[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 34 Laatste
Acties:
  • 171.244 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teutates schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:21:
[...]

klopt is al een tijde zo :(
Ik denk dat het zeker niet dat is.
Hoogstwaarschijnlijk was het gewoon een optie die nooit gekozen werdt en daarom verwijderd is.
Je zal contact met ze moeten opnemen om het zeker teweten.
Maar het lijkt mij heel sterk dat ze een slot leeg houden.
Ik heb hier een l702x met 4 sloten. echter zodra het 4e slot een 4gb module ziet: of niet opstarten, of blue screen of death.
hopelijk komen ze dat morgen eindelijk maken aangezien ik al een week aan het lijntje wordt gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:02

Xeo

Bij mij komen ze het zelfde probleem aanstaande woensdag fixen. Hopelijk is het opgelost met een andere moederbord erin...

[ Voor 58% gewijzigd door Xeo op 04-04-2011 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens het volgende draadje op notebookcheck is een GT550m in feite een lager geclockte GT555, in plaats van een kaart met 96 shaders volgens de nvidia website.
http://forum.notebookrevi...76-gt-550m-144-cores.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe verhoudt het 1080p 3D-display van de XPS 17 zich ten opzichte van het sublieme display van de XPS 15? Is de kwaliteit vergelijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:14

TdV

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 08:54:
Volgens het volgende draadje op notebookcheck is een GT550m in feite een lager geclockte GT555, in plaats van een kaart met 96 shaders volgens de nvidia website.
Bedankt voor de tip, gpu-z ziet bij mij ook 144 unified shaders, ik zal eens een benchmark starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat er verschil zit bij een benchmark, je hebt immers meer shaders, maar die zijn ook flink lager geclockt (wat erg goed is voor de overclockbaarheid)
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 09:03:
Hoe verhoudt het 1080p 3D-display van de XPS 17 zich ten opzichte van het sublieme display van de XPS 15? Is de kwaliteit vergelijkbaar?
Het is een prima display, de vergelijking:

Contrast hetzelfde (~700:1)
Helderheid is hoger op de xps 17(400 vs 300cd/m)
De gamut van de xps 17 is lager (95% vs 70%)
De xps 17 is 3D

Een hogere heldderheid is niet zo zeer interessant aangezien 300cd/m al standje "oogverblindend" is. Verder is het maar de vraag of 95% gamut beter is dan 70%, die 2e ligt immers veel dichter bij de ideale 72% NTSC. Ik ga er dan voor het gemak vanuit dat je geen calibiratieapapratuur hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 09:13:
[...]

Het is een prima display, de vergelijking:

Contrast hetzelfde (~700:1)
Helderheid is hoger op de xps 17(400 vs 300cd/m)
De gamut van de xps 17 is lager (95% vs 70%)
De xps 17 is 3D

Een hogere heldderheid is niet zo zeer interessant aangezien 300cd/m al standje "oogverblindend" is. Verder is het maar de vraag of 95% gamut beter is dan 70%, die 2e ligt immers veel dichter bij de ideale 72% NTSC. Ik ga er dan voor het gemak vanuit dat je geen calibiratieapapratuur hebt.
Dankje, duidelijk.

Nog een vraagje: is het backlit keyboard voor de XPS 17 ook leverbaar in Azerty (Belgie) uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 09:14

TdV

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 09:13:
Een hogere heldderheid is niet zo zeer interessant aangezien 300cd/m al standje "oogverblindend" is.
Ik denk dat het wel nut heeft i.c.m. de 3d bril omdat dan de helderheid gereduceerd word door de shutter glasses dus ik vermoed dat ze daarom zoveel helderheid hebben. Daarnaast vind ik het persoonlijk wel fijn dat ik de laptop in de volle zon kan gebruiken, ik draai hem vrijwel continu op 100% helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai vrijwel continu op 0% helderheid :+

Echt waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:14
hehheh, met 100% helderheid kun je alles duidelijk lezen wanneer je aan staar lijd, zo fel is dat.

Het eerste wat ik deed na het voor de 2e keer opstarten van de laptop was de helderheid terug zetten naar 50%, en dat bevalt nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyChaos
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:31
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 22:00:
[...]

Ik heb hier een l702x met 4 sloten. echter zodra het 4e slot een 4gb module ziet: of niet opstarten, of blue screen of death.
hopelijk komen ze dat morgen eindelijk maken aangezien ik al een week aan het lijntje wordt gehouden.
Betreft het alleen icm 4gig? Ik heb de mijne vandaag binnen en ik wil dat ook wel controleren. Heb alleen 2x2 gig. Ga nog los 2x4gig erbij zetten. Welk geheugen is aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xeo schreef op maandag 04 april 2011 @ 07:21:
Bij mij komen ze het zelfde probleem aanstaande woensdag fixen. Hopelijk is het opgelost met een andere moederbord erin...
Succes met die afspraak. Dell heeft het weer gepresteerd om ook het vervangende onderdeel wederom niiet op voorraad te hebben. De toezegging dat poging nummer 4 van Dell om een moederbord te komen wisselen is dus ook wederom gestrand.

Nog erger is het dat indien de termijn koop op afstand verstrijkt de klantenservice doodleuk zegt "ik kan niets meer voor u doen". Pas na flink aandringen en echt tellen dat ik vandaag op de 7e dag zit komt er een mogelijkheid om het apparaat te laten ophalen. Ook daarin zijn ze niet echt snel: de eerstkomende mogelijkheid is donderdag 15 april.

Ik ga een leuke email sturen aan ner_ts_cons_nl@dell.com & nl_cc_hsb_bsd_post@dell.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrazyChaos schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:59:
[...]

Betreft het alleen icm 4gig? Ik heb de mijne vandaag binnen en ik wil dat ook wel controleren. Heb alleen 2x2 gig. Ga nog los 2x4gig erbij zetten. Welk geheugen is aan te raden?
Ik heb het geheugen bij Dell los aangeschaft in hetzelfd winkelmandje. Volgens een van de techneuten van Dell is dat niet correct aangexzien er in dezelfde bank memory met dezelfde karakteristieken moet zitten oid. Maar in principe werkt dat losse geheugen voor een Dell XPS wel.

En ja, bij mij is dat echt alleen met een 4 Gb module in slot D dat ie niet meer werkt. Hij heeft al een paar uur aangestaan met nu 14Gb geheugen. Slot A,B & C: 4Gb, slot D 2Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje, krijgt iemand dvb-t werkende? bij mij lukt dit niet ...
werk via windows media center ... enige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 20:39
guapper schreef op zondag 03 april 2011 @ 00:31:
[...]

Voor dat soort opties kun je in Windows Energiebeheer kijken.

Je kunt daar zover ik weet wel instellen dat een schijf kan worden uitgeschakeld wanneer deze een tijdje (instelbaar) niet meer is aangesproken.
Nee, uit ervaring gevonden zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zeg maar niks meer over de service van dell..

zelfs je op de hoogte houden is al teveel gevraagd.

moet er elke keer achteraan bellen...
wordt het een beetje beu.

inmiddels al 3,5 uur verbeld.. ben benieuwd wat ze is op de telefoon kosten gaan zeggen,.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 09:55:
[...]

Dankje, duidelijk.

Nog een vraagje: is het backlit keyboard voor de XPS 17 ook leverbaar in Azerty (Belgie) uitvoering?
Er is een Back-lit keyboard met Azerty als je telefonisch bestelt. MAAR op mijn offerte stond er FRENCH AZERTY dus zullen enkele speciale tekens op een andere plaats staan (voornamelijkde @ is vervelend op de '0' toets). De Dell dame beloofde me wel dat het een Belgisch azerty keyboard ging zijn, maar daar mag je de koeken van geloven :Y) Hoe dan ook, ik werk al jaren met een Frans Azerty, wat wel zeer handig is bij het typen van franse teksten é en è ect, dus voor mij maakt het echt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdennem
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 11:40
Om er maar nog even een benchmark tegenaan te gooien:

Met MSI afterburner de gt555 overclocked naar:

Core: 650
Shader: 1300
Memory: 1000

Een hele respectabele 13300 punten, niet gek voor deze laptop.
Verdere specs:
2630QM
4GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Update:
Down under is de XPS 17 nu ook verkrijgbaar met een NON-3D HD Scherm
17.3"(43.94cm) FHD WLED AG (1920x1080) [add $80.30 or $1/week-1]
ipv
3D 17.3" (43.94cm) FHD WLED TL (1920x1080) with 3D glasses [add $405.90 or $5/week-1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo

Xeo

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:41:
[...]

Ik heb het geheugen bij Dell los aangeschaft in hetzelfd winkelmandje. Volgens een van de techneuten van Dell is dat niet correct aangexzien er in dezelfde bank memory met dezelfde karakteristieken moet zitten oid. Maar in principe werkt dat losse geheugen voor een Dell XPS wel.

En ja, bij mij is dat echt alleen met een 4 Gb module in slot D dat ie niet meer werkt. Hij heeft al een paar uur aangestaan met nu 14Gb geheugen. Slot A,B & C: 4Gb, slot D 2Gb.
Ik vraag me af of dit gewoon pech is, of echt een productie fout.... Want het is toch wel opvallend dat wij allebei deze problemen hebben. Oh ja en voor de mensen die wel 4GB in het D-slot hebben en denken dat het goed werkt, zou ik toch adviseren om even mem-test te draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyChaos
Xeo schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 07:57:
[...]

Ik vraag me af of dit gewoon pech is, of echt een productie fout.... Want het is toch wel opvallend dat wij allebei deze problemen hebben. Oh ja en voor de mensen die wel 4GB in het D-slot hebben en denken dat het goed werkt, zou ik toch adviseren om even mem-test te draaien...
Ben er ook wel benieuwd naar. Heb jij ook gekozen voor het Dell geheugen? Ik kan het niet testen. Zal dan ook maar versneld 8 gig (2x4) bestellen om dit te testen.
Laatste BIOS aanwezig? Kan me voorstellen dat dit een bios aangelegenheid is.

[ Voor 6% gewijzigd door CrazyChaos op 05-04-2011 08:35 . Reden: Bios ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo

Xeo

Ja ik heb inderdaad 2X 4GB Dell XPS17 compatible geheugen besteld. Btw als ik de 4GB reepjes in slot A en B stop en de 2GB reepjes in C en D dan werkt alles goed. Ik kan dan iig 1 volledige memtest runnen zonder errors. Dus als je gaat testen doe je verstandig aan een hoop verschillende configuraties te checken.

Nee ik heb geen bios meer geflasht, het leek mij meer een hardware probleem. Na een telefoontje met Dell was dat ook wat ze concludeerde dus zodoende heb ik dat niet meer geprobeerd.

[ Voor 22% gewijzigd door Xeo op 05-04-2011 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Hebben jullie misschien wat mooie foto's van de 2e gen XPS 17 ? ik wil er misschien ook 1 halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 17:17
Met MSI afterburner de gt555 overclocked naar:
ik ben meer geinteresseerd in hoe ver je hem kunt under clocken, en eventueel voltage naar beneden kunt schroeven.. Heeft dat effect? En dan bedoel ik niet in game prestaties die ik niet zo interrestant vind maar batterij en warmte ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyChaos
Xeo schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 08:37:
Ja ik heb inderdaad 2X 4GB Dell XPS17 compatible geheugen besteld. Btw als ik de 4GB reepjes in slot A en B stop en de 2GB reepjes in C en D dan werkt alles goed. Ik kan dan iig 1 volledige memtest runnen zonder errors. Dus als je gaat testen doe je verstandig aan een hoop verschillende configuraties te checken.

Nee ik heb geen bios meer geflasht, het leek mij meer een hardware probleem. Na een telefoontje met Dell was dat ook wat ze concludeerde dus zodoende heb ik dat niet meer geprobeerd.
Ik heb net telefonisch ook maar 2x4 gig besteld. Via de site betaal je verzendkosten, gister niet. Maar na telefoontje geen verzendkosten. Ga het ook testen wanneer het binnen is.

Als het een hardware issue is, waarom werkt 2 gig dan wel vraag ik mij af. Misschien wil je dat nog proberen, een bios update. Welke bios heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-09 14:39
Na eerder een telefonische bestelling te hebben geannuleerd ivm onkunde van de Dell medewerkster (Een slecht NL sprekende Indier leek het wel op) en een hoop heen en weer gebel eindelijk toch nog maar een Dell besteld... alleen nu dan via de site!

De € 40,- extra korting bovenop de 10% korting heeft mij hierin over de streep getrokken. Dat er nu geen bluetooth opzit neem ik dan maar voor lief, ik bestel ergens anders wel een wireless usb muis.

XPS 17
i7-2630QM
4.096 MB
Backlit toetsenbord
500GB
Intel® Centrino® Wireless-N 1000
17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900)

Voor iets meer dan € 800,- incl. verzendkosten is dit toch een mooi systeem!

Edit: sinds vanochtend is deze optie er: Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs € 15,00]

[ Voor 11% gewijzigd door polpol op 05-04-2011 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundfunk rudi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 15:12
joco schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:35:
[...]

ik ben meer geinteresseerd in hoe ver je hem kunt under clocken, en eventueel voltage naar beneden kunt schroeven.. Heeft dat effect? En dan bedoel ik niet in game prestaties die ik niet zo interrestant vind maar batterij en warmte ontwikkeling.
Euuhmm.. daar is Optimus voor!
bij gewoon standaard gebruik loopt hij op zn onboard GPU.. bij games gebruikt hij de GT555,
persoonlijk vind ik hem aardig warm worden als hij op de gt555 loopt en de fan hoor je dan ook goed)

Je kan in nvidia cntr panel eventueel programas toewijzen aan een specifieke kaart

OP de onboard kaart zou hij het een uur of 4 a 5 moeten vol kunnen houden (surfen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Euuhmm.. daar is Optimus voor!
bij gewoon standaard gebruik loopt hij op zn onboard GPU.. bij games gebruikt hij de GT555,
persoonlijk vind ik hem aardig warm worden als hij op de gt555 loopt en de fan hoor je dan ook goed)
ja dus niet bij mij, want ik heb het 1080 scherm en dan werkt Optimus niet ...

en nee ene 900 scherm is absoluut geen optie, ik vind het al zeer vervelend dat ik van 1200p nu naar 1080 moet,

Maar er lijkt nu een 1080 scherm zonder 3D aan te komen, maar goed ik heb hem al besteld en is er morgen als het goed is, en de vraag is of je met 1080 zonder 3D je optimus hebt en 4 banken memory (al hoewel ik wel met 2 kan leven met 2x4GB er in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
Martijn Meijer schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:06:
Hebben jullie misschien wat mooie foto's van de 2e gen XPS 17 ? ik wil er misschien ook 1 halen. ;)
er zijn op internet bijna geen gebruiker foto's te vinden dus kunnen jullie misschien wat foto's plaatsen want die foto's op dell zelf hebben geen hoge resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyChaos
Martijn Meijer schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:48:
[...]

er zijn op internet bijna geen gebruiker foto's te vinden dus kunnen jullie misschien wat foto's plaatsen want die foto's op dell zelf hebben geen hoge resolutie.
Ik heb nu nog alleen een low res pica voor je, gemaakt met telefoon. Zal vanavond een betere maken als ik tijd heb. Dit is wat ik nu even zo snel kan laten zien:
Afbeeldingslocatie: http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/199194_205750286111099_100000283875696_749959_4288004_n.jpg

Wat ik zo kan zien in vergelijking met de foto's boven van de 701x is dat het toetsenbord verschilt. Zit ruimte tussen in toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
mooi dankje wel :D ziet er ook al is het low res best mooi uit. je hebt de HD (1920 x 1200) scherm genomen of dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste is het 1920*1080, en ten tweede is een foto totaal ongeschikt om de kwaliteit van het scherm te beoordelen.

Volgens mij is het het 1080p scherm, dat zie je aan het stukje plastic vlak onder het dell logo op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 20:21
Op het L702x topic op het NBR-forum vind je real-life foto's terug. Maar zoals Darkstone al zei, zijn deze geen goede methode om de kwaliteit van een scherm te beoordelen.

Bijvoorbeeld:
http://forum.notebookrevi...x-thread.html#post7256268

Momenteel is het wachten op een goede review (bv. van Notebookcheck...) voor concrete cijfers ivm kwaliteit van het scherm. 9 kansen op 10 zullen ze wel het 1920*1080 scherm evalueren. Sinds vandaag heeft Notebookcheck.de een review van de xps 15 online gezet, dus de xps 17 review zal niet lang op zich laten wachten...

Het 900p of 1600*900 scherm zal waarschijnlijk dezelfde zijn als eender welk notebookscherm van 900p en te vergelijken met die van de vorige generatie (xps 17 L701x).
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/fkz4on.png
Bron: http://www.notebookcheck....-17-Notebook.42921.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scherm is deze:
http://www.notebookcheck....0eg-Notebook.48235.0.html

Voor diegenen die dat nog niet wisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucket
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:06
Nou... na een mindere ervaring met de sales van Dell (niet reageren, traag reageren, offerte 250 euro duurder dan online, onduidelijke antwoorden), heb ik mijn XPS maar online besteld. Levertijd was... jawel... binnen 1 week precies! :)

Nu merk ik, na paar dagen, dat ik aan de rechtervoorkant een bobbel heb in het plastic waar de toetsenbord-omlijsting aansluit op de onderkant. "Ach, komt wel een keer goed als ik storing heb" denk ik nog. Nu lees ik dus dat het in Australië mogelijk is om een non-3D FHD (1920x1080) scherm te bestellen, waar de sales-mevrouw mij bij hoog-en-laag wist te beweren dat dat NOOIT in het assortiment zou komen... :(

Oftewel (en sommige gaan dit zeurderig vinden)... ik zit nog binnen mijn 7 dagen, totaal niet tevreden over de manier waarop ik ben behandeld door de sales-mevrouw, de bobbel in het plastic: HIJ GAAT TERUG! ;w

Ik lever de laptop in en wacht wel enkele dagen/weken totdat het non-3D FHD scherm hier in Nederland ook leverbaar is.

*edit:
Eerst kreeg ik de reactie dat ik een zakelijke aankoop had gedaan (ja, ik heb een eenmanszaakje), maar na een dringend telefoontje van mij, blijkt dat de aankoop via het web mijn "redding" is geweest; daardoor is de aankoop namelijk particulier!
Maandag komen ze hem ophalen... nu rustig wachten op het nieuwe scherm! :9~

[ Voor 14% gewijzigd door Bucket op 05-04-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anti-glare nog wel.

Dat doen ze lekker bij dell... De communicatie is weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo eventjes een vraagje:

Deze laptop kan toch wel flink wat jaren mee? {ook als je steeds grote games speelt}
Ik hoop eigenlijk wel op zo 'n 10 jaar. :$
Mag ik dat verwachten van zo'n laptop, of niet?

Hoor het graag!!!

Kojomobo B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:06
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:30:
Hallo eventjes een vraagje:

Deze laptop kan toch wel flink wat jaren mee? {ook als je steeds grote games speelt}
Ik hoop eigenlijk wel op zo 'n 10 jaar. :$
Mag ik dat verwachten van zo'n laptop, of niet?

Hoor het graag!!!

Kojomobo B-)
_O- Goeie grap. Toch? Een laptop die 10 jaar meegaat om games op te spelen..... het kán, als je games niet veranderen en je veel geluk hebt. Maar realistisch is het niet. Zelfs bij een desktop is dat niet te doen. Alhoewel die meestal nog wel leeft na 10 jaar, is de technologie zo ver verbeterd dat het waarschijnlijk goedkoper is een nieuwe te kopen na x jaar.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, bedankt :P
Als hij het maar niet na 2 jaar begeeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je van plan bent er 10 jaar mee te doen kun je beter een 2e hands workstation van 2 jaar oud kopen, en daar 8 jaar mee doen.

Een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie hebben gelijk, 10 jaar is erg overdreven.... Domme vraag :$
{Zie maar de computers van 10 jaar geleden, die gebruikt nu ook bijna niemand meer...}

--Maar 5 jaar ongeveer moet toch wel lukken?--
Of wat denken jullie hoelang zo'n laptop een beetje meegaat?
{Met misschien hier en daar iets vervangen...}

Bedankt!.!.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij gaat mee zo lang je wilt, ik heb nog een werkende P4 laptop staan uit 2003. Maar tegen die tijd is het beestje al lang afgeschreven.

Ervanuitgaande dat er geen grote productiefouten inzitten. Maar daar kan je nog geen uitspraken over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjonge jonge jonge zijn het nou zulke amateurs bij dell of ben ik zo achtelijk xD...

Krijg ik een nieuwe laptop vanwege het 4 dimm verhaal wat ik dus in 3 voud zwart op wit heb staan en bevestigd door Tech support.

Hebben ze voor het gemak maar even de wifi kaart gedowngrade....

YEAH RIGHT NOT GONNA HAPPEN!

en die chat doet het vaker niet dan wel kunnen ze ook maar beter de deuren van sluiten

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:55:
Jullie hebben gelijk, 10 jaar is erg overdreven.... Domme vraag :$
{Zie maar de computers van 10 jaar geleden, die gebruikt nu ook bijna niemand meer...}

--Maar 5 jaar ongeveer moet toch wel lukken?--
Of wat denken jullie hoelang zo'n laptop een beetje meegaat?
{Met misschien hier en daar iets vervangen...}

Bedankt!.!.!
"ongeveer" hou ik een pc/laptop 3 a 4 jaar aan.
wel zo nu en dan onderhoud plegen :P en niet de hoge verwachtingen hebben van je oude bak O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocram72
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-04-2024
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:00:
vraagje, krijgt iemand dvb-t werkende? bij mij lukt dit niet ...
werk via windows media center ... enige tips?
Ik krijg de TV tuner ook nog niet aan de praat, Media Center crasht na het beantwoorden van de vraag of ik wel of niet een settopbox heb. Mediacenter wordt dan opnieuw gestart, maar daarna kan ik de TV tuner niet eens meer starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocram72
Wat is jullie ervaring met de WIFI op de originele DELL installatie?

Ik probeer nu van alles uit, en later doe ik dan een schone installatie (als ik ook een SSD heb :)).
Wat me momenteel echter opvalt is dat de WIFI connectie ontzettend slecht is. Viel me al op met DNS queries, krijg je eerst 2 timeouts voordat het antwoord binnenkomt. PING naar mijn router geeft round-trip tijden varierend van 70-1600ms en heel veel packets lost... Op mijn oude laptop heb ik een stabiele 15ms RTT naar mijn WIFI router.

Ik heb de 6230 adapter in de XPS17 zitten, en heb een Netgear WNDR3700 als router. Zowel op de 5Ghz als de 2,4Ghz heb ik dezelfde problemen. Uitschakelen van IPv6 heeft niks geholpen.

Any hints wat er mis zou kunnen zijn? Ik heb dus nog niks geïnstalleerd op de laptop, vanmiddag pas opgehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ocram72 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:30:
[...]

Ik krijg de TV tuner ook nog niet aan de praat, Media Center crasht na het beantwoorden van de vraag of ik wel of niet een settopbox heb. Mediacenter wordt dan opnieuw gestart, maar daarna kan ik de TV tuner niet eens meer starten...
heb al andere proggie's gebruikt zonder resultaat .. dit weekend op andere locatie ook eens proberen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 20:21
ocram72 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:45:

Ik probeer nu van alles uit, en later doe ik dan een schone installatie (als ik ook een SSD heb :)).
Wat me momenteel echter opvalt is dat de WIFI connectie ontzettend slecht is. Viel me al op met DNS queries, krijg je eerst 2 timeouts voordat het antwoord binnenkomt. PING naar mijn router geeft round-trip tijden varierend van 70-1600ms en heel veel packets lost... Op mijn oude laptop heb ik een stabiele 15ms RTT naar mijn WIFI router.

Ik heb de 6230 adapter in de XPS17 zitten, en heb een Netgear WNDR3700 als router. Zowel op de 5Ghz als de 2,4Ghz heb ik dezelfde problemen. Uitschakelen van IPv6 heeft niks geholpen.

Any hints wat er mis zou kunnen zijn? Ik heb dus nog niks geïnstalleerd op de laptop, vanmiddag pas opgehaald!
Hmm, eerste keer dat ik hierover lees. Heb nog geen eigen ervaring, aangezien de mijne nog maar pas besteld is.

Paar ideeën:
  • Check of je de laatste drivers hebt (zie Dell Support)
  • Misschien is je kaart slecht geïnstalleerd (kabeltje niet helemaal vast ofzo). Als je de cover onderaan de laptop los schroeft en opendoet zou je de wifi kaart moeten zien. Heb al op andere fora gehoord dat er soms wel slechte afwerking was (geknelde kabels, niet verbonden kabels die verbonden moesten zijn)..
  • Misschien al contact nemen met Dell. Kan zeker geen kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torp_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 14:54
ocram72 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:45:

Hier had ik ook last van.
Ik heb de extra virtuele netwerk kaarten uitgezet en toen werkte het wel allemaal normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocram72
c-mattic schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:19:
[...]

Hmm, eerste keer dat ik hierover lees. Heb nog geen eigen ervaring, aangezien de mijne nog maar pas besteld is.

Paar ideeën:
  • Check of je de laatste drivers hebt (zie Dell Support)
  • Misschien is je kaart slecht geïnstalleerd (kabeltje niet helemaal vast ofzo). Als je de cover onderaan de laptop los schroeft en opendoet zou je de wifi kaart moeten zien. Heb al op andere fora gehoord dat er soms wel slechte afwerking was (geknelde kabels, niet verbonden kabels die verbonden moesten zijn)..
  • Misschien al contact nemen met Dell. Kan zeker geen kwaad ;)
Ik heb laatste drivers geïnstalleerd, en met inSSIDer gekeken hoe de ontvangst is van het WIFI signaal (ontvangst is goed). Heb in de driver instellingen de kanaalbreedte van 20Mhz naar "auto" gezet zodat ie ook 40Mhz pakt.
Heb ook de virtuele adapters uitgezet, dat heeft helaas ook niet geholpen. Ik blijf time-outs krijgen als ik op de XPS17 mijn router ping. Gemiddeld 1798ms RTT, 77 verzonden, 29 ontvangen, 48 verloren. Dat is echt niet goed!

Ga nu de laptop open schroeven om te kijken of daar inderdaad iets niet netjes zit. Aangezien inSSIDer een goed signaal aangaf, verwacht ik daar echter niet het probleem. Ben bang dat het een belletje met DELL gaat worden :(

EDIT: Heb net even op de WIFI van mijn buurman ingelogd, die heeft een Linksys router. Dan krijg ik wel netjes RTT van 4ms gemiddeld zonder packet loss... Ga de WNDR3700 maar eens rebooten, ik vermoed dat het probleem toch daar zit (raar dat mijn oude laptop totaal geen probleem heeft maar goed...)

EDIT2: Rebooten van de WNDR3700 heeft niet geholpen. Ga kijken of ik er een nieuwe firmware op kan zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door ocram72 op 05-04-2011 22:17 . Reden: nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Laatst online: 19-01 22:29
polpol schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:38:
Na eerder een telefonische bestelling te hebben geannuleerd ivm onkunde van de Dell medewerkster (Een slecht NL sprekende Indier leek het wel op) en een hoop heen en weer gebel eindelijk toch nog maar een Dell besteld... alleen nu dan via de site!

De € 40,- extra korting bovenop de 10% korting heeft mij hierin over de streep getrokken. Dat er nu geen bluetooth opzit neem ik dan maar voor lief, ik bestel ergens anders wel een wireless usb muis.

XPS 17
i7-2630QM
4.096 MB
Backlit toetsenbord
500GB
Intel® Centrino® Wireless-N 1000
17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900)

Voor iets meer dan € 800,- incl. verzendkosten is dit toch een mooi systeem!

Edit: sinds vanochtend is deze optie er: Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs € 15,00]
Ik denk dat jij bedoeld iets meer dan 900 euro ipv 800 want dat lukt niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zeg niks :rolleyes:
805 euro en dan heb ik de 6230, en GT555M. alleen geen backlit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je weet iets wat ik niet weet, of je zit naar een prijs ex. btw te staren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:50:
Of je weet iets wat ik niet weet, of je zit naar een prijs ex. btw te staren ;)
ik had dit ook ik dacht o lekker goedkoop bleek dat ik geen consument maar kleine bedrijven laptop had samen gesteld :P teveel verschillende configuraties maken altijd leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
nieuwe schermopties bij Dell USA en Australie.
Full HD 1080p ZONDER 3D.

USA:
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2im5dsx.png

Australie:
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/29yr0n7.png

Interessant om te weten dat een Aussie dollar normaal ietsje meer dan de helft van een USA dollar waard is...

edit: AG zou kunenn staan voor Anti-Glare?

[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 06-04-2011 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het lijken trouwens 2 verschillende schermen als ik de prijzen bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xardy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
ocram72 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:01:
[...]

Ik heb laatste drivers geïnstalleerd, en met inSSIDer gekeken hoe de ontvangst is van het WIFI signaal (ontvangst is goed). Heb in de driver instellingen de kanaalbreedte van 20Mhz naar "auto" gezet zodat ie ook 40Mhz pakt.
Heb ook de virtuele adapters uitgezet, dat heeft helaas ook niet geholpen. Ik blijf time-outs krijgen als ik op de XPS17 mijn router ping. Gemiddeld 1798ms RTT, 77 verzonden, 29 ontvangen, 48 verloren. Dat is echt niet goed!

Ga nu de laptop open schroeven om te kijken of daar inderdaad iets niet netjes zit. Aangezien inSSIDer een goed signaal aangaf, verwacht ik daar echter niet het probleem. Ben bang dat het een belletje met DELL gaat worden :(

EDIT: Heb net even op de WIFI van mijn buurman ingelogd, die heeft een Linksys router. Dan krijg ik wel netjes RTT van 4ms gemiddeld zonder packet loss... Ga de WNDR3700 maar eens rebooten, ik vermoed dat het probleem toch daar zit (raar dat mijn oude laptop totaal geen probleem heeft maar goed...)

EDIT2: Rebooten van de WNDR3700 heeft niet geholpen. Ga kijken of ik er een nieuwe firmware op kan zetten.
Ik had een gelijkaardig probleem met de WIFI maar enkel als ik op batterij aan het werken was. Ik heb toen het energieschema van windows 7 aangepast zodat op batterij wireless nog steeds maximum performance is en niet Medium power saving. Zie ook You may experience connectivity issues or performance issues when you connect a mobile PC that is running Windows Vista or Windows 7 to a wireless access point

Als je het probleem ook op netstroom hebt dan zal het wel iets anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 00:54:
Ja, het lijken trouwens 2 verschillende schermen als ik de prijzen bekijk.
Nou, die AU$ 80,- (omgerekend €35,-) lijkt we een beetje weinig voor zo'n upgrade. Foutjes op de website, daar kunnen ze ook wat van bij Dell.

Of het is gewoon om te kijken of daar interesse voor is vanuit het publiek. De prijs is wel realistisch als je naar het verschil in kosten voor het panel kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
Terrestrial schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:06:
[...]

Ik denk dat jij bedoeld iets meer dan 900 euro ipv 800 want dat lukt niet hoor.
Wel als je de Dell deal voor breedbeeldlaptops pakt a € 879,- Dat is al een een quadcore, dan enkel een meerprijs van € 40,- voor het backlit toetsenbord vervolgens de kortingen van -10% en -€ 40,- toepassen en voila...!

[ Voor 19% gewijzigd door polpol op 06-04-2011 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xeo schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 07:57:
[...]

Ik geloof niet in gewoon pech. Door alle opgehangen verhalen weet ik niet meer wat de waarheid is. Bij de laatste planningsafspraak om het defect te repareren is er een ander partnummer opgezocht.
het feit dat bij dell op dit moment online slechts 12gb besteld kan worden doet mij vermoeden dat het een echt issue is. Waarom 0 en 2gig dan wel werken kan ik overigens niet verklaren.

Als dell nu gewoon aangeeft dat het een probleem is, 1 4gb reepje terug neemt en wat aan 'coulance' doet mag ie van mij best blijven staan. het verschil tussen 14 of 16gb is nou niet zo heel spectaculair meer te noemen. En met 14gb draait ie voor zover ik kan nagaan wel stabiel.
Laat even weten of ze vandaag bij jou wel komen repareren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
Ik heb voor de L702x een review achtige video gevonden. het is helaas in het buitenlands.

YouTube: Recensione DELL XPS17 L702x part1

YouTube: Recensione DELL XPS17 L702x part2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucket
Ik krijg net, via de Dell sales-chat, te horen, dat het non-3D 1920x1080 zeker ook in Nederland binnenkort in de optie-lijst komt!!!!!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocram72
xardy schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:09:
[...]

Ik had een gelijkaardig probleem met de WIFI maar enkel als ik op batterij aan het werken was. Ik heb toen het energieschema van windows 7 aangepast zodat op batterij wireless nog steeds maximum performance is en niet Medium power saving. Zie ook You may experience connectivity issues or performance issues when you connect a mobile PC that is running Windows Vista or Windows 7 to a wireless access point

Ik heb het probleem ook op netstroom, en alleen als ik via wifi connect met de Netgear WNDR3700. Die heb ik inmiddels van de nieuwste (officiele) firmware voorzien wat ook niet heeft geholpen. Het ligt dus echt aan de combi WNDR3700 <-> Dell 6230 WIFI op zowel 2,4 als 5ghz.

Ik heb ook een Netgear 5Ghz wireless-N access point/bridge die ik bedraad heb aangesloten op de WNDR3700 om op die manier op zolder ook een fatsoenlijke 5Ghz dekking te hebben. Als ik verbinding heb met dit access point, ervaar ik ook geen problemen (ping tijden 1-2ms, geen packet loss). Op de linksys van de buren ervaar ik dus ook geen problemen.

Ga nu proberen uit te zoeken welke (netwerk monitoring) tools ik zou kunnen gebruiken om beter te troubleshooten. Aangezien ik met andere devices geen problemen heb met de WNDR3700 en de XPS17 wel goed kan connecten op andere access points moet het haast wel een configuratie isssue zijn. Het wordt nu een uitdaging om uit te zoeken welk configuratie item de boosdoener is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Bucket schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:55:
Ik krijg net, via de Dell sales-chat, te horen, dat het non-3D 1920x1080 zeker ook in Nederland binnenkort in de optie-lijst komt!!!!!! :9
En nu hopen (voor jullie) dat dat het B+RG LED scherm wordt wat ook op de studio 17 geleverd werd.
edit: wellicht een anti-glare (matte) versie dan. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 06-04-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
Ik zit te kijken(ik koop hem denk ik pas rond juli)na een nieuwe laptop en ik kom na veel reviews toch steeds terug bij de dell xps 17 ik had de hp envy 17 review gelezen en moest na het lezen toch zeggen dat die wel erg goed lijkt te zijn maar ik vind de prijs jammer genoeg te veel. Ik kan daar wel wat leukere dingen voor halen dan bijna 2000 euro uit geven aan een hp. Dus een een dell lijkt me het beste.

Mijn vraag is of deze onderstaande configuratie goed genoeg is of dat ik een hogere cpu etc moet. Ik neem aan van wel maar alle tips zijn welkom. een dell van ongeveer 1200 euro vind ik best veel geld. en ik wil er wel 3 hooguit 4 jaar mee kunnen doen.

Afbeeldingslocatie: http://www.dropt.nl/dellxps17.png

Ik heb thuis namelijk een i7 920 systeem staan die is met m’n ati 5850 en 6gb ram 22" (1680 x 1050) best goed voor alles wat ik draai en dat is in principe overkill ik draai 24/7 een windows 2008 servertje op de achtergrond. hier naast speel ik ongeveer 15 uur games die zijn onder ander crysis 2, shift 2, Bad Company 2, etc op hoogste settings gewoon goed. Wat ik ook op mn dell zou willen dan kan ik langs vrienden gaan en lekker mee gamen bijv.

ik heb een macbook 13.3" 2.4 dual core 4Gb 1280 x 800 die wil ik houden maar vervangen(door interne hardware problemen/geen garantie meer).

Verder zit ik op een mbo ICT opleiding niveau 4 mijn school zit 2 km van m’n huis vandaan dus dat valt best mee.
ik wil een laptop hebben die bijna de zelfde prestaties kunnen geven. dus wat ik op mijn pc doe dat ik dit op zich ook op mijn laptop kan.

ik weet genoeg van computers zelf systemen in elkaar zetten installeren configureren dat is allemaal easy. maar als het op laptops aankomt ben ik nog best een leek en dat komt omdat ik gewoon alleen maar een macbook heb gehad en verder niet in andere laptops had verdiept omdat het me niet interesseerde wat nu drastisch is veranderd.

Ik hoop dat jullie wat advies kunnen geven alvast bedankt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn Meijer schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:18:
Ik heb thuis namelijk een i7 920 systeem staan die is met m’n ati 5850 en 6gb ram 22" (1680 x 1050) best goed voor alles wat ik draai en dat is in principe overkill ik draai 24/7 een windows 2008 servertje op de achtergrond.
Stop. Weet je wel hoeveel een een dergelijke desktop uit het stopcontact trekt? Je moet niet raar kijken als dat boven de 100w uitkomt (a €200 per jaar, op deze manier verdien je een laptop snel terug).

Verder, een GT555m presteert nagenoeg hetzelfde als de HD5850m, welke iets trager is dan de desktopversie. Het lijkt mj een goed idee om de desktop de deur uit te doen.
Verder zit ik op een mbo ICT opleiding niveau 4 mijn school zit 2 km van m’n huis vandaan dus dat valt best mee.
ik wil een laptop hebben die bijna de zelfde prestaties kunnen geven. dus wat ik op mijn pc doe dat ik dit op zich ook op mijn laptop kan.
Gaat prima lukken, volgens mij presteren de systemen vrijwel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
ik heb gelezen dat de 3d versie kan worden vervangen voor een non 3d versie wanneer verwacht je die optie ook in nederland. want ik weet niet of het dan een enorme prijs verschil zou zijn. 150 euro ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucket
*knip*

[afbeelding]

Ik heb thuis namelijk een i7 920 systeem staan die is met m’n ati 5850 en 6gb ram 22" (1680 x 1050) best goed voor alles wat ik draai en dat is in principe overkill ik draai 24/7 een windows 2008 servertje op de achtergrond. hier naast speel ik ongeveer 15 uur games die zijn onder ander crysis 2, shift 2, Bad Company 2, etc op hoogste settings gewoon goed. Wat ik ook op mn dell zou willen dan kan ik langs vrienden gaan en lekker mee gamen bijv.
Ga je ook echt je spellen in 3D spelen, anders heb je ook nog een bril erbij nodig?! Als dit niet het geval is, zou ik (als dat mogelijk is) geduld hebben en wachten op het non-3D scherm wat ook met een 1920x1080 resolutie werkt. Je hebt dan niet de hoge kosten voor het 3D scherm en niet de iets hogere kosten voor de 3D capable videokaart en voor de 3D-bril. Voor dat geld kan je weer kijken naar een snellere processor of misschien los (!!) wat geheugen bestellen.

Maar goed... da's mijn gedachte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
Bucket schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:34:
[...]

Ga je ook echt je spellen in 3D spelen, anders heb je ook nog een bril erbij nodig?! Als dit niet het geval is, zou ik (als dat mogelijk is) geduld hebben en wachten op het non-3D scherm wat ook met een 1920x1080 resolutie werkt. Je hebt dan niet de hoge kosten voor het 3D scherm en de iets hogere kosten voor de 3D capable videokaart. Voor dat geld kan je weer kijken naar een snellere processor of misschien los (!!) wat geheugen bestellen.

mijne ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Bucket schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:34:
[...]

Ga je ook echt je spellen in 3D spelen, anders heb je ook nog een bril erbij nodig?! Als dit niet het geval is, zou ik (als dat mogelijk is) geduld hebben en wachten op het non-3D scherm wat ook met een 1920x1080 resolutie werkt. Je hebt dan niet de hoge kosten voor het 3D scherm en niet de iets hogere kosten voor de 3D capable videokaart en voor de 3D-bril. Voor dat geld kan je weer kijken naar een snellere processor of misschien los (!!) wat geheugen bestellen.

Als programma's zoals sketchup / 3d studio max nou 3d screen capable zouden zijn/worden :P zou het wel een flinke pluspunt zijn voor de 3d scherm ... :P maar voorlopig is zo'n scherm een leuke gimmick.
(sketchup heeft het niet 3d studio max nog niet opgezocht).

Maar ik kan me voorstellen dat zulke programma's er wel baat bij zouden hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door Teutates op 06-04-2011 16:25 . Reden: lopig = voorlopig natuurlijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
zeker als de none 3D betekend dat optimus werkt.. Dan zou ik nooit voor de 3D versie gaan (die ik dus nu wel heb) Want je merkt het direct aan de temp en fan die je hebt. (en ik neem ook aan hoe lang je er mee kunt doen)

ik heb dus de 2720QM met de 555 en het 3D 1080 scherm en Dell heeft de fan wel heel stom afgesteld, hij doet 5 minuten niks dus echt 0 rpm. Daarna een tijdje VOL dus 4000+ RPM. Das niet echt slim..

Hij zou eigenlijk constant 1000 of 1500 rpm moeten draaien wat je nauwelijks hoort en dan langzamer hand opschalen als het nodig is.

Ik ben nu met de beta van SpeedFan bezig om te kijken of ik het beter kan krijgen, wat in ieder geval lukt is dat hij constant in de middelste stand (2800 rpm) staat. Dat is beter dan 0 en dan een tijdje 4000+ maar nog niet echt optimaal.

Dus als iemand een betere tool weet of weet hoe je het exact met speedfan moet configureren, hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-03-2024
ocram72 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:25:
[...]

Ik heb het probleem ook op netstroom, en alleen als ik via wifi connect met de Netgear WNDR3700. Die heb ik inmiddels van de nieuwste (officiele) firmware voorzien wat ook niet heeft geholpen. Het ligt dus echt aan de combi WNDR3700 <-> Dell 6230 WIFI op zowel 2,4 als 5ghz.

Ik heb ook een Netgear 5Ghz wireless-N access point/bridge die ik bedraad heb aangesloten op de WNDR3700 om op die manier op zolder ook een fatsoenlijke 5Ghz dekking te hebben. Als ik verbinding heb met dit access point, ervaar ik ook geen problemen (ping tijden 1-2ms, geen packet loss). Op de linksys van de buren ervaar ik dus ook geen problemen.

Ga nu proberen uit te zoeken welke (netwerk monitoring) tools ik zou kunnen gebruiken om beter te troubleshooten. Aangezien ik met andere devices geen problemen heb met de WNDR3700 en de XPS17 wel goed kan connecten op andere access points moet het haast wel een configuratie isssue zijn. Het wordt nu een uitdaging om uit te zoeken welk configuratie item de boosdoener is 8)
Ik heb zelf ook deze combinatie, maar ik vond de snelheid en reaktie eigenlijk wel goed gaan. Ik zal vanavond even de router pingen om te zien hoe het bij mij gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Over het wifi probleem:

Net mijn xps 15 hier binnen en het liep ook niet echt vlot. De second dat ik zoals hierboven de virtual networks uitschakelde liep het al een stuk vlotter :)
(taakbeheer netwerk plots activiteit tov 0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:35
ocram72 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:30:
[...]

Oplossing hiervan is de systeemtaal te wijzigen naar Engels en dan je TV in te stellen. Na het instellen van de TV kun je dan je systeemtaal weer terugzetten naar Nederlands. Is een erg vaag probleem wat ik ook al eens bij de hand heb gehad op mijn XPS M1530. Als je de systeemtaal niet kunt wijzigen omdat je geen professional hebt, moet je eens googlen op Vistalizator.

[ Voor 9% gewijzigd door boaty op 06-04-2011 16:54 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhny
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-04-2024
Ik zit te kijken(ik koop hem denk ik pas rond juli)na een nieuwe laptop en ik kom na veel reviews toch steeds terug bij de dell xps 17 ik had de hp envy 17 review gelezen en moest na het lezen toch zeggen dat die wel erg goed lijkt te zijn maar ik vind de prijs jammer genoeg te veel. Ik kan daar wel wat leukere dingen voor halen dan bijna 2000 euro uit geven aan een hp. Dus een een dell lijkt me het beste.

Mijn vraag is of deze onderstaande configuratie goed genoeg is of dat ik een hogere cpu etc moet. Ik neem aan van wel maar alle tips zijn welkom. een dell van ongeveer 1200 euro vind ik best veel geld. en ik wil er wel 3 hooguit 4 jaar mee kunnen doen.

[afbeelding]

ik heb een macbook 13.3" 2.4 dual core 4Gb 1280 x 800 die wil ik houden maar vervangen(door interne hardware problemen/geen garantie meer).

ik weet genoeg van computers zelf systemen in elkaar zetten installeren configureren dat is allemaal easy. maar als het op laptops aankomt ben ik nog best een leek en dat komt omdat ik gewoon alleen maar een macbook heb gehad en verder niet in andere laptops had verdiept omdat het me niet interesseerde wat nu drastisch is veranderd.

Ik hoop dat jullie wat advies kunnen geven alvast bedankt. ;)
Ik zou niet voor de 3Gb grafische kaart gaan. Dat is toch alleen maar weggegooid geld. Het is gewoon een overclockte kaart van 1Gb (wat ge trouwens zelf ook kunt doen met een beetje handigheid). En de rest gebruikt die gewoon u gedeeld geheugen. Dus meer ram steken.. Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Jhny schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:07:
[...]

Ik zou niet voor de 3Gb grafische kaart gaan. Dat is toch alleen maar weggegooid geld. Het is gewoon een overclockte kaart van 1Gb (wat ge trouwens zelf ook kunt doen met een beetje handigheid). En de rest gebruikt die gewoon u gedeeld geheugen. Dus meer ram steken.. Of zie ik dit verkeerd?
Als je het verschil tussen de 550 en de 555 bedoelt: de laatste heeft de helft meer fysieke shaders aan boord.

Wat betreft de hoeveelheid geheugen heb je wel een beetje gelijk als je stelt dat 3GB een beetje overkill is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet waar.

De specs op de nvidia site kloppen niet. De 550m is exact hetzelfde als de 555m, maar lager geclockt. En met minder geheugenbandbreedte in dit geval. (maar de vraag is hoe veel invloed dat heeft op de prestaties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik (met een 550m) vraag me af hoe je m weer goed kan klokken, heb geen ervaringen met msi afterburner (dat kom ik constant tegen) als ik m download spreekt het prog voor zich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bucket schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:55:
en jij gelooft de chat nog?? of uberhaupt een dell medewerker?? die hoop heb ik al lang opgegeven alles wat ze zeggen blijkt niet waar of komen ze niet na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:21:
ik (met een 550m) vraag me af hoe je m weer goed kan klokken, heb geen ervaringen met msi afterburner (dat kom ik constant tegen) als ik m download spreekt het prog voor zich?
op notebookreview halen ze nu met OC zo'n 11366
echter leggen ze het nog steeds af tegen een standaard GT555M die 12221 scoort. en ook goed overclockbaar schijnt te zijn. komen scores voorbij van
14952
Afbeeldingslocatie: http://www.americansteel.net/images/dell/MSI_Capture_270.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Jhny schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:07:
[...]

Normaal zou de GT555M meer Shaders hebben (144 tov 96), maar op NBR zijn er meldingen dat de GT550M ook 144 shaders zou hebben. Lijkt me toch zeer sterk dat het zelfs op de NVIDIA Website fout zou staan, als zij het al niet zouden weten :+ Waarschijnlijk een foutje in de GPU identificatie ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:27:
[...]

op notebookreview halen ze nu met OC zo'n 11366
echter leggen ze het nog steeds af tegen een standaard GT555M die 12221 scoort. en ook goed overclockbaar schijnt te zijn. komen scores voorbij van
14952
[afbeelding]
Je moet goed opletten op welke resolutie het word getest. Daar is de score namelijk van afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSI Afterburner werkt heel gemakkelijk, eenmaal geïnstalleerd kun je eigenlijk niets fout doen.

Op notebookcheck staat in de specs wel dat de 550M 96 shaders heeft, maar zij weten het ook nog niet zeker. Aangezien er nu al heel wat meldingen zijn lijkt het mij aannemelijk dat de 550M inderdaad ook 144 shaders heeft.

@ Darkstone: ik wou net vragen op welke resolutie die 3DMark score behaald was ;) Dat maakt nogal een verschil inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
welke dingen kan je het beste kiezen, als je een zo goed mogelijke game laptop wilt?
Mijn budget is rond de 1000 euro. {Welke specs}
Ik bedoel een beetje van meer geheugen of een betere processor enz.

Tell me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucket
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:24:
[...]

en jij gelooft de chat nog?? of uberhaupt een dell medewerker?? die hoop heb ik al lang opgegeven alles wat ze zeggen blijkt niet waar of komen ze niet na.
Jazekers!!! Ik geloof Mohammed *denk* op z'n blauwe/bruine/groene ogen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kojomobo: De videochip is verreweg het belangrijkste als je wilt gamen, ver daarna komt pas de rest om de hoek kijken. Een handige site voor informatie is notebookcheck.

Als je verder nog vragen hebt kun je die beter stellen in dit topic: [NBBG Aanschaf] Gamingnotebook februari 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badankt! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:39:
MSI Afterburner werkt heel gemakkelijk, eenmaal geïnstalleerd kun je eigenlijk niets fout doen.

Op notebookcheck staat in de specs wel dat de 550M 96 shaders heeft, maar zij weten het ook nog niet zeker. Aangezien er nu al heel wat meldingen zijn lijkt het mij aannemelijk dat de 550M inderdaad ook 144 shaders heeft.

@ Darkstone: ik wou net vragen op welke resolutie die 3DMark score behaald was ;) Dat maakt nogal een verschil inderdaad.
Kijk eens hier: http://www.nvidia.com/object/product-geforce-gt-550m-us.html
Lijkt me toch wel eeeeerg vreemd dat NVIDIA het zelf al niet meer weet. Maarjah mogelijk een vergissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sk0Ne schreef op woensdag 06 april 2011 @ 20:07:
[...]

Kijk eens hier: http://www.nvidia.com/object/product-geforce-gt-550m-us.html
Lijkt me toch wel eeeeerg vreemd dat NVIDIA het zelf al niet meer weet. Maarjah mogelijk een vergissing.
Kan iemand het hun dan niet vragen, gewoon via de mail ofzoiets?

Gr. Kojomobo

...ben benieuwd wat het nou is... :9

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocram72
xardy schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:09:
[...]

Bovenstaande tip is dus toch de oplossing!
Ik heb net de instructies gevolg en voor zowel netstroom als op accu de wifi adapter op "maximale prestaties" gezet in energiebeheer (ook op netstroom stond er een energiebesparing wat verklaart waarom ik het probleem ook op netstroom had).
Heb nu gemiddelde RTT van 4ms naar mijn router zonder packet loss!

code:
1
2
3
4
5
6
Ping-statistieken voor 192.168.10.254:
    Pakketten: verzonden = 249, ontvangen = 249, verloren = 0
    (0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 0ms, Maximum = 112ms, Gemiddelde = 4ms

En een nette speedtest:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1239598852.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar, ik heb mij wifi adapter op maximum power saving staan en ik heb nog nooit problemen gehad met ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocram72
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 20:31:
Raar, ik heb mij wifi adapter op maximum power saving staan en ik heb nog nooit problemen gehad met ontvangst.
Het probleem is in feite ook de router, die "begrijpt" de extra power-saving opties niet die meegegeven worden door de laptop. Ben al aan het zoeken waarom de WNDR3700 hier niet mee overweg kan (de Linksys van de buren kan er blijkbaar wel mee overweg, en de WNHDE111 5Ghz access point die ik heb kan er dus ook gewoon mee overweg). Weet nog niet of er een setting is in de router die dit beinvloed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:20:
Dat is niet waar.

De specs op de nvidia site kloppen niet. De 550m is exact hetzelfde als de 555m, maar lager geclockt. En met minder geheugenbandbreedte in dit geval. (maar de vraag is hoe veel invloed dat heeft op de prestaties)
Holy klappernoot.

Als het vaker gaat gebeuren dat de door de fabrikant opgegeven specs niet correct zijn, moet ik voortaan een disclaimer onder m'n commentaar gaan zetten.

'Mijn commentaar op gebaseerd op gegevens gepubliceerd op Notebookcheck, enz, enz. Hier kunnen fouten in zitten blabla...'

Anyway, zouden ze bij nVidia vergeten zijn om de shaders waarvoor niet betaald is uit te schakelen? Daar komt vast een firmware upgraden voor, met het dringende verzoek deze z.s.m te installeren...

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocram72
boaty schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:51:
[...]

Oplossing hiervan is de systeemtaal te wijzigen naar Engels en dan je TV in te stellen. Na het instellen van de TV kun je dan je systeemtaal weer terugzetten naar Nederlands. Is een erg vaag probleem wat ik ook al eens bij de hand heb gehad op mijn XPS M1530. Als je de systeemtaal niet kunt wijzigen omdat je geen professional hebt, moet je eens googlen op Vistalizator.
Ik heb Home Premium en kan de taal dus niet instellen. Vistalizator kon ik echter niet installeren (verkeerde versie van win7 oid).
Aangezien ik ook (wifi) netwerkproblemen had die nu opgelost zijn, heb ik nogmaals geprobeerd de TV kaart te configureren vanuit Media Center. Ik kom nu wel verder in de procedure, momenteel wordt er gescand naar beschikbare TV kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had je post niet goed bekeken Darkstone, maar de lagere bandbreedte verklaard dan het verschil in prestaties. Hoe leest GPU-Z eigenlijk de gegevens uit? Vanuit het Bios?

Upgraden naar de 555M is overigens nog steeds de moeite als je veel gaat gamen, zeker als je het full-hd scherm neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Waarom besparen jullie allemaal zo hard op de garantie? Telkens ik een lijstje zie, zie ik overal een maximum budget of overzicht, met maar 1-jaar de standaard garantie. Nogmaals: neemt niemand nou écht meer en ben ik de enigste die de 3-jaar garantie (dat mijn 3,5-jaar oude laptop écht nog wel had ZONDER een extra 180-euro) bijzonder duur vind als je dit vergelijk met de niet DELL-alternatieven?
De Dell XPS 17 staat bovenaan mijn lijstje, maar voor 1000-euro min 3-jaar garantie, zijn de specs toch meteen héél wat minder.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Mizitras schreef op donderdag 07 april 2011 @ 02:29:
Waarom besparen jullie allemaal zo hard op de garantie? Telkens ik een lijstje zie, zie ik overal een maximum budget of overzicht, met maar 1-jaar de standaard garantie. Nogmaals: neemt niemand nou écht meer en ben ik de enigste die de 3-jaar garantie (dat mijn 3,5-jaar oude laptop écht nog wel had ZONDER een extra 180-euro) bijzonder duur vind als je dit vergelijk met de niet DELL-alternatieven?
De Dell XPS 17 staat bovenaan mijn lijstje, maar voor 1000-euro min 3-jaar garantie, zijn de specs toch meteen héél wat minder.
Omdat iedereen zich op de europese regels gaat beroepen :P en omdat de dell garantie nogal duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
Mizitras schreef op donderdag 07 april 2011 @ 02:29:
Waarom besparen jullie allemaal zo hard op de garantie?

...ben ik de enigste die de 3-jaar garantie (dat mijn 3,5-jaar oude laptop écht nog wel had ZONDER een extra 180-euro) bijzonder duur vind als je dit vergelijk met de niet DELL-alternatieven?
Je geeft jezelf toch al het antwoord?!

Je hebt altijd wettelijk gezien 2 jaar garantie. Zelfs na dat 2e jaar heb je nog recht op iets van garantie/compensatie omdat de minimale/verwachte levensduur van een laptop langer is dan 2 jaar. Hiervoor zul je wel moeten vechten maar je staat 100% in je gelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door polpol op 07-04-2011 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garantie in het algemeen is een afweging van risico en kosten, dit nog buiten het geldende wettelijke kader.

Persoonlijk is mijn mening van geassembleerde electronica: die komt óf stuk uit de doos, óf gaat in de eerst 6 weken stuk, óf gaat langer dan 5 jaar mee. Tuurlijk kan er altijd iets gebeuren waardoor onverhoopt er toch een defect in die tussentijd optreedt.
Maar als ik alle premies die bedrijven willen vangen voor 'verlengde garantie' e.d. optel is bij mij de totaalsom nog steeds positief in mijn voordeel. M.a.w. de besparingen zijn hoger dan de uitgaven.

Een en ander hangt uiteraard zwaar af hoe je zaken gebruikt, en hoe zuinig je er zelf op bent. De dell garanties bijkomen zijn mijns insziens echt veel te duur. Komt nog bij dat gemiddeld een laptop toch geen 4 jaar wordt gebruikt. dell pakt dus wel de premie, maar heeft veel minder het risico.
Tot slot: als je na zeg 2 jaar een gelijkwaardige machine terug moet kopen dan die op dat moment defect is hangt er echt een ander prijskaartje aan. Wat nu high end is, is over 2 jaar low end tot maximaal main stream. Anders verwoord: de machine die nu eur 1700 kost koop je over 2 jaar voor (veel) minder dan eur 1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet ook geen garantie kopen buiten de aanbiedingen om, ik had 4 jaar garantie gekocht voor mn studio voor €20.
Voor meer geld zou ik het nooit doen.
Pagina: 1 2 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.