MRB: 212 euro
WA+: 396 euro
Brandstof: 600 euro
Onderhoud: 200 euro (1x grote beurt)
------------
Jaarlijks: 1408 euro | Maandelijks: 117,33 euro.
Kosten tot dusver?
Aanschaf: 1500 euro
Grote beurt incl. accu/filters/vloeistoffen/remschijven+blokken: 450 euro
Schokbrekers + verlagen incl. montage/uitlijnen: 600 euro
Ruitenwissers: 35 euro
Velgkapjes: 30 euro
Dorpel lassen: 60 euro
Nieuwe multiriem: 40 euro
Banden incl. monteren/balanceren: 216 euro
Velgen: 200 euro
----------
Totaal: 3131 euro, iets meer dan 2x de aanschafwaarde.
Maar met dit alles kan ik dan ook zonder moeite 2 jaar door en volstaan met jaarlijks een grote beurt. Kon ook niks van dit alles doen laten uitvoeren en knieperig slechts een grote beurt laten doen jaarlijks. Dan heb je nauwelijks kosten maar je weet dat onderhoud er hoe dan ook zit aan te komen. En laat noodzakelijk onderhoud nu altijd komen op een moment dat het je financieel niet uit komt. Vind het zelf prettiger rondrijden in de wetenschap dat het goed zit met het grootste deel aan slijtage-onderdelen die een auto rijk is.
Werkelijke kosten?
Aanschaf: 1500 euro
Grote beurt incl. accu/filters/vloeistoffen/remschijven+blokken: 450 euro
Schokbrekers + verlagen incl. montage/uitlijnen: 600 euro
Ruitenwissers: 35 euro
Velgkapjes: 30 euro
Dorpel lassen: 60 euro
Nieuwe multiriem: 40 euro
Banden incl. monteren/balanceren: 216 euro
Velgen: 200 euro
----------
Totaal: 1781 euro.
Waarom? Grote beurt = mede mogelijk gemaakt door teruggaaf van de Belastingdienst. Schokbrekers/verlagen = dankzij verjaardagsgeld + dat ik stembureaulid was bij de PS-verkiezingen. Dorpel laten lassen en nieuwe multiriem plaatsen = ruimte van aankoopbudget dat nog over was. Velgen = dankzij verkoop camera.
Dus tja, tis maar net hoe je er tegen aan kijkt. Ja ik sta nu op 3131 euro qua waarde. Maar echte kosten zijn imo 1781 want de rest is allemaal dankzij financiële meevallers bekostigd

En dat allemaal voor een Nissan micra, jep. Ding is in prima staat dus zolang ie motorisch in orde is en blijft ga ik dat ding lang houden. Dat rechtvaardigt voor mij de kosten die ik er voor gemaakt heb.