog, waarin uitgelegd hoe je de 3D-functionaliteit uit kan schakelen op een XPS 17.

http://blog.laptopmag.com...-heres-how-to-turn-it-off
Fortunately, it’s very easy to disable 3D on Nvidia-powered notebooks. Here’s how: Simply open the Nvidia Control Panel, select “Set Up Stereoscopic 3D,” and uncheck the “Enable Stereoscopic 3D” box.
Zou het ook zo makkelijk zijn om de hele GT555M-kaart uit te schakelen, zodat we WiDi (en ook Optimus) wél kunnen gebruiken vanaf Intel's IGP? Bijvoorbeeld op momenten dat je een video wil kijken + internetten, zoals in bovenstaande video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Das handig, maar hoe koppel je de intel gpu aan je beeldscherm?

De nVidia is direct aan het beeldscherm gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:55:
Das handig, maar hoe koppel je de intel gpu aan je beeldscherm?

De nVidia is direct aan het beeldscherm gekoppeld.
Laten we hopen dat iemand zo slim is om hiervoor een fix te maken.... De juiste hardwarecomponenten zijn aanwezig. Misschien moet de Intel IGP alleen in de BIOS ingeschakeld worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
En een fysieke verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In combinatie met het 3d scherm is hardwarematig de IGP niet te gebruiken. punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feit is dat in de XPS17 met 900p-scherm dezelfde hardwarecomponenten zitten, IGP/nVidia al dan wel of niet rechtstreeks aangesloten.

Maar vrees dat Darkstone het bij t rechte eind heeft.. Laten we hopen van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Optimus levert gigantische framestutteer op, iets wat je met 120hz niet wilt.
De oplossing is simpel: geen optimus, geen frame stutters en andere issues. Maar dat is al enige malen langs gekomen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:15:
Vanavond heb ik me verdiept in het gegeven dat WiDi niet werkt op de 3D-schermen (Full HD). Erg jammer, want WiDi is een erg gave functie en voor veel mensen belangrijker dat de 3D-functionaliteit..

[video]
Ik heb WiDi pas ontdekt nadat ik de 2630QM al besteld had. Op het internet gaan er berichten rond dat deze processor geen WiDi ondersteunt (pas vanaf 2720QM), maar het tegendeel LIJKT waar (zie reactie Intel-team).

http://en.community.dell....55/19839280.aspx#19839280

Nu heb ik mijn hoop gevestigd op de volgende blog, waarin uitgelegd hoe je de 3D-functionaliteit uit kan schakelen op een XPS 17.

http://blog.laptopmag.com...-heres-how-to-turn-it-off

[...]

Zou het ook zo makkelijk zijn om de hele GT555M-kaart uit te schakelen, zodat we WiDi (en ook Optimus) wél kunnen gebruiken vanaf Intel's IGP? Bijvoorbeeld op momenten dat je een video wil kijken + internetten, zoals in bovenstaande video.
Leuke functie dat WiDi. Maar waar haal je vandaan (quote) dat de 2630QM ook WiDi ondersteunt? Ik zie wel dat de 2630UM dit aankan, maar van de "QM"'s alleen de 2720 en 2820.

Zou inderdaad leuk zijn om dit te hebben, maar je moet dan ook weer een tv hebben die dat ondersteund of een apparaat erbij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wagt schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:06:
[...]

Leuke functie dat WiDi. Maar waar haal je vandaan (quote) dat de 2630QM ook WiDi ondersteunt? Ik zie wel dat de 2630UM dit aankan, maar van de "QM"'s alleen de 2720 en 2820.

Zou inderdaad leuk zijn om dit te hebben, maar je moet dan ook weer een tv hebben die dat ondersteund of een apparaat erbij kopen.
http://www.intel.com/cons...sdisplay.htm#fragment-a-2
Deze Intel-lijst schijnt achterhaalt te zijn.

http://forum.notebookrevi...o/551664-2630qm-widi.html

en het Intel-team schreef het volgende:
All 2nd Gen Core mobile processors support Intel(R) WiDi
Verder zegt die gozer in de video dat hij een 2630QM heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell!
De fabeltjeskrant is er niets bij!

iedere dag weer een ander verhaal over de problematiek met de xps17 en het 4 dimm verhaal.

dan wordt het geregeld
dan kan de 6230 weer niet
dan kan de 4 dimms weer niet.

niemand weet het bij dell en Customer care heeft elke dag weer een ander verhaal.

Ik weet het niet meer... geloof is toch wel weg...

er schijnen op dit moment 5 verschillende moederborden in omloop te zijn.

OP4N30 aka "MODEL GM7" 2 sloten
0XN71K 2 sloten
3RG89 4 sloten

En volgens dell customer care:
8DW4W 4 sloten (GT555M)
C2C0R 2 sloten (GT550M)

Wie o wie wordt er eens wakker bij dell? Mijn verhaal ligt nu bij de escalatie afdeling en in het engels bij hoofdkantoor van dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:12:
Dell!
De fabeltjeskrant is er niets bij!

iedere dag weer een ander verhaal over de problematiek met de xps17 en het 4 dimm verhaal.

dan wordt het geregeld
dan kan de 6230 weer niet
dan kan de 4 dimms weer niet.

niemand weet het bij dell en Customer care heeft elke dag weer een ander verhaal.

Ik weet het niet meer... geloof is toch wel weg...

er schijnen op dit moment 5 verschillende moederborden in omloop te zijn.

OP4N30 aka "MODEL GM7" 2 sloten
0XN71K 2 sloten
3RG89 4 sloten

En volgens dell customer care:
8DW4W 4 sloten (GT555M)
C2C0R 2 sloten (GT550M)

Wie o wie wordt er eens wakker bij dell? Mijn verhaal ligt nu bij de escalatie afdeling en in het engels bij hoofdkantoor van dell.
veel succes. nog steeds heb ik geen enkele inhoudelijke reactie van dell mogen ontvangen.
en ja, ook ik mail allang in het engels. dr komt alleen geen bericht terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
ik had een vraagje over het opstarten van mijn xps.

ik heb net met een nwe instal een nwe ssd mushkin callisto geplaatst, maar als ik mjn systeem aan doe bijft de blauwe balk[opstart met dell logo]in het midden hangen voor een dikke 20 seconden.

ik kan er niks over vinden.

update....opgelost

als ik mijn nwe my book usb 3 externe schijf af koppel start hij gewoon normaal op.

[ Voor 17% gewijzigd door angelico66 op 14-04-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
angelico66 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:04:

ik heb net met een nwe instal een nwe ssd mushkin callisto geplaatst, maar als ik mjn systeem aan doe bijft de blauwe balk[opstart met dell logo]in het midden hangen voor een dikke 20 seconden.

update....opgelost

mijn als ik mijn nwe my book usb 3 externe schijf af koppel start hij gewoon normaal op.
hoe heb je het opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
angelico66 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:04:
update....opgelost
mijn als ik mijn nwe my book usb 3 externe schijf af koppel start hij gewoon normaal op.
ah ik snap wat zijn probleem was :) ik zal het eventjes proberen te verduidelijken.
Hij heeft een "my book essential wd" (waarschijnlijk met usb 3.0 ondersteuning.) (externe hd)

En als je die aangekoppeld haald bij een (pc/laptop) dan gaat hij niet of langzaam langs je bootscherm.
haal je de usb kabel eruit gaat hij bij mij meteen door.
(ik heb eentje met 3.0 ondersteuning :P maar alleen nog usb 2.0 aansluitingen xD)
Ik dacht dat het kwam door de combinatie van die externe hardeschijf met mijn laptop.
Maar het ligt dus alleen aan die type hd... :P
(misschien omdat hij ook een cd emuleert als je hem aansluit of iets anders... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Ik zal die laatste zin van hem even vertalen:
Als ik mijn nieuwe mybook usb3 externe schijf afkoppel, start hij gewoon normaal op.

Dat is nog een bug(?) bij de XPS, soms start hij niet op als er iets en de USB 3 slot zit.

Allesinds, over die WiDi, het lijkt erop dat mijn XPS 17 3D dat wel ondersteunt, gezien ik ook een 'Intel My WiFi' icon in mijn tray heb, ik kan het Intel My Wifi hulpprogramma openen EN ik kan het 'inschakelen' zonder foutmelding. (er staat ook 'ingeschakeld' bij en ik kan zoeken naar apparaaten)
Ik kan het alleen niet testen omdat ik geen Intel WiDi apparaat heb om het te testen. :/
(2720QM & GT 555M 3D)

Mijn 3D bril is vandaag aangekomen en ik kan je zeggen, die 3D is echt awesome 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Sk0Ne schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:11:
[...]
Allesinds, over die WiDi, het lijkt erop dat mijn XPS 17 3D dat wel ondersteunt, gezien ik ook een 'Intel My WiFi' icon in mijn tray heb, ik kan het Intel My Wifi hulpprogramma openen EN ik kan het 'inschakelen' zonder foutmelding. (er staat ook 'ingeschakeld' bij en ik kan zoeken naar apparaaten)
WiFi en WiDi zijn toch 2 verschillende zaken?

edit: Hmm, toch maar eens wat verder gelezen, de aanwezigheid van My WiFi lijkt inderdaad aan WiDi geliëerd te zijn, maar zou ook te maken kunnen hebben met het beheren van je persoonlijke netwerk. Het is me nog niet geheel duidelijk...

[ Voor 21% gewijzigd door guapper op 14-04-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
guapper schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:37:
[...]

edit: Hmm, toch maar eens wat verder gelezen, de aanwezigheid van My WiFi lijkt inderdaad aan WiDi geliëerd te zijn, maar zou ook te maken kunnen hebben met het beheren van je persoonlijke netwerk. Het is me nog niet geheel duidelijk...
Nu lijkt het er toch echt wel HEEL hard op dat WiDi ook werkt, Ik zag net de optie "Internetverbinding Delen", aangezet en.. TADA ik zie mijn XPS's netwerknaam. Na even zoeken hoe ik mijn PSK wachtwoord kon veranderen, kon ik ook connecteren en op Internet browsen op mijn blackberry (Met mijn GSM signaal uit & enkel wifi aan).
Conclusie: Ik snap er niets meer van, seffens heeft ie ook nog Optimus :+

Oh en, misschien niet echt op zijn plaats, maar IE 9 slaagt mijn T.net passwoord niet op (misschien heb ik perongeluk op nee gedrukt toen 'ie het vroeg), weet iemand hoe dat 'ie het opnieuw vraagt om het op te slagen?

[ Voor 11% gewijzigd door Sk0Ne op 14-04-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:37:
[...]

WiDi is gewoon wifi N in combinatie met hardwarematige video encoding ;)
Vandaar dat het alleen werkt in combinatie met bepaalde wifi kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhny
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-04-2024
Nu we het toch hebbe over de draadloze kaarten hebk een vraagje...
Is er een reden dat Dell de Intel® Centrino® Advanced-N 6230 niet meer aanbied??(Hardware, software problemen?) Want zou deze graag in men laptop steken en heb al gekeken op ebay en kan em voor een schappelijk prijske kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell roept End of Life
ik betwijfel het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel© Centrino© Advanced-N + WiMAX 6150 [Add $40.00 or $2.00/month1]
Wireless + Bluetooth

Intel® Centrino® Wireless-N 1030 and Bluetooth 3.0 [Included in Price]
Intel© Centrino© Advanced-N 6230 and Bluetooth 3.0 [Add $15.00 or $1.00/month1]
Fast Network Speeds

en in amerika is de kaart gewoon leverbaar...

FANTASTISCH!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sk0Ne schreef op donderdag 14 april 2011 @ 20:40:
[...]
Nu lijkt het er toch echt wel HEEL hard op dat WiDi ook werkt,
Wow, dat zou echt fantastisch zijn!! WiDi!

Sk0Ne, wat voor WiFi kaart heb je? 6230/1030? Edit: 6230

Zijn er gebruikers die met hun 2630QM + 3D + 6230/1030 kunnen nagaan of zij ook over de volgende instellingen beschikken:
Sk0Ne schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:11:
[...]
Ik kan het alleen niet testen omdat ik geen Intel WiDi apparaat heb om het te testen. :/
(2720QM & GT 555M 3D)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 00:36 . Reden: Zelf gevonden dat Sk0Ne n 6230 bezit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
geen enkel probleem hier, maar ook ik kan het bij gebrek aan een WiDi tv niet voor je testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 00:44:
geen enkel probleem hier, maar ook ik kan het bij gebrek aan een WiDi tv niet voor je testen.
Geweldig nieuws! Dit is dan het kastje dat we nodig hebben (bij gebrek aan WiDi-HDTV):

NETGEAR PTV2000

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3psUWOV1Xug&feature=player_embedded]
Dat we het zonder Optimus moeten doen interesseert me al niet meer! (als ik het goed heb begrepen is het alleen nuttig voor een beter energieverbruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocram72
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-04-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 00:29:
[...]
Zijn er gebruikers die met hun 2630QM + 3D + 6230/1030 kunnen nagaan of zij ook over de volgende instellingen beschikken:
[...]
Ik heb die combinatie (met 6230), en inderdaad heb ik ook in mijn tray "Intel My WiFi-technologie". Als ik daar op klik wordt het programma geopend maar zie alleen de melding "er is geen ondersteunde draadloze Intel-netwerkadapter gevonden".
Kan nergens op klikken/configureren, krijg het niet ingeschakeld. Ook met rechtermuisknop op het tray-icoon klikken helpt niet, dan zie je dat het staat uitgeschakeld maar inschakelen lukt niet omdat die optie disabled is. Dus kan er eigenlijk niks mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
ocram72 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 08:45:
[...]

Ik heb die combinatie (met 6230), en inderdaad heb ik ook in mijn tray "Intel My WiFi-technologie". Als ik daar op klik wordt het programma geopend maar zie alleen de melding "er is geen ondersteunde draadloze Intel-netwerkadapter gevonden".
Kan nergens op klikken/configureren, krijg het niet ingeschakeld. Ook met rechtermuisknop op het tray-icoon klikken helpt niet, dan zie je dat het staat uitgeschakeld maar inschakelen lukt niet omdat die optie disabled is. Dus kan er eigenlijk niks mee :(
Ik heb de 2630QM 900 scherm en 550 met de 6230. Maar ik krijg ook de melding "er is geen ondersteunde draadloze intel-netwerkadapter gevonden". Bij mij zou het moeten werken volgens mij aangezien ik geen 3D heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke wifi kaart heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guapper en Ocram72, ervaren jullie een verschil of hetzelfde? Allebei 2630QM. Wat zijn jullie anders specs?
guapper schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 00:44:
ocram72 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 08:45:
Intel® My WiFi Technology

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=tFSdZxt947M]

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 12:10 . Reden: 6230QM > 2630QM ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocram72
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-04-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:45:
Guapper en Ocram72, ervaren jullie een verschil of hetzelfde? Allebei 2630QM. Wat zijn jullie anders specs?
Dit zijn mijn specs:

PuntBeschrijving
Base2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
Geheugen4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
ToetsenbordBacklit US/Internationaal Qwerty toetsenbord
Grafische kaart3GB NVIDIA® GeForce®  GT 555M Graphics Card - 3D Capable
Harde schijf500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
BesturingssysteemLegitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands
Optische stationsDVD+/-RW (DVD, CD read and write)
Draadloze connectiviteitIntel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Integrated Mobile BroadbandMobile Broadband Not Included
Primary Battery9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
TV Tuner and Remote ControlInterne DVB-T TvTuner
LCD17.3 FHD 3D WLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ik heb hetzelfde als ocram72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om het mysterieus te maken!

Zelfde specs, ook bij beiden het "Intel My WiFi-technologie"-icoontje in de tray. Maar;

de 1:
kan het Intel My Wifi hulpprogramma openen EN kan het 'inschakelen' (staat ook 'ingeschakeld' bij en kan zoeken naar apparaten)

en de ander:
kan het Intel My Wifi hulpprogramma OOK openen, maar krijgt de foutmelding "er is geen ondersteunde draadloze Intel-netwerkadapter gevonden" en de optie "inschakelen" is disabled (zichtbaar, maar grijs?).

Misschien een instelling bij 'Apparaatbeheer' ? Dit moet op te lossen zijn >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 14:26 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.